VLM Airlines biedt passagiers voortaan de mogelijkheid om in te checken via internet op het overgrote deel van het netwerk. De luchtvaartmaatschappij past eveneens zijn website aan waardoor zakenmensen nog vlotter on line kunnen boeken.
Internet check-in
Met de lancering van internet check-in komt VLM Airlines tegemoet aan de stijgende vraag van zakenmensen. Internet check-in zal VLM Airlines klanten de mogelijkheid bieden om van thuis uit of op kantoor in te checken en om een stoel naar keuze te selecteren voor hun volgende vlucht. VLM Airlines biedt de mogelijkheid om via internetin te checken vanaf 30 uur tot 2 uur voor vertrek via de website flyvlm.com. Internet check-in zal klanten toelaten om zelf hun instapkaart met barcode te printen, waardoor ze zich meteen in de luchthaven van vertrek naar de veiligheidscontrolezone en de gate kunnen begeven.
VLM Airlines biedt vandaag elektronische check-in aan op alle vluchten met uitzondering van de vluchten die vertrekken uit Luxemburg, Brussel en Jersey.
Verbeterde website flyvlm.com
Het aantal online reservaties nam het afgelopen jaar toe met 34% in vergelijking tot 2005. De website heeft twee jaar na de laatste opknapbeurt ook een volledig nieuwe revisie ondergaan. De lay-out en het gebruik van de website zijn vernieuwd, verbeteringen werden aangebracht die hebben bijgedragen tot het gebruiksgemak en de doorzichtigheid van het online reservatiesysteem.
Het online systeem biedt nu ook een bredere waaier van tarieven aan die de passagier toelaat om beter een gepast tarief te kiezen, rekening houdend met de gewenste flexibiliteit naar aanpassingen en annulaties toe.
Rony Timmermans, Executive Director Finance and Commerce, zegt: Bij VLM Airlines kijken we steeds uit naar manieren om de totale reistijd van onze klanten te verbeteren en te verkorten. Met de introductie van internet check-in en een verbeterd on line boekingssysteem hopen we de drukke zakenreiziger te helpen extra tijd te winnen tijdens het vliegen met VLM Airlines. Dit geeft ons ook de mogelijkheid om de reiservaring van de reiziger ten opzichte van de maatschappij verder te verbeteren.
Varkensvlees is de meest gegeten vleessoort in België. Het blijft echter vooral een product voor de dagelijkse keuken, niet voor restaurants. Uitzonderingen niet te na gesproken staat varkensvlees op weinig menukaarten van de betere restaurants. Om hieraan te verhelpen heeft VLAM in 1998 een campagne in het leven geroepen, de uitreiking van de Antonius-award is er een onderdeel van.
Voor de laureaat van 2006-2007 werd gezocht in het milieu van de betere Brasseries, die zelf hun kandidatuur moesten indienen. De keuze van de leden van het Broederschap van Sint-Antonius, na onderzoek van de kandidaturen en het ter plekke uitproeven van de diverse bereidingen, viel op brasserie-restaurant La Paix in Anderlecht.
Het product in casus varkensvlees staat centraal bij David Martin en hij weet het beste van die producten naar boven te brengen. Zijn brasserie-restaurant doet misschien wel wat nostalgisch aan, maar gasten kunnen er ontspannen genieten van verrassende gerechten, met vaak heel gewone ingrediënten. Martin heeft ruime ervaring en werkte o.m. bij Bruneau en was laureaat van de Prosper Montagnéprijs.
De Broederschap van Sint-Antonius, opgericht in 1988 heeft drie doelstellingen: het gebruik van varkensvlees en vleeswaren op basis van varkensvlees in de gastronomie bevorderen; de studie van de culturele en historische rol van het varken in de samenleving; vriendschappelijke relaties van wetenschappelijke, culturele en gastronomische aard creëren tussen leden van het Broederschap en de sympathisanten
Merknaam LAFINESS groeit uit tot begrip in innoverende badkamerinrichting
Calodar nv. : 50 jaar familiale expertise in het betere sanitair
De familiale onderneming met Antwerpse roots Calodar nv opereert vanuit het Limburgse Ham en is sinds de oprichtingin 1954 geëvolueerd tot een belangrijke speler in de distributie van het betere sanitair. In de hele Benelux wordt het bedrijf - goed voor een jaaromzet van 40 miljoeneuro, gerealiseerd door 90 werknemers beschouwd als de link bij uitstek tussen internationale fabrikanten van badkamerinrichting enerzijds en lokale dealers-speciaalzaken en eindconsumentenanderzijds.
Als specialist van sanitair op mensenmaat klinkt de naam Calodar op zich als een klok. De professionele en particuliere klanten kennen de onderneming vooral van de twee succesvolle merkconcepten, nl. Lafiness voor badkamerinrichting en Saninstal voor de installatie. Het geheim van het Calodar-succes schuilt niet alleen in technische expertise, maar ook in de meerwaarde die gecreëerd wordt door continu te investeren in productontwikkeling, marketing en communicatie. De eigen logistieke infrastructuur garandeert feilloze just-in-time leveringen en een onberispelijke service na verkoop.
Lafiness: bron van baden
Iedereen moet kunnen baden zoals hij of zij dat wil. Dat is de essentie van de Lafiness-boodschap die we vertaald zien in de merkslogan Bron van baden. Een vlag die de lading volledig dekt, want Lafiness dient zich aan als een allesomvattende collectie voor de inrichting van badkamers. Topkwaliteit in geavanceerde productontwikkeling kenmerkt de uiterst brede Lafiness-waaier van sanitaire toestellen, meubels en badkamertoebehoren in uiteenlopende stijlen en prijsklassen.
4 grote stijlgroepen
Persoonlijke smaak en emotionele beleving sturen meer dan ooit de aankoopbeslissing in sanitair en dat hebben de marketingspecialisten bij Calodar goed in de oren geknoopt. De klant eist - steeds binnen de grenzen van zijn budget -topkwaliteit en oorspronkelijke vormgeving. Lafiness komt maximaal tegemoet aan die wensen. Om dat concreet en tastbaar te maken, werd het Lafiness-gamma opgedeeld in vier grote stijlgroepen, nl. Retro:Authentic, Pure:Natural, Basic:Functional en Design:Progressive. Vier trefwoorden die verwijzen naar de grote, bestaande designstromingen, maar toch voldoende ruimte laten voor trends.
Acquaviva-collectie: Lafiness pakt uit met pure Italiaanse emotie
Lafiness maakt de slogan bron van baden pas écht tastbaar met de nieuwe Acquaviva-collectie van de Italiaanse ontwerper Antonio Bongio. De artisanale Bongio-kwaliteit en bestudeerde vormgeving is een begrip in de internationale sanitairwereld. Met Acquaviva krijgt de badkamer als meest intieme plek in huis een heel eigen persoonlijkheid.
Acquaviva heeft zijn naam overigens niet gestolen. Deze mengkraan mag gerust omschreven worden als eenbron van levend water. Een halfronde, kanaalvormige goot, groots in zijn uitgepuurde eenvoud, laat het water in vrije val zijn weg zoeken in de bijpassende wastafels en bidets.
In zijn douche- of baduitvoering komt de poëtische kracht van Acquaviva al even sterk tot zijn recht. Acquaviva is verkrijgbaar in basis- of mengkraanversie met binnenwerk, watertoevoerregeling en muurmontageplaat integraal uitgevoerd in roestvrij gepolijst en verchroomd staal.
In het Lafiness-assortiment vinden we naast Acquaviva ook alle andere Bongio-toppers terug. Denk maar aan de tijdloos mooie en uiterst gebruiksvriendelijkekranenseries Domino, Aqua en Mia, compleet met alle toebehoren en de Shower Collection met o.a. de Suogiu - thermostatische douchemengkranen als blikvangers.
De hoge onderkasten worden geopend met een verborgen greep. De onderdeuren zijn uitgevoerd in een 13 mm dikke volkern in beige kleur. De bovenkasten worden geopend met een plaatsbesparend vouwdeursysteem die de deuren naar boven opent en toch bereikbaar blijft voor kleine mensen. De schuifdeurkasten staan op werkblad.
De keuken met open karakter behoudt toch haar privacy dankzij een hoge en halfhoge muur.
Veel ruimte op weinig oppervlakte
De hoge kasten worden uitgevoerd in een vergrijsde eik. Achter de schuine wand bevindt zich een volwaardige bergruimte, via vouwdeuren bereikbaar. Daarnaast bevindt zich in hetzelfde vlak een grote apothekerskast. De dikke legplanken aan het kookgedeelte creëren extra ruimte.
De lades zijn voorzien van apart uitneembare inox bakjes die gereinigd mogen worden in de vaatwas.
Gepolierde hoogglanslak
Spierwitte hoogglanslak wordt gecombineerd met een grijze Zebrano. De onderkasten zijn 58 cm hoog en voorzien van verborgen lades zodat de strakheid van deze keuken behouden blijft. De hoge onderplint wordt naar achter geplaatst waardoor de onderkasten lijken te zweven. De hoge Zebrano-kasten zitten volledig ommanteld door een trendy oranje-muur. De bovenkasten aan het spoelgedeelte zijn voorzien van een nieuw klapdeursysteem.
De werkbladen zijn in gehard glas van 12 mm dik. Ze hebben een diepzwarte matte kleur. Deze werkbladen zijn kras- en warmte bestendig en uiterst hygiënisch omdat ze geen poriën bevatten. De vaatwas is om ergonomische redenen op hoogte geplaatst.
New English Style
Ilwa steekt de Engelse stijl in een moderner kleedje : geen pilasters of klassieke stijltjes meer, wel een strak design met dikke gebrande granieten werkbladen en hoge kasten. De fronten zijn uitgevoerd deels in gelakt massief eiken, deels in een natuurafwerking. De antieke groenbronzen trekkers zorgen voor een klassiek tintje. De kamerhoge vouwdeuren verbergen een gigantische provisiekast. De extra diepe pottenwagens van 650 mm diep zorgen voor 30 % extra ruimte.
Socializing in de keuken
De keuken in de woonkamer of zit de woonkamer in de keuken ? Ilwa verbergt achter de woonkamerkast een ingenieuze keuken. Gezellig met de vrienden aan de hoge tafel met de koffiemachine. Onverwacht kan je de gasten verrassen met de verborgen flatscreenTV die met een elektrisch liftsysteem uit de keukentoog tevoorschijn komt. Met de schuifdeuren geopend kan je perfect kokkerellen op de langwerpige kookplaatMeest spectaculair is het sensotronic-systeem waarmee de lades in de verborgen keuken zijn uitgerust. Het sensotronic-systeem is een studie die toont wat de toekomst in de keuken nog te brengen heeft. Wanneer de keuken gesloten wordt met de gesynchroniseerde deuren is er van een keuken geen sprake meer. Je kan lekker verder babbelen in dezelfde ruimte, maar dan wel met een glaasje bier of wijn.
Gedaan met het strakke: de afgeronde werkbladen voeren ons terug naar het tijdperk van de seventies.
Als het gaat over hoogwaardige keukenapparatuur met een uitgesproken strakke vormgeving geïnspireerd door de Bauhaustraditie en de Ulmer School, is GAGGENAU een bevoorrechte partner. Naast het assortiment kooktoestellen, weet Gaggenau ook raad met het vakkundig bewaren van wijn.
Voor wie niet beschikt over voldoende ruimte voor een aparte wijnkelder maar toch wil genieten van een correct bewaarde wijnvoorraad, brengt GAGGENAU een stijlvol en professioneel alternatief: de wijnklimaatkast. De IK 360 mag gerust de rolls royce onder de wijnklimaatkasten worden genoemd. Kenmerkend voor dit imposante apparaat zijn de minimalistische vorm en de performante wijnbewaartechnologie.
GAGGENAU streeft naar perfectie tot in het kleinste detail. Enkel wanneer wijn bij de juiste temperatuur en vochtigheid wordt bewaard, komen de karakteristieken optimaal tot hun recht. Daarom is de wijnklimaatkast IK 360 uitgerust met 3 flexibel in te delen, gescheiden klimaatzones voor het perfect bewaren van witte wijn, rode wijn, champagne, kaas en sigaren.In elke klimaatzone heerst een gelijkmatige, van 4°C tot 21°C elektronisch regelbare temperatuur. De 2 vochtigheidsniveaus worden met een grote precisie elektronisch bediend. Vibratiedemping op de compressor verzekert een voorzichtige, schokvrije bewaring van de flessen.
Het apparaat kan tot 118 flessen bewaren, verdeeld over diverse opslagtableaus die plaats bieden aan flessen van verschillende grootte. De tableaus zijn vervaardigd van aluminium en hoogwaardig beukenhout en ogen luxueus. Ze zijn zo ontworpen dat ze plaats bieden aan zowel de kleinste, standaard als magnumflessen.
De wijnklimaatkast van GAGGENAU bevat eveneens een humidor waar tot 50 sigaren worden bewaard volgens de regels van de kunst. In de humidor heerst de ideale temperatuur en luchtvochtigheid om sigaren te bewaren en ze te laten rijpen.
GAGGENAU en topkwaliteit gaan hand in hand. De humidor is volledig met de hand gemaakt van edele houtsoorten. Binnenin verzekeren mahonie- en cederhout optimale bewaaromstandigheden. Aan de buitenzijde werd de humidor bekleed met beukenfineer, in harmonie met het beukenhout van de opslagtableaus. De humidor heeft zijn plaats in de klimaatzone voor rode wijn.
DuPont Corian® krijgt meer dan ooit de voorkeur van ontwerpers
DuPont Corian®, het massieve synthetische materiaal dat in België en Luxemburg uitsluitend wordt verdeeld door Intercovering, krijgt de voorkeur van de meest veeleisende en creatieve ontwerpers en architecten. De talrijke kwaliteiten die eraan worden toegekend, zijn een stimulans voor bouwprofessionals en interieurinrichters om voor Corian® te kiezen als betrouwbare en esthetisch aantrekkelijke oplossing voor tal van projecten en toepassingen.
Dit gaat van bedrijfsinterieurs tot installaties in de horeca en gezondheidszorg en winkels, zonder de residentiële markt te vergeten waar behoefte is aan de meest hoogwaardige oplossingen voor keukens en badkamers. Het is dan ook logisch dat we deze laatste twee toepassingen gepresenteerd zien op Batibouw 07.
Corian®: onmisbaar voor keukens en badkamers
Er zijn tal van goede redenen waarom Corian® aan belang blijft winnen in projectontwikkeling en de installatie van keukens en badkamers. Zo is Corian® een esthetisch materiaal dat zich goed laat combineren met hout, natuursteen, glas en roestvrij staal. Het is eenvoudig te integreren en creëert een visueel aantrekkelijk, homogeen geheel.
Bovendien is de structuur van Corian® niet-poreus, waardoor het een perfect hygiënisch materiaal dat de groei van schimmels, zwammen en bacterieën tegengaat. Het kan ook worden samengesteld zonder zichtbare naden. Het resultaat is in alle gevallen een glad, makkelijk te onderhouden oppervlak.
Op Corian® rust een garantie van tien jaar wanneer de installatie wordt uitgevoerd door een erkend installateur: een bewijs voor de uitzonderlijke duurzaamheid en slijtvastheid in verschillende gebruiksomstandigheden. Corian® is een uitstekende investering op lange termijn en kan door zijn uitgebreide kleurenwaaier aan alle smaken beantwoorden.
Ten dienste van de creativiteit
Het uitzonderlijke kleurenpalet, de diktes op maat, de quasi onbeperkte vormbaarheid, het vermogen zich aan te passen aan elke stijl en de toepasbaarheid als afwerkingsaccessoires zijn stuk voor stuk kwaliteiten die de creativiteit van ontwerpers prikkelen. Denken we bijvoorbeeld aan de Amsterdamse architecten Michiel Hofman en Barbara Dujardin, die de intrinsieke meerwaarde van het materiaal demonstreren in een keukentoepassing. "Als architecten zien we de kwaliteit van Corian® in de synergie tussen het zachte en het sterke. Hoewel het materiaal massief is en hoogresistent, is het fijn en prettig om aan te raken. Voor dit project in de Wilhelminastraat in Amsterdam hebben we die synergie ook in vormen vertaald met de afgeronde hoeken van de kooktafel. Het resultaat is excellent: dit meubel straalt zowel robuustheid uit als sensibiliteit."
Feestelijke lenterecepten met Breydelham & Breydelspek:
Asperges op het menu
Ragoût van Mechelse asperges, Breydelspekreepjes met gepocheerd ei en hollandaisesaus
Recept van Bert Deboeverie, restaurant Deboeveries, Deurle
Ingrediënten voor 4 personen:
1 bundel dikke witte asperges
4 dagverse eieren
azijn
4 dikke sneden wit brood
200 g Breydelspek
bieslook
1 eierdooier
een scheutje witte wijn
citroensap
200 g geklaarde boter
peper en zout
Bereiding:
Schil de asperges met een dunschiller en snij ze schuin in stukken van 2 cm. Stoom of kook ze gaar. Snij de korst van het brood en snij het brood vervolgens in blokjes van ongeveer 1 cm. Bak deze bruin in een hete pan met wat olijfolie en een beetje boter. Snij ook het spek in
kleine blokjes en bak deze mee met de broodcroutons.
Maak een hollandaisesaus door een eigeel met een scheutje witte wijn en wat citroensap op het vuur stevig op te kloppen. Roer dit mengsel verder op met wat geklaarde boter tot je een mooie saus krijgt. Breng op smaak met peper en zout.
Pocheer de eitjes gedurende ongeveer 3 minuten in water (net onder het kookpunt) waar je een scheutje azijn aan toevoegt. Doe ze schrikken in koud water.
Dresseer de borden met de ragout van asperges, leg daarop het gepocheerde ei met een lepeltje hollandaise-saus erover en daar rond enkele broodcroutons met spek. Werk het bord af met enkele sprietjes bieslook.
Sinds 2000, het jaar waarin Cédric Poncelet zijn restaurant opende, is hij niet meer weg te denken uit het leven van Knokke. Zijn kooktalent, zijn spontane vriendelijkheid en het respect voor zijn beroep hebben hem niet alleen verzekerd van een trouwe plaatselijke klantenkring, maar ook van het geregeld bezoek van gastronomen uit Brussel, Luik, Antwerpen, Brugge, Gent .
Cédric behoort tot de generatie van jonge chefs die zichzelve voortdurend in vraag stellen. Vanuit deze optiek en de bekommernis om steeds beter te presteren, vernieuwde hij de inrichting van zijn zaaken wijzigde hij de infrastructuur van zijn restaurant. De structurele wijzigingen zijn overduidelijk. Het terras ontworpen door Peter van Roy is een bijzonder leuke aanvulling, het dak kan s zomers zelfs worden opengeschoven. Het heeft zonder enige twijfel de aantrekkingskracht enorm versterkt en talloze gasten vinden er een aangenaam plekje om rustig van Cedrics rijke tafelen te genieten.
De extra ruimte van het terras, bood de kans om in de eetzaal een behaaglijk salon in bibliotheekstijl uit te bouwen, waar de klanten desgewenst van het aperitief en de koffie kunnen genieten. Herwig Hostens, verantwoordelijk voor de binnenhuisinrichting, opteerde voor lichtgrijze en tabaksbruine tinten, waardoor het chique meubilair beslist tot zijn recht komt. De antieke kroonluchters zorgen voor een geraffineerde sfeer en kronen zich tot verzamelobject. Het cosy gevoel wordt extra onderlijnd door sobere muurversieringen, terwijl de lichtgrijze overgordijnen de intimiteit van het interieur extra aanvullen. Het elegant gedrapeerde, smetteloos witte tafellinnen en het boeket verse bloemen doen je vol verwachting uitkijken naar de komende tafelgenoegens.
In de zaal heerst Olivier Dereu die tevens als volleerd wijnkelner fungeert. Olivier debuteerde als commis de salle bij Pierre Romeyer, nadien was hij twee jaar chef de rang en wijnkelner in Comme chez Soi bij Pierre Wijnants. Dezelfde functies vervult hij gedurende vijf jaar in de Villa Lorraine, de lokroep van de kust beantwoordt Olivier door gedurende vier jaar als maître dhôtel aan de slag te gaan in LEsmeralda in Knokke. De culinaire loopbaan van Olivier wordt aangevuld met stages in LOasis van Michel Bleys, Chez Marius en Provence en Lucas-Carton in Parijs. Voor chef Cédric Poncelet is het dan ook een makkie om zich volop op zijn domein, de keuken te concentreren.
Cedric werd in 1975 geboren en volgde de middelbare school in Dison, omdat hij zich aangetrokken voelde tot de gastronomie liep hij van 1990 tot 1993 school in de Notre Dame in Heusy en deed zijn eerste horeca-ervaring op in Aux Etangs de la Vieille Ferme in Herve. Toch trok vooral Knokke hem aan en hij speelde het klaar om aan de slag te gaan in La Réserve. Vrij snel keert hij naar Brussel terug en vindt werk in de Villa Lorraine, restaurant waar hij ontdekt wordt door Michel Haquin, deze biedt hem een plaats in Le Trèfle à Quatre van het Château du Lac in Genval.
Cédric Poncelet wou evenwel internationale ervaring opdoen en werd assistant-manager van het restaurant Le Gavroche in Londen, om nadien sommelier te worden in het restaurant Windows van het Hilton Park Lane London. Nadien verzeilt hij als manager-kok in het restaurant Les Champs-Elysées op Cyprus. Op aanraden van Pierre Fonteyne volgt hij een stage bij Bruneau om nadien samen met Pierre Fonteyne een bar-restaurant The Griffins op het Oosthoekplein in Knokke te leiden. Hier vindt hij een geschikte locatie en opent zijn eigen restaurant Cédric.
Actief in een open keuken waardoor de gasten alle bereidingen kunnen volgen, serveert Cédric permanent twee verschillende menus, nl het menu prestige en het menu de la Mer. De samenstelling van deze voltreffers, verandert om de veertien dagen. Er is eveneens een dagelijkse lunch, samengesteld op basis van dagverse marktproducten en de gasten kunnen er eveneens à la carte eten. Allerhande visbereidingen zijn Cédrics favorieten maar ook tal van vleesbereidingen vormen een aangename verrassing. Bij tal van gelegenheden verrast Cédric zijn gasten met speciale menus die zowel productgebonden, bv hoppescheuten of asperges in het daglicht stellen maar evengoed Valentijn, Carnaval, Pasen of andere themas meekrijgen.
Proevertjes en desserten tovert Cédric met grote creativiteit op het bord, maar ook deze kleine recepten zorgen voor een rijk smaakaroma en een aanlokkelijk kleurenpalet.
Restaurant Cédric Koningslaan 230 a 8300 Knokke tel 050-60 77 95
Professioneel kookplezier slim samengebracht in één apparaat
WokiWok: favoriet van BBQchamp De Clercq
De belangstelling voor buiten koken neemt enorme proporties aan. Steeds meer Belgen ontdekken de charmes van het kokkerellen in de achtertuin. Voor wie met volle teugen van het goede leven wenst te genieten, is er WokiWok. Professioneel en multifunctioneel kookplezier, mooi vormgegeven in een praktisch apparaat. Makkelijk te bedienen, stevig, klein van stuk maar verrassend veelzijdig in prestaties. WokiWok is dé favoriet van kok Peter De Clercq, winnaar van de BBQ Kampioenschappen seizoen2006/2007.
Wokken, grillen, barbecuen, roken, stomen, steengrillen, pizzabakken, borden verwarmen: het is allemaal mogelijk met één compact apparaat. Door de ingenieuze constructie produceert WokiWok grote warmte, waardoor het zelfs mogelijk wordt om op houtskool te wokken. Dat daarmee de variatie van de menukaart voor buiten ineens veel uitgebreider en kleurrijker wordt, spreekt voor zich. Verrassende gerechten met bijvoorbeeld knapperige groenten en verse smaakmakers worden vanaf deze zomer simpelweg in de tuin bereid!
Met de optionele accessoires zoals de lavasteen voor pizza, de gietijzeren grill en de paellapan, worden vanaf nu de mooiste mediterrane lekkernijen buiten gemaakt. Professionele koks zijn razend enthousiast over WokiWok. Omdat het apparaat zoveel variatie biedt en tegelijk uitblinkt in gebruiksgemak. Indrukwekkend is de gedetailleerde afwerking. De wok laat zich in no time omvormen tot stoompan en de grill maakt moeiteloos ruimte voor de pizzaplaat. Praktisch zijn de werkbladen aan WokiWok, net zoals de in hoogte en positie verstelbare grill en de mogelijkheid om de gasfles als warmtebron te gebruiken.
WokiWok is standaard uitgerust met grillrooster, een houtskoolrooster, een geëmailleerde bol, een originele gietijzeren wok met een doorsnede van 53cm en een deksel met handgrepen en thermometer. Optioneel zijn de gietijzeren grill-/bakplaat, de pizza-lavasteen, gasbrander, paellapan en een afdekhoes.
Bijgeleverd wordt een instructie-dvd waarop de verschillende technieken van WokiWok worden toegelicht. Extra handig is het receptenboekje van BBQ-kampioen Peter De Clercq waarin hij meteen een aantal tips geeft voor de beste resultaten.
Coke Light en GLAM*IT brengen frisdrankflesje mét magazine.
Coke Light en GAM*IT brengen een frisdrankflesje op de markt dat meteen ook een op maat gemaakt magazine bevat. Een dergelijke verregaande samenwerking tussen een magazine en een frisdrank is een absolute Europese primeur. Deze verpakkingsinnovatie past dan ook in de nieuwe campagne van Coke light die jonge vrouwen wil inspireren om zelfzeker en met de glimlach door het leven te gaan.
In april 2007 wordt op ieder 0.5l PET flesje van Coke light een gratis exemplaar van een mini-GLAM*IT magazine aangebracht. Het betreft de flesjes die gekoeld worden verkocht. Exclusief voor dit project, werd een speciale editie van het trendsettende magazine gecreëerd. Het magazine verrast met bijzondere content, die ook in lijn ligt met de nieuw campagne van Coke Light in 2007.
Coke light wil immers jonge vrouwen inspireren om het leven complexloos en plezierig op te nemen. Volledig in deze filosofie, staat GLAM*IT vol met tips & tricks om onbezorgd en prettig door het leven te gaan. Een nummer met hoge feelgood factor! Je leest er alles over de 6 beste light trends in modeland, hows your sex appeal en Brusselse hotspots.
Dat een flesje Coke Light en een GLAM*IT beide in een handtas passen, is geen toeval. Vrouwen zijn altijd te vinden voor een stuk ontspanning in de dagelijkse rush. De magazine bottle maakt hun feel good moment.
Kampeerterreinen die zuinig omspringen met energie en water, aan afvalpreventie en -sortering doen, en werknemers én bezoekers aanzetten tot een zo milieubewust mogelijk gedrag, kunnen het ecolabel 'Groene Sleutel' in de wacht slepen. Zo wil Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois de toeristische sector aansporen om zo milieuvriendelijk mogelijk te werken. Bond Beter Leefmilieu (BBL) beheert het label en Toerisme Vlaanderen zet een intensief begeleidingstraject op voor kandidaten.'Groene Sleutel'-campings worden extra gepromoot op www.groenesleutel.be, de internationale webstek www.green-key.org, via de kanalen van BBL, in de brochures van Toerisme Vlaanderen en op de Vlaanderen Vakantieland-webstek. Eind deze zomer reikt Bourgeois de eerste 'Groene Sleutels' uit.
"De idee achter de Groene Sleutel is niet enkel dat de toeristische sector zich, zoals iedereen, bewust moet zijn van de gevolgen van hun activiteiten voor het milieu. Duurzaam uitbaten brengt ook op. Een lager energieverbruik en een kleinere afvalberg, zorgen al voor directe besparingen. Daarenboven let de consument steeds meer op die ecologische dimensie. Verblijven hebben absoluut te winnen bij een imago als milieuvriendelijke bestemming. Andersom ben ik ervan overtuigd dat milieuvriendelijke vakanties heel wat gezinnen kunnen stimuleren om ook thuis wat meer hun best te doen," aldus minister Bourgeois.
De Groene Sleutel maakt deel uit van het 'Green Key' programma, het internationale ecolabel voor toeristische accommodaties. Meer dan 450 hotels, campings en recreatiedomeinen in Frankrijk, Denemarken, Nederland, Zweden, Estland, Litouwen en Groenland hebben dit prestigieuze keurmerk al in de wacht gesleept.
In Vlaanderen start de 'Groene Sleutel' dit jaar voor de kampeersector. Kampeerterreinen kunnen zich tot 15 mei kandidaat stellen. In 2008 wordt dit uitgebreid met de groepsaccommodaties en de recreatiedomeinen, vanaf 2009 kunnen hotels, gastenkamers en B&B een Groene Sleutel aanvragen.
Vanop de internationale webstek (www.green-key.org worden ook buitenlandse toeristen de weg gewezen naar de Vlaamse milieubewuste logiesuitbaters.
Criteria voor campings
Om het ecolabel in de wacht te slepen, moeten de kampeerterreinen aan een hele reeks criteria voldoen (www.groenesleutel.be ). Groene Sleutel kampeerterreinen hebben een ambitieus milieubeheer, milieubewuste medewerkers, springen zuinig om met water en energie, doen aan afvalpreventie en -sortering en informeren hun gasten over het gevoerde beleid. De uitbaters hebben ook oog voor groenonderhoud en voldoende open ruimte, beperken het verkeer op het terrein en organiseren activiteiten rond het thema milieu.
De 'Green Key' gaat uit van de Foundation for Environmental Education (FEE), een internationale NGO die ook de programma's als 'Blue Flag' organiseert. De Groene sleutel in Vlaanderen wordt beheerd door Bond Beter Leefmilieu dat de controles uitvoert. Toerisme Vlaanderen begeleidt de kandidaten om de knelpunten één voor één wegwerken. De jaarlijkse toekenning van de Groene Sleutels gebeurt door een onafhankelijke jury met vertegenwoordigers van de overheid, milieu-organisaties en de toeristische sector.
Studiedag
Op woensdag 21 maart organiseren Toerisme Vlaanderen en BBL een studiedag over het label.Alle criteria en de procedures worden vanaf 13.30 toegelicht in hotel Serwir te Sint-Niklaas.
De receptensite www.lekkervanbijons.be is online. Op deze site vindt u gerechten waarin producten van eigen bodem de boventoon voeren.
U vindt er zowel traditionele Vlaamse klassiekers als eigenzinnige recepten, die ook inspelen op de huidige trend naar gezonde en eigentijdse gerechten. De kwaliteitsproducten van de Vlaamse landbouw, tuinbouw en visserij spelen steeds de hoofdrol. Uiteraard ook aandacht voor de buitenlandse keuken met het opduiken van vreemde elementen.
Bij elk recept zit een smakelijke foto, terwijl men door in te tekenen op de nieuwsbrief, op de hoogte blijft van nieuwe keukenideeën.
Met de opening van het Sofitel The Palace juli 2007, in Dubai, zet deze hotelbranche zijn expansie in het Midden Oosten verder.
Dit exclusieve project op Old Town Island wordt gerealiseerd als een traditioneel dorp dat beschikt over alle moderne faciliteiten. Het geeft bovendien een uniek uitzicht op Burj Dubai, project dat de hoogste building ter wereld moet worden.
The Palace beantwoordt aan de droomwereld van de sprookjes uit 1001 nacht. Het hotel krijgt 242 kamers en suites met high tech uitrusting. Op elke verdieping komt er een guest relations service, er is een butler per kamer voorzien, limousine services en WiFi staan paraat. Hotelgasten kunnen lekker relaxen op de witte stranden of golfen nabij het hotel.
Inside zijn 3 gastronomisch restaurants voorzien met accenten op zowel de lokale keuken als Thaise specialiteiten als Argentijnse vleesbereidingen. Voor kleinere hapjes en snacks kunnen de gasten terecht in de bars en lounges.
Het businesspakkage omvat zowel een permanent secretariaat als een volledig uitgerust business center en computerfaciliteiten. De meeting infrastructuur bestaat uit meerdere zalen waar 12 tot 300 deelnemers terechtkunnen. De Board Meeting Room is een exclusieve zaal waar erg vertrouwelijke meetings tot 16 personen kunnen plaatsvinden en is uitgerust met de meest moderne apparatuur.
Yakult België introduceert een nieuwe probiotische zuiveldrank: Bifiene Bifiene bevat de unieke Bifidobacterium breve Yakult. Deze bifidobacterie is vooral actief in de dikke darm. Bifidobacteriën zijn belangrijk voor een goede darmwerking.
Met dit nieuwe product komt Yakult tegemoet aan de groeiende vraag naar producten die bijdragen aan gezonde darmen. Ouder worden, stress en een ongezond voedingspatroon kunnen ervoor zorgen dat het aantal bifidobacteriën in de dikke darm vermindert. Door de hoeveelheid bifidobacteriën aan te vullen, draagt Bifiene bij aan een gezonde darmflora van de dikke darm en zo wordt een goede darmwerking bevorderd.
Bifiene heeft een unieke 100ml tetraverpakking die, in combinatie met een telescopisch rietje en het vulligsproces, ervoor zorgt dat het contact met de zuurstof door de zuurstofgevoelige bifidobacteriën wordt geminimaliseerd.
Gipsplaten staan in ons land reeds 50 jaar lang synoniem met het merk Gyproc. Op deze korte tijd verwierf het gipssysteem een prominente positie als bouwmateriaal en als duurzaam materiaal voor binneninrichting. Door tegemoet te komen aan de alsmaar strenger wordende wetgeving inzake geluidsisolatie en de steeds hogere eisen die men stelt aan gebruikscomfort en warmte-isolatie vormt Gyproc meer dan ooit het bouwsysteem van de toekomst. Daar waar de baksteen er 1000 jaar over heeft gedaan om zijn huidige plaats in de markt te bekleden, heeft Gyproc op 50 jaar tijd een volwaardig alternatief uitgebouwd.
Gyproc-platen zijn gipsplaten bestemd voor de binnenafwerking, zowel voor nieuwbouw als voor renovatie. Ze zijn samengesteld uit een kern van onbrandbaar gips, omhuld met speciaal, sterk karton. De platen onderscheiden zich door hun samenstelling en door de vorm van hun zijkanten. Gyproc-systemen vormen een volwaardig en duurzaam alternatief voor de traditionele bouwmaterialen.
De specifieke voordelen van gips, zoals brandveiligheid, akoestische isolatie, flexibiliteit en warmtegevoel doen professionals en doe-het-zelvers resoluut kiezen voor gipsplaten en systemen.
Gipsplaten: een ware revolutie in de nieuwbouw
Gyproc startte in 1957 als eerste in de Benelux met de productie en de verkoop van gipsplaten en gipspleisters. Deze innoverende systemen voor vloer, wand en plafond vonden snel aansluiting bij een grote doelgroep van zowel doe-het-zelvers als bouwprofessionals. Op amper 50 jaar tijd groeide Gyproc uit tot een volwaardig alternatief voor de traditionele binnenbouwmethodes met baksteen en beton. Het nieuwe Justitiepaleis van Antwerpen, volledig afgewerkt met Gyproc, illustreert de multi-inzetbaarheid en flexibiliteit van dit bouwmateriaal. Met dit project sleepte Gyproc dan ook de prestigieuze BPB Trophy in de wacht in 2006. Vandaag vinden we in de Belgische gebouwen maar liefst 330 miljoen m² gipsplaten terug, ofwel 105.000 km indien we de platen achter elkaar zouden leggen. Anders gezegd: met alle Gyproc-platen die reeds in België werd verkocht, kunnen we meer dan 2,5 keer rond de aarde gaan!
Innovatie: Gyproc speelt in op maatschappelijke trends
In onze maatschappij waar we met veel personen op een kleine oppervlakte wonen, is geluidsisolatie een factor waar meer en meer belang wordt aan gehecht. De onlangs geïntroduceerde nieuwe geluidsnorm stelt dan ook strenge eisen aan aangrenzende woningen of appartementen, en aan scheidingswanden binnenin de woning. Waar traditioneel het principe gold: hoe zwaarder de muur, hoe beter de geluidsisolatie, biedt Gyproc nu een kant-en-klare oplossing waarbij een slanke massieve woningscheidende wand kan gecombineerd worden met een lichte Gyproc-voorzetwand. Dankzij dit systeem kan men op een eenvoudige en budgetvriendelijke manier een zeer goede geluidsisolatie garanderen.
Gyproc bouwt Passieve kantoorgebouwen
Ook de trend van het bewuster omgaan met leefmilieu en energie heeft zich vertaald in de materialen en bouwmethodes in nieuwbouw en renovatie. Zo kiezen meer en meer mensen voor een ecologische en energiezuinige bouwstijl. Gyproc speelt in op deze nieuwe eisen door een krachtige warmte-isolatie te bieden, naast de voordelen van brandzekerheid, waterwerendheid (voor de badkamer) en een grote flexibiliteit. Het ultieme voorbeeld van een energiezuinige woning is het concept van het Passiefhuis. Deze term verwijst naar een specifieke constructiestandaard voor woningen met een goed binnenklimaat gedurende winter zowel als zomer, zonder traditioneel verwarmings- of koelsysteem. Als voortrekker in zijn sector, investeert Gyproc in 2007 maar liefst 4,9 miljoen euro in de bouw van nieuwe, passieve burelen aan de productie-eenheid te Kallo.
Gyproc: facts & figures
Het merk Gyproc bestaat in 2007 precies 50 jaar, en wordt sinds 2002 verdeeld onder de koepel van BPB Belgium. BPB Belgium commercialiseert de merken Gyproc, Placo en Plâtres Lambert en maakt deel uit van de Saint-Gobain Groep. Vandaag kondigt Gyproc een nieuwe naam aan voor het bedrijf: BPB Belgium wordt voortaan GYPROC, een naam die door elke Belg gekend is en die een betere identificatie voor het bedrijf betekent.
De naam GYPROC geeft een onmiddellijke link naar de activiteiten van het bedrijf en de producten die het aanbiedt. Gyproc stelt 240 personen te werk, en kent een jaarlijkse omzet van +/- 65 miljoen euro.
Badmeubelfabrikant Detremmerie gunt de bezoekers van Batibouw 07 de primeur van zijn nieuwe badmeubelen.Nu ook in combinatie met Tv scherm.
De meubelen Giulia enMiami worden voor het eerst aan het publiek getoond maar worden nu al door critici heel positief onthaald. Detremmerie verrast enerzijds door Miami met onderscheidend design en durf én anderzijds door Giulia : een eigentijdse klassieker.
MIAMI
Miami is een meubel in trendy Walnoot of Granada Oak uitvoering in een robuust corpus. Het uitgesproken dikke corpus geeft het meubel een heel moderne look. De handige brede handgreep over de volledige breedte/lengte van de kast benadrukt deze frisse look en is bovendien super handig.
Niet te vergeten is het wastafelblad van 130 cm met een gedecentraliseerde wastafel, hetgeen resulteert in een super praktisch aflegvlak rechts van de waskom. Hiermee kan je de ruimte van de vaak weinig of niet gebruikte wastafel nu ook beter benutten.
Ook de spiegel verbergt een uiterst aangename verlichting.De aan de kanten gematteerde spiegel laat op een heel subtiele wijze het licht van de 4 T5 lampen door, die achteraan rondom de spiegel zijn bevestigd. Dit aangenaam licht wordt hierdoor homogeen verspreid zodat u een ideaal licht bekomt bij het scheren of maquilleren.
Miami is leverbaar op 70 cm enkele wastafel en op 130 cm enkele of dubbele wastafel.
Magimix haalt het beste uit espresso! Met zijn assortiment espresso-toestellen die een mooie vormgeving combineren met hoge prestaties, kunt u nu dankzij Magimix, thuis net zo genieten van een echte espresso als in de koffibar.
Het is mogelijk om zowel gemalen koffie als koffiepads te gebruiken, wat zorgt voor een groot gebruiksgemak. De apparaten bieden een perfecte espresso pompdruk van 19bar, een absolute vereiste om van degelijke koffie te kunnen genieten. Bovendien wordt zorg gedragen én voor een aangepast ontkalkingsprogramma én voor de nodige waterfiltering.
Kleinigheden die de aantrekkelijkheid van de toestellen vergroten zijn de automatische dosering, de temperatuurcontrole en de mogelijkheid om echte cappuccino aan te maken.
Het nieuwe assortiment LExpresso wordt in drie segmenten gesplitst. LExpresso heeft een vermogen van 800W in zwarte uitvoering en 1260 W in mat chroomuitvoering. LExpresso Automatic heeft een automatische dosering, een vermogen van 1260W en schakelt automatisch uit na 2 uur. Verkrijgbaar in zwart, mat choom en blinkend choorm. LExpresso & filter automatic tenslotte, heeft een vermogen van 2010W en naast het espressogedeelte ook een filterkoffiegedeelte met druppelstopsysteem van 8 à 10 kopjes. Verkrijgbaar in zwart en blinkend chroom.
The Beauty and the Beast: de PT-AE1000 heeft het beste "product design".
Panasonic's eerste Full HD LCD Home Theater Projector wint prestigieuze International IF Design Award 2007 in de categorie "Product Design"
Panasonic's eerste LCD Home Cinema Projector, de PT-AE1000E, heeft van de jury van de prestigieuze "International IF Design Award 2007" de eerste prijs gekregen in de categorie "Product Design". Vooral de vorm en kleur die zich lenen tot harmonie met de ruimte waarin het toestel wordt geplaatst, het gebruiksgemak en de veiligheid, konden de jury kunnen bekoren.
De PT-AE1000E is uitgerust tal van nieuwe snufjes om prachtig gedetailleerde HD-beelden weer te geven, waardoor de consument een nog rijkere kijkervaring beleeft. "Voor kenners van home cinema en voor audiovisuele specialisten die de rijkste kleuren en de beste beeldkwaliteit wensen, is de PT-AE1000E het aangewezen toestel om thuis te genieten van beelden in bioscoopkwaliteit", zegt Ruben Cammaerts, Product Manager bij Panasonic Belgium.
Het International Forum Design prees de manier waarop de design van het product het gebruiksgemak en functionaliteit ten goede komt.
Tweede editie voor Choco-Laté, het Brugs Chocoladefestival
Chocolade creatievelingen kunnen dit jaar hun ei kwijt in een wedstrijd Chocolade Creaties
Choco-Laté 2007 vindt plaats in het Paasweekend, van vrijdag 6 tot en met dinsdag 10 april 2007. Na een succesvolle debuuteditie in 2006 - maar liefst 14 000 bezoekers lieten zich tijdens het eerste Chocoladefestival onderdompelen in de chocolade - zal Choco-Laté ongetwijfeld opnieuw verrassen en verleiden.
Uitbreiding naar de Beurshal aan 't Zand, een wedstrijd voor chocoladecreaties, een chocoladedorp voor kinderen, workshops voor keukenprinsen en -prinsessen en nog veel meer zullen de bezoeker ook dit jaar een onvergetelijke chocolade-ervaring bezorgen.
Maar liefst 14 000 chocoladeliefhebbers uit binnen- en buitenland bezochten in mei 2006 de eerste editie van Choco-Laté, het Brugs Chocoladefestival. 72 exposanten en chocoladeanimaties palmden het Oud Sint-Janshospitaal in met originele chocolades uit alle hoeken van de wereld, verrukkelijke producten in alle vormen en smaken en onverwachte toepassingen als chocoladesculpturen, cacaomassages, en bodypainting.
Brugge Chocoladehoofdstad
Choco-Laté telt dit jaar een dag extra. Het feest van de zoete zonde zal plaatsvinden van vrijdag 6 april tot en met dinsdag 10 april, met daar middenin het Paasweekend. De drijvende kracht achter het Chocoladefestival is het Brugse Chocolademuseum Choco-Story. Daarnaast zetten ook de Stad Brugge en chocoladeproducent Belcolade opnieuw hun schouders onder het project. De drie partijen streven ernaar Brugge op de wereldkaart te zetten als dé chocoladehoofdstad, en zij zijn aardig op weg deze droom te realiseren.
De tweede editie van Choco-Laté wil opnieuw de harten van duizenden chocoladeliefhebbers veroveren. Nieuwe originele ideeën, extra locaties, workshops, animaties en film zullen nieuwe bezoekers aantrekken én de bezoekers van de eerste editie verrassen.
Oud Sint-Janshospitaal & Beurshal
Choco-Laté breidt in 2007 uit naar de Beurshal op 't Zand, die samen met het Oud Sint-Janshospitaal de kern van het chocoladefeest zal vormen. In het Oud-Sint Janshospitaal vindt de chocoladefan een walhalla aan chocoladeproducten, -toepassingen en creatieve uitspattingen. Nieuw zijn de workshops voor bezoekers, waarin chocoladespecialisten en topkoks hun geheimen blootgeven.
De Beurshal, een nieuwe locatie, biedt heel wat nieuwigheden om te ontdekken; een chocoladedorp voor kinderen, de eerste Choco-Laté creatiewedstrijd, de Callebaut World Chocolate Masters, een uitgebreide expositie van chocoladestukken,...
Contest Choco-Laté Creaties
Choco-Laté organiseert dit jaar een wedstrijd voor chocoladecreaties. Student bakkers en chocolatiers, professionals én gedreven amateur chocoladeliefhebbers worden uitgenodigd om al hun creativiteit aan de dag te leggen in een originele chocoladecreatie. Thema van de wedstrijd is 'een hart voor chocolade'.
Choco Kids Village
Kinderen houden van chocolade en Choco-Laté houdt van kinderen. Nieuw dit jaar wordt het Choco Kids Village, waar de kinderen al spelenderwijs kunnen bijleren over chocolade en vooral, naar hartelust kunnen fantaseren en knutselen in workshops.
World Chocolate Masters
Chocoladeproducent Callebaut organiseert dit jaar op Choco-Laté zijn tweejaarlijkse selecties voor de internationale chocoladewedstrijd World Chocolate Masters, waar chocoladeprofessionals zich meten met elkaar in met de meest verbazingwekkende ontwerpen. De winnaar, die op Choco-Laté gekozen wordt, gaat in het najaar naar internationale finale in Parijs.
Chocolade op het menu
Ook tien restaurants in Brugge engageren zich bij de tweede editie van Choco-Laté om de bezoeker te laten kennismaken met chocolade in gastronomische bereidingen en menu's. Vanaf eind januari staan de gerechten op het menu staan bij de deelnemende restaurants. Wie kiest voor het chocolademenu, krijgt een heerlijk aandenken.
Chocolate Symposium
Op 2 maart, voorafgaand aan het Chocoladefestival, vindt het tweede Symposium voor de chocoladesector plaats. 'Chocolate Tomorrow' gaat in op de trends en evoluties in de chocoladesector en vormt hét platform voor de professional. Thema's van deze editie worden "Gezondheid, smaak en shopconcepten".