Pegasse wordt 25 jaar!
In 1989 zag Pegase het licht
als dochter van de toeristische reus Sunsnacks, later herdoopt tot Thomas Cook.
Vandaag geniet Pegase de hoogste merkbekendheid in het segment van de premium
touroperators in België.
Het reismerk stelt het
prima, realiseerde afgelopen zomerseizoen een double-digit groei dankzij enkele
recente, revolutionaire vernieuwingen. Pegase is klaargestoomd voor de
toekomst!
Ter gelegenheid van haar 25e
verjaardag trakteert Pegase haar klanten in zomer 2014 op een fles bubbels bij
aankomst in welhaast 1 op de 2 hotels, te herkennen aan een sprankelend nieuw
label in het nieuwe reisboek
Vliegvakanties Zomer 2014.
Het is maar één van de vele extras waarmee Pegase haar klanten ook in de
toekomst als reizigers flink in de watten wil leggen. Ook de volgende 25 jaar
wil Pegase graag de betrouwbare gids zijn in de zoektocht naar de meest
geschikte luxevakantie.
Pegase klanten hebben de
garantie dat ze steevast logeren in de meest exclusieve hotels en dat ze kunnen
genieten van bijzondere ervaringen op de allermooiste reisbestemmingen.
Innovatie zit in het DNA: reeds in 2006 lanceerde Pegase, als eerste,
duidelijke labels die reizigers in het luxesegment helpen de vakantie te vinden
die het beste bij hen past, op basis van hun belevingswereld en persoonlijke
interesses. Vandaag zijn deze labels terug te vinden in een handige
vakantiezoektabel bij het reisboek en worden ze gebruikt voor online
segmentatie naar doelgroepen toe op de Pegase website.
Nieuw voor zomer 2014 is de
vakantiezoektabel voor families. Families vormen een secundaire doelgroep van
Pegase, waar een groeiende trend waarneembaar is. In het aanbod van Pegase zijn
heel wat hotels te vinden waar kinderen als koningen worden verwend.
Tweeverdienende kaderleden of zelfstandigen met kinderen zijn op zoek naar een
verdiende luxevakantie om in een relaxte sfeer te genieten met het hele gezin.
Pegase weet dat een vakantie heel persoonlijk is. Met de nieuwe
familiezoektabel kan een Pegase familie makkelijk de vakantie kiezen die het
beste bij hen persoonlijk past, dankzij verschillende familievriendelijke
criteria.
Als reisspecialist weet
Pegase dat service uiterst belangrijk is voor de premium klant, en daarom werd
de voorbije jaren een luxeservice op maat ontwikkeld. De Pegase Service
Garantie waarborgt de Pegase klant een voorkeursbehandeling: bij boeking
(omruilgarantie tot 30 dagen voor vertrek), op de luchthaven (o.m. Fast Lane en
Lounges inbegrepen op Brussels Airport), bij Thomas Cook Airlines (o.m. aparte
check-in, inbegrepen stoelreservatie, meer toegelaten gewicht van bagage), op
de bestemming (meer persoonlijke reisleidingservice). De grootste innovatie van
2013 is de opsplitsing van het Pegase aanbod in Pegase Pure en Pegase
Collection. Het biedt de Pegase klant de vrijheid om vanuit zijn persoonlijke
vakantiebehoefte zelf het niveau van service te kiezen.
Bij Pegase Pure worden
sommige services (Premium service bij Thomas Cook Airlines en een directe
transfer ter plaatse) optioneel aangeboden, waardoor alles mogelijk is maar ook
het reisbudget onder controle blijft. in Pegase Collection bundelt Pegase de
aanraders uit het aanbod, de allerbeste hotels met de hoogste klantenscores,
die men niet met eenzelfde graad van service kan boeken bij een ander reismerk
in België. Ze worden aangevuld met álle privileges en daarenboven ook de gratis
Pegase Airport Service, reizigers worden thuis opgehaald in een luxewagen door
de chauffeur van Pegase en ook na de reis aan de luchthaven verwelkomd om te
worden thuisgebracht. of, als men liever zelf rijdt, biedt Pegase gratis
parking aan de luchthaven mét valet service, gedurende heel het verblijf. Nieuw
voor zomer 2014 is de uitbreiding van het aanbod van Pegase Collection wegens
het groot succes van deze hotels; wat een belangrijke factor was voor de groei
van het merk Pegase afgelopen zomer.
Voortaan wil Pegase het
engagement voor haar klanten nog versterken, en de band met andere
klantgerichte reisorganisaties binnen de Thomas Cook Groep extra in de kijker
zetten. dat gebeurt met een gemeenschappelijk symbool: een zonnig hart. een
hart dat ook Pegase klanten volgt vóór, tijdens en na hun reis. Vanaf de
allereerste informatieaanvraag, tijdens hun verblijf, en op weg naar huis. dit
symbool vereenvoudigt de keuze van de klant, is geruststellend en is de visuele
reminder dat we een hart voor onze klanten hebben.
Pegase trekt samen met
Thomas Cook de kaart van de partnerhotels. dit zijn hotelketens waar de groep
reeds lang mee samenwerkt, die garant staan voor een onberispelijke kwaliteit
en waar de klanten hoge beoordelingen laten optekenen. Pegase trekt samen met
de Thomas Cook groep ook de kaart van de partnerlijnvluchtmaatschappijen. De
Thomas Cook Groep is de bevoorrechte partner van Condor en Thai Airways,
waardoor Pegase haar reizigers een uitgebreid en kwaliteitsvol aanbod van
lijnvluchten kan aanbieden, met ruime flexibiliteit en combinatiemogelijkheden.
Voor zomer 2014 brengt
Pegase 6 reisboeken op de markt: Vliegvakanties, exotische Vakanties,
Autovakanties, Citytrips, Cruises, ontdekkingsreizen.
25-11-2013 om 00:00
geschreven door rvh 
|