Wij woonden half te lande, half in t Steetje, enè Menère, zoals de Ieperlingen zeggen met zoveel affectie in hun tem, vergane glorie eigenlijk, in een troepje huizen met allemaal brave burgers en met drie nering-doenders, waarvan er maar de laatste, de maalderij, geen café was. De eerste was een wagen-makerij, die toen nog volop werkzaam was (eindproduct kloeke degelijke boerenkarren), en de tweede was Herberg De Smisse, waar de smid al geruime tijd was van overleden.
Evelyne van de Smisse heeft bij de genade Gods zelfs eens mijn leven en dat van mijn broertje gered, door ons van de straat binnen te trekken, als de Engelse jagertjes zoals wij toen de Spitfires van de R.A.F noemden die de scheepvaart tussen Ieper en Diksmuide (!) kwamen mitrailleren. Ze hadden het gemunt op de kaai, werd gezegd, waar een paar veevoeder-bedrijven de Duitse oorlogs-economie ondersteunden, maar speelden met hun mitrailleurs zoals jonge bezopen kalveren in de maand Mei. Het kletterde op de kasseien, tegen de gevels en we zagen de kogels met vele opeenvolgende plofjes rij-gewijs op het land kleine stofwolkjes maken. Toen al, augustus 44, waren zeker geen 10 bange Duitse soldaten meer uren in de omtrek Op de kille grond, onder het venster en tegen de muur, moesten wij het geweld laten overgaan, om vervolgens met onze boodschappen (gras voor de konijnen) verder op huis aan te schoffelen. Waar ons Moeder, nog na-sidderend van angst ons allebei een ferme pandoering verkocht .
In de lege wagenmakerij heb ik jaren later mijn eerste 2PK-tje mogen stallen .Het wagenmakers-gerief lag er nog als op de dag van het overlijden van de wagenmaker
Maar om op die bloemzak terug te komen Ons moeder kwam regelmatig in de maalderij, samen met wij allemaal, denk ik, omdat er daar veel plaats was om te spelen. Moeder kwam met het klutske graan van eigen kweek .De maalder, als zijn vrouw niet thuis was, wat nogal dikwijls gebeurde, liet al dat jong gedoe zijn gang gaan, precies alsof hij er zich in jeunde. Wij zagen hem de gemalen bloem in zakken versjouwen met zijn zolderwagentje, en die tegeneen kwakken, klaar voor afhaling, waar ze lui en vormloos bleven liggen zoals ze daar gekipt werden. Een bloemzak dus, graat- en ruggeloos. Vandaar naar de beeldspraak van ons Moeder, was niet ver .Ja, het mens moest iets hebben om haar kroost op het rechte pad te houden .Een nietsnut van een kameraad was dan rap een bloemzak, zodat er aan onze verbeelding niets ontbrak. Niemand van haar kinderen is later bloemzak geworden!
Ja, die wit-bestoven bloemzakken van toen, ze bestaan dus nog. Meer zelfs, er zijn er bijgekomen en ze lopen nu op twee benen. De grootste helft zit in de Parlementen van slach ende soort, en dandere helft in Kerk en Staat.
Zonder complexen verkondigen moslims hun geloof, ook in Europa. Alleen een geprofileerder christendom is het antwoord op die sluipende islamisering, aldus Jan De Volder deze week in het christelijk opinieweekblad Tertio. De dochter, luisterend naar een Vlaamse naam maar gesluierd, zegt aan haar ouders: We kunnen elkaar toch niet verstaan. Want jullie geloven niet. De vader antwoordt: Wij geloven wel... Wij geloven dat er iets is... Maar zeker niet wat ze ons vroeger allemaal hebben wijsgemaakt. Dat gesprek kon je maandagavond in de eerste aflevering van het nieuwe Woestijnvisprogramma In Godsnaam zien. Die was gewijd aan het onderbelichte fenomeen van Vlaamse jonge meisjes die zich tot de islam bekeren. Het gesprek vond plaats aan een gewone keukentafel, in een gewoon rijtjeshuis in Zwijndrecht. En in hoeveel andere Vlaamse huisgezinnen? Want het fenomeen is allang geen marginaal verschijnsel meer. Als je niemand kent, vraag dan maar eens na bij je kapper zoals tv-maakster Annemie Struyf deed en je zult versteld staan van het antwoord. Al Minara, de beweging die jonge meisjes met een gezonde interesse voor islam verzamelt, registreert drie nieuwe aanmeldingen per dag.
Het gesprek was schrijnend. Niet zozeer omdat een jonge vrouw, met het enthousiasme en het radicalisme van een bekeerlinge, het geloof van haar toekomstige Algerijnse echtgenoot omarmt. Maar wel het machteloze antwoord van de vader. Dat staat symbool voor een generatie die het spoor is bijster geraakt, die de traditie van het christelijke geloof overboord gooide om het te vervangen door een fabricaat dat toen hedendaags moet zijn geweest. Doopsel, eerste communie en plechtige communie, dat wel. Maar geen geloofsinhoud. Maar een geloof dat niet wortelt in de traditie, dat zich niet weerspiegelt in een praktijk, heeft geen weerstand. Het spreekt ook de jongere generaties niet aan. Een dynamische islam, die spontaan de dawa of missie bedrijft, kan onze spirituele leegte vullen. En je kunt de moslims dat niet eens ten kwade duiden.
In een recent interview maakte de aartsbisschop van Praag, kardinaal Miloslav Vlk, een pessimistische analyse over de opdoemende islamisering van Europa. Europa verloochende zijn christelijke wortels die het hebben grootgemaakt en die het de kracht zouden kunnen geven het gevaar af te wenden te worden veroverd door de moslims want dat is wat gebeurt. Als Europa zijn verhouding met zijn traditie niet verandert, wordt het geïslamiseerd, zei de 77-jarige kardinaal. Aan het einde van de middeleeuwen en in de moderne tijd slaagde de islam er niet in Europa gewapenderhand te veroveren, omdat de christenen hen versloegen. Maar nu wordt het gevecht gevoerd met spirituele wapens. Europa mist die terwijl de moslims perfect bewapend zijn. De val van Europa is nakend. Een treurig testament van een kerkleider die meemaakte hoe het christendom sterk genoeg was om de communistische vervolgingen te overleven, maar niet het hedonisme en de secularisatie.
Een al te pessimistische analyse? Hopelijk. Toch is het voor de Europese cultuur zo niet vijf voor, dan toch kwart voor twaalf. Want als Europa zou islamiseren, is dat niet in de eerste plaats te wijten aan de islamitische dynamiek, maar aan de slapte van het christendom. Levensbeschouwelijke neutraliteitspolitiek is een verliezende strategie tegenover de islam. Wat we nodig hebben is een morele herbewapening die Europeanen hun spirituele roots doet herontdekken. Alleen een levend christendom dat begeestert, is in staat de islam het hoofd te bieden én ermee te dialogeren. De tijd is niet veraf dat ook onze geseculariseerde tijdgenoten roepen om een weerbaarder en assertiever christendom. In dat licht is de benoeming van een man als André-Joseph Léonard tot aartsbisschop van Mechelen-Brussel best te begrijpen. De tijden vragen erom, aldus De Volder.
Valse beschuldigingen, beperken van getuigen en demonisering ... hoe heet zo een proces ook al weer?
Het proces tegen Wilders vertoont enige overeenkomsten met bijvoorbeeld de affaire Dreyfus en de showprocessen in de Sovjet-Unie en in China. De gemeenschappelijke factor is dat ze valse beschuldigingen gebruiken om een tegenstanders de mond te snoeren en tegelijkertijd de legitimiteit van het regime te versterken.
In dit stadium is duidelijk een fatale verstrengeling gaande van de staatsbelangen (handhaving van de democratische waarden, in dit geval de pluriformiteit) en de belangen van de politieke elite (handhaving van het morele monopolie).
Het eindresultaat van het proces is niet de veroordeling of vrijspraak van Wilders, maar aan wiens kant het morele gelijk zal liggen.
Het is een proces Staat vs. Wilders, omdat de indieners van de aanklacht als personen en organisaties representatief zijn voor de heersende socialistische ideologie die op alle niveaus is doorgedrongen in de overheidsorganen en de rechterlijke macht (ook van de drie rechters is voldoende bekend over de achtergrond om in te zien dat deze de socialistische ideologie volledig onderschrijven). (bron)
Links heeft al jaren zijn morele gelijk verdedigd met de inzet van politieke macht, de enorme invloed van maatschappelijke organisaties (vakbonden, zorginstellingen, sociale netwerken, adviesorganen, kranten, omroepen, goede doelen organisaties) en de dagelijkse indoctrinatie met het linkse wereldbeeld. Veel van deze organisaties blijven alleen overeind omdat ze dankzij het linkse wereldbeeld over inkomsten kunnen beschikken en zijn dus partijdig.
Het linkse wereldbeeld is niet zomaar een ander wereldbeeld, maar kenmerkt zich doordat het een omgekeerd wereldbeeld is. De gevestigde orde wordt als fundamenteel onrechtvaardig beschreven en er is een permanente revolutie nodig om de gevestigde orde te vervangen door een betere orde. Het linkse wereldbeeld heeft zich grondig genesteld in overheid en semi-overheid, maar de privé-persoon nog niet helemaal gecollectiviseerd en dus moet de propaganda de boodschap over blijven brengen dat er nog heel veel moet gebeuren en dat dit land nog veel beter kan.
Het hoofddoel van socialisme is sociale rechtvaardigheid, maar dat is een subjectieve beleving, die niet objectief gemaakt kan worden. Hier ontstaat een spanningsveld dat de overheid dwingt om de burger steeds gedetailleerder te controleren, met als eindpunt een totalitaire samenleving.
De PVV is alleen een bedreiging voor links, want de PVV confronteert mensen met het feit dat het linkse wereldbeeld voortdurend faalt om een betere wereld tot stand te brengen.
Vaak wordt gedacht dat rechters onpartijdig en objectief toetsen. Dat is maar gedeeltelijk waar. Rechtspraak vindt plaats in een kader: een daad wordt vergeleken met hetgeen strafbaar is gesteld, maar dit laatste verandert mee met de samenleving. Scheiding, abortus en ongehuwd samenwonen waren honderd jaar geleden ondenkbaar en soms zelfs strafbaar; tegenwoordig vinden we het gewoon.
Het proces Staat vs. Wilders kent geen kader, omdat er op dit gebied praktisch geen jurisprudentie is. Er is wel drie jaar lang een demoniseringscampagne (keurig opgesomd in een artikel van Carel Brendel) geweest met als resultaat een gefabriceerde maatschappelijke opinie dat Wilders uitingen verwerpelijk zijn en dat zijn aanhangers niet deugen.
Het gebruik van woorden als discriminatie, racisme en uitsluiting zijn retorische bewerkingen die tot doel hebben om Wilders als een bedreiging voor de hele samenleving neer te zetten. Het is een gigantisch stropop-argument, waarmee links zich opwerpt als de enige verdediger van het Verlichtingsdenken.
De Verlichting draaide om twee kernwaarden: mondigheid van de burger en de gelijkheid van alle burgers binnen een samenleving. Het eerste was vooral gericht tegen de bevoogding van tradities en de opvattingen van de kerk, het tweede voornamelijk tegen de machtspositie van adel en clerus en de rechtsverschillen die daaruit voortkwamen. Het begrip universeel betekent hier geldend voor iedereen binnen een rechtsgebied. Pas later werd het begrip universeel verruimd tot alle bewoners van de planeet. Deze verruiming was voornamelijk het gevolg van de Tweede Internationale (1889) die het imperialisme aanwees als de reden waarom het kapitalisme nog niet was ineengestort. Omdat het imperialisme zich over de landsgrenzen uitstrekte, moest de betekenis van universeel verruimd worden.
De beperkte definitie van universeel blijkt steeds meer de versie te zijn die de beste resultaten oplevert. Ze kan verklaren waarom Polen, Chinezen en Peruanen beter integreren in Europa dan Somaliërs, Turken en Marokkanen. Als Wilders de islam buiten het universalisme van de moderne democratie sluit, dan is dat verdedigbaar met argumenten en dus geen discriminatie.
Als volgt:
Artikel 1 van de Grondwet schrijft gelijke behandeling voor in gelijke gevallen. Maar dan moet wel eerst aangetoond worden dat het ook inderdaad om gelijke gevallen gaat. Links hanteert de volgende redenatie:
Islam is een godsdienst
Alle godsdiensten worden gelijk behandeld door de onpartijdige overheid
Dus wordt islam net zo behandeld als andere godsdiensten.
Deze redenatie is ongeldig, omdat er verzwegen premissen in zitten. Het volledige syllogisme luidt, met tussen haakjes de uitbreiding van de propositie:
Islam is een godsdienst (met dezelfde kernwaarden als andere godsdiensten zodat een vreedzaam samenleven mogelijk is)
Alle godsdiensten worden gelijk behandeld door de onpartijdige overheid, als en indien deze godsdiensten alle mensen volledig gelijkwaardig behandelen
idem als boven
Nu de premissen volledig gemaakt zijn, wordt duidelijk waarom het eerste argument niet geldig was. Islam voldoet niet aan premisse 1 want islam heeft bepaalde kernwaarden die sterk afwijken van vooral het christendom en het secularisme, zoals jihad, dhimmi, het verbod op huwelijk met mensen met andere overtuigingen, de haat tegen homos en atheïsten. Vervolgens moeten we vaststellen dat islam niet voldoet aan premisse 2, omdat vereiste is dat de godsdiensten in deze groep elkaar als gelijkwaardig moeten behandelen.
Hieruit volgt dat het hele argument onwaar is.
Omdat islam nu eenmaal gelijk gesteld is aan andere overtuigingen, en Wilders tegelijkertijd de waarheid over deze ideologie uit, ontstaat er een paradox. De waarheid is niet strafbaar, maar de belediging wel.
Het paradoxale proces Staat vs. Wilders kan leiden tot er vier mogelijke uitkomsten.
Wilders wordt veroordeeld, maar links verliest tegelijkertijd zoveel gezag, dat de reactie die daarop volgt des te scherper is. Deze uitkomst lijkt onwaarschijnlijk omdat dit de democratie als geheel zal destabiliseren en de mogelijke gevolgen voor links te bedreigend zijn om dit te risico te lopen.
Wilders wordt veroordeeld, maar links profileert zich zozeer als voorvechter van vrijheid en democratie, dat links zijn positie weet te versterken. Deze uitkomst lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk, omdat links al jaren lijdt onder het imago van een falende stroming en een veroordeling van een politieke vijand op zichzelf niet opgeëist kan worden als een maatschappelijk succes is.
Wilders wordt vrijgesproken, maar linkse partijen slagen er in om dit op te eisen als een morele overwinning. Ook deze uitkomst lijkt me onwaarschijnlijk, omdat externe factoren, zoals kennis over de islam, de Climate-gate en de energie-politiek, allemaal in het nadeel van links werken en dus het morele monopolie ervan aantasten.
Blijft over dat Wilders wordt vrijgesproken en dat linkse partijen onderhevig blijven aan voortschrijdend verval. Deze laatste uitkomst lijkt mij het meest waarschijnlijk.
Deze analyse is bloedstollend Al ware het maar voor de logica dat tirannie nooit lang stand houdt. We zijn er ondertussen wel mee .
Kijk, wat ik al lang kwijt wilde, och laat ik het met een vergelijking duidelijk maken.
Als mijn nieuwe puppy, weg gerukt van zijn vertrouwde omgeving, louter uit balorigheid mijn pantoffels oppeuzelt en botweg alle gezag weigert Is dat dan zijn schuld?
Eigenlijk wel, en anders weer niet. Hij komt er el boven op.
Maar als ik tientallen puppies terzelfder tijd bij mij over de vloer krijg .
En dat is wat er gebeurt met die wilde onbeperkte immigratie, die iedere dag nog doorgaat. Straks wordt het weer warmer, en dan zal de Middellandse Zee weer zwart kleuren van de trek als van wilde sprinkhanen naar het Europese luilekker-land. Wie begrijpt die mensen niet : het moet maar zo niet voor het grijpen liggen.
En dat is waar het Avondland aan bezwijkt : het durft de rug niet te rechten. Het durft de eigen eeuwen-oude cultuur, de eigen godsdienst, de eigen industrie niet als een leeuwin haar welpen, te beschermen. Het durft niet te stellen : niet van harte welkom, maar nu jullie er nu toch zijn : welkom, op onze voorwaarden .
Van een totaal andere orde, en toch weer hetzelfde, zag ik bij Phara, met Mgr Van Gheluwe, Bisschop van Brugge. Tiens, wat doet die man daar in het hol van de leeuw? Geloven dat hij zieltjes zal winnen, wat toch zijn eerste zorg zou moeten zijn .O ja het ging over het protocol, dat aan vernieuwing toe zou zijn, ondertussen al lang weer afgevoerd. De Aartsbisschop zou voortaan niet meer Numero Uno kunnen zij, want dan wisten ze geen raad met Haiku Herman Monseigneur dacht dat het hem allemaal niet kon schelen. Maar het voorstel was in de Senaat natuurlijk al lang (uit eerlijke schaamte) terug getrokken. Een maat Christen-plagen voor niets eigenlijk.
Hij had een ander antwoord kunnen geven. De vraag stellen bijvoorbeeld, wie dan wel als eerste de Sinte Goedele bij een Vaderlansche Plechtigheid moest binnen treden; gevolgd door de hovaardigheids-bekleders naar ang en stand : Goedele Liekens misschien? In groot ornaat, met een kroon van gestileerde penissen en als scepter een abortus-tang? Met bruidsmeisjes die een genecologen-stoel (met inhoud in spreidstand) voortduwden?
Zon antwoord zou pas shockeren en negen op de tien zou er rond de tafel een gehuil van jewelste zijn opgegaan Mar dergelijk jengende vragen zouden in de toekomst wel achterwege blijven Ik denk zelf dat er aan een andere klant wel applaus zou gekomen zijn .
Wat moet ik nu met die tientallen andere puppies op mijn erf? Ik kan ze niet verzuipen, want ieder van ze is mij te lief. Ik zal dan maar de schuldigen voor dit on-ontwarbaar kluwen ter verantwoording roepen. En hen belasten met de opname van het overtal aan sukkelaars die beter verdienen.
Wij hebben in het Avondland onze welstand eeuwenlang zelf opgebouwd. Die sukkelaars zijn, in hun land, nog bijlage niet zover. Ze zullen nooit zover geraken, als hun leiders dezelfden blijven. Vandaar de bedenking :
Al wat Linkx is, progressief en de wereld wil verbeteren (die het inderdaad meer dan nodig heeft) : wie houdt jullie tegen om aan de slag te gaan in Donker Afrika? In de onherbergzame vlakten van Klein Azië? Het is daar natuurlijk niet zo comfortabel als hier, maar het went rap. Leer die mensen daar vissen, zodat ze te eten krijgen. Voorzie dat Uw nakomelingen hetzelfde doen, want in een paar honderd jaar zal de klus niet geklaard zijn
Voor ons is dat opgekuist staat netjes en wat meer is : er is voldaan aan jullie diepste verlangen om heel de wereld te helpen .Er zijn elders proletariërs genoeg : laat ze niet naar hier komen. Ga ze ter plaatse opzoeken!
Vanochtend ben ik voor het eerst in mijn leven in de Sint-Willibrorduskerk in Utrecht geweest. De befaamde en beruchte kerk van priester Kotte is als Latijnse rectoraatskerk actief als de landelijke hoofdkerk van de Vereniging voor Latijnse Liturgie. De reden voor mijn bezoek was het vormsel van een goede vriend samen met zijn vrouw en kinderen. Een andere reden was dat ik graag eens een viering meemaakte in deze kerk, niet alleen vanwege haar plechtige en klassieke karakter, maar ook vanwege het feit dat sinds kort de H. Mis hier wordt gecelebreerd door pr. H. van der Vegt, rector van deze kerk.
Mijn eerste reactie tijdens de dienst was: Zo kan het dus ook. Bij binnenkomst (tien minuten te laat) liet het koor een keurig verzorgd gezang horen. Een niet al te grote formatie, maar wel zuiver, klassiek en kwalitatief ruim op maat. Zo kan het dus ook.
Waar anderen het presteren om zelfs tijdens zogenaamde Latijnse Missen liederen van Huub Oosterhuis, Willem Vogel en aanverwante potjesdichters op te voeren, was vanochtend de Latijnse Mis een Mis in het Latijn. Zo kan het dus ook.
Een sobere bemensing van de Liturgie creëert rust. Twee oudere mannen als misdienaar kweten zich uitstekend van hun taak. De priester las zelf de eerste twee lezingen. Zonder gedraaf, zonder vertoon, om daarna een Evangelielezing te zingen. Vrijwilligers, -sters of nog erger pastors en priesteresen van Astarte - zijn blijkbaar niet nodig. Zo kan het dus ook.
Waar men in veel katholieke kerken de preekstoel heeft weggesloopt en in een enkele kerk is vergeten de kansel te slopen, is het in de meeste katholieke kerken ongebruikelijk dat de prediker de preekstoel beklimt om het Woord van God te bedienen. In de Willibrordus beklom priester Harry van der Vegt wel de preekstoel. Zo kan het dus ook.
De preek was gebaseerd op alledrie de lezingen. Na de inleiding refereerde hij aan de woorden uit de profeet Jesaja, zijn tweede punt ging door op de lezing uit de brieven van Paulus, het derde punt was een uitwerking van de Evangelielezing van vandaag. De toepassing maakte het compleet. Kort, helder, duidelijk, Schriftuurlijk. Zo kan het dus ook.
De Heilige Mis was ad orientem, dus met het gezicht naar God en niet naar de gemeente (en met de rug naar God). Het is de houding van de losser en niet die van Jona die in een zelfgezocht liturgisch schip een eigen gebedsrichting koos (met de rug naar zijn Opdrachtgever). Zo kan het dus ook.
Er stond geen rare tafel voor in de kerk tussen het koor en de gelovigen. Het altaar was waar het hoorde: in het koor zelf als één geheel met het tabernakel. Voor het koor bevond zich een afscheiding, niet een echt koorhek maar wel een een communiebank met een hekje waarop de gelovige de Hostie ontvangt. Zo kan het dus ook.
Zoals het voor de Grote Omwenteling in de jaren 60 gebeurde, kan het dus nog steeds. Ik keek nog eens goed om me heen. Het waren uiterst normale mensen die ik in de kerk zag zitten. Iets jonger, iets excentrieker of juist chiquer, iets zelfbewuster wellicht dan in de gemiddelde parochie. Maar toch: het is mogelijk te geloven en de Heilige Mis te houden in een omgeving die niet is gemolesteerd door de Beeldenstormers uit het Oosterhuis-kwartier. Lelijkheid en vandalisme zijn dus geen voorwaarden voor een bijdetijds geloof. Het is nog steeds mogelijk katholiek te zijn in een omgeving van rust, schoonheid en orde. Gelukkig maar, zo kan het dus ook.
Dit is een stukje (met dank aan Björn Roose voor zijn suggestie) dat zekerlijk onder de aandacht van Mgr Coeur-de-Lion zou moeten gebracht worden.
Natuurlijk is er een groot deel nostalgie in het verhaal. Weet niet of het nostalgie is naar het verleden, of nostalgie naar de toekomst. Maar het doet wat. Voor het gevoel alleen er bij te horen! Zoals in een kerk te komen waar het op dat ogenblik stil is. Wat overeenkomt met het grootste deel van de voor- en namiddag en zekerlijk van de vroege avond-uren. Op gelijk welk ogenblik van de dag dus. Iedere kerk, zelfs in het buitenland is dan precies lijk een verborgen hoekje van jezelf, waar je kunt in wegkruipen. Ongelovigen of agnostici zijn op dat gebied werkelijk onderbedeeld .
Och, we zijn met zijn allen niet meer zo kerkelijk.Dat is zo iets als alle dagen met altijd dezelfde mensen aan een feestmaaltijd te moeten aanzitten met opgewarmde kost. Dat wordt vlug aarts-vervelend Na verloop van tijd weet men het niet meer wat smakelijk is, en verlangt men naar gewone alledaagse kost. Met liefde op tafel gebracht.
En God-lieve-Deugd, wat ben ik blij dat die onnozele nieuwerwetse kerkgezangen à la Oosterhuis eindelijk door nog eens iemand tot hun juiste proportie zijn terug gebracht Ziet U de gelovigen rond U in koor al staan zingen (bij orgel-muziek die alleen past bij écht gewijde geangen): ..evenals een moede hinde naar het klare water smacht - die rijmelarij als vervanging van een Gregoriaanse Gloria in excelsis Deo .Moet die hinde (wat beest is dat?) nu precies moe zijn om te smachten naar het klare water? Bij mijn weten drinken beesten geen vervuild water! En de pastoor vooraan in de kerk, voor de mis begint, maar al die nieuwerwetse gezangen aanleren. Terwijl iedereen de oude Latijnse gezangen zelf al slapend kan meezingen Ach! Dat orgel in de kapel in het oude maanlicht
t Zal met de Kerk zijn lijk met klein mannen, zeker?! Het verstand komt maar met de jaren! En komt het er voor, t is er maar naar ..
Als de vos de passie preekt, boer let op Uw ganzen .Islam Light? Komt er aan!
En zeggen dat, volgens wat hieronder te lezen valt, de Islam een soort Aids-remmer zou zijn .
Tenslotte mogen we op onze twee oren slapen : het zal, met de Islam, allemaal nog wel meevallen. Er zal zelfs nog (fluitjes)bier mogen gedronken worden!
Leer ook dat opportunisme het recht is van en voor de arme man
Nu begrijp ik waarom de socialen zo geïnteresseerd zijn in de Islam : het is een soort verlangstuk van hun levensvisie.
Enne..We gaan zelfs de Basiliek van Koekelberg mogen houden, met naam en al, zoals in Dakar Het wordt dan wel de H.Hart-moskee. Bij nader toezien (zie foto) moet er zelfs aan de architectuur niet veel veranderd worden.
Meisjes en Jongens, we gaan nog lachen. Wel niet tot achter onze oren, maar toch!
Wie zei daar dat zot zijn geen zeer doet?
Maak kennis met de Afrikaanse 'islam light'
'Vaak leest men pleidooien voor een soort euro-islam, een nieuwe, aan lokale omstandigheden aangepaste vorm van de wereldreligie. Dat Afrika bezuiden de Sahara al eeuwenlang iets gelijkaardigs te bieden heeft, wordt vaak over het hoofd gezien', schrijft Luc Leysen,gewezen Afrikacorrespondent van de Duitse televisie (ARD).
Ik heb het wel vaker meegemaakt dat een vader zijn oudste zoon naar de Arabische koranschool stuurt, de volgende naar de Europese paters, en een ander naar de traditionele opleiding in het Heilige Woud. Of, als hij het kan rooien, elk van zijn kinderen naar alle drie
IIbrahim, encore deux Gazelles!", schreeuwt mijn maatje Mamadou naar de bar. De ober van de buvette aan de rand van Dakar komt aangesloft en zet twee flesjes met het aandoenlijke art-deco-etiket op tafel. Het is het goedkoopste bier dat in Senegal te krijgen is, een soort pilsener light. "Tu vois", zegt de vrome Mamadou, "je suis un musulman moderne", en hij neemt nog maar een flinke slok. Volgens de statistiek is 98 procent van de Senegalezen moslim. Maar de Brasserie de l'Ouest-Africain is sinds jaar en dag een van de florissantste bedrijven van het land.
Receptie bij een Afrikaanse ambassadeur in Nairobi naar aanleiding van de onafhankelijkheidsdag van zijn land. Ik sta toevallig naast de excellentie van een Arabische Golfstaat - gesoigneerde snor, elegant maatpak, zijden stropdas, en duidelijke korzeligheid omdat hij weer eens op zo'n kaffir-evenement moet opdraven. Ik wil een praatje maken en misschien ook wel een beetje slijmen. In elk geval steek ik een welgemeende lofzang af op de Afrikaanse islam, die ik in mijn correspondentenjaren daadwerkelijk als een positieve kracht heb leren kennen, en die voor cohesie in heel wat samenlevingen zorgt. De Arabische gezant onderbreekt me abrupt: "Oh, but those are no real muslims!"
Een kraampje aan de rand van de hoofdweg bij Kaapstad. De bruine commerçant biedt 'boerewors' aan. Als reclame voor het traditioneelste aller Afrikaandergerechten heeft hij een bord laten maken met van die zelfklevende plasticletters uit de computer, blauw op wit. Maar kennelijk had hij het potentieel van de moslimklandizie uit de naburige townships onderschat. Met blauwe verf heeft hij er dan maar, in stuntelige letters, een addendum bijgeklad: 'Halal', van islamitisch correct geslacht vlees.
Na alweer een hectische, zweterige dag op kantoor komt Ousmane naar huis, in een voorstad van Bamako. Zijn Deense vrouw Marianne onderschept hem aan de deur met slecht nieuws: er zit voor de zoveelste keer een verre nicht uit zijn geboortedorp op de sofa. Dit keer is er een slungelachtige zoon bij. Het gaat kennelijk om het schoolgeld van de knaap. Ousmane is een vrijgevige moslim en een succesrijk architect, die het ondanks corruptie en tegenkanting helemaal gemaakt heeft. Voor hem, voor eenieder die het in Afrika tot enige welstand heeft geschopt, zijn zulke bezoekjes dagelijkse kost. En een voortdurende bron van ergernis. Marianne is radeloos: zij heeft niets in huis om de gasten voor te zetten, behalve nog een restje varkensgebraad. "Dat ze dan verdorie dat zwijn maar opeten", grommelt Ousmane, en hij verdwijnt stiekem in de slaapkamer. Met zijn gebedstapijtje opgerold onder de arm.
Islam is een issue, ook op deze pagina's. Vaak leest men pleidooien voor een soort euro-islam, een nieuwe, aan lokale omstandigheden aangepaste vorm van de wereldreligie. Dat Afrika - althans het gedeelte bezuiden de Sahara, dat gemakkelijkheidshalve 'Zwart Afrika' wordt genoemd - al eeuwenlang iets gelijkaardigs te bieden heeft, wordt vaak over het hoofd gezien.
Wie ooit de leemgotiek van Malinese moskeeën heeft mogen bewonderen, de Stone Town van Zanzibar of de prachtige, met gouden miniaturen versierde manuscripten in de eeuwenoude universiteitsbibliotheek van Timboektoe, die weet het wel: de islam heeft voor Afrika enorm veel te betekenen. En omgekeerd ook. Lang voor Europese zeevaarders, slavenhandelaars en kruideniers op Afrika's westkust aan wal gingen, trokken Arabische handelaars al dwars door de Sahara naar het zuiden. Niet dat die allemaal zo'n zuivere bedoelingen hadden: slavenhandel en bekeringsdrift waren ook hun niet vreemd. Maar het gevolg is wel dat miljoenen Afrikanen - en tot op de dag van vandaag miljoenen dorpskinderen - in koranschooltjes het schrift leren kennen. De Arabische teksten worden niet altijd begrepen Maar het besef dat men gedachten en gevoelens in abstracte lettertekens kan uiten, is in elk mensenleven een gigantische kwantumsprong. Vaak zijn het gerespecteerde, bedaarde religieuze leiders die etnische vetes of politieke conflicten bijleggen. In West-Afrika is het percentage hiv-besmettingen te verwaarlozen. Artsen staan voor een raadsel. Zij denken dat het vooral de moslimethiek is die voor het virus beschermt, veel meer dan het condoom. Nigeria is de uitzondering: in de noordelijke shariadeelstaten zijn radicale jongeren bereid tot geweld, zoals onlangs ook aan boord van de Delta Airlinesvlucht naar Detroit bleek. Maar voor het overige heeft de Zwart Afrikaanse islam niets met dat rabiate fundamentalisme en die permanente verongelijktheid vandoen, die de religie haast overal ter wereld zo onverkwikkelijk maakt. En waar migranten in Europa zich al te vaak aan vastklampen.
Dat komt, denk ik, omdat flexibiliteit een eminent Afrikaanse deugd is. Met alles wat geïmporteerd is gaan Afrikanen virtuoos om, zonder gêne en zonder complexen. Met auto's, computers en mobieltjes, met de officiële talen van de koloniale heersers, met vreemde godsdiensten. Ik heb het wel vaker meegemaakt dat een vader zijn oudste zoon naar de Arabische koranschool stuurt, de volgende naar de Europese paters, en een ander naar de traditionele opleiding in het Heilige Woud. Of, als hij het kan rooien, elk van zijn kinderen naar alle drie. Volgens het motto: érgens zal het wel goed voor zijn. Opportunisme - het recht van de armsten - behoedt kennelijk voor radicalisering.
Afrikaanse moslims schilderen vrolijk hoogbegeerde meesterwerkjes voor kunstgalerijen in Parijs of Londen, en geen mens die hun komt vertellen wat ze allemaal níét mogen afbeelden. Zwarte auteurs moeten geen fatwa's vrezen als zij kritisch over de religie schrijven. En Mamadou kan in alle gemoedsrust zijn Gazelle drinken.
In Dakar heette het quartier naast het mijne 'Sacré Coeur', naar een voormalige Franse katholieke missiepost-cum-school. De wijk werd zienderogen volgebouwd met nieuwe woningen die het chaotische en overbevolkte stadscentrum moesten ontlasten. Toen die af waren, diende voor de nieuwe bewoners natuurlijk ook een nieuwe moskee te verrijzen. Het enorme, ietwat kitscherige bouwwerk met zijn monumentale minaretten werd gefinancierd door bijdragen van gelovigen, én met oliedollars uit Saoedi-Arabië. Na zijn voltooiing stelde zich de vraag hoe het ding moest gaan heten. De oplossing lag voor de hand. De volksmond had al tijdens de bouwfase spontaan van 'la Mosquée Sacré Coeur' gesproken. En zo werd het godshuis voortaan ook officieel genoemd: de Heilig-Hart-Moskee!
Wanneer het zal stoppen? Als wij zo arm zijn als de herkomst-landen .
Dank U, Linkxse Grote Geesten! Dank U wolven in schaapsvacht! Dank U volks-misleiders! Dank U syndicaten! Dank U bisschoppen en pastoors! Wij zullen U gedenken in het kieshokje.
Vorige maand werden er 1.184 enkelvoudige asielaanvragen genoteerd. Dat blijkt uit cijfers van het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen (CGVS). In december 2009 waren er zeker zeshonderd gevallen meer. In vergelijking met januari 2009 gaat het echter om een toename van 200 aanvragen.
Het eigenlijke aantal asielaanvragen ligt in principe nog hoger omdat het CGVS kinderen niet meerekent in de statistieken. Als dat wel gebeurd was, zouden in januari in totaal 1.539 mensen asiel in ons land hebben aangevraagd.
De meeste asielzoekers die aanklopten bij Fedasil, werden uit noodzaak doorverwezen naar een hotel.
"In de herkomstlanden klinkt het woord 'hotels' erg goed en is het goed bekend dat je in België als asielzoeker financiële steun krijgt", aldus Fabienne Crauwels van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten.. "Pas wanneer de asielzoekers die hotels hebben verlaten, zal de instroom verminderen."
Sinds november 2009 zouden er wel 1.300 opvangplaatsen bij zijn gekomen, meent staatssecretaris voor Maatschappelijke Integratie, Philippe Courard (PS).
Inderdaad An, je laatste vier woorden zou men eigenlijk moeten uitschreeuwen! Als dat nog helpt. Het paradijs bestaat. Het is hier in ons landje maar niet voor ons. Wij zijn slechts melkkoeien. Ik werd kortgeleden op mijn 50ste zonder commentaar geschrapt van de loonlijst en wordt nu bijna als een parasiet en lamzak bekeken. Voor mij en tegenwoordig zoveel onslagen Vlamingen zullen de egoïstische laffe politiekers niets doen. Als ik geen werk meer vind, troost ik me met de gedachte dat ik na lang hard werken niet meer zal betalen voor alles wat België hier binnenlaat en rijkelijk steunt.
Beter in hun land? Het zal in hun land nooit beter kunnen zijn dan hier, welke land zet zijn asielzoekers of illegalen op hotel dat door ons, de belastingbetaler betaald word? Welke land geeft zijn asielzoekers een leefloon van minimum 900euro per maand? Welke land laat zijn asielzoekers gratis genieten van medische hulp? Geen enkel land doe dit buiten België en de reden dat er zoveel naar ons komen is gewoon omdat wij hun dat gewoon gemaakt hebben van bij ons alles gratis te krijgen. Het zal nooit beteren het zal eender verergeren.
Gigi ik herinner mij de jaren 50 en 60 ,de miljoenen spanjaarden die emmigreerde.vooral naar Zuid Amerika maar ook hier in Belgie stonden ze in rijen aan te schuiven+vele illigaal.Nu zijn zij een immigratie land,je zie 't kan verkeren zei Bredero.
Toch nog even terugkomen op Terzake met het Gelaarsde Katinneke en de Zot van Antwerpen.
Die 56,4% zouden echte Antwerpenaren zijn? Dat is nu eenmaal totaal onmogelijk. Een zonde tegen het gezond verstand! Ze wonen in Antwerpen, ze zijn er misschien geboren, maar kunnen nooit Antwerpenaren zijn. Omdat een koekoek, uit het ei gekropen in een mezennestje, nooit een mees zal zijn, maar altijd koekoek zal blijven! Ik kan 100 jaar in Italië wonen, vloeiend de taal spreken, leven als een Italiaan, gekleed gaan als een Italiaan, maar ik zal nooit een Italiaan worden met een Italiaanse inborst. En dan heb ik nog wel dezelfde huid! Al probeer ik nog zoveel de hunker naar het Noordzeestrand te onderdrukken, het lukt me niet. Ik ben Vlaming, zo God mij als Vlaming liet geboren worden. Een Turk blijft een Turk, zelfs al spreekt hij Antwerps. En daar komt het hij zal nooit als Vlaming reageren, maar hoogstens als nieuwe Belg, voor zover dat niet botst met zijn Turkije-gevoel. Om nog maar te ezwijgen van zijn lotsverbondenheid met geloofs-genoten. Ziedaar de reden waarom er mensen van de andere kant van de wereld welkom zijn in Antwerpen. Ze drukken het aantal Vlamingen percentsgewijze naar beneden. Zodat de Linkxse kaviaar-elite aan de macht denkt te kunnen blijven.
En nu nog een détail. Vindt U het niet toevallig dat juist daar, tot Patricks gespeelde verrassing werd gefilmd? Zou dat nu echt geen opgezet spel geweest zijn? Film de Brederodestraat, ik, Patrick, kan daar sympathiek over doen .Ik kan het wel weten, zeker, want ik ben daar geboren! En nu ik daar weg ben, mag de straat gerust verkleuren .Mij deert het niet meer. Enne, als ik daar nog soms kom, iedereen wet wie ik ben, en overal ben ik welkom .t Zou er nog maar aan mankeren!
O ja is er dan niemand die vraagt aan de Patrick hoe het toch komt dat beetje bij beetje de Antwerpenaren daar weggetrokken zijn en vervangen door Turken? Zouden die soms niet;..gevlucht zijn? Voor die vraag zijn de vroegere eigenaren het best geplaatst om te antwoorden. Ik wil graag een paar vermoedens uiten .
De eerste verkopen zullen gebeurd zijn, omdat er (de erfgenamen?) een mooie prijs ko, gekregen worden van de eerste vreemdelingen met de nodige poen. Na nog een paar verkopen verhaasten de overige eigenaars zich om, binst de prijzen nog redelijk bleven, te verkopen. Dan gaat het vlug Niemand van de oorspronkelijke bewoners wil nog blijven, gezien de stelsematige verloedering van de straat en de ineen stuikende vastgoedmarkt aldaar .
De immobiliën-handelaren, notarissen of desnoods het Kadaster zullen dat kunnen bevestigen. Daarbij een paar vragen. Was de Fiscus nooit geïnteresseerd in de herkomst van al die (serieuze) aankoop-kapitalen? Men spreekt enigszins meesmuilend over de parallelle handel in die wijken. Zwarte zaakjes, bedoelt men waarschijnlijk Werk aan de winkel dus voor de fiscale en sociale inspectie, die o zo dapper de gewone kleine commerçant achter zijn vodden zitten. Aantrekkelijk, niet, zo maar en winkeltje te drijven buiten alle wettelijkheid? Geen BTW, geen belastingen, geen sociale bijdragen, en als t een beetje kan, nog een leefloon trekken van het OCMW
Ik spreek een beetje uit ervaring Die inspecteurs gaan daar niet henen, tenzij met 2, en dan nog. Veel te gevaarlijk. Hebben ze trouwens geen tijd om de gewone dossiers af te handelen. Als ze al iets op papier krijgen, is de man in kwestie al lang verhuisd, en woont daar nu een neef Of de ene dappere ambtenaar die volhoudt, wordt stilletjes in zijn oor geblazen, dat ze zijn adres kennen. En als hij niet wil dat er iets gebeurt, zou hij best dat dossier in de kast laten
Zal ik eens wat antwoorden, Leckie en Péttriekkie? Als jullie al die vreemdelingen niet zo wanhopig gaarne hadden binnen gehaald, dan was de Brederodestraat nu bevolkt zoals ze altijd al geweest is. Met authentieke Antwerpenaren. Er zou geen m² ongebruikt zijn blijven liggen, want daarvoor zien de Antwerpenaren te gaarne hun lieve centjes. Haal al dat vreemd volk, die massa mensen weg uit de straten, en Antwerpen (en elke stad) zal weer leefbaar worden. Met misschien, dank God, een beetje meer parkeer-gelegenheid voor de Antwerpenaren en voor de vele kijk-en kooplustigen die vroeger naar t Stad afzakten als ontspanning. t Stad loopt nu leeg, omdat de mensen vluchten!
Tiens, en nu ik toch op mijn stokpaardje zit : willen wij met zijn allen het file-probleem een beetje verlichten? Zorg dan dat de bevolking niet zo explosief stijgt! De laatste 20-30 jaar zijn er om zo te zeggen 1 miljoen mensen bijgekomen. Die moeten allemaal een plaatsje onder zon en op onze wegen krijgen. En het Rif-gebergte of de Anatolische Steppen lopen leeg, nog leger dan ze al zijn .
Tijd nu om Lex Moolenaar aan het woord te laten. Jongens, wat kan die elegant over de problemen heen schaatsen .We kunnen niet meer terug, de bevolking zal in beweging blijven .En zo lang we dat kunnen uithouden, is ons vette postje verzekerd!...Tout va tres bien, Madame la Marquise .Maar olala! Wat doet die ene dwarse reactie daar onderaan! Kan de redactie van de GVA echt niet wat beter eind-redacteren? Die man uit Sterrebeek is een vuile Blokker, wees daar maar zeker van! Waarom zou die anders spreken over een meerderheid van Vlamingen die de klok willen terugdraaien?! Heerlijke man, daar in Sterrebeek!
In ieder geval, Leckie, merci voor Uw stukje, hé Hoeveel lezers zouden deze keer afhaken, pronostikeert U?
Bevolking zal in beweging blijven
9/02De nieuwe bevolkingscijfers waarmee we gisteren onze krant openden, hebben verbazing gewekt in de rest van Vlaanderen. Inderdaad, van alle Antwerpse kinderen tot tien jaar is maar liefst 56,4 procent van allochtone origine. Dat betekent niet dat het geen Antwerpse kinderen zouden zijn. Het merendeel van hen is hier geboren, draagt de Belgische nationaliteit en spreekt behoorlijk goed Nederlands, zoals gisteren trouwens te horen was in een reportage die Terzake had gemaakt in de Brederodestraat, alias Klein Turkije.
56,4 procent: het is een zeer groot aandeel. En het zal verder blijven stijgen, want in gezinnen van Noord-Afrikaanse, West-Aziatische en Oost-Europese origine worden meer kinderen geboren dan in gezinnen uit de autochtone cultuur. De grotere steden zullen in die verkleuring van onze samenleving extra blijven opvallen omdat ze aantrekkingspolen vormen voor nieuwkomers en omdat er ook nog steeds sprake is van een witte stadsvlucht naar de groene rand.
Als Antwerpen als enige stad gespaard was gebleven van verkleuring, dan zou dat betekenen dat het een onaantrekkelijke stad zou zijn, waar mensen niet graag een betere toekomst willen zoeken, zei Patrick Janssens gisteravond. Dat is goed gevonden, maar Janssens beseft ook wel dat de medaille nog een andere zijde heeft, met allerlei problemen en gevoeligheden die te maken hebben met de confrontatie van totaal verschillende culturen.
Het Antwerpen van nu is niet meer het Antwerpen uit de tijd van Oud België. Dat komt ook niet meer terug. Net als andere Europese steden is Antwerpen nu en in de komende decennia op zoek naar een nieuwe identiteit. Partijen zoals het Vlaams Belang blijven erop hameren dat de joods-christelijke waarden de leidcultuur moeten zijn van deze nieuwe samenleving, maar ik denk niet dat godsdienstoorlogen ons verder zullen helpen. Antwerpen heeft alleen een toekomst als alle inwoners - christenen, moslims, joden, hindoes en ongelovigen - eerst en vooral verdraagzame Antwerpenaren willen zijn.
Volgens de Nederlandse migratiekenner Paul Scheffer heeft de geschiedenis bewezen dat elke samenleving verscheidene generaties nodig heeft om een migratieproces zoals dit te verwerken. In sommige buurten in Antwerpen, Berchem, Borgerhout lijken de grootste samenlevingsproblemen achter de rug. In andere zijn ze nog maar pas begonnen. Eén ding is zeker: er is geen weg terug.
Door Lex Moolenaar
Reacties
1/0
Charles Van Dale STERREBEEK, 09 februari '10 om 19:35
Er is altijd een weg terug: wanneer een meerderheid van de Vlamingen beslist dat ze een bepaalde groep onaangepasten (criminelen, sociale profiteurs, fundamentalisten, amokmakers, ...) terug naar eigen land wil sturen -zelfs al moet daar eerst de nationaliteit voor afgepakt worden-, dan is dat democratisch gezien perfect mogelijk. Nooit heeft de Vlaming zich kunnen uitspreken over de vraag of hij de demografische veranderingen van de laatste decennia heeft gewenst: ze werden ons opgelegd door een machtselite die uit financiële en geostrategische belangen (energie, investeringen, markten) het volk heeft verraden. Volgende generaties zullen een zware prijs betalen voor het misdadige migratiebeleid dat wordt gevoerd.
Paus Pius XII, Eugenio Pacelli, de Hitler-Paus volgens zijn vijanden, streks een heilige en een Goede Herder? Ach, hierboven heeft Hij al lang zijn beloning gekregen ..
Naast datgene dat Björn (zie hieronder) op zijn blog wereldkundig maakt, nog deze kleine bedenking. Iedereen weet het, maar niemand zegt het of kan zich terug verplaatsen in die tijd Het Vaticaan, hartje Rome, maar zelfstandig en onafhankelijk, is amer een voetbal-veld groot Tijdens WO II was de Paus in het Vaticaan de (hoge) gevangene van des Führers Waffenbrüder, Benito Mussolini. Één vingerknip van Hitler en hij was monddood gemaakt. Neen, niet publiek en met veel misbaar, maar in t geniep en achterbaks, zoals Linkxen doen.
Zoals Linkxen toen deden, en zoals ze nu nog iedere dag doen. Inhoudelijke tegeargumenten zijn er niet, dus blijven ze gewoon schelden op de Hitler-Paus. Waarbij ze gemakshalve over het hoofd zien, dat ze bezig zijn met platte broodjes bakken met en voor de echte Nazi-vrienden, de Muzelmannen.
Eigenlijk raar dat aan het antwoord op deze vraag niemand aandacht besteedt als dat antwoord écht interessant wordt. Dat deed het namelijk toen de Italiaanse historicus Roberto Pertici recent in LOsservatore Romano, het lijfblad van het Vaticaan, schreef dat de paus gevráágd werd te zwijgen door het Duitse verzet.
In 1978 werd daarover trouwens al een document uit 1945 publiek gemaakt: een brief van de Amerikaanse diplomaat Harold Tittman waarin hij het heeft over zijn ontmoeting op 3 juni 1945 met Josef Müller, na de Tweede Wereldoorlog de eerste voorzitter van de christen-democratische CSU en tijdens de oorlog lid van het Duitse verzet tegen de nationaal-socialisten. Müller vertelde hem toen namelijk dat het verzet er voortdurend bij Pius XII op aandrong ( ) [de] nazis niet openlijk te veroordelen omdat ze vreesden dat een duidelijke pauselijke veroordeling onder de Duitse bevolking de verdenking kon wekken dat de paus en uiteindelijk ook de katholieken bogen onder de druk van de geallieerden waardoor de bewegingsvrijheid van het verzet aanzienlijk [zou] zijn ingeperkt.
Het Duitse verzet wou dus vooral niet de indruk wekken dat het samenwerkte met buitenlandse vijanden van het nationaal-socialisme. Zelfs het verzet was dus in zijn essentie nationalistisch.
Waarover men niet spreekt (het franscouillons profiteren) zal op zekere dag gelukkig maar weer leiden tot de zoveelste splitsing van wat eens een unitair bolwerk bij uitstek was: de Orde der Geneesheren.
Ondertussen zapzevert de Pers, de TV op kop, over fijn stof, want hun vlieger over de opwarming is afgeschoten, zodat er maar niet moet geschreven worden over de geluidloze invasie, die deze van 10 Mei 1940 vele malen overtreft.
Als Madame Delvaux van de Le Soir nu eens een argument had, om een dubbel-intervieuw te publiceren, zodat de Vlamingen en de franscouillons elkaar beter zouden verstaan laat ze deze gelegenheid weer grandioos voorbij gaan. Een mens zou zich afvragen 1° of men in het Franstalig hiervan wel bewust is, en 2° als er deze totale straffeloosheid el kan in een rechtsstaat.
Juist! Niet alleen BHV moet gesplitst worden, maar het hele land!
Dubbel zoveel Franstalige artsen als toegelaten
maandag 08 februari 2010
Auteur: (gteg)
Het optrekken van het toegelaten aantal geneeskundestudenten heeft niet geholpen. De Franse Gemeenschap blijft de federale beperking aan haar laars lappen. Vlaanderen houdt zich aan de regels.
De verhoging van het toegelaten aantal geneeskundestudenten heeft niets veranderd aan het onwettige gedrag van de Franse Gemeenschap ter zake. Dat blijkt uit de cijfers die het Vlaams Geneesherenverbond VGV kreeg van de universiteiten.
In 1995 besliste de federale overheid een beperking in te stellen van het aantal artsen dat mag afstuderen en een artsenpraktijk mag starten. Ze deed dit om twee redenen. Een teveel aan artsen leidt naar meidsche overconsumptie: die artsen proberen toch een normaal inkomen te verwerven en sporen hun patiënten desnoods aan tot bijkomende behandelingen en onderzoeken. Doen ze dat niet of lukt dat niet, raken ze aan de bedelstaf en het kan niet de bedoeling zijn mensen 10 tot 14 jaar op te leiden en ze dan naar de bedelstaf te verwijzen.
In stapjes heeft de federale overheid het aanvankelijk vastgestelde aantal nieuwe artsen dat een praktijk mag starten, verdubbeld in tien jaar: van 600 (360 Nederlandstalige en 240 Franstalige) naar 1.230 (738 Nederlandstalige en 492 Franstalige). Ze deed dit vooral onder druk van de Franse Gemeenschap, die de beperking onhaalbaar vond en ze ook niet naleefde.
Maar die verhoging heeft niets opgelost. De Franse Gemeenschap laat dit jaar niet minder dan 2.608 eerstejaars toe, dat is 2,5 maal meer dan de 1.034 die Vlaanderen liet starten.
De Vlaamse overheid behaalt dat lagere cijfer door een toelatingsproef te houden. De Franse Gemeenschap weigert dat.
Van de startende Vlaamse studenten slaagt gemiddeld 85 procent in het eerste jaar en vallen er nadien nog maar weinig af. Zon 800 zullen de eindmeet bereiken over een paar jaar. Dat zijn er maar 10 procent meer dan de 738 die zich van de federale overheid mogen vestigen als arts.
Van de 2.608 Franstalige eerstejaars zullen er maar 1.120 slagen in het eerste jaar (45 procent slaagpercentage, de laatste jaren). Van die 1.120 zullen er zowat 1.000 de eindmeet halen. Dat is het dubbele van de 492 die de federale wet toelaat.
De Vlaamse universiteiten leven die beperking dus in grote lijnen na. De Franstalige niet.
In 2008 heeft de federale regering een regeling uitgewerkt waarbij voor het (overwegend Franstalige) overtal aan afgestudeerde studenten geregulariseerd wordt en toch een praktijk mag starten, maar dat dit aantal dan moet afgetrokken worden van de studenten die tussen 2009 en 2018 en 2028 mogen afstuderen. Lissage, heet dat. Het aantal Vlaamse politici dat zeker is dat die belofte tussen nu en 2018 zal uitgevoerd worden, is erg klein.
Voor de tandartsen is de toestand nog scherper. In Vlaanderen zijn 120 eerstejaars ingeschreven en zowat 100 zullen afstuderen, bijna evenveel als toegelaten (96). In de Franstalige opleidingen zijn er 481 ingeschreven van wie er vermoedelijk zo'n 200 de eindmeet zullen halen, driemaal meer dan de toegelaten 64.
Wat moeten de Vlamingen doen, vraagt het VGV zich af. Zich aan de regels blijven houden en blijven aanvaarden dat de Franstaligen dat niet doen? Of eisen dat de Franstaligen ook de wet naleven? Maar dat lijkt maar niet te lukken in dit land. Of dezelfde onverantwoorde houding aannemen en ook te veel artsen opleiden, en over tien jaar ontdekken dat het federale gezondheidsbudget ontspoort? De vierde mogelijkheid is het gezondheidsbeleid splitsen. Dan zijn de Franstalige Belgen verantwoordelijk voor hun keuzen en hoeven de Vlamingen niet meer op te draaien voor hun houding, aldus het VGV.
(Spnsius Spinanrdus zei mijn kleiner broertje altijd en bij de kinderlijke gebeden rond de Leuvense stoof, ontstond dan telkens en kleine vechtpartij, want wij zorgden altijd dat hij aan beurt was voor dat vervelende en lange Sympbolum des Geloofs, waarbij wij ons telkens op voorhand zaten te verkneukelen of hij het weer over Spinardus zou hebben, en over gestoven en gebraden in plaats van gestorven en begraven maar dat is een ander verhaal, warbij ons Moeder, om streng te kunnen blijven, iedere keer haar neus moest snuiten. Dan vlogen we, met een warme baksteen in een doek gedraaid, naar boven )
weten we niet of hij dat was, maar wel van Brutus, de Keizer-moordenaar, en aangenomen zoon van Julius Caesar, woorden in de mond gelegd van Marcus Antonius, die er later zou van ondertrekken met de mooie Cleopatra. But Brutus was a honourable man (Shakespeare)
Om zo tot de woorden van Julius Caesar te komen, toen hij besloten had de eigen Romeinse legioenen aan te vallen: Alea jacta est.De teerlingen zijn geworpen ..
In een ander verhaal wierpen de Romeinse soldaten met de teerlingen, om het naadloos hemd van de Heer als het hunne te kunnen beschouwen.
Het was natuurlijk een slimme zet van Wilders om zoveel getuigen op zijn lijstje te zetten. Hiermee kon hij de zware beschuldigingen van haatzaaien en discriminatie in een veel bredere context plaatsen. Wilders trachtte met deze getuigen een ruim en spectaculair debat te entameren over de, in zijn ogen, kwaadaardige islam.
Het proces zou hem ongetwijfeld een podium geven om zijn visie te verdedigen en misschien verder te verspreiden. Zoals altijd ging hij (te) provocerend en onrealistisch te werk door zelfs radicale ayatollahs uit Iran op zijn verlanglijst te zetten. Je kon er donder op zeggen dat de rechtbank hiermee niet akkoord zou gaan.
Getuige Mohammed B. was minder onrealistisch, hoewel de kans dat de rechtbank deze ervaringsdeskundige zou toelaten klein werd geacht. Maar alleen al Mo B. op de lijst pennen, was slim: de publieke opinie werd hierdoor herinnerd aan de verschrikking van de radicale islam en het was ook alsof Wilders daardoor een beetje in de schaduw van de martelaar van het vrije woord Van Gogh mocht staan.
De beklaagde had natuurlijk ingecalculeerd dat niet al zijn getuigen toegelaten zouden worden, wat hem altijd de kans zou geven te spreken over een unfair proces. Maar dat slechts 3 van de 18 namen zouden worden toegelaten, moet voor hem en vele Nederlanders als een totale verrassing zijn gekomen.
Eerlijk gezegd vind ik het een ongelofelijk domme zet van de rechtbank om Wilders op deze manier te beperken in zijn verdedigingsarsenaal. Hiermee laadt de rechtbank de verdenking op zich niet onpartijdig te zijn en niet echt opzoek te zijn naar de waarheid. 3 van de 18 of liever gezegd 18 min 15 is een dubieuze aftreksom die een vieze smaak achterlaat: zou Wilders toch gelijk hebben als hij beweert het slachtoffer te zijn van een politiek/justitieel complot? Bovendien worden twee categorieën getuigen volledig geschrapt: de rechtsgeleerden en de ervaringsdeskundigen. Over deze laatste groep is de rechtbank voortvarend autoritair, wat akelig overkomt: we weten wel dat er gemene moslims zijn die de Koran als kalasjnikov gebruiken. Maar dit is juist de kern van de zaak die aan de redenering van Wilders (islam is fascisme) een sokkel geeft. En waarom mag de radicale imam Fawaz niet worden opgeroepen? Die propageert officieel geen geweld, maar wenst zijn tegenstanders slechts dodelijke ziektes toe (Hirsi Ali, Van Gogh). De vraag is dan wat de achterliggende motivatie van de rechtbank is om Wilders verdediging vleugellam te maken. Justitie voelt natuurlijk aan haar water dat dit proces kan muteren in een podium voor Wilders en wil dit met autoritaire middelen voorkomen. Maar dat had men lang van tevoren kunnen bedenken, toen de aanklacht werd geformuleerd. Nog riskanter is dat de aanklacht tegen Wilders, verandert in een proces van de (radicale) islam en de Koran. Wat niet echt de bedoeling was. Daarom hakt en snijdt deze rechtbank zo wild en onbeholpen in de getuigenlijst van de verdediging.
Een gesluierde vrouw, Fatima Zibouh, heeft haar intrede gemaakt in de raad van bestuur van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding. Ze werd voorgedragen door Ecolo als plaatsvervanger.
Zibouh behaalde een diploma Politieke Wetenschappen aan de Université Libre de Bruxelles (ULB) en volgt Zakia Khattabi op, die gemeenschapssenator werd. Zibouh is sinds 2007 ook onderzoeker voor het Centre for Ethnic and Migration Studies (CEDEM) aan de universiteit van Leuven. "Fatima Zibouh werd geselecteerd op basis van haar competenties. Geen enkele andere overweging heeft de keuze bepaald", legt de partijwoordvoerder uit.
Senator Alain Destexhe (MR) liet al weten de keuze van Ecolo voor een gesluierde vrouw te betreuren. Volgens hem valt zo'n beslissing niet te rijmen met de neutraliteitseisen in openbare diensten en dragen de groenen zo bij tot een versterking van religieuze elementen in de publieke sfeer.
Bron De Morgen 18 uur.
Boeketje Digitalis
(onwelriekend door kopzorgen)
Zijn geraakt de postjes bezet. Flamands moeten doen pas op! Binnen paar een jaren wij de baas zijn. Maar leer goed de BEK DICHT of tis van wij klop erop.
Persoonlijke Noot
Neen, op de foto hierboven is het niet O.L. Vrouwke van Fatima, maar dà Fatima in optima forma. U komt alles over haar en het CGKR te weten als U haar naam ingeeft op Google. Zorg echter voordien de fles schnapps onder de hand te hebben. Want deze lectuur kan Uw gezondheid schaden. En die hoofddoek!? Die laat die dame in geen geval. Want het is het bewijs dat ze torenhoog boven haar Westerse omgeving staat : dat is haar cultuur die zegt dat een ongelovige nog niet eens als voetmat kan dienen voor de Muzelman. Mooi Centrum voor Gelijkheid!
Uit een oud dorp, - kameelbruin als de steppe - uit Plocka, kwam Dinska Bronska. Haar hoofddoek was pruisisch-blauw en haar haar vlas-geel; ook waren haar ogen blauw als fjord-water. Zij rook naar knoflook en spar, zij droeg laarzen en ging zeer zwaar en gauw. In het "Hotel Lapland" zat zij bij een tafel aan het straat-raam zij schreef 'n brief. Een haarlok viel laag op haar rode kaak en zij stak haar tong uit, want ze schreef moeilijk die brief en daaronder "Dinska Bronska", haar naam. Ze stak ook de penstok in haar mond en zocht met haar ogen langs het plafond. Op het papier waren 'n inktvlek en groot gestompel van letters: zij kocht het voor tien centiem in de kruidenierszaak over het hotel. Er was 'n beetje inkt aan heur kaak.
O, Dinska Bronska; gij vertrekt naar Canada: de verroeste stoomboot wacht langs de kaai. Gij laast op een almanak der "Red Star Line" dat Canada grotere appels, o, hoger en geler koren heeft dan Plocka. Het moet in Canada veel beter zijn!
O, Dinska Bronska, met je zeer dikke vingers: je schrijft zo moeilijk die brief. Je ogen zoeken vliegen op het plafond. "Moj Boze!" Er zit 'n tranen-veeg, o zo verdrietig, van je blauwe ogen naar je mond.
O, Dinska Bronska!
HAL vaart éénmalig van Rotterdam naar New York
De stichters van de Verenigde Staten, de Pilgrim Fathers vertrokken in 1620 vanuit Delfshaven naar Amerika. In hun kielzog reisde een steeds
grotere groep landverhuizers en gelukzoekers via Rotterdam naar Amerika. Zoveel zelfs dat in 1873 de NASM werd opgericht, in 1896 omgedoopt in
de Holland-Amerika-Lijn HAL.
Tot 1900 alleen al werden zon half miljoen mensen de Atlantische Oceaan overgezet. Daarna werden de aantallen minder, Op 8 november 1971 voer de Nieuw Amsterdam II als laatste uit, waarna de HAL zich op de Cruisemarkt en daarmee op een heel ander publiek stortte. Veertig jaar na de laatste overtocht met Nederlandse emigranten vaart de HAL nog
één keer van Rotterdam naar New York. Volgend jaar juli gaan wij in 10 dagen van Rotterdam naar New York varen met slechts één stop in Southampton op de heenreis en op de terugreis met een stop in Cork, zegt directeur Nico Blijkroth van de HAL in het radioprogramma Op zee van
de Wereldomroep. De zesde Rotterdam gaat de overtocht maken, dus daar zal heel veel gevoel en emotie bij komen kijken. Wat wij willen gaan doen is er een compleet evenement van maken met exposities, lezingen, entertainment en dergelijke. Wij denken zeker ook oud-passagiers, familieleden van oud-passagiers en ookoud-medewerkers met deze reis
aan te spreken. Zowel op de heen- als de terugreis kunnen er zon 1400 passagiers mee.
Ondanks dat het programma nog niet rond is hebben we al spontaan aanmeldingen binnen gekregen., zegt Blijkroth die zelf bij één van de afvaarten aan boord hoopt te zijn.
Bron de Wereldkrant.
Pssst
Dat was even mijmeren over wat ons volk, o zo kort geleden, allemaal heeft meegemaakt. Misschien is het goed deze zaken in de herinnering te bewaren, want de armoede, die al deze mensen, ook onze eigen voorouders (en zeker de mijne) ontvluchtten, komt in sneltreinvaart terug op ons af. Dat danken we de koekoek. En de naam van die koekoek is socialisme.
Hieronder volgt het slot van een artikel over De Vrouw in de Islam uit Het Vrije Volk.
De brutaliteit van de Moslim-martelaar die eeuwigdurend van Allah 72 maagden krijgt in de hemel om zijn lusten op bot te vieren, is de sublimatie van wat elke Muzelman verwacht in het aardse leven. Het Christendom is daar maar een saaie bedoening tegenover, zeker?
Kijk rond U, zegt het artikel op een vernietigende wijze zult U zelf de nodige vaststellingen kunnen doen.
Zat Theo Van Gogh er toch niet zo ver naast met zijn geiten-neukers? en moest hij daarvoor sterven?
Seksueel misbruik: wijdverbreid onder moslims
E.J. BRON - 09 FEBRUARI 2010
/
Een van de hoogste leiders van de islam, de overleden ayatollah Khomeini, die de islamitische revolutie in Iran in 1979 aanvoerde en die tot aan zijn dood in het jaar 1989 de hoogste autoriteit in het land was in zowel politiek als religieus opzicht, schreef ook het boek Tahrir-ol-vasyleh, een samenstelling van islamitische gedragsregels voor moslims. Hier een citaatuit het boek:
Een man kan zijn seksuele dorst lessen door een baby te nemen. De enige voorwaarde is, dat hij niet de vagina penetreert, maar anale seks is in orde.
Ergens anders schrijft hij:
Het is beter dat een meisje zo vroeg wordt uitgehuwelijkt, dat ze haar eerste ongesteldheid in het huis van haar man krijgt en niet in het huis van haar vader. Iedere vader die zijn dochter zo vroeg uithuwelijkt, zal een plaats in de hemel krijgen.
En verder:
Een man kan anale seks met dieren hebben, bijvoorbeeld met schapen, koeien, kamelen enz. Hij moet het dier echter doden, nadat hij een zaadlozing heeft gehad.
En enkele woorden over de rechten van de vrouwen:
Een vrouw, die getrouwd is, heeft niet het recht het huis te verlaten zonder toestemming van de man zij moet altijd tot zijn beschikking staan en al zijn wensen vervullen en mag niet weigeren, behalve om religieuze redenen.
Khomeini denkt ook, dat de anale seks van een man met zijn eigen zoon geen voldoende reden is voor een echtscheiding: Wanneer een man met zijn zoon, broer of vader anale seks heeft nadat hij is getrouwd, moet het huwelijk in stand blijven.
Profeten, religieuze leiders, de Koran en cultuur of geen cultuur, vanuit psychologisch perspectief bekeken is een seksuele relatie tussen volwassen mannen en opgroeiende meisjes, of vrouwen, die niet vrijwillig meedoen, een uitdrukking van een verdorven seksleven en een verdorven cultuur. Het is een teken van een door en door depressieve en disfunctionele karaktertrek deze karaktertrekken zijn in veel te veel gevallen het resultaat van het opgroeien in een islamitische cultuur. Vele tekens duiden erop, dat de islam en de islamitische cultuur de seksuele drift en het seksuele verlangen bederven. Dat is vermoedelijk de reden voor het feit dat seksuele aanvallen op meisjes en vrouwen zo vaak voorkomen en zo wijdverbreid zijn onder moslims.
De grootste zoekmachine op internet, Google, lijkt deze interesse in de meest verdorven en meest traumatiserende seksuele vormen te bevestigen, die het vaakst in de islamitische wereld optreden. Google Trends is een programma, dat laat zien in welke landen en talen een bepaald begrip het vaakst wordt gezocht. Wanneer u Kindersex in Google Trens intypt, nemen islamitische landen vier van de vijf keer de eerste vijf plaatsen in.
De talen waarin het vaakst naar Kindersex werd gezocht zijn Indonesisch en Arabisch. Als je verkrachtingsseks zoekt, nemen islamitische landen drie van de vier keer de eerste vier plaatsen in. En opnieuw zijn Indonesisch en Arabisch de talen, waarin deze vorm van seks het vaakst wordt gezocht. Zomaar voor de lol heb ik seks met ezels ingetypt en het bleek dat islamitische landen vier van de vijf keer de eerste vijf plaatsen bezetten.
Maar, deze keer waren de talen waarin het vaakst naar seks met ezels werd gezocht Arabisch en Turks. Ayatollah Khomeini zou niet eens zijn wimpers hebben bewogen. Uiteraard kan men er verschillende verklaringen voor vinden waarom de interesse voor het zoeken naar deze vormen van seks zo groot is in islamitische landen, maar het stemt toch tot nadenken, om dit in het licht te zien van de islam en van de islamitische cultuur en hun ziekelijke en foute opvatting over de vrije seksualiteit en liefde.
Slotsom
De mogelijkheid van het openen van de vrije liefde en seksualiteit is de basis waarop de geestelijke gezondheid berust. Zolang vrouwen niet als gelijkwaardig worden aangezien in de islamitische cultuur, zullen islamitische mannen en de islamitische cultuur achterblijven. Op dit gebied van principiële menselijke behoeften, kunnen d eislam en de islamitische cultuur psychologisch gezien zeer ongezond voor de menselijke ontwikkeling zijn. Daarom luidt de conclusie, dat het resultaat van deze psychologie is, dat seksuele overvallen bedenkelijk wijdverbreid zijn onder moslims.
Wat zeg ik, toekomstbeeld? Moesten de muren maar kunnen spreken. Of moesten de leerkrachten maar DURVEN spreken .
Wat denkt U wat er gebeurt als meer dan de helft van de klas bestaat uit Moslim-kinderen. Denkt U dat ze geen partij kiezen in de Palestijnse zaak? In de oorlog in Afghanistan? Denkt U dat ze anders spreken dan dat ze thuis horen?
En dat is een waarheid die zo lang mogelijk moet verzwegen worden In de hoop dat het zal slijten ..
Dat een bus in Londen in volle verkeer, stilvalt, omdat de chauffeur aan zijn zoveelste dagelijks gebedje toe is : is dat folklore of een teken aan de wand? De schooldirectie in het verhaal hieronder draagt een verpletterende verantwoordelijkheid. Laat er nog een paar jaartjes over gaan, en het komt bij die lieverdjes van woorden tot daden.
Wat gij, Patrick Janssens? Dergelijke rapporten moeten u, als hoofd van het Stedelijk Onderwijs? toch quasi dagelijks bereiken? Of houdt U die voor uw mémoires?
Leraar politiek-correct 'eruit gewerkt'
BREKEBEEN - 09 FEBRUARI 2010
Een Christelijke leraar claimt dat hij uit zijn job verdreven is, nadat hij had geklaagd dat moslimleerlingen de terroristen van 11 september 2001 als helden hadden geprezen.
Nicholas Kafouris (52) heeft zijn voormalige school intussen aangeklaagd wegens rassendiscriminatie.
Hij getuigde dat hij zijn baan moest opgeven omdat hij het rassistische en anti-semitische gedrag van zijn leerlingen niet wilde tolereren.
De jeugdigen, merendeels moslim, prezen openlijk islamitische extremisten in de klas, en noemden de terroristen van 9/11 helden en martelaren.
Eén leerling zei toen hij aan hem voorbij schoof: Raak me niet aan, je bent een Christen.
Anderen zeiden tegen hem: We willen islamitische bommenleggers worden als we groot zijn, en De Christenen en de Joden zijn onze vijanden jij ook omdat je een Christen bent.
Bijna alle leerlingen van de school zijn van etnische minderheden en een groot aantal spreekt niet Engels als eerste taal.
De leraar claimt rassendiscriminatie door de school, door de directrice en haar directe plaatsvervanger, nadat zij faalden actie te ondernemen naar aanleiding van de betreffende commentaren van zijn leerlingen.
Hij zei dat er een verandering optrad in de houding van de leerlingen na de gruweldaden van 11 September 2001. Zij vertelden hem: We haten de Christenen en We haten de joden, ondanks zijn pogingen hen daarmee te laten stoppen. De hoofdlerares mevrouw Hankey wees zijn zorgen af.
In een verklaring schreef hij: Mevrouw Hankey ging door met het excuseren en rechtvaardigen van het gedrag en de opmerkingen van de leerlingen, alsof ik niet het recht had beledigd te zijn door het betreffende gedrag en de opmerkingen."
Onder de rechtvaardigingen van haar kant voor de opmerkingen van de kinderen bevond zich ook de volgende: Als het kind ouder was, laten we zeggen 15, zou ik het meer serieus nemen. Hij is slechts negen hij doet het alleen maar om je op te naaien.
Hij voegde eraan toe: "Ik ervoer het gedrag van de hoofdlerares als directe religieuze discriminatie. Ik was geintimideerd door de wijze waarop ze aangaf: Kom niet bij me terug met zulke gevallen."
Nicholas Kafouris, alleenstand, zei dat de opmerkingen van zijn leerlingen frequenter werden nadat de hoofdlerares niets ondernam na de eerste incidenten.
In november en december van 2006, werden een aantal onacceptabele en groffe racistische, anti-semitische en anti-christelijke dingen gezegd door diverse kinderen die ik onderwees, zoals: De Twin Tower Bombers zijn helden en martelaren. "
Sommige kinderen uitten hun vreugde over de dood en het vermoorden van mensen met een andere cultuur en religie.
In de laatste week van november van 2006 sprak een kind over het steken met een mes van een ander kind en ik vertelde hem dat dit gevaarlijke taal was en dat een advocaat recentelijk was neergestoken door teenagers. Zijn antwoord was: Ik ben blij dat de man dood ging. Waarom? Vroeg ik hem. Omdat hij een Christen en Engels is, en wij zijn moslims.
De leraar claimt dat gedurende een les over religie, het ging over Jonas en de Walvis, dat één van de leerlingen vroeg of Jonas een Jood was, voordat hij schreeuwde: Ik haat de Joden, zij zijn onze vijanden.
Kafouris zei dat hij probeerde er met Mevrouw Hankey over te praten. Haar reactie was echter vijandig en beledigend. "Het allereerste wat ze tegen me zei was: Oh, jij weer! Je bent de enige leraar die met dit soort dingen komt. Niemand anders doet dat!"
"Vier keer herhaalde ze: Het is vanwege jouw gebrek aan discipline dat ze deze dingen zeggen."
Kafouris nam verlof wegens stress aan het eind van februari 2007, nadat het plaatsvervangend hoofd van de school Margaret Coleman hem waarschuwde zijn leerlingen niet aan te spreken op hun opmerkingen. Het gebrek aan ondersteuning van de school heeft hem depressief gemaakt, waardoor hij als leraar niet meer kon functioneren. Hij werd ontslagen in april 2009.
Als een land goed bestuut wordt, treft het de maatregelen die zich opdringen. Punt. Andere lijn.
Een soort Alpen Nul-tolerantie als U wilt.
Het moet nu maar eens gedaan zijn, met die roekeloze uitdagers van het avontuur voor de kick die, als het er op aan komt, jet leven van de uitgetrokken redders het leven kan kosten. Onlangs gebeurd: om 3 man te proberen te redden, moest 8 ervaren reddings-werkers sterven .
Dat zijn toch echte Vlaams Blokkers/Belangers in Berlusconi-land, nietwaar!
Mis poes, keft mijn felste Duitse Herder, als ik dit luid-op lees: het zijn geen Vlaams Blokkers/Belangers, maar Italiaanse Blokkers/Belangers en die mogen in Italië, dank zij het gezond verstand, doen wat goed is voor de mensen. In Vlaanderen zitten die, zoals ik gewoonlijk achter tralies .
Italië pakt veroorzakers lawine aan
De Italiaanse regering overweegt straffen in te voeren voor mensen die lawines veroorzaken.
De senaat buigt zich over een noodwet om ongelukken in skigebieden te voorkomen.
De wet maakt het mogelijk om in de toekomst boetes tot 5000 euro uit te schrijven. De maatregelen zijn gericht tegen mensen die officiële waarschuwingen in de wind slaan en zich buiten de piste begeven. Afgelopen weekend bezweken acht mensen onder lawines in
het noorden van Italië.
Ook in andere wintersportlanden zijn lawines een toenemend probleem. De ANWB waarschuwt dat het lawinegevaar in alle Alpenlanden is toegenomen. Een Duitse man die zondag in het Oostenrijkse Tirol onder een lawine was bedolven, is alsnog aan zijn verwondingen bezweken. De man werd verrast door de schuivende sneeuwmassa en 300 meter meegesleurd. Hij lag urenlang onder sneeuw. Hulpverleners brachten hem naar een ziekenhuis, waar hij alsnog overleed.
Vlaanderen kampt met een reusachtig tekort aan verpleegkundigen en verzorgenden, maar puike studenten in die richtingen kunnen vaak niet aan hun verplichte stage beginnen om hun diploma te behalen. Omdat ze een hoofddoek dragen. Dus omdat ze vrouw zijn en tegelijk ook moslima.
Officieel is er in Vlaanderen haast niemand racistisch - zelfs het VB vond zijn veroordeling onterecht. In de praktijk pikken zowel christelijke als vrijzinnige besturen van instelling zus of instituut zo niet dat er zich een jongedame met hoofddoek aandient. In theorie zijn 'we' ervoor dat er in Vlaanderen moslima's wonen en werken, maar in de praktijk vinden we eigenlijk niet dat ze zich als zodanig mogen uiten.
En dan gaat het niet over integristen en hun boerka's. Om dat hatelijke en discriminerende textiel te verbieden is er zelfs geen speciale wet nodig: een consequente toepassing van het gemiddelde politiereglement volstaat. Behalve bij enkele lucide politieke geesten. Ze zetelen wel in het parlement, maar hebben niet het verstand noch de volharding om zich de dossiers eigen te maken die er écht toedoen: de begroting, de staatsschuld, de manke werking van financiën, een modernisering van de sociale zekerheid, een verstandige staatshervorming, noem maar op. En dus zorgen ze ervoor dat 'de hoofddoek' een probleem wordt.
Het is er geen: wie houdt zich in deze tolerante tijden nog bezig wat iemand op zijn hoofd zet, in zijn enkel laat tatoeëren of in zijn geslacht laat piercen? Dat is ieders vrije keuze. Behalve als je moslim bent, van een eerder strakke strekking. Equivalent Léonard, zeg maar. Dan mag je als aspirant-verpleegster geen hoofddoekje meer dragen. Het zou 'onhygiënisch' zijn. Nochtans dragen slagers, bakkers en chirurgen verplicht haarnetjes, precies omdat ze hygiënisch zijn. Het is dus een nepargument.
Scholen en ziekenhuizen die zo'n ban uitspreken, hebben niets tegen hoofddoeken, maar tegen de moslima's eronder. Liever minder zorg, dus liever een slechte zorg, dan dat een meisje van zichtbare Turkse of Marokkaanse afkomst die levert. Meer dan twintig sollicitaties schreef zo'n moslimstudente en amper één antwoord kwam er. Zomaar. Of juist niet zomaar. Alleen omdat ze Leyla heet en geen schone Vlaamse naam draagt als Shana, Chloë of Chiara. Ach ach.
Walter Pauli in De Morgen
Walterke, mag ik het zeggen?
Gij weet even goed als ik, zoals iedereen het weet, dat onze, ja onze wat? ik zal maar zeggen onze afstandelijkheid tegenover vreemd-aandoende kledij niet zozeer tegen die kledij als dusdanig is, maar tegen waarvoor die staat. We zien overal in de landen waar de Islam verder is doorgedrongen dan bij ons, dat na de hoofddoek, de burka is gekomen, en de niqab. Zo heb ik in sé ook niets tegen bivak-mutsen..
Want met die kledij, komen ook verdoken zaken, zoals de zeden en de gewoonten mee. Die horen hier niet thuis maar in de woestijn. Aparte gebedsruimten. Absolute gehoorzaamheid van de vouw aan de man.
Ziet U, Walterke-mijn, Uw gehoofddoekte Leyla, dat overigens best een aardig meisje kan zijn, al aan de intieme lichaamsverzorging van een bedlegerige man van het mannelijk geslacht? En Uw Mohammed, belast met gelijkaardige zorg aan het ziekbed van een vrouw? Ho, zegt U, gescheiden afdelingen!? Juist. En de dokters als die Leyla heten, of Mohammed?
Kijk, Walterke, trek het probleem eens open. Ik denk dat in de landen van herkomst er voor al die verpleegkundigen die hier gevormd werden, meer dan werk genoeg is om daar aan de slag te kunnen. Dàt zou nog eens ontwikkelings-samenwerking zijn!Eenmaal opgeleid (en met een Westers laagje vernis boven-op) hun eigen volk verheffen en helpen, zodat die niet van zwarte armoede vergaan Ziet U, meteen ook geen reden meer om naar hier af te zakken! Neem nog maar het probleem van de hygiëne, meestal een nobele onbekende in die landen. Geboorte-beperking onder deskundige begeleiding Aids-preventie
Ja, ik weet dat in veel van die thuislanden de Leylas binnenshuis dienen te blijven, zeker niet alleen op straat mogen komen zonder een pak huiselijke rammel te genieten, maar zou dat geen reden zijn om het minstens te proberen?
Maar ergens hebt U gelijk: deze lastige beroepen geraken onvoldoende ingevuld. Ziet U bijgevolg geen arbeids-potentieel in de werklozen-statistieken? Een beetje herscholing, een beetje goede wil, en vooral heel wat minder mogelijkheden op een royale levensfeer op kosten van t Gemeen ..
À propos, wilt U eens Uw licht laten schijnen op volgend enigma : opleidingen te kust en te keur, meer dan voldoende in aantal torenhoge werkloosheid de posten geraken niet opgevuld .en het enig beletsel zou de hoofddoek zijn . Dat gelooft U toch zelf niet!
Ik zal t U zeggen, Walter! U moet niet hoger mikken, U moet lager mikken! Doe eens een oproep in Uw gazetteke, om bij de geboorte die vreemde namen bij de burgerlijke stand achterwege te laten. Oei! Oei! Het bliksemt al van uit de thuislanden .En als Charlottke, of Aurelieke, bruin, fris en olijk jong ding, of Guidoke, een flinke gebronsde jonge god, zich dan bij Moeder Overste komt aanbieden voor die openstaande betrekking, met het juiste diploma (Aai, weeral een probleem?) dan zal het die Moeder Overste een worst wezen voor welke God er thuis een kaarsje brandt. Maar als de verloofde van dat Charlotje, al na een paar weken aan de poort staat te wachten met een harde blik in zijn ogen naar haar mannelijke collega, met het vlindermes trekkensgereed in zijn broekzak Ja dan vrees ik voor de gevolgen.
Ziet U, Walterke, vooraleer U iemand op een fiets wil zetten, moet die eerst hebben leren fietsen .
Niet dat het antwoord zo belangrijk zou zijn dat de wereld er bij zou stilstaan. En eigenlijk gelooft niemand dat het aan de school zelf zou liggen. Het zal wel het manneke zijn geweest dat niet goed heeft opgelet in de rekenles toen het op de banken zat.
Gisteren op Canvas bij het Gelaarsd Katinneke stond het manneke voor een aartsgevaarlijk vraagstuk : 9-jarigen vormen 56 % van de Antwerpse scholen. Hoe hij dat zag? Ho! Vertederend! Prachtige reportage van allemaal lieve kleine vreemdelingen-kindjes die niemand een vlieg had kunnen kwaad doen. Het waren echte schatjes! Gans kijkend Vlaanderen is akkoord!
Handig! Maar de vraag bleef in de lucht hangen. 56% is dat alarmerend?
Ho, zei het manneke, maar eigenlijk zijn dat derde en vierdegraad-vreemdelingen, geen echte nieuwe vreemdelingen Dus zo erg is het niet. En ze praatten toch mooi Nederlands, zij het met een licht accent ..Lief toch!?
Juist! Snorde de poes, U ziet dus als burgemeester ook geen problemen?
Een ogenblik dacht ik Ai, daar komt de godsdienst-factor, maar t poesje rondde vlug af, bijna met de smachtende blik van ik zal deze nacht mijn deur niet op slot doen .
Wel, Meneer de Burgemeester, mag een bezorgde burger U even voor rekenen? Binnen 9 jaar zijn die 9-jarigen stemgerechtigd want meerderjarig. Die groep zal zich intussen exponentieel uitgebreid hebben, iets van 56% in de tweede macht .wat zou neerkomen op 3136 %, wat ik persoonlijk ook overdreven vind. De nataliteit bij deze ex-woestijn-bewoners ligt wel hoog, maar toch En over Uw visie of Uw verwachtingen (of moet ik zeggen Uw vrees?) over die democratische vreemdelingen-meerderheid zat ik nu toch te wachten De Janssens zou mij het licht in de duisternis zijn .Maar het bleef bij de gewone bla-bla
Bij de derde volgende gemeenteraadsverkiezingen (2018) zullen de vreemdelingen dan perfect in staat zijn om in Antwerpen de helmstok over te nemen, en richting Mekka uit te zetten.En niet alleen in Antwerpen : het demografisch kantelblok staat overal voor de deur. Dan zijn de vrienden van de man op de Obersalzberg daar terug. Niet in Feldgrau deze keer, maar in lange tabbaarden en met tulbanden. Neen, niet met Heil Hitler, maar met Allah Akbar wat in wezen hetzelfde is.
Maar daarover, beste manneke burgemeester, werd U niets gevraagd. En dat was nochtans de prangende vraag waarop kijkend Vlaanderen een ernstig antwoord had verwacht. U had zelfs de primeur aan de man kunnen brengen, die maar vandaag wereldkundig werd gemaakt : Zuster Monica, op Uw investigatie, zet de knip op de beurs : meer dan 30 mio hulp aan vreemdelingen wordt van de uitgavenkant van de begroting weggehaald. Op last van de Provincie. Die tussenbeide kwam op eis van het Vlaams Blok/Belang .Ja, ik weet het, dat Vlaams Blok/Belang is de nagel van Uw doodskist Het Gelaarsd Katinneke zal U deze grimas hebben willen besparen .
Wat U nu gaat aanvangen met die 8000 nieuwe geregulariseerden Ik zou, moest ik in Uw plaats zijn, het advies van de Raad van State opvolgen, die gesteld heeft dat al die regularisaties onwettig zijn. Stop alles dus in treinen (neen, geen vee-wagons) en voer alles naar hen die de muziek gewild hebben. In Zuid-België is er plaats genoeg. Het gras is er groener en de lucht gezuiverd van fijn stof.
Toch erg, hé, manneke burgemeester, dat Uw levensdroom van een rood Antwerpen zal overschaduwd worden door een rode Halve Maan .
Het jaar 2.018, dat is binnen 8 jaar. De tijd vliegt snel, gebruikt hem wel. Is Uw vluchtroute reeds gepland?
Wij gedenken in dankbare herinnering een bezield redenaar voor Vlaanderen. Onderstaande mare is vanwege Ijzerwake, maar onze vriend Björn Roose wijdt er ook een bijdrage aan op zijn blog.
Het bestuur van IJzerwake werd afgelopen weekend pijnlijk verrast door het onverwachte nieuws van het overlijden van pater Adriaan Aernouts. Hij overleed op 6 februari 2010 op 89-jarige leeftijd aan een hartstilstand. Hij werd geboren in Wuustwezel in 1920 en studeerde in Hoogstraten, waar hij actief was in het AKVS. De laatste jaren verbleef hij in het Groot Begijnhof van Sint- Amandsberg waar hij genoot van een welverdiende rust.
Na zijn wijding in 1947 was hij als pater dominicaan op verschillende plaatsen in Vlaanderen werkzaam als parochiepriester, o.a. in Gent, Antwerpen, Putte-Kapellen en Kalmthout. Ontelbaar zijn de gelegenheden waarbij hij instond voor de eucharistieviering en de homilie. IJzerwake blijft pater Aernouts dankbaar dat hij van bij de IJzerwake van 2003, de eerste die onze vzw organiseerde, bereid was voor te gaan in de eucharistieviering. Hij zou tot 2008 hoofdcelebrant blijven en ook vorig jaar stond hij in Steenstrate mee aan het altaar. Als bezield redenaar zal hij in de harten van vele Vlamingen verder leven. We zullen hem zeker gedenken bij de 9de IJzerwake op 22 augustus.
De begrafenis vindt plaats op vrijdag 12 februari om 11 uur in de Sint-Amanduskerk, Visitatiestraat-Antwerpsesteenweg, Sint-Amandsberg (Gent)
De hofdichter van t Pallieterke schreef vandaag het volgende:
In memoriam Pater Adriaan Aernouts O.P.
Wie de jongste IJzerwake heeft meegemaakt, heeft nog zijn krachtige klokkestem over de weide van Steenstrate horen galmen met doorvoelde misteksten die getuigden van zijn diep geloof en zijn gedreven liefde voor Vlaanderen en zijn beweging voor onafhankelijkheid. Pater Adriaan Aernouts, de jongste jaren uitgegroeid tot zowat een vaste waarde op de IJzerwake, de jaarlijkse zielenmis van het Bormshuis in de Antwerpse Sint-Walburgiskerk en overal waar het hart van bewegend Vlaanderen klopte, zijn grote hart heeft het vorige zaterdag begeven. De joviale, rondborstige en vrijmoedige preekheer zou dit najaar 90 zijn geworden, maar tot ontsteltenis van radicaal bewegend Vlaanderen, dat zo'n hoge nood heeft aan priesters met een hart voor de Vlaamse vrijheidsstrijd, heeft het niet mogen zijn. Wij zullen zijn preken die ons telkens weer een Vlaams hart onder de riem staken en zijn niet mis te verstane pleidooien voor een kerkhiërachie die geen afstand mag nemen van haar volk, nu moeten missen. Voorgoed. Wij zullen zijn rijzige verschijning missen, maar de herinnering aan deze volkspriester die levenslang de geest van het door de Belgische kerk genekte AKVS heeft rondgedragen en aan zijn kruistocht voor de traditionele normen en waarden die voor Vlaanderen niet verloren mogen gaan, zal ons altijd bijblijven. Het zal wel als een cliché klinken, maar een geestelijke van zijn kaliber en met zijn oratorisch en bezielend talent, die ongecompliceerd aan de kant van zijn volk durfde en wenste te staan, kan de Vlaamse beweging eigenlijk niet missen. Laat volksnationalistisch Vlaanderen nu ten minste, al was het maar in de geest, het lange en warme applaus herhalen dat pater Aernouts te beurt viel in die volle kerk van Kalmthout, toen daar in 2007 zijn zestigjarig priesterjubileum werd gevierd. Vrije en vranke pater Aernouts, uit naam van treurend Vlaanderen dank, duizendmaal dank en rust nu maar in de hemelse vrede die ge verdiend hebt!
Ik weet wel , beste bezoeker , dat ik met deze blog in de categorie politiek zit. Maar soms heeft politiek ook een heel klein beetje met sport te maken. En soms wel een heel klein beetje véél.
En dus ga ik het nu hebben over de loting voor het Europees kampioenschap voetbal dat voor 2012 gepland is in Polen en Oekraïne . Want de Rode Duivels (?) zopas hebben geloot tegen (alweer) Turkije , Kazachstan en Azerbeidzjan. Plus Duitsland en Oostenrijk , maar dat duo kennen we al langer dan vandaag...
Nu is Aardrijkskunde altijd op school een van mijn beste vakken geweest , en dus heb ik er een van mijn (winterse) hobby's van gemaakt. In de zomer ga ik , zoals u al wel weet , vissen.
Ik had het dus echt niet nodig om in mijn Readers' Digest Wereldatlas te gaan kijken om die drie verre landen te situeren , maar ik heb het toch gedaan . Om eens te zien in welk werelddeel de Digest dat drietal plaatst.
Wel, Turkije ligt volgens de Digest in het Nabije Oosten , Azerbeidzjan in Zuid-Azië en Kazachstan in Centraal-Azië. Volgens de Digest ! En volgens mij ook.
Want volgens mij ( en de Digest) eindigt Europa in het oosten aan de Oeral , in het zuidoosten aan de Kaukasus. Wat oost van de Oeral of zuid van de Kaukasus ligt is Azië . Punt.
En het is niet omdat Turkije nog van in zijn Balkantijd een klein stukje van Europa bezet houdt dat het een Europees land is , want dan grenst Europa aan Irak en Iran , en daar bedank ik voor . Het is niet omdat Kazachstan aan de Kaspische Zee een petieterig stukje over de Oeral komt dat het een Europees land is , want dan grenst Europa aan China en Mongolië Liever niet ! En het is niet omdat Azerbeidzjan vroeger tot de Sovjet Unie behoorde dat deze moslimstaat Europees is. Want dan hebben we ook daar weer een grens met Iran.
En dus moeten de Rode Duivels voor het Europees kampioenschap voetballen tegen drie niet-Europese landen op vijf ! Kan het nog gekker ?
Nu weet ik wel : voetbal is geen politiek . Voetbal is geld . En vermits de voetbalbonden van Kazachstan en Azerbeidzjan olie-rijk zijn heeft de Europese voetbalbond UEFA besloten ze er maar bij te pakken. Net trouwens als Israël. Maar hier zijn andere redenen voor . Je kan moeilijk van de Joden verwachten dat ze gaan voetballen in een reeks met niks dan Arabieren.
Maar die drie van "onze" reeks : de Wereldvoetbalbond FIFA , die toch ook wel een atlas zal bezitten , zou daar een stokje moeten voor steken. Wie méér dan de helft van zijn grondgebied in een bepaald werelddeel heeft voetbalt dààr ! En nergens anders. Dat zou de regel moeten zijn.
En dan zouden we eindelijk verlost zijn van het uitzinnig gebrul van twintigduizend Turken op de Heizel...
Beste http://blog.seniorennet.be/luis_in_de_pels/ deze politiek-incorrecte bespiegelingen (die mij bevallen) kunnen U zwaar aangerekend worden door Zijne Eminentie de Kalief van BruSSel, Youssuf De Wtitte van het CGKR, al zijn ze 100 % de waarheid. Zie Wilders. Voorbehoud gemaakt voor dat uitzinnig gebrul van 20.000 Turken op de Heizel dat er net niet door kan. Turken brullen niet uitzinniger dan wij, en dus had U moeten schrijven eindelijk blij verlost te zijn van dat gemengd gebrul. Dat is natuurlijk klinkklare nonsens, maar het is politiek in orde.
Terzake Uw liefhebberij (het vissen, niet de aardrijkskunde) mag ik U benijden. Ik druk sinds verleden zomer de eerste voetstapjes in deze sport en moet zeggen: het is de ideale voedingsbodem om zich te verkneukelen over wat er zich op het land afspeelt. Mij komt het voor, als zijn er op het water geen problemen. Misschien voor de vissen, maar dat maakt het juist zo spannend. Dààr tenminste zijn we de baas .
Terzake Uw kennis van het aardrijk (er bestaat geen ander rijk, alles is van deze aarde) moet ik ook enigszins voorbehoud maken. U baseert zich op bedrukt papier (Readers Digest) en dat is voorbij gestreefd. Een beetje zoals mijn duur betaalde Winklers Encyclopedie, die ik nog aan de straatstenen niet kwijt geraak. We leven inderdaad in het digitaal tijdperk en daar is Europa al lang aan het veranderen, gestaag maar zeker, in EURABIA;
Wilt U zo goed zijn Uw redenering in dit licht te herzien? Dan heeft U al geen problemen meer met Turkije, want dat is een Arabisch broedervolk. Dus zijn de grenzen met Irak, Iran en zelfs Egypte dik in orde. U zegt niets over Israël, maar volgens Mohbama moet dat land zo vlug mogelijk toegelaten worden tot de Europese Unie. Inderdaad, als het Joodse Volk geen broedervolk is, dan niemand. Spreken we immers niet van de Romeins-Joods-Christelijke Beschaving?!
Het wordt iets moeilijker met Oekraïne, Azerbeidzjan en Kazachstan.
Maar als U zich de veldtocht van de Wehrmacht nog herinnert, of daarover gelezen hebt, dan weet U dat reeds in de jaren 40 gepoogd werd tot één Europa te komen? Het werd een dubbeltje-op-zijn-kant door de strenge Russische winter en de keikoppigheid van Hitler die niets wilde horen over geduld hebben. 70 jaar na datum zou hij triomf kunnen vieren! Het heet dat wij op die manier er het best zijn van tussen gekomen en ik heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen. Neemt niet weg, dat de Gross Deutsche Europese Gedachte daar haar oorsprong had. Het heeft gene naam, maar binnenkort straalt over gans het Avondland de fiere Rode Vaan Blauwe Vaan met Rode Sterretjes, met in het centrum een lief klein hamertje-met sikkeltje.
Over de mening van de bewoners van die landen wordt niets gevraagd Alhoewel het historisch bewezen is, dat de stoottroepen van SS-Pantzerdivisies in Kiev (Oekraïne) met bloemenkransen omhangen werden door de bewoners..Dat duurde tot de volks-commissarissen de toestand in handen namen en door partinzanen-acties achter het front de bevolking konden terroriseren Vadertje Stalin zat dan al lang ver achter in de Oeral, ziek van onbehagen.
We mogen dus aannemen, dat Europa zich uitstrekt tot aan de grenzen van Mongolië. Wat weeral, bij nader toezien, een verrijking kan betekenen. U hoeft er het leven van Pater Verbist (Vlaming) en Marco Polo (Venetiaan) maar op na te lezen.
Neen, we mogen ons niet opwinden over de grenzen van Eurabia. Waar we ons wèl zorgen over mogen maken, is over onze Mannschaften. Er zou dringend een prijskamp dienen te worden uitgeschreven voor een nieuwe naam. Neen, Rood moet blijven, wat dacht U wel!, maar Duivels .Heeft dat nog wel zin?
En die troep shotters aanmerken als vertegenwoordigers van ons landje dat is om te lachen, zeker? Hoeveel echte geboren en getogen belgen zouden er nog inzitten?
Nemen we de resultaten .dat is nog het ergste.
Besluit
Dat men bij de Voetbalbond stoppe met ons in het buitenland belachelijk maken. Wij hebben geen land, we hebben geen ploeg en we kunnen niet (meer) voetballen.
We kunnen beter met de Lotto spelen! Daar gaat het tenminste op een duidelijke manier om geld.
Sarah Palin: 'Het is tijd voor een nieuwe revolutie'
NASHVILLE - De Republikeinse Sarah Palin, in 2008 running mate van de Amerikaanse presidentskandidaat John McCain, heeft in Nashville in de staat Tennessee de conservatieve Tea Party toegesproken. Ze haalde scherp uit naar president Barack Obama en verkondigde dat de VS klaar zijn voor een nieuwe revolutie.
Het is de eerste keer dat de Tea Party Movement een nationaal congres houdt. De beweging strijdt naar eigen zeggen tegen 'een te machtige staat'. De meeste leden van de Tea Party Movement komen uit de conservatieve basis van de Republikeinse partij.
Sarah Palin, die vorig jaar opstapte als gouverneur van Alaska en onlangs bekendmaakte dat ze politiek commentator wordt voor de nieuwszender Fox News, is als boegbeeld van de conservatieve vleugel een logische gast op het Tea Party-congres. Ze kreeg van de activisten meermaals een staande ovatie tijdens haar speech, waarin ze zwaar uithaalde naar Obama. 'Hoe gaat het nog met 'that hope-y, change-y stuff' (hoop- en verandergedoe)?', zei ze, verwijzend naar de kernwoorden in Obama's verkiezingsstrijd.
Palin verweet de huidige president onder meer dat hij teveel de zwarte piet doorschuift naar zijn voorganger George W. Bush, in plaats van de hand in eigen boezem te steken. Volgens haar zijn de Verenigde Staten nog steeds op de sukkel, omdat de Democraten te veel macht en geld aan de staat willen geven. Palin noemt Obama's beleid 'verouderd'. 'De regering moet voor het volk werken, niet omgekeerd', oordeelt ze.
Ook op het vlak van buitenlandbeleid en nationale veiligheid hangt Obama een 'pre-9/11'-gedachtegoed aan, aldus Palin. 'We hebben een commander in chief nodig, niet een professor in de rechten.'
Volgens Palin zijn de VS 'klaar voor een nieuwe revolutie'. Of ze zelf in 2012 zal meedingen naar het Witte Huis, liet ze niet weten.
De toespraak in Nashville is slechts een van vele optredens van Palin voor de Tea Party. Zo zal ze in Nevada de 'Tea Party Express III tour' in gang trappen en zal ze in april in Boston de eerste verjaardag vieren van de beweging die in de lente van 2009 uit de grond gestampt werd.
Bron Het Nieuwsblad
Boeket Digitalis
(moeilijk fris te houden tot de volgende verkiezingen)
Ergens bij een bevriende blog stond vandaag : Zij bezit niet het acteertalent van Hoessein Obama, dat weet ze, maar ze lacht er hem fijntjes mee uit : schalks, vrouwelijk, hoffelijk en doeltreffend en dat is beter (en korter) gezegd dan ik het zou kunnen.
Het heeft gene naam, zou die vriend zeggen, maar waarom moet hier, hic et nunc, een zijdelings blik geworpen worden naar La Morel? Komt dat omdat ze beiden van hetzelfde kaliber. Natuurlijk zal er voor deze woorden weer hoon-gelach opstijgen uit de rangen der Linkxen La Morel durven op dzelfde hoogte stellen als de Palin uit Amerika .Precies mannen, dat is nu de valstrik: als jullie mijn vergelijking aanvaarden,(quid non) dan ben ik gelukt. Stellen jullie Palin boven la Morel.. dan ben ik nog gelukter want dat is toegeven dat de Palin het heeft .Arme Mohbama, de duimen moeten leggen voor een blanke vrouw .
Vroeger, in onze christelijke wereld, moesten dergelijke mislukkingen naar een klooster, of, lijk Napoleon, moesten ze verbannen worden naar een onbewoon eiland. Hoe het zit met deze gebruiken bij de half-Moslims weet ik niet.
De TV heeft weer eens niets gehoord of gezien. Amerika is ook zo ver! En was het daar ook niet metershoog gesneeuwd!? Ben benieuwd of we die speech, die ten overvloede op Internet staat, ooit zullen horen bij de ademechtige Trien Dekeyser Indien van wel, zouden de woorden wij moeten een nieuwe revolutie krijgen, en daar zijn jullie deelachtig aan dan niet geschrapt hoeven te worden?
Ik hoor diezelfde woorden al van binnen de burcht der TV, met la Morel op de barricaden
Maar ja Veel tijd rest er ons niet meer. Als de Muzelmannen binnen een paar jaar de baas zullen zijn, zullen wij allemaal een toontje lager moeten zingen .Ik hoop maar dat ze hun vroegere vriendjes eerst over de kling zullen jagen .want dat is, naar t schijnt, vaste gewoonte in de Arabische wereld. Hun verslagen vijanden (wij dus) willen ze bijhouden om te vernederen, maar van collaborateurs moeten ze dan niet veel meer weten ..
Gezondheid, vrienden!
Pssst
The Tea Party
Toch eens gaan neuzen op Wiki .Blijkbaar is Palin in de leer geweest bij HEGEL .In ieder geval heeft ze geleerd uit het verleden