Sinds het huidige succes van de Partij van de Vrijheid (PVV) neemt de kritiek op de partijleider Geert Wilders vanuit politieke kringen zeer snel toe. De wijze waarop dit gebeurt, doet denken aan de demonisering van Pim Fortuyn, die, zoals bekend, in 2002 werd vermoord.
De regeringspartijen CDA, PvdA en de ChristenUnie gaan zich nu (volgens plan) harder afzetten tegen de PVV-leider. Zo bracht de regeringscoalitie haar politieke kanonnen' in stelling. Dat waren de PvdA-minister van Integratie Eberhard van der Laan, de CDA-minister van Buitenlandse Zaken MaximeVerhagen en de CU-minister van Defensie Eimert van Middelkoop. De laatste noemde Wilders in het dagblad Trouw een overgangsfiguur die achterhoedegevechten voert'.
CDA-prominent Hans Hillen roept in de Volkskrant zijn partijgenoten Eurlings en Verhagen op om Wilders aan te pakken. Ook minister Donner (Sociale Zaken, CDA) is van de partij.
Eimert van Middelkoop, die als minister van Defensie de hoogste autoriteit is van onze krijgsmacht, heeft, zoals hij zelf eens opmerkte, zijn kennis van militaire zaken vooral opgedaan bij het spelletje Stratego, dat hij in de huiselijke kring graag mag spelen. Maar hij heeft niet de moed om onze koopvaardij te beschermen tegen Somalische zeerovers. Hij is bang voor escalatie van geweld. Hoezo? Komen, volgens de Stratego-spelregels, de Somaliërs dan soms terug met slagschepen en atoomonderzeeërs? Anderzijds is hij manmoedig genoeg om Wilders en de PVV aan te vallen. Hij noemt ze bangmakers' omdat de PVV waarschuwt voor de toenemende invloed van de islam in onze Westerse samenleving.
KEURIG Dan is er nog de CDA-minister Piet Hein Donner. Een keurige magistraat op een rijwiel, die alleen nog niet beseft in welke tijd hij eigenlijk rondfietst. Berucht was zijn uitspraak in Vrij Nederland in 2006. Donner was toen nog minister van Justitie. Hij verklaarde dat in Nederland de islamitische rechtspraak, de sharia, moest worden ingevoerd indien twee derde van de Nederlandse bevolking daarom zou vragen. Kennelijk had de minister nog nooit op internet gezien waartoe sharia-uitspraken kunnen leiden. Bijvoorbeeld het afhakken van handen, voeten en benen bij dieven of het stenigen van vrouwen en meisjes die beschuldigd worden van vermeende seksuele misstappen. Soms betreft het kinderen van twaalf of dertien jaar.
KNETTERGEK Dan is er ook nog de PvdA-minister Eberhard van der Laan (Integratie), de opvolger van Ella Vogelaar, die destijds beweerde dat de Nederlandse samenleving gebaseerd moest zijn op een joods-christelijk-islamitische cultuur. Dat lokte het niet beleefde maar wel befaamde antwoord van GeertWilders uit, namelijk: Mevrouw, u bent knettergek...' Volgens Van der Laan kan Wilders niet rekenen, omdat deze in Denemarken gezegd zou hebben dat er een paar miljoen criminele allochtonen in Europa naar hun eigen land zouden moeten worden teruggestuurd.
Ook Maxime Verhagen (CDA), minister van Buitenlandse Zaken, deed een duit in het zakje en beschuldigde Wilders van het zaaien van verdeeldheid. Nu de populariteit van de PVV, die bijna de grootste partij is geworden, zich zo duidelijk begint af te tekenen, is het waarschijnlijk dat er meerdere politici Geert Wilders zullen gaan verketteren.
Die situatie hebben we eerder meegemaakt, namelijk in het laatste levensjaar van de op 6 mei 2002 vermoorde politicus Pim Fortuyn. Ook die was een doorn in het vlees van het zittende politieke establishment. En net als bij Wilders groeide in 2002 het aantal zetels voor Pim FortuynsLPF partij, de , als kool. Vrijwel alle politici sloten zich toen aaneen om Fortuyn te diaboliseren.
Vele dagbladen en andere media deden eraan mee. Er was geen spoor van schaamte meer te bekennen. Het dagblad Trouw noemde Pim: een vuile kale nepprofessor met de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler'. De Volkskrant bestempelde hem als: de Mussolini van de 21e eeuw', terwijl Marcel van Dam hem vergeleek met Adolf Eichmann, de schrijftafelmoordenaar van zes miljoen Joodse burgers.
Ook Paul Rosenmöller (destijds GroenLinks), Wim Kok (destijds PvdA, minister- president), Ad Melkert (PvdA) en Jan Marijnissen (SP) deden naar vermogen mee. Heel politiek links dus.
Volkert van der Graaf, die Fortuyn vermoordde, verklaarde tijdens de rechtszitting dat hij de politicus niet kende, nog nooit een redevoering van hem had beluisterd en nog nooit een column, een artikel of een boek van hem had gelezen. Op de vraag van de rechter waarom hij dan Fortuyn had doodgeschoten, antwoordde Volkert dat hij via de kranten en de andere media had vernomen hoe slecht en gevaarlijk Fortuyn eigenlijk was.
VOORGEKOOKT Kortom: de moordaanslag was via de dag- en weekbladen, de tv en de radio al maandenlang voorgekookt. Van der Graaf werd door de justitie met alle egards behandeld en tot op heden wordt zijn naam in de pers, uit een eigenaardig soort piëteit, meestal niet voluit vermeld. Hoewel iedereen weet hoe hij heet. En van een zogenaamd Hans Melchers Fonds, waarvan de oprichter inmiddels door oud-premier mr. A. van Agt buitenspel is gezet, krijgt Volkert financiële middelen om zijn goede naam te beschermen'.
Wat zich nu politiek afspeelt rondom Geert Wilders begint verdacht veel op de dodelijke demonisering van Fortuyn te lijken. Laten wij ervoor waken dat dit gruwelscenario niet meer herhaald wordt en dat we nooit meer zullen meemaken dat na een politieke moord vooraanstaande politici voor de televisie treurig, maar volstrekt hypocriet, met gebroken stem zullen verklaren (zoals destijds Wim Kok deed) dat ze er helemaal kapot van zijn'. *** Wij danken Prof. dr. Bob Smalhout en de krant De Telegraaf voor hun toestemming tot overname van deze column eerder verschenen in de Telegraaf. ***
Digitaliaanse Diverse Divergentia
t SCHELDT bedankt bovenstaande mensen, en ik bedank t SCHELDT dat ze me de kans geven om dit verhaal te vermenigvuldigen nogmaals onder toevoeging van een woordje publiciteit. Want denk nu niet dat bovenstaand artikel het enige is, waarnaar iedere week/14 dagen Uw ziel smachtend naar verlangt .
En weer vind ik hier de adem van de Symbolische Linker Oppersmurf, dit keer niet in woorden, maar in daden. U kent toch de bloedrode uitdrukking uit vroeger werkmanstijden : GIj, ge zijt mijn kameraad! Of k sla op Uw muile! .
Net als messentrekkers (zonder hierbij een of andere etui speciaal mee te bedoelen): als ze t niet kunnen halen met woorden, dan slaan ze met de vuisten. Gaat het niet met de vuisten, dan met het mes ..Al moet ik toegeven dat mijn redenering niet helemaal klopt. Bij bepaalde godsdienst-fanaten is het mes het voornaamste argument! Verboden wapen, of niet ..
Bij ons, in Vlaanderen, laten de linkie-winkies, ietwat beschaafder als ze zich voordoen, het voorlopig bij verbale argumenten. Of liever, bij non-argumenten, want redelijke argumenten zijn er niet. Dus gebruiken ze het Hitler-wapen bij uitstek : nog niet niet de gele Davidster, maar erger : een schutskring, zoals bij de varkenspest, of miond-en klauwzeer, bruxelose (besmettelijk verwerpen) of myxomatose, de iets mens-vriendelijker konijnenplaag. In ieder geval, iets bij de lagere diersoorten, mestkevers bijvoorbeeld Maar, origineel als ze zijn, gebruiken ze de standaard-uitdrukking in de .originele taal. Staat iet of wat vaderlandser. Het wordt dan een cordon saniaire. Iets wat mij altijd doet denken aan vuile WC-potten .
Het kerk- en moskeebezoek is de afgelopen jaren verder gedaald. Vooral moslims bezoeken minder vaak hun gebedshuis. Gereformeerden blijken andermaal de trouwste kerkgangers van Nederland.
De cijfers Van de Nederlandse volwassenen noemt zich 29% katholiek, 19% protestants (9% Nederlands hervormd, 6% PKN, 4% gereformeerd), 5% islamitisch, en 5% overig. 42% zegt niet kerkelijk te zijn.
Refodomes op de bible belt
Het kerkbezoek ligt in de zogeheten bible belt van Nederland nog altijd erg hoog. Zo moesten er vorig jaar in Barneveld zelfs twee megakerken - ook wel refodomes genoemd - bijgebouwd worden. De ene is van de Gereformeerde Gemeente, en biedt plaats aan 1.400 mensen. De andere kerk, die er pal naast ligt, behoort tot de Gereformeerde Gemeenten in Nederland en heeft 2.500 plaatsen.
De grootste kerk van Nederland staat in Opheusden (Gelderland) en behoort ook tot het kerkverband van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. De kerk heeft 2.850 zitplaatsen, die iedere zondag zijn gevuld.
Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) onder ongeveer 10.000 Nederlandse volwassenen. Het CBS onderzocht 'religie in het perspectief van sociale samenhang' in de periode 2004-2008 en vergeleek de uitkomsten daarvan met eerder onderzoek.
Christen Bijna een op de twee Nederlanders boven de 18 jaar is christen 48 procent. Daarvan is 29 procent katholiek, negen procent rekent zichzelf tot de Nederlands Hervormde Kerk, zes procent tot de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) en vier procent is gereformeerd. Het CBS meldt dat van de totale Nederlandse bevolking vijf procent moslim is. Dat komt neer op ongeveer 825.000 mensen. Tot 2005 werd het aantal moslims geschat op basis van het totaal aantal niet-westerse allochtonen, wat neerkwam op ongeveer een miljoen. Sinds die tijd wordt er gewoon geenquêteerd.
In 2006 woonden er volgens het CBS 850.000 moslims in Nederland. Het verschil met de nieuwste cijfers noemt een woordvoerder van het instituut tegenover elsevier.nl 'niet significant'.
Kerkbezoek Een op de vijf Nederlandse volwassenen bezoekt regelmatig een religieuze bijeenkomst. Het kerkbezoek liep de afgelopen jaren verder terug, maar vooral het moskeebezoek daalde hard. Ging in 1998 nog 47 procent van de moslims een keer per maand naar de moskee, in 2008 is dat nog maar 35 procent. 'De helft gaat zelden of nooit,' meldt het CBS.
Het percentage katholieken dat regelmatig diensten bezoekt, liep terug van 31 naar 23 procent.
Andermaal blijken protestanten, waaronder onder meer PKN'ers en (bevindelijk) gereformeerden vallen, de meest trouwe kerkgangers. Onder hen viel dan ook nauwelijks een daling te bespeuren: 63 procent bezoekt minstens een keer per maand de eredienst. Daarvan gaat de helft iedere week.
Vrijwilliger Vooral de PKN'ers, en in iets mindere mate de gereformeerden, tonen een sterke betrokkenheid bij de samenleving door zich in te zetten als vrijwilliger. Mensen van andere gezindten en niet-kerkelijken zijn dat minder. Volgens de grafiek die het CBS levert, zijn moslims het minst betrokken bij de samenleving.
Het CBS noemt het 'opvallend' dat de kerkelijkheid in de grote steden toeneemt, daar waar het in alle overige gebieden terugloopt.
Verwarring inde geesten Moslim of Christen .Men geeft het, in één zin over kerk of moskee in de tiel, precies alsof die twee gebedshuizen gelijkwaardig zouden zijn Zoals men voorbij gaat aan het feit als een moskee bij definitie een gebedshuis is of misschien een verzamelplaats voor het ronselen van extremisten ..Maar misschien drukt deze zin wel ongewild de versluierde wens van opstellers in; dat een kerk = een moskee zou zijn De titel echter, is op grond van de cijfers in het artikel zelf, verkeerd. 35% van 850.000 Muzelmannen gaat naar de moskee, dat is 243.00 individuen, vrouwen en kinderen inbegrepen.
Dat wil dus zeggen, dat een goede 240.000 individuen al die tramelant over godsdienst en recht op respect misbruiken, om op een totale bevolking NL van circa 16.000.000 gans het land op stelten te zetten, en jaren op stelten te houden! Erger nog, als de politicus Geert Wildersde bevolking wakker schudt, zodat er traag maar zeker verzet zou komen, en respect voor de eigenwaarde, wordt hij gediaboliseerd en in de pers zodanig verketterd, dat hij straks, na Van Gogh en Pim Fortuyn dreigt slachtoffer N° III te worden van het Muzelmans gespuis
Hoog tijd dus, dat aan alle migranten, vooral aan de Muzelmannen, met doorslaande argumenten uitgelegd wordt dit is òns land, en als U liever Uw Muzelman-zijn ten volle beleeft, ga dan terug van waar U komt! Of waar U denkt thuis te horen. En voor de andere gelukzoekers: er is hier geen geluk te vinden voor jullie, zolang de knelpuntberoepen niet zijn ingevuld, en de laatste langdurige werkloze niet aan het werk is gezet!
Over het eigen land hebben wij geen cijfers. Ze bestaan wel, maar zijn staatsgeheim Ik neem aan, dat de toestand in VL niet veel zal verschillen met deze in NL. Zelfs niet als er rekening moet gehouden worden met de vroegere beklemtoning over het katholieke Zuiden .Want, aansluitend met mijn vorig stukje, zou ik bijna besluiten dat het voor een gelovige beter leven zou zijn in NL Of beter: in de Republiek der Herenigde Nederlanden ..
Hoe legt U anders uit, dat de seminaries bij ons sluiten bij gebrek aan, terwijl de bestaande priester-roepingen hun opleiding voltooien in NL?....De Aartsbisschop van Mechelen-Brussel ware beter een Gereformeerd Calvinist geweest! Of een overtuigd Protestant! Opheusden, een gemeentein Gelderland, let wel, Monseigneur, heeft een (nieuwe) kerk met 2.850 zitplaatsen, die iedere zondag volzet zijn ..Zegt U dat niets? Maar misschien heeft U, uit racune, liever dat bij ons dat moskeeën vol zitten. Niet op zondag, uiteraard, maar op vrijdagavond. Netjes meegenomen om vanaf 13 uur niet meer te moeten werken .Joden tenminste gebruiken voor hun erediensten de Sabbat, d.i. de Zaterdag, wat ons, in de Engelse werkweek, niet eens kan bommen .
Nu ik, bij het einde van dit stukje, alles op t gemakske eens herlees, valt mij een andere schrikbarende gedachte in ..Met die minimale cijfers (5% volwassen Muzelmannen) in de statistieken: Dat Onderzoeksinstituut is toch niet bezig met zeem aan onze baard te smeren. Ons de tegenstrever te doen onderschatten, om zo de buit beter te kunnen binnenhalen .Want pas op! Er kan veel door de beugel in het belang van het land ..
Het aantal alleenstaanden in België blijft stijgen, meldt de Federale Overheidsdienst Economie. Het grootste aantal singles is te vinden in de leeftijdsgroep van 25 tot 29, waarin 21,5 procent van de mannen geen partner had.
Bij het begin van de jaren 1980 was dat nog 8,2 procent. Bij de vrouwen gaat het om 14,9 procent in 2006 tegen 5,8 procent in 1981. Kinderen blijken ook vaker door één ouder te worden opgevoed. In de leeftijdscategorie van 40 tot 44 jaar steeg het aantal alleenstaande moeders van 6,4 procent in 1981 tot liefst 15,2 procent in 2006.
Eerdere studies toonden al aan dat het aantal alleenstaanden, zeker in de steden, stilaan het aantal mensen dat in een gezin leeft, dreigt te overvleugelen. In het Brussels Gewest is het al zo, met 51 procent, in Antwerpen zitten ze al vlak bij de 45 procent. Dat is erg veel en toont pijnlijk duidelijk aan dat de vermeende sociologische standaard - vader, moeder en twee kindjes - stilaan een minderheidstype wordt.
De overgrote meerderheid van de alleenstaanden heeft daar niet expliciet voor gekozen. Eenmaal over de dertig zijn alleenstaanden meestal het gevolg van echtscheidingen en de onwil of het onvermogen om een nieuwe partner te vinden. Dat schept voor velen een economisch precaire toestand. Vrouwen die door hun partner verlaten worden en aan het werk moeten, zien hun inkomen dalen.
Mannen met onderhoudsplicht ook. En dat terwijl de vaste kosten voor woning, huur en elektriciteit op constant blijven. Om nog te zwijgen over de belastingvoeten, die voor alleenstaanden vaak zwaarder uitvallen dan voor koppels.
De problemen van de alleenstaande beperken zich ook lang niet altijd tot het zuiver materiële. Fenomenen als vereenzaming en isolement komen logischerwijze bij hen vaker voor dan bij de leden van een koppel of een gezin. Uit de geluksstudie van Mark Elchardus bleek niet zo lang geleden nog dat er wel degelijk een causaal verband bestaat tussen het hebben van een relatie en het beleven van een geluksgevoel.
Daarom wekt het ook verwondering dat in een tijd waarin zowat voor iedere minoritaire probleemgroep wel een hulpverlener of een beleidsprogramma voorhanden is, er vanuit het beleid een oorverdovende stilte klinkt over de problematiek van de alleenstaanden, die stilaan maar zeker de helft van de bevolking van onze grootsteden uitmaken.
Yves Desmet
Digitaliaanse Diverse Divergentia
Die linkie-winkies toch! Ze fladderen lijk een gevangen straatmus tegen de tralies van het kooitje waarin ze gevangen zitten Ze zien wat er misloopt, maar hun linkse overtuiging dat zijn hun tralies, laat hen niet toe de juiste conclusies te trekken En zeker niet
Yves Desmet Politiek commentator
want als een orkestmeester bespeelt hij zijn Rote Kapelle (Duits voor Rood Orkest), in éénklank met zijn geloofsgenoten van de TV .
Ik schrijf geloofsgenoten , omdat zij, net als de christenen, geloven. Zij geloven in de rode broederschap van dank zij het socialisme worden wij allemaal beter, maar zij, de leiders die leven in rijke lofts, meest. Vergeet niet dat de definitie van geloven is: aanvaarden op het gezag van een ander ..Zij weten dus niet, maar hollen als lege vaten de fluitspelers achterna.
De Politiek Commentator die de wereld ons benijdt, vergeet gemakkelijkheidhalve te spreken over het verloop van de zoekende jongeren, die terecht komen in allerlei Oosterse godsdiensten, bezinningsgroepen en schijngodsdiensten .Zij lopen verloren in de doolhof van hun eenzaamheid .
En zo kom ik op geloven , want ik, ook maar een simpele straatmus zijnde, leef en werk aan de buitenkant van dat linkse traliekooitje . Omdat ik mij buiten dat kooitje beweeg, en zeker niet gevangen zit in een ander kooitje, kan ik vrij-uit spreken. Zelfs over geloven in de christelijke betekenis van het woord, want dat zou een ander kooitje kunnen zijn. ..Niet dat het vroeger, toen de meerderheid van de Vlaamse mensen nog geloofde en naar de kerk ging, zoveel beter was. Maar toen kende men tenminste nog de waarde van het Sacrament van het Huwelijk, en van het gegeven woord.Toen hadden de liturgische woorden van de Priester in de kerk nog een sacrale waarde : Wat God (*) verbonden heeft, zal de mens niet scheiden en in goede en kwade dagen, tot de dood ons scheidt .
Voor mij is het ook een historische fout, een onverantwoorde lamzakkige verwaarlozing, dat de Kerkleiders zelf verantwoordelijk zijn voor de degradatie van de Sacramenten. Met als gevolg de totale leegloop en de banalisering van het sacrale. Een beetje de geschiedenis van de hond die hapt naar zijn eigen staart .Men ziet alleen de binnekant van de kerk bij doopsel en begrafenis. Uit gewoonte. Voor het oog der mensen. Voor de pompeuze vertoningen en om mekaar te overtroeven Trouwen en Communiefeesten doet men ook liefst in de kerk. Zie voorgaande redenen, mar dan in de overtreffende trap.
Als ik het even oneerbiedig mar vertolken: als men lid wil zijn van een vogelpikclub, moet men de regels van die club volgen. Als men als gelovig mens door het leven wil gaan, moet men de reglementen volgen. Wie de reglementen niet volgt, wordt uitgesloten! Wie anders nooit in de kerk komt : geen communiefeest, geen trouwfeest, geen kerkelijke begrafenis. Wie de liturgische tramelant wenst, kan die laten doorgaan in de zaal waar het feest doorgaat .Doorleefde kerkelijke plechtigheden zijn voorbehouden aan iedereen die wil, maar daar ook naar leeft. Wie nooit de kerk ziet staan, heeft die op de ernstigste momenten van het leven ook niet nodig. Daarin kunnen we van de Muzelmannen leren:; respect. Maar dat moet men iedere dag verdienen. Ruggengraat en volharding : dat hebben de te softe herders nodig!
Het gezin, zoals bedoeld door Mevr. Alexandra Coolen (en niet zoals Trezebees Vervotje van het ACW dat bedoelt: ik, mijn vriend en mijn hond) is sedert onheugelijke tijden de hoeksteen van elke gezonde samenleving. Waar afwijkingen uitzonderingen zijn, en niet eerder de regel. Waar genot niet primeert. Waar kinderen op alle denkbare manier een zegen zijn, maar ook een soort levensverzekering voor de toekomst. Wij zorgen voor de toekomst, en de toekomst zorgt voor ons. Door de voortdurende instandhouding. Zodat wij niet moeten vrezen voor vergrijzing of overbevolking van de wereld Geen geleerde onmogelijke theorieën, maar gezond boerenverstand. .
Maar intussen is de Verlichting gekomen, en de beschaving van de dood : abortus, euthanasie begin van het einde, waar de mens, nietige aardworm, denkt over gelijke krachten als God (*) te beschikken
Tot slot (maar dat is dan weer even te Bijbels **, en ik ben geen Pastoor!) wil ik even teruggaan naar Adam en Eva .Want God (*) sprak toen ;het is niet goed dat de mens alleen zou blijven en hij nam uit de rib van Adam, enz .Niet te geloven dat de Bijbel weer eens het laatste woord heeft!
En dat, beste mensen, heeft die altijd, en niet de Korân ..Want het origineel is altijd beter dan de kopie ..
André Baert
(*) God staat hier voor alle nobele waarden van de universele Geest die alle mensen verbindt, zelfs de ongelovigen, de boedhisten, en zelfs de vrome Moslim
(**) te Bijbels Straks wordt in jullie brievenbussen een folder gepost over het Scheppingsverhaal dat geloofwaardiger zou zijn dan de evolutieleer Maar heeft U er al eens over nagedacht, dat het Bijbels scheppingsverhaal (de fameuze 7 dagen) slechts aanvangt nadat de aarde al bestond? Pure evolutie dus .net zoals de 7 dagen een evolutie zijn op zichzelf!
(***) De titel :Het Licht uit vroeger Dagen is/was ook de titel van een Davidsfonds-boek door Daan Inghelram dat in mijn omgeving in de jaren 50-60 veel ophef maakte. Het was een nostalgisch verhaal, dat ik compleet vergeten ben, buiten de titel .
Met een tijdmachine en een heel klein beetje verbeelding .
Een tijdsbeeld met 50 jaar verschil .Want over Cyprus zullen we nooit iets lezen in de Oude Media. Nu niet en zeker dan niet De Islam wordt immers omschreven als een culturele verrijking...
Vandaar deze bewerking van een beklemmend artikel in Iskander. De bewerking heeft het nog beklemmender gemaakt. Want, wat baten kaars en bril als den uik niet zien en wil Vandaar een kleine shock-therapie om de ogen te openen????
Een mens zou bijna gaan terug verlangen naar de zachtmoedige bezettingsjaren 40-45. Naar deportatie en leven onder de knoet van Duitse soldatenlaarzen. Liever dan geregeerd te worden door het tweesnijdend kromzwaard
Honderden cypriotisch-orthodoxe christelijke kerken op zijn de afgelopen jaren op grote schaal geplunderd. De buit bestond uit duizenden iconen, manuscripten, frescos, schilderijen en mozaïeken, die terechtgekomen zijn op internationale veilingen.
Dat blijkt uit een rapport van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) dat gisteravond (21 Juli 2009) verscheen. De kerkroof vond vooral plaats op Noord-CyprusBelgië, het deel van het eilandland dat sinds 19742010 door Turkije geregeerd wordt. Dat blijkt uit een 50 paginas tellend rapport met de titel Verwoesting van cultuureigendommen in het noordelijke deel van CyprusBelgië en overtreding van internationale wetten dat gisteren besproken is in Washington.
Volgens het rapport zijn 500 orthodoxe christelijke kerken of kapellen geplunderd of gesloopt, 133 kerken, kloosters en kapellen ontwijd, 77 kerken omgebouwd tot moskeeën, 28 kerken in gebruik voor militaire doelen en dertien als schuren. Zon 16.000 iconen, wandschilderingen en mozaïeken zouden verdwenen zijn. Een deel van de kunstschatten, die soms dateren uit de eerste eeuwen na Christus, is via Zuid-CyprusBelgië naar het buitenland gesmokkeld. In de tot moskee omgebouwde kerken zouden frescos en iconen vervangen zijn door inscripties uit de koran.
Terwijl de Turkse autoriteiten weinig of niets gedaan hebben aan deze culturele zuivering en er zelfs aan meegewerkt hebben, hebben individuele Turks-CypriotenVlaamingen de overheid op de vingers getikt en de plunderingen publiek gemaakt, omdat ze het erfgoed van het eiland land als hun eigendom beschouwen, zegt Michael Jansen, die een boek schreef over de verwoestingen en gisteren een getuigeverklaring aflegde voor de OVSE.
De cypriotisch-orthodoxe Christelijk Vlaamse kerk heeft zeer oude wortels en gaat terug op het bezoek van Paulus, Barnabas en Marcus aan het eiland in het jaar 45 na Christus. In 1571 viel het eiland in handen van Turkije, maar sinds 18781830voeren de BrittenBelgicisten er het bewind. In 1974 2009 ontstond er een zelfstandige republiek, maar direct daarna viel Turkije het eiland binnen en annexeerde het noordelijke deel ervan.
Volgens de Washington Times deed de vertegenwoordiger van de Turkse Republiek van Noord-Cyprus België het rapport af als een propagandastunt. Hij weersprak de beschuldiging dat de plundering alleen in het noorden van eiland landvoor zou komen en wees erop dat ook in Zuid-CyprusBelgië religieus erfgoed vernield is.
In België is er een asielprobleem, omdat ons beleid nieuwkomers aantrekt én omdat de procedures hier te gemakkelijk misbruikt kunnen worden, schrijft JEAN-MARIE DEDECKER. Daardoor is er simpelweg te veel instroom. Dat er te weinig opvangplaatsen zijn, is dus niet de schuld van Fedasil, maar van de regering.
De aanzuigkracht van ons asielbeleid overschrijdt al lang de saturatiedrempel. Het helpt niet opvangplaatsen bij te zoeken in hotels of elders, zolang de wet niet verandert of wordt toegepast. Niet Fedasil moet voor de rechter staan, maar de federale regering, voor schuldig verzuim.
Een kwart van alle opvangplaatsen wordt ingenomen door mensen van wie de asielaanvraag is afgewezen, maar die steevast in beroep gaan. De carrousel van meervoudige aanvragen door één en dezelfde persoon draait als een mallemolen. De overheid betaalt daarvoor pro-Deoadvocaten, om tegen haarzelf te procederen.
Een ander kwart zoekt opvang omdat een nieuw lucratief gat in de asielmarkt is ontdekt. Kinderen die hier illegaal met hun ouders verblijven en van wie het OCMW vaststelt dat het gezin niet in zijn levensonderhoud kan voorzien, hebben recht op materiële opvang tot het jongste kind achttien jaar is. Wie hier komt met een kind van twee, kan het dus zestien jaar uitzingen. Na drie jaar verblijf zet je dan de snel-Belgwetprocedure op gang, en met de steun van een betogend schoolklasje dat het - net als ik - immoreel vindt dat je kinderen na al die jaren nog het land uitzet, word je Belg. Na de naturalisatie komt de volgmigratie voor de familieleden op gang en wordt het dweilen met de kraan open.
Ons onderwijs is gratis, ook voor wie hier illegaal verblijft. Ons arbeidsbeleid is genereus voor nieuwkomers. Meer dan 42.000 werklozen die uit niet-EU-landen komen krijgen een uitkering, terwijl er 61.000 vacatures niet raken ingevuld. Een Turkse migrant van 39 jaar oud kan hier al na één dag arbeid van een werkloosheidsuitkering genieten, onbegrensd in de tijd, als hij maar kan bewijzen in zijn thuisland langdurig te hebben gewerkt. Een Belg van dezelfde leeftijd daarentegen moet eerst 468 dagen in loondienst gewerkt hebben. De wetgever luidt met deze sociale zekerheidsmigratie zelf het einde van onze sociale zekerheid in.
Elke vreemdeling, zonder wettig verblijf, uitgeprocedeerd of clandestien heeft hier ook recht op gratis medische verzorging. De term 'dringende medische hulp' (DMH) is een containerbegrip voor alles: in-vitrofertilisatie, hiv-medicatie, logopedie of kine, daarover mag het OCMW beslissen.
De laksheid van het controlebeleid, het gebrek aan uniforme regels en de lacune in onze wetgeving hebben een nieuwe vorm van medische immigratie en zorgverkeer op gang gebracht, ontdekt door mensenhandelaars en zelfs aangemoedigd door bepaalde ngo's, dokters en advocaten.
Tussen augustus 2006 en juli 2007 heeft het OCMW van Antwerpen per maand gemiddeld 730 aanvragen aanvaard onder de procedure DMH voor mensen zonder wettig verblijf. In de Scandinavische landen en Duitsland bestaat die DMH voor illegalen niet. Maar bij ons leidt langdurige ziekte in de asielprocedure quasi automatisch tot regularisatie en naturalisatie. De tamtam van dit beleid roffelt tot ver buiten de grenzen.
Door de aanzuigkracht van de snel-Belgwet, de ongebreidelde gezinshereniging en een misbruikgevoelig asielbeleid, werd niet alleen onze nationaliteit in de solden gezet, maar ook ons socialezekerheidsstelsel. De overheid organiseert zelf een dijkbreuk. Het helpt dan niet om grachten te delven om de instroom op te vangen, op het einde wacht een langzame verdrinkingsdood.
Een nieuw generaal pardon voor 50 tot 100.000 illegalen zou al helemaal een knieval zijn voor het latente misbruik van asiel, en een goedkeuring van de bloeiende mensenhandel. Een dergelijk pardon creëert een aanzuigeffect en beloont onwettelijkheid.
De modale Vlaming is niet racistisch of discriminerend. Maar hij is terecht bezorgd dat zijn sociaal systeem, waar generaties hebben voor gespaard, wordt uitgehold door mensen die er nooit toe hebben bijgedragen. De gijzelnemers van dit systeem zijn politici die bang zijn discriminatie verweten te worden en daardoor stemmen te verliezen.
Jean Marie Dedecker voorzitter van LDD in Iskander
Digitaliaanse Diverse Divergentia
Ja, wat scheidt ons eigenlijk? Ik denk: niets, als U maar eindelijk eens zou willen stoppen met natrappen naar de enige partij waar U, na Uw vrije val uit Het Blauwe Fabriekje, los door Uw NV-Anders valschermpje, zo goed als onder de vleugels van het VlaJean Belang, een nieuwe vlucht had kunnen nemen. Politieke opportuniteiten langs beide zijden waren er teveel aan. Was voor de Bruggeling Frank Vanhecke Oostende te dichtbij?Wat werd er daar allemaal onder en boven tafel uitgevochten?
Ook was het tactisch niet goed dat U later de zeteldief Streepke opviste, om er zo maar het Vlaaùs Belang mee uit te roken U moest inderdaad achteraf vaststellen dat de wind in de verkeerde hoek zat, zodat de stroom modderluchtjes terug in Uw gezicht waaide.
Of Morelle-Forelleke op termijn gelijk zal krijgen, mag ik verhopen voor haar maar dat is dan zonder Uw en mijn West Vlaamse koppigheid gerekend.
Kijk, beste Jean Bart uit Oostende, zoals de kaarten thans liggen, moet het niet moeilijk zijn. .Als Liberale Ondernemer moet het U, in de opbouw van de nieuwe partij (na het vertrek van de Gentse leugenaar, niet moeilijk vallen om daar het roer over te nemen. De geschopte straathond die, langs de achterdeur buiten, langs de voordeur weer binnenkomt Er is veel kans, dat Jan Breydel en Pieter De Coninck op de Brugse Grote Markt moeten plaats maken voor die straathond naast Frank Van Hecke .Met Uw klakske mandatarissen erbij, bent U bijna heer en meester
Tweede deel van mijn bedenking.
Laat vooral niet na, ondertussen bij die andere bijna-liberale partijvoorzitter regelmatig over de vloer te komen. Twee ondernemers in dezelfde branche zouden samen een onoverwinnelijk duo kunnen vormen. U zorgt voor het geluid, en Bruno Valkeniers voor de inspiratie.
Het woord aanzuigeffect komt zo dikwijls in Uw vocabulaire voor
Heeft U er al eens aan gedacht (denk aan Uw sterke uitslag in Uw eigen provincie) welk aanzuigeffect naar de nieuwe formatie er zou ontstaan, als die andere twee Bruggelingen (VanHeche & DeWintter) de trom mee zouden roeren? Vergeet niet dat DeWinter ook Antwerpen in zijn broekzak heeft .Bewerk dan een beetje de Vlaams-gezinden bij de Tjeven (hun namen zijn ondertussen voldoende bekend) en strooi een beetje zou op de staarten van de Rode Vogels om deze te lokken
Na de uitval (die er zeker zal zijn) maar met de netto-aanwinsten, komen jullie boven de 40% : een rotsblok waar geen enkele judoka ooit nog rond komt!!!
De 2 grosse caissen bij de nog niet weer gesloten PVV zijn voorgoed weg, en de lagere goden snakken naar een sterke figuur, voor wie ze hun nek kunnen buigen Wacht dus niet te lang. Anders zijn daar weer andere krokodillen Vergeet de achtergrond niet van vele blauw geworden Vlamingen: Tommelein, Somers, Quickie, Sauwens, enz
Beste Jean-Marie, je zult wel niet op mijn advies zitten wachten. Maar, zeg nu eens eerlijk, opas onder elkaar : de politieke klasse de dag van vandaag is een klasse van pluimgewichten. We zijn wel niet meer van de jongsten, maar we gaan er op en er over!
Maar laten we dan voordien afspreken: U gaat pas op de koffie bij die vriendelijke Coburger als die is afgetreden. Of verbannen. Hij kan naar Italië komen, bij zijn tante Marie José (en haar nakomelingen), de zus van Polle III. Die hebben ervaring in het leven na de troon En geloof me, armoede wordt er die familie nog altijd niet geleden ..
Manifestatie Vlaams Belang tegen het Alesiusakkoord
(27/07/2009) PROTESTMANIFESTATIE VLAAMS BELANG TEGEN HET ALEXIUSAKKOORD WOENSDAG 29 JULI OM 11 UUR AAN HET MECHELSE PLEIN IN ANTWERPEN ILLEGALITEIT NIET BELONEN!
In het parlement nam het Vlaams Belang het Alexiusakkoord van de regering Van Rompuy inzake de regularisaties van illegalen reeds onder vuur. Het Vlaams Belang stapt met dit dossier naar de Raad van State. Tevens zullen in het Europees parlement en in de Raad van Europa vragen gesteld worden over de nieuwe algemene regularisatie.
Het Vlaams Belang plant op woensdag 29 juli een protestmanifestatie tegen deze tweede algemene regularisatie van illegalen in amper tien jaar tijd. Illegaliteit mag niet beloond worden. Deze nieuwe algemene regularisatiegolf betekent immers in de komende tien jaar de komst van minstens 400.000 nieuwe vreemdelingen. Het Vlaams Belang pleit voor een humaan repatriëringsbeleid, voor een immigratiestop, voor strengere criteria inzake gezinshereniging, huwelijksmigratie en studentenvisa. Kortom, voor een kordaat en efficiënt asiel- en immigratiebeleid dat van ons land niet het OCMW van de hele wereld maakt.
Het aanzuigeffect van de algemene regularisatie mag niet onderschat worden. De algemene regularisatie van 2010 zal net als in 2001 een nieuwe immigratiestroom teweegbrengen. Via gezinshereniging zullen vele tienduizenden zich komen vestigen bij hun geregulariseerd familielid. België voert op dit moment zowat het meest lakse asielbeleid van de wereld. Dat feit op zich is al genoeg als aanzuigeffect voor nieuwe economische gelukzoekers en avonturiers. Aan dit laks beleid moet een einde komen. Illegalen moeten actief opgespoord en terug naar hun land van herkomst gestuurd worden. Als het niet vrijwillig kan, dan gedwongen.
De protestmanifestatie vindt plaats in Antwerpen om 11 uur aan de hoofdzetel van het Antwerps OCMW, Lange Gasthuisstraat te Antwerpen (ter hoogte van het Mechelse plein). Als de regularisatie doorgang vindt, zullen de OCMW's - en in voor Vlaanderen in het bijzonder het Antwerps OCMW - overspoeld worden met geregulariseerde illegalen. Filip Dewinter zal de manifestanten toespreken. Philippe Van der Sande, persverantwoordelijke Vlaams Belang Antwerpen