VACATURE START MET EIGEN TELEVISIEZENDER
Vanaf 3 september start Vacature TV. Hiermee is Vacature het eerste carrièremedium in België dat een eigen televisiezender opstart om tegemoet te komen aan de verwachtingen van de nieuwe m/v met talent. Die wil immers meer en meer on demand bediend worden.
Vacature TV is een wekelijks magazine over alles wat de dynamische professional aan het hart ligt. In verschillende rubrieken worden diverse thema's belicht. Zo staat er wekelijks een 'Bedrijf in de kijker'. Daarnaast is er ook 'Starters', een docusoap over 3 jonge pas afgestudeerden. Vacature TV brengt verslag uit over hun eerste stappen in de professionele arbeidmarkt.
In de rubriek '101 vragen aan Vacature' worden alle werkgerelateerde vragen beantwoord door een team van verschillende experts zoals bijvoorbeeld Prof Dr Herman Van den Broeck van de Vlerick Management School. In de rubriek 'In het nieuws' gaat Vacature TV dieper in op het belangrijkste nieuwsitem van de week. Hier wordt vooral gefocust op de implicaties die dat nieuwsfeit heeft op de werknemers en de sector in het algemeen. De kijkers krijgen ruimschoots de kans om online over verschillende thema's verder te discussiëren via de Vacature discussiefora.
In de rubriek 'Vacant' stellen één of meerdere bedrijven openstaande vacatures voor aan de potentiële medewerkers. Naast een zeer duidelijk beeld van de onderneming krijgt de kandidaat hier bovendien een visuele voorstelling van de functie zelf.
Vacature TV wordt gemaakt door het productiehuis DED's It Productions, dat sinds enkele maanden opereert in een joint venture met Studio 100. DED's It produceerde sinds de opstart zes jaar geleden, onder meer programma's voor VT4, VTM en VRT.
Ook bedrijven reageren enthousiast op de komst van Vacature TV. In een arbeidsmarkt waarin schaarste heerst voor een aantal functiegroepen, is elk nieuw kanaal dat de doelgroep adequaat bereikt welkom, zeker als het tegelijk inspeelt op nieuwe vormen van rekruteren. RVH.
02-09-2007 om 13:20
geschreven door rvh 
|