Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    08-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chambord

    Chambord, een authentieke cafetière.

     

     

    CHAMBORD is een authentieke cafetière waarvan het model tot de fifties teruggaat. De cafetière is nog steeds met dezelfde zorg en zin voor perfectie vervaardigd. Het draagstel met deksel in staal heeft verschillende chromeerbaden ondergaan om een glad oppervlak te bekomen dat zelfs na jaren intens gebruik mooi blinkend blijft.

    Het enige verschil met het productieproces uit de jaren vijftig is dat er nu milieuvriendelijk wordt gewerkt, wat belangrijk is voor het chromeerproces. Om esthetische redenen en omwille van het comfort kreeg de zwarte bakelieten CHAMBORD greep bovendien een matte afwerking. De cafetière is nog steeds de beste en eenvoudigste manier om goede koffie te maken. Voor een heerlijk kopje koffie gebruikt men best vers gemalen koffie en water van 92 tot 96 graden. RVH. www.bodum.com





    08-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beaujolais de cru's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beaujolais – 3

     

    De Cru’s

     

     

     

    Wie het woord Beaujolais uitspreekt, denkt vaak niet aan Cru's. Bij de meeste consumenten doen Juliénas, Morgon, Fleurie, Chénas en andere appellations wel een belletje rinkelen, maar de associatie met Beaujolais behoort zelden tot de parate wijnkennis. En toch ligt dit tiental mooi gespreid langs de Saône, zuidwaarts van Mâcon. Die verspreiding verklaart de nuances tussen elke terroir en dus ook tussen de wijnen.

     

    Saint-Amour

    Deze zeer levendige, verfijnde en evenwichtige wijn bevat alle fruitigheid van de gamay. Hij toont een robijnrode kleur en aroma's van kirsch, kruiden en reseda. Zijn visitekaartje is echter de zachte, harmonieuze body. Geen wonder dat zijn aanhangers alsmaar talrijker worden. Oppervlakte: 320 ha.

     

    Juliénas

    Onthult meteen een aangenaam bouquet van perzik, rood fruit en florale aroma's. Zijn diep en intens robijnrood is een genot voor het oog. De Juliénas komt voort uit een wat kleiachtige bodem. Hij laat zich graag jong drinken, maar verdraagt evenzeer enkele jaren op fles. Oppervlakte: 580 ha.

     

    Chénas

    De kleinste Cru van de Beaujolais geldt als een bewaarwijn die genereus en zacht is in de mond. De Chénas onderscheidt zich door zijn robijnrood dat naar granaat neigt, een stevige body, florale en houtachtige toetsen. Oppervlakte: 250 ha.

     

    Moulin-à-Vent

    Hij dankt zijn edel karakter aan het mangaanrijke graniet in de bodem. De dieprode robijnkleur belooft aroma's van iris, van verwelkte rozen, kruiden en rijp fruit. Deze stevige bewaarwijn behoort zonder meer tot de grote klasbakken. Oppervlakte: 650 ha.

     

    Fleurie

    De Fleurie bekoort meteen met zijn fluwelen zachtheid, zijn elegantie en zijn bloemrijke en fruitige aroma's: iris, viooltje, verwelkte roos, perzik, zwarte bes en rood fruit. Mede door zijn bevallig karmijnrode kleur wordt hij soms de meest vrouwelijke Cru van de Beaujolais genoemd. Oppervlakte: 860 ha. RVH.

    www.beaujolais.com

    08-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chez Leon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Leon komt uit zijn schelp

     

     

     

    Leon anticipeert op de beslissing van de regering

    en past de totale btw-verlaging vanaf 1 december 2009 toe op de kaart

     

     

    Rudy Vanlancker, baas van Frituur Leon, reageert enthousiast op de « halve maatregel » van de regering om de btw in de horecasector terug te schroeven. Bijna 10 jaar heeft deze sector in moeilijkheden die volop getroffen werd door de crisis van de laatste 15 maanden, op deze maatregel aangedrongen.

     

    Met zijn 85 personeelsleden – allen voltijds tewerkgesteld in de Beenhouwerstraat, de enige plek waar Leon actief is – investeerde Frituur Leon de laatste 30 jaar vooral in personeel. Leon heeft aangetoond dat het voor een restauranthouder mogelijk is om met de hulp van de vakbonden (Leon is het enige restaurant in België met een ondernemingsraad en een comité voor veiligheid en hygiëne) winst te maken en het personeel officieel voltijds te laten werken.

     

    MAAR om dit te mogelijk te maken moet het restaurant een omzet hebben die gevoelig hoger is dan wat de meeste restaurants in het land realiseren. Met deze helpende hand aan de sector zal eindelijk bewezen worden dat de theorie van Rudy Vanlancker klopt als een bus.

     

    Rudy Vanlancker rekent erop dat de maatregel een positieve wind door de horeca zal laten waaien, eerst met een btw-tarief van 12%, vervolgens hopelijk met 6% in 2011. « Minder taksen, minder fraude … » is zijn devies. Het was absoluut noodzakelijk de vicieuze cirkel te doorbreken: een btw-heffing van 21% in een gemiddeld restaurant is moordend en dwingt de restauranthouder om alternatieve middelen te zoeken om het hoofd boven water te houden.

     

    Wanneer het restaurantbezoek zal toenemen, zullen de stijgende winstmarges Leon in staat stellen in 2010 meer personeel aan te werven, maar ook om de nodige investeringen te doen om bijvoorbeeld een ISO 22000-cerificaat te halen. Indien de sector het spel meespeelt zullen sommige restauranthouders ongetwijfeld nieuwe banen scheppen, anderen zullen dan weer kunnen investeren in materiaal of in hun bedrijf, de prijzen kunnen laten dalen, of gewoon het hoofd boven water houden.

     

    Rudy Vanlancker heeft besloten de prijzen te laten zakken. Het is voor hem immers niet meer dan normaal dat de grotere winstmarge die deze maatregel zal geven, volledig ten goede komt van de klanten, dit als dank voor hun jarenlange trouw. Om de transparantie compleet te maken zal Chez Leon niet alleen anticiperen op de btw-daling, maar de prijsvermindering als een korting op de rekening verrekenen (menu’s en prijzen blijven onveranderd).

    Chez Leon - Beenhouwerstraat 18 – 1000 Brussel – 02/511.14.15

     

    08-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kikkoman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    KIKKOMAN, KEIZERLIJKE SOJASAUS

     

     

     

    Kikkoman, de traditionele Japanse sojasaus, innoveert met een nieuwe zoutarme variant. De nieuwe versie bevat 43 procent minder zout dan de originele Kikkoman, zonder daarbij aan smaak of kwaliteit in te boeten. De zoutarme Kikkoman komt tegemoet aan de behoeftes van zij die om gezondheids-of-andere redenen hun dagelijkse zoutinname wensen te beperken en toch met volle teugen van de heerlijke

    typische smaak van Kikkoman willen genieten.

     

    Kikkoman is de keizer van de sojasaus. Liefhebbers van de Oosterse keuken en topchefs weten dat er niets op kan tegen de traditionele Japanse sojasaus van graan, soja, water en zout. Dankzij een natuurlijke fermentatie van ongeveer zes maanden, krijgt Kikkoman sojasaus haar typische, amberkleurige uitzicht en diepe smaakpallet. Kikkoman sojasaus weet haar plaatsje te veroveren in niet alleen de Chinese en Japanse keuken maar ook in de Europese kookpotten. Ook vandaag nog wordt de sojasaus bestemd voor het keizerlijk hof manueel bereid zoals de traditie voorschrijft.

     

    Recente studies hebben aangetoond dat het Westerse dieet teveel zout bevat. De gemiddelde Belg eet met ongeveer 10g zout per dag te zout, al zijn we ons daar niet altijd van bewust. De dagelijks aanbevolen hoeveelheid bedraagt immers slechts 7g zout per dag.

     

    Daarom brengt Kikkoman, naast haar traditionele sojasaus, nu ook een nieuwe versie met minder zout en slechts 3,57g sodium per 100ml op de markt. Dankzij een natuurlijke procedure van dubbele fermentatie, behoudt deze Kikkoman haar smaak met een verlaagd zoutgehalte. 43 procent minder zout maar wel 100 procent aroma, zonder toevoeging van kleurstoffen of aroma’s. De nieuwe, zoutarme variant is de oplossing voor wie zijn dagelijkse zoutinname onder controle wenst te houden. De zoutarme Kikkoman staat voor zorgeloos culinair plezier.

     

    Sojasaus is geen recente uitvinding: de saus werd meer dan 2500 jaar geleden uitgevonden door boeddhistische monniken in China, die uit geloofsovertuiging geen vlees of vleessaus mochten eten. Om extra smaak aan hun maaltijden te geven, creëerden ze een saus op basis van soja, water en zout.

     

    Chef-koks en lekkerbekken wereldwijd waarderen de sojasaus van Kikkoman om haar zachte smaak, die oosterse schotels maximaal tot hun recht laat komen, maar die ook in perfecte harmonie is met lokale en nationale specialiteiten. Kikkoman leent zich uitstekend voor de bereiding van vlees-of visschotels, pasta, gevogelte, groenteschotels of salades.

     

    De traditionele Kikkoman sojasaus is vanaf nu verkrijgbaar in een nieuwe 250ml fles voor de aanbevolen verkoopprijs van € 3,59. Kikkoman met verlaagd zoutgehalte is verkrijgbaar bij Colruyt aan een aanbevolen verkoopsprijs van € 3,59 voor 250ml. RVH.

    www.kikkoman.com

     

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cote d'or : melkchocolade en speculoos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ONTDEK CÔTE D’OR SPECULOOS :

    DE INTENSE SMAAK VAN MELKCHOCOLADE MET KROKANTE SPECULOOS

     

     

    Vandaag de dag zijn we met z’n allen opnieuw op zoek naar zekerheden, naar het familiegevoel, zo ook naar authentieke smaken die nieuw leven worden ingeroepen. De chocoladerecepten van Côte d’Or maken delen uit van deze kleine, vertrouwde pleziertjes die voortdurend opnieuw worden uitgevonden en inspelen op de heersende trends.

     

    De chocolatier had het idee om twee all-time favourite smaken van de Belgen te combineren : melkchocolade en speculoos. Côte d’Or verenigt meteen twee juwelen van het Belgische fijnproevererfgoed, de melkchocolade van Côte d’Or en speculoos, in een nieuwe tablet dat ons herinnert aan al het lekkers van onze kindertijd. De combinatie is uiterst geslaagd en overheerlijk.

    Het nieuwe recept Côte d’Or Melkchocolade met Speculoos is tegelijkertijd krokant en hartig en geeft een authentiek recept een geheel nieuw kleedje. Een tablet van 180 gram om met het hele gezin van te genieten. Het opperste genot voor klein en groot ! Côte d’Or brengt met deze wederom nieuwe combinatie de intense smaak van zijn melkchocolade eindelijk samen met deze andere, voor ons zo herkenbare lekkernij.

     

    Côte d’Or Melkchocolade met Speculoos is een nieuwe, innoverende smaak. De combinatie van cacaobonen en een rijke waaier aan met zorg geselecteerde ingrediënten zullen de smaakzinnen van de meest kieskeurige lekkerbekken weten te strelen. Met elk hapje duikt u onder in een heerlijk smaakuniversum.

    De krokante, amberkleurige stukjes speculoos verrassen zonder meer, tegelijkertijd smelt de chocolade op de tong waarbij men de rijkelijke mix ontdekt van enkele gekarameliseerde smaakaroma’s: kaneel, kruidnagel, nootmuskaat, gember… en cacao. Kortom, een creatief en sterk geparfumeerd recept zoals enkel Côte d’Or dat kan bedenken! RVH.

    Tabletten van 180 gram - Aanbevolen verkoopprijs: 2,39€.

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SN TAP

    Brussels Airlines en TAP Portugal starten codeshare samenwerking

    Alle vluchten tussen Brussel en Lissabon gezamenlijk gecommercialiseerd

     

     

     

     

    Brussels Airlines en TAP Portugal gaan opnieuw commercieel samenwerken. Beide luchtvaartmaatschappijen verkopen voortaan gezamenlijk alle vliegtuigzetels die meerdere keren per dag worden aangeboden op de routes tussen Brussel en Portugal (Lissabon, Porto, Faro). Deze codeshare samenwerking komt er aan de vooravond van de toetreding van Brussels Airlines tot de Star Alliance familie waar ook TAP Portugal lid van is.

     

    De samenwerking beperkt zich niet tot de vliegroutes tussen België en Portugal. In een tweede fase gaat Brussels Airlines ook zetels verkopen op aansluitende binnenlandse vluchten van TAP. Op haar beurt gaat TAP haar passagiers via Brussels Airport en Brussels Airlines ook vlotte connecties aanbieden naar talrijke Europese bestemmingen in Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.

     

    “Lissabon, Porto en Faro zijn belangrijke bestemmingen voor zowel zakenreizigers als voor vakantiegangers”, zegt Brussels Airlines Executive Vice President Network & Strategy Erik Follet. “We zijn dan ook zeer verheugd dat we dankzij dit partnership met TAP Portugal onze klanten nog meer keuze en afreisflexibiliteit kunnen aanbieden.” RVH.

     

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beaujolais primeur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beaujolais - 2

     

     

     

     

    Mis dit jaar de Primeur niet!

     

    Zoals elk jaar kijken we in november uit naar de Beaujolais Primeur. Dit jaar zal zelfs de grootste scepticus onder de proevers niet onverschillig blijven! Deze uitzonderlijke millésime van volrijpe druiven zal de glazen vullen! Begerenswaardig fruitig, zachte tannines, smakelijke frisheid, alles is aanwezig om ook de delicaatste dorst te lessen. Bij een uitzonderlijk jaartal hoort een bijzondere aankondiging. Zonder afbreuk te doen aan de vorige jaargang, schreeuwt de Beaujolais Nouveau het dit  jaar uit in popartkleuren.

     

    Eén wijnstokvariëteit, twaalf appellaties

     

    De Beaujolais verdeelt zijn productie over 3 categorieën: bijna de helft behoort tot de 'gewone' Beaujolais, terwijl de rest van de oppervlakte verdeeld is over de Beaujolais Villages en de tien Cru's. Constante factor in de productie van al deze rode wijnen is de Gamaydruif. Daarnaast is er nog de witte Beaujolais die volledig vertrouwt op de Chardonnaydruif. De Gamay wordt ook in andere regio's in Frankrijk en wereldwijd verbouwd, maar de Beaujolais is en blijft zijn streek bij uitstek: 20.000 ha of 55% van de 36.000 aangeplante ha. De Gamay gedijt hier ook het best! De granietachtige bodems genereren massa's nuances die met elkaar wedijveren in smaak en elegantie.Tonaliteiten die zich vertalen in de zo karakteristieke fruitigheid en floraliteit.

    RVH.

    www.beaujolais.com

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Art 'n Bloom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ART ‘N BLOOM!

     

     

     

     

    Hotel BLOOM! rondde begin dit jaar het project af van handgeschilderde fresco’s in 287 kamers vervaardigd door jonge kunststudenten van de meest toonaangevende kunstscholen in Europa.

    In het totaal deden 288 studenten mee, 44 verschillende nationaliteiten en uit 22 lidstaten van de Europese Gemeenschap. Hotel BLOOM! beschikt over 305 kamers en hield dus 18 kamers achter om in de toekomst te kunnen gebruiken voor tijdelijke kunsttentoonstellingen n‘ART ’N BLOOM!’.

     

    De volgende ART ’N BLOOM kunsttentoonstelling heeft plaats op vrijdag 20 november 2009. Vanaf 19 u stellen 18 kunstenaars hun artwork tentoon. De kunst- & fresco kamers sluiten om 24 uur.

     

    Entrée : 10 eur inclusief een ART ’N BLOOM! drink in SmoodS, dezelfde avond kan men in restaurant SMOODS, living room, kitchen and music genieten van een Art ‘N     BLOOM Menu aan 38 eur. Er is ook een Party time met live music resident DJ Cozy Mossy.

     

    Reserveringen voor vrijdag 17 uur Hotel BLOOM! - Koningsstraat 250 - 1210 Brussel

    T: 02 220 66 11 of meeting@hotelbloom.com

     

     

     

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel: art de vivre
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SOFITEL brengt hulde aan de parijse mode en 'art de vivre' samen met 'SOLDES By paris'

     

     

     

    Voor het tweede jaar op rij is Sofitel partner van “Soldes by Paris”, het charmeoffensief van het Parijse Office du Tourisme et des Congrès. Een unieke kans om op een andere manier van de modehoofdstad te genieten, en shoppen en cultuur tijdens de winterkoopjes te combineren.

     

    Dit partnerschap is Sofitel op het lijf geschreven. Ze streven er immers naar bijzondere, unieke luxehotels te openen, waarbij een harmonieus evenwicht wordt gezocht tussen de Franse roots en het beste van de lokale cultuur in elk land. Elk hotel is anders, maar toch is er een onzichtbaar gemeenschappelijk element: de Franse stijl, die tot uiting komt in de resolute keuze voor elegantie, savoir-faire en aandacht voor detail, passies die Sofitel deelt met de modewereld.

     

    Januari is een uitstekende maand om de bruisende metropool Parijs te ontdekken. Overal glinstert nog de eindejaarsverlichting. De straten zijn vol leven en vooral: het zijn winterkoopjes! De vijf Sofitel-hotels in Parijs liggen in het hart van de Triangle d’Or, vlakbij boetieks die u onmogelijk links kunt laten liggen, en zijn zo ideaal voor een weekendje shoppen.

     

    Het exclusieve Shop & Choc Addict-aanbod van Sofitel omvat plezier, luxe, lekkers en elegantie voor wie smelt voor mode… en voor chocolade! Dit aanbod geldt van 6 januari tot 10 februari 2010 en omvat 3 overnachtingen voor de prijs van 2, inclusief een heerlijk ontbijt, een origineel chocoladetussendoortje, een laat vertrek… om te genieten tot de laatste minuut, een Personal Shopper op afspraak bij Printemps met levering van uw aankopen aan het hotel. RVH.

    www.sofitel-ShopandChocAddict.com

     

     

     

     

    05-11-2009 om 21:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beste sommelier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste Sommelier van Belgie-Sommelier Trophy-Bollinger 2009 

     

                                                                                                                    

     

     

     

     

    De wedstrijd »Beste Sommelier van België -SommelierTrophy-Bollinger »2009 kan terecht worden aangestipt als een »grand cru »van de sector.

    Het  Radisson Blu Royal Hotel was reeds voor de zesde opeenvolgende maal het prachtige kader voor deze wedstrijd. Niet minder dan 15 kandidaten, allen werkzaam in hoogstaande restaurants, namen deel aan de theoretische en praktische proeven van de halve finale. In het bijzonder is de aanwezigheid van enkele jonge elementen uit de juniorwedstrijd verheugend en veelbelovend voor de toekomst van het beroep.

     

    In de finale moesten de 3 finalisten, de juiste combinatie bespreken tussen wijnen en gerechten, de techniek van het decanteren van een fles rode wijn beheersen, fouten uit een wijnkaart aantonen en 3 wijnen en 5 brandewijnen proeven en identificeren. De wedstrijd stond verder onder toezicht van Meester Victor Van den Mooter, gerechtsdeurwaarder.

     

    Meer dan 200 genodigden namen deel aan van het traditioneel banket waarvoor Yves Mattagne, Chef van het gerenommeerd restaurant Sea Grill een heerlijk menu had voorzien. Tijdens de maaltijd dankte William Wouters, President van de Gilde van Belgische Sommeliers iedereen die een steentje bijdroeg tot het welslagen van de wedstrijd.

     

    De Beste Sommelier van Belgie-Sommelier Trophy-Bollinger 2009 is Tim Vande Put van  restaurant  Vintage Hôtel te Brussel, de 2de plaats gaat naar Wouter  De Bakker van  restaurant Dôme te Antwerpen terwijl Kris Lismont van restaurant Ambrozijn  te Borgloon de 3de plaats behaalde. RVH.

     

    04-11-2009 om 16:26 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leffe kerstbier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Leffe Kerstbier: voor een warm moment in koude winterdagen.

     

     

    De feestdagen smaken eens zo lekker met een feestelijk abdijbier. Wie ‘eindejaar’ zegt, zegt warme, intense en gezellige momenten onder vrienden en familie. Ideale momenten om te genieten van Leffe Kerstbier, een amberkleurig bier met een fruitig en kruidig boeket. Met een speciaal kerstbier brengt Leffe, het favoriete abdijbier van de Belg, voor het 2de jaar op rij opnieuw een aloude brouwerstraditie tot leven... voor de ‘warmste’ periode van het jaar.

     

    Het brouwen van kerstbier gaat terug op een eeuwenoude traditie om de beste gerst en hop te bewaren om eenmaal per jaar een uniek bier te brouwen. Na het succes in zijn eerste lanceringsjaar, blaast Leffe de traditie van de kerstbieren voor een tweede maal nieuw leven in met het Leffe Kerstbier, een amberkleurig kerstbier van 6,6%. Leffe Kerstbier verwent de liefhebbers van abdijbieren met een rijk, fruitig en tegelijk kruidig boeket.

     

    Van Leffe Kerstbier kan je zowel voor als na de maaltijd genieten. Bij het aperitief smaakt Leffe Kerstbier heerlijk met een toastje of een stukje kaas erbij. Liefhebbers kunnen er best zo snel mogelijk van proeven, want het Leffe Kerstbier is slechts tijdelijk beschikbaar, tot vlak na de Kerst.

     

    Leffe Kerstbier is beschikbaar in de meeste grootwarenhuizen in België en wordt verkocht in een verpakking van 6 x 33 cl. aanbevolen verkoopprijs: 5,49 euro. In de horeca is Leffe Kerstbier ook beschikbaar van het vat.

     

    Leffe is één van de oudste Belgische abdijbieren, met wortels die teruggaan tot 1240. Het is een authentiek Belgisch degustatiebier, dat tot vandaag de dag gebrouwen wordt met respect voor zijn diepgewortelde traditie. De specifieke mengeling van ingrediënten als mout, maïs en hop, creëert een rijke, volmondige, maar toegankelijke smaak die van Leffe het degustatiebier bij uitstek maakt. Met zijn uitgesproken en fris karakter, is het ook een bier waar steeds meer mensen van genieten bij het aperitief.

     

    De bieren van de Leffe-familie zijn rijke en volle bieren. Ze worden gebrouwen met ingrediënten van de hoogste kwaliteit en bieden een recept voor de aangename momenten in het leven, waarvan mensen moeten genieten. Leffe wordt vandaag gedeeld en gesmaakt door consumenten in meer dan 60 landen over de hele wereld. In België is Leffe marktleider in het segment van de abdijbieren. RVH.

    04-11-2009 om 16:24 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beaujolais
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    BEAUJOLAIS - 2009, een uitgelezen jaargang

     

     

     

     

    Een koude winter, een regenachtige lente, een zonnige zomer: dat zijn de drie doorslaggevende parameters voor een uitzonderlijke oogst! De druiven die we een maand geleden recht van de wijnstok proefden, deden al dromen. En de degustatie van enkele 'hemelse' en nog héél jonge wijnen bevestigt dat 2009 een jaar wordt om te onthouden!

     

    De sappen tonen een donkere kleur: violet, purper tot bijna zwart. De zeer zuivere tannines maken zich op om over te gaan tot prachtige aromatische ontwikkelingen. Het alcoholgehalte overtreft de verwachtingen: bij sommige cru's bereiken we tot 14,5°, terwijl de meeste rond de 12,5° schommelen, op natuurlijke basis! De druiven zijn bijzonder lekker, het smakelijke vruchtvlees kauwt heerlijk weg. Er is kruidigheid voor het nodige reliëf, en ook de gewenste frisheid is aanwezig, ook al deed de uitzonderlijke zonneschijn van deze zomer af en toe vrezen voor het tegendeel.

    Het is eigenlijk heel eenvoudig: de fruitige geuren van de oogst bleven hangen in de vinificatieruimtes. Die fruitigheid blijft aanwezig in de wijn, zowel in de snel beschikbare Beaujolais als in de geduldigere cru's.

     

    Het collectieve wijnbouwersgeheugen voert ons terug tot het uitzonderlijke jaar 1976 voor vergelijkbare buitengewone parameters. De klimatologische volgorde was nagenoeg perfect en leidde tot optimale rijpheid van de druiven, zonder enige sanitaire druk. De druivenschil heeft een zelden geziene dikte die diepe en intense kleuren genereert, naast een uitermate complexe aromatische persing. Het zoete sap vraagt zelfs niet de minste verzoeting!

    Ook wat evenwichten betreft, is alles perfect in orde. De structuren zijn verankerd in minerale densiteit en aromatische diepgang; de alcohol zorgt voor rondheid en dat bekoorlijke extra boven op de fruitigheid; het delicaat florale aspect versterkt de elegantie. De tannineachtergrond omvat met fluwelen hand al die elementen en kondigt een uitstekend bewaarpotentieel aan. Alles heeft echter – helaas – zijn prijs: het jaartal 2009 zal slechts 800.000 hectoliter opleveren in plaats van het gebruikelijke miljoen. RVH.

    www.beaujolais.com

    04-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust in de keuken

    Rösle brengt rust in de keuken

    Innovatie als drijfveer

     

     

     

     

    De snelle hap uit de jaren ’90 is uit beeld. Verse producten, smaak en uitgebreide maaltijden vormen het credo in de nieuwe eeuw. Koken tot kunst verheven, een rustpunt op de dag, een moment dat alle beslommeringen wegvallen. Belangrijk, zoals bij alles, is het gereedschap. Rösle ondersteunt creativiteit en functionaliteit  door innovatie in keukentools.

     

    Een zuiver Italiaanse knipoog heeft de Tomaten & Mozzarella Slicer waarmee met speels gemak zowel tomaten als mozzarella in 10 gelijke schijfjes worden gesneden. Twee ergonomische handgrepen zorgen ervoor dat snijden een koud kunstje is. Liever partjes? Daarvoor is er de Tomaten Snijder. Wederom uitgerust met ergonomische handvaten. Simpelweg de Tomaten Snijder op de tomaat zetten en zachtjes duwen. Met als resultaat 8 gelijke parten.

     

    Innovatief is het vrolijke inklap vergiet. Rösle zou Rösle niet zijn als de oplossing niet nabij was. Het vergiet heeft een middenrif van vrolijke gekleurde buigzame siliconen. Op die flexibele delen wordt het vergiet ingedrukt en simpel plat gevouwen. 

     

    Opgeruimd staat netjes. Maar als het keukengerei achterin lades ligt wordt het niet snel gevonden. De oplossing is het open keuken systeem. Dit door Rösle uitgevonden modulaire systeem is steeds weer gereed voor expansie. Van haken tot magnetische strips en van op te hangen pannen tot dito messen. Alles past en wordt functioneel decor. RVH..





    04-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een millésime in 't verschiet

    2009: EEN MILLESIME IN HET VERSCHIET

     

     

     

    De jaren volgen elkaar op, het ene al helemaal anders dan het vorige… Maar dit jaar zijn alle parameters optimaal voor een zeer goede champagneoogst!

     

    Het Centre Vinicole – Champagne Nicolas Feuillatte analyseert het resultaat van de oogst 2009 in alle sereniteit en houdt aciditeit, alcoholontwikkeling en de gezondheid van de druiven zorgvuldig in het oog.  

     

    « Kwaliteit is dit jaar het sleutelwoord. De volgende maanden bestaat mijn werk erin de kwaliteit in alle fasen van het productieproces te bewaken – dus al vanaf het proeven van de vins clairs waarmee we de assemblages maken. Pas hierna nemen we de beslissing om een millésimé op de markt te brengen », vertelt keldermeester Jean-Pierre Vincent. « Met wat we oogsten en na de eerste analyses en smaaktests wordt 2009 zeker een uitzonderlijk jaar. Binnen 10 jaar weten we of dit jaar een plaats zal krijgen bij de grote millésimés », voegt hij eraan toe.

     

    De oogst 2009 toont nog maar eens aan dat het Centre Vinicole - Champagne Nicolas Feuillatte geniet van een van de beste bevoorradingen uit de hele Champagnestreek. Niet minder dan 5000 wijnbouwers met ongeveer 2250 hectaren (of 7% van de appellation) zijn aangesloten. De keldermeester en zijn team van oenologen beschikken op die manier over een ongeëvenaarde mozaïek van terroirs waarmee ze de assemblage van de Champagnes Nicolas Feuillatte en de Palmes d’Or kunnen realiseren.

     

    De oogst van 2009 is tevens een ideale gelegenheid om de 500 miljoenste fles te vieren die door Jean-Pierre Vincent in het Centre Vinicole - Champagne Nicolas Feuillatte werd samengesteld – 32 oogsten, 32 jaar kennis, innovatie, creativiteit en zin voor perfectie in dienst van Nicolas Feuillatte. Het gamma van de Champagnes Nicolas Feuillatte bestaat uit achttien wijnen die te herkennen zijn aan hun frisse en elegante stijl en hun kwaliteit die door professionals geprezen wordt en door Franse en internationale jury’s bekroond werd met verschillende medailles en prijzen. RVH



    03-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toerisme Cuba
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    TOERISME CUBA: nieuw kantoor in Benelux

     

     

     

    Met een nieuw aanspreekpunt in de Benelux en met een nieuwe PR-partner voor de Belgische en Luxemburgse markt wil Cuba zijn toeristische markt activeren en de drie grote peilers van zijn toeristische product promoten. 

     

    Het toerisme richting Cuba is in sterke mate gericht op het exotische, eigen aan de Caraïben. Enerzijds is er het uitzonderlijke klimaat waardoor men zowat het ganse jaar van zon, zee en van alles wat daarbij komt kijken, kan genieten. Anderzijds is er het imago van de Caraïben, een bestemming die geassocieerd wordt met vrolijkheid, muziek en zorgeloosheid. Dat resulteert in strandvakanties aan de Caribische Zee maar ook in een grote belangstelling voor de hoofdstad Havana en dus in cultuurtoerisme. Deze twee troeven heeft Cuba in de voorbije decennia weten te commercialiseren. 

     

    Er is een derde peiler. Recente verklaringen van toeristische beleidsmakers, o.m. op de internationale meeting Turnat in september jl., wijzen op nóg een toeristisch potentieel dat Cuba in de komende jaren voluit wil aanboren en promoten. Het betreft de natuurlijke rijkdom, nu reeds beschermd in tal van nationale parken en voorzien van een toeristische infrastructuur. Ecotoerisme in Cuba wordt, naast het exotische toerisme, een nieuwe krachtlijn in het Cubaans toeristisch promotiebeleid. RVH.

     

    Het nieuwe Cuba-kantoor, Bierstraat 12b, 3011 XA Rotterdam staat onder leiding van de heer Fidel Henrique Rodriguez Rodriguez.  Tel 0031 102 136 403

    info@nunaarcuba.nl

    02-11-2009 om 17:35 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubai

    Verre bestemmingen: Dubaï, met de twee parels van de vloot.

    De Rode Zee, met de Costa Europa.

     

     

    Met bestemmingen als Zuid-Amerika, de Middellandse Zee, Canada, Azië, Groenland, de Indische Oceaan, de Caraïben en Dubaï, doen de Costa-schepen alle zeeën van de hele wereld aan. Costa Croisières, Europees leider in het cruisesegment, stelt als eerste operator Dubaï en het Midden-Oosten voor.

     

    Gesterkt door het stijgende succes dat cruises sinds 2006 kennen, zet Costa deze winter de twee meest luxueuze schepen van de vloot in, de Costa Luminosa en de Costa Deliziosa. De Costa Europa vertrekt uit Savona voor cruises van 19 tot 22 dagen met bestemming Dubaï en omgekeerd. Geknipt voor liefhebbers van grote reizen!Hiermee heeft Costa Croisières niet minder dan 3 schepen in de regio.

     

    Duizend-en-een nachten aan boord van de parels van de Costa Croisières-vloot. De Costa Luminosa werd in juni van dit jaar ingehuldigd, zusterschip Costa Deliziosa wordt in februari 2010 gedoopt.

    Cruises van 9 dagen / 7 nachten met vertrek uit Dubaï, een uitzonderlijk reis om kennis te maken met de verschillende en onverwachte aspecten van het Nabije Oosten. Dubaï, gisteren een vissersdorp, is vandaag een icoon van moderniteit en luxe. De meest gedurfde geometrische structuren wedijveren hier met de meest klassieke architecturale vormen. Masqat staat bekend voor de kleuren van de woestijn en zijn traditionele lijnen. De hoofdstad van Oman is een echte oase te midden van een door de woestijn omgeven vruchtbare vlakte. Wanneer men de stad nadert via de zee is het zicht op de middeleeuwse vestingen en imposante paleizen ronduit indrukwekkend. Op de uiterste zuidoostelijke punt van het Arabische schiereiland ligt Foudjaïrah, het enige emiraat aan de kust van de Golf van Oman. Zijn schoonheid is nog intact en te bewonderen op een nauwe strook aan de voet van het gebergte dat de woestijn voorafgaat. Het rijke en machtige Abu Dhabi is de grootste en dichtst bevolkte stad van de federatie van de 7 Verenigde Arabische Emiraten. De stad heeft een moderne look maar heeft haar charme van weleer weten te bewaren. Bahrein ten slotte is het grootste van de 33 eilanden van de archipel en de enige eilandstaat van de Arabische wereld. Het is een historische plek met verschillende archeologische sites en musea.

     

    De Costa Deliziosa, de laatste nieuwkomer van de vloot en het zusterschip van de Costa Luminosa, wordt begin 2010 verwacht. Het schip vertrekt op 5 februari uit Savona voor zijn grote inhuldigingscruise die 39 dagen zal duren. Het eerste deel van de reis is een permanent feest van 22 dagen tussen Savona en Dubaï, het tweede deel een verlenging van de reis van 19 dagen naar het oosten, richting India en de Malediven. De passagiers kunnen het ene of het andere deel, of de hele reis boeken.

     

    Dubaï en het Nabije Oosten, traditie en moderniteit, woestijnen en zonnige stranden. Een reis vol emoties en contrasten, waarop de meest moderne luxe een eeuwenoud parfum krijgt. EVH.

    www.costacroisieres.be

     

     

    02-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Costa Luminosa

    COSTA LUMINOSA, HET SCHIP VAN HET LICHT

    De diamant van de vloot van Costa Croisières

     

     

     

    Het nieuwe juweel van de vloot, de Costa Luminosa, is het meest exclusieve en vernieuwende passagiersschip van Costa Croisières. Het werd ontworpen om te voldoen aan de strengste eisen op het vlak van comfort. De dienstverlening is dan ook uitmuntend en het kader elegant en verfijnd. De Costa Luminosa anticipeert op de trends van het hedendaagse design met een unieke en onvergelijkbare stijl, ontwikkeld door de Amerikaanse architect Joseph Farcus.

     

    Het adembenemende interieur met kostbare afwerkingen (marmer, hout en paarlemoer) zullen de passagiers met verstomming slaan. Er zijn niet minder dan 3.400 m² ebbenhout en ivoor, 20 verschillende types marmer waaronder “Nembro rosato” en “Breche de Vendome”, graniet, kwarts, mozaïeken, 3.100 meter LED-verlichting en 120 kroonluchters in Murano-glas, ontworpen door “La Murrina”.

     

    De Costa Luminosa is het neusje van de zalm van de Costa-innovaties met wellness, plezier, exclusieve reisroutes, kunst, kwaliteitsvolle gastronomie, ontspanning, gezelligheid en intimiteit voor gezinnen en koppels. Het vlaggenschip van Costa Croisières heeft duizenden verrassingen in petto en beschikt over een avant-gardistische ontspanningstechnologie met o.m. een spectaculaite 4D-bioscoop, een   golfsimulator met 18 holes geïnspireerd op 37 van de meest befaamde parcours ter wereld. Voor sterke ervaringen is er de automobielsimulator Grand Prix in één van de meest panoramische ruimten van het passagiersschip. PlayStation World is een ruimte die volledig gewijd is aan de videogames voor de PS3-consoles, de nieuwste generatie consoles van Sony en er is een rollerpiste.

     

    De grote innovaties zijn te vinden in de bescherming van het milieu. De Costa Luminosa is het eerste schip in Italië en een van de eerste passagiersschepen ter wereld dat uitgerust is met het “cold ironing-systeem” waardoor het verbonden kan worden met een elektrisch netwerk op het vasteland. Aan boord wordt het afval voor 100% gesorteerd, aluminium wordt gerecycleerd, evenals glas en ander afval. Water wordt aan boord geproduceerd door ontziltingsinstallaties.

     

    Een van de mooiste verrassingen aan boord is misschien wel het theater van de Costa Luminosa. De gesofistikeerde structuur is 1.300 m² groot, verspreid over 3 verdiepingen en met een hoogte van bijna 10 meter. Er is plaats voor meer dan 800 toeschouwers.

     

    De Costa Luminosa is niet enkel het passagiersschip van licht en plezier, maar ook van sport, wellness en gastronomie. De passagiers kunnen joggen tussen de hemel en de zee of trainen op de rollerpiste. Verder kunnen ze ook profiteren van de fitnessruimte de Kinesiszaal (Technogym), de Samsara Spa of het wellnesscentrum.

     

    ’s Avonds kunnen de heerlijkheden van het “à la carte” Restaurant Club geproefd worden. In dit restaurant worden geraffineerd design – niet minder dan 500 m² paarlemoermozaïek -en perfecte bediening gecombineerd met een smakelijke culinaire ervaring; bovendien kunnen de passagiers dankzij de open keuken de chefs aan het werk zien terwijl ze menu’s bereiden samengesteld door Ettore Bocchia, chef van het Grand Hotel Villa Serbelloni in Bellagio (aan het Comomeer), sinds 2005 eigenaar van een Michelinster en maestro van de moleculaire keuken. Conform de traditie van de maatschappij herbergt de Costa Luminosa een schitterende kunstcollectie met 288 originele werken en 4.700 reproducties.

     

    Met een tonnage van 92.600 ton heeft de Costa Luminosa een maximale ontvangstcapaciteit van 2.826 gasten die logeren in 1.130 cabines waaronder 772 met privébalkon. Dit maakt er het passagiersschip van met het hoogste percentage (68%) cabines met balkon van de Costa-vloot.

     

    Reisroutes:

    Wintercruise met vertrek in Dubai: een cruise van 7 dagen in de Emiraten, met vertrek in Dubai. De reisroute omvat tussenstops in Dubai, Mascate (Oman), Foudjairah (Verenigde Arabische Emiraten), Abu Dhabi (Verenigde Arabische Emiraten), Bahrein en opnieuw Dubai.

    Zomercruises in Noord-Europa: Amsterdam wordt tijdens de zomer 2010 de nieuwe thuishaven van de Costa Luminosa. Er wordt koers gezet richting Baltische Zee, Noordkaap en IJsland voor een 11-tot 14-daagse ontdekkingstocht (tussenstops in Kopenhagen, Stockholm, Helsinki, Sint-Petersburg, Tallinn en Bornholm). Op 1 augustus 2010 stelt de Costa Luminosa een 20-daagse cruise voor naar Groenland, een exclusieve innovatie die wordt voorgesteld in de Costa-brochure van 2010. RVH.

     

    02-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silverseas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SILVERSEAS REISATLAS VOOR 2010 VANAF NU VERKRIJGBAAR

     

     

     


    Silversea Cruises publiceerde zonet zijn nieuw reisatlas voor 2010.  In de 184 pagina’s tellende brochure worden 190 reisroutes tot in detail beschreven. Samen doen zij de 7 continenten aan, meer dan 80 landen en meer dan 400 bestemmingen.

    Naast de beknopte reisbeschrijvingen van de verschillende cruisetrajecten (waarvan er vele aaneen kunnen worden geregen tot een lange reis zonder ooit twee keer dezelfde haven aan te doen), verschaft de nieuwe reisatlas uitgebreide informatie over Silverseas specifieke voorzieningen, speciale programma’s, dekplannen en de nieuwe vereenvoudigde tariefstructuur met Silver Savings reducties. Ook reizen die het nieuwe zogenaamde luchtvaartkrediet (air credit) aanbieden worden speciaal belicht. In de rest van de brochure komen ook nog Silver Shore programma’s en diensten aan land als optie aan bod.  


    “
    Wij zijn erg opgetogen over de lancering van onze nieuwe reisatlas voor 2010,"  "Hij werd met de grootste zorg ontworpen: hij moet immers al een tip van de sluier oplichten over de luxueuze all-inclusive levensstijl aan boord van een Silversea cruiseschip. Gaandeweg maakt de lezer kennis met bekroonde schepen die een exclusief paspoort bieden naar exotische bestemmingen, talloze genoegens en een service zonder weerga. We hebben gewacht op de publicatie van de nieuwe brochure om ons nieuwe prijsbeleid te lanceren en onder de aandacht te brengen. Klanten kunnen nu tot 60% besparen – dat zijn ongeziene kortingen. Het prijsbeleid is er in wezen op gebaseerd dat wie vroeg boekt gewoon de best mogelijke prijs krijgt”, aldus Enrico Origone, senior Vice-President Sales & Marketing Europa.


    In de reisatlas 2010 is ook de nieuwe Silver Spirit opgenomen, met veel aandacht voor het openingsseizoen van dit nieuwe cruiseschip. Silverseas nieuwste ultraluxueuze schip vertrekt op 21 januari vanuit Fort Lauderdale op een 91 dagen durende inauguratiereis. Onderweg zal het schip meer dan 20 landen en 45 havens aandoen, onder meer in Zuid-Amerika en de Mexicaanse Rivièra; ook de oversteek van het Panamakanaal maakt deel uit van het traject dat New York City als eindbestemming heeft.

      
    Met een clientèle dat op zoek is naar reiservaringen die het gewone overtreffen, vindt Silversea het niet meer dan normaal hen ook een unieke waaier Silver Shore landavonturen te kunnen aanbieden, inclusief hotelpackages en –services. Zo kunnen zij van naderbij kennismaken met lokale culturen, alles te weten komen over historische sites en oog in oog komen te staan met ongerepte fauna en flora.  RVH.

    www.silversea.com


     

     

     

     

    02-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs