Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    21-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rosado wijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe Spaanse rosado-wijn, uitzonderlijk gerijpt op eiken vat

     

     

    Armando’s Cappaert  en wijnmaakster Ruth Sierra van Sinforiano Bodegas pakten uit met de innovatie op 21 en 22 april ll. Armando Cappaert kwam vorig jaar met het idee bij Sinforiano Bodegas aandragen. Dat viel niet in dovemansoren en wijnmaakster Ruth Sierra de la Gala ging er na de oogst meteen mee aan de slag. Het eindresultaat werd gepresenteerd in Kasteel Wurfeld (Maaseik), ter gelegenheid van de jaarlijkse voorjaarsdegustaties: Sinfo Rosado Fermentado en Barrica 2011 (DO Cigales).

     

    “Ik was er al een tijdje over aan het dubben: zou dat kunnen, een eikgerijpte rosé?” vertelt Armando Cappaert. Het kan, maar blijkt zeldzaam te zijn. Waarom wil hij een roséwijn, bekend om zijn zomerse lichtvoetigheid, per se een eiktoets meegeven? Redenen te over eigenlijk. "Rosé heeft dikwijls een bedenkelijk imago. Maar ik ben er altijd van overtuigd geweest dat er zeer goede roséwijnen zijn. Je moet ervan houden natuurlijk. Het is iets tussen wit en rood in. Fris, fruitig, dorstlessend. Zoals onze jonge Sinfo rosado. Maar ik vroeg me af of eikrijping daar diepgang, structuur - avontuur ook - aan zou kunnen toevoegen.

     

    "Eikrijping brengt leven en verrassing in de fles. De wijn evolueert in de tijd. De kunst is om hem zo te maken, dat de wijn gedurende een zekere periode verder verbetert in de fles. Dat laat ik natuurlijk aan Ruth over."

     

    Ruth Sierra de la Gala: "Deze wijn is speciaal om verschillende redenen. Om te beginnen heb ik bewust de druiven geselecteerd van oude wijnranken die groeien op 790 m hoogte, op een veld genaamd la Crucica. De melange bestaat uit 80% tempranillo, 10% albillo en 10% verdejo. De bodem bevat diepgelegen klei, kalksteen en grote kiezels in de toplaag. Na de pluk heb ik het sap meteen op eik gezet voor de fermentatie, dat is zeldzaam. Vervolgens heb ik het 4 maanden laten rijpen op de fijne droesem in Amerikaanse eik. Daarvoor had ik een manier bedacht om de wijn meer volume en structuur te geven: nieuwe vaten met een eigen draaisysteem om de droesem "zwevende" te houden. Zo krijg je een speciale wijn die doet denken aan rode wijn maar het niet is..."

     

    Volgens de eerste degustaties biedt de wijn een eclectisch resultaat en biedt hij het beste van twee werelden: de frisheid van een roséwijn gecombineerd met het mondgevoel van een lichte ronde rode wijn.

    Exclusiviteit is geen loos woord want er komen maar 860 genummerde flessen op de markt. De Sinfo Rosado Barrica past uitstekend bij gevogelte, zoet- en zoutwatervis, zeevruchten, rijstgerechten (paëlla!), salades en lichtrijpe kazen.

     

    De eerste proefnotities tonen als kleur het dieprose van zoete kers, in de neus: verse aardbeien, frambozen en venkel vermengd met geraffineerde wenk van vanille. Op het palet krijgt men een fruitige expressie, synergie van fruit en eik met lange complexe afdronk

     

    Armando’s Vineyard voert exclusieve kwaliteitswijnen en cava’s in uit Spanje. Het bedrijf kiest bewust voor kleinschaligheid als tegengewicht voor massaproductie, massaconsumptie, inferieure kwaliteit, respectloze dumping, de verheerlijking van het “goedkope” ...

     www.armando.be

     

     

     

    21-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.michelin power cup

    MICHELIN Power Cup: prestaties zonder compromissen

     

     

     

    In 2012 legt Michelin, met de nieuwe MICHELIN Power Cup, de focus op prestaties. Dit motorbandengamma is gemaakt voor het rijden op circuit en is ook toegestaan op de openbare weg. In de nieuwe band is alle expertise verwerkt die Michelin heeft verkregen door de deelname aan professionele snelheidsraces en Endurance kampioenschappen voor motoren.

     

    Als het om hoge prestaties gaat, zet Michelin zich in om grenzen te verleggen. Rijden op circuit stelt dezelfde soort eisen aan banden als rijden op de openbare weg. Oplossingen waarmee motorrijders op het circuit kunnen winnen en de lessen die uit deze ervaring worden geleerd, worden benut om wegbanden te verbeteren. Daarom zijn bij de MICHELIN Power Cup band de laatste innovaties uit de competitie toegepast. De band is ontwikkeld in het Michelin technologiecentrum in Ladoux, bij Clermont-Ferrand (Frankrijk). Ze bieden extreme prestaties, gecombineerd met veiligheid en rijplezier bij hoge snelheden.

     

    Deze band is ontwikkeld om in bochten en bij het optrekken uitstekende grip te kunnen verschaffen. De MICHELIN Power Cup zet op het circuit betere rondetijden neer dan zijn voorganger, de MICHELIN Power One Competition. De voorband zorgt voor manoeuvreerbaarheid, stabiliteit en progressiviteit, met name bij het remmen. De achterband zorgt voor meer grip in bochten zonder enige afbreuk te doen aan de levensduur. Met zijn geoptimaliseerd karkas, vergemakkelijkt de MICHELIN Power Cup het tunen van motoren.

     

    Een andere specifieke eigenschap van de MICHELIN Power Cup is dat dit bandengamma een volledig pakket oplossingen biedt. Qua voorbanden kan de gebruiker enerzijds kiezen uit een standaard karkas dat is ontwikkeld voor het circuit en ook op de weg is toegestaan en anderzijds een specifieke circuitband met nog hogere prestaties, terwijl tegelijkertijd keuze mogelijk is uit twee verschillende rubbersoorten. Voor de achterband zijn zelfs drie verschillende rubbersoorten beschikbaar.

     

    Helemaal in lijn met de innovatiestrategie van Michelin, zijn bij het design van de MICHELIN Power Cup de beperkingen overwonnen die meestal een gelijktijdige verbetering van verschillende bandeneigenschappen in de weg staan. Daardoor heeft deze band het beste prestatie‑evenwicht. Hij verschaft maximale veiligheid onder de meest extreme gebruiksomstandigheden, zonder enige concessie te doen aan het rijplezier. Dat is het resultaat van een sterk R&D programma waarvoor jaarlijks bijna € 600 miljoen wordt geïnvesteerd in het Michelin technologiecentrum.

     

    Om motorrijders te helpen bij het kiezen van de juiste band, heeft Michelin een speciale nieuwe website voor hen gemaakt: www.michelin-power.com. 





    20-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.campari trakteert, wout bru serveert

    CAMPARI TRAKTEERT, WOUT BRU SERVEERT

    STERRENCHEF MAAKT DE PERFECTE HAPJES BIJ EEN CAMPARI ORANGE

     

     

    Wat als een legendarisch aperitief en een sterrenchef de handen in elkaar slaan? Dan krijg je enkele meesterlijke hapjes, helemaal afgestemd op de unieke smaak van

    Campari. Wout Bru, al jaren fan van het merk, serveert acht smakelijke gerechtjes en

    klinkt zo op een leuke samenwerking met Campari.

     

    In Wout Bru vindt Campari een grote fan. De sterrenchef leerde het Italiaanse aperitief jaren geleden kennen, via zijn ouders, en weet sindsdien de unieke smaak erg te appreciëren. Zelfs de huiscocktail van ‘Chez Bru’, het sterrenrestaurant dat hij in Zuid-Frankrijk uitbaat, is gemaakt op basis van Campari. 

    Wouts huiscocktail op basis van Campari: een aperitief met niet te veel zoet, wel bitter en tegelijk ook bubbels. De Campari wordt gemengd met vers geperst sinaasappelsap en er wordt champagne aan toegevoegd. De afwerking gebeurt met enkele schijfjes sinaasappel en eventueel nog een ijsblokje voor extra frisheid.

    Wout’s perfecte Campari-moment: even leuk ontspannen voor de maaltijd met een glaasje huisaperitief op basis van Campari. Maar ook in de namiddag, op een zonovergoten terrasje in de Provence, kan een Campari hem bekoren.

     

    Campari is het ideale aperitief omdat er bitter in zit. Een aperitief dat bitter smaakt, zorgt voor zin naar meer. Een aanrader voor de maaltijd ook, want Campari scherpt de honger aan. Dit in tegenstelling tot zoete aperitieven die het hongergevoel wegnemen.  Campari mag dan wereldwijd gekend en geliefd zijn, elke markt heeft zo zijn eigen voorkeur van aperitief. En wij Belgen zweren bij Campari Orange. De enige echte Campari Orange bestaat uit 4 cl Campari, aangelengd met vers fruitsap, geserveerd met een flinke schep ijsblokjes, een schijfje appelsien als garnituur en een zwart Campari-rietje. 

     

    Voor het aperitiefmerk creëerde Wout Bru acht hapjes die harmonieus samengaan met het bitter-zoete accent van Campari Orange. Zo krijg je een fris aperitief dat het hongergevoel aanscherpt. Deze hapjes zijn: Cannelloni van gemarineerde zalm, wakame en curryvinaigrette; gemarineerde sint-jakobsnootjes, parfait van groene kruiden, crème van soja; kerstomaatje met krab; chips van lomo Iberico met lookcrème en zoetzure sjalotjes; scheermesjes met tomaat en zoetzure sjalotjes; gebakken ganzenlever met crème van rode biet; gerookte paling met krokante groentjes en rodebietmayonaise en gefrituurde gamba met basilicumvinaigrette. De recepten kan je downloaden via de website www.campari-aperitivo.be.

     

     

     







    18-04-2012 om 17:53 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs