Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    16-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.er staat geen leeftijd ..

    Er staat geen leeftijd op een nieuwe look

     

     

     

    Bernard-Massard stak voor zijn verjaardag de handen grondig uit de mouwen. Het Luxemburgse merk is zelfs luid en duidelijk ‘er staat geen leeftijd op een nieuwe look’ daarom ook nieuwe etiketten, modernere capsules, een verjongd imago en tevens een gloednieuwe website.

     

    Met het nieuwe imago wil Bernard-Massard benadrukken hoe ‘bubbels’ ons vrolijk kunnen maken en het ideale gezelschap zijn om iedere overwinning, groot of klein te vieren. De kwaliteit, toegankelijkheid en authenticiteit van Bernard-Massard geven iedere gelegenheid een vleugje vrolijkheid en lichtheid en maakt ze onsterfelijk.

     

    Het bekende Luxemburgse huis blaast dit jaar 91 kaarsjes uit en is een authentieke Luxemburgse waarde die traditie en moderniteit weet te verzoenen. De mousserende wijnen worden volgens de ‘méthode traditionnelle’ gemaakt waarbij iedere fles een tweede gisting krijgt, gedraaid wordt, … Het resultaat is een wijn van hoge kwaliteit met overvloedige bubbels en een grote finesse, een bijna honderdjarige knowhow die nog steeds sprankelend jong is.

    16-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valrhona 90
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    VALRHONA 1922-2012 :

    90 jaar van uitmuntendheid, passie en betrokkenheid.

     

     

     

    Om het 90-jarig bestaan te vieren, biedt de chocolaterie van Tain L'Hermitage een speciale verzameleditie aan van haar box Equinoxe, met heerlijke zoetigheden : amandelen en hazelnoten gehuld in pure en melkchocolade.  De verpakking is speciaal ontworpen voor deze viering en geeft de fundamentele waarden van het merk weer met een prachtig warm gouden "vintage" logo.

     

    Bij Valrhona wordt Uitmuntendheid hoog in het vaandel gedragen; het merk houdt zich vast aan hoge eisen en een uitstekende kwaliteit. Het uitzonderlijke, de cultuur van smaak en de creativiteit zijn leidend in het handelen en bedoeld om de klanten, professionele culinaire professionals en fijnproevers over de hele wereld, te betoveren.

       

    De Passie wordt vooral gekenmerkt door de liefde voor het vak en voor chocolade. Deze passie is de bron van creativiteit die men samen wil beleven, overdragen en voort laten bestaan door het Ecole du Grand Chocolat, de Stichting, de Chocoladestad en al onze teams, wereldwijd.


    De Betrokkenheid: we voelen ons verbonden met ons werk en verantwoordelijk voor het succes van de onderneming als het gaat om mens en hulpbronnen binnen de plantages, onze chocolaterie, en in al ons handelen. Deze dagelijkse betrokkenheid stelt ons in staat de beste materialen voor chocolade te bieden om steeds beter in te spelen op de wensen van onze klanten en voorop te lopen in de wereldwijde gastronomie.

     

    Valrhona levert al sinds 1922 een uitzonderlijke chocolade, gemaakt door en voor banketbakkers. Valrhona zet al haar expertise, haar veeleisendheid en haar passie in ten behoeve van professionals in de gastronomie. Als pionier op het vlak van inspiratie, smaak, creaties, service en verantwoordelijkheid innoveert Valrhona op al deze gebieden.  Vandaag meer dan ooit wil het Maison Valrhona, innovatie in de schijnwerpers zetten, ter ere van de lancering van Dulcey, de eerste blonde chocolade ter wereld, gemaakt na 8 jaar onderzoek.

     

    16-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hennssy very special
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hennessy Very Special

     

     

     

     

    Hennessy Very Special is helemaal Hennessy – de cognac staat volledig in het teken van kunstige combinaties en wordt gekenmerkt door een unieke stijl, die smeuïge en krachtige toetsen met elkaar verenigt.

     

    Om deze ‘Hennessy Very Special’ te decoreren ging de firma op zoek naar artistieke gevoeligheid en belandde bij Futura 2000. Futura 2000 en Hennessy delen dezelfde passie voor kunst en functionaliteit, die samensmelten in één geheel. Futura 2000 zocht inspiratie in het warme kleurenpalet van cognac. Hij verwerkte er abstracte atoomvormen in – kenmerkend voor zijn werk – en gebruikte zijn bekende, typische stijl voor deze nieuwe ervaring.

     

    Voor Hennessy is de kenmerkende visuele identiteit en artistieke gevoeligheid van Futura 2000 – met zijn gedurfde kleuren, lijnen en vormen – belangrijk, en ietwat vertrouwd. Net als Hennessy heeft Futura 2000 immers zijn eigen stijl, die uitblinkt dankzij een uniek karakter en een flinke dosis creativiteit.

     

    TASTING NOTES

    De kracht van mengelingen: Hennessy Very Special verenigt een intens, fruitig aroma met smeuïge, houtachtige noten. In de mond komen krachtige smaken vrij die doen denken aan gegrilde amandel, geaccentueerd door frisse en spontane druiventoetsen. De bijzondere smaak is te danken aan een zorgvuldige selectie van de meest intense eaux-de-vie, die met zorg in houten vaten worden gefermenteerd en vervolgens met zorg en passie worden gemengd.

    Hennessy Very Special is het resultaat van een nauwgezet proces, met een unieke stijl die de knowhow van Hennessy perfect weerspiegelt.

     

    Hennessy Very Special: puur, op ijs of gemengd met andere smaken, is puur genot, boordevol levendige aroma’s, die uitdeinen in een onvergetelijke smaakervaring.

    Hennessy Very Special Limited Edition by Futura 2000 is beschikbaar vanaf januari

    2013 bij de betere wijnhandelaar.

    16-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    15-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duinkerke regionale cultuurstad

    Duinkerke Regionale Cultuurstad 2013

     

     

    Het Noord-Franse Duinkerke, op een steenworp van de Belgische grens, wordt in 2013 Regionale Cultuurstad. Duinkerke 2013 kondigt zich aan met een interessant  programma voor klein en groot, met een brede waaier aan activiteiten waarbij alle culturele disciplines aan bod komen.

     

    Na bijna 3 maanden carnaval vieren is het op 6 april 2013 opnieuw feest in Duinkerke want dan vindt de feestelijke aftrap plaats van ‘Dunkerque, capitale régionale de la culture 2013’. Het wordt een dag met concerten, opening van tentoonstellingen (in het Havenmuseum, het LAAC en het ‘Musée des Beaux Arts’). De feestelijke sfeer zal vanuit het centrum uitdeinen naar alle buurten van de stad met oa vuurwerk.  De in het kader van het inzetten van dit culturele jaar voorziene activiteiten zullen de bezoeker meteen de kans geven om de veelzijdigheid van Duinkerke en zijn regio te ontdekken: de musea, de winkelmogelijkheden, de haven, de stranden, de rijke gastronomie én niet te vergeten de gastvrije bevolking.

     

    Het maritieme aspect komt aan bod met onder andere een unieke tentoonstelling over reistekeningen in het havenmuseum en van 30 mei tot 2 juni 2013 komen vervolgens de grootste zeilschepen van de wereld naar Duinkerke: een niet te missen event dat gepaard gaat met concerten en ander vermaak. Er zijn enkele bekende zeilschepen van de partij zoals de Russische Kruzenshtem, het  tweede grootste zeilschip ter wereld , en de driemaster Artemis. Op de havenkaaien zal het er feestelijk aan toe gaan, met zeemansliederen, fanfares en tal van artiesten die zich laten inspireren door het zeemansleven. Er komt ook een ‘ Festival des Ecrans de la Mer’. Kortom, wie droomt van imposante viermasters, van zeilen over de wereldzeeën of met beide voeten aan de wal wenst te reizen trekt dan naar deze cultuurstad.

     

    Om  een mengeling van fanfares en orkesten uit binnen- en buitenland te zien moet je op 22 en 23 juni 2013 naar Duinkerke voor Suenos del Mundo. Op 7 juli 2013 trekt ‘Le Grand Voyage’ door de straten van de stad, een grote parade met regionale en internationale deelnemers. De ganse zomer beloofteen super aanbod aan feestelijke evenementen met muziek, theater en kunst in al zijn aspecten . Er wordt trouwens nog een feestelijk tandje bijgezet op 9 en 10 november 2013 met ‘The World Street Dance’, een wereldkampioenschap hip-hop.

     

    Dit zijn maar enkele van vele evenementen naar aanleiding van Duinkerke Regionale Cultuurstad 2013. Voor meer informatie ga naar: www.dunkerquegrandlittoral.org en www.nordpasdecalais.fr - www.dunkerque-tourisme.fr

    15-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    14-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Green Pan gaat electrisch

    GreenPanTM gaat elektrisch met de Steak King Grill

     

     

     

    De revolutionaire antikleeftechnologie van GreenPanTM heeft vandaag haar nut bewezen als gezond alternatief voor de klassieke antiaanbaklaag. Na een complete designreeks potten en pannen, verlegt het Belgische merk nu zijn culinaire grenzen met de Steak King Grill. Geen stukje vlees of vis, panini of groenten die nog veilig zijn voor deze elektrische contactgrill!

     

    Vijf jaar geleden lanceerde GreenPanTM de nieuwe antikleeftechnologie ThermolonTM op de Belgische markt. Een revolutie, want dankzij deze slimme antiaanbaklaag kan je gezond, economisch én ecologisch koken. Vandaag brengt GreenPanTM een elektrisch vervolg op zijn designreeks potten en pannen met de Steak King Grill, met twee grillplaten die voorkomen dat ingrediënten blijven kleven.

     

    Deze grill van 2000 Watt heeft een extra groot bakoppervlak (36 x 26,5 cm) zodat je makkelijk een volledige maaltijd kan bereiden. Het ingebed verwarmingselement zorgt voor een maximale warmteoverdracht waardoor de grill sneller opwarmt en je de ingrediënten dus ook sneller kan bakken.

    Dankzij de perfecte antikleefeigenschappen hoef je je trouwens geen zorgen te maken over het reinigen. Met een vochtige doek of keukenrol en wat afwasmiddel zijn de grillplaten in een handomdraai proper. Na gebruik zet je de grill verticaal, zo neemt hij weinig plaats in.

     

    De Steak King Grill kreeg een duidelijke aanduiding van temperatuur en instellingen. Wil je een stukje vlees of wat groenten kort dichtschroeien of grillen? Kies dan voor de ‘Sear’-functie (tot 230°C). Nadien kan je je vlees verder laten garen op ‘Medium’-temperatuur (tot 160°C). De Sear-functie is ook handig wanneer het écht snel moet gaan. Zo kan je bijvoorbeeld perfect diepgevroren dunne stukken vlees en gevogelte bereiden!

    Voor panini’s, croque-monsieurs, voorgekookte aardappelen... is de ‘High’-instelling ideaal (tot 200°C). Om je bereiding warm te houden of om je vlees traag te laten garen, gebruik je dan weer ‘Low’ (tot 100°C). Kortom, de perfecte temperatuur voor elke bereiding!

     

    De Steak King Grill – in stijlvol rood – blinkt ook uit in gebruiksgemak met drie hoogtestanden voor het deksel. Handig om de perfecte hamburger te bereiden en daarop een stukje kaas te laten smelten! Dankzij de dikke rillen kan je vetstof en etensrestjes makkelijk opvangen in het afneembare afdruipbakje. Ook qua veiligheid en gezondheid scoort de Steak King Grill. Hij is namelijk C-UL/GS goedgekeurd en heeft een groot handig handvat dat koel blijft tijdens het grillen. De grill bevat ook geen PTFE of PFOA, lood of cadmium.

    In de Benelux exclusief verdeeld door Demeyere www.demeyere.be

     





    14-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Center parcs jungle dicht bij huis

    Wakker worden in de jungle dicht bij huis?

    Ontdek het in Center Parcs Het Heijderbos

     

     

     

    Voortaan is het mogelijk om te overnachten in een Sumatraanse jungle in de Benelux. Op Center Parcs Het Heijderbos (Nederland) is de Jungle Lodge geopend en de gasten kunnen, dankzij dit unieke concept, overnachten in een authentieke Cabana te midden van 40 verschillende exotische diersoorten en meer dan 250 soorten planten en bomen. Een échte jungle ervaring zonder urenlang in het vliegtuig te hoeven zitten…

     

    Wat kunnen gasten die kiezen voor het Jungle Lodge arrangement verwachten? De sensatie van een avontuurlijke nacht begint al bij aankomst, gasten ontvangen namelijk een rugzak met daarin een zaklamp, speciale informatie & opdrachten voor kinderen en een kaart van de Jungle Dome. Vervolgens kan de Jungle worden verkend en de Cabana worden ontdekt: ‘back to basic’ maar wel uitgerust met zeer comfortabele bedden, handdoeken en een goedgevulde picknickmand. Een speciale Ranger staat klaar om de gasten welkom te heten en van uitleg te voorzien over het verblijf en de verschillende opdrachten zoals persoonlijke amuletten maken en drinken uit afgesneden bamboestammen. ’s Avonds, als de Jungle Dome exclusief geopend is voor de bezoekers die in de Cabana’s overnachten, is er een diner in de vorm van een exotische BBQ voorzien. Een compleet ontbijt, geleverd op het terras van de Cabana’s, zit ook bij het arrangement inbegrepen.

     

    Voor Jean Henkens, bioloog en landschapsarchitect van Center Parcs, draait dit concept om het delen van unieke ervaringen: "Als bioloog van Center Parcs ben ik vaak op expeditie in de mooiste en meest fascinerende jungles over heel de wereld. Ik breng dan de avond en de nacht door onder enorme tropische bomen en overal om me heen is er leven. Dankzij de authentieke Jungle Cabana’s die we in de Jungle Dome van Het Heijderbos, een échte jungle, hebben gebouwd kun je nu als gast die geweldige avond– en nachtervaringen beleven zoals dat alleen kan op plekken waar de natuur iets sterker is dan mensen."

     

    Volgens Paul Geraeds, Director Marketing Center Parcs Europe, staat Center Parcs altijd garant voor het creëren van unieke vakantie-ervaringen: “Na de introductie van Boomhuizen en Woonboten is dit wel de meest bijzondere woonvorm. Wakker worden met flamingo's en roodsnaveltoekans, dat is zonder meer een onvergetelijke ervaring."

    www.centerparcs.be

     

    14-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    13-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prehistorisch diner

    Laatste Brusselicious Dinner:

    PREHISTORISCH DINER in het Museum voor Natuurwetenschappen

     

     

    VisitBrussels en Brusselicious presenteren een reis door de tijd met het laatste themadiner van het fijnproeversjaar 2012, op 22 en 23 november in het Museum voor Natuurwetenschappen.

    Op de nieuwe tentoonstelling 'Prehistorie - Do it Yourself!' van het Museum voor Natuurwetenschappen maken bezoekers kennis met het dagelijks leven van de prehistorische mens en kunnen ze zelf aan slag om werktuigen te maken, huiden te looien, bizons te jagen en vuur te maken... 'op zijn prehistorisch'!

     

    Maar hoe zit het eigenlijk met de voedingspraktijk van onze voorouders? Wat aten zij? Hoe aten zij? En hoe smaakte dat? Het Prehistorisch Diner biedt heel wat antwoorden op deze vragen. De kookmethodes zijn geëvolueerd maar de ingrediënten van het diner waren destijds al bekend en de disgenoten zullen de maaltijd gebruiken in onmiskenbaar prehistorische omstandigheden. Na een 'prehistodrink' en een bezoek aan de tentoonstelling gaan de hongerige would-be prehistorici aan tafel in een rotsige -maar comfortabele- omgeving voor het eigenlijke diner.

     

    PRAKTISCH: PREHISTORISCH DINER - Museum voor Natuurwetenschappen, Vautierstraat 29, 1000 Brussel, op 22 en 23 november om 18u30.  Prijs: 45 € per persoon (excl. reservatiekosten) voor de hele avond : cocktail, diner, dranken, én toegang tot de tentoonstelling. Dress Code: goedzittende en praktische kleding voor een reis door de tijd. 

    www.visitbrussels.be

     

    13-11-2012 om 21:30 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hennessy very special
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hennessy Very Special limited Edition by Futura 2000

     

     

     

    Achter de naam Futura 2000 schuilt een internationaal gerenommeerde graffitikunstenaar, een man die zijn tijd steeds vooruit is geweest. Futura 2000’s carrière begon in de jaren zeventig in New York, waar zijn werk meteen in het oog sprong dankzij het gebruik van kleuren en lijnen, zijn dynamische creaties en zijn onuitputtelijke energie. Andere graffitikunstenaars lieten overal hun naam achter, maar Futura 2000 lag aan de basis van een beweging gebaseerd op een individuele stijl. Vandaag is hij een van de meest herkenbare en dynamische graffitikunstenaars ter wereld. Zijn originele parcours heeft hem flink wat succes opgeleverd, maar Futura 2000 blijft steevast zijn eigen visie volgen en verder ontwikkelen.

     

    Dat maakt Futura 2000 dan ook de ideale partner van Hennessy. “Ik heb de vorige samenwerkingen van Hennessy met kunstenaars gevolgd en bewonderd, en toen me werd voorgesteld om deel te nemen aan dit initiatief, was ik echt verrast en geflatteerd,” aldus Futura 2000. “Zo veel mogelijkheden, zo veel inspiratie. Voor dit project wilde ik iets volkomen unieks en oprechts creëren. Ik denk dat het resultaat zowel de fles als de cognac vervolledigt. Als visueel object heeft het zijn plaats in mijn artistieke wereld. Dit was echt een groots creatief avontuur.”

     

    Futura 2000 en Hennessy delen dezelfde passie voor kunst en functionaliteit, die samensmelten in één geheel. Futura 2000 zocht inspiratie in het warme kleurenpalet van cognac. Hij verwerkte er abstracte atoomvormen in – kenmerkend voor zijn werk – en gebruikte zijn bekende, typische stijl voor deze nieuwe ervaring. “Voor mij begint

    een creatie met inspiratie, die ik aanpas aan mijn werkwijze. Het is als het ware een wandeling door de kunst naar een nieuwe wereld,” legt hij uit. “Voor mij is er nooit een eindbestemming. In het leven stel ik me steeds tot doel om verder te groeien, voortdurend uitdagingen aan te gaan, nieuwsgierig te blijven en te ontdekken welke spannende avonturen me te wachten staan. Dat is mijn passie.”

     

    Voor Hennessy is de kenmerkende visuele identiteit en artistieke gevoeligheid van Futura 2000 – met zijn gedurfde kleuren, lijnen en vormen – belangrijk, en ietwat vertrouwd. Net als Hennessy heeft Futura 2000 immers zijn eigen stijl, die uitblinkt dankzij een uniek karakter en een flinke dosis creativiteit.

     

    Leonard McGurr, beter bekend als Futura 2000, is een kunstenaar die in 1955 geboren werd in New York. In zijn tienerjaren werd hij graffitikunstenaar – hij versierde openbare ruimten en metrostellen. Als pseudoniem koos hij Futura 2000 en als logo originele kleine pijltjes die vooruit wijzen en een voorwaartse beweging symboliseren. Futura 2000 werd bekend in 1980 toen hij metrostel nummer 5 in New York bespoot. De kunstwereld was meteen in de ban van zijn vooruitstrevende, abstracte en expressionistische stijl, die al gauw bekend werd onder de naam ‘street art’.

     

    Een jaar later werd Futura 2000 op de internationale kunstscène gekatapulteerd dankzij zijn live graffitivoorstellingen tijdens de Europese toer van de Britse punkrockgroep The Clash. Kort daarna stelde Fun Gallery in New York zijn werk tentoon naast dat van andere rijzende sterren uit die tijd, zoals Jean-Michel Basquiat en Keith Haring. Futura 2000 verlegt al dertig jaar zijn grenzen op het gebied van schilderen, grafisch ontwerp, beeldhouwkunst en fotografie. Onlangs werd zijn werk tentoongesteld in de galerij van Jérôme de Noirmont in Parijs en deze lente nam hij deel aan de tentoonstelling ‘Daydreaming with…’ in Hongkong. Futura 2000 woont en werkt in Brooklyn, New York.

     

    Om zijn gelimiteerde Hennessy Very Special te creëren ging Futura 2000 eenvoudigweg uit van cognac. “Ik wilde iets unieks creëren, en dat heeft uiteraard een invloed gehad op de kleuren die ik heb gekozen,” aldus de kunstenaar. Futura 2000 stelde een palet samen van warme kleuren die elkaar aanvullen, met als basis een amberkleurige aardetint. Geeltinten illustreren de draaibeweging van cognac in een glas. In zijn eigen stijl, geïnspireerd op sciencefiction, verwerkte hij ook elementen uit de geschiedenis van Hennessy, zoals het embleem – een hand die een wapen vastgrijpt. Ze gaan moeiteloos samen in felrode en elektrisch blauwe atoomvormen. Hoewel ze een stuk kleiner zijn dan de achtergronden waarop Futura 2000 gewoonlijk werkt, heeft elk van de vijf elementen van de Very Special-fles – de etiketten vooraan, achteraan en op de hals van de fles, en de dop en de kurk – Futura 2000 ertoe aangezet om de ruimte vanuit een nieuw perspectief te bekijken en zijn abstracte stijl en kenmerkende motieven in een nieuw jasje te stoppen.

    “Sommige van de kleine elementen op het etiket zijn traditionele Futura 2000-afbeeldingen. Ze maken deel uit van mijn ‘grafisch arsenaal’,” aldus de kunstenaar. “Ik zou ze niet als ‘complex’ beschrijven, maar eerder als ‘anders’. Als je een fles voor een van mijn werken plaatst, dan krijg je als het ware een dialoog tussen de twee. Op zich is de fles dan weer een voorwerp om te koesteren, dat deel kan gaan uitmaken van je leven.”

     

    Hennessy Very Special is helemaal Hennessy – de cognac staat volledig in het teken van kunstige combinaties en wordt gekenmerkt door een unieke stijl, die smeuïge en krachtige toetsen met elkaar verenigt.

     

    TASTING NOTES

    De kracht van mengelingen: Hennessy Very Special verenigt een intens, fruitig aroma met smeuïge, houtachtige noten. In de mond komen krachtige smaken vrij die doen denken aan gegrilde amandel, geaccentueerd door frisse en spontane druiventoetsen.

     

    In ware Hennessy-stijl…Hennessy Very Special is het resultaat van een nauwgezet proces, met een unieke stijl die de knowhow van Hennessy perfect weerspiegelt. De bijzondere smaak is te danken aan een zorgvuldige selectie van de meest intense eaux-de-vie, die met zorg in houten vaten worden gefermenteerd en vervolgens met zorg en passie worden gemengd.

     

    Een onvergetelijk moment: Puur, op ijs of gemengd met andere smaken, dit is puur genot. Laat je verleiden door de levendige aroma’s, voor een onvergetelijke smaakervaring.

    Hennessy Very Special Limited Edition by Futura 2000 is beschikbaar vanaf januari

    2013 bij de betere wijnhandelaar.


    Hennessy Very Special

     

     

     

     

    Hennessy Very Special is helemaal Hennessy – de cognac staat volledig in het teken van kunstige combinaties en wordt gekenmerkt door een unieke stijl, die smeuïge en krachtige toetsen met elkaar verenigt.

     

    Om deze ‘Hennessy Very Special’ te decoreren ging de firma op zoek naar artistieke gevoeligheid en belandde bij Futura 2000. Futura 2000 en Hennessy delen dezelfde passie voor kunst en functionaliteit, die samensmelten in één geheel. Futura 2000 zocht inspiratie in het warme kleurenpalet van cognac. Hij verwerkte er abstracte atoomvormen in – kenmerkend voor zijn werk – en gebruikte zijn bekende, typische stijl voor deze nieuwe ervaring.

     

    Voor Hennessy is de kenmerkende visuele identiteit en artistieke gevoeligheid van Futura 2000 – met zijn gedurfde kleuren, lijnen en vormen – belangrijk, en ietwat vertrouwd. Net als Hennessy heeft Futura 2000 immers zijn eigen stijl, die uitblinkt dankzij een uniek karakter en een flinke dosis creativiteit.

     

    TASTING NOTES

    De kracht van mengelingen: Hennessy Very Special verenigt een intens, fruitig aroma met smeuïge, houtachtige noten. In de mond komen krachtige smaken vrij die doen denken aan gegrilde amandel, geaccentueerd door frisse en spontane druiventoetsen. De bijzondere smaak is te danken aan een zorgvuldige selectie van de meest intense eaux-de-vie, die met zorg in houten vaten worden gefermenteerd en vervolgens met zorg en passie worden gemengd.

    Hennessy Very Special is het resultaat van een nauwgezet proces, met een unieke stijl die de knowhow van Hennessy perfect weerspiegelt.

     

    Hennessy Very Special: puur, op ijs of gemengd met andere smaken, is puur genot, boordevol levendige aroma’s, die uitdeinen in een onvergetelijke smaakervaring.

    Hennessy Very Special Limited Edition by Futura 2000 is beschikbaar vanaf januari

    2013 bij de betere wijnhandelaar.

    13-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mosterd by Satub

     

    Staub heeft de herfst stijlvol ingezet met een nieuwe kleur: mosterdgeel. Een heldere tint die gezelligheid in de keuken brengt en je najaarsstoofpotje nog onweerstaanbaarder maakt. Bovendien trekt Staub de culinaire waaier verder open met de introductie van lage ronde cocottes.

     

    Voor zijn nieuwe tint mosterd liet Staub zich inspireren door de natuur en door groenten uit de moestuin. Mosterdgeel is dan ook een fijnproeverskleur, helder, opgewekt en gezellig. En zo krijgt het bestaande assortiment van zeven kleuren (zwart, grafietgrijs, kers, donkerblauw, aubergine, grenadine en basilicum) er een pittig accent erbij. Het nieuwe mosterdkleurige email is trouwens een knap staaltje vakmanschap, gebaseerd op de unieke kleurenkennis van Staub. Net als alle andere cocottes hebben de mosterdkleurige modellen ook de speciale geëmailleerde binnenlaag. De deksels hebben aan de binnenkant ‘picots’: dopjes die zorgen voor een permanente en gelijkmatige bevochtiging tijdens de bereiding. De picots herverdelen de condensatie die zich in de cocotte vormt en laten het ‘regenen’, terwijl in de meeste kookpotten de condensatie gewoon van de zijkant afloopt. Het verschil proef je alvast: mals vlees, zachte groenten, intense aroma’s én een voedingswaarde

    die behouden blijft.

     

    De collectie ‘Mosterd by Staub’ omvat ronde en ovale cocottes, in verschillende afmetingen. Van een aantrekkelijk gepresenteerd voorgerechtje tot een winterse stoofpot voor de hele familie!

    Niet alleen de traditionele cocottes zijn beschikbaar in deze nieuwe mosterdkleur, ook de nieuwe lage ronde cocotte van 26 cm kan je o.a. in deze nieuwe kleur verkrijgen. Deze lage versie, met een inhoud van 3,8 liter, is ideaal voor het bereiden van kleinere stoof- en suddergerechten. Je kan je vlees mooi aankorsten en je groenten goed aanstoven op de brede bodem van 26 cm. Dankzij de kleinere inhoud is de lage cocotte sneller gevuld en wordt de warmte nog beter vastgehouden. De lage cocotte is beschikbaar in de nieuwe kleur mosterd maar ook in zwart, grafietgrijs, donkerblauw en kers.

     

    Staub, een Frans merk in Duitse handen en met een Belgische verdeling. Het merk, dat in 1974 in de Elzas werd opgericht door Francis Staub, wordt wereldwijd verdeeld in ruim 50 landen. Het bedrijf is vandaag dan ook uitgegroeid tot een belangrijke speler in geëmailleerd gietijzeren kookgerei. Alle producten en subtiele kleurtinten zijn bedacht door Francis Staub en worden in Frankrijk vervaardigd volgens een aloud savoir-faire.

     

    Want sinds de creatie van de eerste ‘cocottes’ in 1974, heeft Staub maar één ambitie: perfectie nastreven. Staub ontwerpt hoogwaardige keukenartikelen die aanleunen bij het traditionele én het moderne, met een vooruitstrevende technologische kennis. Kortom, een internationaal voorkeurmerk dat perfect past bij de kwaliteitsproducten in roestvrij staal van Demeyere.

    www.demeyere.be / www.staub.fr





    13-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eau de villée
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eau de Villée

     

     

     

    De distilleerderij van Biercée is bekend om de passie waarmee ze al jaren uitpakt en met diezelfde passie traditie en moderniteit weet te verzoenen. Alleen al de flessen lokken en verleiden de blikken met hun zuivere stijlrijke en moderne lijnen.

     

    Maar het gaat uiteraard ook om de inhoud: de ongeziene en superieure kwaliteit die de meest veeleisende gastronomen laat genieten. Een wijs en nobel evenwicht dat zelfs de artistieke wereld bekoort. De uitgave van een eerste limited edition van haar beroemde Eau de Villée kende vorig jaar een behoorlijk succes. Voor de tweede limited edition vroeg de distilleerderij het Brusselse collectief ‘Hell’o Monsters’ om haar topproduct in een bijzonder kleedje te stoppen.

     

    Dit collectief dat bestaat uit drie jonge Belgische talenten, bedacht een nieuw kleedje dat het likeur op het lijf is geschreven: fris, evenwichtig en licht. Het evenwicht blijkt uit de structuur van de tekening van draden die zorgen voor stabiliteit tussen de elementen, de lichtheid wordt uitgebeeld door de behendigheid van de personages op de koorden, die ook het frivole karakter aanbrengen, de frisheid tenslotte komt dan weer van de mengeling van de kleuren en tinten die variëren tussen warm en koud. Het resultaat is een harmonie die bruist van frisheid en lichtheid en Eau de Villée alle eer bewijst. De nieuwe fles, richtprijs 26.80€ is beschikbaar voor de eindejaarsfeesten.

    12-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nocturne van de Zavel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De vierdaagse ‘Nocturnes van De Zavel’ worden feeërieker, muzikaler en gastronomischer dan ooit 

     

    De vzw ‘Zavel, Kunst- & Handelswijk’ organiseert met ‘DE NOCTURNES VAN DE ZAVEL’ ook dit jaar een feestelijk vierdaags evenement op de Grote Zavel van 29 november t/m 2 december. Omdat 2012 tevens is uitgeroepen tot ‘Jaar van de Gastronomie’ werd voor deze editie een samenwerkingsverband gesloten met VISITBRUSSELS, de drijvende kracht achter Brusselicious.  De Grote Zavel, een plein dat op een gewone dag al méér dan een bezoekje waard is dankzij de schitterende architectuur en stijlvolle eet- en drankgelegenheden, zal er die dagen nog mooier uitzien.

     

    De Grote Zavel zal omgetoverd worden in een surrealistisch woud van 35 ‘designkerstbomen’. Geen decoratie van echte kerstbomen dus, maar een parcours van unieke creaties uit diverse materialen, ontwikkeld door studenten design van de Nationale Hogeschool voor Beeldende Kunsten van La Cambre. Er worden 4 prijzen uitgereikt door 4 verschillende jury’s waaronder het publiek. De 4 winnende ‘kerstbomen’ worden op zaterdagavond 1 december publiek geveild voor het goede doel. Verder zijn er drankjes en overheerlijke hapjes in talrijke stijlvolle kerstchalets. En feeërieke kerstverlichting in de wijk zal het plaatje compleet maken. 

     

    In de stands laten verschillende bekroonde chefs hun creaties zien, ‘street food’ volledig in het teken van de eindejaarsfeesten. Een niet te missen kans dus om kennis te maken met de meest populaire culinaire creaties en trends van dit ogenblik. Ze worden aangeboden als makkelijk te degusteren fingerfood voor slechts 8 euro. De aanwezige 12 topchefs zijn: Laurent et Vincent Folmer, Pascal Devalkeneer, Yves Mattagne, Alex Malaise, Laury Zioui, Nicolas Darnauguilhem, Nicolas Scheidt, Sang-Hoon Degeimbre, Stefan Jacobs et Romain Mouton, Julien Burlat, Giovanni Bruno, Damien Bouchery.

     

    Overdag en ’s avonds worden op het centrale podium diverse klassieke concerten

    (operazang/muziekensembles) georganiseerd. Er treedt ook een DJ op. 

     

    DE NOCTURNES VAN DE ZAVEL, van 29/11 tot 2/12 op de Grote Zavel te Brussel. Vrije toegang. Info en volledig programma: www.sablon.org.   Jetons voor de Street Food-degustaties in voorverkoop vanaf 10.11 bij de deelnemende handelszaken aan 8€.  Parking in de buurt: Poelaert- en Albertineparking.

    Openingsuren: Donderdag 29/11 van 19-23 uur/Vrijdag 30/11 van 12-23 uur/Zaterdag 1/12 van 12-23 uur/Zondag 2/12 van 12-17 uur.

     

     

    12-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.white hotel

    Het « White Hotel » sluit zich aan bij de ibis Styles-familie

     

     

    Het « White Hotel » staat bekend om zijn atypische design en ideale ligging aan de Louizalaan, in het bruisende hart van Brussel. Dit hotel gaat deel uitmaken van de ibisStyles-familie - de niet-gestandaardiseerde, budget-, design- en allinclusive hotelketen van de Accor-groep. Het hotel zal de naam ibis Styles Brussels Louise krijgen.

     

    Het ‘White Hotel' is in 2007 gebouwd en werd al snel een bijzonder logeeradres in Brussel. Het grotendeels witte hotel exposeert nieuwe hedendaagse kunst in heel wat kamers. Het uitgesproken designvolle karakter past perfect bij het merk ibis Styles. Het ‘White Hotel' is het vierde adres van de keten in België en zal vanaf nu de naam ibis Styles Brussels Louise dragen. Deze naamsverandering zal niets afdoen aan het unieke karakter van het hotel, maar geeft het juist een nieuw elan. Het ontwerpen en opnieuw inrichten van de ruimten is toevertrouwd aan het Belgische architectenbureau Jean Bodart.

     

    Dit jaar nog zal men beginnen aan de restyling van de openbare ruimten, zoals de receptie, de bar en de ontbijtzaal. Op die manier wordt het gemoedelijke karakter van ibis Styles in het hotel geïntegreerd. In de lobby is er een gezellige ruimte waar de gasten gratis gebruikmaken van mineraalwater, warme dranken, tijdschriften en kranten. Wat dan weer kenmerkend is voor het gastvrije karakter van het merk.

    De 61 kamers van ibis Styles Brussels Louise krijgen eveneens meer comfort met het nieuwe beddenconcept van het merk, Sweet BedTM by ibis Styles – een nieuwe generatie van bedden die zorgt voor eersteklas slaapcomfort. In de loop van 2013 worden de kamers stuk voor stuk gerenoveerd. De pure stijl en de kleur wit blijven wel de boventoon voeren, aangezien deze fundamentele elementen de identiteit van het hotel vormen. De capaciteit van het hotel zal zo worden uitgebreid tot 70 kamers.

    Zowel in de kamers als in de gemeenschappelijke ruimten heerst een warme en gastvrije sfeer. Dat is mede te danken aan de gezellige en comfortabele openbare ruimten, het aanpasbare meubilair en het innovatieve design. De kamers beschikken over kwalitatief hoogwaardige voorzieningen die eigen zijn aan het merk: een ‘relaxing' bed, dekbed en hoofdkussen, een flatscreen en gratis wifi.

     

    Vanaf 89 euro voor 1 persoon en 99 euro voor 2 personen kunnen zowel zakelijke gasten als vakantiegangers genieten van een all-inprijs voor kamer, ontbijt en onbeperkt wifi. Ibis Styles Brussels Louise is een hotel op mensenmaat en wil dat iedereen zich thuis voelt. Er worden dan ook speciale aanbiedingen ontwikkeld, zoals het gezinsarrangement ‘Family Pack' – voor een zorgeloos verblijf van gezinnen met kinderen. De kids krijgen bij aankomst een cadeautje en een kinderuitrusting kan kosteloos worden gereserveerd. In de lobby is er ook een speelruimte voor kinderen ingericht met gezelschapsspelletjes, speciale kinderprogramma's en kinderbladen.

    Ibis Styles Brussels Louise - Louizalaan 212 - 1050 Brussel – Tel 02 - 644 29 29

    www.ibisstyles.com

    illustraties ©serge anton





    11-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.diamond collection

    DE DIAMOND-COLLECTIE

     

     

     

    Moët & Chandon is een vernieuwer in de kunst van het feestvieren en kan bogen op een lange geschiedenis van unieke manieren om de magie van champagne met de wereld te delen. De Diamond-collectie van Moët & Chandon weerspiegelt die genereuze pioniersgeest van het merk en laat u het eindejaar vieren met een vleugje elegantie.

     

    De Diamond-collectie is ontwikkeld rond de iconische Moët & Chandon Impérial, een wijn die perfect past bij elke gelegenheid. Deze legendarische champagne wordt gekenmerkt door een frisse, fruitige toets, een verleidelijke smaak en een elegante rijpheid. Kortom, het is een ideale weerspiegeling van de drie druivensoorten uit de beste wijngaarden van de regio, en de meest succesvolle en universele uitdrukking van de emblematische stijl van Moët & Chandon.

     

    De Moët & Chandon Golden Lace Jeroboam staat centraal in de jaarlijkse premiumtraditie van het Huis en biedt champagneliefhebbers een exclusieve, personaliseerbare manier om de vreugde van de eindejaarsfeesten te delen. Als luxueuze herinterpretatie van de iconische Moët & Chandon Impérial-champagnefles is de met de hand vervaardigde Golden Lace Jeroboam een artistiek meesterwerk voor de meest glamoureuze eindejaarsfeesten.

    Dit verzamelobject in limited edition is gehuld in glinsterend, goudkleurig maas, in lijn met het thema van de Diamond-collectie van Moët & Chandon. De kenmerkende das van Moët & Chandon, een eerbetoon aan de verschillende generaties waaraan het Huis zijn uitmuntende reputatie dankt, is hier in een kunstig nieuw jasje gestoken met glanzend zwart messing en een echte lakzegel. Dat is een iconisch element op deze gevierde fles, een knipoog naar de roots van Moët & Chandon in de Franse Champagnestreek. Op de Golden Lace Jeroboam prijkt trots het Moët & Chandon-logo in reliëf op een goudkleurige messingplaat op de voorkant van de grote fles. Op de bijpassende, goudkleurige messingplaat achteraan kan een bericht gegraveerd worden. Zo krijgt de fles een uniek, persoonlijk accent.

     

    De Twinkle Box is elegant versierd met gouden diamantprisma’s en geeft elk feest een grootse en gesofisticeerde toets. Het is de perfecte uitdrukking van de eindejaarsgeest. De Twinkle Box houdt de Moët & Chandon-champagnefles tot wel twee uur gekoeld en garandeert dat de frisheid en uitzonderlijke kenmerken van de wijn behouden blijven. De Twinkle Box kan meermaals hergebruikt worden en is gemakkelijk overal mee te nemen. Ze biedt champagneliefhebbers de kans om deze eindejaarsfeesten een speciale, glamoureuze toets te geven.

     

    De Festive Box van Moët & Chandon is een gouden geschenkdoos om de iconische Moët & Chandon Impérial-champagnefles op te bergen en een uniek, verguld tintje te geven aan elk eindejaarsfeest!

     

     

     

     





    11-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Center parcs jungle

    Wakker worden in de jungle dicht bij huis?

    Ontdek het in Center Parcs Het Heijderbos

     

     

     

    Voortaan is het mogelijk om te overnachten in een Sumatraanse jungle in de Benelux. Op Center Parcs Het Heijderbos (Nederland) is de Jungle Lodge geopend en de gasten kunnen, dankzij dit unieke concept, overnachten in een authentieke Cabana te midden van 40 verschillende exotische diersoorten en meer dan 250 soorten planten en bomen. Een échte jungle ervaring zonder urenlang in het vliegtuig te hoeven zitten…

     

    Wat kunnen gasten die kiezen voor het Jungle Lodge arrangement verwachten? De sensatie van een avontuurlijke nacht begint al bij aankomst, gasten ontvangen namelijk een rugzak met daarin een zaklamp, speciale informatie & opdrachten voor kinderen en een kaart van de Jungle Dome. Vervolgens kan de Jungle worden verkend en de Cabana worden ontdekt: ‘back to basic’ maar wel uitgerust met zeer comfortabele bedden, handdoeken en een goedgevulde picknickmand. Een speciale Ranger staat klaar om de gasten welkom te heten en van uitleg te voorzien over het verblijf en de verschillende opdrachten zoals persoonlijke amuletten maken en drinken uit afgesneden bamboestammen. ’s Avonds, als de Jungle Dome exclusief geopend is voor de bezoekers die in de Cabana’s overnachten, is er een diner in de vorm van een exotische BBQ voorzien. Een compleet ontbijt, geleverd op het terras van de Cabana’s, zit ook bij het arrangement inbegrepen.

     

    Voor Jean Henkens, bioloog en landschapsarchitect van Center Parcs, draait dit concept om het delen van unieke ervaringen: "Als bioloog van Center Parcs ben ik vaak op expeditie in de mooiste en meest fascinerende jungles over heel de wereld. Ik breng dan de avond en de nacht door onder enorme tropische bomen en overal om me heen is er leven. Dankzij de authentieke Jungle Cabana’s die we in de Jungle Dome van Het Heijderbos, een échte jungle, hebben gebouwd kun je nu als gast die geweldige avond– en nachtervaringen beleven zoals dat alleen kan op plekken waar de natuur iets sterker is dan mensen."

     

    Volgens Paul Geraeds, Director Marketing Center Parcs Europe, staat Center Parcs altijd garant voor het creëren van unieke vakantie-ervaringen: “Na de introductie van Boomhuizen en Woonboten is dit wel de meest bijzondere woonvorm. Wakker worden met flamingo's en roodsnaveltoekans, dat is zonder meer een onvergetelijke ervaring."

    www.centerparcs.be

     

    10-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.White Hotel

     

    Het « White Hotel » sluit zich aan bij de ibis Styles-familie

     

     

    Het « White Hotel » staat bekend om zijn atypische design en ideale ligging aan de Louizalaan, in het bruisende hart van Brussel. Dit hotel gaat deel uitmaken van de ibisStyles-familie - de niet-gestandaardiseerde, budget-, design- en allinclusive hotelketen van de Accor-groep. Het hotel zal de naam ibis Styles Brussels Louise krijgen.

     

    Het ‘White Hotel' is in 2007 gebouwd en werd al snel een bijzonder logeeradres in Brussel. Het grotendeels witte hotel exposeert nieuwe hedendaagse kunst in heel wat kamers. Het uitgesproken designvolle karakter past perfect bij het merk ibis Styles. Het ‘White Hotel' is het vierde adres van de keten in België en zal vanaf nu de naam ibis Styles Brussels Louise dragen. Deze naamsverandering zal niets afdoen aan het unieke karakter van het hotel, maar geeft het juist een nieuw elan. Het ontwerpen en opnieuw inrichten van de ruimten is toevertrouwd aan het Belgische architectenbureau Jean Bodart.

     

    Dit jaar nog zal men beginnen aan de restyling van de openbare ruimten, zoals de receptie, de bar en de ontbijtzaal. Op die manier wordt het gemoedelijke karakter van ibis Styles in het hotel geïntegreerd. In de lobby is er een gezellige ruimte waar de gasten gratis gebruikmaken van mineraalwater, warme dranken, tijdschriften en kranten. Wat dan weer kenmerkend is voor het gastvrije karakter van het merk.

    De 61 kamers van ibis Styles Brussels Louise krijgen eveneens meer comfort met het nieuwe beddenconcept van het merk, Sweet BedTM by ibis Styles – een nieuwe generatie van bedden die zorgt voor eersteklas slaapcomfort. In de loop van 2013 worden de kamers stuk voor stuk gerenoveerd. De pure stijl en de kleur wit blijven wel de boventoon voeren, aangezien deze fundamentele elementen de identiteit van het hotel vormen. De capaciteit van het hotel zal zo worden uitgebreid tot 70 kamers.

    Zowel in de kamers als in de gemeenschappelijke ruimten heerst een warme en gastvrije sfeer. Dat is mede te danken aan de gezellige en comfortabele openbare ruimten, het aanpasbare meubilair en het innovatieve design. De kamers beschikken over kwalitatief hoogwaardige voorzieningen die eigen zijn aan het merk: een ‘relaxing' bed, dekbed en hoofdkussen, een flatscreen en gratis wifi.

     

    Vanaf 89 euro voor 1 persoon en 99 euro voor 2 personen kunnen zowel zakelijke gasten als vakantiegangers genieten van een all-inprijs voor kamer, ontbijt en onbeperkt wifi. Ibis Styles Brussels Louise is een hotel op mensenmaat en wil dat iedereen zich thuis voelt. Er worden dan ook speciale aanbiedingen ontwikkeld, zoals het gezinsarrangement ‘Family Pack' – voor een zorgeloos verblijf van gezinnen met kinderen. De kids krijgen bij aankomst een cadeautje en een kinderuitrusting kan kosteloos worden gereserveerd. In de lobby is er ook een speelruimte voor kinderen ingericht met gezelschapsspelletjes, speciale kinderprogramma's en kinderbladen.

    Ibis Styles Brussels Louise - Louizalaan 212 - 1050 Brussel – Tel 02 - 644 29 29

    www.ibisstyles.com

    illustraties ©serge anton





    10-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relais & Châteaux: herfstsmaken

    De herfstsmaken van Relais & Châteaux:

    Kleurrijke momenten tot eind november!

     

     

     

    Met de “Déjeuners sur l’herbe” werden in juni de mooiste groene plekjes in Frankrijk, Spanje en Zwitserland gehuldigd. In dit nieuwe seizoen, tot eind november, staan de herfstsmaken centraal.

     

    Felgekleurde bossen, een gloedvolle lucht, een knapperend haardvuur, wild, truffels en kastanjes zijn de nieuwe inspiratiebronnen van de Maîtres de Maison en de Chefs van Relais & Châteaux in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland-­-Liechtenstein, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

    Allemaal delen ze met hun gasten de unieke geschiedenis, cultuur, smaken en geuren van de regio. Een gastronomische afternoon tea, een champignonpluk, een truffeljacht, een begeleide boswandeling of een andere originele seizoensgebonden belevenis, eigen aan het Maison en de regio, wordt door de deelnemende zaken aangeboden aan koppels, families en groepen bij de reservatie van een kamer met diner. Ook in de deelnemende gastronomische restaurants is de herfst de grote inspiratiebron.

     

    De Chefs stellen er delicieuze seizoensmenu’s voor aan een zachte prijs. De herfst is

    het ideale seizoen om fijne momenten te delen met familie, vrienden, Relais & Châteaux en de natuur. www.relaischateaux.com/saveurs-automne.

    Op deze internetpagina kan de gast zijn bestemming kiezen in functie van zijn eigen locatie of van de regio die hij graag wilt bezoeken alsook van de aanbieding van de deelnemende Maisons. De reservatie dient te gebeuren bij het deelnemende etablissement en de reservatiecentrale: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer).

     

    Relais & Châteaux bestaat uit 500 weergaloze charmehotels en gastronomische restaurants in ruim 60 landen. Sinds de oprichting in 1954 streeft deze Franse organisatie ernaar wereldwijd een unieke vorm van vrijetijdsbesteding aan te bieden door vooraanstaande etablissementen van topformaat te selecteren.

    Tegelijkertijd is Relais & Châteaux een grote familie van hotelhouders en chef-koks van allerlei pluimage die zich met hart en ziel inzetten om hun gasten onvergetelijke ervaringen vol zinnenprikkelend genot te bezorgen.

    Van de wijnvelden van Napa Valley tot de stranden van Bali en van de olijfgaarden in de Provence tot de natuurreservaten in zuid-Afrika zet Relais & Châteaux u op het spoor van de mooiste verrassingen in elke streek en in elk land. Niet voor niets luidt het credo van Relais & Châteaux "OVERAL TER WERELD, UNIEK IN DE WERELD."

     

    Inlichtingen en reserveringen: Tel.: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer)  

    www.relaischateaux.com

    Relais & Châteaux Benelux: Louizalaan 65 – B 1050 Brussel

     

     

    09-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duinkerke in feeststemming

    ‘Duinkerke in feeststemming’

    Eindejaarsfeesten 2012 in Duinkerke

     

     

     

    In de herfst wordt in Duinkerke traditioneel op 10 november het feest van St-Maarten gevierd. Dan trekken de kinderen door de straten, op zoek naar de ezel van de heilige. Het wordt een muzikale optocht met lantaarns, gemaakt van grote bieten, waarin kaarsjes branden en onderweg worden traditionele liedjes gezongen. Op 5 december is het de beurt aan St-Nicolaas die in Oost-Cappel, in de buurt van Duinkerke, wordt gevierd.

     

    Je hoeft helemaal niet te wachten tot 2013 om naar Duinkerke te reizen want tijdens de Kerstperiode in de feestmaand december, kun je al eens gaan proeven van die bijzondere stad. Je bent zo de grens over, voor een shopping weekend om originele kerstcadeautjes te kopen of voor een ‘gastronomie à la française’ weekend. Tijdens de weekends van 8, 15 en 22 december zijn alle winkels open (op zaterdag en zondag) . Daarenboven is er van 8 tot 29 december ook een sfeervolle kerstmarkt. De kinderen gaan mee want zij kunnen van 15 tot 24 december genieten van een water-, klank- en lichtspel of van kerstverhalen in het park .

     

    Uiteraard zal de Kerstman ook Duinkerke met een bezoek vereren en dat op een wel heel bijzondere wijze. Op 22 december om 17u30 zal de Kerstman namelijk op een spectaculaire manier vanaf het belfort van Duinkerke naar beneden afdalen. In het naburige Gravelines wordt de Kerstman een dagje later verwacht. Eveneens op 22 december begint de winterkermis met meer dan 120 attracties waaronder de traditionele houten paarden maar ook met sensaties zoals de Air Force Maxxx en dit tot 13 januari.

     

    Wie Duinkerke-in-de-eindejaarsfeer eens vanuit de hoogte wil aanschouwen kan tot boven op het Belfort klimmen (kinderen tot 12 jaar in het gezelschap van min. één ouder gratis). De 58 meter hoge toren maakt deel uit van het Cultureel Erfgoed van de Unesco. In de toren hangen vijftig klokken en de beiaardier laat tijdens de Kerstperiode de mooiste, traditionele kerstdeuntjes horen.

    www.dunkerque-tourisme.fr  

     

     

     

    08-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin Alpin 4

    Prestaties winterband MICHELIN Alpin A4 erkend in testen van de belangrijkste Europese automobielclub ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club)

     

     

     

    Voor het derde achtereenvolgende jaar behaalt de MICHELIN Alpin A4 de hoogste onderscheiding in de ADAC testen. Dit onderstreept de prestaties van dit uitgebreide bandengamma (van 14 t/m 17 inch) in winterse rijomstandigheden.

     

    De MICHELIN Alpin A4 heeft in de afmeting 165/70 R14 T zojuist de hoogste onderscheiding gehaald in het algemeen klassement en de tweede plaats in de afmeting 205/55 R16 H, met daarbij de aanduiding “Gut” (goed). De vergelijkende tests zijn uitgevoerd door de ADAC, de belangrijkste Europese automobielclub die meer dan 17 miljoen leden telt. Er zijn winterbanden van 15 verschillende merken getest in de afmeting 165/70 R14 T. En in de afmeting 205/55 R16 H werden 16 verschillende banden getest.

     

    De beoordelingscriteria hielden rekening met grip op besneeuwde en beijzelde wegen, nat wegdek, alsmede een droge ondergrond. Verder speelde ook levensduur een rol bij de beoordeling. Op dit punt scoorde de MICHELIN Alpin A4, voor beide afmetingen die zijn getest, het hoogste cijfer en de aanduiding “Sehr Gut” (zeer goed). Daarmee liet deze band alle concurrenten achter zich.

     

    De MICHELIN Alpin A4 realiseert de moeilijke combinatie van veiligheid met lange levensduur. Conform de MICHELIN Total Performance strategie garandeert hij optimale veiligheid op nat wegdek dankzij zijn kortere remweg. In winterse omstandigheden wordt, gezien de verscheidenheid in typen ondergrond (zoals natte, vochtige, bevroren, besneeuwde wegen) en de sterk uiteenlopende gebruikstemperaturen, een zeer breed spectrum aan prestaties verwacht.

     

    Dit was het derde achtereenvolgende jaar dat het MICHELIN Alpin A4 bandengamma zulke uitstekende resultaten heeft behaald. Eerder was deze band al getest in de afmeting 225/45 R 17 H (2010) en in de afmetingen 175/65 R 14 T en 195/65 R 15 H (2011).

     

     





    07-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overnachten ahcter tralies

    OVERNACHT ACHTER DE TRALIES MET TRAVELBIRD

    In het voormalig Belgische cachot The Lodge laat je je met liefde opsluiten

     

     

     

     Via TravelBird kun je logeren achter de tralies in het Belgische Vilvoorde. Hotel The Lodge is omgetoverd van voormalig tuchthuis naar luxe driesterrenhotel. De sfeer in The Lodge is inmiddels alles behalve Spartaans. De bar is gevestigd in de historische gewelfde ruimtes in rode baksteen, waar je geniet van een glas cava. Wie wil ontsnappen maakt een wandeling in de omgeving of drinkt een streekbiertje in het plaatselijke café. Brussel ligt op nog geen twintig minuten rijden voor shopping, gastronomie en cultuur.

     

    Hotel The Lodge staat garant voor bijzondere architectuur en historische charme. In de achttiende eeuw deed het gebouw dienst als verbeteringsgesticht, kazerne en gevangenis. Tegenwoordig is het een stijlvol en modern driesterrenhotel waar je verblijft in authentieke en sfeervolle kamers, voorzien van alle luxe. Het hotel combineert design met historische elementen zoals de gewelfde ruimtes in rode baksteen die in originele staat zijn gebleven. Het unieke vertrek doet nu dienst als bar en ontbijtzaal. Elke kamer is uitgerust met een badkamer met ligbad, flatscreen tv en WiFi. Voor twee nachten met ontbijt betaal je bij TravelBird €69,50 per persoon, inclusief late check-out en een streekbiertje of een glas cava.

     

    Het hotel ligt midden in de Vilvoordse natuur. Duik het plaatselijke café in en drink een streekbiertje of maak een wandeling over de lokale weekmarkt. Wie het aandurft, kan ’s avonds in één van de restaurants paardenbiefstuk eten, een Vilvoordse specialiteit dat op vrijwel elk menu te vinden is. Op nog geen half uur rijden ligt Brussel. Bezoek niet alleen de Grote Markt, Manneken Pis of de st. Hubertsgalerijen, maar snuif ook cultuur op in één van de wereldberoemde musea zoals het Margritte Museum of het artistieke BOZAR, het paleis voor de Schone Kunsten. 

     http://travelbird.nl/ - http://travelbird.nl/tuchthuis/

     







    06-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin Power Pure

    MICHELIN Power Pure SC Radial

    De eerste radiale dual-compound scooterband voor hoge prestaties

     

     

    500, 530, 650, 850 cc…, de motoren van scooters hebben steeds meer cilinderinhoud. Vroeger waren ze voor stadsgebruik, maar deze nieuwe generatie tweewielers breidt nu de actieradius uit naar autowegen en snelwegen. Met motoren die soms meer dan 70 pk aan vermogen ontwikkelen, laten de grote scooters dezelfde dynamische kwaliteiten en prestaties zien als de conventionelere motorfietsen.

     

    Deze voertuigen winnen steeds meer aan populariteit. De Zuid-Europese landen hebben ze altijd al omarmd, maar van 2007 tot 2012 groeide de Europese markt voor deze categorie tweewielers met 87 %.

    Meer motorvermogen, een verder ontwikkeld rijwielgedeelte, zwaardere bewegende delen, en gebruikers die steeds veeleisender worden vergen allemaal meer van de banden. Met name waar het gaat om hun veiligheid want ze vormen het enige directe contact tussen het voertuig en de weg.

     

    Door deze nieuwe sportieve scooterband (de eerste met radiaaltechnologie en een dual-compound) op de markt te brengen, biedt Michelin een concreet en volledig antwoord op die nieuwe verwachtingen. Het is zelfs de eerste keer dat de allerbeste bandentechnologie voor tweewielers wordt toegepast in één en dezelfde scooterband. De gebruikers van grote scooters (van hen is één op de drie voormalig motorrijder) hebben hoge verwachtingen als het gaat om het gedrag van hun scooter. Ze zoeken op de eerste plaats rijplezier en sportiviteit. De MICHELIN Power Pure SC Radial biedt hen een groot aantal voordelen.

     

    De voordelen van de radiaaltechnologie

    De radiaaltechnologie, die rechtstreeks is voortgekomen uit de sport touring radiaalbanden voor motoren, biedt de MICHELIN Power Pure SC Radial gegarandeerd meer stabiliteit bij hogere snelheden. Doordat hij beter bestand is tegen centrifugaalkrachten heeft deze nieuwe radiaalband zelfs bij de hoogste snelheden een constant gedrag (zowel in bochten als op rechte stukken) en is hij slijtagebestendiger.

    Michelins radiaaltechnologie maakt deze band lichter dan een band met een conventioneel karkas. Dat laat zich vertalen in betere prestaties bij het optrekken en (bij normaal gebruik) minder consumptie van brandstof.

    Dankzij de radiaaltechnologie kan Michelin de toekomstige ontwikkeling van grotere scooters ondersteunen. Ze kunnen alleen hogere prestaties leveren en tegelijkertijd de veiligheid garanderen als de banden aanzienlijk meer gewicht en hogere snelheden aan kunnen. De nieuwe Michelin band kan dit al.

     

    De voordelen van de MICHELIN dual-compound technologie die wordt toegepast bij de MICHELIN Power Pure SC Radial zijn drievoudig: de zachte rubbercompound voor de schouders geeft extra grip in bochten; de rubbercompound in het midden van het loopvlak heeft meer weerstand en draagt zo bij aan een langere levensduur in kilometers, meer trekkracht en een beter remvermogen en de dual-compound technologie zorgt voor een regelmatig slijtagebeeld; zelfs als de band het zwaar te verduren heeft.

    Twee nieuwe afmetingen die zijn afgestemd op de behoeften van de markt

     

    Hoewel de MICHELIN Power Pure SC Radial al in een groot aantal afmetingen wordt

    gemaakt, is hij ook beschikbaar in twee nieuwe afmetingen voor de onlangs geïntroduceerde Yamaha Tmax 530 en BMW C 600 Sport & C 650 GT. Deze twee nieuwe afmetingen zijn: 120/70 R 15 (voorband) en 160/60 R 15 (achterband). Deze afmetingen zijn vanaf eind oktober 2012 verkrijgbaar in de Benelux markt.

    06-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs