Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    21-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toerisme toegankelijker

    Toegankelijk toerisme is troef

     

     

     

    Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois stelt in zijn toespraak op "Europe for All", de conferentie die de Europese Commissie houdt over toegankelijkheid, tevreden vast dat de Vlaamse toeristische sector steeds meer inspanningen levert voor toegankelijkheid. "Sinds 2002 investeerden we ruim 2 miljoen in de toegankelijkheid van hotels. Het is ook een essentieel criterium in al onze subsidieprogramma's voor infrastructuurwerken. Om ondermeer toeristen een idee te geven over de toegankelijkheid van hun bestemming, is een algemene Vlaamse databank in opbouw. Hopelijk kunnen we die snel koppelen aan het Europese informatiesysteem 'OSSATE'. Ook buitenlandse toeristen kunnen dan zien hoe toegankelijk Vlaanderen is."

     

    De toeristische sector beseft steeds beter dat toegankelijkheid een troefkaart is in de harde concurrentiestrijd. Niet enkel voor rolstoelgebruikers, maar voor alle personen die wat moeilijker te been of minder mobiel zijn. Ook reisgrage senioren, zwangere vrouwen, ouders met buggy's en zelfs personen met zware bagage weten liften, een drempelloze ingang en aangepaste sanitaire voorzieningen te waarderen.

     

    "Vlaanderen trekt bijvoorbeeld heel wat oudere reizigers aan, en met de vergrijzing wordt deze doelgroep steeds groter. Voor hen speelt die toegankelijkheid een grote rol in hun keuze," beseft Bourgeois.

     

    Sinds 2002 werd al ruim 2 miljoen euro geïnvesteerd in de toegankelijkheid van hotels. Dit is slechts een fractie van de totale verbouwingskost, gezien 70% van de kosten door de hotels zelf wordt gedragen. Bij eigen bouwwerken van Toerisme Vlaanderen, zoals de Antwerpse jeugdherberg, is het een absolute prioriteit. Voor het verkrijgen van subsidies van de Vlaamse overheid voor infrastructuurwerken aan private jeugdverblijven, op campings of aan toeristisch-recreatieve attracties, geldt toegankelijkheid steeds als een essentieel criterium.

     

    De Vlaamse databank www.toegankelijkvlaanderen.be , gecoördineerd door Gelijke Kansen Vlaanderen met Toerisme Vlaanderen als belangrijke partner, is in volle ontwikkeling. Wat betreft de toeristische sector werden al ongeveer 300 toeristische gebouwen doorgelicht. Tegen 2009 moet de toegankelijkheid van 30% van de toeristische sector in kaart zijn gebracht. Om de internationale markt gedetailleerd te kunnen informeren over de toegankelijkheid van Vlaanderen, hoopt Bourgeois de Vlaamse databank snel te kunnen koppelen aan de Europese. Daarvoor worden de technische mogelijkheden nog onderzocht.

     

    De arbeidsintensieve doorlichtingen worden o.m. gerealiseerd via een tewerkstellingsproject bij Westkans, het toegankelijkheidsadviesbureau voor West-Vlaanderen. Met een budget van 35.000 euro wordt er de tewerkstelling van enkele medewerkers gesubsidieerd. Minister Bourgeois bekijkt of dit systeem kan worden uitgebreid naar andere provincies.

    www.toegankelijkvlaanderen.be en www.ossate.org

    21-01-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.magix online album

    Magix online album

    Uw multimediawereld op internet

     

     

    Met de introductie van online multimedia-albums biedt Magix een unieke combinatie van online en offline toepassingen.

    Uw favoriete foto’s kunt u nu omtoveren tot een tv-fotoshow inclusief achtergrondmuziek en met één druk op de knop online presenteren. Ook video’s en mp3’s kunt u op uw eigen multimedia website plaatsen.

     

    Iedereen kan via www.magix-photos.com een eigen online foto-en-video album maken. Magix Online album bestaat in 3 versies: gratis, classic en premium

     

    19-01-2007 om 18:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.magnitude
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    MAGNITUDE pakt uit met exclusief concept

     

     

    Exclusief beddenprogramma geeft opnieuw inhoud aan individueel slaapcomfort

     

    Slaapcomfortspecialist Anker Bedding stopt het revolutionaire beddengamma MAGNITUDE in een nieuw kleedje. Een luxe-collectie die naadloos past in de nieuwe marktbenadering van Anker Bedding: de consument maximale creatieve vrijheid bieden bij het samenstellen van zijn eigen “slaapcomfortformule”.

     

    Anker Bedding nv koos voor een nieuw, dynamisch logo en een krachtig beeld met sterke symboolwaarde. MAGNITUDE balt de essentie treffend samen in het beeld van een vrouwelijke centrale figuur die de nacht op een wel heel eigen manier beleeft. Zij betrekt ons in haar sensuele droomervaring op zoek naar nestwarmte, gezelligheid en streelzacht comfort. De klant krijgt alle “ingrediënten” voor die allerindividueelste combinatie aangereikt. Van een uitgebreide keuze aan boxsprings, over gestoffeerde bedomrandingen tot hoofd- en voetpanelen, bedbanken, matrassen en matrashoezen, comforters, decoratieve accessoires en een fijn gamma bedlinnen.

     

    Van klassiek tot eigentijds modern, van barok tot minimalistisch, van sober tot uitbundig: de consument kiest de elementen en bepaalt de sfeer tot in de kleinste details. Zo zijn de hoofd- en voetpanelen verkrijgbaar in een heel gamma exclusieve uitvoeringen, naast de klassieke basisstijlen. Een hele pleiade van bedbanken maakt tijdloos klassieke of verfrissend moderne combinaties mogelijk met alle nuances daar tussenin.

     

    Met verschillende types vederzachte boxsprings en vijf matraskernsamenstellingen plooit MAGNITUDE zich moeiteloos naar de wensen van de meest veeleisende slapers. Streelzachte matrashoezen en comforters, vervaardigd uit dubbeldoek of damast met latexkern of mini pocketveren, maken deze luxueuze verwennerij van lichaam en geest compleet. Een gevarieerd assortiment decoratie-artikelen, gaande van volants en kleden voor boxspring of bedomranding tot al dan niet gewatteerde werp- en bedspreien, plaids met of zonder vulling, sierkussens en rolpeluwen zorgen voor de finishing touch.

     

    Magnitude - Inspiratieboek laat je wegdromen

     

    Met MAGNITUDE word je aangezet om anders te gaan denken over de invulling van je slaapcomfort. Vertrouwde kwaliteit en design gaan nu samen met het neusje van de zalm aan boxsprings en matrassen, zodat creatieve  “meerwaardezoekers” volop aan hun trekken komen. Om je helemaal te laten wegdromen en tegelijkertijd een handje te helpen om een originele keuze te maken, stelden de Magnitude-stilisten een pracht van een Inspiratieboek samen.

     

    Aan de hand van vier poëtische en tedere bedverhalen worden visueel evenveel aparte sferen opgeroepen: bedcombinaties met accessoires die appelleren aan de kleuren van het zuiden, die het dynamisme van de grootstad oproepen, verwijzen naar de geuren en tinten van het woud of de weidse, rustgevende kracht van de zee weerspiegelen.

      

    19-01-2007 om 18:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.philips ambilight
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Philips viert zijn miljoenste Ambilight FlatTV

    met een met diamanten bezet exemplaar.

     

     

     

     

    Philips Electronics onthulde in Las Vegas een met diamanten bezette Ambilight FlatTV om zijn miljoenste Ambilight FlatTV te vieren. De 42 inch Ambilight LCD-televsie werd ontworpen in samenwerking met de New Yorkse juwelier A. Link en heeft een gewicht aan diamanten van maar liefst 225 karaat. Er werden bijna 2250 diamanen verwerkt aan de zijkanten en rond de randen van het Ambilight kader, wat een totaal nieuwe dimensie verleent aan de Ambilight functie. De diamanten FlatTV, zal op verschillende evenementen in heel de wereld voorgesteld worden aan klanen en werknemers van Philips, alsook aan het grote publiek. Het is en uniek exemplaar dat niet in de handel verkocht zal worden

    19-01-2007 om 18:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.magix ring tone

    Magix FreeRingtoneMaker

     

     

    Jongeren hoeven nooit meer een duur ringtone-abonnement te nemen. Althans, als het aan softwaregigant Magix ligt. Magix is marktleider van consumentensoftware op het gebied van muziek/video/foto. Aan alle geïnteresseerden biedt Magix nu immers het softwarepakket RingtoneMaker, dat normaal gesproken E19.95 kost, gratis ter download aan.

    Met dit softwarepakket kan iedereen in drie eenvoudige stappen, onbeperkt ringtones maken van zijn/haar favoriete muziek.

    www.ringtonemaker.nl

     

    19-01-2007 om 18:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tafelen in vlaanderen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    "Tafelen in Vlaanderen" zet Vlaamse tafeltraditie op toeristisch menu

     

     

    Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois wil met het concept ‘het tafelen Vlaanderen’ , onze kwaliteiten als gastheer en de typische, streekgebonden dranken en gerechten een prominente plaats geven in het toerismebeleid. Op zijn uitnodiging slaan de Vlaamse horeca en de toeristische sector de handen in elkaar. Daartoe werd de vzw "Tafelen in Vlaanderen" opgericht. Met de flinke impuls van 440.000 euro van minister Bourgeois moet de organisatie van 2008 en 2009 jaren van het tafelen maken.

     

    "Vlaanderen combineert een sterke culinaire traditie met een prachtig aanbod aan regionale producten die versmelten in aromarijke en gezonde streekgerechten. Tel daar nog eens onze gezellige tafeltraditie bij en je hebt een ijzersterke toeristische troef, die ik dan ook volop wil uitspelen. We moeten toeristen letterlijk en figuurlijk van Vlaanderen laten proeven" verduidelijkt minister Bourgeois.

     

    Wanneer de toeristische sector en de horeca de handen in elkaar slaan, wint iedereen, stelt de minister: "De promotie van onze unieke tafeltraditie trekt meer toeristen aan en meer toeristen betekent meer horecaklanten. Met een gastvrij onthaal en hun vakmanschap spelen de logies en de restaurants en cafés dan weer een grote rol bij de indrukken die de toeristen in en van Vlaanderen opdoen. En dus ook bij de beslissing van toeristen om al dan niet terug te komen naar Vlaanderen. Zo is de cirkel rond."

     

    Met Tafelen in Vlaanderen krijgen de toeristische en horecasector een gemeenschappelijk platform om de toerist de weg te tonen naar Vlaanderen en de Vlaamse tafels. Met specifieke promotieacties wil men de binnen- en buitenlandse toerist kennis laten maken met de Vlaamse tafeltraditie en zo ook met de rest van ons toeristisch aanbod.

     

    Maar evenzeer wil het initiatief de restaurants en cafés een sterkere toeristische reflex bijbrengen. Concreet betekent dit bijvoorbeeld een specifiek streekgebonden aanbod van dranken en gerechten en een gastvrij, vakkundig onthaal. Daarbij wordt duidelijk gekozen voor een werking in de breedte. Van het gastronomisch tafelen in een sterrenrestaurant, over een lekkere hap in een bistro tot het genieten van een pittig streekbiertje in een babbel- of knabbelkroeg.

     

    Ook de nieuwe vzw zelf vormt een breed palet. De horecasector is vertegenwoordigd via de beroepsfederatie Ho.Re.Ca Vlaanderen. Die draagt samen met de vijf provinciale toeristische diensten (Westtoer apb, Toerisme Oost-Vlaanderen vzw, Toerisme Provincie Antwerpen vzw, Toerisme Limburg vzw en Toerisme Vlaams-Brabant vzw) het initiatief. Het agentschap Toerisme Vlaanderen zorgt voor ondersteuning op logistiek, inhoudelijk en marketingvlak.

     

    In een maatschappij die bijzonder veel aandacht besteedt aan creativiteit en innovatie, is het project ‘Tafelen in Vlaanderen’ aldus Jan De Haes, voorzitter van HoReCa-Vlaanderen een unieke gelegenheid voor de Vlaamse horecasector om zich zowel kwalitatief als economisch op te krikken. Voor horecaondernemers is het een dagdagelijkse professionele bezigheid om door hun vakmanschap en hun ondernemerschap inhoud en vorm te geven aan het Bourgondisch Vlaanderen. De ruim 28.700 Vlaamse horecaondernemingen zijn direct betrokken bij alles wat te maken heeft met eten en drinken. Zowel in het kleine dorpscafé als in het meest exclusieve restaurant, staan convivialiteit, genieten van spijs en drank, gastvrijheid centraal.

    Nergens ter wereld is er een zo gedifferentieerd aanbod van kleine bedrijfjes die op een permanente manier de eigenheid van een streek of een stad vertalen in gerechten en bereidingen die aan de consument een unieke belevenis bieden.

     

    Het project verankert de Vlaamse horeca in het toeristisch aanbod. Vlaanderen is niet alleen cultuur, historisch erfgoed, recreatie en shopping, maar ook gezelligheid, lekker eten en drinken en genieten. En waar kan dit beter dan op een zonnig terrasje of in een typische kroeg. Die verankering is tegelijkertijd een opdracht maar ook een uitdaging. Fed Ho.Re.Ca Vlaanderen beschikt over een netwerk van 47 lokale beroepsverenigingen en 5 provinciale organisaties die zullen gemobiliseerd worden om op het terrein in iedere gemeente en stad de bestaande initiatieven in te passen in het globale concept.

     

    Jan De Haes lanceert dan ook een oproep tot alle Vlaamse horecaondernemers om niet alleen deel te nemen aan dit project maar ook om mee te doen!

     

    Tafelen in Vlaanderen staat van meet af aan ook open voor partners die niet of niet ten volle actief zijn in het toerisme. Zo wordt gewerkt aan allianties met, bijvoorbeeld, de Week van de Smaak, de VLAM, de hotelscholen, de cultuur- en erfgoedsector, de streekproducten, enz.

     

    Het komende jaar staat in het teken van de uitbouw van het netwerk tussen horeca en toerisme, de inventarisatie van het aanbod en de voorbereiding van concrete acties. In 2008 en 2009 moet "Tafelen in Vlaanderen" als toeristisch thema binnen- en buitenlandse toeristen overhalen om Vlaanderen te komen proeven. Dat sectoroverschrijdende projecten tot succesvolle initiatieven kunnen uitgroeien bewees men reeds in de provincie Limburg waar naast de talrijke fietsroutes reeds heel wat ‘fietsvriendelijke cafés’ actief zijn.

     

    Minister Bourgeois steunt de opstart van de organisatie met een impulssubsidie van 440.000 euro en de komende drie jaar telkens 243.000 voor toeristische tewerkstelling. De oprichtende leden brengen 135.000 euro in en focussen ook binnen hun bestaande budgetten op het initiatief, zowel voor de ontwikkeling van de initiatieven als voor promotie.

     

    Willy Orlandini, directeur Toerisme Limburg, is voorzitter van de VZW; Jan De Haes, voorzitter van HoReCa-Vlaanderen, ondervoorzitter. Jan Raymaekers, voordien zakelijk leider van Resonant, directeur van het Centrum voor Agrarische Geschiedenis en auteur van talrijke werken over de Vlaamse tafelcultuur, werd aangesteld als directeur.

     

     

    19-01-2007 om 17:59 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiesalon antwerpen

    VAKANTIESALON ANTWERPEN REFLECTEERT ACTUELE REISTRENDS.

     

     

    Het aanbod op het Vakantiesalon van Antwerpen 2007 is vrij indrukwekkend. De organisatoren volgen de evoluties in de toeristische sector het hele jaar door op de voet, om dan tijdens de 6 dagen van de beurs uit te pakken met een mooie steekproef van het moderne reizen.

     

    Kwaliteit primeert.

     

    Dit jaar heeft het Vakantiesalon van Antwerpen twee nocturnes geprogrammeerd, waarvan één al meteen op de eerste dag. Zowel op vrijdag 26 januari als op dinsdag 30 januari zijn bezoekers welkom van 12u00 tot 21u00. Een initiatief dat mensen met een dagjob ongetwijfeld op prijs zullen stellen. Nog een maatregel die bezoekers meer ruimte zal geven is de verbreding van de wandelgangen.

     

    Het Vakantiesalon van Antwerpen is gekend om zijn gezellige drukte. Dat is in grote mate ook te danken aan de inspanningen die exposanten leveren bij de omkadering van al hun reisinformatie; stands zijn vaak prachtig aangekleed terwijl ook tal van animaties extra sfeer creëren.

    Gastland Kroatië viert feest: in Zaal 4 feest brengt een authentieke ‘klapa’-groep traditionele Kroatische liederen maar er is ook een proeverij van lokale wijnen en gerechten. De officiële openingsceremonie wordt bijgewoond door de ambassadeur van Kroatië in België, mevrouw Ljerka Alajbeg. 

     

    Duiken in cultuur? Of relaxen in tweede verblijf?

     

    Naast Kroatië zetten ook de 600 andere exposanten hun beste beentje voor. Zowel onder de reisbureaus, touroperators, nationale diensten voor toerisme als bij de onafhankelijke vertegenwoordigingen, bevinden zich tal van nieuwkomers zoals Jamaica, Slovenië en de Dominicaanse Republiek en verwelkomen de organisatoren tevens Quebec en touroperators als Exo-Tours, Kuoni en Tiara Tours voor de eerste keer.

     

    Wie het Vakantiesalon van Antwerpen bezoekt, heeft meteen een duidelijk idee van de actuele trends in de reiswereld. Zo zitten de all-inclusive bestemmingen al een tijdje in de lift; vakantiegangers willen ten volle genieten en opteren daarom ook steeds vaker voor wellness- en relaxatie-arrangementen. De beurs toont hier een ruime keuze, maar biedt ook de liefhebber van avontuurlijk en sportief reizen de ideale bestemmingen. De aanwezigheid van gespecialiseerde exposanten wijst trouwens op het succes van unieke duikvakanties. Daarnaast kennen culturele reizen en city-trips een opmerkelijke ‘boom’, evenals het marktsegment van de tweede verblijven in het buitenland.

     

     

    29ste editie van het Internationaal Vakantiesalon Antwerpen

    Gastland Kroatië

    Van vrijdag 26 januari t.e.m. woensdag 31 januari 2007.

    Antwerp Expo – Jan Van Rijswijcklaan 191 – 2020 Antwerpen

    Alle dagen open van 10.00 tot 18.00 u

    !!! Nocturnes op vrijdag 26 en dinsdag 30 januari:  open van 12.00 tot 21.00 u !!!

     

     

    www.vakantiesalon-antwerpen.be      

     

     

    19-01-2007 om 17:58 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pannenkoeken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Al is het vrouwke nog zo arm, met Lichtmis zet zij haar (pannenkoeken)panneke warm"

     

    Op 2 februari is het Lichtmis, het feest van het sterker wordende daglicht. Deze aloude traditie gaat hand in hand met de goede gewoonte om op die dag knus met de hele familie samen te zitten en de heerlijke pannenkoeken te verorberen die 'moeder de vrouw' met liefde heeft klaargemaakt. Culinair specialist Demeyere houdt deze oergezellige traditie in ere en stelt haar pannenkoekenpannen voor.

     

    Pannenkoeken bakken wordt een waar genoegen met de Ecoglide+pannenkoekenpannen van Demeyere. Deze pannen - beschikbaar in de afmetingen 24 cm en 28 cm - zijn gemaakt uit een 5-lagenmateriaal tot aan de rand van 3 mm dik. Dit materiaal verzekert een optimale warmtespreiding vanop de bodem tot aan de rand.  De pannen zijn blinkend gepolijst en voorzien van een Excalibur® antikleeflaag die zeer goede antikleefeigenschappen heeft en toch hard is.

     

    De Ecoglide+ pannenkoekenpan is gunstig geprijsd, gemakkelijk in gebruik en voldoende performant. Door de lage lichthellende randen is de vormgeving bovendien perfect afgestemd op het bakken van pannenkoeken.

    19-01-2007 om 17:57 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verduyck
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Raymonda Verdyck aan het hoofd van Toerisme Vlaanderen

     

     

     

    Op voorstel van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois duidde de Vlaamse Regering Mevr. Raymonda Verdyck aan als de nieuwe administrateur-generaal van het agentschap Toerisme Vlaanderen. Verdyck is momenteel waarnemend administrateur-generaal van het agentschap Onderwijsdienstencentrum Hoger- en Volwassenenonderwijs van de Vlaamse overheid. De opvolgster van Wim Vanseveren gaat al op 1 februari aan de slag.

     

    Minister Bourgeois is erg tevreden met haar aanstelling. "Mevrouw Verdyck verdiende haar strepen binnen de jeugd- en onderwijssector. Tijdens de selectieprocedure toonde ze zich als iemand met een duidelijke visie op de missie van Toerisme Vlaanderen, met strategisch inzicht. Ik ben bovendien erg blij dat we een dame aan het hoofd van het agentschap mogen verwelkomen. Dat past perfect in mijn inspanningen voor meer vrouwen aan de top van de Vlaamse overheid."

     

    Mevr Verdyck startte haar loopbaan als docent in het hoger onderwijs. In 1994 ging ze aan de slag bij de Vlaamse overheid. Ze startte bij de administratie Cultuur, waar ze zich voornamelijk bezighield met jeugdbeleid. Later werkte ze bij het departement Onderwijs, waar ze sinds augustus waarnemend administrateur-generaal is van het agentschap Onderwijsdienstencentrum Hoger- en Volwassenenonderwijs.

     

     

     

    19-01-2007 om 17:56 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radisson

     

    Verruiming Radisson SAS Brand

     

     

    De Rezidor hotelgroep tekende zopas een contract voor de exploitatie van twee nieuwe Radisson SAS hotels. Het eerste hotel komt er op de internationale luchthaven van Kiev en krijgt naast een 300-tal kamers ook wellness faciliteiten en tal van meetingmogelijkheden. Dit nieuwe Radisson SAS dat het Kievs stadshotel Radisson vervoegt opent in 2009.

     

    Het CIS, Commenwealth van onafhankelijke staten, en de Emiraten zijn een andere doelgroep van Rezidor. Het kleine Emiraat van Fujairah, amper 90 minuten weg van Dubai maar omringd door indrukwekkende bergen en prachtige blauwe zeeën krijgt een hotel tegen eind 2009. Het Radisson Al Aqah Bach resort zal zich op leisure en watersportvakanties toespitsen. De Radisson traditie getrouw komen er eveneens vergaderfacilities en een spa en health club.

     

    19-01-2007 om 17:55 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wellness nieuw zeeland

     

    Heerlijk ontspannen met schitterend uitzicht

    Spa & Wellness in Nieuw-Zeeland

     

     

    Ideaal om tijdens een avontuurlijke reis door Nieuw-Zeeland even bij te komen van de indrukwekkende ervaringen: heerlijk ontspannen in een warmwaterbron met uitzicht over het adembenemende landschap of lekker relaxen in een luxe wellness-resort. Nieuw-Zeeland groeit uit tot belangrijke bestemming voor ‘spa-toeristen’: vijf masseuses of masseurs tegelijk aan je lijf, wie wil dat niet?

     

    Doordat de Pacific Rim of Fire (band van vulkanen in de Stille Zuidzee) door Nieuw-Zeeland loopt, kent het land vele natuurlijke warmwaterbronnen en zwavelhoudende modderpoelen. Vooral rond Rotorua op het Noordereiland treft de reiziger veel spa’s. De beroemdste is ongetwijfeld de Polynesian Spa, met 35 mineraalrijke bronnen, die in temperatuur variëren van 36 tot 42 graden Celcius. In Hell’s Gate kun je een geneeskrachtige kuur ondergaan in een één meter diep modderbad.

     

    Kijk uit over prachtige landschappen

    Ook het Zuidereiland heeft thermale bronnen zoals Hanmer Springs (ten noorden van  Christchurch) en diverse opties in de West Coast Region. Nieuw vanaf januari 2007 zijn de zes privé bronnen bij Queenstown. Als je daarin dobbert, kijk je uit over een prachtig landschap met ravijnen, rivieren en bergen zoals Arthurs’s Point . En ’s avonds heb je door het uitschuifbare open dak, zicht op de prachtige sterrenhemel.

    Voor budgetreizigers kunnen we de 60 gratis te bezoeken, niet-commerciële bronnen en poelen aanbevelen. De meeste liggen ‘in the middle of nowhere’; puur natuur. Kijk op www.nzhotpools.co.nz voor de Top 5. Op één staat de Welcome Flat Hot Poole in het Westland National Park. Met uitzicht over een vallei, die wordt omringd door besneeuwde bergtoppen en oerbossen.

     

    Melk- en honingbad

    Midden in de natuur, in een poel warm water. Heerlijk! Maar het kan ook superluxe!  Trek eens een paar dagen uit voor het Paihia Beach Resort & Spa bij de Bay of Islands. Het behoort tot de Top 10 van spa & welnesscentra in Australië & South Pacific. Laat je wegzakken in een superzacht melk- en honingbad, dat dankzij de Manuka honing een helende werking heeft.

    Voor een superbehandeling kun je ook terecht in het Takaro Peace Resort. Hier staat een ‘tien handen energie massage’ op het welnessmenu. Vijf masseurs/masseuses die in volledige harmonie werken om je lichaam en geest nieuwe energie te geven.

    www.newzealand.com

     

     

    19-01-2007 om 17:54 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.holding bcd

     

    Resultaat BCD Holdings 2006

     

     

     

    Door autonome groei en door de overname van TQ3 Travel Solutions Management Holding GmbH en van The Travel Company eerder dat jaar, is de omzet van BCD Holdings in 2006 toegenomen van U.S.$ 5 miljard naar een eigen omzet van nagenoeg U.S.$ 9 miljard. Inclusief de partners en franchisees die samenwerken onder het merk BCD Travel behaalde het bedrijf een omzet van ruim U.S.$ 13 miljard in 2006. Op vele terreinen is de integratie van het in 2006 nieuw gevormde zakenbedrijf BCD Travel voltooid, ook in de vijf landen waar voorheen drie aparte organisaties werkzaam waren.

     

    Het bedrijfsresultaat (EBITDA) is in 2006 gestegen naar een recordhoogte van U.S.$ 123 miljoen. Dit is een stijging van 35%, in vergelijking met het bedrijfsresultaat van 2005, dat U.S.$ 91 miljoen bedroeg. “In 2007 zal er een verdere bescheiden autonome groei van de omzet worden gerealiseerd. Tevens zullen er door voortgaande automatisering in Europa mogelijk verdere aanpassingen in de organisatie mogelijk zijn” spreekt Joop Drechsel, CEO van BCD N.V. uit als zijn verwachting voor de ontwikkelingen in dit jaar.

     

    “Wij zijn verheugd op dit moment in 24 landen met eigen vestigingen actief te zijn en een partnernetwerk te hebben in 96 landen, hetgeen een goede positie vormt om in de toekomst verder uit te breiden”, aldus John Fentener van Vlissingen, chairman van BCD Holdings.

     

    BCD Holdings N.V. is een familiebedrijf, in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen. Het bedrijf is een marktleider in de reisindustrie en een succesvolle “niche player” in de financiële dienstverlening. BCD Holdings bestaat uit: BCD Travel (zakenreizen), Park ‘N’ Fly (parkeren nabij luchthavens), TRX (reistechnologie), Airtrade (toeristische reizen) en Primary Capital (onroerend goed financiering). Het bedrijf is actief in 96 landen met 14.000 medewerkers en een omzet, inclusief franchising, van U.S.$ 13 miljard.

    www.bcd-nv.com

     

    19-01-2007 om 17:53 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.luchthaven brussel

    Luchthaven Brussel breekt records voor lokale passagiers en vracht

     

     

    De groei in passagiers- en vrachtvolumes op Brussels Airport zette zich ook in 2006 verder. De luchthaven noteerde zowel recordcijfers voor lokale passagiers als voor vrachtverkeer. Meer dan 16,7 miljoen passagiers maakten in 2006 gebruik van Brussels Airport. Dat is een stijging van 3,3 % vergeleken met 2005. Het aantal passagiers binnen de Europese Unie nam toe met 4,5% en met 0,4% op vluchten van en naar luchthavens buiten de EU. Het aantal lokale passagiers (die hun vliegreis beginnen of eindigen op Brussels Airport) bedroeg 15,2 miljoen, een record voor de luchthaven en een groei van 3,3% ten opzichte van het vorige jaar.

     

    In 2006 werd 719.560 ton luchtvracht verstuurd via Brussels Airport. Met deze groei van 2,4% bevestigt Brucargo zijn sterke positie binnen de Europese luchtvrachtmarkt.

     

    Met een totaal van 254.772 bewegingen bleef het aantal aankomende en vertrekkende vluchten ook in 2006 ongeveer stabiel (+ 0.6%). Gezien de groei in passagiers- en vrachtcijfers, wijst dit op een betere bezettingsgraad van de vliegtuigen en het inzetten van grotere toestellen.

     

    Het aantal aangeboden bestemmingen vanaf Brussels Airport werd in 2006 gevoelig uitgebreid met rechtstreekse vluchten naar o.a. Beijing (4/w), Addis Abeba (3/w), Palermo (3/w), Krakow (4/w) en Durham Tees Valley. Ook op reeds bestaande bestemmingen werd het aanbod uitgebreid.

     

    Voor 2007 zijn reeds een aantal nieuwe bestemmingen of frequenties aangekondigd, waaronder US Airways dagelijks naar Philadelphia, Northwest Airlines dagelijks naar Detroit, en low cost carrier Sky Europe naar Wenen, Budapest en Praag. Brussels Airlines kondigde aan een vierde A330 toestel in te zetten op lange afstandsvluchten in 2007. Ook wordt in de loop van het jaar de opstart verwacht van een aantal andere initiatieven, zoals een rechtstreekse verbinding naar Mumbai en Newark door Jet Airways.

     

     

     

     

    19-01-2007 om 17:52 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    15-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bocuse d'or
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CHEF-KOK PATRICK BONNE HOOPT OP BOCUSE D’OR

    FIGUURLIJKE LAATBLOEIER IN TOPVORM.

     

     

    De “Bocuse d’Or” en de “Wereldbeker Patisserie” dit eind januari tijdens het SIRHA-salon in Lyon worden betwist, krijgen andermaal geduchte Belgische deelnemers.

     

    Chocolade en algemene culinaire savoir-faire en savoir-vivre, maakt Brussel hartelijk en aantrekkelijk voor buitenlanders. Leonidas en friet voor de ene, maar ook Marcolini-chocolade-orgasmes en Comme chez Soi voor de andere …

    Laat het duidelijk wezen dat ze onverbrekelijk verbonden zijn met onze reputatie in het buitenland, en dat dit voor kenners losstaat van de discussie ‘french-fries’ of oer-belgische friet, maar alles te maken heeft met het doorgedreven enthousiasme voor gastronomie tout-court die we in de diverse geledingen van onze Belgische culinaire wereld terugvinden.

     

    Patrick Bonne verdedigt de Belgische kleuren tijdens de Bocuse d’Or. Geboren in Leuven in augustus 1967 leek Patrick aanvankelijk geenszins voorbestemd voor een job in de Horeca. Na zijn humaniora gaat hij in avondschool in St Louis in Brussel, handelsingenieur studeren. Het is pas op zijn 22ste dat hij eerder toevallig, in de keuken van Kasteel de Rivieren in Ganshoren verzeilt. Een vlotte aanpassing, smaakgevoelens en organisatorisch talent in deze cateringunit zijn noodzakelijk bij tal van evenementen waaraan soms enkele duizenden deelnemen. Patrick verwerkt evenwel probleemloos deze facetten en wordt terecht als een figuurlijke laatbloeier bestempeld.

     

    In 1997 wordt Patrick Chef-kok in restaurant Le Stelle in Schaarbeek, positie die hij vrij snel inruilt voor een gelijkaardige functie in restaurant City Park in Zaventem. Typerend op beide locaties is de fijngevoeligheid en de charme die Patrick uitstraalt in de Italiaanse en Zuiderse keuken.

    Bij de millennium wissel besluit Patrick resoluut zijn eigen parcours uit te stippelen en gaat solo in restaurant Le Fellini in Elsene. Ook hier een zonovergoten keuken met tal van Zuiderse bereidingen en accenten.

     

    Tijdens de editie 2007, de 20ste verjaardag van het tornooi Bocuse d’Or, moeten de deelnemers een dubbel visgerecht en een vleesgerecht klaarmaken. Voor de visschotel is er enerzijds witte heilbot uit Noorwegen en anderzijds een schotel Noorse koningskrab. Bij het vleesgerecht hoort een kip uit Bresse AOC. Beide gerechten moeten vergezeld gaan van 6 garneringen.

     

    De voorbereidingen op de wedstrijd verliepen vrij vlot en op een demonstratie-tornooi in Singapore bewees Patrick klaar te zijn voor dit belangrijk treffen.

     

    Toch kijkt hij ietwat beangstigend uit naar het toptreffen, veel is immers van kleine details afhankelijk. De hoop van de Belgische horeca dat België eindelijk de allerhoogste onderscheiding zou bemachtigen, rust evenwel als een zware taak op Patricks schouders.

     

     

    15-01-2007 om 08:10 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carestel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Carestel Plaza.

     

     

    De Carestel Group specialiseert zich op het vlak van commerciële restauratie langs de Belgische en Luxemburgse autosnelwegen enerzijds en op de Internationale Luchthaven van Brussel en op een aantal andere middelgrote Europese luchthavens (vandaag aanwezig in London City Airport, Rijsel-Lesquin, Basel-Mulhouse, Stuttgart en Hamburg) anderzijds.

     

    Carestel heeft twee business units: Carestel Motorway Services voor de food service langs autosnelwegen, en Restair voor de food service op de luchthavens.

     

    De business unit Carestel Motorway Services beheert 19 sites langs snelwegen in België en Luxemburg. Het gaat om 33 restaurants en 1 motel in België, en 2 restaurants in Luxemburg. Op deze locaties heeft Carestel ofwel een subconcessie bij het opererende tankstation ofwel de hoofdconcessie. Carestel heeft al meer dan 25 jaar ervaring in dit specifieke segment.

    De business unit Restair is een vernieuwende operator van kwalitatieve cateringservices in 6 middelgrote luchthavens (Brussel, London City Airport, Rijsel-Lesquin, Basel-Mulhouse, Stuttgart en Hamburg) waarvan Zaventem de belangrijkste is. Sinds de verschillende vernieuwingen in Zaventem werden doorgevoerd vertonen de Carestel catering outlets op de luchthaven een duidelijke stijging van de omzet. Restair heeft meer dan 10 jaar relevante ervaring en beheert haar verschillende locaties met concessie- of managementcontracten.

     

    Een aantal cateringconcepten werd al gelanceerd: het partnership met Pizza Hut resulteerde in het concept Pizza Hut Express, waarvan reeds 8 units geopend werden in verschillende Carestel-vestigingen.

     

    De joint venture met Quick, CaresQuick, is een aparte entiteit die uiteraard in nauwe relatie staat met Carestel Group. Quick en Carestel zijn in deze 50/50 joint venture gestapt omdat zowel Quick als Carestel vonden dat dit de juiste strategie was, waarbij Carestel de know-how en ervaring van Quick kan aanwenden in haar vernieuwingsstrategie, en Quick captive markets kan aanboren door op strategische locaties Hamburger Restaurants te openen via de concessies van Carestel. Het Quick-restaurant in Zaventem was het eerste resultaat van deze samenwerking en werd geopend op 1 februari 2006. Deze vestiging lost zonder meer de hoge verwachtingen in. Groot-Bijgaarden is het eerste autowegrestaurant waar een Quick werd ingepast en werd eind oktober van dit jaar geopend. De planning is om elk jaar een nieuwe vestiging te openen.

     

    De ontwikkeling van vernieuwende concepten, waarvan sommigen al zeer concreet zijn en andere dit op zeer korte termijn zullen worden, betekent een nieuwe, belangrijke stap voor het merk Carestel, evenals een uitbreiding van Carestel’s portfolio van cateringconcepten. Deze portfolio van merken, concepten en diensten langs autosnelwegen en in luchthavens werd dit jaar verder uitgebouwd met Carestel Plaza, een nieuwe benadering van foodservice. In dit concept is ook ruimte voor de al bestaande business corners en kinderhoeken.

     

    Naar de toekomst toe is het Carestel’s bedoeling om de klemtoon te blijven leggen op zijn core business, namelijk foodservice voor people on the move op autosnelwegen en in middelgrote luchthavens. Op de luchthavens van Brussel en Stuttgart zullen verschillende catering outlets op korte termijn verder worden vernieuwd.

    In december 2006 zag de eerste Carestel Plaza het levenslicht. De Carestel Plaza Groot-Bijgaarden (E40 vanuit Brussel, richting Gent) is de eerste Carestel Plaza die haar deuren opent.  De “Shining Experience for People on the Move” wordt hiermee werkelijkheid. Restaurantbezoekers kunnen nu duidelijk hun keuze maken uit één van de foodconcepten die door Carestel Plaza wordt aangeboden.

     

    De Carestel Plaza Groot-Bijgaarden biedt onderdak aan een Quick Quality Burger Restaurant, een Deliway, de Brasserie en een Light & Delight. Voor de zakenman en -vrouw is de Carestel Plaza Groot-Bijgaarden uitgerust met een Business Corner waar hij/zij probleemloos kan werken met laptop, gsm of pda. Bovendien is de Carestel Plaza een Telenet Hotspot, iedereen kan er moeiteloos en draadloos het internet op.

     

    Eind oktober 2006 verwierf Autogrill S.p.A., de op wereldvlak grootste aanbieder van food & beverage en retaildiensten voor reizigers, een belang van 65,2% in Carestel Group. Momenteel loopt overigens het openbaar bod van Autogrill op Carestel Group voor de resterende aandelen. In welke mate de overname door Autogrill de verdere uitbouw van de diverse concepten van de Carestel Group zal beïnvloeden, zal pas binnen enkele maanden duidelijk worden.

     

     

     

     

     

    15-01-2007 om 08:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sofitel lespa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ‘LeSpa at Sofitel’ in Colombia

     

     

     

    Het Sofitel Santa Clara in Cartegena Columbia, is het eerste Sofitel op Zuid Amerikaanse bodem dat het concept ‘leSpa at Sofitel’ aanbiedt. De diverse behandelingsruimten slorpen een oppervlakte van meer dan 8600m² op, naast de luxueuze spacabines, is er ook een fitnessruimte, hamman en een relax buitenterras met zich op de Caraïbische zee.

     

    LeSpa at Sofitel maakt gebruik van traditionele franse producten zoals Décleor en Carita, maar evenzeer van Zuid-Amerikaanse schoonheidsproducten zoals Amazone Secrets en Loto.

     

    Het Sofitel Santa Clara is ondergebracht in een historisch, 17de eeuw klooster van de zusters Clarissen, een door de Unesco beschermd gebouw. Naast de 119 kamers en suites is er een aangepaste, business- en meetingruimte die in de voormalige kapel van het klooster een onderkomen vond.

     

    15-01-2007 om 08:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sofitel grand sopot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Grand Sopot Sofitel

     

     

     

    De Franse architect Fréderic Yzermann kreeg als opdracht een historisch gebouw uit 1927 in het Poolse Pomorski te renoveren en uit te bouwen tot een prestigieus Sofitel hotel. Het Grand Sopot Sofitel hotel heeft 126 kamers en suites, alle met een 5-sterren kwalificatie, maar biedt evenzeer een volledige technische infrastructuur, casino, spa- en healthclub.

    Het gastronomisch restaurant Art Deco, serveert naast meerdere Poolse specialiteiten ook een ruime internationale keuken, het menu werd samengesteld door Executive Chef Lech Liczbanski.

    Naast het hotel ligt een bijzonder ruim park waar tal van wandel- en sportmogelijkheden worden aangeboden. Als extra aantrekking biedt het hotel Europa’s oudste en langste houten pier.

     

    15-01-2007 om 08:07 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fruit & form
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Lekker licht genieten met de nieuwe

    Fruit & Form van Sultana

     

     

    Fruit & Form is het nieuwe tussendoortje van Sultana. Met deze nieuwkomer slaagt Sultana erin om lichtheid te combineren met extra veel smaak. Het unieke recept combineert een extra laag vetgehalte met superveel fruit in nieuwe verrassende smaken. Sultana's Fruit & Form is dé oplossing voor licht, lekker en gezond genieten!

     

    Met zijn nieuwe Fruit & Form lanceert Sultana een koekje dat nog meer smaak en afwisseling biedt. Met massa's echt fruit heeft de Sultana Fruit & Form het beste van de natuur samengebracht in een onweerstaanbaar koekje. Sultana Fruit & Form is verkrijgbaar in twee nieuwe, verrassende smaakcombinaties: ananas met kokos, en cranberry met framboos.

     

    Dit nieuwe koekje is een perfecte bondgenoot in onze strijd tegen de kilo's. Fruit & Form is een ideale snack voor wie actief aan zijn lijn en gezondheid werkt. De Fruit & Form koekjes zitten telkens per twee in meeneemzakjes verpakt. Voor het maken van 100 gram Fruit & Form gebruikt Sultana 64 procent echt fruit. Maar meest opvallend is het superlage vetgehalte. Met slechts één grammetje vet per koekje respecteert Fruit & Form je lijn volledig en genieten doe je evenveel.

     

    15-01-2007 om 08:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radisson

     

    Verruiming Radisson SAS Brand

     

     

    De Rezidor hotelgroep tekende zopas een contract voor de exploitatie van twee nieuwe Radisson SAS hotels. Het eerste hotel komt er op de internationale luchthaven van Kiev en krijgt naast een 300-tal kamers ook wellness faciliteiten en tal van meetingmogelijkheden. Dit nieuwe Radisson SAS dat het Kievs stadshotel Radisson vervoegt opent in 2009.

     

    Het CIS, Commenwealth van onafhankelijke staten, en de Emiraten zijn een andere doelgroep van Rezidor. Het kleine Emiraat van Fujairah, amper 90 minuten weg van Dubai maar omringd door indrukwekkende bergen en prachtige blauwe zeeën krijgt een hotel tegen eind 2009. Het Radisson Al Aqah Bach resort zal zich op leisure en watersportvakanties toespitsen. De Radisson traditie getrouw komen er eveneens vergaderfacilities en een spa en health club.

     

    15-01-2007 om 08:05 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.truffels lemonnier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    ZEG HET MET TRUFFELS

     

     

    De traditie is er en vanaf nu kijken we er elk jaar reikhalzend naar uit: in februari brengt Eric Martin een eerbetoon aan de truffel in zijn Maison Lemonnier.

     

    Zo wordt het rustige dorpje Lavaux-Ste-Anne dé ontmoetingsplaats voor de echte liefhebbers, zij die weten dat de smaak van de zwarte truffel uit de Périgord, de meest nobele, van eind januari tot begin maart op zijn hoogtepunt is.

    De echte liefhebber weet ook dat de goddelijke smaak van de truffel Sint-Valentijn nóg bekoorlijker maakt…

     

    De Tuber Melanosporum is de lieveling van de chef van het Restaurant Lemonnier. Zwarte parel, zwarte diamant, ‘rabasse’, koningin der truffels, de schone die sinds het Romeinse verval in de vergetelheid raakte (behalve onder heren) en dankzij de Pausen in Avignon weer modieus werd. De koninklijke hoven volgden en haar ‘exotisme’ maakte haar tot een luxeproduct en een manier om met rijkdom te pronken. François de Eerste en in zijn kielzog alle Bourbons vielen voor de charme van de truffel. Een nieuwe stap in haar gastronomische erkenning kwam er toen beroemde chefs als Carême of Brillat-Savarin vonden dat ze een gerecht op zich waard was. Bovenop de mysterieuze alchemie bij de geboorte van de truffel komt het feit dat ze zo zeldzaam is, ze werkt als een afrodisiacum waar zelfs Cupido voor bezwijkt,  niets symboliseert zo goed de lust als deze goddelijke champignon.

     

    De natuur bepaalt op haar eigenzinnige manier de kaart van Restaurant Lemonnier. De natuur als muze of orkestleider die de smaak in al haar varianten tot haar recht laat komen, van seizoenen tot ‘terroirs’, helemaal in overeenstemming met de keuken van Eric Martin. Het credo van de chef: terugkeren naar de essentie, op zoek gaan naar de meest intense én subtiele harmonieën.

     « De truffel is een cadeau voor de kok, ze kruipt zowel in de rol van de diva in de meest gesofisticeerde bereidingen, maar ze flirt evengoed met een boerengerecht of een goed stuk brood ! »,  vertelt Eric Martin. De chef heeft een menu in vier gangen als een offergave samengesteld, waarbij hij alle registers van de truffel bespeelt en al haar charmes uitspeelt.

     

    Aan echte verliefden, ook aan lekkerbekken, stelt Eric Martin een initiatieparcours rond de truffel voor, een cursus als preludium voor het spektakel van het avondmaal, om crescendo van alle variaties te genieten.

    Onuitgegeven uitnodiging in de coulissen van de keukens die door een simpele deur met glasraam gescheiden worden van het sterrenrestaurant – u krijgt nochtans wel degelijk de indruk in een geheime plek door te dringen! « Neem vijf truffels van dezelfde variëteit, ze zijn allemaal verschillend » : de chef en de mens erachter hebben de mond vol over de natuur.

    Op zoek gaan naar parfums, rijpheid, aroma’s herkennen, allianties bedenken, leren een bereiding vingervlug te doseren, buitenstappen met enkele recepten om snel thuis voor vrienden te bereiden .... kostbare momenten en culinaire hoogtepunten die u als een goudschat met z’n tweeën deelt. Met liefde.

     

    Het Truffelmenu loopt 17 januari tot 28 februari 2007 en wordt eventueel verlengd tot begin maart in functie van de markt. Dit menu omvat een Carpaccio van licht gerookte zeebaars, veldsla met truffel en aardpeer, gevogeltegelei. Een soep van wortels van schorseneren met truffel, krokant brood met Schotse zalm, varkenspoot en borquin. Het hoofdgerecht is het beste van de eend in drie truffelbereidingen, van een stevige jus... tot een consommé, vergezeld van een Gegrilde brioche met de smaak van appels, koffie, rabasse.

     

     

    Van donderdag 1 februari tot donderdag 22 februari is er enkel na reservatie een speciaal Ontdekkingsverblijf « Truffel in het hart ». Dit concept omvat een verblijf in het Hotel Lemonnier – dubbele charmekamer. Versnapering. Kookles door Eric Martin, Chef van Restaurant Lemonnier over de truffel, van 15 tot 18 uur. Diner Truffelmenu, aperitief, geselecteerde wijnen, waters, koffie inbegrepen. Overnachting.

    info@lemonnier.be  of www.lemonnier.be

     

     

     

    15-01-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs