Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    13-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dobbel Palm sinds 1947


    Het eigen PALM-hopveld

     

     

     

    De idee voor een eigen hopveld is niet nieuw. Eigenaar, Jan Toye,droomde er al jaren van! In de huidige tijdsgeest lijkt het nu een evidentie : de weder-erkenning van hop, de innovatieprojecten binnen PALM Breweries, de traditionele brouwersroots en last but not least, de nabijheid van de historische hoppestreek van Aalst en Asse.

    Aalst was trouwens tot eind jaren 1800 niets minder dan dé hoppeschuur van de wereld. In Aalst en omstreken werkte in die gouden jaren meer dan 95% van de bevolking in de hoppeteelt. De bel per bel geplukte variëteit “Groen Bel” werd op de wereldtentoonstelling in Parijs uitgeroepen tot de beste ter wereld. Het aantal hopboeren in de streek is vandaag op één hand te tellen. Her en der worden, met gezamenlijke subsidie van de gemeenten, gewesten en Europa, opnieuw enkele velden aangelegd. Doel is de bevolking te herinneren aan de rijke geschiedenis van deze uiterst fraaie cultuur, met deze hop wordt evenwel niet gebrouwen.

     

    Het PALM hopveld is 35 are groot en telt een 800-tal hopplanten van de HallertauMittelfrüh variëteit. Alfons en Paul Temmerman, gerenommeerde hopboeren uit Erembodegem hielpen PALM op weg. De aanleg van het veld gebeurde door Jan Vermeir uit Opwijk. Het team van de nabijgelegen Stoeterij Diepensteyn is vanaf den beginne bij de aanleg betrokken en zal de komende jaren de teelt verzorgen. Voor de pluk en de behandeling doet de brouwerij beroep op Geert Claerbout, zelf hopkweker en verwerker in de Poperingse regio.

     

    PALM Hopper Limited Edition gebrouwen met HallertauMittelfrüh

     

    HallertauMittelfrüh is een zeer populaire variëteit met een zeer fijn hoppig en lichtgroen aroma. Door zijn ziektegevoeligheid is de variëteit lange tijd in de vergetelheid geraakt, maar de techniek van virusvrije planten maakt dat deze variëteit aan een echte comeback is begonnen. Het heeft de brouwers tot een eerste creatie geïnspireerd: de PALM “Hopper”. Omdat de brouwers zo aangenaam door het aroma verrast waren hebben ze binnen het brouwproces de hop drie maal toegevoegd : een eerste keer bij het begin van het koken, een tweede “late hopping” op het einde van het kookproces en een laatste keer als “dry hopping” op het einde van de hoofdgisting. PALM, dé Speciale Belge, diende als basis voor de moutsamenstelling en de gistkeuze. Daar haalt het bier zijn karameltoets en fruitigheid vandaan. De PALM Hopper is een complex maar gebalanceerd degustatiebier met een alcoholvolume van 6%. Om het hopkarakter optimaal te behouden en om het bier extra te laten parelen hebben onze brouwers gekozen voor een hergisting in de fles. De rijkelijke hopdosering zorgt voor een goede doordrinkbaarheid, een prima verteerbaarheid en een schitterende schuimkraag. Van deze PALM Hopper Limited Edition zijn 7.000 flessen 37,5 cl onder kurk gebotteld

    www.palm.be







    13-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radisson Blu design

    Belg wint Radisson Blu design wedstrijd !

    Radisson Blu Royal Hotel in Brussel ontwerpt nieuwe kamer op basis van winnend Mood Board van Europese designwedstijd

     

     

     

    Radisson Blu, Rezidor’s hogere segment merk, organiseerde deze zomer een Europese design wedstrijd waarbij deelnemers uitgenodigd werden hun ideale hotelkamer te ontwerpen. De jury riep het Mood Board van de Belg Wim Alenus uit tot winnaar – zijn ontwerp zal als inspiratie dienen voor de inrichting van een complete nieuwe kamer in het Radisson Blu Royal Hotel aan de Wolvengracht in Brussel. Wim zal er 30 keer gratis mogen overnachten over een periode van een jaar. Ook de 10 finalisten winnen een weekendverblijf in de nieuwe kamer.

     

    “Eclectisch, home sweet home, elegant, relax, echt – enkele van de woorden die bij de jury spontaan opkwamen bij het beschrijven van het winnende Mood Board”, zegt John Kennedy, Vice President Marketing & Customer Relationship Management bij de Rezidor Hotel Group. “We hielden van dit Mood Board omdat het een thuisgevoel uitstraalde, zowel het  kleurenschema en de stijl van de meubelen als de ambiance die er van uitging”, voegt Eugene Staal, Rezidor’s Senior Vice President Technische Ontwikkeling hieraan toe.

     

    Wim Alenus zelf beschrijft zijn Mood Board als: “Ontspannen zoals op een zondagmorgen thuis. Weg met gesofisticeerde en overdreven namaakdesign. Maak hotelkamers terug écht!”

     

    De jury worstelde zich door de 12.345 ingezonden Mood Boards – een moeilijke opdracht om tot de finale winnaar te komen! De jury bestond uit Bart Canini, hoofd van Creneau International, een Belgisch design agentschap, de bekende Zweedse designer Christian Lundwall; en Eugene Staal, Senior Vice President Technische Ontwikkeling bij Rezidor.

    Meer informatie over het winnende Mood Board en de genomineerden op: www.design.radissonblu.com.RVH.

    13-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ocean spray compote
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SPRAYOcean Spray compote in een nieuw kleedje

    Een nieuwe in het purper gehulde ster is geboren…

     

     

     

    De feestdagen, een moment van gezellig samenzijn met familie en vrienden komen alweer met rasse schreden dichterbij. Wat gaat er boven lekker feesten en smullen van een feestelijk, gezond en origineel diner? Verras uw genodigden dankzij een van de nieuwe Ocean Spray recepten! Speciaal voor de eindejaarsfeesten lanceert Ocean Spray een nieuw, verbeterd recept voor zijn compote met 50% extra fruit en 100% natuurlijke suiker. Dankzij zijn fruitige, zoetzure smaak geeft u uw dinertjes het hele jaar door een verrassend toets. De cranberry is meer dan ooit de ster in de keuken!

     

    De cranberry, een eeuwenoude traditie

     

    Zowel in de Verenigde Staten als in Canada staat de cranberry zowel voor een lokaal product als voor een cultureel erfgoed. Symbool voor gezelligheid die je deelt, verenigt deze bes al generaties lang gezinnen rond de eettafel. Het is dus logisch dat dit bijzondere besje een van de absolute sterren is van de Amerikaanse gastronomie. Dankzij zijn zeer eigen karakter en unieke smaak leent de cranberry zich perfect als compotebereiding die alles in zich heeft om onmisbaar te worden aan de feestdis.

     

    De Ocean Spray compote : extra fruit, extra smaak en 100% natuurlijk

     

    Cranberrycompote is een traditionele bereiding, zoals de kolonisten van New England die maakten, op basis van cranberry’s, water en suiker. Ocean Spray wenst in te spelen op de behoeften van de consument en verbetert voortaan zijn compote. Resultaat: een natuurlijker recept met minder suikers. Dit 100% natuurlijke recept zonder kleurstoffen of bewaarmiddelen, bevat voortaan 50% extra fruit en sucrose, een natuurlijke suiker die beter wordt verteerd door het organisme. Het nieuwe 250g formaat leent zich perfect voor de bereiding van talrijke gerechten. De fruitige, zoetzure smaak van de Ocean Spray cranberries bezorgt deze compote zijn unieke smaak. Onmisbaar als garnituur bij al uw vlees-, wild- en gevogeltegerechten en bij tal van desserts, zoals cheese cakes, pannenkoeken, yoghurt...

     

    De nieuwe compotes zijn nu verkrijgbaar in de supermarkten tegen een aanbevolen verkoopprijs van 2,19€/250g. RVH.

    www.oceanspray.be

     

    13-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eigen Palm hopveld


    Het eigen PALM-hopveld

     

     

     

    De idee voor een eigen hopveld is niet nieuw. Eigenaar, Jan Toye,droomde er al jaren van! In de huidige tijdsgeest lijkt het nu een evidentie : de weder-erkenning van hop, de innovatieprojecten binnen PALM Breweries, de traditionele brouwersroots en last but not least, de nabijheid van de historische hoppestreek van Aalst en Asse.

    Aalst was trouwens tot eind jaren 1800 niets minder dan dé hoppeschuur van de wereld. In Aalst en omstreken werkte in die gouden jaren meer dan 95% van de bevolking in de hoppeteelt. De bel per bel geplukte variëteit “Groen Bel” werd op de wereldtentoonstelling in Parijs uitgeroepen tot de beste ter wereld. Het aantal hopboeren in de streek is vandaag op één hand te tellen. Her en der worden, met gezamenlijke subsidie van de gemeenten, gewesten en Europa, opnieuw enkele velden aangelegd. Doel is de bevolking te herinneren aan de rijke geschiedenis van deze uiterst fraaie cultuur, met deze hop wordt evenwel niet gebrouwen.

     

    Het PALM hopveld is 35 are groot en telt een 800-tal hopplanten van de HallertauMittelfrüh variëteit. Alfons en Paul Temmerman, gerenommeerde hopboeren uit Erembodegem hielpen PALM op weg. De aanleg van het veld gebeurde door Jan Vermeir uit Opwijk. Het team van de nabijgelegen Stoeterij Diepensteyn is vanaf den beginne bij de aanleg betrokken en zal de komende jaren de teelt verzorgen. Voor de pluk en de behandeling doet de brouwerij beroep op Geert Claerbout, zelf hopkweker en verwerker in de Poperingse regio.

     

    PALM Hopper Limited Edition gebrouwen met HallertauMittelfrüh

     

    HallertauMittelfrüh is een zeer populaire variëteit met een zeer fijn hoppig en lichtgroen aroma. Door zijn ziektegevoeligheid is de variëteit lange tijd in de vergetelheid geraakt, maar de techniek van virusvrije planten maakt dat deze variëteit aan een echte comeback is begonnen. Het heeft de brouwers tot een eerste creatie geïnspireerd: de PALM “Hopper”. Omdat de brouwers zo aangenaam door het aroma verrast waren hebben ze binnen het brouwproces de hop drie maal toegevoegd : een eerste keer bij het begin van het koken, een tweede “late hopping” op het einde van het kookproces en een laatste keer als “dry hopping” op het einde van de hoofdgisting. PALM, dé Speciale Belge, diende als basis voor de moutsamenstelling en de gistkeuze. Daar haalt het bier zijn karameltoets en fruitigheid vandaan. De PALM Hopper is een complex maar gebalanceerd degustatiebier met een alcoholvolume van 6%. Om het hopkarakter optimaal te behouden en om het bier extra te laten parelen hebben onze brouwers gekozen voor een hergisting in de fles. De rijkelijke hopdosering zorgt voor een goede doordrinkbaarheid, een prima verteerbaarheid en een schitterende schuimkraag. Van deze PALM Hopper Limited Edition zijn 7.000 flessen 37,5 cl onder kurk gebotteld

    www.palm.be





    12-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.elke gram telt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Elke gram telt met de Neo weegschaal

     

     

     

     

    Een echte kok heeft een goede weegschaal nodig. Eentje die nauwkeurig weegt. De Neo elektronische keukenweegschaal is zo'n weegschaal.

     

    Op het eerste zicht lijkt dit futuristische toestel op een gesofisticeerde spiegel, maar eenmaal het aanraakscherm geactiveerd geeft een high-definition display aan dat deze weegschaal tot op 1 g nauwkeurig weegt. De tara-functie laat toe om opnieuw een nulgewicht in te stellen om ingrediënten toe te voegen. Dankzij een maximale hoogte van 2 cm is de Neo weegschaal zeer praktisch op te bergen. Het toestel laat toe om culinaire zwaargewichten tot 10 kg af te wegen.

     

    De groene LED display geeft behalve gewicht ook aan wanneer de batterijen bijna leeg zijn. En zet je teveel gewicht op de weegschaal dan meldt de weegschaal dit ook. Wegen is nog nooit zo makkelijk geweest. RVH.

     

     

    12-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palm hopper
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PALM innoveert met de lancering van PALM Hopper Limited Edition en de aanleg van een eigen hopveld

     

     

     

    In de afgelopen vijf jaar evolueerde PALM Breweries van een duo-productstrategie - met PALM & RODENBACH - naar een multi-nichestrategie. Hierdoor zagen een aantal nieuwe bieren het licht, vele als Line Extension, sommige als nieuw merk. Voor de volgende vijf jaar toont PALM Breweries zich opnieuw ambitieus.

     

    De aanleg van een eigen hopveld getuigt hiervan. DeHallertauMittelfrüh hop, die wordt aangeplant, zorgt op termijn voor het invullen van de eigen hopbehoefte, het heeft de brouwers nu reedsgeïnspireerd voor een eerste nieuwe seasonal, de PALM Hopper, die dit jaar als Limited Edition wordt uitgetest.

    Binnen de uitgetekende multi-nichestrategie resulteerde het strategische partnership met VikiGeunes, Patron Cuisinier van restaurant ’t Zilte (**) in het Antwerpse MAS, in de creatie van de RODENBACH Caractère Rouge. Maar er staan nog projecten, binnen productinnovatie en productontwikkeling, op stapel, onder andere ook op gebied van Beer & Food Pairing.

     

    Hop is Hip, maar meer dan een hype !

     

    Als brouwer van rasbieren voelt PALM Breweries zich prima met de hernieuwde belangstelling voor hop en bitterheid in bier. Hop en bier zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden : hop is één van de vier ingrediënten in bier en, op enkele uitzonderingen na, is bier het enige product waarin hop gebruikt wordt. De voorbije decennia is, door toedoen van de verhoogde vraag naar sterk gezoete dranken, de bitterheid in bier jaar na jaar gedaald. Waar een Belgische pils in de jaren ‘60 en ‘70 vlot 30 bittereenheden had, volstaat nu mondiaal gemiddeld 4 à 5 gram alfazuren per hectoliter, waardoor sommige bieren een bitterheid hebben nauwelijks boven de smaakdrempel.

    Hetzelfde fenomeen voltrok zich in de US, de grote Amerikaanse biermerken hebben hun bitterheid extreem laag laten zakken. Dit fenomeen ligt daarentegen mee aan de basis van het succes van craftbeers in de Verenigde Staten, In hun, sterk gehopte, bieren vinden we zelfs bitterheden die van 50 tot boven de 100 gaan! Hun verdienste is dat zij hop terug onder de aandacht brengen, ook in Europa : zowel de dosering van de hop, als het gebruik van verschillende aromavariëteiten, als het moment van toediening tijdens het brouwproces. De grote keuze in hopvariëteiten geeft de brouwer van speciaal bieren een prachtig instrument om met smaak te spelen. Hop is voor bier wat de cépage is voor een wijn. Hop wordt klassiek ingedeeld in bittersoorten en aromavariëteiten. Hun aroma wordt omschreven als citrus, floraal, groen, kruidig en hoppig

    www.palm.be

     

    11-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.St Ermins hotel London

    PRESTIGIEUS ST ERMIN’S HOTEL IN LONDEN SLUIT ZICH AAN BIJ MGALLERY-COLLECTIE

     

     

     

    MGallery opent zijn eerste vestiging in het Verenigd Koninkrijk. De opening van het eerste hotel van dit merk in Londen is een bijzonder moment voor MGallery-ambassadrice Kristin Scott Thomas, die erg op Londen gesteld is en de stad goed kent. Zij was dan ook aanwezig bij de openingsceremonie van het hotel.

     

    St Ermin’s ligt in het centrum van Londen in de wijk St James, tussen Buckingham Palace en Westminster Abbey. Op enkele minuten lopen bevinden zich de beroemde theaters van West End en vele historische locaties. Het hotel is een oase van rust in het drukke stadscentrum. St Ermin’s speelde ook een rol in de geschiedenis van Londen: tijdens de Tweede Wereldoorlog kwamen de Britse premier Sir Winston Churchill en zijn staf regelmatig in dit hotel bijeen om geheime operaties te bespreken. 

     

    Het hotel telt 331 kamers en is gebouwd volgens een uitzonderlijk ontwerp van architecte Dayna Lee, die eigentijdse decoratieve elementen en een klassieke stijl heeft gecombineerd tot een vriendelijke en gedistingeerde omgeving. Het hotel heeft drie restaurants: Caxton Grill serveert de verfijnde Europese keuken. Het restaurant biedt plaats aan 70 gasten en beschikt over een besloten eetzaal. - Caxton Terrace biedt een ontspannen sfeer met uitzicht op de binnenplaats, terwijl  Caxton Bar een informelere omgeving biedt, waarin een groot assortiment van drankjes wordt geschonken en de menukaart een wat meer traditioneel karakter heeft.

     

    Het hotel beschikt over alle denkbare voorzieningen voor zowel vakanties als zakenreizen, zoals een fitnessruimte met sportuitrusting en een krachthonk, en 14 vergaderruimten voor in totaal 200 deelnemers. Het hotel is bovendien een uitgelezen locatie voor bruiloften en partijen. U kunt zelfs een beroep doen op een professionele ceremoniemeester die uw privébijeenkomsten geheel naar wens organiseert.

     

    MGallery bestaat sinds 2008 en telt inmiddels 45 kwaliteitshotels verspreid over de hele wereld. Al deze hotels zijn uitzonderlijk fraai gelegen op historische locaties. Doordat ze allemaal een eigen identiteit, een ziel, een unieke stijl en een onberispelijke service kennen, zullen ze zelfs de meest veeleisende reizigers aanspreken. Het merk blijft zich op alle vijf continenten uitbreiden en streeft ernaar 150 vestigingen te hebben in 2015. Het richt zich voornamelijk op individuele reizigers met een voorliefde voor bijzondere nieuwe locaties. De collectie telt verder een aantal unieke resort hotels, zoals het Kuta Beach Heritage & Spa op Bali of het Medina Essaouira Thalasso Sea & Spa in Marokko. MGallery opent ook hotels in stadscentra, zoals het Hotel Muse Bangkok in Thailand en het Auckland Lighter Quay Hotel in Nieuw-Zeeland. RVH.

     

     

    11-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relais & Châteaux
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Nieuwe Benelux voorzitter Relais &Châteaux

     

     

     

                                                                                       

     

    De Benelux-leden van Relais &Châteaux hebben uit hun midden Johan Agricola benoemd tot nieuwe voorzitter van de Benelux.  Agricola is directeur/eigenaar van Kasteel Engelenburg in Brummen- Nederland.

     

    Relais &Châteaux Benelux bestaat momenteel uit tien leden; vier in Nederland, twee in Luxemburg en vier in België: L’Auberge du Moulin Hideux (Noirefontaine), l’Hostellerie Lafarque (Pepinster), la Butte aux Bois (Lanaken) en Hôtel Heritage (Brugge).

    Tijdens het congres in Lissabon, dat van 13 tot 15 november wordt gehouden, zullen vier nieuwe Benelux leden bekend worden gemaakt, één in België, twee in Nederland, en één in Luxemburg.

     

    JaumeTàpies, International President van Relais &Châteaux beschouwt de Benelux als een belangrijke markt: “De opening van onze Benelux-vertegenwoordiging in Brussel vorig jaar was de eerste stap in onze strategie. We zullen onze inspanningen voortzetten om deze markt te ontwikkelen, vooral  in België, waar we binnen de 2 jaar een tiental leden hopen te tellen”.

     

    Met een nieuwe voorzitter is ook een nieuw bestuur aangetreden dat een goede afspiegeling vormt van de Benelux. Vice-voorzitter is Julien Lahire van Moulin Hideux in de Ardennen (Wallonië). Julien is de derde generatie in Moulin Hideux. De familie is al 50 jaar lid van Relais &Châteaux en was in 1961 het eerste lid buiten Frankrijk. Penningmeester is Marc Alofs, directeur van La Butte aux Bois in Lanaken (Belgisch-Limburg), net over de grens bij Maastricht.

     

    “We hebben als nieuw bestuur voor 2012 een aantal mooie evenementen en promotieactiviteiten in de planning staan. Daarmee willen we Relais &Châteaux in België, Luxemburg en Nederland  meer onder de aandacht brengen”, aldus voorzitter Agricola.  RVH.

    Inlichtingen: Tel.: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer) -  www.relaischateaux.com

    Relais &Châteaux Benelux: Louizalaan 65 – B 1050 Brussel

    11-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Absolut Vodka

    ABSOLUT MODE EDITION – de mode weerspiegeld

     

     

     

     

    ABSOLUT zet opnieuw een stapje in de modewereld met de lancering van de beperkte editie van een nieuwe fles– ABSOLUT MODE EDITION. De lancering gaat gepaard met een grensverleggende campagne van fotograaf Sharif Hamza, met in de hoofdrol supermodel Shannan Click. ABSOLUT MODE is de opvolger van ABSOLUT GLIMMER die vorig jaar een groot succes kenden. Daarvoor waren er onder meer nog  ABSOLUT MASQUERADE en ABSOLUT ROCK, eindejaarsedities die stuk voor stuk een gigantische succes werden.

     

    Het opzet van de ABSOLUT MODE EDITION is eenvoudig. De stijlvolle gefacetteerde fles is gemaakt uit hoogkwalitatief kristal en is omwikkeld in een band uit midnight blue zijde waarop een tekst geborduurd is. Bedoeling is de glamoureuze modewereld te weerspiegelen.

     

    Voor de campagne deed ABSOLUT beroep op fotograaf Sharif Hamza, bekend van zijn werk voor onder meer Vogue Paris en Dazedand Confused. Hamza liet zich duidelijk inspireren door de vorm van de fles:  hij bouwde er een grote kopie van met spiegelende vlakken, en plaatste er supermodel Shannan Click midden in, gekleed in midnight blue creaties.

     

    ABSOLUT MODE EDITION  past perfect bij het rijke erfgoed die het merk in de modewereld doorheen de jaren heeft opgebouwd. In het begin van de 1990s, werkte ABSOLUT samen met enkele van de meest succesvolle modeontwerpers, zoals Tom Ford en Versace. Daarna is de mode één van de vaste creatieve uitdrukkingsvormen geworden die ABSOLUT in samenwerking met designers zoals Stella McCartney en Jean-Paul Gaultier met succes verkend heeft.

     

    De ABSOLUT MODE EDITION fles wordt wereldwijd in tachtg markten gelanceerd in beperkte oplage. De aanbevolen verkooprijs is 14.4 euro (zelfde prijs als een ‘gewone’ fles ABSOLUT). RVH.

    www.absolut.com - www.pernod-ricard-belgium.com







    10-11-2011 om 17:56 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruises in wijnregio's

    Bezoek de wijnregio’s met Celebrity Cruises

     

     

     

     

    Op basis van de feedback en interesses van klanten heeft Celebrity Cruises beslist haar Europees vaarschema voor 2012 deels aan te passen. De belangrijkste nieuwigheid wordt een reeks wijncruises. Tussen september en november 2012 zal Celebrity Constellation – na haar zomerseizoen vanuit Amsterdam – maar liefst zeven twaalfnachtencruises aanbieden langs befaamde wijnregio’s in Frankrijk, Spanje en Portugal. Op het programma staan onder meer degustaties van Rioja-wijnen, champagne-brunches, rondritten langs de kastelen van de Bordeaux en bezoeken aan portkelders. Aan boord van het schip worden diners aangeboden met aangepaste wijnen alsook bijzondere proeverijen in de Cellar Masters-wijnbar.

     

    Deze wijncruises vertrekken vanuit Southampton op 7 en 19 september, 1, 13 en 25 oktober, 6 en 18 november 2012. De afvaart van 7 september wordt voorafgegaan door een tweenachtencruise tussen Amsterdam en Southampton. Gasten die de wijncruise van 7 september boeken, krijgen de twee nachten gratis aangeboden (exclusief havengelden 84 euro pp) indien geboekt voor 16 december 2011. Deze tweenachtencruise is ook afzonderlijk te reserveren en meteen een ideale gelegenheid om kennis te laten maken met Celebrity Cruises. Deze minicruise is te boeken vanaf 142 euro per persoon (binnenhut in dubbele bezetting).

     

    Verder heeft Celebrity Cruises vijf Heilig Land-cruises in het najaar 2012 vervangen door bijkomende vaarschema’s langs de Italiaanse en Kroatische kusten. Volgend jaar zet Celebrity Cruises niet minder dan zes schepen in Europa in, waaronder de vijf vaartuigen van de Celebrity Solstice-klasse. RVH.

    www.celebritycruises.be 

     

    10-11-2011 om 17:53 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pink woensdag

    Valle d’Aosta lanceert deze winter ‘Pink’ woensdag

    Met fikse kortingen voor vrouwelijke wintersporters

     

     

     

     

    Komend winterseizoen is het elke woensdag feest voor vrouwen op- en om de pistes in het Italiaanse Valle d’Aosta. Op ‘Pink’ woensdag gelden er speciale tarieven voor vrouwelijke wintersporters bij de liften en voor de Pré-Saint-Didier Spa. Ook shopaholics komen in Valle d’Aosta aan hun trekken door de vele Italiaanse boetiekjes in de hoofdstad Aosta.

     

    ‘Pink’ woensdag: Elke winter woensdag staat het Aostadal compleet in het teken van vrouwen en dat gaat verder dan enkel op de pistes. Op woensdag kunnen vrouwen voor slechts 25 euro een dagpas kopen die geldig is in de vijf grote skigebieden van de regio. Denk aan skiën in het mondaine Courmayeur, grensoverschrijdend skiën met Zwitserland of Frankrijk, ongekende off piste mogelijkheden in Monterosa Ski en de combinatie van Aosta stad met de pistes van Pila. Deze speciale actie geldt voor het ganse winterseizoen 2011-2012 met uitzondering van 7 december, 28 december en 4 januari.


    Wellness in de sneeuw: Naast een goedkopere skipas kunnen vrouwen op ‘Pink’ woensdag ook genieten van wellness aan een lager tarief. Dé ideale manier om spieren te verwennen na een dag op de pistes. De bekendste Spa van de regio ligt in Pré-Saint-Didier met een ruime keuze uit verschillende behandelingen. Op woensdag krijgen vrouwen een fikse korting op twee behandelingen: ‘Woensdag voor vrouwen’ en ‘Woensdag de luxe voor vrouwen’. Deze behandelingen bestaan uit een schoonheidstherapie, massages en uiteraard gebruik van alle Spa faciliteiten. En voor slechts 25 euro kunnen vrouwen op woensdag vanaf 16.00 gebruik maken van de Spa faciliteiten van de termen van Pré Saint Didier. Zalig relaxen met spectaculair uitzicht op de Mont Blanc.

     

    ‘Shop till you drop’: Voor shoppen moeten vrouwen naar de hoofdstad Aosta. De winkelstraten zijn hier autovrij en boordevol Italiaanse boetiekjes. Of het nu om tassen, schoenen of kleding gaat: de wintergarderobe is hier zo aangevuld met de nieuwste wintercollectie. Groot voordeel is ook de gondel die vanuit Aosta naar skigebied Pila vertrekt, waardoor de combinatie skiën en shoppen naadloos in elkaar overgaat. RVH.

    www.visitaosta.be, www.lovevda.it

    10-11-2011 om 17:45 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines

    Winterseizoen 2011-2012:

    Brussels Airlines verhoogt vluchtfrekwenties naar Moskou

     

     

     

     

    Vanaf het winterseizoen, dat eind oktober van start gaat, verhoogt Brussels Airlines haar vluchtfrekwenties tussen Brussels Airport en Moskou Domodedovo luchthaven. Brussels Airlines zal voortaan tien keer per week de Russische hoofdstad verbinden met Brussel. Nieuwkomers in de nieuwe winterdienstregeling zijn Bamako (Mali) en de Marokkaanse bestemmingen Agadir en Marrakech.

     

    Tot de junimaand vloog Brussels Airlines zeven keer per week naar Moskou Domodedovo. Sindsdien werd een achtste frekwentie toegevoegd aan het aanbod. Vanaf het winterseizoen worden nog twee bijkomende vluchten gelanceerd. Brussels Airlines zal vanaf dan tien keer per week vliegen tussen Moskou Domodedovo en Brussels Airport. De nieuwe vluchten zijn mogelijk geworden dankzij de uitbreiding van het bilateraal luchtvaartakkoord tussen België en Rusland enerzijds en de toegenomen marktvraag anderzijds.

     

    De bijkomende frekwenties zijn gepland op zondag-, dinsdag- en donderdagavond met een laatavond vertrek in Brussel en een vroeg ochtendvertrek op maandag-, woensdag- en vrijdagochtend vanuit Moskou. De uurregeling laat vlotte connecties toe via Brussel Airport naar talrijke andere Brussels Airlines bestemmingen in Europa en Afrika.

     

    In de winterdienstregeling prijken ook nieuwe Afrika bestemmingen. Bamako (Mali) wordt sinds 7 september twee keer per week rechtstreeks aangevlogen door Brussels Airlines en is de 21ste bestemming op het Afrikaanse kontinent. Ook Marrakech en Agadir zijn nieuwe Brussels Airlines winterbestemmingen.

     

    Een andere nieuwigheid van de winterdiensteregeling 2011-2012 is dat Brussels Airlines in vergelijking met het winterseizoen 2010-2011 op talrijke routes grotere vliegtuigtypes met meer zetelcapaciteit inzet. Dat is ondermeer het geval voor de lijndiensten naar Hamburg, Berlijn, Geneve, Kopenhagen, Wenen, Londen Heathrow en Tel Aviv. Deze zetelgroei is mogelijk dankzij de vlootvervanging waarbij enkele Boeing 737 en AVRO Jets werden vervangen door grotere Airbus A 319 en Airbus A 320 toestellen. Deze Airbus vliegtuigen zijn uitgerust met nieuwe ergonomische zetels die meer beenruimte garanderen.

     

    Op talrijke routes verbetert ook de uurrgeling zodat nog vlottere combinaties met andere Brussels Airlines vluchten mogelijk worden. Dat is ondermeer het geval met de dagelijkse vluchten naar Athene en Lissabon.

     

    Omwille van de lage marktvraag worden enkele lijndiensten naar typische zomerse zonbestemmingen niet aangeboden of wordt de vluchtfrekwentie gereduceerd. RVH.

    www.brusselsairlines.com

     

     

    09-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.York, kerstmishoofdstad

    Met P&O Ferries naar York, de kerstmishoofdstad van Groot-Brittannië

     

     

     

     

    De historische stad York maakt zich op om vanaf eind november de titel van kerstmishoofdstad van Groot-Brittannië alle eer aan te doen.

     

    Vanaf 17 november gaat in York de kerstverlichting aan. St. Nicholas Fayre (24-27 november) is een populaire kerstmarkt waarop de deelnemers uitsluitend producten uit Yorkshire te koop aanbieden. De ‘gewone’ Christmas Fayre loopt van 3 tot 18 december en van 1 tot 18 december staat op St. Sampson’s Square de Made in Yorkshire Christmas Market. Op 10 & 11 december is The Quarter (de buurt tussen Swinegate, Back Swinegate en Grape Lane) het decor voor Festival of Angels. Op 21 december wordt daar een boerenmarkt in kerstmisstijl gehouden.

     

    En overal wordt muziek gemaakt: in straten en op pleinen, in historische gebouwen en musea. Wie houdt van traditionele Christmas carols, moet van 6 tot en met 10 december en op 13 december zeker eens langsgaan in het York Castle Museum. Voor alle informatie over de kerstsfeer in York: www.visityork.org/christmas

     

    P&O Ferries is uw uitgelezen partner voor een dagje (of meer) kerstmissfeer in York. Een minicruise uit Zeebrugge kan al vanaf 69 euro per persoon. Na de nachtelijke overtocht naar Hull in een comfortabele cabin op de Pride of York of de Pride of Bruges brengt een bus u naar York voor een hele dag kerstmissfeer. In de late namiddag wordt u teruggebracht naar Hull, voor de terugvaart naar Zeebrugge. Wie liever met de eigen auto naar York rijdt, wint wat tijd en hoeft geen meerprijs te betalen om zijn voertuig mee te nemen! RVH.

    www.poferries.be of telefoon 070/70 77 71.

     

    09-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chapgane Ruinart 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Champagne Ruinart 2

     

     

     

     

     

    Studio Nendo in Tokio is opgericht door Oki Sato. De studio heeft een voorliefde voor eenvoud met een vleugje humor. Hoewel de ontwerpen zijn genspireerd op de kleine details uit ons dagelijks leven, ligt er een doordacht concept aan ten grondslag met als uitgangspunt dat de objecten een specifieke rol moeten spelen in het leven van hun bezitters. Er zweeft een onverwachte geur door de lucht, afkomstig uit een pot kruiden met een miniatuurmond die het Japanse woord voor peper vormt, van een salontafel die balanceert op een voet in de vorm van een sneeuwvlok, of van een klimmuur waar de gebruikelijke klimgrepen zijn vervangen door fotolijstjes, spiegels of  vogels.

     

    IN HET VOETSPOOR VAN DE CHARDONNAY

    De Chardonnay-druif is lichtgoud van kleur met een subtiel sprankje smaragdgroen. Hij voegt elegantie toe aan de Ruinart Blanc de Blancs, die exclusief van deze intense druivensoort is gemaakt. De keldermeester gebruikt daarvoor een blend van verschillende druivenoogsten. Deze tere, zeldzame druif wordt door het Maison geroemd om zijn delicate tonen, die zich tijdens het proeven geleidelijk openbaren. De eerste neus van fruitige frisheid met een vleugje exotische kruiden en citrusvruchten maakt plaats voor een subtielere tweede neus, die lichte, levendige tonen van bloemen en wit fruit onthult. Ondanks zijn aromatische complexiteit is de frisse smaak perfect in balans, rond en soepel. Door zijn uitbundige frisheid past hij uitstekend bij delicatessen als witvis of zeevruchten.

     

    MAISON RUINART

    Maison Ruinart, opgericht in 1729, is het oudste champagnehuis ter wereld. De producten danken hun hoge kwaliteit aan strenge productienormen, meesterschap en durf. De voortreffelijke champagne heeft een kenmerkende puurheid en dat heeft alles te maken met de Chardonnay-druif die hier op een voetstuk staat en in alle cuves terugkomt. RVH.

    www.ruinart.com

    lezersiformatie 02/ 373 96 18

    08-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Cabanes de Marie

    RESTAURATION NOUVELLE : Les Cabanes de Marie

     

     

     

     

    Marie Michiels brengt vernieuwing in de kunst van het leven en het zalige genieten: ze creëerde een houten boomhut zeven meter boven de grond. Dit wel heel bijzondere project ontstond een jaar geleden op het domein van het Château de la Rocq, dat wordt uitgebaat door het familiebedrijf Restauration Nouvelle.

     

    Even afstand nemen, dichter bij de natuur komen, jezelf losmaken van onze maatschappij waarin overconsumptie heer en meester is om beter te kunnen herbronnen: dat is wat velen van ons willen. Het verklaart wellicht ook waarom de boomhutten steeds meer succes kennen. Bijgestaan door haar man, Alexandre Leen, maakte Marie op haar 27e een kinderdroom waar: een echte boomhut, La Cabane de Marie.

     

    Deze cocon vol luxe voor twee personen biedt het comfort van een hotelkamer en alle bijbehorende voorzieningen: een tweepersoonsbed (2 x 2 m), verwarming, airconditioning, een iPod-speler en zelfs een minibar, een fruitmand en een Nespresso-apparaat, waarvan de gasten gratis gebruik kunnen maken. De badkamer heeft een bad, een douche, een elektrische handdoekwarmer, een haardroger, kleine attenties, badjassen en een apart toilet.

     

    Verrassend is ook het terras, gebouwd rond de stam van een oude eik. De gasten vinden er een tafel, stoelen en fauteuils, om in elke periode van het jaar te genieten van het uitzicht en met het hoofd in de wolken heerlijk weg te dromen.

     

    Een verblijf in deze boomhut betekent kiezen voor een originele manier om een unieke vorm van intimiteit terug te vinden, en jezelf even helemaal af te sluiten van de wereld op een privéplekje. Als je graag voor totale discretie gaat, kunnen de maaltijden (diverse menusuggesties en een uitgebreide wijnkaart) al vóór de aankomst van de gasten worden klaargezet. Een overnachting in deze Cabane is ongetwijfeld een geschenk om nooit te vergeten. Om een verjaardag of andere feestelijke gelegenheid te vieren, werd een speciale cadeaucheque ontworpen in een enveloppe in de vorm van een boom. RVH.

     

    Les Cabanes de Marie, Château de la Rocq, rue Omer Lion, 7181 Arquennes.

    Tel.: 02 381 03 22. Prijs: 300 euro per nacht voor twee personen, ontbijt inbegrepen.

    www.restauration-nouvelle.be

     





    08-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs