Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    05-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dolce nieuw serviceconcept
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    DOLCE INTERNATIONAL LANCEERT EEN NIEUW SERVICECONCEPT

    “Great Guest Experience” integreert de ervaringen van klanten en medewerkers.

     

     

    Dolce International lanceert de “Great Guest Experience” voor zijn portefeuille van 26 “Hotel, Resort & Conference Destinations”. Dit nieuwe serviceprogramma streeft er naar klanten op en top tevreden te houden en tegelijk medewerkers te laten groeien in hun professionele rol. Met dit nieuwe initiatief wil Dolce International alle betrokkenen een gedenkwaardige en emotioneel bevredigende ervaring bezorgen.

     

    In alle vestigingen van Dolce International zullen medewerkers deelnemen aan het nieuwe serviceprogramma, dat klanten een bovenverwachting goede service wil bieden en werknemers in hun professionele rol wil laten groeien. Het programma bestaat uit permanente, maandelijkse opleidingssessies. Er worden telkens nieuwe thema’s besproken en de bedoeling is om de coherente standaard-exploitatieprocedures en normen voor service in de gastvrijheid te verhogen. Het zet medewerkers ertoe aan om, via nieuwe hulpmiddelen, hun klanten een onberispelijke service te bieden, terwijl klanttevredenheid continue geëvalueerd wordt. Dit programma zal de hoeksteen vormen van de rekruterings- en opleidingsactiviteiten van de medewerkers van Dolce International, dat zijn internationale uitbreidingsprojecten voortzet met een eersteklas en gespecialiseerd team. RVH.

     

    05-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eurostar opening ticketverkoop

     

    OPENING TICKETVERKOOP

     

     

    Eurostar, de hogesnelheidstrein die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, opent op 24 juli om 10u CET de ticketverkoop voor de treinen van en naar St Pancras International, het nieuwe Eurostarstation in het hart van Londen. De treinen zullen vanaf 14 november, de dag van de verhuizing, gebruik maken van de eerste Britse hogesnelheidslijn High Speed 1.

     

    Voor de eerste keer, zullen reizigers vanuit Brussel voor 8u 's morgens lokale tijd met Eurostar in Londen kunnen arriveren. Op die manier hebben zakenreizigers een volledige werkdag ter plaatse zonder dat ze de avond voordien hoeven af te reizen. De reistijden tussen Brussel/Parijs en Londen zullen ten minste 20 minuten korter zijn. Zo bedraagt de non-stop reistijd tussen Brussel en Londen vanaf 14 november 1u51 minuten, tussen Parijs en Londen 2u15 minuten en tussen Rijsel en Londen 1u20 minuten.

     

    Dankzij Eurostar's verhuizing van Waterloo International naar St Pancras International hebben de reizigers een makkelijke aansluiting op 6 metrolijnen en 7 binnenlandse treinmaatschappijen (via St Pancras, King's Cross en het nabijgelegen Euston). Vanaf 14 november wordt Eurostar de eerste treinoperator ter wereld die CO2-neutraal reizen aanbiedt, en dit zonder meerkost voor de reiziger. In het kader van haar "Groene reis"-project verbindt Eurostar zich ertoe tegen 2012 haar CO2-uitstoot per reizigerstraject met 25% te verminderen. Daarnaast zal het de emissies die niet uitgesloten kunnen worden op eigen kost compenseren. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.european seafood

    European Seafood Exposition blijft aan belang winnen

     

     

    De 15de editie van de European Seafood Exposition was een grandioos succes en bevestigde haar status als voornaamste jaarlijkse evenement voor de wereldwijde visverwerkende industrie. De beurs bood talrijke mogelijkheden voor zowel exposanten als bezoekers om nieuwe contacten te leggen en om meer te weten te komen over de vele aspecten van de sector. De reacties van alle deelnemers waren bijzonder positief.

     

    De European Seafood Exposition en de gelijktijdig georganiseerde Seafood Processing Europe vakbeurs waren verspreid over een periode van drie dagen en trokken in totaal 23.833 professionals. Net zoals in vorige jaren kochten de meeste vishandelaars hun volledige voorraad voor het volgende jaar in, waarmee de overduidelijke commerciële voordelen voor zowel exposanten als bezoekers nogmaals in de verf werden gezet. Het feit dat dergelijke aankopen voor een heel jaar op slechts drie dagen tijd gerealiseerd kunnen worden, is bijzonder indrukwekkend.

     

    Ook de internationale aanwezigheid op beide evenementen kende dit jaar een hoge toename met een nog groter aantal landen en regio's vertegenwoordigd door hun eigen individuele paviljoenen.

     

    De toekomst voor de vissector ziet er bijzonder rooskleurig uit. Vis wordt steeds meer gepromoot als een essentieel bestanddeel van een evenwichtig dieet en het Britse Food Standard Agency (FSA) raadt in zijn literatuur mensen aan ten minste twee porties vis per week te eten inclusief een portie vette vis. De voordelen van zowel vis als schaaldieren schuilen in hun rijkdom aan eiwitten en mineralen terwijl vette vis rijk is aan omega 3-vetzuren. Het is meer dan waarschijnlijk dat dankzij dit groeiende besef ook de consumptie van vis zal stijgen.

     

    Ook volgend jaar zullen European Seafood Exposition en Seafood Processing Europe weer in Brussel worden georganiseerd. Beide evenementen vinden plaats in de Heyselpaleizen van 22 tot 24 april 2008. RVH.

     
    zie ook www.6minutes.be

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.restaurant knossos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Restaurant Knossos

     

     

    De roots van het restaurant Knossos dat enige tijd terug in Kortenberg de deuren opende, liggen deels én op het Griekse eiland Kreta, én deels in Leuven.

     

    Het paleis van Koning Minos, op het eiland Kreta kreeg in de Oudheid de naam Knossos mee, een paleis dat trouwens jaarlijks nog steeds vele duizenden toeristen weet te begeesteren. Het echtpaar Choustoulakis, afkomstig uit Kreta en uitgeweken naar België, opende in 1968 in de Leuvense Parijsstraat één van de allereerste echte Griekse restaurant in Vlaams Brabant.

     

    De groei van het Griekse toerisme begin der 70-er jaren scherpte ongetwijfeld de interesse voor Griekse gerechten en dranken aan en droeg deels bij in het succes van het restaurant Knossos. De drang om ook op het thuisfront van de gezellige vakantiedrukte te genieten zorgde anderzijds voor een forse aangroei van eerder Grieks getinte exploitaties die niet altijd de traditionele keuken respecteerden. Bij de familie Choustoulakis bleven kwaliteit en Griekse authenticiteit evenwel dominant aanwezig zodat de gasten er telkenmale opnieuw van een traditionele Griekse keuken met bijhorende wijnen konden genieten.

    Na enkele jaren kreeg het echtpaar versterking van Eugenios Nikolis en Magda De Bont. Zij hadden meerdere jaren in Thessaloniki doorgebracht en verruimden de menukaart van Kretenzische gerechten met een serie Macedonische specialiteiten. Nikolis en De Bont namen nadien trouwens het restaurant over en zorgden voor een vrij stevige reputatie.

     

    Zoon Frederikos Nikolis wou het restaurant evenwel een nieuwe uitdaging bezorgen en het elan verruimen. De traditionele Leuvense locatie in de Parijsstraat bleek hem te nauw en bij besliste begin 2003 uit te wijken naar Kortenberg.

    Een uitdaging waarbij weliswaar de naam Knossos behouden bleef. Het restaurant huist thans in een karaktervol hoekhuis waar jarenlang één der best draaiende Kortenbergse brasseries een onderkomen vond. Van dit verleden bleef enkel de hoge ruime zaal over, zaal waar thans de blauw-witte kleuren schitteren. Dankzij de hoge plafonds, worden de gasten onmiddellijk ondergedompeld in de ongedwongen Griekse vakantiesfeer. Bovendien worden ze overwelmd door een blauw oplichtende bar met een rijke verzameling echte Griekse Ouzo.

     

    Restaurant Knossos organiseert op maandagavond een typische mezes-avond. Tal van kleine hapjes, variërend volgens het marktaanbod, staan op het menu. Eenvoudig weliswaar maar bijzonder smaakvol en aromarijk. Typische Griekse kost trouwens evenwel zonder overdreven geparfumeerd te zijn: Tsasiki, combinatie van Griekse yoghurt en fijne kruiden, calamares met artisjokken en strapotsada, roerei met feta en paprikasaus, zijn traditioneel van de partij en vormende centrale items in een zeer ruim aanbod.

     

    De Griekse keuken heeft de naam een gezonde keuken te zijn door een matig gebruik van vis en vlees, maar zeer veel groenten en fruit aan te bieden, facetten die we inderdaad in de bereidingen in Knossos terugvinden. De Griekse keuken zou volgens experten trouwens de tweede gezondste keuken ter wereld zijn. Naast het vaste menu zorgt Frederikos ervoor dat wekelijks nieuwe regionale specialiteiten worden aanboden. Proeven kan men van de ovenschotels, de vis en zeevruchten, of de grillades van arni-lamsvlees, chirono-varkensvles of kotopoulo-kip. Leukst van al is evenwel de chef een carte blanche bezorgen waarbij hij onverwachte maar overheerlijke bereidingen serveert. Hierbij volstaat het enkel aan te stippen wat je niet lust. De diverse gerechten worden naar keuze geserveerd met aardappelen op Griekse wijze, rijst op Griekse wijze of kritharaki, een pastarijst in tomatensaus.

     

    Frederikos houdt ondanks de nieuwe uitdaging, enkele oude tradities in ere. Het opstartprincipe uit 1968 is nog steeds van kracht, nl een typische Griekse keuken met oog voor eenvoud en traditie met uitgesproken respect voor de ingrediënten. Kwaliteit en versheid van de producten staan centraal en door de aanvoertermijnen is het mogelijk dat bepaalde producten niet voorradig zijn. Toch blijven voldoende suggesties over om volop te genieten van streekgerechten uit de godenkeuken van de Griekse grootmoeders.

     

    Naast tal van lekkere gerechten heeft Frederikos evenzeer oog voor kwalitatieve wijnen die toch betaalbaar moeten blijven. Toppers bij onze degustatie waren een Techni Alipias wit, 90% sauvignon en 10% assyrtikodruif. Een droge maar toch sappige wijn met impressies van appel, gekonfijte citrus en abrikozen, met zeer lichte ondertoon van eik. Dit alles in een schitterende groengele kleur. De Orinos Helios is een perfecte rode wijn, 100% Agioritikodruif uit Korinthië. De rijping op Franse eik geeft hem een smaak van gekonfijte kers en rode pruimen. De diepvolle violette kleur maakt de wijn vlot en zacht in de mond terwijl elegante tannines zich ontplooien.

     

    Centraal in de zaak staat een indrukwekkende grill waar tal van gerechten onder het goedkeurend oog van de klanten worden bereid. Dit evenwel zonder de zaal met ongewenste keukengeurtjes te vullen, een perfect voorbeeld van versheid en kwaliteit van de bereidingen in restaurant Knossos. RVH.

     

    Restaurant Knossos – Leuvensensteenweg 294 – 3070 Kortenberg – tel 02-7515052

     zie ook www.6minutes.be

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brussels urban bbq

                            BRUSSELS URBAN BBQ

     

     

     

    Zomertijd is ongetwijfeld bbq-tijd. Barbecuen op het terras of de tuin is heerlijk, maar de stadsmensen hebben niet altijd de mogelijkheid om in volle natuur, van een heerlijke barbecue te genieten.

    Zondag 19 augustus komt hierin verandering, enkele fijnproevers zijn erin geslaagd om de Kunstberg van 12 tot 16 uur om te toveren in een unieke “Brussels urban bbq” locatie. Een unieke sterrencollectie van meesterkoks bereidt op zondag 19 augustus tal van barbecuegerechten voor het grote publiek. Proeven en degusteren kan aan 5€ per gerecht.

    Het kwintet sterrenchefs bestaat uit Lionel Rigolet ‘Comme chez Soi’ Brussel, Bart De Poorter ‘Pastorale’ uit Reet, Gaëtan Colin ‘Jaloa’ Brussel, Raphael Adam ‘L’essentiel’ Namen en Luc Dewalque ‘L’auberge du Sabotier’ in Sint Hubert. Op het menu staan o.m. gegrillde eendenlever met groenten en balsamico – Comme Chez Soi, tournedos van Noorse zalm met gandaham – L’essentiel, met Yuzucitroen gemarineerde ganzelever met rode biet – Auberge du Sabotier, gandaham, varkenspoten en asperges – Jaloa en een papillote van Noorse zalm met venkel en ganda - Pastorale.

     

    Naast diverse bbq-gerechten krijgt het publiek tevens de mogelijkheid om kennis te maken met tal van andere kruiden en bereidingen die bij een al dan niet traditionele barbecue thuishoren. Een unieke locatie in hartje Brussel temidden fonteinen en prachtige groene ruimten wordt dus op zondag 19 augustus omgetoverd tot een leuke ontmoetingsplaats waar men naar hartelust van een culinaire sterrenpracht kan genieten. RVH.

     

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.advito

    ADVITO BIEDT REISBENCHMARKINGDIENSTEN NU AAN IN MEERDERE TALEN

     

    Advito, de onafhankelijke consultingafdeling van BCD Travel, maakte zopas bekend dat de populaire eValuation Service voortaan aangeboden wordt in meerdere talen, nl. Engels, Frans, Duits en Spaans. EValuation Service is nu de meest uitgebreide benchmarkingdienst voor travel management in de sector. Dit bewijst nogmaals dat Advito zich voortdurend inzet om adviesdiensten met een toegevoegde waarde aan te bieden op globaal niveau en gegevens te verzamelen die het makkelijker maken om meetbare, onbevooroordeelde beslissingen te nemen.

     

    Anderzijds ging George Odom, het voormalige hoofd reizen en bedrijfsmeetings bij Eli Lilly, als senior directeur aan de slag ging bij het Global Business Development-team van de onderneming.

     

    Als extra service kondigt Advito een uitbreiding aan van zijn diensten en tools voor het beheer van hotel- en vliegprogramma’s ten behoeve van klanten in de hele wereld.  Advito wil tegemoetkomen aan de steeds toenemende complexiteit van het boeken van hotelkamers en vliegreizen. Daarom voorziet Advito’s uitgebreid programma-aanbod de reisinkopers van de nodige tools om op een kostenefficiënte manier vlieg- en hotelprogramma’s te ontwikkelen en te beheren.  Het dynamische mondiale bereik en de strategische doelen van moderne organisaties vereisen dat de tools en diensten snel een besparingspotentieel kunnen identificeren, het beheer van prestaties en leverancierscontracten verbeteren en tendensen binnen de markt afmeten tegen uitgebreide benchmarkanalyses. RVH.

     


    zie ook www.6minutes.be

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.europcar zellik

     

    Europcar opent een nieuw agentschap in Zellik

     

     

    Met het oog op de sterke groei op de markt van de reisbijstand richtte Europcar België in Zellik een nieuw agentschap op in samenwerking met het takelbedrijf Yves Express. De klanten hebben rechtstreeks baat bij deze samenwerking. Wanneer het agentschap gesloten is, neemt het takelbedrijf immers de fakkel over, elke dag tot 22 uur evenals tijdens het weekend.

     

    Het agentschap in Zellik wordt bemand door Kelly Schollaert die onder toezicht staat van Davide Elia, Station Manager van Vorst en Elsene. Het kantoor maakt gebruik van de voltallige vloot van Europcar België, goed voor meer dan 7000 personenwagens en bedrijfsvoertuigen. De nieuwe vestiging richt zich in eerste instantie op de businessklanten uit de zone Asse-Zellik, de markt van de reisbijstand evenals op de particuliere klanten uit de naburige gemeenten (Zellik, Jette, Ganshoren Berchem en Asse).

     

    Dit is de eerste dergelijke samenwerking in België maar dit nieuwe concept van Europcar zou zich al snel moeten uitbreiden. RVH.

    Europcar Zellik - Brusselsesteenweg 603 - 1731 Zellik

    Tel.: 02/466.45.83 - Fax: 02/468.09.94

     

    Openingsuren:

    Maandag en vrijdag:  van 08u30 tot 12u00 – van 13u00 tot 17u30

    Dinsdag – woensdag – donderdag: van 08u30 tot 12u00 – van 13u00 tot 17u00

     
    zie ook www.6minutes.be

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the dominican
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mercure-net dynamischer dan ooit

     

     

     

    Mercure, dat zijn stuk voor stuk verschillende hotels, met een garantie voor unieke momenten. Het merk biedt alle voordelen van een netwerk wat betreft kwaliteit en service, terwijl het unieke karakter van elk hotel behouden blijft, een afspiegeling van de hotelhouder, de omgeving, de regionale en culture verankering van elk hotel. Mercure, dat zijn ook lekkere tafelwijnen met regionale aroma’s voor fijnproeversmomenten, of de ‘Grands Vins Mercure’, een selectie grote wijnen tegen een zacht prijsje. Mercure dat is ook een netwerk van vergadermogelijkheden met alle extra’s.

     

    De ‘fijnproeversglazen’ bij Mercure zijn koude gerechten en de ‘stoofpotjes’ warme bereidingen die fungeren als een origineel en culinair alternatief voor snacks. De ‘degustatieborden’ een 100% Belgisch concept, laat de gasten kennismaken met diverse specialiteiten op één bord. Dit degustatiebord wordt in alle Mercure hotels van het Belgische net, aangeboden tegen een democratische prijs.

    Ook het kader is bij Mercure primordiaal. Voor een kort of lang verblijf, een lunch met collega’s of en diner met vrienden: het onthaal, het decor en de sfeer spelen een essentiële rol in het comfort van de klant. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse en het Mercure Mons kregen recentelijk een complete restyling na een ingrijpende renovatie van de ganse infrastructuur, en dit vanaf de kamers tot de vergaderzalen over het restaurant en de receptie.

     

    Verscholen in een bosrijk park van 25 ha aan de oever van de Lesse is het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse een uitnodiging tot relaxatie en wellness, een echte oase van rust. Na een grondige renovatie opende dit hotel in een 19de eeuws kasteel opnieuw zijn deuren met een moderne facelift. Terwijl de ziel van het kasteel behouden bleef, werden de diverse gebouwen van het hotel gemoderniseerd en onderling verbonden. Een nieuwe vleugel, in glas met uitzicht op het binnenplein en over het park, herbergt voortaan het restaurant. Het arboretum uit de 19de eeuw, op het domein van het hotel, was een bron van inspiratie voor het nieuwe thema: natuur. In samenwerking met een jonge kunstschilder kregen de muren van de receptie, het restaurant en de kamers fresco’s en schilderijen rond dit groene thema. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse biedt 91 kamers met airco, waaronder één duplex, en beschikt over een verwarmd overdekt zwembad, een restaurant, een bar en 9 vergaderzalen (waarvan 5 polyvalente zalen), allemaal met daglicht en uitgerust met de modernste technologieën. ”Sequoia” en “Cyprès” de twee grootste zalen, zijn geschikt voor 120 seminariegangers en tot 250 genodigden voor een cocktail.

     

    Het restaurant van het hotel ‘L’Orangerie’ biedt via een glaswand een schitterend zicht op het park terwijl u van een gastronomische en regionale keuken geniet. In de bar vindt u een uitgebreid aanbod aan streekbieren in een gezellig kader.

    Op het vlak van ontspanning beschikt het hotel over een Natura 2000 klimmuur (Europees programma voor de bescherming van sites) met 100 aangelegde routes voor erkende klimmers. Het hotel werd eveneens geselecteerd als Waalse test case voor een ecosysteemproject. Het Mercure Dinant Castel Pont-à-Lesse, dat volledig met putwater functioneert, legde een systeem van bezinkbekkens aan in het park voor de recycling van het afvalwater. Dit project sluit aan op het milieubeleid waarvoor Accor zich steeds verder engageert.

     

    Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse combineert natuur met stijlvol vergaderen. Naast een waaier van sportieve en culturele activiteiten bestaat de mogelijkheid om stijlvol te vergaderen in een natuurlijke omgeving. Het hotel biedt naast deze vergadermogelijkheden ook ruimtes voor banketten en incentives, dit laatste met zelfs een uitgesproken avontuurlijk karakter. RVH.

    Hotel Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse – Route de Walzin 36 – 5500 Dinant

    Tel + 32/82/22 28 44 – fax +32/82/22 63 03

    H1512@accor.com - www.mercuren.com

     

    02-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercure dinant
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mercure-net dynamischer dan ooit

     

     

     

    Mercure, dat zijn stuk voor stuk verschillende hotels, met een garantie voor unieke momenten. Het merk biedt alle voordelen van een netwerk wat betreft kwaliteit en service, terwijl het unieke karakter van elk hotel behouden blijft, een afspiegeling van de hotelhouder, de omgeving, de regionale en culture verankering van elk hotel. Mercure, dat zijn ook lekkere tafelwijnen met regionale aroma’s voor fijnproeversmomenten, of de ‘Grands Vins Mercure’, een selectie grote wijnen tegen een zacht prijsje. Mercure dat is ook een netwerk van vergadermogelijkheden met alle extra’s.

     

    De ‘fijnproeversglazen’ bij Mercure zijn koude gerechten en de ‘stoofpotjes’ warme bereidingen die fungeren als een origineel en culinair alternatief voor snacks. De ‘degustatieborden’ een 100% Belgisch concept, laat de gasten kennismaken met diverse specialiteiten op één bord. Dit degustatiebord wordt in alle Mercure hotels van het Belgische net, aangeboden tegen een democratische prijs.

    Ook het kader is bij Mercure primordiaal. Voor een kort of lang verblijf, een lunch met collega’s of en diner met vrienden: het onthaal, het decor en de sfeer spelen een essentiële rol in het comfort van de klant. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse en het Mercure Mons kregen recentelijk een complete restyling na een ingrijpende renovatie van de ganse infrastructuur, en dit vanaf de kamers tot de vergaderzalen over het restaurant en de receptie.

     

    Verscholen in een bosrijk park van 25 ha aan de oever van de Lesse is het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse een uitnodiging tot relaxatie en wellness, een echte oase van rust. Na een grondige renovatie opende dit hotel in een 19de eeuws kasteel opnieuw zijn deuren met een moderne facelift. Terwijl de ziel van het kasteel behouden bleef, werden de diverse gebouwen van het hotel gemoderniseerd en onderling verbonden. Een nieuwe vleugel, in glas met uitzicht op het binnenplein en over het park, herbergt voortaan het restaurant. Het arboretum uit de 19de eeuw, op het domein van het hotel, was een bron van inspiratie voor het nieuwe thema: natuur. In samenwerking met een jonge kunstschilder kregen de muren van de receptie, het restaurant en de kamers fresco’s en schilderijen rond dit groene thema. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse biedt 91 kamers met airco, waaronder één duplex, en beschikt over een verwarmd overdekt zwembad, een restaurant, een bar en 9 vergaderzalen (waarvan 5 polyvalente zalen), allemaal met daglicht en uitgerust met de modernste technologieën. ”Sequoia” en “Cyprès” de twee grootste zalen, zijn geschikt voor 120 seminariegangers en tot 250 genodigden voor een cocktail.

     

    Het restaurant van het hotel ‘L’Orangerie’ biedt via een glaswand een schitterend zicht op het park terwijl u van een gastronomische en regionale keuken geniet. In de bar vindt u een uitgebreid aanbod aan streekbieren in een gezellig kader.

    Op het vlak van ontspanning beschikt het hotel over een Natura 2000 klimmuur (Europees programma voor de bescherming van sites) met 100 aangelegde routes voor erkende klimmers. Het hotel werd eveneens geselecteerd als Waalse test case voor een ecosysteemproject. Het Mercure Dinant Castel Pont-à-Lesse, dat volledig met putwater functioneert, legde een systeem van bezinkbekkens aan in het park voor de recycling van het afvalwater. Dit project sluit aan op het milieubeleid waarvoor Accor zich steeds verder engageert.

     

    Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse combineert natuur met stijlvol vergaderen. Naast een waaier van sportieve en culturele activiteiten bestaat de mogelijkheid om stijlvol te vergaderen in een natuurlijke omgeving. Het hotel biedt naast deze vergadermogelijkheden ook ruimtes voor banketten en incentives, dit laatste met zelfs een uitgesproken avontuurlijk karakter. RVH.

    Hotel Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse – Route de Walzin 36 – 5500 Dinant

    Tel + 32/82/22 28 44 – fax +32/82/22 63 03

    H1512@accor.com - www.mercuren.com

     

    01-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs