Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    03-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vizion air

    Vizion Air introduceert een nieuw luchvaartconcept ‘op maat’

     

     

     

     

    Vizion Air is de eerste luchtvaartmaatschappij waar de klant het product voor een zeer groot deel zelf kan bepalen. Vizion Air werd geboren vanuit de ervaringen die werden opgedaan door The Aviation Factory. De luchtvaartmaatschappij heeft permanent een Fokker 50 ter beschikking en kan indien nodig beroep doen op de vliegtuigenportefeuille van The Aviation Factory. “Het concept achter Vizion Air is eigenlijk heel eenvoudig”, aldus Carl Legein, CEO van Vizion Air. “We willen de oorspronkelijke servicewaarden van de luchtvaart opnieuw in ere herstellen en van de luchtvaart opnieuw een inspirerende ervaring maken.” Vizion Air pakt ook zelf uit met specifieke vluchten in het kader van grote sport- en cultuurevenementen.

     

    Vizion Air kan men omschrijven als een ‘boutique airline’, waar heel wat serviceaspecten door de klant kunnen worden ingevuld. Op die manier kan iedere klant voor zijn passagiers een eigen product gaan definiëren. “Dit is mogelijk omdat de vliegtuigen die we inzetten, grotendeels door Vizion Air zelf gecontroleerd worden. In samenwerking met een geaccrediteerde reisagent kunnen wij zelfs op maat gemaakte reispackages ontwikkelen”, verklaart Carl Legein.

     

    Vizion Air heeft 24 uur op 24, 7 dagen op 7, een eigen Fokker 50 ter beschikking. Dit turbo-proptoestel, dat een uitstekend operationeel track record heeft, wordt gevlogen door Denim Air. Denim Air voert als een all-round dienstenaanbieder vluchten uit voor tal van andere luchtvaartmaatschappijen.

     

    Met Vizion Air kan de klant zelf de bestemming, routing en uurroosters bepalen in functie van zijn eigen agenda. Er kan probleemloos worden opgestegen vanuit de luchthavens van Antwerpen, Brussels Airport, Oostende, Kortrijk, Charleroi, Luik, Luxemburg, Rijsel, Maastricht, Rotterdam, Amsterdam, Groningen, Eindhoven en tal van andere regionale luchthavens in Europa. Een projectleider van Vizion Air begeleidt de klant van A tot Z bij het charterproject. Het meest opvallende element is het feit dat de klant een persoonlijke toets kan geven aan de vlucht.

     

    De catering kan vrijuit worden gekozen, van een eenvoudige snack tot en met een gastronomisch driegangendiner van je favoriete chef op een hoogte van 21.000 voet. Het bedrijfslogo van de klant kan op de hoofdeinden van de stoelen worden aangebracht of zelfs op de buitenkant van het toestel. In plaats van de gewone passagiersterminal kan de check-in en boarding ook gebeuren via de General Aviation terminal.

     

    De Fokker 50 is een zeer betrouwbaar, comfortabel en milieuvriendelijk vliegtuig, want het brandstofverbruik is relatief beperkt. Het toestel biedt plaats aan 50 passagiers en kan ook heel wat bagage meenemen in het laadruim. De actieradius van de Fokker 50 laat toe om vanuit de Benelux heel wat Europese bestemmingen te bereiken. Het toestel kan ook gemakkelijk landen op kleinere luchthavens met korte landingsbanen. Dankzij de uitstekende vliegkarakteristieken van de Fokker 50 behoren zowat alle regionale luchthavens en kleine vliegvelden tot de mogelijke bestemmingen, waardoor de klant veel dichter bij zijn eindbestemming kan landen en weer opstijgen.

     

    Naast de à-la-carte-charters zal Vizion Air in beperkte mate aan particulieren ook lijnvluchten aanbieden en speciale charters organiseren in het kader van speciale sport- en cultuurevenementen.

     

    Naar Milaan in stijl

    Op 8 februari 2013 gaat Verdis opera Nabucco in première in de Scala van Milaan. Vizion Air legt die dag een vlucht in vanuit de luchthaven van Antwerpen. De passagiers worden met een limousine thuis opgehaald en naar de luchthaven gebracht. Bij aankomst in Milaan kunnen de passagiers zich in een kamer van het Four Seasons Hotel opfrissen en daar hun avondkledij aantrekken. Vooraleer naar het nabijgelegen opera gebouw te vertrekken, kan men nog even genieten van een fingerfood-buffet. Tijdens de pauze wordt een glas champagne aangeboden en na de voorstelling brengen limousines de passagiers opnieuw naar het vliegtuig. De dag wordt afgerond met een gastronomisch diner dat door een topchef wordt bereid.

     

    03-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Curacao

    Curaçao: ideale zonzekere bestemming (voor de Paasvakantie)

     

     

     

    In de Caribische Zee liggen tientallen eilanden, als het ware lukraak rondgestrooid. Het zijn niet zelden vakantieparadijzen, heerlijke tropische reisbestemmingen. Maar welk eiland moet je kiezen? Niet makkelijk, tenzij je rekening houdt met de sterktepunten van Curaçao. Dan heb je meteen een droombestemming te pakken!

     

    Curaçao heeft het allemaal: parelwitte stranden met schaduwrijke palmbomen, een azuurblauwe zee, een niet aflatende zon en heerlijke temperaturen, een exotische sfeer, een gastvrije bevolking, romantiek onder een open sterrenhemel, luxueuze resorts en prima accommodatie… kortom, alles wat je van een tropische vakantie mag verwachten. Maar er is veel meer en precies daarom is het makkelijk kiezen voor Curaçao.

     

    De Caraïben worden regelmatig geteisterd door orkanen, Curaçao ligt echter helemaal buiten de orkaanzone. Wat dat betreft kan de reiziger op beide oren slapen en ook als het om veiligheid gaat. Curaçao is veilig, dankzij de gastvrije bevolking, dankzij de medische voorzieningen en de hygiëne die op Europees niveau staan. Water uit het kraantje kun je dus probleemloos drinken en er is niets dat een ontspannen vakantiesfeer verstoort.

     

    Ver weg van huis en toch in je eigen taal bediend worden, dat gebeurt in Curaçao. Een groot gemak op reis als men je direct verstaat. Het Nederlands is de officiële taal van het eiland. Dat komt omdat Curaçao vanaf 1791 een kolonie was van Nederland. Inmiddels is het eiland een zelfstandige staat binnen het Koninkrijk Nederland. Voor de vakantieganger is het dus makkelijk om contact te hebben met de lokale bevolking, temeer daar ook Engels en Spaans door veel inwoners wordt gesproken. De lokale taal, Papiamento, spreken de eilandbewoners met name onder elkaar.

     

    Curaçao is klein, hooguit 60 km lang en van 5 tot 15 km breed. Tijdens een excursie hoef je dus nooit ver te rijden en wat meer is, het eiland is bijzonder divers. Zo reis je op een uur van de hoofdstad Willemstad, met zijn cultuurpatrimonium op de lijst van het Werelderfgoed, naar het natuurgebied Sint Willibrordus waar je een kolonie flamingo’s kunt observeren of naar het SheteBoka Park met zijn opstuwende water.

     

    De Paasvakantie is een topperiode om naar Curaçao te reizen. De gemiddelde temperatuur is dan 31°C en het is ook de droogste tijd van het jaar. Omdat de Paasvakantie in Nederland op een ander moment valt dan bij ons is het ook nog eens laagseizoen en kunnen wij profiteren van goedkope aanbiedingen. Er zijn dagelijkse vluchten vanuit Amsterdam Schiphol met KLM en Arkefly en de reistijd bedraagt negen uur.

     

    Curaçao heeft een rijke geschiedenis en het eeuwenoude verhaal van het eiland werd door verschillende volkeren geschreven. Curaçao is een bodemloze schatkist van cultuur en natuur, een eiland dat perfect beantwoordt aan je droom van een tropisch vakantieparadijs. Curaçao is om meer dan één reden uniek en mag daarom het meest aantrekkelijke buitenbeentje van de Caraïben genoemd worden.

    www.bezoekcuracao.nl

    02-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines

    Brussels Airlines lanceert rechtstreekse lijnvlucht tussen Brussel en Washington

     

     

     

    Brussels Airlines lanceert rechtstreekse lijnvlucht tussen Brussel en Washington. Vanaf 18 juni vliegt Brussels Airlines tussen Brussels Airport en Washington Dulles. De Amerikaanse hoofdstad wordt vijf keer per week rechtstreeks aangevlogen. Dankzij de goede vluchttijden kan via Washington vlot doorgereisd worden met Star Alliance partner UNITED naar talrijke andere US bestemmingen.

     

    Na de succesvolle start van een dagelijkse lijndienst naar New York vorig jaar, lanceert Brussels Airlines volgende lente een vlucht naar Washington Dulles International Airport. Er is een grote marktvraag naar vluchten tussen de Amerikaanse en de Europese hoofdstad.  Washington is op de Belgische markt zelfs de derde belangrijkste intercontinentale vliegbestemming in termen van passagiersaantallen. “We zijn bijzonder blij dat we het intercontinentale netwerk van Brussels Airlines verder kunnen uitbouwen met Washington en na New York onze aanwezigheid aan de Amerikaanse Oostkust verder kunnen versterken”, zegt Brussels Airlines CEO Bernard Gustin. 

     

    “Met deze nieuwe vlucht richten we ons niet alleen op wie naar Washington of Brussel wil reizen, we verbinden het ganse Brussels Airlines netwerk met Washington en zo met het uitgebreide US netwerk van onze partner UNITED. Dankzij onze eigen vluchten naar Washington en New York en dankzij de samenwerking met onze Star Alliance partners UNITED en Lufthansa bieden we vanuit Brussels Airport meer dan ooit de beste reismogelijkheden naar de Verenigde Staten aan.”

     

    Washington is als Amerikaanse hoofdstad het politieke centrum van de Verenigde Staten dat vooral bekend is dankzij het Witte Huis, Capitol Hill en het Pentagon. De stad en de onmiddellijke omgeving hebben echter ook nog talrijke andere toeristische trekpleisters zoals bijvoorbeeld de wereldberoemde Smithsonian musea, de National Mall, Arlington, de botanische tuinen, de talrijke biblotheken en de vele shoppingmogelijkheden. Het is ook een belangrijke universiteitsstad.

     

    Brussels Airlines zal vijf keer per week (alle weekdagen behalve maandag en woensdag) koers zetten naar Washington Dulles met Airbus A330 toestellen. Aan boord kunnen passagiers genieten van het nieuwe Brussels Airlines product met full flat beds in Business Class, ergonomische zetels in Economy Class en on demand in-flight entertainment in beide klassen. Deze vernieuwde cabines werden pas enkele maanden geleden geïntroduceerd en werden door de reisindustrie in een mum van tijd als één van de allerbeste trans-Atlantische producten omschreven. Wie met Brussels Airlines van en naar Washington vliegt kan ook Miles & More mijlen verzamelen en uitgeven.

     

    Dankzij een vertrek in de late namiddag vanuit Brussels Airport komen passagiers in de vroege avond in Washington aan. Ze kunnen dankzij een vlotte overstapmogelijkheid met partner UNITED  dezelfde avond nog verder vliegen naar 44 andere bestemmingen in de Verenigde Staten en Canada, waaronder belangrijke steden zoals Atlanta, Houston, Los Angeles, San Francisco, Denver en Orlando. De Brussel-Washington vlucht sluit ook goed aan op de Europese vluchten van Brussels Airlines, waaronder naar Berlijn, Kopenhagen, Madrid, Milaan, Hamburg, Nice en Toulouse. Uiteraard zijn er ook connectiemogelijkheden met het Afrikaanse netwerk van Brussels Airlines naar ondermeer Abidjan, Cotonou, Douala, Yaounde en Lomé.

     

    Dankzij de samenwerking tussen Brussels Airlines en UNITED zijn er vanaf 18 juni 12 vluchten per week tussen Brussels Airport en Washington. Passagiers kunnen beide vluchten combineren waardoor en nog meer afreisflexibiliteit ontstaat en nog meer bestemmingen kunnen bereikt worden. Om deze nieuwe trans-Atlantische lijndienst mogelijk te maken zal Brussels Airlines in de loop van de lente een bijkomende, achtste, Airbus A330 aan haar lange afstandsvloot toevoegen.

     

    Brussels Airlines, lid van de Lufthansa Groep en van Star Alliance, is de Belgische luchtvaartmaatschappij met het grootste vluchtaanbod van en naar de Europese hoofdstad Brussel. De 43 vliegtuigen en ruim 3500 werknemers van de Brussels Airlines groep zorgen dagelijks voor ongeveer 300 vluchten naar meer dan 70 Europese en Afrikaanse bestemingen, en sinds kort ook voor een dagelijkse verbinding met New York JFK.

     

    Op haar lange afstandsvluchten worden de passagiers verwelkomd in een totaal vernieuwde Business Class met full flatbeds en state of the art inflight entertainment en een nieuwe Economy Class met individuele inflight entertainmentschermen en ergonomische zetels. Lange afstandsvluchten worden met Airbus A330-200/-300 toestellen geopereerd.

     

    Op haar Europese netwerk, vooral aangevlogen met Airbus A319 en A320, biedt Brussels Airlines drie formules aan: een Business Class product “b.business”, een flexibele reisformule die synoniem staat voor tijdswinst en comfort “b.flex economy+” en een low fare product “b.light economy”.

     

    Naast de 20 bestemmingen in Afrika en New York biedt Brussels Airlines in samenwerking met haar intercontinentale partners nog lange afstandsvluchten naar de Verenigde Arabische Emiraten, China, Thailand, Indië, Noord-Amerika en Canada. Brussels Airlines is eigendom van SN Airholding en bouwt verder op meer dan 80 jaar Belgische luchtvaartgeschiedenis.

    www.brusselsairlines.com

     





    02-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin: Belgische provinciekaarten

    Michelin introduceert haar eerste reeks wegenkaarten van de Belgische provincies

     

     

    Sinds januari 2013 is het Michelin aanbod van wegenkaarten voor België uitgebreid! Met de introductie van de nieuwe reeks “Province”, bestaande uit 9 provinciekaarten die alle Belgische provincies omvatten, richt Michelin zich op reizigers die graag in één oogopslag willen zien wat de belangrijkste routes en bezienswaardigheden zijn. De kaarten hebben een legenda in 4 talen (Nederlands, Frans, Engels, Duits). De schaal is 1:150.000. Ze zijn een handig hulpmiddel voor sportieve reizigers en gezinnen die voor een tocht of een weekend in hun culturele of sportieve erfgoed willen duiken.

     

    De cartografische inhoud besteedt veel aandacht aan recreatie en toeristische bezienswaardigheden. De sterren geven de toeristische bezienswaardigheden aan die bijzonder zijn voor de desbetreffende regio. Daarbij is gebruik gemaakt van de expertise van de redacteuren van de MICHELIN Groene Reisgids. De aanduidingen, waar de Michelin uitgaven hun reputatie aan danken, zijn een extra uitnodiging aan de reiziger en kunnen de basis vormen van mooie uitstapjes met het gezin.

    Michelin blijft trouw aan haar uitgangspunt van duurzame mobiliteit en promoot graag fietsroutes en groene wegen voor wandelaars en fietsliefhebbers. De kaarten bevatten 61 geklasseerde sites die tot het UNESCO Werelderfgoed behoren naast 56 provinciale domeinen.

     

    Extra aandacht is er voor SPORT EN RECREATIE: fietsroutes en groene wegen, provinciale domeinen, wandelgebieden, pretparken, campings, vakantieparken, badplaatsen, zwembaden, kuuroorden, renbanen, golfbanen, stadions, langlauf en skipistes, vogelreservaten, enz.

    PRAKTISCH zijn er talloze stadsplattegronden, detailkaarten van de havens van Antwerpen, Gent en Zeebrugge (met toegangswegen en kaainummers), tankstations en rustplaatsen langs snelwegen, enz.

    TOERISME: met sterren bekroonde plekken uit de MICHELIN Groene Reisgids, monumenten die tot het UNESCO Werelderfgoed behoren, toeristische monumenten (religieuze gebouwen, kastelen, vuurtorens, …), musea, panorama s, enz.

     

    Er zijn 9 titels die gezamenlijk alle Belgische provincies omvatten: West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams-Brabant & Waals-Brabant, Limburg, Luik, Luxemburg, Namen en Henegouwen.

     

    De kaarten “Province België” zijn sinds januari 2013 beschikbaar. De verkoopprijs per kaart bedraagt € 6,95 in België en € 6,76 in het Groothertogdom Luxemburg.

     

     

     





    01-02-2013 om 20:43 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alpenvakantie

     

    Zomercampagne 2013: „De Alpenvakantie die bij je past”!

    Graubünden introduceert het persoonlijke reismagazine

     

     

     

    Het is vast herkenbaar: je gaat op zoek naar een leuke vakantiebestemming op internet, maar het aanbod is overweldigend. Met de zomercampagne 2013 „De Alpenvakantie die bij je past“ speelt Graubünden hierop in. Vanaf nu kunnen Vlaamse vakantiezoekers die een voorjaars/zomervakantie in de bergen voor ogen hebben op http://mijn.graubuenden.ch uit een verzameling van 90.000 reistips hun persoonlijke reismagazine met twee concrete voorstellen samenstellen. Juist: de Alpenvakantie die precies past.

     

    Met de marktoverstijgende campagne „De Alpenvakantie die bij je past“ zet de toeristische marketingorganisatie Graubünden Ferien de gast nog meer centraal.  Maar liefst 90.000 combinaties kan het systeem maken: luxueus hotel of gezellige berghut? Picknick of gourmetmenu? Bergdorp of alpiene stad? Een ontspannen wandeling, of toch liever het actieprogramma die zorg draagt voor de nodige adrenaline? Het gehele vakantiegebied Graubünden wordt zo tot een individuele belevenis die om de wensen van de gast draait. Na afsluiting van het keuzeproces krijgen de deelnemers een op maat gemaakt reismagazine van 24 pagina’s met voorstellen en links naar concrete, boekbare aanbiedingen.

    Aan het eind van de campagne, in augustus 2013, wint een gelukkige deelnemer zijn persoonlijke droomvakantie naar Graubünden.

     

    „Doel van de campagne is de bekendheid van Graubünden in België te vergroten en de spreekwoordelijke veelzijdigheid van deze bergregio tastbaar te maken“, aldus Gaudenz Thoma, CEO van Graubünden Ferien. Het systeem, dat voor het eerst in deze vorm wordt ingezet, kiest op basis van de keuzes die de gebruiker maakt op het gebied van accommodatie, gastronomie, grootte van de bestemming en activiteiten.  De gebruiker kan vervolgens zijn eigen reismagazine als pdf downloaden of per e-mail versturen. Verder kan het reismagazine ook worden geprint of bijvoorbeeld op de iPad worden opgeslagen. Ontwikkeld in zogenaamd responsive design past de layout zich dynamisch aan computer of telefoon aan en is hierdoor zowel op de pc-desktop, de tablet als de smartphone optimaal te bedienen.

     

    Duizend bergtoppen, 150 dalen en 615 meren. Graubünden is Heidi‘s geboortestreek, de bron van de Rijn, het land van de steenbokken en het vakantiegebied nr. 1 van Zwitserland. Graubünden staat voor wereldberoemde vakantieplaatsen zoals St. Moritz, Davos Klosters, Arosa, Flims Laax maar ook voor authentieke bergdorpen en dalen. Graubünden heeft een unieke veelzijdigheid aan highlights voor groot en klein – een paradijs om te wandelen, te mountainbiken, te golfen, voor wellness, treinreizen, kunst & cultuur.

     

    01-02-2013 om 20:41 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corendon

    Corendon groeit fors ondanks crisis

    Touroperator tekent omzetgroei van bijna 50% op in 2012

     

     

     

    Na de recordjaren 2010 en 2011 kan Corendon ook voor 2012 spectaculaire cijfers voorleggen. Zo tekende de touroperator een omzetgroei van 47% op en zag het het aantal Belgische reizigers met 40% stijgen. De belabberde Belgische zomer heeft daarin zeker een rol gespeeld, maar een groeiende klantentrouw en een uitgebreid en voordelig aanbod in tijden van crisis zijn volgens Corendon de grootste groeifactoren. Dit jaar stationeert de touroperator een tweede toestel op Brussels Airport, waardoor het haar vluchtaanbod op Turkije verbetert. Daarnaast zal er vanaf mei tweemaal per week gevlogen worden op Kreta (Heraklion).

     

    Corendon is de afgelopen jaren aan een duidelijke opmars bezig en mag zich stilaan de snelst groeiende touroperator van het land noemen. Dat blijkt nog maar eens duidelijk uit de jaarcijfers van 2012. Zo boekten maar liefst 66.500 Belgen afgelopen jaar hun vakantie bij Corendon, in 2011 waren dat er nog 48.000. Dat vertaalde zich naar een sterke omzetstijging tot ruim 42,6 miljoen euro oftewel een toename met 47% ten opzichte van 2011 (29 mio euro). En dat in een jaar waar de crisis voor een wereldwijde malaise zorgde en de toeristische bestedingen stagneerden of afnamen.

     

    “Het is net in deze tijden van crisis dat je het verschil kunt maken”, zegt Corendon-CEO Atilay Uslu. “Nog meer dan anders vergelijken mensen en zijn ze op zoek naar kwaliteit aan de beste prijs. Onze cijfers bevestigen dat wij hieraan tegemoetkomen. Dankzij onze jarenlange ervaring en aanwezigheid op de Turkse markt kunnen we korter op de bal spelen en betere voorwaarden bedingen. Daarnaast breiden we ieder jaar ons aanbod nog uit, zodat we onze klanten een ruimere keuze kunnen voorschotelen en een nog betere service kunnen bieden. Het stationeren van een tweede toestel op Zaventem tijdens het hoogseizoen om zo betere vluchturen aan te bieden past perfect binnen dit plaatje.”

     

    Dat ook 2013 een positief jaar belooft te worden blijkt nu reeds uit de boekingen voor het komende zomerseizoen. Zo boekten nu al (dd. 29/01) 28.400 mensen hun vakantie bij Corendon, bijna 60% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Als nieuwe vluchtbestemming vanaf Brussel voegt Corendon Kreta toe aan haar aanbod. Vanaf mei zal er tweemaal per week op Heraklion gevlogen worden. Het aanbod op Antalya wordt verder uitgebreid tot 15 vluchten per week (juli/augustus). Bodrum wordt drie keer per week aangevlogen (in juli, augustus en september zelfs dagelijks) en Dalaman tweemaal per week. Tenslotte voorziet Corendon ook een wekelijkse vlucht naar de luchthaven van Ercan in Noord-Cyprus.

     

    Corendon Holding is opgericht in 2000. Corendon is uitgegroeid tot een toonaangevende touroperator op de Nederlandse en Belgische markt. Mede door de aanwezigheid van eigen lokale agenten, hoteliers en de optimalisering van het eigen programma, uit zich dit tot een betrouwbaar en voordelig opererende organisatie welke afgelopen jaar ruim 500.000 passagiers vervoerde. Onder de Corendon Holding vallen GoMundo, Corendon International (Corendon Vliegvakanties, Corendon Golf, Corendon Groups & Incentives, GoFun jongeren-reizen, Kids & Co en Karin’ s choice). www.corendon.be

    01-02-2013 om 20:39 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    29-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Servië, jaar van de Cultuur

    Servië roept 2013 uit tot Jaar van de Cultuur

    Aftrap voor nieuwe promotiecampagne tijdens Vakantiesalon van Brussel.

     

     

     

    Het Nationaal Bureau voor Toerisme van Servië heeft 2013 uitgeroepen tot Jaar van de Cultuur. Tijdens het komende Vakantiesalon van Brussel wordt de aftrap gegeven voor deze nieuwe promotiecampagne. Doel van de campagne is om het culturele erfgoed van Servië onder de aandacht te brengen en toeristen bewust te maken van het brede culturele aanbod van het land.

     

    Servië heeft een rijkdom aan cultureel erfgoed. Maar liefst 17 Romeinse keizers zijn geboren op het grondgebied van het huidige Servië, en hebben hun sporen achtergelaten in de Servische cultuur. Een van de belangrijkste is Constantijn de Grote geboren in het huidige Nis. Dit jaar is het 1700 jaar geleden dat hij het edict van Milaan uitvaardigde, wat in Nis met verschillende festiviteiten gepaard gaat. Servië vormde lange tijd ook de grens tussen het Ottomaanse en het Habsburgse Rijk, hetgeen nog terug te zien is in de talrijke forten en vestingen langs de rivier de Donau. Daarnaast telt het land honderden middeleeuwse kloosters die op de mooiste plekjes van het land verscholen liggen.

     

    Ook de hedendaagse cultuur en het moderne Servië krijgen de nodige aandacht. Naast traditionele muziekfestivals en oogstfeesten, heeft het land verschillende evenementen waarin creativiteit, mode en moderne en uitvoerende kunsten centraal staan. Het jaarlijkse Mixser Festival, een multidisciplinair platform waarin de creatieve industrie van de Balkan tot uiting komt, presenteert zich in Brussel met een expositie van 28 januari t/m 1 februari (www.eurodest.nl/mixser.pdf). Andere activiteiten zijn het jaarlijkse filmfestival, de mode- en designweek van Belgrado. Tevens heeft Servië talrijke kunstgalerieën en vinden er vele klassieke en moderne concerten plaats.

     

    Met deze campagne wil Servië de reiziger aanmoedigen kennis te maken met de verschillende culturele facetten van Servië om zo een beter beeld te krijgen van de Servische cultuur en bevolking. Dit jaar zullen dan ook verschillende nieuwe reisproducten ontwikkeld worden. Verschillende Belgische touroperators bieden reeds culturele rondreizen aan naar Servië. Tevens is recent een nieuwe culturele brochure verschenen.

     

    Servië presenteert zich dit jaar weer op het jaarlijkse Vakantiesalon van Brussel van 31 januari t/m 4 februari a.s. (paleis 5 stand 5421). Tijdens het dagelijkse happy hour om 14.00 uur kunnen gasten genieten van traditionele Servische hapjes en drankjes.

     

     







    29-01-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    28-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen en fietsen in Oman

    Wandelen en fietsen in Oman

     

     

     

     

    Dit jaar, wordt van 11 tot 16 februari de 4de editie van de ‘Tour of Oman’ georganiseerd.  De bestemming biedt dan ook goede faciliteiten voor een fiets- of wandelvakantie. Eind 2012 werden de mogelijkheden voor de actieve reizigers in het Sultanaat verder uitgebreid. Met de komst van ‘Bike and Hike Oman’ kunnen bezoekers genieten van hoge kwaliteit fiets- en wandeltochten in het Al Hajar gebergte.

     

    Het hoofdkantoor van Bike and Hike Oman is gevestigd in hotel The View in Al Hamra in het Al Hajar gebergte. Vanuit dit kantoor worden verschillende begeleide fiets- en wandeltochten georganiseerd op drie verschillende niveaus, hierdoor zijn de tours geschikt voor zowel beginners als gevorderden. De tochten leiden gasten door tropische, groene oases met palmbomen, door de straatjes en steegjes van oude steden, langs forten en kastelen en over imposante bergketens.

     

    Bike and Hike Oman hecht veel waarde aan het waarborgen van de veiligheid en kwaliteit van de aangeboden tours. Om deze reden werkt het bedrijf alleen met professionele apparatuur van internationaal gerenommeerde merken zoals ‘Focus Bikes’, ‘Salomon’ en ‘The North Face’. Om de veiligheid van de deelnemers te garanderen, worden speciale fietshelmen aangeboden. Deze dienen tijdens de tochten ten allen tijde te worden gedragen. Hiernaast geldt een snelheidsbeperking van 25km/u voor de verharde afdalingen en is er altijd een volgwagen aanwezig. Het personeel is bovendien getraind in eerste hulp en de gids beschikt over een EHBO-kit.


    Het personeel van Bike and Hike Oman bestaat uit meertalige gidsen uit Europa en lokale Omani. Gasten kunnen op bijzondere wijze een sportieve ervaring combineren met een ontdekkingstocht door de cultuur, het erfgoed, de tradities en de moderne manier van leven in Oman. Naast het actieve onderdeel van de tochten, zal de interactie met de lokale bevolking en het bezoeken van musea en lokale winkels een belangrijk onderdeel van de fiets- en wandeltours zijn.


    Het Sultanaat Oman is een land dat een waaier aan outdooractiviteiten biedt. De regio rondom Al Hamra, in het Al Hajar gebergte, beslaat een oppervlakte van maar liefst 900 km2 en kent een hoogteverschil van bijna 2 km. De hoogste bergtop in het Al Hajar gebergte, Jebal Shams, is 3009 meter boven de zeespiegel gelegen.

     

    Bike and Hike Oman werkt nauw samen met het Ministerie van Toerisme van Oman en de lokale autoriteiten om actief eco toerisme in verschillende regio’s van het Sultanaat te ontwikkelen. Hiervan profiteert de lokale economie, en worden bovendien de mogelijkheden die het Sultanaat van Oman als actieve vakantiebestemming biedt, verder benadrukt.

    www.visitoman.be - http://www.bikeandhikeoman.com        

     

    28-01-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ijsbeer

    IJSBEER MAAKT REIZIGERS WARM VOOR BESCHERMING NOORDPOOL

    NIEUWE CAMPAGNE 'ARCTIC HOME' OP GANG GETROKKEN IN BRUSSEL

     

     

     

     

    Met een drie meter hoge ijssculptuur in het station van Brussel-Zuid trokken Coca-Cola en WWF hun nieuwe Europese campagne voor de bescherming van ijsberen op gang, onder de naam ‘Arctic Home’. Die heeft als doel steun en bescherming te vragen voor de ijsbeer in zijn steeds sneller wegsmeltende natuurlijke habitat. Boegbeeld en peter van de actie is de Belgische poolreiziger Dixie Dansercoer; de unieke sculptuur was van 18 tot en met 20 januari te bewonderen. www.arctichome.be


    Het noordpoolgebied krijgt het extra zwaar te verduren door de klimaatverandering: de temperatuur stijgt er twee keer zo snel als in de rest van de wereld. Als gevolg hiervan krimpt het zomerzee-ijs elk decennium met ongeveer 11 procent, veel sneller dan de meest pessimistische voorspellingen. Eerste slachtoffer van die desastreuze ontwikkeling is de pool- of ijsbeer, die zijn natuurlijke jachtgronden letterlijk als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen. Coca-Cola en WWF luiden nu samen de alarmbel en slaan de handen in elkaar met de ‘Arctic Home’-campagne, die na de VS nu ook in Europa wordt gelanceerd.



    Coca-Cola en WWF: “samen sterker”

    “De ijsbeer, Coca-Cola en WWF zijn geen onbekenden voor mekaar”, legt Gaetan Van de Populiere, Marketing Director Coca-Cola België uit. “Met WWF werken we al sinds 2007 samen aan belangrijke milieu-initiatieven. Door het wetenschappelijke netwerk van WWF en de marketingkennis en middelen van Coca-Cola te bundelen, hebben we meer armslag dan elke organisatie afzonderlijk. En natuurlijk is de ijsbeer al sinds 1922 een icoon in onze wintercampagnes, lang voor er sprake was van zijn precaire situatie.”


    De drie jaar durende campagne Arctic Home – waarin Coca-Cola jaarlijks 1 miljoen euro aan WWF zal schenken – wordt in meer dan 16 Europese landen gelanceerd. De campagne maakt deel uit van de internationale samenwerking die sinds 2007 bestaat tussen The Coca-Cola Company en WWF. Die samenwerking is gericht op de bescherming van belangrijke rivierbekkens zoals de Yangtze, de Mekong en de Rio Grande, op duurzame landbouw, maar ook op het verminderen van het waterverbruik en het verlagen van de CO2-uitstoot van het bedrijf.


    Naast de eigen donaties roept Coca-Cola via internet ook het publiek op om een duit in het zakje van Arctic Home te doen. In 2011 in Noord-Amerika heeft het bedrijf twee miljoen dollar binnengehaald via een gelijkaardige campagne. Het ingezamelde geld gaat naar verschillende terreinprojecten die het leefgebied van de ijsbeer beschermen, onderzoek doen naar de impact van de klimaatverandering op de ijsbeer en conflicten tussen lokale gemeenschappen en ijsberen trachten te voorkomen. Daarnaast wordt ook geïnvesteerd in de organisatie van een internationale conferentie die concrete engagementen wil voor de bescherming van de ijsbeer.

     

    Grootste ijsbeer ooit

    De ijssculptuur in Brussel-Zuid werd met zijn drie meter hoogte de grootste ijsbeer ooit die in ons land uit ijs gehouwen werd. Hij moest zoveel mogelijk mensen sensibiliseren en mobiliseren, de reizigers en passanten in het station “warm maken” voor de bescherming van zijn habitat.


    Sabien Leemans, woordvoerder WWF: “De symbolische vergelijking met de smeltende poolkappen ligt voor de hand. De Noordpool is de airco van onze planeet. De enorme laag ijs en sneeuw weerkaatst de zonnewarmte en speelt een belangrijke rol in de regulering van het klimaat. Maar het is ook een thuis voor tal van diersoorten en vier miljoen mensen en speelt een belangrijke rol als voedselleverancier voor de hele wereld. Als we dit enorme gebied van 30 miljoen km2 niet vrijwaren, verandert alles.”

     

    Om de campagne extra kracht bij te zetten, werd ervaren poolreiziger Dixie Dansercoer bereid gevonden het peterschap op te nemen. “Niemand kan de feiten ontkennen”, zegt Dansercoer. “Tijdens mijn expedities heb ik genoeg alarmsignalen gezien. Er is veel meer open water en veel minder meerjarig ijs. De poolbeer gaat steeds vaker z’n prooi aan land zoeken en zelfs verbasteren met de grizzlybeer. Allemaal bewijzen dat de zomerse afsmelting van de ijskap bittere ernst is. Het is vijf voor twaalf en we moeten nu actie ondernemen.”

     





    28-01-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs