Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    10-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delhaize trappistenbier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DELHAIZE NEEMT IN EXCLUSIVITEIT HET ZEVENDE TRAPPISTENBIER OP IN ASSORTIMENT

     

     

    Delhaize, dé bierspecialist, die steeds op zoek is naar nieuwe producten om haar klanten mee te verrassen en verwennen, lanceert als eerste grootdistributeur het bier La Trappe. Dit trappistenbier is het zevende bier dat het erg gegeerde “Authentic Trappist Product Label” mag dragen. Naast dit exclusieve bier en meer dan 150 referenties in het nationale bierassortiment van Delhaize, vallen er nog meer soorten gerstenat te ontdekken: bieren met verrassende smaken en brouwtechnieken, bekroond met talrijke internationale prijzen. Delhaize organiseert bovendien een bier-en kaasfestival, samen met degustaties in de supermarkten.

     

    La Trappe was voordien enkel beschikbaar in gespecialiseerde winkels maar doet bij Delhaize nu zijn intrede in de grootdistributie. Dit is het enige niet-Belgische bier dat het prestigieuze Authentic Trappist Product Label draagt en wordt gebrouwen in het Nederlandse Brabant, in de O.L.V.-abdij van Koningshoeven.

     

    Delhaize biedt als enige grootdistributeur twee bieren aan die in deze abdij gebrouwen worden: La Trappe Quadrupel en La Trappe Isid’Or. La Trappe Quadrupel is een trappistenbier met een prachtige amberkleur en een warme, intense smaak die goed uitgebalanceerd is. De gisting in eikenhouten vaten geeft het bier een nog intensere smaak met een uitgesproken houtaroma, net zoals dat van rode wijn die in houten vaten gerijpt is.

    La Trappe Isid’Or, een ode aan broeder Isidorius, de eerste brouwer van de abdij, is een lichtzoetig amberbier met een karameltoets, ongefilterd, met een intense en licht bittere smaak en een fruitige afdronk. De trappistenbroeders van Koningshoeven gebruiken de opbrengst van hun producten om de projecten in hun kloosters in Indonesië en Oeganda te financieren.

    La Trappe Quadrupel: € 5,65 / 4x33 cl en La Trappe Isid’Or € 4,99 / 4x33 cl

     

    Een limited editionkist met zes trappistenbieren voor vaderdag

    Delhaize brengt voor vaderdag een limited editionkist met trappistenbier uit, zowel voor kenners van trappistenbier als voor wie de kunst van het bierbrouwen wil ontdekken. Deze kist is een uniek initiatief in de distributiesector. Het nieuwe trappistenbier La Trappe Quadrupel zit ook in de kist. De prachtige houten bierkrat bevat zes trappisten (Achel blond, Chimay blauw, Orval, Rochefort 8, La Trappe Quadrupel en Westmalle Tripel), twee glazen (een Achelglas en een La Trappeglas) en een boekje met uitleg over de brouwerijen en trappistenbieren. Een mooi collector’s item met beperkt aanbod, voor € 16,99.

    10-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.erfgoed met smaak

    ERFGOED MET SMAAK:

    LAUREAAT AMBASSADEUR VLAANDEREN LEKKERLAND

     

     

     

    Oostende is met het project ‘Erfgoed met smaak’ één van de vijf laureaten van de provincie West-Vlaanderen die meedingt naar de titel van ‘Ambassadeur van Vlaanderen Lekkerland’.  De wandeling ‘Erfgoed met smaak’ neemt u mee langs smakelijke erfgoedlocaties, architecturale pareltjes waarin zich een restaurant of café bevindt. Deze restaurants of cafés bieden de bezoekers kwalitatieve en authentieke Oostendse specialiteiten aan.

     

    Met de campagne Ambassadeur van Vlaanderen Lekker Land worden de steden en gemeenten in Vlaanderen uitgedaagd om hun streekproducten en culinair vakmanschap in de kijker te zetten aan de hand van een toeristisch project en in samenwerking met hun horecazaken. In een eerste ronde werden 25 laureaten, 5 per provincie, geselecteerd. Zij dingen naar de titel van Ambassadeur van Vlaanderen Lekker Land 2012-2014. Oostende is één van de vijf laureaten voor de provincie West-Vlaanderen met het project ‘Erfgoed met Smaak’. Eind augustus zullen 5 gemeenten, 1 per provincie, deze titel mogen opspelden.

     

    Erfgoed met Smaak stimuleert om streekgerechten te proeven en stelt de wandelaar verschillende adresjes voor om iets te nuttigen in een prachtig, authentiek kader. Oostende heeft immers enkele typische streekproducten, zoals de oester l’Ostendaise, de Purus garnaal, zeetong en Keyte bier. Tijdens de maand juni worden vanaf het tweede weekend van juni elke zondagnamiddag om 14.30 uur begeleide wandelingen ingericht, net als de eerste drie zondagen van augustus telkens om 10.30 uur. Begin juli wordt er bovendien een kroefelwandeling ‘Erfgoed met Smaak’ aangeboden. Een boeiende stadswandeling met gids waarbij halt gehouden wordt voor proevertjes van diverse streekproducten.

    Tot en met 26 augustus kan er massaal gestemd worden voor Erfgoed met Smaak via de website van Radio2: www.radio2.be.

     

     

     

     

    10-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thomas Cook

    THOMAS COOK BELGIUM WERKT HARD VERDER AAN INNOVATIE MET DUIDELIJKE RESULTATEN

     

     

     

    Thomas Cook Belgium is positief gestemd over de 2 vakantiemaanden juli en augustus. De Belgische reisorganisatie noteert voor het komende hoogseizoen een mooie groei van het aantal klanten die hun zomervakantie al hebben gereserveerd.

     

    Ook over de bezettingsgraad van haar vluchten is Thomas Cook Belgium positief gestemd. Daar noteert de reisorganisatie eveneens een stijging tegenover vorig jaar voor de 2 zomermaanden.

     

    Volgend op beide positieve resultaten verwacht Thomas Cook Belgium een goed resultaat voor beide zomermaanden. Dit bevestigde Frank Meysman, voorzitter van Thomas Cook Group, ook afgelopen weekend in diverse binnenlandse en buitenlandse media, door te benadrukken dat “het bedrijf het in België, Scandinavië en Duitsland heel goed doet.”

     

    Met deze positieve resultaten investeert Thomas Cook Belgium fors en intens in de verdere innovatie van haar aanbod en producten. Concrete realisaties hiervan zijn het feit dat de touroperator vanaf eind oktober met de eigen Thomas Cook vloot vliegt naar 11 exotische bestemmingen, én dit 29x per week. Thomas Cook Belgium beklonk dit akkoord net met zustermaatschappij Condor en zal zich hiermee onderscheiden met een kwalitatief zeer sterk product. Nieuw in het winteraanbod zijn 4 nieuwe lange afstandsbestemmingen nl Puerto Plata en Santo Domingo op de Dominicaanse republiek, Rio de Janeiro in Brazilië en Havanna in Cuba.

     

    Premium-touroperator Pegase lanceerde haar eigen website op www.pegase.be, tot nu toe deelde Pegase de Thomas Cook website. In de zeer nabije toekomst plant Thomas Cook Belgium nog eens de introductie van niet minder dan 4 nieuwe bestemmingen voor deze winter.

     

    In de kantlijn maakt de reisorganisatie de bemerking dat haar aanbod nog voldoende groot is om op de vraag van klanten en reisagenten te voldoen, voor de meeste bestemmingen en afreisdata in juli en augustus. Gelet op bovenstaande positieve tendensen adviseert zij de beslissing niet lang meer uit te stellen, aan wie zijn zomervakantie nog niet gereserveerd heeft.

     

    10-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ommegang bier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het nieuwe Ommegang-bier van Keizer Karel behaalt 3 sterren!

     

     

     

    De Keizer Karel-bieren werden recentelijk uitgebreid: Ommegang vervoegt de bestaande Goud Blond en Robijn Rood. De naam van het bier verwijst naar het gelijknamige evenement dat elke zomer plaatsvindt op de Brusselse Grote Markt. Een professionele, internationale jury bekroonde Ommegang met 3 sterren op de uitreiking van de Superior Taste Awards.

     

    Brouwerij Haacht steunt al meer dan 10 jaar de Ommegang van Brussel, die jaarlijks de blijde intrede van Keizer Karel met zijn gevolg in 1549 opnieuw tot leven brengt. Voor de editie 2011 werd een speciaal Ommegang ‘feestbier’ gebrouwen, uitsluitend

    te verkrijgen tijdens het evenement. Door de grote interesse (meer dan 5.000 bezoekers registreerden zich als fan in een maand tijd) werd dit uitzonderlijke bier inmiddels ook permanent op de markt gebracht.

     

    Sinds begin april werd de Ommegang succesvol geïntroduceerd in meer dan 5.000 Belgische, Franse en Nederlandse horecazaken en sinds kort is het permanent en exclusief in het bierassortiment van de Colruyt-supermarkten en Haacht-drankenhandelaars opgenomen.

     

    Dit nieuwe bier werd ook bekroond met 3 sterren op de jaarlijkse Superior Taste Awards: een unieke internationale erkenning, op basis van blinde testen die uitgevoerd werden door 120 gerenommeerde chefs en sommeliers. Enkel producten die een score behaalden van 90% of meer, werden bekroond met 3 sterren.

     

    Bij de lancering van dit nieuwe bier werd het volledige Keizer Karel-gamma onder handen genomen: naast de nieuwe Keizer Karel-fles kregen ook de etiketten een nieuwe stijl aangemeten. Tegelijk werd de website www.keizerkarel.be in een vernieuwend en gebruiksvriendelijk kleedje gestoken.

     

     

     

     

    10-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erfgoed met smaak

    ERFGOED MET SMAAK:

    LAUREAAT AMBASSADEUR VLAANDEREN LEKKERLAND

     

     

     

    Oostende is met het project ‘Erfgoed met smaak’ één van de vijf laureaten van de provincie West-Vlaanderen die meedingt naar de titel van ‘Ambassadeur van Vlaanderen Lekkerland’.  De wandeling ‘Erfgoed met smaak’ neemt u mee langs smakelijke erfgoedlocaties, architecturale pareltjes waarin zich een restaurant of café bevindt. Deze restaurants of cafés bieden de bezoekers kwalitatieve en authentieke Oostendse specialiteiten aan.

     

    Met de campagne Ambassadeur van Vlaanderen Lekker Land worden de steden en gemeenten in Vlaanderen uitgedaagd om hun streekproducten en culinair vakmanschap in de kijker te zetten aan de hand van een toeristisch project en in samenwerking met hun horecazaken. In een eerste ronde werden 25 laureaten, 5 per provincie, geselecteerd. Zij dingen naar de titel van Ambassadeur van Vlaanderen Lekker Land 2012-2014. Oostende is één van de vijf laureaten voor de provincie West-Vlaanderen met het project ‘Erfgoed met Smaak’. Eind augustus zullen 5 gemeenten, 1 per provincie, deze titel mogen opspelden.

     

    Erfgoed met Smaak stimuleert om streekgerechten te proeven en stelt de wandelaar verschillende adresjes voor om iets te nuttigen in een prachtig, authentiek kader. Oostende heeft immers enkele typische streekproducten, zoals de oester l’Ostendaise, de Purus garnaal, zeetong en Keyte bier. Tijdens de maand juni worden vanaf het tweede weekend van juni elke zondagnamiddag om 14.30 uur begeleide wandelingen ingericht, net als de eerste drie zondagen van augustus telkens om 10.30 uur. Begin juli wordt er bovendien een kroefelwandeling ‘Erfgoed met Smaak’ aangeboden. Een boeiende stadswandeling met gids waarbij halt gehouden wordt voor proevertjes van diverse streekproducten.

    Tot en met 26 augustus kan er massaal gestemd worden voor Erfgoed met Smaak via de website van Radio2: www.radio2.be.

     

     

     

     

    10-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andoa melk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ANDOA MELK: de eerste biologische melkchocolade van Valrhona, met Fair Trade-keurmerk

     

     

     

    Valrhona maakt een positieve, verantwoorde keuze met zijn allereerste biologische melkchocolade onder het Fair Trade-keurmerk van Max Havelaar: ANDOA MELK 39%.

     

    Valrhona, een naam die in de wereld van de chocolade staat voor kwaliteit en expertise, zet zich sinds jaar en dag in voor ethische en eerlijke handel. Al jarenlang werkt Valrhona aan een hechte samenwerking met zijn cacaoproducenten. Deze inzet is nu vertaald in de lancering van ANDOA MELK 39%. Valrhona breidt daarmee zijn gamma van biologische chocolade uit, waartoe ook ANDOA PUUR 70% behoort.

     

    ANDOA MELK 39%, chocolade met het (Franse) AB-keurmerk (biologische landbouw): De cacao die Valrhona gebruikt voor ANDOA MELK 39% is afkomstig uit de biologische landbouw, waarin het gebruik van chemische producten en genetisch gemodificeerde gewassen niet is toegestaan. Men werkt op basis van de biologische cyclus van de gewassen, waarmee het bijdraagt aan de biodiversiteit.

     

    ANDOA MELK 39%, chocolade met het Fair Trade-keurmerk van Max Havelaar: Valrhona zet zich al ruim 20 jaar in voor ethisch verantwoorde relaties met de producenten waar het bedrijf mee samenwerkt. Dit komt bijvoorbeeld tot uiting in de langdurige samenwerkingsrelaties met de cacaoproducenten, op basis van vertrouwen en loyaliteit. Heldere afspraken met de cacaoproducenten, contractueel vastgelegd, samenwerking op dagelijkse basis, in de vorm van rechtstreekse technische ondersteuning en gezamenlijke onderzoeksprogramma’s. Specifieke technieken, ontwikkeld op grond van de jarenlange ervaring van Valrhona, die voortdurend nieuwe procedés uitwerkt en uittest voor onderzoek naar nieuwe soorten en nieuwe landbouwmethoden, en naar fermentatieprocessen, duur van de droogtijd, enz.

     

    Al deze kennis wordt aan de producenten ter beschikking gesteld, zodat deze hun grond en daarmee de kwaliteit van de cacao kunnen optimaliseren. Op grond daarvan heeft Max Havelaar zijn Fair Trade-keurmerk verleend aan de ANDOA MELK-chocolade, om aan te geven dat deze afkomstig is uit eerlijke handel.

     

    ANDOA MELK 39% is biologische chocolade die verkregen is uit eerlijke handel, en die door een perfecte alliantie tussen verschillende Grands Cru’s zacht en romig van smaak is, met een subtiele bittere nasmaak. Precies zoals chocolade moet zijn, een chocolade om van te genieten.

    Tablet van 100 gram – adviesprijs: 4.90€

     

    09-06-2012 om 11:23 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.academie culinaire
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ACADEMIE CULINAIRE DE FRANCE

    BENELUX AFVAARDIGING

     

     

     

     

    In het kader van het jaar van de Brusselse gastronomie, heeft de Benelux afvaardiging van de Franse culinaire academie het genoegen de voorname Belgische koks te eren, die gedurende vele jaren, en met grote ijver de Belgische gastronomie op een uitgelezen, en hoogpeil hebben weten te brengen.

    Deze mesterchefs zijn Attilio Basso, Jean-Pierre Bruneau, Claude Dupont, Pierre Fonteyn, Herman Meeus, Pierre Romeyer, Michel Theurel, Freddy Vandecasserie, Paul Wittamer en Pierre Wijnants.

     

    Het uit zeven gangen bestaande gastronomisch menu, naar de geest van de recepten der gelauwerde chefs, zal in de keuken van de heer Frédéric Gonzales, uitvoerende chef van het Conrad Hotel Brussel, uitzonderlijk door de heer Yves Mattagne en zijn medewerkers verwezenlijkt worden.

    Een bijzondere gastronomische avond dus, verstrengeld met onbegrensde gulheid. De opbrengsten van deze proeverij en het samenzijn met deze chefs die de Belgische gastronomie met passie op een hoog niveau hebben getild, gaat naar een goed doel. De opbrengsten zullen volledig gestort worden aan de volgende drie liefdadigheidsinstellingen: Red mijn kind, De Restaurants met een hart en een Uitzonderlijke school voor kinderen in moeilijkheden.

     

    Dit dinner vindt plaats op zondag 17 juni om 18u30 inHotel Conrad, Louizalaan 71 in 1050 Brussel. Kostrpijs alles ingegrepen 200€ per persoon.

    Inlichtingen: info@traiteurvandevelde.be of 02/253.03.10

     

    09-06-2012 om 11:18 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ommegang bier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het nieuwe Ommegang-bier van Keizer Karel behaalt 3 sterren!

     

     

     

    De Keizer Karel-bieren werden recentelijk uitgebreid: Ommegang vervoegt de bestaande Goud Blond en Robijn Rood. De naam van het bier verwijst naar het gelijknamige evenement dat elke zomer plaatsvindt op de Brusselse Grote Markt. Een professionele, internationale jury bekroonde Ommegang met 3 sterren op de uitreiking van de Superior Taste Awards.

     

    Brouwerij Haacht steunt al meer dan 10 jaar de Ommegang van Brussel, die jaarlijks de blijde intrede van Keizer Karel met zijn gevolg in 1549 opnieuw tot leven brengt. Voor de editie 2011 werd een speciaal Ommegang ‘feestbier’ gebrouwen, uitsluitend

    te verkrijgen tijdens het evenement. Door de grote interesse (meer dan 5.000 bezoekers registreerden zich als fan in een maand tijd) werd dit uitzonderlijke bier inmiddels ook permanent op de markt gebracht.

     

    Sinds begin april werd de Ommegang succesvol geïntroduceerd in meer dan 5.000 Belgische, Franse en Nederlandse horecazaken en sinds kort is het permanent en exclusief in het bierassortiment van de Colruyt-supermarkten en Haacht-drankenhandelaars opgenomen.

     

    Dit nieuwe bier werd ook bekroond met 3 sterren op de jaarlijkse Superior Taste Awards: een unieke internationale erkenning, op basis van blinde testen die uitgevoerd werden door 120 gerenommeerde chefs en sommeliers. Enkel producten die een score behaalden van 90% of meer, werden bekroond met 3 sterren.

     

    Bij de lancering van dit nieuwe bier werd het volledige Keizer Karel-gamma onder handen genomen: naast de nieuwe Keizer Karel-fles kregen ook de etiketten een nieuwe stijl aangemeten. Tegelijk werd de website www.keizerkarel.be in een vernieuwend en gebruiksvriendelijk kleedje gestoken.

     

     

     

     

    09-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kaas en bier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog meer nieuwigheden om van te genieten

     

     

     

    Als dé bierspecialist, maakt Delhaize er een erezaak van om haar assortiment regelmatig uit te breiden met nieuwe producten en om lokale, Belgische producten te steunen. De distributeur verdeelt sinds kort bijvoorbeeld verschillende nieuwe producten die deel uitmaken van de rijkdom van de Belgische bierbrouwerij. Het nationale assortiment bij Delhaize bestaat vandaag uit meer dan 150 bieren. Daarbij komt nog het assortiment van lokale bieren, die eigen zijn aan een streek in België. Zo vinden de klanten in hun supermarkt bier dat in een lokale brouwerij gebotteld werd.

     

    Malheur Brut, een van de enige twee brutbieren ter wereld, wordt gebrouwen in Buggenhout, bij Dendermonde. De brutbieren, een echte nieuwigheid in de bierwereld, ondergaan hetzelfde gistingsproces als champagne, namelijk drie gistingen in de fles, gevolgd door de lozing. Deze methode zorgt voor een verfijnd en sprankelend bier met een pittige schuimkraag en een elegante smaak. Dit bier is perfect als aperitief, dessert of digestief. Prijs: € 10,99 / 75 cl, beschikbaar vanaf 7 juni.

     

    Brouwerij Oud Beersel, een van de laatste authentieke lambiekbrouwerijen, staat bekend voor de artisanale lambiek die er gebrouwen wordt volgens oude traditionele processen en bekroond werd met verschillende internationale prijzen. Delhaize verkoopt als enige de Oude Geuze Oud Beersel - Oude Kriek Oud Beersel en Framboise Oud Beersel.

     

    Seefbier, een herontdekking na 80 jaar stilte. Sinds maart dit jaar wordt Seefbier (opnieuw) verkocht. Dit is een witbier met een delicate, kruidige smaak en maakte veel ophef bij de lancering in maart 2012. Dit Antwerpse bier stroomde tot 1930 nog overvloedig en werd daarna 80 jaar lang verloren gewaand maar zag dit jaar opnieuw het licht dankzij het werk van gerenommeerde brouwers. Dat werk werd erkend door internationale experts en beloond met de Gouden medaille op de World Beer Cup Award 2012 in de categorie “Other Belgian-Style Ale”. Seefbier is exclusief

    verkrijgbaar in de Delhaizesupermarkten in Vlaanderen en Brussel.

     

    Tot slot nog twee bieren van de familiebrouwerij van de Halve Maan, die sinds begin dit jaar bij Delhaize verkocht worden: het bruine Straffe Hendrik Quadrupel en blonde Straffe Hendrik Tripel.

     

     

     

     

    09-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andoa melk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ANDOA MELK: de eerste biologische melkchocolade van Valrhona, met Fair Trade-keurmerk

     

     

     

    Valrhona maakt een positieve, verantwoorde keuze met zijn allereerste biologische melkchocolade onder het Fair Trade-keurmerk van Max Havelaar: ANDOA MELK 39%.

     

    Valrhona, een naam die in de wereld van de chocolade staat voor kwaliteit en expertise, zet zich sinds jaar en dag in voor ethische en eerlijke handel. Al jarenlang werkt Valrhona aan een hechte samenwerking met zijn cacaoproducenten. Deze inzet is nu vertaald in de lancering van ANDOA MELK 39%. Valrhona breidt daarmee zijn gamma van biologische chocolade uit, waartoe ook ANDOA PUUR 70% behoort.

     

    ANDOA MELK 39%, chocolade met het (Franse) AB-keurmerk (biologische landbouw): De cacao die Valrhona gebruikt voor ANDOA MELK 39% is afkomstig uit de biologische landbouw, waarin het gebruik van chemische producten en genetisch gemodificeerde gewassen niet is toegestaan. Men werkt op basis van de biologische cyclus van de gewassen, waarmee het bijdraagt aan de biodiversiteit.

     

    ANDOA MELK 39%, chocolade met het Fair Trade-keurmerk van Max Havelaar: Valrhona zet zich al ruim 20 jaar in voor ethisch verantwoorde relaties met de producenten waar het bedrijf mee samenwerkt. Dit komt bijvoorbeeld tot uiting in de langdurige samenwerkingsrelaties met de cacaoproducenten, op basis van vertrouwen en loyaliteit. Heldere afspraken met de cacaoproducenten, contractueel vastgelegd, samenwerking op dagelijkse basis, in de vorm van rechtstreekse technische ondersteuning en gezamenlijke onderzoeksprogramma’s. Specifieke technieken, ontwikkeld op grond van de jarenlange ervaring van Valrhona, die voortdurend nieuwe procedés uitwerkt en uittest voor onderzoek naar nieuwe soorten en nieuwe landbouwmethoden, en naar fermentatieprocessen, duur van de droogtijd, enz.

     

    Al deze kennis wordt aan de producenten ter beschikking gesteld, zodat deze hun grond en daarmee de kwaliteit van de cacao kunnen optimaliseren. Op grond daarvan heeft Max Havelaar zijn Fair Trade-keurmerk verleend aan de ANDOA MELK-chocolade, om aan te geven dat deze afkomstig is uit eerlijke handel.

     

    ANDOA MELK 39% is biologische chocolade die verkregen is uit eerlijke handel, en die door een perfecte alliantie tussen verschillende Grands Cru’s zacht en romig van smaak is, met een subtiele bittere nasmaak. Precies zoals chocolade moet zijn, een chocolade om van te genieten.

    Tablet van 100 gram – adviesprijs: 4.90€

     

    09-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC magnifica
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MSC Magnifica voor het eerst in Zeebrugge

     

     

     

     

    De MSC Magnifica, een luxueus cruiseschip van MSC Cruises, ankerde voor het eerst in de haven van Zeebrugge aan de Zweedse kaai. Het schip was op 22 mei vertrokken uit Venetië, komt van Vigo in Spanje en vaart later op de dag door naar Kopenhagen in Denemarken.

     

    Zoals de traditie het wil in de maritieme wereld gaat deze ‘maiden call’ samen met een officiële ceremonie. Tijdens deze ceremonie overhandigt  Alain van Mullen, commandant van de Haven van Zeebrugge, een schild met de datum van deze eerste aanloop van MSC Magnifica aan de kapitein van het schip in aanwezigheid van Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België en Luxemburg.

     

    “MSC Cruises is steeds op zoek naar fantastische, nieuwe bestemmingen voor zijn passagiers. België heeft verschillende interessante toeristische trekpleisters die we hen graag laten ontdekken. Het spreekt voor zich dat Brugge of het ‘Venetië van het Noorden’ een topbestemming is die niet kan ontbreken. In april dit jaar hebben we trouwens ook voor de eerste keer aangemeerd in Antwerpen met MSC Lirica, verklaart Pieter Rossey,

     

    MSC Magnifica werd in 2010 te water gelegd. Het schip is een echt meesterwerk van Italiaanse stijl: een perfecte combinatie tussen elegantie, toptechnologie en service. MSC Magnifica is 293 m lang, 32 m breed en herbergt 1.259 kajuiten voor 3223 passagiers (maximale bezetting), een casino en theater, 3 zwembaden, 1.160 m2 wellnessruimte waaronder 2 sauna’s, 2 Turkse baden en 6 bubbelbaden. Het zwembad op het voordek heeft een uitschuifbaar dak, perfect om te genieten van de zachte winterzon.

    www.msccruises.be

     

    08-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.havana culture

    Havana Cultura

     

     

     

     

     

    Havana Cultura biedt de hedendaagse Cubaanse kunstenaars uit alle disciplines met www.havana-cultura.com een uitzonderlijk platform. Het is een open venster op de wereld en voor hen een unieke kans om hun werk op internationale schaal te tonen.

    De website werd opgestart in 2007 en vormt de ruggengraat van het project. Ze bestaat uit films, beelden en werk van heel wat Cubaanse kunstenaars: fotografen, schilders, dansers, schrijvers, plastische kunstenaars… Samen vormt de site een prachtig en boeiend patchwork dat een eerbetoon vormt aan de essentie en de levensfilosofie van Havana.

    Havana Club International is een Frans-Cubaanse joint venture van de groep Pernod Ricard. Havana Club wordt uitgevoerd naar 124 landen, met uitzondering van de Verenigde Staten waar het Amerikaanse embargo op Cubaanse producten nog steeds geldt. Het merk onderscheidt zich met zijn authentieke Cubaanse rums en het gebruik van het woord ‘Añejo’ (jaar) op de flessen.

     

    Nog nooit als voordien was Havana Club zo actief in België als vandaag de dag. Op elk vlak wordt steeds de nadruk gelegd op authenticiteit en vernieuwing. Havana Club België draagt zijn steentje bij in het steunen van de Cubaanse cultuur, ondere andere via hun sinds kort gelanceerde facebookpagina. Hier kun je alle nieuwigheden, exclusiviteiten en evenementen omtrent het merk opvolgen.

     

    Zoals elk jaar is Havana Club aanwezig op twee festivals deze zomer, namelijk Couleur Café in Brussel en het Sfinks Festival in Boechout. Hier kan men het nieuwe concept, de Mojito Embassy ontdekken, waar zowel de Havana Club 3 Anos als de Mojito op de voorgrond geplaatst worden. Het doel is om een Cubaanse markt te creëren waarbij de festivalgangers in contact gebracht worden met zowel verse ingrediënten als echte "cantineros". De perfecte combinatie om de authentieke Cubaanse sfeer op te snuiven. Het centrale thema  "Save The Mojito"  wordt doorgetrokken in zowel de Food als de Horeca sector alsook tijdens de evenementen van Havana Club.

    www.pernod-ricard-belgium.com

     

    08-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    VAL, Belgisch natuurlijk mineraalwater, bekroond met 3 sterren

     

     

    Het iTQi heeft VAL, het natuurlijk mineraalwater van Brouwerij Haacht, bekroond met 3 sterren op de Superior Taste Awards 2012. Voor de toekenning van deze awards worden honderden voedingsmiddelen en dranken tijdens blinde testen op hun smaak beoordeeld door een culinaire vakjury. Producten die een score behalen van 90% of meer, worden bekroond met 3 sterren.

     

    VAL is het huismerk van Brouwerij Haacht. Sinds 1989 is het water erkend door het Ministerie van Volksgezondheid als natuurlijk mineraalwater, een erkenning die berust op de hoogste kwaliteitsvereisten. Het water dient 100% van ondergrondse oorsprong en zuiver te zijn. De bron moet beschermd zijn tegen elk risico van vervuiling en besmetting. En de botteling ten slotte moet rechtstreeks aan de bron gebeuren zonder chemische of microbiologische behandeling. Een belangrijk verschil met zogenaamd bronwater is de constante minerale samenstelling die opgelegd wordt bij natuurlijk mineraalwater. Hierdoor zijn kwaliteitsschommelingen uitgesloten en smaakt het water steeds hetzelfde.

     

    Het VAL-assortiment beperkt zich niet tot water met een natuurlijke en bruisende variëteit (25cl, 75cl en 1l). De 6 frisdranken maken het assortiment compleet en worden één voor één geproduceerd met VAL natuurlijk mineraalwater. Met het VAL-gamma richt de brouwerij zich hoofdzakelijk tot het horecakanaal en speelt ze in op de vraag van de veeleisende consument. Bovendien is het een Belgisch kwaliteitsmerk dat louter en alleen al door het kortere transport een lagere milieu-impact heeft dan de ingevoerde mineraalwaters en limonades uit het buitenland.

     

    Recentelijk onderging VAL een restyling. De alom gekende blauwe druppelvormige waterfles werd behouden, maar nieuwe etiketten en kroonkurken zorgen voor een frissere, modernere look. De frisdranken kregen ook een nieuwe fles. De etiketten van de frisdranken ogen kleurrijk en speels, maar stralen ook kwaliteit uit. Het V-vormig beeldmerk is een terugkerend element. Het symboliseert de vallei en de vreugde die men ervaart bij het drinken en werkt samen met de naam ‘VAL’ aan een betere samenhang van het gamma.

    www.brouwerijhaacht.be

     

     

     

    08-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.recreatief fietsen

    Recreatief fietsen en wandelen in Zwitsers Graubünden

     

     

    Dat het Zwitserse kanton Graubünden, vakantiegebied nr 1. van Zwitserland met zijn indrukwekkende bergwereld, een paradijs is voor de wandelaar zal niemand verwonderen. Dat het ook een prachtige reisbestemming is voor de recreatieve fietser lijkt minder evident. En toch, recreatieve wandelaars en fietsers vinden in Graubünden niet alleen het mooiste van de Alpen maar kunnen er op een vrij makkelijke manier die natuurpracht ontdekken.

     

    Via www.webwandern.ch, wat zoveel betekent als webwandelen, kun je 10 verschillende wandeltochten op verschillende hoogtes en niveaus vanuit je sofa thuis ‘bewandelen.’ De toeristische dienst van Graubünden riep de website in het leven om hun reizigers voor hun vakantie reeds van de natuur te laten genieten en te laten zien wat ze mogen verwachten. Het gaat om wandelroutes tussen Tirano in het zuidwesten van het kanton en Thusis in het noordwesten. Zo reis je langs Preda, St. Moritz en de befaamde Bernina Pass. De wandelroutes lopen deels parallel langs het spoor van de Bernina Express van de Rhätische baan, een van de topattracties van het kanton. Het spreekt voor zich dat het webwandelen niet dezelfde ervaring geeft als in real life, de schone lucht en het pure landschap ervaar je pas echt als je er in eigen persoon doorheen wandelt.

     

    In een wereld van vierduizend meterhoge bergen liggen schitterende dorpen en stadjes, fantastische uitvalsbasissen voor wandelingen, op maat van iedereen.

    Op http://nl.graubuenden.ch/wandelen vind je alle informatie over alle wandelpaden per streek, over de beste reistijd en je kunt ook kaarten downloaden Er zijn ook meerdaagse wandeltochten en het is zelfs mogelijk om een oude pelgrimsroute, de Jakobsweg, richting Santiago de Compostela te volgen (www.jakobsweg-gr.ch).  Deze doorkruist de mooiste natuur van het kanton met als vertrekplaats Mustair in Engadin en eindigend op de Oberalppas, even voorbij Disentis. Belangrijke plaatsen onderweg zijn Scuol, Davos en Chur. Er zijn in totaal 19 etappes. Het is ook mogelijk een volledig georganiseerde wandelreis in Graubünden te boeken, bijvoorbeeld langs oude smokkelwegen in het gebied van de Bernina of door Oberengadin (www.tevoet.be).

     

    Naargelang de wensen van de stapper of fietser kan een actieve vakantie in Graubünden op verschillende manieren worden beleefd. Het is mogelijk om zelf je bagage te vervoeren of om de bagage telkens naar de volgende etappeplaats te laten brengen. De rode treintjes van de Rhätische Bahn bieden tevens de mogelijkheid om de wat moeilijkere etappes te vermijden en die trajecten per trein af te leggen.

    Het wat meer avontuurlijke type kan kiezen voor overnachten in het stro, zelfs dat is mogelijk, of voor een tocht naar een berghut waar je in internationaal gezelschap de avond kunt doorbrengen. Er worden streekgerechten opgediend en slapen kun je in absolute stilte. Nog voor het ontbijt wagen de koene wandelaars en fietsers zich aan een duik in het heldere maar frisse water van een bergmeer.

    Andere actieve recreanten zullen eerder kiezen voor een verblijf in een luxueus hotel of wellness resort. Na de fysieke inspanning volgt daar het heerlijke ontspannen bij lekkere gerechten en bij een smaakvolle wijn van eigen bodem.

     

    Als je wilt testen welk soort wandel- of fietsvakantie in Graubünden het beste bij je past, biedt Graubünden Toerisme nu een test op bijzonder.graubünden.ch waar je kunt ontdekken wat voor jou de meest geschikte formules zijn met na de test een reisprogramma op maat.

     

    08-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC magnifica
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MSC Magnifica voor het eerst in Zeebrugge

     

     

     

     

    De MSC Magnifica, een luxueus cruiseschip van MSC Cruises, ankerde voor het eerst in de haven van Zeebrugge aan de Zweedse kaai. Het schip was op 22 mei vertrokken uit Venetië, komt van Vigo in Spanje en vaart later op de dag door naar Kopenhagen in Denemarken.

     

    Zoals de traditie het wil in de maritieme wereld gaat deze ‘maiden call’ samen met een officiële ceremonie. Tijdens deze ceremonie overhandigt  Alain van Mullen, commandant van de Haven van Zeebrugge, een schild met de datum van deze eerste aanloop van MSC Magnifica aan de kapitein van het schip in aanwezigheid van Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België en Luxemburg.

     

    “MSC Cruises is steeds op zoek naar fantastische, nieuwe bestemmingen voor zijn passagiers. België heeft verschillende interessante toeristische trekpleisters die we hen graag laten ontdekken. Het spreekt voor zich dat Brugge of het ‘Venetië van het Noorden’ een topbestemming is die niet kan ontbreken. In april dit jaar hebben we trouwens ook voor de eerste keer aangemeerd in Antwerpen met MSC Lirica, verklaart Pieter Rossey,

     

    MSC Magnifica werd in 2010 te water gelegd. Het schip is een echt meesterwerk van Italiaanse stijl: een perfecte combinatie tussen elegantie, toptechnologie en service. MSC Magnifica is 293 m lang, 32 m breed en herbergt 1.259 kajuiten voor 3223 passagiers (maximale bezetting), een casino en theater, 3 zwembaden, 1.160 m2 wellnessruimte waaronder 2 sauna’s, 2 Turkse baden en 6 bubbelbaden. Het zwembad op het voordek heeft een uitschuifbaar dak, perfect om te genieten van de zachte winterzon.

    www.msccruises.be

     

    08-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havana cultura

    Havana Cultura

     

     

     

     

     

    Havana Cultura biedt de hedendaagse Cubaanse kunstenaars uit alle disciplines met www.havana-cultura.com een uitzonderlijk platform. Het is een open venster op de wereld en voor hen een unieke kans om hun werk op internationale schaal te tonen.

    De website werd opgestart in 2007 en vormt de ruggengraat van het project. Ze bestaat uit films, beelden en werk van heel wat Cubaanse kunstenaars: fotografen, schilders, dansers, schrijvers, plastische kunstenaars… Samen vormt de site een prachtig en boeiend patchwork dat een eerbetoon vormt aan de essentie en de levensfilosofie van Havana.

    Havana Club International is een Frans-Cubaanse joint venture van de groep Pernod Ricard. Havana Club wordt uitgevoerd naar 124 landen, met uitzondering van de Verenigde Staten waar het Amerikaanse embargo op Cubaanse producten nog steeds geldt. Het merk onderscheidt zich met zijn authentieke Cubaanse rums en het gebruik van het woord ‘Añejo’ (jaar) op de flessen.

     

    Nog nooit als voordien was Havana Club zo actief in België als vandaag de dag. Op elk vlak wordt steeds de nadruk gelegd op authenticiteit en vernieuwing. Havana Club België draagt zijn steentje bij in het steunen van de Cubaanse cultuur, ondere andere via hun sinds kort gelanceerde facebookpagina. Hier kun je alle nieuwigheden, exclusiviteiten en evenementen omtrent het merk opvolgen.

     

    Zoals elk jaar is Havana Club aanwezig op twee festivals deze zomer, namelijk Couleur Café in Brussel en het Sfinks Festival in Boechout. Hier kan men het nieuwe concept, de Mojito Embassy ontdekken, waar zowel de Havana Club 3 Anos als de Mojito op de voorgrond geplaatst worden. Het doel is om een Cubaanse markt te creëren waarbij de festivalgangers in contact gebracht worden met zowel verse ingrediënten als echte "cantineros". De perfecte combinatie om de authentieke Cubaanse sfeer op te snuiven. Het centrale thema  "Save The Mojito"  wordt doorgetrokken in zowel de Food als de Horeca sector alsook tijdens de evenementen van Havana Club.

    www.pernod-ricard-belgium.com

     

    08-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 days in Havana

    ‘7 days in Havana’de film in samenwerking met Havana Club

    een bijzondere blik op de Cubaanse cultuur

     

    Havana Club is vooral een baken van de traditie van de Cubaanse rum. Alle rums van het merk worden 100% in Cuba geproduceerd en de kwaliteit is alom bekend en alom geprezen. Bovendien is het merk via het programma Havana Cultura ook een uitstalraam van Cubaanse kunst over de hele wereld. Het doel en de ambitie zijn eenvoudig: het Cubaanse talent helpen ontluiken en hun creativiteit delen met een zo ruim mogelijk publiek. Het Havana Club International-project bereikte dit jaar een hoogtepunt met de ‘7 days in Havana’. Deze film werd vertoond in Cannes in het luik ‘Un Certain Regard’ en gaat over zeven dagen in Havana in evenveel verhalen van de schrijver Leonardo Padura. Zeven verhalen uit het dagelijkse leven in de unieke en fascinerende sfeer van Havana, die ook niet in de val van de clichés trappen.

     

     ‘7 days in Havana’ is een fragmentopname van Havana in 2011: een eigentijds portret van deze bruisende stad die tegelijk tijdloos en modern is. Een film in zeven hoofdstukken, elk geregisseerd door internationale filmmakers en niet de  minste: Benicio Del Toro, Pablo Trapero, Laurent Cantet, Elia Suleiman, Juan Carlos Tabío, Gaspar Noé en Julio Medem. De regisseurs werd bij aanvang gevraagd zich aan één ding te houden: hun  eigen gevoeligheden, roots en filmstijlen te behouden om de warmte en de intensiteit van deze unieke en veelzijdige stad te vatten.

     

    Deze mozaïekfilm vermijdt de toeristische gemeenplaatsen en vat met zin voor humor en mooie emoties perfect de ziel van deze mythische stad via de buurten, diverse sferen, generaties en culturen. De zeven hoofdstukken zijn onafhankelijk van elkaar maar door de film heen  blijken er banden doorheen de verhalen zodat een gevoel van dramatische eenheid ontstaat. Zo zijn typische plekken zoals de Oude Stad, de Malecon of het Hotel Nacional het decor van diverse scènes. Sommige personages komen ook voor in meer verhalen. Zo is het hoofdpersonage van een verhaal dan weer een ‘bijrol’ in een ander hoofdstuk. Op een subtiele manier ontstaan er lijnen tussen de verschillende verhalen die aantonen dat in Havana het sociale leven met elkaar verbonden is, parallel evolueert en soms op verschillende momenten in de week met elkaar botst.

     

    De film ‘7 days in Havana’ is het orgelpunt van het programma dat Havana Club International opstartte.  De inzet van het merk in de uitstraling van de Cubaanse cultuur ging nog nooit zover. De samenwerking stond immers voor veel meer dan het peterschap of de steun aan een project, maar voor een samenwerking op elk moment van het project: van bij de eerste ideeën tot het uitbrengen van de film in de zalen tot het smeden van de banden met de producenten Full House en Spanish Morena Films.

    07-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC Magnifica
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MSC Magnifica voor het eerst in Zeebrugge

     

     

     

     

    De MSC Magnifica, een luxueus cruiseschip van MSC Cruises, ankerde voor het eerst in de haven van Zeebrugge aan de Zweedse kaai. Het schip was op 22 mei vertrokken uit Venetië, komt van Vigo in Spanje en vaart later op de dag door naar Kopenhagen in Denemarken.

     

    Zoals de traditie het wil in de maritieme wereld gaat deze ‘maiden call’ samen met een officiële ceremonie. Tijdens deze ceremonie overhandigt  Alain van Mullen, commandant van de Haven van Zeebrugge, een schild met de datum van deze eerste aanloop van MSC Magnifica aan de kapitein van het schip in aanwezigheid van Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België en Luxemburg.

     

    “MSC Cruises is steeds op zoek naar fantastische, nieuwe bestemmingen voor zijn passagiers. België heeft verschillende interessante toeristische trekpleisters die we hen graag laten ontdekken. Het spreekt voor zich dat Brugge of het ‘Venetië van het Noorden’ een topbestemming is die niet kan ontbreken. In april dit jaar hebben we trouwens ook voor de eerste keer aangemeerd in Antwerpen met MSC Lirica, verklaart Pieter Rossey,

     

    MSC Magnifica werd in 2010 te water gelegd. Het schip is een echt meesterwerk van Italiaanse stijl: een perfecte combinatie tussen elegantie, toptechnologie en service. MSC Magnifica is 293 m lang, 32 m breed en herbergt 1.259 kajuiten voor 3223 passagiers (maximale bezetting), een casino en theater, 3 zwembaden, 1.160 m2 wellnessruimte waaronder 2 sauna’s, 2 Turkse baden en 6 bubbelbaden. Het zwembad op het voordek heeft een uitschuifbaar dak, perfect om te genieten van de zachte winterzon.

    www.msccruises.be

     

    07-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delhaize & trappist
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DELHAIZE NEEMT IN EXCLUSIVITEIT HET ZEVENDE TRAPPISTENBIER OP IN ASSORTIMENT

     

     

    Delhaize, dé bierspecialist, die steeds op zoek is naar nieuwe producten om haar klanten mee te verrassen en verwennen, lanceert als eerste grootdistributeur het bier La Trappe. Dit trappistenbier is het zevende bier dat het erg gegeerde “Authentic Trappist Product Label” mag dragen. Naast dit exclusieve bier en meer dan 150 referenties in het nationale bierassortiment van Delhaize, vallen er nog meer soorten gerstenat te ontdekken: bieren met verrassende smaken en brouwtechnieken, bekroond met talrijke internationale prijzen. Delhaize organiseert bovendien een bier-en kaasfestival, samen met degustaties in de supermarkten.

     

    La Trappe was voordien enkel beschikbaar in gespecialiseerde winkels maar doet bij Delhaize nu zijn intrede in de grootdistributie. Dit is het enige niet-Belgische bier dat het prestigieuze Authentic Trappist Product Label draagt en wordt gebrouwen in het Nederlandse Brabant, in de O.L.V.-abdij van Koningshoeven.

     

    Delhaize biedt als enige grootdistributeur twee bieren aan die in deze abdij gebrouwen worden: La Trappe Quadrupel en La Trappe Isid’Or. La Trappe Quadrupel is een trappistenbier met een prachtige amberkleur en een warme, intense smaak die goed uitgebalanceerd is. De gisting in eikenhouten vaten geeft het bier een nog intensere smaak met een uitgesproken houtaroma, net zoals dat van rode wijn die in houten vaten gerijpt is.

    La Trappe Isid’Or, een ode aan broeder Isidorius, de eerste brouwer van de abdij, is een lichtzoetig amberbier met een karameltoets, ongefilterd, met een intense en licht bittere smaak en een fruitige afdronk. De trappistenbroeders van Koningshoeven gebruiken de opbrengst van hun producten om de projecten in hun kloosters in Indonesië en Oeganda te financieren.

    La Trappe Quadrupel: € 5,65 / 4x33 cl en La Trappe Isid’Or € 4,99 / 4x33 cl

     

    Een limited editionkist met zes trappistenbieren voor vaderdag

    Delhaize brengt voor vaderdag een limited editionkist met trappistenbier uit, zowel voor kenners van trappistenbier als voor wie de kunst van het bierbrouwen wil ontdekken. Deze kist is een uniek initiatief in de distributiesector. Het nieuwe trappistenbier La Trappe Quadrupel zit ook in de kist. De prachtige houten bierkrat bevat zes trappisten (Achel blond, Chimay blauw, Orval, Rochefort 8, La Trappe Quadrupel en Westmalle Tripel), twee glazen (een Achelglas en een La Trappeglas) en een boekje met uitleg over de brouwerijen en trappistenbieren. Een mooi collector’s item met beperkt aanbod, voor € 16,99.

     

     

    07-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 days in Havana

     ‘7 days in Havana’de film in samenwerking met Havana Club

    een bijzondere blik op de Cubaanse cultuur

     

    Havana Club is vooral een baken van de traditie van de Cubaanse rum. Alle rums van het merk worden 100% in Cuba geproduceerd en de kwaliteit is alom bekend en alom geprezen. Bovendien is het merk via het programma Havana Cultura ook een uitstalraam van Cubaanse kunst over de hele wereld. Het doel en de ambitie zijn eenvoudig: het Cubaanse talent helpen ontluiken en hun creativiteit delen met een zo ruim mogelijk publiek. Het Havana Club International-project bereikte dit jaar een hoogtepunt met de ‘7 days in Havana’. Deze film werd vertoond in Cannes in het luik ‘Un Certain Regard’ en gaat over zeven dagen in Havana in evenveel verhalen van de schrijver Leonardo Padura. Zeven verhalen uit het dagelijkse leven in de unieke en fascinerende sfeer van Havana, die ook niet in de val van de clichés trappen.

     

     ‘7 days in Havana’ is een fragmentopname van Havana in 2011: een eigentijds portret van deze bruisende stad die tegelijk tijdloos en modern is. Een film in zeven hoofdstukken, elk geregisseerd door internationale filmmakers en niet de  minste: Benicio Del Toro, Pablo Trapero, Laurent Cantet, Elia Suleiman, Juan Carlos Tabío, Gaspar Noé en Julio Medem. De regisseurs werd bij aanvang gevraagd zich aan één ding te houden: hun  eigen gevoeligheden, roots en filmstijlen te behouden om de warmte en de intensiteit van deze unieke en veelzijdige stad te vatten.

     

    Deze mozaïekfilm vermijdt de toeristische gemeenplaatsen en vat met zin voor humor en mooie emoties perfect de ziel van deze mythische stad via de buurten, diverse sferen, generaties en culturen. De zeven hoofdstukken zijn onafhankelijk van elkaar maar door de film heen  blijken er banden doorheen de verhalen zodat een gevoel van dramatische eenheid ontstaat. Zo zijn typische plekken zoals de Oude Stad, de Malecon of het Hotel Nacional het decor van diverse scènes. Sommige personages komen ook voor in meer verhalen. Zo is het hoofdpersonage van een verhaal dan weer een ‘bijrol’ in een ander hoofdstuk. Op een subtiele manier ontstaan er lijnen tussen de verschillende verhalen die aantonen dat in Havana het sociale leven met elkaar verbonden is, parallel evolueert en soms op verschillende momenten in de week met elkaar botst.

     

    De film ‘7 days in Havana’ is het orgelpunt van het programma dat Havana Club International opstartte.  De inzet van het merk in de uitstraling van de Cubaanse cultuur ging nog nooit zover. De samenwerking stond immers voor veel meer dan het peterschap of de steun aan een project, maar voor een samenwerking op elk moment van het project: van bij de eerste ideeën tot het uitbrengen van de film in de zalen tot het smeden van de banden met de producenten Full House en Spanish Morena Films.

    07-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe maatjes

    HARINGHANDEL OPTIMISTISCH OVER NIEUWE MAATJES

    SEIZOENSTART 2012

     

     

     

    Er zal bij de start van het haringseizoen op 6 juni in Scheveningen maatjesharing van goede kwaliteit zijn, zo meldt de Nederlandse haringhandel vanuit Skagen in Denemarken. “De haringaanvoer kwam deze week goed op gang en dankzij het mooie weer was er voldoende voedsel aanwezig. Daardoor heeft de haring uitstekend kunnen gedijen”, zegt Luc Ouwehand van de Nederlandse haringgroothandelsvereniging. 

     

    Op woensdag 6 juni gaat het haringseizoen officieel van start met de veiling van het eerste vaatje Nieuwe haring in Scheveningen. Van de 180 miljoen haringen die elk jaar worden geproduceerd, happen de Belgen er zo’n 14 miljoen weg. Daarmee zijn we klein bier in vergelijking met de Nederlanders (76 miljoen). De Duitsers nemen met 90 miljoen stuks de andere helft voor hun rekening.

     

    Jaarlijks wordt zo’n 25.000 ton haring verwerkt tot maatje. De vangst en verwerking vindt voor het grootste deel in Scandinavië plaats, ongeveer gelijk verdeeld tussen Noorwegen (Egersund) en Denemarken (Skagen).

     

    Het gaat prima met het haringbestand. “Haring is niet voor niets MSC (Marine Stewardship Council) gecertificeerd. Door adequaat beheer van het haringbestand en een lagere natuurlijke sterfte zien we de hoeveelheid haring in de vangstgebieden flink toenemen,” aldus Werner Larsson, die een aantal schepen en een verwerkingsfabriek in Skagen exploiteert. De jaarklassen 2007 en 2008 (= haring geboren in dat jaar), die nu geschikt zijn om tot maatje te verwerken, blijken veel groter dan wetenschappers eerder dachten. 

     

    Maar doordat de TAC’S (Total Allowable Catch; maximale toegestane vangsthoeveelheden) de afgelopen jaren op een laag niveau zijn vastgesteld, is er nu sprake van een onderbenutting van het haringbestand. Daarom hebben de EU en Noorwegen eind 2011 besloten de TAC voor Noordzeeharing te verhogen tot 405 miljoen kilo. Een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Hiervan wordt 14 procent gebruikt voor de verwerking van nieuwe haring. De rest van de haring gaat naar de conservenindustrie of wordt in zijn geheel geëxporteerd. 

     

    De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar het Jeugdsportfonds, die het voor minder bemiddelde kinderen mogelijk maakt te sporten bij een sportvereniging. Op zaterdag 9 juni vindt traditiegetrouw Vlaggetjesdag in Scheveningen plaats. 

     

     

     

     

     

     





    06-06-2012 om 21:19 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tram experience

    Tram Experience rijdt voor de 100ste keer uit en herstart ticketverkoop

     

     

     

    Op donderdag 31 mei is de Tram Experience voor de 100ste keer uitgereden. Deze Tram rijdt sinds begin maart door Brussel en ontstond uit een partnerschap tussen VISITBRUSSELS, de MIVB en Electrolux. De ticketverkoop voor de Tram Experience gaat vanaf maandag 4 juni 09:00 uur weer van start. Tot nog toe hebben 3400 mensen op de Tram kunnen genieten van een sterrenmenu.

     

    Sinds de eerste rit op vrijdag 2 maart 2012 heeft de Tram Experience een hele weg afgelegd. Elke week rijdt de Tram  acht keer uit voor een traject van 20km. Inmiddels legde de Tram al meer dan 2000 km af, wat evenveel is al de afstand tussen Brussel en Istanbul of even heen-en-weer naar de Haute-Savoie in het zuiden van Frankrijk. Zes tweesterrenchefs die elk om de twee weken zich volledig kunnen uitleven, verzorgen de zeven verschillende menu’s die geserveerd worden. 

    De Tram is momenteel volledig volgeboekt tot begin september. Voor degenen die deze ervaring willen beleven of herbeleven (nog tot eind februari 2013), heropent de Tram Experience zijn ticketverkoop op maandag 4 juni om 09:00 uur. Die tickets zijn geldig voor de eerste week van september.

    Elke maandagochtend kunnen de tickets aangekocht worden voor de weken erna. Reserveren is mogelijk op de site www.brusselicious.be of in de kantoren van VISITBRUSSELS.

     

    06-06-2012 om 21:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen vanaf de bron

    Fietsen vanaf de bron van de Rijn

     

     

     

    Wie uitkijkt naar een fietsvakantie hoeft zich niet per se laten afschrikken door de Alpen, zeker niet door de bergen van Graubünden. Heel wat bewegwijzerde fietsroutes lopen door de prachtige dalen waar het heerlijk is om te fietsen op vlakke paden, weg van het gemotoriseerd verkeer.

     

    Graubünden wordt in alle richtingen doorkruist door lange afstandfietspaden (www.veloland.ch) .  Een aanrader is de Rheinroute – voor elke recreatieve fietser een haalbare kaart – met als vertrekplaats Disentis, waar de bron van de Rijn ontspringt. Het fietspad doorkruist bos en dal, weg van het gemotoriseerd verkeer, en gaat via de cultuurstad Chur naar de Bündner Herrschaft waar je langs kasteelruïnes en door wijngaarden fietst. Deze route wordt als een georganiseerde achtdaagse vakantie aangeboden door Belgian Biking (www.belgianbiking.be).

     

    Ook als het bergop gaat zijn er verschillende mogelijkheden. Ofwel ga je de uitdaging aan en beklim je de schitterende Alpenpassen zoals de onbeschrijfelijk mooie Albulapas, ofwel zet je de fiets op de trein. In Graubünden kun je zeer makkelijk een fiets-treinvakantie organiseren want op de treinstellen van de Rhätische Bahn (www.rhb.ch) zijn er zelfs speciale plaatsen voor fietsen. Reizen met de trein in Graubünden is een ronduit fantastische belevenis en sommige treintrajecten zijn als Werelderfgoed erkend. Kortom, wordt het te lastig om te fietsen dan reis je een stuk met de trein waarna je de fietsreis verder zet.

     

    Wie, bij wijze van spreken, met een duwtje in de rug door Graubünden wil fietsen kan gebruikmaken van een elektrische fiets. Deze elektrobikes kun je op verschillende plaatsen huren of de batterij omwisselen. Met een volle accu kun je tot 30 kilometer rijden en mits een kleine inspanning haal je zelfs een snelheid van 25 kilometer per uur. Goede startplaatsen, tevens verhuurplaatsen, zijn de vakantieoorden Savognin, Surselva, Flims en Lenzerheide (http://nl.graubuenden.ch/mountainbiken).

     

    06-06-2012 om 21:02 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tram Experience

    Tram Experience rijdt voor de 100ste keer uit en herstart ticketverkoop

     

     

     

    Op donderdag 31 mei is de Tram Experience voor de 100ste keer uitgereden. Deze Tram rijdt sinds begin maart door Brussel en ontstond uit een partnerschap tussen VISITBRUSSELS, de MIVB en Electrolux. De ticketverkoop voor de Tram Experience gaat vanaf maandag 4 juni 09:00 uur weer van start. Tot nog toe hebben 3400 mensen op de Tram kunnen genieten van een sterrenmenu.

     

    Sinds de eerste rit op vrijdag 2 maart 2012 heeft de Tram Experience een hele weg afgelegd. Elke week rijdt de Tram  acht keer uit voor een traject van 20km. Inmiddels legde de Tram al meer dan 2000 km af, wat evenveel is al de afstand tussen Brussel en Istanbul of even heen-en-weer naar de Haute-Savoie in het zuiden van Frankrijk. Zes tweesterrenchefs die elk om de twee weken zich volledig kunnen uitleven, verzorgen de zeven verschillende menu’s die geserveerd worden. 

    De Tram is momenteel volledig volgeboekt tot begin september. Voor degenen die deze ervaring willen beleven of herbeleven (nog tot eind februari 2013), heropent de Tram Experience zijn ticketverkoop op maandag 4 juni om 09:00 uur. Die tickets zijn geldig voor de eerste week van september.

    Elke maandagochtend kunnen de tickets aangekocht worden voor de weken erna. Reserveren is mogelijk op de site www.brusselicious.be of in de kantoren van VISITBRUSSELS.

    06-06-2012 om 18:55 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie culinaire de France
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ACADEMIE CULINAIRE DE FRANCE

    BENELUX AFVAARDIGING

     

     

     

     

    In het kader van het jaar van de Brusselse gastronomie, heeft de Benelux afvaardiging van de Franse culinaire academie het genoegen de voorname Belgische koks te eren, die gedurende vele jaren, en met grote ijver de Belgische gastronomie op een uitgelezen, en hoogpeil hebben weten te brengen.

    Deze mesterchefs zijn Attilio Basso, Jean-Pierre Bruneau, Claude Dupont, Pierre Fonteyn, Herman Meeus, Pierre Romeyer, Michel Theurel, Freddy Vandecasserie, Paul Wittamer en Pierre Wijnants.

     

    Het uit zeven gangen bestaande gastronomisch menu, naar de geest van de recepten der gelauwerde chefs, zal in de keuken van de heer Frédéric Gonzales, uitvoerende chef van het Conrad Hotel Brussel, uitzonderlijk door de heer Yves Mattagne en zijn medewerkers verwezenlijkt worden.

    Een bijzondere gastronomische avond dus, verstrengeld met onbegrensde gulheid. De opbrengsten van deze proeverij en het samenzijn met deze chefs die de Belgische gastronomie met passie op een hoog niveau hebben getild, gaat naar een goed doel. De opbrengsten zullen volledig gestort worden aan de volgende drie liefdadigheidsinstellingen: Red mijn kind, De Restaurants met een hart en een Uitzonderlijke school voor kinderen in moeilijkheden.

     

    Dit dinner vindt plaats op zondag 17 juni om 18u30 inHotel Conrad, Louizalaan 71 in 1050 Brussel. Kostrpijs alles ingegrepen 200€ per persoon.

    Inlichtingen: info@traiteurvandevelde.be of 02/253.03.10

     

    06-06-2012 om 18:43 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San pellegrino

    SanPellegrino: Al het beste van Italiaans fruit in een blikje

     

     

    Deze zomer lanceert SanPellegrino met Aranciata en Limonata twee heerlijk bruisende drankjes met de smaak van zonnig zomerfruit uit de beste Italiaanse boomgaarden… in blikjes! De beide drankjes zijn een nieuwe creatie van het beroemde merk dat sinds 1908 niet alleen op de tafels prijkt van de meest prestigieuze gastronomische restaurants, maar zijn bekendheid ook ontleent van de iconische internationale evenementen als The S. Pellegrino World's 50 Best Restaurants, de S. Pellegrino Koken Cup, Dinner in the Sky!

     

    In 2009 lanceerde SanPellegrino reeds de Aranciata en Limonata in kleine fraai gevormde flesjes. Deze twee natuurlijk gefruite bruisende drankjes met de smaken sinaasappel en citroen, waarvan de formule reeds bestaat sinds 1938, werden op de markt gebracht met als doel de plaats te verstevigen op de markt van non-alcoholische dranken. Dit jaar worden deze  succesvolle drankjes gelanceerd in levendig gekleurde blikjes. Een grote nieuwigheid bij de blikjes van SanPellegrino is het unieke beschermkapje dat een optimale hygiëne garandeert. Wij komen hiermee tegemoet aan de wens van de consument.

     

    SanPellegrino’s onveranderlijke toewijding aan kwaliteit, respect voor Italiaanse traditie, natuurlijke eenvoud, elegantie en hedendaagse dynamiek garanderen nog steeds de kwaliteit van natuurlijke ingrediënten en zonder conserveermiddelen, de grootste hoeveelheid fruit (16% in Limonata - 18% in Aranciata) maar ook aandacht voor de hygiëne van de productie, maar tevens en dit is een nieuwigheid, hygiëne tijdens de consumptie met de introductie van het eerste beschermkapje

     

    Aranciata en Limonata laten er geen twijfel over bestaan: deze bruisende fruitige frisdrank is er voor iedereen; tegen de dorst, als verfrissend zomerdrankje of als aperitief voor zij die geen alcohol drinken. Dankzij hun feestelijk en kleurrijk imago dynamisch en fris zullen de blikjes Aranciata en Limonata deze zomer vast en zeker de terrasjes sieren!

    De blikjes Aranciata en Limonata hebben een inhoud van 33 cl, bevatten 142 Kcal per 33 cl (Aranciata) en 149 Kcal per 33 cl (Limonata), en hebben als aanbevolen verkoopprijs 4,29 € per 6 blikjes en 0,72 € per blikje in de twee smaken. Zij zijn vanaf nu in de supermarkt beschikbaar.  

     





    06-06-2012 om 18:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.san pellegrino

    SanPellegrino: Al het beste van Italiaans fruit in een blikje

     

     

    Deze zomer lanceert SanPellegrino met Aranciata en Limonata twee heerlijk bruisende drankjes met de smaak van zonnig zomerfruit uit de beste Italiaanse boomgaarden… in blikjes! De beide drankjes zijn een nieuwe creatie van het beroemde merk dat sinds 1908 niet alleen op de tafels prijkt van de meest prestigieuze gastronomische restaurants, maar zijn bekendheid ook ontleent van de iconische internationale evenementen als The S. Pellegrino World's 50 Best Restaurants, de S. Pellegrino Koken Cup, Dinner in the Sky!

     

    In 2009 lanceerde SanPellegrino reeds de Aranciata en Limonata in kleine fraai gevormde flesjes. Deze twee natuurlijk gefruite bruisende drankjes met de smaken sinaasappel en citroen, waarvan de formule reeds bestaat sinds 1938, werden op de markt gebracht met als doel de plaats te verstevigen op de markt van non-alcoholische dranken. Dit jaar worden deze  succesvolle drankjes gelanceerd in levendig gekleurde blikjes. Een grote nieuwigheid bij de blikjes van SanPellegrino is het unieke beschermkapje dat een optimale hygiëne garandeert. Wij komen hiermee tegemoet aan de wens van de consument.

     

    SanPellegrino’s onveranderlijke toewijding aan kwaliteit, respect voor Italiaanse traditie, natuurlijke eenvoud, elegantie en hedendaagse dynamiek garanderen nog steeds de kwaliteit van natuurlijke ingrediënten en zonder conserveermiddelen, de grootste hoeveelheid fruit (16% in Limonata - 18% in Aranciata) maar ook aandacht voor de hygiëne van de productie, maar tevens en dit is een nieuwigheid, hygiëne tijdens de consumptie met de introductie van het eerste beschermkapje

     

    Aranciata en Limonata laten er geen twijfel over bestaan: deze bruisende fruitige frisdrank is er voor iedereen; tegen de dorst, als verfrissend zomerdrankje of als aperitief voor zij die geen alcohol drinken. Dankzij hun feestelijk en kleurrijk imago dynamisch en fris zullen de blikjes Aranciata en Limonata deze zomer vast en zeker de terrasjes sieren!

    De blikjes Aranciata en Limonata hebben een inhoud van 33 cl, bevatten 142 Kcal per 33 cl (Aranciata) en 149 Kcal per 33 cl (Limonata), en hebben als aanbevolen verkoopprijs 4,29 € per 6 blikjes en 0,72 € per blikje in de twee smaken. Zij zijn vanaf nu in de supermarkt beschikbaar.  

     





    06-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs