Het
gaat de toeristische sector in Thailand voor de wind, zeker wat het toerisme
vanuit België betreft. In 2012 steeg het aantal Belgische reizigers richting
Thailand met maar liefst 14 %. Dit is niet het einde van de groei, zeker niet
wanneer binnenkort ook de minder bekende facetten van Thailand ontdekt worden.
Het
Aziatische land is een klassieker onder de verre bestemmingen. Reizigers voelen
zich aangetrokken door de exotische sfeer, de paradijselijke stranden, de
prachtige tempels in het Land van de Glimlach, zo genoemd vanwege de
vriendelijke, gastvrije bevolking. Er is echter veel meer dan het klassieke
Thailand, meer dan wat je in de klassieke reisprogrammas wordt aangeboden en
daarom zullen in de toekomst nog meer mensen voor Thailand kiezen, om anders
te reizen. Met Travel Different Thailand kunt u het andere Thailand
ontdekken en beleven, talloze facetten van duurzaam leven, het vibrerende en
creatieve Thailand, de typische eigenheid van het land, geworteld in de
wijsheid van het Boeddhisme en de Oosterse filosofie en een gezonde levensstijl
komen hier aan bod.
De
Thaise overheid wil de natuurpracht voor de komende generaties beschermen en de
toeristen kunnen de wonderen van Thailand ook op een milieuvriendelijke manier
ontdekken. Zelfs een fietsvakantie is makkelijk georganiseerd want in het
noorden, het centrum en het zuiden van het land zijn er fantastische
fietsroutes, voor elke toerist een haalbare kaart. Fietsen is een unieke,
originele manier om Thailand te beleven. Fietsen langs de kust of door de
groene heuvels, langs rijstvelden of in de bergen is een adembenemende
ervaring.
Thailand
is een gezinsvriendelijke reisbestemming. Kinderen ervaren het land als een
gigantische tuin die met zijn weelderige fauna en flora tot de verbeelding
spreekt. Kindvriendelijk Thailand betekent ook lerend reizen en je kunt de
kinderen nog meer bijbrengen door ze te onderdompelen in de Thaise cultuur.
Om
te ontsnappen aan de overvloed aan e-mails, SMSen, facebook en twitter is een
vakantie in Thailand ideaal. In Spa resorts wordt er steeds vaker op aan
gedrongen om GSMs, computers en tablets nog enkel in de kamer te gebruiken.
Wellness in de echte betekenis van het woord, je goed voelen zowel fysisch als
geestelijk, is in Thailand
de afgelopen 10 jaar enorm geëvolueerd. Detox,
verjongingskuren, meditatie, yoga, massages en anti-stress therapieën worden
steeds gesofistikeerder.Thais zijn
voortdurend bezig met het welzijn van lichaam en geest: een boer verkoopt je
een detoxdrankje volgens een oud recept van zijn overgrootvader met kruiden uit
zijn tuin, een monnik leert je mediteren, in een spa ergens te lande duik je in
een bad heet lavazand en krijg je de energieboost van je leven Eén ding is
zeker: in Thailand ben je in no time van alle stress verlost, digitale of
andere
Thailand
is veelzijdiger dan men denkt. Het is een familievriendelijke reisbestemming
waar elke type vakantieganger aan zijn trekken komt. Daarom staat het als een
paal boven water dat Thailand zijn traditie van eersterangs reisbestemming zal
behouden, meer zelfs, dat het aantal reizigers naar het Land van de Glimlach
nog zal toenemen.
Star
Clippers, bekend om zijn fantastische zeilschepen, vier- en vijfmasters, zal
vanaf 2014 ook op Cuba varen. Dat is uniek want er zijn nauwelijks
cruiseschepen die voor anker gaan in Cuba. Oorzaak is het Amerikaanse embargo
tegen Cuba dat sinds 1962 van toepassing is en waardoor cruiseschepen na een
bezoek aan dat eiland niet meer welkom zijn in de VS. Er zullen trouwens ook
geen passagiers met de Amerikaanse nationaliteit mee reizen.
Hoe
dan ook, het worden fantastische cruises waarbij de reizigers het vibrerende
Caraïbische eiland echt zullen ontdekken, door het bezoek aan prachtige
stranden, koloniale steden en dorpen. Daarenboven worden aan de cruisereizigers
pre- en post-cruise opties geboden met een verblijf in Havana, beroemd om zijn
sigaren, nachtleven, architectuur en de verhalen van Hemingway. Voor deze Cuba
reizen wordt de Star Flyer ingezet, een viermaster met een capaciteit van 170
passagiers. De Star Flyer zal tijdens de winter 2013/14 zowel Costa Rica bedienen
als de Caraïbische Zee.
Er
zijn verschillende programma's opCuba :
veertien nachten, van Costa Rica door het
Panama Kanaal naar Cuba; zeven nachten Cuba en Cayman Islands en een tocht van
Cuba naar St-Maarten.
Cuba
is zowel voor onze nieuwe als voor onze terugkerende gasten een fascinerende
reisbestemming. Cuba bekoort met een rijke geschiedenis, cultuur en
architectuur en een tropische kust, ideaal om te zeilen en voor anker te gaan,
nabij verlaten stranden en eilandjes aldus Mikael Krafft, Star Clippers
president.
Star
Clippers exploiteert 3 van s werelds grootste zeilschepen. Passagiers kunnen
de romantiek van het zeilen ervaren aan boord van een schip in een relaxte
omgeving en met een hoog niveau van dienstverlening. Alle drie de schepen hebben
ruime teakhouten dekken, zwembaden, informele diners, een gezellige Tropical
Bar aan dek en een comfortabele piano bar. De schepen zijn groot genoeg om 1e
klas accommodatie te bieden en klein genoeg om intieme havens aan te doen die
onbereikbaar zijn voor de grote cruiseschepen. www.starclippers.com
Eurostar viert dit jaar de
derde verjaardag van zijn programma Eurostar Plus Cultuur die vanaf nu wordt
omgedoopt tot het cultureel programma
2 for 1
om het principe van het aanbod te verduidelijken, namelijk de toegang
vergemakkelijken tot 22 van de grootste musea in Europa. Op eenvoudig vertoon
van hun treinticket genieten alle Eurostar-reizigers van 2 toegangstickets voor
de prijs van 1
in de partnermusea op hun bestemming. In Londen zijn de 8 grootste culturele
instellingen partner van het programma: The British Museum, The National
Gallery, National Portrait Gallery, Tate Britain, Tate Modern, Victoria and
Albert Museum, Science Museum en The British Library.
Het Magritte Museum Brussel treedt toe tot het 2 voor de prijs van 1-programma.
Vanaf nu kunnen Eurostar-reizigers die van Londen naar Brussel reizen, genieten
van 2 toegangstickets voor de
prijs van 1 in dit befaamde museum in onze hoofdstad. Ter
gelegenheid van de verjaardag van het programma, lanceert Eurostar een
affichagecampagne in zijn terminals om reizigers aan te moedigen te genieten
van de nieuwe tentoonstellingen in de partnermusea van het 2 for 1- programma.
Enkele
2 for 1-tentoonstellingen om te ontdekken in Londen:
Lowry and the Painting of Modern Life, Tate Britain, van 26 juni tot 9 oktober 2013 - de grootste retrospectieve
ooit rond Lowry, de geliefde Engelse schilder die industriële taferelen en
spoorweglandschappen van de 20ste eeuw idyllisch tot leven brengt.
Club to Catwalk: London
Fashion in the 1980s, Victoria and Albert Museum, van 10 juli 2013 tot 16 februari 2014. Deze
tentoonstelling brengt het bruisende en creatieve modecircuit van de jaren 80 in beeld.
Only in England: Photographs by Tony Ray-Jones and Martin
Parr,
Media Space Gallery in het ScienceMuseum, van 21 september
2013 tot 16 april 2014. Met deze grote fototentoonstelling opent het Science
Museum zijn nieuwe cultuurgalerij Media Space.
The Portrait in Vienna 1900, National Portrait Gallery,
van 9 oktober 2013 tot 12 januari 2014. Deze tentoonstelling brengt o.a.
doeken samen van Gustav Klimt, Egon Schiele en Oskar Kokoschka.
Bernard-Massard lanceert een
cuvée limited edition
Nieuwe
cuvée limited edition bij Bernard-Massard. Elk moment... het perfecte moment ! Juni,
het einde van het schooljaar, van Roland Garros en de laatste reservaties voor
de zomervakantie. Bernard-Massard schenkt ons weer een kans om te vieren !
De
bekende Luxemburgse schuimwijnproducent lanceert bij Delhaize een nieuwe
limited edition cuvée, als supplement van de twee grote broers, de Cuvée
Sélection en de Cuvée Ecusson Brut en Rosé.
Deze
cuvée, nog steeds volgens de méthode traditionnelle, onderscheidt zich door een
samenstelling met 100% Chardonnay. Deze edele wijnstok laat al zijn fijne
toetsen vrij in de bubbels. Zijn lichte, fijne en elegante smaak maken van het
aperitief een geslaagde aangelegenheid.
Wat
hebben Regi Penxten, Ilse Liebens, Hanne Troonbeeckx en Giovani Oosters met
elkaar gemeen? Allevier zijn ze een BV, stijlbewust én nu ook Smaakmaker van
Hasselt. In vier smaakvolle wandelroutes, op hun maat gemaakt, laten ze
Hasselt, Hoofdstad van de Smaak, ontdekken via de smaken Trendy, Bohemien, Exclusief en
Creatief. Hasselt draagt al jaren met trots het label Hoofdstad van de Smaak.
En omdat smaken verschillen, pakt de Limburgse hoofdplaats nu uit met De
Smaakmakers.
Limburg
heeft een sterk toeristisch profiel als groene regio, vol boeiende outdoor
activiteiten. Maar daarnaast heeft een vakantiebestemming ook aantrekkelijke
stadskernen nodig, zegt Igor Philtjens, de
Limburgse gedeputeerde van Toerisme. Zon stadsbeleving is de kers op de
taart. Daarom past Hasselt perfect binnen de jaarcampagne van Toerisme
Limburg, Zoveel redenen voor een vakantie in Limburg. Het is namelijk deze
mix aan mogelijkheden in onze provincie die van Limburg een toeristisch sterk
merk maakt. Toerisme Limburg en stad Hasselt hebben een samenwerkingsverband
voor de toeristische promotie van Hasselt. De nieuwe Smaakmakers-campagne is
een volgende stap daarin. Zo willen we Hasselt en bij uitbreiding heel Limburg
op permanente wijze via frisse en vernieuwende acties promoten in binnen- en
buitenland.
Deze 4 enthousiaste Smaakmakers presenteren
elk één ontdekkingsroute die het best bij hen past. Ze gidsen de toerist naar
de meest exclusieve, creatieve, bohemien en trendy plekjes van Hasselt, zegt Hilde Claes, burgemeester van Hasselt.
Zo ontdekt de toerist het kloppende
hart van Hasselt telkens op een andere manier, voegt Karolien Mondelaers, schepen van Toerisme, er
aan toe. De routes bewijzen dat Hasselt
de titel van Hoofdstad van de Smaak waardig is. Dankzij dergelijke innovatieve campagnes kunnen we ons nog meerprofileren als ideale
shortcitytrip-bestemming.
De
vier Smaakmakers leggen, gewapend met een Iphone, een van de routes af en tonen
in het filmpje zijn/haar persoonlijke tips en favoriete adresjes uit de route.
Het filmpje begint of eindigt altijd in een logiesuitbating die past binnen het
thema van de route. Regi: Trendy Hasselt, met het trendy Hotel Radisson Blu; Giovani:
Creatief Hasselt, met het sympathieke Hotel t Hemelhuys: Hanne: Exclusief
Hasselt, met de luxueuze Chambres bHôtes en Ilse: Bohemien Hasselt, met het
knusse B&B t Demerhuisje. Op elke route staat een 35-tal leuke adresjes
van winkels, horecazaken, musea, cultuurhuizen enz. Aan de hand van deze tips
stel je online zelf je route op maat samen. De 4 routekaarten kun je gratis
afhalen in de Smaakwinkel in Hasselt (Maastrichterstraat 59) of downloaden op
je smartphone via www.citytriphasselt.be.
Toerisme
Limburg en Toerisme Hasselt lanceren een Facebook-wedstrijdrond De Smaakmakers. Op de Facebookpagina van
Toerisme Limburg kun je citytrips naar Hasselt winnen. Je
overnacht dan in één van de vier logeeradresjes die de Smaakmakers op hun route
aanbevelen.
Nieuwe,
unieke Jan des Bouvrie-vakantieverblijven op Narvik HomeParc Mooi Zutendaal
Speelse
lijnen, veel lichtinval en moderne grijstinten. Dat zijn dé troeven van de twee
nieuwe types vakantieverblijven op Narvik HomeParc Mooi Zutendaal, waarvoor het
vakantiepark een unieke samenwerking aanging met de gerenommeerde Nederlandse
architect-interieurontwerper Jan des Bouvrie.
Speciaal
voor het Zutendaals Narvik vakantiepark ontwierp hij zowel een Luxe Villa Jan
des Bouvrie als een Luxe Wellnessvilla Jan des Bouvrie, compleet met o.a. een
jacuzzi, vierpersoonssauna en douche-/stoomcabine. Deze samenwerking is uniek
in België in de sector van de vakantieparken. De samenwerking met Jan des
Bouvrie is een mijlpaal voor het toerisme in Zutendaal en de provincie Limburg.,
aldus eigenaren John van der Linden en Bart van der Valk.
Narvik
HomeParcs is een dochteronderneming van Trias Investeringen en werd opgericht
door de creatieve recreatiespecialisten Bart van der Valk en John van der Linden.
Momenteel bezit Trias drie vakantieparken: Mooi Zutendaal (Zutendaal, België),
Bergse Zand (Bergen op Zoom, Nederland) en Heelderpeel (Maasgouw, Nederland).
Wie
een vakantiewoning koopt, heeft drie mogelijkheden naar gebruik toe. Indien de
koper wenst dat zijn woning het hele jaar door wordt verhuurd - met
uitzondering van 3 weken eigen gebruik -, ontvangt hij een netto gegarandeerd
rendement van 6,2 %, gedurende 10 jaar. Bij een flexibel rendement ontvangt de koper de daadwerkelijk
gerealiseerde huuropbrengst. Ten derde kan de koper ook kiezen voor 100%
recreatief eigen gebruik.
In
Zutendaal staan op dit moment 150 Narvik-vakantieverblijven, waar bij de bouw de Scandinavische
logbouwmethode werd toegepast. Door de woningen op te trekken uit massieve
houten balken met een dikte van 16
cm zijn de vakantieverblijven stuk voor stuk op een
ecologische en duurzame manier gebouwd. Narvik zet, mede door de samenwerking
met Jan des Bouvrie, enorm in op luxe en beleving. Op deze manier onderscheidt
Narvik HomeParcs zich van de andere vakantieparken.
Het
park in Zutendaal is de afgelopen jaren getransformeerd van eenvoudige camping
tot luxueus viersterrenvakantiepark met 200 accommodaties en heel wat
faciliteiten (binnen- en buitenzwembad, restaurant, speeltuinen, ).
Pierre & Vacances nodigt u uit
om het Baskenland te ontdekken, mét zongarantie !
Vorstelijke stranden, bakermat van
golf en surfen. Het Baskenland kan niet alleen bogen op een rijke cultuur en
architectuur, maar ook op een weelderige natuur. De regio verleidt met
activiteiten in open lucht, uitstapjes en culinaire geneugten, maar ook met
heerlijk nietsdoen op prachtige zand- en rotsstranden en zelfs avontuur voor
waaghalzen. Aan de kust zijn er voor zowel volwassenen als kinderen heel wat
activiteiten te ontdekken, van surfen en zeilen tot duiken. Bovendien zijn ook
de bergen nooit veraf. Het zachte klimaat, de ongerepte natuur en de pittoreske
dorpjes aan de kust en in het binnenland vormen het ideale decor voor een
fantastische gezinsvakantie.
Residentie Pierre & Vacances
Haguna in Biarritz: Dit volledig gerenoveerde verblijf biedt appartementen met
airco die met de grootste zorg werden ingericht: nieuwe bedden, modern
uitgeruste keuken. Er is ook een nieuwe wellness-ruimte met hamam, sauna en
verzorgingsruimte.
Residentie
Pierre & Vacances La
Villa Maldagora in Saint-Jean-de-Luz. Een charmant verblijf, omgeven door
bloementuinen. Dit verblijf dicht bij het strand verenigt neo-Baskische stijl
met architectuur uit de jaren 30.De toon wordt gezet door het traditionele
vakwerk, terracotta dakpannen en een door bogen omzoomde binnenplaats. Voor de
liefhebbers zijn er vlakbij 3 golfbanen: Ilbarritz, Bassussary en Chiberta.
In het zuiden van les Landes ligt de
autovrije village Club Pierre & Vacances de Moliets, omgeven door
dennenbossen, twee golfterreinen van de hand van Robert
Trent Jones Senior, en niet te vergeten: de oceaan. Moliets kan bogen op het
langste strand van de Côte d'Argent. Natuurliefhebbers kunnen te voet of per
fiets hun hartje ophalen in het natuurreservaat Courant d'Huchet.
Zongarantie is in de prijs
inbegrepen ...Dit exclusieve aanbod biedt de mogelijkheid om tot drie
dagen voor vertrek zonder bijkomende kosten, volgens beschikbaarheid de
bestemming of data te wijzigen als de zon niet op de afspraak is. Het volstaat
om een seintje te geven drie tot vijf dagen voor het begin van de vakantie
indien er op www.lachainemeteo.com minstens twee dagen regen voorspeld wordt
tijdens het verblijf.
Beleef
een Italiaanse zomer en aperitief met de frisse vruchtendrank Aranciata Rossa!
Sanpellegrino staat voor de Italiaanse manier van
leven. De elegante waterflessen van het merk zijn intussen uitgegroeid tot een
vaste waarde, zowel thuis als op restaurant. Vandaag introduceert het
Italiaanse label een nieuwe verfrissende vruchtendrank met bloedsinaasappel:
Aranciata Rossa. Ideaal als aperitief tijdens warme dagen..
In
Italië wordt als aperitief meestal iets non-alcoholisch geschonken. Zon 80
jaar geleden lanceerde Sanpellegrino hiervoor twee vruchtendranken, gemaakt met
zongerijpt fruit uit Sicilië en puur mineraalwater. In 2009 verbeterde het merk
de formule van Aranciata (sinaasappelsmaak) en Limonata (citroensmaak). Naast
de typische bolvormige 20 cl-flesjes, lanceerde het ook een 33 cl-blikje met
vintagelook. Nieuw was ook de aluminium cap waarmee je het drankje beschermt
tegen dorstige bijen.
Frisse smaak met bloedsinaasappel. Deze zomer vult Sanpellegrino
het assortiment aan met een nieuwe smaak: Aranciata Rossa of bloedsinaasappel.
Door hun bitterzoete rode vlees staan de citrusvruchten aan de mediterrane
kusten bekend om hun verfrissende eigenschappen. Ze vormen er ook al lang een
populaire dorstlesser. Bovendien past de subtiele, bittere smaak perfect bij
warme en koude hapjes. Zei er iemand aperitief?
Anders
dan bij de typische softdrinks zit in Aranciata Rossa geen enkel bewaarmiddel.
Kwaliteitsvolle ingrediënten, het behoud van natuurlijke aromas en de
nauwgezette opvolging van elke productiefase zorgt voor een onfeilbare
kwaliteit. Elk stuk fruit voor het drankje wordt vandaag nog altijd met de hand
geplukt, net als 80 jaar geleden!
Beschikbaar
in de supermarkt in blikjes van 33 cl; een sixpack kost 4,29.