Over
seksuele opvoeding op school
Massaal
komen zekere categorieën van mensen op straat om te protesteren
tegen seksuele opvoeding op school: seksuele opvoeding is niets voor
kinderen, zo menen zij en zij insinueren zelfs dat de opvoeders
helemaal geen goede bedoelingen kunnen hebben met die lessen; het
lijkt erop dat zij die seksuele opvoeding van hun kinderen in eigen
handen willen kunnen blijven houden. Het is alleen de vraag wat die
selfmade seksuele opvoeding dan wel mag inhouden, in acht genomen de
onnoemelijke feiten die vrijwel dagelijks te kijk zetten hoe het
gesteld is bij een flink deel van de betrokkenen met de kennis over
de onderhavige materie en met de morele kwaliteit van de gangbare
oordelen daar omtrent.
Seksuele
opvoeding is een deel van de opvoeding als zodanig en over opvoeding
valt veel te zeggen maar dan vooreerst wel dit, dat wie geloven dat
zij gemist zou kunnen worden, aan de (democratisch geregeerde) staat
onttrokken, geprivatiseerd of in handen gegeven van 'het internet',
helemaal niet op de hoogte zijn van de geschiedenis. Precies zoals
het beginsel van Montesquieu de scheiding der machten grondvest als
een onontbeerlijk principe dat moet helpen voorkomen dat wij belanden
in een dictatuur (waarin immers de wetgevende en de uitvoerende
machten zichzelf berechten), zo ook moet worden voorkomen dat de
vorming van de mensen die onze toekomst zijn, wordt scheefgetrokken
door wie dan bij die misvormingen garen willen kunnen spinnen.
Wil men dan
de seksuele opvoeding, of waarom niet de opvoeding als zodanig,
overlaten aan de godsdienst of aan de godsdiensten? Want ofschoon zij
allemaal spreken over de ene god, blijken er in de wereld dan toch
heel wat godsdiensten te bestaan en de meest wreedaardige daarvan
zijn ook de meest succesvolle geworden, wat op zich al een en ander
zegt over hun ware aard.
Op kop van
de instituten voor tovenarij staat de katholieke kerk die bestuurd
wordt vanuit het Vaticaan in Rome waarover luttele jaren geleden de
Franse socioloog Frédéric Martel zijn Sodoma schreef, een
bijzonder grondig gedocumenteerd boek dat niets aan de verbeelding
overlaat. Eveneens van relatief recente datum is het boek van Dirk
Verhofstadt dat de avonturen van de kerk ten tijde van de nazi's
doorlicht. De samenwerking van de Rooms Katholieke kerk met
extreemrechts doorheen de geschiedenis is al lange tijd een publiek
geheim en het zou ons hier al te ver brengen om de rol van de kerk in
de genocides ten tijde van het kolonialisme en in het huidige
neokolonialisme te belichten. Edoch, dat de kerk met het oog op eigen
profijt gedurende eeuwen het onderwijs beheerst heeft met haar onzin,
staat als een paal boven water.
Wat immers
hebben wij hier in België te maken met een millennia oude religie
uit het Midden-Oosten, met name met het jodendom uit Israël, dat
extreem nationalistisch is gezien het zich het uitverkoren volk
acht en waarop de Nazoreeër al dan niet gewild een variant gemaakt
heeft met het Christendom dat zich inmiddels heeft versnipperd in
talloze sekten waarvan de meest agressieve, de Rooms-katholieke, het
voortouw heeft genomen met haar dogma's die kant noch wal raken maar
die wel beleden moeten worden door haar onderdanen zoals ook de
stelling dat één opgeteld bij één gelijk is aan drie in de
dystopische roman van George Orwell? Het christendom werd de erkende
staatsgodsdienst in het Romeinse Rijk en geraakte via de
veroveringstochten van onder andere Julius Caesar tot hier verspreid
en dan verder over de gehele wereld en dat gebeurde meer bepaald
dankzij de opvoeding van kinderen op een leeftijd waarop zij zelfs
hun moedertaal nog niet beheersen en wel met die ene bedoeling om die
klinkklare onzin er zo diep in te stampen dat zij die nog altijd
vanzelfsprekend blijven vinden als hun haren grijs geworden zijn en
hun laatste tanden uitgevallen. Al tweeduizend jaar lang is men aldus
die fabels blijven herhalen en willen nu bezorgde ouders, zoals zij
zichzelf bestempelen, de onaantastbaarheid van het bedrog waaronder
zij al die tijd zozeer te lijden hadden, nu ook nog eigenhandig gaan
beschermen?
Alleen een
bijzonder diep gewortelde angst kan het voor mekaar krijgen dat zij
geen afstand willen doen van deze allergrootste slavernij op aarde.
Tot op een gegeven ogenblik verbood de kerk zelfs de lectuur van de
heilige schrift waarop zij haar leer zegde te baseren en toen
protestanten de Bijbel naar de volkstaal gingen omzetten, moesten
alle exemplaren worden opgespoord en ook verbrand, overigens samen
met de stoutmoedige vertalers. Fjodor Dostojevski schreef over die
tijd van libricide en ook genocide die de Inquisitie heet een mooi
verhaal waarin hij argumenteert dat niemand minder dan de duivel op
het woord Gods beslag gelegd heeft en dat sindsdien de halve wereld
wordt misleid met grove leugens in functie van dictatoriale
grootmachten en totalitaire systemen die ons onder de dekmantel van
opvoeding dom houden en op de koop toe arm.
Men
herinnere zich toch wel dat de jaloerse joodse God van elke
vader eist dat die zijn oudste zoon aan hem slachtoffert, heel
letterlijk, een bevel dat staat te lezen in het heilige boek Genesis,
samen met nog veel andere onzin? Eva zou gemaakt zijn uit een rib van
Adam, terwijl zelfs een kind weet dat het andersom is en dat Adam
zoals alle andere mensen voortkomt voort uit een vrouw, toch? Maar
ook de mannelijke jaloezie heeft blijkbaar haar rechten.
Dat
geloof in kwestie is bovendien danig corrupt dat de paus die nog niet
zo lang geleden de homo's handlangers van de duivel noemde, ook over
deze kwestie nu een draai van honderdtachtig graden heeft gemaakt, al
praat hij in andere streken de mensen die daar anders over denken
tijdens zijn reisjes ook telkenmale en zonder aarzelen naar de mond
om dan bij zijn terugkeer naar het westen alweer een draai van 180
graden te maken: hij draait omzeggens met de aardrotatie mee en
gelijkt daarom op een draaiende derwisj.
En
daarmee zijn we bij de tweede grootste religie beland, waar de
leidinggevende mystici zich zonder behoefte aan de katholieke alcohol
bezatten door gewoon te draaien om hun eigen as. Maar om nu terug te
keren naar de onnoemelijke feiten die vrijwel
dagelijks te kijk zetten hoe het gesteld is bij een flink deel van de
betrokkenen met de kennis over de onderhavige materie en met de
morele kwaliteit van de gangbare oordelen daar omtrent, bekijken wij
de vraag wat men nu eigenlijk bedoelt met die lessen seksuele
opvoeding op school.
Met
die lessen immers wordt geprobeerd om aan kinderen zaken bij te
brengen waarover ze thuis kennelijk niets leren of waarover ze thuis
verkeerde dingen leren, omdat het thuis bijvoorbeeld extreemrechtse
katholieken zijn of jihadisten. En om het bij dit ene voorbeeld maar
te houden, valt dat af te leiden aan het feit dat het minderjarigen
zijn, kinderen dus, die op straat mensen aanvallen en aftuigen van
zodra zij denken dat het gaat om homo's. Van één op de vier homo's
wordt het leven op straat bedreigd door snotneuzen en wel op de meest
lafhartige manier daar zij tot met messen toe gewapend, in bendes hun
aanvallen op weerloze enkelingen richten. Vergeten wij vooral
niet dat die kinderen worden opgejut door extreemrechtse
populisten die zich zelf rijk en veilig mogen achten en die daarom
ook zeker zijn van hun stemmenaantal bij de menigte aan zich in
straffeloosheid vermeiende misdadigers die zij vertegenwoordigen.
Gewis, men moet bezorgd zijn en bevreesd dat men nu onder druk van
malafide stemmingmakerij ook nog die enkele uurtjes seksuele
opvoeding dreigt af te zullen schaffen.
Edoch,
wat daarentegen afgeschaft moet worden, ja, verboden, is het
'onderricht' van leugens aan kinderen. Eerst en vooral moeten
opruiers zoals de extreemrechtse praatjesmakers die misbruik maken
van de wet op de vrije meningsuiting gestraft kunnen worden omdat het
geen vrije mening is die ze uiten maar aanzetting tot moord en dat is
niet hetzelfde, of wie denkt daar dan anders over?
Moed
is wat kinderen ontberen en wat zij moeten leren: moed om zichzelf
vrij te kunnen maken van alle soorten van onzin, psychologische
betovering, moordende sociale druk en bemoeienissen allerhande.
Vrijheid immers komt niet vanzelf maar moet veroverd worden en
bovendien verdedigd om ze dan ook nog te kunnen behouden.
Het
'natuurlijke' bestaat niet, dat is alleen de jungle, het recht van de
sterkste. De concentratiekampen zijn er gekomen omdat Hitler van plan
was om de natuur een handje te gaan helpen: dat heerschap was niet
van de slimsten maar de massa miste nu eenmaal de moed om hem tegen
te spreken. Hitler keert terug, zijn populisme dat de achterlijke
massa bespeelt is alomtegenwoordig. Alleen met opvoeding kan men een
dam opwerpen tegen zaken zoals analfabetisme, armoede en zinloos
geweld welke onze vrijheid fnuiken en die de wereld dreigen terug te
katapulteren naar de meest duistere krochten van de waanzinnige
middeleeuwen.
(J.B.,
22 september 2023)
|