Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    08-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kustactieplan

    2 miljoen euro voor innovatieve toeristische projecten aan de kust

    Bourgeois lanceert oproep 2007 voor Kustactieplan III

     

     

     

    Voor het derde jaar op rij wil Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois met een budget van 2 miljoen euro het Vlaamse kusttoerisme een stevige impuls geven. In het kader van Kustactieplan III lanceerde hij in Oostende, op een studiedag rond toeristische innovatie aan de kust, een oproep voor nieuwe projecten. De specifieke focus ligt dit jaar op creativiteit en innovatie.

     

     "De bikkelharde concurrentiestrijd met goedkopere bestemmingen dwingt de Vlaamse kust voortdurend te innoveren," aldus de toerismeminister. "Zon, zee en zand alleen zijn niet meer voldoende, zeker omdat het weer voor onze toeristische sector een niet altijd zekere bondgenoot is. De Vlaamse kust mag ook geen oud, belegen imago krijgen. Ze kleurt doorheen het jaar demografisch al behoorlijk grijs. Wil het kusttoerisme een kleurrijk en fleurig product blijven, dan moet het zich steevast grondig vernieuwen en nieuwe doelgroepen aanspreken. Natuurlijk met respect voor de authentieke troeven."

     

     De toerismeminister hoopt dat zijn nieuwe oproep 2007 projecten op gang brengt, die platgetreden paden durven verlaten, die nieuwe doelgroepen aanspreken en die de samenwerking tussen publieke en private partners verder versterken. "De nieuwe projecten moeten er mee voor zorgen dat een verblijf aan de Vlaamse kust altijd een echte belevenis is," aldus Bourgeois.

     

    Dit 3de Kustactieplan wil, net zoals zijn twee voorgangers, de aantrekkingkracht van het kusttoerisme handhaven en versterken. Minister Bourgeois legt daarbij sterk de nadruk op structurele initiatieven die een economische meerwaarde opleveren, de tewerkstelling bevorderen en kostenefficiënt zijn.

    Kustactieplan III loopt van 2005 tot 2009 en beschikt over een jaarlijks budget van 2 miljoen euro. In totaal betekent dat 10 miljoen euro hefboomondersteuning door de Vlaamse overheid. De projectindieners moeten hun investering voor minstens 30% zelf financieren, waardoor de totale injectie in het kusttoerisme minstens 15 miljoen euro bedraagt.

     

    De oproepen 2005 en 2006 leverden samen 19 nieuwe projecten op, waaronder het kunstproject 2006Beaufort, een nieuwe fietsverbinding op de Blankenbergse Dijk in Brugge, het natuur-educatief project Springplank in het Duinenhuis in Koksijde, de inschakeling van Villa Maritza op de Oostendse Zeedijk als "Huis van het kusttoerisme", het toegankelijkheidsproject "Zon, zee, zorgeloos", de digitale ontsluiting van de vaste verzameling van het PMMK in Oostende, een studie rond tweede verblijven, een project over integrale toegankelijkheid van het Scincfalacentrum in Knokke-Heist, het Vissershuisje Nys-Vermoote, een studie rond kindvriendelijkheid aan de kust en een voorbereidend traject van online reserveringsnetwerk voor huurvakantiewoningen.

     

    Kandidaat-investeerders voor de oproep 2007 hebben tot 30 april om projecten in te dienen. Eind dit jaar worden, na jurering, de gegadigden bekend gemaakt.

    Alle nodige informatie is terug te vinden op de website van het Kustactieplan: www.vlaanderen.be/kustactieplan

     

     

     

    08-02-2007 om 20:46 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.delifrance
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                                  

     

     

    Belgische finale van de 6de Délifrance Wereldbeker van de Sandwich

     

     

     

    Op 22 januari jl. heeft Délifrance zijn vijf finalisten in het Constant Vanden Stock Stadion verzameld voor de Belgische finale van de 6de Délifrance Wereldbeker van de Sandwich.

     

    Onder het voorzitterschap van Mr. Philippe Stenuit, chef-kok van SODEXHO in het Europees Parlement, heeft de Jury de 1ste prijs toegekend aan Mevrouw Sophie Delmeire van de ‘Tatie Croûtons’ snack in Waterloo, voor haar sandwich “Le Millefeuille”. Deze bestaat uit een Pan Bagnat Délifrance belegd en op smaak gebracht met fetakaas, zwarte olijven, provencaalse kruiden, raapolie, gegrilde pepers en plakjes lamsfilet pur, het geheel overdekt met jonge slablaadjes en een streepje balsamische azijn. De beslissing van de Jury stoelde op 4 criteria: gastronomie, verbruiksgemak, voedingswaarde, productiekost.

     

    De “Millefeuille” heeft niet alleen binnen de Jury voor eenstemmigheid gezorgd, hij wist ook heel wat mensen in het publiek te verleiden. Voor de eerste maal in de geschiedenis van de wereldbeker werd het publiek immers uitgenodigd om de recepten te proeven en te evalueren en op de creatie van hun keuze te stemmen. Sophie Delmeire heeft zo een mooie dubbel behaald door ook de Publieksprijs in de wacht te slepen, ex æquo met het recept voor de “Pan César” (Maxi Pan Bagnat Délifrance, Italiaanse rauwe ham, provolone, parmezaan, gemarineerde tomaat, aubergine, tapenade van gedroogde tomaten, roquette, zout, peper, basilicum, olijfolie, mosterd, azijn) van Natacha Van Ende ( ‘Au Croc en Bouche’ snack in Tilff).

     

    Délifrance, een merk dat beschouwd wordt als een referentie op het vlak van snacking, legt de nadruk op de grensoverschrijdende dimensie van het evenement door 12 landen uit te nodigen om deel te nemen aan de internationale finale op 7 maart 2007 tijdens de ‘European Sandwich & Snack Show’ in Parijs. Elke kandidaat wordt verkozen tijdens een finale in zijn land en verdedigt de kleuren van dat land door met een origineel en creatief recept voor de dag te komen. Onder die 12 nationaliteiten vinden we Frankrijk, Italië, België, Ijsland, Libanon, Nederland, Noorwegen, Portugal, Singapoer, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

     

    Op 7 maart a.s. zal Sophie België vertegenwoordigen tijdens de internationale finale. De sterkste troeven van haar “Millefeuille” zijn ongetwijfeld de creativiteit en de evenwichtige en vernuftige smaakverdeling. Haar creatie heeft dus alle kans om de Jury te verleiden. Laten we niet vergeten dat Sophie Delmeire tijdens de vorige uitgave van de competitie (in 2005) al een 3de plaats veroverde met haar creatie 5ème Avenue. Bovenop de publiciteit en de bekendheid die de prijs biedt, wordt de winnaar beloond met een “Charme & Gastronomie”-weekend in de streek van Biarritz.

     

     

     

     

    08-02-2007 om 20:45 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.liberty tv

    LibertyTV: een uniek concept ‘‘made in Belgium’’

     

     

    LibertyTV, dé referentie op het vlak van themazenders, wordt nu ook de belangrijkste website van ons land op het gebied van reizen. Het concept is uniek in Europa en benut ten volle de mogelijke synergieën tussen de diverse media: televisie, internet en reisorganisatie. Dit vernieuwende concept vindt naast België en Frankrijk ook al weerklank in tal van andere landen.

     

    LibertyTV werd in 2000 opgericht door Lotfi Belhassine, de huidige voorzitter van de groep, en was al zeer vlug niet meer weg te denken uit de wereld van het toerisme. De groep stelt op dit ogenblik meer dan 40 bedienden te werk in België en heeft een zakencijfer van meer dan 30 miljoen euro per jaar. De onderneming is uitgegroeid van touroperator tot een kwaliteitsvol  medium maar ook een erkend reisbureau. Wie zijn zaken graag telefonisch afhandelt, is aangenaam verrast door het professionalisme van de callcenters in Brussel en Brugge.

     

    LibertyTV, de vakantiezender

    Voor de meesten onder ons is vakantie synoniem van nieuwe werelden, ontdekkingen en vrijheid. Door zijn kwalitatieve programma’s legt LibertyTV een nieuwe wereld aan de voeten van de televisiekijkers. Meer dan 25 miljoen mensen kunnen LibertyTV rechtstreeks ontvangen, maar dat is niet alles. LibertyTV is ook via internet te bekijken in de vorm van streaming video en kan in België en Frankrijk zelfs op de betere gsm’s ontvangen worden. In België is de ontvangst en de programmatie van LibertyTV aangepast aan de verschillende taalgemeenschappen.

     

    In Wallonië en Brussel kan een groot publiek genieten van een programmatie rond drie thema’s : duurzame ontwikkeling, wereldculturen en recreatie. Daarnaast bieden perfect gemaakte documentaires een goed inzicht in verre landen en andere culturen. In Vlaanderen kunnen slechts 70% van de gezinnen LibertyTV bekijken (de zender zit niet in het aanbod van Telenet). Maar vanaf nu is de zender beschikbaar via het Internet, (streaming).  Het programma-aanbod is momenteel nog kleiner dan in het Franstalig landsgedeelte, maar tijdens de volgende maanden zal dit aanzienlijk uitgebreid worden.

     

    De website, www.libertytv.com, is uiterst gebruiksvriendelijk en wordt elk kwartier bijgewerkt. U kunt er heel gemakkelijk de verschillende aanbiedingen van de touroperators naar eenzelfde bestemming vergelijken en korte video’s van de voorgestelde vakanties bekijken.

    Vanaf mei 2007 zullen er 2.100 onderwerpen, geklasseerd per land en per thema gratis toegankelijk zijn via de website. Met enkele klikjes kunnen de 13.000 bezoekers van de website onmiddellijk wegdromen over verre reizen.

     

    Toekomstperspectieven

    Op zes jaar tijd is LibertyTV geëvolueerd tot een volwassen partner die openstaat voor andere markten. Zijn aanwezigheid op talrijke reissalons in de hele wereld geeft een beeld van het enthousiasme dat leeft voor het concept. Daarom werd een franchisingsysteem opgezet.

     

    Er begint nu een nieuw avontuur voor de groep : de verovering van de rest van
    de wereld. Liberty is al goed op weg, want in 2007 zullen meer dan 4 miljoen Nederlanders de themazender kunnen ontvangen. Vanaf maart 2007 is het de beurt aan Japan om opgenomen te worden in de grote familie van LibertyTV, een land dat uiteraard een prachtige springplank zal zijn naar de rest van het Verre Oosten.

    www.libertytv.com

     

     

    08-02-2007 om 20:44 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sn cagliari

    Brussels Airlines biedt rechtstreekse vlucht aan naar Cagliari 

     

                                                          

    Brussels Airlines start een nieuwe lijndienst tussen de Europese hoofdstad en Sardinië. Vanaf 27 april kunnen passagiers van Brussels Airlines 5 keer per week rechtstreeks vliegen naar de hoofdstad van Sardinië, Cagliari. Brussels Airlines biedt met haar interessante b.light formule tarieven aan vanaf 49.99 euro one way, alle taksen inbegrepen.

     

    Brussels Airlines biedt als eerste luchtvaartmaatschappij directe vluchten aan tussen België en Sardinië. Tot nu toe moesten passagiers via Rome of Milaan naar het eiland vliegen. Door het gebrek aan rechtstreekse vluchten bleef Sardinië lang geïsoleerd ondanks het unieke aanbod van toeristische activiteiten.

     

    Door deze nieuwe lijndienst komt Brussels Airlines tegemoet aan de sterke vraag naar een directe verbinding tussen Cagliari en de Europese hoofdstad. Deze nieuwe verbinding zal verder de  handelsrelaties tussen Sardinië en België versterken.

    De grote Italiaanse en Sardische gemeenschap in België kan nu eindelijk genieten van een rechtstreekse vlucht naar Cagliari. De Sardische bevolking kan ook gebruik maken van het uitgebreide  Europese vluchtaanbod dat Brussels Airlines via een overstap in Brussels Airport aanbiedt.

     

    De vluchten tussen Brussel en Cagliari worden uitgevoerd met comfortabele Avro RJ Jets. Passagiers kunnen dankzij de voordelige b-light tarieven al reizen vanaf 49.99 € one way, alle taksen inclusief. Wie tijd wil winnen en voor comfort kiest kan gebruik maken van de b.flex reisformule. Leden van het Brussels Airlines getrouwheidsprogramma Privilege  kunnen  ook op deze vlucht mijlen sparen en uitgeven. Tickets kunnen geboekt worden via de website www.brusselsairlines.com of via de reisagent.

     

    Brussels Airlines biedt vluchten aan naar 11 Italiaanse bestemmingen: Milaan, Turijn,  Rome, Firenze, Venetië, Bologna, Bari, Napels, en Palermo en Catania in Sicilië. Vanaf 27 april biedt Brussels Airlines dus nu ook een directe vlucht aan naar Cagliari.

     

     

    Over Sardinië and Cagliari…

     

    Cagliari, de hoofdstad van Sardinië ligt in het zuiden van het eiland, net aan de kust. Het eiland heeft verschillende troeven waardoor toerisme zowel in de zomer als in de winter aantrekkelijk is. Sardinië is vermaard voor haar  openlucht toerisme, haar bergachtige landschap vol eikenwouden en heuvels begroeid met olijfbomen. Ook de culturele en gastronomische rijkdom van het eiland zijn aanraders.

    www.brusselsairlines.com

     

     

     

     

     

     

    08-02-2007 om 20:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hunkemoller
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Stijlvolle eenvoud

    Voorjaarscollectie van Hunkemöller

     

     

     

    Less is more! Een statement die aankomend voorjaar zeker van toepassing is. Jij kiest dit seizoen voor een ongecompliceerde, zeer stijlvolle garderobe. Zoek niet teveel ‘moeilijke’ combinaties, maar ga juist voor gemakkelijke eenvoud. Of je bui nou een romantisch tintje heeft of uitgesproken sexy is: hou het simpel. Wel zo snel bij het aankleden ’s ochtends, maar vooral héél fashionable. Saai? Zeker niet! Laat de nieuwe voorjaarscollectie van Hunkemöller jou het tegendeel bewijzen!

     

    Natural beauty

    Voor de meest sterke vorm van eenvoud ga je terug naar de basis. Naar jouw natuurlijke jij. Lingerie die het verlengde is van jouw natuurlijke schoonheid wordt het uitgangspunt om dit te accentueren. Vergeet hierbij zalmkleuren! Pure tinten als crème en bruinnuances maken van jou een ware ‘natural beauty’. Een crèmekleurig lingeriesetje brengt jou terug naar je meest zuivere uiterlijk. En die mag gezien worden!

     

    Lingerie die onzichtbaar is onder kleding en aanvoelt als een tweede huid…wie wil dat nou niet?

     

    Dit voorjaar kan je genieten van de Spaanse sfeer zonder af te reizen naar het zuiden. En ook paella of castagnetten zijn niet langer nodig om je in de juiste stemming te brengen. De voorjaarscollectie van Hunkemöller heeft namelijk alles in huis om jou als een echte romantische Latino voor de dag te laten komen. Ga voor kleuren als wit en zwart in de vorm van strepen of stippen en maak je look af met felrode items en lippen. Ook ruches zijn hier natuurlijk niet weg te denken.

     

    Tropicana

    Wil je wel veel kleur, maar hou je meer van romantisch? Binnen de voorjaarscollectie van Hunkemöller is voldoende keus uit meer tropische lingerie die volledig geïnspireerd is door multiculturele invloeden. Het gebruik van mooie, transparante materialen maken deze items bovendien heel subtiel sexy.

    Maar hoe ga jij dit voorjaar zelf in de oceaan liggen? Kies voor dé modekleur van nu: goud. Goud staat voor luxe, glamour en voor ‘nummer één’-posities. Hunkemöller ziet jou als een echte topper en wil jou zo ook het strand opsturen, inclusief een gouden bikini om dat te benadrukken.

     

    Liefdeslingerie

    Valentijnsdag staat dit jaar meer dan ooit in het teken van liefde en romantiek. Romantische lingerie en nachtkleding is daarom dit jaar zeker een vereiste om elkaar mee te verrassen. Kanten setjes zijn natuurlijk ideaal voor deze dag van de liefde, maar maak het plaatje compleet door te kiezen voor kleuren als rood en roze. Bijvoorbeeld de babydoll van Hunkemöller in lichtroze die jou ’s nachts doet dromen van jouw geliefde. En visa versa niet te vergeten.

     

    08-02-2007 om 20:39 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.steden casas

     

     

    CASAS brengt enkele Belgische steden voor u in beeld.

    CASAS STEDENSPECIAL 'HIP HASSELT'

     

     

    Wat maakt een stad als Hasselt aantrekkelijk om er te wonen? Wat zijn haar plus- en minpunten? Wat kost het om er een huis te bouwen, te kopen of te huren? Kan je er nog bouwen? Is er nog bouwgrond beschikbaar en hoe duur is die dan? Is de gemeente gul met premies en subsidies voor wie zijn huis wil renoveren?

     

    In het dossier WONEN IN HASSELT pluist Casas deze thematiek uit tot op de bodem. Met een overzicht van de prijzen en de mogelijkheden, de belangrijke infokantoren én een eigenzinnige selectie van interessante woonwinkels.

     

    Verder de thema's van Batibouw: keukens, veiligheid en geluidsbeheersing; bouwen in 8 stappen: hoe begin ik eraan; hifi en home cinema: nieuwigheden op de markt; verlichting: welke lamp waar; bouwen met cellenbeton, kalkzandsteen en andere blokken; negen reportages van nieuwe en verbouwde huizen; en nog veel meer.

     

    CASAS MAART STEDENSPECIAL 'BRUISEND BRUSSEL'

     

    Voor de een is Brussel te groot om er te wonen. De ander valt juist voor de culturele lappendeken die onze hoofdstad is. Wat maakt Brussel eigenlijk aantrekkelijk om er te wonen? Wat zijn haar plus- en minpunten? Wat kost het om er een huis te bouwen, te kopen of te huren? Kan je er nog bouwen? Is er nog bouwgrond beschikbaar en hoe duur is die dan?  Is de gemeente gul met premies en subsidies voor wie zijn huis wil renoveren?

     

    In het dossier WONEN IN BRUSSEL pluist CASAS deze thematiek uit tot op de bodem. Met een overzicht van de prijzen en de mogelijkheden, de belangrijke infokantoren én een eigenzinnige selectie van interessante woonwinkels.

     

    08-02-2007 om 20:38 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bivolino

     

    Bivolino.com lanceert Rich Internet Application

     

     

     

    Bivolino.com, 'Customized Shirts on the web', lanceert interactieve visualisatie van de geborduurde personalisaties : design gallery, initialen, e-mail, slagzin, eekhoorn.

     

    Interactieve visualisatie bij de monogram personalisatie geeft de consument een zichtbare weergave van de gekozen kleur, lettertype en grootte van de Monogram op het gekozen stof en op de plaats op het overhemd/blouse (op zak, manchet, etc). Order conversie-ratio dmv van deze Web 2.0 toepassing verhoogt met 22% omdat de klant ziet wat hij(zij) creërt en besteld. Hierbij wordt het 'Participative Consumerism' tot op de top gedreven waarbij het overhemden/blousen creatie-process nog meer 'Fun' (wordt) is.

     

    Deze applicatie is ingebouwd bij de gekozen optie 'full customisation' op www.bivolino.com. Er is keuze voor deze geborduurde monogrammen tussen initialen (naam, voornaam), vrije tekst, e-mail adres, etc.

    Veel gevraagd zijn de nieuwe lettertypes/dessins zoals Diamant (een zegel), Victoria (oud germaans schrift) en Guiniver (oud middeleeuws schrift), te vinden onder de 'design gallery' waarbij ook voor dames de Secret Garden (bi-color bloemletter) bijzonder geliefd is. De echte Bivolinofans kunnen ook het 'eekhoorn' -embleem desgewenst laten borduren op hun (haar) shirt.

     

    www.bivolino.com

    08-02-2007 om 20:36 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20th century fox

     

     

    TWENTIETH CENTURY FOX HOME ENTERTAINMENT

    BEHOUDT LEIDERSPOSITIE IN BLU-RAY INDUSTRIE

    MET LANCERING VAN EEN TWEEDE REEKS FILMS IN EUROPA EN AUSTRALIE

     

    Research van Fox in de VS toont aan dat Blu-ray disc grote voorsprong neemt op HD DVD

     

     

    Twentieth Century Fox Home Entertainment continueert zijn leiderschap en blijft onvoorwaardelijk voorstander van het Blu-ray disc formaat, het enige high-definition mediaformaat dat wordt gesteund door de film- en game-producenten en softwarefabrikanten. De studio kondigt een tweede reeks van Blu-ray discs (BD) aan die zullen verschijnen in Europa en Australië. In maart, op tijd voor de PLAYSTATION®3 lancering, zal Fox een opwindende collectie uitbrengen met titels als X-MEN THE LAST STAND, DAY AFTER TOMORROW, FROM HELL, FLIGHT OF THE PHOENIX en BD-Java titels BEHIND ENEMY LINES, LEAGUE OF EXTRAORDINARY GENTLEMEN en SPEED. Daarna volgen NIGHT AT THE MUSEUM en ERAGON, SENTINEL, ALIEN VS PREDATOR, MEN OF HONOR, CORAGE, RISING SUN en PREDATOR. Dankzij het partnership van de studio met MGM zullen ook ROCKY, SILENCE OF THE LAMBS, TERMINATOR en THOMAS CROWN AFFAIR op Blu-ray disc verschijnen.  

     

    “We kijken uit naar dit scharnierjaar en de definitieve bevestiging van Blu-ray als de nieuwe high definition-mediastandaard", zei Mike Dunn, wereldwijd president van  Twentieth Century Fox Home Entertainment. “We zijn ten zeerste aangemoedigd door de groeiende verkoopcijfers en het bezit van afspeelapparaten in de VS en we zijn optimistisch dat de internationale markt dezelfde trend zal volgen. We wensen de meest boeiende producten te creëren en blijven de ontwikkelingsinspanningen voor de BD samen met onze partners ondersteunen."

     

     

    Onderzoeksresultaten van Fox in VS tonen overwicht Blu-ray disc op HD DVD volgens prognoses wekelijkse verkoopsresultaten:

    Twentieth Century Fox Home Entertainment LLC (TCFHE), wereldwijd toonaangevend in de entertainmentindustrie, is de internationaal actieve marketing-, sales- en distributiemaatschappij voor alle Fox film- en televisieprogramma's op video, dvd en Blu-ray disc (BD), naast acquisities en eigen producties. De maatschappij geeft wereldwijd ook alle producten van MGM Home Entertainment uit. Elk jaar introduceert TCFHE honderden nieuw en verbeterde producten die het aanbiedt via verkooppunten, van supermarkten tot speciaalzaken en webwinkels over de hele wereld. Twentieth Century Fox Home Entertainment LLC is een afdeling van Twentieth Century Fox Film Corporation, een News Corporation company.

     

    08-02-2007 om 18:47 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vogele
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Modeflash voorjaar 2007

    Van Sahara tot ‘Back to the roots’

     

     

     

    De nieuwe Charles Vögele damescollectie staat in het teken van verandering en verrast ons deze lente met een heleboel nieuwigheden. Weelderige decoraties maken plaats voor een rustig kleurbeeld, zonder saai te zijn. We kunnen ons verheugen op een nieuwe, ingetogen vrouwelijkheid. Fijne details, vrouwelijke dessins en prints zorgen voor spanning in het eerder subtiele en rustige kleurbeeld. Het nieuwe silhouet komt vooral tot uitdrukking in de smalle belijning van rokken en broeken die met wijdere tops worden gecombineerd.

     

    De herenmode wordt in het komende voorjaar duidelijk eleganter. Het gehele modebeeld voor de heren wordt rustiger, maar niet minder interessant. “Clear and Clean” zijn belangrijke begrippen die zich in eenvoud en understament uiten. Dat betekent voor het modebeeld dat er minder details en minder krachtige kleuren worden gebruikt. Het motto luidt : “ minder is meer”.

    De moderne look ontstaat door slanke snitten, de materiaalsamenstelling van nieuwe stoffen en andere proporties. Ook de kleuren dragen hun steentje bij aan deze eenvoudigere look: ze zijn mannelijk en zomers fris. Wit, grijs en de neutrale kleuren kaki, riet en zand zorgen voor zachte kleurinstellingen. De contrastkleuren zijn antraciet, indigoblauw, nachtblauw en zwart.

     

    Ook bij de jeugd een brede keuze aan natuurkleuren, zoals zand, chocoladebruin, klei en kaki, dit in combinatie met bluejeans. De meisjes geven de voorkeur aan zachte pastels – roze, abrikoos en waterblauw – terwijl de jongens verrassen met felle kleuren – oranje en krachtige blauwe kleuren.

    www.charles-vogele.be

     

    08-02-2007 om 18:46 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.topbedrijven

     

     

    Het is in 2007 nog beter werken bij Accor!

     

    Accor Hotels klimt hogerop in de top van de

    “ondernemingen waar het goed om werken is”

    van de Corporate Research Foundation

     

     

     

    Voor het tweede opeenvolgende jaar werd Accorhotels, dat in België met 56 hotels aanwezig is, geselecteerd voor de “Top van Belgische bedrijven 2007”, opgesteld door de Corporate Research Foundation in samenwerking met de Standaard Uitgeverij, Hay Group Belgium, Job@ en HRMagazine. Dit werk bevat een profiel van de bedrijven van de 34 belangrijkste werkgevers van Brussel, Vlaanderen en Wallonië en wordt verdeeld onder de studenten van de Belgische hogescholen en universiteiten, op job- en humanresourdesbeurzen en in bibliotheken.

     

    Voor het opstellen van deze selectie van Belgische bedrijven waar het goed werken is in 2007 hield de Corporate Research Foundation een schriftelijke enquête bij 50 bedrijven. Deze studie had betrekking op de werkomstandigheden en –sfeer en de mogelijkheden voor promotie en opleiding. Een adviescomité bestaande uit specialisten op het vlak van human resources evalueerde elk bedrijf aan de hand van de huidige evoluties en trends op het vlak van human resources.

     

    Dit jaar is Accor Hotels de enige hotelgroep die in de Top voorkomt, naast bedrijven uit alle economische sectoren (distributie, financiën, industrie, informatica, …).  In de editie van 2007 valt Accor Hotels op door de kansen op interne promotie waarvoor de keten een maximumscore (5 sterren) krijgt en de arbeidsvoorwaarden die met vier sterren bekroond worden.

     

    Dankzij De Beroepsladder, de spil van het HR-beleid van Accor, zijn in 2006 119 medewerkers gepromoveerd en konden 1173 medewerkers een interne opleiding volgen. Dat is goed voor een investering van 3,3% van de loonmassa van de Groep.

     

    Accor is in België aanwezig met 54 hotels, 5 Sofitel-hotels, 12 Novotel-hotels, 5 Mercure-hotels, 20 Ibis-hotels, 4 Etap-Hotels en 9 Formule 1.

    www.accorhotels.com

     

    07-02-2007 om 23:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiesalon brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Vakantiesalon Brussel 2007:

    Reis rond de wereld in 5 dagen

     

     

    Van 8 tot en met 12 februari 2007 kan je weer terecht op het Vakantiesalon van Brussel om ideeën op te doen voor toekomstige reizen. Vijf dagen lang kan je doorlopend van 10 tot 18 uur in Paleis 3, 4, 5, 8 en de Patio terecht om informatie in te winnen en de sfeer op te snuiven die eigen is aan deze beurs.

     

    ë Wallonië: onbekend maakt onbemind

     

    Een weekendje weg. Waar naartoe? Net over de grens in Frankrijk, Duitsland of Nederland? Wat zijn we vergeten? Juist, onze eigen land. Want je hoeft niet steeds de grens over om een leuk weekend door te brengen. Maar ja, we kennen ons land eigenlijk niet zo goed en in de boekjes wordt er steeds over buitenlandse steden gesproken. Dus trekken we maar de grens over.

     

    Eén raad: surf even naar de nieuwe site van Ourthe & Somme www.ardennen-online.com Hier vind je beslist een idee voor een weekendje in eigen land. Of je nu met kinderen of gewoon met z’n tweetjes gaat, er is voor ieder wat wils. Zo kan je kiezen uit een ‘Select’ aanbod met woningen met extra luxe en een ‘Kids’ aanbod met woningen met extra aandacht voor kinderen. Ourthe & Somme vierde in 2006 zijn 25ste verjaardag. En met een gemiddelde van 1 miljoen overnachtingen, vertegenwoordigt Ourthe & Somme 15% van de overnachtingen in Wallonië.

     

    ë Neckermann zoekt zelforganiserende reiziger op Vakantiesalon van Brussel

     

    Neckermann is dit jaar nog duidelijker aanwezig dan vorig jaar. De touroperator beseft dat er een gigantisch potentieel aan vakantiegangers rondloopt op het Vakantiesalon van Brussel. Als je weet dat één vierde van de Belgen zijn vakantie via een touroperator regelt, weet je dat drievierde dit zelf regelt. En dat is nu juist waar Neckermann op mikt.

     

    Met een oppervlakte van 2.500 à 3.000m² kan Neckermann niet onopgemerkt blijven. De stand is opgedeeld in 4 delen. Eén deel biedt de infobrochures voor lente-zomer 2007 aan. In de vakantiewinkel kan je terecht bij één van de 15 vakantie-adviseurs om je reis te boeken. Je zal er tevens kunnen genieten van een speciaal “salontarief”. Daarnaast zijn een honderdtal partners aanwezig die in de brochure staan zoals luchtvaartmaatschappijen, hoteliers, enz. Als vakantiemaker denkt Neckermann uiteraard ook aan het “animatiegedeelte” dat zich in verschillende zaken uit. Zo is er de miniclub voor kids en een kleine filmzaal waar korte documentaires over bestemmingen in beide landstalen worden getoond.

     

    ë Hongarije: Boedapest in de Winter

     

    Als we aan vakantie denken, denken de meeste mensen doorgaans aan zonovergoten bestemmingen. Maar ook de winter heeft zijn charme om te reizen. Dat heeft Hongarije maar al te goed begrepen. Zij lanceren de campagne “Budapest Winter Invasion” waarbij je vier nachten verblijft voor de prijs van drie. Dit stelt iedereen in staat om voldoende tijd in deze prachtige hoofdstad, die het culturele hart van Centraal-Europa is, door te brengen. Deze grote metropool wordt door de Donau in twee gedeeld: aan de ene kant ligt het heuvelachtige Boeda en aan de andere kant het vlakke Pest. Het panorama van de Donau-oevers is door de UNESCO op haar werelderfgoedlijst geplaatst. Wanneer je de verlichte stad in de avonduren ziet, begrijp je meteen waarom.

     

    Tot 31 maart 2007 kan je je eigen winterse citytrip boeken. Je vindt op de speciale website www.budapestwinterinvasion.com de verschillende culturele programma’s, informatie over de beste restaurants, enz. Vergeet zeker niet één van de badhuizen te bezoeken die zo talrijk aanwezig zijn in Boedapest. Deze stad wordt niet voor niets “de stad der Spa’s” genoemd. Wil je info over Boedapest en Hongarije?  www.visithongrie.be

     

    ë Singapore Airlines: een comfortabele en luxueuze “zevende hemel”

     

    Mensen die beroepshalve vaak reizen hechten zeer veel belang aan comfort. Zeker als de vlucht een behoorlijk aantal uren duurt. Luchtvaartmaatschappij Singapore Airlines heeft steeds oog gehad voor dergelijke punten en stelt op het Vakantiesalon van Brussel 2007 de nieuwe stoelen van First, Business en Economy Class voor. De nieuwe First Class-zetels zijn namelijk de grootste en breedste in hun klasse en kunnen omgevormd worden tot het grootste bed in de lucht dat je de nodige ruimte en het comfort van thuis geeft. Bovendien beschik je tevens over het breedste scherm dat in een vliegtuig beschikbaar is nl. 23-inch LCD.

     

    Ook de Business Class-zetel van Singapore Airlines is de breedste in zijn klasse. Het bed kan omgevormd worden in een lang bed waarin het comfortabel slapen is zodat je uitgerust op je bestemming toekomt. Ook aan details besteedt Singapore Airlines de nodige aandacht. Vlieg even naar www.singaporeair.com.

     

     

    PRAKTISCH: VAKANTIESALON 2007

     

    Het Vakantiesalon Brussel loopt van donderdag 8 t.e.m. maandag 12 februari in de paleizen 3, 4, 5, 8 en Patio en is alle dagen open van 10 tot 18 u.

    Paleis 3: Frankrijk

    Paleis 4: Verre bestemmingen en Touroperators

    Paleis 5: Europa en Mediterrane bestemmingen

    Paleis 8: België

    Patio: caming en caravaning

     

    Kinderen tot 6 jaar hebben gratis toegang, tot 12 jaar betalen ze 4 €, volwassenen 8€

     

    In totaal bieden bijna 700 deelnemers, verdeeld in hoofdexposanten, toeristische diensten van landen en touroperators, tal van bestemmingen en vakantiemogelijkheden aan.

    www.uwvakantie.be of www.vakantiesalon.eu

     

     

    02-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les beaumes de venise
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Les Beaumes de Venise

     

     

    Er zijn restaurants met indrukwekkend decor, restaurants met arrogante bediening, blikvangers of gewoonweg restaurants zonder meer. Les Beaumes de Venise staat wars van al deze tegenstellingen, het is een gezellig en charmant restaurant nabij de Brugmannplaats in Elsene.

     

    Abdel Bouassab heeft samen met zijn echtgenote Sabine Reinard, bij de opstart van het restaurant gekozen voor een aantal waardevolle parameters. Hij gaat resoluut voor dagverse kwalitatieve producten met hoge culinaire waarden, producten die hij op traditionele manier bewerkt en verwerkt om als dusdanig gastronomen en lekkerbekken vakkundig te verwennen. Geen look alike gerechten, maar volwaardige smaak- en aromarijke bereidingen.

     

    Culinair genieten in Les Beaumes de Venise is vertoeven in een aangename sympathieke sfeer van een rasecht Frans restaurant, een bistro gourmand zoals we in hartje Parijs terugvinden of anderzijds een Belgische bouchon volgens Lyonese traditie. Les Beaumes de Venise zorgt nochtans niet voor een uitgesproken rustiek kader, integendeel, het oogt eerder modern, biedt ruime zitplaatsen en etaleert zich met klasrijk getooide tafels met perfect witte tafelrokken.

    Het interieur werd recentelijk aangepast en kreeg een nieuw kleurtje, de lichtgrijze tinten hebben inderdaad voor een wedergeboorte gezorgd. Het resultaat is verbluffend, brengt licht en ruimte maar zorgt ook voor verjonging. Het subtiele licht en kleurenspel werpt trouwens een gans bijzonder accent op enkele schilderijen die een dominerende bloemenweelde tentoonspreiden.

     

    Het restaurant wordt nog steeds in twee delen opgesplitst, vooraan een ietwat intiemere atmosfeer met accenten op de bereidingen, achteraan iets ruimer, luchtiger o.m. door de veranda en de kleine tuin die wanneer de klimatologische omstandigheden het toelaten, als sfeervol binnenterras wordt aangewend. Ook in dit kader overweldigende smaken en aroma’s die in schitterende presentaties aanrukken. Het warme onthaal van Les Beaumes de Venise vloeit feilloos over in een attentievolle bediening, die het nodige respect voor de klant opbrengt en toch een ruime luisterbereidheid voor zijn wensen aan de dag legt.

     

    Een Franse keuken met klassieke producten en hedendaagse smaken, inderdaad Les Beaumes de Venise, zorgt voor een fijne alliantie tussen al deze elementen. Vis, vlees, gevogelte, schaaldieren, … de keuken van Abdel Bouassab is vooral op smaakcombinaties afgestemd, combinaties die terdege rekening houden met de eigenheid van de producten. Voor Abdel trouwens de enige manier om alle smaakaccenten tot hun recht te laten komen. Hij verzorgt gerechten voor fijnproevers en gastronomen, gerechten die naar hij beweert, voorbestemd zijn om door ‘lekkere vorken’ te worden gedegusteerd. Zijn gerechten worden met een perfecte synergie uitgebouwd tot topmomenten. Het zijn gerechten die de gulden middenweg bewandelen tussen wat men vulgariserend ‘canaille gerechten’ noemt die volgens eeuwenoude traditie werden bereid, en deze die getuigenis brengen van delicate hedendaagse smaakfacetten.

     

    Enkele suggesties: bospaddestoelen met olijfolie en verse look, aardappelmousseline met grijze garnalen, filet van wilde tarbot hetzij gegrild hetzij met mousseline, Ardeense hazenrug met Britse mosterd, wilde patrijs gebraden met rozemarijn en geserveerd met gecarameliseerde witloofstronkjes of nog eendenlever met verse kruiden en muskaatwijn Beaumes de Venise. Dit laatste gerecht is trouwens een voltreffer die loopt sinds de opening van het restaurant.

     

     

    Meerdere van deze gerechten behoren tot de absolute huisklassiekers terwijl de klant naar eigen goeddunken een menu aan 30€ kan samenstellen. Hierin zijn de proevertjes, een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert begrepen. Dat een degelijke formule het nodige succes oogst hoeft nauwelijks onderlijnt.

     

    De wijnkaart op zich is ook een bezoek aan Les Beaumes de Venise overwaard. Nochtans bevat ze uitsluitend Franse wijnen, maar de patroon hemzelf, een gepassioneerde oenoloog, ging in de diverse Franse regio’s op zoek naar perfecte wijnen die zijn gerechten extra steun en allure meegeven. Misschien niet altijd de allergrootste – en dus ook de duurste wijnen - maar alleszins een degelijk en leuk assortiment dat talrijke ontdekkingen suggereert. De wijnen geven het pittige karakter van Les Beaumes de Venise extra ondersteuning, voor Abdel meteen de gelegenheid om elke maand, een nieuwe witte en rode wijn te lanceren.

     

    Les Beaumes de Venise biedt ruime mogelijkheden om volop nieuwe culinaire ontdekkingen te degusteren.

    Les Beaumes de Venise – Darwinstraat 62 – 1050 Elsene

    Tel 02/343 82 93

     

    02-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.café maris
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Café Maris nieuwe stijl:

     

     

    Dit adres in Ukkel was, aan de vooravond van zijn 15de verjaardag, nooit zo dynamisch. Deze verjaardag wordt extra in de bloemetjes gezet door de komst van een nieuwe chef, Dominique Meyers. Maar naast de echte brasseriespecialiteiten en de mediterrane hittegolf die de borden dagelijks verwarmt, blijft Café Maris vooral één van de beste zeevruchtenbanketten van de hoofdstad met de lang verwachte terugkeer van de Colchester en de Zeelandse.

     

    Ver van het lawaai van de stad is Café Maris een toonbeeld met zijn breukstenen plaveien, zijn bolvormige lampen en fontein met drie kuipen omgeven door ingedommelde leeuwen. Dankzij zijn ligging achter het gebouw, is het terras, bij beter weer, ideaal voor een lunch in het groen, in een opwekkende natuur die alle lawaai doeltreffend dempt.

     

    Een andere visuele attractie bevindt zich aan de ingang van het restaurant met de glanzende bar in Belle Epoquestijl. Deze bar met oranje luchters is uniek in zijn soort en bestaat uit twee geschilderde kuipen waarlangs koperen baren en glinsterende spiegels lopen. De arabesken verwijzen naar deze in de zaal en fleuren zowel muren als plafonds op met gestileerde boeketten en, met boeketten van jonge meisjes met bloemen. Art Deco glas-in-loodramen en ramen met de typische krullen van die stijl spelen naar hartelust in de tweede zaal die in dezelfde geest is gedecoreerd met dezelfde smaak voor fresco’s en de sierlijsten. In dit universum, waar de magie van het dessin discussieert met de nostalgie van een heel tijdperk, kunnen makkelijk een honderdtal gasten in alle rust aanschuiven.

     

    ‘zeevruchten voor de fijnproever’:

    Het is de absolute roeping van de zaak, al acht jaar opent Francesco de parels van schelpen waarvan het nieuwe seizoen net begon. Hier begint dus het grote festival van de platte oesters, Belon, maar ook en vooral de Zeelandse en Colchester nieuwe oogst. De creuses volgen de beweging van het seizoen: Bouzigues, Fines de Claires, speciale groene, Normandische en Belle de Quiberon. De schaaldieren zijn natuurlijk ook van de partij en Francesco maakt zijn mooie langoustines even lekker klaar als zijn gamba’s, zwemkrabben, Noordzeekrabben en kreeften ‘Belle-Vue’. Er ontbreekt geen enkel schelpdier op het appel en in dit festival van zeevruchten die het hele jaar door dagelijks worden geleverd, vieren de zeevruchtenschotels natuurlijk feest. Het hele jaar door is er een meeneemdienst die overigens voor alle gerechten op de kaart geldt.

     

    Sinds kort heeft Dominique Meyers plaatsgenomen achter de fornuizen. Hij is afkomstig uit Aarlen, gediplomeerd aan de Hotelschool van Libramont en heeft diverse zaken geleid in Charleroi: l’Elysée, les Templiers, le Puits d’Orléans. Deze opengebloeide en joviale veertiger is verre van een groentje en voelt zich bijzonder goed in zijn element want hij zweert bij varkenspoten en pronkerige schorten. Op de kaart vindt hij dus alle emoties van een echte brasserie met haar huisgemaakte grijze garnaalkroketten, de fameuze cassoulet en de zuurkool, de Gentse waterzooi en de befaamd gegrilde Varkenspoot op ‘Halse’ wijze, maar ook de rundscarpaccio en ambachtelijke eendenlever. Ook wat de hoofdgerechten betreft, is de brasserie in al haar glorie te bewonderen: longhaajse van rund met sjalotjes, verse rundstartaar, andouilette AAAAA mosterd, gegrilde tong en zelfs gebraden kreeft of eventueel kreeft met scampi en een bisquesaus. Behalve vis en schaaldieren, die tegen dagprijs staan, kosten alle schotels minder dan 20 Euro. Maar aan de meest gevoelige portefeuilles biedt het huis ’s middags zijn beroemde “brasseriemenu” aan tegen 25 Euro inclusief een keuze uit vier voorgerechten, hoofdgerechten en desserts, met de koffie erbij. Ze preciseren ‘s middags’, want Café Maris gaat probleemloos de klok rond en de keuken is doorlopend open van 12 tot 24 uur.

     

    Als bon-vivant en aanhanger van brasseriegerechten en bereidingen met abdijbier, is Dominique Meyers even gevoelig voor de periode van het wild dat hij graag op klassieke, maar royale wijze verwerkt. Jonge patrijs, haas en jong everzwijn genieten zijn voorkeur en onder de topgerechten van het najaar kunnen we rekenen op een reenootje op Rossini-wijze, met zijn traditionele lapje foie gras, de wildragout met trappist van Chimay, de wilde eend met pruimen en jonge patrijs met linzen. Even onverzettelijk als voor de kwaliteit, is de chef voor zijn sauzen op basis van fonds en verse reducties.

     

    De wijnen zijn meer dan een koketterie, ze zijn altijd de passie geweest van Ercol Arkoulis. Deze passie heeft hij doorgegeven aan zijn beide zonen, Cristo en Marino, die vandaag aan het roer staan, maar ook heersen over een rijke kaart met 450 Appellations Bordeaux en meer dan 220 bijkomende referenties, vooral uit Frankrijk. De beladen Champagnekaart moet niet onderdoen voor die van de Loire, Elzas, Bourgogne en Bordeauxwijnen, zonder streekwijnen en de Côtes du Rhône te vergeten. Er worden een dertigtal crus per glas ( 14 cl) aangeboden evenals in “pot lyonnais”, karaf (50cl) en prestigemagnums. Deze wijnpassie die de kaart doet stralen, vormt één van de punten van uitmuntendheid van het huis, net als het professionalisme en het warm onthaal. In dit opzicht verdient ook de likeur-, whiksy-, eaux-de vie- en sigarenkaart bijzondere aandacht.

    Café Maris, Waterloosesteenweg 1260, 1180 Ukkel – tel 02/374 88 34

    www.cafemaris.be

     

     

     

     

    01-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.castello lucano
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CASTELLO LUCANO

     

     

    Midden de jaren 90 belandde de jonge kok Gianfranco Avantaggiato in de regio Leuven. Zijn bruisend Zuid-Italiaans enthousiasme om deze regionale kookkunst, boordevol typische en erg aanlokkelijke gerechten, zo maar te exporteren werd meteen getemperd. Gianfranco moest zich tevreden stellen met werken in de zaal, facet dat hem evenwel beviel omdat hij door een direct contact met de klanten, toch de warmte en gezelligheid van “zijn” regio kon overbrengen.

     

    Drie jaar terug werd Gianfranco’s droom toch werkelijkheid. Hij kon een pand bemachtigen in Kessel-lo, en creëerde meteen zijn eigen restaurant, vanzelfsprekend ‘full’ Italiaans en zorgde in de naamgeving voor een verwijzing naar zijn geboortestreek. In het Noorden van de Zuid-Italiaanse provincie Potenza liggen enkele piepkleine dorpjes “Lucano”, alle met een extra item, wellicht omdat elke gemeenschap zich wil manifesteren. Een oud kasteel domineert evenwel de ganse regio, vandaar ‘castello’.

     

    Gianfranco serveert vanzelfsprekend Italiaanse gerechten, van pasta tot limoncello, waarvan de meeste trouwens huisbereid zijn. Dit zorgt voor een rijk assortiment van eigen aroma’s en smaken. Naast de huisbereiding zorgt Gianfranco voor de rechtstreekse invoer van rasechte Zuid Italiaanse olijfolie, die getrouw een zonnig tintje in alle bereidingen laat weerspiegelen.

    De Italiaanse bereidingen krijgen ook hedendaagse gerechten als compagnon, bereidingen waaraan trouwens opnieuw enkele vleugjes Italiaanse geestdrift en sterke karaktertrekken verweven zitten.

     

    Het interieur was eigenlijk het enige minpunt. Gianfranco probeert met enkele ingrepen toch nog enige gezelligheid te creëren. Gelukkig overvleugelen het joviale onthaal, de vlotte bediening en vooral de prachtige bereidingen dit minpuntje.

     

    Als deelnemer aan het culinaire festival, Leuven kookt kunst, biedt Gianfranco tal van proevertjes aan in het kunstmenu, enkele hartige hapjes met tal van kwistige ingrediënten zoals zwarte truffel, ganzenleverpastei; aubergines, zongedroogde tomaten, ansjovis, Italiaanse ham, eva. Zowel de pasta met zwarte truffel en paddestoelen als de gnocchi met tomaat waren erg heerlijke voorgerechten. Als hoofdgerecht presenteert Gianfranco in dit menu, een zeebaars op vel gebakken met limoncellosaus en zoete aardappelen, verrassend maar lekker. Het dessert, vanille-ijs met warme amaretto en slagroom straalde gewoon de overvloed van Zuid-Italiaanse zon doorheen het ganse restaurant. Een onbetaalbaar toemaatje, ….

     

    Ook in een Italiaans restaurant zijn spijs en drank belangrijke ingrediënten en waardemeters, Gianfranco zorgt er met zijn spetterende bereidingen alvast voor dat men zich in Zuid-Italië, op vakantie voelt.

    Castello Lucano – Tiensesteenweg 131 – 3010 Kessel-Lo – tel 016/ 77 77 86

     

     

     

    01-02-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ibis 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ibis Gids 2007

     

    800 "hotels the way you like them"

     

     

     

    De editie 2007 van de Ibis hotelgids is een onweerstaanbare uitnodiging tot ontdekken en beleven van de gastvrijheid die de meer dan 880 Ibishotels in 38 landen aanbieden. Bijzonder handig en overzichtelijk is het erg makkelijk om waar ook ter wereld, een Ibishotel te vinden.

     

    De cover van de hotelgids beklemtoont meteen het hartelijk welkom van het Ibispersoneel en de bestendige inspanningen om de gasten in optimale condities te bedienen, maar knipoogt tevens naar de bezorgdheid en betrokkenheid om tot een beter leefmilieu te komen. Meer dan 180 Ibishotels zijn reeds houder van het ISO14001 certificaat dat concrete acties op dit domein toelicht zoals waterzuivering, recyclage en energiebesparingen.

     

    De gids bevat tevens alle nuttige informatie van de diverse hotels zoals adresgegevens, toegangsmappen, weekdag- en weekendprijzen, maar evenzeer alle toeristische en culturele attracties die zich in de nabijheid van het hotel bevinden.

     

    De Ibisgids 2007 is een ruim naslagwerk mede door de recente opening van 36 nieuwe hotels in 16 landen, waarvan drie nieuwkomers, nl Turkije, Rusland en Koeweit.  Van de nieuwe hotels bevinden er zich 18 in Europa ( Frankrijk, Hongarije, Italië, Rusland, Spanje, Zweden en Turkije), 1 in Marokko, 1 in het Midden Oosten Koeweit, 5 in Centraal en Zuid-Amerika ( Brazilië en Mexico) en 11 in de regio Azië-Pacific ( Australië, China, Zuid Korea, Thailand en Nieuw Zeeland).

     

    De nieuwe gids is een perfecte aanvulling op de website Ibishotel.com. Hier kan men direct boeken en speciale promoties opzoeken die variëren naargelang de lengte en periode van het gekozen verblijf.

     

    Ibis, Accor's economische hotelketen, biedt comfortabele kamers aan verantwoorde prijzen met inbegrip van een perfecte service en andere diensten zoals een 24-uren receptie; snacks en dranken op elk ogenblik van de dag of nacht, ontbijt van 4 uur ‘s ochtends tot op de middag en dit alles tegen scherpe prijzen.

    www.ibishotel.com.

     

    31-01-2007 om 18:10 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantieparticipatie

    Zonder vakantieparticipatie, geen vakantie

    Vakantiegangers, -makers en opstaporganisaties verzamelen voor Forum 2007

     

     

    Zonder de steun van Vakantieparticipatie zouden 20.000 Vlamingen afgelopen jaar gewoon thuis gebleven zijn. Dat blijkt uit een brede bevraging van het steunpunt Vakantieparticipatie van Toerisme Vlaanderen. Al vijf jaar lang helpt dit steunpunt Vlamingen met een laag inkomen aan een welverdiende vakantie of daguitstap. "Vorig jaar deden ruim 20.000 Vlamingen een beroep op het steunpunt. Zo'n groot succes dat het aanbod de vraag niet meer kan volgen," aldus Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois. "De zoektocht naar nieuwe deelnemende verblijven en attracties is dit jaar dan ook een prioriteit voor het steunpunt."

     

    Bourgeois maakte de cijfers bekend op het druk bijgewoonde forum Vakantieparticipatie 2007, waar vakantiegangers, vakantiemakers en sociale organisaties ideeën, ervaringen en bedenkingen uitwisselden. Ook het enigszins verruimde aanbod voor 2007 en de nieuwe webstek www.vakantieparticipatie.be werden er voorgesteld.

     

     "Vakantie is een vorm van preventieve gezondheidszorg. Het zorgt ervoor dat we de batterijen kunnen opladen. Mensen met opgeladen batterijen zijn gelukkiger en dus gezonder," redeneert minister Bourgeois. "Iedereen heeft er nood aan. Voor de ruim 330.000 Vlamingen die graag op vakantie willen gaan, maar er de middelen niet voor hebben, is het steunpunt Vakantieparticipatie opgericht."

     

    Het steunpunt stelt een vakantieaanbod samen voor personen met een laag inkomen. Daarvoor onderhandelt het met honderden toeristische ondernemers in Vlaanderen om sociale tarieven, gemiddeld 30% tot 50% onder de normale prijs, te hanteren voor personen met een laag inkomen. Het Steunpunt Vakantieparticipatie zorgt met een brochure en vanaf nu ook met een speciale webstek, voor de promotie van speciale arrangementen. Een 740-tal sociale organisaties fungeert als tussenpersoon.

     

    "Het aanbod is vandaag al ruim met een 200-tal groepshuizen, 62 attracties en 62 sociale vakantieverblijven en hotels. Zij passen belangeloos hun tarieven aan voor mensen met een laag inkomen. Maar de beschikbare plaatsen blijken altijd snel volzet. Uitbreiden is dus de boodschap," aldus Bourgeois.

     

    Om te kijken hoe en waar de werking van het steunpunt kan verbeteren, werd een brede bevraging georganiseerd bij alle betrokkenen. Er werd ondermeer gepeild naar het profiel, de verlangens en bezorgdheden van de vakantiegangers. Een vijfde van de deelnemers in 2006 bleek voordien nog nooit of al meer dan zes jaar niet meer op vakantie of uitstap te zijn geweest. Wie er kort geleden wel nog op uit trok, deed dat in 82% van de gevallen ook via het Steunpunt. "We kunnen dus globaal stellen dat het publiek van Vakantieparticipatie zonder dit duwtje in de rug, gewoon thuis zou blijven," aldus minister Bourgeois.

     

    De vakantiegangers trekken het vaakst naar de Vlaamse kust: maar liefst 78% koos voor zee en strand. Slechts 4% trok naar een van de kunststeden. Zoals ook blijkt uit de snelle uitputting van het aanbod, zouden de deelnemers het keuzepalet graag wat ruimer zien. Specifiek is er vraag naar meer activiteiten voor kinderen, vooral in de zomer. Ook bestemmingen buiten Vlaanderen, zoals de Ardennen, Frankrijk of Engeland, staan op het verlanglijstje. Daarom onderzoekt het steunpunt nu de mogelijkheid tot uitwisselingsprojecten met verwante organisaties in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

     

    Bijna de helft van de Vakantieparticipatie-deelnemers reisde met het openbaar vervoer, maar de kost van het vervoer blijft een knelpunt. Minister Bourgeois knoopt daarom gesprekken aan met de NMBS. Ook wil hij de samenwerking met De Lijn, die vorig jaar gratis dag- en vijfdagenpassen ter beschikking stelde, voortzetten.

    www.vakantieparticipatie.be

     

    31-01-2007 om 18:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.la scala
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    LA SCALA

     

     

     

    Tegenwoordig noemt een restaurant zich al ‘Italiaans’ wanneer de ober om de twee minuten ‘Mamma Mia’ uitkraamt of wanneer de spijskaart spaghetti bolognese, tortellini alla crema , pizza of in het beste geval osso buco aanbiedt... Niet echt verfijnd en weinig spectaculair.

     

    Met zulke allesbehalve hoogstaande criteria is het niet verwonderlijk dat Brussel alleen al niet minder dan 200 zogenaamde ‘Italiaanse’ restaurants telt. Heb jij ook genoeg van deze namaakfolklore, gespijsd met stereotypen zoals de overdreven rollende ‘r’ en een tomatensaus die meer vlekt dan smaakt?

    In zijn restaurant: La Scala maakt Aurelio Giglio er een erezaak van om een verfijnde en zeer kwalitatieve Italiaanse keuken te serveren. Zijn persoonlijk doel? Een maaltijd aanbieden die je de fijne, zeer smakelijke maar toch zo toegankelijke Italiaanse keuken laat ontdekken.

     

    Aurelio weet bijzonder goed wat de doorsnee Belg van een typisch Italiaans restaurant verwacht. Hij kwam nagenoeg 20 jaar geleden in België terecht. Voordien had hij zijn opleiding genoten in Noord Italië, waar hij trouwens ook zijn eerste culinaire ervaring opdeed. In Brussel vond hij werk in een Italiaans restaurant op de Louizalaan. Niet voor lang echter want hij opende La Scala meer dan 17 jaar geleden en dit met behoorlijk succes, facet dat ongetwijfeld deels te danken is aan het feit dat hij zijn zaak tot een rasecht Italiaans eethuis omtoverde.

     

    La Scala bevindt zich in een buurt waar men vanalles kan verwachten, behalve een ‘klasse’ restaurant (Waversesteenweg 132 in Elsene). Eenmaal binnen, word je verleid door het warme, sobere en luchtige interieur en door de aangename sfeer die verwijst naar grootse opera’s en Italiaans lyrisme. Enkele marmeren treden omhoog, en je wordt onmiddellijk ontvangen door een uiterst beleefde ober die post heeft gevat naast de vleugelpiano en die je begeleidt naar een sfeervolle gedekte tafel. Een bijzonder detail van la Scala: de open keuken die onmiddellijk op het eetsalon uitgeeft. Maar wees gerust: alleen het zachte gefluit van de chef-kok bereikt de tafels, niet de geurtjes.

     

    In La Scala hoef je echt niet diep in je geldbeugel te tasten: de menuformule biedt een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Elk menu kan worden genomen mét of zonder begeleidende wijnen: een menu met aangepaste regionale Italiaanse wijnen kost € 34,00, voor een menu zonder wijnen betaal je € 27,00.  Bij elk menu heb je de keuze uit een aantal voorgerechten, hoofdschotels, nagerechten en krijg je koffie als afsluiter. Natuurlijk kan je ook je eigen keuze maken. Aurelio is eveneens fier op zijn proevertjes, meestal drieerlei met o.m. een mini mozarella, toast tomaat en meloen met overheerlijke San Danielehesp.

     

    Alleen al bij het overlopen van de kaart, loopt het water je in de mond. Aurelio goochelt met bijzondere combinaties zoals ‘Carpaccio van Belgisch Rundsvlees met Parmigiano en een Rucola salade à l’Orange’, ‘Panna cotta met Amarena kersen’ of ‘Filet pur van Angus Beef met een Gorgonzola saus’. Het proeven van deze originele gerechten is een echte verwennerij voor de smaakpapillen. Ze worden omgetoverd tot dé ontmoetingsplaats voor op het eerste gezicht paradoxale aroma’s die je tong strelen: zoet maakt zout het hof, zuur levert een strijd met zachtheid, frisheid gaat perfect gepaard met een wat zwaardere smaak…  Het is Aurelio’s lust en leven om steeds weer een andere en nieuwe persoonlijke toets toe te voegen aan elke bereiding. Zijn open culinaire geest heeft hij wellicht te danken aan de positieve invloed van zijn Mauritiaanse vrouw. Het meest opvallende voorbeeld is zijn osso buco, discreet gekruid met gember.

     

    Een ander opmerkelijk verschil zijn de pasta’s. Aurelio is nog één van de weinige koks die ze allemaal zelf bereidt. Hij garandeert dan ook pasta van een ongeëvenaarde kwaliteit en versheid. Bovendien beleeft hij veel plezier en hecht hij een groot belang aan de verrassende vullingen. En dat proef je! Eén van de absolute toppers is het ‘Trio van Ravioli’ bestaande uit ‘eendenfilet, ganzenlever en eekhoorntjesbrood’

     

    Aurelio Giglio is een perfectionistische kok: vernieuwend en gedurfd op het vlak van de verrassende kruidenmengelingen, maar ook een vurige verdediger van een aantal tradities. Geraffineerde gastronomen worden hier niet om de tuin geleid! En zelfs al laat Aurelio zich beïnvloeden door de culturen die hem omringen, dan nog zal hij de klassieke receptuur nooit verloochenen.

     

    La Scala kan je omschrijven als een traditioneel maar tegelijk ook een atypisch restaurant. Ondanks de overweldigende contrasten en paradoxen blijft La Scala op de eerste plaats een Italiaans restaurant.  Subliem in zijn eenvoud…

     

    La Scala – Waversesteenweg 132 – 1050 Elsene – tel 02/514 49 95

     

    31-01-2007 om 18:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sofitel brussel mpi

     

     

    SOFITEL BRUSSELS EUROPE verkozen tot

    “Venue of the year 2006”

    door Meeting Professionals International Belgium

     

     

     

    Sofitel, het prestigieuze merk van de Accor-hotels, heeft recent de “Venue of the Year 2006”-prijs ontvangen voor zijn gloednieuwe hotel, het Sofitel Brussels Europe.

     

    Met wereldwijd ruim 20 000 leden uit de MICE-sector is Meeting Professionals International (MPI) dé internationale beroepsvereniging voor de leveranciers en de organisatoren van vergaderingen en seminaries. De “Venue of the Year”-prijs ter onderscheiding van de kwaliteit van de dienstverlening en de infrastructuur voor vergaderingen en seminaries heeft tot doel onderzoek, innovatie, marktanalyse en benchmarking in de meetingsector te promoten.

     

    Op basis van een reeks van 15 criteria, zoals de kwaliteit van het product, de ligging, het onthaal en de dienstverlening, heeft een onafhankelijke jury een winnaar verkozen voor elke van de drie categorieën: “Venue of the Year”, “Supplier of the Year” en “Planner of the Year”.

     

    Met zijn centrale ligging in de Brusselse Europese wijk, op wandelafstand van het Europese parlement, heeft het Sofitel Brussels Europe, dat in september 2006 ingehuldigd werd, de “Venue of the Year 2006”-prijs ontvangen omwille van de geografische ligging, het diverse aanbod, het hartelijke personeel en de flexibiliteit in het uitwerken van een evenement.

    Het is het tweede jaar dat Sofitel in België deze prijs ontvangt. In 2003 werd de “Venue of the Year”-prijs uitgereikt aan het Sofitel Brussels Airport -  dat toen onder de leiding stond van Bart Van Cauwelaert, de huidige directeur van Sofitel Brussels Europe - omwille van de renovaties en het goede evenwicht tussen vergaderzalen en ontspanningsruimtes.

    Sofitel Brussels Europe - Jourdanplein 1 - 1040 Brussel - Tel.: 02/235 51 00

     

    Sofitel: 200 bevoorrechte momenten over de hele wereld

     

    Omdat geen enkele stad op een andere lijkt, gaf Sofitel zijn 200 hotels over de hele wereld een heel eigen karakter. In een mix van lokale eigenheid en modernisme, elegantie en uiterst comfort brengt elk hotel een interpretatie van die niet te imiteren Franse ‘art de vivre’.

    In belangrijke zakensteden zoals Parijs, New York of Tokio, in een panoramisch landschap in Indonesië, Polynesië of Brazilië… elk Sofitel-hotel biedt de reiziger een relaxte en knusse cocon. Opdat iedereen voor dat ene nachtje of een langere periode tijdens een zakenreis of vakantie ongestoord kan proeven van deze zeldzame, onvergetelijke plekjes.

    www.sofitel.com of www.accorhotels.com

     

     

    31-01-2007 om 18:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sofitel usa

    ACCOR VERKOOPT TOP SOFITELS IN USA

    MAAR VERLENGT EXPLOITATIECONTRACTEN.

     

     

    De ACCOR-hotelgroep brengt de eigendom van het Sofitel New York en het Sofitel Philadelphia, gezamenlijk goed voor meer dan 700 kamers, ter waarde van 255 $US, in een joint venture met GEM Reality Corp. Deze joint-venture is reeds eigenaar van de Sofitels in Chicago, Los Angeles, San Francisco, Washington DC en Minneapolis.

    Accor houdt 25% van de aandelen in portefeuille en zorgt voor de verdere exploitatie van deze hotels en dit zoals voorzien in een langlopend beheerscontract van 25 jaar. Deze verkoop kadert volledig in het Noord-Amerikaans model dat voor de Sofitels door Accor in Noord-Amerika wordt uitgetekend en zich richt op langlopende managementcontracten.

    31-01-2007 om 18:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.palm
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    PALM Breweries op nummer 1 en 3 van de beste introducties in ‘speciaalbier’ in het Nederlands thuisverbruik

     

     

    PALM Breweries introduceerde in 2006 het ‘PALM Speciale 50 cl. blik’ en het degustatiebier ‘PALM Royale fles 30 cl’. in Nederland. Naast de succesvolle distributiespreiding charmeerden beide referenties van bij aanvang de consument. Binnen de categorie speciaalbier kaapte PALM Breweries meteen de eerste en derde plaats weg! Sinds september werd PALM Royale (flessen 30 cl. en fusten van 20-liter) ook door de horeca enthousiast onthaald.

     

    2006 werd een mooi jaar voor PALM, het thuisverbruik steeg met 6% daar waar de markt amper met 2% aangroeide. Zo verstevigt PALM er verder haar positie als marktleider in de categorie speciaalbier,  daar is ze in volume 25% groter dan de totale categorie abdij/trappist, 45% groter dan de volledige categorie witbieren en bijna 6 maal zo groot als de categorie ‘zwaar blond’ ! (Bron: ACNielsen)

     

    PALM Breweries is een Belgische onafhankelijke familiale brouwerijgroep (familieholding Diepensteyn), met vestigingen in België, Nederland en Polen. Zij hebben een gezamenlijke productiecapaciteit van 2,5Mio HL en een geconsolideerde omzet van 120Mio euro.

    PALM Breweries is de enige brouwerijgroep ter wereld die Belgische authentieke bieren produceert volgens de 4 aloude gistingswijzen hoge, gemengde (zure), spontane (zure) en lage gisting en heeft hiermede een unieke positie.

    Zij is in oorsprong brouwer van Brabantse hoge gisting bieren onder het merk PALM (Speciale, Dobbel en Royale) en is daarmee ruim marktleider in de Benelux in het segment van de amberbieren. De overname van brouwerij DE GOUDEN BOOM te Brugge in 2001 verruimde het aanbod hoge gisting bieren in het zware segment met Brugge Tripel, Brugge Blond en de abdijbieren van Steenbrugge. Een 50/50 joint venture met brouwerij Duvel-Moortgat creëerde het Brabants witbier Steendonk.

     

    Uit haar bewogenheid voor het Belgisch bierpatrimonium verwierf ze de brouwerij RODENBACH, bekend voor haar “flemish red-brown” bieren van gemengde (zure) gisting (RODENBACH, RODENBACH Grand Cru) en haar unieke foederzalen, waar de bieren  gedurende twee jaar rijpen op eiken vaten. De 50/50 joint venture met de geuzebrouwer Frank Boon beschouwt ze als haar cultuurproject voor het behoud van de onvervalste traditionele geuze-lambiek van spontane gisting met langdurige rijping op eiken vaten en hun dito fruitversies.

     

    Met de gedurfde sprong naar Polen, de grootste groeimarkt voor bier in Europa, en de bouw in 1998 in Kielce van een gloednieuwe brouwerij van 1,5Mio HL werd definitief de internationalisering ingezet. Browar Belgia is op heden de 4e brouwerij van Polen.  Zij heeft een niche strategie, hoofdzakelijk met bieren van lage gisting en het imago van innoverende brouwerij. Opmerkelijke creaties zijn de smaakbieren Gingers (gember), Lemon’s, Wojak superstrong en Frater, het eerste Poolse abdijbier.

    Dit rijke portfolio, gebaseerd op unieke Belgische traditie, innovatie en knowhow is de troef voor verdere groei in de twee thuismarkten en in export.

    www.palmbreweries.com

     

     

     

     

    31-01-2007 om 18:05 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs