Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijnfestival Carrefour /2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wijnfestival Carrefour: Respect voor de klant:/2

     

     

    De klant respecteren, betekent in de eerste plaats aandacht hebben voor zijn behoeften, prioriteiten, voorkeuren en degustatiemomenten preciseert wijnaankoper Francis Lerminiaux. De klant moet bovendien de kans krijgen om de wijn te kiezen die hem het best ligt.

    Carrefour pakt uit met een brede waaier uitzonderlijke wijnen in categorieën als ongelooflijke wijnen, medaillewijnen en bekroonde wijnen. De ‘Ongelooflijke wijnen’  bevatten een selectie van wijnen met een uitzonderlijk gunstige prijs-kwaliteit-verhouding, een 20-tal producten die zich met de grootste van hun appellatie kunnen meten. De ‘ Medaillewijnen’ zijn een 80-tal wijnen die een gouden, zilveren op bronzen medaille behaalden op een concours in Frankrijk of elders in Europa. De ‘bekroonde wijnen’ zijn flessen die een onderscheiding of een vermelding kregen in één van de prestigieuze en internationaal erkende publicaties zoals Le Guide Hachette, Wine Spectator of de Parker-gids.

     

    De klant vindt in de Carrefour Hypermarkten maar liefst 379 wijnen, bij Carrefour GB en Market omvat het assortiment 240 keuzemogelijkheden. RVH.

    20-09-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Château Sérilhan/2

    Sérilhan, een aanhanger van de nieuwe Alliance des Crus Bourgeois.

     

     

    Van de 9 hectaren waarvan de productie in bulk werd verkocht, kreeg Château Sérilhan onder Didier Marcelis een totaal andere look: voortaan beschikt men over 25 hectaren, waarbij alle wijnen ‘en primeur’ verkocht worden en op fles worden geleverd !

     

    Heeft Didier Marcelis er een neus voor? Zeker en vast! De 2007, de eerste jaargang van het duo Marcelis/Franc op de nieuwe terreinen van Sérilhan, betekent een heuse ommekeer qua stijl en kwaliteit van de wijnen. Ondanks de klimatologische moeilijkheden van het jaartal resulteert Château Sérilhan in complexiteit, diepte en zijdezachte smakelijkheid. Onherkenbaar. Voortaan is Sérilhan een aanhanger van de nieuwe Alliance des Crus Bourgeois, waarbij deze eerste realisatie van het nieuwe team erg goed onthaald wordt door de internationale pers.

    Maar voor Didier Marcelis stopt het hier niet. Hij wil het uiterste uit het terroir halen en het allerbeste uit de druiven. In 2008 ontmoet hij een nieuwe consultant, en wie ! Het is Hubert de Boüard, eigenaar van l’Angélus, Premier Grand Cru Classé de Saint-Emilion, tegelijk consultant voor de prestigieuze wijnen van Château Fieuzal in Pessac-Léognan en Château La Pointe in Pomerol. Hubert de Boüard kent het potentieel van het terroir van Sérilhan en weet dat hij kan rekenen op de betrokkenheid en het dynamisme van de nieuwe ploeg waardoor hij de uitdaging aanneemt om de wijnen van Sérilhan nog meer te laten evolueren door toedoen van zijn knowhow. RVH.

    www.chateau-serilhan.fr





    20-09-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Festival vriendschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Festival de Belgische mossel.

     

     

     

     

    Onder het thema ‘Dit is Belgisch’ vindt op 19 en 20 september in Koekelberg, de tweede editie plaats van het Feest van de Vriendschap.

     

    Deze festiviteiten draaien rond drie thema’s. Het Festival van de Belgische mossel, laat de bezoekers en gastronomen toe de ‘Queen mossel’ een100% Belgisch product te proeven. Dit festival wordt georganiseerd olv de chef van het Brussels restaurant Spinnekopke en beoogt twee ton mosselen te verbruiken.

     

    Het ‘Dorp’ en de ‘Grote tent’ bieden de bezoekers de mogelijkheid om de culturele en gastronomische rijkdommen van de deelnemende steden en streken te ontdekken: Bastogne, Hyères les Palmiers, Ieper, Kelmis/La Calamine en Koekelberg. Hierbij bieden ambachtslui en lokale producenten hun specialiteiten aan zoals chocolade, bakkerijproducten, gebak en volkse kwaliteitsgastronomie zoals boterhammen met platte kaas en kriek, Luikse wafels, traditionele slakken e.a

     

    Op het plein van het ‘Dorp’ en in de ‘Grote Tent’ worden gedurende het ganse weekend diverse evenementen georganiserd door bijzonder traditionele Belgische groepen. RVH.

    19-09-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bollinger
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bollinger Champagne

     

     

     

     

    Bollinger is één van de enige huizen die zijn productie volledig controleert. Het aankopen van kant en klare wijnen ‘sur lattes’ zoals commerciële merken, is volledig uitgesloten.

    Met 157 ha wijngaard kan Bollinger 2/3de van zijn behoefte aan druiven dekken, tegen gemiddeld 11% voor andere Champagnehuizen. De rest wordt rechtstreeks beleverd door wijnboeren, die sinds lang een partner van Bollinger zijn. Bollinger zweert bij een ‘culture raisonnée’ en een strenge selectie van de druiven bij de oogst. Een goede kennis van de oorsprong van de druiven is een prioriteit en staat borg voor kwaliteit.

     

    De Pinot Noir ligt aan de basis van de assemblages Bollinger. Deze druivensoort brengt vinositeit, complexiteit en kracht. De gemiddelde samenstelling van de assemblages voor de Special Cuvée voor la Grande Année en RD is 60 tot 65% Pinot Noir, 25 tot 35% Chardonnay en 15% Pinot Meunier.

     

    Bollinger houdt eraan kurk te gebruiken tijdens de rijping voor La Grande Année, R.D. en de magnums de réserve. De kurk geeft de mogelijkheid een uitwisseling te krijgen met zuurstof die in het voordeel is van de ontwikkeling van de aroma‘s. Deze eigenschap van de kurk komt pas goed tot zijn recht na 3 à 4 jaar bewaring in de kelder. Deze manier van werken is evenwel uitzondering geworden in Champagne.

     

    Bollinger past een kleine dosering toe, in het algemeen 7 à 9 gram suiker per liter voor de Special Cuvée en La Grande Année en slechts 3 à 4 gram suiker per liter voor R.D. ( categorie Extra Brut). De wijnen rusten gedurende drie maanden na de dégorgement. Bollinger maakt bovendien zijn wijnen pas vrij als ze echt klaar zijn om gedegusteerd te worden.

    Een nauwgezet respect voor de 10 Champagnegeboden zorgt ervoor dat de wijnen Bollinger als een hoogstaande kwalitatieve Champagne wordt geroemd. RVH.

    18-09-2009 om 09:05 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wijnfestival Carrefour: selectie stijlrijke wijnen naast uitzonderlijke fairtrade wijnen./1

     

     

     

     

     

    Het jaarlijks wijnfestival van Carrefour start op 23 september en loopt tot 10 oktober 2009. Carrefour stelt op basis van de voorkeuren van elke klantengroep met aandacht voor de regionale smaakverschillen, een assortiment Franse en wereldwijnen samen dat veelzijdiger is dan ooit.

     

    De nieuwsgierige klant op zoek naar een voordelig zaakje, maar ook de liefhebbers van de grand cru’s en zij die betaalbare flessen uit een lagere prijsklasse verkiezen komen aan hun trekken. Om dit assortiment samen te stellen, baseerde Carrefour zich op twee eenvoudige principes: anticiperen op en onder de aandacht brengen van nieuwe markttendensen, en inspelen op de voorkeuren van de Belgische klanten.

     

    Alles wordt gebundeld in een uitermate praktische catalogus met een leessleutel die is opgebouwd volgens de logica: kleur – land – gebied – herkomstbenaming – prijs. Op die manier vinden de klanten snel het beste aanbod, afhankelijk van hun voorkeuren. RVH.

    18-09-2009 om 09:02 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chateau Serilhan/1

    Château Sérilhan of het ontstaan van een nieuwe

    aanhanger van de Alliance des Crus Bourgeois.

     

     

    Wie had gedacht dat in deze felbegeerde wijngaard van Bordeaux, waar om het kleinste perceel – dat goud waard is - gevochten wordt, dat er nog een mogelijkheid was voor een nieuwe Cru Bourgeois in Saint-Estèphe?

    Didier Marcelis, deze Waalse Fransman, die overal ter wereld wel ergens een paar loopschoenen staan heeft waar er aan gesofisticeerde computertechnologie wordt gedaan, heeft het toch maar voor elkaar gekregen!

     

    De familie Marcelis bezat al jaren een klein domein van 9 hectaren in Saint-Estèphe, waarbij Jean, de vader van Didier, in 2002 besloot om met pensioen te gaan. Maar wat moest er gebeuren met dit familiedomein: verkopen of het wijnavontuur van de familie Marcelis verderzetten? Uiteindelijk besloot Didier om de microchips te ruilen voor de snoeischaar. Hij kraamt zijn boeltje aan de Brusselse Kleine Zavel op en verhuist in 2003 naar Sérilhan en gaat er de uitdaging met Médoc aan..

     

    Met dezelfde punch en vastberadenheid die hij aan de dag legde bij IBM, Cisco Systems en Fujitsu, neemt hij het domein en de productie over : de natuur, het terroir, de knowhow… leren begrijpen, coördineren en uiteindelijk groter maken.

    Eerst en vooral vergroot Didier Marcelis het domein, via pachten of aankopen, met een aantal verschillende maar telkens kwaliteitsvolle percelen, goed voor 16 hectaren extra. Ook herbekijkt hij het geheel van de gebouwen : langs de ene kant moet hij de kelders actualiseren en moderniseren, langs de andere kant moet hij die aanpassen aan datgene wat hij voor ogen heeft. Er volgt een grotere ontvangstruimte voor de oogst, een receptie-unit en een sorteertafel, alsook een rijpingskelder voor de barriques.

     

    Hij moet ook op zoek naar een orkestleider die net zo goed vertrouwd is met de snoeischaar dan met de barriques, die het project begrijpt en die ervaring heeft met het betere wijnwerk van Bordeaux. Zijn oog valt op Bernard Franc die zijn strepen verdiende bij Pontet Canet en Lafon Rochet en die klaar is voor een nieuw avontuur. RVH.

    www.chateau-serilhan.fr



    18-09-2009 om 08:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JBC Naomi

    JBC stunt met Naomi Campbell

     

     

     

     

    Na de opmerkelijke herfstcampagne van vorig jaar waarbij bekende Belgen een collectie maakten voor JBC en het TV-programma “De Designers” , pakt de Belgische kledingketen nu uit met een nog grotere stunt. JBC brengt immers een reeks commercials op TV met Naomi Campbell in de hoofdrol. Naomi werd met een privé-jet overgevlogen naar België voor de doorpas en later voor de opnames, gekleed in JBC-creaties. Du jamais vu in ons land.

     

    Niet alleen Naomi Campbell, maar ook enkele ontwerpers van JBC komen in beeld, naast bekende Vlamingen en Walen die in het verhaal uitgenodigd zijn op een jetset party. Een onverwachte wending en een vleugje humor zorgen ervoor dat de reclamespotjes nog lang in het geheugen zullen blijven hangen.

    “Onderzoek heeft uitgewezen dat JBC een grote naambekendheid heeft en als “sympathiek label” ervaren wordt door het publiek. Wat te weinig geweten is, is dat de kledij van JBC door onze eigen mensen ontworpen wordt”, zegt Veerle Koninckx, Directeur Communicatie van JBC. “Met de TV-spots willen we duidelijk maken dat JBC met eigen designers werkt.

     

    Uiteraard heeft het programma  “De Designers” – een samenwerking tussen JBC en VTM – al veel duidelijk gemaakt, maar we wilden ook een aparte en verrassende campagne brengen.  We zijn op zoek gegaan naar een beroemd  gezicht voor deze campagne en zijn zo bij Naomi Campbell terechtgekomen. We brengen  in totaal acht spots, verspreid over drie seizoenen. Alle spots beginnen op dezelfde manier, maar nemen daarna een totaal andere wending. Er zullen ook telkens andere designers te zien zijn. Zoals Walter Van Beirendonck die ZulupaPUWA ontwerpt, Anne-Marie Loos , hoofd van het JBC-designteam, Ann Buermans, de winnares van De Designers, Ilse Hebbrecht, de ontwerpster van de Outboard lijn, en andere ontwerpers uit het team. In meerdere spots zal ook ex- miss België Sandrine Corman te zien zijn. Zij is al een tijdje het gezicht voor JBC in Wallonië.”

     

    De commercials worden gerealiseerd door  regisseur Bram Van Riet van Caviar. Bram startte zijn carrière in België. Ondertussen woont en werkt hij al een aantal jaren in San Francisco waar hij een sterke reputatie heeft opgebouwd. Hij werkte ondermeer aan internationale campagnes voor Nissan, Microsoft en Coca Cola. Caviar is ondermeer bekend van talrijke commercials , maar ook van TV-series en langspeelfilms. Een van de recente successen is “De Smaak van de Keyser”.  Het productiehuis is internationaal actief met ondermeer vestigingen in Brussel, Amsterdam en Los Angeles. RVH.

    Naomi  en JBC zijn vanaf zaterdag 3 oktober in Vlaanderen op tv te zien. Ze kunnen ook bekeken worden op www.jbc.be

    .

     







    18-09-2009 om 08:30 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Burn Energy shot

    Coca-Cola introduceert Burn Energy Shot: een snelle, krachtige energie boost in een klein flesje

     

     

     

    Iedereen heeft wel eens behoefte aan extra energie. Vanaf vandaag is daar een gemakkelijke en eenvoudige oplossing voor met Burn Energy Shot. Een plotse behoefte aan energie wordt effectief bestreden dankzij de snelle, krachtige energieboost uit een 50 ml flesje. Burn Energy Shot is handig om mee te nemen en kan ongekoeld worden gedronken. Deze shot is een innovatief product en de primeur voor de Europese lancering is voorbehouden aan de Benelux.

     

    ’s Ochtends vroeg, na de lunch, onderweg of als je nog even door wilt gaan laat in de avond? Burn Energy Shot biedt de oplossing voor wie snel energie nodig heeft. De functionele ingrediënten zoals cafeïne, taurine, en B-vitamines zorgen voor een krachtige oppepper in één slok. Een Burn Energy Shot is verpakt in een stijlvol 50 ml flesje met schroefdop dat makkelijk mee te nemen is en ongekoeld gedronken kan worden.

     

    In de energy categorie speelt Coca-Cola in België in op de vraag van de consument met de merken Nalu, Burn en Monster. Op dit moment bestaat er geen enkel product op de markt dat met Burn Energy Shot te vergelijken valt. Met het unieke en innovatieve Burn Energy Shot, onderscheidt Burn zich dan ook in de energy categorie.

    Burn Energy Shot is onder andere verkrijgbaar in de supermarkt, dagbladhandel, nachtwinkel en in het tankstation. De aanbevolen verkoopprijs is EUR 1,79 en EUR 2,29 voor het petrol kanaal. RVH.

    www.cocacolabelgium.be

     





    18-09-2009 om 08:27 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van de soja

    De Europese Week van de Soja van 19 tot 26 september 2009

    Belgische consumenten proeven van soja en duurzaamheid

     

     

     

     

     

    De Europese week van de soja is terug van weggeweest. ENSA, de Europese producentenorganisatie van natuurlijke sojaproducten, stelt vol trots de tweede Europese week van de soja voor, die het duurzame potentieel van sojaproducten in de kijker zet in heel Europa, met de steun van dr. Rajendra Pachauri, mede-Nobelprijswinnaar voor de vrede. De Europese week van de soja loopt tegelijk met de Europese week van de mobiliteit en wil mensen erop wijzen dat hun voedselconsumptie evenveel invloed heeft op het milieu als hun vervoermiddel.

     

    Sojabonen worden in China al zo’n 4 000 jaar geteeld en sojaproducten zoals sojamelk en tofoe staan doorgaans in heel Azië op het menu. Dankzij de unieke voedingssamenstelling draagt soja op perfecte wijze bij tot een evenwichtig en gezond eetpatroon. Sojaproducten vormen een bron van kwalitatieve eiwitten en zijn verkrijgbaar in de vorm van drankjes, yoghurt, desserts en vleesvervangers. Ze zijn erg geliefd bij Europeanen die zich bewust zijn van de voordelen van soja voor hun gezondheid. Soja is echter meer dan alleen gezond…

     

    Sojaproducten zijn plantaardig van oorsprong en hun impact op het milieu is minder groot dan vergelijkbare dierlijke producten. Ze vereisen namelijk minder natuurlijke rijkdommen en zijn duurzamer als het gaat om de uitstoot van broeikasgassen en het verbruik van land en water.

     

    Net zoals we de fiets of het openbaar vervoer verkiezen boven de auto, kunnen we dus met een paar kleine aanpassingen aan ons eetpatroon al een aanzienlijk verschil maken voor het milieu. Door gewoon af en toe al eens een sojaproduct op het menu te zetten bijvoorbeeld! De Europese week van de soja zet al die onderwerpen in de schijnwerper en biedt ondersteuning, informatie en heerlijke recepten voor deze eeuwenoude boon van de toekomst. RVH.

    www.weekvandesoja.be

    18-09-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oman

    Avontuurlijke vakantie in Oman

     

     

     

     

    Het sultanaat Oman is een land van uitersten: mooie stranden aan de Indische Oceaan, woestijnen, bergketens, tropische gebieden met een uitbundige vegetatie. Wie met de pracht van Oman kennis willen maken, kan logeren in een luxe paleis, meersterren hotels, budget hotels, vakantieappartementen of zelfs in een tent. Kamperen in de bergen of in de woestijn, onder een fantastische sterrenhemel, dat is puur avontuur.

     

    Kamperen hoeft niet altijd primitief te zijn, integendeel, in Oman kan je zelfs logeren in een luxe-camping. De tenten van Hud Hud Nizwa Camp zijn opgezet aan de voet van het indrukwekkende Jebel Akhdar gebergte en de toeristen kunnen er verblijven van 1 oktober tot 20 april, het ideale seizoen om de bergen van Oman te verkennen. Het tentenkamp is een goede uitvalsbasis voor excursies, ondermeer naar de prachtige Wadi Tanuf en naar de stad Bahla met zijn levendige souk en het oude fort dat als Werelderfgoed is erkend. De tenten zijn schitterend ingericht met handgemaakte meubelen, handgeweven stoffen, mooi ontworpen olielampjes en kaarsenhouders, kortom een sfeervol tentenkamp in een prachtige omgeving (www.hudhudtravels.com).

     

    Zin in een kampvuur tijdens de koele woestijnnacht of in een barbecue met fijn Omaans lamsvlees, in een verkwikkende kahwa, een Arabische koffie? En dan genieten van het uitzicht over de uitgestrekte gouden zandduinen? Dit en nog veel meer kan je meemaken in het Desert Nights Resort in Wahiba Sands. De  luxe tenten garanderen een bijzondere kampeervakantie met stijl. De tenten hebben luchtkoeling, een badkamer, een gezellige zithoek en de sfeer is super romantisch, ideaal bestemming voor de huwelijksreis (www.omanhotels.com/desertnightscamp ).     

     

    Je kan ook overnachten in het 1000 Night Camp, in de Wahiba Sands, midden de rode woestijn van Oman. Je slaapt er in één van de bedoeïenententen die zijn uitgerust met tapijten, eenvoudige bedden, stoelen, een tafeltje en een eigen badkamer. Je geniet er van de stilste nachten die bestaan, kan tochten maken met een kameel door de woestijn en zelfs zwemmen. Logeren in het 1000 Night Camp is als een sprookje uit 1001 nachten (www.emptyquartertours.com).

     

    In Oman kan je ook probleemloos vrij kamperen. Wie vrij kampeert moet wel met een paar zaken rekening houden. Vrij kamperen is ideaal voor zij die met een gehuurde 4x4 rondtrekken. Een ‘kampeerreis’ in Oman kan alle kanten uit: van super luxueus tot super eenvoudig, een tent voor elk budget onder een prachtige sterrenhemel. RVH. 

    www.visitoman.be, T 050 61 51 01

     

    18-09-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.megavino

    GROOTSTE WIJNSALON VAN HET LAND PAKT UIT MET BORDEAUX ALS GASTREGIO “BELEEF BORDEAUX EVEN ANDERS” WORDT HET CENTRALE THEMA VAN MEGAVINO 2009

     

     

     

    De 11e editie van het wijnsalon Megavino, van 16 tot 19 oktober 2009 in Paleis 3 van Brussels Expo, zal in het teken staan van de wijnen uit Bordeaux. Daarmee kleurt Megavino voor het eerst in haar bestaan écht Frans en dan nog wel met de meest gereputeerde wijnstreek van onze zuiderburen.

     

    Thema van het salon wordt ‘Beleef Bordeaux even anders’. Op een stand van 150m2 stelt het Comité Interprofessionnel du Vin de Bordeaux (CIVB) een selectie voor van 100 verschillende Bordeauxwijnen, tussen de 4 en 15 euro, die geselecteerd werden door een jury van Belgische professionals, en door de bezoekers kunnen geproefd worden. Met deze selectie wordt de nadruk gelegd op de grote diversiteit van de Bordeauxwijnen die zowel geschikt zijn voor dagelijks gebruik, als bij speciale gelegenheden, én toch bereikbaar zijn voor ieders beurs. Bovendien symboliseert dit thema een andere kijk op de consumptie van Bordeauxwijnen, niet alleen tijdens feestelijke aangelegenheden maar ook op ieder moment van de dag: als aperitief, tijdens een barbecue of picknick, of gewoonweg tijdens een brunch onder vrienden.

     

    Naast de institutionele stand komen er diverse paviljoenen die zowel wijndomeinen uit Bordeaux als Belgische handelaars gespecialiseerd in Bordeauxwijnen verenigen. De bezoeker kan niet alleen kennismaken met een gevarieerd aantal wijnen uit Bordeaux, hij kan die ook ter plaatse aankopen. Het Bordeauxpaviljoen wordt tenslotte vervolledigd met de belangrijkste andere Franse regio’s zodat Frankrijk bijna één derde van de 11.000m2 beursoppervlakte voor z’n rekening zal nemen.

    www.bordeaux.com

     

    Megavino stevent dit jaar af op 24 deelnemende wijnlanden en dat is nog maar eens een record. Opnieuw is er een grootste aanwezigheid van landen als Spanje en Duitsland, maar ook Italië is dit jaar sterkt vertegenwoordigt (met regionale paviljoenen uit Piëmonte, Sicilië, Alto Adige en Toscane), net zoals Chili, Bulgarije en Portugal (Alentejo en Lissabon). Andere landen die in de kijker staan: Oostenrijk, Zuid-Afrika, Australië tot zelfs Argentinië, Brazilië, Georgië en Mexico.

    Nog voor het eerst: een ‘spirits’ paviljoen waar de bezoeker kan kennis maken met de beste alcoholen (wijnalcoholen waaronder cognac, armagnac, grappa) maar ook de betere wodka, rum en whisky’s. Dit paviljoen bezit bovendien een eigen bar en degustatiezaal waar constant workshops en demonstraties voor de bezoekers georganiseerd worden.

     

    Megavino wemelt ook van de activiteiten. In de aparte animatiezalen en op de stands zullen in het totaal niet minder dan 60 verschillende themaproeverijen en demo’s georganiseerd worden. Gaande van eenvoudige basisprincipes rond wijn proeven, heel wat Bordeaux proeverijen tot themaproeverijen over nieuwe Chileense vinificatietechnieken en minder bekende druivenrassen uit Italië, maar ook de geheimen van aceto balsamico en demo’s wijn en spijs in onze demo keuken. Die zijn allemaal gratis bij te wonen door de bezoekers.

    Tot slot nog een speciaal event: ‘jongeren en wijn’ op de openingsavond waar jongeren tussen 18 en 35 in een aparte zaal kunnen kennis maken met trendy wijnen en dat in een sfeer van lounge met aangepaste verlichting en dj gespecialiseerd in lounge muziek.

    Megavino is ondertussen uitgegroeid tot het grootste wijnevent in de Benelux en telde vorig jaar 270 exposanten en 23.000 bezoekers. RVH.

    Toegang: 10 euro, degustatieglas en beurscatalogus inbegrepen.

    www.megavino.be

     

    17-09-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    14-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flexibel dineren

    Flexibel dineren met Celebrity Select

     

     

     

     

     

    Celebrity Cruises schuwt de vernieuwingen niet. Zo introduceerde de maatschappij destijds als eerste een wellnesscentrum op haar schepen, kajuittypes die het midden hielden tussen een stijlvolle hut en een suite, en restaurants waar gerechten aan tafel werden bereid. Vorig jaar nog stelde de rederij met de Celebrity Solstice het eerste cruiseschip met een versgemaaid grasveld voor.

     

    Met Celebrity Select Dining lanceert de rederij vandaag een nieuw programma van flexibel dineren. Daarbij kunnen de gasten dag per dag beslissen hoe laat ze tussen 18 u en 21u30 het avondmaal in het hoofdrestaurant wensen te gebruiken. Meer nog, ze kunnen al minstens een maand vóór het inschepen online het tijdstip van hun voorkeur doorgeven. Daarbij is het perfect mogelijk dat ze de ene dag vroeg dineren om een show bij te wonen en de volgende dag langer van de bestemming willen genieten en een later tijdstip kiezen, eventueel in het gezelschap van vrienden of kennissen.

     

    Het reserveren gebeurt via www.celebritycruises.com/celebrityselectdining tot vier dagen vóór het vertrek van de cruise. Ook aan boord kunnen de gasten nog steeds hun voorkeur te kennen geven, uiteraard op basis van de beschikbaarheid.

    Celebrity Select Dining wordt vanaf 26 september 2009 ingevoerd aan boord van de Celebrity Equinox. In de daaropvolgende maanden wordt het programma geleidelijk uitgerold naar de andere schepen. Vanaf eind februari is Celebrity Select Dining beschikbaar over de hele vloot, met uitzondering van het megayacht Celebrity Xpedition dat het jaarrond in de Galapagoseilanden vaart. RVH.

    www.cruiseconnection.be

     

    14-09-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs