Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    11-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rezidor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rezidor benoemt nieuwe Responsible Business directeur

     

     

     

     

    De Rezidor Hotel Group heeft Catherine Rubbens benoemd als Responsible Business Directeur. Catherine (41, Nederlandse) heeft meer dan 15 jaar internationale ervaring in het domein van corporate sociale verantwoordelijkheden en duurzame ontwikkeling. Ze werkte als Directeur Producten & Diensten voor de CSR Europa, het leidende Europese zakelijke netwerk voor corporate sociale verantwoordelijkheid. Ze was ook omgevingsconsultant bij C21 in Londen, Junior Professional Officer bij het Departement Economische & Sociale Zaken van de Verenigde Naties, een divisie voor duurzame Ontwikkeling in New York, geassocieerd omgevings- en economisch expert bij de Verenigde Naties Conferenties over Handel en Ontwikkeling in Geneve, en Consultant bij het Environmental Resources Management in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

     

    Catherine neemt haar nieuwe positie over van Pia Heidenmark-Cook, Vice President Responsible Business, die Rezidor verlaat om een nieuwe carrière opportuniteit aan te vatten. Pia kwam bij Rezidor in 2001 en stond aan de wieg van het Responsible Business (RB) programma van de groep in Europa, het Midden Oosten en Afrika. Sinds 2003 werd Pia ook voorzitter van het Uitvoerend Comité van het IBLF Tourism Partnership.

     

    Rezidor was één van de eerste hotelbedrijven in de wereld met een specifiek Responsible Business programma. Sinds 2001 werden alle Rezidor hotels in Europa, het Midden Oosten en Afrika getraind in de verschillende aspecten van responsible business. Rezidor is ook één van de eerste hotelbedrijven in de wereld dat zijn gasten koolstofneutraliserende mogelijkheden biedt. De groep is actief in CSR sinds midden jaren 1990 en kreeg verscheidene prijzen waaronder in 2004 de Worldwide Hospitality Award. Rezidor is lid en zetelt in het Uitvoerend Comité van het prestigieuze IBLF’s Tourism Partnership. In september 2007 begon Rezidor een nieuw partnership met World Childhood Foundation, een liefdadigheidsorganisatie opgericht in 1999 door H.M. Koningin Silvia van Zweden. RVH.

    www.rezidor.com.

     

     

     

    11-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Billenbijter !

     

    Billen bijten deze zomer

    Krokodil maakt opwachting in België

     

     

     

    Tijd voor wat anders in de tuin: vergeet de klassieke 13-in-één-dozijn tuinbankjes, verbaas jezelf en verwelkom CROCO van Freeline. Een echte krokodil uit het juiste hout gesneden. Bruikbaar als relaxt zitbankje, maar eigenlijk nog meer als kunstobject. Krokodillen in de landelijke tuin of kunst in de moderne; CROCO verbaast, pleziert en is vooral uniek.

     

    Het speelse design geeft net dat vleugje extra vrolijkheid aan elke tuin. CROCO tovert een glimlach op ieders gezicht. De keuze voor dennenhout heeft het voordeel dat het hout iets meer werkt. Hierdoor krijgt de eigenzinnige krokodil na verloop van tijd nerfjes en vergaart hiermee zijn karakteristieke uiterlijk.

    Deze zomer wordt het billen bijten met CROCO. RVH.





    11-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FEEST IN DE TUIN

     

    Feest in de achtertuin ?

    Het kan met  Grandhall !

     

     

     

     

     

     

    Twee jaar geleden was Grandhall Europe voor het eerst vertegenwoordigd op de Spoga met de presentatie van het nieuwe merk Grandhall outdoor kitchens.

    “Buiten koken” is absoluut een lifestyle dat in steeds meer landen navolging vindt. Gezellig met vrienden en familie rond de tafel en aan de barbecue in de buitenkeuken. Het koken is een evenement op zich.

     

    Hét succes van afgelopen seizoen was wel de Freedom modulaire buitenkeuken. De complete Freedom buitenkeuken wordt geleverd met grill, bakplaat, kraan, afvoer, Tappan Yaki kookplaat en een royale wokbrander. Het grote voordeel van de Freedom buitenkeuken is dat deze in modules is opgebouwd zodat niet alle modules in één keer aangeschaft hoeven te worden.

     

    De consument heeft het concept van een complete buitenkeuken bestaande uit een spoelmodule, een basis kookunit en een kookmodule heel goed weten te waarderen, hetgeen voor Grandhall aanleiding is geweest om een handige opberg- en hoekmodule toe te voegen, waardoor een nóg completere buitenkeuken ontstaat. De Freedom is zowel in inox (roestvrijstaal) als in geëmailleerd staal verkrijgbaar. RVH.

    www.grandhall.be - www.romacasa.be

     







    11-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lcd AQUOS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sharp introduceert nieuwe Aquos LCD TV.

     

     

     

    De LC-26D44E en de LC-65D44E hebben een hoogwaardig ASV paneel met een dynamisch contrastratio van 10.000:1. Dergelijke kwaliteit LCD-panelen worden doorgaans pas gebruikt vanaf het middensegment of hoger.

    Met de introductie van de nieuwe Aquos D44-serie geeft Sharp meteen aan in welke richting het bedrijf zich begeeft: de hoogst mogelijke kwaliteit bieden waarbij ook instapmodellen moeten voldoen aan de kwaliteitseisen die de consument verwacht van het merk Sharp. RVH.

    www.sharp.be

     

    11-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Powerskin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Powerskin R-evolution : de kracht van het glijden

     

     

     

     

    De Powerskin R-evolution deed onlang zijn intrede op het EK zwemmen in Eindhoven en zorgde daar meteen voor een golf aan overwinningen. Maar liefst 46,67% van alle podia waren bevolkt door Arena-zwemmers, waardoor Arena het hoogste aantal podiumplaatsen verzamelde. En dat is nog niet alles, want bij al die podiumplaatsen zaten ook negen Europese records en één wereldrecord. De Powerskin R-evolution is dan ook het snelste, lichtste en best zittende haaienpak ooit. Revolutionair is dat het pak uit één stuk stof bestaat, zonder naden en stiksels.

     

    De Powerskin R-evolution bestaat slechts uit één stuk stof en is daardoor een primeur. De zwemmer vergeet als het ware dat hij een haaienpak aanheeft en kan zich zo ten volle op het water en zijn prestaties concentreren. De voorkant van de R-evolution is naadloos, de naden zijn weggewerkt tussen de benen en op de achterkant. Hier zit ook een kleine rits die waterafstotend is. Resultaat: er zijn amper wrijvingen met het water, waardoor de zwemmer door het water glijdt als nooit tevoren.

    Het door de Universiteit van Reims en door het MOX Instituut in Milaan geteste materiaal weegt slechts 99 gram per m² en is daarmee superlicht. Al sinds de oprichting in 1973 luistert Arena naar de zwemmers en hun ervaringen. Dankzij die dialoog slaagt Arena er telkens weer in om technologieën te ontwikkelen waardoor er nog beter door het water kan worden gegleden. Arena investeerde meer dan twee miljoen euro in Research & Development om de Powerskin R-evolution te ontwikkelen. 46,67 % van alle podia werden bevolkt door zwemmers in een Arena R-evolution® . RVH.

     

    11-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Novotel: duurzame ontwikkeling

    DUURZAME ONTWIKKELING BIJ NOVOTEL

     

     

     

    Al tien jaar lang is Novotel, via het programma Earth Guest van de groep Accor, heel geëngageerd op het vlak van duurzame ontwikkeling. Met het internationale milieucertificatieprogramma Green Globe engageert Novotel vandaag zich om een wereldwijde certificering te bekomen voor de hele keten. 

     

    Novotel is altijd al een pionier geweest in de hotelwereld. Sinds haar oprichting veertig jaar geleden is de keten geëvolueerd, heeft ze de verwachtingen van haar klanten geanticipeerd en heeft ze geïnnoveerd in functie van het welzijn, comfort en de duurzame ontwikkeling.

     

    Aangezien de betrokkenheid ten opzichte van de omgeving in Novotels genen zit, zet de keten haar inspanningen – die startten in het kader van het programma Earth Guest van de groep Accor – ook op lange termijn voort. Daarbij baseert ze zich op drie peilers: het vastleggen van bouwnormen, de integratie van duurzame ontwikkeling in de dagelijkse bezigheden van de medewerkers en de gevolgen voor het cliënteel. Om zijn operationele betrokkenheid te bevestigen, is Novotel in juli 2007 in zee gegaan met Green Globe, het internationale certificatieprogramma voor duurzaam reizen en toerisme. Novotel positioneert zich als de eerste hotelketen in het middensegment die gans het netwerk betrekt in duurzame ontwikkeling.

     

    Momenteel zitten 28 hotels in een eerste pilootfase, de hotels bevinden zich in twaalf landen op de vijf continenten, namelijk het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Frankrijk, Brazilië, Ivoorkust, India, China, Thailand, Singapore, Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland. Novotel telt reeds drie gecertificeerde hotels: Novotel Sharm El Sheikh, Novotel Lyon La Part Dieu en Novotel London Tower Bridge. Twee andere hotels zitten in de finale fase van de certificering: Novotel Shanghai Atlantis en Novotel Benoa Bali.

     

     

    Eind eerste semester 2008 zullen de 28 piloothotels van het Green Globeprogramma de evaluaties hebben ondergaan die nodig zijn voor de certificatie. Tegen 2010 zouden alle Novotel-hotels betrokken moeten zijn bij het milieucertificatieprogramma Green Globe. RVH.

    www.novotel.com

     

     

    10-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europcar australie

    Europcar tekent voor aankoop van Aziatisch-Pacifische masterfranchisenemer met rechtstreekse activiteiten in Australië en Nieuw-Zeeland

     

     

    De overname biedt Europcar zijn eerste rechtstreekse activiteiten buiten Europa en een betere toegang tot de snelgroeiende Aziatisch-Pacifische markt

     

     

    Europcar, Europees marktleider in de verhuur van personenwagens en bedrijfsvoertuigen, heeft een overeenkomst afgesloten om de Australische en Nieuw-Zeelandse dochtermaatschappijen over te nemen van ECA Car Rental, dat zijn ‘masterfranchise’ in de regio runt. De overname biedt Europcar voor het eerst rechtstreekse activiteiten op markten buiten Europa.

     

    Sinds 2005 biedt ECA Car Rental een landelijk dekkend netwerk in Australië en Nieuw-Zeeland en ziet het toe op franchiseactiviteiten voor 28 andere landen in de regio. Naast Australië en Nieuw-Zeeland, lanceerde ECA Car Rental met name het Europcar-merk in India, Pakistan, de Filippijnen en Thailand, en dit jaar zijn er nóg lanceringen gepland.

     

    Om zijn netwerk in de streek uit te breiden, heeft Europcar specifieke relaties aangeknoopt met plaatselijke partners. In 2006 deed het zo zijn intrede in de Japanse markt en eerder dit jaar in China. RVH.

    10-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Badkamersanitair
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Badkamersanitair

     

     

     

     

     

    Globo, de Italiaanse topproducent van hoogwaardig badkamersanitair, demonstreert met zijn nieuwe Paestum-collectie dat klassieke vormen een klasse uitstralen die van alle tijden is. Bovendien laat deze sierlijke luxe zich perfect combineren in hedendaagse interieurs, wat een boeiende spanning introduceert in de ruimte. Lafiness brengt met Paestum opnieuw een grote naam in zijn boeiende collecties en doet zo zijn motto ‘Bron van baden’ alle eer aan.

     

    De fraaie Paestum-collectie evoceert grandeur in een uitvoering die getuigt van de meesterhand. De kwaliteit van het superieur porselein en het meubilair zijn van het hoogste niveau. Bovendien creëert het spel tussen zwarte of zeer donkere elementen en wit een weldadige sfeer die sluitend past bij de badkamer als wellnessruimte, een oase om te herbronnen en tot rust te komen. RVH.

    www.lafiness.be

     

    10-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.London Gatwick

     

    LONDEN GATWICK OVERTREFT PUNCTUALITEIT DOELSTELLINGEN

     

     

     

     

     

    British Airways rondt dit succesvol jaar op luchthaven Londen Gatwick af met het nieuws dat het zijn punctualiteit doelstellingen heeft overtroffen, hun beste prestatie op het gebied van punctualiteit sinds 2005.

     

    Van de 13.000 British Airways lijndienstvluchten die vanaf Gatwick zijn vertrokken dit winterseizoen, zijn 83 procent binnen 15 minuten van de geplande vertrektijd vertrokken, de standaard tijdcriteria binnen de luchtvaartsector.

    Ook is de klanttevredenheid van British Airways op Gatwick flink gestegen, met verbeterde scores op het gebied van check-in en vertrekprocedures. Er zijn nu 43 'drop desks' met customer-assisted check-in en 29 selfservice check-in kiosks op Gatwick. Deze winter maakten meer passagiers dan ooit gebruik van de British Airways selfservice check-in op Gatwick.

     

     "Gatwick's prestatie om alle punctualiteit doelstellingen te behalen deze winter is zeer goed.  De luchtvaartsector meet zijn succes aan het 15-minuten criterium en er zijn dagen geweest dat slechts één vlucht deze doelstelling niet haalde", aldus Peter Lynam, British Airways General Manager Operations and Punctuality. "Met het slechte weer dat we de afgelopen tijd hebben gehad in Engeland en enkele problemen met bemanning en Air Traffic Control is dit een super resultaat."

    Ook voegde hij hier aan toe: "In het zomerseizoen worden een groot aantal nieuwe routes voor Gatwick geïntroduceerd, die zeker een uitdaging voor ons zullen creëren maar ik ben ervan overtuigd dat ons team op Gatwick zoals gewoonlijk hoogstaande service zal leveren."

     

    British Airways lanceert deze zomer een aantal nieuwe routes naar Europese hotspots vanaf Gatwick en dit met vluchten naar Alicante, Antalya, Faro, Genua, Gibraltar, Ibiza, Malaga, Malta, Palma, Paphos, Poznan en Tunis.

    De Warschau route is van Heathrow naar Gatwick verhuisd en de dagelijkse service naar Orlando gaat in plaats van zeven keer nu tien keer per week. Aan het eind van de zomer zal British Airways in totaal naar 59 binnenlandse, Europese en lange afstandsbestemmingen vliegen vanaf Gatwick. RVH.

     

     

     

     

     

    10-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volle teugen...

    Volle teugen …

     

     

     

     

    Een cruise, een standvakantie of gewoon genieten in de tuin … deze zomer vindt u bij Damart een ruime keuze aan comfortabele, elegante zomerkleding. Damart kiest deze zomer resoluut voor grijs, wit en zwart. Met deze klassieke tinten gaan trouwens alle modewensen in vervulling.

     

    Van badpak tot stijlvolle outfits voor een avondje op het terras met een heerlijk aperitief … het wordt een warme zomer in stijl en klasse met Damart. Ook de zomeravonden krijgen allure, ze zijn gewoonweg stijlvol sportief of chic elegant. RVH.

    09-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creative zen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Creative’s ZEN speler nu nog groter.

     

     

     

     

     

    Creative lanceert een ZEN mp-3 speler met een geheugen van maar liefst 32 GB. De speler met adviesprijs van €299, is vanaf nu beschikbaar is gans Europa. Ook deze jongste telg uit de met verschillende awards bekroonde ZEN-familie is niet groter dan een kredietkaart.

    Gebruikers die hun ZEN-speler willen personaliseren, vinden vast hun gading tussen de vele leuke accessoires zoals een lederen beschermhoes, een siliconen skin met kabelbeheer, een armband en schermbeveiliging.

    Muziekliefhebbers die zoeken naar uitzonderlijke luisterervaringen merken dat de optionele Creative Aurvana oortelefoons de luisterervaring van de ZEN-spelers verder versterken. RVH.

    www.creative.com

     

     

    09-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxaflex horren

     

    De Luxaflex®-lente lonkt... ...met efficiënte horren voor te veel beestjes

     

     

     

     

    Wie lente en zomer zegt, zegt ook vliegen, wespen en vooral... muggen. Maar voortaan geen gespuis meer in huis, met het superflexibele assortiment horren van Luxaflex®. Het gamma is even uitgebreid als efficiënt, van hordeuren tot horramen, van scharnierend over schuivend tot uitneembaar. Alle horren zijn er in wit, bruin en aluminium.

     

    De oprolbare hordeur wordt meestal gemonteerd in gewone deuren, maar is ook ideaal voor schuifpuien en openslaande deuren. Door een uniek veersysteem rolt de deur automatisch achter je dicht en blijft het gaas goed strak zitten. De scharnierende hordeur bestaat in twee uitvoeringen, zonder en met zelfsluiter.

    De schuivende hordeur loopt letterlijk en figuurlijk op rolletjes, een speciale constructie zorgt voor een hermetische afsluiting. De robuuste maar tegelijk stijlvolle deur vraagt slechts weinig ruimte, kortom een aanrader voor het balkon. De inzethor garandeert een naadloze afsluiting van de binnen- of buitenzijde van vensters, de inzethor is verkrijgbaar als scharnierend, uitneembaar of schuivend type.

     

    Vrijwel alle ramen kunnen permanent worden uitgerust met een Luxaflex®-rolhor. Een rolhor is ook uitermate geschikt voor ramen die buiten handbereik liggen, je kan de hor simpelweg met een trekkoord bedienen. Een oprolbare hor kan ook, zowel binnen als buiten, in het kozijn als op het kozijn gemonteerd worden. RVH.

    www.luxaflex.be 

     







    09-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frisk sour

     

     

    Smaakpapillen die trillen van genot én een aangewakkerde Z-spot? Daar zit de nieuwe FRISK® Sour voor iets tussen! Met zijn zuurzoete fruitsmaak is hij niet alleen een sensuele snoepsensatie maar ook een hele revelatie. Want na de muntjes en de kauwgum innoveert FRISK® nu, met een suikervrije bonbon, verder in het segment van de fruitige frismakers. FRISK® Sour bestaat in de smaken green apple-lemon-tangerine en raspberry-berry mix-strawberry. Vanaf half april te verkrijgen in de winkel.


    De nieuwe FRISK® Sour doet je Z-spot tintelen van genot: Zoet op het puntje van de tong, Zuur aan de zijkant – want daar worden deze smaken namelijk het best geproefd. Hoe FRISK® Sour je verder in extase brengt? Allereerst zijn er de grotere bonbons die simpelweg voor langer genieten staan. En uiteraard zijn er de nieuwe frisse fruitsmaken. FRISK® Sour bestaat in twee variaties: een doosje met de smaken green apple, lemon en tangerine en een versie met raspberry, berry mix en strawberry. Kortom, telkens 50 snoepjes met de perfecte balans tussen zoet en zuur.

     

    Fruitsmaken raken steeds meer ingeburgerd én geliefd binnen het vaste FRISK®-assortiment. Met de nieuwe FRISK® Sour gaat het bekende muntjesmerk innovatief verder én biedt het ook een antwoord op de marktvraag naar meer variatie en meer gemaksverpakkingen. Het handige, hersluitbare plastic doosje van FRISK® Sour leent zich bij uitstek om mee te nemen. RVH.

     





    09-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleurworkshop

    Kleurworkshop bij je thuis.

     

     

     

     

    Voortaan kan je jezelf en je vrienden thuis verwennen met een kleurworkshop. Histor geeft sinds kort een kleurworkshop in heuse homepartystijl. Met dit gloednieuwe concept wil de trendsetter in kleur, volop inspiratie, interieurideeën en praktische tips letterlijk tot in de huiskamer brengen.

    Tijdens deze ‘kleurworkshop’ kom je alles te weten over kleur: van sterke combinaties en psychologische kleurenwerking tot handige tips en weetjes voor een stijlvol interieur. Het blijft niet enkel bij theorie, je mag zelf aan de slag met een moodboard voor je eigen interieur. Onder het wakend oog van een professionele styliste zal je knippen en plakken, collages en combinaties uitproberen tot je een mooi resultaat bereikt. Dit alles met de bedoeling om tot een persoonlijk kleurplan voor je eigen interieur te komen. RVH.

    www.histor.be

     

    08-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ladress
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LaDress en het vervolg van perfectie...

    LaDress en het perfecte jurkje

     

     

     

    Hoewel de geschiedenis van LaDress nog relatief jong is, heeft menige vrouw de visie van oprichtster Simone van Trojen en haar jarenlange zoektocht naar het perfecte jurkje, in haar hart gesloten. Het label LaDress staat voor het fabuleus jurkje dat je iedere dag en op elk moment kunt dragen.

    Gebaseerd op een ogenschijnlijk eenvoudig doorknoopjurkje, verkrijgbaar in de fraaiste prints, kleuren en materialen, blijkt de filosofie van LaDress een droom die werkelijkheid is geworden. Niet alleen van Simone, maar van alle vrouwen die net als zij eeuwig op zoek waren naar die ene, ideale jurk.

     

    LaDress...een succesverhaal continueert met LaDress Limited Edition. LaDress introduceert in gelimiteerde oplage Marlene & Drew. Lieftallige superfijne zijden wikkeljurkjes, met aan het uiteinde van de mouw strikjes, waarmee het feminiene aspect extra wordt geaccentueerd. Deze schattige jurkjes, met een beetje lycra voor extra draagcomfort, hebben een opvallend sierlijke sophisticated polkadotprint en zijn uitgevoerd in oogverblindende kleuren. Drew is chique zwart en heeft witte polka dots. Marlene is warm rood met gouden dots. De zijden jurkjes zijn ook te krijgen in koninklijk paars, intens grijs en midnight blue. RVH.

    LaDress is uitsluitend online verkrijgbaar via: www.LaDress.com

     

     

    08-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomerlucht

    Adem de zomerlucht in.

     

     

     

     

    De warme zomerwind wekt stilaan de slapende natuur: kleuren ontwaken, glanzende kleurschakeringen worden geboren, nieuwe vormen gloren aan de horizon. Deze waarden vormden de inspiratie voor de Geox-collecties zomer 2008, niet alleen een voortzetten van de vorige seizoenen, maar ook een constante zoektocht naar nieuwe inspiratie. De nuances van de modellen krijgen meer vorm, witte, zwarte en rode lak, maar ook pastelkleuren, cacao- en crèmetinten, goud- en zilvernuances sieren de collectie.

    Stralend en intrigerend, zich bewust van een charmante vrouwelijkheid en nooit opvallend uitdagend: dit is de muze van de Geox collectie 08 voor vrouwen. Net als een postmoderne dame aan het hof van een belangrijke koning, weet de Geox-vrouw immer hoe zich te presenteren bij de meest diverse gelegenheden. Een paar ad hoc-schoenen ontbreken daarom niet, om zichzelf en de anderen te tonen hoe gevoel voor esthetiek, technologie en fascinerend comfort op fantastische wijze samengaan.

    ‘An ideal husband’ is ironisch genoeg, de man waarop Geox zich deze zomer inspireert. Vastberaden, charismatisch, verzorgt hij zichzelf met een aandacht die nooit in ijdelheid overgaat, hij houdt van een look met kleine details die met aandacht zijn gecombineerd en soms op een casual speelse manier zijn geïnterpreteerd.

    Voor kinderen is Geox een feest van fantasie en kleur, de kleine schoenen in de palm van je hart lijken beeldhouwwerkjes die tot in de details en materialen zijn verzorgd. RVH.

    www.geox.biz consumenten 03-231 64 20











    08-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessenpakket brood
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    Lessenpakket brood voor basisonderwijs

     

     

     

    VLAM heeft een gratis lessenpakket over brood klaar voor het basisonderwijs. VLAM belicht hierin de werkzaamheden van de bakker, en volgt de weg van graankorrel tot bakkerstoog en besteedt veel aandacht aan de plaats die brood heeft in een evenwichtige voeding. Eigenlijk wordt het brood in al zijn facetten belicht zodat leerkrachten er voor eender welk vak mee aan de slag kunnen. Het nieuwe lessenpakket is te vinden op de educatieve website van VLAM www.lessenpakket.be

     

    Het lessenpakket over brood is het zevende in de rij. Eerder werden al pakketten over aardappelen, groenten en fruit, zuivel, vlees, vis, kip en ei online geplaatst. Heel wat leerkrachten lieten ons al weten dat de pakketten bijzonder goed bruikbaar zijn.

     

    De lessen zijn opgesteld door een team van leerkrachten, dat voor elk leerjaar

    van de kleuter- en de basisschool een aparte lessenreeks heeft uitgewerkt. De pakketten bevatten zowel lesvoorbereidingen voor de leerkracht, als werkblaadjes, die voor de leerlingen kunnen worden gekopieerd. Er is geen gedrukte versie beschikbaar. Alle lessen zijn in de praktijk getest en zijn ze op de Vlaamse ontwikkelingsdoelen en eindtermen afgestemd. De lessenpakketten lenen zich voor individueel werk maar even goed voor hoekenwerk en contractwerk.

     

    VLAM wil met deze lessenpakketten kinderen tussen 3 en 12 jaar op een objectieve en prettige manier informeren over gezonde voedingsmiddelen uit eigen land. Het betreft basisinformatie over de producten, inzicht in de keten van boer tot bord en de plaats van deze producten in een evenwichtige en gevarieerde voeding. VLAM kan deze pakketten realiseren dankzij de nauwe contacten met de verschillende sectoren en de deskundigheid van zijn voedingsinformatiecel NICE. RVH.

     

     

    08-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benoemingen Europcar

     

    Nieuwe benoemingen bij Europcar

     

     

     

     

     

    Omwille van zijn uitstekende resultaten en de groei van zijn marktaandeel sinds de overname van Keddy versterkt Europcar zijn commerciële afdeling met drie nieuwe medewerkers.

     

    Dominique Vanhomwegen, die wordt aangeworven als Project Manager, heeft 15 jaar verkoop- en marketingervaring. Ze begon haar loopbaan in de autoverhuursector in 1985, als Brussels City Manager, en werd daarna verantwoordelijke voor de markt van de reisbureaus en touroperators. Dominique heeft in haar loopbaan al over vele partnershipcontracten onderhandeld en diverse marketingplannen geïnitieerd. Ze zal zich nu inzetten voor het uitbreiden van de partnerships tussen Europcar en diverse gerenommeerde bedrijven teneinde de zichtbaarheid van Europcar te vergroten bij de verschillende doelpublieken.

     

    Vanessa Van Damme vervoegt het commerciële team van Europcar als Internal Sales. Ze heeft commerciële ervaring in diverse sectoren, zoals horeca en telecom. Ze zal contracten onderhandelen met de KMO’s en de klantenportefeuille voor het Franstalige landsgedeelte beheren.

     

    Michelangelo Severino wordt aangeworven als Sales and Account Advisor voor Wallonië. Met 9 jaar ervaring in de autoverhuursector heeft hij de functies bekleed van District Sales Executive en Account Manager, hij had tevens de supervisie over het luchthaventeam Zaventem. Als commercieel verantwoordelijke zal Michelangelo de contacten onderhouden met de key accounts, de KMO’s en de reisbureaus. RVH.

     

    08-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alpro Soya

     

    Alpro Soya wordt lid van International Osteoporosis Foundation (IOF)

     

     

     

     

    Alpro Soya is sinds kort lid van het IOF Committee of Corporate Advisors. Het IOF heeft met Alpro Soya een sterke speler met een uitgebreide kennis over gezonde voeding geëngageerd. Alpro Soya wenst actief deel te nemen aan de preventie van osteoporose door haar kennis op dit domein en haar middelen te delen met IOF. 

     

    Osteoporose, een ziekte waarbij de beenderen zwak worden en makkelijk breken, is één van de meest verspreide en ernstige, chronische ziektes ter wereld. Ze treft één op drie vrouwen (meer dan borstkanker) en één op vijf mannen (meer dan prostaatkanker) wereldwijd. Osteoporose gerelateerde breuken kunnen chronische pijn, verminderde mobiliteit en een serieuze invaliditeit tot gevolg hebben. Vooral heupfracturen zijn zeer ernstig en kennen in 25% van de gevallen een dodelijke afloop in het eerste jaar na de breuk. Het goede nieuws is dat het risico op osteoporose sterk beperkt kan worden door een aangepaste levensstijl (gezonde voeding, lichaamsbeweging, niet roken, beperkte alcoholconsumptie).

    Uit studies blijkt dat isoflavonen uit soja zorgen voor een hogere botdichtheid bij vrouwen tijdens de menopauze. De dagelijkse inname van isoflavonen zou de botafbraak afremmen en de botopbouw stimuleren.

     

    De Belgische onderneming Alpro Soya produceert en commercialiseert sinds 1980 een gevarieerd gamma voedingsproducten op basis van natuurlijke soja op de Europese markt. Alpro Soya maakt deel uit van de Vandemoortele groep, de tweede grootste Belgische voedingsgroep, en draagt duurzaam ondernemen hoog in het vaandel en houdt in al haar activiteiten rekening met de drie P’s, met name People, Planet en Profit. Diverse erkenningen en prijzen bevestigen het succes van de onderneming. Alpro Soya werd bekroond met de Gazelleprijs van de Voedingsindustrie, de Belgische Milieuprijs 2005-2006 en een tweede plaats in de Belgische Milieuprijs 2007-2008. RVH.

    www.alprosoya.com

    www.iofbonehealth.org

     

    08-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Folon 2

    Reizen in het land van Folon 2

     

     

     

     

    ‘Reizen in het land van Folon’ wordt dus een echte route, waarbij de kennismaking met het werk van Folon gekoppeld wordt aan de ontdekking van steden, dorpen en landschappen.

    Dit ontdekkingsparcours uitgewerkt door de Stichting Folon zal zowel de bekende als minder bekende facetten van de kunstenaar belichten, van Knokke tot Marche-en-Famenne. Naast de permanente tentoonstelling zijn er tal van tijdelijke evenementen.

     

    Het epicentrum ligt vanzelfsprekend op de Stichting Folon waar een magistrale tentoonstelling wordt georganiseerd met 40 beeldhouwwerken in het Park Solvay. Dit evenement met internationale uitstraling kan ook rekenen op tal van toeristische partners (hotels, restaurants, …) die het parcours aanvullen dat aan de Belgische en buitenlandse bezoekers wordt voorgesteld.

     

    Het programma ‘Folon 2008’ met tientallen evenementen en plaatsen waar werken staan opgesteld, wordt ongetwijfeld een cultureel en toeristisch hoogtepunt. Het Folon-parcours is een rode draad, een culturele route die verloopt in de voetstappen van de kunstenaar.

    Niets belet u van deze geplande route af te wijken en andere steden, dorpen en bezienswaardigheden van Wallonië aan uw nieuwsgierigheid toe te voegen. Het OPT en de verschillende lokale toeristische diensten bezorgen u graag alle beschikbare informatie over de door jou gekozen route. RVH.

    www.fondationfolon.be, www.ateliersfondationfolon.be, www.belgie-toerisme.be

     

     







    08-05-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs