Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    16-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 september Groene vingers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zal ondertussen wel algemeen geweten zijn: aan werken in de tuin heb ik een broertje dood. Hooguit wil ik enkele keren per jaar, als het gras ongeveer tot kniehoogte reikt, wel eens over het gazon rijden met de grasmaaier, maar dat is dan alleen maar om Josee te plezieren, niet omdat ik het zelf leuk zou vinden. Het vrouwtje daarentegen, die heeft groene vingers. Als het weer het ook maar enigszins toelaat kun je haar op de knieen aantreffen ergens tussen het groen. Ze wroet, kruipt, wiedt, knipt, harkt en doet allerhande dingen waar ik de fun niet van inzie maar die haar klaarblijkelijk enorm plezieren. Ik laat ze… en wat meer is, ik maak dan van de gelegenheid gebruik om mijn fototoestel boven te halen… Of Josee dat dan weer leuk vindt? Kweetnie…. J    


    16-09-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 september Drie Bruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met zulk mooi weer kun je niet anders dan er op uit trekken toch? Ik had mijn fiets al enkele keren uitnodigend horen roepen en in de vooravond kon ik het zelf ook niet meer tegenhouden… ik moest en zou even een rondje gaan rijden, richting Kempisch Kanaal en via café Den Thijs naar café Sas Zes en zo weer naar huis. Enkele Duvelkes onderweg, niks verkeerd mee… In de bocht langs het kanaal tussen Den Thijs en Ten Aard kreeg ik een mooi zicht op drie bruggen in het avondlicht.
    Helemaal vooraan de nieuwe brug van de onlangs opengestelde nieuwe Noord-Zuid verbinding N19g, daarachter de brug van de oude N19 Kasterlee - Geel en helemaal in de verte de brug van de N118 Retie - Geel bij sas 7. Voor mij was het alleszins de eerste keer dat het me opviel hoe mooi je ze achter elkaar kunt te pakken krijgen met de telelens als het licht goed zit. Ik beklaag het me dan ook niet dat ik er even voor stopte.  


    15-09-2014 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 september Openlucht Misviering aan de Rielenkapel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen ik ongeveer een jaar geleden voor ons fotosalon een audio visuele projectie wilde maken rond de Rielenkapel kreeg ik de volle medewerking van de mensen die daar verantwoordelijkheid dragen. Bij gelegenheid van Rielenkermis is er bij die kapel ieder jaar een openluchtmis en toen ik onlangs werd opgebeld of ik dan eventueel enkele fotos wilde komen maken beschouwde ik dat niet alleen als wederdienst, maar ik vond het zelf ook zonder die uitnodiging een welgekomen fotomogelijkheid.
    Vorig jaar al had ik enkele misvieringen bijgewoond en in de kapel zelf de nodige beelden geschoten maar dit overtrof toch mijn verwachting… Ik wist ten eerste niet dat er zoveel mensen in de Rielen woonden en dat die allemaal zo godsvruchtig waren had ik ook al niet verwacht. Niet dat ik daar bedenkingen bij heb, alle respect, ik was zelfs onder de indruk van de beleving en ware het niet dat ik zo druk bezig was met fotograferen en er dus een beetje als buitenstaander tussen liep, dan zou ik misschien zelfs hebben meegezongen met liederen als “ Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen “ en andere die ik me nog vaag herinner uit mijn jeugd… misschien heb ik wel meegeneuried…
    J


    14-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 september De U10 van VC Herentals
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het schooljaar is alweer twee weken geleden begonnen en ook de sportactiviteiten van onze bengels trekken zich weer op gang. We hebben enkele dansers, er wordt geturnd en Jefke houdt de familie eer hoog op voetbalgebied. Hij moest vandaag met de U10 van Herentals een wedstrijd spelen in en tegen Kasterlee, met een beetje goede wil kun je het nog net een derby noemen. Als inwoners van Groot Kasterlee konden we niet anders dan dit gaan bekijken natuurlijk en het moge duidelijk zijn dat we voor één keer niet voor de thuisploeg gesupporterd hebben.
    Vergeleken met vorig seizoen zijn al die gastjes een jaar ouder en vooral voetbalrijper geworden. Ik zag warempel al mooi samenspel en combinatievoetbal! Het resultaat is bij jeugdvoetbal uiteraard niet erg belangrijk maar een 2-5 overwinning voor die van ons is alleszins leuker dan een verlies-match. Na afloop kon ik de boys en een fiere trainer even laten poseren voor een groepsfoto.


    13-09-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 september Pitstop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdag en mooi weer… dan hoef je er niet aan te twijfelen dat de wekelijkse wandeling met de bewoners van zorgcentrum Hoevezavel doorgaat. Er was weer een omvangrijke groep paraat om rolstoelen en bijhorende passagiers doorheen de straten, paadjes en stegen van Lommel Hezerbergen te duwen.
    De Joost van de Vondel straat  en plein is telkens we die kant op gaan een vaste prik om even halt te houden. Snoepjes worden uitgedeeld, iedereen krijgt even de gelegenheid om op adem te komen en met dit weer is het niet verwonderlijk dat er een heel relaxte sfeer hangt. De patienten zijn zichtbaar tevreden, de vrijwilligers ook en Phaido ligt gewoon te wachten tot de stoet zich weer op gang trekt.


    12-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 september Fashion night
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tja, als je als fotograaf gevraagd wordt om tijdens een fashion night te komen fotograferen, en daar wordt ook lingerie en licht erotische kledij geshowed… Dan kan je, als man, toch niet anders dan met meer dan gemiddeld genoegen kijken naar wat er voorbij komt. Ik heb het dus niet over die lelijke vent aan de rechterkant he beste lezers. Neen, deze oude bok is niet te beroerd om toe te geven dat de linkerkant van deze foto de enige kant is waar hij naar gekeken heeft toen dit tafereel voor de lens voorbij kwam. Ik heb mijn beste, ijzeren concentratie moeten bovenhalen en de nodige koelbloedigheid van geest om op het goede moment af te drukken. Om eerlijk te zijn, ik heb meerdere malen afgedrukt ook toen de jonge godin weer de andere kant op liep…. Was ook niet verkeerd. Jammer voor de lezer, ik plaats nu eenmaal slechts één foto per dag.
    PS. Als ik de blik van de jonge dame in kwestie goed interpreteer, dan zou het kunnen dat die kerel toch iets heeft wat wij door de jaren, de levensstijl en de culinaire excessen moeten missen ondertussen. :)


    11-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 september Goede vriendjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om het met Alberto Contador te zeggen: de kans dat onze Phaido ooit agressief zou reageren op eender wie of wat is zero komma cerro cerro cerro cerro cerro cerro cerro cerro cinco. Die laatste cinco staat er alleen maar om conform de quote van de heer Contador te blijven want eigenlijk zou dat minder dan uno moeten zijn.
    Er zijn waak- en verdedigingshonden en er zijn gezelschapshonden en binnen deze onderverdeling heb je ook weer softies, gemiddelden en extremen. We mogen rustig stellen dat onze woef bij de extreem vriendelijke goede loebassen mag gerekend worden. Of het aan de opvoeding of de baasjes ligt laat ik in het midden.
    Vandaag gingen we Julieke naar de balletles brengen en uiteraard maakte ik gebruik van de gelegenheid om in het café een Duvelke te nuttigen. De jongedametjes die net hun les beëindigd hadden kwamen één na één voorbij en er was er geen enkele die niet even met Phaido kwam flodderen. Een klein meisje, Nore,  bleek wel meteen erg goede vriendjes te willen worden. Ze hebben samen een tijdje zitten knuffelen en uiteindelijk vond ik dat ik mijn fototoestel maar eens moest boven halen…


    10-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    09-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 september Spiegeling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zijn zo van die dagen dat ik weinig tijd heb of weinig inspiratie en dan durf ik wel eens aan het experimenteren gaan met de camera. Vandaag was het eigenlijk experimenten herhalen. Een van de grapjes uit mijn fotorepertoire bestaat er uit een foto met spiegeling te maken, de bovenkant er af te knippen om zodoende alleen de spiegeling over te houden en dan de boel op z’n kop te zetten zo dat je op het eerste zicht toch weer de indruk krijgt dat je naar een normale foto kijkt terwijl het bij nader inzicht steeds maar meer vervreemdend wordt. Dit is er ook zo eentje…


    09-09-2014 om 23:47 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    08-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 september Mini Openlucht Fototentoonstelling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Heerlijk fietsweertje vandaag. In de loop van de namiddag vond ik dat ik nu maar eens van achter die computer moest komen, de bewerking van de vakantiefotos, het selecteren van de fotos voor het salon van de club en het monteren van de audio visuele reeksen maar even uit mijn hoofd moest zetten en mijn trouwe vriend Norta nog eens van stal moest halen. Ondanks het redelijk late vertrekuur heb ik er toch een fikse tocht uit geperst. Josee heeft gelukkig gewacht met het avondeten en ik heb toch weer enkele interessante shots op mijn geheugenkaartje gezet onderweg. In de buurt van Sas 7 zag ik bvb deze mini openlucht fototentoonstelling. Iemand heeft ooit, waarschijnlijk van op de brug wat verderop, in de vier seizoenen een opname gemaakt, groot afgedrukt en langs de weg geplaatst. Enige uitleg was er niet bij, maar dat hoeft ook niet wat mij betreft. Ik vond het alleszins interessant genoeg om mijn stalen ros er even bij te zetten en dit op mijn beurt ook vast te leggen. Extra leuk hierbij is dat ik zelf ook met het idee speel om een vier seizoenen project te presenteren op ons eigen fotosalon begin november.


    08-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 september Japanse Anemoon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We realiseerden ons deze morgen dat we nog niet echt optimaal gebruik hadden gemaakt van de jaarkaart die we hebben voor het arboretum in Kalmthout, en dat is redelijk voorzichtig uitgedrukt. Ik meen dat we er twee keer geweest waren tot nu toe en het jaar is al bijna voor drie kwart voorbij… Hoog tijd dus om nog eens die kant op te rijden.
    Er bleek dit weekend een tomaten-festival te zijn. Tja, nooit zoveel soorten tomaten gezien… het is een misverstand dat tomaten rood horen te zijn. Gele, groene, zwarte, witte, ronde, langwerpige, gekartelde, grote, kleine zagen we, maar na een half uurtje tomatologie gingen we toch maar doen waar we voor gekomen waren: in de tuin zelf is namelijk altijd wel iets te beleven. De bloemen, bomen, insecten, vlinders, het groen, de vijver… voor de natuurfotograaf is dit een paradijs en een plek om te koesteren. De fotojacht resulteerde ook deze keer weer in een geheugenkaartje vol kleurrijke bloemenpracht. Bij deze Japanse anemonen had ik al snel gezien dat er een mogelijkheid was om ze in tegenlicht te fotograferen en het duurde een tijd voor ik het juiste standpunt gevonden had om het licht door de bomen in de achtergrond precies goed te laten vallen. Met een groot diafragma zouden al die kleine invallende zonnestraaltjes doorheen de bladeren mooie onscherpe cirkeltjes moeten opleveren…  Yesss… weer een eigen proefondervindelijke bevestiging van iets wat ik ooit gelezen had maar zelf nog moest uitproberen.
    J Missie geslaagd.
    Voor de geïnteresseerden: f 2,8 – ISO 320 – 1/2000


    07-09-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 september BBQ
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerste zaterdag van september… jaarlijkse barbecue van de motorclub. Het mag geen verwondering baren dat deze blog voor een keer een flink stuk na middernacht online gekomen is. Het was gezellig namelijk, het was goed en het was genoeg… op alle gebied. J
    Ons clublid Jef ( midden ) is al lang niet meer actief in de horecawereld, maar als ie dan weer eens de gelegenheid ziet voorbij komen dan kan hij het toch niet laten even aan de andere kant te gaan staan. Al was het maar voor de foto, je kunt toch zien dat hij ervaring zat heeft met dit soort werk.

    07-09-2014 om 01:43 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    05-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 september Groententuin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ja, ik heb de kleur-verzadiging in deze foto een beetje opgepept, noem het een studie in groen-tinten en neen, dit is niet ons moestuintje… Groene vingers, dat is echt wel het laatste waar je mij kunt van verdenken. Ik heb wel alle respect voor lieden die er in slagen lekkere groenten van eigen kweek op tafel te brengen, maar ik beperk me in deze liever tot het consumeren zonder al dat gedoe vooraf.
    Onze dagelijkse wandelingen brengen ons langs alle hoekjes van groot Kasterlee en, ook al omdat het vorig jaar een van de themas van de jaarwerking van onze fotoclub was, kijk ik vaak met interesse naar de evolutie van de groei der dingen in de volkstuintjes. Ik vind het eigenlijk bewonderenswaardig dat er in een tijd dat je in de kranten kunt lezen dat de plaag van groentendiefstallen uit de tuinen steeds erger wordt, er toch nog mensen zijn die het aandurven zomaar langs de wandel- en fietsroute, zonder enige afsluiting en zonder enige bewaking zoveel lekkere grijpklare eetwaren te telen. Toen we er deze morgen langsliepen was dit tuintje nog helemaal ongeplunderd. Ik hoop voor de noeste tuinier dat dit zo blijft tot hij zelf van het resultaat van zijn werk zal kunnen genieten. Je weet maar nooit in deze tijden…

    05-09-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 september De duivensport
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Faaa fa fa mi fa sooool sol fa… en dan kwam een NIR-stem die bijna plechtig declameerde: “Inlichtingen voor de duivenliefhebbers “, in de zestiger jaren werd dat een BRT stem maar de inhoud bleef hetzelfde, de duiven waren gelost in verre meestal Franse plaatsen, Saint Quentin, Quiévrain, Bourges of zelfs Barcelona, ofwel waren de weersomstandigheden te zwaar en was het nog even wachten . Ik herinner me het nog alsof het gisteren was. Ik weet niet of het nog elke week voorbij komt, ik luister namelijk op zondagmorgen meestal niet meer naar de radio… J
    De Belgische duiven en daarmee samengaand de Belgische duivenmelkers hebben een wereldfaam.  Nog steeds lees je regelmatig berichten in de krant over Chinezen en andere verre volkeren die naar hier komen om voor ongeziene sommen prijsduiven te kopen bij onze liefhebbers. Geen idee of de duivensport nog steeds de populariteit geniet die deze wereldwijde reputatie heeft opgeleverd maar tijdens mijn fietstochten zie ik alleszins achter onze Vlaamse huizen en tussen de koterijen nog menige duiventil, de ene al wat luxueuzer dan de andere. Toen ik deze namiddag voorbij de thuishonk van deze schijnbaar niet onbemiddelde amateur fietste dacht ik er aan dat ik de laatste tijd weinig sportfotos gemaakt had. Dan is de duivensport natuurlijk een originele invalshoek om daar iets aan te doen… Geen duiven op de foto, geen duivenmelkers ook, maar wel een accommodatie waar zonder twijfel kampioenen gekweekt worden. Chinezen heb ik er ook niet gezien trouwens.  


    04-09-2014 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 september Rietstengel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik las toevallig vandaag in een krant, tijdschrift of op een of andere site, dat weet ik niet meer zo precies, dat onlangs de duurste foto aller tijden was verkocht op een veiling. Het werk Rhein II van ene A.Gursky ging van de hand voor de luttele som van – schrik niet – 3,2 miljoen Euro. Er stond ook een afbeelding bij van het “kunststuk”… tja, nogal minimalistisch als je het mij vraagt, ik begrijp er niet veel van. Maar ja, ik ben dan ook geen Jan Hoet he. Als je nog niet het genoegen had dit meesterwerk te bewonderen moet je beslist eens googelen met de bovenstaande namen.
    Ik heb hieruit wel de conclusie getrokken dat wij allemaal zeer verkeerd bezig zijn met onze fotografie. Ik ga me dus ook regelmatig op minimalistische paden begeven. Niet constant, wees gerust, maar zo af en toe een poging tot snel fortuin wil ik wel eens wagen. Wie weet komt er een van mijn creaties dan ook ooit bij Sothebys terecht. Ik heb me tijdens mijn fietstocht deze namiddag daarom op de allersimpelste onderwerpen gestort. Het bieden op deze rietstengel mag dus beginnen, laten we zeggen, starten bij 10.000 €. Wie zet er in?


    03-09-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 september Zwammen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het actief fotograferen staat even op een laag pitje. Ik ben me nog altijd door de berg Italiaanse fotos aan het worstelen en tezelfdertijd moet ik ook dringend aan mijn audio-visuele presentatie voor het salon van de fotoclub beginnen te knutselen, een selectie maken voor de afgedrukte fotos en tot overmaat van ramp kwam Josee deze middag ook nog dreigen met sancties als ik nu niet eindelijk het gras zou af rijden…
    Ik neem ’s morgens tijdens de wandeling uiteraard altijd wel mijn toestel mee in de hoop tegen iets fotografeerbaars aan te lopen en zo slaag ik er meestal wel in toch de dagelijkse routine vol te houden. Vandaag zag ik deze ogenschijnlijk gezonde boom, als je naar boven keek toch, maar onderaan had ie een behoorlijke wonde. Daarin had zich een kolonie zwammen genesteld en of de boom dat leuk vindt durf ik te betwijfelen. Of ie het zal overleven zonder goede boomdokter? Ook al een vraagteken… Ik vond het wél mooi en daarom heb ik het ook gefotografeerd, maar de boom helpen kan ik helaas niet.      


    02-09-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 september Bramen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik herinner me hoe we vroeger tijdens onze wandelingen wilde bramen en bosbessen konden plukken in overvloed. Hoe verder ik terug ga in het verleden hoe groter die overvloed lijkt te worden en hoe dichterbij in de tijd, hoe minder bramen en bosbessen je ziet. Misschien beeld ik het me allemaal maar in en zijn het alleen de goede herinneringen die blijven hangen maar toch kun je er niet omheen dat steeds meer houtkanten gekapt worden en dat op gekende plaatsen waar je ooit de lekkere natuursnoepjes kon vinden nu vaak andere gewassen het hebben overgenomen. Als je dan alsnog een braambos ziet langs de wandelroute dan lijkt het alsof de bramen niet de kans krijgen om te rijpen, ze blijven gewoon te klein, te rood of te groen, klimaatverandering? Wie zal het zeggen. Nog een keer… misschien is het maar een indruk, maar toch…
    Ik mocht enkele dagen geleden pas, in Zuid Tirol nog eens het genoegen smaken ongeremd aan het plukken en het smullen te gaan langs een wandelweg, met een blauwe mond als gevolg en toen ik vandaag dan toch eens een struik voorbij wandelde die goed gerijpte lekkernijen bleek te dragen kwamen al die bedenkingen bij me op. Eerst een foto gemaakt natuurlijk, kleine scherptediepte om de achtergrond rustig te houden – niet helemaal tevreden mee, maar het is wat het is he – en dan heb ik ze geplukt, gedeeld met Josee en we hebben ze heerlijk opgegeten.     


    01-09-2014 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 augustus Tijgerspin.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Weinig beweging in Huize Schrijvers vandaag. We zijn nog altijd aan het uitrusten van de vacantie. Bovendien heeft ondergetekende nu wel een tijdje de handen meer dan vol om de Italiaanse foto-oogst te bekijken, sorteren en bewerken. Buiten een wandeling met Phaido deze morgen en een stapje in de horeca deze avond zijn we de hele dag lekker binnen gebleven. Tijdens de wandeling had ik gelukkig de camera wél meegenomen en zonder macrolens in de tas, gewoon met de allround 24-105 kon ik toch deze tijgerspin verschalken. Als je weet dat ze zich meestal ophouden in het gras, laag bij de grond, wil je oog er wel eens op vallen. Ik heb de opname een beetje gecropped, de scherpte liet dat toe en verder heb ik er eigenlijk weinig aan gedaan in de nabewerking.
    F 9 – 1/125 – ISO 250 – 98 mm


    31-08-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 augustus Knuffelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dochterlief was met de kroost vorig weekend al terug gevlogen van uit Italie. Wij hadden alle bagage mee in de wagen en nu we sedert vannacht ook terug in het land zijn hebben we alles vandaag alles weer naar Wuustwezel gebracht. Dan willen we uiteraard de veestapel, en niet in laatste instantie, de paarden gaan bezoeken. Kleine Feetje is ondertussen al een hele Fee geworden en het doet deugd te zien dat ze speels, aanhankelijk en slim blijkt te zijn. Met baasje Koen heeft ze een speciale band – of is het omgekeerd - en die twee knuffelen er op los dat het een lieve lust is om te zien… en te fotograferen.       


    30-08-2014 om 23:42 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 augustus Phaido in de Reschensee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wij zijn terug thuis. Na een supervacantie namen we alle ellende op de Duitse autobahnen er met de glimlach bij. Om in elf uur tijd naar Schlanders te rijden hoef je het gaspedaal niet eens erg diep in te drukken. Deze morgen zijn we om halftien ginder vertrokken en precies om half één vannacht draaiden we onze inrit op. Reken uit je fileleed.
    Weinig zin om nog een uitgebreid relaas te schrijven op dit uur van de nacht dus.  Dat er tijdens deze reis zoveel fotos van Phaido voorbij kwamen is niet toevallig natuurlijk. Ik had namelijk het idee opgevat om voor het salon van de fotoclub een audio-visuele presentatie te maken met als onderwerp: de avonturen van Phaido in Italie... of iets dergelijks. Een in de Reschensee badderende woef kon ik ook nog aan de verzameling toevoegen tijdens de laatste kilometers op Italiaanse bodem voor we over de Reschenpas de Oostenrijkse regen in doken.    


    30-08-2014 om 02:05 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    28-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 augustus Sulden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren hadden we Phaido meegenomen voor een initierende bergwandeling. Gezien het feit dat hij dat spelenderwijs verteerde hebben we hem vandaag een portie hooggebergte voorgeschoteld.
    In Sulden namen we de Seilbahn tot het bergstation. Daar ben je al op 2600 m. Meteen als je de wandeling richting Madritschjoch aanvat krijg je al een goed zicht op de drie Alpenreuzen in het westen. Hoe hoger je wandelt, hoe mooier en hoe impressionanter het wordt. Onze held poseert hier gewillig voor de Königspitze, de Zebru en de Örtler, alle drie om en bij de 4000 m. Wandelweg 151 tussen Sulden en het Martelldal over de joch is echt wel een van de meest spectaculaire tochten die je zonder gevaar voor lijf en leden kunt ondernemen als niet geoefende alpinist. Technisch gezien is het helemaal niet moeilijk, maar je merkt wel duidelijk dat er op die hoogte minder zuurstof in de lucht zit. Op drieduizend meter hoogte word je bij de minste inspanning meteen kortademig en voel je dat bij elke stap. Phaido had er helemaal geen last van, wij wel…


    28-08-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs