Het doet deugd gelijk te krijgen van een felle klepper zoals Filip van Laenen, en dan nog in Iskander. Zeker als het deze keer gaat over de evidentie zelf, en als de zeikerds van De Standaard en De Morgens eens goed op hun brood krijgen. De kwestie is echter: lezen ze al zoiets. En als ze het al lezen, trekken ze dan niet gewoon hun schouders op?
Ik wil, voor de vrienden anti-papisten, wel toegeven dat de belichting in onderstaand artikel nu vanzelfsprelkend uit de andere hoek komt. De hoek genaamd rationaliteit, realiteit en objectiviteit, om nog maar te zwijgen van de hoek der volledigheid.
Kijk, mij frustreert dat die klunten verzieps (is Iepers voor vunzige slijmerds) gewoon nalaten om de feiten van die schabouwelijke abortus te vermelden (Brazilië,overwegend katholiek, zullen ze gedacht hebben, dus laten we zwijgen over Mohamed. Overigens, gaan filmen om de gevolgen van AIDS te gaan belichten in overwegend niet-chrstelijke landen, om daar te wijzen op de uitspraken van de Paus.. Ja, wat is dat? Is dat liegen? Niet helemaal. Is dat de waarheid schrijven? Al helemaal niet. En wat het ergst is: ze worden nergens neergebliksemd noch tegengesproken Zij zijn niet het Nieuw Geloof, zij zij het Nieuw Evangelie. Het Evangelie volgens Satan .de gevallen engel.
Als we klein waren, werd ons gewaarschuwd dat er een groot zwart kruis op ons voorhoofd verscheen als we durfden liegen. Ik zou dus voorstellen, dat die Oude Stervende Media met hetzelfde satansteken onder hun titel op de voorpagina zouden verschijnen.Zichtbaar teken van hun gebeten kwaliteitsvolle .onbetrouwbaarheid.
De laatste weken kwam de katholieke Kerk, en dan in het bijzonder paus Benedictus XVI, om verscheidene redenen zwaar onder vuur te liggen. Zo was er de commotie rond de opheffing van de excommunicatie van de bisschoppen van de Priesterbroederschap St. Pius X, een geval van incest en abortus in Brazilië, en nu naar aanleiding van zijn eerste reis naar Afrika een nogal voorspelbare rel over het standpunt van de Kerk over de AIDS-problematiek op het zwarte continent. Opvallend: in geen van de drie gevallen blonken de meest uitgesproken tegenstanders bepaald veel uit door eerlijkheid, maar dat hield hen niet tegen zich moreel superieur op te stellen tegenover de paus.
Laat ik misschien van start gaan met alvast één vaststelling: vooral zij die zich anders nog niet dood zouden willen laten betrappen in een kerk, tenzij een samenwonende homofiele priester die vooral de verdraagzaamheid predikt de mis staat op te dragen, klauteren als eersten de barricades op om hun afschuw uit te schruwelen. Zo komt het ook dat in België vooral kranten als De Morgen en Le Soir de strijd aanvoeren tegen al wat voor conservatief kan doorgaan in de katholieke Kerk, of de katholieke Kerk tout court, en de paus met veel ijver van misdaden tegen de menselijkheid beschuldigen zolang hij weigert het uitdelen van condooms in Afrika als een soort van elfde gebod te erkennen. Enige eerlijkheid of kennis van zaken aan de kant van deze bloedhonden, bijvoorbeeld onder de vorm van een correcte en genuanceerde berichtgeving over de standpunten van de Kerk en de feitelijke situaties ter plaatse, hoeft men bij hen echter niet te verwachten.
Zo was er dus de opheffing van de excommunicatie van de leden van het Priesterbroederschap St. Pius X. Om te beginnen was het niet meer dan dat: de opheffing van de excommunicatie van de leden van de priesterbroederschap, en bijvoorbeeld niet de erkenning ervan als een nieuw orgaan binnen de katholieke Kerk. Concreet betekent dit dat de bisschoppen van deze priesterbroederschap nog lang geen katholieke bisschoppen zijn. Meer zelfs, er valt nog een lange weg af te leggen vóór één van hen zelfs nog maar gewone priesterlijke taken zoals het opdragen van een eenvoudige mis zal mogen uitvoeren binnen de katholieke Kerk. Dat men in Rome echter een steek liet vallen door de achtergrond van de vier bisschoppen niet voldoende na te gaan kan moeilijk ontkend worden, en erkent de paus trouwens zelf ook, maar de reactie van het Vaticaan toen duidelijk werd welke negationistische meningen bisschop Richard Williamson erop na hield laat anderzijds toch ook weinig aan duidelijkheid te wensen over. Wie echter de verhalen in de pers las kon soms bijna de indruk krijgen dat de paus de excommunicatie van de Pius X-broederschap opgeheven had met als uitdrukkelijk doel bisschop Richard Williamson nog bij leven tot een katholieke heilige te laten uitroepen. Wat de opheffing van de excommunicatie precies inhield, of misschien beter gezegd, wat ze vooral niet inhield, wat de precieze achtergrond en het doel ervan was, en wat het echte standpunt van het Vaticaan over het negationisme was, viel in de pers nergens te lezen. Commentatoren als een Yves Desmet in De Morgen hadden het immers te druk het proces van de paus te maken om hun lezers daarover correct te informeren. «Gebeten om te weten» is dan de reclameslogan.
Vervolgens was er de controverse rond abortus van een negenjarig meisje in Brazilië, verkracht door haar 23 jaar oude stiefvader. Als gevolg van de abortus werd het meisje, haar moeder en het medisch personeel dat de ingreep uitvoerde automatisch uit de katholieke Kerk gezet. Nu is het niet moeilijk in te zien dat dit misschien wel iets te kort door de bocht was, zeker als men weet dat er ook medische complicaties rond de zwangerschap waren. Maar de manier waarop deze zaak in de pers voorgesteld werd, soms wel alsof de Kerk de stiefvader van het meisje in verdediging had genomen, liet duidelijk zien dat de pers zich al bij al ook niet al te veel aantrok van het lot van het verkrachte meisje. Meer dan een stok om een katholieke hond te slaan was dit voorval voor hen immers niet. Overigens: noem het meisje Aïsja, de stiefvader Mohammed, en verplaats het hele voorval naar het Arabische schiereiland van de zevende eeuw, en de voltallige persmeute springt onmiddellijk in de politieke-correcte houding en pleit vooral voor een «sereen» debat en het ontzien van allerlei gevoeligheden. De ene pedofiel is immers de andere niet.
En dan was er dus de eerste Afrikareis van paus Benedictus XVI. Afrika kent veel problemen, en zal nog lange tijd veel problemen kennen, maar van zodra de paus in beeld komt wordt dit alles in de hoofden van het weldenkende gedeelte van de journalisten herleid tot het in grote schaal uitdelen van condooms als enige oplossing om de verspreiding van AIDS te kunnen tegengaan. Het viel dan ook te verwachten dat naar aanleiding van de reis hierover één of andere vraag gesteld moest worden, en dat wat het antwoord van de paus ook zou zijn, de controverse hierover nog maar eens stevig op gang zou getrokken worden. Een achterlijk standpunt van een conservatieve engerd die niet weet waarover hij het heeft, een medische leugen, ja, van zelfs niets minder dan een misdaad tegen de menselijkheid was er sprake! De grote woorden waren weer eens bijzonder goedkoop en gemakkelijk uit het klavier getokkeld, om over de lichtjes belachelijke niet hetzelfde als humoristische cartoons nog maar te zwijgen. (A propos, hoeveel doodsbedreigingen hebben die cartoonisten al ontvangen, en hoeveel ambassades werden hiervoor al in brand gestoken?) Maar wat de paus nu échtgeantwoord had kwam je in de gewone pers niet te weten. En dat was waarschijnlijk ook helemaal de bedoeling niet van de vraagsteller van France 2.
