VLM Airlines viert één miljoenste passagier op de route Antwerpen London City
VLM Airlines bereikte zopas een belangrijke mijlpaal in haar geschiedenis met het vervoeren van de miljoenste passagier op de lijn Antwerpen London City.Schepen voor cultuur en toerisme van Antwerpen, Dhr. Philip Heylen was aanwezig om de passagier te feliciteren.
VLM Airlines opereerde haar allereerste vlucht van Antwerpen naar London City in 1993. Vandaag, 14 jaar later, viert de luchtvaartmaatschappij de één miljoenste passagier op deze gevestigde route. Hiermee onderstreept VLM Airlines het belang van de regionale Antwerpse luchthaven en de steeds groeiende populariteit van korte afstandsvluchten bij zakelijke reizigers.De miljoenste passagier, Mevr. Louise Clifton werd verwelkomd door Schepen voor cultuur en toerisme van Antwerpen, Dhr. Philip Heylen en Dhr. Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines.Dhr. Eddy Cleirbaut, luchthavencommandant van de luchthaven van Antwerpen was tevens aanwezig bij deze feestelijke gebeurtenis.
Mevr. Louise Clifton landde vorige week vrijdag in Antwerpen om hier een weekend met haar familie door te brengen en zei: Antwerpen is werkelijk een schitterende stad met een waaier aan musea, winkels en restaurants.Ik was aangenaam verrast door wat deze stad allemaal te bieden heeft en zal Antwerpen zeker aanraden bij familie en vrienden als ideale citytrip.Ze voegt eraan toe: De verbinding tussen London City en Antwerpen is bovendien ideaal en super snel, zeker omdat deze luchthaven zo dicht bij het centrum van de stad ligt.
De één miljoenste passagier ontving een fles champagne en een weekend trip voor twee in de Antwerpse stad inclusief twee retourtickets van VLM Airlines en een overnachting in het vier-sterren hotel Prinse Hotel.
Schepen voor cultuur en toersime van Antwerpen, Dhr. Philip Heylen onderstreept het belang van deze luchtverbinding voor Antwerpen en zegt: Antwerpen wordt hoe langer hoe meer ontdekt als ideale citytrip en dankzij VLM Airlines kunnen wij een uitstekende verbinding aanbieden voor engelse toeristen. Onlangs werd Antwerpenomschreven als A gem of a city in een bekende engelse krant, wat niet minder dan edelsteen betekent en dus duidelijk maakt dat Antwerpen als stad heel wat troeven in handen heeft.
VLM Airlines biedt de keuze uit zeven dagelijkse retourvluchten op weekdagen, één vlucht op zaterdag en twee vluchten s zondags van Antwerpen naar het centrum van de Britse hoofdstad. VLM Airlines biedt vanuit Antwerpen tevens rechtstreekse vluchten aan naar Manchester: vanuit Antwerpen wordt op weekdagen twee keer naar Manchester gevlogen en één keer op zondag.De luchtvaartmaatschappij die de snelste verbinding naar het centrum van Londen aanbiedt en een uitstekende punctualiteit kan voorleggen, ziet het aantal passagiers steeds verder stijgen tussen deze twee steden.
Devos Lemmens schrijft wedstrijd uit en geeft 10 frietkoten weg
Fans van knapperige goudgele frietjes verenigt u! Want vanaf 1 maart schrijft Devos Lemmens een onweerstaanbare wedstrijd uit. De inzet? Een écht frietkot bij je thuis, op smaak gebracht met de Fritkot-sausjes van Devos Lemmens...
Frietjes eten is altijd fun. En dus roept Devos Lemmens de fans van het eerste uur op om deel te nemen aan een spraak/smaakmakende wedstrijd. Bedoeling is om een foto van jou en je familie, vrienden of collegas in te sturen die onbetwistbaar bewijst dat je fan bent van Devos Lemmens. Hoe creatiever, gekker of leuker, hoe beter. Want een jury zal de tien grootste fans eren met een mobiel frietkot bij hun thuis inclusief de nieuwe Fritkot-sauzen van Devos Lem-mens. De winnaars mogen tot 80 vrienden uitnodigen om drie uur ongestoord te smikkelen en smullen van de échte frietkotsfeer bij hun thuis.
Geldig deelnemen kan door je foto uiterlijk 16 april 2007 aan Devos Lemmens te bezorgen, via de website www.winafritkot.be of samen met het inschrijvingsformulier te sturen naar PB 10010 in 1160 Oudergem Hankar. Deze formulieren zijn te verkrijgen in de verschillende winkelpunten. De winnaars worden eind april telefonisch gecontacteerd om een datum af te spreken.
De wedstrijd wordt op smaak gebracht met de nieuwste Fritkot-sauzen van Devos Lemmens: Special, Mammout, Brasil en Samourai. Een troost voor wie niet wint: ze zijn ook gewoon verkrijgbaar in de winkel!
VLIEGEN IN FIRST VAN BRITISH AIRWAYS NU NOG EXCLUSIEVER
Reizen in luxe en van alle gemakken voorzien, dat is reizen in FIRST van British Airways. De perfecte dienstverlening in deze reisklasse is onlangs nog verder verbeterd, zodat vliegen met FIRST een unieke ervaring wordt.
Het is alsof je in een hotel overnacht: dankzij de nieuwe 'Turndown Service' kunnen reizigers nu aan het cabinepersoneel vragen om op ieder moment hun bed op te maken met beddengoed van luxueus Egyptisch katoen. Een nieuwe superzachte matras zorgt voor extra comfort en met de vernieuwde voetensteun is het bed nu nog platter. Verder kan zelfs je kussen worden opgefrist met een aromatherapie spray die zorgt voor een ontspannen nachtrust. De passagiers ontvangen nieuw ontworpen nachtkleding, een paar slippers en een vernieuwde Anya Hindmarch-toilettas met producten van Kiehl's Since 1851 om zich na een heerlijke nacht slaap weer op te kunnen frissen.
De Turndown service is beschikbaar op alle langeafstandsvluchten die na 19.30 uur vertrekken, op vluchten die langer dan 10 uur duren en op en aantal geselecteerde vluchten
Ook het menu is verbeterd en biedt nu een uitgebreide keuze uit de Britse en internationale keuken, van complete haute cuisine maaltijden tot lichtere snacks en luxueuze tussendoortjes. Er is iedere dag een selectie verse vis beschikbaar, de 'Catch of the Day' en er staat zelfs kreeft op het menu!
British Airways is Best Airline volgens lezers van Amerikaans reismagazine
Lezers van het Amerikaanse reistijdschrift Global Traveler USA hebben British Airways uitgeroepen tot Best Airline in the World. Lezers waren vooral onder de indruk van de nieuwe Club World van British Airways en prezen de gemakkelijke check-in en Fast Bag Drop waardoor zakenreizigers weinig tijd nodig hebben op het vliegveld.
Ook de nieuwe flat bed in Club World doet het goed bij reizigers. Het bed is 25% breder en maar liefst twee meter lang. Club World won Best Business Class in 2004 en 2005.
British Airways vliegt vanaf maart 2007 op Sarajevo en Dresden
Vanaf maart 2007 voegt British Airways twee bijzondere bestemmingen toe aan haar reeds uitgebreide lijst van bestemmingen. Vanaf dan vliegt de luchtvaartmaatschappij dagelijks naar de Duitse stad Dresden en driemaal weeks naar de Bosnische stad Sarajevo, dit vanaf de luchthaven London Heathrow. Beide steden kenmerken zich door een geschiedenis van bombardementen en wederopbouw.
Vogels spotten aan de kassa? Je omkleden in het struikgewas? Of de gepaste jeans uitzoeken op een denimkoer? Kan allemaal in 'the garden of fashion'. Voor de denim store C-Point in Aartselaar ontwikkelde Creneau International dit uniek interieurconcept. Met succes, want amper een week na de heropening groeide de omzet als onkruid.
Voor een totaal nieuwe identiteit schakelde C-Point in Aartselaar de 'Atmosphere Architects' van Creneau International in. Met als duidelijke boodschap: klanten aantrekken. Voor de concrete invulling kreeg het concept- en designbureau carte blanche.
"If Adam and Eve would live today, they would wear denim. Vandaar 'the garden of fashion'", zegt Kurt Carmans, ontwerper bij Creneau International. "Tot voor kort had C-Point een winkel, nu hebben ze een verhaal."
En dat verhaal is een botanisch universum van tuinen, bossen, struikgewas én vogels. De mannen kunnen terecht in een stoer prieel, uitgewerkt als een witgelakte stalen kooi volledig uitgevoerd in gietijzeren deurmatten. Voor de vrouwen is er de rozentuin, met wanden van bedrukt tapijt, plantenhekken en rozenguirlandes. Contrasterende betonnen afscheidingen en metalen structuren zorgen voor een duidelijke afbakening.
Achteraan in de winkel creëerde Creneau International de 'denimkoer': betonnen panelen doen dienst als wandsysteem en bakenen zo de binnentuin af. De grasperken, tuintafels en verlichting maken de setting compleet. Tot in de paskamers met bosprint, witgelakte blokhutdeuren, een boomstam als zitje en takjes als kleerhanger.
'The garden of fashion' groeide uit tot een succesverhaal en C-Point besliste om het designconcept op termijn ook in zijn andere winkels te integreren.
Over Creneau International
Met twee gevleugelde apen in het huislogo en 'Hacitur ad astra' als baseline, ben je gewaarschuwd: de 'Atmosphere Architects' van Creneau International zijn een klasse apart. Op een eigenwijze manier drukken ze via 'ideas of the anti-ordinary' hun stempel op visuele communicatie wereldwijd - van designconcepten over interieurinrichting en merkbeleving tot grafisch werk.
Thuisbasis is het hoofdkantoor in Hasselt, met een creatieve cel en logistiek team, een afdeling Sales & Account en een divisie voor franchiseconcepten die wereldwijd geïmplementeerd worden (zoals de Belgian Beer Cafés en het Aziatisch restaurantconcept Cho Gao). Recent werd ook een nieuw kantoor in Dubai geopend. Verder worden de Atmosphere Architects vertegenwoordigd via een account in Sydney (Australië). Creneau International wordt vandaag geleid door Werner Vanherle die het bedrijf (opgericht in 1989) overnam in 2001.
NEFF ontwikkelt huishoudapparaten voor echte foodies die gepassioneerd koken, enkel genoegen nemen met de beste ingrediënten, en houden van een gezellige tafel, zonder daarbij het kleinste detail uit het oog te verliezen. In deze context lanceert de Duitse fabrikant het concept LOVE COOKING waarbij de liefde voor koken en bakken centraal staat.
De inbouwovens voldoen aan alle kwaliteiten om het LOVE COOKING-label te dragen. De toestellen combineren performante bak- en braadfuncties met een hoge functionaliteit, veiligheid, onderhoudsgemak en een stijlvol design. Ze zijn uitgerust met diverse slimme oplossingen die echte kookliefhebbers zullen kunnen bekoren en mogen gerust het toppunt van kookcomfort worden genoemd.
Dat de LOVE COOKING-inbouwovens van NEFF functionaliteit, kwaliteit en design combineren, is ook het Designcentrum Nordrhein Westfalen niet ontgaan. Het topmodel werd bekroond met de Red Dot Award, een internationale erkenning voor functioneel design.
De Circotherm®-technologie is dé troef van de inbouwovens van NEFF. Deze technologie werd recent gelauwerd met een onderscheiding door de Duitse stichting Warentest . Het krachtige heteluchtsysteem zorgt voor een optimale, gecontroleerde circulatie van de hete lucht op elk bakniveau. Daardoor is het perfect mogelijk om de drie bakniveaus tegelijkertijd te gebruiken zonder dat er sprake is van smaak- of geuroverdracht. Kenmerkend voor de techniek is dat de warmte niet rond de gerechten wervelt maar zeer gericht rond de verschillende bakniveaus wordt geleid. De hoge efficiëntie van Circotherm® maakt dat u een perfect resultaat bereikt bij een lagere temperatuur.
Met de inbouwovens van NEFF beschikt u over maar liefst 14 verschillende kookmethodes om een perfectbak-, braad-, grill- en gratineerresultaat te bekomen of zelfs een volledig menu te bereiden. Dankzij depizzastand, de broodbakstand, de ontdooistand, de boven- en onderwarmte, de apart regelbare onderwarmte, de gaarstand,de functie zacht garen,de grote grill, de spaargrill, de thermogrill, de warmhoudfunctie, de voorverwarmstand en de stoomfunctie bereidt u elk gerecht volgens de regels van de kookkunst en is het resultaat steeds perfect.
De NEFF-inbouwovens onderscheiden zich van hun soortgenoten door o.a. diverse handige gebruiks- en bedieningskenmerken.
Zoals van hedendaagse huishoudapparaten mag verwacht worden, springt het volledige assortiment inbouwovens van NEFF zuinig om met energie. Alle ovens verdienen een energielabel A.
Het is algemeen geweten dat de artisanale chocolatiers van Leonidas telkens weer blijven verrassen en innoveren. Ditmaal zijn het de truffels die in de kijker worden gezet. Een heerlijke lekkernij voor een nog intenser genot
Aangezien chocolade een lekkernij is die zich makkelijk aan verschillende smaken aanpast, heeft Chocolatier Leonidas er eens te meer voor gekozen om onze zintuigen te prikkelen, door nieuwe smaken toe te kennen aan een product dat hun zeer dierbaar is, de truffel.
Maar wat is het geheim van deze nieuwe chocoladesmaken die door Leonidas als ware schatten worden beschermd? Hét symbool van zachtheid is de Truffel natuur, die gevuld met een ganache van zwarte- en melkchocolade en gehuld in zwarte chocolade en cacaopoeder, letterlijk smelt in de mond.
De truffel Koffie-Karamel is op haar beurt gevuld met een ganache van zwarte- en melkchocolade met een koffie-karamel-smaak, en is gehuld in zwarte chocolade en een laagje kristallen cacaopoeder. Zeker niet te vergeten is de Zwarte truffel, die is samengesteld uit een ganache van zwarte chocolade en 72% Sao Tomé, en gehuld is in zwarte chocolade en zwart cacaopoeder.
Kortom, een voluptueus recept dat ontegensprekelijk furore zal maken, temeer omdat Leonidas altijd haar producten bereidt op basis van de meest verse ingrediënten.
Badmeubelfabrikant Detremmerie gunt de bezoekers van Batibouw 07 de primeur van zijn nieuwe badmeubelen.Nu ook in combinatie met Tv scherm. De meubelen Giulia enMiami worden voor het eerst aan het publiek getoond maar worden nu al door critici heel positief onthaald. Detremmerie verrast enerzijds door Miami met onderscheidend design en durf én anderzijds door Giulia : een eigentijdse klassieker.
GIULIA
Het Giulia meubel vult de klassiekere collectie van Detremmerie goed aan. Naast Atlantic Beach, At long Island en Orphee vervolledigt het het iets klassiekere meubelsegment. De meesteDetremmerie ontwerpen zijn echter strak en modern, maar met dit meubel bewijzen wij ook dat de ontwerpers van Detremmerie in deze stijl ook iets kunnen betekenen.
Het keramische wastafelblad met ingewerkte wastafel(s) zal in elk geval de keramiek freaks bekoren. Ook hier is een ruime aflegmogelijkheid voorzien.
De praktisch ingewerkte handgrepen geven een heel stijlvolle touch aan het meubel.De robuuste poten houden dit retro meubel goed van de grond.
Heel sfeerbepalend is de verlichting.Een halogeenlamp in glazen houder met stoffen kap. Belangrijk voor de veiligheid in de badkamer is dat hier geen normale gloeilamp voorzien is maar een IP gekeurde halogeenlamp die gekeurd is voor de badkamer en spatwaterdicht. Deze sfeerbrenger is heel nieuw in de badkamer, maar deed al jaren geleden zijn intrede in het woongedeelte.
Het meubel is leverbaar op 105 cm enkele wastafel en 145 cm dubbele wastafel. Kolomkasten hoog en 50 cm breed.
Ook reeds lang vertrouwd in de woonkamer, slaapkamer, keuken en recent ook in autos e.d. is het LCD-scherm. Voortaan kan ook dit in elke reeks worden ingewerkt.Zo kan u in uw badkamer de beursberichten, het nieuws of een leuke muziek DVD bekijken. Tevens kan u met een leuke tekenfilm de kinderen lekker lang de tanden laten poetsen. Netjes ingewerkt in de spiegelplaatst dit super makkelijk in de badkamer en hebt u een heel trendy snufje erbij.
Feestelijke lenterecepten met Breydelham & Breydelspek:
Asperges op het menu
Pakketje van zeewolf in Breydelham met zongedroogde tomaten en Mechelse asperges in hun jus
Recept van Guido Neirinck, restaurant De Gouden Klokke, Waarmaarde-Avelgem
Ingrediënten voor 4 personen:
600 g zeewolf
6 dunne sneden Breydelham
16 blaadjes koningskruid
2 sneden wit brood voor korstjes
16 Mechelse asperges
100 g zongedroogde tomaten
2 sneden Breydelspek
4 kerstomaatjes
¼ liter room
Bereiding:
Schil de witte asperges en breek het harde uiteinde af. Kook de asperges in licht gezouten water met een weinig suiker en laat ze afkoelen in hun jus.
Kook de uiteindes en de schillen van de asperges met de room en enkele blaadjes koningskruid. Laat dit een half uur trekken en haal het vervolgens door een fijne zeef.
Mix de gedroogde tomaatjes in een mixer of blender met wat olijfolie en een snuifje Provençaalse kruiden.
Snij 2 sneden Breydelham overlangs in twee en laat deze in een oven van 120°C tussen twee ovenplaten drogen gedurende een klein uurtje.
Maak met het brood hele fijne korstjes en bak af in wat boter. Snij het Breydelspek eveneens heel fijn en bak kort af in een weinig boter. Voeg de korstjes en het Breydelspek samen en laat het geheel uitlekken in een zeef om later te gebruiken als garnituur.
Wrijf de zeewolf in met de pesto van tomaten en verpak dit in een fijne snede Breydelham. Bak dit af in een antikleefpan met wat olijfolie. Laat mooi kleuren aan beide kanten.
Vervolgens laat je dit nog een 8 tal minuten verder garen in een oven van 200°C.
Afwerking:
Verwarm grote diepe borden. Op de bodem verdeel je de schuin versneden asperges, de jus van de asperges laat je kort inkoken en je werkt af met enkele klontjes boter. Mix dit kort schuimig en verdeel over de asperges.
Leg de vis er middenin en geef een inkeping.
Werk af met een gedroogde snede Breydelham, een kerstomaatje met een takje gefrituurd koningskruid. Bestrooi het geheel rijkelijk met korstjes en Breydelspek.
Over vleeswarenproducent Antonio
De bvba Antonio, sinds 1989 gevestigd in het Oost-Vlaamse Gavere, legt de nadruk op productie van Breydelham en Breydelspek. Met deze ambachtelijke, ovengebakken specialiteiten heeft de onderneming haar positie op de Belgische markt fors versterkt. Naast de binnenlandse markt wint ook de export aan belang, met als voornaamste afzetlanden Frankrijk, Nederland, Duitsland en Ierland.
Bij Breydelham en Breydelspek primeert kwaliteit boven kwantiteit. Zorgvuldig geselecteerde ingrediënten, een zelf samengestelde kruidenmix en een artisanale bereidingswijze zijn de basiskenmerken van dit succesverhaal.
Door het ver doorgedreven productiecontrolesysteem voldoen deze specialiteiten aan de hoogste normen op het vlak van voedselveiligheid.
Voor de eerste maal werd Mondial du pain georganiseerd tijdens SIRHA één van de grootste voedingsbeurzen van Frankrijk, zelfs van Europa. Enkele M.O.F bakkers onder de naam Ambassadeurs de la Boulangerie staken de handen in elkaar om dit nieuwe evenement te organiseren.
Met hun initiatief willen ze uitbreiden naar de rest van de wereld om zo tot een internationale vereniging te komen. Het is hierbij de absolute bedoeling om ook de bakker, naast de banketbakker als volwaardig vakman te beschouwen.
Aan de wedstrijd die twee dagen duurde, namen 12 landenteams uit de 5 continenten deel, op zich reeds een hoogdag voor de bakkerswereld. De ploegen werden samengesteld uit een ervaren iemand en een leerling. Hierdoor konden ook de jongeren proeven én van de wedstrijdstress en konden ze internationale ervaring opdoen.
Ons land werd vertegenwoordigd door Guido Devillé en Sabrina Vranken, beide van hotelschool Elishout in Anderlecht. In de toekomst zal de selectie trouwens gekoppeld worden aan het Belgian championship aspirant baker. Een van de finalisten zal samen met zijn mentor deelnemen onder de vlag vanAspirant baker. Mondial du pain wordt ook om de twee jaar georganiseerd.
Guido en Sabrina behaalden een verdienstelijke vierde plaats. Op het podium, Italië, Zwitserland en Frankrijk, alle drie met bijzonder traditionele producten. Een croissant, een chocoladebroodje en koeken uit een vierkant zijn de winnende producten. België zoekt het aldus Guido Devillé, wellicht net iets te ver en wil te vernieuwend werken.
Op artistiek vlak stak de Belgische presentatie met kop en schouder boven de concurrenten uit. België profileren metManneke Pis, friet en bier is ongetwijfeld een voltreffer. Ook Sabrina viel op bij de organisatie en jury, die haar als een visitekaartje voor het beroep typeerde. Eerst en vooral knap, maar ook de uitstraling, nuchterheid en inzet en de manier van communiceren met gelijk wie in gelijk welke taal. Ze kreeg een paar aanbiedingen om in het buitenland stages te gaan lopen, zelfs een werkaanbieding. Beloningen die een podiumplaatswaard zijn. Sabrina verduidelijkt: Voor mij is dit een interessant leertraject, met wat ontgoocheling voor de 4de plaats, maar gesterkt om de dag nadien er weer tegenaan gaan. Als 20-jarige heb ik nog heel wat tijd om bij te leren en hoopvol naar de toekomst te kijken
Voor Guido was dit de laatste wedstrijd. Hij gaat zich nu vooral bezighouden met de promotie van het beroep van bakker, en de begeleiding van jongeren naar bakkerij-wedstrijden toe. De internationale ervaring, het zoekwerk en uitwisselingen zijn een rijkdom zowel voor de jongeren als voor de begeleider, die ze je niet meer kunnen afpakken.
Vanaf juni start de voorbereiding van het Europees kampioenschap voor jongeren dat dit jaar in Zweden doorgaat. Daar zullen Wim Cardon en Sabrina Vranken deel uitmaken van de Belgische ploeg.
British Airways vliegt vanaf maart 2007 op Sarajevo en Dresden
Vanaf maart 2007 voegt British Airways twee bijzondere bestemmingen toe aan haar reeds uitgebreide lijst van bestemmingen. Vanaf dan vliegt de luchtvaartmaatschappij dagelijks naar de Duitse stad Dresden en driemaal weeks naar de Bosnische stad Sarajevo, dit vanaf de luchthaven London Heathrow. Beide steden kenmerken zich door een geschiedenis van bombardementen en wederopbouw.
Dresden
Dresden is een relatief onbekende stad in het Oosten van Duitsland. De stad is de hoofdstad van de deelstaat Saksen. Een bombardement door Engelse geallieerden verwoestte grote delen van de stad waaronder ook historisch belangrijke gebouwen. Inmiddels heeft Dresden door een bijzondere wederopbouw haar grandeur van voor de Tweede Wereldoorlog weer terug.
Sarajevo
Sarajevo is de hoofdstad van Bosnië en Herzegovina, dat in 1992 onafhankelijk werd van Joegoslavië. Na 4 jaar van bombardementen en beschietingen, is in 1996 wanneer de belegering officieel eindigt, bijna geen gebouw onbeschadigd. Tegenwoordig zijn echter alle ruines opgeknapt en kenmerkt Sarajevo zich door een niet te stuiten enthousiasme en optimisme. De stad bruist aan alle kanten en is weer het toneel van internationale festiviteiten zoals het Sarajevo Filmfestival. Bovendien heeft Sarajevo zich kandidaat gesteld voor de Winterspelen van 2014.
Op www.ba.com kunnen reizigers naast vliegtickets naar Dresden en Sarajevo ook hotelaccommodatie boeken. Tevens kunnen passagiers hier online inchecken en hun boarding pass uitdraaien.
Binnenkort wordt de nieuwe geluidsnorm NBN S01-400-1 gepubliceerd. Die norm formuleert de akoestische eisen voor nieuwbouw-woningen en sluit beter aan bij de huidige verwachtingen inzake comfort. Om te kunnen voldoen aan de strengere eisen in deze norm biedt Gyproc kant-en-klare, exclusieve en voorgerekende oplossingen aan, zowel voor renovatie als voor nieuwbouw.
Geluidshinder is een thema waar meer en meer mensen oren naar hebben. Wie stoort zich niet aan de radio of de televisie van de buren, de luidruchtige bezoekers in de traphal of het geronk uit de liftkoker? Dagelijkse onhebbelijkheden die ervoor zorgen dat de woonsfeer niet optimaal is en de bewoners op gespannen voet leven. Een optimale geluidsisolatie is de enige oplossing om lawaaihinder tegen te gaan en vervelende geluidsinvloeden te bannen. Daarom formuleert de nieuwe geluidsnorm NBN S01-400-1 de akoestische eisen voor nieuwbouw-woningen en sluit ze beter aan bij de huidige verwachtingen inzake akoestisch comfort en bij de eisen die reeds in onze buurlanden gelden. Het gaat om de geluidsisolatie van zowel aangrenzende woningen of appartementen als binnenin de woning zelf. De norm stelt strengere eisen voor twee prestatieniveaus: normaal en verhoogd akoestisch comfort. Ontwerpers en uitvoerders dienen dus voor beide comfortniveaus veel aandacht te besteden aan de gebouwindeling, de te gebruiken isoleeroplossingen en de detaillering.
GypBox - de oplossing op maat voor renovatieprojecten
Met GypBox biedt Gyproc een totaaloplossing om snel en efficiënt woningen of appartementen te renoveren en aan te passen aan de hedendaagse comforteisen. Dankzij GypBox is het mogelijk de waarde van een vastgoed een enorme meerwaarde te geven, aangezien het een belangrijke bijdrage levert aan het wooncomfort. Oudere woningen en appartementen scoren vaak zwak wat geluidsisolatie betreft. Door de doos-in-doos-oplossing van Gyproc, GypBox, is het ook voor renovatieprojecten mogelijk te beantwoorden aan de eisen van de nieuwe geluidsnorm NBN S01-400 voor nieuwbouwwoningen. In de holle ruimte van de Gyproc-systemen kan men bovendien probleemloos nieuwe technische leidingen leggen. Resultaat: een vernieuwde binnenafwerking en veel hoger comfortniveau.
Het GypBox-principe bestaat uit het inbouwen van een Gyproc-doos in een bestaande woning, appartement of kamer. De inbouw-Gyproc-doos bestaat uit een combinatie van Gyproc verlaagde plafonds, voorzetwanden en droge zwevende vloeren.
Gyproc heeft aan de hand van uitgebreide testen en calculaties door het WTCB en onafhankelijke akoestische bureaus de basis gelegd voor een GypBox-oplossing op maat voor constructies op basis van massieve vloeren en wanden. Deze oplossingen werden verwerkt in een handige GypBox gids die u toelaat te bepalen hoe de inbouwdoos opgebouwd moet worden om het gewenste resultaat te bereiken en verstrekt tegelijkertijd alle richtlijnen met betrekking tot detaillering en uitvoering.
GypBox biedt talrijke voordelen: Uitzonderlijke akoestische prestaties, Snel en droog, Gefaseerd renoveren, Leidingen niet slijpen, Duurzaam bouwen - Respect voor het milieu en een oplossing op maat
Gyproc voorzetwanden of verlaagde plafonds voor nieuwbouw appartementen
Het is niet evident om aan de nieuwe eisen te voldoen voor wat betreft woningscheidende wanden tussen appartementen. Deze eisen vertalen zich respectievelijk in normaal akoestisch comfort en verhoogd akoestisch comfort. Bij massieve wanden is de luchtgeluidsisolatie bijna volledig bepaald door de oppervlaktemassa van de wand*. Traditionele massieve woningscheidende wanden moeten erg dik worden uitgevoerd om de streefwaarden te kunnen realiseren, waardoor ze zeer kostelijk worden en een zwaardere fundering vereisen. Dit kan men verhinderen dankzij Gyproc, door een slankere massieve woningscheidende wand te combineren met bijvoorbeeld een Gyproc‑voorzetwand. Op identiek dezelfde wijze kan men de noodzaak om zeer zware vloerplaten te voorzien omzeilen door een lichtere vloerplaat uit te voeren in combinatie met een verlaagd Gyproc-plafond. Een betere geluidsisolatie verwezenlijken met een lichtere en kostenbesparende constructie, dat is Gyproc.
VLM Airlines biedt passagiers voortaan de mogelijkheid om in te checken via internet op het overgrote deel van het netwerk. De luchtvaartmaatschappij past eveneens zijn website aan waardoor zakenmensen nog vlotter on line kunnen boeken.
Internet check-in
Met de lancering van internet check-in komt VLM Airlines tegemoet aan de stijgende vraag van zakenmensen. Internet check-in zal VLM Airlines klanten de mogelijkheid bieden om van thuis uit of op kantoor in te checken en om een stoel naar keuze te selecteren voor hun volgende vlucht. VLM Airlines biedt de mogelijkheid om via internetin te checken vanaf 30 uur tot 2 uur voor vertrek via de website flyvlm.com. Internet check-in zal klanten toelaten om zelf hun instapkaart met barcode te printen, waardoor ze zich meteen in de luchthaven van vertrek naar de veiligheidscontrolezone en de gate kunnen begeven.
VLM Airlines biedt vandaag elektronische check-in aan op alle vluchten met uitzondering van de vluchten die vertrekken uit Luxemburg, Brussel en Jersey.
Verbeterde website flyvlm.com
Het aantal online reservaties nam het afgelopen jaar toe met 34% in vergelijking tot 2005. De website heeft twee jaar na de laatste opknapbeurt ook een volledig nieuwe revisie ondergaan. De lay-out en het gebruik van de website zijn vernieuwd, verbeteringen werden aangebracht die hebben bijgedragen tot het gebruiksgemak en de doorzichtigheid van het online reservatiesysteem.
Het online systeem biedt nu ook een bredere waaier van tarieven aan die de passagier toelaat om beter een gepast tarief te kiezen, rekening houdend met de gewenste flexibiliteit naar aanpassingen en annulaties toe.
Rony Timmermans, Executive Director Finance and Commerce, zegt: Bij VLM Airlines kijken we steeds uit naar manieren om de totale reistijd van onze klanten te verbeteren en te verkorten. Met de introductie van internet check-in en een verbeterd on line boekingssysteem hopen we de drukke zakenreiziger te helpen extra tijd te winnen tijdens het vliegen met VLM Airlines. Dit geeft ons ook de mogelijkheid om de reiservaring van de reiziger ten opzichte van de maatschappij verder te verbeteren.
Varkensvlees is de meest gegeten vleessoort in België. Het blijft echter vooral een product voor de dagelijkse keuken, niet voor restaurants. Uitzonderingen niet te na gesproken staat varkensvlees op weinig menukaarten van de betere restaurants. Om hieraan te verhelpen heeft VLAM in 1998 een campagne in het leven geroepen, de uitreiking van de Antonius-award is er een onderdeel van.
Voor de laureaat van 2006-2007 werd gezocht in het milieu van de betere Brasseries, die zelf hun kandidatuur moesten indienen. De keuze van de leden van het Broederschap van Sint-Antonius, na onderzoek van de kandidaturen en het ter plekke uitproeven van de diverse bereidingen, viel op brasserie-restaurant La Paix in Anderlecht.
Het product in casus varkensvlees staat centraal bij David Martin en hij weet het beste van die producten naar boven te brengen. Zijn brasserie-restaurant doet misschien wel wat nostalgisch aan, maar gasten kunnen er ontspannen genieten van verrassende gerechten, met vaak heel gewone ingrediënten. Martin heeft ruime ervaring en werkte o.m. bij Bruneau en was laureaat van de Prosper Montagnéprijs.
De Broederschap van Sint-Antonius, opgericht in 1988 heeft drie doelstellingen: het gebruik van varkensvlees en vleeswaren op basis van varkensvlees in de gastronomie bevorderen; de studie van de culturele en historische rol van het varken in de samenleving; vriendschappelijke relaties van wetenschappelijke, culturele en gastronomische aard creëren tussen leden van het Broederschap en de sympathisanten
Merknaam LAFINESS groeit uit tot begrip in innoverende badkamerinrichting
Calodar nv. : 50 jaar familiale expertise in het betere sanitair
De familiale onderneming met Antwerpse roots Calodar nv opereert vanuit het Limburgse Ham en is sinds de oprichtingin 1954 geëvolueerd tot een belangrijke speler in de distributie van het betere sanitair. In de hele Benelux wordt het bedrijf - goed voor een jaaromzet van 40 miljoeneuro, gerealiseerd door 90 werknemers beschouwd als de link bij uitstek tussen internationale fabrikanten van badkamerinrichting enerzijds en lokale dealers-speciaalzaken en eindconsumentenanderzijds.
Als specialist van sanitair op mensenmaat klinkt de naam Calodar op zich als een klok. De professionele en particuliere klanten kennen de onderneming vooral van de twee succesvolle merkconcepten, nl. Lafiness voor badkamerinrichting en Saninstal voor de installatie. Het geheim van het Calodar-succes schuilt niet alleen in technische expertise, maar ook in de meerwaarde die gecreëerd wordt door continu te investeren in productontwikkeling, marketing en communicatie. De eigen logistieke infrastructuur garandeert feilloze just-in-time leveringen en een onberispelijke service na verkoop.
Lafiness: bron van baden
Iedereen moet kunnen baden zoals hij of zij dat wil. Dat is de essentie van de Lafiness-boodschap die we vertaald zien in de merkslogan Bron van baden. Een vlag die de lading volledig dekt, want Lafiness dient zich aan als een allesomvattende collectie voor de inrichting van badkamers. Topkwaliteit in geavanceerde productontwikkeling kenmerkt de uiterst brede Lafiness-waaier van sanitaire toestellen, meubels en badkamertoebehoren in uiteenlopende stijlen en prijsklassen.
4 grote stijlgroepen
Persoonlijke smaak en emotionele beleving sturen meer dan ooit de aankoopbeslissing in sanitair en dat hebben de marketingspecialisten bij Calodar goed in de oren geknoopt. De klant eist - steeds binnen de grenzen van zijn budget -topkwaliteit en oorspronkelijke vormgeving. Lafiness komt maximaal tegemoet aan die wensen. Om dat concreet en tastbaar te maken, werd het Lafiness-gamma opgedeeld in vier grote stijlgroepen, nl. Retro:Authentic, Pure:Natural, Basic:Functional en Design:Progressive. Vier trefwoorden die verwijzen naar de grote, bestaande designstromingen, maar toch voldoende ruimte laten voor trends.
Acquaviva-collectie: Lafiness pakt uit met pure Italiaanse emotie
Lafiness maakt de slogan bron van baden pas écht tastbaar met de nieuwe Acquaviva-collectie van de Italiaanse ontwerper Antonio Bongio. De artisanale Bongio-kwaliteit en bestudeerde vormgeving is een begrip in de internationale sanitairwereld. Met Acquaviva krijgt de badkamer als meest intieme plek in huis een heel eigen persoonlijkheid.
Acquaviva heeft zijn naam overigens niet gestolen. Deze mengkraan mag gerust omschreven worden als eenbron van levend water. Een halfronde, kanaalvormige goot, groots in zijn uitgepuurde eenvoud, laat het water in vrije val zijn weg zoeken in de bijpassende wastafels en bidets.
In zijn douche- of baduitvoering komt de poëtische kracht van Acquaviva al even sterk tot zijn recht. Acquaviva is verkrijgbaar in basis- of mengkraanversie met binnenwerk, watertoevoerregeling en muurmontageplaat integraal uitgevoerd in roestvrij gepolijst en verchroomd staal.
In het Lafiness-assortiment vinden we naast Acquaviva ook alle andere Bongio-toppers terug. Denk maar aan de tijdloos mooie en uiterst gebruiksvriendelijkekranenseries Domino, Aqua en Mia, compleet met alle toebehoren en de Shower Collection met o.a. de Suogiu - thermostatische douchemengkranen als blikvangers.
De hoge onderkasten worden geopend met een verborgen greep. De onderdeuren zijn uitgevoerd in een 13 mm dikke volkern in beige kleur. De bovenkasten worden geopend met een plaatsbesparend vouwdeursysteem die de deuren naar boven opent en toch bereikbaar blijft voor kleine mensen. De schuifdeurkasten staan op werkblad.
De keuken met open karakter behoudt toch haar privacy dankzij een hoge en halfhoge muur.
Veel ruimte op weinig oppervlakte
De hoge kasten worden uitgevoerd in een vergrijsde eik. Achter de schuine wand bevindt zich een volwaardige bergruimte, via vouwdeuren bereikbaar. Daarnaast bevindt zich in hetzelfde vlak een grote apothekerskast. De dikke legplanken aan het kookgedeelte creëren extra ruimte.
De lades zijn voorzien van apart uitneembare inox bakjes die gereinigd mogen worden in de vaatwas.
Gepolierde hoogglanslak
Spierwitte hoogglanslak wordt gecombineerd met een grijze Zebrano. De onderkasten zijn 58 cm hoog en voorzien van verborgen lades zodat de strakheid van deze keuken behouden blijft. De hoge onderplint wordt naar achter geplaatst waardoor de onderkasten lijken te zweven. De hoge Zebrano-kasten zitten volledig ommanteld door een trendy oranje-muur. De bovenkasten aan het spoelgedeelte zijn voorzien van een nieuw klapdeursysteem.
De werkbladen zijn in gehard glas van 12 mm dik. Ze hebben een diepzwarte matte kleur. Deze werkbladen zijn kras- en warmte bestendig en uiterst hygiënisch omdat ze geen poriën bevatten. De vaatwas is om ergonomische redenen op hoogte geplaatst.
New English Style
Ilwa steekt de Engelse stijl in een moderner kleedje : geen pilasters of klassieke stijltjes meer, wel een strak design met dikke gebrande granieten werkbladen en hoge kasten. De fronten zijn uitgevoerd deels in gelakt massief eiken, deels in een natuurafwerking. De antieke groenbronzen trekkers zorgen voor een klassiek tintje. De kamerhoge vouwdeuren verbergen een gigantische provisiekast. De extra diepe pottenwagens van 650 mm diep zorgen voor 30 % extra ruimte.
Socializing in de keuken
De keuken in de woonkamer of zit de woonkamer in de keuken ? Ilwa verbergt achter de woonkamerkast een ingenieuze keuken. Gezellig met de vrienden aan de hoge tafel met de koffiemachine. Onverwacht kan je de gasten verrassen met de verborgen flatscreenTV die met een elektrisch liftsysteem uit de keukentoog tevoorschijn komt. Met de schuifdeuren geopend kan je perfect kokkerellen op de langwerpige kookplaatMeest spectaculair is het sensotronic-systeem waarmee de lades in de verborgen keuken zijn uitgerust. Het sensotronic-systeem is een studie die toont wat de toekomst in de keuken nog te brengen heeft. Wanneer de keuken gesloten wordt met de gesynchroniseerde deuren is er van een keuken geen sprake meer. Je kan lekker verder babbelen in dezelfde ruimte, maar dan wel met een glaasje bier of wijn.
Gedaan met het strakke: de afgeronde werkbladen voeren ons terug naar het tijdperk van de seventies.
Als het gaat over hoogwaardige keukenapparatuur met een uitgesproken strakke vormgeving geïnspireerd door de Bauhaustraditie en de Ulmer School, is GAGGENAU een bevoorrechte partner. Naast het assortiment kooktoestellen, weet Gaggenau ook raad met het vakkundig bewaren van wijn.
Voor wie niet beschikt over voldoende ruimte voor een aparte wijnkelder maar toch wil genieten van een correct bewaarde wijnvoorraad, brengt GAGGENAU een stijlvol en professioneel alternatief: de wijnklimaatkast. De IK 360 mag gerust de rolls royce onder de wijnklimaatkasten worden genoemd. Kenmerkend voor dit imposante apparaat zijn de minimalistische vorm en de performante wijnbewaartechnologie.
GAGGENAU streeft naar perfectie tot in het kleinste detail. Enkel wanneer wijn bij de juiste temperatuur en vochtigheid wordt bewaard, komen de karakteristieken optimaal tot hun recht. Daarom is de wijnklimaatkast IK 360 uitgerust met 3 flexibel in te delen, gescheiden klimaatzones voor het perfect bewaren van witte wijn, rode wijn, champagne, kaas en sigaren.In elke klimaatzone heerst een gelijkmatige, van 4°C tot 21°C elektronisch regelbare temperatuur. De 2 vochtigheidsniveaus worden met een grote precisie elektronisch bediend. Vibratiedemping op de compressor verzekert een voorzichtige, schokvrije bewaring van de flessen.
Het apparaat kan tot 118 flessen bewaren, verdeeld over diverse opslagtableaus die plaats bieden aan flessen van verschillende grootte. De tableaus zijn vervaardigd van aluminium en hoogwaardig beukenhout en ogen luxueus. Ze zijn zo ontworpen dat ze plaats bieden aan zowel de kleinste, standaard als magnumflessen.
De wijnklimaatkast van GAGGENAU bevat eveneens een humidor waar tot 50 sigaren worden bewaard volgens de regels van de kunst. In de humidor heerst de ideale temperatuur en luchtvochtigheid om sigaren te bewaren en ze te laten rijpen.
GAGGENAU en topkwaliteit gaan hand in hand. De humidor is volledig met de hand gemaakt van edele houtsoorten. Binnenin verzekeren mahonie- en cederhout optimale bewaaromstandigheden. Aan de buitenzijde werd de humidor bekleed met beukenfineer, in harmonie met het beukenhout van de opslagtableaus. De humidor heeft zijn plaats in de klimaatzone voor rode wijn.
DuPont Corian® krijgt meer dan ooit de voorkeur van ontwerpers
DuPont Corian®, het massieve synthetische materiaal dat in België en Luxemburg uitsluitend wordt verdeeld door Intercovering, krijgt de voorkeur van de meest veeleisende en creatieve ontwerpers en architecten. De talrijke kwaliteiten die eraan worden toegekend, zijn een stimulans voor bouwprofessionals en interieurinrichters om voor Corian® te kiezen als betrouwbare en esthetisch aantrekkelijke oplossing voor tal van projecten en toepassingen.
Dit gaat van bedrijfsinterieurs tot installaties in de horeca en gezondheidszorg en winkels, zonder de residentiële markt te vergeten waar behoefte is aan de meest hoogwaardige oplossingen voor keukens en badkamers. Het is dan ook logisch dat we deze laatste twee toepassingen gepresenteerd zien op Batibouw 07.
Corian®: onmisbaar voor keukens en badkamers
Er zijn tal van goede redenen waarom Corian® aan belang blijft winnen in projectontwikkeling en de installatie van keukens en badkamers. Zo is Corian® een esthetisch materiaal dat zich goed laat combineren met hout, natuursteen, glas en roestvrij staal. Het is eenvoudig te integreren en creëert een visueel aantrekkelijk, homogeen geheel.
Bovendien is de structuur van Corian® niet-poreus, waardoor het een perfect hygiënisch materiaal dat de groei van schimmels, zwammen en bacterieën tegengaat. Het kan ook worden samengesteld zonder zichtbare naden. Het resultaat is in alle gevallen een glad, makkelijk te onderhouden oppervlak.
Op Corian® rust een garantie van tien jaar wanneer de installatie wordt uitgevoerd door een erkend installateur: een bewijs voor de uitzonderlijke duurzaamheid en slijtvastheid in verschillende gebruiksomstandigheden. Corian® is een uitstekende investering op lange termijn en kan door zijn uitgebreide kleurenwaaier aan alle smaken beantwoorden.
Ten dienste van de creativiteit
Het uitzonderlijke kleurenpalet, de diktes op maat, de quasi onbeperkte vormbaarheid, het vermogen zich aan te passen aan elke stijl en de toepasbaarheid als afwerkingsaccessoires zijn stuk voor stuk kwaliteiten die de creativiteit van ontwerpers prikkelen. Denken we bijvoorbeeld aan de Amsterdamse architecten Michiel Hofman en Barbara Dujardin, die de intrinsieke meerwaarde van het materiaal demonstreren in een keukentoepassing. "Als architecten zien we de kwaliteit van Corian® in de synergie tussen het zachte en het sterke. Hoewel het materiaal massief is en hoogresistent, is het fijn en prettig om aan te raken. Voor dit project in de Wilhelminastraat in Amsterdam hebben we die synergie ook in vormen vertaald met de afgeronde hoeken van de kooktafel. Het resultaat is excellent: dit meubel straalt zowel robuustheid uit als sensibiliteit."
Feestelijke lenterecepten met Breydelham & Breydelspek:
Asperges op het menu
Ragoût van Mechelse asperges, Breydelspekreepjes met gepocheerd ei en hollandaisesaus
Recept van Bert Deboeverie, restaurant Deboeveries, Deurle
Ingrediënten voor 4 personen:
1 bundel dikke witte asperges
4 dagverse eieren
azijn
4 dikke sneden wit brood
200 g Breydelspek
bieslook
1 eierdooier
een scheutje witte wijn
citroensap
200 g geklaarde boter
peper en zout
Bereiding:
Schil de asperges met een dunschiller en snij ze schuin in stukken van 2 cm. Stoom of kook ze gaar. Snij de korst van het brood en snij het brood vervolgens in blokjes van ongeveer 1 cm. Bak deze bruin in een hete pan met wat olijfolie en een beetje boter. Snij ook het spek in
kleine blokjes en bak deze mee met de broodcroutons.
Maak een hollandaisesaus door een eigeel met een scheutje witte wijn en wat citroensap op het vuur stevig op te kloppen. Roer dit mengsel verder op met wat geklaarde boter tot je een mooie saus krijgt. Breng op smaak met peper en zout.
Pocheer de eitjes gedurende ongeveer 3 minuten in water (net onder het kookpunt) waar je een scheutje azijn aan toevoegt. Doe ze schrikken in koud water.
Dresseer de borden met de ragout van asperges, leg daarop het gepocheerde ei met een lepeltje hollandaise-saus erover en daar rond enkele broodcroutons met spek. Werk het bord af met enkele sprietjes bieslook.
Sinds 2000, het jaar waarin Cédric Poncelet zijn restaurant opende, is hij niet meer weg te denken uit het leven van Knokke. Zijn kooktalent, zijn spontane vriendelijkheid en het respect voor zijn beroep hebben hem niet alleen verzekerd van een trouwe plaatselijke klantenkring, maar ook van het geregeld bezoek van gastronomen uit Brussel, Luik, Antwerpen, Brugge, Gent .
Cédric behoort tot de generatie van jonge chefs die zichzelve voortdurend in vraag stellen. Vanuit deze optiek en de bekommernis om steeds beter te presteren, vernieuwde hij de inrichting van zijn zaaken wijzigde hij de infrastructuur van zijn restaurant. De structurele wijzigingen zijn overduidelijk. Het terras ontworpen door Peter van Roy is een bijzonder leuke aanvulling, het dak kan s zomers zelfs worden opengeschoven. Het heeft zonder enige twijfel de aantrekkingskracht enorm versterkt en talloze gasten vinden er een aangenaam plekje om rustig van Cedrics rijke tafelen te genieten.
De extra ruimte van het terras, bood de kans om in de eetzaal een behaaglijk salon in bibliotheekstijl uit te bouwen, waar de klanten desgewenst van het aperitief en de koffie kunnen genieten. Herwig Hostens, verantwoordelijk voor de binnenhuisinrichting, opteerde voor lichtgrijze en tabaksbruine tinten, waardoor het chique meubilair beslist tot zijn recht komt. De antieke kroonluchters zorgen voor een geraffineerde sfeer en kronen zich tot verzamelobject. Het cosy gevoel wordt extra onderlijnd door sobere muurversieringen, terwijl de lichtgrijze overgordijnen de intimiteit van het interieur extra aanvullen. Het elegant gedrapeerde, smetteloos witte tafellinnen en het boeket verse bloemen doen je vol verwachting uitkijken naar de komende tafelgenoegens.
In de zaal heerst Olivier Dereu die tevens als volleerd wijnkelner fungeert. Olivier debuteerde als commis de salle bij Pierre Romeyer, nadien was hij twee jaar chef de rang en wijnkelner in Comme chez Soi bij Pierre Wijnants. Dezelfde functies vervult hij gedurende vijf jaar in de Villa Lorraine, de lokroep van de kust beantwoordt Olivier door gedurende vier jaar als maître dhôtel aan de slag te gaan in LEsmeralda in Knokke. De culinaire loopbaan van Olivier wordt aangevuld met stages in LOasis van Michel Bleys, Chez Marius en Provence en Lucas-Carton in Parijs. Voor chef Cédric Poncelet is het dan ook een makkie om zich volop op zijn domein, de keuken te concentreren.
Cedric werd in 1975 geboren en volgde de middelbare school in Dison, omdat hij zich aangetrokken voelde tot de gastronomie liep hij van 1990 tot 1993 school in de Notre Dame in Heusy en deed zijn eerste horeca-ervaring op in Aux Etangs de la Vieille Ferme in Herve. Toch trok vooral Knokke hem aan en hij speelde het klaar om aan de slag te gaan in La Réserve. Vrij snel keert hij naar Brussel terug en vindt werk in de Villa Lorraine, restaurant waar hij ontdekt wordt door Michel Haquin, deze biedt hem een plaats in Le Trèfle à Quatre van het Château du Lac in Genval.
Cédric Poncelet wou evenwel internationale ervaring opdoen en werd assistant-manager van het restaurant Le Gavroche in Londen, om nadien sommelier te worden in het restaurant Windows van het Hilton Park Lane London. Nadien verzeilt hij als manager-kok in het restaurant Les Champs-Elysées op Cyprus. Op aanraden van Pierre Fonteyne volgt hij een stage bij Bruneau om nadien samen met Pierre Fonteyne een bar-restaurant The Griffins op het Oosthoekplein in Knokke te leiden. Hier vindt hij een geschikte locatie en opent zijn eigen restaurant Cédric.
Actief in een open keuken waardoor de gasten alle bereidingen kunnen volgen, serveert Cédric permanent twee verschillende menus, nl het menu prestige en het menu de la Mer. De samenstelling van deze voltreffers, verandert om de veertien dagen. Er is eveneens een dagelijkse lunch, samengesteld op basis van dagverse marktproducten en de gasten kunnen er eveneens à la carte eten. Allerhande visbereidingen zijn Cédrics favorieten maar ook tal van vleesbereidingen vormen een aangename verrassing. Bij tal van gelegenheden verrast Cédric zijn gasten met speciale menus die zowel productgebonden, bv hoppescheuten of asperges in het daglicht stellen maar evengoed Valentijn, Carnaval, Pasen of andere themas meekrijgen.
Proevertjes en desserten tovert Cédric met grote creativiteit op het bord, maar ook deze kleine recepten zorgen voor een rijk smaakaroma en een aanlokkelijk kleurenpalet.
Restaurant Cédric Koningslaan 230 a 8300 Knokke tel 050-60 77 95
Professioneel kookplezier slim samengebracht in één apparaat
WokiWok: favoriet van BBQchamp De Clercq
De belangstelling voor buiten koken neemt enorme proporties aan. Steeds meer Belgen ontdekken de charmes van het kokkerellen in de achtertuin. Voor wie met volle teugen van het goede leven wenst te genieten, is er WokiWok. Professioneel en multifunctioneel kookplezier, mooi vormgegeven in een praktisch apparaat. Makkelijk te bedienen, stevig, klein van stuk maar verrassend veelzijdig in prestaties. WokiWok is dé favoriet van kok Peter De Clercq, winnaar van de BBQ Kampioenschappen seizoen2006/2007.
Wokken, grillen, barbecuen, roken, stomen, steengrillen, pizzabakken, borden verwarmen: het is allemaal mogelijk met één compact apparaat. Door de ingenieuze constructie produceert WokiWok grote warmte, waardoor het zelfs mogelijk wordt om op houtskool te wokken. Dat daarmee de variatie van de menukaart voor buiten ineens veel uitgebreider en kleurrijker wordt, spreekt voor zich. Verrassende gerechten met bijvoorbeeld knapperige groenten en verse smaakmakers worden vanaf deze zomer simpelweg in de tuin bereid!
Met de optionele accessoires zoals de lavasteen voor pizza, de gietijzeren grill en de paellapan, worden vanaf nu de mooiste mediterrane lekkernijen buiten gemaakt. Professionele koks zijn razend enthousiast over WokiWok. Omdat het apparaat zoveel variatie biedt en tegelijk uitblinkt in gebruiksgemak. Indrukwekkend is de gedetailleerde afwerking. De wok laat zich in no time omvormen tot stoompan en de grill maakt moeiteloos ruimte voor de pizzaplaat. Praktisch zijn de werkbladen aan WokiWok, net zoals de in hoogte en positie verstelbare grill en de mogelijkheid om de gasfles als warmtebron te gebruiken.
WokiWok is standaard uitgerust met grillrooster, een houtskoolrooster, een geëmailleerde bol, een originele gietijzeren wok met een doorsnede van 53cm en een deksel met handgrepen en thermometer. Optioneel zijn de gietijzeren grill-/bakplaat, de pizza-lavasteen, gasbrander, paellapan en een afdekhoes.
Bijgeleverd wordt een instructie-dvd waarop de verschillende technieken van WokiWok worden toegelicht. Extra handig is het receptenboekje van BBQ-kampioen Peter De Clercq waarin hij meteen een aantal tips geeft voor de beste resultaten.