Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    05-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe mijlpaal

    Nieuwe mijlpaal voor Palm.

     

     

     

    Na een lange en intense voorbereiding is PALM klaar voor een nieuwe mijlpaal in de rijke geschiedenis van de brouwerij. Sinds 25 januari 2012 ziet PALM er helemaal anders uit. PALM krijgt een nieuw etiket, een nieuwe krat én een nieuwe retourfles  van 25 cl. !  

     

    Met deze opfrissing en verjonging wil PALM zich duidelijker positioneren als hét kwalitatief, toegankelijk, authentiek en eigentijds doordrinkbier. De nieuwe ‘look and feel’ wordt meteen ook doorgetrokken voor de andere bieren uit het PALM-gamma. Naast de klassieke marketing- en verkoopondersteuning, op de winkelvloer en in de klassieke horeca, zal deze ‘restyling’ tevens versterkt worden met: ‘Urban Craftsby PALM’, een eigentijdse communicatiestrategie gericht op jong volwassenen. Met ‘Urban Crafts’ versterkt PALM de band met jongeren.

     

    ‘Urban Crafts’ staat voor innovatieve stedelijke ‘crafts’ verbonden met nieuwe media en technologie. Creativiteit is een belangrijke aspiratie voor jongeren,  zelf creëren, passie en ondernemen zijn hierbij belangrijk. PALM staat zelf voor authentiek ambacht en merkt dat steeds meer jongeren zich verdiepen in moderne stedelijke ambachten als: Fixed Gear, Eco design, Art & Stopmotion, Reality Games,  Performances , Food Art, Longboards, Experience Engineering, ...

    Daarom werden creatieve jongeren vanaf mei 2011 opgeroepen om zich via www.urbancrafts.be kandidaat te stellen om hun nieuwe ambacht of ‘Urban Craft’ in de kijker te zetten. De 50 geselecteerde jonge ‘Crafts(wo)men’ kregen er niet alleen een eigen promofilm, ze werden ook gevraagd om hun ‘Craft’ als ‘Urban Crafts workshop’ te brengen in jeugdhuizen, jeugdcafés en tijdens jongerenevenementen. Deze combinatie werd reeds sinds mei 2011 ‘real life’ in ruim 100 jeugdhuizen in ‘avant première’ met positief resultaat getest en in december met een Award gala afgesloten. Deze jongerenaanpak zal ook in 2012 worden verder gezet. RVH.

    www.urbancrafts.be

     

    05-02-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cook to celebrate

    ‘COOK 2 CELEBRATE’:

    4 TOPCHEFS IN EEN UNIEK EN GELIMITEERD CONCEPT

     

     

     

    Na hun lancering tijdens de voorbije feestperiode, zorgt Delhaize andermaal voor een beperkt aanbod feestboxen ‘Cook 2 celebrate’. 

     

    Het is geen toeval dat de Cook 2 Celebrate-dozen enkel beschikbaar zijn in de supermarkten van Delhaize. De supermarktketen biedt zijn klanten onder zijn verschillende huismerken dagelijks innovatieve kwaliteitsproducten aan tegen de beste prijs. Het spreekt dus voor zich dat de ‘Cook 2 Celebrate’-dozen opgenomen zijn in het Taste of Inspirations-gamma, dat al 150 referenties telt voor liefhebbers van authentieke en originele producten van superieure kwaliteit.

     

    De dozen worden in de winkels verkocht van 11 tot 14 februari tegen de prijs van € 30 voor de maaltijden en € 12 voor het dessert, dit alles voor twee personen. Om de klanten een geslaagde avond te garanderen, kunnen ze de dozen reserveren via een bestelling in de winkel vanaf 27 januari en ze komen afhalen tussen 11 en 14 februari.

     

    Sterrenrecepten met sublieme wijnselectie

    Elke chef heeft speciaal voor Cook 2 Celebrate een uniek recept ontwikkeld dat ze zelf ook zouden bereiden in hun eigen restaurant. Wij zetten ze even op een rijtje samen met een wijnsuggestie.

    Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt van Peter Goossens - Wijntip: Cuvée les Schistes (Côtes du Rousillon), € 4,59

    Gebraden zeebaars, kreeftenbearnaise, gekonfijte tomaten, groene asperges en zeekraal van Yves Mattagne - Wijntip: La Capitana Chardonnay 2011 (Chili), € 6,99

    Kalfsribeye op twee wijzen, triangolini, aardpeercrème, shumeji en papadum van Sergio Herman - Wijntip: Château St Paul 2009 (Bordeaux), € 9,79

    Belgische chocolade van Roger Van Damme - Wijntip: Les Accordailles 2009 (Monbazillac), € 5,99 . RVH.

    04-02-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Hotel

    De kamers van The Hotel, Brussels -inspirerend, elegant &vernieuwend

     

     

     

    De eerste nieuwe kamer van The Hotel (ex Hilton) aan de Waterloolaan in Brussel werd zopas officieel gepresenteerd. Het concept, van het Spaanse architecten-bureau GCA, staat volledig in het teken van de ultieme hotelervaring voor de moderne en kosmopolitische reiziger. De stijlvolle en elegante kamer combineert perfect comfort en technologie. De kamer is een voorproefje van de complete en spectaculaire renovatie die The Hotel zal ondergaan. The Hotel zal zich als een internationaal en exclusief premium segment hotel positioneren.

     

    Pandox AB, de Zweedse hotelvastgroep, kocht in september 2010 het voormalige Brussels Hilton aan de Waterloolaan in Brussel, nam op 1 februari 2011 het management over en gaf het de naam ‘The Hotel’. De eigenaren kondigden direct na de overname een uitgebreid vernieuwingsprogramma aan. De renovatie van de façade wordt dit voorjaar afgerond.

    De eerste 20 kamers worden in april opgeleverd en The Hotel zal in september al over de eerste 120 nieuwe kamers beschikken. De overige kamers en suites worden in fases opgeleverd en alle 424 kamers zullen in het voorjaar van 2013 klaar zijn.

     

    Wat opvalt in het ontwerp voor de nieuwe kamers is de revolutionaire indeling: het traditionele bureau, de zetel in de hoek, de gesloten vitrage en de schemerlamp zijn verdwenen. De zakenreiziger van vandaag werkt met smartphone of tablet en heeft geen groot bureau meer nodig. Een over de volledige breedte van de kamer lederen bank is voor het raam geplaatst met een handige ovale tafel. Dit zorgt ervoor dat de ruimte optimaal benut wordt om zowel te kunnen werken als relaxen en om van het zicht op Brussel te genieten. De gordijnen hebben plaats gemaakt voor verschuifbare semi-transparante panelen die het licht, indien nodig, kunnen filteren. De kamer kan elektrisch verduisterd worden. Een ander opvallend detail is dat de badkamer geheel open is. Dit vergroot het ruimtelijk gevoel en bovendien kan menzelfs vanuit de douche het prachtige uitzicht bewonderen. Het interieur is inspirerend, elegant, stijlvol en vernieuwend.

     

    De moderne kosmopolitische gast is ‘techsavvy’. Technologie speelt steeds meer een belangrijke rol voor de moderne zakenreiziger. In de kamer van The Hotel kan de gast via de Mediahub™ zijn elektronische apparatuur aansluiten op de televisie en genieten van zijn eigen muziek, video’s, foto’s en spelletjes, waarmee de televisie de functie krijgt van een  persoonlijk entertainment center. Smartphones en tablets met stereo bluetooth optie kunnen draadloos audio streamen naar de TV geluidsinstallatie. Ook zal de gast met zijn smartphone toegang tot zijn kamer kunnen krijgen, en kunnen in- en uitchecken zonder een bezoek aan de receptie en zonder gebruik van een keycard.

     

    De renovatiewerken zijn veelomvattend. The Hotel installeert een cogeneratie systeem waarmee het hotel eigen elektriciteit kan genereren door middel van het opvangen van de warmte die vrijkomt, en die opnieuw zal worden gebruikt om een groot deel van het hotel te verwarmen. Alle gloeilampen worden vervangen door leds en de temperatuur van de kamers die niet in gebruik zijn zal centraal geregeld worden. Door de vele aanpassingen zal de CO2 uitstoot met zeker 20% verminderen en zal maar liefst 50% van de totale energieconsumptie bespaard worden ten opzichte van de vroegere uitbating.

     

    De werken eindigen met de gelijkvloers en zullen in het najaar 2013 afgerond worden. Tijdens de werken blijft The Hotel open voor haar gasten. RVH.


     

     







    03-02-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Hotel

    De kamers van The Hotel, Brussels -inspirerend, elegant &vernieuwend

     

     

     

    De eerste nieuwe kamer van The Hotel (ex Hilton) aan de Waterloolaan in Brussel werd zopas officieel gepresenteerd. Het concept, van het Spaanse architecten-bureau GCA, staat volledig in het teken van de ultieme hotelervaring voor de moderne en kosmopolitische reiziger. De stijlvolle en elegante kamer combineert perfect comfort en technologie. De kamer is een voorproefje van de complete en spectaculaire renovatie die The Hotel zal ondergaan. The Hotel zal zich als een internationaal en exclusief premium segment hotel positioneren.

     

    Pandox AB, de Zweedse hotelvastgroep, kocht in september 2010 het voormalige Brussels Hilton aan de Waterloolaan in Brussel, nam op 1 februari 2011 het management over en gaf het de naam ‘The Hotel’. De eigenaren kondigden direct na de overname een uitgebreid vernieuwingsprogramma aan. De renovatie van de façade wordt dit voorjaar afgerond.

    De eerste 20 kamers worden in april opgeleverd en The Hotel zal in september al over de eerste 120 nieuwe kamers beschikken. De overige kamers en suites worden in fases opgeleverd en alle 424 kamers zullen in het voorjaar van 2013 klaar zijn.

     

    Wat opvalt in het ontwerp voor de nieuwe kamers is de revolutionaire indeling: het traditionele bureau, de zetel in de hoek, de gesloten vitrage en de schemerlamp zijn verdwenen. De zakenreiziger van vandaag werkt met smartphone of tablet en heeft geen groot bureau meer nodig. Een over de volledige breedte van de kamer lederen bank is voor het raam geplaatst met een handige ovale tafel. Dit zorgt ervoor dat de ruimte optimaal benut wordt om zowel te kunnen werken als relaxen en om van het zicht op Brussel te genieten. De gordijnen hebben plaats gemaakt voor verschuifbare semi-transparante panelen die het licht, indien nodig, kunnen filteren. De kamer kan elektrisch verduisterd worden. Een ander opvallend detail is dat de badkamer geheel open is. Dit vergroot het ruimtelijk gevoel en bovendien kan menzelfs vanuit de douche het prachtige uitzicht bewonderen. Het interieur is inspirerend, elegant, stijlvol en vernieuwend.

     

    De moderne kosmopolitische gast is ‘techsavvy’. Technologie speelt steeds meer een belangrijke rol voor de moderne zakenreiziger. In de kamer van The Hotel kan de gast via de Mediahub™ zijn elektronische apparatuur aansluiten op de televisie en genieten van zijn eigen muziek, video’s, foto’s en spelletjes, waarmee de televisie de functie krijgt van een  persoonlijk entertainment center. Smartphones en tablets met stereo bluetooth optie kunnen draadloos audio streamen naar de TV geluidsinstallatie. Ook zal de gast met zijn smartphone toegang tot zijn kamer kunnen krijgen, en kunnen in- en uitchecken zonder een bezoek aan de receptie en zonder gebruik van een keycard.

     

    De renovatiewerken zijn veelomvattend. The Hotel installeert een cogeneratie systeem waarmee het hotel eigen elektriciteit kan genereren door middel van het opvangen van de warmte die vrijkomt, en die opnieuw zal worden gebruikt om een groot deel van het hotel te verwarmen. Alle gloeilampen worden vervangen door leds en de temperatuur van de kamers die niet in gebruik zijn zal centraal geregeld worden. Door de vele aanpassingen zal de CO2 uitstoot met zeker 20% verminderen en zal maar liefst 50% van de totale energieconsumptie bespaard worden ten opzichte van de vroegere uitbating.

     

    De werken eindigen met de gelijkvloers en zullen in het najaar 2013 afgerond worden. Tijdens de werken blijft The Hotel open voor haar gasten. RVH.


     

     







    03-02-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijn bij Bloom!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    VALENTIJN 2012 BIJ HOTEL BLOOM! EN SMOODS

     

     

     

    Hotel Bloom en restaurant Smoods zorgen dit jaar voor een gans speciale Valentijn. Het dubbelproject biedt enerzijds de mogelijkheid om van een erg speciaal menu te genieten en anderzijds de kans om dit menu te koppelen aan een overnachting in het hotel.

     

    Het men ‘I LOVE YOU OWLWAYS’ loopt van 11 tot en met 18 februari 2012 en kost 55€ per persoon, inclusief aperitief. Als ‘Tappetizers’ krijgen de gasten een trio van bereidingen aangeboden, nl. gebakken ganzenleverlapjes, toast met tomaten; een brochette van kreeft met lavendelsiroop en papaja’s en een Japans tussendoortje.

    Bij het hoofdgerecht heeft men een keuze uit twee opties, hetzij Vis: Krokant en kruidig kabeljauwhaasje of de optie vlees: Lamsfilet gepaneerd met verse kruiden. De bijgerechten zijn een parelgort met druifjes, een tabouleh met rauwkost en een stoofpotje van groenten en ras el hanout.

    Afsluiten doe je het menu met het Love dessert, "Eau de fraises" met mascarpone-schuim.

    Een tafel reserveren kan via email: mr.SmoodS@hotelbloom.com of www.smoods.net

     

    Voor het ‘I LOVE YOU OWLWAYS PACKAGE’ betaal je € 125 voor 2 personen. Dit package bestaat uit "All you need is love" en een verblijf in een standaard L kamer of misschien wel in een XXL kamer als je geluk hebt! Attenties zijn Chocolaatjes bij aankomst, badjassen & slippers op de kamer, WOOW buffetontbijt in OO! en Rituals Hammam Massage Olie (100 ml.).

    Dit pakket is geldig op: vrijdag 10/2, zaterdag 11/2, dinsdag 14/2, vrijdag 17/2 en op zaterdag 18 februari 2012. Reserveren: www.hotelbloom.com ! RVH.

    02-02-2012 om 10:01 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Vino Veritas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20 jaar In Vino Veritas

     

     

     

    Het wijnmagazine dat u ‘zonder matiging’ kunt lezen, In Vino Veritas, viert 20 jaar.  In 1992 groepeerde een door wijn bezeten Philippe Stuyck een handvol wijnfanaten, journalisten, sommeliers en gepassioneerde wijnliefhebbers allerlei, rond zich om een nieuw wijntijdschrift te lanceren, vooral een tijdschrift met een originele en frisse blik op wijn.

     

    150 nummers en duizenden pagina’s later staat In Vino Veritas er nog steeds, het tijdschrift dat de waarheid durft te zeggen. Maar belangrijker is dat er in deze twintig jaar ontzettend veel veranderd is, zeker op wijngebied. Een evolutie waar In Vino Veritas in meegegaan is, en vaak zelfs voorop liep! In 1992 was de Belgische wijnmarkt hoofdzakelijk Frans getint (meer dan 70%); wanneer wijn ergens anders vandaan kwam, had men het over uitheemse wijnen.

     

    In 1992 durfde geen enkel serieus wijnblad de Grands Crus Classés, prestigieuze herkomstbenamingen en icoonwijnen in vraag te stellen. In 1992 kwamen de met hout overladen wijnen, bodybuilderwijnen en ‘geparkeriseerde wijnen’ er steevast uit als topwijnen in degustaties van de zogeheten belangrijke wijnpers.

     

    In 1992 kwamen we nog echt slechte wijnen tegen, wijnen met fouten, wijnen die technisch slecht gemaakt waren. In 1992 lachte men om biologische wijnen, om nog maar te zwijgen over biodynamie dat veelal als een soort sekte werd gezien.

    In 1992 had IVV het nochtans reeds over Zuid-Afrikaanse, Australische en Chileense wijnen, wijnen van zowat overal die onderworpen werden aan een degustatie. IVV interviewde onder meer Nicolas Joly, baanbreker van de biodynamie, en Jean-Michel Deiss, voortrekker van de expressie van het terroir. IVV mag dan zichzelf niet al te serieus nemen, maar pakte de zaken wel serieus aan!

     

    Vandaag komt bijna de helft van wijnen die in België geconsumeerd worden uit andere landen dan Frankrijk. Met biologische wijnen lacht overigens niemand meer en ook de mode van overdadig houtgebruik is spectaculair gedaald. Wijnen met technische fouten worden zeldzamer met de dag, maar de echt interessante wijnen daarentegen worden almaar talrijker in vergelijking met 1992.

     

    Omdat er nog voldoende uitdagingen zijn voor een tijdschrift dat geen blad voor de mond neemt, gaat IVV op hetzelfde elan verder, blijft tal van zaken verder in vraag stellen en houdt de zintuigen op scherp, gepassioneerd als altijd. IVV biedt zes keer per jaar ongeveer 12.000 Franstalige en Nederlandstalige lezers een ruime blik op wat er reilt en zeilt in de wijnwereld, met gevarieerde en vaak spraakmakende artikels. Dankzij nieuwe technologieën, zijn blog en zijn nieuwsbrieven, is IVV een handige informatiebron voor wijnliefhebbers en wijnprofessionals. IVV bood als eerste wijnmagazine een digitaal abonnement aan, waardoor het tijdschrift via uw computerbeeldscherm, tablet-pc of smartphone kan gelezen worden. Handig en milieuvriendelijk, want zo wordt er een pak minder papier verspild.

    In Vino Veritas - 294 Dieweg – 1180 Bruxelles – Belgium – tel 02- 375.4444

    in.vino.veritas@skynet.be - www.invinoveritas.apic.be

    http://ivv.skynetblogs.be/ - http://ivv-vl.skynetblogs.be/

    02-02-2012 om 10:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malaysian

    Malaysia Airlines sluit zich aan bij het rond-de-wereld-tarief van Global Explorer

     

     

     

     

     oneworld® kandidaat-lid Malaysia Airlines neemt voortaan deel aan de Global Explorer. Als gevolg daarvan wordt het round-the-world-tarief, dat door alle alliantieleden en andere zorgvuldig geselecteerde luchtvaartmaatschappijen wordt aangeboden, uitgebreid met een van de meest aantrekkelijke netwerken van Zuid-Oost-Azië.

     

    Voor de klanten is dit de eerste stap van Malaysia Airlines naar een volledige integratie in oneworld. De toetreding is voorzien voor eind 2012 waardoor ook alle andere diensten en voordelen van de alliantie aangeboden worden. Intussen zal het hele netwerk van Malaysia Airlines, nl. 60 bestemmingen in bijna 30 landen, gedekt worden door het round-the-world-tarief van Global Explorer. Hierdoor worden bijna 20 steden in Zuid-Oost-Azië en twee landen (Brunei en Myanmar) aan de Global Explorer-kaart toegevoegd, waardoor het round-the-world-aanbod meer dan 900 bestemmingen in bijna 150 landen omvat.

     

    oneworldkandidaat-lid Kingfisher Airlines neemt, in de aanloop naar zijn toetreding tot de alliantie op 10 februari e.k., ook al deel aan Global Explorer, en het netwerk van kandidaat-lid airberlin wordt naar aanleiding van diens toetreding tot oneworld later deze lente eveneens toegevoegd.

     

    Global Explorer omvat ook alle routes van de oneworld-leden (American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév Hungarian Airlines, Qantas, Royal Jordanian en het Russische S7 plus ruim 20 geaffilieerde carriers, waaronder LAN Argentina, LAN Ecuador, LAN Peru, Dragonair en het Zuid-Afrikaanse Comair).

     

    Global Explorer omvat ook luchtvaartmaatschappijen die geen band hebben met oneworld (AerLingus, Air Pacific, Alaska Airlines, Horizon Airlines, Gulf Air en Meridianafly). Vluchten met de Qantas-vluchtcode en uitgevoerd door Air Tahiti Nui, Jetstar, South African Airways en Vietnam Airlines horen daar ook bij, waardoor het bereik van het wereldreistarief nog groter is.

     

    De door Malaysia Airlines toegevoegde bestemmingen aan Global Explorer zijn o.a. Yangon (de hoofdstad vanMyanmar), Medan (Indonesië), Cambodja’s Siem Rep (Cambodja)en de Maleisische steden Langkawi en Kuching.

    Global Explorer biedt een eenvoudige, flexibele en voordelige rond-de-wereld-oplossing voor reizen van maximaal één jaar. RVH.

    02-02-2012 om 09:59 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    31-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantiesalon Brussel 4 en slot

    Blikvangers & nieuwe exposanten

     

     

     

    Tijdens de editie van 2011 bundelden verschillende exposanten reeds hun krachten in de Caribbean Village, Asian-Pacific Village, Nordic Village en African Village. Samen met de Cruise Village stonden ze als een rode draad doorheen het Salon opgesteld. Die conceptuele aanpak wordt in 2012 doorgetrokken met de nieuwe Latijns-Amerikaanse en Noord-Amerikaanse Village.

     

    De nieuwe aanpak, waarbij exposanten thematisch gegroepeerd worden in villages, heeft vorig jaar duidelijk zijn vruchten afgeworden. In deze samenwerking schuilen grote opportuniteiten: de bezoekers kunnen zich makkelijker oriënteren en vinden dus efficiënter de informatie die ze nodig hebben. De exposanten profiteren van de groepsdynamiek om meer visibiliteit te verwerven. Bovendien zorgen alle villages afwisselend voor animatie, waardoor er nog meer leven is op het Salon. Dit jaar wordt die holistische aanpak doorgetrokken met de nieuwe Latijns-Amerikaanse en Noord-Amerikaanse Village.

     

    Enkele opvallende nieuwkomers op het Salon 2012 zijn o.m. Japan en Nepal (die de nieuwe Asia-Pacific Village zal vervoegen), Argentinië (Latijns-Amerikaanse Village), Peru, Ecuador, Chili, Mauritius, New Caledonia, La Réunion, Suriname en Kenya.

     

    Bij de touroperators is Jetair voor het eerst aanwezig op het Vakantiesalon op de stand van Gigatour, een belangrijke nieuwkomer, met een boekingskantoor waar verschillende touroperators beurscondities aanbieden. Ook enkele andere touroperators bieden deze boekingsmogelijkheid aan tijdens de beurs.

     

    Voor het vierde jaar op rij stelt het Vakantiesalon in 2012 opnieuw het Holiday Forum voor. Dit platform van reisinformatie laat de verschillende specialisten aan het woord zodat zij hun ervaringen kunnen delen. Nieuw in 2012 is het Holiday Plaza, een unieke ontmoetingsplaats met bekende Belgen en ervaren reizigers.

    Dit jaar zullen opnieuw de reizigers zelf, televisiepersoonlijkheden en bekende Belgen als experts aan het woord gelaten worden. Met sessies door mediapartners Radio 2, Liberty TV en Vlaanderen Vakantieland belooft het weer een boeiende interactie te worden. Het Holiday Forum wordt zo meer dan ooit een draaischijf van reisnieuws! RVH.

    www.uwvakantie.be

      en

    www.vakantiesalon.eu

     

     

    31-01-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    30-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantiesalon Brussel 3

    “Op Vakantie met Garantie”

     

     

     

    Thema van het Vakantiesalon 2012 is “Op Vakantie met Garantie”. Zowel naar de reisprofessional zelf, via de Brussels Travel Top, als naar de consument toe wil de sector de voordelen van georganiseerd reizen in de kijker zetten. Meer dan ooit is dit thema ‘hot’ en meer dan ooit is het opportuun om het aanbod, de kennis en ervaring en de betrouwbaarheid van de vergunde reisagent of touroperator te benadrukken.

     

    Jaarlijks vertrouwen meer dan 4 miljoen Belgen hun vakantie toe aan de georganiseerde reissector. De voordelen zijn dan ook talrijk en hun vertrouwen wordt niet beschaamd. Qua klantentevredenheid scoort de sector zeer goed. In 2011 werden slechts 90 klachtendossiers behandeld door de Geschillencommissie Reizen, een percentage van amper 0,002%1.

    Volgens resultaten van het WES-onderzoek, maakten in 2010 7,5 miljoen Belgen 10,4 miljoen reizen. Daarvan boekten zij er 4,3 miljoen via de reisindustrie. 3,2 miljoen landgenoten gingen niet op vakantie.

    In Belgë zijn er zo’n 30 zuivere touroperators, die alleen via reiskantoren verkopen, en een veelvoud aan bedrijven die zowel touroperator als rechtstreeks verkoper zijn. In Vlaanderen tellen we 740 hoofdkantoren en 389 bijkantoren in de reissector. In Wallonië zijn er 388 hoofdkantoren, 296 bijkantoren en 24 ‘oude’ vergunningen. In totaal zijn er dus 1.837 erkende verkoopspunten in België (resultaten op basis van het WES-onderzoeksrapport editie zomer 2010).

     

    Wie via de erkende touroperator of reisagent zijn reis regelt, kan rekenen op de nodige bijstand en hulp. Toch bestaat er bij de consument nog heel wat onduidelijkheid over de georganiseerde reissector. Om aan deze vraag tegemoet te komen, speelt het Vakantiesalon 2012 in op dit thema met een infostand in paleis 5 van exposanten ABTO (Association of Belgian Touroperators), VVR (Vereniging Vlaamse Reisbureaus), UPAV (Union Professionelle des Agences de Voyage), het Garantiefonds Reizen, VLARA (Vlaamse Associatie van Reisagenten) en CIB, afdeling toeristische verhuurkantoren (Confederatie van Immobiliënberoepen). Deze campagne voor de vergunde reissector wordt bovendien door Toerisme Vlaanderen ondersteund.  “Op Vakantie met Garantie” Infopunt: Paleis 5, stand 5516. RVH.

    www.uwvakantie.be  en www.vakantiesalon.eu 

     


    30-01-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs