Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    15-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thomas Cook enpegaussus naar Kenia

    Thomas Cook en Pegase deze winter rechtstreeks naar Kenia

     

     

     

     

    Thomas Cook en Pegase bevestigen deze winter hun product- en markleiderschap op Kenia. Beide touroperators komen met een bijzonder sterk aanbod op de markt én bevestigen een akkoord met Brussels Airlines te hebben.

     

    Precies een maand geleden kondigden de touroperators Thomas Cook en Pegase aan dat zij hun long haul programma zwaar zouden uitbreiden. Vanaf het winterseizoen zullen zij met eigen toestellen van zustermaatschappij Condor naar 11 exotische bestemmingen vliegen. Daarmee introduceert Thomas Cook 4 nieuwe bestemmingen op de Belgische markt - Havanna (Cuba), Puerto Plata en Santo Domingo (Dominicaanse Republiek) en Rio De Janeiro (Brazilië) – en een ongeëvenaarde flexibiliteit dankzij 29 wekelijkse vluchten.

     

    Thomas Cook en premium touroperator Pegase gaan op hetzelfde elan verder en kondigen aan een goed akkoord voor hun vluchten naar Kenia getekend te hebben, met Brussels Airlines. Thomas Cook en Pegase zullen een belangrijk aantal plaatsen van de nieuwe wekelijkse vlucht (op vrijdag) naar Mombasa bij de luchtvaartmaatschappij afnemen en zo hun klanten een uiterst comfortabele en prijsaantrekkelijke vlucht aanbieden.

     

    Men kijkt bij Thomas Cook en Pegase ook uit naar het nieuwe in-flight product dat Brussels Airlines deze winter zal invoeren. De klanten van de touroperators zullen namelijk al in economy van een uitstekend comfort met ergonomische zetels en veel beenruimte genieten.

     

    Eenmaal in Mombasa aangekomen, zullen de klanten van Thomas Cook en Pegase plezier beleven aan het aangenaam klimaat, de hagelwitte zandstranden en de prachtige hotelinfrastructuur, al dan niet voorafgegaan door één van de 5 safari’s die zij er voorstellen: Tsavo en Taita Hills: 2 daagse safari op een steenworp van de Zuidkust van Mombasa;  Jambo Kenia Safari: 4 daagse safari in vol pension met kennismaking van schitterende wildlife van Tsavo East & West en Amboseli; Kenia Highlights: 7 daagse topsafari met alle beroemde parken van Kenia; Tanzania Safari: 7 daagse beklijvende safari in volpension in een ongerept safarigebied of een Masai Mara: 3 daagse safari waarin het mooiste nationale park gen in vol pension.

     

    Verder zijn in de (Sentido) Neptune hotels in het Thomas Cook en Pegase aanbod dé hotels met de beste prijs-kwaliteitsverhouding in Kenia; met als absolute hoogvliegers: Sentido Neptune Paradise Village & Spa 4* en Sentido Neptune Palm Beach Resort 4,5*: een kleinschalig, verfijnd en kindvriendelijk strandhotel met persoonlijke service, ruime kamers en een mooie exotische tuin. Nieuw is het Sandies Coconut Village 3,5*.

     

    Wie het na een schitterende safari eerder heeft voor een strandverblijf in Zanzibar, zal via Thomas Cook en Pegase niet teleurgesteld zijn. Deze combinatie blijft uiteraard mogelijk. Dankzij Thomas Cook wordt 1 week in all inclusive al mogelijk vanaf €1.255 per persoon, met verblijf in het comfortabele Tropical Village (4,5*).

    15-07-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    14-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nutcase helmen

    Nutcase, de Tour de France en de Olympische Spelen – de ideale combinatie

     

     

    Nutcase en Eddy Merckx slaan de handen in elkaar. Het legendarische wielerfenomeen en koning van de Tour de France (en eigenlijk eender welke wielerwedstrijd), is helemaal weg van de trendy, kleurrijke Nutcasehelmen. Het resultaat van de samenwerking: de Nutcase-Merckx Limited Edition! Signed by Legends. Ook de Olympische Spelen zijn een kolfje naar de hand van Nutcase. Met de Union Jack op je hoofd ben je pas echt helemaal into de komende Olympische Spelen in Londen.

     

    Nutcase-Merckx Limited Edition

    Het kleurrijke design van deze coole fietshelm is een ode aan de 525 overwinningen van de kannibaal. Het extra lintje verwijst naar de eindzeges in de Ronde van Frankrijk, de Giro, de ronde van Spanje én zijn drie wereldtitels. Dat de beste wielrenner aller tijden in zee gaat met fietshelmspecialist Nutcase mag niemand verbazen. Zelfs voor de jongeren is deze wielrenner verre van een onbekende. Deze hippe fietshelm past dan ook op ieders hoofd, jong en oud . De helm is geschikt voor een hoofdomtrek van 52-60 cm. Kussentjes van diverse diktes om de helm perfect passend te maken zijn meegeleverd. Verder beschikt hij, zoals alle Nutcase helmen, over de unieke handige magnetische fidlock sluiting.

     

    Union Jack

    2012, een Olympisch jaar. Iedereen is in de ban van het grootste sportevenement ter wereld: de Olympische Spelen. Ook Londen is intussen helemaal omgevormd tot een Olympische stad, met Union Jacks op elke vlaggenstok. Nutcase zorgt er met de reeks nieuwe fietshelmen (met een heuse Union Jack) voor dat iedereen ook op de fiets zijn Olympisch steentje bijdraagt. Veilig en op en top actueel… en we waren kleurrijk en hip nog vergeten. Voor de allerkleinsten is er de Little Nutty Union Jack. Voor jongeren en volwassenen de grote broer ‘Union Jack’. De Union Jack-helm is beschikbaar in S-M en LXL. De Little Nutty-fietshelmen zijn er voor € 64,90 (kids 1 tot 4/5 jaar). De Street-modellen voor jongeren en volwassenen kosten € 69,90. 

    www.nutcase.be



    14-07-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lijndienst Brussels airlines naar Mombasa

    Brussels Airlines lanceert lijndienst naar Mombasa

     

     

    Vanaf het winterseizoen vliegt Brussels Airlines wekelijks op vrijdag naar Mombasa. De toeristische kuststad met haar prachtige zandstranden en hotelinfrastructuur is na Nairobi de tweede Brussels Airlines bestemming in Kenia.

     

    Met Mombasa, een kuststad van bijna 1 miljoen inwoners gelegen in het zuidoosten van Kenia langsheen de Indische Oceaan, voegt Brussels Airlines één van de belangrijkste  toeristische trekpleisters van de Afrikaanse Oostkust aan haar netwerk toe. Het aangename klimaat, de hagelwitte zandstranden en prachtige hotelinfrastructuur nodigen uit tot een relaxvakantie.  Wie actiever wil zijn vindt zeker zijn gading in de vele watersportmogelijkheden of talrijke excursies. Mombasa is ook een ideale uitvalsbasis voor een safari in één van de prachtige nationale parken.

     

    Brussels Airlines vliegt vanaf 2 november elke week op vrijdagochtend naar Mombasa. De terugvlucht naar Brussels Airport is op vrijdagavond, met aankomst in Brussel op zaterdagochtend. Dankzij de goede uurregeling kan er vlot doorgereisd worden naar of vanuit andere Europese landen (Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië, Scandinavië, Rusland, Verenigde Staten...).

     

    Passagiers kunnen een heenreis naar Mombasa combineren met een terugreis vanuit Nairoibi of vice versa zodat wie een safari doet geen lange landverplaatsingen meer hoeft te maken.  Deze combinatiemogelijkheid laat ook een flexibele verblijfsduur toe. Brussels Airlines vliegt elke maandag, woensdag, vrijdag en zondag naar Nairobi.

     

    Brussels Airlines is verheugd dat de Belgische toerismegroep Thomas Cook / Neckermann/ Pegase haar klanten met deze nieuwe lijnvlucht comfortabel naar Kenia laat vliegen.







    12-07-2012 om 21:04 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietslussen Leuven

    Vier nieuwe fietslussen verbinden Leuven met de regio

     

     

     

     

    Fietsen is ‘in’. Meer en meer bezoekers zijn geïnteresseerd om een stad en omgeving te verkennen met een fiets. Op deze trend wil Toerisme Leuven samen met Toerisme Vlaams-Brabant inspelen door een reeks aantrekkelijke fietsroutes vanuit Leuven aan te bieden.

     

    De 4 fietslussen hebben Leuven als centraal vertrekpunt en worden gebundeld in een handige brochure in 5 talen (Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans). De lussen liggen op het fietsnetwerk Vlaams-Brabant en verbinden Leuven met de omliggende regio’s in de provincie, namelijk de Groene Gordel en het Hageland.

     

    De lus Leuven- Zoet Water, 31 km, biedt de kinderen o.m. de mogelijkheid om in de bossen van de klim- en klautertuigen te genieten. De lus Hageland, 36 km biedt een brok geschiedenis met o.m. het kasteel van Horst. De lus Leuven-Tervuren voert langs prachtige parken en kastelen en brengt de bezoeker naar het Koninklijk Afrikamuseum, terwijl de laatste lus Werchter als bestemming heeft, 42 km. Het kanaal Leuven-Dijle, de geschiedenis van Rock Werchter en het geboortehuis van Pater Damiaan staan hier op het programma.

     

    12-07-2012 om 21:03 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin Pilot sport
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MICHELIN Pilot Super Sport, hoogtechnologische banden voor de nieuwe BMW M6

     

     

    BMW heeft de MICHELIN Pilot Super Sport gehomologeerd voor haar nieuwe M6. Op het circuit1 heeft hij zich bewezen als de snelste wegband (dus toegestaan op de openbare weg) ter wereld. De MICHELIN Pilot Super Sport is voortgekomen uit de ervaringen die Michelin in de wedstrijdsport, en met name in de 24 uur van Le Mans, heeft opgedaan.

     

    Een unieke combinatie van drie technologieën. Vanaf de marktintroductie in de zomer van 2012 wordt elke BMW M6 uitgerust met de hoog technologische MICHELIN Pilot Super Sport banden. De toegepaste technologie bestaat uit een unieke combinatie van drie elementen: een Twaron® gordel, een Bi-Compound loopvlak en een Variable Contact Patch 2.0.

     

    De Twaron® gordel is gemaakt van een vezel met een hoge dichtheid die ook wordt gebruikt in de luchtvaart en in militaire uitrustingen. De belangrijkste eigenschap van deze sterke en tegelijkertijd lichte vezel, is zijn bestendigheid tegen trekkrachten. Twaron® is vijf maal sterker dan een qua gewicht gelijke hoeveelheid staal. Door zijn variabele spanning, sluit de gordel vaster om het loopvlak dan om de schouders. Zo worden centrifugaalkrachten beter beheerst en wordt de druk gelijkmatiger verdeeld.

     

    De Bi-Compound technologie is oorspronkelijk ontwikkeld voor wedstrijdbanden. Hij voorziet in verschillende rubbercompounds voor de linker en de rechter zijde van het loopvlak. Aan de buitenzijde heeft de band een elastomeer dat heel goed bestand is tegen scherpe bochten. En aan de binnenzijde een elastomeer met een andere samenstelling dat, samen met het speciale loopvlakprofiel, zorgt dat de band op een natte weg de waterfilm kan breken en grip houdt op alle oneffenheden in het wegdek.

     

    De Variable Contact Patch 2.0, ontworpen dankzij de recentste digitale simulatiesoftware die wordt gebruikt in de luchtvaart en auto-industrie, worden de krachten en temperaturen gelijkmatiger over het contactvlak van de band verdeeld. Hoewel in de bochten de vorm van het contactvlak verandert, vermindert de hoeveelheid rubber in contact met de weg niet, wat een totale beheersing van de auto garandeert.

     

    Deze unieke combinatie zorgt voor een rijdynamiek die voldoet aan alle eisen van BMW M, met name als het gaat om stuurprecisie, sportiviteit en veiligheid. Zowel op de weg als op het circuit. En aan deze eigenschappen voegt Michelin ook nog eens een lange levensduur in kilometers toe. Dat is immers een kenmerk van alle Michelin banden. Michelin realiseert dit evenwicht in prestaties door het overzetten van technologieën voor circuitbanden naar banden voor de openbare weg en door nauwe samenwerking met de automobielconstructeurs. De samenwerking voor het BMW M5 project is een aantal jaar geleden al gestart.

     

     

    12-07-2012 om 21:02 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.total Performance
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MICHELIN Total Performance

    De strategische visie van de Michelin Groep

     

     

     

    “Michelin verkoopt geen rubber, maar prestaties” . Deze uitspraak geeft weer waar het bedrijf zich voor inzet! Michelin ontwikkelt en produceert banden die verschillende prestaties tegelijk leveren. Dat maakt deze banden speciaal, geeft ze een eigen identiteit en draagt bij aan hun kwaliteit. En dat is waar de reputatie van het merk MICHELIN op gebaseerd is.

     

    “Michelin verkoopt geen rubber, maar prestaties” is een uitspraak die echt betekenis krijgt als men zich realiseert hoe belangrijk banden zijn: zij zijn immers het enige onderdeel van de auto dat contact met de weg heeft.

     

    MICHELIN Total Performance, de strategische visie van de Groep

    Door plaats te nemen achter het stuur, neemt men de verantwoordelijkheid op zich niets aan het toeval over te laten. Alles moet goed functioneren. De band heeft daarbij drie belangrijke rollen: hij draagt het gewicht, hij brengt bewegingen over en hij stuurt de auto. Grip en weggedrag van het voertuig zijn de belangrijkste missies van de band. Daarom streeft Michelin systematisch naar de beste prestaties. Michelin zet zich heel sterk in om de veiligheid van mensen te garanderen: van de bestuurders, hun passagiers, voetgangers en andere weggebruikers.

     

    Michelin banden bieden, behalve veiligheid, ook brandstofbesparing en de langste levensduur in kilometers. Michelin verbetert alle eigenschappen die de prestaties van een band bepalen. "MICHELIN Total Performance", is een eigenschap van Michelin banden. Het is een resultaat van de strategie die de Michelin Groep volgt. Het is de rode draad van het Research & Development werk dat de Groep verricht.

     

    De strategie van Michelin is gericht op het ontwikkelen van banden die meerdere prestaties tegelijk kunnen leveren. Alle banden van het merk Michelin combineren veiligheid met minder brandstofverbruik (dus minder CO2-emissie), en een lange levensduur in kilometers. Gebruikers van Michelin banden kunnen daardoor profiteren van alle kwaliteiten die ze wensen; daarbij maakt het niet uit of het gaat om een personenwagen dan wel een lichte bestelwagen.

     

    Bepaalde prestaties conflicteren met elkaar. Om ze in één band te kunnen verenigen zijn geavanceerde technologieën, evenals speciale test-en productiecapaciteiten nodig.

    Prestaties kunnen met elkaar conflicteren. Dat noemt men “designconflicten”. De twee belangrijkste zijn: Veiligheid: er is een tegenstelling tussen grip op droog en op nat wegdek. Als het droog is, moet zo veel mogelijk rubber in contact zijn met de weg, zoals bijvoorbeeld het geval is bij een “slick band” in de wedstrijdsport. Maar als het nat is moet het loopvlak echter beschikken over een profielontwerp om het water af te kunnen voeren, en profielranden die de waterfilm kunnen breken zodat het rubber contact kan maken met het wegdek. Energie-efficiëntie: er is een conflict tussen brandstofbesparing en een langere levensduur in kilometers. Een eenvoudige oplossing om de levensduur te maximaliseren is meer rubber aanbrengen op het loopvlak want dan duurt het langer voordat al het rubber is versleten. Maar deze optie leidt tot meer energieverbruik omdat er dan meer rubber vervormt bij iedere omwenteling van het wiel.

     

    Michelin is, dankzij haar innovatievermogen en geavanceerde technologieën, in staat

    om deze conflicten op te lossen. Tussen 2010 en eind 2012 heeft Michelin, mbt. de  personenwagenbanden voor Europa, meer dan 80 % van haar bandengamma’s vernieuwd. Het gaat om 11 verschillende bandengamma’s waaronder grote productfamilies zoals de MICHELIN Energy, de MICHELIN Primacy, de MICHELIN Pilot, de MICHELIN Agilis, enzovoort. Ze worden dus vervangen, aangepast of vernieuwd.

     

    In deze context presenteert Michelin twee nieuwe banden die hun commerciële carrière beginnen op de Europese vervangingsmarkt: de nieuwe MICHELIN Energy Saver+, bestemd voor een groot aantal personenwagens (van compacte stadswagens tot familiesedans) en de nieuwe MICHELIN Agilis+, voor bestelwagens.

     

     

     

    12-07-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Energy saver
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MICHELIN ENERGY Saver+ & MICHELIN Agilis+

     

     

     

    De MICHELIN ENERGY Saver+ en de MICHELIN Agilis+, twee nieuwe bandengamma’s die hun gebruikers de beste combinatie van veiligheid, levensduur en brandstofbesparing bieden, maken hun intrede op de Europese markten.

     

    2012 is een belangrijk jaar. Dit is het jaar waarin de Europese labelling van banden wordt ingevoerd. Vanaf 1 juni 2012 wordt de labelling geleidelijk uitgerold en per 1 november 2012 is hij verplicht. Dit nieuwe Europese labellingsysteem wordt met open armen ontvangen, want het biedt consumenten toegang tot informatie over kwaliteiten waar ze wellicht tot nu toe niet van op de hoogte waren.

     

    Wat zegt zo een label op banden? Het geeft consumenten objectieve informatie over drie belangrijke prestaties van de band: grip op nat wegdek, energie-efficiëntie en het geluidsniveau.

    Wat zegt zo een label niet? Het zegt niets over grip op droog wegdek, en het geeft evenmin informatie over de levensduur in kilometers.

     

    Michelin zet zich in om alle prestaties te leveren die voor automobilisten en bestuurders van bestelwagens essentieel zijn; ook de prestaties die niet op het label staan: MICHELIN banden zijn onder alle omstandigheden veilig. Dus niet alleen op natte wegen, maar ook op droge wegen; MICHELIN banden zijn ook in bochten veilig; MICHELIN banden geven ook de zekerheid van een ongekend lange levensduur in kilometers en behoud van prestaties totdat de banden echt aan hun einde zijn gekomen.

     

    Een band van meerdere voordelen tegelijk voorzien, zoals dat is gebeurd bij de nieuwe MICHELIN Energy Saver+ en MICHELIN Agilis+, is heel lastig.

     

    De MICHELIN ENERGY Saver+ optimaliseert de veiligheid : Michelin heeft het profiel van haar nieuwe MICHELIN ENERGY Saver+ verder ontwikkeld om tot een optimale voetafdruk te komen. Doordat het contactvlak 10 % groter is dan dat van de vorige generatie, heeft het meer grip op droge en natte wegen. Dat resulteert voor de MICHELIN Energy Saver+ in een bijna 16 meter kortere remweg op nat wegdek dan een band die net voldoet aan de minimale eisen van de Europese bandenlabelling.

     

    De MICHELIN ENERGY Saver+ gaat meer kilometers mee: Michelin heeft extra moleculaire verbindingen toegevoegd aan deze nieuwe generatie MICHELIN Energy Saver+ banden om de cohesie van alle chemische rubbercomponenten (en daarmee ook de slijtagebestendigheid) verder te verbeteren. Het MICHELIN ENERGY Saver+ bandengamma zal beschikbaar zijn in 14, 15 en 16 inch. Het matenpakket omvat 58 verschillende afmetingen en is dus geschikt voor de meeste wagens op de Europese markt.

     

    Focus op de MICHELIN Agilis+ : de vakman waarmee het bedrijf goed functioneert. Een goed functioneren van een professioneel bedrijf wordt vaak bepaald door de wagen. Verkopers, vaklieden en professionals uit allerlei sectoren moeten net zo goed op hun banden kunnen vertrouwen als op hun andere gereedschappen.

     

    Voor deze zeer veeleisende gebruikers, heeft Michelin de nieuwe MICHELIN Agilis+

    ontwikkeld. Bijzonder aan deze band is dat hij prestaties in zich verenigt die normaal moeilijk samengaan. Daardoor draagt deze nieuwe band niet alleen bij aan een goed en veilig verloop van de professionele werkzaamheden, maar ook aan lagere operationele kosten. Hij levert immers een dubbele besparing op: hij verbruikt minder energie en gaat meer kilometers mee.

     

     

     

     

    11-07-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijnen Côte du Rhône

    Wijnen Côtes du Rhône en Plancha!

     

     

     

    De zomer komt er aan en iedereen kijkt er naar uit om buiten te eten, rond de welvertrouwde barbecue of nog beter, bij een plancha ! Gezellige momenten ideeal om de kleuren van de Rhône te verkennen…

     

    De plancha is een oude Spaanse uitvinding, ontstaan langs de wegen naar Compostela in de 19de eeuw. Grote bakplaten werden op gloeiende houtskool geplaatst om de boetelingen te voeden. Het eten werd rechtstreeks op het metaal gebakken. Een eenvoudig en doeltreffend materiaal, dat ook werd gebruikt voor grote bijeenkomsten bij religieuze feesten. De plancha raakte vervolgens in onbruik, maar dook in de jaren ‘70 weer op in Baskenland waar het een ongekend succes had bij sportevenementen.

    Vandaag de dag vervangt de gasbrander de houtskool en de kookplaat werd verfijnd. Gebruiksvriendelijkheid, de gezondere kookmethode, geen contact met de vlam, snelheid, uitgebreide mogelijkheden en tenslotte het feestelijk karakter maken dat de plancha met groeiend enthousiamse wordt onthaald. Gezellige momenten vragen uiteraard ook om aangepaste wijnen, de ‘gulle’ Côtes du Rhône-wijnen passen dan ook perfect in dit plaatje.

     

    Het assortiment omvat minerale en fleurige witte wijnen, frisse en fruitige rosé-wijnen, soepele en strakke rode wijnen, waardoor het in zijn totaliteit uitgroeit tot een aangename partner voor de maaltijd!

    Witte wijnen: Sint-Jacobsspiesjes vragen om het Marsanne en Roussane duo, de eerste vanwege zijn rondborstigheid en de tweede voor zijn elegantie; John Dory filets hullen zich graag in het parfum van Viognier. Glaasjes romige courgettensoep frissen op met Clairette, net zoals ander bereide groenten en bereiken ongekende hoogten met gevarieerde combinaties van deze wijnsoorten.

     

    Rosé-wijen: een uitstekende keuze bij alle artisjokbereidingen, maar de rosé-wijn verdoezelt bovendien de metaalsmaak van vette vis. Rauwe, gerookte of gebakken zalm voelt zich prima bij de licht, zure smaak van Cinsault, Grenache en Syrah. Een rosé-wijn bij roze gamba-spiesjes, met jodium en rode vruchten, roept herinneringen op aan maritieme gastvrijheid.

     

    Rode wijnen: fluwelen tannines, veel fruit, volume en vlezig, perfecte wijnen voor zacht vlees. Een rundscarpaccio, kip met morieltjes en lamskotelletjes met rozemarijn vinden er het ideale gezelschap. Het is een oneindige kruisbestuiving van smaken. Ook qua druivensoorten zijn er veel mogelijkheden. Daar waar de Grenache en Syrah als hoofdrolspelers fungeren, voegen ook de Mourvèdre, Carignan, Cinsault en Counoise, structuur, karakter, frisheid, aroma’s, finesse en kruidigheid toe.

     

    De meer dan 70.000 hectare wijngaarden van de Rhônevallei in het zuid-oosten van Frankrijk,  strekken zich uit over een lengte van meer dan 200 km en worden in zes verschillende departementen weergevonden. De ruim 5000 wijnbouwers zorgden vorig jaar voor iets meer dan  drie miljoen hectoliter wijn die kan bogen op een enorme diversiteit. Naast 16 Crus Côtes du Rhône worden hier o.m. Côtes du Rhône régionaux, AOC’s de la Vallée du Rhône, Côtes du Rhône Village en VDN Vins Doux naturels weergevonden.  

    www.vins-rhone.com





    09-07-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs