Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    26-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mondial du pain
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mondial du pain

     

     

     

     

    Voor de eerste maal werd “Mondial du pain” georganiseerd tijdens “SIRHA” één van de grootste voedingsbeurzen van Frankrijk, zelfs van Europa. Enkele M.O.F bakkers onder de naam “Ambassadeurs de la Boulangerie” staken de handen in elkaar om dit nieuwe evenement te organiseren.

     

    Met hun initiatief willen ze uitbreiden naar de rest van de wereld om zo tot een internationale vereniging te komen. Het is hierbij de absolute bedoeling om ook de bakker, naast de banketbakker als volwaardig vakman te beschouwen.

     

    Aan de wedstrijd die twee dagen duurde, namen 12 landenteams uit de 5 continenten deel, op zich reeds een hoogdag voor de bakkerswereld. De ploegen werden samengesteld uit een ervaren iemand en een leerling. Hierdoor konden ook de jongeren proeven én van de wedstrijdstress en konden ze internationale ervaring opdoen.

    Ons land werd vertegenwoordigd door Guido Devillé en Sabrina Vranken, beide van hotelschool Elishout in Anderlecht. In de toekomst zal de selectie trouwens gekoppeld worden aan het “Belgian championship aspirant baker”. Een van de finalisten zal samen met zijn mentor deelnemen onder de vlag van”Aspirant baker”. Mondial du pain wordt ook om de twee jaar georganiseerd.

    Guido en Sabrina behaalden een verdienstelijke vierde plaats. Op het podium, Italië, Zwitserland en Frankrijk, alle drie met bijzonder traditionele producten. Een croissant, een chocoladebroodje en koeken uit een vierkant zijn de winnende producten. België zoekt het aldus Guido Devillé, wellicht net iets te ver en wil te vernieuwend werken.

     

    Op artistiek vlak stak de Belgische presentatie met kop en schouder boven de concurrenten uit. België profileren met“Manneke Pis”, friet en bier is ongetwijfeld een voltreffer. Ook Sabrina viel op bij de organisatie en jury, die haar als een visitekaartje voor het beroep typeerde. Eerst en vooral knap, maar ook de uitstraling, nuchterheid en inzet en de manier van communiceren met gelijk wie in gelijk welke taal. Ze kreeg een paar aanbiedingen om in het buitenland stages te gaan lopen, zelfs een werkaanbieding. Beloningen die een podiumplaats  waard zijn. Sabrina verduidelijkt: “Voor mij is dit een interessant leertraject, met wat ontgoocheling voor de 4de plaats, maar gesterkt om de dag nadien er weer tegenaan gaan. Als 20-jarige heb ik nog heel wat tijd om bij te leren en hoopvol naar de toekomst te kijken”

     

    Voor Guido was dit de laatste wedstrijd. Hij gaat zich nu vooral bezighouden met de promotie van het beroep van bakker, en de begeleiding van jongeren naar bakkerij-wedstrijden toe. De internationale ervaring, het zoekwerk en uitwisselingen zijn een rijkdom zowel voor de jongeren als voor de begeleider, die ze je niet meer kunnen afpakken.

     

    Vanaf juni start de voorbereiding van het Europees kampioenschap voor jongeren dat dit jaar in Zweden doorgaat. Daar zullen Wim Cardon en Sabrina Vranken deel uitmaken van de Belgische ploeg.

     

    26-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ba best

     

     

    British Airways vliegt vanaf maart 2007 op Sarajevo en Dresden

     

     

     

    Vanaf maart 2007 voegt British Airways twee bijzondere bestemmingen toe aan haar reeds uitgebreide lijst van bestemmingen. Vanaf dan vliegt de luchtvaartmaatschappij dagelijks naar de Duitse stad Dresden en driemaal weeks naar de Bosnische stad Sarajevo, dit vanaf de luchthaven London Heathrow. Beide steden kenmerken zich door een geschiedenis van bombardementen en wederopbouw.

     

    Dresden

     

    Dresden is een relatief onbekende stad in het Oosten van Duitsland. De stad is de hoofdstad van de deelstaat Saksen. Een bombardement door Engelse geallieerden verwoestte grote delen van de stad waaronder ook historisch belangrijke gebouwen. Inmiddels heeft Dresden door een bijzondere wederopbouw haar grandeur van voor de Tweede Wereldoorlog weer terug.

     

    Sarajevo

     

    Sarajevo is de hoofdstad van Bosnië en Herzegovina, dat in 1992 onafhankelijk werd van Joegoslavië. Na 4 jaar van bombardementen en beschietingen, is in 1996 wanneer de belegering officieel eindigt, bijna geen gebouw onbeschadigd. Tegenwoordig zijn echter alle ruines opgeknapt en kenmerkt Sarajevo zich door een niet te stuiten enthousiasme en optimisme. De stad bruist aan alle kanten en is weer het toneel van internationale festiviteiten zoals het Sarajevo Filmfestival. Bovendien heeft Sarajevo zich kandidaat gesteld voor de Winterspelen van 2014.

     

    Op www.ba.com kunnen reizigers naast vliegtickets naar Dresden en Sarajevo ook hotelaccommodatie boeken. Tevens kunnen passagiers hier online inchecken en hun boarding pass uitdraaien.

     

     

    26-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.batibouw gypbox
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    GYPROC BIEDT INNOVATIEVE GELUIDSISOLATIEOPLOSSINGEN

    VOOR RENOVATIE EN VOOR NIEUWBOUW

     

     

    Binnenkort wordt de nieuwe geluidsnorm NBN S01-400-1 gepubliceerd. Die norm formuleert de akoestische eisen voor nieuwbouw-woningen en sluit beter aan bij de huidige verwachtingen inzake comfort. Om te kunnen voldoen aan de strengere eisen in deze norm biedt Gyproc kant-en-klare, exclusieve en voorgerekende oplossingen aan, zowel voor renovatie als voor nieuwbouw.

     

    Geluidshinder is een thema waar meer en meer mensen oren naar hebben. Wie stoort zich niet aan de radio of de televisie van de buren, de luidruchtige bezoekers in de traphal of het geronk uit de liftkoker? Dagelijkse onhebbelijkheden die ervoor zorgen dat de woonsfeer niet optimaal is en de bewoners op gespannen voet leven. Een optimale geluidsisolatie is de enige oplossing om lawaaihinder tegen te gaan en vervelende geluidsinvloeden te bannen. Daarom formuleert de nieuwe geluidsnorm NBN S01-400-1 de akoestische eisen voor nieuwbouw-woningen en sluit ze beter aan bij de huidige verwachtingen inzake akoestisch comfort en bij de eisen die reeds in onze buurlanden gelden. Het gaat om de geluidsisolatie van zowel aangrenzende woningen of appartementen als binnenin de woning zelf. De norm stelt strengere eisen voor twee prestatieniveaus: normaal en verhoogd akoestisch comfort. Ontwerpers en uitvoerders dienen dus voor beide comfortniveaus veel aandacht te besteden aan de gebouwindeling, de te gebruiken isoleeroplossingen en de detaillering.

     

    GypBox - de oplossing op maat voor renovatieprojecten

     

    Met GypBox biedt Gyproc een totaaloplossing om snel en efficiënt woningen of appartementen te renoveren en aan te passen aan de hedendaagse comforteisen. Dankzij GypBox is het mogelijk de waarde van een vastgoed een enorme meerwaarde te geven, aangezien het een belangrijke bijdrage levert aan het wooncomfort. Oudere woningen en appartementen scoren vaak zwak wat geluidsisolatie betreft. Door de doos-in-doos-oplossing van Gyproc, GypBox, is het ook voor renovatieprojecten mogelijk te beantwoorden aan de eisen van de nieuwe geluidsnorm NBN S01-400 voor nieuwbouwwoningen. In de holle ruimte van de Gyproc-systemen kan men bovendien probleemloos nieuwe technische leidingen leggen. Resultaat: een vernieuwde binnenafwerking en veel hoger comfortniveau.

     

    Het GypBox-principe bestaat uit het inbouwen van een ‘Gyproc-doos’ in een bestaande woning, appartement of kamer. De inbouw-Gyproc-doos bestaat uit een combinatie van Gyproc verlaagde plafonds, voorzetwanden en droge zwevende vloeren.

     

    Gyproc heeft aan de hand van uitgebreide testen en calculaties door het WTCB en onafhankelijke akoestische bureaus de basis gelegd voor een GypBox-oplossing op maat voor constructies op basis van massieve vloeren en wanden. Deze oplossingen werden verwerkt in een handige GypBox gids die u toelaat te bepalen hoe de inbouwdoos opgebouwd moet worden om het gewenste resultaat te bereiken en verstrekt tegelijkertijd alle richtlijnen met betrekking tot detaillering en uitvoering.

     

    GypBox biedt talrijke voordelen: Uitzonderlijke akoestische prestaties, Snel en droog, Gefaseerd renoveren, Leidingen niet slijpen, Duurzaam bouwen - Respect voor het milieu en een oplossing op maat

     

    Gyproc voorzetwanden of verlaagde plafonds voor nieuwbouw appartementen

     

    Het is niet evident om aan de nieuwe eisen te voldoen voor wat betreft woningscheidende wanden tussen appartementen. Deze eisen vertalen zich respectievelijk in normaal akoestisch comfort en verhoogd akoestisch comfort. Bij massieve wanden is de luchtgeluidsisolatie bijna volledig bepaald door de oppervlaktemassa van de wand*. Traditionele massieve woningscheidende wanden moeten erg dik worden uitgevoerd om de streefwaarden te kunnen realiseren, waardoor ze zeer kostelijk worden en een zwaardere fundering vereisen. Dit kan men verhinderen dankzij Gyproc, door een slankere massieve woningscheidende wand te combineren met bijvoorbeeld een Gyproc‑voorzetwand. Op identiek dezelfde wijze kan men de noodzaak om zeer zware vloerplaten te voorzien omzeilen door een lichtere vloerplaat uit te voeren in combinatie met een verlaagd Gyproc-plafond. Een betere geluidsisolatie verwezenlijken met een lichtere en kostenbesparende constructie, dat is Gyproc.

    26-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlm internet

     

     

    VLM Airlines lanceert internet check-in en

    verbetert website flyvlm.com

     

     

    VLM Airlines biedt passagiers voortaan de mogelijkheid om in te checken via internet op het overgrote deel van het netwerk. De luchtvaartmaatschappij past eveneens zijn website aan waardoor zakenmensen nog vlotter on line kunnen boeken.

     

    Internet check-in

    Met de lancering van internet check-in komt VLM Airlines tegemoet aan de stijgende vraag van zakenmensen. Internet check-in zal VLM Airlines klanten de mogelijkheid bieden om van thuis uit of op kantoor in te checken en om een stoel naar keuze te selecteren voor hun volgende vlucht. VLM Airlines biedt de mogelijkheid om via internet  in te checken vanaf 30 uur tot 2 uur voor vertrek via de website flyvlm.com. Internet check-in zal klanten toelaten om zelf hun instapkaart met barcode te printen, waardoor ze zich meteen in de luchthaven van vertrek naar de veiligheidscontrolezone en de gate kunnen begeven.

     

    VLM Airlines biedt vandaag elektronische check-in aan op alle vluchten met uitzondering van de vluchten die vertrekken uit Luxemburg, Brussel en Jersey.

     

    Verbeterde website flyvlm.com

    Het aantal online reservaties nam het afgelopen jaar toe met 34% in vergelijking tot 2005. De website heeft twee jaar na de laatste opknapbeurt ook een volledig nieuwe revisie ondergaan. De lay-out en het gebruik van de website zijn vernieuwd, verbeteringen werden aangebracht die hebben bijgedragen tot het gebruiksgemak en de doorzichtigheid van het online reservatiesysteem.

    Het online systeem biedt nu ook een bredere waaier van tarieven aan die de passagier toelaat om beter een gepast tarief te kiezen, rekening houdend met de gewenste flexibiliteit naar aanpassingen en annulaties toe.

     

    Rony Timmermans, Executive Director Finance and Commerce, zegt: “Bij VLM Airlines kijken we steeds uit naar manieren om de totale reistijd van onze klanten te verbeteren en te verkorten. Met de introductie van internet check-in en een verbeterd on line boekingssysteem hopen we de drukke zakenreiziger te helpen extra tijd te winnen tijdens het vliegen met VLM Airlines. Dit geeft ons ook de mogelijkheid om de reiservaring van de reiziger ten opzichte van de maatschappij verder te verbeteren.”

     

     

    25-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sint antonius award
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sint Antonius-award.

     

     

    Varkensvlees is de meest gegeten vleessoort in België. Het blijft echter vooral een product voor de dagelijkse keuken, niet voor restaurants. Uitzonderingen niet te na gesproken staat varkensvlees op weinig menukaarten van de betere restaurants. Om hieraan te verhelpen heeft VLAM in 1998 een campagne in het leven geroepen, de uitreiking van de Antonius-award is er een onderdeel van.

     

    Voor de laureaat van 2006-2007 werd gezocht in het milieu van de betere Brasseries, die zelf hun kandidatuur moesten indienen. De keuze van de leden van het Broederschap van Sint-Antonius, na onderzoek van de kandidaturen en het ter plekke uitproeven van de diverse bereidingen, viel op brasserie-restaurant La Paix in Anderlecht.

    Het product in casus varkensvlees staat centraal bij David Martin en hij weet het beste van die producten naar boven te brengen. Zijn brasserie-restaurant doet misschien wel wat nostalgisch aan, maar gasten kunnen er ontspannen genieten van verrassende gerechten, met vaak heel gewone ingrediënten. Martin heeft ruime ervaring en werkte o.m. bij Bruneau en was laureaat van de Prosper Montagnéprijs.

     

    De Broederschap van Sint-Antonius, opgericht in 1988 heeft drie doelstellingen: het gebruik van varkensvlees en vleeswaren op basis van varkensvlees in de gastronomie bevorderen; de studie van de culturele en historische rol van het varken in de samenleving; vriendschappelijke relaties van wetenschappelijke, culturele en gastronomische aard creëren tussen leden van het Broederschap en de sympathisanten

    25-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.batibouw lafiness
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                       

    Merknaam LAFINESS groeit uit tot begrip in innoverende badkamerinrichting

     

    Calodar nv. : 50 jaar familiale expertise in het betere sanitair

     

     

    De familiale onderneming met Antwerpse roots Calodar nv opereert vanuit het Limburgse Ham en is sinds de oprichting  in 1954 geëvolueerd tot een belangrijke speler in de distributie van het betere sanitair. In de hele Benelux wordt het bedrijf - goed voor een jaaromzet van 40 miljoen  euro, gerealiseerd door 90 werknemers – beschouwd als de “link” bij uitstek tussen internationale fabrikanten van badkamerinrichting enerzijds en lokale dealers-speciaalzaken en eindconsumenten  anderzijds.

     

    Als specialist van sanitair op mensenmaat klinkt de naam Calodar op zich als een klok. De professionele en particuliere klanten kennen de onderneming vooral van de twee succesvolle merkconcepten, nl. Lafiness voor badkamerinrichting en Saninstal voor de installatie. Het geheim van het Calodar-succes schuilt niet alleen in technische expertise, maar ook in de meerwaarde die gecreëerd wordt door continu te investeren in productontwikkeling, marketing en communicatie. De eigen logistieke infrastructuur garandeert feilloze just-in-time leveringen en een onberispelijke service na verkoop.

     

    Lafiness: “bron van baden”

    Iedereen moet kunnen baden zoals hij of zij dat wil. Dat is de essentie van de Lafiness-boodschap die we vertaald zien in de merkslogan “Bron van baden”. Een vlag die de lading volledig dekt, want Lafiness dient zich aan als een allesomvattende collectie voor de inrichting van badkamers. Topkwaliteit in geavanceerde productontwikkeling kenmerkt de uiterst brede Lafiness-waaier van sanitaire toestellen, meubels en badkamertoebehoren in uiteenlopende stijlen en prijsklassen.

     

    4 grote stijlgroepen

    Persoonlijke smaak en emotionele beleving sturen meer dan ooit de aankoopbeslissing in sanitair en dat hebben de marketingspecialisten bij Calodar goed in de oren geknoopt. De klant eist - steeds binnen de grenzen van zijn budget -topkwaliteit en oorspronkelijke vormgeving. Lafiness komt maximaal tegemoet aan die wensen. Om dat concreet en “tastbaar” te maken, werd het Lafiness-gamma opgedeeld in vier grote stijlgroepen, nl. Retro:Authentic, Pure:Natural, Basic:Functional en Design:Progressive. Vier trefwoorden die verwijzen naar de grote, bestaande designstromingen, maar toch voldoende ruimte laten voor trends.

     

    Acquaviva-collectie: Lafiness pakt uit met pure Italiaanse emotie

    Lafiness maakt de slogan “bron van baden” pas écht tastbaar met de nieuwe Acquaviva-collectie van de Italiaanse ontwerper Antonio Bongio. De artisanale Bongio-kwaliteit en bestudeerde vormgeving is een begrip in de internationale sanitairwereld. Met Acquaviva krijgt de badkamer als meest intieme plek in huis een heel eigen persoonlijkheid.

    Acquaviva heeft zijn naam overigens niet gestolen. Deze mengkraan mag gerust omschreven worden als een  “bron” van levend water. Een halfronde, kanaalvormige goot, groots in zijn uitgepuurde eenvoud, laat het water in vrije val zijn weg zoeken in de bijpassende wastafels en bidets.

     

    In zijn douche- of baduitvoering komt de poëtische kracht van Acquaviva al even sterk tot zijn recht. Acquaviva is verkrijgbaar in basis- of mengkraanversie met binnenwerk, watertoevoerregeling en muurmontageplaat integraal uitgevoerd in roestvrij gepolijst en verchroomd staal.

     

    In het Lafiness-assortiment vinden we naast Acquaviva ook alle andere Bongio-toppers terug. Denk maar aan de tijdloos mooie en uiterst gebruiksvriendelijke  kranenseries Domino, Aqua en Mia, compleet met alle toebehoren en de Shower Collection met o.a. de Suogiu - thermostatische douchemengkranen als blikvangers.

     

     

     

     

    25-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.batibouw ilwa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Batibouw 2007

    Nieuwigheden ILWA keukens.

     

     

    Minimalistische volumekeuken

     

    De hoge onderkasten worden geopend met een verborgen greep. De onderdeuren zijn uitgevoerd in een 13 mm dikke volkern in beige kleur. De bovenkasten worden geopend met een plaatsbesparend vouwdeursysteem die de deuren naar boven opent en toch bereikbaar blijft voor kleine mensen. De schuifdeurkasten staan op werkblad.

    De keuken met open karakter behoudt toch haar privacy dankzij een hoge en halfhoge muur.

     

    Veel ruimte op weinig oppervlakte

     

    De hoge kasten worden uitgevoerd in een vergrijsde eik. Achter de schuine wand bevindt zich een volwaardige bergruimte, via vouwdeuren bereikbaar. Daarnaast bevindt zich in hetzelfde vlak een grote apothekerskast. De dikke legplanken aan het kookgedeelte creëren extra ruimte.

    De lades zijn voorzien van apart uitneembare inox bakjes die gereinigd mogen worden in de vaatwas.

     

    Gepolierde hoogglanslak

     

    Spierwitte hoogglanslak wordt gecombineerd met een grijze Zebrano. De onderkasten zijn 58 cm hoog en voorzien van verborgen lades zodat de strakheid van deze keuken behouden blijft. De hoge onderplint wordt naar achter geplaatst waardoor de onderkasten lijken te zweven. De hoge Zebrano-kasten zitten volledig ommanteld door een trendy oranje-muur. De bovenkasten aan het spoelgedeelte zijn voorzien van een nieuw klapdeursysteem.

    De werkbladen zijn in gehard glas van 12 mm dik. Ze hebben een diepzwarte matte kleur. Deze werkbladen zijn kras- en warmte bestendig en uiterst hygiënisch omdat ze geen poriën bevatten. De vaatwas is om ergonomische redenen op hoogte geplaatst.

     

    New English Style

     

    Ilwa steekt de Engelse stijl in een moderner kleedje : geen pilasters of klassieke stijltjes meer, wel een strak design met dikke gebrande granieten werkbladen en hoge kasten. De fronten zijn uitgevoerd deels in gelakt massief eiken, deels in een natuurafwerking. De antieke groenbronzen trekkers zorgen voor een klassiek tintje. De kamerhoge vouwdeuren verbergen een gigantische provisiekast. De extra diepe pottenwagens van 650 mm diep zorgen voor 30 % extra ruimte.

     

    “Socializing in de keuken”

     

    De keuken in de woonkamer of zit de woonkamer in de keuken ? Ilwa verbergt achter de woonkamerkast een ingenieuze keuken. Gezellig met de vrienden aan de hoge tafel met de koffiemachine. Onverwacht kan je de gasten verrassen met de verborgen flatscreenTV die met een elektrisch liftsysteem uit de keukentoog tevoorschijn komt. Met de schuifdeuren geopend kan je perfect kokkerellen op de langwerpige kookplaat  Meest spectaculair is het sensotronic-systeem waarmee de lades in de verborgen keuken zijn uitgerust. Het sensotronic-systeem is een studie die toont wat de toekomst in de keuken nog te brengen heeft. Wanneer de keuken gesloten wordt met de gesynchroniseerde deuren is er van een keuken geen sprake meer. Je kan lekker verder babbelen in dezelfde ruimte, maar dan wel met een glaasje bier of wijn.

    Gedaan met het strakke: de afgeronde werkbladen voeren ons terug naar het tijdperk van de seventies.

     

    25-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.batibouw gaggenau
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ROLLS ROYCE ONDER WIJNKLIMAATKASTEN

     

     

    Als het gaat over hoogwaardige keukenapparatuur met een uitgesproken strakke vormgeving geïnspireerd door de Bauhaustraditie en de Ulmer School, is GAGGENAU een bevoorrechte partner. Naast het assortiment kooktoestellen, weet Gaggenau ook raad met het vakkundig bewaren van wijn.

     

    Voor wie niet beschikt over voldoende ruimte voor een aparte wijnkelder maar toch wil genieten van een correct bewaarde wijnvoorraad, brengt GAGGENAU een stijlvol en professioneel alternatief: de wijnklimaatkast. De IK 360 mag gerust de rolls royce onder de wijnklimaatkasten worden genoemd. Kenmerkend voor dit imposante apparaat zijn de minimalistische vorm en de performante wijnbewaartechnologie.

     

    GAGGENAU streeft naar perfectie tot in het kleinste detail. Enkel wanneer wijn bij de juiste temperatuur en vochtigheid wordt bewaard, komen de karakteristieken optimaal tot hun recht. Daarom is de wijnklimaatkast IK 360 uitgerust met 3 flexibel in te delen, gescheiden klimaatzones voor het perfect bewaren van witte wijn, rode wijn, champagne, kaas en sigaren.  In elke klimaatzone heerst een gelijkmatige, van 4°C tot 21°C elektronisch regelbare temperatuur. De 2 vochtigheidsniveaus worden met een grote precisie elektronisch bediend. Vibratiedemping op de compressor verzekert een voorzichtige, schokvrije bewaring van de flessen. 

     

    Het apparaat kan tot 118 flessen bewaren, verdeeld over diverse opslagtableaus die plaats bieden aan flessen van verschillende grootte. De tableaus zijn vervaardigd van aluminium en hoogwaardig beukenhout en ogen luxueus. Ze zijn zo ontworpen dat ze plaats bieden aan zowel de kleinste, standaard als magnumflessen. 

     

    De wijnklimaatkast van GAGGENAU bevat eveneens een humidor waar tot 50 sigaren worden bewaard volgens de regels van de kunst. In de humidor heerst de ideale temperatuur en luchtvochtigheid om sigaren te bewaren en ze te laten rijpen.

    GAGGENAU en topkwaliteit gaan hand in hand. De humidor is volledig met de hand gemaakt van edele houtsoorten. Binnenin verzekeren mahonie- en cederhout optimale bewaaromstandigheden. Aan de buitenzijde werd de humidor bekleed met beukenfineer, in harmonie met het beukenhout van de opslagtableaus. De humidor heeft zijn plaats in de klimaatzone voor rode wijn.

     

    25-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.batibouw corian
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Niet te missen op Batibouw 07:

    DuPont™ Corian® krijgt meer dan ooit de voorkeur van ontwerpers

     

     

    DuPont™ Corian®, het massieve synthetische materiaal dat in België en Luxemburg uitsluitend wordt verdeeld door Intercovering, krijgt de voorkeur van de meest veeleisende en creatieve ontwerpers en architecten. De talrijke kwaliteiten die eraan worden toegekend, zijn een stimulans voor bouwprofessionals en interieurinrichters om voor Corian® te kiezen als betrouwbare en esthetisch aantrekkelijke oplossing voor tal van projecten en toepassingen.

     

    Dit gaat van bedrijfsinterieurs tot installaties in de horeca en gezondheidszorg en winkels, zonder de residentiële markt te vergeten waar behoefte is aan de meest hoogwaardige oplossingen voor keukens en badkamers. Het is dan ook logisch dat we deze laatste twee toepassingen gepresenteerd zien op Batibouw 07.

     

    Corian®: onmisbaar voor keukens en badkamers

     

    Er zijn tal van goede redenen waarom Corian® aan belang blijft winnen in projectontwikkeling en de installatie van keukens en badkamers. Zo is Corian® een esthetisch materiaal dat zich goed laat combineren met hout, natuursteen, glas en roestvrij staal. Het is eenvoudig te integreren en creëert een visueel aantrekkelijk, homogeen geheel.

     

    Bovendien is de structuur van Corian® niet-poreus, waardoor het een perfect hygiënisch materiaal dat de groei van schimmels, zwammen en bacterieën tegengaat. Het kan ook worden samengesteld zonder zichtbare naden. Het resultaat is in alle gevallen een glad, makkelijk te onderhouden oppervlak.

     

    Op Corian® rust een garantie van tien jaar wanneer de installatie wordt uitgevoerd door een erkend installateur: een bewijs voor de uitzonderlijke duurzaamheid en slijtvastheid in verschillende gebruiksomstandigheden. Corian® is een uitstekende investering op lange termijn en kan door zijn uitgebreide kleurenwaaier aan alle smaken beantwoorden.

     

    Ten dienste van de creativiteit

     

    Het uitzonderlijke kleurenpalet, de diktes op maat, de quasi onbeperkte vormbaarheid, het vermogen zich aan te passen aan elke stijl en de toepasbaarheid als afwerkingsaccessoires zijn stuk voor stuk kwaliteiten die de creativiteit van ontwerpers prikkelen. Denken we bijvoorbeeld aan de Amsterdamse architecten Michiel Hofman en Barbara Dujardin, die de intrinsieke meerwaarde van het materiaal demonstreren in een keukentoepassing. "Als architecten zien we de kwaliteit van Corian® in de synergie tussen het zachte en het sterke. Hoewel het materiaal massief is en hoogresistent, is het fijn en prettig om aan te raken. Voor dit project in de Wilhelminastraat in Amsterdam hebben we die synergie ook in vormen vertaald met de afgeronde hoeken van de kooktafel. Het resultaat is excellent: dit meubel straalt zowel robuustheid uit als sensibiliteit."

    25-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.asperges
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Feestelijke lenterecepten met Breydelham & Breydelspek:

    Asperges op het menu

     

     

    Ragoût van Mechelse asperges, Breydelspekreepjes met gepocheerd ei en hollandaisesaus

    Recept van Bert Deboeverie, restaurant Deboeveries, Deurle

     

     

    • Ingrediënten voor 4 personen:

    1 bundel dikke witte asperges

    4 dagverse eieren

    azijn

    4 dikke sneden wit brood

    200 g Breydelspek

    bieslook

    1 eierdooier

    een scheutje witte wijn

    citroensap

    200 g geklaarde boter

    peper en zout

     

     

    • Bereiding:

    Schil de asperges met een dunschiller en snij ze schuin in stukken van 2 cm. Stoom of kook ze gaar. Snij de korst van het brood en snij het brood vervolgens in blokjes van ongeveer 1 cm. Bak deze bruin in een hete pan met wat olijfolie en een beetje boter. Snij ook het spek in

    kleine blokjes en bak deze mee met de broodcroutons.

    Maak een hollandaisesaus door een eigeel met een scheutje witte wijn en wat citroensap op het vuur stevig op te kloppen. Roer dit mengsel verder op met wat geklaarde boter tot je een mooie saus krijgt. Breng op smaak met peper en zout.

    Pocheer de eitjes gedurende ongeveer 3 minuten in water (net onder het kookpunt) waar je een scheutje azijn aan toevoegt. Doe ze schrikken in koud water.

     

    Dresseer de borden met de ragout van asperges, leg daarop het gepocheerde ei met een lepeltje hollandaise-saus erover en daar rond enkele broodcroutons met spek. Werk het bord af met enkele sprietjes bieslook.

     

    25-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.restaurant cedric knokke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    RESTAURANT CEDRIC - KNOKKE

     

     

     

     

     

    Sinds 2000, het jaar waarin Cédric Poncelet zijn restaurant opende, is hij niet meer weg te denken uit het leven van Knokke. Zijn kooktalent, zijn spontane vriendelijkheid en het respect voor zijn beroep hebben hem niet alleen verzekerd van een trouwe plaatselijke klantenkring, maar ook van het geregeld bezoek van gastronomen uit Brussel, Luik, Antwerpen, Brugge, Gent….

     

    Cédric behoort tot de generatie van jonge chefs die zichzelve voortdurend in vraag stellen. Vanuit deze optiek en de bekommernis om steeds beter te presteren, vernieuwde hij de inrichting van zijn zaak  en wijzigde hij de infrastructuur van zijn restaurant. De structurele wijzigingen zijn overduidelijk. Het terras ontworpen door Peter van Roy is een bijzonder leuke aanvulling, het dak kan ’s zomers zelfs worden opengeschoven. Het heeft zonder enige twijfel de aantrekkingskracht enorm versterkt en talloze gasten vinden er een aangenaam plekje om rustig van Cedrics’ rijke tafelen te genieten.

     

    De extra ruimte van het terras, bood de kans om in de eetzaal een behaaglijk salon in bibliotheekstijl uit te bouwen, waar de klanten desgewenst van het aperitief en de koffie kunnen genieten. Herwig Hostens, verantwoordelijk voor de binnenhuisinrichting, opteerde voor lichtgrijze en tabaksbruine tinten, waardoor het chique meubilair beslist tot zijn recht komt. De antieke kroonluchters zorgen voor een geraffineerde sfeer en kronen zich tot verzamelobject. Het cosy gevoel wordt extra onderlijnd door sobere muurversieringen, terwijl de lichtgrijze overgordijnen de intimiteit van het interieur extra aanvullen. Het elegant gedrapeerde, smetteloos witte tafellinnen en het boeket verse bloemen doen je vol verwachting uitkijken naar de komende tafelgenoegens.

     

    In de zaal heerst Olivier Dereu die tevens als volleerd wijnkelner fungeert. Olivier debuteerde als ‘commis de salle’ bij Pierre Romeyer, nadien was hij twee jaar ‘chef de rang’ en wijnkelner in Comme chez Soi bij Pierre Wijnants. Dezelfde functies vervult hij gedurende vijf jaar in de Villa Lorraine, de lokroep van de kust beantwoordt Olivier door gedurende vier jaar als maître d’hôtel aan de slag te gaan in L’Esmeralda in Knokke. De culinaire loopbaan van Olivier wordt aangevuld met stages in L’Oasis van Michel Bleys, Chez Marius en Provence en Lucas-Carton in Parijs. Voor chef Cédric Poncelet is het dan ook een makkie om zich volop op zijn domein, de keuken te concentreren.

     

     

    Cedric werd in 1975 geboren en volgde de middelbare school in Dison, omdat hij zich aangetrokken voelde tot de gastronomie liep hij van 1990 tot 1993 school in de Notre Dame in Heusy en deed zijn eerste horeca-ervaring op in ‘Aux Etangs de la Vieille Ferme’ in Herve. Toch trok vooral Knokke hem aan en hij speelde het klaar om aan de slag te gaan in La Réserve. Vrij snel keert hij naar Brussel terug en vindt werk in de Villa Lorraine, restaurant waar hij ontdekt wordt door Michel Haquin, deze biedt hem een plaats in Le Trèfle à Quatre van het Château du Lac in Genval.

    Cédric Poncelet wou evenwel internationale ervaring opdoen en werd assistant-manager van het restaurant Le Gavroche in Londen, om nadien sommelier te worden in het restaurant Windows van het Hilton Park Lane London. Nadien verzeilt hij als manager-kok in het restaurant Les Champs-Elysées op Cyprus. Op aanraden van Pierre Fonteyne volgt hij een stage bij Bruneau om nadien samen met Pierre Fonteyne een bar-restaurant ‘The Griffin’s’ op het Oosthoekplein in Knokke te leiden. Hier vindt hij een geschikte locatie en opent zijn eigen restaurant “Cédric”.

    Actief in een open keuken waardoor de gasten alle bereidingen kunnen volgen, serveert Cédric permanent twee verschillende menu’s, nl het menu prestige en het menu de la Mer. De samenstelling van deze voltreffers, verandert om de veertien dagen. Er is eveneens een dagelijkse lunch, samengesteld op basis van dagverse marktproducten en de gasten kunnen er eveneens à la carte eten. Allerhande visbereidingen zijn Cédric’s favorieten maar ook tal van vleesbereidingen vormen een aangename verrassing. Bij tal van gelegenheden verrast Cédric zijn gasten met speciale menu’s die zowel productgebonden, bv hoppescheuten of asperges in het daglicht stellen maar evengoed Valentijn, Carnaval, Pasen of andere thema’s meekrijgen.

    Proevertjes en desserten tovert Cédric met grote creativiteit op het bord, maar ook deze ‘kleine’ recepten zorgen voor een rijk smaakaroma en een aanlokkelijk kleurenpalet.

    Restaurant Cédric – Koningslaan 230 a – 8300 Knokke – tel 050-60 77 95

    24-02-2007 om 22:14 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bbq - wokken - wokiwok
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Professioneel kookplezier slim samengebracht in één apparaat

     

    WokiWok: favoriet van BBQchamp De Clercq

     

     

     

    De belangstelling voor buiten koken neemt enorme proporties aan. Steeds meer Belgen ontdekken de charmes van het kokkerellen in de achtertuin. Voor wie met volle teugen van het goede leven wenst te genieten, is er WokiWok. Professioneel en multifunctioneel kookplezier, mooi vormgegeven in een praktisch apparaat. Makkelijk te bedienen, stevig, klein van stuk maar verrassend veelzijdig in prestaties. WokiWok is dé favoriet van kok Peter De Clercq, winnaar van de BBQ Kampioenschappen seizoen  2006/2007.

     

    Wokken, grillen, barbecuen, roken, stomen, steengrillen, pizzabakken, borden verwarmen: het is allemaal mogelijk met één compact apparaat. Door de ingenieuze constructie produceert WokiWok grote warmte, waardoor het zelfs mogelijk wordt om op houtskool te wokken. Dat daarmee de variatie van de menukaart voor buiten ineens veel uitgebreider en kleurrijker wordt, spreekt voor zich. Verrassende gerechten met bijvoorbeeld knapperige groenten en verse smaakmakers worden vanaf deze zomer simpelweg in de tuin bereid!

     

    Met de optionele accessoires zoals de lavasteen voor pizza, de gietijzeren grill en de paellapan, worden vanaf nu de mooiste mediterrane lekkernijen buiten gemaakt. Professionele koks zijn razend enthousiast over WokiWok. Omdat het apparaat zoveel variatie biedt en tegelijk uitblinkt in gebruiksgemak. Indrukwekkend is de gedetailleerde afwerking. De wok laat zich in no time omvormen tot stoompan en de grill maakt moeiteloos ruimte voor de pizzaplaat. Praktisch zijn de werkbladen aan WokiWok, net zoals de in hoogte en positie verstelbare grill en de mogelijkheid om de gasfles als warmtebron te gebruiken.

     

    WokiWok is standaard uitgerust met grillrooster, een houtskoolrooster, een geëmailleerde bol, een originele gietijzeren wok met een doorsnede van 53cm en een deksel met handgrepen en thermometer. Optioneel zijn de gietijzeren grill-/bakplaat, de pizza-lavasteen, gasbrander, paellapan en een afdekhoes.

    Bijgeleverd wordt een instructie-dvd waarop de verschillende technieken van WokiWok worden toegelicht. Extra handig is het receptenboekje van BBQ-kampioen Peter De Clercq waarin hij meteen een aantal tips geeft voor de beste resultaten.

    www.dupont.be

     

     

    24-02-2007 om 22:13 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.coke light
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Europese primeur:

    Coke Light en GLAM*IT brengen frisdrankflesje mét magazine.

     

     

     

    Coke Light en GAM*IT brengen een frisdrankflesje op de markt dat meteen ook een op maat gemaakt magazine bevat. Een dergelijke verregaande samenwerking tussen een magazine en een frisdrank is een absolute Europese primeur. Deze verpakkingsinnovatie past dan ook in de nieuwe campagne van Coke light die jonge vrouwen wil inspireren om zelfzeker en met de glimlach door het leven te gaan.

     

    In april 2007 wordt op ieder 0.5l PET flesje van Coke light een gratis exemplaar van een mini-GLAM*IT magazine aangebracht. Het betreft de flesjes die gekoeld worden verkocht. Exclusief voor dit project, werd een speciale editie van het trendsettende magazine gecreëerd. Het magazine verrast met bijzondere content, die ook in lijn ligt met de nieuw campagne van Coke Light in 2007.

     

    Coke light wil immers jonge vrouwen inspireren om het leven complexloos en plezierig op te nemen. Volledig in deze filosofie, staat GLAM*IT vol met tips & tricks om onbezorgd en prettig door het leven te gaan. Een nummer met hoge ‘feelgood’ factor! Je leest er alles over de 6 beste light trends in modeland, ‘how’s your sex appeal’ en Brusselse hotspots.

     

    Dat een flesje Coke Light en een GLAM*IT beide in een handtas passen, is geen toeval. Vrouwen zijn altijd te vinden voor een stuk ontspanning in de dagelijkse rush. De magazine bottle ‘maakt’ hun feel good moment.

     

    24-02-2007 om 22:12 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.campings

     

    Milieuvriendelijke campings krijgen 'Groene Sleutel'

     

     

     

    Kampeerterreinen die zuinig omspringen met energie en water, aan afvalpreventie en -sortering doen, en werknemers én bezoekers aanzetten tot een zo milieubewust mogelijk gedrag, kunnen het ecolabel 'Groene Sleutel' in de wacht slepen. Zo wil Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois de toeristische sector aansporen om zo milieuvriendelijk mogelijk te werken. Bond Beter Leefmilieu (BBL) beheert het label en Toerisme Vlaanderen zet een intensief begeleidingstraject op voor kandidaten.  'Groene Sleutel'-campings worden extra gepromoot op www.groenesleutel.be, de internationale webstek www.green-key.org, via de kanalen van BBL, in de brochures van Toerisme Vlaanderen en op de Vlaanderen Vakantieland-webstek. Eind deze zomer reikt Bourgeois de eerste 'Groene Sleutels' uit.

     

    "De idee achter de Groene Sleutel is niet enkel dat de toeristische sector zich, zoals iedereen, bewust moet zijn van de gevolgen van hun activiteiten voor het milieu. Duurzaam uitbaten brengt ook op. Een lager energieverbruik en een kleinere afvalberg, zorgen al voor directe besparingen. Daarenboven let de consument steeds meer op die ecologische dimensie. Verblijven hebben absoluut te winnen bij een imago als milieuvriendelijke bestemming. Andersom ben ik ervan overtuigd dat milieuvriendelijke vakanties heel wat gezinnen kunnen stimuleren om ook thuis wat meer hun best te doen," aldus minister Bourgeois.

     

    De Groene Sleutel maakt deel uit van het 'Green Key' programma, het internationale ecolabel voor toeristische accommodaties. Meer dan 450 hotels, campings en recreatiedomeinen in Frankrijk, Denemarken, Nederland, Zweden, Estland, Litouwen en Groenland hebben dit prestigieuze keurmerk al in de wacht gesleept.

    In Vlaanderen start de 'Groene Sleutel' dit jaar voor de kampeersector. Kampeerterreinen kunnen zich tot 15 mei kandidaat stellen. In 2008 wordt dit uitgebreid met de groepsaccommodaties en de recreatiedomeinen, vanaf 2009 kunnen hotels, gastenkamers en B&B een Groene Sleutel aanvragen.

    Vanop de internationale webstek (www.green-key.org worden ook buitenlandse toeristen de weg gewezen naar de Vlaamse milieubewuste logiesuitbaters.

     

    Criteria voor campings

     

    Om het ecolabel in de wacht te slepen, moeten de kampeerterreinen aan een hele reeks criteria voldoen (www.groenesleutel.be ). Groene Sleutel kampeerterreinen hebben een ambitieus milieubeheer, milieubewuste medewerkers, springen zuinig om met water en energie, doen aan afvalpreventie en -sortering en informeren hun gasten over het gevoerde beleid. De uitbaters hebben ook oog voor groenonderhoud en voldoende open ruimte, beperken het verkeer op het terrein en organiseren activiteiten rond het thema milieu.

     

    De 'Green Key' gaat uit van de Foundation for Environmental Education (FEE), een internationale NGO die ook de programma's als 'Blue Flag' organiseert. De Groene sleutel in Vlaanderen wordt beheerd door Bond Beter Leefmilieu dat de controles uitvoert. Toerisme Vlaanderen begeleidt de kandidaten om de knelpunten één voor één wegwerken. De jaarlijkse toekenning van de Groene Sleutels gebeurt door een onafhankelijke jury met vertegenwoordigers van de overheid, milieu-organisaties en de toeristische sector.

     

    Studiedag

    Op woensdag 21 maart organiseren Toerisme Vlaanderen en BBL een studiedag over het label.  Alle criteria en de procedures worden vanaf 13.30 toegelicht in hotel Serwir te Sint-Niklaas.

    24-02-2007 om 22:11 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlam lekker

    VLAM lanceert www.lekkervanbijons.be

     

     

     

     

     

    De receptensite www.lekkervanbijons.be is online. Op deze site vindt u gerechten waarin producten van eigen bodem de boventoon voeren.

    U vindt er zowel traditionele Vlaamse klassiekers als eigenzinnige recepten, die ook inspelen op de huidige trend naar gezonde en eigentijdse gerechten. De kwaliteitsproducten van de Vlaamse landbouw, tuinbouw en visserij spelen steeds de hoofdrol. Uiteraard ook aandacht voor de buitenlandse keuken met het opduiken van vreemde elementen.

     

    Bij elk recept zit een smakelijke foto, terwijl men door in te tekenen op de nieuwsbrief, op de hoogte blijft van nieuwe keukenideeën.

     

    24-02-2007 om 22:10 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sofitel the palace

     

     

    Sofitel The Palace Dubai.

     

     

     

     

    Met de opening van het Sofitel The Palace juli 2007, in Dubai, zet deze hotelbranche zijn expansie in het Midden Oosten verder.

     

    Dit exclusieve project op Old Town Island wordt gerealiseerd als een traditioneel dorp dat beschikt over alle moderne faciliteiten. Het geeft bovendien een uniek uitzicht op Burj Dubai, project dat de hoogste building ter wereld moet worden.

     

    The Palace beantwoordt aan de droomwereld van de sprookjes uit 1001 nacht. Het hotel krijgt 242 kamers en suites met high tech uitrusting. Op elke verdieping komt er een guest relations service, er is een butler per kamer voorzien, limousine services en WiFi staan paraat. Hotelgasten kunnen lekker relaxen op de witte stranden of golfen nabij het hotel.

     

    Inside zijn 3 gastronomisch restaurants voorzien met accenten op zowel de lokale keuken als Thaise specialiteiten als Argentijnse vleesbereidingen. Voor kleinere hapjes en snacks kunnen de gasten terecht in de bars en lounges.

     

    Het businesspakkage omvat zowel een permanent secretariaat als een volledig uitgerust business center en computerfaciliteiten. De meeting infrastructuur bestaat uit meerdere zalen waar 12 tot 300 deelnemers terechtkunnen. De Board Meeting Room is een exclusieve zaal waar erg vertrouwelijke meetings tot 16 personen kunnen plaatsvinden en is uitgerust met de meest moderne apparatuur.

     

     

    24-02-2007 om 22:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bifiene
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    BIFIENE

     

     

    Yakult België introduceert een nieuwe probiotische zuiveldrank: Bifiene Bifiene bevat de unieke Bifidobacterium breve Yakult. Deze bifidobacterie is vooral actief in de dikke darm. Bifidobacteriën zijn belangrijk voor een goede darmwerking.

     

    Met dit nieuwe product komt Yakult tegemoet aan de groeiende vraag naar producten die bijdragen aan gezonde darmen. Ouder worden, stress en een ongezond voedingspatroon kunnen ervoor zorgen dat het aantal bifidobacteriën in de dikke darm vermindert. Door de hoeveelheid bifidobacteriën aan te vullen, draagt Bifiene bij aan een gezonde darmflora van de dikke darm en zo wordt een goede darmwerking bevorderd.

     

    Bifiene heeft een unieke 100ml tetraverpakking die, in combinatie met een telescopisch rietje en het vulligsproces, ervoor zorgt dat het contact met de zuurstof door de zuurstofgevoelige bifidobacteriën wordt geminimaliseerd.

    24-02-2007 om 22:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.batibouw gyrpoc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    330 MILJOEN m² GIPSPLATEN

    IN BELGISCHE GEBOUWEN

     

    50 jaar Gyproc: het bouwsysteem van de toekomst

     

    Gipsplaten staan in ons land reeds 50 jaar lang synoniem met het merk Gyproc. Op deze korte tijd verwierf het gipssysteem een prominente positie als bouwmateriaal en als duurzaam materiaal voor binneninrichting. Door tegemoet te komen aan de alsmaar strenger wordende wetgeving inzake geluidsisolatie en de steeds hogere eisen die men stelt aan gebruikscomfort en warmte-isolatie vormt Gyproc meer dan ooit het bouwsysteem van de toekomst. Daar waar de baksteen er 1000 jaar over heeft gedaan om zijn huidige plaats in de markt te bekleden, heeft Gyproc op 50 jaar tijd een volwaardig alternatief uitgebouwd.

     

    Gyproc-platen zijn gipsplaten bestemd voor de binnenafwerking, zowel voor nieuwbouw als voor renovatie. Ze zijn samengesteld uit een kern van onbrandbaar gips, omhuld met speciaal, sterk karton. De platen onderscheiden zich door hun samenstelling en door de vorm van hun zijkanten. Gyproc-systemen vormen een volwaardig en duurzaam alternatief voor de traditionele bouwmaterialen.

    De specifieke voordelen van gips, zoals brandveiligheid, akoestische isolatie, flexibiliteit en warmtegevoel doen professionals en doe-het-zelvers resoluut kiezen voor gipsplaten en –systemen.

     

    Gipsplaten: een ware revolutie in de nieuwbouw

    Gyproc startte in 1957 als eerste in de Benelux met de productie en de verkoop van gipsplaten en gipspleisters. Deze innoverende systemen voor vloer, wand en plafond vonden snel aansluiting bij een grote doelgroep van zowel doe-het-zelvers als bouwprofessionals. Op amper 50 jaar tijd groeide Gyproc uit tot een volwaardig alternatief voor de traditionele binnenbouwmethodes met baksteen en beton. Het nieuwe Justitiepaleis van Antwerpen, volledig afgewerkt met Gyproc, illustreert de multi-inzetbaarheid en flexibiliteit van dit bouwmateriaal. Met dit project sleepte Gyproc dan ook de prestigieuze BPB Trophy in de wacht in 2006. Vandaag vinden we in de Belgische gebouwen maar liefst 330 miljoen m² gipsplaten terug, ofwel 105.000 km indien we de platen achter elkaar zouden leggen. Anders gezegd: met alle Gyproc-platen die reeds in België werd verkocht, kunnen we meer dan 2,5 keer rond de aarde gaan!

     

    Innovatie: Gyproc speelt in op maatschappelijke trends

    In onze maatschappij waar we met veel personen op een kleine oppervlakte wonen, is geluidsisolatie een factor waar meer en meer belang wordt aan gehecht. De onlangs geïntroduceerde nieuwe geluidsnorm stelt dan ook strenge eisen aan aangrenzende woningen of appartementen, en aan scheidingswanden binnenin de woning. Waar traditioneel het principe gold: hoe zwaarder de muur, hoe beter de geluidsisolatie, biedt Gyproc nu een kant-en-klare oplossing waarbij een slanke massieve woningscheidende wand kan gecombineerd worden met een lichte Gyproc-voorzetwand. Dankzij dit systeem kan men op een eenvoudige en budgetvriendelijke manier een zeer goede geluidsisolatie garanderen.

     

    Gyproc bouwt Passieve kantoorgebouwen

    Ook de trend van het bewuster omgaan met leefmilieu en energie heeft zich vertaald in de materialen en bouwmethodes in nieuwbouw en renovatie. Zo kiezen meer en meer mensen voor een ecologische en energiezuinige bouwstijl. Gyproc speelt in op deze nieuwe eisen door een krachtige warmte-isolatie te bieden, naast de voordelen van brandzekerheid, waterwerendheid (voor de badkamer) en een grote flexibiliteit. Het ultieme voorbeeld van een energiezuinige woning is het concept van het ‘Passiefhuis’. Deze term verwijst naar een specifieke constructiestandaard voor woningen met een goed binnenklimaat gedurende winter zowel als zomer, zonder traditioneel verwarmings- of koelsysteem. Als voortrekker in zijn sector, investeert Gyproc in 2007 maar liefst 4,9 miljoen euro in de bouw van nieuwe, ‘passieve’ burelen aan de productie-eenheid te Kallo.

     

    Gyproc: facts & figures

    Het merk Gyproc bestaat in 2007 precies 50 jaar, en wordt sinds 2002 verdeeld onder de koepel van BPB Belgium. BPB Belgium commercialiseert de merken Gyproc, Placo en Plâtres Lambert en maakt deel uit van de Saint-Gobain Groep. Vandaag kondigt Gyproc een nieuwe naam aan voor het bedrijf: BPB Belgium wordt voortaan GYPROC, een naam die door elke Belg gekend is en die een betere identificatie voor het bedrijf betekent.

    De naam GYPROC geeft een onmiddellijke link naar de activiteiten van het bedrijf en de producten die het aanbiedt. Gyproc stelt 240 personen te werk, en kent een jaarlijkse omzet van +/- 65 miljoen euro.

    24-02-2007 om 21:45 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.batibouw detremmerie miami
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

     

     

     

     

    DETREMMERIE

    PRIMEURS OP BATIBOUW

     

     

     

    Badmeubelfabrikant Detremmerie gunt de bezoekers van Batibouw 07 de primeur van zijn nieuwe badmeubelen.  Nu ook in combinatie met Tv scherm.

    De meubelen Giulia enMiami worden voor het eerst aan het publiek getoond maar worden nu al door critici heel positief onthaald. Detremmerie verrast enerzijds door Miami met onderscheidend design en durf én anderzijds door Giulia : een eigentijdse klassieker.

     

    MIAMI

     

    Miami is een meubel in trendy Walnoot of Granada Oak uitvoering in een robuust corpus. Het uitgesproken dikke corpus geeft het meubel een heel moderne look. De handige brede handgreep over de volledige breedte/lengte van de kast benadrukt deze frisse look en is bovendien super handig.

     

    Niet te vergeten is het wastafelblad van 130 cm met een gedecentraliseerde wastafel, hetgeen resulteert in een super praktisch aflegvlak rechts van de waskom. Hiermee kan je de ruimte van de vaak weinig of niet gebruikte wastafel nu ook beter benutten.

     

    Ook de spiegel verbergt een uiterst aangename verlichting.  De aan de kanten gematteerde spiegel laat op een heel subtiele wijze het licht van de 4 T5 lampen door, die achteraan rondom de spiegel zijn bevestigd. Dit aangenaam licht wordt hierdoor homogeen verspreid zodat u een ideaal licht bekomt bij het scheren of maquilleren.

     

    Miami is leverbaar op 70 cm enkele wastafel en op 130 cm enkele of dubbele wastafel.

    Kolomkasten zijn halfhoog of hoog en 40 cm breed.

     

     

    24-02-2007 om 21:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.magimix
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Magimix Espressotoestellen

     

     

    Magimix haalt het beste uit espresso! Met zijn assortiment espresso-toestellen die een mooie vormgeving combineren met hoge prestaties, kunt u nu dankzij Magimix, thuis net zo genieten van een echte espresso als in de koffibar.

     

    Het is mogelijk om zowel gemalen koffie als koffiepads te gebruiken, wat zorgt voor een groot gebruiksgemak. De apparaten bieden een perfecte espresso pompdruk van 19bar, een absolute vereiste om van degelijke koffie te kunnen genieten. Bovendien wordt zorg gedragen én voor een aangepast ontkalkingsprogramma én voor de nodige waterfiltering.

    Kleinigheden die de aantrekkelijkheid van de toestellen vergroten zijn de automatische dosering, de temperatuurcontrole en de mogelijkheid om echte cappuccino aan te maken.

     

    Het nieuwe assortiment “L’Expresso” wordt in drie segmenten gesplitst. L’Expresso heeft een vermogen van 800W in zwarte uitvoering en 1260 W in mat chroomuitvoering. L’Expresso Automatic heeft een automatische dosering, een vermogen van 1260W en schakelt automatisch uit na 2 uur. Verkrijgbaar in zwart, mat choom en blinkend choorm. L’Expresso & filter automatic tenslotte, heeft een vermogen van 2010W en naast het espressogedeelte ook een filterkoffiegedeelte met druppelstopsysteem van 8 à 10 kopjes. Verkrijgbaar in zwart en blinkend chroom.

     

    24-02-2007 om 21:36 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs