Inhoud blog
  • Waarom leerlingen steeds slechter presteren op Nederlandse scholen; en grotendeels ook toepasselijk op Vlaams onderwijs!?
  • Waarom leerlingen steeds slechter presteren op Nederlandse scholen; en grotendeels ook toepasselijk op Vlaams onderwijs!?
  • Inspectie in Engeland kiest ander spoor dan in VlaanderenI Klemtoon op kernopdracht i.p.v. 1001 wollige ROK-criteria!
  • Meer lln met ernstige gedragsproblemen in l.o. -Verraste en verontwaardigde beleidsmakers Crevits (CD&V) & Steve Vandenberghe (So.a) ... wassen handen in onschuld en pakken uit met ingrepen die geen oplossing bieden!
  • Schorsing probleemleerlingen in lager onderwijs: verraste en verontwaardigde beleidsmakers wassen handen in onschuld en pakken uit met niet-effective maatregelen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Onderwijskrant Vlaanderen
    Vernieuwen: ja, maar in continuïteit!
    04-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderwijstweets Raf Feys: reeks 1
    Recente onderwijs tweets Raf Feys: 12 oktober-4 november 2013

    Raf Feys @FeysRaf 8m VLOR over M-plan:vindt de opgesomde studiegebieden alvast te eng om te oordelen of de matrix hanteerbaar is voor alle studierichtingen idd!
    Raf Feys @Fey...
    sRaf 10m VLOR-advies M-plan:'Hooggespecialiseerde opleid. zoals ballet en topsport vragen een langdurige
    Raf Feys @FeysRaf 13m VLOR-advies Masterplan: 'Bredere doelgroep in A-stroom 1ste graad s.o. met andere kenmerken.' Te grote verschillen!
    #Onderwijs Vlaanderen

    Raf Feys @FeysRaf 15m VLOR-advies Masterplan: 'Iets meer dan de helft van de leerlingen (53 %) behaalt het getuigschrift basisonderwijs na het zesde leerjaar'!??
    Raf Feys @FeysRaf 17m ACOD, GO!, VSOA ... vinden dat scholen die de eerste graad s.o. organiseren,' alle' inhoudelijke pakketten moeten aanbieden!???
    Raf Feys @FeysRaf 21m De VLOR vindt in het masterplan geen enkele verwijzing naar de implicaties op het vlak van schoolinfrastructuur #Onderwijs Vlaanderen
    Raf Feys @FeysRaf 2u Rekentoets VO onder vuur:
    http://didactiefonline.nl/component/content/article/11806-rekentoets-vo-onder-vuur.html … via @@DidactiefOnline

    Raf Feys @FeysRaf 7u Hattie and Yates - Visible Learning and The Science of How we Learn. Section 1 Review.
    http://wp.me/p2rnml-kF via @debrakidd
    Raf Feys @FeysRaf 7u What happens when cognitive science meets visible learning?
    http://wp.me/p31zUY-dl via @wordpressdotcom
    Raf Feys @FeysRaf 8u Jo de Ro (Open VLD): Groot onderwijsplan sneuvelt (alweer)
    http://wp.me/p37TpH-1C via @wordpressdotcom
    Raf Feys @FeysRaf 19u Pascal Smet: twaalf stielen en dertien ongelukken? Siagrius, weblog van John Aspeslagh #Onderwijs Vlaanderen
    Raf Feys @FeysRaf 19u Mislukking hervorming s.o. Mislukking
    http://www.tijd.be/r/t/1/id/9425374 … via @tijd

    Raf Feys @FeysRaf 20u Commissie onderw 17 okt Kr van Dijck: N-VA vindt de evolutie naar domeinscholen positief" Is dat zo? #Onderwijs Vlaanderen
    Raf Feys @FeysRaf 20u Bestuurlijke schaalvergroting druist in tegen eigenheid gemeentelijk onderwijs | Sectorlink.be:
    http://www.sectorlink.be/nieuwsbericht/bestuurlijke-schaalvergroting-druist-tegen-eigenheid-gemeentelijk-onderwijs-2013102910#.Unau61s5kD0.twitter …
    Raf Feys @FeysRaf 3 november Que deviennent les bons élèves finlandais après avoir terminé le lycée? 60% font des études supérieurs
    http://po.st/0xXPSm via @Lexpress

    Pasi Sahlberg @pasi_sahlberg 2 november The Economist: "Swedish pupils have fallen behind their international peers" via @timdwalk
    http://www.economist.com/news/europe/21588959-swedish-pupils-have-fallen-behind-their-international-peers-fixing-swedens-schools … @maattaolli @Anna_Ekstrom
    Martin Robinson @SurrealAnarchy 30 oktober Private schools sustain social immobility
    http://www.telegraph.co.uk/education/educationopinion/10412144/Private-schools-are-blocking-social-mobility.html … via @schooltruth
    Martin Robinson @SurrealAnarchy 30 oktober Education elitism: genetics or privilege?
    http://www.telegraph.co.uk/education/universityeducation/universities-and-colleges/10413798/Same-names-have-attended-Oxbridge-since-the-Norman-Conquest.html …
    Raf Feys @FeysRaf 3 november The Reading Brain in the Digital Age: Why Paper Still Beats Screens: Scientific American
    http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=the-reading-brain-in-the-digital-age-why-paper-still-beats-screens&WT.mc_id=SA_sharetool_Twitter … via @sciam
    Taylor @DrJohnLTaylor 1 november Acquiring knowledge is like acquiring a knack for something. Knowledge and knacks are not 'delivered', nor are they 'constructed.'

    Raf Feys @FeysRaf 3 november Teacher Talk: Sounding Into Ears
    http://wp.me/p3UXMS-2I via @SurrealAnarchy
    Frank Furedi @Furedibyte 29 oktober See my comment on this tragic death. The murder of Bijan Ebrahimi: Demonising child abusers means inevitable violence
    http://www.independent.co.uk/voices/comment/the-murder-of-bijan-ebrahimi-demonising-child-abusers-means-inevitable-violence-8911715.html …
    Raf Feys @FeysRaf 3 november Was Sweden right to spare the rod? A new book has attacked the 1979 decision to ban smacking
    http://www.independent.co.uk/news/world/europe/was-sweden-right-to-spare-the-rod-a-new-book-has-attacked-the-1979-decision-to-ban-smacking-8916458.html …

    Frank Furedi @Furedibyte 1 november Interesting issue for debate. Was Sweden right to spare the rod? A new book has attacked the decision to ban smacking
    http://www.independent.co.uk/news/world/europe/was-sweden-right-to-spare-the-rod-a-new-book-has-attacked-the-1979-decision-to-ban-smacking-8916458.html …
    Raf Feys @FeysRaf 3 november R. Verdyck :'GO! zet in op flexibele leerlijnen, niet gemakkelijk maar helpt
    #schoolmoeheid tegengaan' Leraars denken daar anders over!
    Wouter Duyck 31 oktober @mvanhout71 @DenysJan ik bedoelde dat in onderw net te veel verwacht wordt van structuurverand, cfr brede 1e graad die op papier al bestaat

    Raf Feys @FeysRaf 3 november Competing Traditions of Teaching: An Old Story Written Anew
    http://wp.me/pBm7c-1Wo via @wordpressdotcom
    Raf Feys @FeysRaf 3 november A Veteran Teachers Reflects on Reform (Patrick Welsh)
    http://wp.me/pBm7c-1Wx via @wordpressdotcom
    Raf Feys @FeysRaf 3 november Overscheduled Children: How Big A Problem? (Bruce Feiler)
    http://wp.me/pBm7c-1X2 via @wordpressdotcom
    Raf Feys @FeysRaf 3 november Kleinschaligheid in Finland e.d.FRISSE FINSE WIND WAAIT DOOR ONS ONDERWIJS
    http://www.learningfocus.nl/2013/11/02/frisse-finse-wind-waait-door-ons-onderwijs/ …

    Raf Feys @FeysRaf 3 november Pascal Smet stopt met politiek in 2019
    http://www.tijd.be/r/t/1/id/9426648 … via @tijd
    Raf Feys @FeysRaf 3 november Onderwijsraad: verschraling door te zwaar accent op taal en rekenen
    http://nrch.nl/35nw via @nrc
    Raf Feys @FeysRaf 2 november Zuinige ouders moeten vervolgd worden via @DeBronTW
    http://shar.es/IA40L via @sharethis
    Raf Feys @FeysRaf 1 november De nieuwe (Vlaamse) Onderwijskrant - nr. 167 - staat op onze website
    http://www.onderwijskrant.be/themanummers.htm … @onderwijstweets #Onderwijs Vlaanderen
    Rik Torfs
    Tine Compernolorfsrik 31 oktober Onderwijshervormingen gaan doorgaans minder over onderwijs dan over hervormingen.

    Pedro De Bruyckere @thebandb 1 november Kleine scholen beter dan grote? Ja, volgens nieuw onderzoek
    http://wp.me/prJwm-4am
    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober Nieuwe PISA-studie : achteruitgang Zweden Swedish education: Fixing Sweden’s schools | The Economist
    http://econ.st/HgIW3m
    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober Breaking the mould: genetics and education -
    http://bit.ly/1aeMmdF
    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober Finland:steeds meer privé-scholen: Teachers fret over inequality of private tutoring | Yle Uutiset yle.f
    http://yle.fi/uutiset/teachers_fret_over_inequality_of_private_tutoring/6905955 … … …


    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober Teaching is like parenting: you don't need to have a qualification | Anthony Seldon
    http://gu.com/p/3jpkg/tw via @guardian
    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober Finland slipping behind in academic degrees | Yle Uutiset | yle.fi
    http://yle.fi/uutiset/finland_slipping_behind_in_academic_degrees/6900449 …
    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober Tensions and Paradoxes in Singapore's Education System
    http://blogs.edweek.org/edweek/international_perspectives/2013/10/tensions_and_paradoxes_in_the_singapores_education_system.html?cmp=SOC-SHR-TW … via @educationweek
    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober 'VLOR kan geen def. uitsluitsel geven over Masterplan omdat bijna alle punten nog op het technische niveau moeten uitgewerkt' #onderwijs
    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober VLOR: allen leerlingen die kiezen voor sport/ballet moeten vanaf 1ste jaar s.o. een aangepast programma krijgen!??? Onderwijs Vlaanderen

    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober Camps (DM): 'politicologen koesteren conflictmodel.'idd ook inzake ond. vooral stemmingmakerij en zaaien van morele (discriminatie)paniekRaf Feys @FeysRaf 31 oktober
    VLOR: 'Bijna alle punten masterplan moeten nog verder worden uitgewerkt' Ook VLOR-advies munt uit in vaagheid & onduidelijkheid #onderwijs
    Wouter Duyck @wduyck 30 oktober voorbereiding die best al in de eerste graad begint". Early tracking goed vr 'hooggespecialiseerd' ballet/sport maar niet voor ingenieurs :)
    Raf Feys @FeysRaf 31 oktober DS 29.1: ' Het plan van minister Pascal Smet om grote scholengroepen op te richten is 'voorlopig' afgevoerd.'Hopelijk straks definitief!

    Raf Feys @FeysRaf 30 oktober Kritiek VLOR op onderwijshervorming terecht | Ann Brusseel#.UnDGvlm9_o4.facebook
    http://www.annbrusseel.be/bericht/kritiek-vlor-op-onderwijshervorming-terecht#.UnE34EDBwBV.twitter …
    Raf Feys @FeysRaf 30 oktober @thebandb Van Damme wijst op problemen studies over zinvolheid zittenblijven : Ped. Stud. nr.5, En zomaar overgaan ook gn oplossing.
    Raf Feys @FeysRaf 30 oktober Doping in PISA-land: Korea en de bijlesindustrie
    http://wp.me/prJwm-49X via @thebandb
    Raf Feys @FeysRaf 30 oktober In 2017 moet leraar verplicht een diploma hebben
    http://nrch.nl/33me via @nrc
    Raf Feys @FeysRaf 30 oktober Bestuurlijke schaalvergroting druist in tegen eigenheid gemeentelijk onderwijs | Sectorlink.be:
    http://www.sectorlink.be/nieuwsbericht/bestuurlijke-schaalvergroting-druist-tegen-eigenheid-gemeentelijk-onderwijs-2013102910#.UnDBoengJiw.twitter …

    Raf Feys @FeysRaf 30 oktober Vlaamse Onderwijsraad kritisch voor onderwijsplannen minister Smet - Onderwijs - De Morgen
    http://s.demorgen.be/1731844?utm_source=twitter&utm_medium=web#.UnDBV8fHOac.twitter … via @DeMorgen
    Raf Feys @FeysRaf 29 oktober @CarlvKeirsbilck Jan V.Damme ea: uit ons onderz.overzitten 3de kleuter (!) NIET afleiden dat ZBn zinloos is (Ped. StudIën nr.5, 2013).
    Marc De Vos @devosmarc 28 oktober Het ergste: nergens in EU is voor kinderen van niet-EU immigranten de kans groter dat GEEN van beide ouders werkt
    #integratie

    Raf Feys @FeysRaf 29 oktober @thebandb Besluit uit Leuvens onderzoek: Ja mag uit ons onderzoek zittenblijven 3de kleuter NIET besluiten dat ZBn niet zinvol kan zijn.
    Raf Feys @FeysRaf 29 oktober 30 miljoen meer woorden. Taalachterstand al bij kinderen van 18 maanden merkbaar
    http://www.nrc.nl/boeken/2013/10/23/30-miljoen-meer-woorden-taalachterstand-al-bij-kinderen-van-18-maanden-merkbaar/ … via @nrc
    Marcel Schmeier @Onderwijsgek 28 oktober Goed rekenonderwijs: de leerkracht is de methode
    https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.expertis.nl%2Fsystems%2Ffile_download.ashx%3Fpg%3D379%26ver%3D1&ei=g9JuUt3cKIbI4gThh4H4CA&usg=AFQjCNETQnlYJulRUbj6Mxlo4yA4Hl0Vfw … Goed artikel van collega Gert Gelderblom.
    Raf Feys @FeysRaf 29 oktober Woordenschat; hoe, wat en vooral waarom ...
    http://wp.me/p2UwQR-7z via @Schoolschrift
    Raf Feys @FeysRaf 29 oktober Boudewijn Bouckaert (LDD) waarschuwt voor "twee megaministeries" na eengemaakt officieel onderwijs - Yahoo! Skynet
    http://yahoo.skynet.be/nieuws/politiek/artikel/1015353/ …
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober 'lumpsum paard van Troje'
    http://www.beteronderwijsnederland.nl/nieuws/lumpsum-paard-van-troje …
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober @onderwijstweets Op
    http://www.onderwijskrant.be/ staan honderden bijdragen over onderwijs, ook op facebook 'Onderwijskrant actiegroep'

    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober Autisme in ons gezin: Passend Onderwijs
    http://autismeinonsgezin.blogspot.com/2013/10/passend-onderwijs.html?spref=tw …
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober @thebandb Dat zittenblijven compleet zinloos is, is de voorbije maanden een nieuwe mythe en vorm van 'morele paniek'-zaaierij aan worden!
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober @thebandb 95% lkn. eerste leerjaar vinden zittenblijven wel zinvol. Het zijn uiteindelijk ook de ouders die daar voor kiezen. Onbelangrijk?
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober @dj4am De overhead in grote hogescholen is veel groter dan destijds (voor hogescholendecreet van1995) in kleine hogescholen.
    Carl Van Keirsbilck @CarlvKeirsbilck 26 oktober @dj4am In NL heeft dit geleid tot veel middelen die bleven plakken aan aanzwellend middenkader ten koste v middelen vr eigenlijke lesgeven.

    Carl Van Keirsbilck @CarlvKeirsbilck 26 oktober @dj4am Leerfabrieken waar afstand tss top en lerarenkorps en leerlingen/ouders veel te groot is.
    Andy Hargreaves @HargreavesBC 22 oktober Six principles for
    #DDIA 1. Measure what you value; don't value what is easily measured http://www.washingtonpost.com/blogs/answer-sheet/wp/2013/10/22/six-principles-for-using-data-to-hold-people-accountable/ … @BCLSOE @joe_bower @ascd
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober Data-Driven Improvement and Accountability | National Education Policy Center
    http://nepc.colorado.edu/publication/data-driven-improvement-accountability … via @nepctweet

    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober
    http://www.educationworld.com/a_admin/rubin/school-performance-accountability-improvement-standardized-test.shtml … Thanks @education_world
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober @Titchener @thebandb Mythes en kwakkels over het onderwijs worden 'standaardopvattingen' en zijn moeilijk te bestrijden. Toch blijven doen!
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober Paul Kirschner over onderwijsmythes en stemmingmakerij Houston, we have a problem:
    http://wp.me/p2FaZp-1kw via @BoksComm
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober Onderwijskrant nam afstand van 'moderne wisk' én van constructiv The Stone: The Faulty Logic of the 'Math Wars'
    http://nyti.ms/16avmpB
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober The
    Stone Sour: The Faulty Logic of the 'Math Wars' http://nyti.ms/16avmpB

    Pedro Tytgat @PedroTytgat 17 juni Over naïeve hervormers in wiskunde & erbuiten: "The Stone: The Faulty Logic of the 'Math Wars'"
    http://nyti.ms/16avmpB
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober Forget About Learning Styles. Here’s Something Better.
    http://anniemurphypaul.com/2013/10/forget-about-learning-styles-heres-something-better/ … via @anniemurphypaul
    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober @thebandb Onderwijskrant zoekt medestanders voor campagne tegen geplande invoering van grootschalig scholengroepen en mastodontbesturen.

    Raf Feys @FeysRaf 27 oktober @thebandb @Titchener Las je jaren geleden al de kritische bijdrage over de onderwijspiramide in Onderwijskrant: www.onderwijskrant .be
    Raf Feys @FeysRaf 26 oktober Problemen die ook het Vl ond zullen teisteren bij invoering van BNM-decreet (=LAT-inclusie)
    http://mensenrechten.nl/berichten/autist-ook-dan-heb-je-recht-op-onderwijs … #Onderwijs Vlaanderen
    Raf Feys @FeysRaf 26 oktober Begrippen onderwijs - onderwijskundige begrippen
    http://wij-leren.nl/begrippen.php#.UmwYGjRq3Vo.twitter …
    Raf Feys @FeysRaf 26 oktober Berisping vijftig opleidingen omdat ze onvoldoendes scoren - Nederland - TROUW
    http://s.trouw.nl/3532698?utm_source=twitter&utm_medium=web#.UmwX86LGpEU.twitter … via @trouw
    Raf Feys @FeysRaf 26 oktober Eens te meer: fameuze leerpiramide van 'nieuwe leren' e.d. is puur verzinsel #Onderwijs Vlaanderen
    http://daltonplan.nl/index.php?id=134 … …”

    Raf Feys @FeysRaf 26 oktober
    http://www.tijd.be/reactie/9424134-2336-0 … Int. opiniebijdrage tegen invoering grootsch. scholenroepen van Ph. Brinckman in 'De Tijd' #Onderwijs Vlaanderen
    Raf Feys @FeysRaf 25 oktober Oppositie: "Opnieuw groot plan van Smet begraven" - Onderwijs - De Morgen
    http://s.demorgen.be/1729249?utm_source=twitter&utm_medium=web#.UmpL3yNFPFE.twitter … via @DeMorgen
    Raf Feys @FeysRaf 25 oktober Krappe schoenen, Passend Onderwijs - deel 2
    http://blogs.kenniscentrum-kjp.nl/angelique-bergsma/2013/10/24/passend-onderwijs-deel-2/ …

    Raf Feys @FeysRaf 25 oktober Niet elke Zwarte Piet schendt onze grondprincipes
    http://www.knack.be/nieuws/belgie/niet-elke-zwarte-piet-schendt-onze-grondprincipes/article-opinion-113118.html … … Ook VN-besluit inclusief ond. strijdig met recht op onderwijs!
    Raf Feys @FeysRaf 25 oktober Niet lezen, slecht rekenen
    http://www.beteronderwijsnederland.nl/column/niet-lezen-slecht-rekenen …
    Raf Feys @FeysRaf 25 oktober Prietpraat over onderwijs: Kinderen leren het best als je ze helemaal niets uitlegt
    http://nrch.nl/358h via @nrc
    Raf Feys @FeysRaf 25 oktober Boekbespreking 'Het Alternatief'
    http://www.beteronderwijsnederland.nl/nieuws/boekbespreking-het-alternatief …
    Raf Feys @FeysRaf 25 oktober Waarom het een slecht idee is het Latijn te vervangen door Chinees in het onderwijs
    http://www.dewereldmorgen.be/blogs/jeroen-deckmyn/2013/10/24/waarom-het-een-slecht-idee-het-latijn-te-vervangen-door-chinees-in-h …
    Raf Feys @FeysRaf 24 oktober Pakkende getuigenissen van oud-studenten op begrafenis van prof.em. Marc Spoelders #Onderwijs Vlaanderen

    Frank Furedi @Furedibyte 8 oktober The scandal is grade inflation! Young worse at maths and English than grandparents & behind almost every other nation
    http://fw.to/CDTAFVE
    Raf Feys @FeysRaf 24 oktober Schoolkids: prisoners of their genes? | Frank Furedi | spiked
    http://www.spikedonline.com/newsite/article/frank_on_low_achievement_in_schools/14150#.Umk8-etVKsB.twitter …
    Frank Furedi @Furedibyte 17 oktober Looking forward to launching my new book Authority: A Sociological History on Sunday at
    #battleofideas http://www.battleofideas.org.uk/index.php/2013/session_detail/7856 …

    Wouter Duyck @wduyck 24 oktober Taalachterstand reeds op 18 maand. Pleidooi voor vroegere interventie, leerplicht & Ndl opvang
    http://www.nytimes.com/2013/10/22/us/language-gap-study-bolsters-a-push-for-pre-k.html?_r=1& … (via @wimhuyghebaert)
    Raf Feys @FeysRaf 24 oktober Groeiend aantal opleidingen in hoger onderwijs ondermaats - Onderwijs -
    http://s.trouw.nl/3531873?utm_source=twitter&utm_medium=web#.Umk4JtWKziU.twitter … via @trouw
    Raf Feys @FeysRaf 24 oktober De vandaag begraven prof. em. Marc Spoelders (66j.) had een hekel aan 'onderwijswaterhoofden die leraars onder administratie versmachten'.

    Raf Feys @FeysRaf 24 oktober Pascal Smet onder vuur: "Wat hebt u gerealiseerd? Niks, nada, nougatbollen" - Onderwijs - De Morgen
    http://s.demorgen.be/1728174?utm_source=twitter&utm_medium=web#.Umk2IM5xBxE.twitter … via @DeMorgen
    philipdutre @philipdutre 22 oktober @StevenVdWalle Mensen die echt creatief of innoverend willen zijn weten dat al langer: veel van die creativiteitsbusiness is gebakken lucht.
    Raf Feys @FeysRaf 23 oktober Krappe schoenen, Passend Onderwijs - deel 1
    http://blogs.kenniscentrum-kjp.nl/angelique-bergsma/2013/10/22/passend-onderwijs-deel1/ …

    Raf Feys @FeysRaf 22 oktober We zijn ten zeerste benieuwd.Visietekst VSKO rond scholengroepen | VVKBAO:
    http://www.vvkbao.be/nieuws/versterking-schoolbesturen#.UmZ2o13D7ZQ.twitter …
    Raf Feys @FeysRaf 22 oktober @MarianneCoopman @JosDeMeyer Daarvoor moet vooral ook het leraarsberoep uitdagender, aantrekkelijker, gemaakt worden.
    tammy schellens @T_Schellie 4 juni
    http://www.s-p-a.be/artikel/waarom-een-hervorming-secundair-onderwijs/ … Wat? de scholengroep sint-rembert in Torhout geen schotten tussen ASO, TSO, ..??!! .Heb toch andere ervaring...
    Raf Feys @FeysRaf 22 oktober Intelligentie: hoe groter de invloed van genen, hoe groter óók de rol van educatie en cultuur
    http://wp.me/prJwm-49g via @thebandb
    Raf Feys @FeysRaf 21 oktober Persbericht NWO: Minder goede werkhouding jongens en achterstandsleerlingen begint al in basisonderw…
    http://wp.me/prJwm-48B via @thebandb

    Raf Feys @FeysRaf 21 oktober
    http://brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/2013/afleveringen/20-10-2013/fragmenten/de_onderwijsutopie …
    Raf Feys @FeysRaf 21 oktober Helft schoolleiders moet zorgleerlingen weigeren -
    https://www.cnvo.nl/nc/actueel/nieuws/onderwijs-nieuws/nieuws-details/article/helft-schoolleiders-moet-zorgleerlingen-weigeren.html …
    Raf Feys @FeysRaf 21 oktober Scholen nog niet klaar voor probleemleerlingen - Onderwijs - VK
    http://s.vk.nl/3530305?utm_source=twitter&utm_medium=web#.UmUgWOZBX0Y.twitter … via @volkskrant

    Raf Feys @FeysRaf 21 oktober Kritische bedenkingen bij LAT-inclusie (passend onderwijs?) in Nederland Operatie passend onderwijs
    http://www.26000dagen.nl/index.php/blog/271-operatie-passend-onderwijs …
    Raf Feys @FeysRaf 18 oktober Overlijden van prof em. en pedagoog Marc SpoeldersEen donderdagochtend...
    http://wp.me/prJwm-48e via @thebandb
    Dries Benoit @_3s_ 16 oktober Waarom professoren een
    #giscorrectie willen en studenten niet: http://taptoe.wordpress.com/2013/10/16/giscorrectie-uitgelegd/ …
    Raf Feys @FeysRaf 18 oktober Actieplan ‘Vroegtijdig schoolverlaten’ is te vrijblijvend en komt te laat
    http://www.irinadeknop.be/blog/2013/10/17/actieplan-‘vroegtijdig-schoolverlaten’-te-vrijblijvend-en-komt-te-laat … #paperli

    Raf Feys @FeysRaf 18 oktober Een ‘dode’ taal, en toch springlevend - De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20131017_00796568 … via @destandaard
    Raf Feys @FeysRaf 17 oktober Digitale dementie, obesitas en andere kwaaltjes - L'école démocratique
    http://www.skolo.org/spip.php?article1625&lang=fr …
    Phil McRae @philmcrae 16 oktober Will Technology Save Public Education?
    http://bit.ly/16fFaxE .@HargreavesBC .@pasi_sahlberg .@dennisshirley #edchat #cpchat #ce13
    Raf Feys @FeysRaf 17 oktober Competentiecomplexiteit | HanzeMag http://www.hanzemag.nl/competentiecomplexiteit/ … #hanzemag
    Raf Feys @FeysRaf 17 oktober Interessante reacties van leraars op: "Gebuisd in het middelbaar? Ga over en doe het vak opnieuw" - Onderwijs - HLN http://s.hln.be/1723854?utm_source=twitter …

    philipdutre @philipdutre 16 oktober Als een student op een mondeling examen een fout zegt, dan kost hem dat ook punten ...
    http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/oostvlaanderen/131016_UGent_giscorrectie … #giscorrectie
    philipdutre @philipdutre 16 oktober Een goed
    #meerkeuze #examen hangt niet af van hoe de punten berekend worden, maar wel van de aard van de vragen. Foute nagel. #giscorrectie
    philipdutre @philipdutre 16 oktober Effect van afschaffen #giscorrectie op #meerkeuze
    #examens zal zijn dat de vragen moeilijker worden. #universiteit
    Raf Feys @FeysRaf 16 oktober @Tom_Demeyer Uw VOKA & sociale partners wilden in 1983 per se verlenging leerplicht tot 18 zonder altern voor lln die schoolmoe zijn!.

    Raf Feys @FeysRaf 15 oktober SERV betreurt dat masterplan geen uitsluitsel geeft over invulling van domeinscholen Bestaan nergens ter wereld! #Onderwijs Vlaanderen
    Raf Feys @FeysRaf 15 oktober @mvanhout71 @CarlvKeirsbilck Eng: allang gemeensch. lagere cyclus so: soc.doorstroming afgeremd, 65-jarigen meer geletterd dan 18-jarigen
    Wouter Duyck @wduyck 15 oktober Onrealistisch lage maximumfactuur onderwijs drijft leerlingen naar privélessen. Of hoe goedbedoeld gelijkheidsstreven ongelijkheid creëert
    Pedro De Bruyckere @thebandb 14 oktober Wat leren we zoal over Vlaamse jongeren in het VRIND-rapport?
    http://wp.me/prJwm-47M
    Raf Feys @FeysRaf 15 oktober Waarom reageren onderwijskoepels niet op bericht dat sociale partners het C-attest (ZBn) willen schrappen? #Onderwijs Vlaanderen


    Raf Feys @FeysRaf 15 oktober @RaymondaVerdyck Ook praktijkmensen GO! ervan overtuigd dat door de hervorming veel meer talent zou verloren gaan. #Onderwijs Vlaanderen
    Raf Feys @FeysRaf 15 oktober @wduyck @CarlvKeirsbilck Verbieden ZB'n in eerste jaar s.o. in Wallonië en elders leidt tot complementair jaar en meer leervertraagde 15-j
    Raf Feys @FeysRaf 15 oktober VRIND: amper 8,6% vroegtijdige schoolverlaters: topscore! Nu reeds Europese doelstelling van minder dan 10% bereikt. #Onderwijs Vlaanderen

    Raf Feys @FeysRaf 15 oktober Vooral 'sociale partner' ACW Coens-Monard die in 1983 leerplicht verlengden tot 18 jr zijn mede-verantwoordelijk schoolmoeheid 16-plussers
    Raf Feys @FeysRaf 15 oktober Een C-attest voor de sociale partners! Sociale partners willen C-attest afschaffen - De Standaard
    http://www.standaard.be/cnt/dmf20131015_00791757 … via @destandaard
    Raf Feys @FeysRaf 14 oktober Secret teacher: 'There's an insidious prejudice against older teachers'
    http://gu.com/p/3je9b/tw via @guardian
    Raf Feys @FeysRaf 14 oktober Wie zich haast kan vandaag de 310.000ste bezoeker worden van de Vlaamse onderwijswebsite
    http://www.onderwijskrant.be/ #Onderwijs Vlaanderen
    Manuel Sintubin @ManuelSintubin 7 oktober "De overheid heeft wel het recht om mee het ‘wat’ van een opleiding te bepalen" #Smet over secundair onderwijs. Ik houd mijn hart vast ...

    Wouter Duyck @wduyck 12 oktober @CpNIJS te investeren want valt buiten individ verantw. Overigens aandeel nurture (enkel) bij lage SES hoger @AnnBrusseel @CarlvKeirsbilck
    Wouter Duyck @wduyck 12 oktober @CpNIJS ook hier wordt nature politiek correct genegeerd.Maar vind wel plicht om zelfs bij 30% nurture daarin @AnnBrusseel
    @CarlvKeirsbilck


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!