Foto
Alle teksten van deze blog mogen gecopieerd worden en zijn beschikbaar onder CC-BY-SA/GFDL
Foto
Foto
Omdat de rijen met blogs die ik regelmatig bezoek helemaal onoverzichtelijk werden, zijn deze nu in een apart 'hoekje' ondergebracht, samen met de websites van mijn persoonlijke interesses. Gewoon hieronder aanklikken.
Hier klikken voor links
Foto
Foto
Foto
Wordle

http://www.wordle.net

Zoeken in blog

Dirk jogger, wandelaar, blogger, zwemmer, fietser, fotograaf, Duveldrinker, vader, natuurliefhebber.

Interesse in fotografie? Klik op de onderstaande buttons om een heleboel fotoblogs en andere fotografie-websites in België en Nederland te ontdekken.

fotoblogtoppers dirkjogt
fotoblogtoppers
FOTOBLOGSLIJST dirkjogt
FOTOBLOGSLIJST
Natuur en wereld
Aantal loopkm's 2012: 125,1 km
Wandelkilometers 2012: 28 km
Fietskilometers 2012: nul km
Zwemmeters 2012: nul m
Foto
Foto

Wandelverslagen

Op deze blog zijn wandelverslagen te vinden van onze wandeltochten in 2008 op:
Zondag 6 januari: Driekoningentocht te De Klinge
Zondag 20 januari: 13de Wintertocht te Sombeke
Zondag 3 februari: Lichtmistocht te Sint-Pauwels
Zaterdag 9 februari: 8ste Geutelingentocht te Elst
Donderdag 6 maart: GR122 Moerbeke - Eksaarde (Liniewegel) - Moerbeke
Zaterdag 26 april: Bloesemtochten te Borgloon
Vrijdag 2 mei: Rieslingweg Kallstadt, Pfalz, Duitsland
Zaterdag 3 mei: Pfälzer Wald, Duitsland
Zaterdag 24 mei: Augustijnentocht te Ertvelde
Maandag 2 juni: Oppidum de Castellaras, Provence, Frankrijk
Zondag 8 juni: Tour du Village, Moustiers-Ste-Marie, Provence, Frankrijk
Maandag 9 juni: Gourdon - Le Pont du Loup, Provence, Frankrijk
Woensdag 11 juni: Chapelle Notre-Dame-du-Roc, Castellane, Provence, Frankrijk
Vrijdag 13 juni: Vallée de Caille, Provence, Frankrijk
Zaterdag 25 juli: Villers-La-Ville, Waals-Brabant
Zondag 3 augustus: Duveltocht te Puurs
Vrijdag 8 augustus: Dodentocht te Bornem
Zondag 12 oktober: Oktober- en Kastanjetochten te Waasmunster
Zondag 2 november: Marche de la Vallée du Piéton, Pont-à-Celles

Op deze blog zijn wandelverslagen te vinden van onze wandeltochten in 2009 op:
Zondag 1 maart: Trappistentocht te Zoersel
Maandag 1 juni: Wandeltocht Doetjes te Eksaarde
Zondag 7 juni: Wandelpad CAI nr.2 te San Marcello, Toscane
Dinsdag 9 juni: Wandelpad CAI nr.10A te Limano, Toscane
Maandag 15 juni: Wandeling te Cutigliano, Toscane
Zondag 9 augustus: Duveltocht te Puurs
Vrijdag 14 augustus: Dodentocht te Bornem
Dinsdag 22 september: Posthoornroute te Assenede
Zondag 18 oktober: Nete- & Kastelentocht te Berlaar
Donderdag 5 november: Wandelknooppuntennetwerk Kempense Heuvelrug te Herentals


Foto's van al de wandelingen in ons "Fotoboek Wandelingen"

Foto
Ik loop met Asics Gel Kayano

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

We fotograferen met de Nikon D80

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Mijn mountainbike

MTB Dirk

Profile for Dirkjogt

Loopkilometers 2009
Januari: 80,7 km (9x)
Februari: 30 km (4x)
Maart : 26,8 km (3x)
April: 6 km (1x)
Mei: 74,5 km (8x)
Juni: 42,9 km (10x)
Juli: 52,8 km (7x)
Augustus: 98,7 km (8x)
September: 110,2 km (9x)
Oktober: 44,8 km (6x)
November: 7 km (2x)
December: 8 km (2x)

Loopkilometers 2010
Januari: 8 km (2x)
Februari: 13 km (3x)
Maart : 41,3 km (7x)
April: 69,2 km (8x)
Mei: 4 km (1x)
Juni: 34,7 km (7x)
Juli: 55 km (8x)
Augustus: 24,8 km (3x)
September: 32,6 km (5x)
Oktober: 70,9 km (8x)
November: 98,3 km (11x)
December: 30,6 km (3x)

Loopkilometers 2011
Januari: 53,1 km (8x)
Februari: 76 km (9x)
Maart : 88,1 km (9x)
April: 48,4 km (6x)
Mei: 66,6 km (6x)
Juni: 47 km (5x)
Juli: 0 km (x)
Augustus: 27,5 km (5x)
September: 0 km (x)
Oktober: 13,2 km (3x)
November: 0 km (x)
December: 41,1 km (9x)

Loopkilometers 2012
Januari: 87,9 km (11x)
Februari: x km (x)
Maart : x km (x)
April: x km (x)
Mei: x km (x)
Juni: x km (x)
Juli: x km (x)
Augustus: x km (x)
September: x km (x)
Oktober: x km (x)
November: x km (x)
December: x km (x)

Gelopen wedstrijden 2007
18 maart: Sluis 10K0:50:00
1 april: marathon de Cheverny
4:13:49
22 april: Antwerp 10 Miles 1:18:50
17 mei: ING Stadsloop Gent 10,4 km
0:45:54
8 juni: Warandejogging Lovendegem 12,75 km 0:57:45
24 augustus: Trappistenjogging Vinderhoute 13,2 km
1:05:11
19 december: Q-Santarun Antwerpen 5 km 0:23:00

Gelopen wedstrijden 2008
20 april: Antwerp 10 Miles 1:20:20
20 september: Baeckermatloop Westdorpe (NL) 2,5 km 0:10:53
27 september: Appelloop Axel (NL) 4,8 km 0:20:34
4 oktober: Maas Afbouw Loop Terneuzen (NL) 4 km 0:17:09
25 oktober: Hulsterloo Loop Nieuw Namen (NL) 4 km 0:17:05
8 november: Bodyline Loop Terneuzen (NL) 4 km 0:16:57
15 november: Jeff Thuy Memorial Heikant (NL) 3 km 0:13:04
22 november: Ronde van Drieschouwen Axel (NL) 4,8 km 0:20:43
29 november: Juul v/d Walle Loop Kieldrecht 4 km 0:16:56

Gelopen wedstrijden 2009
17 januari: Eugene Vink Memorial Westdorpe (NL) 4,7 km 0:20:53
3 juli: Trappistenloop Vinderhoute 13,2 km 1:14:00
4 oktober: Vitesse Trail Run, Beveren 10 km 0:49:48


Gelopen wedstrijden 2010
20 maart: Dow Trimloop Terneuzen (NL) 5 km 0:24:20
27 maart: Sfinx Ekiden Gent 5 km 0:23:32

Mijn persoonlijke besttijden
2,5 km: 20/09/08 Westdorpe (NL): 0:10:53
5 km
: 21/10/06 Lier 3de Weblogloop: 0:21:06
10 km: 17/05/07 Gent ING Stadsloop: 0:43:55
10 Mijl
: 23/04/06 Antwerp 10 Miles: 1:15:30
1/2 marathon
: 25/09/05 Oudenaarde: 1:44:06
Marathon: 27/08/06 Brussel: 4:09:05

Foto
Foto
Foto
photoblog-community
Inhoud blog
  • Animatiefilm Ariadne
  • Beer & Food - A Perfect Match
  • Dodentocht 2013 - The Day After
  • Dodentocht 2013 dag -8
  • Dodentocht 2013 dag -12
  • 3de Team Spirit Tocht te Vrasene
  • Dodentocht 2013 dag -14
  • Dodentocht 2013 dag -24
  • Dodentocht 2013 dag -27
  • Dodentocht 2013 dag -28
  • Dodentocht 2013 dag -30
  • Dodentocht 2013 dag -31
  • Dodentocht 2013 dag -35
  • Dodentocht 2013 dag -36
  • Buitenspeeldag 2013
    Aantal loopkm's 2005: 1082 km
    Aantal loopkm's 2006: 1571,9 km
    Aantal loopkm's 2007: 1085,8 km
    Aantal loopkm's 2008: 1007,7 km
    Aantal loopkm's 2009: 578,2 km
    Aantal loopkm's 2010: 482,4 km
    Aantal loopkm's 2011: 461 km
    Aantal loopkm's 2012: ?? km
    Laatste commentaren
  • gezellig kroeg (Connie de Regge)
        op Originele café's in Oost-Vlaanderen
  • Do (Hillechien)
        op Dodentocht 2013 - The Day After
  • toevoeging (Georges Schelstraete)
        op Uurtje lopen in het Heidebos
  • DODENTOCHT (marc lenaerts)
        op Dodentocht 2013 - The Day After
  • wimpers (roy)
        op Winter in Wachtebeke (deel 3)
  • 2013 (Eric)
        op Happy New Year 2013!
  • 2013 (Natalie)
        op Prettig Kerstfeest!
  • Volhouden! (Andy Plevoets)
        op Lopen in het Heidebos
  • Leuk dat er nieuwe brouwers zijn! (G.U.Y.)
        op Brouwerij 't Paenhuys te Nieuwkerken-Waas
  • Geocachen (Ambigirl)
        op Geoaching "C.O.D.-reeks"
  • Foto

    Wedstrijden 2006
    11/03/06 Trimloop Axel 7 km - 0:32:10
    23/04/06 Antwerp 10 Miles - 1:15:30 P.R.
    05/06/06 ING Stadsloop Gent 10K - 0:44:10 P.R.
    19/08/06 G.P. Van Rumst, Lokeren 13,5 km - 0:51:15
    27/08/06 Brussels Marathon 42,2 km - 4:09:05 P.R.
    08/09/06 Bentilleloop, Bentille 8,92 km - 0:38:58
    21/10/06 Weblogloop, Lier 5 km - 0:21:06 P.R.

    Mijn wandelprestaties
    juli 2001: 4-daagse Nijmegen (4x50km)
    juli 2002: Dogonvallei, Mali, West-Afrika
    11/08/06: 100km Dodentocht Bornem: aankomst 11u38

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Bieren in de kijker
    Volgende bieren (in alfabetische volgorde) hebben we geproefd. Hiervan kun je op de blog onze persoonlijke bevindingen lezen door op het betreffende bier te klikken:
    Adriaen Brouwer
    Alvinne Extra
    Ambiorix Dubbel
    Artevelde
    Avec les Bons Voeux
    Babbelaar
    Barbăr

    Bière des Ours
    Braven apostel Tripel
    Brugse Zot
    Brussels Kriek
    Chouffe N’Ice
    De Graal Blond
    De Graal Gember
    Delirium Christmas/Noël
    Druide blond
    Duchesse De Bourgogne
    Christoffel Robertus
    Donkere Duivel
    Echt Kriekenbier
    Galgenbier
    Gandavum Dry Hopping
    Girnaert
    Gordon Halloween
    Gouden Carolus X-mas
    Gouyasse Tradition
    Guido
    Gulden Draak Vintage
    Kameleon Tripel
    Keizer Karel rood & blond
    Keyte Ostêns belegeringsbier
    Lambinus Honingbier
    Lamoral Degmont
    La Sara
    La Trappe Tripel
    La Trappe Quadrupel
    Malheur 6
    Malheur 10
    Moeder Overste
    Murphy's Irish Red
    Pee Klak
    Père Noël
    Rochefort 10
    Satan Gold
    Serafijn Kerstlicht
    Sint-Sebastiaan dark
    Slaapmutske Tripel
    Slaghmuylder’s Paasbier
    Stille Nacht
    ’t Smiske Kerst
    Troubadour
    Verboden Vrucht
    Vicaris Tripel & Generaal
    Wieckse Witte
    Winterkoninkske
    Zwalmse Tripel

    Beroepsfotografen in de kijker

    Items over de volgende beroepsfotografen kunnen bekeken worden door op de betreffende persoon te klikken:
    Spencer Tunick, USA
    Henri Cartier-Bresson, France (1)
    Henri Cartier-Bresson, France (2)
    Jill Greenberg, USA
    Joe Rosenthal, USA

    Dirk loopt en wandelt vrolijk door het leven
    Over wandelen, hardlopen, fotografie en Belgische bieren
    Van 0 naar 42,2 km! September 2004 beginnen lopen, om overgewicht kwijt te geraken. Inmiddels 2 marathons uitgelopen (Brussel 2006, Cheverny 2007). Hier vertel ik over mijn loopvorderingen, verslagjes over mijn wandeltochten en mijn ontdekkingsreis door de Belgische biercultuur. Maar ook mijn andere hobby's zoals natuur en fotografie, muziek en onze perikelen als lesgever en ongevalssimulanten bij het Rode Kruis komen hier aan bod. Op 28 april 2006 traden Fleur en ik in het huwelijk en gingen daaropvolgend schapenhoeden in Zuid-Frankrijk. Op 23 juni 2007 werd onze dochter Ariadne geboren.

    Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

    Fotoalbum wandelingen

    01-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En Zidane danste de Samba!!
    Zonder woorden...

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (2)
    30-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels marathon

    Vrijdagavond: DL1 – 11,2 km – 1:07:20 (GHS:127 – 9,98 km/h – 6,0& min/km)

    Gewacht tot acht uur om te beginnen lopen en dan was het nog heel warm, van ook voldoende drank meegenomen onderweg. Ik beklaag degenen die aanstaande zondag bij tropische temperaturen de Guldensporenmarathon of de 10 Mijl van Vlaanderen zullen lopen. In het najaar word ik op het werk “uitgeleend” aan een naburig bedrijf waar ik bij een “shutdown” als tester zal instaan. Dat betekent van 11 september tot 13 oktober lange werkdagen en weekendwerk. Dus de plannen voor de marathon van Eindhoven kan ik wel opbergen, ook de kustmarathon valt in die periode. Even in de agenda gekeken welke marathons voor 11 september doorgaan en dat zijn de Flanders Fields marathon en de Brussels marathon. Ik heb de gekozen voor de Brussels marathon op 27 augustus. Dat wordt mijn allereerste marathon als ik blessurevrij blijf op de trainingen. Dus: Brussels here we come!!

    Photobucket - Video and Image Hosting

    » Reageer (1)
    29-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gizmo

    Hallo, iedereen! Ik ben sinds vandaag de nieuwe huisgenoot van Fleur en Dirk. Mijn naam is Gizmo, ik ben negen jaar oud en een roste kater. Mijn vorig baasje had spijtig genoeg een kindje dat allergisch voor mij is en daarom werd een nieuwe woning voor mij gezocht. Het is natuurlijk even wennen hier in Wachtebeke maar ik zit graag op de schoot en heb hier ook een grote zetel om in te slapen. Wanneer ik kattenkwaad uithaal zal dat hier waarschijnlijk wel gepubliceerd worden. Daaag!

    Photobucket - Video and Image Hosting

    » Reageer (2)
    28-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raar verloop van een training

    Woensdagavond: DL1 – 18,8 km – 1:48:15 (GHS:123 – 10,42 km/h – 5,76 min/km)

    18u30 en de zon geeft nog volop warmte daarom kies ik voor mijn nieuw parcours waar ik veel in de schaduw kan lopen. Maar het loopt van het begin af niet goed en mijn benen voelen vermoeid aan. Wanneer dat na 20 minuten nog altijd zo is besluit ik al halvelings de geplande 14 km in te korten en maar 11 km te lopen. Ik concentreer mij ondertussen wat meer op de muziek, en laat mijn gedachten afdwalen naar de actualiteit van deze week, het werk en andere dingen, doe ik wel meer wanneer het wat moeizamer gaat. De kracht van de geest haalt het blijkbaar boven het lichaam want na een half uur lopen merk ik dat het wonder boven wonder begint te vlotten. Daarom maak ik toch maar de eerder geplande extra lus van drie kilometer door de Wabeekse polders. Als ik na een uur lopen aan de Kalvebrug beland, gaat het zo vlot dat ik er nog een extra lus naar de Terwestbrug bijmaak. Raar verloop dus en uiteindelijk loop ik vanavond tegen alle verwachtingen in bijna 19 km in een mooie tijd en met een lage hartslag wat dan weer een heel tevreden gevoel geeft.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (3)
    27-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk naar de kwartfinales!
    Na een schitterende wedstrijd van "Les Bleus" hebben we alle reden tot feesten. Een ontketende "Zizou", een fantastische Vieira, een koelbloedige Ribery hebben zich geplaatst ten koste van Spanje. Na een licht toegekende strafschop en een 1-0 achterstand vreesde ik even het ergste, maar ze hebben zich goed hersteld en volgens mij ook verdiend gewonnen. Nu wacht een zware opgave tegen de balkunstenaars van Brazilië.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (2)
    26-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pittige intervaltraining
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Maandagavond: IT – 10 km – 0:54:30 (GHS:127 – 11,01 km/h – 5,45 min/km)

    Afgelopen weekend veel te druk gehad zodat lopen er bij ingeschoten was. Vanavond had ik zin om er een pittige intervaltraining van te maken, niks beter om de zinnen te verzetten na de eerste werkdag van de week. Deze maal vier reeksen intervals ingelast, telkens 1000 m aan 5 km/h, halve minuut wandelen, 5 minuten aan 6 km/h en terug een halve minuut wandelen. De hartslag bleef laag en de benen voelden goed. Het hoofd helemaal leeg na de training en een frisse douche deed de rest. De geuren vanuit de keuken deden mij watertanden, mijn keukenprinses had weer lekkere gerechten klaargemaakt, hoe luidt het gezegde ook alweer… de liefde van de man gaat door de maag?


    » Reageer (0)
    25-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beveren-Waas vijfsterrengemeente
    Beveren-Waas heeft als eerste gemeente dit seizoen de vijf sterren van Fata Morgana binnengehaald!

    Photobucket - Video and Image Hosting

    Ook de ruiters op de boerenpaarden waren van de partij, spijtig genoeg vonden de TV-makers deze niet interessant genoeg om op beeld te brengen.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    Dit is wat er restte van het feestbanket nadat de inwoners van Groot-Beveren er gepasseerd waren.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fata Morgana in Beveren-Waas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De ploeg van Fata Morgana is neergestreken in Beveren-Waas, mijn geboortedorp en raar genoeg ben ik zaterdagmorgen onverwacht als medewerker bij de organisatie ‘gerold’. Mijn 'roots' liggen in Beveren en de helft van mijn leven heb ik in Beveren doorgebracht, de andere helft in deelgemeente Melsele, pas sinds drie jaar woon ik in Wachtebeke. Heel het evenement ging door nabij kasteel Cortewalle en stond in het teken van de Middeleeuwen. De volledige middenstand van Groot-Beveren had fantastisch meegewerkt, ik stond werkelijk versteld. Natuurlijk moesten er daarbij nog honderden figuranten en medewerkers opgetrommeld worden. Mijn zoontjes Pieter en Cédric hadden zich aangemeld als schildknapen en moesten ’s morgens hun spullen gaan passen.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    Marleen, de verantwoordelijke voor de middeleeuwse kledij stond er alleen voor en dan ben ik even ingesprongen om te helpen. Toen zei ze dat ze nog op zoek was naar ne “zot” om het gebeuren rond het steekspel in goede banen te leiden. En voor ik het wist liep ik rond in een pak van de hofnar! Hoeveel sterren we gehaald hebben kun je zondagavond om kwart voor negen zien.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (9)
    24-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Bleus
    Ik heb er even voor gevreesd maar Frankrijk is dan toch door de eerste ronde geraakt. De grote ploeg van 8 jaar geleden is het niet meer, maar ik blijf toch een grote fan en hoop op minstens de halve finale.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (3)
    22-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange duurloop Lokeren - Wachtebeke

    Donderdagnamiddag: DL1 – 15,6 km – 1:35:30 (GHS:120 – 9,8 km/h – 6,12 min/km)

    Vroeger gestopt met werken zodat ik met mijn collega Luc kon meerijden tot Lokeren om vanaf daar naar huis te lopen. Vanaf het centrum van Lokeren loopt een pad dwars door de natuur dat ik volgde tot in Moerbeke-Waas en dat een deel uitmaakt van de Canteclaer fietsroute. Ik liep al vrij snel door het eerste natuurgebied. De Daknamse meersen (Daknam-Lokeren) is een gebied van rivier- en veenhooilanden.Het is gelegen ten zuidoosten van het dorpscentrum van Daknam. De oude spoorweg is nu een fiets- en wandelpad en loopt dwars door het gebied.De vereniging Natuurpunt Zuid-Waasland beheert hier reeds 22 ha zeer waardevolle natuur (foto: Tom Neels, bron NP Z-Waasland).

    Photobucket - Video and Image Hosting

    Meteen daaropvolgend dwarste ik het natuurgebied De Lokerse Moervaartmeersen, een vochtig bloemenrijk hooiland en broekbos, waarvan 23 ha beheerd door vzw Durme (foto: bron vzw Durme).

    Photobucket - Video and Image Hosting

    De rest van het pad liep door weilanden en akkers en enkel hier en daar was een eenzame boerderij zichtbaar. Na even een iets drukkere passage door Eksaarde kwam ik na zes kilometer aan de Eksaardsedam uit. Deze drukke baan diende ik even te volgen, gelukkig is hier ook weer een breed fietspad, tot aan de Dambrug over de Moervaart. Vanaf hier waren het dan nog acht kilometer huiswaarts langs de Moervaart op mijn vertrouwde parcours. Vermits het wandel- en fietspad heel schaduwrijk is, kan men op deze weg zelfs probleemloos in volle zon lopen. Het was de eerste maal dat ik deze route gelopen heb maar het zal zeker niet de laatste keer zijn, enorm genoten van de natuur en ook de spieren en het hart werkten op hun best.

    » Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Film: X-men 3 The Last stand

    Gisterenavond nog eens een filmpje meegepikt. Het was opvallend rustig in Kinepolis Gent, vanwege de blokperiode en de voetbalwedstrijd Nederland-Argentinië zal er waarschijnlijk ook voor een deel mee te maken hebben. We kozen voor deze actiefilm waarbij men gewoon ontspannen met het verstand op nul kan genieten van wat aktie. Weer het klassieke verhaaltje, goede tegen slechte mutanten met daartussen de 'gewone' mensen, een heleboel effecten en natuurlijk een "happy end". Zo kunnen ze wel nog een vijftal films doorgaan, want alhoewel er een aantal vaste waarden (definitief?) verdwenen zijn, zijn er nu ook een aantal nieuwe mutanten met interessante kwaliteiten bijgekomen. Opvallend optreden van de mutant 'Jugernaut', niemand minder dan Vinnie Jones, ooit de 'vuilste' verdediger van de Engelse soccer-competitie.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (1)
    21-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie weet wat dit is?
    Afgelopen zondag trok ik deze mooie foto tijdens de wandeling in de Klingse bossen. Het plantje is echter veel voorkomend, overal waar de bodem voedselrijk is. De bloemetjes zelf zijn ongeveer twee centimeter groot. Weet er iemand wat dit is?
    Nog een tip: de plant wordt als een geneeskruid beschouwd, gekneusde bladeren worden op wonden gelegd. Inwendig gebruik als hoestmiddel en tegen blaasaandoeningen.

    Photobucket - Video and Image Hosting

    P.S. joepie, vandaag is de zomer officieel begonnen en tijdens de volgende langste nacht gaan we, zoals de traditie eist, buiten naakt dansen om dit vieren. We verklappen natuurlijk niet waar!

    » Reageer (3)
    20-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En ze zagen dat het goed was.

    Dinsdagavond: WD – 14,2 km – 1:22:00 (GHS:124 – 10,39 km/h – 5,77 min/km)

    Ideaal loopweertje vanavond en het frisse windje langs de Moervaart was meer dan welkom. Er een rustige duurloop van gemaakt met halverwege een tempoversnelling van 3 km aan 5 min/km (GHS:135, goed zo). Vooral het laatste gedeelte met een lekker gevoel gelopen, begeleid door de ruisende wind in de bomen en het vogelgezang dat met momenten werkelijk losbarstte. De kokmeeuwen zaten op de uitkijk… en ze zagen dat het goed was.

    Photobucket - Video and Image Hosting

    » Reageer (0)
    19-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontspannen loopje

    Maandagavond: DL1 – 7,4 km – 0:44:45 (GHS:122 – 9,92 km/h – 6,05 min/km)

    Kwart over acht al wanneer ik de deur uit stap, nog rond de 22°C, ideaal weertje dus. Vandaag hou ik het gewoon op een kort ontspannen loopje. Weinig volk langs de moervaart en zelfs op het water is het heel rustig. Genietend van de natuur en vooral ontspannen na een saaie werkdag, zodat ik na drie kwartiers met een frisse geest terug thuis ben. Lopen heeft altijd een licht therapeutische werking op mij, en blijkbaar worden er ook veel problemen al lopend opgelost. Daarbij heeft Fleur lekkere chocoladepudding klaargemaakt, dus de suikers worden meteen bijgevuld.
    Het fotootje uit mijn tuin is een akkerviooltje.

    Photobucket - Video and Image Hosting

    » Reageer (0)
    18-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen: De Klingse bostochten

    Om 8u30 sta ik al aan de start in De Klinge, waar de Gasthofstappers hun Klingse bostochten organiseerden. Fleur is er spijtig genoeg niet bij vandaag wegens werkverplichtingen. Het zou voor mij voorlopig één van de beste wandelingen van dit jaar worden. We worden al snel het eerste bos ingestuurd richting De Clinge in Nederland, veel schaduw en afwisselend loof- en sparrenbomen. Het eerste gedeelte loop ik samen met een ‘smokkelaar’ uit Stekene, die gisteren pas de Nacht van Vlaanderen (100 km) gelopen heeft, straffe gast! Een verkeersbord waarschuwt ons ook voor overstekend “wild” (zie foto).

    Photobucket - Video and Image Hosting


    De eerste rustpost, de kleuterschool nabij de oude spoorweg laat ik links liggen en meteen worden we het tweede bos ingestuurd. We steken al vrij snel terug de Nederlandse grens over. Deze maal loop ik een tijdje in het gezelschap van een ‘kwartel’ uit Sas van Gent, volop in voorbereiding voor de vierdaagse van Nijmegen.
    Dit jaar is het deelnemersaantal van de vierdaagse uitgebreid tot 49.000 waardoor voorlopig weer iedereen kan inschrijven.
    De omgeving bestaat eerst voornamelijk uit eik en grove den, waarna we enkele mooie kleine kreken passeren en langs de wegkanten rechts varens en links Sint-Janskruid, dat zelfs al hier en daar mooi in bloei staat. Uiteindelijk voeren de natuurpaden ons via Sint-Janssteen terug tot Kemzeke waar alweer een kleuterschool als rustpost dient. Hierna volgt wel het mooiste stuk uit de wandeling, een tocht door het Stropersbos, langs fort Sint-Jan en een tijdje het pad naast de linie volgend.
    Het fort Sint-Jan werd opgericht in de Tachtigjarige oorlog (1568-1648) als vooruitgeschoven verdedigingspost tegen de Hollanders. De vestiging was vierkant met hoeken naar de vier windstreken. De huidige rijksweg 60 loopt er eigenlijk middendoor. Omstreeks 1590 was dit één van de sterkste forten van de gordel van het Waasland. prins Maurits van Oranje zou in 1591 bijna de ganse linie innemen maar te Fort Sint-Jan stuitte hij tegen niet te overmeesteren Spaanse weerstand. Het stropersbos is een restant van het 'Koningsforeest' oftewel het Woud zonder Genade, waarin de graven van Vlaanderen kwamen jagen in de 12de en 13de eeuw. Dit woud overdekte toen het hele Waasland. Aan het einde van de 16de eeuw, tijdens de oorlog tussen Noord-Holland en Spanje, werd het gebied vermoedelijk om strategische redenen onder water gezet. Aan de grens lag het voormalige fort Sint-Jan, nu nog bekend en zichtbaar als De Wal vinden we de in 1701 geconstrueerde Linie en tevens de overblijfselen van de door de Spanjaarden gegraven Parmavaart uit 1584, die diende ter bevoorrading van de troepen bij het beleg van Antwerpen. In de loop van de 18de eeuw werden 'De Stropers' volledig bebost en werd als middelhoutbos beheerd tot de wereldoorlogen. Tijdens de oorlogen werden de opgaande bomen echter gekapt en werd het bos geëxploiteerd als hakhoutbos. Na 1950 was er echter geen belangstelling meer voor hakhout. Tijdens de wereldoorlogen was dit bos erg geliefd door de stropers en smokkelaars die goederen uit Nederland de grens trachten over te brengen. Doch dankt dit bos niet zijn naam aan het smokkelen maar door de naam van de familie die lang eigenaar was van dit bos. Het Stropersbos werd in 1979 via aankoop eigendom van het Vlaamse Gewest.
    We bewandelen hier ook een GR-pad, namelijk de “Reynaertroute”.
    Deze route loopt over een afstand van 102 km van Hulst tot Rupelmonde en is bewegwijzerd als streek-GR, vandaar in rood-geel. Deze geel-rode bakens voeren hem door een net met historische getuigen bezaaid, uitgestrekt polderlandschap, met door de eeuwige wind getormenteerde waaibomen langs de dijken, en verder langs geheimzinnige kreken en eeuwenoude waterwegen, over bolle en rijke akkers.
    Na gerust te hebben in de kleuterschool te Sint-Gillis worden we zowaar de baan opgestuurd maar niet voor lang want daar is alweer het volgend pad de natuur in. We zijn blij uit de hete middagzon te zijn dankzij het gebladerte boven ons hoofd dat ons bescherming biedt. Natuur- en bospaden brengen ons terug voorbij de oude spoorweg in De Klinge waar we de Dender-Waaslandfietsroute volgen. Ook hier zien we weer de geel-rode kentekens van de Reynaertroute. Na een prachtige wandeling van 24,7 km komt om 12u30 het standbeeld van “de smokkelaar” in zicht wat er ons op wijst dat de aankomst bereikt is. Meerdere foto’s van de wandeling zijn hier te bekijken.

    Photobucket - Video and Image Hosting

    » Reageer (2)
    17-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen in de warmte

    Zaterdagavond: DL1 – 9,1 km – 0:53:30 (GHS:125 - 10,21 km/h – 5,88 min/km)

    Weeral 25°C vandaag in deze toch wel rare week. Een hittegolf in het begin van de week, halverwege diezelfde week onweer, regen en terug koud en nu weer een lekker weertje waarbij de temperaturen morgen zelfs boven de 30°C zullen uitkomen. Het ook nu weer bij een rustig loopje gehouden dat vlot en pijnloos verliep. Veel fietsers en wandelaars langs de Moervaart en ook op het water een drukte van jewelste, plezierboten en vooral tal van kajakkers. Vanavond is de rust teruggekeerd en kunnen de vaste bewoners weer hun weg verder zetten.

    Photobucket - Video and Image Hosting

    De Canadese ganzen zijn ook van de partij,
    zes jonge kuikens netjes op een rij,
    met z’n allen in het water,
    onder de hoede van moeder en vader.

    » Reageer (1)
    16-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aandenken aan de Antwerp 10 Miles

    Vrijdagavond: DL1 – 7,4 km – 0:42:00 (GHS:120 – 10,57 km/h – 5,68 min/km)

    Nog een dag extra rust ingelast voor alle zekerheid. Vanavond een korte rustige duurloop gedaan, heel goed verlopen en relaxed zonder enige pijn kunnen lopen. Vanaf morgen kunnen we weer beginnen opbouwen, zonder extensieve intervallopen deze maal. Spijtig, want ik ben een liefhebber van intervaltrainingen, steeds een leuke afwisseling.
    Gisteren een mooi aandenken in de bus gekregen, een actiefoto uit de Antwerp 10 Miles, genomen net voor de aankomst. Ik zal niet de enige zijn, deze fotograaf staat er elk jaar. De prijs (6€!) is NIET VERPLICHT te betalen, men kan de foto gewoon houden. Ik heb vorig jaar ook al een foto toegestuurd gekregen en toen heb ik bewust wel betaald. Daarom krijg ik nu weer een foto, die ik deze maal niet betaal, dus voor heb ik twee foto’s en dat vind ik een redelijke prijs.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (0)
    15-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bier drinken tegen prostaatkanker
    Dagelijks bier drinken kan de kans op prostaatkanker drastisch verkleinen! Volgens Amerikaanse onderzoekers kan xanthohumol, een stof in hop – hoofdbestanddeel van bier – de groei van kwaadaardige kankercellen in de prostaatklier afremmen. Het enige nadeel, xanthohumol komt maar in zulke kleine hoeveelheden voor in hop dat er zeventien biertjes per dag nodig zijn om effect te sorteren! De onderzoekers zeggen dat het in principe mogelijk is om pillen te maken met de werkzame stof. Wie per se bier wil drinken tegen prostaatkanker kan best terecht bij de Duitse brouwer Hoepfner, die het ‘gezondheidsbier’ Porter maakt, met tien keer hoger hopgehalte.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (0)
    14-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De schrik voor kwetsuren

    De intervaltraining maandag geëindigd met een lichte pijn aan de linkerkuit. Dinsdagochtend even langs de Medische Dienst op het werk gepasseerd, diagnose: waarschijnlijk een klein scheurtje in één van de kuitspieren onderaan.

    Photobucket - Video and Image Hosting

    Enkele dagen insmeren met Flexium Gel, een stevig verband overdag en een korte rustperiode ingebouwd, met het resultaat dat het nu al veel beter is. Morgenavond een korte rustige training om te testen. Ik denk dat ik de raad van Fleur (“je bent geen 20 jaar meer, hé...”) maar zal opvolgen en de extensieve intervals voorlopig achterwege laat. Het belangrijkste in aanloop van de marathon zal zijn de lange duurlopen uitbreiden, en daarbij kwetsuren vermijden.
    De bloemetjes en kruiden in de hof zijn ondertussen helemaal opgefleurd door de regen. Bij de volgende foto ben ik in gedachten terug in de Provence want de voortuin begint dankzij de lavendel mooi te kleuren en te ruiken, die heeft geen behoefte aan regen.

    Photobucket - Video and Image Hosting

    » Reageer (0)
    13-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vergankelijkheid van de schoonheid
    De eerste hittegolf dit jaar en de contrasten in de tuin worden duidelijker. Terwijl de lavendel mooi begint te bloeien, en mijn zaailingen uit de grond schieten, hebben de irissen hun beste tijd gehad (foto). Genietend van de zon dan ook de afgelopen dagen met het fototoestel in de weer geweest in de tuin. De eerste uit de reeks vandaag, de rest volgt in de loop van de week.

    Photobucket - Video and Image Hosting


    » Reageer (0)




    Foto

    Foto

    Foto

    Have fun translating my webpage into your favorite language. Not always 100% correct, but fun guaranteed!


    Lezen en Loslaten op BookCrossing.com ...
    Foto

    Ik ben Dirk, 58 jaar oud, en getrouwd met Fleur. Kinderen: Pieter en Cédric (beiden 19 jaar) en Ariadne (69jaar). Onze interesses: wandelen, lopen, fotografie, natuur, reizen, lezen (vnl. SF & Fantasy), spellen, motorrijden, Rode Kruis, muziek, koken (en lekker eten) en Belgische biercultuur. Hoe het allemaal begon:
    Wandelen: de voorgeschiedenis
    Hardlopen: de voorgeschiedenis
    Foto

    Foto

    Photobucket

    www.levenindebrouwerij.be


    Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

    Buienradar
    België
    Buienradar België

    Foto

    Volgende wedstrijd: nog niet geweten
    Doel moet blijven
    Pick it up!

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Categorieën
  • algemeen (84)
  • cafe en bier (82)
  • Doel (6)
  • familie (67)
  • fietsen (49)
  • fotografie (19)
  • Geocaching (14)
  • joggen (165)
  • kunst en cultuur (20)
  • Motor Vulcan (2)
  • muziek (24)
  • natuur (29)
  • Triathlon (3)
  • tuin (15)
  • vakantie (15)
  • Wachtebeke (29)
  • wandelen (37)
  • zwemmen (7)


  • Photobucket - Video and Image Hosting


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Uitspraak van de week

    Als je principes je verdrietig maken, kun je er van op aan dat ze fout zijn.

    L.K. Stevenson

    Haiku van de week

    Kiemende zaden
    ontspringen uit de aarde
    de zon tegemoet
    (Dirk)

    Klik
    hier
    voor meer info over Haiku-gedichten.



    Doordenker van de week

    Eerst als je leven je heen en weer heeft geslingerd kun je werkelijk bewogen worden.

    Even concentreren
    Als je hieronder lang genoeg naar kijkt, kun je er een giraf in herkennen


    Foto


    Foto

    Gastenboek
  • brouwerij de Kroon, Neerijse
  • fijne dinsdag
  • Dekampioenen21
  • Leopoldkazerne Gent
  • Leuke Stukjes

    Berichtjes in mijn gastenboek zijn van harte welkom!


    Nog meer leuke blogs:
  • Dagelijkse gedachtenspinsels van rebel
  • De avonturen van Katrien en Dave
  • Blogtips
  • Gezondheidshoekje
  • Geneeskrachtig kruidenhoekje
  • Irenka, boekenworm
  • Beertje's dagboek
  • Jeff sport ook (bridge en schaak)!
  • Waasland en Vlaamse gemeenten

    Hoofdpunten blog jeffkesblog
  • ondertussen in melsele
  • dit ies het eerste berichtje van het nieuwe jaar
  • amaaaiii weeral lang geleden dat ik een bericht gepost heb!!!!!
  • Eerste bericht van dit jaar!!
  • welwelwel dat is weer lang geleden !!

    Nieuwtjes
  • Spectaculaire foto's Hubble ruimtetelescoop
  • De geheime archieven van het Vaticaan

  • Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Originele cafés in Vlaanderen
    Volgende zaken (cafés, eetcafés, tavernes, bruine cafés, muziekcafés, etc…) hebben we bezocht (alfabetisch gerangschikt). Hiervan kun je op de blog onze persoonlijke bevindingen lezen door op de betreffende naam te klikken:
    Bokmolenhoeve, Lokeren
    Bij den Bok, Oordegem
    Bij den Ezel, Lokeren
    Boerenhol, Relingst
    Brasserie Niveau, Watervliet
    De Bierkamer, Kluizen
    De Goede Oude Tijd, Brussel
    Den Hert, Laarne
    De Klee, Kuttekoven
    De Muze, Knesselare
    De Poezenelle, Dikkele
    De Rijnvaart, Sas Van Gent, NL
    De Scheve Zeven, Zomergem
    Deus, Gent
    De Verseau, Destelbergen
    De Vlaamse Jager, Assenede
    De verloren Gernoare, Adinkerke
    De zevende Hemel, Beernem
    Galgenhuisje, Gent
    Het Botteltje, Oostende
    Het Oeverloze Eiland, Gent
    Het Spoor, Boekhoute
    Het Waterhuis aan de Bierkant, Gent
    Hopduvel, Gent
    Kasteel van Ingelmunster
    La Masure, Beervelde
    Palais du Picon, Bray-Dunes, Fr
    Porter House, Dendermonde
    San Severia Salon, Beerse
    Sint-Bavo’s Hoeve, Mendonck
    Stamirant “Zwarte Fles”, Zwijnaarde
    't Schipken, Zele
    The Fox, Aalst
    The Maple, Ertvelde
    Trollekelder, Gent
    Brouwerijen:
    Proefbrouwerij, Hijfte (Lochristi)
    De Dolle Brouwers, Esen
    Brouwerij Moortgat, Breendonk
    Brouwerij De Graal, Brakel
    Stadsbrouwerij de Ridder, Maastricht, NL
    Brewery Murphy's, Cork, IRL
    Andere (bier)weetjes:
    Bier drinken tegen prostaatkanker
    De rijkdom van hop
    Japan en bier
    Bierdrinkende varkens Britse delicatesse
    Brazilië en bier
    België en bier
    Duitsland en bier
    Boodschap in een fles
    Engeland en bier
    USA en bier
    Nederland en bier
    Denemarken en bier
    Wist je dat bier niet de oorzaak is van een bierbuik?
    Bier voor de hond!
    Biernieuws:
    Bier mag 'Brut' heten
    Alken-Maes investeert in Cristal-cafés
    Sheratonhotel zoekt voltijds bierdrinker
    Fusie tussen Inbev en Anheuser-Busch?
    Miljoenenboete voor Nederlandse bierbrouwers Heineken, Grolsch en Bavaria
    Liever straf dan veel bier
    Ambev moet bierproever vergoeden voor alcoholprobleem
    Leffe Blond sleept Europese prijs in de wacht
    Spaanse zusters aan de fles voor de wetenschap
    Cel voor ouders van bierdrinkende tieners
    Belg drinkt 89 liter bier per jaar
    Palm brouwt meer bier
    Bierauteur Michael Jackson overleden
    Brouwerijnieuws augustus 07
    Inbev investeert opnieuw in Hoegaarden
    Stella "wife-beater" of "luxe premium beer"?
    Biergeschiedenis:
    Deel 1: Het ontstaan van bier
    Deel 2: Vrouwen en bier
    Deel 3: Soldaten en monniken
    Deel 4: 13de tot 18de eeuw
    Deel 5: 19de eeuw
    Deel 6: 20ste eeuw
    De geschiedenis van Cambrinus, koning van het bier


    Archief per week
  • 07/11-13/11 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!