Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    11-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.java
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    JAVA behaalt als eerste in de Foodservice

    het ISO 22000 certificaat.

     

     

    De halfjaarlijkse JAVA vakbeurs voor collectiviteiten in de Leuvense Brabanthal, kreeg ditmaal een feestelijk tintje. Nadat JAVA in 2000 als eerste foodservice bedrijf, een HACCP-certifictaat bemachtigde, bevestigt JAVA opnieuw zijn trendsetterrol en behaalt het nieuwe ISO 22000 certificaat.

     

    Algemeen Directeur Wim Claes: “ Voedselveiligheid en kwaliteit zijn dé hoekstenen voor JAVA. Het leveren van veilige en gezonde voeding is een evidentie in de foodservice markt. JAVA wil echter verder gaan en verlegt zijn grenzen. Discipline in de beheersing van het totale proces evenals een duidelijke communicatie met alle betrokkenen zijn de absolute vereisten om tot een veilige en sluitende controle te komen.

     

    Het HACCP-certificaat legt de beheersing op van alle kritische controlepunten in het distributieproces, maar het ISO 22000 certificaat vereist een aanpassing van de volledige organisatie. De beheersing van kwaliteit gebeurt immers door het volledige bedrijf. Mensen, middelen en processen dienen bijgevolg aldus logistiek directeur Ludo Segers, op de juiste manier ingezet te worden. Binnen de nieuwe normering is het aldus Ludo Segers, belangrijk te noteren dat de ‘foodservice’, binnen de totaliteit van de voedselketen en tov. de ‘retail’, nog slechts enkele procenten achterligt. De inhaalbeweging heeft de voorbije jaren de forse achterstand nagenoeg volledig weggewerkt en volgens de meest recente vaststellingen, zal de ‘foodservice’ tegen 2010 de bovenhand nemen. Een stipte naleving van alle voorschriften om de algemene volksgezondheid te garanderen is dan ook meer dan ooit noodzakelijk.

     

    Een permanente betrokkenheid van het personeel is het logische gevolg, terwijl de uitstraling evenzeer op alle toeleveranciers uitstraalt. De functieomschrijving van alle personeelsleden volgt een logische, maar kritische route, en de evaluatie peilt naar de doeltreffendheid van de opleiding en organisatie alsmede het algemene bewustzijn rond voedselveiligheid.


    De ISO 22000 norm vereist ook een doorgedreven interactieve communicatie tussen alle betrokkenen. Zo dient de volledige organisatie op de hoogte gebracht te worden van alles wat met voedselveiligheid te maken heeft. Ook de externe communicatie (met leveranciers, klanten, de overheid, …) vormt een essentieel onderdeel van ISO 22000 als managementsysteem. Mogelijke problemen dienen immers doeltreffend gecommuniceerd te worden naar klanten en leveranciers.


    De nieuwe ISO 22000 norm is aldus kwaliteitsverantwoordelijke ir. Koen Van  Hecke een uniformisering met als uiteindelijk doel slechts 1 norm voor voedselveiligheid te behouden. Het zal in de toekomst o.a. BRC, HACCP en EUREPGAP overkoepelen. HACCP maakt een onderscheid tussen kritische controlepunten (ccp) en niet-kritische controlepunten (punten van aandacht), deze laatste moeten voor het behalen van een HACCP certificaat niet gecontroleerd worden. Bij ISO 22000 worden alle controlepunten, al dan niet kritisch, vervangen door operationele basisvoorwaardenprogramma's (operationele PRP's) die, net als ccp's, beheerst moeten worden.

     

    Het ISO 22000 certificaat is aldus Wim Claes, meteen het begin van een nieuw hoofdstuk. Elke dag zal de volledige JAVA-organisatie eraan werken om dit certificaat te verdienen zodat ook de klanten de vruchten ervan kunnen plukken.

    11-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sn krakow

    Brussels Airlines start lijndienst naar Krakow

     

     

    Brussels Airlines lanceert een nieuwe verbinding tussen de Europese hoofdstad en Krakow. Vanaf 30 maart, wordt de thuisbasis van Brussels Airlines, Brussels Airport, 5 keer per week rechtstreeks verbonden met de historische schatkamer van Polen. Tickets enkele reis zijn dankzij de lowfare b.light formule al verkrijgbaar vanaf 49,99 euro  alle taksen inbegrepen.

     

    Jaar na jaar ontvangt Krakow meer bezoekers. De levendige historische stad is de Poolse topattractie en verwelkomt op jaarbasis meer dan 7 miljoen bezoekers. Ook de lokale economie, met de IT-industrie als trendsetter, zit dankzij het EU-lidmaatschap van Polen in de lift. Redenen genoeg voor Brussels Airlines om Krakow toe te voegen aan het groeiend Europese vluchtaanbod. Vanaf 30 maart biedt Brussels Airlines 5 vluchten per week aan tussen Brussels Airport en de Johannes Paul II airport luchthaven van Krakow.

     

    Dankzij de vluchtfrequenties zijn zowel korte trips, citytrips als zakenreizen perfect mogelijk. De uitstekende vluchturen en de passagiersvriendelijke transferinfrastructuur van Brussels Airport laten Brussels Airlines ook toe om Krakow mits een vlotte overstap ook met tientallen andere Europese bestemmingen van Brussels Airlines ter verbinden. Dankzij de one way tarievenstructuur kunnen passagiers een vlucht naar Krakow ook combineren met een terugvlucht uit Warschau.

    Alle vluchten worden uitgevoerd met Boeing 737 toestellen. Tickets zijn zeer scherp geprijsd. Dankzij de nieuwe b.light lowfare reisformule is een ticket enkele reis al verkrijgbaar vanaf 49.99 euro.  De vluchten kunnen gereserveerd worden via de website brusselsairlines.com of via de reisagent.

     

     Over Krakow

     

    Krakow is één groot openluchtmuseum en in de historische binnenstad lijkt de tijd wel te blijven stilstaan. Eeuwenlang was Krakow de Poolse hoofdstad en de thuishaven van de Koninklijke familie die er in prachtige paleizen woonde. Ook kunstenaars uit heel de wereld vonden samen met hun leerlingen inspiratie in Krakow.

     

    Vandaag is Krakow een heel levendige stad die prat gaat op haar glorierijk verleden en graag met haar architecturale bezienswaardigheden zoals het renaissance paleis, de gothische basiliek en de authentieke binnenstad pronkt. De bijnaam van Krakow, ‘schatkamer van Polen, vat het perfect samen.

     

    Tentoonstellingsgalerijen, een grote universiteit, trendy cafés en restaurants geven Krakow nochtans ook een jong uiterlijk. Nergens in Polen zijn er zoveel bars en nightclubs als in Krakow.

    Ook de omringende Malopolska region is zeker een bezoek waard. Niet minder dan acht sites uit Malopolska prijken op de Werelderfgoed lijst van de Unesco. Naast Krakow zelf zijn ondermeer het nabijgelegen Auschwitz en de zoutmijnen van Wieliczka beschermd.

     

    Oost Europa

     

    De toevoeging van Krakow aan het vluchtaanbod illustreert zeer goed de inspanningen die Brussels Airlines momenteel levert om haar aanwezigheid in Oost Europa verder te versterken. Zo worden ook de dagelijkse vluchtfrequenties naar Praag en Boedapest uitgebreid. De lijnvluchten naar de Poolse hoofdstad Warschau worden geoptimaliseerd dankzij betere vertrek- en aankomsturen.

    www.brusselsairlines.com

    11-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.skrei
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Geroosterde Noorse Skrei 

    met een uienkrokantje

     

     

     

    Bereiding: 30 min.

     

    Ingrediënten voor 4 personen: • 4 mooie stukken Noorse Skrei • 2 aardappelen • 4 grote uien • 1/2 l rode wijn • 1 eetlepel rode wijnazijn • 2 eetlepels honing

     

    Bereiding:

    • Hak de uien fijn, laat ze zweten in olijfolie. Voeg de rode wijn toe en laat tot 3/4 inkoken.

    • Voeg de rode wijnazijn toe en breng opnieuw aan de kook. Voeg de honing toe en laat gedurende 1/2 uur op zacht vuur koken.

    • Rasp de aardappelen, maak twee platte koeken van ongeveer 7 cm diameter en bak ze in een goed warme pan. Ze moeten zacht zijn vanbinnen en krokant aan de buitenkant. Spreid de uienconfituur over een koek en sluit af met de tweede.

    • Kruid de vis en bak in een warme pan.

    • Serveer de stukken skrei met een vierde van de knapperige aardappelkoek met de gekonfijte uien.

     

     

    10-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.valentijn grand casino
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

      Grand Casino Brussels

     

    Valentijnsdag – 14 februari

    Culinair genieten van sfeervolle jazz en soul

     

     

     

     

    Ook dit jaar vult het Grand Casino Brussels zich op Valentijnsdag weer met de zoete klanken der liefde dankzij een romantisch optreden van het “Chrystel Wautier Trio” tussen 20u en 23u.

    Het Chrystel Wautier Trio brengt een fluwelen soulstem met een vleugje Ella Fitzgerald, een zweempje Sarah Vaughan en een scheutje Aretha Franklin. Het trio is evenzeer thuis in de traditie van de jazz als in de erfenis van de soul, dit alles, begeleid door het zwierige pianospel van de talentvolle Raph Debacker en de golvende baslijn van de vingervlugge Sam Gerstman.

     

    Dit verleidelijke plan klinkt als muziek in de oren van iedereen die op zoek is naar een originele plek om Valentijn te vieren. Met zijn betoverende sfeer vol sprankelend licht, bruisend spel en zwart-rode decoratie biedt het Grand Casino Brussels de ideale oplossing.

     

    Laat u verleiden door een intiem diner in het gastronomische restaurant “La Madeleine” op de halfverdieping in het casino en geniet van het schitterende en unieke uitzicht op de speeltafels beneden. Chef-kok Michel Doukissis heeft speciaal voor deze gelegenheid een verrukkelijk menu van slechts 63 € samengesteld (zie hieronder), inclusief een ½ fles champagne, dat wordt geserveerd vanaf 19u.

     

    Het Valentijnmenu bestaat uit : Op vel gebraden zeebaars, Bayaldi met gekonfijte tomaat, Pikante room van Espelettepepertjes. Vervolgens serveert de chef het fijnste van de Mechelse koekoek met zoetwaterkreeftjes, Clafoutis van snijbiet en Shiitakes en een Fijn gebak van de banketbakker. Koffie.

     

    Reserveren is noodzakelijk: lamadeleine@grandcasinobrussels.be

    Een uitgelezen kans om uw partner een avond te bezorgen om nooit meer te vergeten!

     

    Toegang tot het casino: de entree is altijd gratis, Identiteitskaart vereist en minimumleeftijd: 21 jaar, Kleding: informeel, maar geen korte broek, trainingspak of sportschoenen.

    10-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fritzbox
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    FRITZ!Box Fon WLAN 7140

    VoIP, analoge telefonie, ADSL-modem en WLAN-router in één!

     

    Wil je graag kunnen kiezen tussen een analoge lijn en VoIP voor een telefoongesprek? En gewoon de telefoontoestellen gebruiken die je al hebt? Wil je snel een beveiligd draadloos netwerk voor meerdere PC’s en een gedeelde ADSL-verbinding? Wil je dat alle netwerkpc’s dezelfde printer of harde schijf gebruiken?

     

    Je kunt dit en nog veel meer doen met de nieuwe FRITZ!Box Fon WLAN 7140. Verkrijgbaar voor 162,93 euro (excl BTW). De FRITZ!Box genereert superieure stemkwaliteit voor VoIP zonder je computer aan te sluiten. De geïntegreerde ADSL-modem van de FRITZ!Box is ook geschikt voor het supersnelle ADSL 2+, waardoor snelheden tot 16 Mbps mogelijk worden. De FRITZ!Box beschikt over een groot aantal aansluitingsmogelijkheden, waaronder vier LAN-poorten voor PC’s of andere netwerktoestellen. Daarnaast kan je de USB-poort gebruiken om een printer of harde schijf over een netwerk te delen. De FRITZ!WLAN USB Stick is de ideale partner voor de FRITZ!Box Fon WLAN 7140 want het laat je een snelle en veilige WLAN-verbinding opstarten, zonder iets te configureren.

     

     

     

    10-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.choco laté
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Tweede editie voor Choco-Laté, het Brugs Chocoladefestival

    Chocolade creatievelingen kunnen dit jaar hun ei kwijt in een wedstrijd Chocolade Creaties

     

     

    Choco-Laté 2007 vindt plaats in het Paasweekend, van vrijdag 6 tot en met dinsdag 10 april 2007. Na een succesvolle debuuteditie in 2006 - maar liefst 14 000 bezoekers lieten zich tijdens het eerste Chocoladefestival onderdompelen in de chocolade - zal Choco-Laté ongetwijfeld opnieuw verrassen en verleiden.

     

    Uitbreiding naar de Beurshal aan 't Zand, een wedstrijd voor chocoladecreaties, een chocoladedorp voor kinderen, workshops voor keukenprinsen en -prinsessen en nog veel meer zullen de bezoeker ook dit jaar een onvergetelijke chocolade-ervaring bezorgen.

    Maar liefst 14 000 chocoladeliefhebbers uit binnen- en buitenland bezochten in mei 2006 de eerste editie van Choco-Laté, het Brugs Chocoladefestival. 72 exposanten en chocoladeanimaties palmden het Oud Sint-Janshospitaal in met originele chocolades uit alle hoeken van de wereld, verrukkelijke producten in alle vormen en smaken en onverwachte toepassingen als chocoladesculpturen, cacaomassages, en bodypainting.

     

    Brugge Chocoladehoofdstad

     

    Choco-Laté telt dit jaar een dag extra. Het feest van de zoete zonde zal plaatsvinden van vrijdag 6 april tot en met dinsdag 10 april, met daar middenin het Paasweekend. De drijvende kracht achter het Chocoladefestival is het Brugse Chocolademuseum Choco-Story. Daarnaast zetten ook de Stad Brugge en chocoladeproducent Belcolade opnieuw hun schouders onder het project. De drie partijen streven ernaar Brugge op de wereldkaart te zetten als dé chocoladehoofdstad, en zij zijn aardig op weg deze droom te realiseren.

     

    De tweede editie van Choco-Laté wil opnieuw de harten van duizenden chocoladeliefhebbers veroveren. Nieuwe originele ideeën, extra locaties, workshops, animaties en film zullen nieuwe bezoekers aantrekken én de bezoekers van de eerste editie verrassen.

     

    Oud Sint-Janshospitaal & Beurshal

     

    Choco-Laté breidt in 2007 uit naar de Beurshal op 't Zand, die samen met het Oud Sint-Janshospitaal de kern van het chocoladefeest zal vormen. In het Oud-Sint Janshospitaal vindt de chocoladefan een walhalla aan chocoladeproducten, -toepassingen en creatieve uitspattingen. Nieuw zijn de workshops voor bezoekers, waarin chocoladespecialisten en topkoks hun geheimen blootgeven.

     

    De Beurshal, een nieuwe locatie, biedt heel wat nieuwigheden om te ontdekken; een chocoladedorp voor kinderen, de eerste Choco-Laté creatiewedstrijd, de Callebaut World Chocolate Masters, een uitgebreide expositie van chocoladestukken,...

     

    Contest Choco-Laté Creaties

    Choco-Laté organiseert dit jaar een wedstrijd voor chocoladecreaties. Student bakkers en chocolatiers, professionals én gedreven amateur chocoladeliefhebbers worden uitgenodigd om al hun creativiteit aan de dag te leggen in een originele chocoladecreatie. Thema van de wedstrijd is 'een hart voor chocolade'.

     

    Choco Kids Village

    Kinderen houden van chocolade en Choco-Laté houdt van kinderen. Nieuw dit jaar wordt het Choco Kids Village, waar de kinderen al spelenderwijs kunnen bijleren over chocolade en vooral, naar hartelust kunnen fantaseren en knutselen in workshops.

     

    World Chocolate Masters

    Chocoladeproducent Callebaut organiseert dit jaar op Choco-Laté zijn tweejaarlijkse selecties voor de internationale chocoladewedstrijd World Chocolate Masters, waar chocoladeprofessionals zich meten met elkaar in met de meest verbazingwekkende ontwerpen. De winnaar, die op Choco-Laté gekozen wordt, gaat in het najaar naar internationale finale in Parijs.

     

    Chocolade op het menu

    Ook tien restaurants in Brugge engageren zich bij de tweede editie van Choco-Laté om de bezoeker te laten kennismaken met chocolade in gastronomische bereidingen en menu's. Vanaf eind januari staan de gerechten op het menu staan bij de deelnemende restaurants. Wie kiest voor het chocolademenu, krijgt een heerlijk aandenken.

     

    Chocolate Symposium

    Op 2 maart, voorafgaand aan het Chocoladefestival, vindt het tweede Symposium voor de chocoladesector plaats. 'Chocolate Tomorrow' gaat in op de trends en evoluties in de chocoladesector en vormt hét platform voor de professional. Thema's van deze editie worden "Gezondheid, smaak en shopconcepten".

    www.choco-late.be

     

     

    08-02-2007 om 20:55 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.skrei
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SKREI,

    De vis waar men van houdt, voor Sint-Valentijn

     

    Als we een vis voor Sint-Valentijn zouden moeten kiezen, dan zouden we waarschijnlijk meteen aan de Noorse Skrei denken … Bestaat er een mooier bewijs van affectie dan duizenden kilometers afleggen vanuit de Barentszee, die koude en verlaten zee die zich uitstrekt van de Noordkaap tot de ijskap en overvloeit in de woelige wateren van de Lofoten-eilanden waaruit hij ontstond en er de legende van de skrei verderzetten?

     

     

    Ook al gaat het waarschijnlijk wel meer om instinct dan om liefde, toch vormde deze anekdote de inspiratie voor de creatie van een origineel recept, "Noorse Skrei in liefdesnestje”, dat visliefhebbers in de restaurants die het aanbieden kunnen proeven.

     

    Een geraffineerde combinatie die met subtiele toetsen het hele gamma gevoelens raakt:

     

     

     

    Het witte en smeuïge van de Noorse Skrei...

    voor zuiverheid en tederheid,,

     

    Het rode van de tomaat…

    voor passie,

     

    Het krokante van het koekje van Parmezaan…

    voor emotie en kwetsbaarheid,

     

    De zachte zuurheid van gekonfijte citroen…

    voor de subtiele alchemie van gevoelens,

     

    Het groene van de basilicum…

    voor de frisheid.

     

     

     

     

    Een relatief eenvoudig recept, ideaal voor een liefdevolle tête-à-tête thuis…

     

     

     

     

     

     

     

     

    Noorse Skrei

    in liefdesnestje

     

     

    Voorbereiding: 30 min. - Rusten: 2 u - Bereiding: 15 min.

     

    Ingrediënten voor 2 geliefden:

    • 300 gr Noorse Skrei -  100 gr Noorse Garnalen - 2 tomaten -  1 kleine courgette • 1 kleine aubergine • 1 ui • 1 gekonfijte citroen • 40 gr Parmezaanse kaas • 5 cl olijfolie • 3 gelatineblaadjes • 2 eetlepels mayonaise • 2 eetlepels vloeibare room • Zout en peper van de molen

     

    Bereiding:

    • Verwarm de oven voor op 240°C (th7).

    • Olie een bakplaat met antikleeflaag in en verdeel er 2 kleine hoopjes Parmezaanse kaas op in een schijfje en schuif ongeveer 10 min in de oven. Haal uit de oven en laat afkoelen op een rooster.

    • Pel de Noorse garnalen en spoel ze.

    • Hak de ui, de courgette en de aubergine in kleine blokjes en stoof ze samen met de garnalen snel aan in wat olijfolie. Voeg anderhalve tomaat in kwartjes toe, kruid met zout en peper en laat gedurende 20 min tot moes sudderen.

    • Week de gelatineblaadjes in koud water en wring ze uit wanneer ze zacht geworden zijn. Vermeng ze in de moes en laat in de pan lauw worden. Giet deze bereiding in kleine ronde vormpjes en laat koud worden.

    • Spoel ondertussen de Noorse Skrei, laat uitlekken en snij de vis in grote stukken. Doe de vis in een pan. Giet er water bij tot de vis bedekt is. Breng aan de kook, zet daarna het vuur wat zachter en laat zachtjes sudderen gedurende 5 min. Laat de vis in het kookvocht afkoelen.

    • Snij de gekonfijte citroen in dunne plakjes en leg ze als bloemblaadjes op de serveerborden. Ontvorm daarna de moes en leg bovenop het geheel het uitgelekte en losgewerkte skreivlees.

    • Meng de room met de mayonaise en meng er 1 eetlepel fijngehakte gekonfijte citroen en kleine tomatenkubusjes door. Kruid met zout en peper.

    • Leg een koekje van Parmezaanse kaas op de vis en werk af met enkele kubusjes tomaat. Breng rondom rond het bord een streepje saus aan en versier met een blaadje basilicum.

     

    Smakkelijk.

    www.poissons-de-norvege.com

     

     

     

    08-02-2007 om 20:50 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 jaar grand casino
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Grand Casino Brussels

    boekt uitstekende resultaten.

     

     

    Op 19 januari 2006 opende Casinos Austria International, een groep die diverse internationaal vermaarde casino’s ontwikkelt en beheert, de deuren van het Grand Casino Brussels, het eerste casino in onze hoofdstad.

    Met een startinvestering van 26 miljoen Euro was deze opening een van de meest ambitieuze en prestigieuze projecten van Europa. Van de 9 casino’s in België is het Grand Casino Brussels uitgegroeid tot het grootste, zowel gemeten naar omzet (25.7 miljoen Euro) als naar aantallen tafels (22), gokautomaten (208) en medewerkers (261).

     

    Het beste bewijs voor het succes van het casino is het aantal bezoekers. In 1 jaar tijd heeft het casino 250.800 bezoekers ontvangen, zijnde gemiddeld 800 per dag. Van deze groep zijn 60% Belg, 40% buitenlander, 70% man en 30% vrouw. De gemiddelde leeftijd bedraagt 42 jaar, toch trekt het casino ook steeds meer trendy jongeren aan. Die komen niet alleen om een gokje te wagen, maar ook om te genieten van een diner in het gastronomisch restaurant La Madeleine.

     

    Het restaurant wordt in de zomer uitgebreid met La Terrasse en op de benedenverdieping trekt de Crystal Food corner eveneens behoorlijk wat klanten. Het uitzicht op de speelzaal en de heerlijke gerechten zijn ongetwijfeld de absolute trekpleisters voor dit culinair gedeelte. Chef-kok Michel Doukissis, in 1997 nog winnaar van de Prosper Montagnéprijs, levert perfect werk af en zorgt nog steeds voor verrassende combinatie. De open keuken is voor de gasten van het casino ongetwijfeld een merkwaardig gegeven.

     

    Het Grand Casino Brussels is een uitgaansgelegenheid waar de bezoekers niet alleen een gokje kunnen wagen, maar ook amusement, ontspanning en culinaire genoegens vinden. Het casino heeft iets magisch dat verrast en prikkelt en aantrekt.

     

    Gelet op de succesvolle exploitatie, besliste de directie trouwens om de openingsuren te verlengen. Voortaan blijft het casino tot 5 uur ’s ochtends open. Anderzijds wordt intens verder gewerkt aan de projecten om het casino zo snel mogelijk in het Anspachcenter in te passen. Dit betekent een uitbreiding van de mogelijkheden, meer personeel en een extra grote feestzaal in Brussel hoofdstad.

    Brussels burgemeester Freddy Thielemans steunt volledig de nieuwe plannen omdat de hoofdstad hierdoor een prachtige zaal kan benutten en nieuwe projecten omtrent de Magdalenazaal kan ontwikkelen.

     

    08-02-2007 om 20:48 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kustactieplan

    2 miljoen euro voor innovatieve toeristische projecten aan de kust

    Bourgeois lanceert oproep 2007 voor Kustactieplan III

     

     

     

    Voor het derde jaar op rij wil Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois met een budget van 2 miljoen euro het Vlaamse kusttoerisme een stevige impuls geven. In het kader van Kustactieplan III lanceerde hij in Oostende, op een studiedag rond toeristische innovatie aan de kust, een oproep voor nieuwe projecten. De specifieke focus ligt dit jaar op creativiteit en innovatie.

     

     "De bikkelharde concurrentiestrijd met goedkopere bestemmingen dwingt de Vlaamse kust voortdurend te innoveren," aldus de toerismeminister. "Zon, zee en zand alleen zijn niet meer voldoende, zeker omdat het weer voor onze toeristische sector een niet altijd zekere bondgenoot is. De Vlaamse kust mag ook geen oud, belegen imago krijgen. Ze kleurt doorheen het jaar demografisch al behoorlijk grijs. Wil het kusttoerisme een kleurrijk en fleurig product blijven, dan moet het zich steevast grondig vernieuwen en nieuwe doelgroepen aanspreken. Natuurlijk met respect voor de authentieke troeven."

     

     De toerismeminister hoopt dat zijn nieuwe oproep 2007 projecten op gang brengt, die platgetreden paden durven verlaten, die nieuwe doelgroepen aanspreken en die de samenwerking tussen publieke en private partners verder versterken. "De nieuwe projecten moeten er mee voor zorgen dat een verblijf aan de Vlaamse kust altijd een echte belevenis is," aldus Bourgeois.

     

    Dit 3de Kustactieplan wil, net zoals zijn twee voorgangers, de aantrekkingkracht van het kusttoerisme handhaven en versterken. Minister Bourgeois legt daarbij sterk de nadruk op structurele initiatieven die een economische meerwaarde opleveren, de tewerkstelling bevorderen en kostenefficiënt zijn.

    Kustactieplan III loopt van 2005 tot 2009 en beschikt over een jaarlijks budget van 2 miljoen euro. In totaal betekent dat 10 miljoen euro hefboomondersteuning door de Vlaamse overheid. De projectindieners moeten hun investering voor minstens 30% zelf financieren, waardoor de totale injectie in het kusttoerisme minstens 15 miljoen euro bedraagt.

     

    De oproepen 2005 en 2006 leverden samen 19 nieuwe projecten op, waaronder het kunstproject 2006Beaufort, een nieuwe fietsverbinding op de Blankenbergse Dijk in Brugge, het natuur-educatief project Springplank in het Duinenhuis in Koksijde, de inschakeling van Villa Maritza op de Oostendse Zeedijk als "Huis van het kusttoerisme", het toegankelijkheidsproject "Zon, zee, zorgeloos", de digitale ontsluiting van de vaste verzameling van het PMMK in Oostende, een studie rond tweede verblijven, een project over integrale toegankelijkheid van het Scincfalacentrum in Knokke-Heist, het Vissershuisje Nys-Vermoote, een studie rond kindvriendelijkheid aan de kust en een voorbereidend traject van online reserveringsnetwerk voor huurvakantiewoningen.

     

    Kandidaat-investeerders voor de oproep 2007 hebben tot 30 april om projecten in te dienen. Eind dit jaar worden, na jurering, de gegadigden bekend gemaakt.

    Alle nodige informatie is terug te vinden op de website van het Kustactieplan: www.vlaanderen.be/kustactieplan

     

     

     

    08-02-2007 om 20:46 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.delifrance
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                                  

     

     

    Belgische finale van de 6de Délifrance Wereldbeker van de Sandwich

     

     

     

    Op 22 januari jl. heeft Délifrance zijn vijf finalisten in het Constant Vanden Stock Stadion verzameld voor de Belgische finale van de 6de Délifrance Wereldbeker van de Sandwich.

     

    Onder het voorzitterschap van Mr. Philippe Stenuit, chef-kok van SODEXHO in het Europees Parlement, heeft de Jury de 1ste prijs toegekend aan Mevrouw Sophie Delmeire van de ‘Tatie Croûtons’ snack in Waterloo, voor haar sandwich “Le Millefeuille”. Deze bestaat uit een Pan Bagnat Délifrance belegd en op smaak gebracht met fetakaas, zwarte olijven, provencaalse kruiden, raapolie, gegrilde pepers en plakjes lamsfilet pur, het geheel overdekt met jonge slablaadjes en een streepje balsamische azijn. De beslissing van de Jury stoelde op 4 criteria: gastronomie, verbruiksgemak, voedingswaarde, productiekost.

     

    De “Millefeuille” heeft niet alleen binnen de Jury voor eenstemmigheid gezorgd, hij wist ook heel wat mensen in het publiek te verleiden. Voor de eerste maal in de geschiedenis van de wereldbeker werd het publiek immers uitgenodigd om de recepten te proeven en te evalueren en op de creatie van hun keuze te stemmen. Sophie Delmeire heeft zo een mooie dubbel behaald door ook de Publieksprijs in de wacht te slepen, ex æquo met het recept voor de “Pan César” (Maxi Pan Bagnat Délifrance, Italiaanse rauwe ham, provolone, parmezaan, gemarineerde tomaat, aubergine, tapenade van gedroogde tomaten, roquette, zout, peper, basilicum, olijfolie, mosterd, azijn) van Natacha Van Ende ( ‘Au Croc en Bouche’ snack in Tilff).

     

    Délifrance, een merk dat beschouwd wordt als een referentie op het vlak van snacking, legt de nadruk op de grensoverschrijdende dimensie van het evenement door 12 landen uit te nodigen om deel te nemen aan de internationale finale op 7 maart 2007 tijdens de ‘European Sandwich & Snack Show’ in Parijs. Elke kandidaat wordt verkozen tijdens een finale in zijn land en verdedigt de kleuren van dat land door met een origineel en creatief recept voor de dag te komen. Onder die 12 nationaliteiten vinden we Frankrijk, Italië, België, Ijsland, Libanon, Nederland, Noorwegen, Portugal, Singapoer, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

     

    Op 7 maart a.s. zal Sophie België vertegenwoordigen tijdens de internationale finale. De sterkste troeven van haar “Millefeuille” zijn ongetwijfeld de creativiteit en de evenwichtige en vernuftige smaakverdeling. Haar creatie heeft dus alle kans om de Jury te verleiden. Laten we niet vergeten dat Sophie Delmeire tijdens de vorige uitgave van de competitie (in 2005) al een 3de plaats veroverde met haar creatie 5ème Avenue. Bovenop de publiciteit en de bekendheid die de prijs biedt, wordt de winnaar beloond met een “Charme & Gastronomie”-weekend in de streek van Biarritz.

     

     

     

     

    08-02-2007 om 20:45 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.liberty tv

    LibertyTV: een uniek concept ‘‘made in Belgium’’

     

     

    LibertyTV, dé referentie op het vlak van themazenders, wordt nu ook de belangrijkste website van ons land op het gebied van reizen. Het concept is uniek in Europa en benut ten volle de mogelijke synergieën tussen de diverse media: televisie, internet en reisorganisatie. Dit vernieuwende concept vindt naast België en Frankrijk ook al weerklank in tal van andere landen.

     

    LibertyTV werd in 2000 opgericht door Lotfi Belhassine, de huidige voorzitter van de groep, en was al zeer vlug niet meer weg te denken uit de wereld van het toerisme. De groep stelt op dit ogenblik meer dan 40 bedienden te werk in België en heeft een zakencijfer van meer dan 30 miljoen euro per jaar. De onderneming is uitgegroeid van touroperator tot een kwaliteitsvol  medium maar ook een erkend reisbureau. Wie zijn zaken graag telefonisch afhandelt, is aangenaam verrast door het professionalisme van de callcenters in Brussel en Brugge.

     

    LibertyTV, de vakantiezender

    Voor de meesten onder ons is vakantie synoniem van nieuwe werelden, ontdekkingen en vrijheid. Door zijn kwalitatieve programma’s legt LibertyTV een nieuwe wereld aan de voeten van de televisiekijkers. Meer dan 25 miljoen mensen kunnen LibertyTV rechtstreeks ontvangen, maar dat is niet alles. LibertyTV is ook via internet te bekijken in de vorm van streaming video en kan in België en Frankrijk zelfs op de betere gsm’s ontvangen worden. In België is de ontvangst en de programmatie van LibertyTV aangepast aan de verschillende taalgemeenschappen.

     

    In Wallonië en Brussel kan een groot publiek genieten van een programmatie rond drie thema’s : duurzame ontwikkeling, wereldculturen en recreatie. Daarnaast bieden perfect gemaakte documentaires een goed inzicht in verre landen en andere culturen. In Vlaanderen kunnen slechts 70% van de gezinnen LibertyTV bekijken (de zender zit niet in het aanbod van Telenet). Maar vanaf nu is de zender beschikbaar via het Internet, (streaming).  Het programma-aanbod is momenteel nog kleiner dan in het Franstalig landsgedeelte, maar tijdens de volgende maanden zal dit aanzienlijk uitgebreid worden.

     

    De website, www.libertytv.com, is uiterst gebruiksvriendelijk en wordt elk kwartier bijgewerkt. U kunt er heel gemakkelijk de verschillende aanbiedingen van de touroperators naar eenzelfde bestemming vergelijken en korte video’s van de voorgestelde vakanties bekijken.

    Vanaf mei 2007 zullen er 2.100 onderwerpen, geklasseerd per land en per thema gratis toegankelijk zijn via de website. Met enkele klikjes kunnen de 13.000 bezoekers van de website onmiddellijk wegdromen over verre reizen.

     

    Toekomstperspectieven

    Op zes jaar tijd is LibertyTV geëvolueerd tot een volwassen partner die openstaat voor andere markten. Zijn aanwezigheid op talrijke reissalons in de hele wereld geeft een beeld van het enthousiasme dat leeft voor het concept. Daarom werd een franchisingsysteem opgezet.

     

    Er begint nu een nieuw avontuur voor de groep : de verovering van de rest van
    de wereld. Liberty is al goed op weg, want in 2007 zullen meer dan 4 miljoen Nederlanders de themazender kunnen ontvangen. Vanaf maart 2007 is het de beurt aan Japan om opgenomen te worden in de grote familie van LibertyTV, een land dat uiteraard een prachtige springplank zal zijn naar de rest van het Verre Oosten.

    www.libertytv.com

     

     

    08-02-2007 om 20:44 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sn cagliari

    Brussels Airlines biedt rechtstreekse vlucht aan naar Cagliari 

     

                                                          

    Brussels Airlines start een nieuwe lijndienst tussen de Europese hoofdstad en Sardinië. Vanaf 27 april kunnen passagiers van Brussels Airlines 5 keer per week rechtstreeks vliegen naar de hoofdstad van Sardinië, Cagliari. Brussels Airlines biedt met haar interessante b.light formule tarieven aan vanaf 49.99 euro one way, alle taksen inbegrepen.

     

    Brussels Airlines biedt als eerste luchtvaartmaatschappij directe vluchten aan tussen België en Sardinië. Tot nu toe moesten passagiers via Rome of Milaan naar het eiland vliegen. Door het gebrek aan rechtstreekse vluchten bleef Sardinië lang geïsoleerd ondanks het unieke aanbod van toeristische activiteiten.

     

    Door deze nieuwe lijndienst komt Brussels Airlines tegemoet aan de sterke vraag naar een directe verbinding tussen Cagliari en de Europese hoofdstad. Deze nieuwe verbinding zal verder de  handelsrelaties tussen Sardinië en België versterken.

    De grote Italiaanse en Sardische gemeenschap in België kan nu eindelijk genieten van een rechtstreekse vlucht naar Cagliari. De Sardische bevolking kan ook gebruik maken van het uitgebreide  Europese vluchtaanbod dat Brussels Airlines via een overstap in Brussels Airport aanbiedt.

     

    De vluchten tussen Brussel en Cagliari worden uitgevoerd met comfortabele Avro RJ Jets. Passagiers kunnen dankzij de voordelige b-light tarieven al reizen vanaf 49.99 € one way, alle taksen inclusief. Wie tijd wil winnen en voor comfort kiest kan gebruik maken van de b.flex reisformule. Leden van het Brussels Airlines getrouwheidsprogramma Privilege  kunnen  ook op deze vlucht mijlen sparen en uitgeven. Tickets kunnen geboekt worden via de website www.brusselsairlines.com of via de reisagent.

     

    Brussels Airlines biedt vluchten aan naar 11 Italiaanse bestemmingen: Milaan, Turijn,  Rome, Firenze, Venetië, Bologna, Bari, Napels, en Palermo en Catania in Sicilië. Vanaf 27 april biedt Brussels Airlines dus nu ook een directe vlucht aan naar Cagliari.

     

     

    Over Sardinië and Cagliari…

     

    Cagliari, de hoofdstad van Sardinië ligt in het zuiden van het eiland, net aan de kust. Het eiland heeft verschillende troeven waardoor toerisme zowel in de zomer als in de winter aantrekkelijk is. Sardinië is vermaard voor haar  openlucht toerisme, haar bergachtige landschap vol eikenwouden en heuvels begroeid met olijfbomen. Ook de culturele en gastronomische rijkdom van het eiland zijn aanraders.

    www.brusselsairlines.com

     

     

     

     

     

     

    08-02-2007 om 20:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hunkemoller
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Stijlvolle eenvoud

    Voorjaarscollectie van Hunkemöller

     

     

     

    Less is more! Een statement die aankomend voorjaar zeker van toepassing is. Jij kiest dit seizoen voor een ongecompliceerde, zeer stijlvolle garderobe. Zoek niet teveel ‘moeilijke’ combinaties, maar ga juist voor gemakkelijke eenvoud. Of je bui nou een romantisch tintje heeft of uitgesproken sexy is: hou het simpel. Wel zo snel bij het aankleden ’s ochtends, maar vooral héél fashionable. Saai? Zeker niet! Laat de nieuwe voorjaarscollectie van Hunkemöller jou het tegendeel bewijzen!

     

    Natural beauty

    Voor de meest sterke vorm van eenvoud ga je terug naar de basis. Naar jouw natuurlijke jij. Lingerie die het verlengde is van jouw natuurlijke schoonheid wordt het uitgangspunt om dit te accentueren. Vergeet hierbij zalmkleuren! Pure tinten als crème en bruinnuances maken van jou een ware ‘natural beauty’. Een crèmekleurig lingeriesetje brengt jou terug naar je meest zuivere uiterlijk. En die mag gezien worden!

     

    Lingerie die onzichtbaar is onder kleding en aanvoelt als een tweede huid…wie wil dat nou niet?

     

    Dit voorjaar kan je genieten van de Spaanse sfeer zonder af te reizen naar het zuiden. En ook paella of castagnetten zijn niet langer nodig om je in de juiste stemming te brengen. De voorjaarscollectie van Hunkemöller heeft namelijk alles in huis om jou als een echte romantische Latino voor de dag te laten komen. Ga voor kleuren als wit en zwart in de vorm van strepen of stippen en maak je look af met felrode items en lippen. Ook ruches zijn hier natuurlijk niet weg te denken.

     

    Tropicana

    Wil je wel veel kleur, maar hou je meer van romantisch? Binnen de voorjaarscollectie van Hunkemöller is voldoende keus uit meer tropische lingerie die volledig geïnspireerd is door multiculturele invloeden. Het gebruik van mooie, transparante materialen maken deze items bovendien heel subtiel sexy.

    Maar hoe ga jij dit voorjaar zelf in de oceaan liggen? Kies voor dé modekleur van nu: goud. Goud staat voor luxe, glamour en voor ‘nummer één’-posities. Hunkemöller ziet jou als een echte topper en wil jou zo ook het strand opsturen, inclusief een gouden bikini om dat te benadrukken.

     

    Liefdeslingerie

    Valentijnsdag staat dit jaar meer dan ooit in het teken van liefde en romantiek. Romantische lingerie en nachtkleding is daarom dit jaar zeker een vereiste om elkaar mee te verrassen. Kanten setjes zijn natuurlijk ideaal voor deze dag van de liefde, maar maak het plaatje compleet door te kiezen voor kleuren als rood en roze. Bijvoorbeeld de babydoll van Hunkemöller in lichtroze die jou ’s nachts doet dromen van jouw geliefde. En visa versa niet te vergeten.

     

    08-02-2007 om 20:39 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.steden casas

     

     

    CASAS brengt enkele Belgische steden voor u in beeld.

    CASAS STEDENSPECIAL 'HIP HASSELT'

     

     

    Wat maakt een stad als Hasselt aantrekkelijk om er te wonen? Wat zijn haar plus- en minpunten? Wat kost het om er een huis te bouwen, te kopen of te huren? Kan je er nog bouwen? Is er nog bouwgrond beschikbaar en hoe duur is die dan? Is de gemeente gul met premies en subsidies voor wie zijn huis wil renoveren?

     

    In het dossier WONEN IN HASSELT pluist Casas deze thematiek uit tot op de bodem. Met een overzicht van de prijzen en de mogelijkheden, de belangrijke infokantoren én een eigenzinnige selectie van interessante woonwinkels.

     

    Verder de thema's van Batibouw: keukens, veiligheid en geluidsbeheersing; bouwen in 8 stappen: hoe begin ik eraan; hifi en home cinema: nieuwigheden op de markt; verlichting: welke lamp waar; bouwen met cellenbeton, kalkzandsteen en andere blokken; negen reportages van nieuwe en verbouwde huizen; en nog veel meer.

     

    CASAS MAART STEDENSPECIAL 'BRUISEND BRUSSEL'

     

    Voor de een is Brussel te groot om er te wonen. De ander valt juist voor de culturele lappendeken die onze hoofdstad is. Wat maakt Brussel eigenlijk aantrekkelijk om er te wonen? Wat zijn haar plus- en minpunten? Wat kost het om er een huis te bouwen, te kopen of te huren? Kan je er nog bouwen? Is er nog bouwgrond beschikbaar en hoe duur is die dan?  Is de gemeente gul met premies en subsidies voor wie zijn huis wil renoveren?

     

    In het dossier WONEN IN BRUSSEL pluist CASAS deze thematiek uit tot op de bodem. Met een overzicht van de prijzen en de mogelijkheden, de belangrijke infokantoren én een eigenzinnige selectie van interessante woonwinkels.

     

    08-02-2007 om 20:38 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bivolino

     

    Bivolino.com lanceert Rich Internet Application

     

     

     

    Bivolino.com, 'Customized Shirts on the web', lanceert interactieve visualisatie van de geborduurde personalisaties : design gallery, initialen, e-mail, slagzin, eekhoorn.

     

    Interactieve visualisatie bij de monogram personalisatie geeft de consument een zichtbare weergave van de gekozen kleur, lettertype en grootte van de Monogram op het gekozen stof en op de plaats op het overhemd/blouse (op zak, manchet, etc). Order conversie-ratio dmv van deze Web 2.0 toepassing verhoogt met 22% omdat de klant ziet wat hij(zij) creërt en besteld. Hierbij wordt het 'Participative Consumerism' tot op de top gedreven waarbij het overhemden/blousen creatie-process nog meer 'Fun' (wordt) is.

     

    Deze applicatie is ingebouwd bij de gekozen optie 'full customisation' op www.bivolino.com. Er is keuze voor deze geborduurde monogrammen tussen initialen (naam, voornaam), vrije tekst, e-mail adres, etc.

    Veel gevraagd zijn de nieuwe lettertypes/dessins zoals Diamant (een zegel), Victoria (oud germaans schrift) en Guiniver (oud middeleeuws schrift), te vinden onder de 'design gallery' waarbij ook voor dames de Secret Garden (bi-color bloemletter) bijzonder geliefd is. De echte Bivolinofans kunnen ook het 'eekhoorn' -embleem desgewenst laten borduren op hun (haar) shirt.

     

    www.bivolino.com

    08-02-2007 om 20:36 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20th century fox

     

     

    TWENTIETH CENTURY FOX HOME ENTERTAINMENT

    BEHOUDT LEIDERSPOSITIE IN BLU-RAY INDUSTRIE

    MET LANCERING VAN EEN TWEEDE REEKS FILMS IN EUROPA EN AUSTRALIE

     

    Research van Fox in de VS toont aan dat Blu-ray disc grote voorsprong neemt op HD DVD

     

     

    Twentieth Century Fox Home Entertainment continueert zijn leiderschap en blijft onvoorwaardelijk voorstander van het Blu-ray disc formaat, het enige high-definition mediaformaat dat wordt gesteund door de film- en game-producenten en softwarefabrikanten. De studio kondigt een tweede reeks van Blu-ray discs (BD) aan die zullen verschijnen in Europa en Australië. In maart, op tijd voor de PLAYSTATION®3 lancering, zal Fox een opwindende collectie uitbrengen met titels als X-MEN THE LAST STAND, DAY AFTER TOMORROW, FROM HELL, FLIGHT OF THE PHOENIX en BD-Java titels BEHIND ENEMY LINES, LEAGUE OF EXTRAORDINARY GENTLEMEN en SPEED. Daarna volgen NIGHT AT THE MUSEUM en ERAGON, SENTINEL, ALIEN VS PREDATOR, MEN OF HONOR, CORAGE, RISING SUN en PREDATOR. Dankzij het partnership van de studio met MGM zullen ook ROCKY, SILENCE OF THE LAMBS, TERMINATOR en THOMAS CROWN AFFAIR op Blu-ray disc verschijnen.  

     

    “We kijken uit naar dit scharnierjaar en de definitieve bevestiging van Blu-ray als de nieuwe high definition-mediastandaard", zei Mike Dunn, wereldwijd president van  Twentieth Century Fox Home Entertainment. “We zijn ten zeerste aangemoedigd door de groeiende verkoopcijfers en het bezit van afspeelapparaten in de VS en we zijn optimistisch dat de internationale markt dezelfde trend zal volgen. We wensen de meest boeiende producten te creëren en blijven de ontwikkelingsinspanningen voor de BD samen met onze partners ondersteunen."

     

     

    Onderzoeksresultaten van Fox in VS tonen overwicht Blu-ray disc op HD DVD volgens prognoses wekelijkse verkoopsresultaten:

    Twentieth Century Fox Home Entertainment LLC (TCFHE), wereldwijd toonaangevend in de entertainmentindustrie, is de internationaal actieve marketing-, sales- en distributiemaatschappij voor alle Fox film- en televisieprogramma's op video, dvd en Blu-ray disc (BD), naast acquisities en eigen producties. De maatschappij geeft wereldwijd ook alle producten van MGM Home Entertainment uit. Elk jaar introduceert TCFHE honderden nieuw en verbeterde producten die het aanbiedt via verkooppunten, van supermarkten tot speciaalzaken en webwinkels over de hele wereld. Twentieth Century Fox Home Entertainment LLC is een afdeling van Twentieth Century Fox Film Corporation, een News Corporation company.

     

    08-02-2007 om 18:47 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vogele
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Modeflash voorjaar 2007

    Van Sahara tot ‘Back to the roots’

     

     

     

    De nieuwe Charles Vögele damescollectie staat in het teken van verandering en verrast ons deze lente met een heleboel nieuwigheden. Weelderige decoraties maken plaats voor een rustig kleurbeeld, zonder saai te zijn. We kunnen ons verheugen op een nieuwe, ingetogen vrouwelijkheid. Fijne details, vrouwelijke dessins en prints zorgen voor spanning in het eerder subtiele en rustige kleurbeeld. Het nieuwe silhouet komt vooral tot uitdrukking in de smalle belijning van rokken en broeken die met wijdere tops worden gecombineerd.

     

    De herenmode wordt in het komende voorjaar duidelijk eleganter. Het gehele modebeeld voor de heren wordt rustiger, maar niet minder interessant. “Clear and Clean” zijn belangrijke begrippen die zich in eenvoud en understament uiten. Dat betekent voor het modebeeld dat er minder details en minder krachtige kleuren worden gebruikt. Het motto luidt : “ minder is meer”.

    De moderne look ontstaat door slanke snitten, de materiaalsamenstelling van nieuwe stoffen en andere proporties. Ook de kleuren dragen hun steentje bij aan deze eenvoudigere look: ze zijn mannelijk en zomers fris. Wit, grijs en de neutrale kleuren kaki, riet en zand zorgen voor zachte kleurinstellingen. De contrastkleuren zijn antraciet, indigoblauw, nachtblauw en zwart.

     

    Ook bij de jeugd een brede keuze aan natuurkleuren, zoals zand, chocoladebruin, klei en kaki, dit in combinatie met bluejeans. De meisjes geven de voorkeur aan zachte pastels – roze, abrikoos en waterblauw – terwijl de jongens verrassen met felle kleuren – oranje en krachtige blauwe kleuren.

    www.charles-vogele.be

     

    08-02-2007 om 18:46 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.topbedrijven

     

     

    Het is in 2007 nog beter werken bij Accor!

     

    Accor Hotels klimt hogerop in de top van de

    “ondernemingen waar het goed om werken is”

    van de Corporate Research Foundation

     

     

     

    Voor het tweede opeenvolgende jaar werd Accorhotels, dat in België met 56 hotels aanwezig is, geselecteerd voor de “Top van Belgische bedrijven 2007”, opgesteld door de Corporate Research Foundation in samenwerking met de Standaard Uitgeverij, Hay Group Belgium, Job@ en HRMagazine. Dit werk bevat een profiel van de bedrijven van de 34 belangrijkste werkgevers van Brussel, Vlaanderen en Wallonië en wordt verdeeld onder de studenten van de Belgische hogescholen en universiteiten, op job- en humanresourdesbeurzen en in bibliotheken.

     

    Voor het opstellen van deze selectie van Belgische bedrijven waar het goed werken is in 2007 hield de Corporate Research Foundation een schriftelijke enquête bij 50 bedrijven. Deze studie had betrekking op de werkomstandigheden en –sfeer en de mogelijkheden voor promotie en opleiding. Een adviescomité bestaande uit specialisten op het vlak van human resources evalueerde elk bedrijf aan de hand van de huidige evoluties en trends op het vlak van human resources.

     

    Dit jaar is Accor Hotels de enige hotelgroep die in de Top voorkomt, naast bedrijven uit alle economische sectoren (distributie, financiën, industrie, informatica, …).  In de editie van 2007 valt Accor Hotels op door de kansen op interne promotie waarvoor de keten een maximumscore (5 sterren) krijgt en de arbeidsvoorwaarden die met vier sterren bekroond worden.

     

    Dankzij De Beroepsladder, de spil van het HR-beleid van Accor, zijn in 2006 119 medewerkers gepromoveerd en konden 1173 medewerkers een interne opleiding volgen. Dat is goed voor een investering van 3,3% van de loonmassa van de Groep.

     

    Accor is in België aanwezig met 54 hotels, 5 Sofitel-hotels, 12 Novotel-hotels, 5 Mercure-hotels, 20 Ibis-hotels, 4 Etap-Hotels en 9 Formule 1.

    www.accorhotels.com

     

    07-02-2007 om 23:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs