Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    25-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 september Smakelijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je ziet het goed, dit is inderdaad een paardenvijg, stront om het maar eens met enige gevoelswaarde te zeggen. Of ik dit mooi vind? Neen, natuurlijk niet, en de foto pretendeert ook niet naar een prijs te dingen door zijn kompositie, kleurenrijkdom of originaliteit. Of ik dan iets tegen paarden heb? Neen, ook niet, paarden zijn trouwe, edele, aanhankelijke dieren… Ik kan me wel druk maken over het feit dat sommige paardeneigenaars denken dat de grote hoop die hun dier produceert en op de openbare weg deponeert daar zo maar mag blijven liggen. Als wij met onze hond gaan wandelen worden wij geacht hondenpoepzakjes bij te hebben en netjes de drollen op te ruimen. Niemand spreekt ooit over paardenpoepzakken en toch is de hoop die meestal midden op de weg blijft liggen vele malen groter dan wat onze Phaido achterlaat. De heren ruiters gaan er blijkbaar van uit dat anderen alles wel zullen opruimen of dat de rotzooi vanzelf zal verdwijnen zeker?  Je zult er als motorrijder maar met je voorwiel in terecht komen in een bocht…
    In het centrum van Lichtaart was het weer vandattume vandaag. Vlak bij de Wannes lag er nog maar eens een uitgebreide verzameling vieze bruine overlast. Een of andere alerte voorbijganger had er, bij wijze van grap neem ik aan, enkele plastic friet-vorkjes ingestoken… Smakelijk !!!       


    25-09-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 september Fotoshoot for Liv
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen we deze namiddag Julieke afzetten bij Balance Health Center voor haar danslessen zagen we dat er achteraan gefotografeerd werd. Dan is de nieuwsgierigheid van deze jongen gewekt en gaat ie natuurlijk even kijken. Bleek dat er een fotoshoot gaande was in het kader van de actie “Make it happen for Liv”.
    Eerst even enige duiding. Liv is het dochtertje van Sofie en die is dan weer een van de dansleraressen bij Balance. Liv heeft een zeer zeldzame, ernstige vorm van leukemie en is erg ziek. Ze verblijft al een hele tijd in het AZ in Gent. Om Liv en de familie te steunen vinden er allerhande acties plaats, op zaterdag 4 oktober is er trouwens een groot evenement en ook daar kan iedereen komen steunen door gesponsord mee te lopen, te wandelen of gewoon daar te zijn en iets te doneren of te consumeren. Als je op die dag nog niks gepland heb zou ik zeggen: allen daarheen om 18 uur, ik zal er ook zijn.
    Deze namiddag stootte ik dus op een andere uiting van creativiteit rond sponsorwerving. Ouders konden een fotoshoot van 20 minuten boeken voor hun kinderen en de opbrengst zou integraal gaan naar “Make it happen for Liv”. Er was een leuke set opgebouwd met belichting en ik vroeg beleefd of ik ook enkele fotos mocht maken. De mama van de kids zegde meteen dat ze het niet erg vonden. Zonder de fotografe van dienst te storen probeerde ik van in de achtergrond en over de schouders ook enkel shots maar als snel merkte ik dat mijn collega daar niet erg van gediend was. Ze liet dat ook al dan niet subtiel merken. Dat begrijp ik volkomen, ik zou het waarschijnlijk ook niet leuk vinden als pottenkijkers mij komen storen in mijn werk. Ik heb me dan ook maar zonder verdere kommentaar snel teruggetrokken. Ik had wel al enkel mooie opnames. Ik ken noch de mama, noch de fotografe, noch de kinderen, maar ik neem aan dat ik voor het goede doel en voor de publiciteit er eentje in mijn blog mag gebruiken.


    24-09-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 september Snepkensvijver
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er was gisteren een nieuwe serie cachen verschenen op de site van geocaching-dot-com, vlak bij de woonst van zoonlief Michael. Die zouden we vandaag samen eens gaan ontdekken. In de loop van de namiddag dus naar Herentals gefietst en na schooltijd trokken we de bossen in. Kleinzoon Jefke en zijn vriendje Flor gingen namelijk ook mee en met zo’n sterk team kon het niet anders dan dat we alles binnen een mum van tijd gevonden hadden. Hoera voor ons!
    Terug naar huis fietsend gaat de route langs de Snepkensvijver en dan is de roep om even langs de vogelkijkhut te gaan sterker dan het verlangen om zo snel mogelijk bij moeder de vrouw te zijn en de benen onder de tafel te steken. Weinig vogels te zien evenwel…. Dan maar van het mooie avondlicht geprofiteerd om een panorama van het landschap te maken.  


    23-09-2014 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 september Lichtaart Kermis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er was een tijd dat Lichtaart Kermis een van de hoogtepunten van het jaar was, of beter gezegd: twee van de hoogtepunten, want zowel in juli als in september was het een lang weekend feest. De juli-kermis is ondertussen al enkele jaren geleden afgevoerd en ook de zogezegd “grote” september-kermis is op sterven na dood. Ik had donderdag vóór de vergadering van de fotoclub al wel gezien dat er een danstent werd opgebouwd en vrijdag kwamen er nog enkele kramen, een paardenmolen en zowaar een schuifaf bij, maar ook bij de foorkramers leek er nog weinig animo te zijn om hier een leefbare bedoening van te maken.
    Om eerlijk te zijn is het ganse kermisgebeuren me ontgaan gedurende het weekend – we hadden wel wat anders te doen – en het was pas deze namiddag toen ik de traditionele maandagse kermis-smoutebollen wilde gaan halen aan de kraam dat ik constateerde dat er helemaal geen kraam meer was dit jaar… Maar de enkele attracties die er wel stonden waren geopend en dus vatte ik het plan op om in de avond, tijdens het blauwe uurtje enkele sfeer-fotos te komen maken.
    Half negen deze avond: er is nog één paardenmolen en één speelgoed-viskraam waar een beetje licht brandt, werklicht. De kermis is voorbij, er zijn nog nul bezoekers en de boel wordt afgebroken. Uit een gesprek met een mistroostige uitbater leid ik af dat het ook voor hem de laatste keer is dit jaar.
    Lichtaart Kermis… einde verhaal denk ik.
    De opname is uit de hand genomen met ISO 6400, 1/60 en f6,3. Helemaal ruisvrij en gestoken scherp is ie dus niet, maar ik wilde de misschien wel laatst mogelijke foto van een uitdovende traditie niet laten schieten…   


    22-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 september Paardenrennen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Paardenrennen, dat situeer je als buitenstaander in Oostende, de Wellingtonrenbaan, daar hebben we allemaal wel eens van gehoord. Waregem Koerse nog zo een link die we wel kunnen leggen. Ascot, ergens in Engeland zou misschien ook een belletje kunnen laten rinkelen… maar Geel Ten Aard… Het Langeriethof? Neen toch…
    We hadden het uiteraard al eerder gezien, vanaf de kanaaldijk als je er langs fietst of aan de Langerietdijk vanaf de andere kant, er ligt daar een ovaal waar we wel eens paarden gespot hadden, een paardenliefhebber met een privé-oefenrenbaan dachten we, dat hadden we al eerder gezien in onze Kempen waar tegenwoordig meer paarden dan koeien lijken te zijn…  
    Vandaag waren we in de namiddag nog even naar de Kasseman gereden, iets verderop, om wat uit te waaien met Phaido en toen we terug naar huis keerden leek het alsof we plots doorheen de parking van een groot internationaal paardenconcours reden, zo druk was het er. Onze aangeboren nieuwsgierigheid verplichtte ons om de wagen ook maar te parkeren en gewapend met camera en telelens eens te gaan zien of daar iets te fotograferen viel… en of !!! Cijfertjes, namen, gegevens… ik heb er geen idee van, maar een keuze maken uit de vele opnames die ik maakte was niet makkelijk. Dit is er eentje uit race nr 14, zes deelnemers aan de race, zes paarden in draf, verbeten blikken in de bocht… zo zie ik de foto-mogelijkheden graag voorbij komen.      


    21-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    20-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 september De Kaliebeek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zag er deze middag ondanks de twijfelachtige weersvoorspellingen toch redelijk goed uit om te gaan fietsen. Ik was dan ook vol goede moed vertrokken zonder me te bekommeren om extra regenkleding of wat voor andere bescherming dan ook. Met de wagen binnendoor van Tielen naar Achterlee… dat lukt niet, maar met de fiets kan je er wel geraken, dan moet je toch de weg kennen, het is een zandwegel nauwelijks de naam fietspad waardig. Je rijdt er een stuk langs de Kaliebeek, in dit seizoen tussen de maisvelden en de knotwilgen en het ziet er allemaal heel landelijk, groen en idyllisch uit. Nogal snel leek het er op dat ik toch een nationale drache over me heen zou krijgen want in een mum van tijd waren er dreigende wolken en ik zag zowaar een gordijn van zonneharpen die naderende nattigheid leken aan te kondigen. Ik heb geprobeerd dat vast te leggen voor ik ijlings richting huis terug draaide. Tien minuten later bleek dat helemaal niet nodig te zijn want zo snel als de dreiging gekomen was, zo snel klaarde het ook weer uit en het bleef de rest van de namiddag droog. Benieuwd of onze weersvoorspellers het morgen weer even mis hebben want we zijn van plan nog eens met die andere fiets er op uit te trekken, die zware, die met een 1100cc-motor…


    20-09-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 september Spiegeltent
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren had ik het al over de goede oude tijd en gebruikte ik het woord nostalgie. Als dat woord ergens op zijn plaats is, dan is het wel bij dit beeld. Sedert enkele jaren wordt er bij gelegenheid van Lichtaart kermis weer een ouderwetse spiegeltent geplaatst op het plein bij het OC. Laat dat nu de biotoop zijn waar wij jaaaaren geleden als jonge muzikant honderden en honderden keren speelden en waar we de ervaring en de routine opdeden die we de rest van onze carrière zouden meenemen. Met bandjes als The Jewels, De Toreros, The Lonely Boys, Polly’s LB Export Company, Disaster waren wij zeer gevraagd in de danstenten van Van Bael, Klessens en Meylemans. We hadden namelijk een grote aanhang en voor de uitbaters was dat een garantie op een volle tent.
    Spiegeltenten verdwenen helaas uit het kermisgebeuren zoals ook live-muziek verdrongen werd door boenke boenke discodreunen maar de laatste tijd worden die authentieke danspaleizen weer herontdekt door generaties voor wie zulke onbekende rare constructies weer helemaal hip blijken te zijn. Gisteren was er alleszins een grote toeloop merkten we toen we vergeefs naar een parkeerplaats zochten om naar de vergadering van de fotoclub te gaan, toen had ik mijn fototoestel niet bij. Deze morgen ben ik er dan maar even langs gereden…  


    19-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 september De goede oude tijd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Telkens ik hier de grote weg naar Poederlee oversteek tijdens mijn fietstochten moet ik even kijken naar dit mooie prachtige huisje. Het straalt gezelligheid en warmte uit. Hier was het goed wonen denk je dan, de goede oude tijd…
    Nostalgie, gedachten over hoe de mensen hier vroeger leefden, je kunt er niet om heen, huizen als dit zouden moeten kunnen praten, hele boeken zouden ze kunnen schrijven. Of het leven hier echt zo goed was als wij met onze romantische kijk op het verleden als vanzelfsprekend aannemen valt overigens te betwijfelen, zeker als we onze 21ste eeuwse normen als maatstaf gebruiken. Een ontwerp als dit zou anno 2014, met alle voorschriften en regeltjes die tegenwoordig gelden waarschijnlijk al in een voorstudie op de tekentafel van de architect sneuvelen maar voor de toevallig voorbij fietsende amateurfotograaf is het een stop meer dan waard.   


    18-09-2014 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 september Met z'n drieën
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hadden Julieke net naar de dansles gebracht in Balance Health Center en zaten op het terras nog iets te drinken toen we op de parking van de camping er naast beweging zagen. In dit seizoen is het daar normaal gezien heel rustig gedurende de week en mijn aandacht was dus ook een beetje gewekt. Man, vrouw en hondje spotte ik in de buurt van een bromfiets en ze drentelden daar wat rond… man nam helm, het zag er naar uit dat hij ging vertrekken dan stopte ie tot mijn verbazing het hondje achter zijn jas en ging de dame zonder helm achterop zitten. Ondertussen was ik al tot daar gewandeld en ik vroeg of ze het erg vonden dat ik een foto maakte…. natuurlijk niet… knip, knip, knip. Terug naar het terras en toen ze dan even later met z’n drieen voorbij getuft kwamen maakte ik nog enkele opnames. Ondanks de harde schaduwen – daar doe je in de nabewerking toch iets aan, lang leve Photoshop – vond ik dat de beste.


    17-09-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 september Groene vingers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zal ondertussen wel algemeen geweten zijn: aan werken in de tuin heb ik een broertje dood. Hooguit wil ik enkele keren per jaar, als het gras ongeveer tot kniehoogte reikt, wel eens over het gazon rijden met de grasmaaier, maar dat is dan alleen maar om Josee te plezieren, niet omdat ik het zelf leuk zou vinden. Het vrouwtje daarentegen, die heeft groene vingers. Als het weer het ook maar enigszins toelaat kun je haar op de knieen aantreffen ergens tussen het groen. Ze wroet, kruipt, wiedt, knipt, harkt en doet allerhande dingen waar ik de fun niet van inzie maar die haar klaarblijkelijk enorm plezieren. Ik laat ze… en wat meer is, ik maak dan van de gelegenheid gebruik om mijn fototoestel boven te halen… Of Josee dat dan weer leuk vindt? Kweetnie…. J    


    16-09-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 september Drie Bruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met zulk mooi weer kun je niet anders dan er op uit trekken toch? Ik had mijn fiets al enkele keren uitnodigend horen roepen en in de vooravond kon ik het zelf ook niet meer tegenhouden… ik moest en zou even een rondje gaan rijden, richting Kempisch Kanaal en via café Den Thijs naar café Sas Zes en zo weer naar huis. Enkele Duvelkes onderweg, niks verkeerd mee… In de bocht langs het kanaal tussen Den Thijs en Ten Aard kreeg ik een mooi zicht op drie bruggen in het avondlicht.
    Helemaal vooraan de nieuwe brug van de onlangs opengestelde nieuwe Noord-Zuid verbinding N19g, daarachter de brug van de oude N19 Kasterlee - Geel en helemaal in de verte de brug van de N118 Retie - Geel bij sas 7. Voor mij was het alleszins de eerste keer dat het me opviel hoe mooi je ze achter elkaar kunt te pakken krijgen met de telelens als het licht goed zit. Ik beklaag het me dan ook niet dat ik er even voor stopte.  


    15-09-2014 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 september Openlucht Misviering aan de Rielenkapel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen ik ongeveer een jaar geleden voor ons fotosalon een audio visuele projectie wilde maken rond de Rielenkapel kreeg ik de volle medewerking van de mensen die daar verantwoordelijkheid dragen. Bij gelegenheid van Rielenkermis is er bij die kapel ieder jaar een openluchtmis en toen ik onlangs werd opgebeld of ik dan eventueel enkele fotos wilde komen maken beschouwde ik dat niet alleen als wederdienst, maar ik vond het zelf ook zonder die uitnodiging een welgekomen fotomogelijkheid.
    Vorig jaar al had ik enkele misvieringen bijgewoond en in de kapel zelf de nodige beelden geschoten maar dit overtrof toch mijn verwachting… Ik wist ten eerste niet dat er zoveel mensen in de Rielen woonden en dat die allemaal zo godsvruchtig waren had ik ook al niet verwacht. Niet dat ik daar bedenkingen bij heb, alle respect, ik was zelfs onder de indruk van de beleving en ware het niet dat ik zo druk bezig was met fotograferen en er dus een beetje als buitenstaander tussen liep, dan zou ik misschien zelfs hebben meegezongen met liederen als “ Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen “ en andere die ik me nog vaag herinner uit mijn jeugd… misschien heb ik wel meegeneuried…
    J


    14-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 september De U10 van VC Herentals
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het schooljaar is alweer twee weken geleden begonnen en ook de sportactiviteiten van onze bengels trekken zich weer op gang. We hebben enkele dansers, er wordt geturnd en Jefke houdt de familie eer hoog op voetbalgebied. Hij moest vandaag met de U10 van Herentals een wedstrijd spelen in en tegen Kasterlee, met een beetje goede wil kun je het nog net een derby noemen. Als inwoners van Groot Kasterlee konden we niet anders dan dit gaan bekijken natuurlijk en het moge duidelijk zijn dat we voor één keer niet voor de thuisploeg gesupporterd hebben.
    Vergeleken met vorig seizoen zijn al die gastjes een jaar ouder en vooral voetbalrijper geworden. Ik zag warempel al mooi samenspel en combinatievoetbal! Het resultaat is bij jeugdvoetbal uiteraard niet erg belangrijk maar een 2-5 overwinning voor die van ons is alleszins leuker dan een verlies-match. Na afloop kon ik de boys en een fiere trainer even laten poseren voor een groepsfoto.


    13-09-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 september Pitstop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdag en mooi weer… dan hoef je er niet aan te twijfelen dat de wekelijkse wandeling met de bewoners van zorgcentrum Hoevezavel doorgaat. Er was weer een omvangrijke groep paraat om rolstoelen en bijhorende passagiers doorheen de straten, paadjes en stegen van Lommel Hezerbergen te duwen.
    De Joost van de Vondel straat  en plein is telkens we die kant op gaan een vaste prik om even halt te houden. Snoepjes worden uitgedeeld, iedereen krijgt even de gelegenheid om op adem te komen en met dit weer is het niet verwonderlijk dat er een heel relaxte sfeer hangt. De patienten zijn zichtbaar tevreden, de vrijwilligers ook en Phaido ligt gewoon te wachten tot de stoet zich weer op gang trekt.


    12-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 september Fashion night
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tja, als je als fotograaf gevraagd wordt om tijdens een fashion night te komen fotograferen, en daar wordt ook lingerie en licht erotische kledij geshowed… Dan kan je, als man, toch niet anders dan met meer dan gemiddeld genoegen kijken naar wat er voorbij komt. Ik heb het dus niet over die lelijke vent aan de rechterkant he beste lezers. Neen, deze oude bok is niet te beroerd om toe te geven dat de linkerkant van deze foto de enige kant is waar hij naar gekeken heeft toen dit tafereel voor de lens voorbij kwam. Ik heb mijn beste, ijzeren concentratie moeten bovenhalen en de nodige koelbloedigheid van geest om op het goede moment af te drukken. Om eerlijk te zijn, ik heb meerdere malen afgedrukt ook toen de jonge godin weer de andere kant op liep…. Was ook niet verkeerd. Jammer voor de lezer, ik plaats nu eenmaal slechts één foto per dag.
    PS. Als ik de blik van de jonge dame in kwestie goed interpreteer, dan zou het kunnen dat die kerel toch iets heeft wat wij door de jaren, de levensstijl en de culinaire excessen moeten missen ondertussen. :)


    11-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 september Goede vriendjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om het met Alberto Contador te zeggen: de kans dat onze Phaido ooit agressief zou reageren op eender wie of wat is zero komma cerro cerro cerro cerro cerro cerro cerro cerro cinco. Die laatste cinco staat er alleen maar om conform de quote van de heer Contador te blijven want eigenlijk zou dat minder dan uno moeten zijn.
    Er zijn waak- en verdedigingshonden en er zijn gezelschapshonden en binnen deze onderverdeling heb je ook weer softies, gemiddelden en extremen. We mogen rustig stellen dat onze woef bij de extreem vriendelijke goede loebassen mag gerekend worden. Of het aan de opvoeding of de baasjes ligt laat ik in het midden.
    Vandaag gingen we Julieke naar de balletles brengen en uiteraard maakte ik gebruik van de gelegenheid om in het café een Duvelke te nuttigen. De jongedametjes die net hun les beëindigd hadden kwamen één na één voorbij en er was er geen enkele die niet even met Phaido kwam flodderen. Een klein meisje, Nore,  bleek wel meteen erg goede vriendjes te willen worden. Ze hebben samen een tijdje zitten knuffelen en uiteindelijk vond ik dat ik mijn fototoestel maar eens moest boven halen…


    10-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    09-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 september Spiegeling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zijn zo van die dagen dat ik weinig tijd heb of weinig inspiratie en dan durf ik wel eens aan het experimenteren gaan met de camera. Vandaag was het eigenlijk experimenten herhalen. Een van de grapjes uit mijn fotorepertoire bestaat er uit een foto met spiegeling te maken, de bovenkant er af te knippen om zodoende alleen de spiegeling over te houden en dan de boel op z’n kop te zetten zo dat je op het eerste zicht toch weer de indruk krijgt dat je naar een normale foto kijkt terwijl het bij nader inzicht steeds maar meer vervreemdend wordt. Dit is er ook zo eentje…


    09-09-2014 om 23:47 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    08-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 september Mini Openlucht Fototentoonstelling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Heerlijk fietsweertje vandaag. In de loop van de namiddag vond ik dat ik nu maar eens van achter die computer moest komen, de bewerking van de vakantiefotos, het selecteren van de fotos voor het salon van de club en het monteren van de audio visuele reeksen maar even uit mijn hoofd moest zetten en mijn trouwe vriend Norta nog eens van stal moest halen. Ondanks het redelijk late vertrekuur heb ik er toch een fikse tocht uit geperst. Josee heeft gelukkig gewacht met het avondeten en ik heb toch weer enkele interessante shots op mijn geheugenkaartje gezet onderweg. In de buurt van Sas 7 zag ik bvb deze mini openlucht fototentoonstelling. Iemand heeft ooit, waarschijnlijk van op de brug wat verderop, in de vier seizoenen een opname gemaakt, groot afgedrukt en langs de weg geplaatst. Enige uitleg was er niet bij, maar dat hoeft ook niet wat mij betreft. Ik vond het alleszins interessant genoeg om mijn stalen ros er even bij te zetten en dit op mijn beurt ook vast te leggen. Extra leuk hierbij is dat ik zelf ook met het idee speel om een vier seizoenen project te presenteren op ons eigen fotosalon begin november.


    08-09-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 september Japanse Anemoon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We realiseerden ons deze morgen dat we nog niet echt optimaal gebruik hadden gemaakt van de jaarkaart die we hebben voor het arboretum in Kalmthout, en dat is redelijk voorzichtig uitgedrukt. Ik meen dat we er twee keer geweest waren tot nu toe en het jaar is al bijna voor drie kwart voorbij… Hoog tijd dus om nog eens die kant op te rijden.
    Er bleek dit weekend een tomaten-festival te zijn. Tja, nooit zoveel soorten tomaten gezien… het is een misverstand dat tomaten rood horen te zijn. Gele, groene, zwarte, witte, ronde, langwerpige, gekartelde, grote, kleine zagen we, maar na een half uurtje tomatologie gingen we toch maar doen waar we voor gekomen waren: in de tuin zelf is namelijk altijd wel iets te beleven. De bloemen, bomen, insecten, vlinders, het groen, de vijver… voor de natuurfotograaf is dit een paradijs en een plek om te koesteren. De fotojacht resulteerde ook deze keer weer in een geheugenkaartje vol kleurrijke bloemenpracht. Bij deze Japanse anemonen had ik al snel gezien dat er een mogelijkheid was om ze in tegenlicht te fotograferen en het duurde een tijd voor ik het juiste standpunt gevonden had om het licht door de bomen in de achtergrond precies goed te laten vallen. Met een groot diafragma zouden al die kleine invallende zonnestraaltjes doorheen de bladeren mooie onscherpe cirkeltjes moeten opleveren…  Yesss… weer een eigen proefondervindelijke bevestiging van iets wat ik ooit gelezen had maar zelf nog moest uitproberen.
    J Missie geslaagd.
    Voor de geïnteresseerden: f 2,8 – ISO 320 – 1/2000


    07-09-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 september BBQ
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerste zaterdag van september… jaarlijkse barbecue van de motorclub. Het mag geen verwondering baren dat deze blog voor een keer een flink stuk na middernacht online gekomen is. Het was gezellig namelijk, het was goed en het was genoeg… op alle gebied. J
    Ons clublid Jef ( midden ) is al lang niet meer actief in de horecawereld, maar als ie dan weer eens de gelegenheid ziet voorbij komen dan kan hij het toch niet laten even aan de andere kant te gaan staan. Al was het maar voor de foto, je kunt toch zien dat hij ervaring zat heeft met dit soort werk.

    07-09-2014 om 01:43 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs