Gisteren avond op TV .. de Koninklijke Prinses Mathilde dUdekem dAcoz, toekomstige Koningin der Franse Belgen, aangetrouwd lid van de regerende usurperende Coburger-stam en meteen lid van de Bende der Stelende Eksters
bezig gehoord (volgens haar accent vreemdelinge in eigen land, en bekende vreemdelinge tussen vele onbekende vreemdelingen),
en bezig gezien tussen meestal gesluierde, gekopdoekte of in tentzeil gehulde vrouwpersonen (? Of waren het vermomde haatbaarden).
Dat stuk vlees geworden pretentie had de bedoeling om ons, Vlamingen, de les te lezen dat O simpelen van geest .de jonge meisjes van vandaag de vrouwen van morgen zullen worden .Vrouwen van morgen, Mattil? Beter gezegd zou zijn de broedmachines die weer ontelbaar veel nieuwe kleine extremisten zullen op de wereld zetten. Op onze wereld, die nu al overbevolkt is, en waar ze onze sociale kassen zullen leegplunderen Net zo lang als het kan en dat de Vlaming ze kan bijvullen .
Gevolg van die Koninklijke Stunt? Meteen zijn de Muzelmannen en Muzelvrouwen weer een trapje hoger getild op de ladder der verwachtingen! Ze staan niet alleen in de gunst van Laeken (wat in hun ogen en in de ogen van de herkomstlanden bijna gelijk staat aan verheffing in de adel), ze worden zelfs geklasseerd als Eerste Rangsburgers, naar wiens gunsten openlijk gehengeld wordt.
Het zij dan zo, dat Laeken de koning/koningin worde van wie ze zelf gekozen hebben!
Afspraak op 7 Juni, ze hebben er om gevraagd!
Want het verder verloop der dingen is schrikbarend. Andere landen zenden duidelijke signalen. Denemarken, bijvoorbeeld De vraag is alleen: als het stort vol meeuwen zit, hoe zei Lewie Toebak het alweer, om ze kwijt te geraken? Een of andere socialistische, maar toch geen nationaal-socialistische oplossing zeker!
E.J. Bron
14 maart 2009
De Deense psycholoog Nicolai Sennels begeleidde islamitische immigranten in Kopenhagen. Zijn onverbiddelijke en open omgang met de problemen, die juist deze immigranten met zich meebrengen, dwong hem er uiteindelijk toe zijn functie op te geven.
De vele integratiemythes zijn een serieus probleem voor het maatschappelijk werk. Integratieproblemen zijn een tikkende tijdbom voor onze welvaartsmaatschappij.
Een deel van de oplossing is om meer te weten: goed maatschappelijk werk hangt af van voldoende informatie, schrijft Nicolai Sennels.
In mijn beroep als psycholoog in de gemeente Kopenhagen had ik meer dan 150 immigranten, vluchtelingen en andere nazaten met een islamitische achtergrond in behandeling. Hieronder geef ik een overzicht van integratieproblemen, hoe ze eruit zien wanneer men met immigranten spreekt in plaats van over hen.
Terwijl immigrantencriminaliteit, islamitische parallelsamenlevingen en islamitisch extremisme een steeds groter wordende negatieve invloed op onze samenleving hebben, zitten de stedelijke pogingen op dit gebied in een net van mythes over immigrantencriminaliteit, extremisme en maatschappelijke inzet vast.
De eerste mythe is dat er geen verschillen tussen immigranten bestaan. Vanzelfsprekend bestaan die: mensen uit verschillende culturen hebben verschillende manieren van ondersteuning nodig als ze problemen hebben. Er is een wereld van verschil tussen wat bijvoorbeeld een Japanner, een Somaliër of een Amerikaan nodig heeft als hij problemen heeft of maakt. We moeten ingaan op de culturele verschillen die onze immigranten met zich meebrengen.
Mijn eigen therapeutische ervaring met jonge moslims is, dat het hen ontzettend zwaar valt om traditionele Deense pedagogiek en therapie te begrijpen. Deense jongeren zijn er voor een veel groter deel mee opgevoed om over de dingen te praten en te reflecteren hoe ze over iets voelen. Moslims daarentegen groeien in een cultuur op met duidelijke uiterlijke autoriteiten (vooral de vader, de traditie en de islam), waarin de consequenties snel en direct zijn wanneer de verwachtingen van de familie niet worden vervuld. Ze zijn binnen een vast kader opgegroeid en met pedagogentaal bereik je niet veel bij deze groep.
De tweede mythe is dat immigrantencriminaliteit veroorzaakt wordt door maatschappelijkeproblemen en dat de culturele achtergrond in dit verband geen rol speelt. Ook hier komt het vooroordeel niet overeen met de realiteit: mijn ervaring na honderden psychologische gesprekken met islamitische immigranten is dat de islamitische cultuur een grote acceptatie met betrekking tot agressie heeft.
Terwijl een ongecontroleerde woede-uitbarsting in de Deense cultuur de snelste manier is om je gezicht te verliezen, is dat bij de moslims precies omgekeerd. De bereidheid om jezelf te wreken wordt in de islamitische cultuur als een uitdrukking van kracht gezien en woede wordt in islamitische kringen veel meer maatschappelijk geaccepteerd. Agressief gedrag wordt gezien als een sociaal middel om respect te krijgen (niet alleen angst) en ook status.
De dramatische en destructieve manier waarop Palestijnen hun woede over de situatie in Gaza tot uitdrukking brengen, de oproepen van de imams tot heilige woede, familie-executies (ook wel eermoorden genoemd) en gewelddadige demonstraties als reactie op de Mohammed-karikaturen zijn allemaal voorbeelden hoe agressief gedrag in islamitische culturen als sociaal acceptabele uitdrukkingsvorm wordt beschouwd.
Het feit, dat islamitische immigranten en hun nakomelingen twee tot driemaal zoveel gewelddadige misdaden plegen als etnische Denen wordt hierdoor ook ten dele veroorzaakt. Dus, ja: de cultuur van immigranten is een belangrijk bestanddeel van immigrantencriminaliteit.
De derde mytheis dat religieus extremisme slechts in kleine kring bestaat. Dat is een enorme vergissing. Bijna iedere individuele moslim die ik onder behandeling had, nam zijn of haar religieuze traditie heel serieus. Ondanks het feit dat de meesten niet de woorden van de Koran volgen, is hun islamitische identiteit buitengewoon sterk. De Mohammed-karikaturen, de pogingen om de democratie in de islamitische wereld te vestigen en de druk van de instanties om te integreren in de Deense samenleving hebben gezorgd voor een sterke afkeer tegenover westerse waarden.
Vooral jonge moslims zonder wortels voelen zich aangetrokken tot extremistische kringen, omdat zij daar een gevoel van zin en betekenis krijgen, in het leven en ook in de dood, waar geen sociaal project tegenop kan. Bovendien is religiositeit een bron van status in islamitische kringen een sterke religiositeit betekent een hoge status. Een religieuze praktijk vol toewijding en het vermogen om samenzweringstheorieën over de schuld van het westen aan de vreselijke toestanden in hun islamitische geboortelanden te produceren, zijn effectieve bronnen van sociale erkenning in de islamitische delen van onze samenleving.
Deze ervaringen uit mijn werk in de islamitische delen van onze samenleving komen helemaal overeen met vergelijkbare onderzoeken buiten Denemarken: 32% van de islamitische universiteitsstudenten in Engeland beschouwen het doden in naam van de religie als gerechtvaardigd en 54% van de Franse moslims gelooft dat de sharia (islamitisch recht) wereldwijd zou moeten worden gebruikt.
In Duitsland beschouwt slechts 12% van de moslims zichzelf als Duitser en 6% wordt als extreem radicaal omschreven, die als verwant met geweld in de zin van een acceptatie van massieve vormen van politiek-religieus gemotiveerd geweld te omschrijven zijn. Wellicht klinkt 6% niet veel, maar als we het aantal op de geschatte 220.000 moslims in Denemarken overbrengen, komt dat overeen met ongeveer 13.600 islamitische extremisten (met naar schatting 3 miljoen moslims in Duitsland zijn dat 180.000 extremisten).
De vierde mythe is dat culturele en religieuze factoren voor de vaak slechte maatschappelijke en economische situatie van immigranten geen rol spelen. Die theorie luidt gewoonlijk datimmigranten arm zijn om redenen die buiten hun invloed liggen en dat deze armoede de oorzaak voor hun disfunctionele gedrag is.
Het verband tussen armoede en maatschappelijke problemen is duidelijk, maar de dingen zijn bij lange na niet zo zwart-wit zoals dat bijvoorbeeld wordt beweerd door de sociale burgemeester van Kopenhagen Mikkel Warming (Eenheidslijst, de Deense antikapitalistische linkse partij). Want wat was er het eerst, de kip of het ei? Worden sociale problemen door armoede veroorzaakt of zijn sociale problemen de oorzaak voor armoede?
Zoals de krant Jyllands Posten op 19 december 2008 berichtte, bezetten immigranten uit islamitische landen en hun nakomelingen de eerste acht plaatsen in de lijst van landen van oorspronkelijke landen van herkomst van criminelen nadat leeftijd en sociale omstandigheden werden uitgesloten. Voor zulke statistieken zouden Warming en zijn gelijken zich moeten schamen.
Maar wat precies aan de islamitische cultuur is er de oorzaak voor dat het mensen met deze achtergrond economisch zo slecht gaat? Na honderden psychologische gesprekken met moslims over hun gezinsleven hier in Denemarken is het duidelijk dat de belangrijkste oorzaak van armoede in deze kringen het gemis aan waardering voor ontwikkeling is.
Immigranten zouden hun kinderen op school en op de universiteit duidelijk meer kunnen ondersteunen. Bovendien is mijn ervaring en die van vele collegas, dat kinderen van islamitische immigranten het begrip voor de Deense pedagogiek in scholen en andere opleidingsinstellingen missen en dat dit nog een extra hindernis voor hun verdere carrière vormt.
Het treurige resultaat is dat 64% van de kinderen met een Arabische afstamming onvoldoende kunnen lezen en schrijven als ze na 9 jaar de school verlaten en dat een derde deel van hen geen verder onderwijs krijgt. In een kennismaatschappij zoals in Denemarken, waarin onderwijs en opleiding voorwaarden voor een goed loon zijn, wordt de economische situatie van een gezin benauwd als men geen waarde hecht aan onderwijs.
Het feit dat tot een van de vier moslims tussen 20 en 29 jaar alleen al in het jaar 2008 strafrechtelijk werd veroordeeld, draagt niet bij aan de geschiktheid voor de arbeidsmarkt. Wie sociale problemen veroorzaakt en weigert om zich aan de sociale eisen van een samenleving aan te passen, wordt arm. Niet omgekeerd.
De vele integratiemythes zijn helaas een zware hindernis in het maatschappelijk werk op dit gebied. Wanneer 70% van de gevangenen in de veiligheidsinrichting Sønderbro een islamitische achtergrond heeft, wanneer de vakbond LO waarschuwt voor de uitbreiding van gettos en wanneer de nationale bank schat dat immigranten uit niet-westerse landen de Deense samenleving jaarlijks 23 miljard Deense Kronen (3 miljard Euro) kosten, dan is het niet overdreven om de integratieproblemen een tikkende tijdbom onder onze welvaartsmaatschappij te noemen.
Een deel van de oplossing is om meer kennis op dit gebied te vergaren: goed maatschappelijk werk hangt af van voldoende informatie. We hebben concrete onderzoeken nodig naar de houdingen van verschillende immigrantengroepen tegenover extremisme, democratie, integratie, onderwijs en deelname aan de arbeidsmarkt.
Mijn eigen ervaring door honderden therapeutische gesprekken is helaas dat we een grote groep immigranten hebben die niet willen integreren en overtuigde tegenstanders van democratische en humanistische idealen zijn.
De strijd over de oorzaken van de mislukte integratie vindt al plaats. De beweringen dat de staat hiervoor onvoldoende geld beschikbaar zou stellen en dat de gemeenten het geld niet goed zouden gebruiken zijn precies dat beweringen.
Nadat ik jarenlang voor de grootste openbare sociale instelling van Denemarken heb gewerkt, ben ik er vast van overtuigd: het zijn onze locale politici die de verantwoording dragen om de praktische integratiepogingen in het land vorm te geven.
De politiek in veel Deense gemeenten heeft ondersteuning en nieuwe gelegenheden aangeboden, terwijl de politie en het rechtssysteem slechts hun grenzen hebben en de gevolgen van slecht gedrag hebben laten zien. Deze werkverdeling zou duidelijk beter kunnen zijn.
Nicolai Sennels is de auteur van het boek Onder criminele moslims. Ervaringen van een psycholoog in Kopenhagen (Blandt kriminelle muslimer. En psykologs erfaringer fra Københavns Kommune).
Zijn openlijke omgang met dit thema dwong hem uiteindelijk zijn positie op te geven.
Voilà, de nieuwe vlucht om in Juni te gaan kiezen is, sedert gisteren, geboekt. Ryanair rekent mij welgeteld 0,0 aan voor mijn ticket, maar moet 48,- in rekening brengen voor allerlei kosten, hoofdzakelijk voor de fuel-toeslag, waaruit men dus terecht mag besluiten dat de Arabische wereld voor minstens 40,- per passagier en per vlucht er beter van wordt. Inderdaad, op een sluipende manier worden we onderworpen aan de Islam, dat is het Arabisch voor onderwerping. Wij betalen zelfs voor onze eigen onderdompeling inde slavernij, zoals nog nooit één slaaf zijn eigen kettingen heeft moeten bekostigen .
In toepassing van de taalwet in Vlaanderen Vlaams- zou men dus niet meer mogen spreken van de Islam, maar van de Onderwerping..Europa wordt niet ge-Islamiseerd, maar Onderworpen
Rome-Charleroi, heen en terug, maakt ons 48,- armer van ons mager pensioentje als zelfstandige, maar levert 2 (twee) stemmen méér op voor Vlaanderen. In de euforie van het ogenblik was confrater http://blog.seniorennet.be/vlaanderen_vrij/vandaag dus de juiste man op de juiste plaats op het juiste ogenblik, met zijn oproep om voor Vlaanderen te stemmen. Volgaarne verspreid ik deze boodschap dus verder, in de hoop op een volgende Zwarte, maar dan ook pikzwarte zondag. Wie dit leest, neme de moeite de oproep hieronder te kopiëren, en te doen als ik: een bijzondere mail naar Uw compleet adressenbestand.
Want weet, dat de Partij der Onkreukbaren door onze zichzelf o zo democratisch noemende kleurpartijen, overal uitgesloten wordt, en dat geen enkel dagblad of tijdschrift (uit vrees voor de gevolgen?) betaalde publiciteit van het Vlaams Belang, nochtans ons Aller Belang, durft opnemen. De dijk van het cordon sanitaire staat op springen: als U wilt zijn NVA en Vlaams Belang morgen zo goed als in de absolute meerderheid, en staan Leterme, Bart Somers en Caroline Genez voor altijd bij het groot huisvuil, waar ze thuis horen.
Ik richt mij vooral tot de West Vlamingen onder ons: de schandvlek op het Iepers blazoen van durvende vechters, is voor altijd besmeurd door de verkochte maar mislukte nobiljon Leterme. Vooral op hem en op zijn partij van schaamteloze woordbrekers moeten wij revanche nemen. Deze keer geen 800.000, maar zelfs geen 8.000 stemmen meer! En zeker geen leeuwenvlaggen meer omtrent, alleen nog de stokken, om hem en zijn trawanten als met bezemen weg te jagen!
Beste Vlamingen,
Dit is een duidelijke oproep van het Comité Vlaanderen Onafhankelijk om bij de verkiezingen voor het Vlaams Parlement op zondag 7 juni massaal voor kandidaten te stemmen die zich er toe verbinden de Vlaamse onafhankelijkheid te promoten, voor welke partij zij ook kandidaat zijn.
Het Vlaams Parlement is voor onze toekomst uitermate belangrijk. Het Vlaams Parlement en de Vlaamse Regering hebben immers de opdracht, het geld en dus de macht om een ambitieus plan te realiseren voor werk, welvaart en welzijn zodat de gevolgen van de crisis in Vlaanderen snel en efficiënt kunnen worden bestreden en een nieuw élan naar de top van welvaart en welzijn kan worden ingezet.
Vlaanderen heeft van de federale regering niets te verwachten (zie o.a. het KBC dossier). De federale regering (met de Vlamingen in de minderheid) knoeit maar wat aan maar is niet meer in staat iets zinnings te ondernemen. De federale regering heeft geen geld en dus geen macht. Er is een machtsvacuüm en een totale politieke blokkade. Het bestaan van een chronisch chaotische federale regering is bovendien schadelijk voor Vlaanderen en bedreigt onze welvaart en onze toekomst.
Vlaanderen heeft geen federale regering meer nodig. Vlaanderen moet op korte termijn als een volwaardige onafhankelijke staat in Europa zelf zijn eigen weg gaan. Een beslissing daaromtrent is urgent. De mislukking van het Vlaams Kartel en het débâcle rond de staatshervorming tonen overduidelijk aan dat alleen een onafhankelijk Vlaanderen een uitweg biedt voor een betere toekomst. Wij kunnen het: het is onze verantwoordelijkheid om het dan ook te doen.
Onze afwezigheid voor 7 lange dagen op het Internet is voorbij. We waren, om gezondheidsredenen, in het Edel Land der Belgen, en willen hier bij onze terugkomst een paar indrukken vastleggen.
·Hier rijden voor 95% kleinere personenwagens rond. Daar is het eerder omgekeerd! Crisis? Moet nog komen zeker? Of groeien de bomen in Vlaanderen eeuwigdurend tot in de hemel?
·De treinrit op zondagmorgen (vroeg) Nijlen-Antwerpen Centraal. Een nieuw soort treinwachter ontmoet: vriendelijk-gedienstig, piekfijn verzorgd uniform, een vat vol spoorweg-wijsheid, die zelfs de humoristisch bedoelde opmerking dat wij, reizigers, toch allen aandeelhouders van de NMBS zijn, geestig kon pareren. Is waarschijnlijk geen kiezer voor een der traditionele democratische kleurpartijen Mag, voor mijn part, benoemd worden tot Directeur-Generaal, want is de eerste spoorman met gezond verstand die ik ooit heb ontmoet! En laat Etienne Schouppe kaartjesknipper worden ..
·Het nieuw Centraal Station in Antwerpen? Is geen treinstation, maar een treintempel! Allen spijtig dat de glans meteen moet afstralen op de grootste (ploerten) burgemeester die t Stadt ooit gekend heeft.
·De reisbiljetten Kortrijk/Charleroi (voor de terugreis): weeral een verdoken of versluierd geschenk aan de Waalse economie: van overal in het Land naar Charleroi-Brussels South kost dit slechts 11,-, een vriendenprijsje, om zoveel mogelijk reizigers naar daar te dirigeren.Een rit naar Zaventem? Ha, maar dat is de normale prijs, hé Meneer!
·En of Brussels South floreert! De tweede locatie heeft Gulliver-allures, is super-de-grand-luxe, terwijl de eerste, amper een paar jaar geleden uit de grond en uit het niets gestampt, erbij ligt zoals straks Zaventem erbij zal liggen .uitgestorven en doods. Maar netjes betaald. Met geld van de Vlamingen .
·Niet te vergeten, dat het gros der reizigers Vlamingen en Nederlanders zijn .
·De omroeptalen? Eerst Frans (Foei, Eigen Volk Eerst!) dan convenabel Engels, dan geradbraakt papegaaien Nederlands.
·Het security- en baliepersoneel? Verwaand, bitsig, genietend van hun etnische omgekeerde discriminatie?
·De taxirit Charleroi/Vlieghaven, op een onchristelijk vroeg uur: (we waren terug in Rome om 08 uur - kwiek vrouwtje van 60 jaar, Italiaanse (zonder heimwee) collega-raciste die haar toekomstig pensioentje vergeleek met wat een asielzoekster wèl krijgt (schande!) die door de gelijkschakeling man-vrouw nu nog 5 jaar langer moet werken (dubbele schande!) en die, omdat ze Italiaanse is, altijd als vreemdelinge in eigen land behandeld wordt (driewerf schande!) .
·Dat vrouwtje dat sakkert, omdat de ganse stad Charleroi ontredderd voor het verkeer, lijdzaam de metrowerken moet ondergaan .Wij hebben even moeten slikken Metrowerken? Waarom weten wij hier niets van in Vlaanderen? Wat een prachtig toekomstvisioen: een veel te grote moderne luchthaven, met passagiers-potentieel, een hernieuwde stadskern (met Europese subsidies), de schitterende omgeving van het vernieuwd centraal station, en nu nog een prestigieuze metro Laat het Land nu maar uiteenvallen Die van Chareroi zijn binnen .en de Sales Flamins hebben alkles netjes betaald Als het ooit tot rattachement à la France komt, staan ze daar zeker niet met lege handen!
·De Carolingois hebben zelfs de Vlaamse gastronomie in huis gehaald de beste ter wereld. Niet te geloven? Probeer het dan maar uit: achter het hoekje bij het Ibis-hotel (vlak voor het station) bij den Italiaan.: La Bruxelloise Overheerlijk menu. Vlotte bediening door n Italiaanse schone die amper Italiaans spreekt, maar vergaat van heimwee. Tweede bediening: n Waalse, perfect in de Nederlandse taal Kwalificatie door 2 fijnproevers: buiten categorie!
Besluit: Zouden wij, Walen en Vlamingen, na alles, niet beter samen blijven? HiHi HaHa! Alles staat daar nu zo mooi op zijn pootjes, en alles is betaald (of zal door ons, via de staatsschild, betaald worden) .Iemand die zijn buurman volledig inricht van de kelder tot de zolder, van de gezinswagen tot de kinderfiets, die in zijn winkelwagentje ook buurmans zaken voorziet. blaast tot slot van rekening toch ook niet alle bruggen op? Zou zonde zijn van de investering! Tenzij de dame des huizes ..
Besluit 2. Die geweld-videaspeeltjes want dat was per slot van rekening de titel van dit stukje. Onderwerp van alle gesprekken, de schoolmoorden door een 17-)jarige in Duitsland. Hoe lang reeds maken wij ons daar druk over, tussen ons tweeën, bij het horen van al die krankzinnige ontsporingen..maar ja, onze Grote Geesten, Europese, belse en Vlaamse, hebben andere zaken aan hun hoofd .En hoe verdorvener onze jeugd wordt, hoe heilzamer de strenge leer van de Onderwerping (Islam, in t Arabisch) ons zal tegenlachen .Een beetje geduld. Als er niets aan gedaan wordt is het probleem binnen enkele jaren vanzelf opgelost .Maar wat als de Partij der Onkreukbaren aan de macht zou komen? Als Rechts in Europa dermate sterk wordt dat er gezamenlijk kan opgetreden worden? Hoop doet leven ..
Iedereen heeft het vreselijke nieuws over de schietpartij in Duitsland intussen wel vernomen. Vijftien doden is de voorlopige triestige balans. De dader was een 'onopvallende' jongeman zoals hij nu in de media wordt genoemd. Een teruggetrokken kerel die vaak videogames speelde.
Eén van die videogames is het onderstaande "Counterstrike", een van de meest populaire online games. Meteen rijst de vraag of gewelddadige videogames van enige invloed kunnen zijn op potentiële 'wilde schutters'. Het antwoord is niet eenvoudig. Er zijn zowel studies die aantonen dat die games wel degelijk een gevaar kunnen zijn en er zijn studies die net het omgekeerde aantonen. Het feit is dat de meeste van dergelijke 'wilde schutters' wel een of ander kopieergedrag vertoonden.
Mijn partij heeft al enkele malen de bevoegde minister in het Vlaams parlement ondervraagd om na te gaan of er geen maatregelen genomen moeten worden. Lees : de verkoop van dergelijke gewelddadige games aan banden leggen. Ik besef dat dit een quasi onmogelijke opdracht is. De meeste zaken kunnen gedownload worden, men speelt ze online of gaat ze gewoon in het buitenland halen. En dan zwijg ik nog over de illegale kopies. Maar deze moeilijkheid mag voor de overheid geen excuus zijn om niets te doen.
En hebben dergelijke games invloed op het gedrag van jongeren ? Mijn mening : jongeren die een stabiele thuissituatie kennen en die in min of meer sociaal normale omstandigheden opgroeien, kunnen volgens mij perfect het verschil maken tussen fictie en realiteit. Maar misschien is dit véél minder het geval met jongeren die in een sociaal isolement zitten en weinig normen of waarden bijgebracht worden ?
Ik gooi de vraag dus in de groep voor een pittige discussie. Wat met die gewelddadige videogames ? Vrijheid blijheid of op de een of andere manier aan banden leggen ? En hebben dergelijke games volgens u invloed op onze jongeren ?