Luxe, raffinement en kwaliteit verenigd in de Top Line collectie van Online
Op zoek naar een speciaal kerstgeschenk? Wel, een vleugje nostalgie hoort perfect thuis in ons digitaal tijdperk. Mails en sms-jes vliegen ons zo rond de oren dat we er niet meer echt van opkijken. Als we een boodschap willen overbrengen die er echt toe doet, grijpen we dan ook graag terug naar ons eigen handschrift. De pennen van ONLINE zijn precies ontworpen voor die boodschappen die er ècht toe doen. En eens je die hebt neergepend, raak je niet meer los van de heerlijke schrijfsensatie die je hebt beleefd!
ONLINE is een waar begrip in Duitsland. De signatuur van het Duitse pennenmerk ligt in het ergonomisch doordacht en uniek design, het gebruik van hoogwaardige, natuurlijke materialen, sprekende kleuren en prachtig afgewerkt presentatiemateriaal. Het merk biedt een breed gamma pennen aan en richt zich met de elegante Top Line collectie tot de jonge professionals. Nieuwe, state-of-the-art pennen worden regelmatig gelanceerd waardoor ONLINE de veeleisende en modegevoelige klant steeds tegemoetkomt.
Elke ONLINE penpunt wordt manueel vervaardigd volgens de hoogste Duitse kwaliteitsstandaard. Dankzij het minutieuze productieproces biedt ONLINE kwalitatieve pennen waar je op kunt rekenen. Om dit te onderstrepen, biedt het merk op elke penpunt 5 jaar garantie waardoor je als koper zeker bent van een duurzame en kwalitatieve aankoop.
De Top Line Collectie: The Fashion of Writing
De fascinerende materialen, uitzonderlijke ontwerpen, perfecte afwerking en prachtige details laten niemand onberoerd. De sensatie van kostbare natuurschatten zoals palissanderhout, parelmoer of het 45.000 jaar oude Kauri-hout brengen iedereen in vervoering... De geraffineerde verpakkingen van de pennen verraden meteen dat het om uitzonderlijke pennen gaat.
Rose´n Pearls -een natuurlijk juweel : Verfijnd palissanderhout, ahorn en parelmoer: drie waardevolle natuurschatten verenigd in één verfijnde pen! De pen is voorzien van een 18 karaats gouden penpunt waar zelfs de meest veeleisende kenner warm voor loopt.
River Pearl tijdloze klasse. De River Pearl is een fascinerende verleiding voor het oog. De parelmoerglans van de delicate oesterparel waaruit de pen is vervaardigd, getuigt van een uitzonderlijke eenheid en elegantie. De Pinctada Maxima oester ligt aan de oorsprong van de befaamde Witte Zuidzeeparels. RVH.
De 18 finalisten van Het lekkerste broodje van België toverden heel wat ingrediënten om tot de meest culinaire broodjes. Elk jaar opnieuw wordt de lat weer hoger gelegd. Deze 5e editie werd gepresenteerd door Sven Ornelis.
De initiatiefnemers Pastridor en Verstegen Spices & Sauces organiseerden voor het vijfde jaar dé broodjeswedstrijd van België. De spannende finale van Het lekkerste broodje van België vond plaats tijdens de beurs Horeca Expo. De wedstrijd werd ingedeeld in 2 categorieën: voor Het lekkerste broodje Bistro moet het broodje op bord geserveerd worden en voor Het lekkerste broodje Snack moet het broodje uit de hand te eten zijn. De jury ontving dit jaar 52 kwaliteitsvolle inzendingen waaruit 18 finalisten geselecteerd werden.
Als eerste kwamen de finalisten in de categorie Het lekkerste snackbroodje aan de beurt. Friedl Zoete van t Hooghuys uit Zottegem werd de asolute winnares met haar broodje Galpo.Op de 2e en 3e plaats eindigden respectievelijk Yola De Winter vanZandwich uit Zoersel met het broodje Conference en Laurent Mengeot van Sandwicherie du perron uit Gerpinnes met het broodje Monsieur Perron.
De verrrassende ingrediënten van het broodje Galpo zijn een Prokorn stokbrood, Altesse kaas, Gandaham, Porto, witloof, appel, mango, ... De jury koos dit broodje omwille van de ideale smaakcombinaties, de originaliteit en de presentatie.
In de 2e categorie, het Lekkerste Bistrobroodje kaapte Didier Van Autrève van Chandis uit Dendermonde de eerste plaats weg met het broodje The Red Duck of Asia, op de voet gevolgd door Valerie Mohring van Au Pain sur la planche uit Verviers en Natascha Van Ende van Silva Delices uit Tilff. Hun creatieve bereidingen kregen de originele namen Sweet Duck en Brochette Safari en toebehoren.
Ook hier werd een strenge beoordeling gemaakt. De verrassende ingrediënten, bereidingswijze en presentatie waren voor de jury doorslaggevend om het broodje The Red Duck of Asia tot het Lekkerste Bistrobroodje van België te bekronen, het bevat o.m. een Sandwino Sun Bun, Ponzu, Combava, gerookte eendeborstfilet, .... RVH.
Om een nog meer volledige service aan zijn klanten te kunnen bieden, gaat MSC Cruises een samenwerking aan met Brussels Airlines voor de zomer 2010.
Klanten kunnen voortaan bij MSC Cruises een pakket boeken met cruise, vluchten en transfers inbegrepen en dit tegen een voordelige prijs. Dit nieuwe pakket wordt aangeboden in samenwerking met Brussels airlines. Een beperkte test tijdens de voorbije maanden gaf enkel gunstige commentaren zodat de introductie feilloos kan verlopen.
De Fly&Cruise formule is geldig voor afvaarten op de Middellandse zee op de schepen MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Musica en het allernieuwste schip MSC Magnifica dat in maart 2010 ingehuldigd wordt. De samenwerking start met wekelijkse vluchten van en naar Venetië en Marseille en dit vanaf maart tot november 2010. Door dit nieuwe concept hoeft de klant zich geen zorgen te maken over eventuele vertragingen of andere transportproblemen, MSC neemt als operator alle last op zich waardoor de klant reeds bij vertrek op de luchthaven, zorgeloos van zijn vakantie kan genieten.
Het nieuwe package houdt aldus Gualtiero Togneri, tal van voordelen in én voor de klant, maar zeer zeker ook voor de reisagent. De keuze van SN is meer dan overwogen, naast Marseille en Venetië biedt de luchtvaartmaatschappij nog tal van andere rechtstreekse vluchten naar havensteden waar de MSC schepen voor anker gaan. Een uitbreiding kan vlekkeloos gebeuren, mogelijk komt er zelfs een extra regeling voor die klanten die het MSC Yacht Club programma willen uittesten.
Het concept wordt trouwens ondersteund door een prettige maar vooral praktische brochure. RVH.
Versheid troef met eerste voorverpakte smeersalades in kleine porties
De nieuwe Délio my lunch maakt boterhammen opnieuw spannend.Vergeet voor een keer klassieke kaas en voorspelbare ham, maar verras met frisse, verse salades in een handige verpakking. Délio my lunch zijn de eerste voorverpakte verse smeersalades in kleine porties van 2 x 60 gram,wat genoeg is voor een ganse lunch.Een handige verwennerij tijdens jouw middagpauze
Délio my lunch, een gemak in de lunchzak, Délio my lunch maakt boterhammen opnieuw leuk. Zie het als een dagelijkse lunch met waanzinnig weekendgevoel. Want met de artisanaal bereide smeersalades in kleine porties een primeur op de Belgische markt heb je keuze te over: van kip curry over vleessalade naar surimi, tonijn en eiersalade. De kleine porties van 60 gram zijn ideaal om mee te nemen naar school of werk: handig want meteen smeerbaar, lekker vers en geen overschotjes. Met één portie Délio my lunch heb je een verrassende smeersalade voor twee boterhammen of een half stokbrood.
Als het op boterhammen aankomt, kennen voorverpakte verse smeersalades een positieve groei in de verscategorie. Vergeleken met kazen of yoghurt worden dit soort smeersalades steeds meer gesmaakt.Vandaag maken ze al ruim 12% van het totale versaanbod uit.
Daarnaast zijn er een aantal nieuwe voedingstrends waarneembaar.Zo worden twee van de vijf maaltijden onderweg geconsumeerd. Daarbij zijn mensen vooral op zoek naar versheid én gebruiksgemak.Met de kleine porties in vijf smaken speelt Délio my lunch in op deze trend en richt het zich tot de actieve consument die ongedwongen wil genieten maar tegelijk geen tijd wil verliezen.
Délio my lunch is momenteel al te verkrijgen in Carrefour en GB (verpakt per 2 porties van 60 g).Vanaf januari 2010 zal Délio my lunch ook beschikbaar zijn in de overige distributieketens. RVH.
Vier Kerstmis en Nieuwjaar met de vermaarde brunches in het Radisson Blu Royal Hotel in Brussel
Sinds zijn opening in 1990 is het Radisson Blu Royal Hotel bekend voor zijn innovatieve, creatieve en dynamische aanpak. Jaren waren de zondagse brunches een fenomeen in Brussel. Nu wil het Radisson Blu Royal Hotel de traditie eren en bij deze gelegenheid organiseert Executive Chef Yves Mattagne samen met zijn team opnieuw de traditionele Kerst- en Nieuwjaar brunches, dé ideale gelegenheid om samen met familie en vrienden kerst en nieuw te vieren.
De brunch wordt op vrijdag 25 december en vrijdag 1 januari aangeboden aan de prijs van 60 EUR per persoon (één glas champagne, koffie en versnaperingen inbegrepen, zonder wijnen). Kinderen onder 8 jaar gratis, van 8 tot 12 jaar 35 EUR (zonder dranken). RVH.
Met de winter in aantocht, droomt men al snel weg van warme oorden met veel zon. Dan klinkt een weekje Antillen met de familie toch wel heel aantrekkelijk! Guadeloupe en Martinique bieden een ideaal kader voor families die op zoek zijn naar exotisme.
Pierre & Vacances, de specialist op gebied van familievakanties, biedt de keuze tussen 2 vakantieparken gelegen aan t strand: ééntje is gelegen in Sainte Anne in Guadeloupe in het magisch kader van Pointe du Heleux terwijl het ander zich bevindt in Sainte Luce in Martinique dichtbij de Rocher du Diamant dat bekend staat als één van de mooiste diepzeeduikspots van de Caraïben.
De vakantieparken in de Antillen werden ontwikkeld met het oog op familieverblijven. De Appartementen met airco laten u zoveel mogelijk genieten van de gezonde buitenlucht dankzij het terras met externe keuken. Families met babys kunnen hier zeker terecht in de appartementen die hiervoor speciaal zijn ingericht. De studios voor 2 personen zijn communicerend en kunnen worden omgevormd tot suites van 4 en 6 personen, ideaal voor kinderen die toch wat zelfstandig willen zijn.
Beide vakantieparken bieden talrijke activiteiten voor kinderen en volwassenen en zijn er de gebruikelijke thema-avonden in de restaurants. De kinderen van 3 tot 12 hebben nu met de Kids Club, hun eigen place to be. Het fitness concept Les Mills® wordt ook in deze vakantieparken geïntegreerd.
De Caraïbische Zee is heel toegankelijk met Pierre & Vacances. Vakantiegangers kunnen zich een weekje ontspanning veroorloven (vlucht & overnachting) vanaf: 517/persoon in Guadeloupe en 587/persoon in Martinique, prijs werd berekend op basis van 4 personen. De packages bieden enkele verrassingen zoals een ontdekkingstocht in quad, in 4x4 of te paard en een trip met catamaran in Martinique.
In exclusiviteit en ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten 2009, is de Foie Gras Upignac met "Eau de Villée"verkrijgbaar in de Upignac-winkels!Het is een perfecte combinatie van de zachtheid van Upignac ganzenlever met de frisse relevante smaken van de zeste van geconfijte citroen, gemarineerd in "Eau de Villée".
Eau de Villée is de bekende alcohol van de Distillerie van Biercée die bekomen wordt door distillatie van groene citroen en 4 andere vruchten (fabricatiegeheim). Zijn combinatie met de ganzenlever maakt dit geheel tot een unieke degustatie van uiteenlopende smaken die een streling zijn voor de smaakpapillen !
De Foie Gras met "Eau de Villée" is het resultaat van een samenwerking tussen twee Belgische fabrikanten en is zonder twijfel een must die men op elke tafel van alle fijnproevers moet terugvinden ! RVH.
Snel, Smakelijk én Spannend: je hele maaltijd op één plaat
demeyere introduceert twee functionele teppanyaki/plancha
Een volledig gerecht klaarmaken op één plaat? In Japan is het dagelijkse kost, maar ook bij ons wint de kookmethode Teppanyaki aan populariteit. Het gaat dan ook snel, smaakt lekker, is gezond én spannend om naar te kijken. Als culinair specialist lonkte Demeyere naar het oosten en ontwikkelde 2 uiterst functionele platen: Teppanyaki-Plancha.
Teppanyaki is een japanse kookmethode waarbij je rechtstreeks op een ijzeren plaat (teppan) bakt. Met de nieuwe teppanyaki/plancha van Demeyere breng je deze oosterse showcooking zo naar je eigen keuken. Snel en gezond, want bij de bereiding wordt weinig vet gebruikt.
De teppanyaki/plancha zijn er in twee formaten: een klein model (35,4 x 32,5 cm gastronorm 2/3) om op één vuur te plaatsen en een groter model (53 x 32,5 cm gastronorm 1/1) om op twee fornuisbekkens of de uitbreidzone te plaatsen. Allebei zijn ze uiterst functioneel: je kan er een hele maaltijd op bereiden, gebruiken in de oven of op de barbecue zetten. Ook gemakkelijk: je kan de bereide gerechten rechtstreeks op tafel serveren.
Bij teppanyaki bak je vlees of vis eerst op hoge temperatuur, zonder vetstof, om dicht te schroeien. Daarna blus je met sojasaus of ketjap, voeg je kruiden toe en stoof je op lagere temperatuur. Je kan ook rijst of mie toevoegen of een groentemengeling. De nieuwe Demeyere is niet alleen geschikt voor teppanyaki maar leent zich ook voor het bakken van meerdere steaks, satés, zeetongen, zalmfilets, scampi, pizza of een complete brunch met eitjes.
De teppanyaki/plancha zijn vervaardigd van 4 mm dik 7 lagenmateriaal tot aan de rand voor ideale warmtegeleiding en optimale antikleefeigenschappen. Ze zijn mat gepolijst en hebben roestvrijstalen grepen die met rivetten werden gemonteerd, ze zijn bovendien geschikt voor alle vuren, inclusief inductie en (stoom)oven. RVH.
Met de winter in aantocht, droomt men al snel weg van warme oorden met veel zon. Dan klinkt een weekje Antillen met de familie toch wel heel aantrekkelijk! Guadeloupe en Martinique bieden een ideaal kader voor families die op zoek zijn naar exotisme.
Pierre & Vacances, de specialist op gebied van familievakanties, biedt de keuze tussen 2 vakantieparken gelegen aan t strand: ééntje is gelegen in Sainte Anne in Guadeloupe in het magisch kader van Pointe du Heleux terwijl het ander zich bevindt in Sainte Luce in Martinique dichtbij de Rocher du Diamant dat bekend staat als één van de mooiste diepzeeduikspots van de Caraïben.
De vakantieparken in de Antillen werden ontwikkeld met het oog op familieverblijven. De Appartementen met airco laten u zoveel mogelijk genieten van de gezonde buitenlucht dankzij het terras met externe keuken. Families met babys kunnen hier zeker terecht in de appartementen die hiervoor speciaal zijn ingericht. De studios voor 2 personen zijn communicerend en kunnen worden omgevormd tot suites van 4 en 6 personen, ideaal voor kinderen die toch wat zelfstandig willen zijn.
Beide vakantieparken bieden talrijke activiteiten voor kinderen en volwassenen en zijn er de gebruikelijke thema-avonden in de restaurants. De kinderen van 3 tot 12 hebben nu met de Kids Club, hun eigen place to be. Het fitness concept Les Mills® wordt ook in deze vakantieparken geïntegreerd.
De Caraïbische Zee is heel toegankelijk met Pierre & Vacances. Vakantiegangers kunnen zich een weekje ontspanning veroorloven (vlucht & overnachting) vanaf: 517/persoon in Guadeloupe en 587/persoon in Martinique, prijs werd berekend op basis van 4 personen. De packages bieden enkele verrassingen zoals een ontdekkingstocht in quad, in 4x4 of te paard en een trip met catamaran in Martinique.
Tijdens de afgelopen 21ste editie van Horeca Expo van 22 tot en met 26 november brachten 53.146 professionals een bezoek aan meer dan 600 exposanten. Dankzij de grote inspanningen van zowel exposanten als de organisatie, kunnen we besluiten dat ondanks de crisis, deze editie een groot succes was. Ook feedback van de exposanten toont aan dat zij zeer lovend zijn over de hoge kwaliteit van de bezoekers dit jaar. Het grote aantal bezoekers toont nog maar eens aan dat Horeca Expo hét trefpunt is van de Belgische horeca waar veel zaken worden gedaan.
Beste Pizzaiolo van het land
Ponzo Giovani van pizzeria Chez Giova uit Battice, Luik, mag zich 'De Beste Pizzaoilo van het land 2010' noemen. De wedstrijd werd georganiseerd door mjPublishing en Kaasbrik en startte in het voorjaar. Tien pizzabakkers, één uit elke provincie, werden tijdens de zomer bezocht door de expertenjury die bestond uit RTBF-journalisten Catherine Haxhe en Guy Lemaire, topchefs Jan Buytaert en Peter Coucquyt en wijnkenner Guido Francque. Zij gingen telkens de pizza margherita en de pizza van de chef proeven en beoordelen op korst, vulling, smaak en algemene indruk. Volgens Ponzo Giovani scoort zijn pizza het beste omwille van de lichte deeg, de goede smaak en de juiste ingrediënten. 'Mijn pizza's zijn er voor iedereen, zowel voor de man van de straat als voor de rijke zakenman', aldus de winnaar.
Horeca 2010: Face the Future
In 2010 krijgt Horeca Expo een spectaculaire make-over! Na 21 edities als algemene, multisectoriële topbeurs voor de horeca- en cateringsector kiest men voor een vernieuwde, gesegmenteerde aanpak. Kwestie van iedereen nog meer service en comfort te bieden en ook de volgende 20 jaar onze leidersrol te behouden als hét trendy trefpunt voor horeca en catering professionals.
Kwaliteit, innovatie en authenticiteit worden meer dan ooit dé pijlers. Met fascinerende projecten, een tot de verbeelding sprekend beursdesign, toonaangevende trends en inspirerende ingrediënten in de breedste zin van het woord zetten we de top binnen elk segment in de spots. RVH.
Brussels Airlines verbindt Brussel opnieuw rechtstreeks met Finland dankzij partnership met Blue1
Dankzij een nieuw partnership met Star Alliance lid Blue1 zal Brussels Airlines vanaf volgende lente haar passagiers uitstekende verbindingen kunnen aanbieden naar Finland. Blue1 zal vanaf eind maart in samenwerking met Brussels Airlines twee keer per dag een lijnvlucht verzorgen tussen Brussel en de Finse hoofdstad. Vanuit Helsinki kan vlot doorgereisd worden naar verschillende andere Finse bestemmingen.
Blue1, lid van de Star Alliance, start een nieuwe lijndienst tussen de Europese hoofdstad en Finland op 29 maart 2010. Dankzij een partnership akkoord gaan Blue1 en Brussels Airlines gezamenlijk het zetelaanbod commercialiseren op de twee dagelijkse vluchten (s ochtends en s avonds) die op weekdagen worden aangeboden. Op zondag is er één vlucht. Alle vluchten worden uitgevoerd met AVRO RJ toestellen. De uurregeling is zeer aantrekkelijk voor zowel zakenreizigers als toeristen.
De vluchttarieven zijn zeer concurrentieel. Dankzij deze nieuwe lijndienst wordt het huidige monopolie dat op deze route bestaat doorbroken. Blue1 en Brussels Airlines gaan tickets verkopen via hun respectievelijke verkoopskanalen. Brussels Airlines passagiers kunnen Miles & More vliegmijlen sparen telkens ze gebruik maken van deze nieuwe lijndienst.
Brussels Airlines zal onder haar bekende SN code daarom ook tickets verkopen naar de Finse bestemmingen Kuopio, Oulu en Vaasa. Blue1 passagiers kunnen dan weer mits een overstap in Brussel met Brussels Airlines doorvliegen naar Spanje, Frankrijk, Zwitserland, Italië en het Verenigd Koninkrijk. Bij de overstap wordt dankzij de snel aansluitende vluchten geen tijd verloren.
« Dit partnership met Blue1 is nogmaals een illustratie van de vele voordelen die Brussels Airlines haar passagiers kan aanbieden dankzij het nakende lidmaatschap van de Star Alliance », zegt Brussels Airlines co CEO Bernard Gustin. Brussels Airlines wordt lid van het wereldwijde Star Alliance netwerk op 9 december. Blue1 is al lid van de Star Alliance. RVH.
Is er toeristisch nieuws over Ierland dan heeft het bijna altijd te maken met de natuur, de tradities, de rijke cultuur, de grote evenementen of met de hoofdstad Dublin. Voor één keer komt er uit het groene eiland een totaal ander geluid, namelijk dat het Ierse accent als super sexy wordt ervaren en dat Cork in de top tien staat van de citytrips 2010.
Het is alom bekend dat Franse mannen met hun accent doux elke vrouw kunnen veroveren. Die tijd is evenwel definitief fini want volgens een recent onderzoek bij maar liefst 5000 vrouwen uit alle hoeken van de wereld heeft het Iers het Frans verdrongen als taal met het grootste sexy accent. Het Ierse brogue haalt het makkelijk van het zangerige Italiaans, van het Schotse burr én van de taal van Molière die van plaats één naar vier zakt. Dat het Frans zijn sexy imago verliest zou te maken hebben met het koude accent van Nicolas Sarkozy en dat Iers alsmaar sexier in de oren klinkt zou voor een groot deel te danken zijn aan steracteur Colin Farrell en aan zijn bekoorlijke accent in de film In Bruges. Hoe dan ook, de bezoeker aan Ierland zal nu ook nog kunnen genieten van het sexy klinkende Iers waarmee niet is gezegd dat de Ieren dat ook zijn want dat is tot op vandaag nog niet onderzocht.
Cork wordt een favoriete citytrip bestemming in 2010 zo beweert Lonely Planet, uitgever van de gelijknamige reisgidsenreeks. In de categorie Steden Top 10 2010 werd het Ierse Cork opgenomen: Cork is in 2010 helemaal hot, een gesofisticeerde stad, bruisend, op en top vriendelijk, charmant, ontspannen en door de aanwezigheid van de University College Cork barstend van jeugdigheid. Cork heeft veel te lang in de schaduw van Dublin gestaan. Het is een even fascinerende stad met winkelmogelijkheden, goede restaurants en bars en omringd door prachtige natuur, aldus Lonely Planet. RVH.
Screwpull, de bekende producent van gebruikersvriendelijke wijnaccessoires, bestaat 30 jaar. Het merk viert dit met het uitbrengen van een aantal zeer fraaie jubileummodellen. Een deel van het assortiment is geheel in platinium uitgebracht.
Glanzend zilver zijn nu de paradepaardjes onder de kurkentrekkers: LM400 lever model met één arm, LM 350 levermodel in de vorm van een revolver, de GS 300, tafelmodel met het rode balletje en de Pop Bulle, opener voor schuimwijnen. De meest verkochte kleinere accessoires doen ook mee met het jubileum, zoals de wijnpomp, de stop voor schuimwijnen, de capsulesnijder en de hoge anti-druppelring XXL.
Screwpull geeft 10 jaar garantie op levermodellen en 5 jaar op overige modellen als bewijs van kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid van de producten. Screwpull producten zijn te koop bij de betere wijnhandelaar, kook- en huishoudwinkels, cadeauwinkels en warenhuizen. RVH.
Delhaize België lanceert exclusief WAINS, dat wijn betekent in het Japans. Deze vernieuwing ligt in de lijn van de wijnstrategie van Delhaize die de keuze voor de klanten wil vergemakkelijken. Van dit merk WAINS bestaan er vandaag twee wijnen, die allebei uit Spanje afkomstig zijn: een rode en een witte. De rode WAINS PASIÓN 2008 is ideaal bij rundvlees, gevogelte en koude schotels. De witte WAINS RADIANTE 2009, is geschikt als aperitief, maar ook bij voorgerechten en koude schotels. Deze wijn is vooral op een jong publiek gericht en werd door Delhaize gekozen voor zijn kwaliteit.
Delhaize is een dynamische onderneming die voortdurend evolueert. Om haar klanten nog meer van dienst te zijn, start men een nieuw systeem van merchandising voor de wijnafdeling op. De wijnen zullen in de rayon geplaatst worden volgens de gerechten waar ze best bij passen (food pairing). Dit zal de klanten toelaten om gemakkelijker hun keuze te maken in het ruime kwaliteitsvolle assortiment.
www.Delhaizewineworld.com is een elektronische wijnbijbel die dicht bij alle liefhebbers staat en zijn succes dankt aan de efficiënte en gebruiksvriendelijke bestelprocedure. Daarnaast bevat de site heel veel informatie. Zo heeft elke wijn een eigen technische fiche en wordt de site regelmatig aangevuld met wijndossiers. RVH.
Aan de vooravond van Kerstmis noteert British Airways een stijging van het aantalreisaanvragen naar Londen dankzij het zwakke Britse pond
British Airways kondigt een stijging van het aantal online reisaanvragen naar Londen aan met 20 procent. Londen, traditioneel gekend als een dure stad, is sinds de val van het Britse pond een héél aantrekkelijke bestemming geworden voor een uitgebreide kerstshopping.
Met één pond dat 1,10972 euro waard is en met de belangrijkste think tank van het Centrum voor Economisch en Zakelijk Onderzoek die voorspelt dat de koers nog zou kunnen zakken, om zo eventueel gelijk te komen met de Euro, is er zelden eerder een betere periode geweest om Londen te bezoeken.
Jean-Pierre Martin, Sales Manager British Airways België en Luxemburg: « Deze maand alleen al zien we een gemiddeld van 65.000 bezoekers per week op ba.com, onze site voor het boeken van vluchten en hotels. Dit is een stijging van bijna 10 percent in vergelijking met vorig jaar en we verwachten dat deze cijfers nog zullen stijgen.
Nieuwe cijfers van British Airways tonen aan dat reizigers waar krijgen voor hun geld in Londen! Tijdens de kerstperiode 2008 betaalden twee volwassenen voor een weekend met drie overnachtingen in Londen 700. Inbegrepen:overnachting, ngang voor de Tower of Londen en het Londen Eye, een diner voor twee avonden, tickets voor het openbaar vervoer voor twee dagen en een ticket voor een show.
Door de sterkte van de Euro in vergelijking met het Pond, kunnen Belgische toeristen nu meer dan 80 voor dezelfde trip uitsparen, en betalen ongeveer 618. RVH.
Skiseizoenen volgen elkaar op maar kennen nooit hun gelijke! Het kan gebeuren dat de sneeuw het laat afweten maar geen nood, sneeuw verzekerd met Pierre & Vacances dankzij de Gratis Sneeuwgarantie: een annulerings-verzekering in geval van te veel of te weinig sneeuw voor u vertrekt op skivakantie. De annulering heeft betrekking op het verblijf & alle bijkomende services die bij Pierre & Vacances werden geboekt. De sneeuwgarantie is van toepassing op alle residenties van Pierre & Vacances in geval meer dan 2/3den van de skiliften gesloten zijn tijdens 2 opéénvolgende dagen binnen de 5 dagen voor vertrek, voor elk verblijf dat valt tussen de 3de zaterdag van december en de 2de zaterdag van april.
In de Alpen is Pierre & Vacances aanwezig op de grootste en meest befaamde internationale skigebieden in het hart van prestigieuze resorts. Meer dan 80% van de appartementen bevinden zich op 1800m en meer en bieden rechtstreekse toegang tot de skipistes.
Sinds meerdere jaren is Pierre & Vacances bezig met het renoveren, moderniseren en vergroten van zijn residenties. Ze worden tevens uitgerust met extra services zoals verwarmde ski lockers, sauna, kinder corners, wifi, RVH
EINDEJAARSFEESTEN MET EEN NIET TE EVENAREN WIJNASSORTIMENT
Delhaize, de onbetwiste wijnexpert, heeft voor haar klanten een ruim assortiment uitgekozen en biedt sterke promoties aan.
Met meer dan 135 jaar ervaring is Delhaize de onbetwiste wijnspecialist van België. Ongeveer één wijnfles op vier die verkocht wordt in de Belgische grootdistributie komt van Delhaize. Dit betekent dat Delhaize 53 miljoen flessen verkoopt op een totaal van 195 miljoen verkochte flessen op de Belgische markt. Delhaize biedt wijnen aan uit meer dan 25 verschillende landen, meer dan 700 referenties, een ruim wijnassortiment dat beantwoordt aan de smaak van elke liefhebber.
Bovendien verkoopt Delhaize exclusief 5 van de 10 meest wereldberoemde wijnmerken, namelijk Concha y Toro (Casillero del Diablo), Mondavi, Beringer, Lindemans en Jacobs Creek. En Delhaize blijft niet achter inzake de champagnes en schuimwijnen.
« We evolueren voortdurend mee met onze klanten, we weten wat ze willen. In die zin vernieuwen we ook voortdurend ons assortiment, zeker in de feestperiode, waarbij we traditie en vernieuwing combineren », stelt Stefaan Wauters, Director Buying Wine and Alcoholic Beverages bij Delhaize België.
Dit jaar een exclusieve selectie van kwaliteitsvolle feestwijnen gemaakt, waarbij Franse, Italiaanse en Spaanse wijnen op onze tafels pronken. Vermits een feest niet is geslaagd zonder bubbels, biedt Delhaize haar klanten nieuwe champagne- en schuimwijnmerken aan tegen prijzen die aangepast zijn aan elk budget. Er is met name een exclusieve aanbieding: de champagne Louis Delder die Delhaize lanceert tegen een competitieve prijs van 9,99. RVH.
Voor het derde jaar op rij kregen de hotels van de Groep Accor (Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, Ibis, All Seasons, Etap Hotel en Formule 1) de Business Hotel Group-award van Travel Magazine.
Reeds twaalf jaar organiseert Travel Magazine, samen met het West-Vlaams Economisch Studiebureau (WES), jaarlijks een grote enquête bij reisbureaus. Op basis daarvan kennen zij 27 awards toe aan ondernemingen in toerisme en reizen, van cruise-organisatoren en luchtvaartmaatschappijen tot vakantiecentra en hotelgroepen.
Dit jaar hebben de 800 ondervraagde reisbureaus Accor uit 41 voorgestelde hotelketens verkozen tot beste Business Hotel Group 2009, vóór Sheraton en Rezidor. Deze onderscheiding beloont de innovaties van de Groep op het vlak van logies, klantenservice en organisatie van seminaries, maar ze erkent vooral ook de kwaliteit van het onthaal bij de Accor-hotels. Daarom droeg Véronique Lapointe, Director Sales and Marketing Accor Hospitality Belux, de prijs op aan de teams van de Accor-hotels.
Accor is Europees leider en internationale groep in het hotelwezen, en wereldleider in de dienstverlening aan ondernemingen en openbare instanties. De Groep is met 150.000 medewerkers in nagenoeg 100 landen aanwezig, en biedt de klanten een ruim veertigjarige expertise aan in zijn twee belangrijke sectoren, enerzijds het hotelwezen, met de merken Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6 die 4.000 hotels en zon 500.000 kamers tellen in 90 landen.
Bovendien zijn er binnen de groep diverse complementaire activiteiten zoals Lenôtre, de voorafbetaalde dienstverlening: 32 miljoen mensen genieten in 40 landen van de prestaties van Accor Services (voordelen voor loontrekkenden en burgers, beloning en motivatie, professioneel onkostenbeheer). RVH.
Dornbracht introduceert met Champagneeen nieuw hoogglanzend oppervlak. Het lichte goud past in de actuele trends van interior design en lifestyle. Momenteel beleeft goud als kleur en alsedel materiaal een renaissance. Champagne is als oppervlak progressief en glamoureus tegelijk. De derde galvanische laag van dit oppervlak bestaat uit 22-karaats goud. Hoe luxe mag het zijn?
Dit oppervlak Champagne werd speciaal ontwikkeld voor de nieuwe krantenserie Supernova. In deze serie biedt Dornbracht kranen aan voor wastafel, bad, douche, bidet. Naar keuze met hendelgrepen of kubusvormige grepen. Een wasplaats die zo stijlvol en elegant is dat hij direct in de slaapkamer of woonkamer wordt geplaatst. Het wastafelblad in zwarte pianolak, gecombineerd met tabaktinten en een wand van donker hout met ingelegde spiegel. RVH.
Patrick Monjanel runt het 8ha grote wijngoed Château Le Pape en werkt op een erg traditionele manier met rijping in betonnen vaten. De wijnstokken zijn hier 30 à 40 jaar oud en groeien in een rotsige bodem. De wijn komt tot stand door een mengeling van 80% Merlot en 20% Cabernet Sauvignon. De traditionele bereiding maakt het mogelijk om deze wijnen 25 à 30 jaar te bewaren zonder dat ze aan stevigheid of karakter moeten inboeten. Een must is het decanteren, best enkele uren, vooraleer ze te degusteren
In de neus verrassen de wijnen met rode vruchten, cacao toetsen en violettegeuren, in de mond bieden ze een mooie vol ronde textuur met delicate tannines die evenwel geen enkele agressiviteit met zich brengen.
In 1350 worden de eerste sporen van de molen van Bardins of Bardey teruggevonden, het wijngoed Château Bardins ontstond in dezelfde periode. Het is sinds 1903 in handen van de familie de Sigoyes en staat momenteel onder leiding van Stella de Sigoyes-Puel.
In totaal zijn er 35 ha ter beschikking met wijnstokken die gemiddeld zowat 30 jaar oud zijn. Toch blijft de globale productie eerder beperkt, 450hl rode wijnen en 14 hl witte wijnen. Voor de rode wijnstruiken heeft men 30% Cabernet Sauvignon, 30% Merlot, 30% Cabernet franc, terwijl de resterende 10% wordt opgevuld door Malbec en Petit Verdot. Voor de witte wijnen heeft men 1/3 Sauvignon, 1/3 Semillon en 1/3 Muscadelle.
In de neus, erg elegante wijnen met een tikkeltje rode vruchten, maar ook een harmonieuze overgang naar bloemen, laurier en licht mineraliteit. In de mond zorgen deze wijnen voor fruitige noten van rijpe vruchten met sympathieke afdronk en fijne delicate tannines.
Hier werden de traditionele kartonverpakkingen van 3 en 5 liter vervangen door houten kistjes die na de wijndegustatie als vogelnestje kunnen dienst doen. Een modeloplossing inzake ecologisch wijnbeheer.
De enorme verscheidenheid van de Pessac-Léognanwijnen vergroot op sublieme wijze hun aantrekkingskracht. De meeste wijnhuizen zorgen voor extra activiteiten en houden begin december een uniek opendeur-weekend waarbij men naast het bezoek aan de installaties ook de meest uiteenlopende wijnen kan degusteren. De fijnproevers krijgen bovendien een uniek menu, boordevol regionale specialiteiten, aangeboden.