Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    20-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 augustus Lazise
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lazise is een plaatsje aan het Gardameer, waar we lang geleden, toen onze kinderen nog klein waren, steevast onze vakanties doorbrachten. Sedert enkele jaren is het ook de voorkeur bestemming van onze zoon en zijn gezin. Wij zelf zijn nog steeds fervente Italië-gangers, maar we hebben ondertussen ook andere interessante plekjes ontdekt. Dit jaar wilden we eens een weekje gaan bekijken hoe de volgende generatie het er in die kontreien vanaf brengt. Het was alsof we er nooit weg geweest waren. Uiteraard zijn alle overblijfselen uit het rijke middeleeuwse verleden nog op dezelfde manier redelijk intakt bewaard, maar ook de gezellige drukte, de winkeltjes en terrasjes, de lekkere jonge wijn uit Bardolino en zoveel meer herinneringen werden plots weer realiteit. Op een plaats waar zovele toeristen rondzwerven van erg vroeg in de ochtend tot een stuk in de nacht is het natuurlijk moeilijk om een foto te maken zonder ongewenste indringers er op, maar van uit dit standpunt in het park kon ik een gedeelte van het oude fort er toch redelijk onbesmet op krijgen dacht ik… Ik heb alleen maar een lelijke verlichtingspaal met twee spotlights moeten wegklonen in Photoshop, maar omwille van de sfeer mag je de waarheid al eens geweld aan doen toch?

    20-08-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 augustus In de zetellift
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Monte Baldo was vandaag het doel van onze uitstap. Van uit Malcesine kan je omhoog met de Seilbahn, maar dat hadden we al eens eerder gedaan, dus kozen we er deze keer voor met de wagen tot Prada te rijden, op zich al een spectaculaire tocht, en dan met de kabellift naar boven te gaan, het eerste stuk rechtstaand met z’n tweeën in een bakje en het tweede stuk in een één-zit-stoeltje. We mochten genieten van het mooiste uitzicht dat je boven het Garda Meer kan vinden en de wandeling boven was zowel qua geocaching-vondst als qua lonende panoramas een absoluute topper. Naar het schijnt zal deze wondermooie lift-kombinatie binnenkort buiten bedrijf worden gesteld wegens niet meer rendabel... jammer. Toen we weer naar beneden wilden koos ik er voor de anderen maar eerst te laten vertrekken terwijl ik zelf een positie in nam onder de lift om enkele fotos te schieten van mijn dierbaren. Jefke is nog te klein om al alleen in de éénzitter te gaan, dus die mocht nog bij papa op de schoot. Twee generaties Schrijvers in de zetellift en de derde stond er onder…   

    19-08-2013 om 23:46 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 augustus Zonsondergang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We waren vandaag speciaal omwille van de zonsondergang tot boven op de Rocca van Garda geklommen. Daarenboven zat daar iets verborgen waarmee ik in een andere hobby flink kon scoren. De zonsondergang hadden we perfect getimed, en de cache konden we ook uit zijn schuilplaats halen. Een mens zou voor minder gelukkig zijn. In Garda lungo lago hebben we deze prestaties achteraf natuurlijk gevierd met de nodige versnaperingen en nu op de kamer in het hotel heb ik er nog een fles Valdobbiadene op gekraakt, het is tenslotte vakantie he. Josee slaapt al.  

    18-08-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 augustus Slang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben vandaag Toscane ingeruild voor het Garda Meer. Onze zoon verblijft daar enkele weken met zijn gezinnetje en we wilden graag op de plek waar wij vroeger met onze eigen kinderen stoeiden, nu de kleinkinderen eens zien genieten.
    Uiteraard ging ik als fervente hobbyist ook in Lazise achter mijn dagelijkse geocache aan. De hint bij de beschrijving was dat we moesten denken aan Alice in Wonderland, we dachten natuurlijk meteen aan gaten in de grond of in de bomen, respectievelijk boomstronken, en laat daar nu toch wel enkele fameuze exemplaren van aanwezig zijn op de plaats die de coordinaten aangaven. Ik dus heel dapper in alle openingen met de arm, zo ver ik reiken kon… tot kleindochter en kleinzoon plots gezamenlijk gilden “ Pake Pol… een slang !!! “   Ik meende eerst nog dat het een flauwe grap was, maar toen ik me omdraaide zat ie warempel op een boomtak 30 cm van mijn hoofd. Even schrikken maar dan… fotos !!! Toen ik na de eerste shots het beestje een beetje wilde verzetten met de hulp van een stok, kwestie van hem nog wat beter in beeld te krijgen,  ging ie er met een voor niet mogelijk geachte vaart van door, recht in een van de gaten waar ik even ervoor nog met mijn arm in gezeten had. Ik heb er geen idee van waar ik aan ontsnapt ben, ik weet ook het merk niet van dit beest, maar een hazelworm was het zeker niet, die ken ik ondertussen ook al uit ervaring, die is ook veel kleiner. Een adder misschien?

    17-08-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 augustus Toskaans landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben vandaag een mooie lange rondrit gemaakt doorheen het Toskaanse landschap. Vaak waren we onder de indruk, maar even vaak bleven we achter met een onvoldaan gevoel. We zijn tot de conclusie gekomen dat als je echt wil genieten van de schoonheid die ons in folders, forums, tijdschriften en TV-programmas wordt aangepraat, dat je dan in het voorjaar moet komen, eind mei zeg maar. Nu zijn de meeste wilde bloemen uitgebloeid, de oogst is binnen, zelfs de laatste dappere zonnebloemen laten hun kopje hangen, en de akkers liggen er dor en kleurloos bij. Deze opname illustreert dit beter dan woorden kunnen. Zó zou er een postkaart uit Toskane kunnen uitzien, maar dan zijn de velden vol kleurige bloemen, het gebouw is niet vervallen, de weg die er doorheen loopt slingert net iets meer en is net iets witter, de cypressen iets hoger en groener en de lucht net iets blauwer. Nu is dat laatste wel te regelen met Photoshop, maar mijn totaal-indruk is toch: voor herhaling vatbaar maar met een andere timing.
    Verder niks dan lof: heerlijk eten, lekkere wijn, gastvrije mensen, schappelijke prijzen… kortom we komen terug. We reizen om te leren he.
       

    16-08-2013 om 23:40 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    15-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 augustus Toskaans landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor je door de grote poort aan de zuidkant San Gimignano wil binnengaan krijg je aan de rechter zijkant van het plein een schitterend vergezicht. Om zeven uur ’s morgens ziet het er zo uit. Jawel, voor een foto, en meer bepaald tijdens de vakantie, durf ik wel eens extreem vroeg opstaan. De zon was naar mijn smaak al iets te hoog, - links net naast de foto zit ie al een eind boven de horizon en dank zij de lenskap kon ik ‘m uit beeld houden -, maar ik had andere plannen en dat wil eigenlijk zeggen dat ik er morgen nog vroeger uit moet… o my god…

    15-08-2013 om 22:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    14-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 augustus San Gimignano
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was een rit met veel klimatologische afwisseling vandaag. We vertrokken in het Zillertal met zon en goed zicht. Tot een eind over de Brenner bleef dat ook zo. In de buurt van het Garda Meer werden de wolken steeds grijzer en kregen we zowaar enkele flinke buien te verwerken. Telefonisch wist zoonlief te melden van uit Lazise dat ze zelfs onweer hadden… daar reden wij dus op minder dan 20 km afstand voorbij. Pas in de buurt van Firenze werd het ineens weer hoogzomer met 33° en toen we in San Gimignano aankwamen kregen ook wij een onweer over ons heen. Het klaarde gelukkig ook weer snel op en ’s avonds konden we een lange wandeling maken door het stadje… nadat we eerst al een van de ons geadviseerde restaurantjes hadden uitgeprobeerd en goed bevonden. Ons hotel, het is eigenlijk meer een bed and breakfast, is een enorme meevaller. Zowel de ligging, de accommodatie als de uitbaters zijn top. Dit is een foto van het stadje van uit onze kamer. Ik ben al een beetje fan van Toscane.
    Maar wat mis ik het mooie gecallibreerde scherm van mijn PC thuis, fotos bewerken op de laptop vind ik maar niks, en mijn dierbare Nik-filters heb ik ook al niet op dat ding zitten. Enfin ik zal het er de volgende dagen mee moeten doen…
     

    14-08-2013 om 23:11 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 augustus Zillerbahn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik weet zeker dat er volgers van deze blog zijn die bij het zien van deze foto een déjà-vue gevoel krijgen. Waar is de tijd dat we elk jaar met de brandweer gingen skien in het Zillertal. Vanuit Uderns kon je met de skibus naar Kaltenbach of Hochfügen, maar als je naar Zell am Ziller wilde of naar Mayrhofen, dan moest je de Zillerbahn nemen. De prijs van de rit was inbegrepen in de Zillertal-skipas trouwens.
    Iets over halfweg Toscane ben ik vandaag totaal onverwacht, in een opwelling zeg maar, nog eens in Erzherzog Johann beland om te overnachten. Jawel, het hotel is er nog steeds en Heidi en Martin herinneren zich maar al te goed de tijden van de brandweer. Het treintje is er ook nog steeds en ziet er nog precies hetzelfde uit… alleen die witte ondergrond, daar hebben ze nu een groen kleurtje overheen gezet.
    Ik ben even op het perron gaan staan om een herinnering te digitaliseren.

    13-08-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 augustus Najade
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gerechtsgebouw in Turnhout – het kasteel van de hertogen van Brabant - heb ik al vaker gefotografeerd. Ik meen zelfs dat ik vorig jaar, in deze blog er al eens een foto van getoond heb. Vandaag heb ik mijn aandacht enkele meters verlegd, naar de naakte dame die in de slotgracht ligt. Sta me toe meteen te vertellen dat Najade geen dame van vlees en bloed is, maar een kunstwerk uit brons, gemaakt door ene Rik Poot. Ze ligt al meer dan 20 jaar op die plek en er zijn nog nauwelijks sporen van veroudering te zien. Ik ben natuurlijk niet ongevoelig voor vrouwelijke naaktheid, maar in dit geval was mijn interesse toch van een iets andere aard dan anders. Ik vind het heel knap wat die meneer Poot in elkaar geknutseld heeft, maar van enige opwinding was er geen sprake toen deze nimf aan het bekijken was. Najade is niet mijn type vrees ik.  

    12-08-2013 om 23:10 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 augustus Fietsroute
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Daar sta je dan, met enige twijfels.
    Ik had Josee met de wagen tot Lommel Barrier gebracht, ze wilde met de vriendinnen naar Rimpelrock namelijk… ik zag dat niet echt zitten, dus ik had de fiets ook maar als bagage mee genomen en er van uit gaande dat zij de wagen straks wel zonder ongelukken naar huis brengt, begon ik aan een mooie rit via Kattenbos, Kerkhoven, Leopoldsburg, Balen en Postel terug naar Lichtaart. Niet de kortste weg natuurlijk, maar voor motorrijders en fietsers is de leukste route tussen twee punten nu eenmaal geen rechte lijn, en ik hoor in beide groepen thuis. Tussen Leopoldsburg en Balen, meer bepaald tussen knooppunten 32 en 31 wist ik wel dat er een stukje onverhard was, maar dat er ook nog een omvergewaaide boom als extra hindernis zou opduiken had ik niet verwacht natuurlijk. Het is toch al enkele dagen geleden dat we windsnelheden moesten ondergaan die tot dit soort toestanden konden leiden… ik moet veronderstellen dat dit een niet zo vaak gereden traject is… een erg mooi traject trouwens. Ik heb met enige moeite de fiets over, naast, tussen, onder en langsheen de obstakels kunnen tillen en daarna verliep de rest van de rit zonder verdere problemen.

    11-08-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 augustus Koolmees
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De koolmezen, pimpelmezen, roodborstjes en andere sjirpers die de ganse winter lekkers gekregen hebben in huize Pol en Josee moeten in deze periode van het jaar zelf voor de kost zorgen. Ze hangen nog wel in de buurt rond want ze komen regelmatig een kijkje nemen of er toevalligerwijs alsnog misschien iets eetbaars op de gekende plekjes hangt. Die plekjes ken ik natuurlijk ook en met de camera op statief en op voorhand scherpgesteld op de tak waarvan ik weet dat ze er op komen zitten om even poolshoogte te nemen was het niet lang wachten tot de eerste nieuwsgierigaard kwam pozeren. Als die beestjes mijn dik hoofd zien achter de camera blijven die niet stil zitten weet ik, maar daar is de draadontpanner dan weer goed voor, twee snoeren aan elkaar gekoppeld zorgden er voor dat ik van op veilige afstand kon afdrukken van uit mijn schuilhoekje zonder dat ze iets in de gaten hadden. Deze koolmees lijkt zich toch af te vragen wat daar aan de hand is…
    Voor de geïnteresseerden: ISO 160 - f 10 - 1/250 - 364 mm, beetje gecropt omwille van de compositie.

    10-08-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 augustus De hond uitlaten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ideaal wandelweer vandaag om er met de bewoners van Hoevezavel op uit te trekken, niet te warm zoals we de voorbije weken enkele keren mochten meemaken en… het is droog gebleven. Vaak zijn er enkele krasse oudjes die nog goed genoeg te been zijn om zelf mee te wandelen. Antoinette is er zo eentje, die heeft nog geen rolstoel nodig. Ze neemt liever een van de beide rusthuishonden op sleeptouw – of is het omgekeerd – en bij voorkeur is dat dan Otti, die is al een dagje ouder en veel rustiger dan Quinten, zijn jongere collega viervoeter. Als we onderweg ergens stoppen om wat te pauzeren en een snoepje te eten, weigert Antoinette steevast bij de groep te komen staan of zitten, ze blijft dan in de nabijheid wat rondjes lopen, tot Otti er genoeg van krijgt en zelf beslist dat het nu tijd is om ergens te gaan liggen. Antoinette is een beetje eigenzinnig, maar tegen een al even eigenzinnige Otti kan ze dan toch niet op… alles weet ze ook niet meer zo goed, maar de hond uitlaten dat kan ze nog wel, en dat wordt haar ook gegund.

    09-08-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 augustus Tijgerspin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van alle spinnen die in onze streken voorkomen is dit waarschijnlijk de meest herkenbare. Geen twijfel mogelijk: dit is een tijgerspin, ook wel wespenspin, meer bepaald het vrouwtje, het mannetje is veel kleiner en daar zijn nog wel enige interessante dingen over te vertellen.
    Het mannetje van deze soort heeft twee genitaliën maar daar kan hij slechts 2 keer mee paren omdat hij bij het paren één van zijn twee genitaliën in het vrouwtje laat zitten. Dat verkleint de kans dat andere mannetjes zich succesvol kunnen voortplanten met het vrouwtje. Vaak komt hij evenwel niet aan die tweede paring toe want het mannetje wordt na de daad vrijwel altijd ingesponnen en later opgegeten door het vrouwtje. Hij dient het vrouwtje tot voeding, wat de ontwikkeling van zijn nageslacht ten goede komt. Als het mannetje geluk heeft is het vrouwtje pas verveld, dan zijn haar kaken nog zacht en maakt hij de grootste kans om te paren zonder opgegeten te worden. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn in de spinnenwereld.

    08-08-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 augustus Pizza
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ze logeren weer bij oma en pake Pol. Twee zijn er deze keer niet bij. Julie is op dansstage en Nicolas verkoos het bij zijn schapen en geiten te blijven, hij is volgende week immers al op reis. De overige vier worden weer verwend natuurlijk. We proberen het ze zo goed mogelijk naar de zin te maken. We waren het niet meer gewend maar vandaag werkten de weergoden eens niet mee in het scheppen van mogelijkheden. Een bioscoopbezoek is op een regenachtige dag natuurlijk een gesmaakt alternatief. De nieuwe film van de smurfen kozen we uit het aanbod van Utopolis in Turnhout en dat is iets waar jong en oud van kan genieten. Dat deden we ook en daarna kon er nog een pizza af in een heus Italiaans restaurant… wie zou daar nu niet van houden?   

    07-08-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 augustus Truck
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Naast de voor de hand liggende schoonheid van het andere geslacht vermoed ik dat de meeste mannen ook wel gevoelig zijn voor een ander soort beauties, nl. mooie getunede trucks. Ik geef het graag toe, elke keer ik in de Verenigde Staten ben kan ik behoorlijk kicken op de wondere mastodonten die daar rondrijden, en dan heb ik het dus niet over dikke vrouwen he. En ook hier te lande zie je wel eens iets voorbijkomen waar je net iets langer naar kijkt, en dan heb ik het deze keer ook niet over vrouwen dun of dik.
    Boys will be boys blijkt nog maar eens… de kids logeren weer enkele dagen in huize Pol en Josee en pake Pol krijgt dan uiteraard meteen een acute aanval van fotografie-kriebels. Interessante locaties en mooie achtergronden zoeken valt niet altijd mee maar Jefke kwam deze keer zelf met een voorstel: voor die mooie vrachtwagen wilde hij graag poseren. Nog enkele jaren en dan zullen de interesses ook wel de andere richting uitgaan zeker?
     

    06-08-2013 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 augustus VV Molenkring
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na dat KVV Lichtaart Sport in 2007 door een fusie opging in FC De Kempen bleef er in Lichtaart nog één dorpseigen voetbalploeg over: VV Molenkring. In de loop van dit jaar werden de geruchten steeds sterker dat een aantal ploegen, waar onder de Molenkring, problemen zouden hebben met de fiscus. Die laatste gaf namelijk aan meer te zullen focussen op vzw’s, vooral sportclubs. Door een strikte interpretatie van de BTW-wetgeving worden tal van activiteiten BTW-plichtig gemaakt. De organisatie van wedstrijden en gerelateerde evenementen wordt daardoor een interessante financiële grabbelton voor de overheid. Ook op sponsor- en reclame-inkomsten zou BTW moeten betaald worden, op clubkas vullende mosselfestijnen en zelfs op gratis maaltijden voor de clubmedewerkers. Het vriendenclubje De Molenkring waar alles altijd al gebeurde in een gemoedelijke sfeer zonder veel plichtsplegingen, zou ook ten prooi vallen aan de geldhonger van de bureaucraten…
    Let wel, ik gebruik bewust de term “zou”. Ik weet het zelf ook niet zo zeker, maar het gonst steeds harder hieromtrent. Toen ik deze middag nog eens ging wandelen in de Dressenstraat en ik voorbij het terrein kwam waar de eerste ploeg haar wedstrijden pleegde te spelen kreeg ik wel een schok. Hier wordt binnen enkele weken het nieuwe seizoen niet afgetrapt, zoveel is zeker. Er zijn natuurlijk nog de terreinen in het domein De Hoge Rielen, waar de jeugdploegen spelen, en of er daar ook een vergelijkbare toestand is heb ik nog niet kunnen constateren. Toch maar eens die kant op wandelen binnenkort.

    05-08-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 augustus Drie meisjes in het bos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben vandaag een prachtige wandeling gemaakt met ons vaste kliekje. Uiteraard stond die voor een groot deel in het teken van het geocachen, maar ook zonder die hobby was dit zeer de moeite waard.
    Ik had op de site gelezen over een serie verstopte cachen in het Limburgse Neerglabbeek en de jubelende commentaren in de logs lieten er geen twijfel over bestaan: dit moesten wij snel ook maar eens doen. Enkele telefoontjes volstonden om iedereen te mobiliseren en deze middag begonnen wij er aan. We hebben het ons niet beklaagd. De verstoptechnieken waren zeer gevarieerd, de op te lossen problemen waren vaak zeer listig en creatief in de zoektocht verweven en al bij al kan ik niet anders dan stellen dat dit wat mij betreft het mooiste was wat geocachen mij tot nu toe te bieden had. Tijdens een van de stops moesten we een puzzle oplossen en daar kwam de vrouwelijke inventiviteit natuurlijk zeer van pas. Hier zie je onze meisjes aan het werk.
    Voor collega geocachers en voor iedereen die met de hobby eens kennis wil maken willen wij graag deze serie aanbevelen. Ga naar
    www.geocaching.com dan naar spelen dan geocache zoeken en zoek naar Solterheide Baatsbeekvallei, de code van de eerste uit de serie is GC458B0. De overige 17 plus de bonus vind je zo ook. Wij zijn er een vijftal uren mee bezig geweest met z’n zessen en we hebben ons geen seconde verveeld.

    04-08-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 augustus Hagedis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Geen idee waar ie ineens vandaan kwam, maar deze middag zat dit beest plots in onze pergola. Ik zat rustig mijn krantje te lezen toen Josee ineens een ijselijke gil slaakte… Nadat ik haar gerustgesteld had door te vertellen dat zo’n dier niet bijt, niet giftig is en totaal ongevaarlijk, kon ik haar overhalen om, door even voor hem te staan en telkens de looprichting af te snijden, er voor te zorgen dat ie er niet van door ging. De macrolens heeft nog nooit zo snel op mijn toestel gestaan. Dit is weer een mooi voorbeeld van de kleine scherptediepte bij macrofotografie, f 11 kun je toch al geen groot diafragma meer noemen en toch is alleen het kopje scherp en de rest van het lichaam zit in de onscherpte. Zeker in dit geval vond ik dat absoluut niet erg want het arme diertje was ergens zijn staart kwijtgeraakt en op die manier valt dat niet zo op. J Die groeit wel weer aan meen ik ooit gelezen te hebben.

    03-08-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 augustus Zwempartij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zijn enkele uitdrukkingen die ik Josee de laatste tijd wel vaker hoor gebruiken als ze het over mij heeft. “Hoe ouder hoe zotter” en “Zot zijn doet geen pijn” zijn maar enkele van de minst extreme. Eerlijk gezegd moet ik ootmoedig bekennen dat ze soms wel eens redenen heeft om dat soort opmerkingen te maken.
    Als er ooit een keuring komt van de kwaliteit van het zwemwater in de Aa durf ik er veel op verwedden dat er geen blauwe wimpel aan wordt toegekend. Ik heb wel eens in properder water gezwommen. Maar wat doe je? Je bent een fervent geocacher en je hebt op de site gelezen dat op die en die coördinaten iets verstopt zit. De uitdaging is groot want de moeilijkheidsfactor wordt als hoog omschreven. Dan ga je op zoek en dan sta je plots aan de oever van de Aa terwijl de naald van de GPS richting overkant wijst… 8 meter lees ik, maar dat lijkt me in het water… twijfel… Ik zie een soort begroeing die ik mangrove-achtig zou durven noemen. Tja, dan leg je de kleren aan de kant en dan duik je er in he… met dit weer was dat trouwens niet eens een straf.
    Ik had uiteraard ook de camera aan de kant laten liggen en daar heeft Josee dan weer schromelijk misbruik van gemaakt.
    Ik vertel er graag nog bij dat ik de cache inderdaad gevonden heb en meteen naar huis gereden ben daarna, om te douchen en een zalfje te smeren op de dazenbeten…

    02-08-2013 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    01-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 augustus Korenschoven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik fietste deze morgen tussen Hukkelbergen en Goor en plots voelde ik mezelf een dikke halve eeuw terug geflitst in de tijd. Ik kreeg flashbacks van hoe ik als jongetje tussen de velden keek naar het pas gemaaide koren – dat gebeurde nog met de zeis toen – en hoe de meiden en de knechten dat in schoven bonden en in piramidevormige stapels te drogen zetten. Ik zag langs de weg een veld vol met diezelfde gestapelde korenschoven. Dat zie je niet meer anno 2013. Tegenwoordig gebeurt dat soort landbouw allemaal machinaal toch? Maar wij hebben in Lichtaart dit weekend, de jaarlijkse volkorenmet, en de Lichtaartse kloppers, een folkloregroep die het verhaal wil vertellen van de Kempense boer in de vorige eeuwen, doen het op de ouderwetse manier. Het koren wordt dus met de dorsvlegel van zijn graan ontdaan en dat graan hoort dus ook in schoven te worden aangeleverd. Het veld waar dat koren geoogst was had ik dus toevallig gevonden. Fotos !!! Daar hoort een bewerking bij die de nostalgie nog een beetje extra accentueert vond ik. Een sepia kleurtoon leek mij voor de hand liggend en een oude postkaart-achtig plaatje moest het worden.
    Ik moet er nog een epiloog aan toevoegen, want toen ik daar vanavond nog eens een kijkje ging nemen – ik had zo’n voorgevoel dat het koren toch ook moest worden binnengehaald vóór de met ( “markt” voor de niet-Kempenaars ) – waren ze bezig manueel de schoven op een wagen te laden… getrokken door een Brabants boerenpaard… weer fotos gemaakt natuurlijk, maar om die nog te bekijken, selecteren en eventueel te bewerken had ik geen tijd meer. Dat is misschien iets voor facebook morgen J

    01-08-2013 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs