VLAANDEREN IS VIA VIA ONDERWEGxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Was La Lieten, Vice Eerste Piete (Miete?) van de Vlaamse Parochieraad en hoer van Stevaert zoals die wel eens genoemd wordt (niet mijn woorden), niet begonnen met deze zaak af te breken, het merendeel der Vlamingen had niet eens geweten dat VIA nog iets anders was dan Via Via van hier naar daar. En dat moet zo nog duren tot 2020
..
Als letterwoord is het trouwens nog stommer dan het groot is want Via in het Italiaans roept men hier als men vliegen of ongedierte wil verjagen : Via, Weg! Ook zou men U in de straat verwonderd aankijken, als U langs de kant van de weg naar VIA moest vragen : De Via Dolorosa, de Via Appia? De Via Aurelia? Of gewoon de Via Cavour? Misschien wel de Via Vittorio Emanuele II, want koningsgezind zijn ze hier nog altijd. Hier komen zo geen seks-schandaaltjes uit lijk bij de Seks-und Coburgers bij ons. Waar smeuïg in de bladen beschreven staat hoe de Gestapo op vraag van Leopold III huiszoekingen moest doen om scabreuze liefdesbrieven te recupereren
..Leopold III, die in Berchtesgaden bij de Führer ging smeken om zijn dynastie te redden
.Zoon van Elisabette van Beyern, de intieme vriendin van Kardinaal Van Roey, maar ook van Reichsadmiral Canaris, chef van de Bezettingsmacht in België.
.HaHa! Koningsgezind, die Italianen! En nog geen klein beetje. Berlusconi is, vooral bij de Italiaanse signoras, de nieuwe verbeterde uitgave van de Duce : hij is hun God! Voor U het weet deelt U hun ervaringen met La Guerra degli Italiani van twee wereldoorlogen ver. Ze nemen het de Tedeschi (de Krauts) nog altijd kwalijk dat ze bijna 70 jaar hebben moeten wachten vooraleer zij weer de bondgenoten zullen kunnen worden van de Meesters van Europa. Na de Merkel-tijd dan.
Vlaanderen in Actie! Wie? Wat? Waar? Met welke middelen.? Hoelang al? Hoelang nog? Meer vragen dan antwoorden. En vooral meer middelen voor communicatie dan mogelijk geacht. VIA!!!! WEG!!! Al die miljoenen zijn VIA
.
Zelfs op het Internet is het onduidelijk warvoor deze letters en vooral die kleuren staan. Ze zijn zo omnivoor dat ze zelfs kunnen dienen als volle maaltijd voor elk stamhoofd in om het even welk oerwoud : daar vreten ze zich ook zat aan groen, blauw en rood. Maar OK, dat moeten we begrijpen : alles was goed, als de Vlaamse kleuren, zwart op gouden achtergrond, maar achterwege konden geredeneerd worden!
Tot vandaag de slangenmens en specialist van de communicatie zonder begin, zonder einde en vooral zonder doel, er zich mee mocht bemoeien. Waarschijnlijk in de hoop om eindelijk ook eens een graantje te kunnen meepikken
.
Allez, Slangen, t is aan U
.
---------------------------------------
VIA vindt de weg naar de mensen niet
27/02/11, 11u07
Noël Slangen, communicatieadviseur en partner van stakeholderadviseurs Groep C, legt uit waarom 'Vlaanderen in Actie' geen sterk merk is. "De doelstellingen achter VIA kon men ook realiseren zonder deze ingewikkelde, versnipperde en weinig enthousiasmerende campagne."
Ik was er bij destijds in de marmeren zaal van de Antwerpse zoo toen Yves Leterme VIA lanceerde. Toen, in 2006, was het probleem niet dat de andere ministers het project negeerden. Integendeel, iedere minister had teveel slides en teveel tekst over VIA. Na afloop bleven de goede intenties maar ook het gebrek aan focus hangen. Vier jaar, een minister-president en een coalitie later veroorzaakt een foute mail een publiek debat over de vraag of VIA wel een 'sterk merk' is.
Is VIA zo'n zwak merk? Dat ligt er al aan wat het moet doen. Een merk is geen doel maar een middel. Je creëert een merk als dat helpt om meer mensen te mobiliseren, iets herkenbaarder te maken, iets te verkopen of een andere doelstelling realiseren. Laten we op dat vlak beginnen met het goede nieuws. VIA heeft een duidelijke en concrete inhoudelijke onderbouw. De doelstellingen zijn scherp geformuleerd en bieden mogelijkheden, ook op communicatief en mobiliserend vlak. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar men zou er van staan te kijken hoeveel projecten in de publieke én private sector starten zonder zo'n fundament, waardoor er niet meer dan verpakking is.
--------------------------------------
STOP SLANGEN!!!!
Ge zijt nog geen haar verbeterd in het verkopen van gebakken lucht. Mijn oren tuiten al, mijn ogen schemeren, en er zijn van Uw hand in die zaak nog 4 A4-tjes te gaan.
--------------------------------
De zaak is, dat de zaak al meer dan 4 jaar een zaak probeert te worden, en het grote publiek daar nog altijd geen zaken mee heeft.
Als Polle Goossens zich herinnert over 2007 en over de bijna-hemelvaart van Leterme, zegt dat genoeg. Het is wel geen Rustige Vastheid van naam, maar dat wordt het in zijn uitwerking : typisch voor de Vlaamse Parochieraad
.
De man in de straat heeft daar een uitdrukking voor die snijdt als een scheermes : Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven
Neen! Noch dat VIA-ding, noch de Vlaamse Regering, zijn een goed merk.
Hadden Peeters & Cie de bedoeling gehad een werkelijk goed merk te zijn, dan hadden ze al jaren geleden de Republiek en de Zelfstandigheid moeten uitroepen. Dan hadden wij niet te schande gestaan als wereldkampioen regeringsvorming! Dan waren er geen nieuwe federale verkiezingen, waar iedereen schrik van heeft, meer nodig geweest.
Dat is dan meteen weer de zoveelste Belgische draak : Europa heeft de mond vol van democratie, en in het hart van Europa heeft men schrik van de kiezer!
STOP EENS N BLOKKER BLOGGER IN UW TANK
|