Inhoud blog
  • Waarom leerlingen steeds slechter presteren op Nederlandse scholen; en grotendeels ook toepasselijk op Vlaams onderwijs!?
  • Waarom leerlingen steeds slechter presteren op Nederlandse scholen; en grotendeels ook toepasselijk op Vlaams onderwijs!?
  • Inspectie in Engeland kiest ander spoor dan in VlaanderenI Klemtoon op kernopdracht i.p.v. 1001 wollige ROK-criteria!
  • Meer lln met ernstige gedragsproblemen in l.o. -Verraste en verontwaardigde beleidsmakers Crevits (CD&V) & Steve Vandenberghe (So.a) ... wassen handen in onschuld en pakken uit met ingrepen die geen oplossing bieden!
  • Schorsing probleemleerlingen in lager onderwijs: verraste en verontwaardigde beleidsmakers wassen handen in onschuld en pakken uit met niet-effective maatregelen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Onderwijskrant Vlaanderen
    Vernieuwen: ja, maar in continuïteit!
    08-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recentere onderwijstweets van Raf Feys

    Recentere tweets van Raf Feys - met veelal verwijzingen naar 'Blog Onderwijskrant Vlaanderen' (We stuurden ze ook naar de onderwijsverantwoordelijken)

    *Prof. Ch Finn: gemeenschappelijke lagere cyclus s.o. in Finland e.d. is nivellerend http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2808252 …

    *Inclusie probleemleerlingen in Québec = oorzaak overbelasting en afhaken lkn http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2808105 …

    *Onderwijskrant 175 : 40 jaar kritisch-constructief volgen van onderwijsbeleid & campagnes http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2807969 … …

    *Differentiation is out. Mastery (prestatie) is the new classroom buzzword http://gu.com/p/4ckqk/stw

    *Samenvatting van kritische rapporten over PISA-toets http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2807734 …

    *Ex-schooldirecteur gymnasium: nefaste gevolgen enveloppefinanciering & autonomie van grote schoolbesturen http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2807663 … …

    *Onderwijskrant: 40 jaar inzet voor optimalisering van onderwijs & strijd tegen neomanie

    *Rekenniveau eerstejaars voortgezet onderwijs Nederland ondermaats http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2806988 …

    *CDA-kritiek op minder kennis, thematisch werken in ‪#‎onderwijs2032‬ http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2806824 …

    *Oorzaken spectaculaire daling leerresultaten Zweedse lln sinds 1990 http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2806802 …

    *Schoolbestuurders weinig begaan met kwaliteit ond Minst in grote scholengroepen? http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2806653 …

    *lievenboeve: 'Scholen moeten straks wafelbak organiseren om rond te komen’. En om grootschaligheidsoperatie te betalen?

    *Desastreuze gevolgen van M-decreet (light) in Nederland http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2806575 …
    *Verheffing getalenteerde & minder getalenteerde volkskdn gestoeld op kwaliteit onderwijs http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2806324 …

    *Ontstoffing versus herstoffing van leerplannen/eindtermen Kritiek VLOR-advies http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2806266 …

    *Minimale ‪#‎eindtermen‬ vs vrijblijv ontwikkelingsdoelen Of: confrontatie-doelen als in klassieke leerplannen http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2805667 … …
    *Wim Van den Broeck Commissie onderwijs: probleem ontdekt ts eisen gemeenschappelijk curriculum en onderwijs op maat

    *Leraar Jef Boden: Crevits, waarom nog lesgeven? http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2805542 …

    *Eindtermen Geschiedenis in het lager ond moet opnieuw een cursorisch en gestructureerd vak worden als in Fr e.d.

    *Eindtermen terug naar (dunne) leerplannen met enkel leerstofpunten geen 'hoe' opleggen in eindtermen en leerplannen

    *Eindtermen: fier dat ons leerplan wiskunde lo en onze vakdidactiek Wis tot goede rekenmethodes leidde

    *@koendaniels @Axel8s @KTroubleyn @vlaparl (goede) handboeken voor 6-15 j blijven belangrijk
    *Opgepast. Geld voor extra-lkn werd door enveloppefinanciering voor andere zaken gebruiikt

    *Welke ondkoepel, vakbondskoepel ... klaagde ooit misbruik & onderbetaling van 6% interimarissen aan ? ‪#‎lerarenpact‬
    *Nu en straks meer plan-en werklast door prakt. alle hervormingen M-decreet, grootschaligheid ,hervorming s.o; ..,
    *Heroriënterende B-attesten zorgen plots nt meer vr waterval, maar voor stroomversnelling

    *4xmeer ZB in A'werpen dan Roesel e.d.: gevolg van huidig B-attest?NEE!

    *M-decreet: 1 jaar Passend (inclusief) onderwijs: een regelrechte ramp http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2737298 …
    *Formative & summative assessment (Didau) http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2737263 …
    *Naar rechtbank voor recht op buitengewoon onderwijs! http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2734060 … … …
    *Er is nog NOOIT zoveel onrust en chaos geweest in onderwijs (& over toekomst) als vandaag

    *Nick Gibb: the social justice case for an academic curriculum https://www.gov.uk/…/nick-gibb-the-social-justice-case-for-… …

    *Goedemorgen Professor! VNSU : Visie op universiteit http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2729519 …
    *Why social sciences are just as important as STEM disciplines http://wapo.st/1FHAMZv

    *Huiswerk zinvol, of niet? via @DeBronTW https://shar.es/12sEZV via @sharethis
    *M-decreet ontwricht ook buitengewoon onderwijs: deel 2: buso
    http://www.bloggen.be/onderwijskrant/archief.php?ID=2725631 …

    *Verdeel en heers in het ‪#‎Onderwijs‬?! Zet anders de ‪#‎Masters‬ eens tegen de ‪#‎Bachelors‬ en ‪#‎Praktijkleerkrachten‬ op?!

    *hscongres15 Hervorming ho=veel minder personeel voor ond, veel meer voor overhead #onderwijs

    Different Kind of Lesson From Finland: By Chester E. Finn Jr. & Brandon L. Wright (Gedifferentieerde lagere cyclus s.o. beter dan nivellerende gemeenschappelijke cyclus in Finland e.d.)
    bloggen.be



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!