Voor geval de grote Mter De Meester uit Oostkamp bij Brugghe dit blogje zou lezen, voorafgaandelijk eerst graag verduidelijking als ik hem (of haar) moet aanspreken met Meneer of met Madame. Homo of niet, ik heb mij laten wijsmaken dat er ook in homo-huwelijken een bepaalde rolverdeling bestaat. Het is misschien zo geen al te kiese vraag, maar in normale huwelijken lijk we ze al eeuwen gewend zijn, is het onderscheid ma/vrouw niet zo moeilijk om achterhalen. Misschien een tip om jullie kledij aan te passen? Lange broek = man / rokken = vrouw.
Maar om op mijn beurt geen klacht aan mijn broek te krijgen, zal ik maar verder het neutrale onzijdige het gebruiken. Het geval dus van Mter De Meeester uit Oostkamp bij Brugghe. Voor geval dat dicht bij de Abdij van wijlenn Dom Modest Van Assche mocht zijn, oppassen voor de Abt van Steenbrugge aldaar! Wan t dat is geen kater om zonder theologisch geschoolde handschoenen aan te pakken! Maar soit : ziehier mijn vraag aan het geval Mter De Meester.
Homo-zijn is geen afwijking, het is ook geen ziekte, het is de meest normale gang van zalen : Uw stelling. Geen commentaar : Uw mening is evenveel waard als de mijne.
Vaststelling : homo-bloedgevers worden geweerd, omwille van de risicos. Vindt Mter De Meester dat normaal? Is dat geen discriminatie? Geen groepsbelediging? Zijn (bepaalde) homos dan toch een risico-groep, en hoe kunnen we nu weten dat er brave, heel brave, of stoute homos zijn? Pas op : heteros zijn niet anders, maar dat is nu effe niet het probleem van het Rode Kruis ..
Vaststelling II : homos (patiënten) die bloed moeten krijgen, willen bloed dat 100% veilig is. Van niet-homos dus.Vindt Mter De Meester dat normaal? Is de homo (sapiens) op die manier niet iemand die zich boven de normale mens acht? Die dus discrimineert , maar alleen in één enkele richting ..
Natuurlijk mag iedereen roken (ook een dada van Mgr Leeuwenhart) tot hij er bij valt. Vindt Mter De LMeester het dan normaal dat de volksgemeenschap moet bijdragen in zijn verpleegkosten (=mijn persoonlijke vraag, niet die van Mgr Leeuwenhart) ? Pas op, hé Mter De Meester : mijn vraagstelling gaat over rokers-tot-de-dood-er-op-volgt, niet over homos waarover Mgr Leeuwenhart het had .Al moet ik zeggen, dat die vraag ook in mijn hoofd rondspookt ..Idem dito voor snelheidsduivels, die dan op kosten van de mutualiteit levenslang moeten verpleegd worden. Maar Allez, dat is weer niet de vraag van dit ogenblik.
Natuurlijk gaat Uw woede naar een braaf mens, naar Mgr Leeuwenhart, Mter De Meester, die Uw soortgenoten (niet specifiek Uw persoon in voorkomend geval) alleen met woorden tegemoet treedt. Heeft U er dus ook al aan gedacht om klacht neer te leggen tegen de Sekte van de Wrede, die als stelregel huldigt, dat homos met het hoofd voor van het hoogste torengebouw dienen te worden geworpen? Neen, natuurlijk niet! Want dan zou U al vlug naast Theo Van Gogh in de goot, met doorgesneden keel, kunnen liggen .
Ik zou kunnen zeggen : wie het schoentje past, nietwaar, maar als rechtsgeleerdebent U toch niet van de stomsten, meen ik te moeten zeggen.
U bent toch niet meer van de generatie, Mter De Meester, die geloven dat seksuele aandoeningen kunne overgedragen worden door op de verkeerde stoel te gaan zitten? Maar kijk, over HIV en zo, al die moderne dingen, weet ikzelf ook niet zoveel, dus zullen we best daarover zwijgen, om ons alletwee niet belachelijk te maken.
Maar door Uw klacht heeft U mij werkelijk nieuwsgierig gemaakt. En mij niet alleen. Wat waarschijnlijk Uw bedoeling was, en niet om de wereld kond te doen van Uw geaardheid. Waarschijnlijk zal deze zaak een toevloed aan gelijkge-aarden met zich meebrengen, en dat is altijd mooi meegenomen voor een hard werkende zelfstandige. Ben wel benieuwd wat Uw Stafhouder hierover allemaal denkt ..
Wat zou U zeggen, de dag dat een confrater Lanotte (Uw Oostendse streekgenoot) moest aanvallen, omdat die voor de zoveelste keer op een andere kar is gesprongen? U weet wel : een polletieker moet een onberispelijk gedrag vertonen .Wedden dat U zou pleiten dat een andere kar of een ander lief, dat zulks in de privé-sfeer ligt, en derhalve niemand aangaat? Het verschil met Uw homo-zijn ontgaat mij dus.
Clair?
--------------------
Klacht voor laster en eerroof van advocaat uit Oostkamp tegen aartsbisschop Léonard komt dinsdag voor
maandag 26 september 2011 om 15u33
Oostkamp - De kamer van inbeschuldigingstelling in Antwerpen zal morgen de klacht behandelen die advocaat Jean-Marie De Meester uit Oostkamp begin november vorig jaar indiende tegen aartsbisschop Léonard. De K.I. moet nagaan of Léonard doorverwezen wordt naar de strafrechtbank voor laster en eerroof.
"De klacht heeft betrekking op inbreuken op de antidiscriminatiewet en laster en eerroof, waaraan de aartsbisschop zich schuldig heeft gemaakt door zijn homofobe uitspraken," zegt De Meester, die zelf homo is en gehuwd is met een man. "Ik wil een juridische toetsing van het spanningsveld tussen de vrijheid van meningsuiting en het homorecht binnen een religieuze context.", zegt de advocaat. De openbare aanklager zegt dat de klacht onontvankelijk is, onder meer omdat De meester zlf gehuwd is. De advocaat van de aartsbisschop zegt dan weer dat het allemaal de schuld van de media is, die woorden in de mond van de mongseigneur wilden leggen, die hij niet gezegd wilde hebben. Het is uitkijken wat de K.I. in Antwerpen daar dinsdag over denkt.
(JVB)
----------------------
Mter De Meester (hij/zij?) volhardt in de boosheid. Op zijn website(hij verwacht blijkbaar veel respons!) schrijft hij :
Het is sterker dan hemzelf : klacht naar aanleiding van interview aartsbisschop Léonard in De Morgen van vandaag
Ondank de ophef die zijn uitspraken in de nederlandse vertaling van zijn boek "Mgr Léonard, gesprekken" maakte en de klacht die ik naar aanleiding van deze uitspraken deed bij het centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding dien ik vandaag vast te stellen dat aartsbisschop Léonard in een artikel van De Morgen van 23.10.10 zijn "kruistocht" tegen de holebi's verderzet.
Ik heb daarom besloten andermaal klacht neer te leggen bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding.
De aartsbisschop heeft, zoals iedereen, het recht om interviews te geven aan éénieder die hij wenst. En hij mag zoals iedereen een mening hebben en vertolken voor zover dit niet indruist tegen de wetten van dit land (waar ook de internationale en Europese wetten zijn in besloten).
Aartsbisschop Léonard staat uiteindelijk mijn inziens niet boven de wetten van dit land.
Enkele van zijn uitspraken zijn veelzeggend :
Het huwelijk "... Dat is per definitie een stabiele en erkende gemeenschap van man en vrouw" concluderend dat een huwelijk tussen twee mannen en vrouwen niet gelijk is aan een huwelijk tussen een man en een vrouw.
Over homosexualiteit stelt hij : "... Daarin is het een taboe geworden om te zeggen dat niet alle seksuele gedragingen dezelfde waarde hebben. Het wordt bijna een doodszonde als je dat doet." Daar deze uitspraak slaat op een deel van het interview dat ingaat op zijn visie omtrent homosexualeit kan deze uitspraak niet anders uitgelegd worden dan dat hij van mening is dat homosexualiteit een minderwaardige sexualiteit is en homosexuelen minderwaardig zijn.
De visie van aartsbisschop Léonard aangaande homosexualiteit zijn inmiddels ruimschoots gekend. Het is juist het herhalend karakter van deze uitspraken dat aanstootgevend is. Het is blijkbaar een onwrikbaar onderdeel geworden van zijn "beleid" als aartsbisschop. En ondanks de vele problemen die de roomskatholieke kerk heeft in verband met het misbruik binnen de kerk moet vastgesteld worden dat de aartsbisschop geen moment onderlet laat om homosexuelen te schofferen en hun sexualtiteit als minderwaardig te beschouwen.
Gelet op zijn functie als primaat van België - tweede belangsrijkse persoon in het protocol -, zijn gezag ten aanzien van het vrij onderwijs en als hoofd van de inrichtende macht van de Katholieke Universiteit van Leuven zijn zijn verklaringen niet zomaar als een banaal en gratuit gegeven te beschouwen maar dienen zij zelfs beschouwd te worden als een beleidsinstrument.
Het stijgend aantal hatecrimes tegen holebi's, de nog steeds veel hogere zelfmoordcijfers bij holebi-jongeren worden mijn inziens mede veroorzaakt door een maatschappelijk klimaat waarin holebi's als minderwaardig en ziek worden beschouwd. De uitspraken van aartsbisschop Léonard dragen mijn inziens bij tot een dergelijke holebi-vijandige samenleving.
Volgens recente berekeningen zou jaarlijks meer dan 220 miljoen euro belastingsgeld vloeien naar de roomskatholieke kerk en haar bedienaren. Minstens 10% van die 220 miljoen is afkomstig van afgedragen belastingen van holebi's. Ik stel mij dan ook de vraag of het nog kan dat ik met mijn belastingsgeld een instituut moet financieren waarvan de leiding mij als minderwaardig en ziek beschouwt.
Hieronder vindt u de integrale tekst van mijn klacht bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding :
"Bij deze wens ik klacht neer te leggen tegen de heer André Léonard, aartsbisschop, wegens het discrimineren en aanzetten tot haat gelet op zijn interview in de krant de Morgen van heden zaterdag 23.10.10. Hoewel ik reeds op 15.10.10 klacht neerlegde tegen de heer Léonard naar aanleiding van zijn uitspraken in het recent verschenen boek van "Mgr Léonard, gesprekken", en de daarop volgende commotie aangaande een aantal uitspraken in dit boek, meent de heer Léonard zijn "kruistocht" tegen holebi's en homosexualiteit te moeten vederzetten. In het interview van heden stelt Léonard : "...Liefst niet het woord huwelijk. Dat is per definitie een stabiele en erkende gemeenschap van man en vrouw." Dit druist regelrecht in tegen de vigerende wetgeving. Het huwelijk is opengesteld vor personen van hetzelfde geslacht. Alzo creeert de heer Léonard de perceptie dat het huwelijk tussen twee mannen of twee vrouwen per defintie niet gelijk zou zijn aan een huwelijk tussen een man en een vrouw. Verder in het interview doet Léonard andermaal een aantal beledigende en tot haat aanzettende verklaringen over homosexualiteit waaronder de leterlijke uitspraak :"... Daarin is het taboe geworden om te zeggen dat niet alle seksuele gedragingen dezelfde waarde hebben." Gelet op het feit dat dit een vraag is over zijn standpunten over homosexualiteit is het ondubbelzinnig zo dat hij homosexualiteit als minderwaardig beschouwt. Het artikel zelf kan ik - indien nodig - in origineel overmaken. Gelet op de beperktheid van deze ruimte om mijn klacht over te maken via deze website, ben ik steeds bereid mijn klacht nader en uitgebreider uiteen te zetten
----------------------
Laten we die man op zijn wenken bedienen! Zijn mailadres is niet voor niets bijgevoegd!
Vraagje aan het advocaatje : moet Mgr Leeuwenhart telkens hij zijn mond opendoet, eerst Urbi et Orbi verkondigen dat hij de kerkelijk e leer verkondigt, en geen thesis geeft van huwelijksrecht in burgerlijke zaken? Volgens de regels van ZIJN CLUB is het huwelijk (tot nader order) voorbehouden aan een man en een vrouw. Tja, dat stoort U en daar kan ik inkomen, want wat jullie willen is per slot van rekening niet meer dan een moderne bevlieging, die, bij uitbreiding, het einde van het mensdom zou betekenen. Al een geluk voor U (en Uw man/vrouw) dat jullie ouders er anders over gedacht hebben!
Dus : vooral niet te hoog van de toren blazen. Ook niet met de Sekte van de Uw achterhoofd!
-------------------
Diagonaal herlezen
Ziezo! Nu weten De Morgen en Humo weer wat schrijven! En dat die mensen van Het Rode Kruis maar opletten! Als immers die homos het met partner-trouw maar zo nauw nemen, dat ze een risico vormen als bloedgever, hoe zouden jullie er dan kunnen op betrouwen dat ze een vol jaar niet naast de pot hebben ge*st? Zelfs als ze dat op papier zetten! Het zal je zieke kind maar zijn, dat bloed gekregen heeft van zon kwistenbibel, en daarna moet vaststelen dat hij/zij Aids-besmet is ..
Maar allemaal daar niet van : Mter De Meester is van mening dat homos mensen zijn met evenveel rechten als een ander. Van plichten als een ander heeft hij nog nooit gehoord, zelfs niet na jaren universiteit!
Mise en plat op 26/09/2011 16:45:36
Gepeperd en gezouten, opgediend op 27/09/2011 11:33:09
Volgens het spreekwoord heeft een medaille altijd twee kanten. Maar dat is zonder de waard gerekend, in casu de tricolore waard. Die tricolore waard is zo iets als een echte talenspecialist : hij is zoveel keren man, als hij talen spreken kan. In dit apenland zijn er zoveel waarheden aan een medaille, als er sterren staan aan het firmament : grote en kleine, maar af en toe ook al eens een zonneklare en een manehelderre. Het is, om zo te zeggen, goud, zilver en brons, maar ook blik en inox, in alle mogelijke legeringen en denkbare combinaties. Alles onder één gezamenlijke noemer : de Belgische tricolore.
Als de schrik voor de verkiezingen er zodanig diep in zit (daar komen we straks nog op terug), dan komt men niet toe met één enkel firmament aan waarheden : dan is de waarheid zo verscheiden als alle sterrenstelsels samen. Er zijn , om het zo te zeggen, zoveel kanten aan de lopende medaille, als er belgen zijn ..
Burger telt weer niet mee
ma, 19/09/2011 - 13:04 Ph. Van den Abeele
--------------------
Hoe kan de burger het tot 'historisch' uitgeroepen akkoord over BHV beoordelen? Niet, gezien de onderhandelaars hun akkoordtekst niet publiceren. Wij zijn dus overgeleverd aan gefilterde en gekleurde informatie. Naar bekende Belgische traditie is elk democratisch toezicht weer onmogelijk, en regelen de partijvoorzitters de zaakjes onder elkaar. Geef mij dan maar liever directe democratie, waar de burger de politieke thema's bepaalt en de beslissingen neemt.
Wat er nu zo 'historisch' is aan het akkoord over de splitsing van BHV, ik kan het niet beoordelen. De onderhandelaars zijn namelijk (nog) niet van plan hun akkoordtekst te publiceren. Men moet zich dus baseren op wat ze willen lekken, wat de onderhandelaars aan 'bevriende' journalisten willen lossen, wat die journalisten er weer van maken in hun kranten. Zo heeft De Standaard een heel andere versie van het akkoord dan Le Soir. Enkele voorbeelden:
- Volgens Véronique Lamquin van Le Soir blijft BHV een tweetalig gebied wat het gerecht betreft, en worden die rechten vastgetimmerd in alweer een nieuwe grendelwet die slechts met een bijzondere meerderheid kan gewijzigd worden: "Droits judiciaires. Ils seront préservés pour tous les habitants de Hal-Vilvorde. En outre, les éléments relatifs à l'emploi des langues en matière judiciaire ne pourront être modifiés qu'à une majorité spéciale." Bij De Standaard heet het: "De splitsing van het gerechtelijk arrondissement BHV is nog niet klaar. De regering zal een formule uitwerken; de goedkeuring zou parallel verlopen met de splitsing van de kieskring." Milquet legde in het tv-journaal op La Une donderdagavond wel uit dat overeengekomen was wat in de versie van Le Soir stond.
- Volgens De Standaard is "een ander heet hangijzer, de Metropolitane Gemeenschap de overlegvorm van Brussel en het gebied er rond van de onderhandelingstafel verwijderd. Die Metropolitane Gemeenschap komt er, maar de betrokken gewesten Vlaanderen, Wallonië, Brussel moeten onderling beslissen over de werking ervan. Dat kan wat voeten in de aarde hebben." Bij Le Soir heet dat: "Communauté métropolitaine. L'idée, chère au CDH, a été retenue. L'instance y regroupera (notamment) toutes les communes de l'ancienne province de Brabant, ainsi que le pouvoir fédéral et les entités régionales. Objectif : favoriser la concertation entre Régions pour toutes les matières d'importance transrégionale. A noter que toute la problématique du Ring de Bruxelles, en particulier la fermeture de ses accès, relèvera de cette communauté." 'Le Ring relèvera de cette communauté', dat betekent toch niets anders dan dat Vlaanderen de bevoegdheid over de ring afgenomen wordt, en deze ondergebracht wordt bij de Metropolitane Gemeenschap?
- Nog volgens De Standaard:"Halle-Vilvoorde wordt afgescheiden van Brussel en bij de kieskring Leuven gevoegd zodat een zuivere' provinciale kieskring Vlaams-Brabant ontstaat. Dat is wat de Vlamingen vroegen: de taalgrens is nu ook een electorale grens. Franstaligen die hier komen wonen, ondervinden nu ook politiek dat ze in Vlaanderen wonen; ze moeten hun stem dan ook uitbrengen in de Vlaamse politieke arena." Het is dus volgens die versie een zogenaamd 'zuivere' splitsing, zonder compensaties buiten de zes faciliteitengemeenten. Bij de rubriek 'Minder senatoren in 2014' vermeldt De Standaard dat er vanaf dan vier Franstalige senatoren zullen gecoöpteerd worden '(uit Wallonië, Brussel en Halle-vilvoorde)'. Uit een document van de VLD blijkt dat de verdeling van de 4 Franstalige gecoöpteerde senatoren zal gebeuren op basis van de 'reststemmen' die de Franstalige partijen behalen voor de Kamer in Wallonië, Brussel EN Halle-Vilvoorde. BHV zuiver gesplitst, terwijl de Franstalige stemmen voor de Kamer in Halle-Vilvoorde meetellen voor het aantal gecoöpteerde senatoren?? De taalgrens wordt dus helemaal niet de electorale grens.
- Er komt zogenaamd geen uitbreiding van Brussel. Maar wat verklaarde MR-senator Armand De Decker in de zondagse tv-uitzending 'Mise au point' op de RTBF (18.09): "Dit akkoord leidt tot een electorale uitbreiding van het Brussels Gewest met de zes faciliteitengemeenten uit de Rand."
Hoe kan de burger nu dit 'historisch' akkoord beoordelen? Niet, gezien hij overgeleverd is aan gefilterde en gekleurde informatie. Bovendien weet men niet wat er daarnaast al overeengekomen is en beloofd, dat pas later formeel op papier zal gezet worden. Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat de Franstalige voorzitters, en nog minder Di Rupo, met de splitsing van BHV zouden instemmen zonder minstens de Vlaamse toezegging van voldoende extra geld voor Brussel, en nog een paar toezeggingen. Als burger hebben we er het raden naar. Naar aloude Belgische traditie is elk democratisch toezicht weer onmogelijk, en regelen de partijvoorzitters de zaakjes onder elkaar. Geef mij dan maar liever directe democratie, waar de burger de politieke thema's bepaalt en de beslissingen neemt
-------------------
Diagonaal herlezen
Laat het goed doordringen : de verkiezingen van 2010 zijn een maat voor niets geweest : het establishment heeft net zolang gesurplact (gesurplast?) tot het alleen rechtbleef op de fiets, en alle andere mede coureurs er uit lagen.
Vooral die ene coureur, een soort van laatbloeiende Flandrien, had het anders gewild. Maar als de eerste de beste onder-beginneling had hij, nog voor de koers was ingefloten, zijn sterkste troeven in handen gelegd van de valse tegenspelers. Hij had toegegeven dat zij, en tegen hun eigen voorwaarden, op het schavotje mochten komen, voor die ene medaille .Hij zou zelfs hun taal tot de zijne maken. De taal waarmee zij er hem uit bonjourden ..
Maar het is inderdaad juist : hoe zou een slappe kopie beter dan het origineel kunnen zijn? Wij zetten dus volgende keer in op het origineel ..
Mise en plat op 26/09/2011 15:54:55
Gepeperd en gezouten, opgediend op 27/09/2011 10:41:24