Voortaan kan je jezelf en je vrienden thuis verwennen met een kleurworkshop. Histor geeft sinds kort een kleurworkshop in heuse homepartystijl. Met dit gloednieuwe concept wil de trendsetter in kleur, volop inspiratie, interieurideeën en praktische tips letterlijk tot in de huiskamer brengen.
Tijdens deze kleurworkshop kom je alles te weten over kleur: van sterke combinaties en psychologische kleurenwerking tot handige tips en weetjes voor een stijlvol interieur. Het blijft niet enkel bij theorie, je mag zelf aan de slag met een moodboard voor je eigen interieur. Onder het wakend oog van een professionele styliste zal je knippen en plakken, collages en combinaties uitproberen tot je een mooi resultaat bereikt. Dit alles met de bedoeling om tot een persoonlijk kleurplan voor je eigen interieur te komen. RVH.
Hoewel de geschiedenis van LaDress nog relatief jong is, heeft menige vrouw de visie van oprichtster Simone van Trojen en haar jarenlange zoektocht naar het perfecte jurkje, in haar hart gesloten. Het label LaDress staat voor het fabuleus jurkje dat je iedere dag en op elk moment kunt dragen.
Gebaseerd op een ogenschijnlijk eenvoudig doorknoopjurkje, verkrijgbaar in de fraaiste prints, kleuren en materialen, blijkt de filosofie van LaDress een droom die werkelijkheid is geworden. Niet alleen van Simone, maar van alle vrouwen die net als zij eeuwig op zoek waren naar die ene, ideale jurk.
LaDress...een succesverhaal continueert met LaDress Limited Edition. LaDress introduceert in gelimiteerde oplage Marlene & Drew. Lieftallige superfijne zijden wikkeljurkjes, met aan het uiteinde van de mouw strikjes, waarmee het feminiene aspect extra wordt geaccentueerd. Deze schattige jurkjes, met een beetje lycra voor extra draagcomfort, hebben een opvallend sierlijke sophisticated polkadotprint en zijn uitgevoerd in oogverblindende kleuren. Drew is chique zwart en heeft witte polka dots. Marlene is warm rood met gouden dots. De zijden jurkjes zijn ook te krijgen in koninklijk paars, intens grijs en midnight blue. RVH.
LaDress is uitsluitend online verkrijgbaar via: www.LaDress.com
De warme zomerwind wekt stilaan de slapende natuur: kleuren ontwaken, glanzende kleurschakeringen worden geboren, nieuwe vormen gloren aan de horizon. Deze waarden vormden de inspiratie voor de Geox-collecties zomer 2008, niet alleen een voortzetten van de vorige seizoenen, maar ook een constante zoektocht naar nieuwe inspiratie. De nuances van de modellen krijgen meer vorm, witte, zwarte en rode lak, maar ook pastelkleuren, cacao- en crèmetinten, goud- en zilvernuances sieren de collectie.
Stralend en intrigerend, zich bewust van een charmante vrouwelijkheid en nooit opvallend uitdagend: dit is de muze van de Geox collectie 08 voor vrouwen. Net als een postmoderne dame aan het hof van een belangrijke koning, weet de Geox-vrouw immer hoe zich te presenteren bij de meest diverse gelegenheden. Een paar ad hoc-schoenen ontbreken daarom niet, om zichzelf en de anderen te tonen hoe gevoel voor esthetiek, technologie en fascinerend comfort op fantastische wijze samengaan.
An ideal husband is ironisch genoeg, de man waarop Geox zich deze zomer inspireert. Vastberaden, charismatisch, verzorgt hij zichzelf met een aandacht die nooit in ijdelheid overgaat, hij houdt van een look met kleine details die met aandacht zijn gecombineerd en soms op een casual speelse manier zijn geïnterpreteerd.
Voor kinderen is Geox een feest van fantasie en kleur, de kleine schoenen in de palm van je hart lijken beeldhouwwerkjes die tot in de details en materialen zijn verzorgd. RVH.
VLAM heeft een gratis lessenpakket over brood klaar voor het basisonderwijs. VLAM belicht hierin de werkzaamheden van de bakker, en volgt de weg van graankorrel tot bakkerstoog en besteedt veel aandacht aan de plaats die brood heeft in een evenwichtige voeding. Eigenlijk wordt het brood in al zijn facetten belicht zodat leerkrachten er voor eender welk vak mee aan de slag kunnen. Het nieuwe lessenpakket is te vinden op de educatieve website van VLAM www.lessenpakket.be
Het lessenpakket over brood is het zevende in de rij. Eerder werden al pakketten over aardappelen, groenten en fruit, zuivel, vlees, vis, kip en ei online geplaatst. Heel wat leerkrachten lieten ons al weten dat de pakketten bijzonder goed bruikbaar zijn.
De lessen zijn opgesteld door een team van leerkrachten, dat voor elk leerjaar
van de kleuter- en de basisschool een aparte lessenreeks heeft uitgewerkt. De pakketten bevatten zowel lesvoorbereidingen voor de leerkracht, als werkblaadjes, die voor de leerlingen kunnen worden gekopieerd. Er is geen gedrukte versie beschikbaar. Alle lessen zijn in de praktijk getest en zijn ze op de Vlaamse ontwikkelingsdoelen en eindtermen afgestemd. De lessenpakketten lenen zich voor individueel werk maar even goed voor hoekenwerk en contractwerk.
VLAM wil met deze lessenpakketten kinderen tussen 3 en 12 jaar op een objectieve en prettige manier informeren over gezonde voedingsmiddelen uit eigen land. Het betreft basisinformatie over de producten, inzicht in de keten van boer tot bord en de plaats van deze producten in een evenwichtige en gevarieerde voeding. VLAM kan deze pakketten realiseren dankzij de nauwe contacten met de verschillende sectoren en de deskundigheid van zijn voedingsinformatiecel NICE. RVH.
Omwille van zijn uitstekende resultaten en de groei van zijn marktaandeel sinds de overname van Keddy versterkt Europcar zijn commerciële afdeling met drie nieuwe medewerkers.
Dominique Vanhomwegen, die wordt aangeworven als Project Manager, heeft 15 jaar verkoop- en marketingervaring. Ze begon haar loopbaan in de autoverhuursector in 1985, als Brussels City Manager, en werd daarna verantwoordelijke voor de markt van de reisbureaus en touroperators. Dominique heeft in haar loopbaan al over vele partnershipcontracten onderhandeld en diverse marketingplannen geïnitieerd. Ze zal zich nu inzetten voor het uitbreiden van de partnerships tussen Europcar en diverse gerenommeerde bedrijven teneinde de zichtbaarheid van Europcar te vergroten bij de verschillende doelpublieken.
Vanessa Van Damme vervoegt het commerciële team van Europcar als Internal Sales. Ze heeft commerciële ervaring in diverse sectoren, zoals horeca en telecom. Ze zal contracten onderhandelen met de KMOs en de klantenportefeuille voor het Franstalige landsgedeelte beheren.
Michelangelo Severino wordt aangeworven als Sales and Account Advisor voor Wallonië. Met 9 jaar ervaring in de autoverhuursector heeft hij de functies bekleed van District Sales Executive en Account Manager, hij had tevens de supervisie over het luchthaventeam Zaventem. Als commercieel verantwoordelijke zal Michelangelo de contacten onderhouden met de key accounts, de KMOs en de reisbureaus. RVH.
Alpro Soya wordt lid van International Osteoporosis Foundation (IOF)
Alpro Soya is sinds kort lid van het IOF Committee of Corporate Advisors. Het IOF heeft met Alpro Soya een sterke speler met een uitgebreide kennis over gezonde voeding geëngageerd. Alpro Soya wenst actief deel te nemen aan de preventie van osteoporose door haar kennis op dit domein en haar middelen te delen met IOF.
Osteoporose, een ziekte waarbij de beenderen zwak worden en makkelijk breken, is één van de meest verspreide en ernstige, chronische ziektes ter wereld. Ze treft één op drie vrouwen (meer dan borstkanker) en één op vijf mannen (meer dan prostaatkanker) wereldwijd. Osteoporose gerelateerde breuken kunnen chronische pijn, verminderde mobiliteit en een serieuze invaliditeit tot gevolg hebben. Vooral heupfracturen zijn zeer ernstig en kennen in 25% van de gevallen een dodelijke afloop in het eerste jaar na de breuk. Het goede nieuws is dat het risico op osteoporose sterk beperkt kan worden door een aangepaste levensstijl (gezonde voeding, lichaamsbeweging, niet roken, beperkte alcoholconsumptie).
Uit studies blijkt dat isoflavonen uit soja zorgen voor een hogere botdichtheid bij vrouwen tijdens de menopauze. De dagelijkse inname van isoflavonen zou de botafbraak afremmen en de botopbouw stimuleren.
De Belgische onderneming Alpro Soya produceert en commercialiseert sinds 1980 een gevarieerd gamma voedingsproducten op basis van natuurlijke soja op de Europese markt. Alpro Soya maakt deel uit van de Vandemoortele groep, de tweede grootste Belgische voedingsgroep, en draagt duurzaam ondernemen hoog in het vaandel en houdt in al haar activiteiten rekening met de drie Ps, met name People, Planet en Profit. Diverse erkenningen en prijzen bevestigen het succes van de onderneming. Alpro Soya werd bekroond met de Gazelleprijs van de Voedingsindustrie, de Belgische Milieuprijs 2005-2006 en een tweede plaats in de Belgische Milieuprijs 2007-2008. RVH.
Reizen in het land van Folon wordt dus een echte route, waarbij de kennismaking met het werk van Folon gekoppeld wordt aan de ontdekking van steden, dorpen en landschappen.
Dit ontdekkingsparcours uitgewerkt door de Stichting Folon zal zowel de bekende als minder bekende facetten van de kunstenaar belichten, van Knokke tot Marche-en-Famenne. Naast de permanente tentoonstelling zijn er tal van tijdelijke evenementen.
Het epicentrum ligt vanzelfsprekend op de Stichting Folon waar een magistrale tentoonstelling wordt georganiseerd met 40 beeldhouwwerken in het Park Solvay. Dit evenement met internationale uitstraling kan ook rekenen op tal van toeristische partners (hotels, restaurants, ) die het parcours aanvullen dat aan de Belgische en buitenlandse bezoekers wordt voorgesteld.
Het programma Folon 2008 met tientallen evenementen en plaatsen waar werken staan opgesteld, wordt ongetwijfeld een cultureel en toeristisch hoogtepunt. Het Folon-parcours is een rode draad, een culturele route die verloopt in de voetstappen van de kunstenaar.
Niets belet u van deze geplande route af te wijken en andere steden, dorpen en bezienswaardigheden van Wallonië aan uw nieuwsgierigheid toe te voegen. Het OPT en de verschillende lokale toeristische diensten bezorgen u graag alle beschikbare informatie over de door jou gekozen route. RVH.
DE 100 JARIGE LE PALACE BELOOND MET DRIE ONDERSCHEIDINGEN
Onlangs ontving Eric van Dalsum, Managing Director van het Crowne Plaza Brussels City Centre Le Palace uit handen van Kirk Kinsell President EMEA van de InterContinental Hotels Group, drie onderscheidingen: 2007 The Best Hotel, de Torchbearer en de Innovation Award. Een mooi verjaardagscadeau voor het hotel dat dit jaar haar 100ste verjaardag viert. Drie onderscheidingen die dankzij de inzet, enthousiasme, doorzettingsvermogen en professionalisme van het voltallige team, totaal 130 medewerkers, verkregen werden.
Vorig jaar deze tijd ontving het hotel al de Quality Excellence en Renovation award. Eric van Dalsum, Managing Director, kondigde toen al aan dat in 2008 hij naar huis wilde komen met The Best Hotel Award.
The Best Hotel Award wordt aan hotels uitgereikt die duidelijk uitblinken op gebied van management, productkwaliteit en operationeel functioneren. Het Crowne Plaza Brussels City Centre Le Palace werd uitgekozen als het Beste Hotel in Continentaal Europa uit een totaal van 651 hotels in de regio Europa,Midden Oosten en Afrika.
The Innovation Award ontvangt een hotel voor de invoering van vernieuwend product, service of strategie en het positieve effect. De afgelopen drie jaar onderging het hotel renovatiewerken. Er werd begonnen met de 354 kamers te voorzien van een Nouveau Style, gevolgd door het vernieuwen van de bar en het restaurant, het uitbreiden met een innovatief vergadercomplex en concept Balanced Senses® en het toevoegen van een 8-tal zeer luxueuze suites. Ook de marktsegmentatie en verkoopactiviteiten werden aangepast en kan het hotel zich tegenwoordig tot de top 5 van conferentie hotels in Brussel tellen.
Eric van Dalsum nam één van de 19 Torchbearer Awards 2007 in ontvangst. Deze categorie beloont de buitengewone servicegeoriënteerde hotels die de hoogste scores kregen via de Guest Satisfaction Score (GSS) Index en de beste resultaten behaalden voor de invoering van de algemene standaardnormen.
Het is een mooi verjaardagscadeau voor het hotel dat dit jaar haar 100ste verjaardag viert. Het benadrukt de slogan Still young & beautiful! die we dit jaar voor het hotel gebruiken. Inderdaad, nog steeds jong, dynamisch, vernieuwend en mooi! legt de trotse Eric Van Dalsum uit.
Maar alle drie onderscheidingen kunnen alleen verkregen worden door en dankzij een professionele en persoonlijke inzet van elke medewerker in het hotel; van kamermeisje tot management. De vraag is alleen waar wij volgend jaar voor moeten gaan. Nog een Best Hotel Award? RVH.
Europese stedentrip met verblijf in eigen stadshuis of -appartement
Bij een stedentrip denk je al snel aan een hotel, maar in een eigen stadshuis of -appartement beleef je de stad nog intenser. Je hebt je eigen plekje in een wereldstad en het is vaak relatief voordelig, zeker als je met meerdere mensen gaat. Het Europese stadsaanbod is via de nieuwe Euro Relais stedenwebsite www.citytrips-europe.be te zoeken en te boeken. De site koppelt uitgebreide stadsinformatie aan een aansprekend aanbod. De stadsaccommodaties variëren van authentieke huizen en sfeervolle appartementen in historische gebouwen tot Bed & Breakfasts en zelfs boten en woonarken. Het aanbod op de nieuwe site bestaat in eerste instantie uit vakantieverblijven in Amsterdam, Barcelona, Brugge, Brussel, Florence, Madrid, Parijs, Rome en Venetië.
Met de nieuwe site springt Euro Relais in op de nog steeds stijgende populariteit van stedentrips. Onder andere de goedkope vluchten maken het aantrekkelijk om als tussendoorvakantie een stad te ontdekken. RVH.
De nieuwe SENSEO® Platinum White koffiezetter pakt uit met een moderne witglanzende afwerking, wat hem een stijlvolle uitstraling verleent. Het apparaat zal beslist in de smaak vallen bij elke moeder die een keukentoestel wenst dat de moderne en minimalistische look van haar woninginrichting perfect aanvult.
De nieuwe machine heeft een witglanzende afwerking en subtiele metalen accenten die helemaal inspelen op de huidige kleurtrend in de wereld van de interieurinrichting. Deze aparte uitstraling wordt uiteraard gecombineerd met de versgezette kwaliteitskoffie van Douwe Egberts die dankzij het unieke, gepatenteerde zetsysteem voor een volle en zachte smaak zorgt.
Philips heeft, in samenwerking met de Franse designer Matali Crasset, een geïndividualiseerde Wake-up Light geïntroduceerd, voor een gepersonaliseerd interieur en 100% natuurlijk ontwaken! Zolang de voorraad strekt kun je genieten van deze unieke aanbieding: 3 gratis stickers om je Wake-up Light mee te personaliseren en om een vleugje trend en design in mamas slaapkamer te brengen!
De nieuwe limited edition Active Crystals Color van Philips en Swarovski behelst de USB LockOut Jet Hematitegeheugenstick en de Space Jet Hematiteoortelefoon. De prachtige gitzwarte tint van de oogstrelende kristallen verleent een nieuwe dimensie aan deze sensationele én handige accessoires.
De nieuwe USB Lock Out Jet Hematite geheugenstick biedt gebruikscomfort en flexibiliteit in een luxueus en stijlvol design. Door de zijkant van de cilinder in te drukken, komt de stick tevoorschijn die een capaciteit heeft voor 1000 songs en 250 fotos. Voor extra veiligheid van de opgeslagen bestanden is de stick ook uitgerust met een beveiligingssoftware via wachtwoord.
Een perfecte aanvulling op de USB Lock Out Jet Hematite sticks is de nieuwe Space Jet Hematite oortelefoon die een modieus alternatief biedt op de saaie, klassieke modellen en kleur brengt in de dagelijkse routine op het werk. Ideaal voor een drukbezette, elegante en modieuze mama!
Gladde benen dankzij de nieuwe Philips Satinelle Ice Premium
De Philips Satinelle Ice Premium zorgt voor een ultrazachte epilatie dankzij de unieke ijskoeler. Deze wordt op de epilator geklikt en verzacht de huid na het uittrekken van het haartje. Daarnaast heeft het apparaat ook een geïntegreerd sonisch massagesysteem met aloë vera, dat de huid kalmeert en de aandacht afleidt van het epileergevoel. Een kortere epileertijd dankzij het keramisch epileersysteem, een ergonomische gebogen vorm en een afneembare, wasbare epileerkop zijn de extra troeven van deze Satinelle Ice Premium.
Deze praktische én elegante epilator is ook draadloos en herlaadbaar, om makkelijk op reis te gebruiken, en wordt hij geleverd met een luxueus opberg- en beschermhoesje. De Satinelle Ice Premium krijgt standaard ook een peelinghandschoen mee om ingroeiende haartjes te bestrijden. Gladde benen op een pijnloze en efficiënte manier: is er een betere manier om je als vrouw voor te bereiden op de zomer?
Nooit een moment alleen, de druk van het moeten, gejaag kortom stress. De moderne mens kijkt af en toe met jaloezie naar de kluizenaars van vroeger. Om dan maar meteen op een berg in complete afzondering te gaan wonen? Nee. Maar af en toe een paar dagen of uren terugtrekken in de eigen kluizenaarshut klinkt als serene rust in de oren. Met dit doel bouwde Arvesund de Hermit Cabins, kleine schuilplaatsen afkomstig uit romantisch Zweden.
In het glooiende rustieke noordelijke landschap van Zweden staan nog talloze karakteristieke oude schuren. Sommige wel 200 jaar oud. Waar deze juweeltjes dreigen te bezwijken, neemt Arvesund ze over en bouwt van het prachtig gekleurde karakteristieke hout degelijke Hermit Cabines. Kleine, comfortabele hutten met de Noordelijke romantiek van toen.
Het woord kluizenaarshut zegt het al; deze kleine woningen van 8 m2 zijn speciaal geschikt voor 1 persoon. Niet zomaar een schuilplaats, want uitgerust met fornuis, schoorsteen, boiler, bed, stoel, tafel en kapstok blijkt deze schuilplaats een echte thuis. Even terugtrekken uit de drukte. Meditatieplek bij uitstek of gewoon even wat tijd alleen.
Het idee om de oude schuren een tweede, kwalitatief hoogwaardig leven te geven, komt van de Zweedse Mats Theselius. Zijn Hermit Cabins zijn nieuw voor België, maar als unicum wereldwijd terug te vinden. Door het gebruik van oud hout is namelijk elke hut anders. En wordt, indien gewenst, ook op maat gemaakt. Ook combinaties van oud hout en nieuw hout behoren tot de mogelijkheden. RVH.
Euro Relais geeft vakantiegangers graag de kans om zich de koning te rijk te voelen in een heus kasteel of landhuis. Want wie wil niet eens meemaken hoe het is om door een eigen kasteeltuin te wandelen of om in de torenkamer te overnachten.
Baden in luxe, dat is een verblijf in Le Château du Lac,één van de meest prachtige kastelen van Spa. Met acht openhaarden, een privézwembad, een hottub, sauna, jetstream, bibliotheek, en pool- en pokertafel is er zeker te spreken van een kasteel dat van alle gemakken is voorzien. Het prestigieuze landhuis in Anglo-Normandische stijl werd lang bewoond door prominente aristocraten en buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders. Deze unieke setting staat garant voor een weekend of week in het teken van weelderige luxe en tijdloos comfort met talrijke extra voorzieningen.
De vijf sterren kasteelvilla Le Chateau de Frétoy in de Franse wijnregio Bourgogne is in 1900 gebouwd door de minnaar van de destijds bekende Franse actrice Cecile Sorel. Tegenwoordig wordt het aangeboden als groepsaccommodatie voor onder andere bruiloften, familiereünies, vriendenweekenden en bedrijfsuitjes. Onthaasten op luxe wijze kan met een goed boek in de bibliotheek, een wandeling over het glooiende landgoed of door eens uitgebreid bij te kletsen in de salon, uitkijkend op het bordes.
Op een klein landgoed aan de oevers van de Maas, niet ver van Dinant, ligt het sprookjesachtige landhuis Le Domaine du Manoir. Dit bijzondere groepshuis is met veel oog voor detail ingericht en geeft gasten direct een welkom gevoel. De grote tuin met eeuwenoude bomen biedt een prachtig uitzicht over de langsstromende rivier. In de zomer geeft het buitenzwembad verkoeling en draagt de barbecue op het grote terras bij aan een onvergetelijk verblijf. RVH.
Geox breidt dit zomerseizoen zijn kledingcollectie fors uit. Niet alleen jassen, maar ook t-shirts, rokjes, broeken en trainingspakken behoren tot de nieuwe collectie. Dames kunnen kiezen uit een breed gamma, gaande van de onmisbare trenchcoat tot modieuze jacks, in bikerstijl, stoer, met ritssluiting en zakjes. Een nieuw item is dit seizoen de zogenoemde bolero: een kort zacht jasje dat net boven het middel valt. Met klepzakken, wijde en ronde kraag, van katoen in baksteenrood, een ideaal kledingsstuk voor voorjaarsavonden in het maanlicht.
De Geox-mannen hebben de keuze uit verschillende modellen, gaande van het klassieke colbert, tot sportieve jacks, gilets en de trenchcoat voor heren. Voor de kindercollectie inspireerde Geox zich op de stilistische uitgangspunten uit de volwassenenwereld, verrijkt met fantasievolle details, rijk aan kleuren die doen denken aan zon, zee en weilanden. Mini- trenchcoats voor dametjes en little women, jacks voor kleine bikers, superstoer afgezet met gebreid elastiek. Voor kleine prinsesjes zijn er jasjes met een rechtere snit.
Voor de jongens biedt Geox verschillende jacks met ritssluiting en capuchon. Praktisch zijn ook de bomberjacks, van technische waterdichte stof met groot grijs logo op de voorkant in citroengele stof omzoomd met wit, bijzonder sportief.
Het Geox patent voor kleding is een constructief systeem met luchtgaatjes ter hoogte van de schouders en een speciale tussenruimte in de kleding, beide gericht op de bevordering van het ontsnappen van de overtollige lichaamswarmte. RVH.
Speciaal voor Moederdag introduceert Hunkemöller een nieuw assortiment thuis- en nachtkleding, gemaakt voor moderne moeders die zich op elk moment van de dag goed willen voelen en er goed uit willen zien.
Lichte stoffen, een comfortabele pasvorm en trendy modellen komen samen in de Moederdaglijn. Een van de modellen is een mouwloos pyjamajasje van hele zachte stof met een pyjamabroek en een kimono die zacht aanvoelt om je middel en je het ultieme vrouwelijke gevoel geeft. Beide artikelen zijn verkrijgbaar in klassiek zwart en in een witte grijze mélange van bloemenprints die erg in de mode zijn dit voorjaar.
Het productassortiment voor Moederdag hangt vanaf 24 april in de winkels. RVH.
Voor het gemak van de reizigers kan men tegelijk met het SWISS ticket een kaartje voor de Airtrain kopen die rijdt tussen Zurich Airport Basel. De reis duurt 70 minuten en wordt 14 keer per dag aangeboden door SWISS en Swiss Railways (SBB). Met een SWISS First of een SWISS Business kan men eerste klas reizen, Voor de treinreis wordt een speciaal treinticket vervaardigd. De treintickets kunnen tevens via SWISS.com geboekt worden.
Samenwerkingsverband tussen Kuoni en SWISS
Vanaf oktober 2008 gaan Kuoni Travel Holding Ltd. en Swiss International Air Lines een strategische alliantie aan. Vanaf 1 januari 2009 biedt Kuoni haar wereldwijde aanbod van meer dan 15000 hotels via SWISS.COM aan.
De SWISS website biedt consumenten de mogelijkheid om een geschikt hotel te vinden op hun SWISS of Edelweiss Air bestemming en deze direct te reserveren. Het gehele arrangement was voorheen alleen via reisbureaus en touroperators te boeken. SWISS en Edelweiss Air zullen hun samenwerking in de toekomst nog meer versterken. Vluchten van Edelweiss Air zullen aangeboden worden op swiss.com, via reisbureaus, callcenters en kuoni.ch.
Extra vluchten naar Kameroen
SWISS biedt haar reizigers deze zomer extra vluchten aan naar onder andere Douala (non-stop) en Yaoundé (via Douala). Deze vluchten worden drie keer per week uitgevoerd van en naar Zürich, van waaruit er doorverbindingen zijn naar Amsterdam en Brussel.
Het nieuwe zomerschema brengt tevens een nieuw samenwerkingsverband tussen SWISS en Contact Air. Er worden twee Fokker 100 toestellen ingezet om de vluchten van Zürich naar Warschau, Venetië en Stuttgart te versterken. RVH.
Davidsfonds Leuven presenteert met het boek waarom ik naar je verlang en ondertitel lessen in liefde een nieuwe bundel met acht reflecties over liefde. Het boek is een heldere leidraad voor al wie de liefde heeft gevonden, maar ook voor wie ze onderweg is kwijtgeraakt. Het boek bevat acht lessen in liefde: reflecties over verlangen, wijsheid, schuld, gemis, paradijselijk leven, erotische en spirituele liefde. Ze geven inspiratie en suggesties voor gesprek op goede én minder goede momenten in een relatie.
Liefde. Wie kan er zonder? Door liefde geraakt geven mensen het beste van zichzelf en maken ze de mooiste dingen. Alledaags en mysterieus tegelijk is liefde meteen ook de grond van je bestaan. Een belevenis die je volledig mens maakt.
Auteur Jannie van Lotringen studeerde theologie en filosofie in Tilburg en studeerde af in de moraaltheologie. Zij publiceert in tal van tijdschriften over spiritualiteit.
Omdat Ibis geeft om het comfort van zijn klanten en zich bewust is van de vele nadelige effecten van rook op ieders gezondheid, geeft het merk een doeltreffende oplossing voor het tabaksprobleem: het neemt in België een voortrekkersrol op zich met hotels die 100% niet-roker zijn.
Al meerdere jaren groeit de vraag van het cliënteel naar niet-rokerskamers en -ruimtes zonder ophouden. In Frankrijk zijn de eerste 100% niet-rokershotels van Ibis, die begin 2006 van start gingen, een echt succes gebleken.
In België is Ibis Brussels off Grand-Place na een aanpassingsfase nu een volledig rookvrije ruimte, en ook Ibis Kortrijk Centrum, dat op 1 februari zijn deuren opende, is een 100% niet-rokershotel. In de loop van 2008 zullen andere Ibis-hotels in België hen op de voet volgen.: Ibis Waterloo na zijn renovatieproces en ook Ibis Sint-Niklaas nu in opbouw.
De overstap naar een 100% rookvrij hotel gebeurt niet louter door eenvoudigweg een beslissing te nemen. Een hele reeks maatregelen en aanpassingen zijn daarvoor nodig. In eerste instantie is het engagement van het hele personeel nodig. Daarnaast moeten omvangrijke reinigingswerken worden ondernomen, om alle tabaksresiduen te verwijderen in de kamers en publieke ruimten. Daarbij gaat vooral aandacht naar de tapijten en het textiel: als er na een dieptereiniging nog tabaksgeuren waar te nemen zijn, worden tapijt of textiel vervangen.
De campagne Enjoy a smoke-free atmosphere geeft duidelijk uiting aan de wens van Ibis om de klanten comfortabele, nette hotels te bieden, waar het ook aangenaam ademhalen is. RVH.