Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    12-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 oktober Pitstop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb vandaag nog eens het merendeel van mijn hobbies gecombineerd tot een meer dan genietbare bezigheidstherapie. De weergoden toonden zich genadig en na de ochtend wandeling met Phaido zag het er naar uit dat we alsnog een droge dag zouden krijgen. Binnen een fietsbare afstand weet ik elke keer toch weer enkele nog niet gelogde cachen te vinden op de kaart . Zuid-west was de uitgezette koers en natuurlijk had ik de camera in de tas gestopt. Tijdens de terugrit, ergens tussen Herenthout en Noorderwijk, laste ik een pitstop in bij een kapelletje waar een pik-nik plaats is voor de vermoeide fietser. Ik had het huisje er achter al langer op mijn lijstje van te fotograferen onderwerpen staan en nu er geen medebezoekers waren zag ik de kans schoon om toe te slaan. Thuisgekomen heb ik de foto-oogst uitgebreid door Photoshop gehaald – nog een hobby – en na lang stoeien vond ik deze bewerkte versie van een van de shots het best de nostalgische sfeer weergeven die ik wilde bereiken.
    Onder het genot van een frisse Duvel en met een muziekje van Randy Newman op de achtergrond zit ik daar nu een tekstje bij te brouwen… Wandelen, fietsen, geocachen, fotograferen, fotobewerken, van een Duveltje genieten, muziek beluisteren… hehe, het was weer een drukke dag. Als je met pensioen bent heb je altijd tijd te kort…
    J
        

    12-10-2013 om 23:42 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 oktober Blommerschot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om het nog maar eens met een cliché te zeggen: slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding. Als het dan na de mooie dagen, waar we mochten van genieten de laatste tijd, eens een keer wat frisser wordt en een beetje druilerig, dan trek je toch iets warmer aan en een paraplu is ook niet al te zwaar om mee te nemen toch? Maar de dagelijkse wandeling die nemen ze ons niet af. Vandaag hadden we Blommerschot, een gehucht tussen Wechelderzande, Zoersel en Oostmalle uitgekozen om een frisse neus te halen. Ergens halverwege de tocht viel mijn oog plots op een huisje dat doorheen de begroeing net voldoende zichtbaar was om mijn nieuwsgierigheid te prikkelen. Er stond nergens een bordje met verboden toegang, dus ben ik wat dichterbij gaan kijken en dat heb ik me niet beklaagd. Het leek recht uit een sprookjesboek geplukt. Ik heb er natuurlijk een hele serie fotos van gemaakt en ik verheug me nu al op de verhalen die ik de kleinkids ga vertellen als we samen deze wandeling eens overdoen… J    

    11-10-2013 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 oktober Phaido was here
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb me voorgenomen zelf een multi-geocache route annex fotozoektocht in elkaar te knutselen langs het parcours dat wij, sedert Phaido deel uitmaakt van ons gezinnetje, weer zo ongeveer elke dag afhaspelen. Die kan ik dan op de geocaching.com site zetten om anderen ook eens de gelegenheid te geven van onze terreinkennis te profiteren. Wij realiseren ons namelijk nooit genoeg hoe mooi onze eigen streek wel is en een van de doelstellingen van het geocachen is anderen te laten meegenieten van onze eigen favoriete plekjes toch? Neem nu het paadje langs de Rulloop… je moet al met goede argumenten komen om me er van te overtuigen dat het ergens in de wijde omgeving prettiger wandelen is. Phaido, die vindt het allemaal prachtig en om te tonen dat dit nu ook zijn domein is heft ie regelmatig zijn achterpoot op om een geurspoor neer te leggen en zijn soortgenoten te laten weten “ Phaido was here“. Je zou het kunnen vergelijken met die kids die te pas en te onpas graffity spuiten om te vertellen waar killroy overal geweest is he… J

    10-10-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    09-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 oktober Vliegenzwam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als het weer herfst wordt biedt de natuur ons, fotografen, meer mogelijkheden dan welk ander seizoen ook. De bladeren van de bomen verkleuren, de ochtenden zijn vaak erg mistig en dat zorgt dan weer voor prachtige berijmde spinnewebben, zonneharpen priemen door het bladerdek in het nevelige bos en … de meest wonderlijke mooie paddenstoelen komen onze wandelingen opvrolijken. Ik vind de verplichte tussen-“n” waar de taalbollebozen ons mee opzadelen sedert de recentste spellingsaanpassing trouwens nog altijd helemaal kl***… , maar da’s een ander verhaal. ( Hoe zit dat met spinne(n)web eigenlijk? )
    Van alle paddenstoelen is de vliegenzwam zonder meer de meest typische. Vraag een kind een paddenstoel te tekenen en dan wil ik er veel op verwedden dat ie rood is met witte bollekes. Het was dus niet moeilijk te voorspellen dat ik in deze tijd van het jaar een keer moest uitkomen bij zo’n opvallende verschijning als onderwerp voor mijn foto van de dag. Dit exemplaar stond zo uitdagend langs de dagelijkse wandelroute dat ik er echt niet voorbij kon, zijn buur een eindje verderop kon ik dank zij een redelijk groot diafragma in de onscherpte houden. Tot wanhoop van Josee koos ik weer voor een laag standpunt – zeg maar ligpunt – met een vuile voorkant als gevolg. Volgende keer moet ik er toch eens aan denken een plastiekje mee te nemen als ik weer laag bij de grondse plannen heb.

    09-10-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 oktober De jachthaven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat beleven we toch een mooie nazomer. Na de ochtendwandeling met Phaido vond ik dat je met dit weer niet moet ingaan op de lokroep van de computer. Photoshop, Wings4, Lightroom en Dynamic photo HDR 5 zitten morgen ook nog op de PC en dan wordt het volgens de weer-o-logen van Ukkel sowieso een stuk minder fietsbaar, dus heb ik ‘m vandaag nog maar eens uit de garage gehaald. Heerlijk fietsen was het langs het kanaal tot Grobbendonk, dan via Bouwel, Herenthout en Olen weer terug naar moeder de vrouw. Onderweg gemerkt dat er op pleziervaart-gebied ondanks de aangename temperaturen en het herfstzonnetje nog bitter weinig activiteit is. Als je de sport die deze visser beoefent als activiteit kan bestempelen was dit zowat het enige teken van leven dat ik aan de jachthaven van Herentals kon ontwaren. Ik heb nooit begrepen wat ze daar leuk aan vinden, maar goed, ieder zijn meug. Ik kon trouwens tot vlak achter de man lopen, een foto maken en ongestoord wegwandelen, hij bewoog niet eens… misschien zat ie wel te slapen.    

    08-10-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 oktober Met zijn gat in de boter gevallen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met zijn gat in de boter gevallen. Dat is misschien nog een understatement als we het over onze Phaido hebben. ( Let op het woordje “onze” ) We realiseren ons natuurlijk maar al te goed dat we nog volop in de wittebroodsweken zitten en dat er binnen elke relatie vroeg of laat problemen opduiken, maar voorlopig integreert onze nieuwe beste vriend zich wonderwel in ons gezinnetje en wij van onze kant zijn dol op hem. Ik vrees dat ie een beetje te veel vertroeteld wordt eigenlijk en dat ie dat ooit als een verworven recht zal beschouwen. Een van de ingrediënten van het verwachtingspatroon dat we hadden toen we beslisten Phaido een nieuwe thuis te bieden was de waarschijnlijkheid dat we weer vaker aan het wandelen zouden gaan. We waren sowieso al geen huismussen en onze voorliefde voor de vrije natuur moge genoegzaam gekend zijn, maar nu is dat weer een dagelijks ritueel geworden. Als we er al niet op uit trekken met de wagen om ergens een rondje te gaan lopen dan hebben we nog altijd dezelfde wandeling achter de hand die we vroeger met al onze andere honden jaar in jaar uit, weer of geen weer, pleegden te doen. We hoeven maar de achterdeur uit en we zitten in het bos he. En of Phaido dat leuk vindt !!! … en wij kunnen er alleen maar beter van worden.

    07-10-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 oktober Het Orshof
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als je deze foto ziet zou je zweren dat dit ergens in Engeland is? Toch is dit een opname die gemaakt is in ons eigen Limburgse Neerglabbeek… We hadden de reeks geocachen die hier in de buurt verborgen zijn al eens gevonden en gelogd ( zie onze blog van 04 augustus ), maar toen we de medeleden van de motorclub eens een initiërende kennismaking wilden meegeven van onze grote hobby leek ons dit de beste plek om er aan te beginnen. Het Orshof is een klasse etablissement waar je zowel een natje als een droogje kunt nuttigen aan weliswaar niet de meest voordelige prijzen die je in de omgeving zult vinden, maar de entourage, de bediening, de sfeer, de ganse omgeving vonden wij overtuigend genoeg om onze wandeling hier te beginnen en er ook een einde aan te breien.    

    06-10-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 oktober Alex is met pensioen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er heerst een lichte vorm van paniek in regeringskringen, het gevolg van de totale ontreddering bij een van de steunpilaren van de nationale economie: B-post moet het voortaan doen zonder een van zijn drijvende krachten. Nu Alex L. de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt dreigt de chaos. We zien de krantenkoppen van 1 juli 2015 al voor ons: “Dreigend failliet van B-Post wegens wanbeheer. Nieuwe crisis in de maak, voltallige directie ontslagen – met bonus”. Nu zat Alex weliswaar niet in de directie van dat bedrijf, maar als eminent lid van de think-tank en inspirerend voorvechter van vernieuwing en organisatie had hij zich wel opgewerkt tot de onmisbare pijler zonder dewelke het wel fout moest lopen. Weinig reden tot vieren dus, en toch was er deze namiddag in de Kerkstraat nr.5 ( of was het toch Zandstraat Nr. 5 Alex? ) enige vorm van feestvreugde. Had het te maken met de bonus die de afscheidnemer zonder twijfel nog mee gekaapt heeft? We merken het wel als er binnenkort enkele nieuwe lenzen opduiken in de fotoclub. Er waren warempel zelfs enkele collegas en ex-collegas die er met een brede glimlach rondliepen, net of ze het prettig vonden dat ze Alex voortaan niet meer elke dag zouden zien. En in de toespraak, die de dame die nu zijn ex-bazin is gaf, meenden we ook enige opluchting te ontwaren. Maar Alex…, die moest er om lachen. Hij realiseert zich nog niet dat zijn aandelen minder waard zullen worden als B-Post de dieperik in gaat…
    Maar toch: Welkom in de club van de gepensioneerde levensgenieters Alex.    
    P.S. Een verklaring bij het gedeelte tekst dat tussen haakjes staat is hier op zijn plaats. Je moet postbode zijn om de humor te snappen van een uitnodiging waarop een verkeerd adres vermeld staat. Maar zelfs zonder dat diploma ooit behaald te hebben konden wij er om lachen. Ze hebben ons raar bekeken toen we vruchteloos maar schaterend aan het zoeken waren naar een feestlokaal in de Zandstraat. Sorry dat we een beetje laat waren…
    J   

    05-10-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    04-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 oktober Pompoenmaand
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De pompoenkoorts stijgt in Groot Kasterlee. Oktober is sowieso de pompoenmaand en dat geldt in ons dorp nog meer dan elders. Ze noemen ons niet voor niets de pompoenpapeters. Binnen enkele weken is er de pompoenmarkt, de week daarna de poempoenregatta, alle telers omringen hun dikste exemplaren met de beste laatste zorgen in de hoop hoog te scoren in de grote pompoenweging, overal zie je allerhande versieringen met pompoenen … en Josee heeft eergisteren pompoensoep gemaakt. J
    Toen we deze avond nog een rondje gingen wandelen met Phaido (werelddierendag vandaag, dus mocht het wat meer zijn  ) had ik de camera en statief meegenomen. Ik wilde het pompoenkunstwerk dat elk jaar op het kerkplein staat graag fotograferen in het donker. Als je de sluitertijd maar lang genoeg maakt worden zelfs de straatlantaarns die toch op redelijke afstand staan echte schijnwerpers. Dertig seconden duurde deze belichting en omdat ik altijd in RAW fotografeer kon ik de witbalans thuis nog aanpassen in de omzetting. Verder heb ik alleen een beetje vignettering toegevoegd in de hoeken.    

    04-10-2013 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 oktober Swa en Elio
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sedert de dood van Leentje, de moeder van Josee zijn wij trouw in het rusthuis Hoevezavel blijven komen als vrijwilliger, gewoon omdat wij tijdens de periode dat Leentje daar verbleef ook wel gezien hadden hoe zeer vrijwillige handen en benen daar nodig zijn en hoe zeer de bewoners kunnen genieten van die welgekomen extra mogelijkheden.
    Ieder jaar weer worden wij vrijwilligers daarvoor ook in de bloemetjes gezet door directie en personeel. Met een feestmaaltijd, de nodige drank er bij en een entertainend programma drukken zij hun waardering uit voor onze inzet. Het amuzements-gedeelte werd deze keer verzorgd door ene Karel Declercq die ons de show “België binnenste buiten” presenteerde. Toen die in de huid kroop van premier Di Ruppo en onze schoonbroer ( voor de Nederlanders: zwager ) Swa uitkoos om even mee te stoeien zaten wij natuurlijk op de eerste rij om daar een foto van te maken.
      

    03-10-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 oktober De H. Communie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben deze morgen nog eens naar de Rielenkapel gereden. Ik ben nog steeds aan het worstelen met de projectie-reeks die ik aan het in elkaar knutselen ben voor het fotosalon namelijk. Er was nog één shot die ik in gedachten had en die nog niet goed genoeg uit de vorige pogingen gekomen was naar mijn smaak. Elke woensdagmorgen zit de kapel bomvol voor de wekelijkse misviering en een aantal gelovigen volgt het gebeuren sowieso liever buiten via de luidsprekers, omdat ze het, naar ze me vertelden, binnen te benauwd vinden met zoveel volk in die kleine kapel. Bij de H. Communie komt de priester dan naar buiten om ze daar de hostie te geven. Ik had al een paar keer geprobeerd dat goed in beeld te krijgen maar ik had alleen nog maar weinig zeggende ruggen, en een vleugje priester er boven. Deze keer had ik met de mensen even een gesprekje gehad en gevraagd me wat ruimte te gunnen en dat werkte wonderwel. Ik reed naar huis met enkele geslaagde shots. De opname die uiteindelijk in de projectie zal belanden wil ik voorlopig nog even niet tonen, maar dit vond ik ook wel okee als tweede keuze…   

    02-10-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    01-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 oktober The Geocaching team
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is alweer een hele tijd geleden dat ik er toe kwam de Wuustwezelse tak van de kleinkinderen voor de camera te krijgen. Vandaag was het studiedag voor de leerkrachten in “Het Scholeke” en dan wordt er beroep gedaan op oma en pake Pol om voor de niet geplande opvang te zorgen. Wat doe je dan om ze de broodnodige buitenlucht te gunnen en ze van voor TV, laptop en I-Pad weg te houden? Juist ja, je neemt ze mee om tijdens een gevarieerde boswandeling enkele geocachen te gaan zoeken. Ze zijn ondertussen voldoende bekend met het spel en ik moet ootmoedig toegeven dat ze er veel fanatieker tegenaan gaan dan ik zelf. Phaido ( ik heb inmiddels, rijkelijk laat, in zijn boekje gezien dat je die naam met “PH” schrijft ) was ook van de partij en de kids kennen hem ook al langer. Een hechter en meer toegewijd team kon ik me niet wensen. Na de zoveelste vondst vond ik het tijd om een groepsfoto te maken. De toevallig voorbijkomende paddestoelen zijn een extra element in het plaatje om subtiel aan te geven dat we nu toch wel echt op de grens van de herfst zitten ondanks de erg mooie dagen die we de laatste tijd mochten meemaken.  

    01-10-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 september Einde seizoen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hehe, het laatste weekend van september is voorbij, morgen is het alweer oktober. Nu kunnen we ’s morgens weer naar Herentals zonder in de file te staan, en ’s avonds weer naar Kasterlee zonder tussen de geel zwarte nummerplaten te moeten aanschuiven. Zo zien toeristen-dagjesmensen het dus nooit. De ingang van Bobbejaanland… gesloten !

    30-09-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 sept Lisa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je zou mensen kunnen opdelen in twee groepen: zelf hoor ik bij de hondenvrienden en mijn liefste zus Lilly is een fervente kattenliefhebber. Uitgenodigd op een feestje in huize Lilly en Dreeke vonden wij het dan ook raadzaam om vandaag Faido maar eens alleen thuis te laten. Katten en honden samen, dat is vragen om problemen he. Bij thuiskomst bleek het experiment geslaagd trouwens, maar daar gaat het nu niet over.
    Mon en Lisa zijn de twee huispoezen bij mijn zus ( de alerte lezer snapt het verband tussen die twee namen hopen we ? ) en ze zijn zeer verschillend. Kater Mon verdwijnt uit beeld zodra er bezoek komt en kattin Lisa daarentegen is de nieuwsgierigheid zelve, ze wil alles zien, uittesten, en proberen. Tijdens het aperitief wilde Lisa natuurlijk controleren of de feesttafel wel goed versierd was en al even vanzelfsprekend had ik dat in de gaten en… had ik het fototoestel paraat.
         

    29-09-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 september De U9
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De U9 van VC Herentals moesten op verplaatsing naar de buren van Poederlee, een beladen duel. Het ging er bij wijlen fel aan toe en er werd vlot gescoord. Tijdens de wedstrijd heb ik het niet zo gevolgd, ik was te druk bezig met fotograferen, maar achteraf heb ik gehoord dat ze met 6-7 gewonnen hebben na dat ze eerst met 3-0 achter stonden. Onze Jef scoorde enkele knappe doelpunten trouwens.
    Of het geholpen heeft om deze zege tot stand te laten komen laat ik in het midden, maar het feit dat ze er een supporter en een nieuwe mascotte bij hebben zal zeker wel een extra stimulans geweest zijn.
    J Na de groepsfoto samen met de tegenstrevers wilden ze ook nog graag poseren samen met Faido in zijn rood-witte outfit.

    28-09-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 september Faido bis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik kan me best voorstellen dat Faido even denkt: “ Amai, als dat alle dagen zo is, dan ga ik terug naar moeke Miet “
    We hebben ons voorgenomen hem zo veel mogelijk mee te nemen bij alles wat we ondernemen. Deze morgen ging ie mee naar een stockverkoop van meubels, we krijgen daar elk jaar een uitnodiging voor en hebben er al enkele toffe dingen op de kop getikt. Voor we de zaak binnen gingen eerst toch een wandeling gemaakt met hem i.v.m. zijn natuurlijke behoeftes en hij deed kaka als op commando. Komplimentje gekregen van het winkelpersoneel dat we zo’n toffe brave hond hadden daarna. Deze namiddag hebben we dan de vrijdagse vrijwilligerswandeling met de bewoners van het rusthuis gedaan… Faido als een volleerde begeleider zonder trekken braafjes langs een rolstoel. Daarna zijn we aan de Blauwe Kei in Lommel enkele geocachen gaan zoeken, weer een fikse wandeling. Lekker weertje en prima locatie voor een foto. En tenslotte zijn we deze avond samen naar de maandelijkse vergadering van de motorclub geweest.
    In tegenstelling tot het baasje heeft hij geen Duvel gedronken maar hij ligt nu wel uitgeteld in zijn mand
    J
     

    27-09-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 september Faido
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen pake Bert een jaar geleden veel te vroeg van ons heen ging vreesde moeke Miet dat ze alleen niet voor Faido, de golden retriever, zou kunnen blijven zorgen. Wij hadden toen al meteen laten weten dat wij de hond wel in ons gezinnetje wilden opnemen. We hebben vroeger altijd honden in huis gehad en na een periode zonder, vonden we toch dat we er weer aan toe waren. We wilden ook niet aandringen want misschien was Faido wel de ideale huisgenoot om moeke Miet over die zonder twijfel erg moeilijke periode heen te helpen. Moeke Miet is helaas steeds minder goed te been, en op de buren kan ze ook niet konstant beroep blijven doen om het dier uit te laten dus groeide het besef dat het misschien toch beter was voor Faido dat hij een nieuwe thuis kreeg. Vandaag zijn we hem gaan ophalen. Dit is een foto van het afscheid. Ons hart brak… maar Faido zal het goed hebben in huize Pol en Josee, dat hebben we moeke Miet beloofd, en als ze hem te erg mist mag ze hem altijd komen bezoeken of gaan wij haar bezoeken samen met Faido. Ondertussen mag hij morgen al beginnen met ons uit te laten…  

    26-09-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 september La Torre
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens het Allerheiligen-weekend vindt het jaarlijkse salon van onze fotoclub plaats. De fotos die de leden daar zullen tonen zijn ondertussen al gekozen en de overige voorbereidingen zijn in volle gang. Zelf heb ik vandaag nog enkele opnames gemaakt die in mijn geplande dia-reeks zouden kunnen passen en ondertussen denken wij ook aan onze sponsors. De plaatselijke zelfstandigen die ons financieel steunen krijgen in de zaal de nodige publiciteit in een doorlopende dia-projectie. Logos, fotos, en ander reclamemateriaal wordt ons ter beschikking gesteld en als het nodig is gaan wij zelf bruikbare opnames maken. Bij het Italiaanse restaurant “La Torre” waar wij vaste klant zijn en waar ik dus de logische kontaktpersoon was werd mij een gedrukte flyer in de hand geduwd met de vraag dit maar in te scannen en dan te projecteren… tja, zelfs met de hele photoshop-truukendoos wijd open was die scan niet projecteerbaar. Ik ben dan maar zelf een nieuwe foto gaan maken deze avond en ik heb het ontwerp van de flyer zo close mogelijk proberen te benaderen, inclusief de kitcherige versierinkjes. De klant is koning…  
    Enneuhhh … een beetje reclame mag he, adres en telefoonnummer staan er op, prijs-kwaliteit gezien is dit zeker een zaak die ik wil aanbevelen.

    25-09-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 september Spinrag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik zat mijn krantje te lezen deze morgen, zo rond een uur of negen  – voor mijn doen redelijk vroeg – toen het vrouwtje terug kwam van de winkel en nog voor ze binnen was had ik al in de gaten dat er iets speciaals was. Ik moest dringend meekomen, er was iets moois te zien en misschien was dat wel een foto waard. Kijk, dan ben ik meteen al een beetje meer wakker. Schoenen aangetrokken, de camera meegegrabbeld en een minuut later stonden we op het kerkplein waar we zagen dat er een invasie geweest was van een of andere spinnensoort en die hadden op ongeveer elke struik, bloem of plant een spinrag achter gelaten. De ochtenddauw had het schouwspel nog iets meer feeëriek gemaakt en ik ben inderdaad ijverig aan het fotograferen gegaan. Deze foto is gemaakt in volle tegenlicht. De sfeer van de ochtend met de laatste restanten van de nevel, de zon die de spinsels extra in het licht zet en het standbeeld van de Wannes, onze dorpsherder, die dat allemaal al eerder gezien heeft waarschijnlijk, meer had ik niet nodig om me uit te leven met mijn vriend de Eos. Er is niks verkeerd met eens een keertje wat vroeger uit je bed komen merk ik weer.               

    24-09-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    23-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 september Jef Moustache
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit is Jef, een bekend figuur in de horecawereld in onze regio. Om hem niet te verwarren met de andere Jeffen uit onze kennissenkring noemen wij hem wel eens Jef Moustache, de reden mag duidelijk zijn…
    Jef is kastelein en hij is een imperium van oergezellige kroegen aan het uitbouwen. Het oude stationsgebouw in OLV Olen, kortweg “Het Stationneke”, De St. Sebastiaenshoeve in Olen en de St. Hubertushoeve in Lichtaart kregen ondertussen andere namen: de Hemel, de Hel en het Vagevuur… Qua inrichting dragen ze alle drie de zeer herkenbare stempel van de baas. De meest onverwachte, hilarische, rommelige, kitcherige, oude en door anderen weggegooide spullen hangen, staan en liggen alom, overdadig alles op te smukken.
    Jef zelf is een vat vol humor en als ie begint te vertellen is er geen ophouden aan. De ene grol en grap na de andere komt voorbij, soms een beetje belegen, soms een beetje aangebrand maar altijd ad rem en op het goede moment in de conversatie gegooid. Dat ie ook niet vies is van enige showelementen bewees ie deze namiddag weer eens in het Stationneke waar hij tijdens het voorbij denderen van een goederentrein een gesmaakte impressie van een karikaturale stationschef neerzette.
                

    23-09-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs