Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    05-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Riesling open /2

    Neumunster abdij:

     

     

     

    Het Ilot Sacré van Luxemburgstad herbergt meerdere indrukwekkende culinaire halteplaatsen, terwijl men even verderop, vanop de prachtige promenade, de abdij van Neumunster in het vizier krijgt.

     

    Net voor de afdaling naar de abdij, is er in hartje Luxemburgstad, een merkwaardige wijngaard die de bezoekers laat kennismaken met alle druivensoorten die in het Groot Hertogdom worden weergevonden. Enerzijds een hint om ook de wijnregio of de Moezelstreek te bezoeken en anderzijds een weerspiegeling van de enorme rijkdom die het land te bieden heeft.

     

    De abdij is een merkwaardig gebouw, nadat ze door de monniken werd verlaten, werd ze tot kazerne omgebouwd en huisden hier o.m. Vaubans troepen. Nog later gedegradeerd tot gevangenis, is ze momenteel een schitterend cultureel centrum. De abdij is dan ook in onze moderne tijden een trefpunt van uiteenlopende culturele en kunstzinnige binnen- en buitenlandse manifestaties. RVH.

     

     

     

     

    Toeristische dienst van het Groot Hertogdom Luxemburg

    Kortenberglaan 75 – 1000 Brussel

    info@visitluxembourg.be  - www.visitluxembourg.lu

     

    Luxemburgse wijnen en crémants

    www.vins-cremants.lu - www.verrassendlekker.lu

     

    Info Spoorwegen

    www.nmbs.be

     

     







    05-10-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neuhaus dessert
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    NEUHAUS LANCEERT VERFIJNDE PRALINES MET DE SMAAK VAN 5 BEKENDE DESSERTS

     

     

     

    Neuhaus biedt vanaf half september 5 seizoenspralines met de smaak van 5 bekende desserts aan. Alle grote klassiekers werden verenigd: Tiramisu, Crème brûlée, Sabayon, Moelleux au chocolat en Tarte Tatin. De chocolatier creëerde een verrassende combinatie van klassieke desserts met verfijnde chocolade. Voor deze nieuwe, trendy creatie bedacht hij een speciale vorm die toelaat om met verschillende texturen en smaken te spelen. Deze nieuwe collectie is perfect in harmonie met de gezellige sfeer tijdens de komende herfstmaanden. Zalig genieten...

     

     De Sabayon praline, een delicatesse voor levensgenieters is geïnspireerd op de beroemde sabayon: zoete witte wijn, eieren en suiker worden langdurig opgeklopt om een verfijnd dessert te bekomen.                

    De Tiramisu praline is een heerlijk romige praline met de smaak van tiramisu en Amaretto is versierd met krokante stukjes koekjes. Het schelpje van melkchocolade is gevuld met een ganache op basis van melkchocolade en Amaretto-extract. Een fijn dekseltje van pure chocolade, bestrooid met Amaretti-koekjes sluit het geheel verfijnd af. Een dessert dat “la dolce Italia” in zich draagt …

     

    De “moelleux au chocolat” praline is een karakteristieke praline met een krokant schelpje en een vloeibare kern. De typische chocoladesmaak van een moelleux werd verwerkt in een dessertpraline van krokante fondantchocolade met een karaktervol en vloeibaar hart. De perfecte lekkernij voor liefhebbers van fondantchocolade.

    De “crème brûlée” praline met volle en romige textuur, biedt de intense smaak van vanille en zachte melkchocolade. De “Tarte Tatin” praline tenslotte combineert de smaak van het klassieke dessert van gekarameliseerde appeltjes met de intense smaak van chocolade in een elegant, chocolade schelpje. Binnenin ontdekken we een overheerlijke ganache van appel en kaneel, bedekt met een laagje melkchocolade en tenslotte bestrooid met krokante stukje gepofte rijst. RVH.

     

     

     

    05-10-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Megavino
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10 jaar Megavino met Spanje als blikvanger

     

     

     

    Van 17 tot 20 oktober e.k. vindt de 10e editie van het wijnsalon Megavino plaats in Brussels Expo. Een feesteditie die zeker niet onopgemerkt zal voorbijgaan want Spanje wordt het grootste gastland ooit in de geschiedenis van Megavino. Het startschot van de editie 2008 werd zopas gegeven met het online gaan van een gloednieuwe website: www.megavino.be

     

    Wat eind de jaren ‘90 begon als een uit de hand gelopen hobby – de organisatie van een wijnsalon op de Heizel voor het grote publiek dat eerder op een ‘mini’vino leek met amper een 30-tal standjes en nog geen 1.000m2 tentoonstellingsruimte – is vandaag uitgegroeid tot hét grootste wijnevent van de Benelux.

    Megavino 2008 bestrijkt ondertussen meer dan 10.000m2 tentoonstellingsruimte, plaats biedend aan 270 exposanten en 23 vertegenwoordigende wijnlanden. Een nieuw record! Naast Spanje wordt de editie 2008 vooral gekleurd door grootschalige landenpaviljoenen van Duitsland, Frankrijk, Italië, Portugal, Chili, Griekenland, Californië, Australië, Oostenrijk tot zelfs Georgië. Vooral de Fransen lijken (eindelijk!) hun weg naar Megavino gevonden te hebben want ze verdriedubbelen dit jaar hun oppervlakte! Ook nieuwe landen tekenen op deze 10e editie voor het eerst present. Dat zijn o.m. Algerije, Mexico, Canada en zelfs Brazilië.

     

    Dat Megavino zo sterk gegroeid is dankt het vooral aan zijn concept dat zoveel meer is dan louter maar een verkoopsalon. Op tientallen plaatsen op de beurs kan de bezoeker gratis deelnemen aan workshops, becommentarieerde proeverijen, themadegustaties of eenvoudige uiteenzettingen over hoe een wijn te leren proeven.

    Maandag 20 oktober richt zich hoofdzakelijk tot de professional die kan deelnemen aan tientallen masterclasses en topproeverijen.

     

    Nieuw en absolute blikvanger wordt de organisatie van een speciaal event ‘jongeren en wijn’ op vrijdagavond 17 oktober. Meer dan duizend jongeren zullen in een speciale loungezaal kunnen kennismaken met hippe en trendy wijnen, speciale verpakkingen en etiketten, wijnen met minder alcohol en calorieën, én op een verantwoorde wijze leren omgaan met alcohol en wijnproeven. Een speciaal aangepaste verlichting en een dj gespecialiseerd in loungemuziek maken van het geheel een tot op heden nooit vertoond event in ons land. Net nú jongeren en alcohol zo gevoelig ligt, wil Megavino aantonen dat wijn bij jongeren leeft en dat een verantwoord wijnverbruik bijdraagt tot de algemene ontwikkeling van jongeren. RVH.

     

     

     

    05-10-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Riesling open

    RIESLING OPEN

     

     

     

    Het historisch hartje van Luxemburg wordt door een aantal renovaties en nieuwe bouwprojecten grondig overhoop gehaald. Zo moeten vlakbij het Centraal Station van Luxemburg, enkele gebouwen plaatsruimen voor nieuwe kantoorcomplexen

     

    Gelukkig blijven diverse historische waardevolle monumenten overeind. Naast de kathedraal, oorspronkelijk een Jezuïetenklooster dat uitgroeide tot het symbool van de Luxemburgse vrijheid, behoudt ook het Koninklijk Paleis met diverse stijlvolle vleugels, zijn origine.

     

    Anderzijds vinden we op diverse locaties in de hoofdstad sporen terug van oude vestigingen, imposante bruggen, getuigenissen van Vaubans doortochten en intieme steegjes, die in hun totaliteit zorgen voor een bijzonder aangename sfeer. Een stad waar men kan genieten en shoppen, maar evenzeer musea kan bezoeken. Een ander niet te verwaarlozen aspect is het feit dat Luxemburg zonder meer het culinaire en gastronomische in de kijker stelt, met de eigen wijnen van de Moezel als zeer belangrijke partner. RVH.

     

     

     

     

    Toeristische dienst van het Groot Hertogdom Luxemburg

    Kortenberglaan 75 – 1000 Brussel

    info@visitluxembourg.be  - www.visitluxembourg.lu

     

    Luxemburgse wijnen en crémants

    www.vins-cremants.lu - www.verrassendlekker.lu

     

    Info Spoorwegen

    www.nmbs.be

     

     







    04-10-2008 om 17:03 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.golden shaker

    41th Golden Shaker by Mandarine Napoléon®

     

     

     

     

    David François, barman van het Sofitel Brussels Le Louise, is de winnaar van de jaarlijkse wedstrijd ‘golden shaker’, dankzij zijn cocktail « Mandarico » .

     

    De winnende cocktail Mandarico bestaat uit 3cl Mandarine Napoléon, 2 cl  Pastis Bardouin, 8 cl Cranberry Caraïbos, 2cl Sirop Spéculos Monin, ½ groene citroen en enkele blaadjes Koriander. Een Pitaya kumquat ananas geeft extra decoratie en kleur.

     

    De creatie van nieuwe cocktails is nauw verbonden met de smaakevoluties en de trendy uitdrukkingen die in gans het culinaire gebeuren worden weergevonden. De 41ste uitgave van deze wedstrijd kreeg bovendien een extra moeilijkheidsgraad aangezien ‘kruiden en aromatische planten’ de ondertoon van de wedstrijd vormden.

     

    De tweede plaats werd veroverd door Michel Van Hecke van het Hilton Brussels met de creatie ‘Don’ t say my name’, terwijl Elodie Neveu van de Belga Queen de derde plaats in de wacht sleepte met haar creatie ‘  Divine Idille ‘. David François verdedigt eveneens de Belgische kleuren tijdens de internationale wedstrijd in Puerto Rico die de beste wereldcocktail 2009 zal aanwijzen. RVH.

     





    04-10-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SkyEurope

     

    SkyEurope introduceert kostenbesparende producten

     

     

     

     

    SkyEurope Airlines biedt twee nieuwe producten aan, Flexi-fare en SkySaver, die speciaal gericht zijn op kleine en middelgrote ondernemingen en zelfstandigen die vaak reizen. SkySaver is een nieuw getrouwheidsprogramma waarmee gemakkelijk tot 20% kan bespaard worden en met Flexi-fare kan men reservaties ongelimiteerd gratis wijzigen, in bepaalde omstandigheden zelfs wanneer men een vlucht gemist heeft!

     

    Dankzij ‘Flexi-fare’ kunnen zakenreizigers en andere klanten gemakkelijk hun vluchtreservatie of hun naam in het reservatiedossier wijzigen. De naam van de passagier kan tot twee uur voor het vertrek nog gewijzigd worden en de vluchturen kunnen tot 24 uur na het vertrek van de geplande vlucht nog gewijzigd worden! De gewenste wijzigingen moeten voor het vertrek van de vlucht via www.skyeurope.com worden ingevoerd, terwijl de wijzigingen na het vertrek van de vlucht enkel via SkyEurope’s call center kunnen worden doorgegeven.

     

    ‘SkySaver’ SkyEurope’s nieuwe bonusprogramma, is de ideale oplossing voor zowel gewone reizigers als zakenreizigers. Het is gebaseerd op het pre-paid principe. Klanten kunnen tickets aan sterk verlaagde prijzen aankopen en krijgen bonussen bovenop. Daarnaast krijgen ze ook kortingen op de transactievergoedingen. SkySaver bestaat in drie versies: SkyBasic, SkyMedium en SkyPremium.

    De onmiddellijke bonus bedraagt 10 tot 20%, afhankelijk van het aangekochte reistegoed, en zonder kredietkaart- en transactievergoedingen te hoeven betalen. Wie bij het SkySaver-bonusprogramma wil aansluiten, mailt een registratieverzoek naar salessupport@skyeurope.com

     

    Naast deze nieuwe bedrijfsvriendelijke producten, stak SkyEurope zijn website recent in een nieuw kleedje en werd de reservatiemodule nog gebruiksvriendelijker. Men kan nu via de website in een paar eenvoudige stappen zowel een vlucht boeken als een hotelkamer reserveren. RVH.

    03-10-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tea time

    Tea Time

     

     

     

     

    De Tea Time van 1 kg is een monument in het assortimentenaanbod van Delacre. Binnenkort bevat hij, naast klassiekers als Marquisettes, Cigarettes Russes en Biarritz enkele nieuwe koekjes. De verpakking heeft een aantrekkelijke facelift ondergaan, net als in het gehele assortimentengamma van Delacre. Ook onze royals en hun gasten krijgen de kans mee te proeven van de nieuwe creaties, want Delacre is hofleverancier.

     

    Nieuwe koekjes creëren die naast 50 jaar oude iconen terechtkomen vraagt het savoir-faire van Delacre. Coeur Blanc is een zandkoekje met cacao in een jasje van witte chocolade. Diamantine heeft een karamellaagje met kokosschilfers. Het laagje wordt met een speciaal caramelisatieproces op het koekje aangebracht, een unicum trouwens voor de koekjesindustrie. De Pain d’Amande heeft een lichte vulling met amandel, terwijl de Metropolitan een krokant koekje is met zwarte chocolade. Deze nieuwkomers brengen het aantal variëteiten op zestien. Als van oudsher gebruikt Delacre voor zijn recepten uitsluitend Belgische chocolade met 100% cacaoboter. De nieuwe assortimententrommels en verpakkingen zijn beschikbaar vanaf oktober 2008. RVH.

    03-10-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lufthansa

    Lufthansa en Brussels Airlines : goede toekomst perspectieven voor Brussels Airlines en Brussels Airport

     

     

     

    Het samengaan van Lufthansa en Brussels Airlines wordt positief onthaald door Brussels Airport.  “De aanhechting van de Belgische luchtvaartmaatschappij bij deze solide Europese luchtvaartgroep biedt een gezond toekomstperspectief voor de toekomst van Brussel Airlines, onze home carrier en de belangrijkste gebruiker van onze luchthaven,” stelt Wilfried Van Assche, CEO van Brussels Airport. Het succes van een luchthaven gaat hand in hand met dat van haar belangrijkste gebruikers/luchtvaartmaatschappijen. Lufthansa behoort tot de absolute wereldtop en is bovendien een Europese maatschappij die grondig vertrouwd is met de complexe eigenheden van onze specifieke luchtvaartmarkt.

     

    Brussels Airport juicht toe dat Brussels Airlines zal blijven bestaan als een aparte entiteit. Brussels Airlines is onlosmakelijk verbonden aan Brussel, de hoofdstad van Europa en dus aan Brussels Airport.

     

    “Brussels Airport heeft vele troeven om een belangrijke hub te worden voor de Lufthansa groep in de toekomst. Zo is Brussels Airport nu reeds een belangrijke Europese poort (gateway) naar midden-Afrika en investeert Brussels Airport momenteel in het verbeteren van de faciliteiten voor de Afrika passagiers.”

     

    Ook de toetreding van Brussels Airlines tot de Star Alliance wordt positief onthaald bij Brussels Airport. “Tot op heden stond Brussels Airport niet echt op de kaart van de grote wereldwijde allianties. Dat zal nu veranderen. Star Alliance is veruit de belangrijkste wereldwijde alliantie met grote lange afstand spelers zoals United, US Airways, Singapore Airlines, Thai Airways, ANA en anderen. Sommigen hiervan vliegen reeds op Brussels Airport, anderen niet. Dit biedt perspectieven voor Brussels Airport en haar passagiers in de toekomst” zegt Van Assche. RVH.

    02-10-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skien in Aosta

     

     

    Grenzeloos skiën in Valle d’Aosta

     

     

    Italië, Frankrijk en Zwitserland bepalen het internationale karakter van Valle d’Aosta. Deze autonome regio ligt aan de voet van de indrukwekkende 4000 meter hoge toppen van de Alpen. Valle d’Aosta is door die ligging tussen hoge bergen een imponerende skiarena. Kilometerslange pistes voeren de skiërs van hoog in de Alpen, van bij de Franse en Zwitserse grens, tot in het dal van Aosta. Daar wacht de vakantieganger nog wat extra: culturele bezienswaardigheden, gezelligheid in authentieke dorpen en een verrassende en rijke gastronomie.

     

    In Valle d’Aosta liggen de verschillende skigebieden niet ver van mekaar en zelfs vanuit de stad Aosta zijn de skipistes snel te bereiken. Met de regionale skipas (SISKI), geldig in alle stations vanaf minimum drie dagen, kun je elke dag een ander skigebied verkennen. Dat kan dus ook vanuit een vaste verblijfplaats via een van de 28 ski stations in het dal of in de stad, waar je na de skipret tevens de cultuur en de rijke tradities van de regio zal ontdekken.

     

    De skigebieden van Valle d’Aosta zijn gezinsvriendelijk. Er zijn veel mogelijkheden voor wie het rustig aan wil doen, er zijn skicentra waar zowel de gevorderden als de beginners en de kinderen die voor het eerst op de latten staan aan hun trekken komen. In elk skidorp zijn er sleepliften voor de kleinsten en kan men sleden of sneeuwfietsen huren. Ook de skischolen plannen activiteiten voor de kinderen terwijl de ouders intussen de zwarte of rode pistes proberen.

     

    De komende winter in Valle d’Aosta heeft heel wat in petto. Als het ware verdoken tussen de hoogste toppen van de Alpen heeft deze regio een bijzondere troef: de perfecte combinatie van natuurschoon en culturele rijkdom waar de skiër en niet alleen de skiër zijn hartje kan ophalen. Valle d’Aosta is daarenboven makkelijk bereikbaar en is verrassend minder ver dan heel wat andere skibestemmingen in de Alpenlanden. RVH.

    www.lovevda.it

     

    02-10-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dekbed

     

    ER ZIT MEER IN EEN DEKBED DAN U DENKT

     

     

     

    U kiest uw dekbed in functie van de vulling, uw lichaamsbehoeften (en die van uw partner), uw kamertemperatuur, het seizoen van het jaar, het onderhoud, …

    Als natuurliefhebber kunt u uw gading vinden in de verschillende donsdekens en natuurdekbedden met wildzijde en kameelhaar. U staat liever zelf voor de was in? Kies dan een synthetisch dekbed. De Thinsulate dekbedden vormen het paradepaardje onder de synthetische dekbedden. Ze zijn gemaakt uit hoogstaand synthetisch hightechmateriaal (zie ook winter- en sportkledij: duurzaam en sterk).

     

    Bij de keuze van uw dekbed, houdt u best rekening met …

    ... hoe het aanvoelt

    Een donsdeken voelt heel licht aan, een synthetisch dekbed al iets zwaarder en een natuurdekbed voelt het zwaarste aan.

    ... uw lichaamstemperatuur en de kamertemperatuur

    De ideale temperatuur in de slaapkamer ligt tussen 16° C en 18° C. Indien u snel kou krijgt of in een heel frisse kamer slaapt, kiest u beter een warmer dekbed. Indien u het snel warm hebt of liever in een verwarmde slaapkamer slaapt, kiest u best een koeler dekbed.

    ... het onderhoud

    U kunt een synthetisch dekbed regelmatig zelf wassen. Een donsdeken heeft om de 5 jaar een professionele donsreiniging nodig, maar gaat wel langer mee. Een natuurdekbed brengt u best naar de droogkuis.

     

    Een donsdeken is in feite een mengeling van dons en veren. De donsvlokken zorgen  voornamelijk voor de isolatie. De veertjes geven uw donsdeken een zeker ‘gewicht’ en veerkracht. De kwaliteit van een donsdeken is afhankelijk van de verhouding tussen donsvlokken en veren. Hoe meer donsvlokken in verhouding tot de veren, hoe lichter en kwalitatief beter uw donsdeken. Hoe groter de donsvlokken, hoe beter de isolatie van uw donsdeken. Ganzendons is kwalitatief beter dan eendendons daar de donsvlokken groter zijn en dus beter isoleren. Hoe hoger de vulkracht van het donsdeken, hoe kwalitatief beter.

    U vindt bij Sleepy verschillende donsdekens met vullingen van 100% zuivere dons, met extra slaapcomfort door de fijnste tijken. Elk Sleepy donsdeken draagt een erkend kwaliteitslabel: Traumpass. De beste garantie voor jarenlang slaapcomfort. RVH.

    www.sleepy.be

     

     









    01-10-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    30-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neuhaus truffels

    NEUHAUS STELT 5 DELICIEUZE TRUFFELS VOOR

     

     

     

     

     

    Met deze 5 nieuwe, delicieuze truffels gaat Neuhaus terug naar de basis: cacaopoeder is dé hoofdrolspeler in deze verfijnde en luxueuze collectie. Elke truffel wordt bestrooid met een andere soort cacaopoeder, wat een belangrijke rol speelt bij de harmonieuze combinatie van de verschillende smaken: bittere cacao, een dun laagje chocolade en een smeuïge vulling. Een ware streling voor de tong...

     

    De rustieke textuur van de speculoostruffel verenigt de krokante stukjes speculoos met zachte, kruidige parfums onder een dun laagje pure chocolade en wordt omhuld met intens cacaopoeder. De Carameltruffel biedt een smeuïge, subtiele caramel in contrast met een uitgesproken laagje pure chocolade en omhuld met cacaopoeder.

     

    De Cappuccino truffel is een delicieuze combinatie van een licht koffiearoma, een smeuïge en luchtige mousse van melk en een dun laagje chocolade, omhuld met licht cacaopoeder. De creatie ‘Framboise meringuée’ is een heerlijke truffel met een verfijnde mousse van frambozen en krokante stukjes meringue: een frisse lekkernij in een krokant jasje van pure chocolade en cacaopoeder. De originele Pistachetruffel onthult een smeuïg hart van pistache in een jasje van pure chocolade, omhuld met cacaopoeder.

     

    De truffel zijn naam ontleent aan de edele paddenstoel uit de Périgord, waarvan hij de ongelijkmatige vorm en het aardachtige uiterlijk heeft. De truffel werd in de kerstperiode van 1895 gecreëerd door Louis Dufour, een patissier uit Chambery (Frankrijk) en wordt sindsdien door alle chocolatiers bereid.

     

    Neuhaus lanceert anderzijds de “Japanse doos - perpetuum mobile”: een handgemaakte eeuwingdraaibare cilynderdoos met een origineel design. Deze doos is een nieuwe en originele manier om pralines te verpakken. De chocolaatjes worden op 3 niveaus gepresenteerd. De truffels zijn vanaf oktober verkrijgbaar in alle winkels van Neuhaus, de Japanse doos is nu reeds verkrijgbaar en kan evenzeer door andere Neuhauslekkerijen worden gevuld. RVH.







    30-09-2008 om 10:39 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagelijkse portie soja

    Dagelijks een portie soja loont de moeite – nieuwe gegevens over borstkanker

     

     

     

     

     

    Vrouwen die elke dag een portie soja gebruiken, hebben 18 % minder kans op het ontwikkelen van borstkanker. Dit blijkt uit een onderzoek onder ruim 35.000 Chinese vrouwen.

     

    Deze nieuwe studie maakt deel uit van de Singapore Chinese Health Study. Bij aanvang van het onderzoek werden de voedingsgewoontes nagegaan van 35.303 vrouwen tussen de 45 en 74 jaar oud. De gezondheid van deze vrouwen werd gedurende meerdere jaren opgevolgd.

     

    Na ruim 5½ jaar werd bij 629 van deze vrouwen borstkanker geconstateerd. In het onderzoek is vervolgens gekeken of er een verschil was in het ontwikkelen van borstkanker bij vrouwen die weinig of veel sojaproducten gebruikten.

     

    Uit de analyse van de cijfers blijkt dat de vrouwen met de hoogste soja inname per dag (uitgedrukt als inname van 10 of meer mg isoflavonen per 1.000 kcal – isoflavonen zijn bestanddelen die van nature aanwezig zijn in soja) een lager risico hadden op het ontwikkelen van borstkanker dan vrouwen die minder soja gebruikten. Een daling van maar liefst 18 % van de kans op het ontwikkelen van borstkanker werd vastgesteld. Vooral bij vrouwen na de menopauze was het effect het grootst.

     

    Een hoeveelheid van 10 mg isoflavonen kan men al terugvinden in één portie tofu of 100 ml sojadrink. Dus ook mensen die niet gewoon zijn veel soja te gebruiken, kunnen gemakkelijk deze hoeveelheid inpassen in hun dagelijkse voeding.

     

    Wat we vaststellen in wetenschappelijk onderzoek over de relatie tussen soja-inname en risico op het ontwikkelen van borstkanker is dat men vooral positieve resultaten ziet bij vrouwen die van jongs af aan al soja consumeren. In een typisch Aziatisch dieet eet men van kindsbeen af al sojaproducten. RVH.

     

    30-09-2008 om 10:34 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Mmmmh!

     

     

     

    Mmmmh! Houdt van lekker eten en opent het najaarsseizoen 2008 met enkele nieuwe workshops. Sinds 2004 is Mmmmh! de referentie voor actieve, culinaire ontspanning. Na jaren van stil dromen verzamelden Carlo de Pascale en Jean-Patrick Scheepers hun kennis, ervaring en passie voor koken en startten de Mmmmh! kook- en wijnlessen op. In de kookateliers van Brussel en Antwerpen ontdek je hoe gezellig en inspirerend koken kan zijn. Vandaag laat Mmmmh! meer dan 40.000 klanten proeven van hun culinair avontuur, waarbij je de kooklessen zowel individueel als in groep kan volgen.

     

    Dit najaar stelt Mmmmh! 5 viergangen menu’s voor, met verschillende smaken uit de wereldkeuken: Thaïs koken met curries, la cucina Italiana met een Siciliaanse toets, fusion food waar smaken en technieken elkaar kruisen in het bord, de Belgische keuken en een heerlijke feestkeuken met uitzonderlijke producten. RVH.

    www.mmmh.be







    30-09-2008 om 10:26 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leonidas travel retail

    LEONIDAS STELT ZIJN NIEUWE ASSORTIMENT TRAVEL RETAIL

    VOOR EN LANCEERT HET REVOLUTIONAIRE FRESHPACK

     

     

     

    Iedereen kent de beroemde Belgische chocolatier Leonidas. Maar voor zijn miljoenen klanten wereldwijd klinkt de naam Travel Retail gloednieuw in de oren…

    Al enkele jaren bekleedt Leonidas met zijn Duty Free-productlijnen een plaats in het segment Travel Retail en geeft het luchthavenuitbaters de kans zijn merk aan te bieden in voorverpakte dozen.

     

    Overtuigd van het enorme potentieel dat dit segment vertegenwoordigt, hoopt Leonidas nu ten volle te profiteren van zijn expertise in de Retail-sector en te kapitaliseren op het competitieve voordeel van zijn hoogwaardige en ultraverse producten, om zich zo te onderscheiden op de markt en nieuwe klanten(profielen) te veroveren.

     

    Leonidas’ nieuwe strategie inzake Travel Retail is gebaseerd op kwaliteitsvolle chocolade, een verbeterde merkcommunicatie op de verpakkingen en bovenal interessante marges voor Travel Retail klanten. De nieuwe lijn Travel Retail bestaat uit drie categorieën:

    Entry Gifts : kleine assortimenten met de meest gesmaakte pralines en chocolade van het merk, in een luxueuze verpakking. Ideaal voor reizigers die op zoek zijn naar een geschenk of er zelf van willen genieten.

    Easy Gifts : zoals de naam al doet vermoeden, zijn dit heerlijke chocolaatjes in een platte verpakking die probleemloos in de koffer past en die je gemakkelijk draagt.

    Luxury Gifts : Luxueuze dozen voor reizigers die op zoek zijn naar exclusieve chocolade geschenken.

     

    De nieuwe Freshpack-doos… voor nog meer kwaliteit, keuze en versheid…

    En omdat Leonidas altijd vernieuwend uitpakt, ontwierp de chocolatier een nieuwe versheidsdoos, Freshpack gedoopt. Ze werd speciaal ontwikkeld om de kwaliteit en versheid van de producten te beschermen en dus ook de keuze in Travel Retail te verruimen. Een baanbrekend concept dat exclusief voor Leonidas werd ontwikkeld!

    Want reizen is ook genieten…RVH.







    30-09-2008 om 10:25 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs