Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    02-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tsjechië paradijs voor langlaufers

    TSJECHIË PARADIJS VOOR LANGLAUFERS

    Met een aanbod van 3000 km langlaufroutes en Tsjechische gastvrijheid

     

     

     

    Langlaufliefhebbers kunnen hun hart ophalen in Tsjechië, dat in totaal 3000 km geprepareerde en goed bewegwijzerde langlaufpaden biedt. Betaalbare wintersport, de ongerepte natuur en gezellige authentieke chalets en berghutten maken Tsjechië een geliefde bestemming voor langlaufers.

     

    Het Boheems-Moravisch Hoogland (Vysočina) is het paradijs voor langlaufers, zowel voor beginners als voor gevorderden. Kloppend hart van dit gebied is de stad Nové Město na Moravě. Professionele langlaufers komen hier samen om deel te nemen aan de wereldkampioenschappen langlaufen. Tevens vormt de stad dé kweekvijver voor Tsjechisch talent.

     

    Maar ook als je geen jarenlange ervaring hebt op de latten kun je je prima vermaken. Je vindt hier 100 km aan langlaufpaden, zowel op beginnersniveau als op wedstrijdniveau. Liever skiën? Dat kan ook in het kleine skigebied Snowpark Harusův Kopec met 1 stoeltjeslift en een blauwe piste van 500 meter.

     

    Winters plezier in het Reuzengebergte: Alternatief voor het Boheems-Moravisch Hoogland is het Reuzengebergte in het noorden van Tsjechië. De omgeving staat bekend als wintersportgebied waar je naast skiën ook erg goed kunt langlaufen.

    Neem bijvoorbeeld de langlaufroute van 13 km van St. Peter naar het skigebied Spindleruv Mlyn. Of geniet van het uitzicht van de bergtoppen en maak een tocht over de 30 km lange “Reuzengebergte skiweg” van Harrachov over de gebergtekam tot aan Špindleruv Mlyn.

    www.czechtourism.com - Snowpark  : http://www.skisnowpark.cz/

     

    CzechTourism is de officiële toerismeorganisatie van Tsjechië. Het hoofdkantoor bevindt zich in Praag, de BeNeLux wordt vanuit het kantoor in Amsterdam bediend. CzechTourism BeNeLux richt zich met offline en online marketing- en PR-activiteiten op de pijlers UNESCO (Tsjechië telt 12 werelderfgoederen), natuur, gastronomie, wellness, wintersport en familievakanties. www.czechtourism.com 







    02-12-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interactieve Duvel

    GENIET VAN EEN DUVEL IN EEN INTERACTIEF HISTORISCH KADER

     

     

     

    Historium Brugge en brouwerij Duvel Moortgat openen Duvelorium Grand Beer Café op de Grote Markt in Brugge. Duvelorium biedt net zoals Historium een unieke beleving aan. Op de eerste verdieping zal iedereen kunnen kennis maken met een selectie van de beste Belgische bieren in een zeer eigenzinnig kader met een prachtig terras met zicht op de Brugse Grote Markt. Het Antwerpse designbureau Puresang richtte de bar en shop vakkundig in. Vanaf 25 november is Duvelorium open voor het grote publiek.

     

    Op 25 november opende Historium op de Grote Markt in Brugge. Daarmee krijgt Brugge een toeristische attractie van formaat bij en dat is niet alleen leuk nieuws voor de 4 miljoen toeristen die Brugge jaarlijks bezoeken, ook de Belg kan er zeker iets opsteken. Historium is namelijk geen gewoon museum maar een echte belevingsattractie waarin de bezoeker een fascinerende reis maakt naar het roemrijke Brugge anno 1435. Een teletijdsmachine die je meevoert naar historisch Brugge maar je tegelijkertijd het Brugge van vandaag beter leert begrijpen.

     

    Genieten met de 5 zintuigen en daarbij wordt “smaak” op een zeer originele manier uitgelicht. In dit prachtige historische pand zal namelijk een uniek Grand Beer Café huizen, gedoopt Duvelorium waar een selectie van de beste bieren van België worden geserveerd en waar iedereen kan genieten van het prachtige zicht op de Brugse Grote Markt. Duvelorium is een unieke samenwerking tussen Historium en brouwerij Duvel Moortgat.

     

    Michel Moortgat, CEO Duvel Moortgat legt uit: “Brugge heeft een zeer rijke geschiedenis en kan hier dat verhaal op een originele manier vertellen. De vele bezoekers maken kennis met Belgische traditie en vakmanschap. Dit is dan ook het uitgelezen moment om hen te laten genieten van een andere Belgische trots, namelijk onze speciaalbieren.”

     

    Belgische bieren

    De vijf zintuigen worden geprikkeld door middel van film, decor en speciale effecten. Proeven en genieten van verschillende Belgische speciaalbieren, dat kan in het Duvelorium. Onder meer Duvel, Vedett, Maredsous, Brugse Zot, de bieren van brouwerij Achouffe, Liefmans en De Koninck zullen er geserveerd worden. Het balkon biedt een adembenemend uitzicht op de Grote Markt van Brugge. In de shop kunnen bezoekers de bieren en speciale pakketten aankopen. Voor Historium werd er een Historium Duvel glas ontwikkeld dat enkel te koop wordt aangeboden in het museum. Een mooi souvenir en een must have voor elke Duvel liefhebber.

     

    Iedereen is elke dag welkom in het Duvelorium. Het is de perfecte plaats om een dagje cultuur, shoppen of Historium af te sluiten of te starten. Beleven, tot rust komen en ten volle genieten van een prachtige omgeving en uitzicht.

     

     

     

    01-12-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    30-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haagen Dazs Ice Moon

    Häagen-Dazs brengt je in Hogere sferen met ICE MOON

     

     

    Als het aan Häagen-Dazs ligt, start het nieuwe jaar straks onder een gunstig gesternte. De nieuwe ijscreatie ‘ice moon’ brengt je alvast in hemelse sferen. Buitenaards mooi dankzij de verrassende vormgeving van het ontwerpersduo Doshi Levien, en onweerstaanbaar lekker dankzij de succulente smaken van Häagen-Dazs, waaronder het nieuwe salted Caramel, een extra feestelijke variant voor de klassieke kerststronk!

     

    Voor het vijfde jaar op rij schakelde Häagen-Dazs gerenommeerd designtalent in om een exclusieve roomijscreatie te ontwerpen. Dit jaar viel het indiase-schotse ontwerpersduo Doshi Levien die eer te beurt. en het resultaat mag er zijn: een verleidelijk stukje universum, in twee versies.

     

    The Full ICE MOON vertrekt van de gesmaakte macadamia nut brittle, gecombineerd met het krokante van meringue en het frisse van framboossorbet, afgewerkt met een

    pistachekoekje.

    The Harvest ICE MOON brengt klassieker vanilla harmonieus samen met nieuwkomer salted Caramel, overgoten met een karamelsausje op basis van gezouten boter en afgewerkt met krokante chocoladecrisps en gekaramelliseerde pecannoten.

     

    De ontwerpers Nipa Doshi en Jonathan Levien vonden hun inspiratie voor dit poëtisch ijs in een simpele beweging, die van de lepel die in een pot ijs duikt om er een heerlijke hap uit te scheppen. Daarbij was de abstracte reliëfkunst van de Armeniër Léon Tutundjian een inspiratiebron, net als de franse film ‘Le voyage dans la Lune’ van Georges Méliès. Het ontwerpersduo geeft elke creatie graag een eigenzinnige twist, cultureel getint en met een vleugje humor.

     

    “Het was bijzonder leuk om deze ijscreaties te ontwerpen met het team van Häagen-Dazs. Het bolvormige design en de kraters waren een echte uitdaging, maar we zijn heel tevreden met het resultaat. We zien deze ijscreatie al in het midden van de feesttafel pronken! Voor ons was het ook een primeur, want voor de eerste keer in ons leven hebben we van ons prototype geproefd en het moet gezegd: overheerlijk!”

     

    De kunstzinnige hemellichamen van Häagen-Dazs zijn ambachtelijk gemaakt, exclusief voor de eindejaarsfeesten. Het roomijs bevat enkel natuurlijke ingrediënten, zonder toevoeging van kunstmatige kleur- en smaakstoffen. De ijstaarten ‘ice moon’ (6-8 personen) zijn van 3 december 2012 tot 2 januari 2013 verkrijgbaar in de winkels Häagen-Dazs in België:

     

    Het designersduo Doshi Levien bestaat uit Nipa Doshi (geboren in Bombay, India) en haar echtgenoot Jonathan Levien (geboren in Elgin, Schotland). Nipa en Jonathan leerden elkaar kennen aan het Royal College of art in Londen en werken sinds 2000 samen. Vandaag zijn ze wereldwijd gekend om hun typische stijl die de perfecte mix vormt van industrieel design, ambacht, technologie en verbeelding.

     

     

    30-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    28-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Viskok van het jaar

    Dean Masschelein van restaurant Boury is Viskok van het Jaar 2013

     

     

     

     

    Dean Masschelein van restaurant Boury is de winnaar van de Nationale Horecawedstrijd van VLAM en krijgt de titel Viskok van het jaar 2013. Al voor de 24ste maal daagde VLAM alle Belgische professionele koks uit om een zo lekker en origineel mogelijk gerecht in te sturen met de Vis van het Jaar, rode poon, als hoofdingrediënt.

     

    Een vakjury maakte een voorselectie uit de ingestuurde recepten. Vijf finalisten werden weerhouden om het live tegen elkaar op te nemen in de demonstratiekeuken van Horeca Expo. Deze finalisten waren Danny Bervoets van Restaurant The Dining Room in Lippelo, Michael Mayérus van Restaurant Le Sanglier des Ardennes in Durbuy, Willem Koopman van Hostellerie le Fox in De Panne, David Crabbe van restaurant Aneth in Bruggeen Dean Masschelein van restaurant Boury in Roeselare

     

    De professionele jury samengesteld uit vertegenwoordigers van de belangrijkste Belgische restaurateursverenigingen werd voorgezeten door Guy Van Cauteren. Dean Masschelein van restaurant Boury maakte de meeste indruk op de jury en won

    de wedstrijd met 'Rode poon in 2 bereidingen: fris gemarineerd, raapjes, koolrabi, quinoa en bergamot en gelakt, gefermenteerde look en pompoen jus van sesam'.

     

    De winnaar ontving de trofee van de ‘Viskok van het jaar’, ontworpen door kunstenaar Tuur De Rijbel, een cheque ter waarde van € 1.250, een dinerkaart voor twee personen bij Hof van Cleve in Kruishoutem, en een waardebon van € 250 van Flanders Expo, te besteden bij het ISPC. De laureaten ontvingen elk: een 'Vis van het jaar'-diploma, een dinerkaart voor twee personen in ’t Laurierblad in Berlare.

     

     

     

     

    28-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    27-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fraçoise Gri
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Françoise Gri wordt Algemeen Directrice bij de Pierre & Vacances – Center Parcs Group

     

     

    Françoise Gri, van 2008 tot 2012 algemeen directrice van de Manpower Group Frankrijk en Zuid-Europa, begint binnen de algemene directie van de Pierre & Vacances Center Parcs Group, aan de zijde van Gérard Brémond, President Directeur van de groep.

    De 54 jarige Françoise Gri heeft haar diploma behaald aan de ENSIMAG (Nationale Hogeschool voor Informatica en Wiskunde in Grenoble) en heeft het grootste deel van haar carriere gewerkt bij de groep IBM waar zij in 2001 Algemeen President Directeur werd voor Frankrijk. Zij was in het vooral verantwoordelijk voor de transformatie van de activiteiten van verkoop van informatica materieel naar dienstverlening en maakte hiermee het bedrijf marktleider op technologisch gebied binnen Frankrijk.

     

    In 2007 begon zij bij Manpower als President Directrice en maakte door haar “Hervorming” van deze uitzendgigant een groep die gespecialiseerd is in arbeidsmarktoplossingen. Ze heeft zich sterk gemaakt voor die transformatiemissie van een entiteit die met 5 miljard euro omzet de belangrijkste markt van de groep vormde. Dit deed ze door middel van vereenvoudiging van processen, herstructurering van bepaalde functies en het opzetten van nieuwe activiteiten. Deze transformatiemissie bleek een succes voor het bedrijf en in 2011 werd Françoise Gri dan ook President Directrice van de ManpowerGroup Frankrijk en Zuid-Europa.

     

    Françoise Gri begint per 2 januari 2013 bij de Pierre & Vacances Center Parcs Group, maar zal vanaf 6 november 2012 betrokken worden bij structurele beslissingen binnen het bedrijf.

     

    « Ik ben verheugd om Françoise Gri als Algemeen Directrice te mogen verwelkomen bij de Pierre & Vacances Center Parcs Group », aldus Géréard Brémond. Mijn keuze is gemotiveerd door haar werkervaring en behaalde successen binnen IBM en Manpower, maar ook door haar capaciteit om de visie van een bedrijf te kunnen uitbreiden en promoten in binnen- en buitenland.

     

    Samen met de leden van de Raad van Bestuur zal Françoise Gri als missie hebben om de actiepunten die de afgelopen maanden zijn ingezet, verder te implementeren, om zo de resultaten van de groep te verbeteren en om de ontwikkeling van de groep te blijven stimuleren.

     

    « Ik ben heel enthousiast, zei Françoise Gri, dat ik bij de Pierre & Vacances Center Parcs Group kom werken en wil graag mijn evaring inzetten voor dit bedrijf, dat altijd heeft weten te innoveren en waarvan het potentieel nu gebruikt moet worden om een nieuwe ontwikkelingsfase in te gaan.

    Ik kijk ernaar uit om samen te werken met Gérard Brémond, President Directeur van deze groep, die ik bewonder om zijn creativiteit en zijn lange termijn visie voor het bedrijf. Wij zijn er beiden van overtuigd dat moeilijke periodes de juiste tijd zijn om de meest vruchtbare strategieën te ontwikkelen en te implementeren ».

     

    27-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijzondere kerst

    Werken aan een bijzondere kerst

     

     

     

    Het feestelijke samenspel van het mooie landschap, de alomtegenwoordige sneeuw en de vrolijke kerstlichtjes maakt van elke Zuid-Tiroolse kerst een unieke belevenis. Maar ook de Zuid-Tirolers zelf dragen bij aan de holiday cheer! Maak kennis met vier mensen die met hun persoonlijke aanpak, hun inzet en hun passie net dat beetje extra magie toevoegen aan de eindejaarsfeesten.

     

    Thea Schuster : Meesterwerken in de kerstboom

    Thea is een verwoed hobby-pottenbakster, maar haar gegeerde kerstballen deelt ze niet zomaar aan eender welke klant uit. Wie zijn kerstboom wil tooien met haar creaties, nodigt ze bij haar thuis uit voor een persoonlijk gesprek. Vervolgens maakt deze autodidacte uit Vetzan in Val Venosta/Vinschgau (dichtbij de Zwitserse grens) een ontwerp op basis van de ideeën die geopperd werden tijdens het gesprek. Thea voorziet al haar kerstballen van een unieke touch en laat zich niet snel afleiden van haar eigen esthetiek. befehlhof@akfree.it.

     

    Richard Schwienbacher : Tradities op de feesttafel

    Fruitgebak gemaakt volgens het originele Bolzano/Bozen-recept heeft historisch gezien wortels in zowel het arme Alpenland als in de rijke handelssteden van het Adriatische gebied. Het gebak is dus een smakelijk voorbeeld van de gastronomische mengelmoes van alpiene en mediterraanse invloeden die zo typisch is voor Zuid-Tirol. www.ultnerbrot.it (enkel beschikbaar in Duits of Italiaans).

     

    Ivan Gross

    Al tien jaar zorgt Ivan Gross ervoor dat de beste sneeuw op het juiste moment valt. Geen enkel van de 1400 sneeuwkanonnen die per jaar worden geproduceerd ontsnapt aan zijn controlerend oog. Bij Technoalpin, de wereldleider in technische besneeuwing, ligt de lat dan ook hoog. Hun doel? Sneeuw produceren van de beste kwaliteit, en dat op een zo energie-efficiënt mogelijke manier. www.technoalpin.com

     

    Giorgio Moroder : Zuid-Tiroler, wereldburger

    Giorgio Moroder komt uit St. Ulrich in Val Gardena/Gröden, woont in Los Angeles en

    reist tweemaal per jaar terug naar zijn geboortestreek. Een vaste afspraak in zijn kalender voor zo’n bezoek is Kerstmis. De componist, songwriter, Oscar-en Grammy-winnaar is autodidact en had een doorslaggevende invloed op de discomuziek van de jaren zeventig. Donna Summers hit ‘Love to love yoy baby’ had een enorme boost aan zijn beginnende carrière. Later mocht hij samenwerken met grote namen als David Bowie, Elton John, Barbra Streisand, schreef hij de Olympische hymnes voor Los Angeles en Seoul en mocht hij honderden gouden en platinum platen aan zijn muren hangen. Zijn nieuwste wapenfeiten zijn bijdrages aan de muziek van niemand minder dan Beyoncé en Jessica Simpson. www.moroder.net

     


    25-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.affligem blond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Affligem Blond wint Goud op de “European Beer Star Awards” 2012!

    Europese jury unaniem over topkwaliteit van de ‘trappist onder de abdijbieren’!

     

     

     

    Affligem Blond, gebrouwen met knowhow en met respect voor de authenticiteit en de ambachtelijke traditie van de abdij van Affligem, wint de Gouden Award op de “European Beer Star Awards” 2012 in de categorie van ‘Belgian Style Ale’. De “European Beer Star Awards” is één van de belangrijkste bierwedstrijden wereldwijd. Het proeven van de bieren gebeurt door een professionele, onafhankelijke vakjury die één voor één uit gerenommeerde en ervaren bierexperten van over heel de wereld bestaat.

     

    Affligem Blond is een helder abdijbier van hoge gisting met een fruitige en hoppige geur, een licht moutig karakter en een zachte body. Het is een zeer toegankelijk bier met een alcoholpercentage van 6,8 %. Qua smaakbeleving scoort het eerder bitter dan zoet.

     

    De bieren van Affligem staan voor authentieke, artisanale kwaliteit. Zij worden nog altijd gebrouwen volgens het originele recept van de paters van de abdij van Affligem. De Affligem brouwerij in Opwijk respecteert deze brouwformule en zorgt dagelijks voor de productie van bieren van topkwaliteit. Het brouwproces begint bij een grondige selectie van de grondstoffen. De Affligem brouwerij in Opwijk gebruikt immers alleen natuurlijke ingrediënten van de beste kwaliteit. Bovendien is ze nog één van de weinige brouwerijen die echte hoogaromatische hopsoorten gebruikt voor haar bier.

     

    Affligem Blond is verkrijgbaar bij alle verkooppunten van Colruyt doorheen het land, in de drankencentrales alsook in de betere brasserie in de omgeving van Affligem. In de winkel bedraagt de consumentenadviesprijs 5.70 € voor één clip Affligem Blond (6

    flesjes van 33 cl).

     

     

     

     

     

     

     

    24-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rodenbach caractère
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gouden medaille voor RODENBACH Caractère Rouge

     

     

    Brouwerij RODENBACH nam op 14 november, naar aanleiding van de ‘European Beer Star 2012’ competitie in Nuremberg, een gouden medaille voor RODENBACH Caractère Rouge in ontvangst. Dit is dit jaar de achtste erkenning op het palmares van de West-Vlaamse brouwerij RODENBACH !

     

    De ‘European Beer Star’ competitie wordt als de grootste Europese professionele bierproefwedstrijd beschouwd. Er werden 1.366 bieren uit 45 landen door 102 bierexperten gekeurd. RODENBACH Caractère Rouge werd, door de kwaliteitsjury, in de categorie ‘Belgian Style Fruit Sour Ale’ met goud bekroond.

                                           

    Zowel in het binnen- als in het buitenland herontdekt de consument RODENBACH. Het bier van gemengde gisting rijpt er gedurende twee jaar op eikenhouten foeders. Biergoeroe M. Jackson noemde RODENBACH ooit ‘The most refreshing beer in the world’. Het unieke brouwproces, de specifieke rijping op eik en het verfrissende karakter van dit eigenzinnig bier spreken de bierliefhebber meer dan ooit aan ! Sterk is dat deze stijgende interesse wordt bevestigd door nationale en internationale erkenningen op hoogstaande bierwedstrijden. Deze gouden medaille, de 8ste erkenning in één jaar tijd, is een geweldige troef voor de brouwerij.

               

    RODENBACH Caractère Rouge: complex, rijk geschakeerd bier

    In 2011 ontwikkelden twee sterren chef Viki Geunes en de brouwers van RODENBACH een eerste proefbrouwsel van de RODENBACH Caractère Rouge waarna het in 2012 als exclusieve Limited Edition werd gelanceerd. De brouwers laten het RODENBACH bier, dat traditioneel twee jaar lang op grote eiken foeders rijpt, gedurende zes maanden verder met verse krieken, frambozen en veenbessen macereren. Het resultaat is RODENBACH Caractère Rouge, een uitzonderlijke RODENBACH met maceratie op fruit en een alcoholvolume van 7%.  

    Brouwmeester Rudi Ghequire omschrijft het bier als: “Een vineus bier , met een zeer complexe fruitige neus van framboos en kriek in combinatie met houttoetsen en karamel. In de ondertoon de geur van viooltjes, leder en lichte tabak. In de smaak komt het fruitbier eerder zuur over maar dan van een bijzondere puurheid.”

    Viki Geunes: “De lichte restzoetheid brengt evenwicht in de smaakdriehoek tussen zuur, zoet en droogheid. Deze droogheid is hoofdzakelijk afkomstig van de veenbessen, die het bier een bijzonder lange en zuivere afdronk bezorgen.  Het bier doet denken aan de unieke combinatie van delicaatheid en kracht van een frisse bourgogne wijn”.

     

    24-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relais & Châteaux

    Gids Relais & Châteaux 2013

     

     

    De nieuwe prestigieuze gids met unieke verblijfslocaties en toprestaurants bevat dit jaar 36 nieuwe verwenadressen uit de 5 continenten.

     

    Iemand die even weg wil uit de dagelijkse sleur vindt nu ook rust en kalmte in The Cliffs Preserve in Chili, kan volop genieten van de pracht en de mystieke geheimen van de Peruviaanse Macchu Picchu in de Inkaterra Macchu Picchu suites of uitblazen in de Titicaca lodge op meer dan 3800 m hoogte nabij het Titicacameer.

    Andere suggesties omvatten het Dolphin Island Fidji, de Morukuru villa’s in Zuid Afrika of het Zarafa camp in Botswana.

     

    Sport, ontspanning en wellness met nieuwe locaties in Frankrijk, Zwitserland, Italië, Zuid-Afrika en Taiwan. Het In Lain hotel Cadonau in Zwitserland combineert jacht, visvangst, wandelingen met sledehonden en hockey.

     

    Naast de hotels die alle een degelijke culinaire ervaring aanbieden, verwelkomt Relais & Châteaux ook 9 nieuwe Grands Chefs. Frankrijk neemt er maar liefst 4 voor zijn rekening, het Chabichou restaurant in Courchevel, L’Oxalys in Trois Vallées, Passage 53 in Parijs en Mirazur in Menton. In het rijtje nieuwe chefs ook Margo Reuten van het restaurant Da Vinci in het Nederlandse Maasbracht, kreeg een 17/20 in de GaultMillau 2013 in Nederland.

    De koppeling met historische panden vinden we o.m. terug in het neogotische Borgo Dei Conti in Italië en het 18de eeuwse Kapucijnenklooster El Convento Boutiquehotel in Antigua, Guatemala.

     

    Salvatore Ferragamo, kleinzoon van de wereldvermaarde gelijknamige Italiaanse schoenmaker en nu uitbater van het Il Borro hotel in Toscane, fungeert dit jaar als internationaal ambassadeur van de keten.

    23-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    22-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestmaaltijden

    De konfijten van Didden : een feestmaaltijd voor elke dag!

     

     

     

    De verschillende soorten konfijten van Didden : Elf variëteiten, bijzonder smaakvol en die voor vele toepassingen kunnen worden ingezet. De voorgestelde combinaties zijn verre van uitgebreid en er is nog plaats voor creativiteit!

     

    Uienkonfijt: het bijzonder subtiele en traditionele recept met toetsen van roze peper en rozijnen. Perfect te combineren met zowel ganzenlever als gevogelte. Ardense uienkonfijt: de zachtheid van de uien samen met het fruitige van de framboos. Overheerlijk met wild – als gebraad of terrine-maar ook smaakvol met een goede boerenpastei. Uienkonfijt met sinaasappel: met een subtiele bittere toets dankzij sinaasappelschilletjes, een bereiding die onder andere perfect past bij eend.

     

    Uienkonfijt met peperkoek: zachte en tegelijk geparfumeerde toetsen om uw terrines maar ook koud vlees op een unieke manier te vergezellen. Sjalotkonfijt met speculaas: de licht uitgesproken sjalotsmaak met de kaneel-en kruidnageltoetsen van speculaas gaan ideaal samen met de licht gekruide wildterrines. Vijgenkonfijt: alle zachtheid van de verse vijg op smaak gebracht door een beetje azijn, met een zachte textuur die zowel ganzenlever als een hartige kaas kan vergezellen.

     

    Bosvruchtenkonfijt: aardbeien, blauwe bosbessen en braambessen gaan een perfecte combinatie aan met Xeres-azijn om een wildgebraad, een terrine of een goed gerijpte kaas op een overheerlijke manier te vergezellen. Sinaasappelkonfijt: op smaak gebracht met een toets van Grand Marnier, de combinatie van het fruitige en het bittere geven nog meer smaak aan eendefilet – of waarom niet?-aan gebakken Sint-Jakobsnoten. Bereide veenbessen: authentieke veenbessen die traditiegetrouw wild vergezellen maar dat ook perfect doen met gevogelte en zelfs harde kazen. Appel-peerkonfijt met kaneel: een uitzonderlijk evenwicht, de combinatie van appels-peren-kaneel die op een bijzonder smaakvolle manier subtiel vlees of blauwe kazen vergezellen. Mangokonfijt: dankzij de subtiele en exotische toetsen van goedgerijpte mango’s en een lekker gemberaccent, past dit konfijt onder andere bij gevogelte.

     

    Konfijten in 150 gr: beschikbaar in fijne kruidenierszaken, slagerijen en traiteurzaken. Konfijten in 220 gr: beschikbaar in de Belgische groothandel, van november tot december bij Carrefour, Champion; het hele jaar door bij Colruyt, Cora, Makro, Spar. Prijs : naargelang de soort, ligt de consumentenprijs van de konfijten tussen 2,05 € en 2,95 €. www.diddenfood.com

     

     

     





    22-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wintersport voor iedereen

    WINTERVAKANTIE VOOR IEDEREEN

     

     

     

    Bij vele gezinnen staat er jaarlijks een wintervakantie gepland. Een reis om naar uit te kijken, soms meer dan een zomervakantie. Wie met de familie richting Alpen reist, wil ongetwijfeld een bestemming waar groot en klein, ouders en kinderen vanalles kunnen beleven. Iedereen is welkom het Noord-Italiaanse Valle d’Aosta, ook minder valieden die evenveel sneeuwpret zullen beleven.

     

    De toeristische diensten van Valle d’Aosta pakken uit met ‘family building packages’. Het zijn all-in vakantiepakketten voor families met kinderen in wintersportplaatsen met veel recreatiemogelijkheden. Overnachtingen, skipassen en activiteiten voor het ganse gezin zijn inbegrepen. Dat is niet alleen makkelijk maar ook tijdbesparend want je hoeft zelf niets meer uit te zoeken.

     

    Het doel van de ‘family building’ pakketten is om families dichter bij elkaar te brengen. Ver weg het werk, huishoudelijke taken, school of andere stresserende activiteiten uit het dagelijkse leven.

    De vakantie wordt gezamenlijk doorgebracht maar elk gezinslid kiest een activiteit die hij of zij het meest past. Op die manier geniet iedereen met volle teugen, op eigen ritme, wat ook de groepssfeer ten goede komt. Kinderen neem deel aan skilessen of amuseren zich in een sneeuwpark. Er is gezamenlijke familiepret in het zwembad, op de schaatspiste of tijdens het bobsleeën. Terwijl de kinderen op stap zijn met een professionele monitor genieten de ouders van lokale gastronomie, van relaxen in een wellness center of van winkelen in de hoofdplaats Aosta.

     

    Iedereen welkom, ook minder valieden

    Je zou denken dat een wintervakantie voor mensen met  een geestelijke of lichamelijke handicap niet weggelegd is. Niets is minder waar in Valle d’Aosta want daar zijn ook minder validen meer dan welkom.  Speciaal opgeleide monitoren van de skischool in Courmayeur wachten hen op in diverse skistations voor een professionele begeleiding. Op basis van de beperking van de persoon wordt speciaal aangepaste apparatuur voorzien. Een kruk als steun bij het skiën of een  bijzonder snowboard (BASS systeem) met metalen constructie waar de persoon aan wordt vastgehecht, om samen met de monitor naar beneden te glijden. Zo kunnen ook mensen met lichamelijke beperkingen aan de onderste ledematen ook een snowboard ervaring beleven. In Val Ferret en Arpy kan men Nordic skilessen volgen en in andere stations kan men tevens op aanvraag snowboarden, alpine skiën of langlaufen. www.sicuramentevacanze.it en scrivi@sicuramentevacanze.it.

     

    www.visitaosta.be, www.lovevda.it: officiële websites van de autonome regio Valle d’Aosta met informatie over accommodaties, actieve vakanties, bereikbaarheid, kant en klare arrangementen én evenementen.

     

    22-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Air Europe

    Air Europa:  vanaf 3 december van Brussel naar Madrid  en door naar Latijns Amerika !

     

     

     

    De grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij Air Europa werkt continu aan de kwaliteit en de uitbreiding van zijn vloot en netwerk. Air Europa bestaat 25 jaar en start op 3 december 2012 de lijn Brussel/Madrid. Dat opent voor de Belgische markt, zowel business als leisure travel, tal van nieuwe mogelijkheden, niet in het minst richting Latijns Amerika dankzij de vele connecting flights vanuit Madrid.

     

    Air Europa, lid van de luchtvaartalliantie Skyteam, kan met verschillende sterke troeven uitpakken: een super moderne vloot , zeker met de recente aanvulling van vier Boeing 737/800 van de laatste generatie,  jaarlijks bijna 9 miljoen passagiers, een milieuvriendelijk label aangaande CO2-uitstoot, een meertalige en kwalitatieve service en een netwerk dat ook voor de Belgische reizigers heel wat in petto heeft.

     

    De nieuwe verbinding vanuit Brussel naar Madrid, vanaf 3 december, is een interessante en prijsgunstige aanvulling op de reeds bestaande connecties. Maar deze Brussel/Madrid service van Air Europa opent tal van bijkomende mogelijkheden. Om te beginnen een verhoging van de bereikbaarheid van andere Spaanse steden, van de Balearen en de Canarische Eilanden. Het zijn echter de connecting flights vanuit de Spaanse hoofdstad richting Midden-Amerika en Zuid Amerika die de aandacht van de reizigers zullen trekken. Dankzij de vrij korte wachttijd in Madrid worden de vluchten van Air Europa naar onder meer Havana (Cuba),  Santo Domingo en Punta Cana (Dominicaanse Republiek), Buenos Aires (Argentinië), Cancun en Mexico City (Mexico), Caracas (Venezuela), Lima (Peru) en Salvador de Bahia (Brazilië) voor de Belgische markt super aantrekkelijk. Naar de meeste van die bestemmingen is er een dagelijkse vlucht. Daarenboven gaat Air Europa zijn transatlantisch netwerk verder uitbouwen. Vanaf 27 november 2012 wordt vanuit Madrid ook Santa Cruz de la Sierra (Bolivië) bediend.

     

    De inauguratie op 3 december 2012 van de lijn Brussel/Madrid heeft een grotere betekenis voor en impact op de Belgische markt dan de nieuwe vlieglijn op zich. Air Europa zet met een reeks handige en concurrentievolle connecting flights de poort naar Latijns Amerika voor de Belgen wagenwijd open.

    www.aireuropa.com

     

    21-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Didden konfijten

    De konfijten van Didden : een feestmaaltijd voor elke dag!

     

     

     

    De konfijten van Didden combineren de vier basissmaken met veel plezier : het zoete, het zure, het zoute en het bittere. Ze vormen een ideaal evenwicht van talrijke gerechten. Deze overheerlijke specialiteiten worden sinds jaar en dag in Azië gebruikt onder de vorm van chutneys of zoetzure bereidingen. Ook bij ons kennen ze een stijgend succes.

     

    Ze vergezellen traditiegetrouw ganzenlever en andere prestigieuze terrines, ook wild. Deze bijzonder smaakvolle bereidingen kunnen eveneens perfect samengaan met vele andere lekkernijen. Gaande van fijne vleeswaren tot kaas, van vlees-en gevogeltebereidingen tot desserten zoals roomijs, geven de konfijten een ware gastronomische toets aan zowel uw dagelijkse keuken als aan uw feestmaaltijden.

     

    Dankzij haar unieke ervaring, heeft de firma Didden een bewonderenswaardige reputatie opgebouwd in de bereiding van haar konfijten, die beschikbaar zijn in een ongelooflijk aantal smaken. Als pionier in het opzetten van een gamma gekenmerkt door een constant streven naar ambachtelijke kwaliteit, maakt het familiebedrijf –sinds vier generaties -er een erezaak van om de allerbeste ingrediënten te kiezen voor de bereiding van zijn recepten. Naast vele andere producten wordt er geopteerd voor de beste soorten verse uitjes die perfect rijp worden geoogst, alsook voor even verse en ideaal gerijpte vijgen. Allemaal troeven die finaal een absoluut ongeëvenaarde textuur en smaak opleveren.

     

    Kortom, de konfijten van Didden zijn natuurlijk, zonder bewaarmiddel. Ze worden zowel in de dagelijkse keuken gesmaakt, zoals de uienkonfijten en de Ardense uienkonfijten, als bij uitzonderlijke gelegenheden, zoals de vijgenkonfijten en de konfijten met Grand Marnier. Zo wordt elke maaltijd een waar feest.

    www.diddenfood.com  

     





    20-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijfsterrenklasse

    Vijfsterrenklasse: twee nieuwe bestemmingen van Pierre & Vacances premium

     

     

    De Pierre & Vacances premium residenties l'Amara in Avoriaz 1800 en Le Village Arc 1950 namen hun vijfde ster in ontvangst. Zo klimt de Groep Pierre & Vacances - Center Parcs naar de top wat toeristische luxeverblijven in Frankrijk betreft. Na Flaine-Montsoleil in mei 2011, krijgen nu ook deze residenties er een vijfde ster bij.

     

    Het Pierre & Vacances premium label staat garant voor authenticiteit, oog voor detail, service en welzijn op z’n best met: bestemmingen van internationale faam en buitengewone omgevingen, inclusieve hoteldiensten, ruime appartementen die door interieurarchitecten werden ingericht, moderne uitrusting (wifi, internationale tv- kanalen), unieke diensten (Chef at home, levering van boodschappen aan de deur), en wellnessruimtes.

     

    De vijfsterrenclassificatie is een kwaliteitsgarantie voor steeds veeleisender en internationale klanten. 50 % van de klanten van Pierre & Vacances Premium komen immers uit het buitenland. Bovendien staat het merk garant voor kwaliteitsvol comfort van de uitrustingen, een uitstekende dienstverlening, respect voor het milieu en toegankelijkheid voor alle klanten.

     

    L'Amara in Avoriaz 1800, het knusse chaletgevoel

    Avoriaz is 100 % autovrij, de nieuwe Amarawijk, vlakbij de ingang van het skistation, 204 luxeappartementen, van 2 tot 6 kamers (tot 12 personen), gelegen aan de skipistes, volledig en luxueus uitgerust: flatscreens, iPod-docking station, Nespresso  koffiezetapparaat, kinderopvang voor 6 tot 12-jarigen, vrije toegang tot de wellnessruimte met verwarmd binnenzwembad, buitenterras, kinderbad en fitnessruimte en een Deep Nature Spa-ruimte door Algotherm met sauna en hamam.

     

    Le Village Arc 1950, een geslaagde mix van traditie en comfort, volledig autovrij dorp aan de voet van de Mont Blanc, 8 residenties met directe toegang tot de pistes 655 comfortabele appartementen, van studio’s tot 5-kamerappartementen (tot 10 personen), vrije toegang tot de wellness-ruimte met verwarmd binnenzwembad, sauna, hamam, bubbelbad en fitness zaal en een Deep Nature Spa-ruimte in samenwerking met Cinq Mondes.

    www.pierreetvacances.be  

     

     

    19-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er staat geen leeftijd ...

    Er staat geen leeftijd op een nieuwe look

     

     

     

    Bernard-Massard stak voor zijn verjaardag de handen grondig uit de mouwen. Het Luxemburgse merk is zelfs luid en duidelijk ‘er staat geen leeftijd op een nieuwe look’ daarom ook nieuwe etiketten, modernere capsules, een verjongd imago en tevens een gloednieuwe website.

     

    Met het nieuwe imago wil Bernard-Massard benadrukken hoe ‘bubbels’ ons vrolijk kunnen maken en het ideale gezelschap zijn om iedere overwinning, groot of klein te vieren. De kwaliteit, toegankelijkheid en authenticiteit van Bernard-Massard geven iedere gelegenheid een vleugje vrolijkheid en lichtheid en maakt ze onsterfelijk.

     

    Het bekende Luxemburgse huis blaast dit jaar 91 kaarsjes uit en is een authentieke Luxemburgse waarde die traditie en moderniteit weet te verzoenen. De mousserende wijnen worden volgens de ‘méthode traditionnelle’ gemaakt waarbij iedere fles een tweede gisting krijgt, gedraaid wordt, … Het resultaat is een wijn van hoge kwaliteit met overvloedige bubbels en een grote finesse, een bijna honderdjarige knowhow die nog steeds sprankelend jong is.

    19-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.muscat de noel

    De Muscat de Noël komt eraan!

     

     

     

    Goud als de zon, speels als de wind, geparfumeerd met citrus en wit fruit, is Muscat de Noël een wijn die de eerste koude heel wat aangenamer maakt.

     

    Terwijl je hem drinkt denk je in een druif te bijten, zomers en fris, maar putje winter en tegelijk de eerste Muscat van het jaar. Zijn delicate en ragfijne toetsen zijn hartverwarmend. Op basis van muscat d’alexandrie en muscat à petits grains verleidt hij door zijn knapperig zoetje, zijn fris karakter en intense aroma’s. In combinatie met desserten maar ook bij kazen en bepaalde soorten wit vlees doet hij het uitstekend.

    En aan 10°C geserveerd is hij het gedroomde aperitief. Kortom, Muscat de Noël is echt iets om naar uit te kijken en past perfect bij de eindejaarsfeesten.

     

    Tal van Muscats de Noël zijn vanaf 15 november te vinden bij je favoriete wijninvoerders, wijnhandels en wijnbars. Tijdens deze periode worden de Muscats de Noël in de schijnwerpers geplaatst met allerlei degustaties en promoties. De ideale gelegenheid om deze unieke wijnen te ontdekken of te herontdekken, karaktervol wijnplezier met een uitzonderlijke prijs-plezier-kwaliteitverhouding.

    Afspraak bij de Roussillon Partners: www.roussillonwines.be/partners.pl

    www.muscatdenoel.com/

     

     

    18-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malaysian airlines

     

     

    Malaysia Airlines wordt lid van oneworld op 1 februari 2013

     

     

     

    Op vrijdag 1 februari 2013 wordt Malaysia Airlines een volwaardig oneworld-lid. Hiermee zal de luchtvaartmaatschappij, die al tal van awards in de wacht sleepte, voortaan tot ’s werelds meest toonaangevende kwaliteitsalliantie behoren. De Maleisische nationale luchtvaartmaatschappij heeft toestemming gekregen om zich aan te sluiten na het succesvol afronden van een grondig onderzoek uitgevoerd door het centrale team van oneworld en door Qantas, dat het peterschap op zich heeft genomen.

     

    Hoewel het implementatieprogramma voor op schema ligt en een van de volgende weken voltooid kan worden, werd beslist om de officiële toetreding, wegens de vakantieperiode op het einde van het jaar en een aantal administratieve redenen, uit te stellen tot begin 2013. Malaysia Airlines zal vanaf 1 februari 2013 alle oneworld-diensten en -voordelen aanbieden. Het zal het tweede alliantielid zijn dat met de Airbus A380 vliegt, net zoals zijn oneworld-peter Qantas.

     

    Vanaf dat moment worden de frequent flyer-voordelen uitgebreid van de 2 miljoen leden van Enrich, het getrouwheidsprogramma van Malaysia Airlines, wanneer ze met een ander oneworld-lid vliegen (airberlin, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN Airlines, Qantas, Royal Jordanian, S7 Airlines en zo’n 25 andere aangesloten luchtvaartmaatschappijen). Dit geldt ook voor het verdienen en inwisselen van mijlen en het verdienen van tierstatus-punten wanneer met de andere alliantieleden gevlogen wordt. Enrich Platinum-kaarthouders krijgen de Emerald-status bij oneworld.  Enrich Gold wordt gelijkgesteld met oneworld Sapphire en Enrich Silver met oneworld Ruby.

     

    Vanaf 1 februari zullen de Enrich Platinum- en Gold- kaarthouders toegang krijgen tot de meer dan 550 lounges van de oneworld-leden. Hetzelfde geldt voor de Malaysia Airlines-passagiers, die in First en Business Class reizen. Vanaf 1 februari zullen ook de 125 miljoen frequent flyer-kaarthouders van de reeds gevestigde oneworld-carriers mijlen kunnen verdienen en verzilveren wanneer ze met Malaysia Airlines vliegen.

     

    Malaysia Airlines neemt al deel in Global Explorer, het rond-de-wereld-tarief dat wordt aangeboden door de oneworld-leden en enkele luchtvaartmaatschappijen die geen officieel lid zijn van de alliantie.  Vanaf 1 februari wordt het netwerk van Malaysia Airlines, dat meer dan 60 bestemmingen in bijna 30 landen telt, geïntegreerd in de alliantietarieven en commerciële producten van oneworld.

    De toetreding van Malaysia Airlines zal ervoor zorgen dat het alliantienetwerk in Zuidoost-Azië flink uitbreidt. Op de oneworld-kaart zullen er 14 nieuwe bestemmingen en een extra land (Brunei) bijkomen. Nog belangrijker is het versterken van de alliantie op het vlak van verbindingen tussen heel wat belangrijke zakensteden in Azië en in andere delen van de wereld.

     

    Dankzij de toetreding zal oneworlds wereldwijde dekking stijgen naar ruim 840 bestemmingen in 156 landen, met ongeveer 9.000 vluchten per dag. De gezamenlijke vloot van ongeveer 2.500 toestellen zal jaarlijks bijna 340 miljoen passagiers vervoeren en een omzet genereren van 110 miljard dollar. Met de kandidaat-oneworld-leden Qatar Airways en Sri Lankan Airlines erbij zal het alliantienetwerk 856 bestemmingen in 159 landen bestrijken.

     

    Momenteel vliegen drie oneworld-leden naar Maleisië: Cathay Pacific, Japan Airlines en Royal Jordanian vliegen naar Kuala Lumpur, Cathay Pacific vliegt ook naar Penang en Dragonair, de  regionale carrier van Cathay, naar Kota Kinabalu.

    18-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sunny cars

    Sunny Cars klaar voor de winter met WT pakket

     

     

     

    Sunny Cars, internationaal bemiddelaar in autohuur, biedt voor landen waar winterbanden verplicht zijn in de wintermaanden een speciaal  WT-servicepakket aan. Daarbij zijn naast alle verzekeringen ook de winterbanden in de prijs inbegrepen. Dit geheel in lijn met de standaard all-inclusive formule van de autohuurbemiddelaar.  Het WT-pakket is tijdens het boekingsproces te herkennen aan de toevoeging ‘WT’ aan het all-inclusive servicepakket en wordt aangeboden in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland.

     

    Hans Knottnerus, General Manager voor Nederland en België: “Steeds meer wintersporters kiezen ervoor om naar hun bestemming te vliegen en vanaf de luchthaven met een huurauto verder naar het wintersportgebied te rijden. Om ervoor te zorgen dat deze huurders ter plaatse niet te maken krijgen met extra kosten voor de verplichte winterbanden, hebben we het WT-pakket samengesteld. Transparant en geen verrassingen achteraf, net zoals ons standaard all-inclusive tarief waarbij alle verzekeringen zijn inbegrepen. Als specialist in autohuur weet Sunny Cars als geen ander in welke landen een winteruitrusting verplicht is en zo ook haar klanten navenant adviseren en de juiste benodigdheden aanbieden.”

     

     

    17-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    16-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.er staat geen leeftijd ..

    Er staat geen leeftijd op een nieuwe look

     

     

     

    Bernard-Massard stak voor zijn verjaardag de handen grondig uit de mouwen. Het Luxemburgse merk is zelfs luid en duidelijk ‘er staat geen leeftijd op een nieuwe look’ daarom ook nieuwe etiketten, modernere capsules, een verjongd imago en tevens een gloednieuwe website.

     

    Met het nieuwe imago wil Bernard-Massard benadrukken hoe ‘bubbels’ ons vrolijk kunnen maken en het ideale gezelschap zijn om iedere overwinning, groot of klein te vieren. De kwaliteit, toegankelijkheid en authenticiteit van Bernard-Massard geven iedere gelegenheid een vleugje vrolijkheid en lichtheid en maakt ze onsterfelijk.

     

    Het bekende Luxemburgse huis blaast dit jaar 91 kaarsjes uit en is een authentieke Luxemburgse waarde die traditie en moderniteit weet te verzoenen. De mousserende wijnen worden volgens de ‘méthode traditionnelle’ gemaakt waarbij iedere fles een tweede gisting krijgt, gedraaid wordt, … Het resultaat is een wijn van hoge kwaliteit met overvloedige bubbels en een grote finesse, een bijna honderdjarige knowhow die nog steeds sprankelend jong is.

    16-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valrhona 90
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    VALRHONA 1922-2012 :

    90 jaar van uitmuntendheid, passie en betrokkenheid.

     

     

     

    Om het 90-jarig bestaan te vieren, biedt de chocolaterie van Tain L'Hermitage een speciale verzameleditie aan van haar box Equinoxe, met heerlijke zoetigheden : amandelen en hazelnoten gehuld in pure en melkchocolade.  De verpakking is speciaal ontworpen voor deze viering en geeft de fundamentele waarden van het merk weer met een prachtig warm gouden "vintage" logo.

     

    Bij Valrhona wordt Uitmuntendheid hoog in het vaandel gedragen; het merk houdt zich vast aan hoge eisen en een uitstekende kwaliteit. Het uitzonderlijke, de cultuur van smaak en de creativiteit zijn leidend in het handelen en bedoeld om de klanten, professionele culinaire professionals en fijnproevers over de hele wereld, te betoveren.

       

    De Passie wordt vooral gekenmerkt door de liefde voor het vak en voor chocolade. Deze passie is de bron van creativiteit die men samen wil beleven, overdragen en voort laten bestaan door het Ecole du Grand Chocolat, de Stichting, de Chocoladestad en al onze teams, wereldwijd.


    De Betrokkenheid: we voelen ons verbonden met ons werk en verantwoordelijk voor het succes van de onderneming als het gaat om mens en hulpbronnen binnen de plantages, onze chocolaterie, en in al ons handelen. Deze dagelijkse betrokkenheid stelt ons in staat de beste materialen voor chocolade te bieden om steeds beter in te spelen op de wensen van onze klanten en voorop te lopen in de wereldwijde gastronomie.

     

    Valrhona levert al sinds 1922 een uitzonderlijke chocolade, gemaakt door en voor banketbakkers. Valrhona zet al haar expertise, haar veeleisendheid en haar passie in ten behoeve van professionals in de gastronomie. Als pionier op het vlak van inspiratie, smaak, creaties, service en verantwoordelijkheid innoveert Valrhona op al deze gebieden.  Vandaag meer dan ooit wil het Maison Valrhona, innovatie in de schijnwerpers zetten, ter ere van de lancering van Dulcey, de eerste blonde chocolade ter wereld, gemaakt na 8 jaar onderzoek.

     

    16-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs