:idea:
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Merknaam LAFINESS groeit uit tot begrip in innoverende badkamerinrichting
Calodar nv. : 50 jaar familiale expertise in het betere sanitair
De familiale onderneming met Antwerpse roots Calodar nv opereert vanuit het Limburgse Ham en is sinds de oprichting in 1954 geëvolueerd tot een belangrijke speler in de distributie van het betere sanitair. In de hele Benelux wordt het bedrijf - goed voor een jaaromzet van 40 miljoen euro, gerealiseerd door 90 werknemers beschouwd als de link bij uitstek tussen internationale fabrikanten van badkamerinrichting enerzijds en lokale dealers-speciaalzaken en eindconsumenten anderzijds.
Als specialist van sanitair op mensenmaat klinkt de naam Calodar op zich als een klok. De professionele en particuliere klanten kennen de onderneming vooral van de twee succesvolle merkconcepten, nl. Lafiness voor badkamerinrichting en Saninstal voor de installatie. Het geheim van het Calodar-succes schuilt niet alleen in technische expertise, maar ook in de meerwaarde die gecreëerd wordt door continu te investeren in productontwikkeling, marketing en communicatie. De eigen logistieke infrastructuur garandeert feilloze just-in-time leveringen en een onberispelijke service na verkoop.
Lafiness: bron van baden
Iedereen moet kunnen baden zoals hij of zij dat wil. Dat is de essentie van de Lafiness-boodschap die we vertaald zien in de merkslogan Bron van baden. Een vlag die de lading volledig dekt, want Lafiness dient zich aan als een allesomvattende collectie voor de inrichting van badkamers. Topkwaliteit in geavanceerde productontwikkeling kenmerkt de uiterst brede Lafiness-waaier van sanitaire toestellen, meubels en badkamertoebehoren in uiteenlopende stijlen en prijsklassen.
4 grote stijlgroepen
Persoonlijke smaak en emotionele beleving sturen meer dan ooit de aankoopbeslissing in sanitair en dat hebben de marketingspecialisten bij Calodar goed in de oren geknoopt. De klant eist - steeds binnen de grenzen van zijn budget -topkwaliteit en oorspronkelijke vormgeving. Lafiness komt maximaal tegemoet aan die wensen. Om dat concreet en tastbaar te maken, werd het Lafiness-gamma opgedeeld in vier grote stijlgroepen, nl. Retro:Authentic, Pure:Natural, Basic:Functional en Design:Progressive. Vier trefwoorden die verwijzen naar de grote, bestaande designstromingen, maar toch voldoende ruimte laten voor trends.
Acquaviva-collectie: Lafiness pakt uit met pure Italiaanse emotie
Lafiness maakt de slogan bron van baden pas écht tastbaar met de nieuwe Acquaviva-collectie van de Italiaanse ontwerper Antonio Bongio. De artisanale Bongio-kwaliteit en bestudeerde vormgeving is een begrip in de internationale sanitairwereld. Met Acquaviva krijgt de badkamer als meest intieme plek in huis een heel eigen persoonlijkheid.
Acquaviva heeft zijn naam overigens niet gestolen. Deze mengkraan mag gerust omschreven worden als een bron van levend water. Een halfronde, kanaalvormige goot, groots in zijn uitgepuurde eenvoud, laat het water in vrije val zijn weg zoeken in de bijpassende wastafels en bidets.
In zijn douche- of baduitvoering komt de poëtische kracht van Acquaviva al even sterk tot zijn recht. Acquaviva is verkrijgbaar in basis- of mengkraanversie met binnenwerk, watertoevoerregeling en muurmontageplaat integraal uitgevoerd in roestvrij gepolijst en verchroomd staal.
In het Lafiness-assortiment vinden we naast Acquaviva ook alle andere Bongio-toppers terug. Denk maar aan de tijdloos mooie en uiterst gebruiksvriendelijke kranenseries Domino, Aqua en Mia, compleet met alle toebehoren en de Shower Collection met o.a. de Suogiu - thermostatische douchemengkranen als blikvangers.
|