gedurende de Paasdagen door de straten van Rome gejaagd in vroeger dagen. Niet direct als voorwerp van verering, me dunkt. De Saraceen inArezzo, gelukkig van hout, die door aanstormende ruiters moet onthoofd worden: een soort legende? Het blijft een jaarlijkse opvoering van het meest geliefde volksspektakel .Semitisme en anti-semitisme ..De onsterfelijke Shakespeare, die een voor ons bijna onbereikbaar beeld tekent in De Koopman van Venetië, waar de Joodse koopman, reeds getooid met een verplichte gele (of rode?) hoed, lijdzaam moest verdragen hoe hij op straat bespuwd werd . Maar die als banker wel genoeg was om zijn geld uit te lenen, U weet wel, met als waarborg de ziel van de O zo christelijke ontlener .
De aversie van de Nazi-chiefs voor het bolsjevistisch communisme, die ze verachten als een Jooodse uitving wat het in feite ook was maar waar liefst zo weinig mogelijk over gesproken wordt. Is communisme christelijk misschien? Laat toe te zeggen daty het er zeer dicht bij ligt: ieder mensenkind even gelukkig. als kinderen in Abrahams schoot .Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren .Al zijn die meestal van financiële aard .
Ach en Ach! Nu komt Björn Roose aandragen met nog nieuwe, bijna vergeten feiten .
Besluit: zou dat Uitverkoren Godsvolk misschien de vloek in zich dragen? .Zou de Jood EBENZER SCROOGE bij Charles Dickens misschien de oplossing geweten hebben? Zie Christmas Carolls .Straks in het weer Kerstmis voor alle mensen van goede wil .. Vreemd toch dat het allermooiste kerstliedje, wereldwijd bekend in alle talen, de Stille Nacht is, uit Oostenrijk .het geboorteland van Dolfie ..
De katholieke kerk : anti-semitischer dan de fascisten
"Na 1931 was er geen openlijk conflict meer tussen de kerk en de staat tot de anti-joodse wetten van 1938. Zelfs toen maakten Pius XI en de katholieke kerk, die veel meer anti-semitisch was dan het fascisme alleen bezwaar tegen het verbod op een huwelijk tussen katholieken en bekeerde joden. Zoals De Felice heeft opgetekend, bevestigde Pius XI 'door dat te doen, zo niet volgens de wet (nel diritto) dan zeker in de overtuiging van veel katholieken, het principe van de vervolging van de joden.'
Het katholiek anti-semitisme, dat de kruisiging van Christus door de joden als rechtvaardiging gebruikte, had in 1880 onder andere geleid tot de verspreiding door de katholieke kerk in iedere Italiaanse parochie van het boekje La Questione giudaica in Europa, dat stelde dat de joden goddelijke tuchtiging verdienden omdat zij 'de gezworen vijanden van de landen waren waarin zij zich bevonden' en 'niet het recht hadden' als andere inwoners te worden behandeld.
In 1922 claimde de jezuïtische publicatie Civiltà cattolica dat het marxisme 'een geperverteerde semitische fantasie' was (Marx was joods) en de Sovjet-Unie een 'joodse communistische republiek' (veel bolsjewistische leiders waren joden). n 1929 verdedigde padre Agostino Gemelli, de franciscaner stichter van de Universiteit van het Heilig Hart, de juistheid van 'die verschrikkelijke veroordeling die het popolo deicida [het godsmoordende volk, noot van mij] over zichzelf heeft gebracht en waardoor het door de wereld trekt, niet in staat de vrede van een thuis te vinden, terwijl de gevolgen van de verschrikkelijke misdaad het overal en altijd achtervolgen'.
Bot als altijd zei Farinacci, die een anti-semiet was, in een toespraak in 1938: 'Als wij als katholieken anti-semieten zijn geworden, komt dit door de lessen die ons door de kerk in twintig eeuwen zijn geleerd ... Wij kunnen niet in een paar weken het anti-semitische geweten afleggen dat de kerk millennia lang in ons gevormd heeft.
Toen Mussolini Pius XI in februari 1932 ter gelegenheid van de derde verjaardag van het Verdrag van Lateranen ontmoette - het was de enige ontmoeting tussen beiden - vertelde de paus, bezorgd over het communisme, hem: 'Toen ik in Warschau was, zag ik dat bij alle bolsjewistische regimenten de burgercommissaris een jood was.'
De meeste fascisten aan de andere kant, hadden nog zeer lang alleen bezwaren tegen de joden, omdat zij hen over het algemeen zagen als de belichaming van de verfoeide bourgeois geest. Voor Mussolini was het de geest, niet het ras, wat telde."
(Uit "Mussolini - Een nieuwe visie" van Nicholas Farrell.)
De Kruistochten gaan over het verleden. De Islam-verovering van Europa gaat over het heden. Ook de vroegere Kruistochten en de huidige Halve Maantochten hebben beiden de godsdienst als voorwendsel om het eigenlijke doel te verdoezelen, namelijk territoriale uitbreiding (de Islam) en territoriale terugwinst (de Kruistochten). Men hoeft maar naast de feiten de tijdlijn te trekken .
Even checken ..
Islam-uitbreiding van 625 tot 1059 en vanaf 1059 de Kruistochten als tegenreactie. Idem dito hetzelfde stramien voor andere landen en voor latere jaren, voorlopig tot stilstand gekomen na het (mislukt) Beleg van Wenen in 1683 en opnieuw herstart vanaf de jaren 1970.
Onderstaand (uitgebreid) artikel sluit wonderwel aan bij het vorige gevonden in Het Vrije Volk, namelijk het verband tussen het socialisme zoals wij het in onze dagen moeten ondergaan, en de Nazi-heilsleer die in een recent artikel van Marc Grammens (over de Val van de Muur) in een nieuw daglicht wordt gesteld.
In dit artikel is Grammens beducht voor de economische macht die Duitsland de facto is (groter dan Frankrijk en Engeland samen), die eenmaal de Hereniging vanOost en West ook in de geesten zal voltrokken zijn, misschien opnieuw een gevoel van .socialistisch geïnspireerde overmacht zou kunnen betekenen. Gegeven zijnde dat het socialisme de waterdrager van de Islam is (of omgekeerd), stelt zich de vraag of we voor de toekomst niet uitermate bezorgd moeten zijn. Immers, het apparaat van de onderdrukking bestaat reeds. We hebben het zelf gemaakt, in stand gehouden en uitgebreid. Het is overwegend sociaal en groen , allebei dragende elementen in de Nazi-leer, en het luistert naar de naam Europa.
Een Eeuropa dat ooit voor Hitler en de zijnen ook al een natte droom was ..
Hitler streefde zijn doel na met wapengeweld, net zoals de Islam vroeger ook vereenzelvigd werd met het kromzwaard. Beide systemen passen ondertussen een zachtere tactiek toe. Namelijk deze van de geleidelijkheid en van het inpalmen van binnen uit De linkse moloch Europa is sterker aan het worden zonder één schot. Zo ook de Islam .
Vandaar de oproep. Denk zelf na. Gebruik Uw eigen verstand om achter de schone schijn, de rauwe werkelijkheid te ontdekken. Geloof niet blindelings de Vierde Macht, de Pers. Daarom staat het Internet en de blogwereld in mijn ogen gelijk aan zowel het Verzet (tegen de Nazis) en als Kruisleger (tegen de Islam). Deze vergelijking is ongeveer dezelfde zoals men de begrippen links en rechts aan het door elkaar haspelen is
In dit oorlogsspel zijn de partijen dus blijkbaar beschaafder geworden. Althans in onze streken. Minder aan de andere kant der wereld .Er vliegen geen kogels, maar woorden heen en weer.
Voorlopig toch!.....
****************
Tu Quoque - Over de islam en de kruistochten
IBN WARRAQ - 16 NOVEMBER 2009 in Het Vrije Volk/
Vaak, als ik kritiek lever op de misdaden die zijn geïnspireerd door het islamitische extremisme, word ik onderbroken met de opmerking dat het christendom zich ooit schuldig maakte aan dezelfde wandaden. Dat het christendom zich in het verleden intolerant heeft gedragen doet echter niets af aan kritiek op de huidige intolerantie van de islam. Bovendien is de islamitische intolerantie een direct gevaar, terwijl christelijke intolerantie in het algemeen een historisch fenomeen is en niet langer een bedreiging voor de beschaving vormt. En de misdaden van het christendom werden opgetekend door de christenen zelf een schril contrast met ons politiek correcte klimaat, waarin velen, moslims voorop, aarzelen om de islam te bekritiseren.
Niettemin zou men kunnen wijzen op de tekortkomingen van het christendom in het verleden om te vermijden dat de islam als enige wordt gedemoniseerd. Maar dit principe dient dan wel twee kanten op te werken: we moeten ook voorkomen dat het christendom wordt gedemoniseerd en bereid zijn om te wijzen op de tekortkomingen van de islam. In december 2008 presenteerde Boris Johnson, burgemeester van Londen, een BBC-programma over de kruistochten dat de schuld daarvoor geheel bij de christenen legde. Het programma wees erop dat na de verdrijving van de Moren uit Spanje christenen een moskee tot kerk ombouwden een daad van vandalisme. Men liet echter na om op te merken dat de kruistochten een reactie waren op meer dan 300 jaar jihad en vervolging van christenen in het oosten, waarbij moslims honderden kerken verwoestten en vele anderen ombouwden tot moskeeën, met inbegrip van de schitterende Byzantijnse kerk Hagia Sophia [of Aya Sophia, CK].
Kijk eens naar de situatie in het Heilige Land 100 jaar voordat Paus Urban II in 1095 opriep tot een kruistocht om het te bevrijden. Het maakte toen deel uit van een territorium dat werd beheerst door Fatimidische kalief al-Hakim, wiens wreedheden door zowel christelijke als islamitische historici werden opgetekend.
De veertiende-eeuwse historicus Ibn al-Dawadari vertelt ons dat al-Hakim de kerk van St. Marcus in al-Fustat in Egypte (in de buitenwijken van het hedendaagse Cairo) verwoestte, die christenen hadden gebouwd in verzet tegen een wet die de bouw van nieuwe kerken verbood. De al-Rashida moskee verrees niet alleen op de ruïnes van de St. Marcus kerk maar ook op joodse en christelijke begraafplaatsen, dat mag je gerust vandalisme noemen. Maar het toppunt van al-Hakims wreedheden was de verwoesting van de Heilig Grafkerk, die, volgens islamitische bronnen, begon in september 1007.
Ook wel bekend als de Verrijzeniskerk was dit misschien wel het meest vereerde heiligdom in de christenheidbeschouwd als niet alleen (of Calvarië), waar volgens het Nieuwe Testament Jezus werd gekruisigd, maar ook de plaats waar hij werd begraven en dus de plaats van de Wederopstanding.
Volgens de historicus Moshe Gil, gaf al-Hakim het bevel om de Verrijzeniskerk af te breken tot op de fundamenten zelf, afgezien van datgene wat niet kon worden verwoest of uitgetrokken, en zij verwoestten ook de Golgotha en de kerk van St. Constantijn en al hun inhoud, evenals alle heilige grafstenen. Ze probeerden zelfs de graven uit te graven en alle sporen van hun bestaan uit te wissen.
Een nieuwe generatie westerse wetenschappers die zich bezighouden met de middeleeuwen heeft geprobeerd om misverstanden over de kruistochten recht te zetten. De historicus Jonathan Riley-Smith heeft erop gewezen dat de hedendaagse westerse publieke opinie, het Arabische nationalisme en het pan-islamisme allen voorstellingen over het voeren van kruistochten delen die meer te maken hebben met het negentiende-eeuwse Europese imperialisme dan met de werkelijkheid.
Met name moslims hebben wat Riley-Smith mythistories (verzonnen historiën) noemt ontwikkeld als het gaat om het vermeende onrecht dat hen is aangedaan door de kruisvaarders. Daarmee wil ik natuurlijk niet ontkennen dat de kruisvaarders verantwoordelijk waren voor gewelddaden, met inbegrip van wat soms de Eerste Holocaust wordt genoemdhet afslachten van Joden dat begon in Worms op 18 mei, 1096 en doorging in Mainz, waar de Joodse gemeenschap, een van de grootste in Europa, werd gedecimeerd. Het gaat mij er veeleer om dat de kruistochten op verscheidene niveaus verkeerd begrepen worden.
Om maar eens wat te noemen, ze waren niet exclusief gericht op het bestrijden van de islam. Heidense Wenden, Balten en Litouwers; shamanistische Mongolen; orthodoxe Russen en Grieken; ketterse katharen en hussieten; en die katholieken die de Kerk als haar vijanden beschouwdeallen waren het doelwit van de bredere missie om ketterij uit te roeien.
Noch waren de kruistochten gedachteloze explosies van barbarij, zoals Riley-Smith hun hedendaagse reputatie karakteriseert. Ze hadden een verfijnde onderliggende grondreden, theologisch uitgebreid uitgewerkt door christelijke landen die bedreigd werden door islamitische indringers die tot in het hart van Europa hadden weten door te dringenvan het midden van Frankrijk in de achtste eeuw tot Wenen in de zestiende en zeventiende eeuw.
Zij waren een antwoord op de ontheiliging van christelijke heiligdommen in het Heilig Land, de verwoesting van kerken daar, en de algemene vervolging van christenen in het Nabije Oosten. Een kruistocht moest aan strikte criteria voldoen voordat de Kerk deze als legitiem en rechtvaardig beschouwde. Hij moest worden gevoerd met het doel geweld of onrecht af te weren, met het doel om boosdoeners hun gerechte straf niet te laten ontlopen. Een kruistocht was niet bedoeld om de vijand te bekeren maar veeleer een rechtvaardige poging om ten onrechte toegeëigend christelijk territorium te heroveren. En alleen een erkende kerkelijke autoriteit als de paus kon ertoe oproepen.
De meeste kruisvaarders zouden hebben gelachen om het vooruitzicht van materiële winst. In feite werden de kruistochten tot een financiële last naarmate de kosten van oorlogvoering opliepen. De kruistochten waren veeleer gericht op niet alleen het redden van de christenheid van de islam, maar ook de zielen van de kruisvaarders zelf. Velen geloofden dat, door deel te nemen aan een kruistocht, zij van hun zonden zouden worden verlost.
Vandaag de dag gelooft men veelal dat herinneringen aan het geweld van en de verwoestingen door kruisvaarders aan hedendaagse moslims zijn overgeleverd door hun middeleeuwse voorouders.
Niets is echter minder waar. Tegen de veertiende eeuw waren de kruistochten in de islamitische wereld vrijwel vergeten. Moslims hadden er geen belangstelling meer voor, en ze beschouwden zichzelf sowieso als overwinnaars. De moslimwereld kreeg pas weer belangstelling voor de kruistochten in de jaren 1890, maar nu werden ze bekeken vanuit een westerse optiek. Westerse imperialistische retoriek, doordrongen van een tendentieuze lezing van de kruisvaardersgeschiedenis, gaven moslims een vals idee van een aanhoudende westerse aanval, terwijl de romans van Sir Walter Scott de mythe in de hand werkten van cultureel inferieure kruisvaarders die beschaafde, liberale en modern denkende moslims aanvielen. Vele Arabische nationalisten geloofden dat hun strijd voor onafhankelijkheid voornamelijk een Arabisch weerwoord was op een kruistocht die tegen hen werd gevoerd, zo merkt Riley-Smith op. Sinds de jaren 1970 echter, zijn zij uitgedaagd door een hernieuwd en militant pan-islamisme, wiens aanhangers de nationalistische interpretatie van de geschiedenis van de kruistochten over de hele wereld hebben verspreid.
Daarom zien we nu dat hedendaagse islamisten zich beroepen op de kruistochten. Zoals Osama bin Laden schreef: Voor het eerst zijn de kruisvaarders erin geslaagd om hun historische ambities en dromen te realiseren ten koste van onze islamitische umma,waarbij ze de controle over de islamitische heilige plaatsen en heiligdommen hebben verworven, en hegemonie over de rijkdommen en kostbaarheden van onze umma. De strijd gaat, volgens bin Laden, tussen het volk van de islam en de kruisvaarders overal ter wereld.
In een poging om hun vernedering onder de westerse imperialistische grootmachten te begrijpen, zijn gekrenkte moslims tot een ingenieuze maar valse interpretatie van de geschiedenis gekomen die hun negentiende- en twintigste-eeuwse uitbuiting als een voortzetting van de middeleeuwse kruistochten beschouwt. Zon bewerking van de geschiedenis stelt hen in staat om hedendaagse gebeurtenissen, zoals de oorlog in Afghanistan en de Amerikaanse aanwezigheid in Irak, in een antiwesters licht te zien, waarbij het Westen en de kruistochten tot een goed van pas komende zondebok worden gemaakt voor de schande en ontering die moslims decennialang hebben ervaren. Hun vervormde lezing van de geschiedenis geeft islamisten zowel een reden voor gekrenktheid als een rechtvaardiging voor hun gevoel van superioriteitaangezien de moslims er toch in slaagden de ongelovigen uit hun islamitische landen te verdrijven.
Ibn Warraq is senior fellow van het Center for Inquiry Transnational en de auteur van vijf boeken over de islam en korankritiek, waaronder Why I Am Not a Muslim.
Tu Quoque - ook jij. Het wordt ook wel een jij-bak genoemd. Wikipedia.
Zie ook de videoserie The Islamic Crusades (playlist HVV TV), over de islamitische heilige oorlogen die (deels) aan de kruistochten vooraf gingen en deels plaatsvonden in landen die niets met de kruistochten te maken hadden. De playlist eindigt met de video Muslim Demographics, waarvan ik de cijfers niet helemaal vertrouw, maar in principe kan het demografisch wel zo uitpakken.
Sociale kosten van migratie in Europa de feiten (4)
E.J. BRON - 14 NOVEMBER 2009
Wat de islamitische migratie Europa kost Een afrekening met een mythe heet een essay van Michael Mannheimer. Het gaat hierbij om het waarschijnlijk meest omvangrijke journalistieke onderzoek m.b.t. Het onderwerp hoeveel de islamitische migratie Europa kost. Dit is het vierde deel van een serie artikelen, waarin de kosten van migratie in Europa onder de loep worden genomen. In het onderstaande artikel wordt Zwitserland als voorbeeld genomen. (Deel 1, 2 en 3 werden door ondergetekende op respectievelijk 7, 8 en 11 november op HVV geplaatst).
Voorbeeld Zwitserland
80 % van de Zwitserse sociale uitkeringen gaat naar buitenlanders, asielzoekers en vers ingeburgerde immigranten (Roger Köppel: Zuwanderung in die Sozialsysteme, commentaar in: Die Weltwoche, uitgave 14/2007).
Alle perken te buiten gaande sociale kosten voor islamitische immigranten
Zwitserland kent al lang hetzelfde probleem als de overige landen van Europa. De migranten belasten de Zwitserse sociale voorzieningen in een verhouding die het eigen bevolkingsaandeel in Zwitserland op de kop zet. Immigratie, vooral islamitische immigratie, vindt in Zwitserland net als in de overige landen van West-Europa niet in het arbeidsproces plaats (waarmee de immigratie door politici constant wordt gemotiveerd), maar rechtstreeks in de sociale systemen van het land, dat de alle perken te buiten gaande kosten nauwelijks nog kan betalen. HET sociale probleem van Zwitserland is het probleem van de buitenlanders in Zwitserland en vooral het probleem van de moslims in Zwitserland. Daarmee heeft Zwitserland al lang hetzelfde probleem als de overige westerse landen.
Lag het aandeel werkenden bij de bruto-immigratie in 1990 nog bij 53,4 %, zeventien jaar later (2007) was dit nog maar 30,2 %. In duidelijke bewoordingen: 70 % van alle naar Zwitserland komende buitenlanders wenden zich rechtstreeks tot de sociale systemen zonder zich ooit voor een baan te interesseren, aldus de Zwitserse parlementariër Adrian Amstutz (Wir haben dasselbe Problem wie die Deutschen) in een interview uit 2007. Amstutz verder (Adrian Amstutz, parlementariër: Ausländische Sozialwerkplünderer gehören ausgeschafft Die Balkanisierung der Sozialwerke, in: Radio Kempten, 09-08-2007):
Vroeger kwamen de mensen naar Zwitserland om er te werken. Ze hielpen op dankbare manier mee onze welvaart op te bouwen. Nu laten we meer en meer mensen immigreren, die onze welvaart plunderen: personen, die niet vanwege de arbeidsmarkt, maar vanwege de sociale voorzieningen naar Zwitserland komen.
Ook hier bevindt Zwitserland zich in de algemene trend van de overige westerse landen met een noemenswaardige islamitische migrantenpopulatie. In een commentaar over deze feiten schrijft de Zwitserse journalist Roger Köppel:
De systemen voor sociale steun werden voor Zwitsers gemaakt, maar er wordt gebruik van gemaakt door buitenlanders...De Zwitserse verzorgingsstaat heeft een buitenlandersprobleem. Onderzoeken in deze uitgave bewijzen, dat tot 80 % van onze sociale uitkeringen naar buitenlanders gaat, naar asielzoekers en naar mensen die pas korte tijd geleden werden ingeburgerd.
Inmiddels is ook de Zwitserse politiek gealarmeerd. De Zwitserse parlementariër Adrian Amstutz spreekt zelfs van een Balkanisering van het Zwitserse sociale systeem en eist:
Buitenlandse plunderaars van sociale voorzieningen moeten het land worden uitgezet.
Een ongebruikelijk directe en confronterende uitlating van een politicus in een land, dat traditioneel let op egalisatie en maat in zijn taal. Maar de feiten dwingen ook de gematigde en rijke Zwitsers om een intussen onbetaalbaar geworden ontwikkeling te corrigeren. Amstutz:
Vroeger kwamen de mensen naar Zwitserland om er te werken. Ze hielpen op dankbare manier mee onze welvaart op te bouwen. Nu laten we meer en meer mensen immigreren, die onze welvaart plunderen: personen, die niet vanwege de arbeidsmarkt, maar vanwege de sociale voorzieningen naar Zwitserland komen.
In heel Zwitserland werden in 2004 ongeveer 220.000 personen respectievelijk 3 % van de bevolking ondersteund met sociale uitkeringen. 56,3 % van de ondersteunde personen zijn Zwitserse vrouwen of mannen en 43,7 % hebben een buitenlandse nationaliteit. Bij een aandeel buitenlanders in de bevolking van 20,5 % is daarmee het risico op sociale hulp voor de buitenlandse mannen en vrouwen wezenlijk groter dan voor de Zwitserse mannen en vrouwen. De vaak ontbrekende beroepsopleiding, de arbeidssituatie en de gezinsgrootte spelen een centrale rol bij de afhankelijkheid van sociale voorzieningen van de buitenlanders (volgens het Zwitserse Bureau voor Statistiek).
Maar zulke feiten en getallen van het Zwitserse Bureau voor Statistiek worden ook in Zwitserland van de kant van de links-groene voorstanders van immigratie in de regel verzwegen en streng achter slot en grendel gehouden. Net als in de overige Europese landen zingen veel politici, journalisten en intellectuelen van het linkse spectrum altijd nog het hoge lied van het zogenaamd grote voordeel van een multiculti-samenleving voor Europa en verspreiden heel bewust verkeerde informatie over de immigratie, terwijl ze tegelijkertijd bijna alle alarmerende kennis over criminaliteit, de weigering tot integratie en sociale kosten van de (islamitische) immigranten bagatelliseren, met mooie woorden wegpraten of heftig in twijfel trekken. Maar de feiten liggen al lang op tafel:
Veel immigranten nemen noch talenkennis noch een beroepsopleiding mee en zijn ook niet bereid om een overeenkomstige opleiding te volgen, laat staan te integreren. Ongeschoolde arbeidskrachten zonder talenkennis echter maken nauwelijks kans op de gespecialiseerde arbeidsmarkt van Zwitserland.
Zo omschrijft Amstutz de ware situatie in Zwitserland en gaat verder:
Dankzij onze royale sociale voorzieningen ontbreekt vaak iedere prikkel om je verder te ontwikkelen of om echt intensief op zoek te gaan naar werk op de arbeidsmarkt. In Zwitserland zijn het dan ook niet in de eerste plaats de familieleden of echtgenoten, die (zoals in veel landen) voor werkloze of van de lijst afgevoerde buitenlanders moeten opkomen, maar de werkloosheidsverzekering en de sociale bijstand en daarmee de premie- en belastingbetaler. Het gevolg: het aandeel buitenlandse uitkeringsgerechtigden in Zwitserland is bovengemiddeld groot en wordt steeds groter. Zo maken de buitenlanders, die een bevolkingsaandeel van 20,4 % uitmaken, aanspraak op 43,8 % van de sociale voorzieningen.
Deze aantallen, volgens Amstutz, staan zelfs in rechtstreekse relatie tot de geografische herkomst van de uitkeringsgerechtigden. Zo liet een wetenschappelijk onderzoek voor het kanton Zug zien, dat mensen uit voormalig Joegoslavië van 2003 tot 2005 20,8 % van de nieuwe uitkeringen kregen, hoewel ze slechts 6,1 % van de bevolking vertegenwoordigen. Daarom wordt er, aldus Amstutz, tegenwoordig terecht gesproken van een Balkanisering van de sociale voorzieningen.
Amstutz wordt nog duidelijker en eist de bestraffing van buitenlandse plunderaars van sociale voorzieningen en buitenlandse schijninvaliden alsmede hun daaropvolgende uitwijzing naar hun landen van herkomst:
Niet alleen bij de invaliditeitsverzekering is het aandeel van buitenlandse ontvangers en profiteurs bijzonder groot: het hele systeem van sociale voorzieningen wordt erdoor getroffen. Dit maken ook de vele de laatste tijd door de media ontdekte gevallen van misbruik duidelijk. Steeds vaker hoort men van (buitenlandse) drugsdealers en andere (buitenlandse) criminelen die een uitkering genieten en op kosten van de belastingbetaler een mooi leven leiden. Zulke gevallen verduidelijken het totale falen van het Zwitserse systeem, de autoriteiten en instellingen. Het gedulde misbruik van ons gastrecht en onze sociale voorzieningen evenals een tandeloze justitie komen de belastingbetaler duur te staan: in het kanton Zürich zijn de kosten voor sociale voorzieningen tussen 1995 en 2005 meer dan verdrievoudigd.
Zulke feiten echter worden tot nu toe meestal aan de Zwitsers onthouden. Omdat de media ook in Zwitserland door links worden beheerst, konden ze tot nu toe wezenlijk meer gehoor vinden dan de critici van een ongecontroleerde, vooral echter een islamitische immigratie.
Bij alle polemiek van burgers en politici tegen het sociaal plukken van een deel van hun migranten, beseft men nog steeds niet wie de belangrijkste verantwoordelijken zijn. Het zijn die politici, die de islamitische immigranten actief, massaal en tegen de wil van de meerderheid van de Zwitsers hun and hebben binnengehaald en ondanks de alarmerende kennis in verband met de immigratie tot op de dag van vandaag tot nog meer immigratie oproepen. Het zijn diegenen, die massaal werkeloze en onderontwikkelde lagen naar Zwitserland importeerden, die daar een sociaal systeem aantroffen dat hun adem deed stokken. Snel begrepen veel moslims, dat men in Zwitserland met werkloosheid en werkweigering bijna net zo hoog beloond wordt als voor zwaar werk en met veel kinderen zelfs nog hoger. Zo veranderde ook het Zwitserse sociale systeem binnen enkele tientallen jaren voor een groot deel van de immigranten naar een systeem van een levenslange basiszorg op relatief hoog niveau zonder ervoor te moeten werken.
Door de royale uitkeringen van het sociale systeem vestigde zich in de loop van tientallen jaren islamitische immigratie ook in Zwitserland een dubbele parallelwereld: de cultureel-etnische en ruimtelijke afgrenzing van de autochtone Zwitsers (islamitische parallelsamenleving) alsmede diens financiële, door Zwitserse belastingbetalers gefinancierde, basisgarantie, zonder dat er een actieve deelname op de arbeidsmarkt nodig was. Deze bijna paradijselijke omstandigheden deden al snel de ronde en zorgden voor een aantrekkende werking, die tot ver buiten de landsgrenzen van Zwitserland naar de meest afgelegen hoeken van de islamitische wereld uitstraalt en waarvan de verbanden intussen dusdanig complex geworden zijn, dat niemand ze meer doorziet. Ook in Zwitserland is de immigratiemisère al lang een financiële misère geworden.
Tot voor kort was het bijna onmogelijk om daarover in alle openheid te praten. Want de politieke krachten van de uitstekend georganiseerde voorstanders van immigratie plaatsten iedereen die het waagde om te zondigen tegen de political correctness en te wijzen op de criminaliteit van buitenlanders in Zwitserland, op de problemen met jonge immigranten op Zwitserse scholen, op drugs- en geweldscriminaliteit van de kant van de immigranten, meedogenloos in de rechtse en racistische hoek. Deze zich meestal in de links-groene hoek bevindende krachten hadden en hebben het ook in Zwitserland (Net zoals in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Oostenrijk) voor het zeggen. Zij bepalen wat goed en fout is, zij bepalen wat politiek correct, maar ook wat politiek incorrect is. Het zijn dezelfde krachten, die hun geest van principieel goede mensen ook meenamen in de wetten van de sociale voorzieningen en die de massale immigratie van moeilijk tot helemaal niet te integreren islamitische immigranten in hun steden en gemeentes zo goed mogelijk ondersteunden en stimuleerden. Het zijn dezelfde krachten, die in Zwitserland net als in de rest van Europa de immigranten met miljoenen hebben binnengehaald, die echter tegelijkertijd de schuld van de daarmee tevens geïmporteerde problemen criminaliteit van immigranten, weigering tot integratie, uitholling van de wetten door de sharia, gettovorming, parallelsamenlevingen, No-Go-Areas, gedwongen huwelijken, eermoorden, schooluitval enz. niet bij de (islamitische) immigranten, maar bij hun eigen bevolking in de schoenen schuiven. De immigranten zouden zich niet aan Zwitserland, maar de Zwitsers zouden zich aan de immigranten moeten aanpassen en zich meer op hun zeden en gebruiken moeten instellen, is de teneur. Zo worden politieagenten ertoe opgeroepen om tijdens de Ramadan niet te roken, niet te drinken en indien mogelijk niet overdag te eten. Islamitische scholieren kunnen delen van het onderwijs overslaan (zwemmen en seksuele voorlichting) als ze niet in het religieuze concept van de islam passen. Schooluitval tijdens de Ramadan en het vrijdaggebed nemen duidelijk toe. Al die voorschriften en toegestane uitzonderingsmaatregelen zijn in strijd met Zwitserse wetten en met het in de Zwitserse grondwet gegarandeerde recht op gelijkheid voor de wet, vooral de gelijkheid van de geslachten.
In zijn opmerkelijke commentaar (Zuwanderung in die Sozialsysteme in Die Weltwoche) vat Roger Köppel de toestanden in Zwitserland als volgt samen:
De huidige Zwitserse sociale voorzieningen gaan voorbij aan de immigratierealiteiten. Ons systeem werd op basis van een protestantse arbeidsethiek opgericht en een federaal begrepen idee van solidariteit. Het gebruik werd tot nu toe behoorlijk succesvol verhinderd door cultureel doorgegeven belemmeringen. Het kan niet de bedoeling van onze welzijnsinstellingen zijn om grensoverschrijdend attractief te zijn. Daarbij komt, dat de systemen niet de harde werkers belonen, maar de moeilijke gevallen, diegenen die zich verzetten, de mensen die zich niet laten afpoeieren, maar in een moeilijk te doorziene structuur een ecologisch hoek vinden, die wordt gefinancierd door de Zwitserse belastingbetaler.
Zwitserse moslims plannen de bouw van Europas grootste islamitische centrum
Toch bijzonder: terwijl vooral islamitische immigranten aan de sociale kraan van Zwitserland hangen, bovenmatig aanspraak maken op sociale uitkeringen en andere sociale diensten en een groot deel van de sociale woningbouw van Zwitserland voor hun rekening nemen, ontbreekt het hen verbazingwekkend genoeg niet aan het geld wanneer het om de imperiale belangen van hun religie gaat. Zo plannen de Zwitserse moslims de bouw van Europas grootste islamitische centrum uiteraard in het hart van de hoofdstad Bern. Op 23.000 m² moeten voor ongeveer 53 miljoen euro een moskee, een museum, een hotel en een conferentiecentrum ontstaan. De moslims willen daarmee in Zwitserland een duidelijk en zichtbaar signaal afgeven betreffende de wens naar uitbreiding van hun geloof (Middle East Times, 30-04-2007). Duidelijker kan het belangrijkste doel van islamitische immigratie niet worden voorgesteld: overal in Europa willen de moslims politieke macht, overal zijn ze van plan Europa te veranderen in een islamitisch continent, het kalifaat Europa, waar de islam en de sharia heersen en de christelijke Europeanen of gedwongen worden geïslamiseerd of schatplichtige dhimmis zijn.
Het aantal moslims is tussen 1980 en 2000 meer dan vervijfvoudigd. In het jaar 2007 leefden er ongeveer 440.000 moslims in Zwitserland, die 5,8 % van de totale bevolking uitmaakten (Isabella Ackerl: De staten van de aarde Europa en Azië, pagina 97, Wiesbaden 2007). De islam is tegenwoordig, na de rooms-katholieke en de protestantse kerk, de derde grootste religie in Zwitserland. 90 % van de in Zwitserland levende moslims is afkomstig uit Turkije en de Balkanlanden (Bosnië-Herzegovina, Albanië, Kosovo) en slechts 47 % van de in Zwitserland levende moslims spreekt een van de twee officiële Zwitserse talen. Met uitzondering van Basel zijn de meeste moslims niet in de grote Zwitserse steden, maar in de kleinere industriesteden en -dorpen in Duitstalig Zwitserland te vinden. Het kleinste deel bevindt zich in Italiaans Zwitserland. In 2004 was ongeveer 22 % van alle buitenlanders in Zwitserland, 1,495 miljoen, moslim (eind 2004 leefden er volgens het Zwitserse Bureau voor Statistiek 7.418.000 mannen en vrouwen in Zwitserland).
Terwijl in Zwitserland de grote christelijke religies kleiner worden, neemt het aandeel van de moslims dramatisch toe. Dit geldt in dezelfde mate ook voor Oostenrijk en andere West-Europese landen met een noemenswaardig aantal islamitische immigranten. Onder alle grote religies bezaten de moslims met afstand hethoogste werkloosheidscijfer van Zwitserland.
56,3 % van de ondersteunde personen zijn Zwitserse vrouwen of mannen en 43,7 % heeft een buitenlandse nationaliteit. Bij een aandeel buitenlanders in de bevolking van 20,5 % is daarmee het risico op sociale hulp voor de buitenlandse mannen en vrouwen wezenlijk groter dan voor de Zwitserse mannen en vrouwen. De vaak ontbrekende beroepsopleiding, de arbeidssituatie en de gezinsgrootte spelen een centrale rol bij de afhankelijkheid van sociale voorzieningen van de buitenlanders. Verschillen naar geslacht zijn echter net zomin als voor Zwitserse mannen en vrouwen nauwelijks vast te stellen. De demografische toekomst van Zwitserland ziet er net zo somber uit als die van de overige landen van Europa. Zo berichtte Die Weltwoche, dat bevolkingsprognoses voor Zwitserland in het jaar 2040 lieten zien, dat bij onverminderde immigratie en ook anders gelijkblijvende politieke parameters 76 % van alle in Zwitserland levende mensen moslims zullen zijn.
Extreem hoge criminaliteit onder immigranten
Er gaat nauwelijks een dag voorbij zonder zware criminaliteit door buitenlanders. Het gezicht van Zwitserland is wat betreft de kwantiteit en de kwaliteit van criminaliteit sinds de komst van vooral islamitische immigranten extreem naar het negatieve veranderd. Wie daarover bericht of schrijft, wordt als buitenlandervijandig en rechts gebrandmerkt. Des te meer zijn de berichten van het Zwitserse nieuwssite Online Reports, dat het thema criminaliteit van buitenlanders en Zwitsers heeft opgepakt en daarom van de kant van links woest uitgescholden en gebrandmerkt werd. Het resultaat van deze studie is, dat de criminaliteit van buitenlanders de te tolereren grens al lang heeft overschreden. OnlineReports heeft de resultaten van zijn onderzoeken in grafieken verwerkt (naar beneden scrollen!)en daarmee een storm van verontwaardiging bij links-groene en goedmenschelijke Zwitsers ontketend. Maar alle verontwaardiging van links kan ook in Zwitserland de feiten niet ontkennen.
Het resultaat van de onderzoeken: zowel bij de veroordeling van kinder- en jeugdcriminaliteit (7 19 jaar) als bij de criminaliteit door volwassenen is het aandeel van de in Zwitserland levende buitenlanders niet alleen significant, maar exorbitant hoger dan dat van de autochtone Zwitsers. Mannen zijn significant vaker crimineel dan vrouwen. Het gros van de daders is dus buitenlands, mannelijk, tussen 18 en 35 jaar oud. De resultaten laten echter geen nadere specificatie binnen de groep buitenlandse daders zien wat betreft de soort misdaad, de herkomst en de religie van de daders. Daarvan bestaan ook in Zwitserland gewoon geen onderzoeksgegevens wat minder is terug te voeren tot knoeiwerk van de statistici dan dat dit, politiek correct, van de kant van de politiek niet gewild is.
Zoals te verwachten viel, werd de publicatie van dit onderzoek ook van de kant van enkele Zwitserse integratievertegenwoordigers heftig bekritiseerd. Zo interpreteertThomas Kessler, de integratievertegenwoordiger van de regering van Basel, in de gegevens
een soort pseudo-informatie, die wellicht te goeder trouw meer opheldering wenst, maar zonder de noodzakelijke begeleidende informatie over verblijfstatus en -duur alsmede andere kenmerken veel meer voor meer verwarring en algemene oordelen zorgt.
Kessler doet er dramatisch nog een schepje bovenop en beschuldigt de statistiek ervan verouderd en niet compleet te zijn en voegt er het standaardargument van alle linksen aan toe dat de basis van de gegevens geen gedifferentieerd beeld zou toestaan. Net als in de rest van Europa zijn ook in Zwitserland autoriteiten die zich bezighouden met buitenlanders zelden een deel van de oplossing, maar vaak al lang deel uitmaken van de immigratieproblematiek. Want bij de kritiek van Kessler gaat het om beproefde en oude bekende politieke killer-frasen, zoals die door de linksen altijd al in de media met succes worden ingezet. Kessler verzwijgt echter, dat de door hem gewenste verheffing van de basis van de gegevens juist door de politieke en deze immigratieautoriteiten altijd al fel werd bestreden met de aanwijzing dat men met zulk materiaal een buitenlandervijandige stemming in het land zou aanwakkeren. Ook dit is een leugen van links. Want precies het tegenovergestelde is het geval. Niet een gedifferentieerde analyse van de daders, maar het nalaten daarvan stimuleert...de vreemdelingenhaat omdat er sprake is van vermoedens, vindt Jörg Schild, chef van de politie in Basel, in zijn kritiek op de gebrekkige criminaliteitsstatistieken in het anders zo uiterst precieze Zwitserland. Het lijkt er op dat, net als in de overige westerse landen, ook de Zwitserse voorstanders van immigratie het blootleggen en de openbare discussie over de verwoestende maatschappijpolitieke uitwerkingen, veroorzaakt door de door hen geïmporteerde immigratieproblematiek, middels het verbod op gedifferentieerde analyses van daders willen verhinderen.
Massieve weigering tot integratie door Zwitserse moslims
Ook in Zwitserland voeren islamitische predikers een actieve politiek van de niet-integratie in de Zwitserse samenleving. Ze prediken haat tegen de ongelovige Zwitserse meerderheid van de bevolking, ze pleiten voor afzondering van de Zwitsers en voor een actieve uitsluiting van de Zwitsers uit het leven van de moslims. De Zwitserse voorstanders van moskeeën (links, Groenen, goedmenschen, kerkvertegenwoordigers e.a.) hebben net als Europese geestverwanten blijkbaar geen idee wat er in de moskeeën wordt gepredikt die zij in grote aantallen in hun land laten bouwen. Zo wordt er in soera 5, vers 51 van de koran gezegd:
Gelovigen! Neem geen joden en christenen tot vrienden! Zij zijn vrienden onder elkaar...Wanneer een van jullie zich bij hen aansluit, behoort hij tot hen en niet meer tot de gemeenschap van de gelovigen!
Deze en talloze andere vijandige teksten betreffende integratie en ongelovigen worden iedere vrijdag in heel Europa in de intussen duizenden moskeeën in Europa voorgelezen, herhaald en bediscussieerd. En Europa verbaast zich erover waarom de moslims van generatie tot generatie steeds minder bereid zijn zich te integreren. Wie zoiets predikt, geldt voor de Europese islamonwetenden als haatprediker. Maar dit begrip leidt op een dwaalspoor. Deze predikers houden zich net als alle anderen aan de koran en de Hadith de overleveringen over het leven van Mohammed. Alleen in deze beide bronnen zijn meer dan 2000 passages te vinden, waarin direct of indirect wordt opgeroepen tot de strijd tegen en het doden van ongelovigen. En ze bereiden hun gelovigen er vooral op voor, dat ook in Zwitserland de islam het spoedig voor het zeggen zal hebben. Imams, die dit in het openbaar fel bestrijden en over de bereidheid van de moslims tot integratie spreken en over het feit dat alleen de Zwitserse wetten van toepassing zouden zijn voor de Zwitserse moslims, liegen de Zwitserse publieke opinie heel bewust en vrijpostig voor volgens de aan hen door de islam opgelegde plicht van taqiyya: de plicht van gelovige moslims om de ongelovigen over de ware bedoelingen van de islam te misleiden (Ayatollah Ali Chamenei, de hoogste sjiitische leider: Misleiding, sluwheid, samenzwering, bedrog, diefstal en moord zijn niets anders dan middelen voor de zaak van Allah!). Want het hoogste gebod van de islam is de oprichting van een islamitische wereldheerschappij, de oprichting van het Dar al-Islam, waar de gelovige moslim alles aan ondergeschikt moet maken en waarvoor hij zich met zijn leven in de zogenaamde Jihad dient in te zetten.
Onze weg is de Jihad, de dood in naam van Allah ons hoogste streven! (geciteerd in de Frankfurter Rundschau, 15-10-2002, pagina 2)
hoort men bijvoorbeeld uit de mond van Abu Bakar, leider van de Raad van Indonesische godskrijgers en vermoedelijke man achter de schermen van de beide aanslagen op Bali, waarbij honderden dodelijke slachtoffers vielen. Geen enkele islamitische organisatie ter wereld heeft hem tot nu toe tegengesproken.
De etnische Zwitsers, die zulke passages met verwijzing naar de zogenaamde overwaardering van de historie van de koran afdoen en spottend glimlachen om islamcritici, geven hiermee blijk van het feit dat zij geen idee hebben van de islam. Want voor gelovige moslims zijn koran en Hadith verheven boven alle historie. Het zijn onhistorische, eeuwig geldende en altijd aanwezige waarden.
Slotsom voor Zwitserland
De verwoestende immigratiepolitiek van de laatste vier decennia alsmede de installatie van de aanwezige waarderelativistische politieke correctheid, die o.a. blijkt uit de demonisering van critici van de islamitische immigratie, heeft Europa in zijn waarschijnlijk ergste identiteitscrisis in zijn historie gestort. Daarvoor verantwoordelijk zijn vooral linkse multiculti-dromers en haters van het westerse systeem, die er in grote stijl mee zijn begonnen hun eigen bevolkingen om te wisselen voor islamitische immigranten, zoals de demografische ontwikkelingen van alle westerse landen met een noemenswaardige islamitische immigrantengroep laten zien. Ex-communisten en ex-stalinisten bezetten al lang de hoogste functies in linkse en groene partijen in hun landen en werken consequent aan hun plan om de etnische Europeanen uit te dunnen en ze successievelijk te vervangen door islamitische immigranten. Want wat ze met het communisme niet hebben bereikt, moet hen nu met de islam, dit theocratische totalitarisme, eindelijk lukken: de definitieve overwinning op het oude, christelijke, kapitalistische en burgerlijke Europa, waarvan zij de oorzaak voor alle ellende op de wereld hebben gemaakt. Ze worden daarbij ondersteund door de tevens door links gedomineerde media, die zich door hun eenzijdige berichtgeving en het bewust massief achterhouden van de meeste door immigranten gepleegde geweldsmisdrijven tegenover de autochtone bevolking tot handlanger hebben gemaakt van een historisch waarschijnlijk uniek hoogverraad van de Europese elites tegenover hun eigen bevolkingen.
Uit een paar persoonlijke gesprekken, zon 15 jaar geleden, met jonge Vlaamse mensen die hun geluk (in de horeca) in Zwitserland hadden willen proberen had ik onthouden dat het hen uiterst moeilijk werd gemaakt. Ze konden als zelfstandige restaurateurs aan de slag, maar met een voorlopige verblijfsvergunning. Er werd hen van bij de aanvang gezegd, inzake de eventuele kinderwens, dat alle geboorten in het thuisland dienden plaats te grijpen, en dat het kind daar diende te blijven tot de ouderdom van 3 jaar. Hun Zwitserse droom leek dan ook vlug voorbij, toen de vrouw in verwachting geraakte Ik had dus besloten, dat immigratie in Zwitserland zo waterdicht was als hun spreekwoordelijke uurwerken .
Hoe kan een mens zich vergissen!
Dat ik, eens te meer deze lijnen gebruik als echo van Het Vrije Volk, heeft alleen tot doel aan iedereen te vragen in gedachten in bovenstaand artikel Zwitserland te vervangen door het eigen land.Kortom, in één woord, door Europa .
Gelieve hieraan te willen denken, als U binnen enkele dagen leest over het Zwitsers referendum over minaretten .Vervang dan minaretten in gedachten door bajonetten, wat dichter bij de realiteit staat, en denk er aan dat de slagzin in Vlaanderen luidt: aanpassen of opkrassen.
Waarbij aanpassen dan ook aanpassen wil zeggen. Zijn brood verdienen in het zweet zijnds aanschijns, lijk wij. Zich voeden, kleden, amuseren lijk wij. Dezelfde wetten respecteren als wij. Zo niet: opkrassen.
Waarbij opkrassen wil zeggen: met huid en haar, met één valies per persoon en met blanco bankrekening, tenzij een eenmalige vertrekpremie van, wat mij betreft, een paar duizend Euro per gezin, die overhandigd wordt op voorwaarde om nooit nog een voet op Europese bodem te zetten.
Vandaag, vrijdag de dertiende, wordt in het VB-secretariaat aan de Van Maerlantstraat in Antwerpen het nieuwe nationaal bestuur van de Vlaams Belang Jongeren voorgesteld (foto 1). Dat in hetzelfde zaaltje maandelijks oud-collaborateurs ple(e)g(d)en bijeen te komen voor een koffietafel is geheel toeval. De locatie was ook door het VB gereserveerd om de uitslag van de volksraadpleging over het Lange Wapper-tracé te volgen. Maar geen journalist die naar daar toog om de stemming te peilen. Vandaag verzamelt er de jongste generatie VBers. Schoon volk uit bevriende jongerenorganisaties heeft beloofd eveneens langs te komen.
Het VB benadrukt graag dat met Barbara Pas (foto 2) voor het eerst een vrouw aan het hoofd staat van de Vlaams Belang Jongeren (VBJ). Na Filip Dewinter, in 1987 de eerste VBJ-voorzitter, Karim Van Overmeire, Philip Claeys, Jurgen Branckaert, Frederic Erens en Hans Verreyt is het inderdaad eens wat anders. Barbara Pas groeide op in een Vlaamsgezind milieu. Van kleins af wordt ze meegenomen naar manifestaties als de IJzerbedevaart en het Vlaams Nationaal Zangfeest. Het is echter pas tijdens haar studententijd in Leuven dat Barbara Pas zich politiek engageerde. Het Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond (KVHV) is er het vehikel voor. Amper afgestudeerd als handelsingenieur wordt ze medewerkster van de Kamerfractie van het VB, onder de vleugels van Gerolf Annemans. Sinds januari 2007 is Barbara Pas gemeenteraadslid in Dendermonde, stadje waar ze ook voorzitster is van de plaatselijke VB-afdeling. Broer Frederik is secretaris van het VB-Dendermonde, maar is bekender als VB-huiscartoonist Fré. Sinds juni 2007 is Barbara Pas ook volksvertegenwoordigster. En sinds 11 oktober 2009 is ze daarenboven ook nog voorzitster van het VBJ. Je kan maar beter vroeg beginnen met het cumuleren van mandaten. Marie-Rose Morel zag voor Barbara Pas een nog grotere toekomst, Morel noemde haar als één van de mensen voor een nieuwe leiding bij het VB. Als VBJ-voorzitster mag ze nu alvast in het VB-partijbestuur zetelen.
Over haar verkiezing tot nieuw VBJ-voorzitster zegt Barbara Pas in het novembernummer van Vlaams Belang Magazine: Elke voorzitter, man of vrouw, heeft zijn eigen stijl. Extra troef is dat het hardnekkig vooroordeel van de vrouwonvriendelijkheid de kop wordt ingedrukt. Het kan ook bijdragen om de nieuwe dynamiek van verjonging die we willen teweegbrengen te symboliseren. Met Hans Verreyt als VBJ-voorzitter was de werking van de VBJ inderdaad stilgevallen. Met enkele uitzonderingen die de regel bevestigen. De nieuwe voorzitster pakte meteen uit met een nieuw logo voor het VBJ, waarin de begrippen rebels, rechts en republikeins opgenomen zijn. Barbara Pas: Het rebelse karakter van onze partij slaat onder meer op ons anti-establishmentgehalte. Wij durven dingen benoemen en boute conclusies trekken. Zeker als jongeren mogen we niet rond de pot draaien, maar moeten we doen wat we zeggen en zeggen wat we doen. Het rebelse voor onze jongerenwerking slaat ook op onze alerte houding tegenover de moederpartij. Niet geënsceneerd zoals bij de meeste partijen hun jongerenwerking: als blaffende hondjes die even wat lawaai mogen maken, en dan weer teruggefloten worden. VBJ moet het voortouw nemen. Wij zijn geen flauw aanhangsel van de partij, maar rebel binnen de rebellen. Wat Bruno Valkeniers heeft meegemaakt sinds de VB-partijraad in Beveren is nog maar klein bier in vergelijking met wat hem te wachten staat met de VBJ. Toch als we Barbara Pas mogen geloven.
Naast de traditionele taken die voor VBJ weggelegd zijn in het kader van de vorming van nieuwe partijkaders, is het ( ) een hoofdtaak van VBJ om de Vlaamse jeugd zo veel mogelijk te overtuigen van ons gelijk, vervolgt Barbara Pas. Dat kan via debatten, colloquia en discussiefora, maar ook met spraakmakende acties, met vrije tribunes en columns, (doelgerichte) pamfletten en zo meer. We moeten vooral opnieuw de straat op, onze boodschap verkondigen door aanwezig te zijn waar de jongeren vertoeven: van lokale evenementen tot grote festivals en op het wereldwijde web. Volgend jaar met de VBJ naar Werchter en Pukkelpop! En Sensation White, natuurlijk. Naast Barbara Pas als nieuwe voorzitster bestaat het nieuwe VBJ-bestuur uit: Barbara Bonte (26 j., uit Antwerpen, penningmeester), Angie Bosmans (26 j., uit Zandvliet, actieverantwoordelijke), Chris Janssens (31 j., uit Genk, vormingsverantwoordelijke), Christophe Lefebvre (29 j., uit Menen, webstekbeheerder), Wouter Opdenacker (19 j., uit Rekem, redactieverantwordelijke), Gianni Peeters (23 j., uit Schoten, propagandaverantwoordelijke), Olivier Peeters (25 j., uit Lier, communicatieverantwoordelijke), Luk Raekelboom (29 j., uit Grimbergen, organisatieverantwoordelijke) en Dirk Verhaert (29 j., uit Wijnegem, ondervoorzitter).
Andy Bonnyns (25 j., uit Scherpenheuvel-Zichem) mocht op het VBJ-congres in Mechelen op 11 oktober mee op de foto met het nieuwe VBJ-bestuur. Sinds 16 maart is hij de nieuwe secretariaatsmedewerker van de VBJ. In de congrestekst die in Mechelen werd goedgekeurd leggen de VBJ nieuwe accenten maar blijven ze tezelfdertijd geheel zichzelf. Van de identitairen nemen ze de slogan 100 % Identiteit, 0 % Racisme over; van het VB behouden ze de slogan Aanpassen of opkrassen.
Boeketje Digitalis
(uitsluitend donker rood getinte exemplaren)
Vindt U ze niet schattig, de mensen van het AFF? Ze zijn verdorie beter ingelicht over de dingen van het Vlaams Belang, dan het Vlaams Belang zelf!
Vandaar nogmaals mijn bedenking, dat er iets verkeerds mee is. Ze bekampen het Vlaams Belang door zoveel mogelijk openheid van zaken te geven. Zij moeten ondertussen over een enorme namenlijst beschikken om iedereen jaloers over te maken ..Een vreemde manier van werken. Ze doet me denken aan de KGB of de Gestapo, die alles over hun tegenstanders bijhielden, tot het kleinste papiersnippertje ..
Dat doet me er aan denken een papierversnipperaar in huis te halen .Want heren van de Staatsvuiligheid, U denkt toch niet dat alles op het web gezet wordt? Ik bezit zelfs een boek van Uitgeverij Groeninghe over het Studentenfriedhof in Langemark. Het staa met een zwarte kaft onherkenbaar gemaakt, helemaal rechts (let op de symboliek) in mijnboekenrek. Er staat zelfs een foto in van de Führer aller Germanen, dus ook van mij en van alle Vlaamse sossen, die toch ook Germanen zijn van oorsprong.! Ik leg dat boek open telkens ik iets moet van mij afschrijven over het echte socialisme. Want de begeestering die uitgaat van die man is werkelijk onbetaalbaar! Zo lag het boek daarjuist naast mij open, toen ik op de site ..
Bij Het Vrije Volk las over een retraite-tekst over het ware socialisme, dat altijd terug te vinden is op
Links zet voortvarend Hitler's "Strijd tegen Rechts" voort
O. DELECRUZE - 14 NOVEMBER 2009
Ik noem het een retraite-tekst omdat men best al wat rood is in Vlaanderen, meet deze tekst op retraite zou zenden. Als het intussen niet van het web wordt gehaald want danig beledigend. Het moge volstaan hieronder één citaat te lichten:
De Socialistische revolutionair Joseph Goebbels (1897-1945) zei al: "Je größer die Lüge und je unwahrscheinlicher die Lüge desto eher wird sie geglaubt" / "Man muss eine Lüge nur so oft wiederholen, bis man selber daran glaubt".
Neen, er is geen verwarring mogelijk: het gaat wel degelijk om de Propaganda Reichsminister des Dritten Reiches
O Ja, de meegaande affiche uit de vervloekte oorlogsjaren stoort toch niemand? Want NSB is tot op de huidige dag een scheldwoord in proper Nederland ....U vergeet toch niet het bewuste artikel na te lezen in HetVrije Volk? Liefst ook uitprinten want het is een hele boterham!
De kruis-redders: Italianen slaan samen terug tegen de EU
E.J. BRON - 13 NOVEMBER 2009
Steeds meer mensen klagen over het verval van waarden in hun omgeving. Apathisch en schouderophalend vragen ze zich af wat men daartegen zou kunnen doen. De Italianen doen het ons deze dagen voor. Het hele land rebelleert, staat op als één man en verzet zich tegen de EU. Bij de strijd om het kruis laten de Italianen namelijk niet met zich spotten.
Het jongste vonnis van het Europese gerechtshof voor mensenrechten heeft in Italië datgene bereikt waartoe duizenden priesters niet in staat waren: het heeft alle mensen in het land onder het kruis verenigd. Een christelijk kruis in een klaslokaal van de staat zou, volgens de EU-rechters, de godsdienstvrijheid van de scholieren schenden. Sindsdien tiert Italië. Kerk en staat ruiken een frontale aanval op de christelijke gebruiken en gewoonten. De beslissing van Straatsburg heeft nu geleid tot een competitie van het ophangen van nieuwe kruisen in het hele land het tegendeel van datgene wat de rechters in Straatsburg wilden bereiken.
De voorzet werd gegeven door de Italiaanse minister van Defensie Ignazio La Russa in een discussie op televisie: Alle kruisen blijven hangen, schreeuwde de minister van Defensie, laat ze (de tegenstanders van het kruis) toch sterven, samen met deze internationale schijnheilige instellingen! Sindsdien worden het land en de christelijke waarden verdedigd. En het leger heeft gedreigd iedereen neer te schieten, die geen gehoor geeft aan het bevel van de minister van Defensie. Zon drastisch bevel zou helemaal niet nodig zijn geweest. Want vooral de burgemeesters zien eindelijk een mogelijkheid om eens even wat te laten zien aan de gehate EU-duivels.
In San Remo in het noordwesten van Italië heeft burgemeester Maurizio Zoccarato een twee meter hoog kruis in het gemeentehuis neergezet. En hij heeft alle schooldirecteuren ertoe opgeroepen kruisen in de klassen te hangen. In de stad Busto Arsizio in de buurt van Milaan liet het gemeentebestuur de EU-vlaggen aan de overheidsgebouwen halfstok hangen. Een groot, compleet nieuw kruis schittert aan de façade van het Bellini-theater van Catania op Sicilië. Steeds meer Italiaanse gemeentes bestellen nieuwe kruisen voor hun scholen. Bijvoorbeeld Sassuolo in de provincie Modena in Noord-Italië: daar bestelde de stad 50 nieuwe kruisen. Die moeten in alle schoolklassen worden opgehangen waar nog geen hangt.
De 10.000 zielen tellende gemeente Montegrotto Terme elf kilometer ten zuidwesten van Padua kondigt in neonverlichting aan: Noi non lo tagliamo we halen het niet naar beneden. Bedoeld wordt het kruis. De burgemeester van de stad Treviso in het noordoosten van Italië vatte de situatie kort samen: We bevinden ons in het rijk van de waanzin, dat is een beslissing die schreeuwt om wraak. Het gerechtshof zou vanwege de misdaad die het heeft gepleegd, een proces tegen zichzelf moeten aanspannen!
De burgemeester van Assisi stelde voor om bij de kruisen in de klaslokalen ook nog kerstkribben te zetten. En de burgemeester van Triëst deelde mee, dat alles zo zou blijven zoals het is de kruisen blijven hangen. De Kamer van Koophandel en Industrie van Rome verzoekt alle zakenmensen duidelijk zichtbare kruisen op te hangen. In de gemeente Abano Terme waar de geïmmigreerde atheïst woont die een klacht had ingediend over het kruis vinden nu voor de scholen demonstraties plaats voor het kruis van Christus. De burgemeester van Galzignano Terme in de provincie Padua, Riccardo Roman, gaf opdracht om direct kruisen op te hangen in alle openbare gebouwen niet alleen in scholen, ook in het gemeentehuis en in musea. De politie zal regelmatig controleren of het bevel werd uitgevoerd, anders dreigt er 500 boete. En burgemeester Maurizio Bizzarri van de gemeente Scarlino in de zuidelijke Toscane legt 500 boete op aan iedereen die in openbare gebouwen een kruis naar beneden haalt.
In de stad Trapani, in het uiterste westen van Sicilië, bestelden de president en de andere leden van de provinciale regering op eigen kosten 72 kruisen. En in de stad Napels kun je op de muren nu in graffiti lezen: Trek een kruis naar beneden en ik trek je hand eraf! Er is geen gemeente meer in Italië die zich niet verzet tegen het vonnis van de rechters in Straatsburg. Heel Italië is verenigd. En het verval van waarden is op dit moment beslist geen thema in Italië integendeel, men heeft zijn traditionele waarden weer teruggevonden.Daarvoor zou men de rechters in Straatsburg eigenlijk dankbaar moeten zijn.
(geplukt onder het zingen van O Kruise den Vlaming)
Wens alleen maar de film (met Fernandel) van Don Camillo en Peppone in herinnering te brengen Deze dateert uit de jaren 50 maar de situatie is nog niet veranderd op het Italiaanse platteland.
Niet alleen mag er niet geraakt worden aan de christelijke symbolen, maar waag het ook niet als buitenlander hun Paus belachelijk te maken! Zelfs het meest verstokte archetype van een communist zal U opmerken, dat het spijts alles, ook nog een Staatshoofd is .Papparazzi voor Papa (=Paus) Rathzinger is al teveel!
En dat laatste feit zou er in Vlaanderen wel eens mogen in gehamerd worden door wat er nog rest van het kerkelijk gezag ..
Klinkt dit een beetje te ultramontaans? Dan wil ik er volgaarne aan toevoegen dat Vlaanderen niet veel reden heeft om fier te zijn op Rome .Daarvoor zijn we in het verleden te vaak bij den bok gezet geweest!
Maar laten we met het badwater ook niet het kind weg gooien!Zonder de Romeinen (en Rome) hadden wij nu misschien nog in dierenhuiden rondgelopen ..
Alle gekheid op een stokje ..Omdat ik onlangs het spreekwoord van dat badwater weggooien uitgelegd kreeg, wil ik hier deze kennis delen.
In vroeger tijden, op wasdag, waste zich eerst de Heer des Huizes, dan de Moeder, dan de zonen allemaal, en al de dochters. Laatst kwamen de vele babys aan de beurt en pas dan mocht het badwater weggegooid worden, waarbij vooral goed moest opgelet worden dat er in dat troebel zeepsop geen eentje was achtergebleven ..
In de gauwte werd mij ook het gebruik van het bruidsboeket uitgelegd.
Weeral in oude tijden waren die bloemen gewoon camouflage voor de kwalijke lichaamsgeuren van de bruid ..
Hilversum (Van onze redactie) 4 november 2009 - Het Vaticaan heeft afwijzend gereageerd op de uitspraak van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens dat crucifixen in openbare scholen in Italië een schending vormen van de vrijheid van onderwijs en godsdienst. Pauselijk woordvoerder Federico Lombardi noemde het kruisbeeld een fundamenteel teken van het belang van religieuze waarden in de Italiaanse geschiedenis en cultuur. Het is volgens hem een symbool van eenheid voor de gehele mensheid en zeker niet van uitsluiting. Hij zei dat het Europese Hof niet het recht heeft zich in een zo diepgaand Italiaanse aangelegenheid te mengen.
Godsdienst en Europese identiteit "Het lijkt alsof het Hof voorbij wil gaan aan de rol van het christendom in de vorming van de Europese identiteit, die wezenlijk was en blijft. Godsdienst levert een waardevolle bijdrage aan de vorming en morele groei van mensen en is een wezenlijk bestanddeel van onze beschaving. Het is onjuist en kortzichtig om haar in het onderwijs uit te sluiten", aldus pater Lombardi.
Gisteren werd bekendgemaakt dat het Europese Hof voor de Rechten van de Mens kruisbeelden in klaslokalen van openbare Italiaanse scholen heeft verboden. De crucifixen aan de wand van klaslokalen zouden de vrijheid van ouders om hun kinderen op hun eigen manier op te voeden schenden. De Italiaanse staat werd echter niet opgedragen alle crucifixen te verwijderen.
De zaak was in 2006 aangespannen door Soile Lautsi, een Italiaanse moeder van Finse afkomst, die al acht jaar geleden begon te klagen dat de openbare scholen in haar woonplaats in Noord-Italië weigerden katholieke symbolen uit het klaslokaal te verwijderen. Volgens Lautsi is de weigering in strijd met de seculiere beginselen van de openbare scholen. Het Hof bepaalde dat Lautsi een schadevergoeding van 5000 euro moet krijgen.
Italiës landsadvocaat gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van het Europese Hof. Onderwijsminister Mariastella Gelmini van Berlusconi's partij PdL zei gisteren dat de Italiaanse overheid het rooms-katholieke geloof aan niemand wil opleggen. Ze hekelde de Europese bemoeienis. "Een verenigd Europa mag niet worden opgebouwd door het afschaffen van de tradities van de individuele lidstaten
La gauche et la droite se trouvaient unis mercredi dans ce qu'un journal a appelé un "petit miracle", pour critiquer la décision de la Cour européenne des droits de l'Homme, qui a donné raison à une mère italienne qui requérait la suppression des crucifix des locaux de classe dans les écoles publiques italiennes.
Mardi, la Cour européenne des droits de l'Homme, à Strasbourg, condamnait l'Italie à verser 5000 euros à une mère de famille italienne qui demandait, en vain, que les crucifix soient retirés des locaux de classe d'une école publique fréquentés par ses enfants. Selon la requérante, ces crucifix vont à l'encontre du principe de laïcité de l'Etat. Pour étayer ses propos, elle se basait sur une décision de la Cour de Cassation qui avait interdit, au nom du même principe, la présence de crucifix dans les bureaux de vote.
Avant d'introduire sa plainte à Strasbourg, la mère italienne avait lancé une procédure devant la Cour constitutionnelle de son pays. Là, le gouvernement avait plaidé que le crucifix n'est pas seulement un symbole religieux, mais un symbole de l'Etat italien. Le tribunal avait suivi cette argumentation, jugeant le crucifix "symbole de l'histoire et de la culture italiennes, et par conséquent de l'identité italienne". Le Conseil d'Etat rejeta par la suite le pourvoi de la requérante, au motif que la croix était devenue une des valeurs laïques de la Constitution italienne et représentait les valeurs de la vie civile.
Mais visiblement, les juges de Strasbourg ne l'ont pas entendu de cette oreille. Eux ont en effet estimé que la croix peut aisément être interprétée par des élèves de tous âges comme un signe religieux, signe qui peut être perturbant pour des élèves d'autres religions ou athées. Un jugement prononcé à l'unanimité.
Un petit miracle à l'italienne
Mais un jugement qui ne fait vraiment pas l'unanimité en Italie, où l'on s'est subitement retrouvé une unité, au-delà des rivalités politiques et idéologiques dont les Italiens sont friands. Le Corriere della Sera ne s'y est d'ailleurs pas trompé, son éditorialiste indiquant que la décision de la Cour de Strasbourg a entraîné "un petit miracle en Italie, celui de créer une quasi-unité nationale en défense du symbole du christianisme".
Bien entendu, la droite italienne au gouvernement, proche de l'Eglise et du Vatican, a attaqué le verdict de Strasbourg. Ainsi, la ministre italienne de l'Education s'est insurgée mardi contre la décision "idéologique" de la Cour européenne des droits de l'Homme. "La présence du crucifix dans les classes ne signifie pas une adhésion au catholicisme, mais c'est un symbole de notre tradition. (...) L'histoire d'Italie passe aussi à travers des symboles: en les supprimant, on supprime une partie de nous-mêmes. Dans notre pays, personne ne veut imposer la religion catholique. (...) Personne, et encore moins une cour européenne idéologique, ne réussira à supprimer notre identité. Notre Constitution reconnaît en outre, justement, une valeur particulière à la religion catholique".
Mais la critique n'a pas été l'unique apanage de la droite. Ainsi, Pierluigi Bersani, le chef du Parti démocrate, le principal parti d'opposition, a déploré que "le bon sens doit devenu victime du droit. L'autre parti d'opposition, Italie des valeurs, a dénoncé "une réponse erronée à une demande de laïcité".
Pour l'éditorialiste du Corriere della Sera, "ces prises de positions ne semblaient pas acquises. Elles traduisent une approche marquée par une sensibilité dont les racines vont au-delà des appartenances politiques et même religieuses".
Le Vatican dénonce "ces citrouilles que l'Europe nous laisse"
Moins surprenante a été la réaction du Vatican, évidemment outré par la décision de la Cour européenne des droits de l'Homme. Le Vatican a parlé d'"erreur" et de "myopie", exprimant sa "stupeur" et ses "regrets". "La sentence de la Cour européenne a été accueillie au Vatican avec stupeur et regrets", a déclaré le père Federico Lombardi, porte-parole du Vatican, sur Radio-Vatican et la première chaîne de télévision Rai Uno. "Le crucifix a toujours été un signe d'amour de Dieu, d'unité et d'accueil pour toute l'humanité. Il est déplaisant qu'il soit considéré comme un signe de division, d'exclusion ou de limitation de la liberté".
Pour lui, "c'est une erreur et une myopie de vouloir exclure de la réalité éducative" un "signe fondamental de l'importance des valeurs religieuses dans l'histoire et la culture italiennes". "Il est surprenant qu'une Cour européenne intervienne de façon lourde dans un domaine très profondément lié à l'identité historique, culturelle (et) spirituelle du peuple italien", a affirmé le père Lombardi, jugeant qu'"il semble qu'on veuille désavouer le rôle du christianisme dans la formation de l'identité européenne, qui, au contraire, a été et demeure essentielle".
Le numéro deux du Vatican, Tarcisio Bertone, a surenchérit ce mercredi, déplorant que "cette Europe du troisième millénaire nous enlève nos symboles les plus chers et ne nous laisse que les citrouilles des fêtes récentes", visant évidemment celles d'Halloween, une tradition considérée comme anti-chrétienne par l'Eglise catholique. "Nous ne pouvons que déplorer" cette décision et "chercher avec toutes nos forces à conserver les signes de notre foi pour ceux qui croient et pour les autres".
Le bras droit du pape a également affirmé "apprécier" le recours que le gouvernement italien a déposé contre le verdict de la Cour de Strasbourg
****************************
Deze bladzijde wordt gewoon toegevoegd aan mijn persoonlijk archief
Geert Wilders ís extreem, omdat hij onderscheid maakt tussen beschaving en barbarij, tussen goed en kwaad, tussen wit en zwart. De gematigden zetten alle zeilen bij om alles en iedereen onder de kleur grijs te scharen en noemen dit de boel bij elkaar houden. Het is Wilders morele helderheid die een bedreiging voor hun cultus van morele grijsheid is.
"In any compromise between good and evil, it is only evil that can profit." --Ayn Rand
Wilders extremer dan krakers, dierenrechtenfanaten of antifa? De eendrachtige samenwerking tussen het Ministerie van Binnenlandse Zaken, de pseudowetenschappers Hans Moors, Jaap van Donselaar en Bob de Graaff en de Volkskrant vormt het voorlopige hoogtepunt van het morele bankroet dat onze maatschappelijke orde ernstig ondermijnt.
Het lijkt wel of de pseudowetenschappers in Wilders een groter gevaar zien dan in radicale dierenrechtenactivisten en antifascisten, terwijl juist deze groepen zich regelmatig schuldig maken aan geweld, vernieling van eigendommen en andere vormen van buitenparlementaire oppositie. Krakers mochten in hun hoogtijdagen graag een robbertje vechten met de ME, waarbij hele straten in oorlogszones veranderden, en de laatste jaren werden politieagenten die belast waren met de ontruiming van gekraakte panden zelfs geconfronteerd met boobytraps.
De meest uitgesproken critici van Wilders vinden een wettelijk verbod op kraken echter overbodig en spreken zelfs van een typisch voorbeeld van overbodige Haagse wetgeving. Linkse gemeenten zullen alles doen om het kraakverbod te saboteren. Over systeemhaat gesproken.
Anders dan de linkse idealisten heeft Wilders nooit geweld gebruikt, noch daartoe opgeroepen. Als iemand zou beweren dat hij net zon hekel heeft aan de builenpest of mensen zuur in het gezicht gooien als aan het gezeur van zijn schoonmoeder, kun je alleen maar concluderen dat het enige object van zijn haat zijn schoonmoeder is. Waarom verafschuwen de wetenschappers juist Geert Wilders zo?
Daartoe moeten we eens goed kijken naar hun motivatie om Wilders extreem rechts te noemen. Hij zou de nadruk op het eigene leggen, en de gevestigde orde verafschuwen. Maar roept Wilders op tot het weren van vreemde cultuurelementen? Wil hij Amerikaanse fast-food restaurants of Chinese restaurants verbieden, oosterse filosofie enz. enz? Wordt het functioneren van onze overheid bedreigd door PVV-milities, die door de straten marcheren?
Nee, Wilders waarschuwt tegen de islam omdat die een bedreiging vormt voor onze rechtsorde, onze vrijheid en onze cultuur. Onze opvattingen over hoe we met elkaar om horen te gaan. Gelijke rechten voor man en vrouw, vrijheid van godsdienst inclusief het recht van geloofsafval. Wilders komt op voor behoud van de westerse beschaving.
De islam wijkt sterk af van onze beschaving: het universum wordt niet beheerst door causale wetten, maar gehoorzaamt aan de wil van Allah. Geloof en goddelijke openbaring zijn de ultieme bron van kennis, niet observatie van feiten uit de werkelijkheid en conceptuele integratie daarvan door de Rede.
Dit heeft ertoe geleid dat de islamitische wereld sociaal-economisch nog steeds een dorre woestijn is, terwijl het Westen een oase van materiële overvloed en technologische ontwikkeling is.
Ook cultureel gaapt er een enorme kloof tussen het Westen en de islam.
In de ethiek draait alles om gehoorzaamheid aan de wil van Allah, niet om de vrijheid van geweten. Politiek is er geen ruimte voor democratie, geen door mens gemaakte wetten, tenzij men binnen het kader van Allahs wetten blijft.
Vrome moslims vliegen ethisch op hun automatische piloot genaamd Allah. Menselijkerwijs is best te begrijpen dat het Westen het stenigen van overspeligen, waaronder slachtoffers van verkrachting, verafschuwt. Maar het is de Wil van Allah. Voor het eigen geweten is er geen ruimte. Moreel is de islam volkomen failliet.
De tegenstelling tussen het Vrije Westen en de islam is er dan ook een van beschaving vs. barbarij.
Wilders benoemt de tegenstelling tussen beschaving en barbarij in heldere morele termen, als een verschil van dag en nacht, tussen goed en kwaad, wit en zwart. Dát is Wilders doodzonde in de ogen van zijn aanklagers.
Voor Wilders aanklagers is het bekritiseren van andere culturen en het aanspreken van mensen op hun gedrag en de waarden waar zij voor kiezen net zo erg als het kleineren van mensen vanwege aangeboren kenmerken als sekse of ras. Zij hebben zelfs een Orwelliaans begrip in stelling gebracht om islamkritiek aan de kaak te stellen als een vorm van racisme: islamofobie.
Collectivisme vs. individualisme De wortel van het probleem is gelegen in het verschil tussen de Amerikaanse en Franse Revolutie: Europese intellectuelen hebben het idee van de rechten van het individu nooit goed kunnen of willen begrijpen. Voor hen was emancipatie in hoofdzaak de overgang van de mens als slaaf van een absolute staat, belichaamd door een absolute vorst naar de mens als slaaf van een absolute staat die werd belichaamd door het volk of een klasse. Een overgang van feodalisme onder een absolute vorst naar socialisme, waarin de mens werd bepaald door de klasse waartoe hij behoorde.
Onze intellectuelen gaan niet uit van gelijkheid voor de wet van individuele burgers, maar van maatschappelijke en materiële gelijkheid voor tribale entiteiten. Groepen die worden gekenmerkt door hun sociaal-economische status, sekse, etniciteit en een nauw daarmee verbonden culturele identiteit. Van een vrije wil en aansprakelijkheid voor gedrag kan natuurlijk geen sprake zijn, want die manifesteren zich juist op individueel niveau.
Het multiculturalisme de cultus van morele grijsheid is in feite de eigentijdse, culturele component van het collectivisme. De economische component is het socialisme. Het hoeft ons dus niet te verbazen dat vooral linkse partijen de fanatiekste aanhangers van de multikul zijn.
Wilders critici en aanklagers zijn vol overtuiging toegewijd aan een cultus van morele grijsheid. Om de boel bij elkaar te houden moet de illusie van de gelijkwaardigheid van groepen koste wat kost in stand worden gehouden: iedereen is grijs. De werkelijkheid is natuurlijk anders. Culturen hebben een zeer uiteenlopende staat van dienst als het gaat om de rechten van de mens, om welvaart en welzijn, om beschaving vs. barbarij.
Om de kloof te dichten wordt de geschiedenis van het Westen gereduceerd tot een zwartboek van kruistochten, eeuwen van antisemitisme, de Spaanse Inquisitie, kolonialisme en slavernij en natuurlijk de twee wereldoorlogen. De geschiedenis van andere culturen wordt evenzeer gereduceerd tot een bloemlezing van culturele en economische hoogtepunten: zie bijvoorbeeld de overdrijving van de bijdrage van de islam aan de moderniteit.
Mensen die de cultus van morele grijsheid uitdagen worden als zeer bedreigend gezien, want hun kritiek maakt korte metten met de illusie van gelijkwaardigheid van culturen en daarmee dus ook van de groepen die door Wilders aanklagers ten onrechte als maatschappelijke entiteiten worden gezien, die onveranderlijk zijn gedetermineerd door hun etniciteit en cultuur.
Wilders benadert moslims juist als individuen, met een vrije wil en verstand die kunnen worden aangesproken op hun gedrag en de waarden waar ze voor kiezen. Hij heeft immers herhaaldelijk gezegd dat moslims die onze rechtsorde aanvaarden en respecteren hier welkom zijn en op hulp kunnen rekenen om hun integratie in de Nederlandse samenleving te voltooien.
Het is Wilders keuze voor de beschaving en tegen de barbarij die hem extreem maakt.
"If an uncompromising stand is to be smeared as 'extremism,' then that smear is directed at any devotion to values, any loyalty to principles, any profound conviction, any consistency, any steadfastness, any passion, any dedication to an unbreached, inviolate truth -- any man of integrity." -- Ayn Rand in " 'Extremism' or The Art of Smearing"
Boeketje Digitalis
(fris geplukt enin vers bronwater gezet)
Morele helderheid
Sta mij toe dit in contrast te plaatsen met de rustige vastheid van een politicus om wier grijsheid de wereld ons benijdt, en U begrijpt waarom dit artikeltje bij mijn voorkeur-archief thuishoort. Veilig opgeborgen op mijn vast schijf, waarvan voortdurend veilige kopij bewaard wordt .Wie schrijft, die blijft, U weet wel .
Om het in mijn geliefd West Vlaams dialect te zeggen: zij pissen tegen de maand, waarbij Wilders natuurlijk die maan voorstelt, en zij de grijze na-ijverige jaloersaards zijn die niet weten van welk hout pijlen maken, maar toch willen schieten om te beschadigen.
Morele helderheid Zou ik ook kunnen hertalen in rechtlijnige beginselvastheid en daarmee ben ik weer beland bij het Vlaams Belang .
Om in die drie uitdrukkingen na te gaan waar de actie schuilt. Wie zijn de ma,,e, van de daad? Deze die vastheid uitdragen, net zoals onbeweeglijke rotsformaties zinnebeeld staan voor deugddoende acties? Of de rustige zekerheid van alles te beheersen door een zalig nietsdoen?Ik noem dat op eieren lopen ..
Een samenleving die op eieren loopt, eindigt meestal in een omelet
Morele helderheid en rechtlijnige beginselvastheid bergen het begrip actie op zichzelf. Zij verkopen geen appelen voor citroenen! Beiden zijn wat ze zeggen, en zeggen wat ze zijn.
Zijn wij daarvoor rechtse extremisten?
Als wij staan voor morele helderheid en rechtlijnige beginselvastheid, en daardoor rechts en extremistisch genoemd moeten worden, laat het ons dan ook maar zijn, en ernaar handelen. Net zoals het scheldwoord Geus in de godsdienstoorlogen uiteindelijk een ere-titel bleek te zijn ..Tot spijt van de Spaanse bloedhond Alva .
Inwoners van de Amerikaanse staat Maine stemden gisteren tegen een wet die het homohuwelijk gelegaliseerd had. Het overwegend linkse Congres van de staat had de wet er doorheen gedrukt, maar het electoraat moest zijn mening ook nog geven. Net als in iedere andere Amerikaanse staat waar kiezers hun mening over dit onderwerp eerder al gaven, stemden ook de inwoners van Maine voor het behoud van het traditionele huwelijk.
Connecticut, Iowa, Massachusetts, New Hampshire en Vermont zijn de enige staten waar twee mensen van hetzelfde geslacht mogen trouwen. De reden? Kiezers mochten zich daar niet over de materie uitspreken. Was er in deze staten ook een referendum geweest, dan hadden in ieder geval een paar van die staten een dergelijk wetsvoorstel ongetwijfeld eveneens afgewezen.
Bovenstaande verklaart waarom we dit debat nooit echt hebben mogen voeren in Nederland en waarom er hier geen referenda over zijn geweest. Samenlevingen zijn over het algemeen sociaal gezien redelijk behoudend. Dit geldt zelfs voor linkse en tolerante staten zoals Maine en, jawel, Nederland. Als het parlement ook in dit land de mening van de kiezers had gevraagd, is het nog maar de vraag of het homohuwelijk er zou zijn gekomen.
*****************************
Boeketje Digitalis
(fris uit de morgenstemming)
Zou het dan toch waar zijn, dat de tekenen des tijds niet loochenen?
In Berlijn kregen ze de muur omver, en wat later werd Berlijn weer de hoofdstad van de Bondsrepubliek, tegenin de zin van de toenmalige wereldleiders. Het gaat zelfs zo ver, dat we aan de Arc de Triomphe in Parijs op 11 November 2009 het Duits volkslied hoorden spelen .Even dacht ik aan de Nürenberger Festspoele en de film Triumph des Willen van de fotografe Leni Riefenstahl .Wat niet iets is om lang bij te blijven bij stilstaan.
Was het niet de grote Marc Eyskens die in interview kwijt wilde, dat verkiezingen het echte regeringswerk blokkeerden? Of hoe een Verlicht Despoot in de huid van een Tjeef kan kruipen! Als verkiezingen, en die zijn dan nog geforceerd, al remmend werken op het echte werk, wat moet het dan zijn met referenda!
In Zwitserland wordt de minarettenbouw onderworpen aan een bindend referendum. Indien positief, dan mag er over gans het grondgebied geen enkele minaret komen Want minaretten zijn de uiterlijke bewijzen dat een gebied gemoslimiseerd is Per einde november weten we de uitslag. Het tumult over de in Italië voortaan verboden kruisbeelden zal wel een pad in de korf zijn van de Muzelman-lovers .
Het is dus hoog tijd dat in ieder land er een Willem Tell opstaat, die zijn pijl richt op het hart van de landvoogd.in plaats van op de appel op het hoofd van zijn zoontje. Volgens de legende eiste deze landvoogd alleen dat men zijn hoef (op een paal) zou groeten. Op die basis zou de Europese kolos een ganse batterij pijlen op zich gericht moeten voelen.
Vraag: zou Europa bestaan (in de huidige vorm), als er in al de lidstaten een referendum was gehouden? Indien niet, waarom komen we dan niet in opstand? Zie de hoed van Willem Tell!
De vraag stellen is ze beantwoorden! Idem dito over die massa-immigratie .
Strassburg verbiedt de kruisbeelden in Italie, en gans het land komt in opstand daartegen (Zie volgend stukje) maar ziehier een paar denkpistes die wij, bij onze 2-daagse reis naar Vlaanderen van begin November, in de auto met elkaar besprakenonderweg. Jammer genoeg was er geen verbinding met Brussel of Strassburg waar wij nochtans doorreden .
-Laat de bewegwijzering voor autowegen overal dezelfde zijn: Blauw (of groen). Ieder land voert nu zijn eigen kleur .Volgt men in Frankrijk de Belgische of Italiaanse kleuren (groen) dan bereikt men zijn bestemming via binnenwegen. Had maar de blauwe wegwijzers moeten volgen voor de autostrade.
-Laat de snelheidsbeperking overal op dezelfde criteria vaststellen. Nu is het een warboel van andere beperkingen per land
-Taalperikelen? Vertaaldiensten? Laat iedereen één vreemde taal (dezelfde) leren. Desnoods Esperanto.
-Politiediensten: weg met alle grensbeperkingen.
-Toldiensten: overal ofwel in voege, maar liefst overal afgeschaft. Niet wachten op rekening rijden Een jaarlijks tol-vignet zoals in Zwitserland, voor iedereen, is een goede tussenoplossing.
-Laat de ingenieurs van Bruggen en Wegen elk een stage van minstens één jaar doorbrengen bijvoorbeeld in Italië of Zwitserland, om onderhoud, herstelling en zelfs aanleg te copiëren. Esthetica, snelheid en degelijkheid: in de on-staat b. moeten ze nog alles leren.
-Bewapen elke werkloze met spons en zeemvel en doe ze de verkeerstekens onderhouden en ontdoen van stof en vuil. Vooral reflectoren. In Italië vervangen ze, met een lichte overdrijving gezegd, overal de straatverslichting. Is kosten besparend (aanleg en verbruik), goed voor de ozonlaag en het milieu en men kweekt geen luiaards.
-Het idee van Brulboei JMDD om verdiepen op de autostrade te bouwen, is nog zo gek niet. Ga maar eens zien in Luzern, rond Boulogne, Modena en Firenze. Futuristischer kan men het zich niet indenken. En weg! files en accidenten: Ik zou zelfs spreken van drie-dimensioneel verkeer, waren daar niet die geluidschermen en bovengrondse tunnels die alles in goede banen leiden. Zelfs geitenwollensokkendragers zouden hier tevreden zijn!
Maar neen! Europa, zo links als Stalin, Hitler en Mussolini in één persoon, houdt zich liever bezig met de kromming van de bananen, met volksverlakkerij (opwarming van de aarde) en andere trivialiteiten, om ondertussen de mensen te doen vergeten dat er stilaan een nieuw ijzeren gordijn wordt neergelaten .Alhoewel ik liever zou spreken van een papieren gordijn ..Wat zou U zeggen van de bepaling, dat een mening uiten die een ander zou kunnen storen, strafbaar is? Die bepaling bestaat nochtans, en de on-staat belgië heeft ze reeds overgenomen, om o.a. op deze basis het Vlaams Belang veroordeeld te krijgen voor schrapping van de partijfinanciering .Het wachten is alleen op het goede moment
Andermaal bracht de Franse president Sarkozy de linkse oppositie in zijn land in een lastig parket. Dit keer door een debat te starten over "identité". Links foetert over een electoraal manoeuvre, en dat is het ook. Maar het is ook veel meer. In alle westerse landen, zeker die met een aanzienlijke en visibile aanwezigheid van moslims, woeden er debatten, discussies en polemieken over de definities van nationale of collectieve identiteiten. En haast overal heeft de linkerzijde koudwatervrees om dat debat aan te gaan. Behalve om uit te leggen dat het een fout debat is, met identiteit als een hol begrip. Ach, natuurlijk is een containerbegrip als identiteit gesneden koek voor stoethaspels allerhande. Minister Geert Bourgeois die de Vlaamse identiteit bedreigd vindt als Clouseau een slecht liedje over België zingt. Geert Wilders die uit een paar Koranverzen meent te moeten opmaken of iemand incompatibel is met de Nederlandse volksaard. Maar het is niet omdat er rond dit begrip veel onzin verteld wordt, of omdat identiteit gemakkelijk politiek misbruikt wordt, dat het een daad van burgerzin zou zijn er laffelijk over te zwijgen.
Net als in Frankrijk zijn het ook in België en Vlaanderen vooral mensen die zichzelf als open en tolerant definiëren, die vervolgens amper uit hun woorden kunnen of willen komen als hen gevraagd wordt om een antwoord op: open, tolerant en solidair met wie of wat? Ze vrezen namelijk dat zo'n debat het oude racisme een nieuw en softer cultureel cachet geeft. Maar dat hoeft niet.
Zoals Yves Desmet in "Zeno" opmerkt: "In een debat hoort ook plaats te zijn voor compromis en verzoening, iets waar we in dit land altijd al in geslaagd zijn. Waarom zouden we dat met de islam niet kunnen? We zijn te afhankelijk van elkaar geworden om nog een andere keuze te hebben." Volgens VUB-socioloog Mark Elchardus helpt het daarbij de zaken duidelijk te benoemen. Zeg niet meer "allochtoon", stelt hij voor, maar "vreemde". Niet om vreemden als eeuwige Fremdkörper te stigmatiseren. Wel om te kunnen spreken waarover het vaak gaat: om fricties allerhande rond "vreemde" aspecten.
Wat eigen is, wat vreemd, hoe daarmee om te gaan, waar grenzen trekken, wat tolereren, wat afwijzen, en waarover intussen heerlijk van mening verschillen: dat is toch het wezen van elk debat over identiteit?
**********************************
Boeketje Digitalis
(op bedje van glasscherven en van gebroken illusies)
De wereld, of liever de Linkse Kerk, ontdekt de dageraad van de zelfkennis: we hebben een identiteit, die gevaar loopt ..Dat ze zelf aan de basis van het gevaar liggen, wordt even vergeten.
Mag ik ze deze keer vergelijken met een autokaravaan die door het landschap trekt, langs de weg vol glasscherven en gebroken illusies? Naar het einde van de rit toe, zijn de banden leeg gelopen en valt de karavaan uit elkaar. En nochtans: ze hadden het zo goed gemeend en het landschap was er zo wondermooi .Of laat mij een betere beeldspraak proberen: deze van de boer die jarenlang zijn akker verwaarloost, ondertussen oogst wat er vanzelf gegroeid is, en na 304040 jaar tot de vaststelling komt dat zijn akker wel echt niet meer zijn aller is. Wegens allerlei wildgroei, stel U voor! En hij had het nochtans zo goed bedoeld! .
Ach die droom van de universele mens, maakbaar zoals van boven af gedecreteerd wordt: lijdzaam als een slavenleger van zombies, een mixte van kleuren en herkomsten, zelfs als het Marsbewoners zouden geweest zijn. De geschiedenisboeken staan er vol van. Alle wereldrijken vergaan, waarvan het voorlopig laatste het communisme. Wereldsocialisme is op de terugweg, en de Pax Mobama is al aan de ondergang nog voor het geschitterd heeft. Nu is het Oosten aan de beurt nadat het vele eeuwen lang alleen als wingewest of als onbekend gebied voorkwam in onze atlassen.
Voor mij is het vermakelijk te lezen hoe Links de problemen benadadert, tastend als een blinde naar de juiste uitleg, die ze wel weten maar angstvallig met veel mooie woorden verbloemen. Pauli had ook kunnen schrijven : we hebben ons vergist en zullen er voortaan alles aan doen om dit recht te zetten ..Zachte heelmeesters maken stinkende wonden .Maar neen! Met een omtrekkende beweging wordt het probleem (dat niet langer nog te ontkennen valt) omschreven, en dan gebeurt hetzelfde als met de kak van mijn hond: die ziet ook niet om als hij zijn grote commissie gedaan heeft.
Zoals Theo Van Gogh nog probeerde, toen hij op straat letterlijk de keel werd overgesneden door een ontheemde vreemdeling: We hadden er toch kunnen over praten .Ja, van vergaderen en debatteren weet men alles bij de Linkse Kerk Daarvoor bestond er in de USSR het woordje Sovjet voor, wat Russisch is voor vergaderen.
Neen Walterke Paulieke, voor sovetiseren is de kans verkeken. Jullie tijd is voorbij. Er moet gehandeld worden en wel met daden die zelfs voor de primitiefste inwijkeling begrijpelijk zijn. Gedraag U, of verdwijn! Wij willen U daarbij zelfs gaarne een handje toesteken. Want jullie zijn hier nooit welkom geweest voor ons. Wel voor de machthebbers van de Linkse Kerk, maar die zijn nu uitgeteld. En voor wat betreft hun overeenkomst met jullie bazen: voortaan kopen we onze olie bij de Russen. Want jullie brol is binnenkort toch uitgeput En Ivan kan ondertussen onze bevoorrechte handelspartner worden .Ga lekker liggen zonnebaden in jullie zandbak onder de woestijnzon.
En kom nu niet af met de jaren 30 en zo. Wij zijn heel wat beschaafder dan Uw Duitse voorgangers in het socialisme uit die jaren, die deze beschaafde natie zo ver gekregen hebben dat ze, louter uit lijfsbehoud, zelfs mee marcheerde om Uw KZ te bewaken .Maar dat is een andere eigenschap van jullie: de splinter in het oog van de tegenstander uitvergroten tot een balk, om het bos van balken in jullie eigen oog niet te moeten vermelden. Islamfobie staat niet gelijk aan Jodenhaat. Want dan zouden wij een (weliswaar veronachtzaamde) wortel van onze beschaving moeten haten
Walterke, Walterke, Walterke! Gij moet toch ook weten dat er voor U een betere toekomst zou weggelegd zijn, moest U schrijven voor Kerk en Leven? Gij zingt toch, net als iedere Rooie, het liedje dat meest opbrengt? Dat bestaanszekerheid biedt? Weet U dat de Kerk van Rome op een rots gebouwd is, die al 2000 jaar meegaat?. Wie eerst komt, best maalt Denk daaraan als U straks bij de personeelsdienst gevraagd wordt...