Alle teksten van deze blog mogen gecopieerd worden en zijn beschikbaar onder CC-BY-SA/GFDL
Omdat de rijen met blogs die ik regelmatig bezoek helemaal onoverzichtelijk werden, zijn deze nu in een apart 'hoekje' ondergebracht, samen met de websites van mijn persoonlijke interesses. Gewoon hieronder aanklikken.
Foto's van al de wandelingen in ons "Fotoboek Wandelingen"
Ik loop met Asics Gel Kayano
We fotograferen met de Nikon D80
Mijn mountainbike
Loopkilometers 2009 Januari: 80,7 km (9x) Februari: 30 km (4x) Maart : 26,8 km (3x) April: 6 km (1x) Mei: 74,5 km (8x) Juni: 42,9 km (10x) Juli: 52,8 km (7x) Augustus: 98,7 km (8x) September: 110,2 km (9x) Oktober: 44,8 km (6x) November: 7 km (2x) December: 8 km (2x)
Loopkilometers 2010 Januari: 8 km (2x) Februari: 13 km (3x) Maart : 41,3 km (7x) April: 69,2 km (8x) Mei: 4 km (1x) Juni: 34,7 km (7x) Juli: 55 km (8x) Augustus: 24,8 km (3x) September: 32,6 km (5x) Oktober: 70,9 km (8x) November: 98,3 km (11x) December: 30,6 km (3x)
Loopkilometers 2011 Januari: 53,1 km (8x) Februari: 76 km (9x) Maart : 88,1 km (9x) April: 48,4 km (6x) Mei: 66,6 km (6x) Juni: 47 km (5x) Juli: 0 km (x) Augustus: 27,5 km (5x) September: 0 km (x) Oktober: 13,2 km (3x) November: 0 km (x) December: 41,1 km (9x)
Loopkilometers 2012 Januari: 87,9 km (11x) Februari: x km (x) Maart : x km (x) April: x km (x) Mei: x km (x) Juni: x km (x) Juli: x km (x) Augustus: x km (x) September: x km (x) Oktober: x km (x) November: x km (x) December: x km (x)
Aantal loopkm's 2005: 1082 km Aantal loopkm's 2006: 1571,9 km Aantal loopkm's 2007: 1085,8 km Aantal loopkm's 2008: 1007,7 km Aantal loopkm's 2009: 578,2 km Aantal loopkm's 2010: 482,4 km Aantal loopkm's 2011: 461 km Aantal loopkm's 2012: ?? km
Over wandelen, hardlopen, fotografie en Belgische bieren Van 0 naar 42,2 km! September 2004 beginnen lopen, om overgewicht kwijt te geraken. Inmiddels 2 marathons uitgelopen (Brussel 2006, Cheverny 2007). Hier vertel ik over mijn loopvorderingen, verslagjes over mijn wandeltochten en mijn ontdekkingsreis door de Belgische biercultuur. Maar ook mijn andere hobby's zoals natuur en fotografie, muziek en onze perikelen als lesgever en ongevalssimulanten bij het Rode Kruis komen hier aan bod. Op 28 april 2006 traden Fleur en ik in het huwelijk en gingen daaropvolgend schapenhoeden in Zuid-Frankrijk. Op 23 juni 2007 werd onze dochter Ariadne geboren.
19-10-2007
Computers en helpdesks
Gisteren heb ik als lesgever bij het Rode Kruis, een halve dag les gegeven in het zesde leerjaar van het K.A. De Bever, in de klas van Pieter. In het kader van de gezondheidsweek werd me gevraagd een initiatieles Reanimatie te geven. Ik stond wel al meer voor de klas bij 10 en 11-jarigen dus dat was geen probleem. Voor de kinderen is het eens wat anders dan hun eigen juf en vermits onze initiaties vooral doe-cursussen zijn hebben ze weer heel wat opgestoken.
Het probleem zat hem echter in de voorbereiding. Ik werk met een powerpointpresentatie, maar toen ik woensdag mijn laptop aansloot op de beamer lukte het me niet de presentatie geprojecteerd te krijgen, wat ik ook aan de instellingen veranderde. Dus maar op de website van Dell het nummer opgezocht van technical support en naar de Dell-helpdesk gebeld, hierna het relaas: HD Dell: Hallo, Dell Technical Suport, waarmee kan ik U helpen? Ik: uitgelegd wat het probleem was HD Dell: Dat lijkt me een sofwareprobleem en U bent verbonden met de Hardware-helpdesk, ik geef U de nummer van de Software- helpdesk Gebeld naar de nieuwe nummer: HD Dell: Hallo, Dell Technical Suport, waarmee kan ik U helpen? Ik: uitgelegd wat het probleem was HD Dell: Welke soort beamer hebt U? Ik: Een beamer van Hitachi HD Dell: Sorry, wij ondersteunen enkel onze eigen merken. Ik: Het probleem is niet bij de beamer maar bij de instellingen van mijn Dell-notebook. :-? HD Dell: Ik verbind U even door met iemand anders. muziekje muziekje HD Dell: Hallo, Dell Technical Suport, waarmee kan ik U helpen? Ik: uitgelegd wat het probleem was HD Dell: Welke soort beamer hebt U? Ik: Het probleem is niet bij de beamer maar bij de instellingen van mijn Dell-notebook. :-x HD Dell: Oh, maar dan bent U niet juist verbonden, wij staan enkel voor printers en beamers. Ik: Dat heb ik tegen de vorige ook al gezegd. HD Dell: Ik verbind U even door met iemand anders. muziekje muziekje HD Dell: Hallo, Dell Technical Suport, waarmee kan ik U helpen? Ik: uitgelegd wat het probleem was HD Dell: Dat lijkt me een sofwareprobleem en U bent verbonden met de Hardware-helpdesk, ik geef U de nummer van de Software-helpdesk Ik: Dank U, maar daar was ik drie doorverbindingen geleden ook al mee verbonden. :evil: HD Dell: Ok, ik vraag het even na, hebt U een minuutje geduld? muziekje muziekje HD Dell: U geeft een presentatie met MS Powerpoint? Ik: ja, dat klopt HD Dell: Dat lijkt me dus een probleem voor Microsoft, ik geef U de nummer van de MS-helpdesk. Als U wilt kan ik U doorverbinden. Ik: Nee, laat maar. :twisted: Uiteindelijk zelf verder gezocht, en wonder oh wonder gevonden waar ik de instelling kon veranderen vrij eenvoudig dan nog wel en de presentatie op het grote scherm gekregen.
Reacties op bericht (3)
22-10-2007
Helpdesk
Het is dan toch nog goed afgelopen met je presentatie, dat is het voornaamste. En toch zou zo'n miserabele support niet mogen. Ik werk in mijn hoofdjob ook op een helpdesk, maar de klant heeft maar één dienst waar hij terecht kan, wij kunnen niemand doorschakelen omdat wij voor de klant het enige aanspreekpunt zijn. Raakt het niet opgelost, geven wij het intern door aan een programmeur of redacteur, die geven dan de oplossing terug aan ons en wij bellen de klant terug op.
22-10-2007 om 21:59
geschreven door Serge
19-10-2007
ondersteuning
Vroeger toen 1 van onze klanten waar ik voor werk een gewoon ondersteuningscontract met Dell had waren zo'n telefoontjes bijna dagelijkse kost en moesten we haast bewijzen dat de fout aan de hardware lag alvorens een onderdeel werd opgestuurd of technieker langs kwam. Sinds een aantal jaren betaalt men voor een goede ondersteuning (Dell Gold Support) en dat is echt een verschil van dag en nacht. Vandaag bellen, morgen al gerepareerd of vervangonderdeel in ons bezit. Alles heeft zo zijn prijs he.
Rudi
19-10-2007 om 19:37
geschreven door Rudi
zalig toch
ook een goeie truuk is zodanig lang niet reageren tot het probleem zichzelf heeft opgelost, en daarna bellen om te vragen of er nog een probleem is ...
19-10-2007 om 15:09
geschreven door geert
Have fun translating my webpage into your favorite language. Not always 100% correct, but fun guaranteed!
Ik ben Dirk, 58 jaar oud, en getrouwd met Fleur. Kinderen: Pieter en Cédric (beiden 19 jaar) en Ariadne (69jaar). Onze interesses: wandelen, lopen, fotografie, natuur, reizen, lezen (vnl. SF & Fantasy), spellen, motorrijden, Rode Kruis, muziek, koken (en lekker eten) en Belgische biercultuur. Hoe het allemaal begon: Wandelen: de voorgeschiedenis Hardlopen: de voorgeschiedenis