Zo wil men er bijvoorbeeld uitdrukkelijk niet bij stilstaan dat de Afrikaanse vrouw er ondanks alles misschien toch niet zo mee gediend is dat enkele Westerse beterweters op grote schaal condooms komen verspreiden in hun dorpen, daarmee impliciet aangevend dat het inderdaad niet zo nauw steekt met de huwelijkstrouw als je maar een condoom gebruikt. Dat het toch paradoxaal is dat mannelijk zwart Afrika weigert een condoom te gebruiken omwille van het standpunt van de katholieke Kerk, maar doof blijft voor dat deeltje over de huwelijkstrouw. Dat het precies in die landen is waar de kerken, en dan in het bijzonder de katholieke Kerk, zwak staan, AIDS het hards toeslaat. Je moet het trouwens maar kunnen, zoals de BBC, om in voornamelijk evangelische en anglicaanse landen op het Afrikaanse continent documentaires te gaan draaien over de ravage die de katholieke Kerk daar met haar standpunt zou aanrichten. Dat onze kwaliteitskranten De Morgen of De Standaard daar nog nooit eens een dossier aan gewijd hebben! En wat houdt een Rik Torfs tegen om dat allemaal eens op een progressieve wijze uit te leggen? Blijkbaar houdt men liever de lezers dom, zodat men op tijd en stond zich nog eens goed kan laten gaan.
Redaktie, Ik denk dat de beelden voor zich spreken. De geschiedenis herhaalt zich en iedereen kijkt toe: Duitsland 1933 en Frankrijk anno nu, maar voor Frankrijk kan men inmiddels ieder land in Europa invullen. J. H. Kruijer
Naschrift: het is niet bekend of er betaald is voor de weggehaalde producten, maar gezien het doel van de 'actie' is dat onwaarschijnlijk. Maar zelfs als er wel betaald zou zijn: het binnenmarcheren van een supermarkt, het houden van een zitdemonstratie en toespraken waarin wordt opgeroepen tot een boycot tegen bepaalde landen valt niet onder het demonstratierecht. Een supermarkt is een geen publiek eigendom, maar particulier eigendom. De eigenaar stelt zijn bedrijf slechts open voor klanten, niet voor demonstranten.
Carrefour heeft net zoveel recht om demonstranten de toegang te weigeren als het recht heeft om marktkooplui die in de winkel van Carrefour concurrerende producten willen aanbieden te weren. De politie dient in zo'n geval op te treden om Carrefours eigendomsrechten te beschermen.
Strikt genomen hebben de demonstranten bij handhaving van eigendomsrechten slechts het recht om de schappen met Israëlische producten leeg te kopen. Dus netjes afrekenen aan de kassa a.u.b en geen zitdemonstraties en geen toespraken. Die houd je maar op publiek terrein.
Of Carrefour überhaupt geprobeerd heeft om iets te ondernemen, of dat het de politie was die in gebreke bleef is ons niet bekend. Maar Carrefour moet niet vreemd opkijken als de volgende keer alle alcoholische dranken en niet-halal vlees uit de schappen worden verwijderd.
Feit is dat links sinds eind jaren zestig de definitie van 'vreedzame actie' en het 'vrije recht van demonstratie' voortdurend heeft weten op te rekken.
Lees The Cashing-in: The Student Rebellion uit Capitalism The Unknown Ideal er maar op na.
J.H. Kruijer
20 maart 2009
In Het Vrije Volk.
Voor dagelijkse oorlog ophitsing van de Arabische wereld tegen Israël en het Westen: zie ook en de aldaar uitgeschreven wachtwoorden.
U heft toch gekeken naar de plundering van deze Carrefourwinkel die aangekondigd werd bij het begin van het artikel in Het Vrije Woord (hierboven)? Het zijn beelden die niet moeten onderdoen voor het weekoverzicht van Cinema Pathé ten tijde van Hitler-Duitsland wanneer de spontane Jodenhaat tot uitbarsting kwam.
De video is hallucinant en voorspeltn niets goeds voor niemand. De bruine haatbaarden en de opgezweepte bruine vrouwen (zonder kopvod?!) in groene T-shirts met zwart opschrift (de Arabische kleuren) PRO PALESTINA en BOYCTT ISRAEL die de rekken leegplunderen en de winkel overweldigen, zijn zo goed als zeker een vooruitblik op wat ons te wachten staat .zodra de Muzelmannen zich een beetje in de meerderheid beginnen te voelen, en van zodra hen dan een vinger (wereldwijd) in de weg wordt gelegd.
Inderdaad, het gaat om de voorbereidingen van een Grote Oorlog, waarvan ZIJ zoals de mannen en de vrouwen in die Carrefour, de vooruitgeschoven pionnen zijn, en waarvan het Westen weigert de werkelijkheid te zien.
InchAllah, Filip! Uw boek moest 30 jaar vroeger gepubliceerd zijn, en daarvoor draagt de Führer van de Afgeleefden een afgrijselijke verantwoordelijkheid. Want die kan niet zeggen: dass habe ich nicht gewusst!
Na de Meiden van Halal nu ook nog de Franse mediaster en hiphopper, een zekere Médine ..Slikken zullen we ze, en zwijgen! Aldus een verhelderende dmde gedachte van deze morgen.
Ze kunnen het niet laten!
Geniet mee van de heilsmuziek in de OUVERTURE TOT DE ISLAMISERING van het verlicht genie Jan Goossens, artistiek leider van de KVS, als ik even mag beklemtonen de Koninklijke Vlaamse Schouwburg. Tot nader order nog altijd niet de Koninklijke Islam Schouwburg, al zou dat misschien welgevalliger klinken in de oren van deze verlichte achterlijke..
Een mens zou zich afvragen met welk recht die man spreekt, al heeft hij natuurlijk recht op een persoonlijke eigen mening. Maar dan mag hij niet zonder het minste voorbehoud gaan tetteren en trompetten met het petje op van artistiek leider van een Vlaamse Schouwburg, koninklijk of niet. Beroepsbekwaamheid zou hem beter staan! Te oordelen naar het bezoekersaantal van zijn Schouwburg.
Inzake die T-shirts waarvan ons Jantje zo zot is. Tot de Dames en Heren muslim zoals dat in t Frans heet, zou ik willen zeggen; niet slim hoor! Jullie bereiken het verkeerde resultaat door een verkeerd signaal. Door te vragen niet te panikeren, geven jullie toe dat, wie U ziet, instinctief panikeert. Dus jullie weten (of vrezen terecht) dat daar reden toe is . Jullie klinken zo wat als de slager, die met het mes achter de rug, de schaapjes toespreekt! Niet slim, hé!
Wat zou U, artistiek Jantje, er van den ken, moest er in de Nieuwe Media (het Internet, waar U netjes geen vat op hebt) oproepen verschijnen voor het dragen van T-shirts met het opschrift: (zie titel)
IM AFRAID OF YOU GO AWAY.
Weetewa? ik in Uw plaats zou schrijven, artistiek Jantje? Ik zou schrijven: Muzelmannekes en Muzelvrouwtjes, jullie zouden toch moeten weten dat alles wat vreemde veren heeft, weggepikt wordt (in de dierenwereld). Begin dus met normaal gekleed en geschoren te zijn. Spreek en schrijf daarbij onze taal en laat die Arabische macaroni-slierten waar ze thuishoren, in de zandbak van de warme woestijn of in de koele paleizen van de verre kaliefen en vrome sultans. Wees een beetje gematigder op Uw sites, op wijblijvenhier.nl, om maar een voorbeeld te noemen. Oordeel streng over Uw broeders en zusters bommenleggers en raketschieters overal ter wereld en zorg dat we ondervinden dat jullie dat echt menen. Hou Uw eigen kansarme jongeren in toom en zorg dat ze de schoolbanken verlaten aan 18 jaar met toch wat meer dan een kleuterklas-diploma op zak. Zorg door jullie eigen sociale controle dat onze gevangenissen niet zo overvol raken en geloof ons, als wij zeggen het goed te menen met jullie. Maar zeg AUB in jullie thuislanden dat het nu genoeg is. TTOP IS TEVEEL en TEVEEL IS TROP. Jullie hebt gekozen: zelfs als een kat in een viswinkel geboren is, is ze daarmee nog geen vis. Het zal jaren duren éér Vlaanderen Uw vaderland is. Begin dus met Uw vroeger land, neen, niet te vergeten, maar los iedere dag de banden een beetje meer. In dezelfde mate dat U ons dat laat voelen, zullen wij jullie liever zien blijven. Nota Bene, voor de slimsten onder U: al eens gedacht aan een bloeiende carrière daar waar U vandaan bent gekomen? Jullie zouden een sieraad voor de familie zijn en een verrijking voor de economie van jullie vaderland. Zou mooi meegenomen zijn: terug in eigen traditie, eigen godsdienst, eigen mensen, waar het respect, waar jullie zo om roepen, jullie automatisch zou toekomen .
En die T-shirts? Laat die waar ze thuishoren. Bij menselijke wezens die willen leven zoals 1400 jaar geleden. Al staat het jullie natuurlijk vrij om dat niet te doen. Maar Not in My home is ook een duidelijke slogan, niet?
'I'm muslim, don't panik'
Jan Goossens, artistiek leider van de KVS, schrijft om de twee weken een opiniestuk voor De Gedachte. Vandaag: Médine, de meiden van Halal en de vijanden in onszelf.
De islam is hier en gaat niet meer weg. Jan Goossens haalt zowel de Franse hiphopster Médine als de Nederlandse Meiden van Halal aan om te tonen waarom we het ons niet kunnen permitteren om de brains, de energie en het engagement van Belgische moslims te negeren.
Klaagzangen over de jeugd van tegenwoordig zijn van alle tijden, maar wie op 13 maart in Brussel present gaf op het concert van de Frans-Maghrebijnse hiphopster Médine, georganiseerd door de socio-culturele organisatie Comac-Quartier, kwam buiten met de indruk dat het met de jonge allochtone generatie in onze hoofdstad wel goed komt, als er naar hen geluisterd en met hen gedebatteerd wordt.
Rapper Médine ziet er uit als een zware jongen, heeft een stoere podiumact, maar zijn teksten, door 800 Brusselse jongeren van a tot z meegezongen, getuigen van een constructief politiek bewustzijn en blijven ver van alle gangsta rap-clichés. Die cocktail slaat aan, in die mate dat Médine al zijn eigen kledinglijn heeft, met als motto 'Le savoir est une arme'. 'I'm muslim, don't panik', staat er op een van zijn t-shirts.
Die kreet vat krachtig samen wat Médine, en zoveel jongeren van Maghrebijnse afkomst uit de Franse banlieues, Schaarbeek, Molenbeek en de rest van ons land, aan de wereld te zeggen hebben: wij zijn hier en gaan niet meer weg, en wij willen echt een deel van de samenleving zijn.
Een hoofddoek en een grote bek We zouden dom zijn als we met dat signaal niet ons voordeel doen: de energie en de brains van de Brusselse fanclub van Médine - ja natuurlijk, deels gelovige moslims - kunnen we in Brussel beter niet verspillen, al was het maar omdat onze stad anders een tijdbom wordt. Laat ons van islamofobie dus geen plicht maken, zoals Filip Dewinter vraagt. Dat zou een historische vergissing zijn.
Dat we het moeilijk hebben om de realiteit te aanvaarden dat van onze 'wij' onder meer ook vrijgevochten, felgebekte en gehoofddoekte jongedames deel uitmaken, bleek recent toen Phara in een briljante move Dewinter confronteerde met de Meiden van Halal. De zussen Esmaa, Jihad en Hajar Alariachi zijn bekende tv-figuren uit Nederland met alle vermelde kwaliteiten: een heerlijke Hollandse grote bek, uitgesproken meningen en felgekleurde hoofddoeken.
Ze hadden één punt: wij zijn geboren en getogen Hollanders die alle Nederlandse wetten respecteren, en ook gelovige moslima's die iedere dag gehoofddoekt naar het werk gaan. Geen speld tussen te krijgen, maar toen de zussen aan Dewinter het niet onlogische verwijt maakten dat hij onze samenleving dreigt te 'ontwrichten' met zijn islamofobe pleidooi en stelling dat ook de zussen 'onderdrukte vrouwen' zijn, ontstak het studiopubliek in pro-Dewinter toorn.
Uiteraard moet de islam kritisch bevraagd worden, maar stilaan is er sprake van een uitzichtloze obsessie tegen die islam. Dat bleek vorig weekend ook uit een opiniestuk van DS-criticus Mark Cloostermans. Die stelde de pertinente vraag of de heisa rond de niet-selectie van Erwin Mortier voor de kanselredes in Mechelen niet overdreven was. Een pleidooi voor nuancering, tot de aap uit mouw kwam: echt 'smadelijk' was dat de linkse kerk fel inhakte op onze kardinaal maar niet op Tom Lanoye, die een petitie tekende met de vraag om Hamas van de lijst van terroristische organisaties te schrappen.
Makkelijk vijandbeeld Cloostermans' stelling: Lanoye steunt Hamas en dus ook de invoering van de sharia, en hij komt er nog mee weg ook. Zijn conclusie: Hollands essayist Joost Zwagerman heeft alweer gelijk - kritiek op de islam mag niet. En Mortier wentelt zich in een makkelijk 'vijandbeeld'. Misschien is Cloostermans selectief doof, maar mijn oren tuiten ondertussen van de kritiek op de islam, ook uit zelfverklaarde linkse hoek. Het discours van Zwagerman lijkt me, voor wie Paul Scheffer las, al zowat tien jaar oud. Tenslotte: wie Mortier om nuancering vraagt, wentelt zich best zelf niet in makkelijke vijandbeelden van Lanoye en de islam.
Inzien dat decriminalisering van het democratisch verkozen Hamas noodzakelijk is in Palestina, is geen goedkeuring van ieder Hamas-programmapunt. Bovendien is de Hamas-houding tegenover die sharia in snelle evolutie, wat niet geldt voor onder meer het mysogine en door België gesteunde regime in Saoedi-Arabië.
Een onderzoek van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen toont aan dat onverdraagzaamheid en racisme in Vlaanderen en Wallonië ingeburgerd raken. Brussel scoort over de hele lijn beter, gemiddeld 15 tot 20 procent, wat het centrum tot het inzicht brengt dat veelvuldig contact met 'anderen' onze samenleving vooruithelpt. Niet zo lang geleden kwamen nieuwsgierige Vlamingen per bus naar culturele actviteiten in Brussel. Misschien moeten we dat opnieuw promoten, in een geactualiseerde versie: ook een concert van Médine zou op de agenda kunnen staan. Het zou een speelse manier zijn om het makkelijke vijandbeeld te counteren dat 90 procent van de gelovige moslims gevaarlijke fundamentalisten zijn.
Of we nu willen of niet: gelovige moslims zullen 'onze' toekomst mee vormgeven, in Brussel en België. Om het laatste woord te geven aan Bono: "Dat hele 'zij versus wij'-gezeik is melig. Er is geen 'zij', alleen 'wij'. Onze vijanden zijn innerlijke demonen zoals ijdelheid die je beletten om je volle potentieel waar te maken. Dat zijn pas interessante tegenstanders." Misschien moeten we islamofobie aan dat lijstje van tegenstanders toevoegen.
Even terugkomen op een oude Phara, namelijk deze van 12 Maart, waarschijnlijk door velen meer dan een keer bekeken bij deredactie.be, afdeling Videaozone. Zeg nu niet dat wij (enfin, ik toch niet) dat gedaan hebben om die 3 vrouwelijke soldaten van Allah te her bewonderen. Wij hebben andere velletjes op onze zolder hangen! lijk ze in Antwerpen zeggen. Het was ons (mij toch) meer te toch om onze Fluppe bezig te zien en om ons te ergeren aan de gelachtsloze maar duidelijke sympathie van de moderators.
De aanleiding om het verhaal van die 3 dwaze maagden te herkauwen, is het stukje van A.Griffon (http://agriffon.blogspot.com/ ) dat ik hieronder schaamteloos herneem, met de bedoeling dat het zoveel mogelijk gelezen wordt. Want, inderdaad, er is niets mooier dan 3 dwaze maagden die in hun hemd gezet worden. Denk aan Tinneke van Heule, ons maartje in zijn hemd Als daarbij de (overigens lieve) moderatrice deze keer roemloos ten onder gaat bij de gewiekstheid van hem die ze wilde in het zand doen bijten door de bijtende spot van de 3 opgefokte en doorwinterde mediabeesten, dan kan de vreugde niet op!
In het Evangelie hadden de 3 dwaze maagden tenminste nog hun lampen (om klaar te zien) mee, ze hadden alleen niet gedacht aan reserve-olie en zo kwamen ze in het donker te zitten en aar de titel van de parabel.Deze 3 echter hadden niet eens een lamp bij! Zodat zij alleen geflatteerd konden giechelen toen de Fluppe in de kledij van een van hen de kleuren van Club Brugge meende te ontdekken. Of ze er onderdrukt uitzagen? was de kern van hun charge tegen de griezel van het Vlaams Belang.
Een goed ingestudeerd nummer in ieder geval! Als cabaretiers staat hen nog een mooie toekomst tegemoet. Ze zijn inderdaad niet op hun bekje gevallen. Neen, een blayw oog van tegen de kleerkast te lopen, hebben ze nog niet. Misschien na de uitzending .Leuke voorzet, waarop de Fluppe niet meer kon (mocht) reageren. We eten immers dat het diens gewoonte is, de tegenstander af temaken met het laatste woord!
Want voor soldaten in oorlogstijd is camouflage de meest gereide weg. U denkt toch niet dat Phara 3 slonzige wenende Moeders van Smarten zou opvoeren om voor de Leeuw (van Vlaanderen) te worden geworpen?Ik zou een vliegje willen zijn bij het eerstvolgend rapport en onderhoud imman-maagden, bij hun eerstvolgende instructie-leergang naar Turkije .
En wat ik vooral zou wensen, is dat er 3 Vlaamse maagden uit een van de vele combat-verenigingen die Vlaanderen telt, eens zouden mogen geconfronteerd worden in Nl, laat ons zeggen tegen het fenomeen Weer De Leeuw, maar dan met de vraag: wij zijn onderdrukt, ziet U dat niet! Wedden dat die De Leeuw na de uitzending zijn naam verandert in De Hond, af te beelden met een enorme muil en met de staart tussen de poten .
God wat heb ik genoten. méér van dat AUB! Zelfs iedere avond, in prime timewant dan zie ik de Staatsvuiligheid in actie treden. Om te onderzoeken wat al die reisjes naar Allahs landen betekenen. Zouden ze, naast instructies halen, daar allen naartoe reizen voor de gezonde lucht? Wat is de frequentie van hun thuisland-reizen en door wie wordt dat betaald? Welke zijn daar hun verplaatsingen?
Phara dacht die twee of drie halal meiden Filip Dewinter wel aankonden. Dus liet Phara het vrijwel alleen aan de ingepakte vrouwen om het programma te leiden, dan valt het minder op dat men Vlaams Belang politici enkel uitnodigt als er kan getrapt worden, en natuurlijk worden enkel vragen gesteld in verband met migratie/vreemdelingen, islam, en niet over economie, werkgelegenheid, gezondheidszorg begroting. Ook daar hebben Dewinter en het Vlaams Belang een mening en een standpuntover, maar die worden om links sanitaire reden nooit gevraagd. Kansje was er op een incident, en dus goede tv volgens de nullen. Maar het lukte weer niet. Filip is daar te glad voor, te ervaren door alle boksmatchen die hij heeft gewonnen met K.O. Zijn gebruik van de uitdrukking 'charmante dames', de moslima's duidend, komt daar uit zijn mond aan als een onzichtbare oorvijg. Maar ik merkte applaus in de zaal voor Dewinters uitsprak en standpunten, en zelfs afkeurende geluiden voor die van de halalslaven. Het publiek liet zich niet kneden en inpakken, en ik merkte aan de reactie van Phara dat haar dat ook was opgevallen. Lieven, die zat er als spek en bonen sidekick bij, en doet enkel zijn mond open als het op zijn papiertje staat.
Wat ik opmerkte, kon concluderen, is dat de banden met de islamwereld zeer goed onderhouden worden door regelmatige reisjes naar die verschillende heiligere landen, dus geen reisje naar het Karinthië van wijlen Jorg Haider. In de halal-landen, daar krijgen ze hun instructies, volgen ze cursussen om de jihad te voeren en Europa in te lijven met de steun van de linkse collaborateurs. Aannemelijk is dat ze dezelfde moskeeën bezoeken waar bommengordels ook als halal worden geprezen vanaf de kansel of minaret. Een van de meisjes hun voornaam is zelfs Jihad !.Jammer dat ze niet het beste fragment uit het filmpje met Hans Teeuwen toonden, of hun ontmaskering bij Sonja (nochtans ook een echte rooie). Jammer ook dat men niet wat verder inging op het feit dat een van die vrouwen maatschappijleer onderwees Nederland, met hoofddoek ! Aan Filip Dewinter lag dit niet. Onmogelijk dat dit neutraal onderwijs is. Ik zou haar les willen bijwonen, haar cursus eens willen lezen. Maar wellicht zal geen van de ouders hierover klagen omdat die waarschijnlijk ook allemaal moslim zijn, of linkse theeslurpers als Job Cohen. En de pastoor, de woordvoerder van Daneels, wat zat die vijg daar eigenlijk te doen. Met wat wollige poco-woorden en zinnetjes zo eigen aan de tjeven, ontweek hij het debat, lei hij zich plat als de mat waarop naar mekka gebeden wordt. En de halalmeiden liepen zonder compassie en met de glimlach over hem heen. De helpende hand van Filip om zijn tanende, stervende kerk te verdedigen tegen de oprukkende perfide islam greep hij niet. Filip, reik ze niet meer die hand. Lafaards kunnen dan maar beter sterven!
P.S. aan de meiden van halal: Ik mag voor jullie hopen dat jullie geen maagd meer zijn de dag dat jullie naar de hemel gaan. Jullie weten toch welk lot die maagden beschoren is, niet? Daar maakt het niet meer uit hoeveel getuigen jullie hebben wanneer de martelaars zich komen tegoed doen aan al het maagdelijke vlees dat er op ze wacht. Zou het daar met of zonder hoofddoek zijn?