Rezidor benoemt nieuwe Responsible Business directeur
De Rezidor Hotel Group heeft Catherine Rubbens benoemd als Responsible Business Directeur. Catherine (41, Nederlandse) heeft meer dan 15 jaar internationale ervaring in het domein van corporate sociale verantwoordelijkheden en duurzame ontwikkeling. Ze werkte als Directeur Producten & Diensten voor de CSR Europa, het leidende Europese zakelijke netwerk voor corporate sociale verantwoordelijkheid. Ze was ook omgevingsconsultant bij C21 in Londen, Junior Professional Officer bij het Departement Economische & Sociale Zaken van de Verenigde Naties, een divisie voor duurzame Ontwikkeling in New York, geassocieerd omgevings- en economisch expert bij de Verenigde Naties Conferenties over Handel en Ontwikkeling in Geneve, en Consultant bij het Environmental Resources Management in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Catherine neemt haar nieuwe positie over van Pia Heidenmark-Cook, Vice President Responsible Business, die Rezidor verlaat om een nieuwe carrière opportuniteit aan te vatten. Pia kwam bij Rezidor in 2001 en stond aan de wieg van het Responsible Business (RB) programma van de groep in Europa, het Midden Oosten en Afrika. Sinds 2003 werd Pia ook voorzitter van het Uitvoerend Comité van het IBLF Tourism Partnership.
Rezidor was één van de eerste hotelbedrijven in de wereld met een specifiek Responsible Business programma. Sinds 2001 werden alle Rezidor hotels in Europa, het Midden Oosten en Afrika getraind in de verschillende aspecten van responsible business. Rezidor is ook één van de eerste hotelbedrijven in de wereld dat zijn gasten koolstofneutraliserende mogelijkheden biedt. De groep is actief in CSR sinds midden jaren 1990 en kreeg verscheidene prijzen waaronder in 2004 de Worldwide Hospitality Award. Rezidor is lid en zetelt in het Uitvoerend Comité van het prestigieuze IBLFs Tourism Partnership. In september 2007 begon Rezidor een nieuw partnership met World Childhood Foundation, een liefdadigheidsorganisatie opgericht in 1999 door H.M. Koningin Silvia van Zweden. RVH.
Tijd voor wat anders in de tuin: vergeet de klassieke 13-in-één-dozijn tuinbankjes, verbaas jezelf en verwelkom CROCO van Freeline. Een echte krokodil uit het juiste hout gesneden. Bruikbaar als relaxt zitbankje, maar eigenlijk nog meer als kunstobject. Krokodillen in de landelijke tuin of kunst in de moderne; CROCO verbaast, pleziert en is vooral uniek.
Het speelse design geeft net dat vleugje extra vrolijkheid aan elke tuin. CROCO tovert een glimlach op ieders gezicht. De keuze voor dennenhout heeft het voordeel dat het hout iets meer werkt. Hierdoor krijgt de eigenzinnige krokodil na verloop van tijd nerfjes en vergaart hiermee zijn karakteristieke uiterlijk.
Deze zomer wordt het billen bijten met CROCO. RVH.
Twee jaar geleden was Grandhall Europe voor het eerst vertegenwoordigd op de Spoga met de presentatie van het nieuwe merk Grandhall outdoor kitchens.
Buiten koken is absoluut een lifestyle dat in steeds meer landen navolging vindt. Gezellig met vrienden en familie rond de tafel en aan de barbecue in de buitenkeuken. Het koken is een evenement op zich.
Hét succes van afgelopen seizoen was wel de Freedom modulaire buitenkeuken. De complete Freedom buitenkeuken wordt geleverd met grill, bakplaat, kraan, afvoer, Tappan Yaki kookplaat en een royale wokbrander. Het grote voordeel van de Freedom buitenkeuken is dat deze in modules is opgebouwd zodat niet alle modules in één keer aangeschaft hoeven te worden.
De consument heeft het concept van een complete buitenkeuken bestaande uit een spoelmodule, een basis kookunit en een kookmodule heel goed weten te waarderen, hetgeen voor Grandhall aanleiding is geweest om een handige opberg- en hoekmodule toe te voegen, waardoor een nóg completere buitenkeuken ontstaat. De Freedom is zowel in inox (roestvrijstaal) als in geëmailleerd staal verkrijgbaar. RVH.
De LC-26D44E en de LC-65D44E hebben een hoogwaardig ASV paneel met een dynamisch contrastratio van 10.000:1. Dergelijke kwaliteit LCD-panelen worden doorgaans pas gebruikt vanaf het middensegment of hoger.
Met de introductie van de nieuwe Aquos D44-serie geeft Sharp meteen aan in welke richting het bedrijf zich begeeft: de hoogst mogelijke kwaliteit bieden waarbij ook instapmodellen moeten voldoen aan de kwaliteitseisen die de consument verwacht van het merk Sharp. RVH.
De Powerskin R-evolution deed onlang zijn intrede op het EK zwemmen in Eindhoven en zorgde daar meteen voor een golf aan overwinningen. Maar liefst 46,67% van alle podia waren bevolkt door Arena-zwemmers, waardoor Arena het hoogste aantal podiumplaatsen verzamelde. En dat is nog niet alles, want bij al die podiumplaatsen zaten ook negen Europese records en één wereldrecord. De Powerskin R-evolution is dan ook het snelste, lichtste en best zittende haaienpak ooit. Revolutionair is dat het pak uit één stuk stof bestaat, zonder naden en stiksels.
De Powerskin R-evolution bestaat slechts uit één stuk stof en is daardoor een primeur. De zwemmer vergeet als het ware dat hij een haaienpak aanheeft en kan zich zo ten volle op het water en zijn prestaties concentreren. De voorkant van de R-evolution is naadloos, de naden zijn weggewerkt tussen de benen en op de achterkant. Hier zit ook een kleine rits die waterafstotend is. Resultaat: er zijn amper wrijvingen met het water, waardoor de zwemmer door het water glijdt als nooit tevoren.
Het door de Universiteit van Reims en door het MOX Instituut in Milaan geteste materiaal weegt slechts 99 gram per m² en is daarmee superlicht. Al sinds de oprichting in 1973 luistert Arena naar de zwemmers en hun ervaringen. Dankzij die dialoog slaagt Arena er telkens weer in om technologieën te ontwikkelen waardoor er nog beter door het water kan worden gegleden. Arena investeerde meer dan twee miljoen euro in Research & Development om de Powerskin R-evolution te ontwikkelen. 46,67 % van alle podia werden bevolkt door zwemmers in een Arena R-evolution® . RVH.
Al tien jaar lang is Novotel, via het programma Earth Guest van de groep Accor, heel geëngageerd op het vlak van duurzame ontwikkeling. Met het internationale milieucertificatieprogramma Green Globe engageert Novotel vandaag zich om een wereldwijde certificering te bekomen voor de hele keten.
Novotel is altijd al een pionier geweest in de hotelwereld. Sinds haar oprichting veertig jaar geleden is de keten geëvolueerd, heeft ze de verwachtingen van haar klanten geanticipeerd en heeft ze geïnnoveerd in functie van het welzijn, comfort en de duurzame ontwikkeling.
Aangezien de betrokkenheid ten opzichte van de omgeving in Novotels genen zit, zet de keten haar inspanningen die startten in het kader van het programma Earth Guest van de groep Accor ook op lange termijn voort. Daarbij baseert ze zich op drie peilers: het vastleggen van bouwnormen, de integratie van duurzame ontwikkeling in de dagelijkse bezigheden van de medewerkers en de gevolgen voor het cliënteel. Om zijn operationele betrokkenheid te bevestigen, is Novotel injuli 2007in zee gegaan metGreen Globe, het internationale certificatieprogramma voor duurzaam reizen en toerisme.Novotelpositioneertzich alsde eerste hotelketen in het middensegment die gans het netwerk betrekt in duurzame ontwikkeling.
Momenteel zitten 28 hotels in een eerste pilootfase, de hotels bevinden zich in twaalf landen op de vijf continenten, namelijk het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Frankrijk, Brazilië, Ivoorkust, India, China, Thailand, Singapore, Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland. Novotel telt reeds drie gecertificeerde hotels: Novotel Sharm El Sheikh, Novotel Lyon La Part Dieu en Novotel London Tower Bridge. Twee andere hotels zitten in de finale fase van de certificering: Novotel Shanghai Atlantis en Novotel Benoa Bali.
Eind eerste semester 2008 zullen de 28 piloothotels van het Green Globeprogramma de evaluaties hebben ondergaan die nodig zijn voor de certificatie. Tegen 2010 zouden alle Novotel-hotels betrokken moeten zijn bij het milieucertificatieprogramma Green Globe. RVH.
Europcar tekent voor aankoop van Aziatisch-Pacifische masterfranchisenemer met rechtstreekse activiteiten in Australië en Nieuw-Zeeland
De overname biedt Europcar zijn eerste rechtstreekse activiteiten buiten Europa en een betere toegang tot de snelgroeiende Aziatisch-Pacifische markt
Europcar, Europees marktleider in de verhuur van personenwagens en bedrijfsvoertuigen, heeft een overeenkomst afgesloten om de Australische en Nieuw-Zeelandse dochtermaatschappijen over te nemen van ECA Car Rental, dat zijn masterfranchise in de regio runt. De overname biedt Europcar voor het eerst rechtstreekse activiteiten op markten buiten Europa.
Sinds 2005 biedt ECA Car Rental een landelijk dekkend netwerk in Australië en Nieuw-Zeeland en ziet het toe op franchiseactiviteiten voor 28 andere landen in de regio. Naast Australië en Nieuw-Zeeland, lanceerde ECA Car Rental met name het Europcar-merk in India, Pakistan, de Filippijnen en Thailand, en dit jaar zijn er nóg lanceringen gepland.
Om zijn netwerk in de streek uit te breiden, heeft Europcar specifieke relaties aangeknoopt met plaatselijke partners. In 2006 deed het zo zijn intrede in de Japanse markt en eerder dit jaar in China. RVH.
Globo, de Italiaanse topproducent van hoogwaardig badkamersanitair, demonstreert met zijn nieuwe Paestum-collectie dat klassieke vormen een klasse uitstralen die van alle tijden is. Bovendien laat deze sierlijke luxe zich perfect combineren in hedendaagse interieurs, wat een boeiende spanning introduceert in de ruimte. Lafiness brengt met Paestum opnieuw een grote naam in zijn boeiende collecties en doet zo zijn motto Bron van baden alle eer aan.
De fraaie Paestum-collectie evoceert grandeur in een uitvoering die getuigt van de meesterhand. De kwaliteit van het superieur porselein en het meubilair zijn van het hoogste niveau. Bovendien creëert het spel tussen zwarte of zeer donkere elementen en wit een weldadige sfeer die sluitend past bij de badkamer als wellnessruimte, een oase om te herbronnen en tot rust te komen. RVH.
British Airways rondt dit succesvol jaar op luchthaven Londen Gatwick af met het nieuws dat het zijn punctualiteit doelstellingen heeft overtroffen, hun beste prestatie op het gebied van punctualiteit sinds 2005.
Van de 13.000 British Airways lijndienstvluchten die vanaf Gatwick zijn vertrokken dit winterseizoen, zijn 83 procent binnen 15 minuten van de geplande vertrektijd vertrokken, de standaard tijdcriteria binnen de luchtvaartsector.
Ook is de klanttevredenheid van British Airways op Gatwick flink gestegen, met verbeterde scores op het gebied van check-in en vertrekprocedures. Er zijn nu 43 'drop desks' met customer-assisted check-in en 29 selfservice check-in kiosks op Gatwick. Deze winter maakten meer passagiers dan ooit gebruik van de British Airways selfservice check-in op Gatwick.
"Gatwick's prestatie om alle punctualiteit doelstellingen te behalen deze winter is zeer goed.De luchtvaartsector meet zijn succes aan het 15-minuten criterium en er zijn dagen geweest dat slechts één vlucht deze doelstelling niet haalde", aldus Peter Lynam, British Airways General Manager Operations and Punctuality. "Met het slechte weer dat we de afgelopen tijd hebben gehad in Engeland en enkele problemen met bemanning en Air Traffic Control is dit een super resultaat."
Ook voegde hij hier aan toe: "In het zomerseizoen worden een groot aantal nieuwe routes voor Gatwick geïntroduceerd, die zeker een uitdaging voor ons zullen creëren maar ik ben ervan overtuigd dat ons team op Gatwick zoals gewoonlijk hoogstaande service zal leveren."
British Airways lanceert deze zomer een aantal nieuwe routes naar Europese hotspots vanaf Gatwick en dit met vluchten naar Alicante, Antalya, Faro, Genua, Gibraltar, Ibiza, Malaga, Malta, Palma, Paphos, Poznan en Tunis.
De Warschau route is van Heathrow naar Gatwick verhuisd en de dagelijkse service naar Orlando gaat in plaats van zeven keer nu tien keer per week. Aan het eind van de zomer zal British Airways in totaal naar 59 binnenlandse, Europese en lange afstandsbestemmingen vliegen vanaf Gatwick. RVH.
Een cruise, een standvakantie of gewoon genieten in de tuin deze zomer vindt u bij Damart een ruime keuze aan comfortabele, elegante zomerkleding. Damart kiest deze zomer resoluut voor grijs, wit en zwart. Met deze klassieke tinten gaan trouwens alle modewensen in vervulling.
Van badpak tot stijlvolle outfits voor een avondje op het terras met een heerlijk aperitief het wordt een warme zomer in stijl en klasse met Damart. Ook de zomeravonden krijgen allure, ze zijn gewoonweg stijlvol sportief of chic elegant. RVH.
Creative lanceert een ZEN mp-3 speler met een geheugen van maar liefst 32 GB. De speler met adviesprijs van 299, is vanaf nu beschikbaar is gans Europa. Ook deze jongste telg uit de met verschillende awards bekroonde ZEN-familie is niet groter dan een kredietkaart.
Gebruikers die hun ZEN-speler willen personaliseren, vinden vast hun gading tussen de vele leuke accessoires zoals een lederen beschermhoes, een siliconen skin met kabelbeheer, een armband en schermbeveiliging.
Muziekliefhebbers die zoeken naar uitzonderlijke luisterervaringen merken dat de optionele Creative Aurvana oortelefoons de luisterervaring van de ZEN-spelers verder versterken. RVH.
De Luxaflex®-lente lonkt... ...met efficiënte horren voor te veel beestjes
Wie lente en zomer zegt, zegt ook vliegen, wespen en vooral... muggen. Maar voortaan geen gespuis meer in huis, met het superflexibele assortiment horren van Luxaflex®. Het gamma is even uitgebreid als efficiënt, van hordeuren tot horramen, van scharnierend over schuivend tot uitneembaar. Alle horren zijn er in wit, bruin en aluminium.
De oprolbare hordeur wordt meestal gemonteerd in gewone deuren, maar is ook ideaal voor schuifpuien en openslaande deuren. Door een uniek veersysteem rolt de deur automatisch achter je dicht en blijft het gaas goed strak zitten. De scharnierende hordeur bestaat in twee uitvoeringen, zonder en met zelfsluiter.
De schuivende hordeur loopt letterlijk en figuurlijk op rolletjes, een speciale constructie zorgt voor een hermetische afsluiting. De robuuste maar tegelijk stijlvolle deur vraagt slechts weinig ruimte, kortom een aanrader voor het balkon. De inzethor garandeert een naadloze afsluiting van de binnen- of buitenzijde van vensters, de inzethor is verkrijgbaar als scharnierend, uitneembaar of schuivend type.
Vrijwel alle ramen kunnen permanent worden uitgerust met een Luxaflex®-rolhor. Een rolhor is ook uitermate geschikt voor ramen die buiten handbereik liggen, je kan de hor simpelweg met een trekkoord bedienen. Een oprolbare hor kan ook, zowel binnen als buiten, in het kozijn als op het kozijn gemonteerd worden. RVH.
Smaakpapillen die trillen van genot én een aangewakkerde Z-spot? Daar zit de nieuwe FRISK® Sour voor iets tussen! Met zijn zuurzoete fruitsmaak is hij niet alleen een sensuele snoepsensatie maar ook een hele revelatie. Want na de muntjes en de kauwgum innoveert FRISK® nu, met een suikervrije bonbon, verder in het segment van de fruitige frismakers. FRISK® Sour bestaat in de smaken green apple-lemon-tangerine en raspberry-berry mix-strawberry. Vanaf half april te verkrijgen in de winkel.
De nieuwe FRISK® Sour doet je Z-spot tintelen van genot: Zoet op het puntje van de tong, Zuur aan de zijkant want daar worden deze smaken namelijk het best geproefd. Hoe FRISK® Sour je verder in extase brengt? Allereerst zijn er de grotere bonbons die simpelweg voor langer genieten staan. En uiteraard zijn er de nieuwe frisse fruitsmaken. FRISK® Sour bestaat in twee variaties: een doosje met de smaken green apple, lemon en tangerine en een versie met raspberry, berry mix en strawberry. Kortom, telkens 50 snoepjes met de perfecte balans tussen zoet en zuur.
Fruitsmaken raken steeds meer ingeburgerd én geliefd binnen het vaste FRISK®-assortiment. Met de nieuwe FRISK® Sour gaat het bekende muntjesmerk innovatief verder én biedt het ook een antwoord op de marktvraag naar meer variatie en meer gemaksverpakkingen. Het handige, hersluitbare plastic doosje van FRISK® Sour leent zich bij uitstek om mee te nemen. RVH.
Voortaan kan je jezelf en je vrienden thuis verwennen met een kleurworkshop. Histor geeft sinds kort een kleurworkshop in heuse homepartystijl. Met dit gloednieuwe concept wil de trendsetter in kleur, volop inspiratie, interieurideeën en praktische tips letterlijk tot in de huiskamer brengen.
Tijdens deze kleurworkshop kom je alles te weten over kleur: van sterke combinaties en psychologische kleurenwerking tot handige tips en weetjes voor een stijlvol interieur. Het blijft niet enkel bij theorie, je mag zelf aan de slag met een moodboard voor je eigen interieur. Onder het wakend oog van een professionele styliste zal je knippen en plakken, collages en combinaties uitproberen tot je een mooi resultaat bereikt. Dit alles met de bedoeling om tot een persoonlijk kleurplan voor je eigen interieur te komen. RVH.
Hoewel de geschiedenis van LaDress nog relatief jong is, heeft menige vrouw de visie van oprichtster Simone van Trojen en haar jarenlange zoektocht naar het perfecte jurkje, in haar hart gesloten. Het label LaDress staat voor het fabuleus jurkje dat je iedere dag en op elk moment kunt dragen.
Gebaseerd op een ogenschijnlijk eenvoudig doorknoopjurkje, verkrijgbaar in de fraaiste prints, kleuren en materialen, blijkt de filosofie van LaDress een droom die werkelijkheid is geworden. Niet alleen van Simone, maar van alle vrouwen die net als zij eeuwig op zoek waren naar die ene, ideale jurk.
LaDress...een succesverhaal continueert met LaDress Limited Edition. LaDress introduceert in gelimiteerde oplage Marlene & Drew. Lieftallige superfijne zijden wikkeljurkjes, met aan het uiteinde van de mouw strikjes, waarmee het feminiene aspect extra wordt geaccentueerd. Deze schattige jurkjes, met een beetje lycra voor extra draagcomfort, hebben een opvallend sierlijke sophisticated polkadotprint en zijn uitgevoerd in oogverblindende kleuren. Drew is chique zwart en heeft witte polka dots. Marlene is warm rood met gouden dots. De zijden jurkjes zijn ook te krijgen in koninklijk paars, intens grijs en midnight blue. RVH.
LaDress is uitsluitend online verkrijgbaar via: www.LaDress.com
De warme zomerwind wekt stilaan de slapende natuur: kleuren ontwaken, glanzende kleurschakeringen worden geboren, nieuwe vormen gloren aan de horizon. Deze waarden vormden de inspiratie voor de Geox-collecties zomer 2008, niet alleen een voortzetten van de vorige seizoenen, maar ook een constante zoektocht naar nieuwe inspiratie. De nuances van de modellen krijgen meer vorm, witte, zwarte en rode lak, maar ook pastelkleuren, cacao- en crèmetinten, goud- en zilvernuances sieren de collectie.
Stralend en intrigerend, zich bewust van een charmante vrouwelijkheid en nooit opvallend uitdagend: dit is de muze van de Geox collectie 08 voor vrouwen. Net als een postmoderne dame aan het hof van een belangrijke koning, weet de Geox-vrouw immer hoe zich te presenteren bij de meest diverse gelegenheden. Een paar ad hoc-schoenen ontbreken daarom niet, om zichzelf en de anderen te tonen hoe gevoel voor esthetiek, technologie en fascinerend comfort op fantastische wijze samengaan.
An ideal husband is ironisch genoeg, de man waarop Geox zich deze zomer inspireert. Vastberaden, charismatisch, verzorgt hij zichzelf met een aandacht die nooit in ijdelheid overgaat, hij houdt van een look met kleine details die met aandacht zijn gecombineerd en soms op een casual speelse manier zijn geïnterpreteerd.
Voor kinderen is Geox een feest van fantasie en kleur, de kleine schoenen in de palm van je hart lijken beeldhouwwerkjes die tot in de details en materialen zijn verzorgd. RVH.
VLAM heeft een gratis lessenpakket over brood klaar voor het basisonderwijs. VLAM belicht hierin de werkzaamheden van de bakker, en volgt de weg van graankorrel tot bakkerstoog en besteedt veel aandacht aan de plaats die brood heeft in een evenwichtige voeding. Eigenlijk wordt het brood in al zijn facetten belicht zodat leerkrachten er voor eender welk vak mee aan de slag kunnen. Het nieuwe lessenpakket is te vinden op de educatieve website van VLAM www.lessenpakket.be
Het lessenpakket over brood is het zevende in de rij. Eerder werden al pakketten over aardappelen, groenten en fruit, zuivel, vlees, vis, kip en ei online geplaatst. Heel wat leerkrachten lieten ons al weten dat de pakketten bijzonder goed bruikbaar zijn.
De lessen zijn opgesteld door een team van leerkrachten, dat voor elk leerjaar
van de kleuter- en de basisschool een aparte lessenreeks heeft uitgewerkt. De pakketten bevatten zowel lesvoorbereidingen voor de leerkracht, als werkblaadjes, die voor de leerlingen kunnen worden gekopieerd. Er is geen gedrukte versie beschikbaar. Alle lessen zijn in de praktijk getest en zijn ze op de Vlaamse ontwikkelingsdoelen en eindtermen afgestemd. De lessenpakketten lenen zich voor individueel werk maar even goed voor hoekenwerk en contractwerk.
VLAM wil met deze lessenpakketten kinderen tussen 3 en 12 jaar op een objectieve en prettige manier informeren over gezonde voedingsmiddelen uit eigen land. Het betreft basisinformatie over de producten, inzicht in de keten van boer tot bord en de plaats van deze producten in een evenwichtige en gevarieerde voeding. VLAM kan deze pakketten realiseren dankzij de nauwe contacten met de verschillende sectoren en de deskundigheid van zijn voedingsinformatiecel NICE. RVH.
Omwille van zijn uitstekende resultaten en de groei van zijn marktaandeel sinds de overname van Keddy versterkt Europcar zijn commerciële afdeling met drie nieuwe medewerkers.
Dominique Vanhomwegen, die wordt aangeworven als Project Manager, heeft 15 jaar verkoop- en marketingervaring. Ze begon haar loopbaan in de autoverhuursector in 1985, als Brussels City Manager, en werd daarna verantwoordelijke voor de markt van de reisbureaus en touroperators. Dominique heeft in haar loopbaan al over vele partnershipcontracten onderhandeld en diverse marketingplannen geïnitieerd. Ze zal zich nu inzetten voor het uitbreiden van de partnerships tussen Europcar en diverse gerenommeerde bedrijven teneinde de zichtbaarheid van Europcar te vergroten bij de verschillende doelpublieken.
Vanessa Van Damme vervoegt het commerciële team van Europcar als Internal Sales. Ze heeft commerciële ervaring in diverse sectoren, zoals horeca en telecom. Ze zal contracten onderhandelen met de KMOs en de klantenportefeuille voor het Franstalige landsgedeelte beheren.
Michelangelo Severino wordt aangeworven als Sales and Account Advisor voor Wallonië. Met 9 jaar ervaring in de autoverhuursector heeft hij de functies bekleed van District Sales Executive en Account Manager, hij had tevens de supervisie over het luchthaventeam Zaventem. Als commercieel verantwoordelijke zal Michelangelo de contacten onderhouden met de key accounts, de KMOs en de reisbureaus. RVH.
Alpro Soya wordt lid van International Osteoporosis Foundation (IOF)
Alpro Soya is sinds kort lid van het IOF Committee of Corporate Advisors. Het IOF heeft met Alpro Soya een sterke speler met een uitgebreide kennis over gezonde voeding geëngageerd. Alpro Soya wenst actief deel te nemen aan de preventie van osteoporose door haar kennis op dit domein en haar middelen te delen met IOF.
Osteoporose, een ziekte waarbij de beenderen zwak worden en makkelijk breken, is één van de meest verspreide en ernstige, chronische ziektes ter wereld. Ze treft één op drie vrouwen (meer dan borstkanker) en één op vijf mannen (meer dan prostaatkanker) wereldwijd. Osteoporose gerelateerde breuken kunnen chronische pijn, verminderde mobiliteit en een serieuze invaliditeit tot gevolg hebben. Vooral heupfracturen zijn zeer ernstig en kennen in 25% van de gevallen een dodelijke afloop in het eerste jaar na de breuk. Het goede nieuws is dat het risico op osteoporose sterk beperkt kan worden door een aangepaste levensstijl (gezonde voeding, lichaamsbeweging, niet roken, beperkte alcoholconsumptie).
Uit studies blijkt dat isoflavonen uit soja zorgen voor een hogere botdichtheid bij vrouwen tijdens de menopauze. De dagelijkse inname van isoflavonen zou de botafbraak afremmen en de botopbouw stimuleren.
De Belgische onderneming Alpro Soya produceert en commercialiseert sinds 1980 een gevarieerd gamma voedingsproducten op basis van natuurlijke soja op de Europese markt. Alpro Soya maakt deel uit van de Vandemoortele groep, de tweede grootste Belgische voedingsgroep, en draagt duurzaam ondernemen hoog in het vaandel en houdt in al haar activiteiten rekening met de drie Ps, met name People, Planet en Profit. Diverse erkenningen en prijzen bevestigen het succes van de onderneming. Alpro Soya werd bekroond met de Gazelleprijs van de Voedingsindustrie, de Belgische Milieuprijs 2005-2006 en een tweede plaats in de Belgische Milieuprijs 2007-2008. RVH.
Reizen in het land van Folon wordt dus een echte route, waarbij de kennismaking met het werk van Folon gekoppeld wordt aan de ontdekking van steden, dorpen en landschappen.
Dit ontdekkingsparcours uitgewerkt door de Stichting Folon zal zowel de bekende als minder bekende facetten van de kunstenaar belichten, van Knokke tot Marche-en-Famenne. Naast de permanente tentoonstelling zijn er tal van tijdelijke evenementen.
Het epicentrum ligt vanzelfsprekend op de Stichting Folon waar een magistrale tentoonstelling wordt georganiseerd met 40 beeldhouwwerken in het Park Solvay. Dit evenement met internationale uitstraling kan ook rekenen op tal van toeristische partners (hotels, restaurants, ) die het parcours aanvullen dat aan de Belgische en buitenlandse bezoekers wordt voorgesteld.
Het programma Folon 2008 met tientallen evenementen en plaatsen waar werken staan opgesteld, wordt ongetwijfeld een cultureel en toeristisch hoogtepunt. Het Folon-parcours is een rode draad, een culturele route die verloopt in de voetstappen van de kunstenaar.
Niets belet u van deze geplande route af te wijken en andere steden, dorpen en bezienswaardigheden van Wallonië aan uw nieuwsgierigheid toe te voegen. Het OPT en de verschillende lokale toeristische diensten bezorgen u graag alle beschikbare informatie over de door jou gekozen route. RVH.
DE 100 JARIGE LE PALACE BELOOND MET DRIE ONDERSCHEIDINGEN
Onlangs ontving Eric van Dalsum, Managing Director van het Crowne Plaza Brussels City Centre Le Palace uit handen van Kirk Kinsell President EMEA van de InterContinental Hotels Group, drie onderscheidingen: 2007 The Best Hotel, de Torchbearer en de Innovation Award. Een mooi verjaardagscadeau voor het hotel dat dit jaar haar 100ste verjaardag viert. Drie onderscheidingen die dankzij de inzet, enthousiasme, doorzettingsvermogen en professionalisme van het voltallige team, totaal 130 medewerkers, verkregen werden.
Vorig jaar deze tijd ontving het hotel al de Quality Excellence en Renovation award. Eric van Dalsum, Managing Director, kondigde toen al aan dat in 2008 hij naar huis wilde komen met The Best Hotel Award.
The Best Hotel Award wordt aan hotels uitgereikt die duidelijk uitblinken op gebied van management, productkwaliteit en operationeel functioneren. Het Crowne Plaza Brussels City Centre Le Palace werd uitgekozen als het Beste Hotel in Continentaal Europa uit een totaal van 651 hotels in de regio Europa,Midden Oosten en Afrika.
The Innovation Award ontvangt een hotel voor de invoering van vernieuwend product, service of strategie en het positieve effect. De afgelopen drie jaar onderging het hotel renovatiewerken. Er werd begonnen met de 354 kamers te voorzien van een Nouveau Style, gevolgd door het vernieuwen van de bar en het restaurant, het uitbreiden met een innovatief vergadercomplex en concept Balanced Senses® en het toevoegen van een 8-tal zeer luxueuze suites. Ook de marktsegmentatie en verkoopactiviteiten werden aangepast en kan het hotel zich tegenwoordig tot de top 5 van conferentie hotels in Brussel tellen.
Eric van Dalsum nam één van de 19 Torchbearer Awards 2007 in ontvangst. Deze categorie beloont de buitengewone servicegeoriënteerde hotels die de hoogste scores kregen via de Guest Satisfaction Score (GSS) Index en de beste resultaten behaalden voor de invoering van de algemene standaardnormen.
Het is een mooi verjaardagscadeau voor het hotel dat dit jaar haar 100ste verjaardag viert. Het benadrukt de slogan Still young & beautiful! die we dit jaar voor het hotel gebruiken. Inderdaad, nog steeds jong, dynamisch, vernieuwend en mooi! legt de trotse Eric Van Dalsum uit.
Maar alle drie onderscheidingen kunnen alleen verkregen worden door en dankzij een professionele en persoonlijke inzet van elke medewerker in het hotel; van kamermeisje tot management. De vraag is alleen waar wij volgend jaar voor moeten gaan. Nog een Best Hotel Award? RVH.
Europese stedentrip met verblijf in eigen stadshuis of -appartement
Bij een stedentrip denk je al snel aan een hotel, maar in een eigen stadshuis of -appartement beleef je de stad nog intenser. Je hebt je eigen plekje in een wereldstad en het is vaak relatief voordelig, zeker als je met meerdere mensen gaat. Het Europese stadsaanbod is via de nieuwe Euro Relais stedenwebsite www.citytrips-europe.be te zoeken en te boeken. De site koppelt uitgebreide stadsinformatie aan een aansprekend aanbod. De stadsaccommodaties variëren van authentieke huizen en sfeervolle appartementen in historische gebouwen tot Bed & Breakfasts en zelfs boten en woonarken. Het aanbod op de nieuwe site bestaat in eerste instantie uit vakantieverblijven in Amsterdam, Barcelona, Brugge, Brussel, Florence, Madrid, Parijs, Rome en Venetië.
Met de nieuwe site springt Euro Relais in op de nog steeds stijgende populariteit van stedentrips. Onder andere de goedkope vluchten maken het aantrekkelijk om als tussendoorvakantie een stad te ontdekken. RVH.
De nieuwe SENSEO® Platinum White koffiezetter pakt uit met een moderne witglanzende afwerking, wat hem een stijlvolle uitstraling verleent. Het apparaat zal beslist in de smaak vallen bij elke moeder die een keukentoestel wenst dat de moderne en minimalistische look van haar woninginrichting perfect aanvult.
De nieuwe machine heeft een witglanzende afwerking en subtiele metalen accenten die helemaal inspelen op de huidige kleurtrend in de wereld van de interieurinrichting. Deze aparte uitstraling wordt uiteraard gecombineerd met de versgezette kwaliteitskoffie van Douwe Egberts die dankzij het unieke, gepatenteerde zetsysteem voor een volle en zachte smaak zorgt.
Philips heeft, in samenwerking met de Franse designer Matali Crasset, een geïndividualiseerde Wake-up Light geïntroduceerd, voor een gepersonaliseerd interieur en 100% natuurlijk ontwaken! Zolang de voorraad strekt kun je genieten van deze unieke aanbieding: 3 gratis stickers om je Wake-up Light mee te personaliseren en om een vleugje trend en design in mamas slaapkamer te brengen!
De nieuwe limited edition Active Crystals Color van Philips en Swarovski behelst de USB LockOut Jet Hematitegeheugenstick en de Space Jet Hematiteoortelefoon. De prachtige gitzwarte tint van de oogstrelende kristallen verleent een nieuwe dimensie aan deze sensationele én handige accessoires.
De nieuwe USB Lock Out Jet Hematite geheugenstick biedt gebruikscomfort en flexibiliteit in een luxueus en stijlvol design. Door de zijkant van de cilinder in te drukken, komt de stick tevoorschijn die een capaciteit heeft voor 1000 songs en 250 fotos. Voor extra veiligheid van de opgeslagen bestanden is de stick ook uitgerust met een beveiligingssoftware via wachtwoord.
Een perfecte aanvulling op de USB Lock Out Jet Hematite sticks is de nieuwe Space Jet Hematite oortelefoon die een modieus alternatief biedt op de saaie, klassieke modellen en kleur brengt in de dagelijkse routine op het werk. Ideaal voor een drukbezette, elegante en modieuze mama!
Gladde benen dankzij de nieuwe Philips Satinelle Ice Premium
De Philips Satinelle Ice Premium zorgt voor een ultrazachte epilatie dankzij de unieke ijskoeler. Deze wordt op de epilator geklikt en verzacht de huid na het uittrekken van het haartje. Daarnaast heeft het apparaat ook een geïntegreerd sonisch massagesysteem met aloë vera, dat de huid kalmeert en de aandacht afleidt van het epileergevoel. Een kortere epileertijd dankzij het keramisch epileersysteem, een ergonomische gebogen vorm en een afneembare, wasbare epileerkop zijn de extra troeven van deze Satinelle Ice Premium.
Deze praktische én elegante epilator is ook draadloos en herlaadbaar, om makkelijk op reis te gebruiken, en wordt hij geleverd met een luxueus opberg- en beschermhoesje. De Satinelle Ice Premium krijgt standaard ook een peelinghandschoen mee om ingroeiende haartjes te bestrijden. Gladde benen op een pijnloze en efficiënte manier: is er een betere manier om je als vrouw voor te bereiden op de zomer?
Nooit een moment alleen, de druk van het moeten, gejaag kortom stress. De moderne mens kijkt af en toe met jaloezie naar de kluizenaars van vroeger. Om dan maar meteen op een berg in complete afzondering te gaan wonen? Nee. Maar af en toe een paar dagen of uren terugtrekken in de eigen kluizenaarshut klinkt als serene rust in de oren. Met dit doel bouwde Arvesund de Hermit Cabins, kleine schuilplaatsen afkomstig uit romantisch Zweden.
In het glooiende rustieke noordelijke landschap van Zweden staan nog talloze karakteristieke oude schuren. Sommige wel 200 jaar oud. Waar deze juweeltjes dreigen te bezwijken, neemt Arvesund ze over en bouwt van het prachtig gekleurde karakteristieke hout degelijke Hermit Cabines. Kleine, comfortabele hutten met de Noordelijke romantiek van toen.
Het woord kluizenaarshut zegt het al; deze kleine woningen van 8 m2 zijn speciaal geschikt voor 1 persoon. Niet zomaar een schuilplaats, want uitgerust met fornuis, schoorsteen, boiler, bed, stoel, tafel en kapstok blijkt deze schuilplaats een echte thuis. Even terugtrekken uit de drukte. Meditatieplek bij uitstek of gewoon even wat tijd alleen.
Het idee om de oude schuren een tweede, kwalitatief hoogwaardig leven te geven, komt van de Zweedse Mats Theselius. Zijn Hermit Cabins zijn nieuw voor België, maar als unicum wereldwijd terug te vinden. Door het gebruik van oud hout is namelijk elke hut anders. En wordt, indien gewenst, ook op maat gemaakt. Ook combinaties van oud hout en nieuw hout behoren tot de mogelijkheden. RVH.
Euro Relais geeft vakantiegangers graag de kans om zich de koning te rijk te voelen in een heus kasteel of landhuis. Want wie wil niet eens meemaken hoe het is om door een eigen kasteeltuin te wandelen of om in de torenkamer te overnachten.
Baden in luxe, dat is een verblijf in Le Château du Lac,één van de meest prachtige kastelen van Spa. Met acht openhaarden, een privézwembad, een hottub, sauna, jetstream, bibliotheek, en pool- en pokertafel is er zeker te spreken van een kasteel dat van alle gemakken is voorzien. Het prestigieuze landhuis in Anglo-Normandische stijl werd lang bewoond door prominente aristocraten en buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders. Deze unieke setting staat garant voor een weekend of week in het teken van weelderige luxe en tijdloos comfort met talrijke extra voorzieningen.
De vijf sterren kasteelvilla Le Chateau de Frétoy in de Franse wijnregio Bourgogne is in 1900 gebouwd door de minnaar van de destijds bekende Franse actrice Cecile Sorel. Tegenwoordig wordt het aangeboden als groepsaccommodatie voor onder andere bruiloften, familiereünies, vriendenweekenden en bedrijfsuitjes. Onthaasten op luxe wijze kan met een goed boek in de bibliotheek, een wandeling over het glooiende landgoed of door eens uitgebreid bij te kletsen in de salon, uitkijkend op het bordes.
Op een klein landgoed aan de oevers van de Maas, niet ver van Dinant, ligt het sprookjesachtige landhuis Le Domaine du Manoir. Dit bijzondere groepshuis is met veel oog voor detail ingericht en geeft gasten direct een welkom gevoel. De grote tuin met eeuwenoude bomen biedt een prachtig uitzicht over de langsstromende rivier. In de zomer geeft het buitenzwembad verkoeling en draagt de barbecue op het grote terras bij aan een onvergetelijk verblijf. RVH.
Geox breidt dit zomerseizoen zijn kledingcollectie fors uit. Niet alleen jassen, maar ook t-shirts, rokjes, broeken en trainingspakken behoren tot de nieuwe collectie. Dames kunnen kiezen uit een breed gamma, gaande van de onmisbare trenchcoat tot modieuze jacks, in bikerstijl, stoer, met ritssluiting en zakjes. Een nieuw item is dit seizoen de zogenoemde bolero: een kort zacht jasje dat net boven het middel valt. Met klepzakken, wijde en ronde kraag, van katoen in baksteenrood, een ideaal kledingsstuk voor voorjaarsavonden in het maanlicht.
De Geox-mannen hebben de keuze uit verschillende modellen, gaande van het klassieke colbert, tot sportieve jacks, gilets en de trenchcoat voor heren. Voor de kindercollectie inspireerde Geox zich op de stilistische uitgangspunten uit de volwassenenwereld, verrijkt met fantasievolle details, rijk aan kleuren die doen denken aan zon, zee en weilanden. Mini- trenchcoats voor dametjes en little women, jacks voor kleine bikers, superstoer afgezet met gebreid elastiek. Voor kleine prinsesjes zijn er jasjes met een rechtere snit.
Voor de jongens biedt Geox verschillende jacks met ritssluiting en capuchon. Praktisch zijn ook de bomberjacks, van technische waterdichte stof met groot grijs logo op de voorkant in citroengele stof omzoomd met wit, bijzonder sportief.
Het Geox patent voor kleding is een constructief systeem met luchtgaatjes ter hoogte van de schouders en een speciale tussenruimte in de kleding, beide gericht op de bevordering van het ontsnappen van de overtollige lichaamswarmte. RVH.
Speciaal voor Moederdag introduceert Hunkemöller een nieuw assortiment thuis- en nachtkleding, gemaakt voor moderne moeders die zich op elk moment van de dag goed willen voelen en er goed uit willen zien.
Lichte stoffen, een comfortabele pasvorm en trendy modellen komen samen in de Moederdaglijn. Een van de modellen is een mouwloos pyjamajasje van hele zachte stof met een pyjamabroek en een kimono die zacht aanvoelt om je middel en je het ultieme vrouwelijke gevoel geeft. Beide artikelen zijn verkrijgbaar in klassiek zwart en in een witte grijze mélange van bloemenprints die erg in de mode zijn dit voorjaar.
Het productassortiment voor Moederdag hangt vanaf 24 april in de winkels. RVH.
Voor het gemak van de reizigers kan men tegelijk met het SWISS ticket een kaartje voor de Airtrain kopen die rijdt tussen Zurich Airport Basel. De reis duurt 70 minuten en wordt 14 keer per dag aangeboden door SWISS en Swiss Railways (SBB). Met een SWISS First of een SWISS Business kan men eerste klas reizen, Voor de treinreis wordt een speciaal treinticket vervaardigd. De treintickets kunnen tevens via SWISS.com geboekt worden.
Samenwerkingsverband tussen Kuoni en SWISS
Vanaf oktober 2008 gaan Kuoni Travel Holding Ltd. en Swiss International Air Lines een strategische alliantie aan. Vanaf 1 januari 2009 biedt Kuoni haar wereldwijde aanbod van meer dan 15000 hotels via SWISS.COM aan.
De SWISS website biedt consumenten de mogelijkheid om een geschikt hotel te vinden op hun SWISS of Edelweiss Air bestemming en deze direct te reserveren. Het gehele arrangement was voorheen alleen via reisbureaus en touroperators te boeken. SWISS en Edelweiss Air zullen hun samenwerking in de toekomst nog meer versterken. Vluchten van Edelweiss Air zullen aangeboden worden op swiss.com, via reisbureaus, callcenters en kuoni.ch.
Extra vluchten naar Kameroen
SWISS biedt haar reizigers deze zomer extra vluchten aan naar onder andere Douala (non-stop) en Yaoundé (via Douala). Deze vluchten worden drie keer per week uitgevoerd van en naar Zürich, van waaruit er doorverbindingen zijn naar Amsterdam en Brussel.
Het nieuwe zomerschema brengt tevens een nieuw samenwerkingsverband tussen SWISS en Contact Air. Er worden twee Fokker 100 toestellen ingezet om de vluchten van Zürich naar Warschau, Venetië en Stuttgart te versterken. RVH.
Davidsfonds Leuven presenteert met het boek waarom ik naar je verlang en ondertitel lessen in liefde een nieuwe bundel met acht reflecties over liefde. Het boek is een heldere leidraad voor al wie de liefde heeft gevonden, maar ook voor wie ze onderweg is kwijtgeraakt. Het boek bevat acht lessen in liefde: reflecties over verlangen, wijsheid, schuld, gemis, paradijselijk leven, erotische en spirituele liefde. Ze geven inspiratie en suggesties voor gesprek op goede én minder goede momenten in een relatie.
Liefde. Wie kan er zonder? Door liefde geraakt geven mensen het beste van zichzelf en maken ze de mooiste dingen. Alledaags en mysterieus tegelijk is liefde meteen ook de grond van je bestaan. Een belevenis die je volledig mens maakt.
Auteur Jannie van Lotringen studeerde theologie en filosofie in Tilburg en studeerde af in de moraaltheologie. Zij publiceert in tal van tijdschriften over spiritualiteit.
Omdat Ibis geeft om het comfort van zijn klanten en zich bewust is van de vele nadelige effecten van rook op ieders gezondheid, geeft het merk een doeltreffende oplossing voor het tabaksprobleem: het neemt in België een voortrekkersrol op zich met hotels die 100% niet-roker zijn.
Al meerdere jaren groeit de vraag van het cliënteel naar niet-rokerskamers en -ruimtes zonder ophouden. In Frankrijk zijn de eerste 100% niet-rokershotels van Ibis, die begin 2006 van start gingen, een echt succes gebleken.
In België is Ibis Brussels off Grand-Place na een aanpassingsfase nu een volledig rookvrije ruimte, en ook Ibis Kortrijk Centrum, dat op 1 februari zijn deuren opende, is een 100% niet-rokershotel. In de loop van 2008 zullen andere Ibis-hotels in België hen op de voet volgen.: Ibis Waterloo na zijn renovatieproces en ook Ibis Sint-Niklaas nu in opbouw.
De overstap naar een 100% rookvrij hotel gebeurt niet louter door eenvoudigweg een beslissing te nemen. Een hele reeks maatregelen en aanpassingen zijn daarvoor nodig. In eerste instantie is het engagement van het hele personeel nodig. Daarnaast moeten omvangrijke reinigingswerken worden ondernomen, om alle tabaksresiduen te verwijderen in de kamers en publieke ruimten. Daarbij gaat vooral aandacht naar de tapijten en het textiel: als er na een dieptereiniging nog tabaksgeuren waar te nemen zijn, worden tapijt of textiel vervangen.
De campagne Enjoy a smoke-free atmosphere geeft duidelijk uiting aan de wens van Ibis om de klanten comfortabele, nette hotels te bieden, waar het ook aangenaam ademhalen is. RVH.
Het pallet van erkende Vlaamse traditionele streekproducten is behoorlijk divers, nieuwkomer is de Limburgse stroop van Ivo Bleus-Boonen met merknaam stroop van Vrolingen.
In Vrolingen werken de 5de en 6de generatie stroopstokers in een van de laatste kleinschalige stroopstokerijen die ons land rijk is. Stroop maakt net als de hoogstamboomgaarden deel uit van het Haspengouws fruitteeltpatrimonium. Appelen en peren worden hier nog ambachtelijk gekookt en geperst. Het indikken gebeurt net als in 1843 in authentieke koperen ketels, die garant staan voor een stroop van de beste kwaliteit.
Ivo Bleus kookt met zijn zonen appelstroop (60% appels en 40% peren) en perenstroop (90% peren en 10% appels). De stokerij gebruikt zowel hoog- als laagstam appelen en peren, uitsluitend uit Haspengouw. Vroeger verwerkte men al eens minder rijp fruit, nu is het suikergehalte in het fruit meestal groot waaroor er excellente stroop wordt gestookt. RVH.
P&V - Het nieuwe overkoepelende merk voor de Groep Pierre & Vacances
Met het oog op de verdere internationale expansie van zijn activiteit en dit voornamelijk op Europees vlak, stelt de Groep Pierre et Vacances het nieuwe overkoepelende merk « P&V » voor. De verschillende merken van de groep worden onder eenzelfde naam ondergebracht met een groter en breder aanbod.
P&V is al meer dan 40 jaar marktleider op het gebied van vakantiehuizen in heel Europa en biedt een ruime keuze aan bestemmingen, voor alle types verblijven, voor twee, met het gezin of met vrienden en voor alle activiteiten en elk budget. Van eenvoudige maar volledig ingerichte appartementen tot de meest luxueuze met hotelfaciliteiten, stelt P&V een brede gamma aan accommodaties en verblijven tussen zijn vijf aanvullende merken:
Pierre & Vacances : Privacy & vrijheid :Een résidence of een vakantiepark, een appartement of een huisje, 80 droombestemmingen om vakantie met het hele gezin door te brengen.
Latitudes Hotels : Erop uit & vrije tijd: De hotels van Latitudes bieden een maximum aan comfort en services en dit bij 13 bijzondere bestemmingen in Frankrijk.
Maeva, Résidences de vacances : Eenvoud & gezelligheid: Residence of Residence Club van Maeva : een ruime keus aan bestemmingen in een gezellige en ontspannen sfeer.
Adagio City Aparthotel : Rust & services: Het comfort van 3-sterrenappartementen die een perfecte ligging hebben in luxe wijken met alle mogelijkheden om de stad uit een ander oogpunt te bekijken.
Résidences MGM : Genot & comfort : Pittoreske appartementen, prachtige natuurgebieden en services op maat.
Drie elementen stellen het logo samen : een symbool, de initialen van de Pierre & Vacances en een slogan. P&V straalt de gemeenschappelijke waarden uit van de 5 merken : plezier, vrije tijd en ontspanning
Het nieuwe kantoor P&V voor de Benelux ligt in Diegem en wordt geleid door Philippe Durieux (41). Philippe was tot kort Regional Director bij Delta Air Lines.Zijn missie zal erin bestaan om P&Vte ontwikkelen en de merkbekendheid van de 5 merken te verhogen in België, Nederland en het Groot Hertogdom Luxemburg. RVH.
Meer dan ooit zijn human interest verhalen in! Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft hen? Je leest er alles over in de rubriek dagboek van een uitbater op www.plattelandstoerisme.be.
Om de 3 weken krijg je het verhaal van een andere logiesuitbater. Een blik achter de schermen van een B&B, vakantiewoning op het Vlaamse platteland. Wie zorgt er voor het lekkere ontbijt tijdens je verblijf? Welke leuke anekdotes en verhalen spelen er zich af?
Ga alvast een kijkje nemen!: Surf naar www.plattelandstoerisme.be en klik op dagboek van een uitbater. RVH.
Door te besparen op transport kunnen de bezoekers aan Ierland hun vakantiebudget meer dan ooit besteden aan comfort ter plaatse.
Er zijn nu verschillende mogelijkheden om super goedkoop naar Ierland te reizen: vanuit Brussel met Aer Lingus www.aerlingus.com . Ryanair vliegt vanuit Charleroi naar Dublin en naar Shannon: www.ryanair.com. Er zijn ook directe vluchten tussen Luxemburg en Dublin www.luxair.lu.
Een goedkope reis naar Ierland hoeft geen budgetreis te zijn. U kunt het voordelig vliegen combineren met een luxueus verblijf. In Ierland zijn er mogelijkheden genoeg, uniek en bijzonder aantrekkelijk. Logeren in een kasteel is een onvergetelijke ervaring. Deze kasteelhotels liggen verspreid over het ganse land.
Het Ashford Castle Hotel, een exclusief luxehotel op de oever van Lough Corrib. Het kasteel uit de dertiende eeuw ligt in een prachtig park en wordt sinds 1939 uitgebaat als hotel (www.ashford.ie). In het pittoreske dorp Adare, nabij Limerick, staat een ander droomhotel. Adare Manor & Golf Resort (www.adaremanor.com) is een architectonisch wonder uit de achttiende eeuw, te midden van een licht golvend parklandschap (www.adaremanor.com). Ook Castle Leslie in Castlelough (www.castleleslie.com) en Belle Isle nabij Enniskillen (www.belleisle-estate.com) zijn aangewezen verblijfplaatsen voor de bezoeker die wil genieten van het comfort in een sublieme omgeving.
Goedkoop reizen naar Ierland en verblijven in een luxehotel behoort ook tot de mogelijkheden. In de hoofdstad Dublin zal Hotel Dylan, vijf sterren, u zeker bekoren met zijn charme, zijn boetieks en zijn perfecte service (www.dylan.ie). In Belfast logeert u in Hotel Malmaison, een schitterend gerenoveerd industrieel gebouw waar erfgoed wordt gecombineerd met smaakvolle hedendaagse architectuur (www.malmaison-belfast.com).
Liefhebbers van groot comfort en van hedendaagse design moeten absoluut naar hetLyrath Estate Hotel nabij Kilkenny. Elegantie en perfecte service staan hier hoog aangeschreven (www.lyrath.com). Nog meer aanraders zijn het G Hotel in Galway (www.theghotel.ie), het Capella Castlemartyr Hotel in Cork en het Merchant Hotel in Belfast (www.capellacastlemartyr.com en www.themerchanthotel.com). Bijzonder handig is de nieuwe website www.spaireland.com met een aanbod van de meest luxueuze spa-hotels en met de mogelijkheid voor online reserveringen.
Voor nog meer paradijselijk comfort kunt u ook terecht in de Penthouse suites: Clarence Hotel in Dublin (www.theclarence.ie), Aghadoe Heights Hotel in Killarny (www.aghadoeheights.com) en The Ritz-Carlton Powerscourt in Wicklow (www.ritzcarlton.com). RVH.
De volledig vernieuwde lijn zonnebrandproducten van Kruidvat is in de winkels aanwezig. Kruidvat zonnecosmetica zorgt voor een optimale bescherming van de huid en biedt volop keuze uit artikelen voor alle huidtypen: zowel voor in in de zon als na de zon.
Het Kruidvat zonnebrand assortiment omvat twee belangrijke productlijnen: de Kruidvat Solait serie en de Kruidvat Notenserie. De Kruidvat Solait serie wordt gekenmerkt door haar vochtinbrengend karakter. Nieuw is dat deze lijn nu ook een uitgebreid sensitive assortiment omvat met producten die geen kleurstoffen, parfum, conserveringsmiddelen of emulgatoren bevatten. De Kruidvat Notenserie met de herkenbare bruine fles, is al jaren een absolute must have voor zonnekloppers, de samenstelling op basis van walnootolie is immers heel uniek.
Kruidvat maakt in de Benelux samen met ICI Paris XL, Trekpleister en Prijsmepper deel uit van de A.S. Watson Health & Beauty Benelux. RVH.
Valle dAosta is een autonome regio in het noordwesten van Italië, aanleunend tegen de zuidkant van de Alpen. Uiteraard reist men naar hier voor het natuurschoon, voor de imposante bergwereld die men op talloze manieren kan ontdekken, ondermeer te voet langs honderden kilometers bewegwijzerde wandelpaden.
Minder bekend maar daarom niet minder interessant zijn de culturele bezienswaardigheden van Valle dAosta. De hoofdstad van de regio, Aosta, werd in 25 v.C gesticht door keizer Augustus. Het was in die tijd een belangrijke halte, een wachtpost langs de routes die toen reeds de Alpen doorkruisten. De reiziger van vandaag kan nog altijd de Romeinse bouwwerken bewonderen, ondermeer de goed bewaarde Augustusboog en het Romeins theater in het archeologische park.
Na de Romeinen kwamen de Karolingers en nog later de Bourgondiërs. Het komen en gaan van volkeren en culturen in Aosta en in de regio, heeft voor gevolg dat men vandaag een boeiend erfgoed kan ontdekken. Dat gebeurt daarenboven in combinatie met een verblijf in een schitterend natuurgebied.
Vanuit Aosta kan men op vrij korte afstand andere historische en culturele bezienswaardigheden bezoeken. Het zijn aangename uitstappen, naar Sarre en het 700 jaar oude kasteel van Aymavilles, naar de Romeinse aquaduct Pondel, naar het pittoreske Saint Pierre met het middeleeuwse kasteel.
Ook in Valle dAosta reist men langs talloze monumenten eeuwen terug in de tijd. Het kasteel van Fénis met zijn hoektorens en kantelen, zijn indrukwekkende frescos waarmee galerijen en trappenzalen zijn versierd, is een absoluut hoogtepunt. Overal vindt men in deze regio sporen van vroeger en veel van die bezienswaardigheden zijn trouwens goed bewaard zoals de Romeinse brug in Pont-St-Martin of het kasteel van Verrès met zijn pronkerig ingerichte woonvertrekken.
Valle dAosta is de kleinste regio van Italië maar heeft een grote, indrukwekkende schatkamer. RVH.
Via het trefwoord agriturismo treft men ruim honderd bijzondere vakantieverblijven aan in Italiaanse boerderijen, veelal gelegen tussen olijf- en wijngaarden. Gasten kunnen soms zelfs helemaal opgaan in het boerenleven. Bij agriturismo Proceno, gelegen op een landgoed met verschillende fruitbomen, kunnen gasten bijvoorbeeld helpen met het plukken. Een andere aanrader is agriturismo Puegnago met vier appartementen vlakbij het Gardameer. Op deze boerderij wordt heerlijke olijfolie, wijn en grappa geproduceerd en verkocht.En dat zijn slechts twee voorbeelden van vakantievieren in Italië met als uitvalsbasis een boerderij. RVH.
Egbert Buursink nieuwe hotelmanager van Le Méridien Brussel
Starwood Hotels & Resorts heeft Egbert Buursink benoemd als nieuwe hotelmanager van Le Méridien in Brussel.
Egbert Buursink heeft reeds 14 jaar ervaring binnen de Starwood Hotels & Resorts groep. In 1994 begon hij als Banqueting Manager in Sheraton Brussels, waar hij vervolgens verschillende posten invulde om uiteindelijk in 1998 directeur Food & Beverage te worden. Voordat hij benoemd werd tot hotelmanager van Le Méridien, was hij sinds juli 2005 hotelmanager van het Four Points by Sheraton Brussels Hotel. In zijn nieuwe functie, rapporteert Egbert opnieuw aan Jan Nielsen, Area Manager België & Scandinavië en General Manager van Starwood's Brussels Complex.
Egbert Buursink : 'Ik kijk er naar uit om Le Méridien Brussel verder te leren kennen en samen te werken met haar fantastische team en er voor te zorgen dat het niveau van onze dienstverlening blijft groeien zodat we kunnen blijven voldoen aan de verwachtingen van onze klanten en deze zelfs kunnen overtreffen.RVH.
Delhaize België voert een duurzaam beleid. Rationeel omspringen met energie maakt daar onlosmakelijk deel van uit. Sinds januari 2007 draait de hele onderneming in België op hernieuwbare energie. En dankzij sensibilisering van de medewerkers en technologische vernieuwingen in de winkels is Delhaize België er de laatste jaren stelselmatig in geslaagd haar energieverbruik te doen dalen.
Maar Delhaize wil nog beter doen. De onderneming stelt zich een ambitieus doel: een vermindering van het energieverbruik in haar supermarkten met 35% tegen 2020, met als referentiejaar 2005. Hoe? Door op grote schaal voor vernieuwende, energiezuinige toepassingen te kiezen en door op zoek te gaan naar partners voor het opwekken van hernieuwbare energie. Delhaize België schaart zich hiermee achter de 20%-energiedoelstelling van de Europese Commissie (t.o.v. referentiejaar 1990), die ook door de European Retail Round Table onderschreven wordt.
Delhaize levert niet alleen inspanningen om haar energieverbruik te verminderen maar is ook de grootste gebruiker van hernieuwbare energie in ons land, en de 9de grootste gebruiker op Europees niveau.
De onderneming maakt gebruik van Electrabel AlpEnergie, 100% hernieuwbare energie afkomstig van waterkrachtcentrales in de Franse Alpen. Sinds 1 januari 2007 draait de volledige onderneming in België op AlpEnergie (winkels, stapelplaatsen en centrale diensten). Begin dit jaar schakelden ook de Duitse Delhaize-winkels en de Tom&Co van Lille over op AlpEnergie. Dankzij het gebruik van groene energie bespaart Delhaize op jaarbasis meer dan 114.000 ton CO2. RVH.
Gezien hun groei in België benoemen de twee ketens Ibis hetvoornaamste netwerk van voordelige hotels in Europa en Novotel hotels die zo zijn ontworpen dat de reizende mens zich er natuurlijkgoed voelt nieuwe directeurs voor een aantal vestigingen.
Margot Ballesteros wordt Algemeen Directeur van Ibis Brussels Centre Off Grand-Place. Margot begon in 1988 bij Ibis, als medewerkster voor het ontbijt bij Ibis Luik, later werd ze receptioniste. Intussen heeft Margot Ballesteros drie jaar Ibis Brussels Centre Sainte-Catherine geleid en stond ze zeven jaar aan het hoofdvan Ibis Brussels Expo-Atomium.
Inge Staes is benoemd tot Algemeen Directeur van Novotel Leuven Centrum, zij begon haar loopbaan alsreceptioniste bij Ibis Brussels Centre Sainte-Catherine. Ze groeidedoor binnen het netwerk van Ibis en werd Algemeen Directeur van IbisBrussels, nu neemt ze de leiding van Novotel LeuvenCentrum op zich.
Marc Uytterhoeven werkt sinds september 2000 bij de Groep Accor als Account Manager Sales & Marketing voor Belux. Hij werd in 2002Exploitatiedirecteur bij Novotel Brussels Centre Tour Noire;vier jaar later werd hij Directeur van Ibis Leuven Centrum. Bij Ibis Brussels Expo-Atomium neemt hij de fakkel over van MargotBallesteros.
Stephan Vanwingene begon in 1994 bij Novotel als chauffeur, hijgroeide binnen de keten door en werd in 1998 Front Office Manager.Nadien stapte hij over naar het Ibis-netwerk, waar hij Adjunct-Directeur werd eerst bij Ibis Brussels Airport en daarna bij Ibis Brussels Centre Sainte-Catherine. In 2006 werd hij benoemd totExploitatiedirecteur bij Novotel Brussels Centre Tour Noire. Als Algemeen Directeur van Ibis LeuvenCentrum vervangt hij Marc Uytterhoeven. RVH.
Attente papas en kinderen hebben zondag 11 mei alvast aangestipt in hun agendas, want dan is het Moederdag. En op die speciale dag worden de mamas natuurlijk extra verwend met cadeautjes. Maar waarmee kunnen we hen nu het meest plezieren? Kruidvat vroeg zon 1600 Belgische mamas wat ze het liefst zouden krijgen voor Moederdag.
Strijkijzers, stofzuigers en mixers zijn alvast geen goed idee. De meeste mamas vinden dit vreselijke moederdagcadeaus. Maar het is toch nog altijd beter dan helemaal niks. Parfum is voor jong en oud de absolute favoriet en staat met superstip bovenaan het verlanglijstje van alle mamas.
De Belgische mamas reageerden massaal op de oproep van Kruidvat om hun favoriete moederdagcadeau aan te stippen. De mamas werden volgens verschillende leeftijdsgroepen ingedeeld: 20 jaar en jonger, 20-30 jaar, 30-40 jaar, 40-50 jaar en 50 plussers.
Opvallend is dat jong en oud quasi dezelfde top 3 hebben. Parfum, geschenksets en mode-accessoires zoals juweeltjes en lederwaren zijn het meest gegeerd. Met uitzondering van de mamas tussen 20 en 30 jaar, hebben alle mamas parfum als hun ultieme moederdagcadeau aangestipt. Mamas tussen 20 en 30 jaar verkiezen geschenksets. CDs, chocolade en boeken zijn beduidend minder populair.
Kruidvat peilde ook naar het leukste/vreselijkste moederdagcadeau dat ze ooit gekregen hadden. Moeders vinden het vooral vreselijk om vergeten te worden op Moederdag. Helemaal niks krijgen is het ergste wat hen op Moederdag kan overkomen. Ook aan stofzuigers, mixers en strijkijzers hebben heel wat mamas geen al te beste moederdagherinneringen.
Kleine, persoonlijke attenties zoals een zelfgemaakt knutselwerkje van de kinderen doen dan weer elk moederhart smelten. Heb je geen tijd meer om iets origineels in elkaar te knutselen, kies dan voor één van de top 3 cadeaus uit de verlanglijstjes van de mamas: parfum, geschenksets of mode-accessoires. En vergeet natuurlijk de dikke knuffel en de zoenen niet! RVH.
Moederdag is de ideale gelegenheid om alle mamas die ons een rooskleurige kijk op het leven geven, te bedanken. Maar wat kunnen we ze schenken? Een roos, de bloem die symbool staat voor de liefde of chocolade, een uitgelezen lekkernij ?
Met Neuhaus hoef je de keuze niet meer te maken, want de chocolatier creëerde speciaal voor Moederdag een nieuwe praline met een verfijnde delicate toets van rozen. De roos wordt alom gewaardeerd om haar schoonheid en is al sinds de Oudheid befaamd voor haar kleuren en parfum. De koningin der bloemen, staat in bijna elke tuin en maakt deel uit van elk boeket. Rozenblaadjes parfumeren suiker, thee en vormen de basis voor likeuren en confituur. Rozenwater geeft taartjes en bonbons een delicate toets. Geen wonder dus dat Neuhaus dit zachte en geraffineerde element als ingrediënt koos voor een nieuwe praline, speciaal voor de mamas.
Deze geraffineerde praline biedt de smaak van pure chocolade vermengd met een ganache van zachte romige textuur, een smaak die wordt geaccentueerd door het aroma van bloeiende rozen.Het rozenaroma en de zachte pure chocolade vormen niet alleen een verrassende sensatie maar verwennen de mamas.
De collectie omvat naast de praline, een pralinéhart verpakt in roze alufolie, een Boîte Prestige met 9 pralines en roze ballotins met speciaal Moederdag design. De collectie is vanaf 19 april in alle Neuhaus-winkels beschikbaar. RVH.
Een kopje échte Italiaanse espresso, inclusief fluweelzacht en romig crèmelaagje klinkt elke espressoliefhebber als muziek in de oren. Lavazzas onbetwistbaar vakmanschap werd gebundeld in een koffiepad en biedt elke espressoliefhebber nu de zinnenstrelende Sinfonia Espresso en Sinfonia Espresso Intenso.
Deze koffiepads die in elk koffiepadapparaat passen zijn ronduit uniek in hun genre. Ze hebben het volle aroma, de sensuele smaak én het romige schuimlaagje van de Italiaanse espresso in zich. Kortom, meer dan 100 jaar Lavazza-vakmanschap werd in één handige, kleine koffiepad samengebracht.
De Sinfonia Espresso is een 100% donkergebrande Arabicakoffie met een aromatische, volle en ronde afdronk. De Sinfonia Espresso Intenso is een melange van donkergebrande bonen, met een sterke, intense maar tegelijk fluweelzachte smaak.
Met de nieuwe telg Sinfonia Espresso breidt Lavazza zijn majestueus koffierijk verder uit en verruimt de unieke wereld van magnifieke sferen waarin verleidelijke koninginnen iedereen betoveren met een godendrank: de espresso. RVH.
Op Curaçao zijn allerlei soorten accommodaties te vinden van intieme eenvoudige bungalows en appartementen tot luxe resorts en designhotels. Als alles volgens planning verloopt kan men eind 2008 zelfs overnachten in een voormalig klooster.
In de wijk Punda bij het Waaigat, is een begin gemaakt met de restauratie van het voormalig St. Augustinus Klooster dat stamt uit de jaren 30 van de vorige eeuw. Het wordt omgebouwd tot een Bed & Breakfast met de naam Het Klooster en zal over 26 kamers beschikken, een zwembad en een tuin. Verder komt er een restaurant dat ook voor niet-gasten toegankelijk zal zijn. Bij de restauratie zal vooral de nadruk liggen op het behoud van de originele stijl van het pand. Zo worden antieke tegels, panelen en houtsnijwerk van rond 1930 geïmporteerd. De kamers daarentegen worden modern ingericht en krijgen een minimalistisch design. Het Klooster wordt uitsluitend door Antillianen ontworpen, gebouwd en later ook bemand. RVH.
Tijdens het weekend van 17 en 18 mei worden in Duinkerke en Gravelines de Watersportfeesten (La fête de la mer et du nautisme) georganiseerd. Een hele reeks activiteiten rond het thema zee en zeevaart vindt plaats bij de dokken van het stadscentrum en de verschillende zeilhavens.
Op het doorlopend programma (van 10 tot 18u) staan ondermeer een gratis waterdoop op een waterfiets of aan boord van verschillende soorten boten, bezoek aan een zeemansdorp voor de kinderen, bezoek aan het prachtige havenmuseum en aan de bijhorende schepen. Het is mogelijk kennis temaken met verschillende havenactiviteiten zoals de loodsdiensten en de sleepboten. Ook een havenrondvaart en een bezoek aan het Belfort van Duinkerke behoren tot de mogelijkheden. De watersportfeesten zijn een unieke gelegenheid om andere aspecten van Duinkerke en Gravelines te ontdekken, bijvoorbeeld de winkelstraten en de restaurants met streekproducten. RVH.
Binnen enkele maanden wordt de olympische vlag gehesen in Peking: vijf geschakelde ringen in blauw, zwart, rood, geel en groen. Meteen vijf interessante kleuren waarmee je je interieur een nieuwe, sportieve look kan aanmeten. Het olympisch credo van verfmerk Histor luidt dan ook je eigen zin doen is belangrijker dan de trends volgen
De kleuren van de olympische vlag zijn geen symbool voor een werelddeel, ze zijn gekozen omdat de vlag van elk land in de wereld minstens één van deze kleuren bevat. En als het aan verfmerk Histor ligt, bevat elk interieur straks ook een van deze sportieve kleuren.
Blauw: van ultrakoel tot ronduit dromerig, een blauw interieur zorgt voor sfeer;
Zwart: het zwart-wit interieur is al langer een trend. Met zwart kan je alle kanten uit: een elegant accent, een mysterieus interieur, een sterk contrast met een felle kleur
Rood: is voor durvers, je interieur straalt in een mum van tijd warmte uit
Geel: is vandaag modekleur bij uitstek, ook een kleur die zich leent voor een energiek, vreugdevol interieur
Groen: de gevarieerde groenlijn van Histor brengt een stukje ongerepte natuur in huis.
Iedereen kan met een keuze uit de meer dan 1250 kleuren van Histor, zijn persoonlijke sfeer in huis creëren. RVH.
Turkish Airlines is tijdens een ceremonie in Istanboel verwelkomd als het 20e lid van Star Alliance. Dankzij de 31 nieuwe bestemmingen vooral in Turkije, Centraal-Azië en het Midden-Oosten hebben klanten nu meer keuze dan ooit tevoren wanneer ze
vliegen via het Star Alliance netwerk. De meest ervaren luchtvaartalliantie ter wereld biedt vandaag 18.000 vluchten per dag, naar 965 luchthavens in 162 landen.
Turkish Airlines is al een van de snelst groeiende luchtvaartmaatschappijen in Europa (volgens de Association of European Airlines kan het een stijging van het aantal passagiers van 23,5 % voorleggen) en heeft een uitstekende strategische positie tussen Europa, het Midden-Oosten en Azië in.
Turkish Airlines heeft al plannen klaar om zijn netwerk en vloot uit te breiden. Tegen het einde van dit jaar wil Turkish Airlines naar 11 nieuwe bestemmingen vliegen en 22 vliegtuigen in gebruik hebben genomen. Op die manier zal het verder bijdragen aan het vluchtenaanbod in het Star Alliance netwerk. RVH.
Versace presenteert zijn horlogelijn DV One. Het herkenbare ontwerp en de kenmerkende keramische kast en polsband maken dit horloge uniek en weergaloos.
Het horloge wordt geleverd in een exclusieve uitvoering waarvan de ring is bezet met staafvormig geslepen diamantjes, robijntjes of saffiertjes die er een uiterst verfijnd karakter aan geven.
Op de wijzerplaat, wit met Griekse golven op de achtergrond, lichten de wijzers op dankzij de diamantjes waaruit ze bestaan. Dit horloge is niet alleen een lust voor het oog, maar komt ook elegant en origineel voor de dag.
De exclusieve elegantie van dit unieke horloge heeft een winkelprijs van 12.400. RVH.
Gezond en lekker eten staat steeds meer centraal in een maatschappij die wordt geregeerd door stress. Even lekker ontspannen met familie of vrienden, een welverdiend rustpunt. Nadeel is een keuken als slagveld, potten en pannen stapelen zich op en alles moet tegelijk in de gaten gehouden worden. Nieuw is de Tajine XXL van Emile Henry. Lekker relaxed koken zoals dat in de Maghreblanden en met name Marokko al eeuwen gebeurt.
Door het konische ontwerp van deze aardewerk stoofpot trekken alle geuren en kruiden door de schotel heen. Slow cooking is de trend en een heerlijke maaltijd het gevolg. Voordeel is ook dat er met maar één tajine wordt gewerkt. Geen slagveld in de keuken en heerlijk de tijd om met de gasten mee te aperitieven, zo wordt koken wel erg gemakkelijk en ontspannend. Speciaal voor de wat grotere gezelschappen komt Emile Henry met de large Tajine. Deze aardewerken gigant heeft een doorsnede van maar liefst 35 cm en schiet 25 cm de hoogte in. Zo kan iedereen meegenieten van de beste gerechten. Ook de kok zelf. Want die heeft alles vooraf klaargemaakt.
Niet bang zijn voor krassen ook, voor de Tajine maakt het allemaal niks uit. Leuk is ook dat gerechten naarmate de Tajine vaker wordt gebruikt steeds voller worden van smaak. De collectie van Emile Henry Flame omvat stoofpotten, mini cocottes, een braadpan, grillplaat, braadslede, claypot, tajine en een fondueset. Alle producten kunnen in de afwasmachine en tot 20°C in de diepvries. Geschikt voor gebruik op gas, elektra en halogeen.
Exotische gerechten voor de echte Bourgondiër. Tajine maakt het leven gemakkelijk.
Arena zorgt voor een revolutie in de zwemwereld. Met de H30 MP3-speler verenigt het merk twee zaken die totnogtoe onverenigbaar leken: water en geluid. Vanaf 5 mei beschikbaar in België en Luxemburg.
Wil je ook wel eens samen zwemmen met Beyoncé, Justin Timberlake, U2 of Manu Chao? Die droom kan vanaf nu werkelijkheid worden. Het zwemmerk Arena stelt namelijk de H30 voor, de allereerste waterdichte MP3-speler. Klein, compact, handig, deze MP3 is de natte droom van elke zwemmer. Wat is er immers vervelender dan voortdurend baantjes trekken?
Tot op heden moest je als zwemmer de tijd verdrijven door de vierkante steentjes op de bodem van het zwembad te tellen. H30 maakt nu definitief een einde aan al die jaren van verveling. Met dit toestel ben je niet meer weg te slaan uit het zwembad. De H30 is zowel geschikt voor recreatieve zwemmers als voor competitiezwemmers.
De zwemmers die het toestel alvast konden uitproberen, zijn er helemaal weg van. De Franse zwemmer Julien Sicot laat er geen twijfel over bestaan: "De H30 is echt ongelooflijk, hier was echt nood aan... Eindelijk een handig accessoire voor de elitezwemmers die dagelijks meer dan zes uur in het water doorbrengen." De Franse zwemsterren zien in de H30 ook een ideaal toestel om te recupereren. "Tijdens mijn trainingen moet ik altijd gefocust blijven op wat ik moet doen", vertelt wereldkampioene Alena Popchanka. "Ik moet de aanwijzingen van mijn trainer kunnen horen. Anderzijds, wanneer ik moet recupereren, dan is de H30 mijn ideale bondgenoot, waarmee ik me echt kan ontspannen. Dankzij de muziek kan ik mijn spieren vlugger laten recupereren."
Het hele concept is afgestemd op het water. De zijkanten zijn afgerond om blessures te vermijden en hebben een uitstekende grip zodat het toestel erg goed in de hand ligt. Ook de knoppen zijn afgerond zodat je er zeker geen hinder van kunt ondervinden. Het design lijkt op een chronometer en past perfect in de handpalm. De H30 van Arena is zodanig ergonomisch dat je bijna zou vergeten dat je het toestel meehebt in het water. Het toestel kan gemakkelijk onder het zwempak gestopt worden of vastgeklikt worden aan de elastiek van de zwembril. De oortjes sluiten perfect aan, waardoor er geen water meer kan binnendringen. Met als resultaat dat je kan trainen terwijl je naar je favoriete deuntjes luistert. De H30 zorgt voor een revolutie binnen de zwemwereld en is de nieuwste ontdekking in de wereld van de multimedia. RVH.
Bakkerij Swinnen uit Hoegaarden brengt met de Hoegaardse suikervlaai een extra accentje aan de zoete toetsen die in het uitgebreide gamma van de Vlaamse streekproducten worden weergevonden.
De Hoegaardse suikervlaai lijkt in niets op zijn Limburgse streekgenoten. De voorouders van de huidige bakker combineerden 2 lokale tradities, een flanvlaai en een suikervlaai, tot het huidige recept: een dubbele suikervlaai met flanvulling.
Het recept, mits enkele vakkundige ingrepen, zou teruggaan tot 1896 en geniet ondertussen ruime faam in de streek. De eenvoudige grondstoffen, melk, boter, bloem, gist en eieren, en de ambachtelijke bereiding staan garant voor een zeer lekkere en zelfs veel lichtere taart dan men op het eerste zicht zou denken.
Bovendien vertelt deze taart hoe belangrijk de suikerproductie in deze streek wel was. De grote vierkanthoeves produceerden niet enkel de granen voor de witbieren, de suikerbieten vormden een vast onderdeel van het landbouwareaal. Nu rest er nog enkel Suiker Tienen als grote suikerfabriek, vroeger werd er ook lokaal geraffineerd in de Hoegaardse suikerfabriek Grand Pont. RVH.
P&V HOLIDAYS verdubbelt de koopkracht van de vakantiegangers.
Het merk Pierre & Vacances dat synoniem staat voor privacy en vrijheid, stelt vakanties voor in residences, vakantieparken, appartementen of huisjes naar een 80-tal droombestemmingen om met het hele gezin een gezellige vakantie door te brengen.
Deze aantrekkelijke formule biedt een verblijf van 4 dagen voor de prijs van 2 dagen in de periode 17 mei t/m 28 juni of een verblijf van 2 weken voor de prijs van één week in de periode van 12 april t/m 21 juni. Het aanbod is geldig in een aantal Résidences Vacances en in Villages Clubs.
Tot de geselecteerde Villages Clubs behoren o.m. Belle Dune in de Baai van de Somme, Port-Bourgenay in de Vendée, Port du Crouesty bij de Golfe du Morbihan, Lacanau aan de kust van Aquitaine en Moliets in het zuiden van Les Landes. Bij de Résidences Vacances is er o.m. keuze uit Omaha Beach in Normandië, Le Guilvinec en Perros-Guirec in Bretagne.
Het aanbod van P&V Holidays groepeert 5 complementaire merken die verschillende huurformules aanbieden in vakantiedorpen, vakantiewoningen of op hotel: Pierre & Vacances, Latitudes Hotels, Maeva, Adagio Aparthotel en Résidences MGM. Toeristen hebben in Frankrijk, Spanje, Italië of de Franse Antillen de keuze uit talrijke bestemmingen in de bergen, aan zee, op het platteland of in de stad. Daarbij kunnen ze kiezen voor een verblijf van een of meerdere weken, of slechts enkele dagen. Tijdens deze vakantie verblijft het hele gezin in een appartement, vakantiewoning of hotelkamer. Ook is er animatie voorzien voor het hele gezin.
P&V (Groep Pierre & Vacances), het merk dat voldoet aan al uw vakantiewensen! RVH.