Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    20-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cook to celebrate
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DELHAIZE BRENGT 9 MICHELINSTERREN NAAR UW FEESTTAFEL

    ‘Cook 2 Celebrate’: 4 topchefs in een uniek en gelimiteerd concept

     

     

     

    Delhaize stelt dit jaar in exclusiviteit een uniek product voor aan haar klanten. De topchefs van het moment, Peter Goossens, Sergio Herman, Yves Mattagne en Roger van Damme hebben samen met Delhaize het Taste of Inspirations ‘Cook 2 Celebrate’-concept ontwikkeld. In deze stijlvolle doos bevinden zich de ingrediënten van één recept voor twee personen van de hand van één van de chefs. De klant moet het enkel nog klaarmaken en serveren om te kunnen genieten van een echte sterrenmaaltijd. Klanten kunnen deze doos vanaf 9 december bestellen voor de feestdagen. Er wordt slechts een beperkte oplage van 8000 dozen aangeboden.

     

    Delhaize biedt met dit product een primeur aan in de Belgische distributie. Het is een unicum dat 4 chefs van dit niveau samen dit product aanbieden. Delhaize heeft niemand minder dan Peter Goossens (Hof van Cleve- 3 Michelinsterren), Sergio Herman (Oud Sluis- 3 Michelinsterren), Yves Mattagne (Sea Grill- 2 Michelinsterren en Roger Van Damme (Het Gebaar- 1 Michelinster) rond de keukentafel verzameld. Het spreekt voor zich dat Delhaize dit product lanceert in zijn Taste of Inspirations-gamma.

     

    Het concept is dan ook revolutionair: de klant kan de gerechten zelf bereiden op basis van het recept en de uitleg die door de chefs zelf zijn ontwikkeld. De bereiding is eenvoudig uitgelegd in een stappenplan en neemt tussen de 15 en 45 minuten in beslag. Dankzij de verse kwaliteitsproducten in de doos kunnen de klanten genieten van een echte culinaire maaltijd.

     

    Elke doos bevat de ingrediënten voor één gerecht voor twee personen, samen met een brochure waarin het recept en de bereiding worden uitgelegd. Deze exclusieve maaltijden worden aangeboden aan de democratische prijs van 30 euro per doos. Voor het topdessert betaalt de klant 18 euro.

     

    Elke chef heeft speciaal voor “Cook 2 Celebrate” een uniek recept ontwikkeld dat ze zelf ook zouden bereiden in hun eigen restaurant. Yves Mattagne stelt de klanten een gebraden zeebaarsfilet met kreeftenbearnaise voor, samen met gekonfijte tomaat, groene asperges en zeekraal. Sergio Herman presenteert een kalfsribeye, bereid op 2 manieren, samen met triangolini, crème van aardpeer, shimeji en papadum. Peter Goossens heeft een recept van Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt gecreëerd. Roger van Damme, tot slot, ontwikkelde een verrassend dessert op basis van Belgische chocolade.

     

    Het is geen toeval dat de „Cook 2 Celebrate.-dozen enkel beschikbaar zijn in de winkels van Delhaize. De supermarktketen biedt zijn klanten onder zijn verschillende huismerken dagelijks innovatieve kwaliteitsproducten aan tegen de beste prijs. Het spreekt dus voor zich dat de „Cook 2 Celebrate.-dozen opgenomen zijn in het Taste of Inspirations-gamma, dat al 150 referenties telt voor liefhebbers van authentieke en originele producten van superieure kwaliteit.

     

    De “Cook2Celebrate”-doos wordt ongetwijfeld een gegeerd product aangezien er maar 8000 dozen in totaal zullen aangeboden worden aan de klanten, dat wil zeggen 2000 dozen per chef. Klanten kunnen de doos bestellen vanaf 9 december tot en met 31 december, tenzij het gelimiteerd aantal dozen voor deze einddatum al gereserveerd zijn. Klanten kunnen hun bevestigde bestellingen dan afhalen op 31 december in de Delhaizewinkel waar ze de bestelling hebben gedaan.

     

    Omdat alle creaties van deze chefs een delicaat smakenpallet hebben, is er een deskundig wijnadvies nodig om deze bereidingen perfect te begeleiden. Dit zijn de wijnen die de wijnspecialisten van Delhaize hebben geselecteerd en die perfect bij ieder recept passen.

    Voor de Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt van Peter Goossens Château Cambon de la Pelouse 2009 (Bordeaux), € 16,49. Voor de gebraden zeebaars, kreeftenbearnaise, gekonfijte tomaten, groene asperges en zeekraal van Yves Mattagne La Capitana Chardonnay 2011 (Chili), € 6,99. Voor de kalfsribeye op twee wijzen, triangolini, aardpeercrème, shumeji en papadum van Sergio Herman Whale Pod 2010 (Zuid-Afrika) € 9,99. Voor de Belgische chocolade van Roger Van Damme is er een Domaine Barrère 2009 (Jurançon), € 9,99.

     

    Begin november 2011 bestond het netwerk van Delhaize België uit 817 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop .n Go, Tom&Co en Red Market) realiseerde Delhaize België in 2010 een omzet van 4,8 miljard euro. In 2010 had Delhaize België een marktaandeel in België van 26,3%. De onderneming heeft meer dan 17.000 medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, die actief is in 11 landen op 3 continenten. Begin november 2011 telde het netwerk van Delhaize Groep 3.362 winkels. De groep stelt ongeveer 154.000 mensen te werk. RVH.

     

    20-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plug to drive
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Europcar kiest ‘Plug to Drive’-netwerk van Total voor de promotie van zijn elektrische voertuigen

     

     

     

    Total Belgium, toonaangevend speler in de verkoop van brandstoffen in België, en Europcar België, Belgisch leider in de autoverhuur, hebben een partnerakkoord gesloten om elektrische voertuigen en het snel opladen ervan in servicestations te promoten.

     

    Europcar-klanten kunnen voortaan het laadpaalnetwerk van Total België gebruiken om hun elektrische wagen op te laden. Om dit snel opladen nog te vergemakkelijken, bieden de twee bedrijven de voorafbetaalde ‘Plug to Drive’-kaart aan, waarmee gebruikers voor de prijs van 4 euro hun wagen in tien minuten kunnen opladen en genieten van ongeveer 50 kilometers extra autonomie.

     

    “Dit partnerschap stelt ons in staat om, dankzij de feedback van Europcar-klanten, de snellaaddiensten van Total te laten evolueren om zo nog beter te beantwoorden aan

    de noden van de elektrische mobiliteitsgebruikers,” verklaart Patrice Brès, algemeen directeur bij Total Belgium.

    “Met dit partnerschap biedt Europcar zijn klanten een totaaloplossing voor hun verplaatsingen met een elektrische wagen, ongeacht of die louter als test van de technologie gebeuren of al deel uitmaken een groene mobiliteitsreflex; als baanbrekend verhuurbedrijf nemen wij die rol op ons,” stelt Didier Fenix, algemeen directeur bij Europcar België. Total Belgium, dat een proefnetwerk van 12 elektrische

    laadpalen heeft, koos Europcar als partner voor het experimenteren, analyseren en anticiperen in de elektrische mobiliteitsmarkt.

     

    De twee bedrijven willen samen het gedrag van klanten analyseren om zo hun respectievelijk aanbod van elektrische producten te blijven ontwikkelen. Total Belgium heeft ervoor geopteerd de evolutie van de vraag vóór te zijn, door vanaf nu het snelladen toe te voegen aan zijn assortiment brandstoffen. Europcar, dat zich al vele jaren positioneert op de elektrische mobiliteitsmarkt, heeft van zijn kant partnerakkoorden gesloten met verschillende autoconstructeurs om de eerste elektrische wagens in het verkeer te brengen in België. RVH.

    www.total.be - www.total.com  - www.be.total.com

    www.europcar.be -  www.europcar.com/corporate

    19-11-2011 om 21:54 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beaujolais nouveau primeurwijnen bij Carrefour

    Beaujolais Nouveau: primeurwijnen

     

     

     

    De Beaujolaiswijnen lanceren traditioneel de derde week van november de nieuwe oogst in de vorm van de Beaujolais nouveau. Een traditioneel jonge wijn die behoorlijk fris wordt gedronken, circa 11°, die ondanks enige kritiek, toch elk jaar opnieuw een massale belangstelling meekrijgt.

     

    Carrefour, een sterkhouder inzake wijnen in de grootdistributie, heeft andermaal een selectie gemaakt en zorgt met de Beaujolais Nouveau 2011, 2.99€, de Beaujolais Villages Nouveau 2011, 3.29€ en Château de la Palud Beaujolais Villages Nouveau 3.79€ voor een leuk assortiment.

    Deze jonge wijnen alle het product van de Gamaydruif, gebotteld door Louis Vincent voor Vignes et Terroirs hebben een mooie rood purperen kleur, zijn mooi rond en fris en weten talloze wijnliefhebbers te bekoren.

    De Beaujolais Nouveau, 12.5% alc heeft de geur van rode bessen en vruchten, is niet alleen evenwichtig van structuur maar zorgt voor een fruitige elegantie. Ook de Beaujolais Village, 12.5% alc., houdt deze fruitige elegantie aan en heeft een mooie dieprode kleur.

    De Château de la Palud, 12% alc., werd op het domein gebotteld  en geniet van de wilde landerijen die tegelijk van een sober maar toch aangenaam klimaat genieten en zich rondom de rivier Samsons uitstrekken. Hier ontpopt de Gamaystruik zich tot een milde en vruchtbare druif. Het zijn aantrekkelijke wijnen die bij een huisbereiding van wild en rood vlees, maar ook bij charcuterie en pittige, aromarijke kaasschotels  een perfecte aanvulling vormen voor een gezellige maaltijd onder vrienden of met familie. RVH.

    www.carrefour.eu

     





    19-11-2011 om 21:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Granc Cru Kerst

    Een overheerlijke Grand Cru Kerst 2011…

     

     

     

     

    Alle chocoladeliefhebbers kunnen deze kerst een mooi cadeau verwachten. De chocoladefabrikant uit Tain l’Hermitage is namelijk een nieuwe doos Grands Crus bonbons aan het samenstellen om het jaar 2011 glansrijk af te sluiten.

     

    In een doos die exclusief ontworpen is voor de feestdagen zijn vier Grand Cru ganaches samengebracht, waarin we de kracht van Abinao, de fruitigheid van Manjari, de fondant van Macaé en de zachte kruiden van Nyangbo terug vinden: Grand Cru Ganache Manjari 64%, Grand Cru Ganache Abinao 85%, Grand Cru Ganache Macae 62% en de Grand Cru Ganache Nyangbo 68%

    Doos van 16 Grands Crus ganaches pure chocolade

     

    Voor de allergrootste liefhebbers zal er onder de kerstboom tevens een assortiment van fijne bonbons te vinden zijn.

    De praliné, de Grands Crus ganaches en de omhulsels van pure, melk of witte chocolade zijn een genot voor de smaakpapillen en worden geleverd in een prachtige doos: Grand Cru Ganache Guanaja 70%, Grand Cru Ganache Jivara Lactée 40%, Amandel- en hazelnootpraliné omhuld met witte chocolade en Ganache van Moka-koffie uit Ethiopië

    Doos van 16 zorgvuldig geselecteerde fijne bonbons

     

    Voor de onvoorwaardelijke aanbidders heeft Valrhona zijn beroemde truffelrecept opnieuw uitgevonden: Een ganache van melkcrème, zacht en vol, met tonen van een fruitige chocolade, een doos van 16 chocoladetruffels. RVH.



    19-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leonidas kerst

    Voor kerst verwent Leonidas de brave, maar toch ook ongeduldige kinderen, die verzot zijn op lekkers!

     

     

     

     

    Schenk hen een adventskalender, volgestopt met chocolaatjes en cadeautjes.

    Wanneer Kerstmis nadert, staan er heel wat kinderen te popelen om de kerstboom te versieren en daarna hun cadeautjes uit te pakken. Meester-chocolatier Leonidas heeft daarom een adventskalender ontworpen om de nieuwsgierigheid van de allerjongsten en hun bijhorende snoeplust te bevredigen.

     

    De ietwat ongewone kalender in de vorm van een kerstboom heeft mooie laatjes die genummerd zijn van 1 tot 24. Overheerlijke chocolaatjes van Leonidas worden telkens uitgelicht en worden dag na dag onthuld door de kleine handjes en de verwonderde oogjes van onze peuters, die dol zijn op zoetigheden en ontdekkingen.

     

    Zijn uw jonge spruiten nog onervaren chocoladeproevers of al fijne kenners? Allemaal zullen ze verwend worden want de kalender kan ook gepersonaliseerd worden volgens hun eigen smaak. Kies voor ontdekking en afwisseling! Als je weet dat ze als een blok vallen voor melkchocolade, kun je misschien ook een witte praline of een stukje marsepein toevoegen, zodat hun smakenpalet uitgebreid wordt.

     

    Omdat Leonidas niets aan het toeval heeft overgelaten, kan de prachtige met rood en goud versierde kalender na gebruik op zolder opgeborgen worden tussen de kerstverlichting en de kleurige kerstballen. Het jaar nadien kan de magische kalender opnieuw gevuld worden met suikergoed en prachtige verrassingen, en zo je kinderen telkens opnieuw in vervoering brengen. Een origineel en tijdloos cadeau. Om van te genieten, dag na dag! RVH.

    www.leonidas.com

     

    19-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Le Chalet de Pierre

    Le Chalet de Pierres, charme op grote hoogte

     

     

     

     

    Aan de voet van de piste van Les Verdons – een van de mooiste afdalingen van het skigebied Les Trois Vallées – ligt Le Chalet de Pierres met zijn terras dat uitkijkt over een sneeuwtapijt en een dak in oud hout dat zich aftekent tegen een azuurblauwe hemel. Bewerkte balustrades in dennenhout en typische objecten uit de Savoie creëren de warme sfeer van Les Airelles Ormello.

     

    Dit chalet vol snuisterijen, bonte schilderijen en oude canapés vertelt een eigen verhaal waarin jeugdherinneringen aan thuis of bij oma een grote rol spelen. De plek wordt aanbevolen door estheten en is erg in trek bij skiërs, snowboarders en zelfs wandelaars die er samenkomen om te genieten van een warme wijn, een lunch of een onvergetelijke, lekkere pauze. Binnen heeft de chalet gezellige hoekjes voor verliefde koppeltjes, maar ook grote houten tafels waar overdag en ’s avonds gezinnen en vrienden aanschuiven voor een lekkere en feestelijke familiekeuken! De mezzanine biedt een onmetelijk uitzicht over de pistes en de top van de Saulire.

     

    Le Chalet de Pierres, dat steen per steen opnieuw werd opgebouwd (alle stenen zijn afkomstig van een oud station in La Maurienne), is al verschillende decennia verankerd in het culturele erfgoed van dit wintersportgebied. Het is een Alpeninstituut dat druk bezocht wordt door de jetset voor zijn zuidelijke oriëntatie, de rijke keuken en het ongelofelijke cachet.

    Deze oase van geluk te midden van de pistes werd ingericht door “Madame” Raymonde Fenestraz die later de leiding overliet aan drie kleurrijke personages: Yvette Saxe en de gebroeders Chassagnol, ook wel de “Beaux gosses” genoemd worden. Hun goede humeur en historische replieken maakten de reputatie van dit restaurant langs de piste. De bezoekjes van “Madame”, in haar skipak en uitgedost met al haar juwelen, vormden stof voor heel wat conversaties. In 2010 werd Le Chalet de Pierres – befaamd om zijn immens terras, zijn taart met Beaufort en zijn ongelofelijke dessertenbuffet – overgenomen door Stéphane Courbit en geleid door Séverine Pétilaire-Bellet. Sindsdien is deze plek misschien nog magischer geworden.

     

    Op het terras wachten tafels vol heerlijke zoetigheden op de skiërs. Te midden van dit festival van kleuren, geuren en smaken staan watervallen van meringue, piramides van fruittaarten met daartussen chocoladedennenappels. Chef Lionel Horlandynio en zijn koks maken van iedere maaltijd een feestelijk en gezellig moment. U kunt genieten van de traditionele Franse keuken of van specialiteiten van de Savoie. De obers en serveersters dragen, net als vroeger, baretten – rode voor de vrouwen, zwarte voor de mannen – en ze zijn gekleed in vestjes en kniebroeken in geribd fluweel. Zo vormen ze een vrolijk spektakel te midden van de 500 gasten waarvoor plaats is in het restaurant. De kinderen (maar ook de volwassenen) kunnen zich uitleven op de schaatsbaan die open is van december tot april.

     

    Verder worden er tijdens de lunch ook concerten georganiseerd en ’s avonds tovert een dj het terras om tot een echte dansvloer. Vooral tijdens de twee nieuwe thema-avonden: een “Champagneavond” en een “Wodka-avond!”. Deze feestelijke sfeer heeft een sneeuwbaleffect: “Verdons by night” biedt één avond op twee in de week nachtskiën aan. De pistes van Les Verdons zijn dan open. En voor u aan dit avontuur onder de sterren begint, kunt u langs de pistes nog genieten van een glas warme wijn.

     

    Le Chalet de Pierres behoudt de authenticiteit van een pisterestaurant maar dan gecombineerd met de luxueuze charme van een dienstverlening met aandacht voor de kleinste details. RVH.

     

     







    18-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    16-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citytrip Ierland

    NAAR IERLAND VOOR  EEN CITYTRIP

     

     

     

     

    Dat Ierland bekoort met natuurschoon, cultureel erfgoed, oude tradities en legenden is algemeen bekend. Dat er in de Ierse Republiek verschillende steden zijn die in aanmerking komen voor een leuke en boeiende citytrip is minder geweten. Ook in het najaar en tijdens de jaarwisseling is Ierland een goede reisbestemming voor een ‘city break’.

     

    Dublin: Veelzijdige hoofdstad

    Een bezoek aan de Ierse hoofdstad is een aaneenschakeling van aangename verrassingen. Dublin is één van de vriendelijkste steden van de wereld. Je wordt er met open armen ontvangen, in de pubs waar je zomaar aan de praat raakt met de lokale mensen, op straat, als je in het spoor loopt van schrijvers, dichters, acteurs, muzikanten en andere kunstenaars die sinds eeuwen deze kosmopolitische stad doen vibreren.

     

    Dublin is door de UNESCO uitgeroepen tot Stad van de Literatuur (www.dublincityofliterature.ie) . Drie van de vier Ierse Nobelprijswinnaars Literatuur zijn met de stad verbonden: Bernard Shaw, Samuel Becket en de dichter Yeats ( dichter Seamus Heaney komt dan weer uit de andere bruisende hoofdstad Belfast). Ook bekende namen zoals Joyce, Swift, Wilde en Behan zijn synoniemen voor Dublin. Je kunt dus een citytrip Dublin helemaal in het teken stellen van de literatuur, een ontmoeting met  het literaire erfgoed in musea, woonplaatsen van schrijvers en hun favoriete pubs.

     

    Naast literatuur zijn nog tal van andere thematische bezoeken aan Dublin mogelijk. Dublin is de perfecte mix van oud en nieuw, een stad waar je reist naar het verleden maar ook een moderne, hedendaagse en trendy plek.

     

    Belfast : Muzikale sfeer

    Het Noord Ierse Belfast is misschien wel de meest verrassende citytrip reisbestemming van Ierland. De stad is bekend om zijn fantastische muziekscène die zijn hoogtepunt beleeft tijdens de jaarlijkse Belfast Music Week en bij de uitreiking van MTV European Music Awards. Dit glamour event vindt plaats in de Odyssey Arena waar 14.000 toeschouwers de show met wereldsterren zoals Lady Gaga, Justin Bieber en Rihanna zullen bijwonen.

     

    Tijdens een citytrip naar Belfast ga je niet alleen naar live concerten van pop, beat, folk, jazz, maar bezoek je ook Belfast Music Exhibition en neem je deel aan de Belfast Music Tour. (www.gotobelfast.com , www.belfastmusic.org)

     

     

    Cork: Gastronomische klasse

    Helemaal in het zuiden van Ierland ligt Cork, hoofdstad van het gelijknamige graafschap. De geschiedenis gaat terug tot de dertiende eeuw, vandaar de vele historische bezienswaardigheden zoals de twee grote kathedralen. Eigenlijk kan het oude stadscentrum van Cork zich meten met de historische kern van Dublin. Het is een sfeervolle stad met ook moderne gebouwen zoals het Opera House en aantrekkelijke winkelstraten zoals St. Patrick’s Street.

     

    Voor een citytrip met de nadruk op gastronomie is Cork een uitgelezen bestemming. Er zijn excellente restaurants, chique bars en levendige pubs. Overal in Ierland wordt Cork geassocieerd met een rijke gastronomie en wie zich daarvan wil overtuigen hoeft maar een bezoek te brengen aan The English Market die je het beste kunt omschrijven als ‘a delight’ (www.corkenglishmarket.ie). (www.corktourist.com)

     

     

    Citytrip Tour Ierland: Makkelijk bereikbaar

    Met Dublin, Belfast en Cork zijn we wat Ierse citytrip reisbestemmingen betreft helemaal niet rond. Een tour langs boeiende Ierse steden voert eveneens naar Derry/Londonderry, Galway en andere plaatsen die altijd verrassingen inhouden, die een city break in Ierland naar een hoog niveau tillen waarvan je de mooiste herinneringen bewaart.  Derry/Londonderry is bovendien de cultuurhoofdstad van het Verenigd Koninkrijk in 2013.RVH.

     

    Tourism Ireland - Louizalaan 66 - 1050 Brussel - T 02 275 01 71

    info.be@tourismireland.com - www.discoverireland.com

     

     

    16-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    15-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaamse dagtoeristen

    Vlaamse dagtoeristen hebben een voorkeur voor bestemmingen in Vlaanderen.

     

     

     

     

    Uit het Onderzoek Dagtoerisme 2010-2011 blijkt dat een kwart van de Vlamingen minstens één maal per maand op daguitstap gaat. Bijna 70% onder hen blijft tijdens deze daguitstap binnen Vlaanderen.

     

    De provinciale toeristische organisaties, het Steunpunt Toerisme en Recreatie en Toerisme Vlaanderen zijn de opdrachtgevers van het allereerste onderzoek waarin de activiteiten van Vlamingen, Walen en Brusselaars tijdens daguitstappen uitgebreid onder de loep worden genomen. Tijdens het onderzoek, uitgevoerd door Idea Consult en Ivox, werden 2.000 panelleden wekelijks bevraagd over hun dagtoeristisch gedrag. Daarbij werd onder andere gepolst naar frequentie, bestemming, activiteiten, vervoerswijze en  hun uitgaven.

     

    Het onderzoek toont aan dat ruim 25% van de Vlamingen minstens één keer per maand een daguitstap maakt. Tijdens deze trips, blijven ze meestal binnen het Vlaams Gewest (68%). Andere belangrijke bestemmingen zijn Wallonië (11%), Brussel (8%) en Nederland (6%). Uit het onderzoek blijkt tevens dat een persoon tijdens een daguitstap gemiddeld € 37,9 uitgeeft. Gezien de populariteit van Vlaanderen als bestemming, betekent dit dat Vlaamse dagtoeristen een niet te onderschatten economische impuls geven aan het toerisme in hun eigen regio.

     

    Het rapport over de resultaten van dit pilootonderzoek is te raadplegen via de websites van de provinciale toeristische organisaties, het Steunpunt Toerisme en Recreatie en via www.toerismevlaanderen.be RVH.

     

    15-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campari kalender 2012

    Campari kalender 2012 is een toost op het leven

     

     

    De 13e editie van de Campari kalender, werd voorgesteld in Milaan. De titel verklapt voor een stuk al waar de kalender dit jaar om draait: met It’s the end of the world, baby baseerde Campari zich op de voorspelling van de Maya’s dat de wereld op 21 december 2012 zou eindigen en helemaal zou veranderen.

     

    Campari treedt tegen deze neerslachtige voorspelling op met een positieve aanpak: vol positivisme kijken naar de intrigerende theorieën en ze vervolgens visueel voorstellen in een serie krachtige, inspirerende foto’s met Hollywoodactrice en topmodel Milla Jovovich.

     

    Om het publiek mee te nemen op een adembenemende visuele reis, stelt Campari zijn nieuwste protagoniste voor in levendige shots die een mogelijk einde van de wereld uitbeelden. De kalender is opgebouwd uit opmerkelijke gebeurtenissen die gaan van dramatische Woestijnvorming en Orkanen tot Alien invasies en meteorieten. De scenario’s zijn zowel gebaseerd op de moderne film als mythische en bijbelse taferelen.

     

    Poserend in prachtige outfits, weet Jovovich het publiek alvast te bekoren; ze neemt een zelfzekere houding aan, straalt kracht uit en heeft daarbij controle over het onwetende. Met haar co-star Campari, brengt ze letterlijk een toost uit op het leven.

     

    Dimitri Daniloff, één van de meest gerenommeerde internationale fotografen, bracht de 13e editie van de kalender in beeld. Een vanzelfsprekende keuze voor dit betoverend verhaal: de Parijse fotograaf brengt de scènes stuk voor stuk perfect in beeld, alsof fantasie werkelijkheid wordt. Toch was het een complex en lang proces, want de productie werd gefinaliseerd met special effects die de doorslaggevende factor waren om de scènes tot leven te brengen.

     

    De Campari kalender, waar er wereldwijd maar 9.999 exemplaren van gedrukt worden, zal niet verkocht worden, maar zal internationaal verdeeld worden onder vrienden en fans van het merk. RVH.

    www.campari.com - www.facebook.com/campari - www.camparigroup.com

     







    15-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campari kalender 2012

    Campari kalender 2012 is een toost op het leven

     

     

    De 13e editie van de Campari kalender, werd voorgesteld in Milaan. De titel verklapt voor een stuk al waar de kalender dit jaar om draait: met It’s the end of the world, baby baseerde Campari zich op de voorspelling van de Maya’s dat de wereld op 21 december 2012 zou eindigen en helemaal zou veranderen.

     

    Campari treedt tegen deze neerslachtige voorspelling op met een positieve aanpak: vol positivisme kijken naar de intrigerende theorieën en ze vervolgens visueel voorstellen in een serie krachtige, inspirerende foto’s met Hollywoodactrice en topmodel Milla Jovovich.

     

    Om het publiek mee te nemen op een adembenemende visuele reis, stelt Campari zijn nieuwste protagoniste voor in levendige shots die een mogelijk einde van de wereld uitbeelden. De kalender is opgebouwd uit opmerkelijke gebeurtenissen die gaan van dramatische Woestijnvorming en Orkanen tot Alien invasies en meteorieten. De scenario’s zijn zowel gebaseerd op de moderne film als mythische en bijbelse taferelen.

     

    Poserend in prachtige outfits, weet Jovovich het publiek alvast te bekoren; ze neemt een zelfzekere houding aan, straalt kracht uit en heeft daarbij controle over het onwetende. Met haar co-star Campari, brengt ze letterlijk een toost uit op het leven.

     

    Dimitri Daniloff, één van de meest gerenommeerde internationale fotografen, bracht de 13e editie van de kalender in beeld. Een vanzelfsprekende keuze voor dit betoverend verhaal: de Parijse fotograaf brengt de scènes stuk voor stuk perfect in beeld, alsof fantasie werkelijkheid wordt. Toch was het een complex en lang proces, want de productie werd gefinaliseerd met special effects die de doorslaggevende factor waren om de scènes tot leven te brengen.

     

    De Campari kalender, waar er wereldwijd maar 9.999 exemplaren van gedrukt worden, zal niet verkocht worden, maar zal internationaal verdeeld worden onder vrienden en fans van het merk. RVH.

    www.campari.com - www.facebook.com/campari - www.camparigroup.com

     







    15-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    14-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Lavazzers

    THE LAVAZZERS

    Lavazza herenigt 12 meesterfotografen voor de jubileumeditie van de 20ste Lavazza Calendar

     

     

     

    The Lavazzers is de naam van de jubileumeditie van de 20ste Lavazza Calendar die in Milaan is gepresenteerd. Speciaal voor dit indrukwekkende event herenigt deze twintigste kalender 12 meesters in de fotografie die de afgelopen jaren hebben bijgedragen aan het grote succes van de Lavazza Calendar.

     

    Erwin Olaf, Thierry Le Gouès, Miles Aldridge, Marino Parisotto, Eugenio Recuenco, Elliott Erwitt, Finlay MacKay, Mark Seliger, Annie Leibovitz, Albert Watson, David LaChapelle, Ellen von Unwerth. Allen hebben zich enthousiast ingezet en vieren hun relatie met Lavazza- koffie aan de hand van zelfportretten. De 12 fotografen werden begeleid door het agentschap Armando Testa, ook voor deze editie producent van de Lavazza Calendar. De fotografen hebben een interpretatie van zichzelf gemaakt door middel van innovatieve, ongebruikelijke en creatieve shots.

     

    “Elk jaar experimenteert de Lavazza Calendar met nieuwe artistieke trends en verschillende thema’s die geïnterpreteerd worden door een internationale artiest”, aldus Francesca Lavazza, Corporate Image Director van de Lavazza Group. “Voor deze voor onze communicatie zo belangrijke editie wilden we iets anders doen en hebben om die reden deze grootse fotografen gevraagd zelfportretten te maken die

    geïnspireerd zijn door onze espresso; het resultaat is werkelijk spannend. Aangezien we zo gewend zijn fotografen te zien achter hun camera, is het nu een geheel nieuwe invalshoek om ze als hoofdpersoon voor de camera te zien wat leidt tot unieke portretten. Zo laat David LaChapelle in een shot met de titel “Een gewone ochtend verandert in een Paradijs”, zien hoe koffie “als tool kan dienen om mijn geest in versnelling te zetten” en toont Erwin Olaf in zijn foto met de titel “mijn gedachten vliegen weg” hoe hij Lavazza koffie linkt aan de manier waarop hij mensen portretteert. Erwin verklaart daarbij: “wanneer ik Lavazza koffie drink, denk ik op natuurlijke wijze aan het menselijk lichaam”.

     

    De kalender is een galerie van sterk suggestieve beelden, soms met humoristische en geheimzinnige foto’s, soms met elegante beelden die doen denken aan sculpturen. Iconen die ontcijferd moeten worden; het uiteindelijke resultaat draait om diversiteit en de zelfbeschouwende, surrealistische benadering van elke artiest die bijdragen aan een uniek project dat traditionele fotografie, geavanceerde technieken en, in sommige gevallen, digitale kunst samenbrengt.

     

    Het icoon en de drijvende factor achter de 2012 Calendar en het gehele project rondom de viering van het twintigjarig jubileum is Valerie van der Graaf. Het jonge Nederlandse model, hoofdrolspeelster in de foto’s van Ellen von Umwerth, verschijnt op de cover van de 2012 Calendar waarop zij de kaarsen uitblaast voor een symbolische verjaardag met dubbele betekenis: het is de twintigste editie van de Lavazza Calendar en Valerie is ook twintig jaar oud – er kan geen betere woordvoerdster zijn met het oog op de toekomst.

     

    Net als de 1995 Calendar, ook geschoten door Ellen von Unwerth, die draaide om de vieringen rond het honderdjarig bestaan van het bedrijf met een zeer jonge Amber Smith voor een enorme verjaardagstaart, laten deze nieuwe beelden, genomen door de Duitse fotografe, Valerie zien met 20 verjaardagskaarsjes. In het zelfportet in de 2012 Calendar laat Ellen zien er weer klaar voor te zijn om samen met Lavazza deze nieuwe uitgave van de Calendar te vieren. RVH.





    14-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ocean Spray cranberry's

    Ocean Spray, een brede waaier aan producten op basis van cranberry’s

     

     

     

    Naast deze compote biedt Ocean Spray een brede waaier aan 100% natuurlijke sappen op basis van cranberries, zonder kleurstoffen, bewaarmiddelen of artificiële geurstoffen. De Ocean Spray producten staan sinds 1930 voor knowhow, smaak, kwaliteit, voedingswaarden en verfrissing.

     

    « Ocean Spray Cranberry Classic » : de originele drank, een sap dat tegelijk verfrissend, lekker en zuur en zoet is. Een ware bron van vitamine C en antioxidanten. Dankzij zijn verrassende natuurlijke smaak en warme kleur is het een uitstekend ingrediënt in tal van cocktails, waaronder de bekende Cosmopolitan of Sea Breeze. Eveneens verkrijgbaar in handig 200 ml formaat.

     

    « Ocean Spray Cranberry Classic Light » : De light versie van de "Cranberry Classic", zonder toegevoegde suiker, bevat slechts 8 calorieën per 100 ml. Een variant, speciaal voor wie op zijn lijn let.

     

    « Ocean Spray Cranberry & Blackcurrant » : geslaagde mengeling van cranberry met

    andere vruchten, waaronder zwarte bessen. Een harmonische en verfijnde mengeling, die zich ook uitstekend leent voor cocktails. Voortaan bevat dit recept een suikergehalte van slechts 13 %.

     

    « Ocean Spray Cranberry & Pomegranate » : de perfecte en vooral smakelijke mix van cranberry en granaatappel, een ander “superfruit” met erkende weldaden.

    « Ocean Spray Cranberry & Blueberry » : Ocean Spray verenigt de weldaden van cranberry met die van de bosbes, die boordevol polyfenolen en vitamines zit.

     

    « De compote cranberry Ocean Spray » : De fruitige, zoetzure smaak van de Ocean Spray cranberries bezorgt deze compote zijn unieke smaak. Voortaan vindt u deze compote in een glazen bokaal van 250g. Ontdek snel zijn vernieuwd met 50% extra fruit (goed voor een totaal fruitgehalte van 45%) en 100% natuurlijke suikers die zorgen voor een betere vertering door het organisme. Na opening is de compote 28 dagen houdbaar.

     

    De Ocean Spray-drankjes zijn verkrijgbaar in de supermarkten in PET-flessen van 1 liter, tegen een aanbevolen verkoopprijs van € 1,99, en in brikjes van 200 ml voor een aanbevolen verkoopprijs van € 1,79 voor een pack van 3 x 200 ml. De compote is vanaf nu eveneens verkrijgbaar in de supermarkten tegen een aanbevolen verkoopprijs van 2,19€/250g. Ocean Spray, al generaties ten dienste van ons welzijn. RVH.

    www.oceanspray.be

     

     

     





    14-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs