Foto
Foto
Blog als favoriet !

Een variant van deze blog is te vinden op seniorennet op het volgende adres:

http://blog.seniorennet.be/tisallemaiet/

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto


"Trans-atheïsme"

Download dit boek als PDF:

Jan Bauwens - Transatheïsme.pdf (3.6 MB)   

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto



Download dit boek als PDF:

"Het einde der tijden"



Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Tisallemaiet
Alle rechten voorbehouden
Een variant van deze blog is te vinden op seniorennet op het volgende adres: http://blog.seniorennet.be/tisallemaiet/
31-05-2020
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLEASE, I CAN'T BREATHE

            PLEASE, I CAN'T BREATHE

Toen deze laatste woorden van George Floyd, die stierf nadat een politieagent acht minuten lang zijn knie in de nek van de zwarte Amerikaan plantte, op een treinstel van de NMBS verschenen, liet de treinmaatschappij weten, zo schrijft Het Nieuwsblad, dat ze "die graffiti zo snel mogelijk zullen verwijderen." De NMBS-woordvoerder zei: "Een trein die op dergelijke wijze beklad is, kunnen we zo niet laten rondrijden. We zullen ook bekijken of we de daders kunnen traceren, maar dat is niet eenvoudig als we ze niet op heterdaad kunnen betrappen." (1)

Toegegeven, in een rechtsstaat moet ruimte (en tijd) gegeven worden aan onderzoek om uitsluitsel te kunnen geven over de ware toedracht van de gebeurtenissen. Edoch, nu videobeelden van de moord, samen met in de media verspreide getuigenissen, de ganse wereldbevolking tot bijna onmiddellijke toeschouwer hebben gemaakt van dit vreselijke gebeuren, gaat elk verder uitstel uiteraard de schijn krijgen van een poging om het kwaad weg te moffelen en, erger nog dan dat: om de schreeuw om rechtvaardigheid de kop in te drukken.

Dat is jammer genoeg ook wat België (bij monde van de woordvoerder van de Belgische spoorwegmaatschappij) wil doen: het slachtoffer van een wellicht racistische moord post mortem het zwijgen opleggen.

Onrecht is niet nieuw, het aardse tranendal haalt daar immers zijn naam vandaan, een groot deel van de mensheid is nog altijd slachtoffer van verdrukking in allerlei vormen. En onrecht is erg maar nog erger is het ontzeggen van spreekrecht aan de slachtoffers en daarvan getuigt de geschiedenis ook: slachtoffers van onrecht wereldwijd, zijn niet uit op wraak en bestraffing van de tenslotte meelijwekkende daders maar zij willen wel dat het onrecht aan het licht komt en dat iedereen ziet en weet dat er inderdaad onrecht wordt gepleegd. Het wegmoffelen van het onrecht door het opleggen van spreekverbod aan de slachtoffers is nog erger dan moord en daarom ook verkiezen mensen die onrecht moeten verduren vaker de dood boven het instemmen met een stilzwijgen. Over hun dood heen blijft immers hun kreet weerklinken die het geweten van de mensheid op het appel roept en een openbare rechtszaak eist en het zijn Machten die het menszijn als zodanig ver overstijgen die ervoor zorgen dat de vrees voor de fysieke dood in het niets verdwijnt van zodra de Waarheid geweld wordt aangedaan.

De duivelse ijver waarmee plegers van onrecht hun verwerpelijke daden aan het licht pogen te onttrekken, is bijzonder symptomatisch en wrede historische taferelen getuigen daarvan: toen de nazi's in de Tweede Wereldoorlog zagen dat de geallieerden op het punt stonden om de oorlog te winnen, spoedden zij zich naar de massagraven om de uitgemergelde lijken op te graven en nog in ijltempo in ovens te gaan verbranden teneinde de sporen van de gruwel nog te kunnen uitwissen, zodat geen mens zou weten wat aan mensen was aangedaan.

Het volstond niet voor de moordenaars dat zij hun slachtoffers van het leven hadden benomen, zij groeven hun lijken weer op in een poging om ook nog de waarheid te begraven. Maar als gedoogd wordt dat de noodkreet een 'bekladding' genoemd wordt ("Een trein die op dergelijke wijze beklad is, kunnen we zo niet laten rondrijden") en het uitschreeuwen van onrecht een misdaad ("We zullen ook bekijken of we de daders kunnen traceren, maar dat is niet eenvoudig als we ze niet op heterdaad kunnen betrappen"), dan is de Belgische staat ofwel een cultuurbarbaar ofwel medeplichtig.

(J.B., 31 mei 2020)

Verwijzingen:

(1) https://www.hln.be/nieuws/binnenland/beelden-van-nmbs-trein-met-verwijzing-naar-overleden-george-floyd-gaan-de-wereld-rond~a0b703b8/ 




30-05-2020
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volksverlakkerij met Covid-19

Volksverlakkerij met Covid-19

Zonder enige twijfel wordt de massahysterie welke het huidige pandemische gebeuren begeleidt, op duizend en één manieren te allen kante uitgebuit: politici zien er brood in of redenen om zich te doen gelden, in de medische sector liggen farmareuzen te wachten op hun miljarden en ook de godsdiensten zijn er als de kippen bij om hier en daar een graantje mee te pikken. Waar christelijk geïnspireerde auteurs hun stem verheffen tegen idolatrie als een vorm van afgoderij, maakt de katholieke kerk ook inzake de oorlog van de mensheid tegen de coronapandemie van de heldenverering gretig gebruik om de grote middelen van de zalig- en heiligverklaringen in te zetten met het oog op de stigmatisering en de discriminatie van wereldwijd vervolgde minderheidsgroeperingen.

In minder dan twee dagen tijd gebruikt de kerk corona twee keer achtereenvolgens om de mensenrechten te negeren en zelfs met de voeten te treden: de National Catholic Reporter van 29 mei ll. meldt dat de kerk door de coronacrisis verhinderd wordt om op te treden in de moordzaak in Minneapolis van 25 mei ll. gepleegd door een blanke politieagent op de zwarte George Floyd (1) terwijl de NBC van Connecticut het op 27 mei heeft over de nakende zaligverklaring van Michael McGivney, een priester die doorwerkte tijdens de met corona vergelijkbare pandemie van longontsteking in 1890 - een 'voorganger' van (en indien hij bekend geweest was tevens een voorbeeld voor) de helden in de zorgsector vandaag.

Maar een addertje onder het gras verraadt de onfrisse dubbele agenda van het Vaticaan: in 1882 stichtte Michael McGivney immers ook de orde van de Ridders van Columbus, (2) een inmiddels bijzonder machtige verzekeringsmaatschappij die financiële steun verleent aan organisaties die strijd voeren tegen onder meer contraceptie en homohuwelijk. (3)

Onlangs kwam dezelfde kwestie nog in het nieuws naar aanleiding van een artikel van René Stockman over dit hete hangijzer: het hoofd van de Broeders van liefde wereldwijd schermt opnieuw met Bijbelverzen tegen de bevindingen in van de hedendaagse medici omtrent geslacht en gender en hij eist dat in het katholieke onderwijs alom de wetenschappelijke leer daaromtrent onder de mat zou worden geveegd. De reeds door professoren waanzinnig genoemde actie van de broeder kadert in een algemene sfeer van verrechtsing en misplaatst elitarisme waarvan ook de in een Rooms klooster gevestigde stichting Gladiatoren voor het Christendom van Trumps verkiezingspropagandist Steve Bannon getuigt (met de Hongaarse dictator Orban als een van zijn beste leerlingen van de klas) en de opkomst van gevaarlijke conversietherapieën, gepropagandeerd in de nieuwe, rijke extreemrechtse katholieke kringen. (4)

(J.B., 30 mei 2020)

Verwijzingen:

(1) Pandemic hinders Catholic response to Minneapolis killing. Zie: https://www.ncronline.org/news/justice/pandemic-hinders-catholic-response-minneapolis-killing

(2) Connecticut Priest Who Founded Knights of Columbus to Be Beatified. Zie: https://www.nbcconnecticut.com/news/local/connecticut-priest-who-founded-knights-of-columbus-to-be-beatified/2277774/

(3) Knights of Columbus key contributor against same-sex marriage. Zie: https://www.ncronline.org/news/accountability/knights-columbus-key-contributor-against-same-sex-marriage

(4) Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie. Neonazi's vandaag: zo werkt extreemrechts. Zie: http://www.bloggen.be/tisallemaiet/archief.php?ID=3220341



           

           


28-05-2020
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. De reconstructie van de slavernij

De reconstructie van de slavernij

Vandaag zijn er wereldwijd zo'n veertig miljoen slaven (1): zonder de loonslaven erbij is dat nog steeds een bijzonder groot aantal maar toch blijft het slechts een half percent van de wereldbevolking. Ooit was dat anders en vormden de slaven een meerderheid, zoals bijvoorbeeld in de Helleense beschaving. Voor de geschiedenis van de slavernij raadplege men de aparte tekst: "Hoe Europa groot en rijk werd" (2), waar verwezen wordt naar onder meer de recente publicatie van de Zweedse historicus Dick Harrison. (3) Het onderwerp van de onderhavige tekst betreft de hardnekkige poging van een elite om de slavernij te veralgemenen - een aan de gang zijnde omwenteling die rampzalig is voor het volk maar die jammer genoeg al te dikwijls onopgemerkt blijft, terwijl de betrokken elite hiermee niet aan haar proefstuk toe is, getuige het nog onvolprezen werk van Michel Foucault.

De tactiek die in de moderne tijd gebruikt wordt om van arbeiders slaven te maken, heeft in de loop van de jaren weliswaar enkele wijzigingen ondergaan maar bleef in essentie onveranderd. In zijn Geschiedenis van de waanzin beschrijft Foucault het fenomeen van de degradatie van werklieden tot slaven omstreeks 1650. Er is dan een economische omwenteling die werkloosheid meebrengt onder de arbeidersbevolking en de werklozen worden verplicht om te gaan bedelen. Omstreeks die tijd is de lepra uit Europa geweken en komen de tehuizen voor leprozen leeg te staan. Men besluit dan om de bedelaars en de zwervers op te pakken en in die tehuizen onder te brengen en alleen al in Frankrijk worden zo'n 65.000 zwervers geïnterneerd. De plekken waar zij opgesloten zitten, worden 'verbeteringsgestichten' genoemd alsof de schuld van hun werkloosheid bij de zwervers zelf lag: zij worden geculpabiliseerd en behandeld alsof zij geen verstand hadden. Zij krijgen onderdak en voedsel maar leven in gevangenschap. Alras wordt gezegd dat zij op de kap leven van de maatschappij en er wordt beslist dat zij moeten werken voor de kost. In de praktijk werken de geïnterneerden even hard als toen zij nog het statuut van arbeider hadden, maar in deze nieuwe constellatie houden zij er financieel quasi niets aan over: zij werken immers voor kost en inwoon. Uiteraard heeft dat gevolgen voor de rest van de economie: de goedkope arbeidskrachten die de geïnterneerden feitelijk zijn, zorgen voor concurrentievervalsing: de fabrieken kunnen niet langer concurreren met de gestichten: zij moeten sluiten en bijgevolg vallen nog meer arbeiders zonder werk. Op hun beurt gaan zij bedelen, zij zijn dus landlopers, zij worden opgepakt, geïnterneerd en verplicht om te werken 'voor de kost'; uiteraard produceren zij goedkoper dan de fabrieksarbeiders die opnieuw werkloos worden en op die manier worden gestaag alle vrije en goed betaalde arbeiders omgevormd tot geïnterneerde slaven die dwangarbeid verrichten. Het is de bedoeling dat binnen de kortste keren de maatschappij op louter slavernij gaat draaien. (4)

Vandaag worden gelijkaardige scenario's alom schering en inslag, kennelijk zonder dat de gedupeerden goed kunnen begrijpen wat er feitelijk aan de hand is, laat staan dat zij de wantoestanden zouden kunnen verwoorden. De economie zorgt ervoor dat op de redelijk betaalde en de door sociale rechten beschermde arbeidsplaatsen steeds meer mensen in de werkloosheid belanden. De werklozen belanden in de zogenaamde 'vierde wereld'; zij worden via culpabilisering weerloos gemaakt en zij bezwijken onder de druk tot herscholing tot vormen van arbeid die vaak ver beneden het niveau van hun opleiding liggen of van hun aanvankelijke job. Dikwijls worden op de koop toe hun plaatsen ingenomen door onbekwame lieden die daar neergepoot worden in een carrousel van nepotisme en vriendjespolitiek.

Niet alleen in de vierde wereld worden mensen aldus systematisch tot slaaf gemaakt; in derdewereldlanden draait een vergelijkbare mallemolen: in vroegere Oostbloklanden, in China, Vietnam, Cambodja, India en Afrika planten gewetenloze opportunisten fabrieken neer om de bevolking daar uit te buiten en met als enig oogmerk het eigen profijt en deze schurken ondermijnen tegelijk de economie in hun land van herkomst. Uitgerekend deze grootverdieners weten zich te onttrekken aan het belastingstelsel zodat zij op de koop toe helemaal niet bijdragen aan de slachtoffers van het sociaal stelsel van onrecht en ontmenselijking dat zij zelf hebben gecreëerd. Deze dievenbende investeert in de bankwereld die haar fortuin op de Kaaimaneilanden parkeert terwijl zij bij de overheid schooit om geld en zij zal binnenkort godbetert ook nog profiteren van de enorme schuldenberg in het zog van de coronacrisis die immers het volk zal verplichten om bij deze gangsters een feitelijk nooit af te betalen lening aan te gaan. En dat laatste is dan de zogenaamde schuldslavernij.

(J.B., 28 mei 2020)

Verwijzingen:

(1) https://www.glo-be.be/nl/articles/wereldwijd-nog-40-miljoen-slaven

(2) Zie het artikel: "Hoe Europa groot en rijk werd", J.B., Serskamp 2020: http://blogimages.bloggen.be/tisallemaiet/attach/93208098663.pdf  

(3) Dick Harrison, De geschiedenis van de slavernij van Mesopotamië tot moderne mensenhandel, Uitgeverij Omniboek, Utrecht 2019. (Oorspr.: Slaveriets historia, Historiska Media, Zweden 2015).

(4) Michel Foucault, Geschiedenis van de waanzin, Boom/Amsterdam 2013 [Oorspronkelijk: Folie et déraison. Histoire de la folie à l'âge classique, Paris: Plon 1961], pp. 55-72.


           


27-05-2020
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het geheim van de corona-pandemie

Het geheim van de corona-pandemie


- Omsk Van Togenbirger (OVT), wat een geluk dat we elkaar nog eens treffen: we moeten van de gelegenheid gebruik maken nu we ons een beetje vrijer kunnen bewegen, want morgen komt er wellicht een tweede golf, moeten de mondmaskers weer aan en zitten we geïsoleerd...

- OVT: Of erger nog!

- Erger dan geïsoleerd?

- OVT: Super-geïsoleerd! Hebt gij het nieuws nog niet gehoord? Gij weet toch wel dat men eraan werkt om iedereen te kunnen verplichten om een app op de telefoon te laten plaatsen?

- Ja, we hebben hier een wereldautoriteit die daarin thuis is, zo klonk het althans op televisie...

- OVT: Precies!

- Een goede zaak, zo dunkt mij toch: zo kan men het virus op de voet volgen en tijdig ingrijpen waar nodig.

- OVT: Het virus of de al dan niet besmette personen?

- De al dan niet besmette personen, uiteraard...

- OVT: En zeg mij eens: als men de mensen onderverdeelt in besmette en niet besmette personen, schieten er dan nog anderen over?

- Het lijkt mij van niet, neen: ik geloof dat er in die optiek geen derde soort van mensen meer te bekennen valt... Bedoelt gij dat men met de app àlle mensen op de voet kan volgen?

- OVT: Kùnnen, mijn beste? Ik geloof dat men zo'n onderneming nooit zal starten als het alleen maar de bedoeling is om alle mensen te kunnen volgen, men zal dat gewoon doen, denkt gij dat ook niet?

- Ja, maar nogmaals: het lijkt mij wel een gerechtvaardigde zaak, het gaat immers om de volksgezondheid, het is een kwestie van leven en dood: u en ik staan daar overigens ook niet buiten. Men heeft ons bovendien beloofd dat er geen misbruik zal gemaakt worden van de aldus verkregen data!

- OVT: Beloofd? En wie hebben dat dan wel beloofd?

- Onze politici!

OVT: Beloftes en politici! Ben ik achterdochtig als ik hier een kleine kanttekening bij maak? Vergis ik mij dan als ik beweer dat er politici bestaan die hun beloftes niet nakomen? Inderdaad, ik vergis mij: ik moet mijzelf corrigeren en zeggen dat er helemaal geen politici bestaan die hun beloftes wél nakomen! En als gij vindt dat ik hier een onwaarheid vertel, geef mij dan één voorbeeld van een politicus die doet wat hij beloofd heeft. Maar wacht niet te lang want ik moet nog naar de wasserette met mijn maskers en de filters, zij moeten dagelijks worden ververst...

- Ik kan u niet direct een voorbeeld geven maar ik begrijp wel wat u bedoelt. Maar zeg nu eens eerlijk: u kunt toch niet beweren dat het de bedoeling is om aan alle mensen kwaad te berokkenen!

- OVT: In geen geval! En voor een keer beweer ik zelfs niet dat het de bedoeling is om de data te misbruiken, al kan misbruik uiteindelijk wel een gevolg zijn van de gang van zaken, maar wellicht is het dat alles wel waard...

- Wel, hoe ziet u de zaken dan?

- OVT: Hebt gij gemerkt dat na de corona-uitbraak plotseling iedereen blijkt vergeten te zijn wat er voordien gebeurde?

- Dat is inderdaad een feit: niemand immers spreekt nog over de gele hesjes, de betogingen voor de redding van het Amazonewoud of de kinderprotesten tegen de opwarming van de aarde. Ja, het klopt: iedereen blijkt vergeten wat net voordien gebeurde...

- OVT: En is niet net hetzelfde het geval met betrekking tot het grote gebeuren dat voorafgaand aan de corona-affaire de hele wereld in de ban hield?

- Wat bedoelt u?

- OVT: Kijk, dat bedoel ik nu: gij zijt het kennelijk zelf ook vergeten! Denk eens goed na!

- Maar... gij bedoelt het terrorisme? Het moslimfundamentalisme? I.S.?

- OVT: Ziet gij nu wat ik bedoel? Nu komt het terug. En zeg mij ook eens: wat is het verband tussen het moslimterrorisme en corona?

- Is er dan een verband?

- OVT: Niet te diep nadenken: geef gewoon een verband aan. Wat denkt gij spontaan als ge de twee kwesties naast elkaar legt?

- Ik denk dan... dat het beide zaken zijn... die de hele wereld in de ban houden...

- OVT: Precies! En hoe toevallig kan dit zijn?

- Het is geen toeval?

- OVT: Toeval bestaat niet! Jaja, er bestaat iets dat wij toeval noemen maar dan gaat het eigenlijk om dingen die onderling onverenigbaar zijn of zaken waarvan het geviseerde onderlinge verband niet terzake doet, zoals bijvoorbeeld het feit dat wij op dezelfde dag jarig zijn.

- Is dat dan zo?

- OVT: Mijn speciale app zegt het, ja.

- Hemeltje... Maar wat is dan wel het verband, volgens u, tussen het moslimterrorisme en corona? Waarom zou het geen toeval zijn dat de twee...

- OVT: Elkaar opvolgen?

-Precies...

- OVT: Ik beweer niets maar ik geef u een hypothese ter overdenking, goed?

- Doe maar op.

- OVT: Zeg mij eerst eens: hoe groot was de zorg van de hele wereld over het moslimterrorisme?

- Zeer groot, het ging trouwens om een oorlog, en dan nog een oorlog met een onzichtbare en dus een ongrijpbare vijand.

- OVT: Een oorlog waarvan niemand durfde te zeggen dat men hem niet kon winnen?

- Dat zou men wel kunnen stellen, ja... Het stond trouwens op het punt om uit de hand te lopen want stel eens dat men atoomwapens in handen kreeg, of alleen nog maar iemand die ze kon maken, of chemische wapens...

- OVT: zo ver was het al, als ik mij niet vergis!

- Zo is dat, ja...

- OVT: En denkt u echt dat men de oorlog tegen de terreur inderdaad niet kan winnen?

- Wel, als men niet weet waar de vijand is en wanneer hij zal toeslaan...

- OVT: Men kan hem dus winnen als men wél weet waar de vijand zich bevindt en wanneer hij zal toeslaan?

- Wel... u bedoelt toch niet dat de hele corona-epidemie opgezet werd om...

- OVT: Om een aanvaardbare reden te vinden voor het invoeren van een technologie waarmee men kan natrekken waar ongeacht wie zich op ongeacht welk ogenblik bevindt!

- Maar gelooft u dan...

- OVT: Herinner u de aanslagen! Herinner u de paniek! Stond het niet als een paal boven water dat men er maar moest mee leren leven, met die fanatiekelingen die moorden voor de pret? Heeft men niet heel Syrië plat gelegd om ze weg te krijgen? Doken ze niet telkens opnieuw elders op? Moesten wij niet allemaal leren wennen aan de vrees dat voortaan de gruwel op elk ogenblik en op elke plek kon toeslaan? Was dat niet de vloek die voorgoed op de mensheid zou rustten?

- Ja... inderdaad...

- OVT: En dat terwijl de mensheid beschikt over de technologie om al die lafaards op te sporen! Neen, uitgerekend die massamoordenaars gebruiken onze technologie om aanslagen te kunnen plegen! Wraakroepend, toch?

- Maar dan...

- OVT: Toegegeven, de wereldleiders munten qua intelligentie nergens boven de andere mensen uit, men zou zelfs het tegendeel kunnen aantonen, maar als het eigen hagje in het geding is, denken zij er misschien wel aan om mensen in te huren die wél capabel zijn om het probleem op te lossen.

- Maar u kunt toch zeker niet hard maken dat men een virus heeft gefabriceerd dat in staat is om de mensheid uit te roeien... met de bedoeling om dan een app te kunnen ontwikkelen om terroristen op te sporen!?

- OVT: Dat beweer ik ook niet. Maar is het u al opgevallen dat menigeen de wenkbrauwen fronst bij bijna alles wat met de zogenaamde epidemie te maken heeft?

- Achterdocht, complottheorieën...

- OVT: Te beginnen met het aantal slachtoffers: virologen geven zelf toe dat dit aantal in de lijn ligt van een gewone seizoensgriep, nietwaar?

- Ja, maar dat is dan te danken aan de maatregelen!

- OVT: Maatregelen? De mondmaskers, bedoelt gij? Vergelijk dan maar eens met de plekken waar helemaal geen maatregelen zijn: er is geen enkel verschil te bespeuren en de waarheid in de uitspraak van Ivan Illich wordt hier andermaal bevestigd, namelijk "dat artsen in de laatste honderd jaar epidemieën niet sterker beïnvloed hebben dan priesters in vroeger tijden" Het staat letterlijk in de inleiding tot zijn Medical Nemesis uit 1975. (1).

- Wel...

- OVT: Er is dus sprake van een seizoensgriep, zou ik zeggen, maar die wordt opgeblazen tot een heuse epidemie - wat zeg ik? Een pandemie! En dat gebeurt nu wereldwijd, het terrorisme immers is een wereldwijd probleem: het sprookje van de nieuwe kleren van de keizer wordt wereldwijd voorgelezen. Het is immers geweten dat niets de neuzen zo rap in dezelfde richting krijgt als een gemeenschappelijke vijand: Samen tegen corona! Bijzonder onschuldig, zou ik zeggen, want die vijand bestaat niet eens, het is louter perceptie. Toegegeven, dat vraagt om complottheorieën, maar denk eens goed na over wat er op het spel staat en over het ongedroomde resultaat dat dit allemaal zal opleveren als het lukt: de overwinning op de war on terrorism! En het lijkt nog te zullen lukken ook want iedereen is bang!

- Inderdaad, iedereen is bang: de versoepelingen zijn er maar de mensen blijven thuis...

- OVT: Alleen heeft men geen rekening gehouden met een zeer belangrijke zaak.

- Welke dan?

- OVT: Wel, het is een zaak die helemaal nieuw is, zoals ook corona nieuw was, maar deze zaak is zo mogelijk nog onbekender.

- Is dat dan mogelijk?

- OVT: Zeer zeker. Het gaat om een werkelijkheid die nog niet helemaal doorgrond wordt door de geleerden maar die nu door de feiten zelf aan het licht zal komen.

- Ja?

- OVT: Als men van alle mensen op elk ogenblik weet waar ze zich bevinden, met wie ze contact hebben, wat ze doen, dan wil dat zeggen dat die 'men', en dat is nota bene een geheel onpersoonlijk ding, macht heeft over iedereen.

- Dat lijkt mij wel zeer abstract...

- OVT: Kan ik mij voorstellen, ja. Maar abstract zal dat niet lang meer blijven, zoals ik al zei. Hebt gij Heidegger gelezen?

- Van gehoord, ja...

- OVT: Of gewezen minister Mark Eyskens? Die schreef daar ook over, men zou haast denken dat hij het uitgevonden had, hij noemde het de "vermenning".

- Ja, dat zegt mij iets...

- OVT: Men zegt, men doet, het wordt zo gezegd, het wordt zo gedaan, het moet zo, het hoort zo of het hoort zo niet, het is not done. Waarbij dus helemaal niemand bepaalt waarom het zo hoort en niet anders. De trends, de modes, de paradigmata, de heersende overtuigingen, de gebruiken, zoals de massamoord op foetussen wereldwijd of de euthanasie van de zogenaamde progressieven: het wekt allemaal geen enkele tegenstand meer op omdat het gedicteerd wordt door een anonieme macht. En die macht is niet alleen anoniem, ze heeft niet alleen geen naam, ze is ook niemand: als het al iets is, dan is het de onpersoon bij uitstek. Zoals u zeker wel weet, beweren de hedendaagse theologen dat de onpersoon bij uitstek niemand minder is dan de duivel: diegene die de hele schepping weerstaat en in het bijzonder de mensheid.

- Loopt u nu niet te hard van stapel?

- OVT: Wel, oordeel zelf. De app waarvan nu sprake, zal er ook komen, wees daar maar zeker van. Zo'n unieke kans om de oorlog tegen de onzichtbare vijand te winnen, zal men niet verkijken of laten dwarsbomen. Maar er zal verzet opduiken. Men doet de bekende gezichten op televisie nu zeggen dat zij wel bereid zullen zijn om mee te werken aan het verzamelen van die data, precies omdat men argwaan vreest: men hoopt dat de mensen die voorbeelden zullen navolgen. Maar dat zullen ze niet doen, beslist niet. En als niet iedereen meewerkt, valt er ook niets tegen het virus te beginnen, of tegen het terrorisme, zo men wil. Men zal het dus moeten verplichten. Maar ook dat is onmogelijk. Hebt gij gemerkt op welke manier men mensen ertoe verplicht heeft om een gsm aan te schaffen? Neen? Wel, na meer dan honderd jaar heeft men in een mum van tijd de telefooncellen die op de hoek van elke straat te vinden waren, doen verdwijnen. Wat dus gedaan bij rampspoed? Het was nooit een verplichting, het is een vorm van druk en dat werkt. Maar de mensen zullen hun telefoons thuis laten liggen, zo'n gsm met een app erin is bijna hetzelfde als een enkelband, dat begrijpt gij toch wel? De vrijheid! Hebt gij ook gehoord hoe een professor economie op emiritaat de gedachte geopperd heeft dat multinationals die hun fortuinen gaan parkeren op de Kaaimaneilanden, voortaan met de vinger zouden moeten gewezen worden als zij weigeren om met extra belastingen bij te dragen tot het betalen van de coronacrisis? Tot nog toe bleven die buiten schot maar dat dreigt te veranderen: als die miljardairs die zelf geen cent gewone belastingen willen betalen met dit bedrog in de media komen, zal elkeen hen boycotten of dat hoopt men toch. Moeten zij het dan hebben over vrijheid? Of gaat het inderdaad om misdaad? En brengt men dat niet beter aan het licht? Maar dat zal niet van een leien dakje lopen, dat geef ik u op een blaadje! Die professor is al te optimistisch! Ik wil alleen maar zeggen: als men echt aan de vrijheid van de mensen zit te morrelen, komt er gewis tegenstand! Men kan misschien wel iedereen verplichten om een app te laten plaatsen op de telefoon maar men kan niemand ertoe verplichten om altijd die telefoon bij zich te hebben, laat staan om er een te kopen. En dus zal men naar een andere oplossing moeten zoeken: een chip die men wel overal bij zich draagt.

- U bedoelt toch niet die zaken waarover godsdienstfanaten het hebben die nu almaar over de eindtijd zeuren en over het beest uit de apocalyps, het armageddon, het getal van het beest, het merkteken dat elkeen zal meedragen op het voorhoofd of op de handpalm en zonder hetwelke niemand nog zal kunnen kopen of verkopen?

- OVT: Welneen, hoe zou iemand die de kennis hoogacht in die onzin kunnen geloven! Ik denk veeleer aan de plaatsing van een chip op de identiteitskaart, die elkeen allang verplicht bij zich moet dragen. Er zijn nu electronische identiteitskaarten op komst, heb ik gehoord. Ik sluit niet uit dat men de mensen ooit zal verplichten om zich onderhuids een chip te laten inplanten zoals men dat trouwens ook doet bij honden en nog andere huisdieren die men aldus met een app op de pc kan volgen maar dat zou dan uiteraard helemaal niets te maken hebben met die onzin uit de bijbel!

- En die onpersoon dan, waarover u het had? Welke impakt zou dat dan hebben op de mensen? U had het over een nog onbekend iets van grote invloed waarmee men nu geen rekening houdt?

- OVT: Inderdaad, een groot gevaar: het zou de verdwijning van de mens betekenen. Hebt gij Michel Foucault gelezen? Zo eindigt zijn boek De woorden en de dingen, als ik mij niet vergis: hij zegt dat de mens zou verdwijnen zoals een gelaat van zand bij de grens der zee... Dat is een bijzonder belangrijke maar ook allerminst simpele kwestie die een behandeling apart vereist. Maar nu moet ik naar de wasserette want 250 euro is een hele som! Tot later misschien?

- Tot later, Omsk Van Togenbirger...

(J.B., 27 mei 2020)

Verwijzingen:

(1) Ivan Illich, Grenzen aan de geneeskunde. Het medisch bedrijf - een bedreiging voor de gezondheid? Het Wereldvenster, Baarn 1978. (Oorspronkelijke titel en uitgave: Medical Nemesis - The Expropriation of Health, Marion Boyars, Londen 1975), p. 21.                       


           



25-05-2020
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christus, de kerk en de armen

Christus, de kerk en de armen

Zoals iedereen intussen weet, doet ook de katholieke kerk zelfs helemaal geen moeite om te verdonkeremanen dat inzake geloof en getuigenis geen groter contrast denkbaar is dan dat tussen de parabel van de rijke jongeling (1) en de schatkamers van de luxestaat Vaticaan (2) en dat is zeker en vast niet te wijten aan laksheid maar veeleer aan het feit dat de clerus als geen ander weet dat de massa allerminst zal gehoorzamen aan schooiers maar des te meer opkijkt naar de machtigen der aarde. De kerk doet zelfs haar uiterste best om diegenen over wie Christus zelf verklaart dat zij en alleen zij de hemel verdienen, effectief naar de hel te verbannen door hen uit de mensengemeenschap buiten te sluiten terwijl zij er tegelijk ook voor zorgt dat deze misdaad er als een weldaad gaat uitzien en zelfs als een werk van barmhartigheid.

"Op het ogenblik dat Hendrik IV zijn beleg van Parijs begint", zo schrijft Michel Foucault in zijn Geschiedenis van de waanzin, "telt de stad (die dan nog geen honderdduizend inwoners heeft) dertigduizend bedelaars. (...) er wordt dan besloten de leeglopers die niet opnieuw een plaats gevonden hebben in de maatschappij, te laten verdwijnen. Een uitspraak van het parlement, daterend uit 1606, stelt vast dat de Parijse bedelaars in het openbaar zullen worden gegeseld, op hun schouder gebrandmerkt en dan, kaalgeschoren, uit de stad verjaagd. (...) Het is de tijd van het oproer van Parijs (1621), dat van Lyon (1652) en dat van Rouen (1639)" (3). De arbeiders zijn gedesorganiseerd, velen worden werkloos, zij verliezen hun rechten en krijgen verenigingsverbod. Dat laatste valt moeilijk te realiseren maar de kerk springt de staat in de verdrukking bij: "Daarom treedt ook de kerk nu op en stelt de geheime arbeidersgroeperingen op één lijn met 'het uitoefenen van tovenarij'. Een besluit van de Sorbonne (van 1655) verklaart allen die tot zulke boze gemeenschappen behoren tot 'heiligschenners' die bovendien nog 'in doodzonde verkeren'".(4)

De kerk hielp (en helpt) de machthebbers bij het onder de knoet houden van de arbeiders en bij het aan hen ontzeggen van mensenrechten avant-la-lettre. Maar hetzelfde deed zij met de arbeiders die ingevolge de nieuwe economische structuren werkloos werden en moesten bedelen: waar dezen tot omstreeks 1650 vrije mensen waren met een eigen waarde omdat zij het tenslotte zijn die voor de christenen de gelegenheid creëren tot het beoefenen van werken van barmhartigheid en dus tot het verdienen van het hemelse geluk, werden zij nadien opgepakt en opgesloten: deze armen werden van hun vrijheid beroofd alsof zij misdadigers waren. Naar de bezitslozen of de machtelozen wordt immers niet geluisterd alsof zij niet zouden beschikken over rede en verstand en zij worden derhalve behandeld als redelozen - als dieren - en opgesloten in tehuizen - de latere krankzinnigengestichten. (5) Het heeft er dan alle schijn van dat de kerk zorg draagt voor de sukkelaars terwijl zij alleen maar meewerkt aan een proces waarbij het op de schouder brandmerken van mensen die uit de boot vallen, vervangen wordt door stigmatisatie of het brandmerken op de ziel en de opsluiting of de vrijheidsberoving komt in de plaats van de verdrijving uit de stad. (6)

Anno 2020 en exact dertig jaar na de schrapping van homofilie als geestesziekte, eist het hoofd van de katholieke psychiatrische instellingen van de Broeders van liefde dat het vers uit Genesis (1, 27) "man en vrouw schiep Hij hen" opnieuw ernstig genomen wordt en ook in het onderwijs de voorrang krijgt boven de wetenschappelijke bevindingen omtrent geslacht en gender (7): homo's dreigen opnieuw gek verklaard te worden, 'medisch' behandeld, uitgestoten en opgesloten; alom wordt reeds teruggegrepen naar gebedsgenezers en moordende conversietherapieën (8) en gevaarlijke potentaten die zich uitgeven voor zogenaamde 'gladiatoren voor het christendom' vergaderen in kloosters in de nabijheid van Rome om van daaruit gefinancierd door extreem rechts een heuse coup voor te bereiden met het oog op het herstel van de aloude repressieve machtsstructuren. (9) Precies omwille van de wereldlijke macht die zij vertegenwoordigen en die op zijn beurt de macht van de duivel representeert, valt er weinig tegenstand te verwachten vanwege het personeel van leken die zich wellicht met hart en ziel inzetten voor de zwaksten maar tevens en vooral om den brode, zoals blijkt uit het gebrek aan ook maar enig verzet ten tijde van het naziregime dat ook in ons land de verantwoordelijken van de psychiatrische instellingen er moeiteloos kon toe brengen om middels het vetvrije dieet mee te werken aan een heuse massamoord. (10)

(J.B., 25 mei 2020)

Verwijzingen:

(1) Zie: Mattheüs 19: 16-22.

(2) Zie: Frédéric Martel, Sodoma. Het geheim van het Vaticaan, Uitgeverij Balans, Amsterdam 2019. (Oorspr.: Éditions Robert Laffont, Parijs 2019).

(3) Michel Foucault, Geschiedenis van de waanzin, Boom/Amsterdam 2013 [Oorspronkelijk: Folie et déraison. Histoire de la folie à l'âge classique, Paris: Plon 1961], pp. 64-65.

(4) Michel Foucault, o.c., pp. 65.

(5) Michel Foucault, o.c.

(6) Michel Foucault, o.c.

(7) https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/artikel/congregatie-katholiek-onderwijs-wil-dialoog-over-gender

(8) Zie: https://www.amnesty.nl/encyclopedie/conversietherapie-en-mensenrechten.

(9) Zie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/28/italiaanse-klooster-steve-bannon/

(10) Zie: Thys, Erik, Psychogenocide. Psychiatrie, kunst en massamoord onder de nazi's, Epo, Berchem 2015, pp. 231-267.          















Foto

Foto


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Kerststal 2021

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Zo zweeft de wereld

Van ruilmiddel tot god




Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto



Foto

Foto

Foto

Foto

Koningin Elisabethwedstrijd
 2013
voor Piano:
http://www.cmireb.be/nl/ 


Foto

 

http://fieldliberation.wordpress.com/ 
http://threerottenpotatoes.wordpress.com/news/ 

Strijders voor eerlijke landbouw worden gecriminaliseerd terwijl aan het licht komt dat genetisch gemanipuleerde gewassen een gevaarlijk virus bevatten - zie:

http://naturalsociety.com/safety-group-blows-lid-on-secret-virus-hidden-in-gmo-crops/ 





Foto

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • Waarom de katholieke duivel een persoon is
  • 'Teamwork'
  • Mijn oude grootmoeder (J.B., 2011)
  • https://koninginelisabethwedstrijd.be/nl/wedstrijden-details-multimedia/activiteiten/piano-2025/
  • Over de dood - Aflevering 7.
  • Over de dood - Aflevering 6.
  • Wij waren (muziekvideo)
  • Meilied
  • Over de dood - Aflevering 5.
  • Over de dood - Aflevering 4.
  • Over de dood - Aflevering 3.
  • Over de dood - Aflevering 2.
  • Over de dood
  • Dovemansgesprekken - Aflevering 2.
  • Dovemansgesprekken
  • De leer van Augustinus - Aflevering 6.
  • De leer van Augustinus - Aflevering 5.
  • De tijd
  • De leer van Augustinus - Aflevering 4.
  • De leer van Augustinus - Aflevering 3.
  • José Mujica en Leo XIV
  • De leer van Augustinus - Aflevering 2.
  • De leer van Augustinus - Aflevering 1.
  • Over de illusie van kennis - Aflevering 3
  • Over de illusie van kennis - Aflevering 2
  • Over de illusie van kennis
  • Werkplekken Leo 14
  • De pausverkiezing en de kippen zonder kop
  • https://queenelisabethcompetition.be/en/competitions-details-watch-listen/events/piano-2025/
  • https://koninginelisabethwedstrijd.be/nl/nieuws/volg-pianowedstrijd-vanaf-eerste-ronde-live/
  • competitie
  • Macht en geweld
  • Herdenking: 12 jaar na de milieuramp van 4 mei 2013
  • Struisvogelpolitiek in Wetteren (d.d. mei 2013)
  • sv bespr pdf
  • Blasfemie
  • De gevaarlijke kerk - Aflevering 6
  • De gevaarlijke kerk - Aflevering 5
  • kruithof neoliberalisme synthese jb
  • De gevaarlijke kerk - Aflevering 4
  • De gevaarlijke kerk - Aflevering 3
  • Shostakovich: Strijkkwartetten en Pianokwintet
  • De gevaarlijke kerk - Aflevering 2
  • De gevaarlijke kerk
  • De mot in het geloof - Aflevering 6. Martelaarschap en hypocrisie
  • De mot in het geloof - Aflevering 5. Costica Bradatan over sterven voor een idee1 (vervolg 2)
  • De mot in het geloof - Aflevering 4. Costica Bradatan over sterven voor een idee1 (vervolg 1)
  • De mot in het geloof - Aflevering 3. Costica Bradatan over sterven voor een idee
  • De mot in het geloof - Aflevering 2.
  • De mot in het geloof
  • De alerte lezer: het schrikkeljaar van Stijn Streuvels
  • De aanbidding der wijzen, c.1455 (eiken paneel) (The Adoration of the Magi, c.1455 (oak panel)) Rogier van der Weyden
  • Mattheuspassie Bach
  • Audio-visuele installatie "Harvest Bell" (Dirk D'Hulster)
  • Trump en Harvard
  • Hedendaagse kunst: Dirk D'Hulster: De geboorte van de oorlog
  • Audio-visuele installatie
  • Cryptofascisme
  • Verschijnt binnenkort-
  • De transformatie van de wereld
  • Over de leugenfabriek van de demon van het geld - Aflevering 9: Het propagandamodel en zijn vijf filters (vervolg 2 en slotwoord)
  • Over de leugenfabriek van de demon van het geld Aflevering 8: Het propagandamodel en zijn vijf filters (vervolg: de derde filter)
  • Manufacturing Consent (Chomsky & Herman) Over de leugenfabriek van de demon van het geld - Aflevering 7: Het propagandamodel en zijn vijf filters
  • Manufacturing Consent (Chomsky & Herman) Over de leugenfabriek van de demon van het geld - Aflevering 6: Het voorwoord van de auteurs
  • MANUFACTURING CONSENT vandaag in de praktijk:
  • Manufacturing Consent (Chomsky & Herman) Over de leugenfabriek van de demon van het geld Aflevering 5: Actualisering van de casestudies (vervolg)
  • Manufacturing Consent (Chomsky & Herman) Over de leugenfabriek van de demon van het geld - Aflevering 4: Actualisering van de casestudies
  • Manufacturing Consent (Chomsky & Herman) Over de leugenfabriek van de demon van het geld - Aflevering 3: Actualisering van het propagandamodel
  • Manufacturing Consent (Chomsky & Herman) Over de leugenfabriek van de demon van het geld - Aflevering 2: Inleiding (vervolg)
  • Manufacturing Consent (Chomsky & Herman) Over de leugenfabriek van de demon van het geld - Aflevering 1: Inleiding
  • Een synthese van: Noam Chomsky & Edward Herman:
  • Sergej Prokofieff, Symfonie nr. 5 ('Oorlogssymfonie')
  • Gounod, Faust, soldats
  • Gounod: Faust - Le veau d'or
  • Jaap Kruithof, Het neoliberalisme, achterflap
  • Jaap Kruithof: Het neoliberalisme
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 18: Strategie
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 17: Orde
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme1 Aflevering 16: Ideologie en ethiek
  • Jaap Kruithof, citaat
  • Jaap Kruithof
  • Jaap Kruithof: Het neoliberalisme
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 15: Televisie
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 14: Entertainment
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 13: Individualisme
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 12: Veiligheid
  • Requiem for the American Dream with Noam Chomsky
  • Tempus fugit (duo Menguy-Le Pennec)
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme1 - Aflevering 11: Deportatie, apartheid of pluralisme
  • psychiaters betuigen spijt voor 'ziekte'-stempel op homoseksualiteit en transgenderisme
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 10: Het fort Europa, apartheid en fascisme
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 9: Nationalisme
  • Spielt auf nun zum Tanz! (Andermaal Van Togenbirger)
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 8: De nieuwe politieke cultuur
  • Jaap Kruithof--
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 7: Democratie
  • Kruithof, Jaap -
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 6: De jungle versus de overheid
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 5: Privatisering
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme1 - Aflevering 4: De economische dictatuur
  • Het lezen waard:
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 3: Politieke en maatschappelijke veranderingen
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme - Aflevering 2: Een veranderende economie
  • Jaap Kruithofs analyse van het neoliberalisme1 - Aflevering 1: De opmars van het kapitalisme
  • “Wie zijn leven prijsgeeft, zal het behouden” - Deel 3: Het alternatief is de muur
  • “Wie zijn leven prijsgeeft, zal het behouden” - Deel 2: “Wie zijn leven wil behouden, zal het verliezen”
  • Satyagraha
  • De wet, zijn letter en zijn geest
  • Het lezen waard: DWM, lezersbrief van S. De Meulder
  • “Wie zijn leven prijsgeeft, zal het behouden”
  • “Vrijwillige legerdienst”!?
  • De fraude en de dood - Een gesprek met Omsk Van Togenbirger
  • "Kom op tegen fraude"
  • De waarden van de windhaan
  • Oorlogavond
  • Kaos
  • Kaos ( Paolo Taviani & Vittorio Taviani, 1984) Vose 1
  • Superbia - Over een nog helemaal niet in kaart gebracht probleem
  • Het nieuwe verhaal
  • George Orwell
  • Homeros: Odysseus (film 1997)
  • Sisyphus en Simone Weil
  • De mythe van Sisyphus van Albert Camus
  • Over wolven en schapen
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 11. Over het lot van activisten
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 10. Mensenrechtenactivisme, een bedreiging voor de gevestigde orde
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 9: De dwingende conclusie
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 8: De arts, zijn Orde en de WHO
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 7: Een vurig protest tegen de omerta
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 6: Een ontmaskering van het totalitarisme
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 5: Over heldenmoed
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 4
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 3
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte) - Aflevering 2
  • Schuldig verzuim (Jean-Paul De Corte)
  • Schuldig verzuim 1
  • Het psychisch vacuüm - Aflevering 2. Intermezzo
  • Het psychisch vacuüm - Aflevering 1. De wereldoorlog, de kwantumtheorie en het Mystieke Lam
  • De splijtzwam en het schip der dwazen
  • God en de oorlog
  • Het fascisme, gisteren en vandaag
  • https://www.hln.be/buitenland/kijk-maga-granny-weigert-trumps-gratie-voor-bestorming-capitool-we-zijn-die-dag-in-de-fout-gegaan~a032fdd8/
  • https://www.hln.be/buitenland/een-dag-na-trumps-inauguratie-beloven-rusland-en-china-relaties-naar-hoger-niveau-te-tillen~a9450138/
  • https://www.hln.be/buitenland/achttien-staten-vechten-trumps-afschaffing-van-geboorterecht-aan-hij-kan-grondwet-niet-zomaar-aan-de-kant-schuiven~aca34aac/
  • https://www.hln.be/buitenland/kijk-bisschop-haalt-uit-naar-trump-tijdens-dienst-en-het-staat-nieuwe-president-duidelijk-niet-aan~a3e91958/
  • Executies
  • Een gigantische opstand in het verschiet?
  • Democratie en immoraliteit
  • Ongewenste mensen
  • p p5
  • Niet Trump komt aan de macht maar Mammon
  • Over verrechtsing en oorlog - Aflevering 5.
  • Over verrechtsing en oorlog - Aflevering 4.
  • Trump
  • Over verrechtsing en oorlog - Aflevering 3.
  • Over verrechtsing en oorlog - Aflevering 2.
  • Over verrechtsing en oorlog - Aflevering 1.
  • Pieter Brueghel de Oude, De parabel van de blinden (1568)
  • De mens en zijn maskers
  • Informatie en Big Brother
  • Sibelius Vioolconcerto
  • Over het lot van de mens - 21. 28 december
  • Over het lot van de mens - 20. Opstand
  • Over het lot van de mens - 19. Het lot, het doel en de onbestemdheid
  • Over het lot van de mens - 18. De waarheid in pacht hebben
  • Het ingebeelde universum (Ludo Noens)
  • Moreels
  • Over het lot van de mens - paragraaf 17 (12)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 16 (11)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 15 (10)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 14 (9)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 13 (8)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 12 (7)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 11 (6)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 10 (5)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 9 (4)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 8 (3)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 7 (2)
  • Over het lot van de mens - paragraaf 6 (1)
  • Krieg und Leichen
  • Over het lot van de mens - paragraaf 5
  • Over het lot van de mens - paragraaf 4
  • http://www.dirkdhulster.org/
  • Over het lot van de mens - paragraaf 3
  • Over het lot van de mens - paragraaf 2
  • Over het lot van de mens - paragraaf 1
  • LGBTQIA+, geen minderheid?
  • Euthanasie, sedatie en menswaardigheid
  • Pijnstillers
  • De hergeboorte van de kwakzalverij
  • Hoog in een kuuroord
  • De zwarte paus - Zo werkt extreemrechts (artikel d.d. 8 juni 2020)
  • En liegt de laatste paus dan niet? (een artikel d.d. 29 juli 2013)
  • Fundeert het katholicisme onze beschaving? (10-22 november 2019)
  • Wereldbeeld en diagnose
  • jp c f m
  • dein Geld-
  • Verkapte euthanasie
  • Tijdelijkheid
  • Oh dichosa ventura

    Archief per week
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 03/03-09/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 27/01-02/02 2025
  • 20/01-26/01 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 22/07-28/07 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 31/12-06/01 2013
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 11/12-17/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 26/09-02/10 2005
  • 27/11-03/12 2000
  • 06/11-12/11 2000
  • 25/09-01/10 2000
  • 29/05-04/06 2000
  • 22/05-28/05 2000
  • 24/04-30/04 2000
  • 31/01-06/02 2000
  • 25/10-31/10 1999
  • 28/02-06/03 1994
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 30/04-06/05 1984
  • 02/04-08/04 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 21/09-27/09 1981
  • 29/06-05/07 1981
  • 30/03-05/04 1981
  • 02/02-08/02 1981
  • 08/12-14/12 1980
  • 24/11-30/11 1980
  • 17/11-23/11 1980
  • 10/11-16/11 1980
  • 03/11-09/11 1980
  • 08/09-14/09 1980
  • 19/05-25/05 1980
  • 10/03-16/03 1980
  • 18/02-24/02 1980
  • 04/02-10/02 1980
  • 28/01-03/02 1980
  • 10/12-16/12 1979
  • 19/11-25/11 1979
  • 15/10-21/10 1979
  • 17/09-23/09 1979
  • 06/08-12/08 1979
  • 12/03-18/03 1979
  • 27/02-05/03 1978
  • 06/02-12/02 1978
  • 30/01-05/02 1978
  • 25/12-31/12 1978
  • 12/12-18/12 1977
  • 05/12-11/12 1977
  • 03/10-09/10 1977
  • 30/05-05/06 1977
  • 02/05-08/05 1977
  • 14/02-20/02 1977
  • 15/11-21/11 1976
  • 12/01-18/01 1976
  • 08/12-14/12 1975
  • 10/11-16/11 1975
  • 07/07-13/07 1975

    Foto

    Boeken van dezelfde auteur.
    Om een boek te lezen, klik op de prent van de flap.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Beluister hedendaagse klassieke muziek van dezelfde auteur: klik op de prent van de weblog hieronder.


    Foto

    Boeken van dezelfde auteur.
    Om een boek te lezen, klik op de prent van de flap.

    Foto

    Foto


    EN FRANCAIS:
    Foto
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Beluister hedendaagse klassieke muziek van dezelfde auteur: klik op de prent van de weblog hieronder.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005
  • 2000
  • 1999
  • 1994
  • 1990
  • 1984
  • 1981
  • 1980
  • 1979
  • 1978
  • 1977
  • 1976
  • 1975





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs