:lol:
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Creneau International wordt hofleverancier
Botanisch interieurconcept doet omzet C-Point verdubbelen
Vogels spotten aan de kassa? Je omkleden in het struikgewas? Of de gepaste jeans uitzoeken op een denimkoer? Kan allemaal in 'the garden of fashion'. Voor de denim store C-Point in Aartselaar ontwikkelde Creneau International dit uniek interieurconcept. Met succes, want amper een week na de heropening groeide de omzet als onkruid.
Voor een totaal nieuwe identiteit schakelde C-Point in Aartselaar de 'Atmosphere Architects' van Creneau International in. Met als duidelijke boodschap: klanten aantrekken. Voor de concrete invulling kreeg het concept- en designbureau carte blanche.
"If Adam and Eve would live today, they would wear denim. Vandaar 'the garden of fashion'", zegt Kurt Carmans, ontwerper bij Creneau International. "Tot voor kort had C-Point een winkel, nu hebben ze een verhaal."
En dat verhaal is een botanisch universum van tuinen, bossen, struikgewas én vogels. De mannen kunnen terecht in een stoer prieel, uitgewerkt als een witgelakte stalen kooi volledig uitgevoerd in gietijzeren deurmatten. Voor de vrouwen is er de rozentuin, met wanden van bedrukt tapijt, plantenhekken en rozenguirlandes. Contrasterende betonnen afscheidingen en metalen structuren zorgen voor een duidelijke afbakening.
Achteraan in de winkel creëerde Creneau International de 'denimkoer': betonnen panelen doen dienst als wandsysteem en bakenen zo de binnentuin af. De grasperken, tuintafels en verlichting maken de setting compleet. Tot in de paskamers met bosprint, witgelakte blokhutdeuren, een boomstam als zitje en takjes als kleerhanger.
'The garden of fashion' groeide uit tot een succesverhaal en C-Point besliste om het designconcept op termijn ook in zijn andere winkels te integreren.
Over Creneau International
Met twee gevleugelde apen in het huislogo en 'Hacitur ad astra' als baseline, ben je gewaarschuwd: de 'Atmosphere Architects' van Creneau International zijn een klasse apart. Op een eigenwijze manier drukken ze via 'ideas of the anti-ordinary' hun stempel op visuele communicatie wereldwijd - van designconcepten over interieurinrichting en merkbeleving tot grafisch werk.
Thuisbasis is het hoofdkantoor in Hasselt, met een creatieve cel en logistiek team, een afdeling Sales & Account en een divisie voor franchiseconcepten die wereldwijd geïmplementeerd worden (zoals de Belgian Beer Cafés en het Aziatisch restaurantconcept Cho Gao). Recent werd ook een nieuw kantoor in Dubai geopend. Verder worden de Atmosphere Architects vertegenwoordigd via een account in Sydney (Australië). Creneau International wordt vandaag geleid door Werner Vanherle die het bedrijf (opgericht in 1989) overnam in 2001.
|