1Gentse onderzoekers verzwijgen dat Turkse ouders Nederlands eisen op school
2.Fins onderwijsminister doorprikt Fins kleuterschool-fabeltje ...
3.Dirk Van Damme blaast geregeld koud en warm tegelijk over Vlaams onderwijs
4. Ziekte & stress leraren/docenten veroorzaakt door hervormingen e.d.
5.Vraagtekens bij advies over hervorming leerlingenbegeleiding: extra werklast, maar geen centen
6.Controversieel debat over integratie van thuistalen allochtone leerlingen in het onderwijs in de commissie onderwijs 0 reacties
7.Weerlegging stemmingmakerij Caroline Gennez over tevredenheid van leerlingen s.o.
8.Meeste analyses van PISA- leerprestaties allochtone leerlingen zijn fout
9.Miljoenen euro voor het laten overbodig verklaren van NT2 & schuldig verzuim, en voor opdringen van nefaste taakgerichte taalaanpak
10.Meervoudige intelligentie: meervoudige bedenkingen en kritiek (Pieter Van Biervliet)
11.Learning Styles and Generational Differences: Do They Matter? Kritiek
12.Kritische analyse T. Willingham van leerstijlen
13.Aanpak gedrags- en disciplineproblemen
14.Taalmythes volgens 21 Vlaamse taalachterstandnegationisten & campagne tegen taalbad
15.Taaie leerstijlen: moeilijk om dit onkruid uit te roeien
16.Boek: Livre : L'École est finie (Jacques Julliard) : nefaste hervormingen
17.NT2-campagne Onderwijskrant 2014: weinig respons in beleidsplan minister Crevits
18.Commissie Onderwijs: Gon & ION: open vragen en noden: te weinig GON-ondersteuning, op kind- of op leerkrachtniveau, planlast, enz. En wie geraakt daar nog uit wijs?
19.Minister Crevits: "Leerkrachten weten niet precies hoe ze taalproblemen moeten aanpakken" En de beleidsverantwoordelijken?
20.Verantwoordelijke nieuwe leerplan wiskunde lo (katholieke koepel) hangt karikatuur op van huidige wiskunde-onderwijs en opteert voor controversiële en nefaste aanpak Freudenthal-Instituut die in Nederland al 20 jaar tot onderwijsoorlog leidde
21. Over Smedes' zoekende gelovigen , ietsisten & zwevende ongelovigen', Apostels atheïstische spiritualiteit & dialoog(school)
22.Degelijke Follow Through-studie wees op superioriteit directe instructie
23.Belang van handboeken (methodes) voor wiskunde e.d. in het lager onderwijs
24.Kritische bedenkingen van leraar op bijscholing over child-centred learning
25.Taaltijdbom tikt luider dan ooit. Maar nog steeds neen INTENSIEF NT2
26.Michael Young over power of knowledge, belang van momenteel in Vl belaagde vakdisciplinesmmm