Eindeloze discussies over het al dan niet uitzetten van buitenlandse raddraaiers zijn het gevolg van jarenlang wanbeleid. In de jaren 60 waren ze al van de partij, de gastarbeiders. Nieuwe Nederlanders werden van heinde en verre uit hun vaderland getrokken om hier in Nederland een nieuw leven op te bouwen.
De term gastarbeiders bleek na enkele jaren een verkeerde kwalificatie. Gastarbeiders werden immigranten en immigranten werden allochtonen en allochtonen werden een probleem. 50 jaar hebben onze bestuurders nodig gehad om die conclusie te trekken. De arbeidsmigranten, zoals de ambtelijke terminologie luidt, zijn nooit voornemens geweest terug te keren naar het land van herkomst. In plaats daarvan brachten ze hun vrouwen mee, en vermenigvuldigden zich. Wij in Nederland, en de rest van Europa, hebben een halve eeuw nodig gehad om tot de conclusie te komen dat het Paard van Troje op traditionele wijze ons land is binnengebracht.
En laat ik, voor ik verder ga, niet vergeten te vermelden dat niet alle ouderwetse gastarbeiders en immigranten voor problemen zorgen. Ik zou geenszins de indruk willen wekken deze groep over één kam te scheren. Bij dezen! Tenslotte is het benoemen van problemen en daarbij eventuele oplossingen aan te dragen verworden tot een volslagen idiote politiek correcte aangelegenheid. Mocht er twijfel zijn over wie ik in dit artikel bedoel verwijs ik graag naar het bekende gezegde: wie de schoen past, etc.
Toen in de jaren zestig de eerste stroom immigranten voet op Nederlandse bodem zette had niemand nog enig idee van hun culturele en religieuze achtergronden. De islam was nog nauwelijks doorgedrongen tot de westerse wereld, laat staan dat er sprake was van enige voorkennis over de inmiddels bekende achtergrond van de islam. Het westen dacht uitstekend te zijn voorbereid op de nieuwelingen, en bovendien zouden hun tradities die van ons op een positieve manier kunnen verrijken. En behalve de overheerlijke broodjes kebab, Turkse pizzas en in de koran voorgeschreven dadels, is dit project schromelijk mislukt. Zo mogen we nu, in 2009, wel concluderen.
Inmiddels zijn we in Nederland geconfronteerd met de pijnlijke naweeën van deze ooit zo ideologische ordinantie. Waar je in een grijs verleden nog van een culturele uitwisseling kon spreken is er nu sprake van een piramidale verkwisting van onze achtergronden en tradities. Nog nooit hebben deze, onder invloed van nieuwe culturen, zo onder druk gestaan. Gelukkig zijn er politici, schrijvers en andere realisten die zich deze opmars van problemen aantrekken. De rest zit nog heerlijk aan te schurken tegen dat schitterend geverfde Paard van Troje, en ziet niets anders dan een machtig mooi houtwerk. Daar kan toch geen kwaad in zitten?
Reageren kan op het Pim Fortuyn Forum. Met dank, zegt Digiyalia, aan HVV voor dit heerlijk stukje realiteit waarbij de meesten van ons zich naadloos kunnen aansluiten. Alleen blijft de vraag in de lucht hangen : QUID DAT PAARD VAN TROYE
Belgische Rekenkunde met Mark Eyskens 25-06-2009 - Geert Van Cleemput - knack
De overwinning van de N-VA doet de promotoren van de modelstaat belgië weer enkele vreemde, zelfs wanhopige, dingen zeggen. Mark Eyskens bijvoorbeeld.
Eyskens (De Morgen, 12 juni) beweert dat, aangezien de N-VA maar 7% van de stemmen in belgië heeft gehaald, zij nog 93% van de belgen moet overtuigen. Belgicisten hebben het dikwijls lastig met rekenkunde. Zo wil men bvb. maar niet met onbetwistbare cijfers over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië in heden en verleden voor de dag te komen. Eyskens trukje is wel erg sterk: belgische rekenkunde zou ik zeggen.
N-VA hoeft natuurlijk enkel de Vlamingen te overtuigen, niet de Walen. De Walen zijn een ander volk, dat niet overtuigd moet worden. Het is juist deze belgicistische logica die alles verrot en die de Vlaamse nederlaag van in het begin vastlegt. Als de meerderheid van Vlamingen zeggen we doen het alleen, volstaat dat. Dan resten er enkel nog praktische gesprekken over de scheiding van de inboedel. Vermoedelijk zon bijkomende 23% (VB en LDD) van de Vlamingen zijn daar al van overtuigd. (Sommige belgicistische academici komen met de vreemdste studies af die moeten bewijzen dat maar 10% van de Vlamingen voor de onafhankelijkheid zijn. Ze wringen zich in allerlei bochten om de verkiezingsuitslag te miskennen.) We hebben dus al een totaal van 36% onafhankelijkheidsgezinden. Men moet dus nog maar 15% van de Vlamingen overtuigen en we zijn zover.
Eyskens heeft gelijk dat de huidige politieke toestand in België druipt van de paradoxen die niet zelden een surrealistisch karakter vertonen. Maar dat is juist omdat belgië een surrealistisch land is, niet omdat enkele mankementen in de organisatie zijn geslopen, die door een ander (surrealistisch?) kiessysteem kunnen hersteld worden, zoals hij suggereert. België houdt de ontwikkeling van minstens één volk tegen. Wie belgië steunt, houdt de ontwikkeling van Vlaanderen tegen.
Eyskens schrijft: Communautaire akkoorden tussen Vlamingen en Franstaligen veronderstellen dat beide partijen niet alleen water in de wijn doen. ... Een communautair akkoord kan maar worden bereikt als de twee gemeenschappen er beter van worden. Men moet dus een win-win situatie creëren en een zero-som-spel met winnaars en verliezers tot elke prijs vermijden.
Eyskens zit behoorlijk fout. Veel hangt af van hoe men er beter van worden definieert. De Franse (beter Franstalige) gemeenschap in belgië behoudt vanuit haar historische machtspositie nog steeds heel wat voorrechten. Hoe kan men haar overtuigen dat zij beter wordt om haar machtspositie af te staan? Niet dus.
Terwijl het ongetwijfeld zo is dat grotere autonomie zowel Vlaanderen als Wallonië ten goede komt, is het evenzeer zo dat men er enkel iemand kan van overtuigen diens machtspositie op te geven door zijn eigen macht te gebruiken. Waarom zouden de Franstaligen willen onderhandelen als dat betekent dat zij een deel van hun greep op dit land zullen verliezen? Het is ongetwijfeld zo dat meer autonomie een goede zaak is voor beide landsdelen maar de Franstaligen zien hun invloed in Vlaanderen niet graag verminderen. Macht vinden zij belangrijker dan een gezonde economie en een gezond zelfbesef (de Franstalige verlatingsangst is tekenend).
Als men er beter van worden moreel definieert, waarbij men rechtvaardigheid als waardevoller beschouwt dan onrechtvaardigheid, dan is het duidelijk dat ook de Franstaligen beter worden van hun afstandneming van hun belgische voorrechten. Maar, ondanks al de praat over belgische solidariteit, gedraagt het zuiden zich in de communautaire onderhandelingen als een onafhankelijke staat die enkel oog heeft voor macht en niet voor recht en niet als een partner die zelf politiek solidair is met het vrijgevige Vlaanderen. Er rest de Vlamingen dus niets anders dan de Franstalige strategie over te nemen en hun eigen macht (die potentieel veel sterker is dan die van het zuiden) te gebruiken.
Na de grondelgrondwet van 1970 (met als hoofdverantwoordelijke de vader van Mark Eyskens), die de democratie in dit land definitief verkrachtte door Vlaanderens demografische, en dus democratische, machtspositie te neutraliseren (we wachten nog steeds op verontschuldigingen voor die onvergeeflijke kemel), bestaat Vlaanderens macht vooral in zijn economische sterkte. Het ideale moment om die sterkte te gebruiken is bij de federale regeringsvorming.
Aangezien enkel de Franstaligen voordeel hebben bij het voortbestaan van belgië, vereist een volwassen onderhandelingspolitiek dat Vlaanderen dat uitspeelt. Terwijl de CD&V samen met kartelpartner N-VA het aanvankelijk ernstig leek te menen de Vlaamse macht uit te spelen, triomfeerde alsnog de oude CVP (met o.m. Mark Eyskens), die onder het mom van de economische crisis volledig de mist in ging door Fortis aan Frankrijk te verpatsen, en met een regering in s lands belang haar verkiezingsbeloften en het Vlaamse belang (sic) volledig opzij zette.
Ondanks de Lambermont-knieval van Verhofstadt, die de Franstaligen op hun wenken bediende toen die financieel aan de grond zaten, zitten deze laatsten binnenkort opnieuw aan de grond. Dat is een goed moment om te onderhandelen voor Vlaanderen. Het spreekt vanzelf dat zelfs niet-separatisten moeten dreigen met separatisme als de Franstaligen opnieuw het been stijf houden. Als de fanfare voorop al deuntjes blaast van lastig gaan we niet zijn, dan liggen we zeker opnieuw in de touwen.
Eyskens en de Open Vld (beter gesloten BLD) liggen al plat door hun pleidooien voor de versterking van de federale staat, de staat die ons nu al zo in de maling neemt. Eyskens is al gerold van het moment dat hij zegt dat we Brussel (en de Rand!) kwijt zijn bij onze onafhankelijkheid. Dat roept zelfs vragen op van goede trouw. Wat bezielt mensen om hun sterkste onderhandelingswapen op voorhand uit handen te geven? De Vlamingen moeten leren dat politiek over macht gaat en niet over dogmas en hersenschimmen zoals belgië.
Eyskens suggereert een ander kiessysteem, maar zegt niet welk. Ongetwijfeld wil hij een systeem dat ons decennia achteruit zet door onze zelfbeschikking nog maar eens te beknotten. Eyskens vind dat onze zevende staatshervorming moet worden geplaatst onder het motto 'goed bestuur' en niet [mag] uitgaan van 'etnische' rivaliteiten. Dat is heel mooi, maar het niet-functioneren van belgië is net het gevolg van etnische rivaliteiten die hun vertaling krijgen in slecht bestuur. Zolang men de kanker zelf niet aanpakt, zal dit land verder wegrotten. Het is niet N-VA, die daarop wijst, die een verrottingsstrategie heeft. Nee, wie belgië koste wat het kost wil behouden, verrot verder de verhoudingen tussen beide volkeren. Laten we zo snel mogelijk met een schone lei beginnen
Bron Iskander
Digitaliaanse Diverse Divergentia
Ik zou zeggen, Wel! Wel! Wie we daar hebben! - Van harte Welkom -Zet U bij en drink een glas!
Ik zal maar .Geert zeggen, zeker? Want U bent mij een lieve oude bekende. Van uit de tijd van Uw boek, toen U weg ging uit het Vlaams Blok/Belang, weet U nog?! Ik mocht dat wel van U, dat boek! Heb het zelf altijd spijtig gevonden dat U het hebt moeten schrijven. Wat dus wel degelijk wil zeggen, dat Ik U liever had zien blijven.
Vijgen (kleine dan nog wel!) nà Pasen, zult U zeggen? Tja, daarin heeft U gelijk .
Ziezo. En nu het ijs gebroken is, even to the point.
Waarom, beste Geert, horen zien of lezen we zo weinig van U? Voor iemand die op de barricaden staat (wilt staan) moet U toeteren! Dat weet U toch! Wie niet spreekt, wordt niet gehoord! En U verdient beter! De manier waarop U de vloer aanveegt met een oud man, is misschien niet mooi. Maar doet deugd.
En heeft U nu iets verkeerds gezegd? Ik zou het begot niet weten!
Daarom neem ik Uw tekst op voor verdere verspreiding. Met er slechts eenmaal (sic) te hebben aan toegevoegd, en amper 2 lijntjes te hebben in vetjes gezet. Buiten alle persoonlijke rancunes tegenover de boegbeelden van het Vlaams Belang : Geert, jongen, ga eens een praatje slaan met de Bruo! Ik heb een appelblauw zee-groen vermoeden dat hij intelligente jonge mensen in zijn renstal goed kan gebruiken .Oh, de connaisseur als U bent: A bon vin pas denseigne
Pssst
Beste Geert. Sorry U even een beetje oneerbiedig te hebben aangesproken. Was even uit het oog verloren dat U Doctor bent i de Wijsbegeerte, in de Griekse dan nog wel. Er nog nooit aan gedacht om te doctoreren in de Vlaamse Politieke Wijsbegeerte? Maar wat is dat toch met U!! Zelfs Uw CV op Wikipedia wordt betwist ..Enne, a porpos, nu ik daar lees dat U lid bent van de NV-Anders Twee dingen daarover. In feite twee vragen. Zit U, de felgebekte, daar wel op Uw plaats? En twee: verdient Vlaanderen niet beter? Want
Pssst II Beste Geert! Onze dun gezaaide bovenlaag U weet wel! Mag ik derhalve mijn wensen even voor werkelijkheid nemen dat U de trait dunion wordt tussen half-hard Vlaanderen en kei-hard Vlaanderen?
Pssst III Het spijtige van Uw keiharde vragenstelling aande oud geworden Kleine Eyskens is wel, dat hij nooit zal antwoorden. Wegens betreft op flagrant délictHet is ook niet al te mooi van U om een oude man in zijn hemd te zetten. Voor het recht zetten van zijn en van zijn vaders fouten zal hem wel de tijd ontbreken. De Here Gods zij hem genadig.
Ik wens het U toe, beste Geert. Eens of anders. Kleine garnalen als Digitalia kunnen allen maar hun vertrouwen uitspreken in ware leiders!
Terwijl Maurits Berger vaststelt dat er geen shariarechtbanken in Nederland bestaan, stel ik van mijn kant vast dat er in Nederland wel degelijk shariarechtspraak plaatsvindt.
Of die rechtspraak in een ruimte gebeurt die de omschrijving shariarechtbank draagt of niet, maakt volgens mij weinig verschil. Het gaat erom dat de islamitische regels voor huwelijk, scheiding, voogdij, ouderlijk gezag, alimentatie en erfrecht volgens de sharia worden toegepast, terwijl die regels niet stroken met de Nederlandse wet. Het duidelijkste voorbeeld hiervan is polygamie. Het was mij al langer bekend dat er in sommige moskeeën huwelijken worden gesloten en ontbonden ook polygame huwelijken.
Op 19 september 2008 meldde De Telegraaf (onder het kopje Veelwijverij wordt netjes geregistreerd) dat er in Amsterdam 173 mannen staan geregistreerd met twee wettige echtgenotes. Twee mannen zelfs met drie vrouwen. In andere grote steden gebeurt hetzelfde. In deze krant gaf vorig jaar de heer T. Verhoeven, woordvoerder van de gemeente Rotterdam, dat ook toe. Volgens hem worden in Rotterdam bijna wekelijks polygame huwelijken ingeschreven.
Jammer is dat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) die gegevens er weer uitgooit. Het denkt dat het om administratieve fouten gaat. Daardoor bestaan er officieel geen landelijke gegevens over polygamie. (En dan hebben we het slechts over de geregistreerde polygamie. De omvang van de niet-geregistreerde polygamie is waarschijnlijk veel groter.)
Hetzelfde geldt voor huwelijken met minderjarige meisjes. Die worden meestal niet, maar soms ook wel geregistreerd en toch bestaan die volgens het CBS niet.
Feitelijk hebben we nu twee parallelle rechtssystemen: voor niet-moslims zijn er verboden, die niet gelden voor moslims. Dit is exemplarisch voor de Nederlandse houding tegenover de islamisering van de Nederlandse samenleving. Dingen gebeuren, maar de overheid weet er niets van en wil het ook niet weten. Ze gooien de gegevens gewoon weg en dan zijn ze foetsie.
Zelfs als uitspraken van imams in achterkamers van moskeeën worden gedaan, met toestemming van de gelovigen, vind ik dat Nederland ze niet zou mogen toelaten. Dat katholieken en joden ook religieuze regels praktiseren, zoals Berger stelt, moeten ze zelf weten. Volgens hun regels hoeven afvalligen en homos waarschijnlijk niet onthoofd te worden en ongehoorzame vrouwen niet door hun mannen geslagen. Want alles in de sharia discrimineert vrouwen: trouwen met een niet-moslim mag van de sharia niet, scheiden mag niet, tenzij met toestemming van haar man. Van zijn kant mag de man, wanneer hij maar wil, de vrouw verstoten. Zelfs een smsje waarin staat ik verstoot je is voldoende (volgens de shariarechtbank in Maleisië). Maar als de man binnen drie maanden van mening verandert, dan mag hij zijn ex-vrouw terugnemen, tot drie keer toe.
De ouderlijke macht ligt altijd bij de vader: de moeder mag voor de kinderen zorgen, maar hij neemt de beslissingen.
In islamitische landen zijn er duizenden scheidingszaken die meer dan tien jaar wachten zonder beslissing van de shariarechtbank. Dat zijn uiteraard scheidingsaanvragen van vrouwen. De mannen hebben in de meeste islamitische landen niet eens goedkeuring van de rechter nodig.
Om al die redenen ben ik tegen shariarechtspraak in Nederland. Volgens de sharia is de vrouw slechts een halve man waard. Bij een erfenis krijgt ze de helft van wat haar broer krijgt. In een rechtbank is haar getuigenis de helft waard van die van een man.
Zover moeten we het in Nederland niet laten komen. Moskeeën die doen aan shariarechtspraak, moeten dicht. De minister beweert dat daarvoor geen rechtsgrond bestaat, maar volgens mij is die er wel degelijk: het arrest van het Europees Hof in Straatsburg (13-02-2003).
Dat arrest stelt dat shariarechtspraak in strijd is met de principes van democratie. Het arrest kwam voort uit een hoger beroep dat de verboden Turkse Refah-partij had aangespannen tegen Turkije.
Het lijkt mij sterk dat Nederland, met dit arrest in de hand, niet een paar moskeeën kan verbieden, aangezien deze de sharia daadwerkelijk invoeren. Het arrest van het Europees Hof staat boven uitspraken van Nederlandse rechtbanken.
De toegeeflijkheid van de politiek tegenover de fundamentalistische moslims moet stoppen, ook ter wille van de gematigde moslims. De gettos moeten niet geïnstitutionaliseerd worden door parallelle rechtspraak toe te staan.
En zelfs als de helft van de moslims in Nederland voorstander is van zulke rechtspraak, dan is er nog steeds een andere helft die ertegen is. Deze helft vormt de betere bondgenoot, omdat ze niet vijandig staat tegenover het Westen en graag volgens dezelfde wetten wil leven als de andere burgers. Lees websites als Muslims against sharia, Women against sharia, Women living under moslim laws, No-sharia, One law for all en besef dat overal ter wereld mensen strijden om onder het juk van de sharia uit te komen.
Als je moslims wilt helpen, help dan de juiste groep en niet de versteende fundamentalisten die de komende generaties willen laten opgroeien volgens een vrouwvijandige ideologie.
Nahed Selim is tolk en schrijfster
Bron Iskander
Digitaliaanse Diverse Divergentia
In een ander stukje heb ik uitgelegd, waarom bij mij de meeste Muzelmannen, Muzelvrouwen en Muzelkindjes omschreven worden als haatbaarden. Het is nu niet omdat die ene Muzelvrouw, waarschijnlijk ter goeder trouw is, en dan verdient ze respect en begrip van ons maar ze blijft hier niet op haar plaats dat we al die andere hysterische furies moeten vergeten, die, zelfs, bijvoorbeeld al is haar oudste van 9 kinderen al 16 keer veroordeeld en nu ontsnapt met behulp van een bekeerde jo-jo verloofde, die in een waterval van onbegrijpelijke Arabische klanken de voortvluchtige over de radio toespreekt, nadat ze herhaalde malen het Allâh Akbar heeft geschreeuwd : ze blijven levensbedreigend. Figuurlijk en letterlijk! O Neen! Ze zijn niet allemaal zo Maar die ene gangster uit het Rif-gebergte met een pistool voor mijn neus is er ene teveel!
Natuurlijk gaan we akkoord met dat deel van de Moslimas die(uit welbegrepen eigenbelang) tegen de shaira zouden zijn. Het is zelfs verhelderend dat er verzet komt, juist uit die hoek. Als 2de of zelfs 3de toegevoegde echtgenote en legbatterij-baarmoederaangeworven te worden: zeg nu zelf! Of stel U voor: aan 12 jaar Uw kind wettelijk uitgehuwelijkt te zien worden aan een rasechte pedofiel, die verklaart te handelen, niet uit sexistiche maar uit geloofs-motieven Of stel U voor uitgehuwelijkt te zijn in de moskee aan een Islammer, maar heimelijk verliefd te zijn op een ander, met gevaar voor steniging! Of om verstoten te worden, na een 3-tal SMS-jes .
Het is doodsimpel een horror dat dit in onze Westerse maatschappij ook maar mogelijk zou kunnen zijn!
Vermits de Oude Seniele Media te afgestompt zijn om deze waarachtige berichten te verspreiden, moeten wij, de vrije meningsuiting-adepten, dat dan duizendmaal sterker doen! Op eingen dépend .
De hardcore moslims in Nederland hebben een hoop te zeuren. Maar wie een baard draagt, blijft toch liever hier. Met behoud van uitkering. Vandaag in de Volkskrant.
Iets waarover je bij al die studies over immigratie eigenlijk vrij weinig leest is: Wie immigreert er nu eigenlijk? Ja, de voor de hand liggende reden is natuurlijk armoede. Maar ik doel eerder op de vraag: Welk type?
Naar Amerika migreerden destijds veel godsdienstfanaten. Het gevolg is dat je daar nu het hoogste percentage christelijke fundamentalisten hebt, iets wat nu onze wereldpolitiek bepaalt. Wij zijn daar overigens in Europa wel mooi vanaf.
Maar zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat de moslims die naar Europa verhuizen nu juist de moslims zijn waar ze in die moslimlanden vaak ook liever vanaf willen? Ik denk het wel. Mannen met baarden hebben het in Tunesië bijvoorbeeld niet makkelijk; Het regime ziet er een potentiële bron van onrust in. Om diezelfde reden trachtte bijvoorbeeld Turkije lange tijd de hoofddoeken buiten het straatbeeld te houden. Een verloren strijd, blijkt nu.
En neem nu Marokko. Vandaag stond in de papieren Volkskrant de reportage Droomland Marokko stelt vrome moslim teleur. Het verhaal gaat over ene Laarbi Abrazem (29) die in Limburg woont. Als hij Marokko in wil, zo lezen we, krijgt hij steevast problemen met de douane, vanwege zijn baard. Een bevriende politie agent in Marokko had hem al eens verteld dat hij beter in de hasj kon dan een baard dragen. Minder problemen.
Abrazem blijkt bitter teleurgesteld over het moslimgehalte van Marokko. Ze doen er nog maar weinig aan. Abrazem zegt iets opmerkelijks: De islam wordt in Marokko door de doorsnee moslim minder gepraktiseerd dan in Nederland. De Moskeeën zijn er vaak dicht, er zijn geen lezingen of conferenties, zoals in Nederland. Overigens: Dat weerhoudt Abrazem er niet van om als alle Marokkanen te lopen zeuren over Nederland, waar het wij-zij denken zou heersen, kortom waar ze Marokkanen helemaal niet leuk vinden, en dat is niet eerlijk.
Hij zou nog het liefst naar Saoedi-Arabië willen, onze Limburgse Abrazem. Daar heb je tenminste de vrijheid om de islam te beoefenen zoals je dat wil. Zegt hij. Ja, zolang je het maar op precies de Saoedische manier doet. Ik zou zeggen, Arhazem, go, go go!
Maar, nee, na lang dubben en zeuren besluit hij toch maar in Nederland te blijven, want ja, meer rechtszekerheid. Die uitkering dus, daar komt het altijd weer op uit. Want dan zie je het ineens; helemaal in dat hele verhaal staat nergens waar hij werkt. Een hoop gestudeer Arabisch aan de Hogeschool in Limburg, allemaal betaald door de Nederlandse overheid, maar geen werk, en wel veel rechtszekerheid. Die gaat hier nog zijn hele leven lang betaald zeuren over het wij-zij denken. De baard blijft in Limburg.
Dit werkje van mijn hoogstaande en vereerde collega (wat n pretentie van mij, zeg!) sluit naadloos aan bij mijn voorgaande stukje, getiteld Quanto Costa immigratie? Of beter gezegd, het vormt er het Koninginnestukje van! Al moet ik zeggen dat Niemöller (buiging) een stuk handiger is dan ondergetekende Hij spreekt van Baard blijft in Limburg, daar waar ik altijd haatbaard schrijf, omdat ik in elke baard een voorafspiegeling zie, let wel: een voorafspiegeling, iets wat iets anders vooraf gaat, van wie of van wat die ooit de knoet over ons land zal leggen. De foto in front zegt alles. Maar Errare humanum Est..
De vervagiing tussen baard en haatbaard is in mijn geest hoofdzakelijk ontstaan, sedert ik zon figuur, met een van woede verkrampt gelaat, het straatnaambordje, dat Filip DeWinter in Antwerpen had laten verspreiden, had zien afscheuren. PO^p dat vbordje stond Zonder Jihad-straat .Een lachende DeWinter die het bordje bevestigt, en een woedende Muzelman die het verscheurt .Wat n symboliek!
Onze Filip^Dewinter moet, zonder 24/24 politiebescherming, beschikken over een bijzonder gunstig gesternte. De Volkerts Van der Graafs liggen hier nochtans ook op de loer. En als een bekeerde moslima er in slaagt om, terug Westers verkleed, een helikopter te huren om har crimineel moslimvriendje uit de gevangenis te bevrijden, dan moet het een koud kunstje zijn, om een Taliban-kind-met-bomgordel en een ruiker rozen naar de Fluppe te sturen .Ofwel is de Fluppe het kruid niet waard, ofwel wacht men liever zijn tijd af .Maar sterven op zjn bed, zit er voor deze vrijspreker niet in. Net zoals niet voor Geert Wilders De FATWA, weet U. Dat is lijk de Fiscus. Of het Boek van Sinterklaas. Die twee vergeten ook nooit iets!
Tot slot .nog even op bezoek geweest bij: www.wijblijven.nl de site van onze lieve Muzelman-vrienden en vriendinnen .a ziet U, in de moslim-wereld zijn de vrouwen ondergeschikt aan de mannen, dus komen zij pas op de 2de plaat .
Moet een raad gevoel zijn, te worden bekeurd door een gekleurde politie-flik met hoofddoek of ander potsierlijk hoofddeksel Maar goed : met hoofddoek, en anders gekleed lijk de dames uit Play Boy. Mij best!
Tjah, de hoofddoek blijkt nog steeds een gevoelig onderwerp te zijn. Je zou denken dat na al die jaren bepaalde zaken wel duidelijk zijn. Dus niet... Ene tante bij de Amsterdamse politie werkt al jaren met hoofddoek in burgerkleding. Sinds vorig jaar zou uniform altijd verplicht moeten zijn voor agenten, dus zou zij haar hoofddoek af moeten doen. Commissie Gelijke Behandeling oordeelt dat de verplichting vrouwen met een hoofddoek uitsluit. De plicht is niet altijd noodzakelijk voor politiemedewerkers zonder publiekscontacten.
De vraag: Is het werkelijk een probleem dat een agent een hoofddoek draagt? Waarom kan het in bepaalde andere landen wel? En is dit niet een beetje vage oplossing? Uiteindelijk blijft het een agent, met hoofddoek, alleen zonder uniform... Of, kan het wel, omdat geen publiekscontacten zijn vereist... Of misschien is het ook gewoon een non-issue en gaat het gewoon om de kwaliteit van het werk...
Meisjes en Jongens : schiet niet op de pianist .Als U de lol niet snapt, is dat het bewijs dat U niet goed geïntegreerd bent! Want de pointe wil ik U wel verklappen, omdat ik die elders gelezen heb . : die mevrouw-agente kan niet, zonder haar man, haar vader of haar broer, op straat komen! Dat is niet halal! Dat is haram! Weet ook niet als mevrouw-agente, moest ze al eens een te vriendelijk oogje op een knappe jongeman laten vallen, niet een traumop-voorhand- heeft met visioenen van steniging, of nog erger, van uit het land verjaagd te worden, na het incasseren van 50 stokslagen, in het publiek toegediend ..
Hoe voorspelbaar klinkt het ach en wee over de reeks vragen over de kosten van de immigratie van PVV-Kamerlid Sietse Fritsma aan de Haagse ministeries. Het zou een nieuw dieptepunt in het optreden van de PVV zijn. Maar is dat wel zo?
Wie onderzoek doet naar kosten immigratie wordt verguisd Het is juist broodnodig dat er een onderzoek komt naar de kosten en baten van de grootscheepse immigratie sinds het midden van de jaren zestig. Al was het maar omdat politici dan tenminste weten wat de materiële gevolgen zijn als ze wederom de grens openzetten voor immigranten met vergelijkbare kenmerken (herkomstgebieden, opleiding, werkkansen, cultuur, taal) als de eerder binnengekomen immigranten. Het gaat daarbij uiteraard in de eerste plaats om de niet-westerse allochtonen, inmiddels twee miljoen in getal, die op de lijstjes van werkloosheid, uitkeringen, misdaad en lage inkomens gemiddeld (stevig) uit de toon vallen.
Vorige maand dienden PVV, VVD en Verdonk samen al een motie in om een dergelijk onderzoek af te dwingen. De rest van de Kamer bleek echter niet geïnteresseerd en stemde de motie weg (Verdonk heeft zich kennelijk ook bedacht, ze is nu plotseling tegen de vragen van Fritsma). Dat niet willen weten is merkwaardig. Het is des te merkwaardiger, omdat er voortdurend kwalijke verdraaiingen en mythes worden rondgestrooid over de zogenaamde baten van de immigratie. Die zijn er namelijk niet, althans hoogstzelden. Het Centraal Planbureau kwam de afgelopen jaren in diverse publicaties al tot de conclusie dat een immigrant per saldo alleen een economische bijdrage aan Nederland levert als hij binnenkomt als zijn opleiding is voltooid, hij tijdens zijn verblijf meer verdient dan de gemiddelde ingezetene, zo ook bovengemiddeld bijdraagt en weer vertrekt zodra die inkomsten wegvallen.
Het zal duidelijk zijn dat de meeste immigranten van de laatste halve eeuw niet aan die voorwaarden voldoen, zelfs de hardwerkende maar laagbetaalde Polen niet daarvoor betalen die namelijk te weinig belasting en premies. Desalniettemin blijven politici maar beweren dat immigratie nodig is voor het tegengaan van de vergrijzing (onzin, veroorzaakt alleen vreselijke overbevolking). En dat ook de bestaande immigranten per saldo een nuttige bijdrage leveren om de ouder wordende Nederlander te verzorgen (het omgekeerde is het geval: allochtonen zijn vaker werkloos en islamitische immigrantenvrouwen werken vrijwel niet in de zorg). Daarom is het uitstekend dat Fritsma zijn Kamervragen heeft gesteld. Tot dusver moesten we het doen met schattingen van Pieter Lakeman, die tien jaar geleden tot een negatief saldo van 70 miljard gulden kwam alleen voor de Turken en Marokkanen, te vermeerderen met rente. Onderzoeker Carlo van Praag kwam eerder, in 1988, tot een negatief saldo van 54 miljard gulden over de voorgaande 13 jaar (maar mocht dat niet publiceren).
Elsevier kwam vorig jaar met een schatting van minstens 100 miljard euro tot dan toe. Uitgaande van al de extra kosten en geringere bijdrage, van de kosten van vreemdelingenadvocaten tot het vele male hogere uitkeringengebruik zou het niet vreemd zijn als daar jaarlijks ongeveer een tiende bijkomt. Maar het blijft schatten. De antwoorden op de Kamervragen van Fritsma kunnen mogelijk een preciezer inzicht bieden als het kabinet de vragen tenminste niet saboteert. Tegelijkertijd is het wel heel vreemd dat er onder de duizenden sociale wetenschappers, faculteiten en onderzoeksbureaus zo weinigen zijn die reden hebben gezien een grondig onderzoek naar het al dan niet batig saldo van de immigratie te doen. Wie het wel deed werd verguisd. De kosten van de immigratie moeten kennelijk worden verzwegen om de falsificaties en de mythes voort te laten bestaan. Het ach en wee van Femke Halsema en Alexander Pechtold kan ook niet anders worden uitgelegd
Bron Iskander
Digitaliaanse Divers Divergentia
Quanto casta? Ja Mens! Dat is .staatsgeheim! Nog meer dan Defensie, Spionage en Contra-Spionage samen. Liggen trouwens alle vier in dezelfde lijn, waarover liefst zo weinig mogelijk gecommuniceerd wordt .Het is de die telt, niet de realiteit .
In die zin spreekt het wederwoord in de Kamer van onze Federale Kardinaal Van Rompuy boekdelen. De vraag naar de cijfers, hoeveel personen en hoeveel centjes die tweede golf regularisaties zou kosten, was het antwoord: dat weten we niet, en trouwens, het gaat niet om de centen, maar om mensen. En dat (sneer!) was het verschil tussen de vraagstelster en de Eerste Minister Tjeviger kon het niet zijn .Trouwens, de uitvoering is in handen van een half dozijn linkse Franscouillonse ministers. En die zijn niet gewoon te rekenen. Is toch maar het geld van de Vlamingen ..
Wij zijn in het land b. nog altijd in de na-periode van een gerechterlijk vonnis, waarin de Staaat verdeeld werd om per dag en per sans papier aan deze een dwangsom uit te betalen ad 500,- het zij per maadn meer dan 15.000 boven op hun gratis logies in hotels, eveneens op kosten van Jan-met-de-pet
Mijn achterlijk Digitaliaans gedacht? Dat men het probleem totaal verkeerd ziet. De vraag zou niet moeten zijn wat kost het maar wat brengt het op!.
A la bonheur, ik wil breed zijn : lees de vraag dan als wat is het netto overschot tussen baten en kosten Bij een optelsom met negatief resultaat (kosten groter dan baten): onmiddellijk er mee stoppen! Zo niet duurt het spelletje niet meer lang ..of is men echt niet goed in het hoofd. Alhowel, dat er kosten zijn aan onze Grote Geesten, wisten we al lang!
Waarom denk ik nu, als contrast, aan onze EIGEN arme landgenoten-voorouders (nonkels en tantes van mijn moeder), die ten tijde van Dinska Bronska met de Red Star Line van miserie zijn uitgeweken naar Amerika? Kwamen zij ook terecht in een land waar de gebraden kiek hen in de mond vloog? Of kwamen zij eerder van de regen in de drop? Het is mij nochtans niet bekend dat zij daar danig welkom waren Men had daar al eters genoeg! Het is mij nog minder bekend dat zij zich konden wentelen in de sociale hangmatten, want die waren er niet. Geen werk was geen eten en geen eten was kreperen als een hond.En werken, dat konden ze! Hard labeur was de dagtaak! De crisis van de jare, 30 zat er toen nog in de lucht, weet U? Dat, jaren later, neefjes en nichtjes als rijke Ooms uit de States afgezakt kwamen, weinig of veel miljonair, was tot de laatste druppel zweet met eigen handen verdiend .
Hier, met een beetje nostalgie, het gedicht van Karel Van den Oever. Het mocht wel eens dezer dagen overgezet worden in het Arabisch, dekt U niet?
Dinska Bronska
Uit een oud dorp - kameelbruin als de steppe - uit Plocka kwam Dinska Bronska. Haar hoofddoek was pruisisch-blauw en heur haar vlas-geel; ook waren haar ogen blauw als fjord-water. Zij rook naar knoflook en spar, zij droeg laarzen en ging zeer zwaar en gauw. In het 'Hotel Lapland' zat zij bij een tafel aan het straat-raam: zij schreef 'n brief. Een haarlok viel laag op haar rode kaak en zij stak haar tong uit, want zij schreef moeilijk die brief en daaronder 'Dinska Bronska', haar naam. Ze stak ook de penstok in haar mond en zocht met haar ogen langs het plafond. Op het papier waren 'n inktvlek en groot gestrompel van letters: zij kocht het voor vijf centiem in de kruidenierszaak over het hotel. Er was 'n beetje inkt aan haar kaak.
O, Dinska Bronska, gij vertrekt naar Canada: de verroeste stoomboot wacht langs de kaai. Gij laast op een almanak der 'Red Star Line' dat Canada groter appels, o, hoger en geler koren heeft dan Plocka. Het moet in Canada veel beter zijn!
O, Dinska Bronska, met je zeer dikke vingers: je schrijft zo moeilijk die brief. Je ogen zoeken vliegen op het plafond. 'Moj Boze!' Er zit 'n tranen-veeg, o zo verdrietig, van je blauwe ogen naar je mond.
Sinds het huidige succes van de Partij van de Vrijheid (PVV) neemt de kritiek op de partijleider Geert Wilders vanuit politieke kringen zeer snel toe. De wijze waarop dit gebeurt, doet denken aan de demonisering van Pim Fortuyn, die, zoals bekend, in 2002 werd vermoord.
De regeringspartijen CDA, PvdA en de ChristenUnie gaan zich nu (volgens plan) harder afzetten tegen de PVV-leider. Zo bracht de regeringscoalitie haar politieke kanonnen' in stelling. Dat waren de PvdA-minister van Integratie Eberhard van der Laan, de CDA-minister van Buitenlandse Zaken MaximeVerhagen en de CU-minister van Defensie Eimert van Middelkoop. De laatste noemde Wilders in het dagblad Trouw een overgangsfiguur die achterhoedegevechten voert'.
CDA-prominent Hans Hillen roept in de Volkskrant zijn partijgenoten Eurlings en Verhagen op om Wilders aan te pakken. Ook minister Donner (Sociale Zaken, CDA) is van de partij.
Eimert van Middelkoop, die als minister van Defensie de hoogste autoriteit is van onze krijgsmacht, heeft, zoals hij zelf eens opmerkte, zijn kennis van militaire zaken vooral opgedaan bij het spelletje Stratego, dat hij in de huiselijke kring graag mag spelen. Maar hij heeft niet de moed om onze koopvaardij te beschermen tegen Somalische zeerovers. Hij is bang voor escalatie van geweld. Hoezo? Komen, volgens de Stratego-spelregels, de Somaliërs dan soms terug met slagschepen en atoomonderzeeërs? Anderzijds is hij manmoedig genoeg om Wilders en de PVV aan te vallen. Hij noemt ze bangmakers' omdat de PVV waarschuwt voor de toenemende invloed van de islam in onze Westerse samenleving.
KEURIG Dan is er nog de CDA-minister Piet Hein Donner. Een keurige magistraat op een rijwiel, die alleen nog niet beseft in welke tijd hij eigenlijk rondfietst. Berucht was zijn uitspraak in Vrij Nederland in 2006. Donner was toen nog minister van Justitie. Hij verklaarde dat in Nederland de islamitische rechtspraak, de sharia, moest worden ingevoerd indien twee derde van de Nederlandse bevolking daarom zou vragen. Kennelijk had de minister nog nooit op internet gezien waartoe sharia-uitspraken kunnen leiden. Bijvoorbeeld het afhakken van handen, voeten en benen bij dieven of het stenigen van vrouwen en meisjes die beschuldigd worden van vermeende seksuele misstappen. Soms betreft het kinderen van twaalf of dertien jaar.
KNETTERGEK Dan is er ook nog de PvdA-minister Eberhard van der Laan (Integratie), de opvolger van Ella Vogelaar, die destijds beweerde dat de Nederlandse samenleving gebaseerd moest zijn op een joods-christelijk-islamitische cultuur. Dat lokte het niet beleefde maar wel befaamde antwoord van GeertWilders uit, namelijk: Mevrouw, u bent knettergek...' Volgens Van der Laan kan Wilders niet rekenen, omdat deze in Denemarken gezegd zou hebben dat er een paar miljoen criminele allochtonen in Europa naar hun eigen land zouden moeten worden teruggestuurd.
Ook Maxime Verhagen (CDA), minister van Buitenlandse Zaken, deed een duit in het zakje en beschuldigde Wilders van het zaaien van verdeeldheid. Nu de populariteit van de PVV, die bijna de grootste partij is geworden, zich zo duidelijk begint af te tekenen, is het waarschijnlijk dat er meerdere politici Geert Wilders zullen gaan verketteren.
Die situatie hebben we eerder meegemaakt, namelijk in het laatste levensjaar van de op 6 mei 2002 vermoorde politicus Pim Fortuyn. Ook die was een doorn in het vlees van het zittende politieke establishment. En net als bij Wilders groeide in 2002 het aantal zetels voor Pim FortuynsLPF partij, de , als kool. Vrijwel alle politici sloten zich toen aaneen om Fortuyn te diaboliseren.
Vele dagbladen en andere media deden eraan mee. Er was geen spoor van schaamte meer te bekennen. Het dagblad Trouw noemde Pim: een vuile kale nepprofessor met de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler'. De Volkskrant bestempelde hem als: de Mussolini van de 21e eeuw', terwijl Marcel van Dam hem vergeleek met Adolf Eichmann, de schrijftafelmoordenaar van zes miljoen Joodse burgers.
Ook Paul Rosenmöller (destijds GroenLinks), Wim Kok (destijds PvdA, minister- president), Ad Melkert (PvdA) en Jan Marijnissen (SP) deden naar vermogen mee. Heel politiek links dus.
Volkert van der Graaf, die Fortuyn vermoordde, verklaarde tijdens de rechtszitting dat hij de politicus niet kende, nog nooit een redevoering van hem had beluisterd en nog nooit een column, een artikel of een boek van hem had gelezen. Op de vraag van de rechter waarom hij dan Fortuyn had doodgeschoten, antwoordde Volkert dat hij via de kranten en de andere media had vernomen hoe slecht en gevaarlijk Fortuyn eigenlijk was.
VOORGEKOOKT Kortom: de moordaanslag was via de dag- en weekbladen, de tv en de radio al maandenlang voorgekookt. Van der Graaf werd door de justitie met alle egards behandeld en tot op heden wordt zijn naam in de pers, uit een eigenaardig soort piëteit, meestal niet voluit vermeld. Hoewel iedereen weet hoe hij heet. En van een zogenaamd Hans Melchers Fonds, waarvan de oprichter inmiddels door oud-premier mr. A. van Agt buitenspel is gezet, krijgt Volkert financiële middelen om zijn goede naam te beschermen'.
Wat zich nu politiek afspeelt rondom Geert Wilders begint verdacht veel op de dodelijke demonisering van Fortuyn te lijken. Laten wij ervoor waken dat dit gruwelscenario niet meer herhaald wordt en dat we nooit meer zullen meemaken dat na een politieke moord vooraanstaande politici voor de televisie treurig, maar volstrekt hypocriet, met gebroken stem zullen verklaren (zoals destijds Wim Kok deed) dat ze er helemaal kapot van zijn'. *** Wij danken Prof. dr. Bob Smalhout en de krant De Telegraaf voor hun toestemming tot overname van deze column eerder verschenen in de Telegraaf. ***
Digitaliaanse Diverse Divergentia
t SCHELDT bedankt bovenstaande mensen, en ik bedank t SCHELDT dat ze me de kans geven om dit verhaal te vermenigvuldigen nogmaals onder toevoeging van een woordje publiciteit. Want denk nu niet dat bovenstaand artikel het enige is, waarnaar iedere week/14 dagen Uw ziel smachtend naar verlangt .
En weer vind ik hier de adem van de Symbolische Linker Oppersmurf, dit keer niet in woorden, maar in daden. U kent toch de bloedrode uitdrukking uit vroeger werkmanstijden : GIj, ge zijt mijn kameraad! Of k sla op Uw muile! .
Net als messentrekkers (zonder hierbij een of andere etui speciaal mee te bedoelen): als ze t niet kunnen halen met woorden, dan slaan ze met de vuisten. Gaat het niet met de vuisten, dan met het mes ..Al moet ik toegeven dat mijn redenering niet helemaal klopt. Bij bepaalde godsdienst-fanaten is het mes het voornaamste argument! Verboden wapen, of niet ..
Bij ons, in Vlaanderen, laten de linkie-winkies, ietwat beschaafder als ze zich voordoen, het voorlopig bij verbale argumenten. Of liever, bij non-argumenten, want redelijke argumenten zijn er niet. Dus gebruiken ze het Hitler-wapen bij uitstek : nog niet niet de gele Davidster, maar erger : een schutskring, zoals bij de varkenspest, of miond-en klauwzeer, bruxelose (besmettelijk verwerpen) of myxomatose, de iets mens-vriendelijker konijnenplaag. In ieder geval, iets bij de lagere diersoorten, mestkevers bijvoorbeeld Maar, origineel als ze zijn, gebruiken ze de standaard-uitdrukking in de .originele taal. Staat iet of wat vaderlandser. Het wordt dan een cordon saniaire. Iets wat mij altijd doet denken aan vuile WC-potten .
Het kerk- en moskeebezoek is de afgelopen jaren verder gedaald. Vooral moslims bezoeken minder vaak hun gebedshuis. Gereformeerden blijken andermaal de trouwste kerkgangers van Nederland.
De cijfers Van de Nederlandse volwassenen noemt zich 29% katholiek, 19% protestants (9% Nederlands hervormd, 6% PKN, 4% gereformeerd), 5% islamitisch, en 5% overig. 42% zegt niet kerkelijk te zijn.
Refodomes op de bible belt
Het kerkbezoek ligt in de zogeheten bible belt van Nederland nog altijd erg hoog. Zo moesten er vorig jaar in Barneveld zelfs twee megakerken - ook wel refodomes genoemd - bijgebouwd worden. De ene is van de Gereformeerde Gemeente, en biedt plaats aan 1.400 mensen. De andere kerk, die er pal naast ligt, behoort tot de Gereformeerde Gemeenten in Nederland en heeft 2.500 plaatsen.
De grootste kerk van Nederland staat in Opheusden (Gelderland) en behoort ook tot het kerkverband van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. De kerk heeft 2.850 zitplaatsen, die iedere zondag zijn gevuld.
Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) onder ongeveer 10.000 Nederlandse volwassenen. Het CBS onderzocht 'religie in het perspectief van sociale samenhang' in de periode 2004-2008 en vergeleek de uitkomsten daarvan met eerder onderzoek.
Christen Bijna een op de twee Nederlanders boven de 18 jaar is christen 48 procent. Daarvan is 29 procent katholiek, negen procent rekent zichzelf tot de Nederlands Hervormde Kerk, zes procent tot de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) en vier procent is gereformeerd. Het CBS meldt dat van de totale Nederlandse bevolking vijf procent moslim is. Dat komt neer op ongeveer 825.000 mensen. Tot 2005 werd het aantal moslims geschat op basis van het totaal aantal niet-westerse allochtonen, wat neerkwam op ongeveer een miljoen. Sinds die tijd wordt er gewoon geenquêteerd.
In 2006 woonden er volgens het CBS 850.000 moslims in Nederland. Het verschil met de nieuwste cijfers noemt een woordvoerder van het instituut tegenover elsevier.nl 'niet significant'.
Kerkbezoek Een op de vijf Nederlandse volwassenen bezoekt regelmatig een religieuze bijeenkomst. Het kerkbezoek liep de afgelopen jaren verder terug, maar vooral het moskeebezoek daalde hard. Ging in 1998 nog 47 procent van de moslims een keer per maand naar de moskee, in 2008 is dat nog maar 35 procent. 'De helft gaat zelden of nooit,' meldt het CBS.
Het percentage katholieken dat regelmatig diensten bezoekt, liep terug van 31 naar 23 procent.
Andermaal blijken protestanten, waaronder onder meer PKN'ers en (bevindelijk) gereformeerden vallen, de meest trouwe kerkgangers. Onder hen viel dan ook nauwelijks een daling te bespeuren: 63 procent bezoekt minstens een keer per maand de eredienst. Daarvan gaat de helft iedere week.
Vrijwilliger Vooral de PKN'ers, en in iets mindere mate de gereformeerden, tonen een sterke betrokkenheid bij de samenleving door zich in te zetten als vrijwilliger. Mensen van andere gezindten en niet-kerkelijken zijn dat minder. Volgens de grafiek die het CBS levert, zijn moslims het minst betrokken bij de samenleving.
Het CBS noemt het 'opvallend' dat de kerkelijkheid in de grote steden toeneemt, daar waar het in alle overige gebieden terugloopt.
Verwarring inde geesten Moslim of Christen .Men geeft het, in één zin over kerk of moskee in de tiel, precies alsof die twee gebedshuizen gelijkwaardig zouden zijn Zoals men voorbij gaat aan het feit als een moskee bij definitie een gebedshuis is of misschien een verzamelplaats voor het ronselen van extremisten ..Maar misschien drukt deze zin wel ongewild de versluierde wens van opstellers in; dat een kerk = een moskee zou zijn De titel echter, is op grond van de cijfers in het artikel zelf, verkeerd. 35% van 850.000 Muzelmannen gaat naar de moskee, dat is 243.00 individuen, vrouwen en kinderen inbegrepen.
Dat wil dus zeggen, dat een goede 240.000 individuen al die tramelant over godsdienst en recht op respect misbruiken, om op een totale bevolking NL van circa 16.000.000 gans het land op stelten te zetten, en jaren op stelten te houden! Erger nog, als de politicus Geert Wildersde bevolking wakker schudt, zodat er traag maar zeker verzet zou komen, en respect voor de eigenwaarde, wordt hij gediaboliseerd en in de pers zodanig verketterd, dat hij straks, na Van Gogh en Pim Fortuyn dreigt slachtoffer N° III te worden van het Muzelmans gespuis
Hoog tijd dus, dat aan alle migranten, vooral aan de Muzelmannen, met doorslaande argumenten uitgelegd wordt dit is òns land, en als U liever Uw Muzelman-zijn ten volle beleeft, ga dan terug van waar U komt! Of waar U denkt thuis te horen. En voor de andere gelukzoekers: er is hier geen geluk te vinden voor jullie, zolang de knelpuntberoepen niet zijn ingevuld, en de laatste langdurige werkloze niet aan het werk is gezet!
Over het eigen land hebben wij geen cijfers. Ze bestaan wel, maar zijn staatsgeheim Ik neem aan, dat de toestand in VL niet veel zal verschillen met deze in NL. Zelfs niet als er rekening moet gehouden worden met de vroegere beklemtoning over het katholieke Zuiden .Want, aansluitend met mijn vorig stukje, zou ik bijna besluiten dat het voor een gelovige beter leven zou zijn in NL Of beter: in de Republiek der Herenigde Nederlanden ..
Hoe legt U anders uit, dat de seminaries bij ons sluiten bij gebrek aan, terwijl de bestaande priester-roepingen hun opleiding voltooien in NL?....De Aartsbisschop van Mechelen-Brussel ware beter een Gereformeerd Calvinist geweest! Of een overtuigd Protestant! Opheusden, een gemeentein Gelderland, let wel, Monseigneur, heeft een (nieuwe) kerk met 2.850 zitplaatsen, die iedere zondag volzet zijn ..Zegt U dat niets? Maar misschien heeft U, uit racune, liever dat bij ons dat moskeeën vol zitten. Niet op zondag, uiteraard, maar op vrijdagavond. Netjes meegenomen om vanaf 13 uur niet meer te moeten werken .Joden tenminste gebruiken voor hun erediensten de Sabbat, d.i. de Zaterdag, wat ons, in de Engelse werkweek, niet eens kan bommen .
Nu ik, bij het einde van dit stukje, alles op t gemakske eens herlees, valt mij een andere schrikbarende gedachte in ..Met die minimale cijfers (5% volwassen Muzelmannen) in de statistieken: Dat Onderzoeksinstituut is toch niet bezig met zeem aan onze baard te smeren. Ons de tegenstrever te doen onderschatten, om zo de buit beter te kunnen binnenhalen .Want pas op! Er kan veel door de beugel in het belang van het land ..
Het aantal alleenstaanden in België blijft stijgen, meldt de Federale Overheidsdienst Economie. Het grootste aantal singles is te vinden in de leeftijdsgroep van 25 tot 29, waarin 21,5 procent van de mannen geen partner had.
Bij het begin van de jaren 1980 was dat nog 8,2 procent. Bij de vrouwen gaat het om 14,9 procent in 2006 tegen 5,8 procent in 1981. Kinderen blijken ook vaker door één ouder te worden opgevoed. In de leeftijdscategorie van 40 tot 44 jaar steeg het aantal alleenstaande moeders van 6,4 procent in 1981 tot liefst 15,2 procent in 2006.
Eerdere studies toonden al aan dat het aantal alleenstaanden, zeker in de steden, stilaan het aantal mensen dat in een gezin leeft, dreigt te overvleugelen. In het Brussels Gewest is het al zo, met 51 procent, in Antwerpen zitten ze al vlak bij de 45 procent. Dat is erg veel en toont pijnlijk duidelijk aan dat de vermeende sociologische standaard - vader, moeder en twee kindjes - stilaan een minderheidstype wordt.
De overgrote meerderheid van de alleenstaanden heeft daar niet expliciet voor gekozen. Eenmaal over de dertig zijn alleenstaanden meestal het gevolg van echtscheidingen en de onwil of het onvermogen om een nieuwe partner te vinden. Dat schept voor velen een economisch precaire toestand. Vrouwen die door hun partner verlaten worden en aan het werk moeten, zien hun inkomen dalen.
Mannen met onderhoudsplicht ook. En dat terwijl de vaste kosten voor woning, huur en elektriciteit op constant blijven. Om nog te zwijgen over de belastingvoeten, die voor alleenstaanden vaak zwaarder uitvallen dan voor koppels.
De problemen van de alleenstaande beperken zich ook lang niet altijd tot het zuiver materiële. Fenomenen als vereenzaming en isolement komen logischerwijze bij hen vaker voor dan bij de leden van een koppel of een gezin. Uit de geluksstudie van Mark Elchardus bleek niet zo lang geleden nog dat er wel degelijk een causaal verband bestaat tussen het hebben van een relatie en het beleven van een geluksgevoel.
Daarom wekt het ook verwondering dat in een tijd waarin zowat voor iedere minoritaire probleemgroep wel een hulpverlener of een beleidsprogramma voorhanden is, er vanuit het beleid een oorverdovende stilte klinkt over de problematiek van de alleenstaanden, die stilaan maar zeker de helft van de bevolking van onze grootsteden uitmaken.
Yves Desmet
Digitaliaanse Diverse Divergentia
Die linkie-winkies toch! Ze fladderen lijk een gevangen straatmus tegen de tralies van het kooitje waarin ze gevangen zitten Ze zien wat er misloopt, maar hun linkse overtuiging dat zijn hun tralies, laat hen niet toe de juiste conclusies te trekken En zeker niet
Yves Desmet Politiek commentator
want als een orkestmeester bespeelt hij zijn Rote Kapelle (Duits voor Rood Orkest), in éénklank met zijn geloofsgenoten van de TV .
Ik schrijf geloofsgenoten , omdat zij, net als de christenen, geloven. Zij geloven in de rode broederschap van dank zij het socialisme worden wij allemaal beter, maar zij, de leiders die leven in rijke lofts, meest. Vergeet niet dat de definitie van geloven is: aanvaarden op het gezag van een ander ..Zij weten dus niet, maar hollen als lege vaten de fluitspelers achterna.
De Politiek Commentator die de wereld ons benijdt, vergeet gemakkelijkheidhalve te spreken over het verloop van de zoekende jongeren, die terecht komen in allerlei Oosterse godsdiensten, bezinningsgroepen en schijngodsdiensten .Zij lopen verloren in de doolhof van hun eenzaamheid .
En zo kom ik op geloven , want ik, ook maar een simpele straatmus zijnde, leef en werk aan de buitenkant van dat linkse traliekooitje . Omdat ik mij buiten dat kooitje beweeg, en zeker niet gevangen zit in een ander kooitje, kan ik vrij-uit spreken. Zelfs over geloven in de christelijke betekenis van het woord, want dat zou een ander kooitje kunnen zijn. ..Niet dat het vroeger, toen de meerderheid van de Vlaamse mensen nog geloofde en naar de kerk ging, zoveel beter was. Maar toen kende men tenminste nog de waarde van het Sacrament van het Huwelijk, en van het gegeven woord.Toen hadden de liturgische woorden van de Priester in de kerk nog een sacrale waarde : Wat God (*) verbonden heeft, zal de mens niet scheiden en in goede en kwade dagen, tot de dood ons scheidt .
Voor mij is het ook een historische fout, een onverantwoorde lamzakkige verwaarlozing, dat de Kerkleiders zelf verantwoordelijk zijn voor de degradatie van de Sacramenten. Met als gevolg de totale leegloop en de banalisering van het sacrale. Een beetje de geschiedenis van de hond die hapt naar zijn eigen staart .Men ziet alleen de binnekant van de kerk bij doopsel en begrafenis. Uit gewoonte. Voor het oog der mensen. Voor de pompeuze vertoningen en om mekaar te overtroeven Trouwen en Communiefeesten doet men ook liefst in de kerk. Zie voorgaande redenen, mar dan in de overtreffende trap.
Als ik het even oneerbiedig mar vertolken: als men lid wil zijn van een vogelpikclub, moet men de regels van die club volgen. Als men als gelovig mens door het leven wil gaan, moet men de reglementen volgen. Wie de reglementen niet volgt, wordt uitgesloten! Wie anders nooit in de kerk komt : geen communiefeest, geen trouwfeest, geen kerkelijke begrafenis. Wie de liturgische tramelant wenst, kan die laten doorgaan in de zaal waar het feest doorgaat .Doorleefde kerkelijke plechtigheden zijn voorbehouden aan iedereen die wil, maar daar ook naar leeft. Wie nooit de kerk ziet staan, heeft die op de ernstigste momenten van het leven ook niet nodig. Daarin kunnen we van de Muzelmannen leren:; respect. Maar dat moet men iedere dag verdienen. Ruggengraat en volharding : dat hebben de te softe herders nodig!
Het gezin, zoals bedoeld door Mevr. Alexandra Coolen (en niet zoals Trezebees Vervotje van het ACW dat bedoelt: ik, mijn vriend en mijn hond) is sedert onheugelijke tijden de hoeksteen van elke gezonde samenleving. Waar afwijkingen uitzonderingen zijn, en niet eerder de regel. Waar genot niet primeert. Waar kinderen op alle denkbare manier een zegen zijn, maar ook een soort levensverzekering voor de toekomst. Wij zorgen voor de toekomst, en de toekomst zorgt voor ons. Door de voortdurende instandhouding. Zodat wij niet moeten vrezen voor vergrijzing of overbevolking van de wereld Geen geleerde onmogelijke theorieën, maar gezond boerenverstand. .
Maar intussen is de Verlichting gekomen, en de beschaving van de dood : abortus, euthanasie begin van het einde, waar de mens, nietige aardworm, denkt over gelijke krachten als God (*) te beschikken
Tot slot (maar dat is dan weer even te Bijbels **, en ik ben geen Pastoor!) wil ik even teruggaan naar Adam en Eva .Want God (*) sprak toen ;het is niet goed dat de mens alleen zou blijven en hij nam uit de rib van Adam, enz .Niet te geloven dat de Bijbel weer eens het laatste woord heeft!
En dat, beste mensen, heeft die altijd, en niet de Korân ..Want het origineel is altijd beter dan de kopie ..
André Baert
(*) God staat hier voor alle nobele waarden van de universele Geest die alle mensen verbindt, zelfs de ongelovigen, de boedhisten, en zelfs de vrome Moslim
(**) te Bijbels Straks wordt in jullie brievenbussen een folder gepost over het Scheppingsverhaal dat geloofwaardiger zou zijn dan de evolutieleer Maar heeft U er al eens over nagedacht, dat het Bijbels scheppingsverhaal (de fameuze 7 dagen) slechts aanvangt nadat de aarde al bestond? Pure evolutie dus .net zoals de 7 dagen een evolutie zijn op zichzelf!
(***) De titel :Het Licht uit vroeger Dagen is/was ook de titel van een Davidsfonds-boek door Daan Inghelram dat in mijn omgeving in de jaren 50-60 veel ophef maakte. Het was een nostalgisch verhaal, dat ik compleet vergeten ben, buiten de titel .
Met een tijdmachine en een heel klein beetje verbeelding .
Een tijdsbeeld met 50 jaar verschil .Want over Cyprus zullen we nooit iets lezen in de Oude Media. Nu niet en zeker dan niet De Islam wordt immers omschreven als een culturele verrijking...
Vandaar deze bewerking van een beklemmend artikel in Iskander. De bewerking heeft het nog beklemmender gemaakt. Want, wat baten kaars en bril als den uik niet zien en wil Vandaar een kleine shock-therapie om de ogen te openen????
Een mens zou bijna gaan terug verlangen naar de zachtmoedige bezettingsjaren 40-45. Naar deportatie en leven onder de knoet van Duitse soldatenlaarzen. Liever dan geregeerd te worden door het tweesnijdend kromzwaard
Honderden cypriotisch-orthodoxe christelijke kerken op zijn de afgelopen jaren op grote schaal geplunderd. De buit bestond uit duizenden iconen, manuscripten, frescos, schilderijen en mozaïeken, die terechtgekomen zijn op internationale veilingen.
Dat blijkt uit een rapport van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) dat gisteravond (21 Juli 2009) verscheen. De kerkroof vond vooral plaats op Noord-CyprusBelgië, het deel van het eilandland dat sinds 19742010 door Turkije geregeerd wordt. Dat blijkt uit een 50 paginas tellend rapport met de titel Verwoesting van cultuureigendommen in het noordelijke deel van CyprusBelgië en overtreding van internationale wetten dat gisteren besproken is in Washington.
Volgens het rapport zijn 500 orthodoxe christelijke kerken of kapellen geplunderd of gesloopt, 133 kerken, kloosters en kapellen ontwijd, 77 kerken omgebouwd tot moskeeën, 28 kerken in gebruik voor militaire doelen en dertien als schuren. Zon 16.000 iconen, wandschilderingen en mozaïeken zouden verdwenen zijn. Een deel van de kunstschatten, die soms dateren uit de eerste eeuwen na Christus, is via Zuid-CyprusBelgië naar het buitenland gesmokkeld. In de tot moskee omgebouwde kerken zouden frescos en iconen vervangen zijn door inscripties uit de koran.
Terwijl de Turkse autoriteiten weinig of niets gedaan hebben aan deze culturele zuivering en er zelfs aan meegewerkt hebben, hebben individuele Turks-CypriotenVlaamingen de overheid op de vingers getikt en de plunderingen publiek gemaakt, omdat ze het erfgoed van het eiland land als hun eigendom beschouwen, zegt Michael Jansen, die een boek schreef over de verwoestingen en gisteren een getuigeverklaring aflegde voor de OVSE.
De cypriotisch-orthodoxe Christelijk Vlaamse kerk heeft zeer oude wortels en gaat terug op het bezoek van Paulus, Barnabas en Marcus aan het eiland in het jaar 45 na Christus. In 1571 viel het eiland in handen van Turkije, maar sinds 18781830voeren de BrittenBelgicisten er het bewind. In 1974 2009 ontstond er een zelfstandige republiek, maar direct daarna viel Turkije het eiland binnen en annexeerde het noordelijke deel ervan.
Volgens de Washington Times deed de vertegenwoordiger van de Turkse Republiek van Noord-Cyprus België het rapport af als een propagandastunt. Hij weersprak de beschuldiging dat de plundering alleen in het noorden van eiland landvoor zou komen en wees erop dat ook in Zuid-CyprusBelgië religieus erfgoed vernield is.
In België is er een asielprobleem, omdat ons beleid nieuwkomers aantrekt én omdat de procedures hier te gemakkelijk misbruikt kunnen worden, schrijft JEAN-MARIE DEDECKER. Daardoor is er simpelweg te veel instroom. Dat er te weinig opvangplaatsen zijn, is dus niet de schuld van Fedasil, maar van de regering.
De aanzuigkracht van ons asielbeleid overschrijdt al lang de saturatiedrempel. Het helpt niet opvangplaatsen bij te zoeken in hotels of elders, zolang de wet niet verandert of wordt toegepast. Niet Fedasil moet voor de rechter staan, maar de federale regering, voor schuldig verzuim.
Een kwart van alle opvangplaatsen wordt ingenomen door mensen van wie de asielaanvraag is afgewezen, maar die steevast in beroep gaan. De carrousel van meervoudige aanvragen door één en dezelfde persoon draait als een mallemolen. De overheid betaalt daarvoor pro-Deoadvocaten, om tegen haarzelf te procederen.
Een ander kwart zoekt opvang omdat een nieuw lucratief gat in de asielmarkt is ontdekt. Kinderen die hier illegaal met hun ouders verblijven en van wie het OCMW vaststelt dat het gezin niet in zijn levensonderhoud kan voorzien, hebben recht op materiële opvang tot het jongste kind achttien jaar is. Wie hier komt met een kind van twee, kan het dus zestien jaar uitzingen. Na drie jaar verblijf zet je dan de snel-Belgwetprocedure op gang, en met de steun van een betogend schoolklasje dat het - net als ik - immoreel vindt dat je kinderen na al die jaren nog het land uitzet, word je Belg. Na de naturalisatie komt de volgmigratie voor de familieleden op gang en wordt het dweilen met de kraan open.
Ons onderwijs is gratis, ook voor wie hier illegaal verblijft. Ons arbeidsbeleid is genereus voor nieuwkomers. Meer dan 42.000 werklozen die uit niet-EU-landen komen krijgen een uitkering, terwijl er 61.000 vacatures niet raken ingevuld. Een Turkse migrant van 39 jaar oud kan hier al na één dag arbeid van een werkloosheidsuitkering genieten, onbegrensd in de tijd, als hij maar kan bewijzen in zijn thuisland langdurig te hebben gewerkt. Een Belg van dezelfde leeftijd daarentegen moet eerst 468 dagen in loondienst gewerkt hebben. De wetgever luidt met deze sociale zekerheidsmigratie zelf het einde van onze sociale zekerheid in.
Elke vreemdeling, zonder wettig verblijf, uitgeprocedeerd of clandestien heeft hier ook recht op gratis medische verzorging. De term 'dringende medische hulp' (DMH) is een containerbegrip voor alles: in-vitrofertilisatie, hiv-medicatie, logopedie of kine, daarover mag het OCMW beslissen.
De laksheid van het controlebeleid, het gebrek aan uniforme regels en de lacune in onze wetgeving hebben een nieuwe vorm van medische immigratie en zorgverkeer op gang gebracht, ontdekt door mensenhandelaars en zelfs aangemoedigd door bepaalde ngo's, dokters en advocaten.
Tussen augustus 2006 en juli 2007 heeft het OCMW van Antwerpen per maand gemiddeld 730 aanvragen aanvaard onder de procedure DMH voor mensen zonder wettig verblijf. In de Scandinavische landen en Duitsland bestaat die DMH voor illegalen niet. Maar bij ons leidt langdurige ziekte in de asielprocedure quasi automatisch tot regularisatie en naturalisatie. De tamtam van dit beleid roffelt tot ver buiten de grenzen.
Door de aanzuigkracht van de snel-Belgwet, de ongebreidelde gezinshereniging en een misbruikgevoelig asielbeleid, werd niet alleen onze nationaliteit in de solden gezet, maar ook ons socialezekerheidsstelsel. De overheid organiseert zelf een dijkbreuk. Het helpt dan niet om grachten te delven om de instroom op te vangen, op het einde wacht een langzame verdrinkingsdood.
Een nieuw generaal pardon voor 50 tot 100.000 illegalen zou al helemaal een knieval zijn voor het latente misbruik van asiel, en een goedkeuring van de bloeiende mensenhandel. Een dergelijk pardon creëert een aanzuigeffect en beloont onwettelijkheid.
De modale Vlaming is niet racistisch of discriminerend. Maar hij is terecht bezorgd dat zijn sociaal systeem, waar generaties hebben voor gespaard, wordt uitgehold door mensen die er nooit toe hebben bijgedragen. De gijzelnemers van dit systeem zijn politici die bang zijn discriminatie verweten te worden en daardoor stemmen te verliezen.
Jean Marie Dedecker voorzitter van LDD in Iskander
Digitaliaanse Diverse Divergentia
Ja, wat scheidt ons eigenlijk? Ik denk: niets, als U maar eindelijk eens zou willen stoppen met natrappen naar de enige partij waar U, na Uw vrije val uit Het Blauwe Fabriekje, los door Uw NV-Anders valschermpje, zo goed als onder de vleugels van het VlaJean Belang, een nieuwe vlucht had kunnen nemen. Politieke opportuniteiten langs beide zijden waren er teveel aan. Was voor de Bruggeling Frank Vanhecke Oostende te dichtbij?Wat werd er daar allemaal onder en boven tafel uitgevochten?
Ook was het tactisch niet goed dat U later de zeteldief Streepke opviste, om er zo maar het Vlaaùs Belang mee uit te roken U moest inderdaad achteraf vaststellen dat de wind in de verkeerde hoek zat, zodat de stroom modderluchtjes terug in Uw gezicht waaide.
Of Morelle-Forelleke op termijn gelijk zal krijgen, mag ik verhopen voor haar maar dat is dan zonder Uw en mijn West Vlaamse koppigheid gerekend.
Kijk, beste Jean Bart uit Oostende, zoals de kaarten thans liggen, moet het niet moeilijk zijn. .Als Liberale Ondernemer moet het U, in de opbouw van de nieuwe partij (na het vertrek van de Gentse leugenaar, niet moeilijk vallen om daar het roer over te nemen. De geschopte straathond die, langs de achterdeur buiten, langs de voordeur weer binnenkomt Er is veel kans, dat Jan Breydel en Pieter De Coninck op de Brugse Grote Markt moeten plaats maken voor die straathond naast Frank Van Hecke .Met Uw klakske mandatarissen erbij, bent U bijna heer en meester
Tweede deel van mijn bedenking.
Laat vooral niet na, ondertussen bij die andere bijna-liberale partijvoorzitter regelmatig over de vloer te komen. Twee ondernemers in dezelfde branche zouden samen een onoverwinnelijk duo kunnen vormen. U zorgt voor het geluid, en Bruno Valkeniers voor de inspiratie.
Het woord aanzuigeffect komt zo dikwijls in Uw vocabulaire voor
Heeft U er al eens aan gedacht (denk aan Uw sterke uitslag in Uw eigen provincie) welk aanzuigeffect naar de nieuwe formatie er zou ontstaan, als die andere twee Bruggelingen (VanHeche & DeWintter) de trom mee zouden roeren? Vergeet niet dat DeWinter ook Antwerpen in zijn broekzak heeft .Bewerk dan een beetje de Vlaams-gezinden bij de Tjeven (hun namen zijn ondertussen voldoende bekend) en strooi een beetje zou op de staarten van de Rode Vogels om deze te lokken
Na de uitval (die er zeker zal zijn) maar met de netto-aanwinsten, komen jullie boven de 40% : een rotsblok waar geen enkele judoka ooit nog rond komt!!!
De 2 grosse caissen bij de nog niet weer gesloten PVV zijn voorgoed weg, en de lagere goden snakken naar een sterke figuur, voor wie ze hun nek kunnen buigen Wacht dus niet te lang. Anders zijn daar weer andere krokodillen Vergeet de achtergrond niet van vele blauw geworden Vlamingen: Tommelein, Somers, Quickie, Sauwens, enz
Beste Jean-Marie, je zult wel niet op mijn advies zitten wachten. Maar, zeg nu eens eerlijk, opas onder elkaar : de politieke klasse de dag van vandaag is een klasse van pluimgewichten. We zijn wel niet meer van de jongsten, maar we gaan er op en er over!
Maar laten we dan voordien afspreken: U gaat pas op de koffie bij die vriendelijke Coburger als die is afgetreden. Of verbannen. Hij kan naar Italië komen, bij zijn tante Marie José (en haar nakomelingen), de zus van Polle III. Die hebben ervaring in het leven na de troon En geloof me, armoede wordt er die familie nog altijd niet geleden ..
Manifestatie Vlaams Belang tegen het Alesiusakkoord
(27/07/2009) PROTESTMANIFESTATIE VLAAMS BELANG TEGEN HET ALEXIUSAKKOORD WOENSDAG 29 JULI OM 11 UUR AAN HET MECHELSE PLEIN IN ANTWERPEN ILLEGALITEIT NIET BELONEN!
In het parlement nam het Vlaams Belang het Alexiusakkoord van de regering Van Rompuy inzake de regularisaties van illegalen reeds onder vuur. Het Vlaams Belang stapt met dit dossier naar de Raad van State. Tevens zullen in het Europees parlement en in de Raad van Europa vragen gesteld worden over de nieuwe algemene regularisatie.
Het Vlaams Belang plant op woensdag 29 juli een protestmanifestatie tegen deze tweede algemene regularisatie van illegalen in amper tien jaar tijd. Illegaliteit mag niet beloond worden. Deze nieuwe algemene regularisatiegolf betekent immers in de komende tien jaar de komst van minstens 400.000 nieuwe vreemdelingen. Het Vlaams Belang pleit voor een humaan repatriëringsbeleid, voor een immigratiestop, voor strengere criteria inzake gezinshereniging, huwelijksmigratie en studentenvisa. Kortom, voor een kordaat en efficiënt asiel- en immigratiebeleid dat van ons land niet het OCMW van de hele wereld maakt.
Het aanzuigeffect van de algemene regularisatie mag niet onderschat worden. De algemene regularisatie van 2010 zal net als in 2001 een nieuwe immigratiestroom teweegbrengen. Via gezinshereniging zullen vele tienduizenden zich komen vestigen bij hun geregulariseerd familielid. België voert op dit moment zowat het meest lakse asielbeleid van de wereld. Dat feit op zich is al genoeg als aanzuigeffect voor nieuwe economische gelukzoekers en avonturiers. Aan dit laks beleid moet een einde komen. Illegalen moeten actief opgespoord en terug naar hun land van herkomst gestuurd worden. Als het niet vrijwillig kan, dan gedwongen.
De protestmanifestatie vindt plaats in Antwerpen om 11 uur aan de hoofdzetel van het Antwerps OCMW, Lange Gasthuisstraat te Antwerpen (ter hoogte van het Mechelse plein). Als de regularisatie doorgang vindt, zullen de OCMW's - en in voor Vlaanderen in het bijzonder het Antwerps OCMW - overspoeld worden met geregulariseerde illegalen. Filip Dewinter zal de manifestanten toespreken. Philippe Van der Sande, persverantwoordelijke Vlaams Belang Antwerpen