Alle rechten voorbehouden Een variant van deze blog is te vinden op seniorennet op het volgende adres: http://blog.seniorennet.be/tisallemaiet/
19-11-2017
Over de blinde ijver van de geboortebeperkers (deel 2): Gesprek tussen dokter Malthitus, Mama Mumba en Papa
Over
de blinde ijver van de geboortebeperkers
(deel 2):
Gesprek
tussen dokter Malthitus (T), Mama Mumba (M) en Papa (P)
T:
Goedenavond, mevrouw, mag ik mij voorstellen? Dokter Malthitus, maar
zeg gerust Thitus. Aangenaam! En met wie heb ik de eer?
M: Dag dokter. Ik ben
mama Mumba, aangenaam. En dit zijn mijn vier kinderen: Anna, onze
oudste dochter, zij is zes jaar en zij helpt al goed in het
huishouden; Karel, vijf jaar oud, Frans, vier en Katrien, twee. We
zijn nu in blijde verwachting van het vijfde. En dat daar is mijn
betovergrootje, wij noemen hem Papa (P)... (Ze wijst naar een
stokoude man die gehurkt neerzit in de schaduw van de hut; hij heeft
geen handen.)
P:
Mmmm!
T:
Hallo, allemaal!
M: Maar... kinderen!
Laat de dokter eens met rust, jullie bevuilen zijn pak! Excuseert u
mij, dokter, ze zijn wild, ze zijn altijd zo als ze een blanke zien;
de paters, weet u wel, brengen soms kadootjes mee, vandaar... Maar
wat kan ik voor u doen, dokter?
T:
Wel, hebt u een klein ogenblikje, dan leg ik u uit wat wij voor ú
kunnen doen.
M: Vertel maar,
dokter, maar neem me niet kwalijk dat ik intussen gewoon doorga met
het stampen van manjok, ik moet nog water halen ook vandaag.
T:
Geen probleem. Wel, ik heb hier een doosje meegebracht...
M: Toch geen
inspuitingen, dokter? Kijk, de kinderen lopen al weg, ze zijn bang
voor injectienaalden...
T:
Neen, geen naalden!
M: Inentingen dan?
T:
Ook niet, wees maar niet bang, het zijn gewoon pillen. Kleine,
onschuldige, blinkende pilletjes!
M: Ja? En tegen welke
ziekten zijn ze werkzaam? En hoeveel kosten ze?
T:
Ze zijn volledig gratis en zelfs meer dan dat: als u ze inneemt, hebt
u ook nog recht op een bonus van 200 dollar!
M: 200 dollar!? Maar
dat bedrag verdienen wij niet in een heel jaar! Maar zegt u eerst
eens waartoe die pillen dienen, dokter, want wij hebben hier helemaal
geen zieken en als dit geen inentingen zijn, wat zijn het dan wel?
T:
Wel, het zijn een soort van preventieve medicamenten!
M: Hemeltje! Maar dan
worden wij bedreigd! En mogen wij ook weten door welke kwaal of
kwalen wij bedreigd worden?
T:
Wel, eerlijk gezegd is het de dood die jullie hier bedreigt.
M: De dood!? Hoezo,
de dood!?
T:
Jammer genoeg wel: jullie worden hier bedreigd door een massale
sterfte, zo moet ik het zeggen als ik rechtuit spreek.
M: Een massale
sterfte? Erger nog dan aids?
T:
Erger nog, ja, het spijt mij. Maar... als u deze pillen neemt, dan
voorkomt u al dat onheil en daarom ook ben ik naar hier gekomen en is
dat geen goed nieuws?
M: Ik moet zeggen dat
dit een beetje klinkt zoals van een leurder, neemt u mij niet kwalijk
dat ik het zo zeg, dokter, het kwam gewoon bij me op... Maar vertelt
u verder!
T:
Wees gerust, ik zei toch dat het allemaal gratis is en dat er
bovendien een bonus aan vasthangt. Wees niet bang, ik ben geen
leurder, ik ben een dokter en ik werk samen met de plaatselijke
authoriteiten. Kijk, dit zijn mijn papieren, mijn portret hangt hier
uit aan het gemeentehuis.
M: Hemeltje! Ik ben
er nog niet van bekomen... massale sterfte... een nieuw virus dan
toch? Een epidemie?
T:
Ja, een epidemie... euh, neen... het is te zeggen...
M: Spreek rechtuit,
dokter, het is een epidemie, nietwaar?
T:
Eerlijk gezegd wel, ja.
M: Een virus dus?
T:
Geen virus...
M: Wat dan wel? Een
bacterie?
T:
Neen, neen...
M: Groter dan een
bacterie dus! Ratten? Zijn het ratten?
T:
Welneen...
M: Nog groter dus dan
ratten? Knaagdieren? Is het een epidemie van knaagdieren? Uw
stilzwijgen maakt ons bang, dokter, spreek dus rechtuit, wij hebben
recht op de waarheid! Welke beesten bedreigen ons? Zeg het!
T:
Wel, eerlijk gezegd, het is een epidemie van...
M: Van wat?
T:
Wel, eigenlijk... van mensen.
M: Wat!? Maar wat
bedoelt u? Is er een inval? Dreigt er oorlog? En wat kunnen pillen
daar dan aan verhelpen? Maar u spreekt onbegrijpelijk taal!
T:
Kijk, in deze doosjes zitten sterilisatiepillen.
M: Wablieft!? Maar u
komt ons toch niet vragen dat wij dit vergif innemen? Maar dan kunnen
wij geen kinderen meer krijgen!? En dan moeten wij verhongeren van
zodra wij niet meer kunnen werken! U weet toch dat wij hier geen
pensioen genieten!?
T:
Als gij kinderen krijgt dan moeten zij verhongeren en uitgerekend dat
willen wij voorkomen, ziet u? Op die manier willen wij hier de
hongersnood bestrijden.
M: Maar hebt ge dat
ooit al gehoord! U komt hier de honger bestrijden door ons van onze
kinderen te beroven!?
T:
U moet het positief bekijken...
M: Uiteraard zullen
onze kinderen niet verhongeren als wij er geen hebben, maar wat voor
logica is me dat!? En wijzelf zullen dan zeker en vast verhongeren!
Ons volk zal uitsterven!
P:
Houw!
M: Wat is er papa?
Luister, papa wil iets zeggen...
P:
Zie je wel, Mama: zei ik het niet? Jullie komen ons uitroeien en dan
kunnen jullie dit land hier bezetten en het verder plunderen!
M: Maar is dat waar!?
En u noemt zich een dokter?!
P:
Ik noem u een handlanger van de westerse potentaten. Of denk u
misschien dat wij jullie nog niet kennen?
(Hij
toont zijn stompjes).
Meer
dan honderd jaar geleden kwamen jullie naar hier om ons te bekeren
tot de ware god en in het spoor van uw paters en nonnen volgden
gouverneurs die ons volk te werk stelden op de rubber- en de
suikerrietplantages. Twintig miljoen mensen telde ons land toen nog
en twintig jaar later waren dat er nog acht miljoen. Twaalf miljoen
landgenoten vonden de dood nadat ze wegens ondermaats presteren in
slavernij het hoofd of de handen werden afgehakt. En nu bent u daar
terug, dit keer niet met geweren en met messen maar met pillen, de
nieuwste wapens van de blanke man. Tweehonderd dollar, zei u? Maar
meneer, bent u niet beschaamd? (*)
Er is heisa
omtrent een priester die zou hebben verzuimd om hulp te bieden
aan een burger in nood, meer specifiek zou hij geen hulp geboden
hebben aan een man die hem zijn zelfmoordplannen (telefonisch) kenbaar
zou hebben gemaakt en ter verdediging beroept de priester zich op het
biechtgeheim.
Gesteld dat
het niet bieden van hulp vanwege een persoon aan wie iemand zijn
zelfmoordplannen heeft kenbaar gemaakt, gelijkstaat aan schuldig
verzuim, dan rijst uiteraard onmiddellijk de vraag naar de schuld van
personen van wie de hulp aan mensen welke aan hen hun wil tot
zelfmoord kenbaar hebben gemaakt, bestaat uit het aanreiken van
zelfmoordmiddelen of het bieden van hulp bij het voltrekken van de
zelfmoord.
In wat
andere bewoordingen: als iemand die niets onderneemt om een ander van
zijn zelfmoordplannen af te brengen, schuldig verzuim pleegt, wat dan
gezegd van mensen die het niet alleen verzuimen om een ander van zijn
zelfmoordplannen af te brengen, maar die hem op de koop toe helpen om
die daad te voltrekken?
Nu is
euthanasie niets anders dan een wat andere benaming voor moord in de
in wezen onmogelijke vorm van 'hulp bij zelfmoord'. Zij wordt
gepleegd door de helpers van de zelfmoordenaar, zij het op diens
verzoek, wat euthanasie maakt tot een vorm van moord op verzoek. De
plegers van euthanasie zijn niet gebonden aan het biechtgeheim daar
zij per definitie geen priester kunnen zijn omdat het katholicisme de
praktijk van de euthanasie laakt; zij zijn leken. In de onderhavige
context plegen deze leken niet alleen schuldig verzuim maar bovendien
maken zij zich schuldig aan moord met voorbedachte rade.
Eveneens
waar medici hulp bieden bij het ombrengen van een ongeboren kind, is
niet alleen sprake van schuldig verzuim wegens meer specifiek het
niet bieden van hulp aan een ongeboren kind dat in levensgevaar
verkeert maar tevens is ook daar sprake van het bieden van hulp bij
moord andermaal met voorbedachte rade. Tenzij men ervan uit gaat
dat ongeboren mensen geen recht op leven hebben en dat zij dat recht
pas ontvangen eenmaal zij niet slechts mens maar ook nog eens burger
zijn. In dat laatste geval wordt het mens-zijn beschouwd als een
subcategorie van het burgerschap in plaats van andersom een
perversiteit die als consequentie heeft dat principieel ook aan
(onder meer) dieren een burgerlijk statuut kan worden toegekend dat
hun het recht verschaft op leven... terwijl ongeboren mensen dat
recht dan maar moeten missen.
Deze twee
vormen van moord euthanasie en abortus werden weliswaar
anders dan met de term 'moord' benoemd en ook kregen zij om
onbegrijpelijke redenen een legaal statuut gekenmerkt door volstrekte
straffeloosheid, maar zij vallen in wezen daadwerkelijk samen met
moord.
Oordeelt de
rechter dat de priester in kwestie schuldig verzuim heeft gepleegd,
betekent deze veroordeling dan niet meteen de veroordeling van alle
medewerkers aan alle gevallen van euthanasie en abortus en dit
met terugwerkende kracht?
(Jan
Bauwens, 16 november 2017)
15-11-2017
Over de hardnekkige blinde ijver van de geboortebeperkers â (deel 1): een interview met Omsk Van Togenbirger
Over
de hardnekkige blinde ijver van de geboortebeperkers
( deel 1): een interview met Omsk Van Togenbirger
OVT
(Omsk Van Togenbirger): Onlangs interpelleerde mij een heer, een
geleerde heer, over het thema van de geboortebeperking zoals u
weet, een onderwerp waarover steeds meer wordt gesproken terwijl men
er niet omheen kan dat al die gesprekken allerminst een verheldering
van de problematiek tot gevolg lijken te hebben en het is zelfs mijn
zeer sterke indruk, al kan ik mij uiteraard ook schromelijk
vergissen, dat wij hier omtrent een ware processie van Echternach
meemaken. Maar wat zeg ik? Het is nog erger dan een
Sint-Willibrordusprocessie want in die ommegang geraakt men
uiteindelijk nog op zijn bestemming, terwijl men in de onderhavige
discussie allerminst kan vorderen aangezien aldaar twee stappen
voorwaarts telkenmale worden gevolgd door drie achterwaarts. Het is
mij een raadsel hoe men er inderdaad niet in slaagt om over dit
onderwerp de voorhanden zijnde feiten zodanig met elkaar te verbinden
dat men met de logica, die ons sinds een paar duizend jaar bij het
denken behulpzaam is, daaruit de juiste conclusies kan trekken. Maar
waar was ik alweer gebleven?
U
had het over een geleerde heer die u interpelleerde...
OVT:
Inzake de zogenaamde
overbevolking, inderdaad: wij moeten dringend aan geboortebeperking
doen, zo stelde hij, niet alleen hier in het westen maar ook en
vooral in de rest van de wereld, in de derde wereld, zo zei hij...
En
u bent het met hem niet eens?
OVT:
Alvast heb ik hem onmiddellijk
gevraagd of hij de nieuwsberichten een beetje volgt, want bij mijn
beste weten heeft men het nu welhaast dagelijks over de Europese nood
aan immigranten: als wij niet dringend en massaal mensen naar hier
halen, dan kunnen we morgen onze pensioenen niet meer betalen en
zitten we binnen de kortste keren met een enorm tekort aan
werkkrachten en dan vooral met een tekort aan hoog opgeleide mensen.
U weet toch ook dat het gemiddeld aantal kinderen per gezin geslonken
is tot een bijzonder bedroevend cijfer, ik geloof dat er in bepaalde
regio's geen twee meer zijn, met een ongeziene vergrijzing en een
haast niet te dragen massa aan zorgbehoevenden tot gevolg. Maar
misschien heb ik dat gedroomd, verbetert u mij alstublieft indien ik
dingen zou vertellen die niet met de waarheid stroken: is hier
momenteel geen tekort aan mensen in plaats van een teveel?
Er
wordt inderdaad geregeld bericht dat er een tekort dreigt ofschoon er
werkloosheid is, maar men heeft het dan wel vooral over hoog
opgeleide werknemers en uiteraard niet over zorgbehoevenden.
OVT:
Jaja, dat dacht ik al en sta mij
toe dat ik uw welkome opmerking in stapjes beantwoord, te beginnen
met de werkloosheid.
Ga
uw gang!
OVT:
Men heeft nood aan sterke, jonge mensen, aan vaklui die ons werk
willen komen doen en niet aan zorgbehoevenden: economische
vluchtelingen, kinderen, mensen die om asiel vragen zoals
oorlogsvluchtelingen of personen die in hun land van herkomst
mishandeld worden terwijl zij helemaal geen criminelen zijn, kunnen
wij hier missen als de pest zo klinkt het steeds vaker in de
politieke middens en dan vooral in rechtse kringen en onder de meer
gegoeden.
Wat
begrijpelijk is.
OVT:
Begrijpelijk weliswaar maar daarom nog niet goed te praten omdat
er, zoals u zeker weten zult, ook afspraken gemaakt zijn binnen de VN
omtrent de rechten van de mens. En echt ergerlijk wordt het waar
sommigen geloven te kunnen argumenteren dat het beter is om de
armlastigen te weren in deze contekst dan door hen van voldoende
voorbehoedsmiddelen te voorzien en door de invloed van religies die
het gebruik ervan verbieden, te beperken.
Maar
u kunt toch niet loochenen dat het verbod op voorbehoedsmiddelen geen
goede zaak kan zijn?
OVT:
Maar zegt u mij eerst eens, mijn
waarde heer: waar vandaan die irrationele en kennelijk onstuitbare
drang of zelfs dwang van sommigen om nu ineens de geboortes te gaan
beperken?
Overbevolking!
OVT:
Niet te geloven!
Malthus!
OVT:
Maar dat kunt u niet menen! Dit gaat werkelijk alle verbeelding
te boven!
Wat
bedoelt u? Is het dan niet zo dat er dagelijks twintig- tot
dertigduizend kinderen sterven ingevolge ondervoeding?
OVT:
Jazeker! Maar wat heeft het bevolkingsaantal daarmee te maken?!
Maken
wij dan niet de zogenaamde Malthusiaanse catastrofe mee? De toestand
waarbij er voedseltekort is doordat de bevolking exponentieel
aangroeit terwijl de voedselproductie haar niet kan bijbenen omdat
zij lineair en dus lang niet zo sterk toeneemt?
OVT:
Dat is inderdaad wat Malthus vreesde, maar een vrees is lang nog
geen wetenschap en de geschiedenis heeft Malthus overigens in het
ongelijk gesteld.
Maar
is dat zo?
OVT:
Malthus vreesde het zich voltrekken van de naar hem genoemde
catastrofe nog tijdens zijn leven en hij leefde van 1766 tot 1834 en
dus ten tijde van de industriële revolutie die omstreeks 1750 een
aanvang nam. Malthus voorzag echter niet dat intussentijd door de
massaproductie niet alleen het aantal Europeanen bijna verdubbelde:
ook hun levensmiddelen verveelvoudigden zich. Het gevolg was dat de
door hem en door zijn volgelingen gevreesde catastrofe uitbleef.
Malthus had zich vergist, hij had helemaal geen rekening gehouden met
de onvoorspelbaarheid van de geschiedenis. En deze fout begaan de
Malthusianisten vandaag nog steeds: zij blijven vrezen dat ook
vandaag nog een Malthusiaanse ramp zich dreigt te voltrekken. Dit
terwijl even goed het tegendeel zou kunnen gebeuren, zoals trouwens
meermaals werd opgemerkt door de geleerde heer die mij over het
onderwerp interpelleerde en die medicus is en als geen ander kennis
heeft van de gevaren van antibiotische stoffen en allerlei
bestrijdingsmiddelen, welke immers resistentie uitlokken, met als
gevolg de dreiging van een rampzalige terúgloop van de
wereldbevolking! U hebt toch ook al gehoord over superbacteries en
ziekenhuisbacteries?
Mja...
Een
terugloop, inderdaad, en die kan ook nog in gang worden gezet door
vele andere zaken zoals een nucleaire catastrofe, een kernoorlog, een
natuurramp of een epidemie. Hoe dan ook is er momenteel geen sprake
van dat de wereld overbevolkt zou zijn en de trieste cijfers over de
hongerdoden hebben helemaal geen uitstaans met een vermeend
voedseltekort en nog veel minder met een vermeend teveel aan mensen
op deze aardbol.
Hoezo?!
Honger heeft toch te maken met voedseltekort!?
OVT:
Honger heeft te maken met voedsel maar niet met voedselproductie. Er
wordt genoeg voedsel geproduceerd om iedereen twee keer te voeden en
die productiecapaciteit kan reeds vandaag met een factor tien worden
opgedreven. Met de productie van voedsel is er helemaal niets mis,
het is de voedseldistributie welke mank loopt! De verdeling van
voedsel wordt gestoord door oorlog en dan in het bijzonder door
economische oorlog. U weet dat de honger is voor de machthebbers wat
het aambeeld en de hamer zijn voor de smid: de honger is het werktuig
bij uitstek van de potentaat. De honger helpt de rijken hun
machtspositie te behouden omdat alleen door de instandhouding van de
honger, het afschrikmiddel van de hongerloners werkzaam is en zo
blijft de slavernij bestaan. We mogen hier meteen het onderwerp van
de werkloosheid bij te pas brengen omdat het werkloosheidscijfer door
de werkgevers kunstmatig hoog gehouden wordt en dit met geen andere
bedoeling dan om op die manier de marktwaarde van de werkbehoevenden
minimaal te houden, zoals reeds Karl Marx heeft opgemerkt in het
eerste hoofdstuk van Das Kapital.
Maar
zegt u dat nu eens in eenvoudige bewoordingen!
Zolang
er meer werkzoekenden zijn dan jobs, zijn het niet de werkzoekenden
maar wel de jobs die begeerd worden. De paradox waar onze jonge
werkkrachten heden tegenaan kijken is deze, dat het bijna zo is, dat
jobs onbetaalbaar zijn geworden.
Maar
dat klinkt wel heel vreemd!
OVT:
Een bijzonder vreemde paradox, zoals u ziet, die onbetaalbare jobs,
want jobs horen werktuigen te zijn om geld mee te verdienen. In feite
delen zij steeds meer met andere werktuigen de eigenschap dat men ze
eerst moet kunnen aanschaffen vooraleer men er munt kan uit slaan.
Mensen die helemaal niets bezitten, moeten dus eerst geld gaan lenen
om een job te kunnen bekostigen vooraleer ze ook effectief aan de
slag kunnen en kunnen beginnen met het terugverdienen van het
geleende geld én de interesten op die lening.
U
bedoelt dat de jobs te duur zijn voor de armen?
Ja,
jobs zijn dure dingen en om die reden kunnen de armlastigen ze niet
bekostigen: de studies, om te beginnen, de nodige sociale relaties,
de machtsposities, het kost allemaal handenvol geld. En we hebben het
nog niet gehad over die jobs waar men zich in feite moet in kopen, de
prestigejobs en de sleutelposities in het machtsspel... Neen, de
zaken zo voorstellen alsof een job nog steeds een werk is dat gedaan
moet worden en dat dan gecompenseerd wordt met een loon, is vals
spelen want dat is uit de tijd: vandaag zijn de zaken een beetje
complexer geworden...
U
beweert dus dat er van overbevolking geen sprake is...
OVT:
Sprake wel, er wordt over
gesproken maar er wordt ook gesproken over het omgekeerde: een
terugloop van de bevolking. Maar dat gebeurt helemaal niet omdat er
een probleem zou zijn met de bevolkingsdichtheid, het gebeurt slechts
omdat men vréést dat de bevolkingsdichtheid wel eens problematisch
zou kunnen worden en dat in eender welke zin. En omdat men niet weet
in wélke zin zich problemen zouden kunnen voordoen, kan men er ook
niet op anticiperen. Enfin, het heeft geen enkele zin om er over te
praten!
Maar
wat is dan het probleem?
OVT:
Het probleem, mijn beste, is
zoals ik reeds zei de eigenaardige toestand welke gekenmerkt wordt
door het feit dat steeds meer mensen geloven dat men dringend aan
geboortebeperking moet gaan doen terwijl daarvoor geen enkele goede
reden bestaat! En zeg nu zelf: is dát geen gigantisch probleem? Waar
men ook gaat of staat, loopt men mensen tegen het lijf die spandoeken
dragen waarop zij het vrij gebruik van voorbehoedsmiddelen propageren
en waarop het spookbeeld van de overbevolking in de verf wordt gezet!
Mensen die gesprekken aangaan met anderen over het thema van de
overbevolking alsof dit een onbetwistbaar feit was! Kunt u zich iets
ergerlijkers voor de geest halen dan dat? Want wat is ergerlijker dan
iemand die u aanspreekt over de nood om dringend naar oplossingen te
gaan zoeken voor een probleem dat niet eens bestaat? "Mijnheer,
mevrouw, morgen betogen wij tegen de overbevolking, mogen wij rekenen
op uw aanwezigheid?" Ze houden u staande midden op straat:
"Mijnheer, u wordt vriendelijk uitgenodigd morgenavond om acht
uur in de grote aula waar de vooraanstaande professor Stephanos in
debat zal gaan met andere prominente filosofen over mogelijke
oplossingen aangaande het prangende probleem van de overbevolking!"
U antwoordt: "Mijn waarde heer, ik dank u voor de uitnodiging,
maar het moet dringend worden gezegd dat er verduiveld helemaal geen
sprake is van overbevolking!" Onmiddellijk moet men dan de
bijzonder ergerlijke repliek aanhoren: "Bent u dan nog niet op
de hoogte, waarde heer? Dan moet u zeker en vast komen: elke dag
immers sterven dertigduizend kinderen door ondervoeding, wist u dat
dan nog niet?" En antwoordt u dan: "Excuseert u mij, maar
het hongerprobleem heeft helemaal niets te maken met een te geringe
voedselproductie, het is een zaak van voedseldistributie, een gevolg
van economische oorlog: de honger is een wapen in de handen van de
potentaat waarmee hij zich van zijn machtspositie verzekert",
dan weerklinkt prompt het antwoord: "Honger is een feit en
willen wij de honger uit de wereld helpen, dan moeten wij op staande
voet werk gaan maken van geboorteregeling".
De
geleerde heer die mij onlangs in dit verband interpelleerde, gaf mij
ten antwoord dat het hoe dan ook raadzaam is om de bevolking in te
perken en wel hierom, en ik citeer: "Hoe minder mensen er zijn,
hoe minder slachtoffers van ondervoeding!" En ziet u welk
verkapt criterium hier gehanteerd wordt?
De
ideale toestand is deze waarin zo weinig mogelijk mensen moeten
lijden?
Inderdaad:
als er tien mensen zijn, dan kunnen er tien buikpijn krijgen; zijn er
maar vijf, dan wordt het lijden gehalveerd en het ideaal laat zich
algauw raden: waar helemaal géén leven is, is er ook geen lijden!
En was het niet dat wat gepropageerd werd in het Derde Rijk destijds?
De rotte appels moeten uit de mand want ze maken de hele mand ziek en
dus vergassen wij wie ons inziens niet deugen! Geen geneeskunde, geen
opvoeding met hoogopgeleide artsen en leraren om mensen gezond en
wijs te maken: wég met al die inspanningen want beulen volstaan om
de zwakken te elimineren! Inderdaad, de natuur kent alleen het recht
van de sterkste en wat is er mis mee als wij de natuur een handje
helpen? Men noemt deze barbarij vandaag de exclusieve
samenleving zij staat tegenover de inclusieve samenleving of de
verzorgingsstaat. "Moeten wij dan onze jonge en gezonde krachten
laten sneuvelen aan het front om de oude en zieke thuisblijvers in
leven te houden?" het zijn de woorden van massamoordenaar
Adolf Hitler in zijn waanzinnige toespraken en hij genoot heel wat
bijval. Op grote affiches van het propagandaministerie stond een
zieke in rolstoel afgebeeld, geflankeerd door een medicus, met
daarbij de tekst: "50.000 Rijksmark kost deze zieke jaarlijks
aan de staat en dit is úw geld, volksgenoten!" Met dit
zogenaamde euthanasieprogramma hebben de nazi's geschiedenis
geschreven: in luttele jaren tijd werden zes miljoen volksgenoten op
gruwelijke wijze omgebracht. In camions waarop de misleidende tekst
'Kaisers Kaffee' werden ze naar hun plaats van executie gebracht,
eigenhandig dolven zij hun graf. En bij de bevrijding werden de
lijken nog rap uit de massagraven opgedolven om in ovens verbrand te
worden en zo nog alle sporen uit te kunnen wissen.
Ik
stel voor dat wij het hierbij laten...
OVT:
Zoals u verkiest. Maar onthoudt
dan dit: het zijn niet de mensen die moeten uitgeroeid worden, het is
de oorlog!
Strijders voor eerlijke landbouw worden gecriminaliseerd terwijl aan het licht komt dat genetisch gemanipuleerde gewassen een gevaarlijk virus bevatten - zie: