Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    02-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiesalon brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Vakantiesalon Brussel 2007:

    Reis rond de wereld in 5 dagen

     

     

    Van 8 tot en met 12 februari 2007 kan je weer terecht op het Vakantiesalon van Brussel om ideeën op te doen voor toekomstige reizen. Vijf dagen lang kan je doorlopend van 10 tot 18 uur in Paleis 3, 4, 5, 8 en de Patio terecht om informatie in te winnen en de sfeer op te snuiven die eigen is aan deze beurs.

     

    ë Wallonië: onbekend maakt onbemind

     

    Een weekendje weg. Waar naartoe? Net over de grens in Frankrijk, Duitsland of Nederland? Wat zijn we vergeten? Juist, onze eigen land. Want je hoeft niet steeds de grens over om een leuk weekend door te brengen. Maar ja, we kennen ons land eigenlijk niet zo goed en in de boekjes wordt er steeds over buitenlandse steden gesproken. Dus trekken we maar de grens over.

     

    Eén raad: surf even naar de nieuwe site van Ourthe & Somme www.ardennen-online.com Hier vind je beslist een idee voor een weekendje in eigen land. Of je nu met kinderen of gewoon met z’n tweetjes gaat, er is voor ieder wat wils. Zo kan je kiezen uit een ‘Select’ aanbod met woningen met extra luxe en een ‘Kids’ aanbod met woningen met extra aandacht voor kinderen. Ourthe & Somme vierde in 2006 zijn 25ste verjaardag. En met een gemiddelde van 1 miljoen overnachtingen, vertegenwoordigt Ourthe & Somme 15% van de overnachtingen in Wallonië.

     

    ë Neckermann zoekt zelforganiserende reiziger op Vakantiesalon van Brussel

     

    Neckermann is dit jaar nog duidelijker aanwezig dan vorig jaar. De touroperator beseft dat er een gigantisch potentieel aan vakantiegangers rondloopt op het Vakantiesalon van Brussel. Als je weet dat één vierde van de Belgen zijn vakantie via een touroperator regelt, weet je dat drievierde dit zelf regelt. En dat is nu juist waar Neckermann op mikt.

     

    Met een oppervlakte van 2.500 à 3.000m² kan Neckermann niet onopgemerkt blijven. De stand is opgedeeld in 4 delen. Eén deel biedt de infobrochures voor lente-zomer 2007 aan. In de vakantiewinkel kan je terecht bij één van de 15 vakantie-adviseurs om je reis te boeken. Je zal er tevens kunnen genieten van een speciaal “salontarief”. Daarnaast zijn een honderdtal partners aanwezig die in de brochure staan zoals luchtvaartmaatschappijen, hoteliers, enz. Als vakantiemaker denkt Neckermann uiteraard ook aan het “animatiegedeelte” dat zich in verschillende zaken uit. Zo is er de miniclub voor kids en een kleine filmzaal waar korte documentaires over bestemmingen in beide landstalen worden getoond.

     

    ë Hongarije: Boedapest in de Winter

     

    Als we aan vakantie denken, denken de meeste mensen doorgaans aan zonovergoten bestemmingen. Maar ook de winter heeft zijn charme om te reizen. Dat heeft Hongarije maar al te goed begrepen. Zij lanceren de campagne “Budapest Winter Invasion” waarbij je vier nachten verblijft voor de prijs van drie. Dit stelt iedereen in staat om voldoende tijd in deze prachtige hoofdstad, die het culturele hart van Centraal-Europa is, door te brengen. Deze grote metropool wordt door de Donau in twee gedeeld: aan de ene kant ligt het heuvelachtige Boeda en aan de andere kant het vlakke Pest. Het panorama van de Donau-oevers is door de UNESCO op haar werelderfgoedlijst geplaatst. Wanneer je de verlichte stad in de avonduren ziet, begrijp je meteen waarom.

     

    Tot 31 maart 2007 kan je je eigen winterse citytrip boeken. Je vindt op de speciale website www.budapestwinterinvasion.com de verschillende culturele programma’s, informatie over de beste restaurants, enz. Vergeet zeker niet één van de badhuizen te bezoeken die zo talrijk aanwezig zijn in Boedapest. Deze stad wordt niet voor niets “de stad der Spa’s” genoemd. Wil je info over Boedapest en Hongarije?  www.visithongrie.be

     

    ë Singapore Airlines: een comfortabele en luxueuze “zevende hemel”

     

    Mensen die beroepshalve vaak reizen hechten zeer veel belang aan comfort. Zeker als de vlucht een behoorlijk aantal uren duurt. Luchtvaartmaatschappij Singapore Airlines heeft steeds oog gehad voor dergelijke punten en stelt op het Vakantiesalon van Brussel 2007 de nieuwe stoelen van First, Business en Economy Class voor. De nieuwe First Class-zetels zijn namelijk de grootste en breedste in hun klasse en kunnen omgevormd worden tot het grootste bed in de lucht dat je de nodige ruimte en het comfort van thuis geeft. Bovendien beschik je tevens over het breedste scherm dat in een vliegtuig beschikbaar is nl. 23-inch LCD.

     

    Ook de Business Class-zetel van Singapore Airlines is de breedste in zijn klasse. Het bed kan omgevormd worden in een lang bed waarin het comfortabel slapen is zodat je uitgerust op je bestemming toekomt. Ook aan details besteedt Singapore Airlines de nodige aandacht. Vlieg even naar www.singaporeair.com.

     

     

    PRAKTISCH: VAKANTIESALON 2007

     

    Het Vakantiesalon Brussel loopt van donderdag 8 t.e.m. maandag 12 februari in de paleizen 3, 4, 5, 8 en Patio en is alle dagen open van 10 tot 18 u.

    Paleis 3: Frankrijk

    Paleis 4: Verre bestemmingen en Touroperators

    Paleis 5: Europa en Mediterrane bestemmingen

    Paleis 8: België

    Patio: caming en caravaning

     

    Kinderen tot 6 jaar hebben gratis toegang, tot 12 jaar betalen ze 4 €, volwassenen 8€

     

    In totaal bieden bijna 700 deelnemers, verdeeld in hoofdexposanten, toeristische diensten van landen en touroperators, tal van bestemmingen en vakantiemogelijkheden aan.

    www.uwvakantie.be of www.vakantiesalon.eu

     

     

    02-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les beaumes de venise
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Les Beaumes de Venise

     

     

    Er zijn restaurants met indrukwekkend decor, restaurants met arrogante bediening, blikvangers of gewoonweg restaurants zonder meer. Les Beaumes de Venise staat wars van al deze tegenstellingen, het is een gezellig en charmant restaurant nabij de Brugmannplaats in Elsene.

     

    Abdel Bouassab heeft samen met zijn echtgenote Sabine Reinard, bij de opstart van het restaurant gekozen voor een aantal waardevolle parameters. Hij gaat resoluut voor dagverse kwalitatieve producten met hoge culinaire waarden, producten die hij op traditionele manier bewerkt en verwerkt om als dusdanig gastronomen en lekkerbekken vakkundig te verwennen. Geen look alike gerechten, maar volwaardige smaak- en aromarijke bereidingen.

     

    Culinair genieten in Les Beaumes de Venise is vertoeven in een aangename sympathieke sfeer van een rasecht Frans restaurant, een bistro gourmand zoals we in hartje Parijs terugvinden of anderzijds een Belgische bouchon volgens Lyonese traditie. Les Beaumes de Venise zorgt nochtans niet voor een uitgesproken rustiek kader, integendeel, het oogt eerder modern, biedt ruime zitplaatsen en etaleert zich met klasrijk getooide tafels met perfect witte tafelrokken.

    Het interieur werd recentelijk aangepast en kreeg een nieuw kleurtje, de lichtgrijze tinten hebben inderdaad voor een wedergeboorte gezorgd. Het resultaat is verbluffend, brengt licht en ruimte maar zorgt ook voor verjonging. Het subtiele licht en kleurenspel werpt trouwens een gans bijzonder accent op enkele schilderijen die een dominerende bloemenweelde tentoonspreiden.

     

    Het restaurant wordt nog steeds in twee delen opgesplitst, vooraan een ietwat intiemere atmosfeer met accenten op de bereidingen, achteraan iets ruimer, luchtiger o.m. door de veranda en de kleine tuin die wanneer de klimatologische omstandigheden het toelaten, als sfeervol binnenterras wordt aangewend. Ook in dit kader overweldigende smaken en aroma’s die in schitterende presentaties aanrukken. Het warme onthaal van Les Beaumes de Venise vloeit feilloos over in een attentievolle bediening, die het nodige respect voor de klant opbrengt en toch een ruime luisterbereidheid voor zijn wensen aan de dag legt.

     

    Een Franse keuken met klassieke producten en hedendaagse smaken, inderdaad Les Beaumes de Venise, zorgt voor een fijne alliantie tussen al deze elementen. Vis, vlees, gevogelte, schaaldieren, … de keuken van Abdel Bouassab is vooral op smaakcombinaties afgestemd, combinaties die terdege rekening houden met de eigenheid van de producten. Voor Abdel trouwens de enige manier om alle smaakaccenten tot hun recht te laten komen. Hij verzorgt gerechten voor fijnproevers en gastronomen, gerechten die naar hij beweert, voorbestemd zijn om door ‘lekkere vorken’ te worden gedegusteerd. Zijn gerechten worden met een perfecte synergie uitgebouwd tot topmomenten. Het zijn gerechten die de gulden middenweg bewandelen tussen wat men vulgariserend ‘canaille gerechten’ noemt die volgens eeuwenoude traditie werden bereid, en deze die getuigenis brengen van delicate hedendaagse smaakfacetten.

     

    Enkele suggesties: bospaddestoelen met olijfolie en verse look, aardappelmousseline met grijze garnalen, filet van wilde tarbot hetzij gegrild hetzij met mousseline, Ardeense hazenrug met Britse mosterd, wilde patrijs gebraden met rozemarijn en geserveerd met gecarameliseerde witloofstronkjes of nog eendenlever met verse kruiden en muskaatwijn Beaumes de Venise. Dit laatste gerecht is trouwens een voltreffer die loopt sinds de opening van het restaurant.

     

     

    Meerdere van deze gerechten behoren tot de absolute huisklassiekers terwijl de klant naar eigen goeddunken een menu aan 30€ kan samenstellen. Hierin zijn de proevertjes, een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert begrepen. Dat een degelijke formule het nodige succes oogst hoeft nauwelijks onderlijnt.

     

    De wijnkaart op zich is ook een bezoek aan Les Beaumes de Venise overwaard. Nochtans bevat ze uitsluitend Franse wijnen, maar de patroon hemzelf, een gepassioneerde oenoloog, ging in de diverse Franse regio’s op zoek naar perfecte wijnen die zijn gerechten extra steun en allure meegeven. Misschien niet altijd de allergrootste – en dus ook de duurste wijnen - maar alleszins een degelijk en leuk assortiment dat talrijke ontdekkingen suggereert. De wijnen geven het pittige karakter van Les Beaumes de Venise extra ondersteuning, voor Abdel meteen de gelegenheid om elke maand, een nieuwe witte en rode wijn te lanceren.

     

    Les Beaumes de Venise biedt ruime mogelijkheden om volop nieuwe culinaire ontdekkingen te degusteren.

    Les Beaumes de Venise – Darwinstraat 62 – 1050 Elsene

    Tel 02/343 82 93

     

    02-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.café maris
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Café Maris nieuwe stijl:

     

     

    Dit adres in Ukkel was, aan de vooravond van zijn 15de verjaardag, nooit zo dynamisch. Deze verjaardag wordt extra in de bloemetjes gezet door de komst van een nieuwe chef, Dominique Meyers. Maar naast de echte brasseriespecialiteiten en de mediterrane hittegolf die de borden dagelijks verwarmt, blijft Café Maris vooral één van de beste zeevruchtenbanketten van de hoofdstad met de lang verwachte terugkeer van de Colchester en de Zeelandse.

     

    Ver van het lawaai van de stad is Café Maris een toonbeeld met zijn breukstenen plaveien, zijn bolvormige lampen en fontein met drie kuipen omgeven door ingedommelde leeuwen. Dankzij zijn ligging achter het gebouw, is het terras, bij beter weer, ideaal voor een lunch in het groen, in een opwekkende natuur die alle lawaai doeltreffend dempt.

     

    Een andere visuele attractie bevindt zich aan de ingang van het restaurant met de glanzende bar in Belle Epoquestijl. Deze bar met oranje luchters is uniek in zijn soort en bestaat uit twee geschilderde kuipen waarlangs koperen baren en glinsterende spiegels lopen. De arabesken verwijzen naar deze in de zaal en fleuren zowel muren als plafonds op met gestileerde boeketten en, met boeketten van jonge meisjes met bloemen. Art Deco glas-in-loodramen en ramen met de typische krullen van die stijl spelen naar hartelust in de tweede zaal die in dezelfde geest is gedecoreerd met dezelfde smaak voor fresco’s en de sierlijsten. In dit universum, waar de magie van het dessin discussieert met de nostalgie van een heel tijdperk, kunnen makkelijk een honderdtal gasten in alle rust aanschuiven.

     

    ‘zeevruchten voor de fijnproever’:

    Het is de absolute roeping van de zaak, al acht jaar opent Francesco de parels van schelpen waarvan het nieuwe seizoen net begon. Hier begint dus het grote festival van de platte oesters, Belon, maar ook en vooral de Zeelandse en Colchester nieuwe oogst. De creuses volgen de beweging van het seizoen: Bouzigues, Fines de Claires, speciale groene, Normandische en Belle de Quiberon. De schaaldieren zijn natuurlijk ook van de partij en Francesco maakt zijn mooie langoustines even lekker klaar als zijn gamba’s, zwemkrabben, Noordzeekrabben en kreeften ‘Belle-Vue’. Er ontbreekt geen enkel schelpdier op het appel en in dit festival van zeevruchten die het hele jaar door dagelijks worden geleverd, vieren de zeevruchtenschotels natuurlijk feest. Het hele jaar door is er een meeneemdienst die overigens voor alle gerechten op de kaart geldt.

     

    Sinds kort heeft Dominique Meyers plaatsgenomen achter de fornuizen. Hij is afkomstig uit Aarlen, gediplomeerd aan de Hotelschool van Libramont en heeft diverse zaken geleid in Charleroi: l’Elysée, les Templiers, le Puits d’Orléans. Deze opengebloeide en joviale veertiger is verre van een groentje en voelt zich bijzonder goed in zijn element want hij zweert bij varkenspoten en pronkerige schorten. Op de kaart vindt hij dus alle emoties van een echte brasserie met haar huisgemaakte grijze garnaalkroketten, de fameuze cassoulet en de zuurkool, de Gentse waterzooi en de befaamd gegrilde Varkenspoot op ‘Halse’ wijze, maar ook de rundscarpaccio en ambachtelijke eendenlever. Ook wat de hoofdgerechten betreft, is de brasserie in al haar glorie te bewonderen: longhaajse van rund met sjalotjes, verse rundstartaar, andouilette AAAAA mosterd, gegrilde tong en zelfs gebraden kreeft of eventueel kreeft met scampi en een bisquesaus. Behalve vis en schaaldieren, die tegen dagprijs staan, kosten alle schotels minder dan 20 Euro. Maar aan de meest gevoelige portefeuilles biedt het huis ’s middags zijn beroemde “brasseriemenu” aan tegen 25 Euro inclusief een keuze uit vier voorgerechten, hoofdgerechten en desserts, met de koffie erbij. Ze preciseren ‘s middags’, want Café Maris gaat probleemloos de klok rond en de keuken is doorlopend open van 12 tot 24 uur.

     

    Als bon-vivant en aanhanger van brasseriegerechten en bereidingen met abdijbier, is Dominique Meyers even gevoelig voor de periode van het wild dat hij graag op klassieke, maar royale wijze verwerkt. Jonge patrijs, haas en jong everzwijn genieten zijn voorkeur en onder de topgerechten van het najaar kunnen we rekenen op een reenootje op Rossini-wijze, met zijn traditionele lapje foie gras, de wildragout met trappist van Chimay, de wilde eend met pruimen en jonge patrijs met linzen. Even onverzettelijk als voor de kwaliteit, is de chef voor zijn sauzen op basis van fonds en verse reducties.

     

    De wijnen zijn meer dan een koketterie, ze zijn altijd de passie geweest van Ercol Arkoulis. Deze passie heeft hij doorgegeven aan zijn beide zonen, Cristo en Marino, die vandaag aan het roer staan, maar ook heersen over een rijke kaart met 450 Appellations Bordeaux en meer dan 220 bijkomende referenties, vooral uit Frankrijk. De beladen Champagnekaart moet niet onderdoen voor die van de Loire, Elzas, Bourgogne en Bordeauxwijnen, zonder streekwijnen en de Côtes du Rhône te vergeten. Er worden een dertigtal crus per glas ( 14 cl) aangeboden evenals in “pot lyonnais”, karaf (50cl) en prestigemagnums. Deze wijnpassie die de kaart doet stralen, vormt één van de punten van uitmuntendheid van het huis, net als het professionalisme en het warm onthaal. In dit opzicht verdient ook de likeur-, whiksy-, eaux-de vie- en sigarenkaart bijzondere aandacht.

    Café Maris, Waterloosesteenweg 1260, 1180 Ukkel – tel 02/374 88 34

    www.cafemaris.be

     

     

     

     

    01-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.castello lucano
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CASTELLO LUCANO

     

     

    Midden de jaren 90 belandde de jonge kok Gianfranco Avantaggiato in de regio Leuven. Zijn bruisend Zuid-Italiaans enthousiasme om deze regionale kookkunst, boordevol typische en erg aanlokkelijke gerechten, zo maar te exporteren werd meteen getemperd. Gianfranco moest zich tevreden stellen met werken in de zaal, facet dat hem evenwel beviel omdat hij door een direct contact met de klanten, toch de warmte en gezelligheid van “zijn” regio kon overbrengen.

     

    Drie jaar terug werd Gianfranco’s droom toch werkelijkheid. Hij kon een pand bemachtigen in Kessel-lo, en creëerde meteen zijn eigen restaurant, vanzelfsprekend ‘full’ Italiaans en zorgde in de naamgeving voor een verwijzing naar zijn geboortestreek. In het Noorden van de Zuid-Italiaanse provincie Potenza liggen enkele piepkleine dorpjes “Lucano”, alle met een extra item, wellicht omdat elke gemeenschap zich wil manifesteren. Een oud kasteel domineert evenwel de ganse regio, vandaar ‘castello’.

     

    Gianfranco serveert vanzelfsprekend Italiaanse gerechten, van pasta tot limoncello, waarvan de meeste trouwens huisbereid zijn. Dit zorgt voor een rijk assortiment van eigen aroma’s en smaken. Naast de huisbereiding zorgt Gianfranco voor de rechtstreekse invoer van rasechte Zuid Italiaanse olijfolie, die getrouw een zonnig tintje in alle bereidingen laat weerspiegelen.

    De Italiaanse bereidingen krijgen ook hedendaagse gerechten als compagnon, bereidingen waaraan trouwens opnieuw enkele vleugjes Italiaanse geestdrift en sterke karaktertrekken verweven zitten.

     

    Het interieur was eigenlijk het enige minpunt. Gianfranco probeert met enkele ingrepen toch nog enige gezelligheid te creëren. Gelukkig overvleugelen het joviale onthaal, de vlotte bediening en vooral de prachtige bereidingen dit minpuntje.

     

    Als deelnemer aan het culinaire festival, Leuven kookt kunst, biedt Gianfranco tal van proevertjes aan in het kunstmenu, enkele hartige hapjes met tal van kwistige ingrediënten zoals zwarte truffel, ganzenleverpastei; aubergines, zongedroogde tomaten, ansjovis, Italiaanse ham, eva. Zowel de pasta met zwarte truffel en paddestoelen als de gnocchi met tomaat waren erg heerlijke voorgerechten. Als hoofdgerecht presenteert Gianfranco in dit menu, een zeebaars op vel gebakken met limoncellosaus en zoete aardappelen, verrassend maar lekker. Het dessert, vanille-ijs met warme amaretto en slagroom straalde gewoon de overvloed van Zuid-Italiaanse zon doorheen het ganse restaurant. Een onbetaalbaar toemaatje, ….

     

    Ook in een Italiaans restaurant zijn spijs en drank belangrijke ingrediënten en waardemeters, Gianfranco zorgt er met zijn spetterende bereidingen alvast voor dat men zich in Zuid-Italië, op vakantie voelt.

    Castello Lucano – Tiensesteenweg 131 – 3010 Kessel-Lo – tel 016/ 77 77 86

     

     

     

    01-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ibis 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ibis Gids 2007

     

    800 "hotels the way you like them"

     

     

     

    De editie 2007 van de Ibis hotelgids is een onweerstaanbare uitnodiging tot ontdekken en beleven van de gastvrijheid die de meer dan 880 Ibishotels in 38 landen aanbieden. Bijzonder handig en overzichtelijk is het erg makkelijk om waar ook ter wereld, een Ibishotel te vinden.

     

    De cover van de hotelgids beklemtoont meteen het hartelijk welkom van het Ibispersoneel en de bestendige inspanningen om de gasten in optimale condities te bedienen, maar knipoogt tevens naar de bezorgdheid en betrokkenheid om tot een beter leefmilieu te komen. Meer dan 180 Ibishotels zijn reeds houder van het ISO14001 certificaat dat concrete acties op dit domein toelicht zoals waterzuivering, recyclage en energiebesparingen.

     

    De gids bevat tevens alle nuttige informatie van de diverse hotels zoals adresgegevens, toegangsmappen, weekdag- en weekendprijzen, maar evenzeer alle toeristische en culturele attracties die zich in de nabijheid van het hotel bevinden.

     

    De Ibisgids 2007 is een ruim naslagwerk mede door de recente opening van 36 nieuwe hotels in 16 landen, waarvan drie nieuwkomers, nl Turkije, Rusland en Koeweit.  Van de nieuwe hotels bevinden er zich 18 in Europa ( Frankrijk, Hongarije, Italië, Rusland, Spanje, Zweden en Turkije), 1 in Marokko, 1 in het Midden Oosten Koeweit, 5 in Centraal en Zuid-Amerika ( Brazilië en Mexico) en 11 in de regio Azië-Pacific ( Australië, China, Zuid Korea, Thailand en Nieuw Zeeland).

     

    De nieuwe gids is een perfecte aanvulling op de website Ibishotel.com. Hier kan men direct boeken en speciale promoties opzoeken die variëren naargelang de lengte en periode van het gekozen verblijf.

     

    Ibis, Accor's economische hotelketen, biedt comfortabele kamers aan verantwoorde prijzen met inbegrip van een perfecte service en andere diensten zoals een 24-uren receptie; snacks en dranken op elk ogenblik van de dag of nacht, ontbijt van 4 uur ‘s ochtends tot op de middag en dit alles tegen scherpe prijzen.

    www.ibishotel.com.

     

    31-01-2007 om 18:10 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantieparticipatie

    Zonder vakantieparticipatie, geen vakantie

    Vakantiegangers, -makers en opstaporganisaties verzamelen voor Forum 2007

     

     

    Zonder de steun van Vakantieparticipatie zouden 20.000 Vlamingen afgelopen jaar gewoon thuis gebleven zijn. Dat blijkt uit een brede bevraging van het steunpunt Vakantieparticipatie van Toerisme Vlaanderen. Al vijf jaar lang helpt dit steunpunt Vlamingen met een laag inkomen aan een welverdiende vakantie of daguitstap. "Vorig jaar deden ruim 20.000 Vlamingen een beroep op het steunpunt. Zo'n groot succes dat het aanbod de vraag niet meer kan volgen," aldus Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois. "De zoektocht naar nieuwe deelnemende verblijven en attracties is dit jaar dan ook een prioriteit voor het steunpunt."

     

    Bourgeois maakte de cijfers bekend op het druk bijgewoonde forum Vakantieparticipatie 2007, waar vakantiegangers, vakantiemakers en sociale organisaties ideeën, ervaringen en bedenkingen uitwisselden. Ook het enigszins verruimde aanbod voor 2007 en de nieuwe webstek www.vakantieparticipatie.be werden er voorgesteld.

     

     "Vakantie is een vorm van preventieve gezondheidszorg. Het zorgt ervoor dat we de batterijen kunnen opladen. Mensen met opgeladen batterijen zijn gelukkiger en dus gezonder," redeneert minister Bourgeois. "Iedereen heeft er nood aan. Voor de ruim 330.000 Vlamingen die graag op vakantie willen gaan, maar er de middelen niet voor hebben, is het steunpunt Vakantieparticipatie opgericht."

     

    Het steunpunt stelt een vakantieaanbod samen voor personen met een laag inkomen. Daarvoor onderhandelt het met honderden toeristische ondernemers in Vlaanderen om sociale tarieven, gemiddeld 30% tot 50% onder de normale prijs, te hanteren voor personen met een laag inkomen. Het Steunpunt Vakantieparticipatie zorgt met een brochure en vanaf nu ook met een speciale webstek, voor de promotie van speciale arrangementen. Een 740-tal sociale organisaties fungeert als tussenpersoon.

     

    "Het aanbod is vandaag al ruim met een 200-tal groepshuizen, 62 attracties en 62 sociale vakantieverblijven en hotels. Zij passen belangeloos hun tarieven aan voor mensen met een laag inkomen. Maar de beschikbare plaatsen blijken altijd snel volzet. Uitbreiden is dus de boodschap," aldus Bourgeois.

     

    Om te kijken hoe en waar de werking van het steunpunt kan verbeteren, werd een brede bevraging georganiseerd bij alle betrokkenen. Er werd ondermeer gepeild naar het profiel, de verlangens en bezorgdheden van de vakantiegangers. Een vijfde van de deelnemers in 2006 bleek voordien nog nooit of al meer dan zes jaar niet meer op vakantie of uitstap te zijn geweest. Wie er kort geleden wel nog op uit trok, deed dat in 82% van de gevallen ook via het Steunpunt. "We kunnen dus globaal stellen dat het publiek van Vakantieparticipatie zonder dit duwtje in de rug, gewoon thuis zou blijven," aldus minister Bourgeois.

     

    De vakantiegangers trekken het vaakst naar de Vlaamse kust: maar liefst 78% koos voor zee en strand. Slechts 4% trok naar een van de kunststeden. Zoals ook blijkt uit de snelle uitputting van het aanbod, zouden de deelnemers het keuzepalet graag wat ruimer zien. Specifiek is er vraag naar meer activiteiten voor kinderen, vooral in de zomer. Ook bestemmingen buiten Vlaanderen, zoals de Ardennen, Frankrijk of Engeland, staan op het verlanglijstje. Daarom onderzoekt het steunpunt nu de mogelijkheid tot uitwisselingsprojecten met verwante organisaties in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

     

    Bijna de helft van de Vakantieparticipatie-deelnemers reisde met het openbaar vervoer, maar de kost van het vervoer blijft een knelpunt. Minister Bourgeois knoopt daarom gesprekken aan met de NMBS. Ook wil hij de samenwerking met De Lijn, die vorig jaar gratis dag- en vijfdagenpassen ter beschikking stelde, voortzetten.

    www.vakantieparticipatie.be

     

    31-01-2007 om 18:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.la scala
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    LA SCALA

     

     

     

    Tegenwoordig noemt een restaurant zich al ‘Italiaans’ wanneer de ober om de twee minuten ‘Mamma Mia’ uitkraamt of wanneer de spijskaart spaghetti bolognese, tortellini alla crema , pizza of in het beste geval osso buco aanbiedt... Niet echt verfijnd en weinig spectaculair.

     

    Met zulke allesbehalve hoogstaande criteria is het niet verwonderlijk dat Brussel alleen al niet minder dan 200 zogenaamde ‘Italiaanse’ restaurants telt. Heb jij ook genoeg van deze namaakfolklore, gespijsd met stereotypen zoals de overdreven rollende ‘r’ en een tomatensaus die meer vlekt dan smaakt?

    In zijn restaurant: La Scala maakt Aurelio Giglio er een erezaak van om een verfijnde en zeer kwalitatieve Italiaanse keuken te serveren. Zijn persoonlijk doel? Een maaltijd aanbieden die je de fijne, zeer smakelijke maar toch zo toegankelijke Italiaanse keuken laat ontdekken.

     

    Aurelio weet bijzonder goed wat de doorsnee Belg van een typisch Italiaans restaurant verwacht. Hij kwam nagenoeg 20 jaar geleden in België terecht. Voordien had hij zijn opleiding genoten in Noord Italië, waar hij trouwens ook zijn eerste culinaire ervaring opdeed. In Brussel vond hij werk in een Italiaans restaurant op de Louizalaan. Niet voor lang echter want hij opende La Scala meer dan 17 jaar geleden en dit met behoorlijk succes, facet dat ongetwijfeld deels te danken is aan het feit dat hij zijn zaak tot een rasecht Italiaans eethuis omtoverde.

     

    La Scala bevindt zich in een buurt waar men vanalles kan verwachten, behalve een ‘klasse’ restaurant (Waversesteenweg 132 in Elsene). Eenmaal binnen, word je verleid door het warme, sobere en luchtige interieur en door de aangename sfeer die verwijst naar grootse opera’s en Italiaans lyrisme. Enkele marmeren treden omhoog, en je wordt onmiddellijk ontvangen door een uiterst beleefde ober die post heeft gevat naast de vleugelpiano en die je begeleidt naar een sfeervolle gedekte tafel. Een bijzonder detail van la Scala: de open keuken die onmiddellijk op het eetsalon uitgeeft. Maar wees gerust: alleen het zachte gefluit van de chef-kok bereikt de tafels, niet de geurtjes.

     

    In La Scala hoef je echt niet diep in je geldbeugel te tasten: de menuformule biedt een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Elk menu kan worden genomen mét of zonder begeleidende wijnen: een menu met aangepaste regionale Italiaanse wijnen kost € 34,00, voor een menu zonder wijnen betaal je € 27,00.  Bij elk menu heb je de keuze uit een aantal voorgerechten, hoofdschotels, nagerechten en krijg je koffie als afsluiter. Natuurlijk kan je ook je eigen keuze maken. Aurelio is eveneens fier op zijn proevertjes, meestal drieerlei met o.m. een mini mozarella, toast tomaat en meloen met overheerlijke San Danielehesp.

     

    Alleen al bij het overlopen van de kaart, loopt het water je in de mond. Aurelio goochelt met bijzondere combinaties zoals ‘Carpaccio van Belgisch Rundsvlees met Parmigiano en een Rucola salade à l’Orange’, ‘Panna cotta met Amarena kersen’ of ‘Filet pur van Angus Beef met een Gorgonzola saus’. Het proeven van deze originele gerechten is een echte verwennerij voor de smaakpapillen. Ze worden omgetoverd tot dé ontmoetingsplaats voor op het eerste gezicht paradoxale aroma’s die je tong strelen: zoet maakt zout het hof, zuur levert een strijd met zachtheid, frisheid gaat perfect gepaard met een wat zwaardere smaak…  Het is Aurelio’s lust en leven om steeds weer een andere en nieuwe persoonlijke toets toe te voegen aan elke bereiding. Zijn open culinaire geest heeft hij wellicht te danken aan de positieve invloed van zijn Mauritiaanse vrouw. Het meest opvallende voorbeeld is zijn osso buco, discreet gekruid met gember.

     

    Een ander opmerkelijk verschil zijn de pasta’s. Aurelio is nog één van de weinige koks die ze allemaal zelf bereidt. Hij garandeert dan ook pasta van een ongeëvenaarde kwaliteit en versheid. Bovendien beleeft hij veel plezier en hecht hij een groot belang aan de verrassende vullingen. En dat proef je! Eén van de absolute toppers is het ‘Trio van Ravioli’ bestaande uit ‘eendenfilet, ganzenlever en eekhoorntjesbrood’

     

    Aurelio Giglio is een perfectionistische kok: vernieuwend en gedurfd op het vlak van de verrassende kruidenmengelingen, maar ook een vurige verdediger van een aantal tradities. Geraffineerde gastronomen worden hier niet om de tuin geleid! En zelfs al laat Aurelio zich beïnvloeden door de culturen die hem omringen, dan nog zal hij de klassieke receptuur nooit verloochenen.

     

    La Scala kan je omschrijven als een traditioneel maar tegelijk ook een atypisch restaurant. Ondanks de overweldigende contrasten en paradoxen blijft La Scala op de eerste plaats een Italiaans restaurant.  Subliem in zijn eenvoud…

     

    La Scala – Waversesteenweg 132 – 1050 Elsene – tel 02/514 49 95

     

    31-01-2007 om 18:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sofitel brussel mpi

     

     

    SOFITEL BRUSSELS EUROPE verkozen tot

    “Venue of the year 2006”

    door Meeting Professionals International Belgium

     

     

     

    Sofitel, het prestigieuze merk van de Accor-hotels, heeft recent de “Venue of the Year 2006”-prijs ontvangen voor zijn gloednieuwe hotel, het Sofitel Brussels Europe.

     

    Met wereldwijd ruim 20 000 leden uit de MICE-sector is Meeting Professionals International (MPI) dé internationale beroepsvereniging voor de leveranciers en de organisatoren van vergaderingen en seminaries. De “Venue of the Year”-prijs ter onderscheiding van de kwaliteit van de dienstverlening en de infrastructuur voor vergaderingen en seminaries heeft tot doel onderzoek, innovatie, marktanalyse en benchmarking in de meetingsector te promoten.

     

    Op basis van een reeks van 15 criteria, zoals de kwaliteit van het product, de ligging, het onthaal en de dienstverlening, heeft een onafhankelijke jury een winnaar verkozen voor elke van de drie categorieën: “Venue of the Year”, “Supplier of the Year” en “Planner of the Year”.

     

    Met zijn centrale ligging in de Brusselse Europese wijk, op wandelafstand van het Europese parlement, heeft het Sofitel Brussels Europe, dat in september 2006 ingehuldigd werd, de “Venue of the Year 2006”-prijs ontvangen omwille van de geografische ligging, het diverse aanbod, het hartelijke personeel en de flexibiliteit in het uitwerken van een evenement.

    Het is het tweede jaar dat Sofitel in België deze prijs ontvangt. In 2003 werd de “Venue of the Year”-prijs uitgereikt aan het Sofitel Brussels Airport -  dat toen onder de leiding stond van Bart Van Cauwelaert, de huidige directeur van Sofitel Brussels Europe - omwille van de renovaties en het goede evenwicht tussen vergaderzalen en ontspanningsruimtes.

    Sofitel Brussels Europe - Jourdanplein 1 - 1040 Brussel - Tel.: 02/235 51 00

     

    Sofitel: 200 bevoorrechte momenten over de hele wereld

     

    Omdat geen enkele stad op een andere lijkt, gaf Sofitel zijn 200 hotels over de hele wereld een heel eigen karakter. In een mix van lokale eigenheid en modernisme, elegantie en uiterst comfort brengt elk hotel een interpretatie van die niet te imiteren Franse ‘art de vivre’.

    In belangrijke zakensteden zoals Parijs, New York of Tokio, in een panoramisch landschap in Indonesië, Polynesië of Brazilië… elk Sofitel-hotel biedt de reiziger een relaxte en knusse cocon. Opdat iedereen voor dat ene nachtje of een langere periode tijdens een zakenreis of vakantie ongestoord kan proeven van deze zeldzame, onvergetelijke plekjes.

    www.sofitel.com of www.accorhotels.com

     

     

    31-01-2007 om 18:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sofitel usa

    ACCOR VERKOOPT TOP SOFITELS IN USA

    MAAR VERLENGT EXPLOITATIECONTRACTEN.

     

     

    De ACCOR-hotelgroep brengt de eigendom van het Sofitel New York en het Sofitel Philadelphia, gezamenlijk goed voor meer dan 700 kamers, ter waarde van 255 $US, in een joint venture met GEM Reality Corp. Deze joint-venture is reeds eigenaar van de Sofitels in Chicago, Los Angeles, San Francisco, Washington DC en Minneapolis.

    Accor houdt 25% van de aandelen in portefeuille en zorgt voor de verdere exploitatie van deze hotels en dit zoals voorzien in een langlopend beheerscontract van 25 jaar. Deze verkoop kadert volledig in het Noord-Amerikaans model dat voor de Sofitels door Accor in Noord-Amerika wordt uitgetekend en zich richt op langlopende managementcontracten.

    31-01-2007 om 18:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.palm
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    PALM Breweries op nummer 1 en 3 van de beste introducties in ‘speciaalbier’ in het Nederlands thuisverbruik

     

     

    PALM Breweries introduceerde in 2006 het ‘PALM Speciale 50 cl. blik’ en het degustatiebier ‘PALM Royale fles 30 cl’. in Nederland. Naast de succesvolle distributiespreiding charmeerden beide referenties van bij aanvang de consument. Binnen de categorie speciaalbier kaapte PALM Breweries meteen de eerste en derde plaats weg! Sinds september werd PALM Royale (flessen 30 cl. en fusten van 20-liter) ook door de horeca enthousiast onthaald.

     

    2006 werd een mooi jaar voor PALM, het thuisverbruik steeg met 6% daar waar de markt amper met 2% aangroeide. Zo verstevigt PALM er verder haar positie als marktleider in de categorie speciaalbier,  daar is ze in volume 25% groter dan de totale categorie abdij/trappist, 45% groter dan de volledige categorie witbieren en bijna 6 maal zo groot als de categorie ‘zwaar blond’ ! (Bron: ACNielsen)

     

    PALM Breweries is een Belgische onafhankelijke familiale brouwerijgroep (familieholding Diepensteyn), met vestigingen in België, Nederland en Polen. Zij hebben een gezamenlijke productiecapaciteit van 2,5Mio HL en een geconsolideerde omzet van 120Mio euro.

    PALM Breweries is de enige brouwerijgroep ter wereld die Belgische authentieke bieren produceert volgens de 4 aloude gistingswijzen hoge, gemengde (zure), spontane (zure) en lage gisting en heeft hiermede een unieke positie.

    Zij is in oorsprong brouwer van Brabantse hoge gisting bieren onder het merk PALM (Speciale, Dobbel en Royale) en is daarmee ruim marktleider in de Benelux in het segment van de amberbieren. De overname van brouwerij DE GOUDEN BOOM te Brugge in 2001 verruimde het aanbod hoge gisting bieren in het zware segment met Brugge Tripel, Brugge Blond en de abdijbieren van Steenbrugge. Een 50/50 joint venture met brouwerij Duvel-Moortgat creëerde het Brabants witbier Steendonk.

     

    Uit haar bewogenheid voor het Belgisch bierpatrimonium verwierf ze de brouwerij RODENBACH, bekend voor haar “flemish red-brown” bieren van gemengde (zure) gisting (RODENBACH, RODENBACH Grand Cru) en haar unieke foederzalen, waar de bieren  gedurende twee jaar rijpen op eiken vaten. De 50/50 joint venture met de geuzebrouwer Frank Boon beschouwt ze als haar cultuurproject voor het behoud van de onvervalste traditionele geuze-lambiek van spontane gisting met langdurige rijping op eiken vaten en hun dito fruitversies.

     

    Met de gedurfde sprong naar Polen, de grootste groeimarkt voor bier in Europa, en de bouw in 1998 in Kielce van een gloednieuwe brouwerij van 1,5Mio HL werd definitief de internationalisering ingezet. Browar Belgia is op heden de 4e brouwerij van Polen.  Zij heeft een niche strategie, hoofdzakelijk met bieren van lage gisting en het imago van innoverende brouwerij. Opmerkelijke creaties zijn de smaakbieren Gingers (gember), Lemon’s, Wojak superstrong en Frater, het eerste Poolse abdijbier.

    Dit rijke portfolio, gebaseerd op unieke Belgische traditie, innovatie en knowhow is de troef voor verdere groei in de twee thuismarkten en in export.

    www.palmbreweries.com

     

     

     

     

    31-01-2007 om 18:05 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiesalon brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Vakantiesalon Brussel 2007:

    Reis rond de wereld in 5 dagen

     

     

    Van 8 tot en met 12 februari 2007 kan je weer terecht op het Vakantiesalon van Brussel om ideeën op te doen voor toekomstige reizen. Vijf dagen lang kan je doorlopend van 10 tot 18 uur in Paleis 3, 4, 5, 8 en de Patio terecht om informatie in te winnen en de sfeer op te snuiven die eigen is aan deze beurs.

    Gastland Luxemburg komt verrassend uit de hoek om de bezoekers te tonen dat het meer is dan een loutere passage op weg naar het Zuiden van Frankrijk. Voor de ongeduldige bezoekers biedt het salon zelfs de mogelijkheid om onmiddellijk te boeken bij één van de touroperators. Wenst u reeds een kijkje te nemen naar wat het Vakantiesalon u dit jaar zal bieden? Surf dan naar www.uwvakantie.be of www.vakantiesalon.eu

     

     

    Het Vakantiesalon van Brussel legt de lat elk jaar iets hoger

     

    Het Vakantiesalon van Brussel is een begrip in de toerismesector. Sinds een aantal jaren positioneert het Vakantiesalon van Brussel zich als een uniek platform voor de reissector. Het forum stelt de exposant in staat om te communiceren met meer dan één miljoen Belgische vakantiegangers. De focus van het salon ligt dan ook op het verstrekken van kwalitatieve informatie, want daar zijn de bezoekers volgens de beursenquête naar op zoek.

     

    De bezoeker kan ook direct op het vakantiesalon zijn/haar vakantie boeken aan saloncondities. Daarvoor kan je terecht bij de standen van de touroperators zoals Besttours, Connections, Intercomfort, Joker, Koning Aap, Kuoni, Neckermann, Sunjet, Wasteels, enz.

    Ook de aanwezigheid van luchtvaartmaatschappijen als Brussels Airlines, Singapore Airlines, China Airlines, Vietnam Airlines,... geeft het Vakantiesalon een extra asset. Bij de stand van het Ministerie van Buitenlandse Zaken kan je dan weer de nodige informatie inwinnen over “al wat belangrijk is als je op reis vetrekt”.

     

    ë Gastland Luxemburg: een “culturele” verrassing van formaat

     

    Luxemburg is dit jaar niet voor niets gastland. In 2007 is Luxemburg namelijk de Europese Hoofdstad van de Cultuur. Het hele jaar door kan je meer dan 450 uiteenlopende manifestaties bijwonen. Met grote tentoonstellingen, wereldpremières van muzikale producties, projecten voor kinderen en jongeren, enz. is het aanbod erg verscheiden.

    Speciaal voor de gelegenheid werden nieuwe locaties opgericht zoals het MUDAM, het Museum voor Moderne Kunst, ontworpen door de beroemde architect Ieoh Ming Pei, en de Filharmonie, een realisatie van Christian de Portzampac, locaties waar de hoogte-punten zullen plaatsvinden.

     

    Het kloppend hart van “Luxemburg 2007” vormen echter de ‘Rotonden’, voormalige spoorwegwerkplaatsen in de stationswijk van de stad waar tentoonstellingsprojecten uit de internationale kunstwereld worden gepresenteerd en waarvan één ruimte zich specifiek richt tot de jongeren.

    Om zoveel mogelijk activiteiten te kunnen meepikken tegen een gunstig tarief is er “Le PASS2007”.  www.luxembourg2007.org

     

    ë Spanje pakt uit met citytrips met een originele invalshoek

     

    Dat Spanje in de top drie van de meest favoriete bestemmingen voor Belgen staat, is al lang geen geheim meer. Ook de citytrips naar dit zonovergoten land worden alsmaar populairder. En dat is de kaart die Spanje in 2007 trekt.

     

    Gerona ontvangt van 17 tot 21 februari 2007 de vijfde editie van het “Gastronomisch Forum”. Het Forum wenst de rijke en gevarieerde Spaanse keuken in de kijker te zetten. Het centrale thema is daarbij “de zee”.  www.forumgastronomic.com

     

    Barcelona doopt 2007 het “Jaar van de Wetenschappen”. Alhoewel de Catalaanse hoofdstad vaak met cultuur, vrije tijd, toerisme, e.d. wordt geassocieerd, is deze stad ook de zetel van de belangrijkste onzerzoekscentra van Europa.

     

    Zoek je eerder de culturele kant van steden op, dan moet je beslist Madrid bezoeken. De Spaanse hoofdstad biedt namelijk een ambitieuze culturele kalender met de driehoek van de Kunstwandeling: het Nationaal Prado Museum, Museum Thyssen-Bronemisza en het Nationale Museum Kunstcentrum Reina Sofia. www.madrid.es of www.madrid.org

     

    ë In 2007 speelt Duitsland op auto en cultuur

     

    Vraag eender wie een aantal automerken op te sommen en de helft ervan zal zeker en vast Duits zijn. Duitsland speelt in 2007 dan ook de de troef van “Autoland bij uitstek” uit. In mei 2006 werd het nieuwe Mercedes-Benz Museum in Stuttgart geopend. De structuur van het museum alleen al is een ware architecturale innovatieve parel. Naast de eerste automobiels ter wereld zijn er meer dan 160 voertuigen samengebracht die de Mercedes-mythe vereeuwigen. Autofans zullen hier hun ogen de kost kunnen geven.

     

    Daarnaast biedt Duitsland ook een enorme rijkdom aan kunst en cultuur aan. Het cultuurevenement bij uitstek in 2007 is de “documenta 12” (16-6 - 23-9-2007) die in Kassel loopt. Dit is ’s werelds belangrijkste tentoonstelling voor hedendaagse kunst die slechts om de vijf jaar plaatsvindt. Deze expositie werd voor het eerst door de kunstenaar Arnold Bode georganiseerd in 1955. In 2007 is het reeds de 12de editie.

     

    ë Frankrijk richt schijnwerpers op Nantes en Montpellier

     

    Nantes biedt zijn bezoekers in 2007 drie bijzondere toeristische bezienswaardigheden: de heropening van het Kasteel van de Hertogen van Bretagne, een artistieke route van 60 km langs de Loire en een wandeling op de rug van een olifant. Wellicht rijzen er nu enkele vragen bij die olifant. Op de voormalige scheepswerven van Nantes worden namelijk een paar buitengewone machines tot leven geroepen waaronder de olifant. De olifant is gemaakt van staal en hout, weegt 40 ton en is 12 meter hoog. Tijdens een wandeling van een half uur kan deze olifant een 30-tal mensen in zijn buik en op zijn rug dragen. Zo zie je maar dat het avontuur soms dichterbij is dan je denkt.

     

    Volgend jaar is tevens een hoogtepunt voor “de stad waar de zon nooit gaat slapen”, Montpellier. In februari opent het Musée Fabre opnieuw zijn deuren na vijf jaren van werken. Het mooie is dat de beschikbare oppervlakte verdubbeld werd tot 9.200m² waarvan 6.000m² tentoonstellingsruimte is. Het museum brengt eer aan zijn stichter François-Xavier Fabre (1766-1837). Van oktober tot december zal er namelijk een retrospective van Fabre plaatsvinden.

    Daarnaast loopt van juni tot september de tentoonstelling “Het impressionisme gezien vanuit de Verenigde Staten”. Deze prestigieuze tentoonstelling verzamelt alle belangrijke impressionistische meesterwerken zoals Monet, Degas, Renoir, Cézanne, Sisley,... die uit Amerikaanse musea komen.

    Bonnes vacances!

     

    31-01-2007 om 18:04 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.etap antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Accor gaat verder met de ontwikkeling

    van het Etap Hotel-netwerk in België

    Opening 4de Etap Hotel in Antwerpen

     

     

     

    In het kader van de ontwikkeling in Noord-Europa opende Etap Hotel onlangs Etap Hotel Antwerpen Centrum Centraal Station, het 4de hotel in België van deze keten na Charleroi, Brussel (Diegem) en Luik.

     

    Etap Hotel werd in 1991 opgericht door Accor als goedkope formule voor de verstandige toerist en zakenreiziger. Etap Hotel Antwerpen Centrum Centraal Station ligt nabij het centraal station van Antwerpen, op 10 minuutjes te voet van het stadscentrum. Het is erg vlot bereikbaar en beschikt over een externe parking.

     

    Het hotel heeft kamers voor rokers en niet-rokers evenals 2 kamers voor mindervaliden, allen aan de prijs van 50 € , voor 1, 2 of 3 personen. De 145 kamers hebben allemaal airconditioning en zijn uitgerust met een groot bed voor 2 personen, een enkel stapelbed, een douche en privé-toilet, een televisietoestel, een automatische wekker, een hangsysteem voor kleren en een werkblad met een stoel. Er wordt een ontbijtbuffet in zelfbediening aangeboden van 6u30 tot 10u van maandag tot vrijdag en van 7u tot 10u30 op zaterdag, zondag en feestdagen.

     

    Automaten met warme en koude dranken en zoete en hartige snacks staan 24u/24 ter beschikking aan de receptie. In de hall van het hotel vindt men een Internet-computerhoek met 24u/24-aansluiting en een telefoonpunt voor de klanten.

    Deze vestiging vormt een aanvulling op het aanbod van Accor dat in deze stad al een Formule 1, een Ibis en een Novotel omvat.

     

    Voor Jan-Albert Kympers, Operations Manager Mercure – Etap Hotel – Formule 1 Belgium “beantwoordt het concept van de Etap Hotels aan een steeds toenemende vraag en biedt het een standaardkamer, waar men zich echt goed voelt.  De prijs-/kwaliteitverhouding is zo uitstekend dat je jezelf wat extraatjes kan gunnen.  Dat is een slimme manier om je budget te beheren”. Met de hulp van Jurgen Van der Haegen, Directeur van het hotel, wil hij van deze nieuwe vestiging een must maken in Antwerpen voor klanten op professioneel bezoek en voor gezinnen of koppels die de streek willen verkennen.

    Het netwerk Etap Hotel geeft de voorkeur aan vestigingen in grote metropolen, stadscentra en nabij grote wegen en luchthavens.  Het richt zich op professionele klanten zowel als op toeristen.

    Etap Hotel Antwerpen Centrum Centraal Station - Lange Kievitstraat 145 - 2000 Antwerpen

    Tel 03- 202 50 20 – www.etaphotel.com

     

     

     

     

     

     

    31-01-2007 om 18:03 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.accor duitsland

    ACCOR VERSTERKT CONTROLE IN DORINTHOTELS

     

     

     

     

    De splitsing van de voormalige Dorintketen is een feit. Enerzijds verwerft Accor met een investering van 52 miljoen Euro een meerderheidsparticipatie in 52 hotels van de Dorint groep. Deze hotels werden sinds enkele jaren geëxploiteerd onder de noemen Dorint-Sofitel, Dorint-Novotel en Dorint-Mercure. Zij worden in de loop van het eerste semester 2007 volwaardige Accor hotels en profileren zich in de toekomst onder de merknamen Sofitel Novotel en Dorint. Part van deze deal zijn o.m. de Sofitel toplocaties in Keulen, Munchen, Berlijn, Frankfurt en Hamburg.

     

    Met een portefeuille van maar liefst 331 hotels in Duitsland, waarvan 8 Sofitel, 17 Novotel en 134 Mercure hotel exploitaties, naast 160 hotels in een meer economische formule zoals Etap en Ibis, is Accor meteen de belangrijkste hotelexploitant in Duitsland.

     

    Ebertz & Partners verwerft de volle eigendom van de 43 resterende Dorint hotels die niet in de eerder aangegane deal waren opgenomen en zorgt tevens voor de verdere exploitatie onder het gevestigde Dorint Label.

    31-01-2007 om 18:02 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs