xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
De VIPs uitgenodigd op de
vooropening van de kunstbeurs van Bazel une
foire menacée de somnolence - werden bij hun aankomst geconfronteerd met
het beeld van zeven graafmachines opgesteld op een hoop omgewoelde aarde, naast
het gebouw van de beurs.
De vraag werd gesteld of dit
ook een kunstwerk was. Gelukkig - voor velen misschien een ontgoocheling werd
hen geantwoord - ik las dit in Le Monde: quil ne sagit pas dune oeuvre dart
quoique mais de la démolition dun ancien hall qui doit laisser place à un
nouveau
En als voorbeeld van die somnolence-
slaperigheid toont het dagblad ons een foto van een meer dan gigantisch, roos,
(gedachteloos), liggend beeld van Franz West, als voorbeeld van de hedendaagse
kunst.
Hoe het is binnengeraakt in
die hall is me een raadsel, ik zie het als tien man lang en drie man hoog, maar
het is kunst nu het zich bevindt binnen in de ruimte, wat niet het geval was
voor de zeven graafmachines.
Maar het kan allemaal en wie
weet of er niemand de idee oppikt en meeneemt naar een volgende beurs.
Gelezen in Le Monde van 15
juni 2012: Art Basel, une foire menacée de somnolence.
|